oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. október 17. 06:30,  „Válaszd a nehezebb utat!” 184 komment

2018. október 17. 06:30 Határátkelő

„Válaszd a nehezebb utat!”

Hazamenni, kint maradni, esetleg külföldön máshová költözni – a kérdés nyilván majdnem minden határátkelő fejében megfordul néha. A mai történet főszereplője döntött, és nem bánta meg. Más kérdés, hogy szerinte a nehezebb utat választotta, ami szerintem azért nem biztos, mert ez erősen személy- és helyzetfüggő is.

egyesult_allamok_new_york_times_square_foto_pixabay_com_pogo_mm.jpg

„Már hét éve Kaliforniában éltem, San Francisco olyan volt, mint egy állandó nyaralás, egyik csodás nap a másik után, mígnem az egész összeolvadt egyetlen örökös arannyal futtatott tájjá. Csak éppen a csillogás kopott le róla addigra. 

Szerettem volna egy kicsit keményebb, valódibb helyen élni, ahol vannak évszakok, a lazább élet helyett kicsit jobban kell teperni. Emellett szerettem volna közelebb lenni az idős édesanyámhoz, és a nemrégiben született unokaöccsök is komoly vonzerőt jelentettek. 

Végül a döntés két lehetséges helyszínre korlátozódott: vagy New Yorkba költözöm, vagy haza. Vagy új fejezetet kezdek, vagy hagyok egy olyan utat, hogy aztán egész életemben töprenghessek a döntésem helyességén. 

A döntés 

A hazaköltözés lett volna a könnyebb megoldás. Igaz barátság fűzött az akkori egyik legnagyobb napilap főszerkesztőjéhez, szinte biztosan lett volna munkám. New Yorkban senkit sem ismertem, de élt bennem a fiatalok optimizmusa, hogy végül minden rendben lesz. 

Pontosan emlékszem a napra, amikor végül New York mellett döntöttem. San Franciscóban ritkaság volt az eső, aznap viszont esett, én pedig ültem a Sunset Districtben bérelt lakásomban. Kiterítettem egy New York-térképet, és miközben az ujjam végighúztam az öt kerület határán, az Manhattanen állapodott meg. 

Izgalommal telve hívtam fel egy olcsó New York-i hotelt, megvettem két héttel későbbre a repülőjegyet – a kocka el volt vetve. 

Az alternatív élet 

A másik életemben hazaköltöztem és elkezdte dolgozni az említett újságnál. Része lettem volna egy nagyszerű intézmény lassú halálának, ahol amerikai tudósítóként egyébként a pályámat kezdtem. 

Találtam volna munkát egy másik lapnál, megpróbálkoztam volna a könyvírással, talán túl sokat ittam volna, míg úgy nem végzem, mint oly sokan a barátaim közül, elégedetlenül, kapuzárási pánikban… vagy legalábbis így képzelem. 

Természetesen ott lettem volna édesanyám utolsó éveiben és sokkal közelebbi kapcsolatom lett volna az unokaöccseimmel és -húgaimmal. 

Nincs harag 

A valóságban még a nyolcvanas években találkoztam egy ír bankárral, aki segített egy New York-i ír napilap elindításában, ami mind a mai napig működik. 

A kapcsolatom a hazámmal hatalmasat változott az évek alatt. Már nincs harag. Az egyházzal kapcsolatos botrányok, az északi békefolyamat, az azonos neműek házasságának megszavazása, az abortusz legalizálása megváltoztatták azt a korábbi véleményem, mely szerint úgysem változik soha semmi. 

Azzal, hogy a nehezebb utat, az Amerikában maradást választottam, sokkal jobb ember lettem. Talán a másik út is rendben lett volna, de hiszek abban, hogy a maradás jobb emberré formált. 

Életem legnagyobb pillanata sosem történt volna meg, ha hazaköltözök, mert akkor sosem mutathattam volna be az édesanyámat Bill és Hillary Clintonnak a Fehér Házban. 

A határátkelést fontolgatóknak azt mondanám, ne nézzenek hátra, legyenek merészek és tegyék meg az első lépést, utána pedig merüljenek el az új kultúrában, bárhol legyen is az. De közben tartsák közel az otthoni dolgokat. 

A szülőhazával (esetemben Írországgal) bonyolult lesz a kapcsolat. Az otthoniak vegyes érzelmekkel viszonyulnak a határátkelőkhöz, pedig ők azok, akik világszerte nyomot hagynak. 

Vágj neki merészen, ha mész! Egy régi professzorom szerint ez a legjobb megoldás minden nehéz döntés esetében. „Történjen bármi, az úgy lesz jó” – mondogatta. 

Ami nem csak a határátkelésre, hanem az egész életre igaz. 

Én a járatlanabb utat választottam, és nem bántam meg.” 

Szerintetek melyik a nehezebb út? 

(A szerző, Niall O”Dowd több amerikai lap és az IrishCentral.com alapítója. Itt írta meg a történetét.)

(Fotó: pixabay.com/pogo_mm)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Írország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7514305955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dikusz 2018.10.18. 08:52:33

@zoldzeller: azmiaz a fideszes idős, tisztességben megőszült özvegy női hölgyek blogja?

Az említett hozzászólóról -komolyan érdekel-, honnan lehet tudni, hogy valóban az, akinek mondja magát? Azt, hogy üde színfolt, azért erősen kétségbe vonnám,..

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.18. 09:04:55

@kék madár:

Ha választanod kellene a 3 jómadár közül, melyiket választanád ?
A. B.Clinton
B. Kis Buds
C. Trump

Egyértelmű hogy az A az éppelméjű, a másik kettő retard.
Félve kérdem, Bushnak nem lehettek nőügyei ?
Trumpról meg kiderül csak azok voltak.

puhacica 2018.10.18. 09:30:23

@IT Knight: tegyuk fel, hogy van itt olyan, aki havi 800ert dolgozik. mit gondolsz az ilyen enberrol?

puhacica 2018.10.18. 09:31:46

@zoldzeller: batorsaga lenne, dehat itt minden szar, nem nagyon lesz mit megirnia. :(

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.10.18. 09:42:02

@geeeteee: hmmm, valahogy majd megpróbálom elérni. A könyvet nagyon ajánlotta egy barát, még ajándékba is megkaptuk töle. Ha hozzájutok, megnézem. Biztos változtattak ezt-azt rajta.

hummel8 2018.10.18. 11:58:36

@IT Knight: az itteni amokfutasodat elnezve nekem az ösregi vicc jut eszembe... valahogy ez rad 1:1-ben illik... epet hanytal mindenkire, aki külföldre megy... es lam-lam, van az a penz, amiert a verfideszes NER lovag is beall a sorba... tudjuk, csak hat honap es nem kivandorolsz stb. stb... mar most kivancsian varom, mivel indokolod a szerzödeshosszabbitast...

- Hölgyem lefeküdne velem 1Millio dollararert?
- haaat persze
- es 100 Dollarert?
- mit kepzel mi vagyok en, kurva?
- azt mar megbeszeltük hogy ön micsoda, most mar csak az aron vitatkozunk

kormanyrud 2018.10.18. 12:26:34

@kronikas: Ez nem nagyképűség IT Knight részéről, hanem önértékelési zavar. Azok az emberek szoktak kérkedni a fizetésükkel, diplomájukkal, stb.. akik valamely vélt vagy valós testi vagy szellemi fogyatékusságukból eredő alacsony önértékelésüket kompenzálják ezáltal. Tipikusan ilyen ember pl. Havas Henrik.

Férfiaknál többnyire a gyenge fizikumból, alacsony testmagasságból vagy a péniszméretből adódó komplexusok állnak a háttérben ezekben az esetekben.

Persze mindez tudatalatti, tehát kb. nulla esély van a beismerésre és a személyiség gyökeres megváltoztatására annál is inkább, mert az emberek személyisége 20 éves korukra kialakul és azt már nemigen lehet megváltoztatni a későbbiekben, mondhatni "kőbe van vésve".

Ettől ők még ugyanolyan értékes tagjai a társadalomnak, csak beilleszkedési problémákkal küzdenek a fent említett okok miatt. Paradox módon - ahogy alanyunknál is - mivel állandó bizonyítási kényszerük van, a túlkompenzálásból eredően adott szakterületen kiváló munkaerő lehet belőlük.

kék madár 2018.10.18. 16:12:17

@szociál: Bushnak szerintem nem voltak nougyei, es volt ido, amikor nem is volt retard. De elnoknek nem volt jo

kék madár 2018.10.18. 16:15:33

@kormanyrud: hat nagyon szepen es udvariasan fogalmaztal, mintha az anyukaja lennel. :)
Nekem az ertekesrol, kivalorol is masok az elkepzeleseim.

Arthamyr 2018.10.18. 16:22:19

@IT Knight: Akkor két lehetőség marad:
1. Ez (is) kevés a megfelelő következtetés levonásához.
2. Neked nincsenek meg a képességeid ehhez.

Ok, esetleg még marad a kettő valamilyen arányú keveréke.

kronikas 2018.10.18. 17:17:05

@kormanyrud: hmmm...szerintem 35 év alatt mindenki még fejlődhet... sok függ a környezettől is. Ha vezető kisebbrendűségi komplexusos mint orbán s ezt hatalmas pofával kompenzálja, átterjed a sleppre. Nlzd meg őket, Krisztust cserélték orbánra s benne hisznek... vallásosak, orban hivők utánzók. Szerintem.

kronikas 2018.10.18. 17:18:31

@kronikas: illetve inkább bálványimádók. A bálvány lehet épp Horthy, Rákosi, Kádár, Orbán, mindegy csak gondolkodni, megoldani ne kelljen.

FutureFry 2018.10.18. 17:43:56

@zoldzeller: “Idojarasrol: nalunk nehany nap kivetelevel nyaron is siman elindul a futes reggel es este;)”

Már egyszer régebben említettem ezt a - anekdotikusan Mark Twain-nek tulajdonított - mondást:
“The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco.”

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.18. 17:51:29

@kék madár:

aztat senki se tudhassa.
Biztos becsempészték a bulákat a hátsóbejáraton, vagy főd alatt.

zoldzeller 2018.10.18. 18:17:24

@kék madár:
1. En is a trollrol beszelek... rasszista, nem is tudom. Nekem olyannak tunik mint egy borsodi oregasszony aki meg sose latott migrancsot de retteg, hogy megeroszakoljak. Tajekozatlan.

2. Viszont gondold el, hosszu honapokig irta, hogy o a magyar IT atyauristen, a vilag minden penzet kifizetik neki, hogy egy billentyut lenyomjon, erre elmegy 6 honapra Londonba - egyertelmuen a tobb penzt megjelolve indokkent. Raadasul betegesen ado optimalizal, igazi proli tempoban - "ha nem ker afas szamlat akkor occsobb a mosogep javitas";)

3. Nagyjabol ugyan azt gondolom, mint kormanyrud fent irta. Normalis onertekelesu embernek nem kell a fizetesevel hencegni.
Fizetesrol beszelni nekem amugy is fura. En pl nem tudom, hogy mennyit keresnek az ismeroseim, barataim... nyilvan fel tudom merni az eletminoseguk alapjan. Nalunk nem illik ezzel kerkedni:)

Arthamyr 2018.10.18. 19:16:31

@zoldzeller: "Fizetesrol beszelni nekem amugy is fura. En pl nem tudom, hogy mennyit keresnek az ismeroseim, barataim... nyilvan fel tudom merni az eletminoseguk alapjan. Nalunk nem illik ezzel kerkedni:) " - Szerintem igen hasznos dolog ezt tudni, egyébként honnan a bánatból tudhatnám, hogy eleget kapok-e az adott munkáért, illetve jó szakterülettel foglalkozom-e? Az "életminőség" semmit sem jelent ezzel kapcsolatban, egyrészt mert ez (vagyis ami "kívülről" látszik belőle) erősen attól is függ, ki hogy osztja be/pazarolja el a pénzét, másrészt meg az életminőség szubjektív dolog és egyéni preferenciákon is múlik, van, akinek sokkal jobb az életminősége sokkal kevesebb pénzből.
Nyilván ezen túl lehet lépni, ha valaki elég jól él ahhoz (ez ugye megint szubjektív), hogy leszarhatja a pénzt, de szerintem nem ez a többség. Egyszerűen csak valamiért megvan ez a szokás, hogy az emberek szerint illetlenség erről beszélni, meg a cégek is igyekeznek ezirányba terelni az alkalmazottaikat, ügyfeleiket, partnereiket, nyilvánvalóan a saját érdekükben.

zoldzeller 2018.10.18. 19:50:44

@Arthamyr: A fizetesi informaciokat konnyen meg lehet talalni az interneten. Kb 1 oras kutatas alapjan meg tudnam allapitani, hogy erdemes-e nekem hasonlo posztra atmennem mondjuk a Genentech-hez, vagy a Merck-hez (ha csak a penz szamit, de nekem jelenleg az csak harmadik a rangsorban).

Eletszinvonal - a kozvetlen ismeroseim es barataim eletszinvonalat is meg tudom itelni az alapjan hogy ismerem az alap felteteleket - pl tudom, hogy mennyi a berleti dijuk/hitel torlesztes, ovoda/iskola koltseg, mi a vegzetseguk, hol dolgoznak es vasarolnak. Ez pont eleg informacio arra, hogy le tudjak vonni kovetkezteteseket.
Nyilvan azt nem tudom megmondani, hogy a harom hazzal arrebb lako ember tenyleg megengedheti-e maganak a Teslat, vagy mar ket honapja vizet iszik es szarazkenyeret ragcsal.

Arthamyr 2018.10.18. 20:07:00

@zoldzeller: "Kb 1 oras kutatas alapjan meg tudnam allapitani, hogy erdemes-e nekem hasonlo posztra atmennem mondjuk a Genentech-hez, vagy a Merck-hez (ha csak a penz szamit, de nekem jelenleg az csak harmadik a rangsorban). " - Ezt hogy, lehet, hogy én vagyok béna, de sosem tudtam, mennyit lehetne kirugdosni egy potenciális munkáltatóból/ügyfélből. Pl. kinézek egy random céget, fogalmam sincs, hogy ott mennyit adnának azon felül, amit hirdetnek (ha egyáltalán pénzzel hirdetnek). Amikor még alkalmazott voltam, a cégen belül ugyanolyan munkáért is simán fizettek 20-40%-kal többet/kevesebbet, miből lehetne kívülről tudni egy cégről, hogy az mennyit fizetne?

"Eletszinvonal - a kozvetlen ismeroseim es barataim eletszinvonalat is meg tudom itelni az alapjan hogy ismerem az alap felteteleket - pl tudom, hogy mennyi a berleti dijuk/hitel torlesztes, ovoda/iskola koltseg, mi a vegzetseguk, hol dolgoznak es vasarolnak. Ez pont eleg informacio arra, hogy le tudjak vonni kovetkezteteseket. " - Ez nem jelent semmit, mert nem tudod, hogy mellé mondjuk félretesznek 5x annyit, mint amennyit elköltenek ezekre, vagy csak a 0.5x annyit, esetleg épp deficitből fogyasztanak, és a korábbi tartalékaikat élik fel, nagyon nem mindegy.

Egyébként te valószínűleg azért vagy ilyen laza, mert baromi sokat kerestek a férjeddel, és már a leszarjátok a pénzt kategóriába tartoztok.

zoldzeller 2018.10.18. 20:56:23

@Arthamyr: en pl a Glassdoor/Indeed-en kezdenek elso korban informaciot gyujteni ha valtani akarnek. Arra jo, hogy legyen elkepzelsem.
Azt hogy kinek mennyit fizetnek.... ez sokszor csak az egyen erdekervenyesito kepessegen mulik. De mondjuk engem meglepne ha 40%os elteres lenne az en keresetem es a kollegam fizetese kozott. ....bar lehet, hogy o tobb bonuszt kap ev vegen;)

Ne mar Arthamyr. Azzal, hogy tudom, hogy X mit dolgozik/hol/es mi a vegzettsege eleg pontosan be tudom loni, hogy mennyi a fizetese itt Kaliforniaban. Nyilvan arrol fogalmam sincs, hogy ugyan azert a munkaert Londonban mennyit lehet kerni.

Arthamyr 2018.10.18. 22:36:36

@zoldzeller: Én ezekben a glassdoor jellegű dolgokban nem igazán bízom. Lehet, hogy valahol, valamire viszonylag pontos, de pont az érdekes dolgokra (pl. startupok) szerintem nem igazán, ha egyáltalán ad adatot. Én a 40% eltérést azért mondtam, mert már láttam ilyet (bónusszal együtt nézve).

Én nem tudom ez alapján belőni, mint mondtam, még cégen belül sem. A munkakör sem mond semmit, a végzettség és a cég sem. Ismerettségi körben is van két cimbora pl., az egyik 2.5x annyit keres, mint a másik. A végzettségük azonos (bár más specializáció, de ugyanaz a suli, ennek nincsen jelentősége, főleg nem IT-ben, amúgy is kevés helyen néznek kevés egyetemet), a cégek nem mondanak senkinek semmit, a technológia azonos, a munkakör hasonló, ugyanaz a város. "Kívülről" meg nem mondaná senki a büdös életben, hogy ekkora különbség a juttatásuk közt. Az életmódjukból sem látod a különbséget, max. annyi, hogy az egyik havonta egy csomó pénzt befektet/félretesz, a másik meg csak párszáz-párezer fontot. Ha nem beszéltél velük erről, lehetetlen megmondani, hogy mi a helyzet.
A legszebb, hogy a kevesebbet kereső úgy gondolja, hogy korrektül meg van fizetve, és nem hiszi el, hogy simán kinézne neki egy 40-50%-os emelés (persze nem mindenhol, de azokat az ajánlatokat nem kell elfogadni), vagy ha jókor van jó helyen, egy duplázás is. :)

zoldzeller 2018.10.18. 22:59:05

@Arthamyr: szerintem itt nincs ennyire nagy szoras.... vagy valoszinuleg Texasban (na jo, az orszagban mondjuk Boston/NY kivetelevel) nem keresnek annyit mint itt, illetve nagyobb cegnel is biztosan kereshetnek jobban. De ez nem IT es itt nezik az iskolat;)

Lehet, hogy a szarul kereso cimboradban volt a hiba es nem hitte el, hogy kerhet nagyobb fizetest.
Nem tudom, hogy van nalatok, de ugy hogy nem keresek munkat meg igy is havi 2-3 alkalommal megkeres recruiter es mondjuk ket havonta 1x van is olyan amin par percig elgondolkozom. De ugy igazabol most nem akarok valtani, eleg kenyelmes nekem ez a heti kb 32 ora amit dolgozok:)
Egy szint utan (es ilyen gazdasagban) nem kell oneletrajzot kuldozgetni a recruiterek megtalalnak.

zoldzeller 2018.10.18. 23:00:18

@Arthamyr: es ha megnezed a ket ceget? mi a kulonbseg koztuk?

Arthamyr 2018.10.18. 23:24:38

@zoldzeller: A nagyobb cégnél nézik a komoly egyetemeket. Pl. egy MIT-s diploma van, ahol komoly előny. De ilyesmi kevés embernek van, én egyet sem ismerek.

A szarul kereső cimborában is van hiba, az biztos. Meg bennem is. Nálunk ez van: engem mindig csak szeméttel találnak meg (de azt legalább sűrűn, szóval tudom, ha szopni akarok, hova forduljak), én azt látom, hogy a piacon lévő nagy része, főleg az, amikkel maguktól megtalálnak a recruiterek, az az, amit a szerencsétlen haverom csinál, esetleg kicsit több pénzért. Alapvetően perspektíva nélküli, szakmailag unalmas, feleslegesen időigényes szarlapátolás. Olyannal még véletlenül sem kerestek meg egyszer sem, amit a jobban kereső haver csinál (egyébként kb. ugyanaz a szakmailag unalmas, időigényes fos, de annyi pénzért már sokmindent benyel az ember). Ráadásul most már az is késő és kevés lenne, nem azért, mert én olyan sokat keresnék, de a napi 1-3 óra otthoni munka számomra verhetetlen, és alapfeltétellé vált. Ezt kéne valahogy kombinálni a cimbora zsíros bevételével, na olyat elképzelni sem tudok, max. ha elkezdek tözsdézni vagy valami hasonlót csinálni, de ahhoz meg brutál bankroll kell, és akkor azért kevésbé is aludnék nyugodtan.

Egyébként te szoktál kitölteni ilyen glassdoor-szerű dolgokat?

Arthamyr 2018.10.18. 23:40:17

@zoldzeller: Fogalmam sincs, gondolom az egyiknek nagyon kellett az ember és/vagy pont olyan ember kellett, nagyon sürgősen és jobb befektetőik voltak/vannak. Hasonló üzleti terület. Az egyik nagy üzletet csinált, amikor felvették a haveromat olcsón, a másik cég meg túlfizeti valamiért a másikat.
Nyilván ahogy írtad, van a két srác között érdekérvényesítési képességbeli különbség is, de az "ügyesebb" sem kapna lényegesen többet az átlagos cégnél.

zoldzeller 2018.10.18. 23:41:17

@Arthamyr: lehet, hogy tevedek, de te elmentel abba az iranyba, hogy inkabb keveset dolgozol, kevesebb penzert es magad ura legyel, nem? Nyilvan donthettel volna ugy is, hogy sokat dolgozol es egyre nagyobb cegekhez mesz, egyre nagyobb projekteken dolgozol.

Nem meg nem toltottem ki ilyet. ;) De en amugy se vagyok egy kitoltogetos tipus.

Arthamyr 2018.10.19. 00:11:42

@zoldzeller: Elmentem volna a sokat dolgozom irányba is, sőt el is mentem (jól ismerem :)), csak nem sokat kaptam érte, így maradt az, ami van. Ez nem az én választásom, amiről te beszélsz, számomra nem is volt opció. Ahogy látom, ehhez az ember vagy (szuper)sztár-fejlesztő és szerencsés, vagy elmegy a vezetői karrier irányába. Én vezetőnek alkalmatlan vagyok, szerencsém meg nem volt.

Ha lehetne, simán dolgoznék egész nap alkalmazottként (mondjuk nettó 5-7 órát, ha kell, időnként többet is) 5-10x ennyi pénzért, de nincsen ilyen lehetőség, szerintem még felétek sem. Most kiszámlázom kb. az ír piaci átlagot, viszont kedvezően adózok és 1-2 óra után már számlázom is a teljes napot. Többször is volt már, hogy ugyanazt a napot kiszámláztam két ügyfélnek is, az elég jó. :D Bár akkor azért végig is kellett dolgoznom a napot.
A végeredmény az, hogy kb. ugyanannyit/picit kevesebbet keresek, mint az utolsó munkahelyemen (ami szerintem top 10% volt az én szakmai múltammal/tudásommal), cserébe viszont nagyon keveset és kényelmesen dolgozom.

Viszont még ezt sem biztos, hogy el tudtam volna érni, ha nem beszélek az ismerősökkel a fizetésekről. Pl. sokan vakarták a fejüket, amikor a magyar állásom otthagytam, és akkor is, amikor az ír cégektől. Főleg, amikor utoljára a semmibe léptem ki, a húgom konkrétan lehülyézett, és komolyan is gondolta. :)
Ezért nem értem, hogy az miért szégyen, ha az emberek megbeszélik a fizetésüket, munkakörülményeiket. Szerintem nagyon hasznos információ ez. Nyilván a kérkedés más dolog...

Na látod, én sem töltögettem, ezért nem is hiszek az innen jövő információban. Ezért kérdeztem, hogy te tudsz-e esetleg valami varázsmegoldást, amivel pár nap kutatással meg lehet tudni, hogy hol fizetnek a legtöbbet.

kék madár 2018.10.19. 06:37:43

@Arthamyr: @zoldzeller:
tenyleg eleg egyszeruen meg lehet tudni, hogy hol mennyit fizetnek, IT-ben, nagyon kicsi a szoras: x tudasert ugyanannnyit fizetnek egy adott regioban, max 5-10%-os kulonbseggel.
Egyszer jelentkeztem egy angol allasra, azota kuldozgetik az ajanlatokat ora vagy eves fizetessel egyutt, el tudom kepzelni, hogy meg 5%-ot ki tudnek vasalni beloluk, de tobbet nem. Tele van a vilag fizetesi adatbazisokkal is, persze, hogy Europaban mennyire egyszeru ezt megtudni, azt nem tudom.

kék madár 2018.10.19. 07:03:44

@zoldzeller: es raadasul egy olyan fizetesre vag fel, ami egyebkent tok atlagos

zoldzeller 2018.10.19. 07:16:43

@kék madár: Igen erre gondolok. Szerintem munkakeresesnel elso lepesnek, tajekozodni eleg informaciot adnak. Arra biztos eleg, hogy a jelenlegi fizetesedrol tudd, hogy hol van a skalan, es az ajanlat amit adnak jo-e vagy meg keretheted magad.

zoldzeller 2018.10.19. 07:35:03

@kék madár: Nalunk atlagos es csak egyes szektorokban. A vilag nagy reszen, beleertve Europat ez tenyleg jo fizetes.
Nekem a fo bajom az lenne vele (amit egyebkent o is leirt), hogy ez egy szerzodeses allapot. Tart 6 honapig aztan csa. Ha csak 1 napot nem dolgozik mert elkapja az influenzat akkor mar bukik is a havi terv.
De ezek szerint meg igy is megeri otthagyni gyereket, feleseget szep otthont es menni ki Londonba.

zoldzeller 2018.10.19. 07:49:31

@Arthamyr: oke de a sikernek meg kell agyazni. Mehettetek volna Londonba is es akkor lehet, hogy eleinte kevesebb penzt tesztek felre, kisebb lakast bereltek, vagy tobbet metroztok mert magasabbak a megelhetesi koltsegek. Viszont tobb lehetoseget kinal, nagyobbak az IT cegek, tobb a startup, nagyobb projecteken lehet dolgozni, erdekesebb emberekkel megismerkedni.
Es lehet,hogy idovel kiderult volna hogy szuper vezeto vagy;)

Arthamyr 2018.10.19. 10:01:29

@kék madár: Feljebb írtam, hogy még cégen belül (sőt, csapaton belül) is nagyobb eltérések vannak ennél. Szóval nem.

Arthamyr 2018.10.19. 10:11:38

@zoldzeller: Nincs rá garancia, hogy London jobb lett volna. Amúgy sem azért jöttünk ide, mert ide akartunk jönni (nem is volt rajta a térképemen Dublin és Írország), egyszerűen csak megtaláltak egy elfogadható állásajánlattal, átgondultuk, és azt mondtuk miért ne. És nem is volt okunk megbánni a döntést, nagyon jól jött ki. Valószínűleg London is jó lett volna, ha épp onnan találnak meg, de onnan komolytalan ajánlatokat kaptam. Viszont London sem garancia rá, hogy jó lett volna. Így is van pár londoni ügyfelem, és jártam át dolgozni/interjúzni is voltam, amikor alkalmazott voltam, akkor is.
A nagyobb cég pont, hogy hátrány szerintem, én nem szeretem a nagy cégeket. Sokkal komolyabban veszik a szabályokat, több a corporate bullshit, ami az én szempontomból nem jó.
Biztos nem lennék jó vezető, mert nem is akarok vezető lenni.

zoldzeller 2018.10.19. 18:42:28

@Arthamyr: nem csak erre gondoltam. Hanem, az otthonrol dolgozas helyett lehet pl shared office-bol dolgozni, ahol egy csomo uj embert, temat meg lehet ismerni. Vagy ha erdekel a szakmadon belul egy tema amivel szivesen foglalkoznal, akkor arrol lehet tanulni, eloadasokra, meetup-okra eljarni es ott ismerkedni, beszelgetni. Ilyesmire gondoltam;)
En a heten es jovo heten is python eloadast fogok hallgatni;))

Arthamyr 2018.10.19. 19:01:59

@zoldzeller: Ez nagyon kis eséllyel kecsegtet sikerrel szerintem (már ha az ember pénz/kényelmetlenségre optimalizál - amúgy lehet nem rossz, ha valaki szereti a networkinget), és most már nekem késő is. Régebben nem volt opció, mert nem akartam bevállalni a pénzkiesést a nagyon bizonytalan jövőbeli előnyért, most nem okozna (nagy) bevételkiesést, de már nem érdekel, mi lesz 3+ év múlva. Ha most azonnal leesik kis extra pénz, azt felveszem, azt annyi. Inkább azon kell agyalnom, hogy mit kezdek azzal, ami van, hogy exponenciálisan egyre több legyen. :)
Meetupokra régebben jártam, most is néha elmegyek, ha szól valaki, de az inkább hobbi, nagy eséllyel, hamar, sok pénz abból sem lesz.

A pythont (ha a programozási nyelvről van szó), online/otthon is kiválóan el lehet sajátítani. Vannak online kurzusok, de az sem kell, fogja az ember a gépét, és azon lehet gyakorolni, sőt, egyből elkezdeni használni, amire szeretnéd, pl. ha modellezni akarsz valamit, akár a quantlibet (meg ki tudja még mit, a google a barátunk annak ellenére, hogy sokan ellenségnek tartják, majd megmondja,) is tudod használni belőle, neked akár hasznos is lehet, bár nem tudom, pontosan mivel foglalkozol/mire kell.

2018.10.19. 19:07:52

@kék madár: Azert nem mondanam atlagosnak. 200e dollar folott kb csak finance meg a nagyobb cegek (pl amazon) extra senior meg principal devjeinek adnak. Esetleg nehany kisebb de meno ceg, amit meg kb lehetetlen megtalalni. Szerintem kb 5-10% keres annyit vagy afelett. Azt is restricted stockokkal ami az egyik leghulyebb jovedelmi forma

Egy atlag dev itt new York korul 130-150et kap szerintem. De inkabb 130-at.

zoldzeller 2018.10.19. 19:17:17

@Arthamyr: aruld mar el, hany eves vagy, hogy neked keso?:)

Python - a munkahoz ezt hasznaljuk , de nezegetem az R-t es eleg jonak tunik (van egy genetikus baratnom, es o tobbnyire R-t hasznal a mindenanpokban es o javasolta).
A meetup amugy most csak azert mentem, mert ismerem az egyik eloadot, amugy inkabb szinhzba mennek.

Arthamyr 2018.10.19. 19:24:53

@zoldzeller: 39 leszek még idén. Lassan elérem a 40 évet, ami az önkényesen, általam meghatározott egészséges nyugdíjkorhatár. :)

"A meetup amugy most csak azert mentem, mert ismerem az egyik eloadot, amugy inkabb szinhzba mennek." - Én is kb. így szoktam menni vagy régebben olyan is volt, hogy munkaidőben tudtam menni, és kaját is adtak. :) Az R-t nálunk is sokat használták az egyik cégnél, a pythont inkább csak modellezésre, proof of concept készítésre a quantok.

zoldzeller 2018.10.19. 19:32:45

@Arthamyr: nekem ugy tunik, hogy az R-al konnyebb graphics-okat csinalni.

Nahat, idosebb vagy mint en;)

Arthamyr 2018.10.19. 19:34:32

@zoldzeller: Passz, az FPGA-s csapatok használták, nem tudom annyira, hogy mire. :)

Ez nem meglepő, az emberek több, mint felénél idősebb vagyok sajnos.

zoldzeller 2018.10.19. 19:41:18

@Arthamyr: mindig felig ures a pohar tipus vayg? Te is oregedo tarsadalomban elsz, ugyhogy nagyon sokaknal meg fiatalabb vagy.

Arthamyr 2018.10.19. 19:52:24

@zoldzeller: Nem, de az öregedés és az ezzel járó halandóság/leépülés sajnos olyan probléma, amit nem tudok kezelni. Persze ez még odébb van, de egyelőre elkerülhetetlennek látszik.
Egyébként az "öregségebbet" nem keserűséggel mondtam, csak tényszerűen kijelentettem. És nem azért késő, mert ne lenne idő rá, hanem azért, mert már nem lesz rá szükség. Így nézve szerintem ez inkább félig teli pohár, sőt, majdnem teli pohár. :) De, csak azért, hogy visszatérjünk a félig üreshez: a picsáért tart ilyen sokáig megtölteni!

kék madár 2018.10.19. 19:59:22

@Arthamyr: @zoldzeller: az eletkorotokkal mindenkepp huzzatok el a... babies

kék madár 2018.10.19. 20:03:17

@LepesMez: en mondjuk 120 dollaros orabernek forditottam ezt a keresetet, meg ki tudja mennyit tett ra a kompenzalos lelke szerencsetlennek.
Ha contractor vagy, minden benefit nelkul $120-al, akkor ez kb $90 benefittel. az meg eleg hetkoznapi. Persze a senior dev korokben 10+ ev tapasztalattal, architect szinten.

zoldzeller 2018.10.19. 20:07:21

@Arthamyr: Evente 2x futok maratont. Egyelore nem romlik az eredmenyem, meg tartom a 4 ora alattat. Addig meg nem aggodok:)
En meg mindig azt mondogatom magamnak, hogy majd 40 evesen elkezdek karriert epiteni, addigra a gyerekek is picit nagyobbak lesznek.

Arthamyr 2018.10.19. 20:18:21

@zoldzeller: Látod, én már azt sem tudnám, bár még életemben nem futottam 15km-nél többet (azt is még tavasszal), de azután is hetekig minden baja volt a lábaimnak, így maradok a rövid, 15-30 perces futásnál. :) De emiatt nem fogok elkezdeni aggódni. A karriert meg leszarom, nekem nem az okoz örömet.

Arthamyr 2018.10.19. 20:18:58

@kék madár: No és te hogy állsz ezzel, madár papa? :)

Arthamyr 2018.10.19. 20:28:37

@LepesMez: @kék madár: Szerintem az jónak számít kb. bárhol (NY-ban is, Sydney-ben is, HK-ban is stb.), sehol sem átlagos. Ha alkalmazottként keres mondjuk évi 150-170k-t (kb. ennyire jön ki a napi 800, ha folyamatosan van szerződése), az is kiválónak számít (GBP, nem USD), de ott ugye nagyon büntet az adó, így meg mindenféle adóoptimalizálásra van lehetősége, szóval jó az. Főleg, ha azt nézzük, mennyi marad meg belőle neki. Az más kérdés, hogy megéri-e emiatt fél évig távol élni a családtól (én biztos nem élnék külön a feleségemtől sem fél évig), de csinálták már ezt sokan kevesebbért is, ha rá voltak kényszerülve.
Sőt, azt is megteheti, hogy mondjuk 3 évből mondjuk 1 évet dolgozik, pár ismerős csinálta ezt, teljesen jó, bár nyilván gyerekek nélkül ezt jobban ki lehet használni.

zoldzeller 2018.10.19. 20:47:01

@Arthamyr: nem biztos. Nem kell esz nelkul neki ugrani es lefutni 40 km-t. Ez egy folyamat. A testnek es az izmoknak is hozza kell szokni. Ha most jo kondiban vagy, szerintem kitartassal es folyamatosn terhelessel egy 6-8 honap alatt fel lehet erre keszulni.

Arthamyr 2018.10.19. 21:05:43

@zoldzeller: Persze, de engem nem érdekel, hogy lekocogjak egy maratont, nem látom értelmét/hasznát. Főleg, hogy erre többé-kevésbé célirányosan kellene készülni, és más területen kellene áldozatot hozni. Én azért sportolok, hogy jól nézzek ki (meg meglegyen a kondim a "játékos" sportokhoz - pl. foci, ping-pong), erre pedig nem a maratonfutás és a rá való készülés a megfelelő. Futásban a "célom", hogy 5km legyen meg 20 perc alatt, de ez sem fontos, egyáltalán nem biztos, hogy sikerül, viszont ha mellékhatásként meglesz, örülni fogok neki. Kiváncsiságképp futottam tavasszal 15 kilométert, utána hetekig kisebb bajai voltak a lábaimnak. Bemelegítésként sokszor edzés előtt futok 10-25 percet (a sebességtől függ, hogy mennyit), attól semmi bajom nincsen, maradok annál.

zoldzeller 2018.10.19. 21:08:20

@Arthamyr: teged mi erdekel? Mi az ami a mindennapokban mozgat? Amirol nem gondolod hogy ido pazarlas es nem eled meg aldozatkent?

kék madár 2018.10.19. 21:51:22

@Arthamyr: kisfiam
:)
eddig ketevente lefutottam a felmaratont, majdnem olyan idovel mint zoldzeller reszideje. A 4 ora egy maratonra nagyon durva. Nekem a felmaratonon is kikeszul a terdem, szerintem meg 1 km es utana kusznek a foldon.

Arthamyr 2018.10.19. 21:59:00

@zoldzeller: Sok minden, leírtam már, neked is. Teljesen hétköznapi dolgok, amiket az átlagemberek is csinálnak.

zoldzeller 2018.10.19. 22:02:48

@Arthamyr: alkalmankent szivarozol es kozben whiskyt kortyolsz;)

Arthamyr 2018.10.19. 22:07:44

@zoldzeller: Pl. Vagy ha valaki egyszer hajlandó megfelelő tétben fogadni, lefutok egy maratont 4 óra alatt. :D

kék madár 2018.10.19. 22:15:17

@Arthamyr: tudnal celery kerdeseire valaszolni, mit csinalsz amikor nem csinalsz semmit (es mint tudjuk, azt jo sokat)?

zoldzeller 2018.10.19. 22:21:08

@Arthamyr: mi szamit megfelelo tetelnek?
Ha a ferjemnek azt mondom, hogy "ugyse tudod lefutni 4 ora alatt" akkor 10 perc mulva mar edzocipoben rohan ki az ajton.
A gyerekeim 2 gomboc fagyiert eladjak a lelkuket. Szoval mindenkinek mas az ara. :)

Arthamyr 2018.10.19. 22:28:57

@kék madár: Leírtam már neki is, nagy szövegfal volt az is, de most nem találom... Olvasok, elmegyek gyúrni, megnézek egy meccset, főzök, kódolgatok valamit (jelenleg még a nap része a munka, de ez szerintem így is marad, ennyi belefér), kimegyek sétálni a parkba, játszom a számítógéppel, lemegyek a pubba a cimborákkal, optimalizálgatom az életet (pl. most ír állampolgárság szerzés, magyar ingatlan vásárlás, költözés, ilyesmi). Itt szoktam a társasház ügyeit is vinni néha, van rá időm... Elmegyek focizni, pingpongozni, a boltokban beszélgetek az eladókkal. Ha hazamegyünk Magyarországra, lesz majd több családi program is, pl. horgászat, esetleg elmegyek apósommal vadászni. A házat is lehet/kell javítgatni, más is megkér majd, hogy segítsek neki. Nem szoktam unatkozni, nem félek tőle... :)
Esetleg ide spamelek.

Arthamyr 2018.10.19. 22:40:36

@zoldzeller: Nem tudom, mert egy ilyenhez kukázni kéne a bevált edzéstervet/étkezést, esélyes, hogy izomveszteség (vagy átalakulás) is bekövetkezne, és kb. minden egyéb területen teljesítménycsökkenés, így valószínűleg ez esélytelen dolog. Ha valaki adna érte mondjuk 200k USD-t, és lenne reális felkészülési idő, nekiállnék, de nincs olyan hülye/gazdag ismerősöm.

zoldzeller 2018.10.19. 22:52:45

A futas szalkasra alakit.. ha most tobbnyire sulyokkal edzesz akkor valoszinuleg fogynal. De ha csak nem vagy testepito vagy sulyemelo akkor nem latom, hogy milyen teljesitmeny csokkenest okozna.
Indits egy Go Fund Me oldalt, na?

zoldzeller 2018.10.19. 22:53:45

@zoldzeller: etkezesben mit alakitana at? Ezt az eves koruli felhajtast soha nem ertettem, miert most mit eszel amin szerinted valtoztatni kene a futas miatt?

zoldzeller 2018.10.19. 22:56:57

@Arthamyr: ebbe a napirendbe egy gyerek igazan belefer. Komolyan mondom.

Arthamyr 2018.10.19. 23:24:41

@zoldzeller: Ahogy olvastam (de csak futólag, nem néztem utána alaposan, mert nem foglalkoztatott), a hosszútávfutásnál nagyon oda kell figyelni, hogy előtte jópár órával ne vigyél be fehérjét, gondolom folyadékbevitelre is figyelni kell, én pl. a bemelegítő futásomnál is megérzem, ha nincs rendben a kaja vagy túl sokat ittam (pl. ha nem zabpelyhet reggelizek, hanem iszok fél liter kakaót és mézes kenyeret eszek hozzá, hetente egyszer van ilyen).
Most én elég sokat edzek felsőtestre - a lábakat sem hanyagolom el persze, de ha futás lenne az elsődleges, akkor más arányokra lenne szükség - és elsősorban rövid ideig tartó, nagy intenzítású teljesítmény leadására gyúrok. Pl. 20kg-t a derekamra csatolva szoktam húzockodni és hasonlók, de két szet között több percet is pihenek. Futásnál is inkább sprintek, elindulás, irányváltás, persze kell némi állóképesség, hogy ezt többször is kivitelezni tudjam.
A maratonfutáshoz teljesen más izomzat (és nem elhanyagolhatóan mentális felkészülés, kardio stb.) szükséges, pl. ahhoz felesleges súlyok azok az izmok, amik lehetővé teszik a húzóckodást, de akár még azok is, amik a sprinthez kellenek. Nem véletlen néz ki másképp Usain Bolt és Mo Farah. Na én inkább az előbbi fizikumra törekszem, vagy méginkább arra, amilyen Roy Jones volt a 90-es években vagy egy váltósúlyú/középsúlyú, jobb fizikumú UFC-s.

zoldzeller 2018.10.19. 23:43:08

@Arthamyr: ezt hivjak high intensity interval workout-nak?

Arthamyr 2018.10.19. 23:52:43

@zoldzeller: Nem, abban jellemzően nagyon kevés pihenőidő van, és rövid ideig tart (van, amikor csak 20-25 perc egy edzés). Egyébként olyat is csinálok, heti 1-2x pihenő jelleggel eljárok bootcampre (ezek 40 percesek), valahol valamikor azt olvastam, hogy heti 1-2 alkalom teljes test edzés segíti a regenerációt és csökkenti a sérülések valószínűségét. Ez lehet, hogy hülyeség, és csak a placebohatás miatt gondolom így, de nekem bevált. Az is biztos, hogy állóképességre, egyensúlyra is ér valamit, valamint az esetlegesen elhanyagolt izmokat is megdolgoztatja.

zoldzeller 2018.10.20. 00:10:15

@Arthamyr: te jo eg, ez rengeteg edzes. En hetkozben heti 3x futok reggel kb 1 - 1.5 orat es vasarnap szoktam hosszut futni, altalaban 2.5 orat, verseny elott ezeket nyilvan fokozatosan emelem, de soha nem futom le a 42km-t max 35-36-nal megallok.
Estenkent pedig jogazok es nyujtok de ezt tobbnyire otthon nyugalomban. Neha elmegyek baratnokkel joga retreatre, de az inkabb a lelkemnek szol, mint a testemnek.
Az igazsag az, hogy nekem a futas egyben meditacio is. Tudom, hogy jo lenne legalabb heti 1x sulyokkal is edzeni, de egyszeruen nem latom, hogy hova tudnam beilleszteni.

Arthamyr 2018.10.20. 00:41:10

@zoldzeller: A nyújtás/jóga is edzés, igen hasznos is, sajnos én ezeket elsumákolom, egyszerűen nincs akaraterőm már megcsinálni, így is sokszor több, mint két órás egy edzés, és heti 6-7x edzek + 1x elmegyek focizni fixen. Amikor felmondtam, és egyáltalán nem dolgoztam pár hónapig, akkor még ezt is beiktattam edzések után + kb. minden másnap szaunáztam is egy órát, na az már valami.
A heti öt óra futás nem kevés, én összesen futok kb. másfél órát hetente. És ugye te nem vagy úgy eleresztve idővel, mint én. Nekem a súlyzós edzés a meditáció, én azzal pihenek és kikapcsolódok (miközben termelek egy kis endorfint - bár erre a futás is jó lehet :)), teljesen jól elvagyok vele.
A rengeteg meg relatív, szerintem egy úszó vagy egy tornász ezt az edzésmennyiséget kiröhögi. Szoktam néha nézni mit csinálnak nálatok az NFL-be készülő egyetemisták, na az az edzés, ez meg lófasz. :) 300 kilókkal guggolnak, meg hasonló dolgok, állatok.
Egyébként meg meg nincs eredmény könnyen, kivéve, ha valakinek kivételesen jó adottságai vannak és huszonéves.

zoldzeller 2018.10.20. 00:53:54

@Arthamyr: na, a szaunazas is hianyzik az eletembol, most hogy mondod. Tenyleg, ezt is jo lenne valamikor beiktatni, de itt nincs az a fajta szauna kultura (vagy csak en nem talaltam meg) mint ami otthon is van. Oh egy jo kis gozfurdozes!
De most eljarok 2 havonta csontkovacshoz es havi 1x masszazsra - na ez az en kenyeztetesem:)

Igazabol ha nem lenne gyerekem ezekre mind lenne idom munka mellett is.

Arthamyr 2018.10.20. 01:10:28

@zoldzeller: Vagy ha nem lenne munkád, lenne rá időd a gyerekek mellett is, és még maradna is egy csomó. :)

Most nekem is csak heti 1 szauna van, de elég az. Itt sincs nagy kultúrája egyébként, de a konditeremben, ahova járunk, pont van, és elég jó. Még cryotherapy kéne, de az nincs sajnos.

zoldzeller 2018.10.20. 01:18:37

@Arthamyr: Ez igaz. De ha csak a ferjem fizetesebol elnenk, nem erzem indokoltnak, hogy megjutalmazhatom magam draga futo cuccokkal;)

Cryotherapy-ra mar en is gondoltam, hogy csak ki kene probalni.

Arthamyr 2018.10.20. 01:27:24

@zoldzeller: Milyen drága futócuccot veszel? :S Nem elhanyagolható pl. a lakhatási költségeitekhez képest? Én egyébként ezt a bevételt úgy nézem, hogy családi bevétel, tökmindegy, ki dolgozik érte. Volt egy időben, hogy jó egy évig nem dolgoztam, most a feleségem nem dolgozik másfél éve (legalábbis értelmezhető mennyiségű pénzt nem keresett, mert azért építgeti a kis vállalkozását, amiből vagy lesz valami, vagy nem), és nincs ebből semmi gond. Szerintem nálatok sem lenne, max. téged zavarna.

Érdekelne, hogy tényleg segíti-e a regenerációt. Vagy legalább jó placebo-e? :)

zoldzeller 2018.10.20. 01:52:53

@Arthamyr: nekem a nike valt be. Bar most vettem ket Lululemon felsot, de meg nem dontottem el, hogy szeretem-e.

Nalunk a budget ugy van kialakiva hogy a ferjem fizetesebol elunk es az enyemet felre tesszuk. Annal pedig sokkal tobbet keresek hogy errol le tudjunk mondani. Ez az igazsag.

2018.10.20. 02:05:53

@Arthamyr: nem azutan a kiroterapia utan erdeklodott multkor bradpit monika?

2018.10.20. 02:19:06

mar masodszor olvasom vissza a kommenteket, de hogy lett it-s fizetesekbol maratoni futas?

zoldzeller 2018.10.20. 02:45:47

@LepesMez: Arthamyr, Kekmadar es en tehetunk rola.

2018.10.20. 02:52:57

@zoldzeller: ja, nem szemrehanyasbol mondtam :) mondjuk en nem szeretek futni. en az a tipusu gyuros gyerek vagyok, aki derekig all a strandon a vizben, hogy ne latszodjon a laba :)))

zoldzeller 2018.10.20. 03:11:06

@LepesMez: nahat, akkor Arthamyr a te embered;)) erdekes tendenciank tunik ez a programozoknal, hogy nem szeretnek futni. IT Knightot is meg kene kerdezni.

kék madár 2018.10.20. 03:59:03

@zoldzeller: en is utalok futni, de probalok. Az idealis az uszas lenne, a multam is abbol eros, de a viz meg olyan nedves

2018.10.20. 04:37:42

@zoldzeller: szerinted hogy lettunk programozok? ugy, hogy gyerekkorunkban minket soha nem valasztottak be a focicsapatba a jatszoteren, mert benak voltunk. szoval hazakullogtunk, ideologizaltuk a helyzetet, hogy az ugyis csak a hulye gyepesagyuaknak valo a foci, aztan elkezdtuk potyogni a gepet.

2018.10.20. 04:38:38

@kék madár: nekunk van futogepunk, csak nem merem bekapcsolni, mert tok pokhalos az "on" gomb.

zoldzeller 2018.10.20. 04:50:35

@kék madár: te is programozol????
Amugy igen az uszas az egyik legjobb sport. De en nagyon fazos vagyok.

kék madár 2018.10.20. 05:31:52

@zoldzeller: programozok ejjel-nappal, de nem vagyok programozo tipus. Pl. sulyt nem emelek, nem es nem!

kék madár 2018.10.20. 05:34:46

@LepesMez: na most engem volt, hogy bevalasztottak a focicsapatba, ha nem volt 11 ember, csak velem egyutt. Aztan felidoben lecsereltek. Kerdeztem, hogy na es kire? Azt mondtak azzal ne foglalkozz, csak ulj a kispadon. Inkabb 10 emberrel jatszottak!!!
Maradt az uszas, abban ki lehet maradni a valtobol is.

kék madár 2018.10.20. 05:36:24

@zoldzeller: a fiam uszik most, az a mondasa, hogy az en be nem valtott almaim miatt kell usznia. Es tehetseges mint a delfin, mar elkepeszto idoket uszik.

kék madár 2018.10.20. 05:51:00

@LepesMez: 1985!!! mekkora ev (mekkora horror) katona voltam, mert berantottak mint elofelvetelist

kék madár 2018.10.20. 05:52:04

@LepesMez: en 10-bol 9-szer el is talaltam a labdat, de az az egy, az mindig aranyat ert, az ellenfelnek

Arthamyr 2018.10.20. 10:17:26

@zoldzeller: Az még mindig apró a budget egészéhez képest, biztos vagyok benne. :) Ha te így érzed jól magad (vagy akárcsak nem érzed rosszul magad), miért is ne? Mi se engedhetjük meg magunknak egyelőre, hogy lemondjunk a munkám által termelt bevételről, szóval pont ezért dolgozom én is. :)

Arthamyr 2018.10.20. 10:21:48

@zoldzeller: Szerintem az emberek többsége nem szeret futni. :) Én meg tetszőleges távon a nálam nem öregebb felnőtt lakosság mondjuk felső 30%-ában vagyok a futást nézve, de lehet, hogy még feljebb. Az emberek többsége rettentő edzetlen, még a konditeremben is van egy csomó, pedig azok rendszeresen edzenek.

Arthamyr 2018.10.20. 10:30:19

@LepesMez: Én pont jól fociztam, általában engem választottak először. Bár sajnos nem elég jól, ezért programozó lettem, nem a Real Madrid játékosa, pedig az utóbbi jobban tetszett volna.
Én is kaptam egy C+4-et akkoriban (pár évvel utánad), azon alig volt játék, így jobb híján azt a keveset kezdtem el berhelni az assembly kód átírásával. :) Aztán kaptam (vagyis vett egyet a család, én meg kisajátítottam) egy "PC-t" 6-ikos koromban (386-os, akkoriban ez nagy szó volt, a 90-es évek elején járunk), azóta nincs megállás.

FutureFry 2018.10.20. 13:29:30

@kék madár: @zoldzeller: @Arthamyr: @LepesMez:

Anekdota: Egy amerikai tech. cégnél két (azonos nemű/korú) ember ugyan azon beosztásban, szakmai lépcsőfokon dolgozott egymás mellett egy csapatban több évig - csak egy cubicle-fal választotta el az íróasztalaikat. Mindkettőjük munkája - amennyire ezt meg lehet ítélni - ugyan olyan fontosságú és minőségű volt. Mint errefelé szokás egymás fizetéséről mit sem tudtak. Amikor a cég sok-sok év után megszűnt valahogy a fizetési adatok egy “glicth” nyomán az összes (volt) munkatárs tudomására jutott. Itt derült ki, hogy a két azonos munkát végző ember _alap_fizetése között több mint kétszeres (!) különbség volt. Találós kérdés: Miért?

Egyébként meg (már talán linkeltem): youtu.be/7xH7eGFuSYI

kék madár 2018.10.20. 16:47:19

@FutureFry:
nem egyszerre vettek fel oket, hanem sok ev elteressel. Vagy az egyiket szponzoralni kellett.

Egyebkent az, hogy senki nem ismeri a fizeteseket szinten tulzas, az allami alkalmazottak (city, county, state, federal) fizetese pl. mind nyilvanos.
Illetve minden low-mid-level manager, penzugyes, HR-es, nagyfonok ismeri a beosztottjai fizeteset, ami altalaban egy ceg legalabb harmada.

Lehet, hogy ez csak a szubjektiv tapasztalatom, de azok a cegek, ahol titkoljak a fizeteseket es nagyok az indokolatlan kulonbsegek, nem tul sikeresek, vagy legalabbis eleg rossz hangulatuak, senki sem hulye, sok jel utal az ilyen egyenlotlensegekre

Arthamyr 2018.10.20. 19:16:53

@FutureFry: Nem tudom, hogy linkelted-e, de én már láttam. A tartalmával egyetértek, mint az lejöhetett a hozzászólásaimból. :)

Arthamyr 2018.10.20. 19:30:02

@kék madár: "Egyebkent az, hogy senki nem ismeri a fizeteseket szinten tulzas, az allami alkalmazottak (city, county, state, federal) fizetese pl. mind nyilvanos." - Ez ugye az állami alkalmazottaknak releváns elsősorban, de nem tudom, aki maxolni akarja a pénzt, szerintem nem oda megy, még nálatok sem.

"Illetve minden low-mid-level manager, penzugyes, HR-es, nagyfonok ismeri a beosztottjai fizeteset, ami altalaban egy ceg legalabb harmada." - Ez megint nem releváns, mert a manager, a pénzügyes, a HR-es és a nagyfőnök sem ezekhez fogja mérni a sajátját, hanem pl. a másik manageréhez, pénzügyeséhez stb., amit már nem ismer automatikusan.

"Lehet, hogy ez csak a szubjektiv tapasztalatom, de azok a cegek, ahol titkoljak a fizeteseket es nagyok az indokolatlan kulonbsegek, nem tul sikeresek, vagy legalabbis eleg rossz hangulatuak, senki sem hulye, sok jel utal az ilyen egyenlotlensegekre " - Milyen jelek? Ha nem beszéltek róla, nem derül ki szerintem.
Az meg, hogy a cég sikeres-e, különösebben sima alkalmazottat közvetlenül nem érdekel, a lényeg, hogy jó legyen náluk dolgozni. Ráadásul ha nekem meg a többi katonának az árokban kevesebb zsoldot adnak, és én ugyanúgy elvégezzük, amit el kell, a cég sikeresebb lesz. A cég sikeressége max. akkor releváns, ha az ember nehezen talál másik csak kicsivel rosszabb állást, vagy a fizetéssel összemérhető bónuszokat osztogatnak, nekem is.

FutureFry 2018.10.21. 06:28:53

@LepesMez: @kék madár: @Arthamyr:
Mindkettő amerikai állampolgár volt és kb. ugyan akkor kezdett a cégnél (max. pár év különbséggel, hasonló korban).

...

A munkavállalók közül az egyiket sokkal “röghözkötötebbnek” ítélte meg a cég (pl. család miatt), ezért úgy számoltak, hogy jóval kevesebbet kell rá költeniük ahhoz, hogy ne menjen el máshová. (Helyszín: Kisebb város, kevesebb lehetőséggel).

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása