oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. október 13. 06:30,  Így zajlik egy külföldi álláspályázat 147 komment

2018. október 13. 06:30 Határátkelő

Így zajlik egy külföldi álláspályázat

Ezen a héten a szokásos vasárnap helyett szombaton olvashatjátok a blogajánlót (holnap némi meglepetés következik), de remélem, sikerült elég érdekes témákat válogatni. Például megnézzük, milyen hibákat ne kövessünk el egy álláspályázat során, aztán számolunk kicsit, kiderítve, vajon Stockholmban vagy Budapesten kerül többe az autófenntartás, végül ellátogatunk egy szuper autós múzeumba.

munka_nyitokep_pixabay_com_free-photos.jpg

Tele van a net mindenféle (hol hasznos, hol haszontalan) tanácsokkal és írásokkal arról, hogyan legyünk sikeresek a különböző álláspályázatokon. Ám mégis más ez az egész, amikor az ember a saját bőrén tapasztalja meg, ráadásul a céges oldalról – miként történt ez Zuzzer esetében, aki a Kolbászkerítésország blogon osztotta meg tapasztalatait.

„Durva szórás volt a CV-k színvonalát illetően és most nem a tartalmi részről beszélek. Volt egy csomó olyannyira áttekinthetetlen, a falusi óvodai évektől precízen vezetett CV is, amit – bár szégyellem, hogy nem voltam kitartóbb – ránézésre és a times new roman letter height 6-tól halálra rémülve shift-deleteltem ki a bánatba. 

Egyszerűen egyesek egy szemétlerakatnak kezelik a CV-t, minden érdektelen infót beleraknak lehetőleg értelmetlen rövidítésekkel megszórva, hogy esélyem se lenne egy óránál rövidebb idő alatt átolvasnom. Azt meg tegyük hozzá, hogy végül több hullámban kb. 100 CV-n kellett keresztül verekednem magam. 

Sajnos nagyon hamar kialakult bennem a személyügyes szindróma, azaz ami olvashatatlan, csiricsáré, áttekinthetetlen elsőre, az második mozdulatra ment a kukába. 

Aztán ott vannak azok, akik valami igazán fényes életpályát osztanak meg, ahol hosszas és szorgalmas felfelé lépdelés hatására aktuális pozíciójuk vagy direktor, vagy CEO éppen. 

Ja és mellesleg beadják hozzám az életrajzukat és jelentkezésüket egy process development engineer belépő szintű és megbecsültségű pozícóra... Magyarázzam? Kuka. El nem hittem, hogy ez nem valami rendszerhiba, de ott figyelt ám a motivációs levél is, láthatóan félreértésről nem beszélhetünk... 

Másik kedvenc csoportomat alkotják azok, akik például programozói, kecsketenyésztői, vagy általános relativitáselmélet gyakorlati alkalmazásában szerzett végzettséget igazoló papírokkal és tapasztalattal jelentkeznek gyöngyhalásznak. Ezeket a fószereket konkrétan nem értem. 

Apropó... motivációs levél. Van ezeknek az HR rendszereknek egy diszkrét „bája”, nekem mondjuk nem igazán szimpatikus oldala. CV, motivációs levél nem vész el, sőt át sem alakul. 

Így aztán vannak olyan jelöltek dögivel, akik párszor már jelentkeztek a céghez, csak más állásra. Arra viszont nem sikerült megtalálniuk az időt és energiát, hogy a motivációs levelet is felfrissítsék. 

Így aztán volt olyan, aki vályogvetőtől kezdve fegyverkovácsig és QA engineerig mindenre lőtt, de csak és kizárólag a pozíció nevét cserélte ki a levélben. „.... rendkívüli módon érdekel és rengeteg felajánlható tapasztalom van a(z) xxxxxxx pozíciót illetően...” 

Nem tudom, lehet én vagyok túl régi motoros, de nekem az magas, hogy valaki az égvilágon mindenhez ért, sőt minden nagyon érdekli. No ilyen hibát se kövessetek el, egy jó állás csak megér már egy pár perces, a pozícióhoz ténylegese hozzáillesztett motivációs levelet. 

Ugyanez igaz a CV-kre; please... a megpályázott állás legyen már a fejetekben és azt domborítsátok ki, ami miatt azt hiszitek, hogy ti vagytok a cég megmentői az adott munkát illetően. 

Elárulom kik lettek behívva személyes interjúkra. „Rendkívül meglepő” módon azok, akiknek a CV-je arról szólt, amiről az állás. Volt még 30, aki megtehette volna, hogy kicsit átírja a CV-t, de annyira büszke volt minden a pozíció szempontjából irreleváns infóra, tanfolyamra és végzettségre, hogy egy kerek sort pazarolt csak el arra a végzettségre és tapasztalatra, ami alapján akár ő is lehetett volna az emberem. Komolyan... kit érdekel, hogy 2005-ben dolgoztál egy angliai pubban nyelvtanulási célból? 

Először egy nagyobb mintát hagytunk meg és skype interjúk következtek, ahol a célunk az volt, hogy a személyes meghallgatásokra leredukáljuk a szóba jöhető jelöltek számát. (...) 

Aztán persze jöttek a kiválasztott delikvensek személyes pofavizitre, amit úgy terveztünk meg, hogy kaptak tőlem egy case study-t, egy kvázi aktuális és létező (bár már lezajlott) project leírását, amire megadott szempontok alapján vártunk egy prezentációt és műszaki megoldási javaslatot. A megközelítés volt a lényeg nem a konkrét eredmény, mert infót direkt nem osztottunk meg sokat. 

Jött is egy högy, aki nagy flopp lett végül, nagyon bizonytalan volt és ami igazán sokkoló volt egy olyan öreg motorosnak, mint én, hogy azt se tudta miről beszél. (...) 

A másik egy csávó volt, veszélyes jelölt, mert belső ember némi hátszéllel; azaz PMI dolgozó, csak egy másik országból. Minden aránylag jó is volt, persze tudta a folyamatainkat, tudta mit kéne válaszolni, ilyenek. 

Kérdeztük is persze, hogy mivel belőlünk ennyi elég, neki van-e kérdése. No ebből egy olyan jó 15 percnyi ingatlanbörze lett, mert az egyetlen dolog, ami érdekelte, az az volt, hogy mennyiért lehet itt házat venni, meg ilyenek. 

Tezsvéreim! Nagy szeretettel javaslom, hogy egy állás interjú során mutassatok némi érdeklődést... na mi iránt? Hát az állás iránt. Mily meglepő, hogy végül arri vederszén, örülök, hogy láttalak lett az ügy vége. 

Végül megtaláltam az emberem, a puding próbája az evés, szóval majd a próbaidő leteltével megmondom, hogy very good, vagy flopp, de legalább jelenleg kényelmesen érzem magam. Az interjúk alatt pontosan azt kaptuk vissza, olyan képességek ígéretét lebegtette meg, amikre szükségünk van. (...) 

Érdekes és számomra felfoghatatlan módon, a 21-ik században is léteznek emberek, akik például egy „Kukutyinban születtem, kispolgári család tizedik gyermekeként ...” szerű ””CV-vel”” jelentkeznek be, akik úgy gondolják, hogy a felsőfokú gombaszakértői tanfolyam elég lesz egy mérnöki álláshoz. Ti ne legyetek ilyenek!" 

A teljes posztot itt találod, érdemes elolvasni! 

Autófenntartás Stockholmban és Budapesten 

Ha egy külföldön élő magyar rendszeresen sok időt (mondjuk másfél-két hónapot) tölt Magyarországon, ahol ráadásul utazik is, akkor már érdemes nekiülni kiszámolni, hogy bérelni vagy fenntartani érdemesebb egy autót. Pontosan ezt tette Bandi Republic is a blogján, bónuszban összehasonlítva mindezt a stockholmi költségekkel. Érdekes dolgok derültek ki.

toyota.jpg

„Olyan luxus problémánk adódott, hogy vettünk egy kis kocsit Budapestre. Évente átlagban 6-8 hetet otthon töltünk – most nyáron 6 hetet sikerült egyhuzamban – és sokat járkálunk Pest megyén belül. A cikk írásakor egy kisautó bérlésének költsége 30 ezer forint körül mozog egy hétre. 

Ki akartam számolni, hogy mennyibe kerülne fenntartani egy saját gépjárművet; megéri-e? 

A lélektani határt 500 ezer forintnál húztam meg, ennyiből kellett volna találnom valami élhetőt. A kínálatot böngészve azt állapítottam meg, hogy az öreg kisautók általában drágábbak otthon, mint Svédországban – gondolom a nagyobb kereslet miatt. 

Egy 2013-as évjáratú Toyota Yaris – ez lett végül a befutó – a blocket.se-n 420 és 760 ezer forint körül kapható. Ugyanez a hasznaltauto.hu-n fél millió forintnál kezdődik és 1 millió 150 ezerig megy a móka. 

Arról most nem nyitok vitát, hogy mennyivel van jobb állapotban egy Svédországban szervízelt 15 éves autó, mint magyarországi, illetve, hogy a kilométeróra állása mennyire megbízható. Az tény, hogy a svéd használt autók hajlamosabbak rohadni a téli igénybevétel miatt. 

A bekerülési ár ugyan alacsonyabb Svédországban, de nem érte volna meg ebben a kategóriában innen hazavinni semmit – ellentétben a magyar gyártású kávéfőzővel – mert az útiköltség kb. 50%-kal megdobta volna a vételárat. 

De mennyibe kerül fenntartani a már megvásárolt autót a két fővárosban? 

Amikor Svédországban autót veszel, akkor a forgalmi engedély egyik felét aláírja a vevő és az eladó, bedobják a postaládába és az új tulajdonos egy héten belül megkapja postán a nevére szóló forgalmit. Hogy ez mennyibe kerül? Pontosan egy postai bélyeg árába (!). 

Ehhez képest Magyarországon a 15 éves kis Yarisra 57 800 forintot kell leperkálni, hogy a nevünkre vegyük. Ráadásul nem elég csengetni, még rohangálni is kell különböző kellemetlen helyekre: eredetvizsgálat, okmányiroda – óriási buli! (...) 

A legolcsóbb kötelező biztosítás az én paramétereim alapján 47 487,- egy évre bónusz 0-ás besorolásban. Amin fennakadt a szemöldököm az a 10 958,- baleseti adó, ami már a díj részét képezi. Ez mi a franc?! 

Próbáltam egy ajánlatot szerezni Svédországban is a kötelező éves díjára, de nem sikerült – nem akarom, hogy az ügynökök hívogassanak. Az összehasonlítás kedvéért vegyük a stockholmi Toyota Priusunk éves biztosítását alapul, ami jelenleg 135 ezer forint, de ez egy sokkal értékesebb kocsira vonatkozik, illetve ez nem csupán kötelező biztosítás, hanem casco is egyben. Számoljunk hát nagyvonalúan az összeg felével! 

A súlyadó nekem Budapesten évi 11 840, Stockholmban pedig több mint a duplája – 26 164 forint – lenne. 

Svédországban sajnos évente kell vizsgáztatni az idősebb autókat, aminek a költsége bő 11 ezer forint, míg egy magyar vizsga 21 ezer. Az enyhítő körülmény az, hogy ezt csak 2 évenként kell elszenvedni, úgyhogy ezen a fronton kiegyenlített a helyzet. 

Miközben Stockholmban keményen próbálják kiirtani az autókat az egyre durvuló parkolási díjakkal és övezetekkel, illetve a dugódíjjal, addig Budapesten vígan lehet pöfékelni és a saját kerületemben ingyen parkolni. Ez a tulajdonos szempontjából nagy fegyvertény. 

Az összesítés alapján a fix éves költségek 33%-kal magasabbak lennének ugyanerre a kocsira Stockholmban, mint Budapesten. A szervízelés is nyilván olcsóbb Magyarországon a rezsi óradíjak alacsonyabb szintje miatt, viszont a fizetések között sajnos nem csupán 33% különbség van a svédek javára.” 

A teljes posztért ide kattints!

Múzeum az autók szerelmeseinek 

És ha már az autóknál tartunk, akkor látogassunk el a hollandiai Louwman Múzeumba a Hollandokk segítségével – nem akármilyen élmény a páratlan autógyűjtemény!

hollandia_auto.jpg

„A gyűjteményre vonatkozó páratlan jelző egyáltalán nem túlzás: a több, mint 250 autó közül a legidősebb darab 1886-ból származik – egy Benz Patent Motor Car –, a pillanatnyilag legfiatalabb pedig a 2013-as Toyota Camry Nascar. 

A kettő között pedig: Lacroix & Delaville, Ford Model A, Spyker, Rolls-Royce, Bugatti, Renault, Maserati, Lancia Astura Pininfarina, Lincoln Continental, Tatra, Ferrari, Aston Martin, Bambino, Cadillac és még számtalan ritkaság. 

De a különlegességek és a luxusautók mellett békésen megfér a Trabant 601 is… :) 

A múzeum TOP 5-ös listáján egyébként a következők kocsik állnak: 

BROOKE 25/30-HP SWAN CAR(1910)

JAGUAR D-TYPE XKD 606 THE 1957 LE MANS WINNER(1956)

MASERATI 8CM MONOPOSTO GRAND PRIX CAR(1933)

MERCEDES-BENZ 500K SPEZIAL ROADSTER(1936)

PEGASO Z-102 CÚPULA(1952) 

A kiállítás tematikája az időrendi felosztást követi: Veterán 1885-1905, Edward-korabeli 1906-1919, Vintage 1920-1930, Pre-war 1931-1945, Post-war 1946-1980, Modern 1981-2013. 

Amit pedig minden beszámoló kiemel, az az, hogy a Louwman múzeumban megtekinthető Winston Churchill Humber Pullmannja, II. Villmos német császár Mercedes Benze, James Bond Aston Martinja, A Keresztapa filmek Lincolnja és Desotoja, Elvis Presley Cadillacje. (...) 

A múzeum honlapján minden egyes autó és annak rövid leírása megtekinthető, de közel sem adja vissza a helyszín hangulatát, az autóritkaságok közelségének élményét.” 

Az eredeti posztot itt találjátok.

(Nyitókép: pixabay.com/Free-Photos)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Svájc Svédország Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9414297185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.10.13. 06:54:13

De jó hogy nem vagyok rászorulva az ilyen " kukázó csávókra"...

beflower 2018.10.13. 08:45:43

Tényleg ki ez a "nagyszakértő"?7 éve dolgozom külföldön,nagyon sok állás interjút végig csináltam.A fent leirtak még köszönő viszonyban sincsenek a valósággal!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.13. 08:45:44

Nem kell ezt túlbonyolítani.

Ha a tőkés profitja növeléséhez éppen kell ember, felveszi azt, aki alkalmasnak tűnik, s a CV ilyenkor csak formaság, a motivációs levelet meg el se olvassák.

IT Knight 2018.10.13. 09:35:10

A lekezelő kitántorgott HR-es olyan kombináció, ami bennem is feltolja a pumpát. Elszámolok 10-ig, mielőtt valami csúnyát kommentelek.

adg 2018.10.13. 09:37:53

@beflower: es “kulfoldon” minden orszagban, minden teruleten, minden cegnel pont ugyanugy van minden mindig, vagyis a poszter hazudik, az altala leirtak koszonoviszonyban sincsenek az igazsaggal.
De most csunyan lebukott!

Határátkelő 2018.10.13. 09:40:47

Úgy látom, erős félreértések vannak, lehet, hogy ebben én is hibás vagyok.

Zuzzer NEM HR-es, éppen azért írta meg a posztot, mert most csöppent bele a kiválasztás folyamatába. Másrészt arra is felhívnám a figyelmet, hogy NEM magyarokat felvételiztetett. (Szóval hagyjuk a bullshit "kitántorgó" dumát, ha kérhetem, mert semmihez semmi köze ebben az esetben.)

Ezzel együtt szerintem nagyon érdekes és megfontolandó, hogy egy NEM HR-es mi alapján dönt CV-k és jelentkezők között. Értem, hogy érdes a stílusa, meg azt is, hogy hála istennek megint van mibe belekötni, de hasznos lenne, ha esetleg az érdemi mondanivalóval is foglalkoznánk. Csak egy tipp.

adg 2018.10.13. 09:43:00

@IT Knight: szerintem ne szamolgassal sokat, ird le hamar, ami a kis sziveden. Te vagy itt a nap fempontya, alig varjuk az utmutatasod, meg foleg az arra adott reakciokat.

Platonica 2018.10.13. 09:48:28

@Határátkelő:
Az erdemi dolgokhoz a stilus is hozzatartozik, szerintem nem furcsa, ha erre a tomeny arroganciara is reagalnak a kommentelok. Szinte elhomalyositja a mondanivalot.

Az eredeti poszt cime: "Szeretned, hogy alkalmazzalak?" Nos ez en valaszom, nem, koszonom, isten ments!

Határátkelő 2018.10.13. 09:52:23

@Platonica: Nyilván lehet a stíluson rugózni, bár szerintem annak, aki külföldön (vagy akár Magyarországon) próbál állásra pályázni, többet segít, ha kihámozza belőle, hogy mire figyel egy munkaadó, mit érdemes beleírni és mit kihagyni egy CV-ből, mit kérdezzünk és mit ne egy állásinterjún.

Nekem éppen az tetszett benne, hogy nem a szokásos HR-bullshit, hanem teljesen konkrétan megírja, mi alapján döntöttek. De kétségtelen, egyszerűbb és hálásabb a stíluson pörögni. Hogy hasznosabb-e, az már kérdéses.

De ezen kár vitatkozni, mindenkinek más fontos és érdekes. :)

Platonica 2018.10.13. 10:00:08

@Határátkelő:
En nem porogtem, csak valaszoltam neked.
Es biztos lesz, aki a stilusa ellenere is hasznosnak talalja, ok majd leirjak azt.
Nem tudtam, hogy csak bizonyos velemenyeket lehet posztolni.

Határátkelő 2018.10.13. 10:02:04

@Platonica: Ne kezdd már te is, hol írtam, hogy csak bizonyos véleményeket lehet posztolni??? Én is leírtam, hogy hogyan látom, miért választottam ki, mi tetszett benne. Azért válaszoltam neked, mert olyannak válaszolok, akivel lehet értelmesen beszélni. :)

Platonica 2018.10.13. 10:23:11

Bocsanat, akkor felreertettem, a "hagyjuk mar.." meg "semmihez semmi koze..." kiteteleket;-) Ugy jott le, mintha egy szuro lenne. Mea culpa.

Koszonom, azert orulok, ha ugy tunik, lehet velem ertelmesen beszelni:-DD

Erdemi komment: vannak benne jo dolgok, hasznosak is azoknak, akik ilyesmi elott allnak, csak nehanyszor trivialitasokat is ugy talal, mintha kolumbuszkristof legujabb felfedezesei lennenek. Meg egy picit altalanositva, ahogy tobben is megjegyeztek.
Es (bocsanat!!), de mivel bantoan, folenyesen teszi, szerintem eleg kontraproduktiv az osszkep. Nem otleteleskent, segitsegadaskent jon at, hanem banto beszologataskent. (Tudom, erzekeny vagyok!)
Amugy tok jo, hogy ilyen posztok is felkerulnek szerintem. Tobb szempontbol is tanulsagosak!

Határátkelő 2018.10.13. 10:26:26

@Platonica: Ja, azokkal csak megelőlegeztem a trollkollégák megjegyzéseit. Kicsit előreszaladtam, elnézést... :D

Érdemi komment részre meg annyit, hogy igazad van, de neki ilyen a stílusa, ami nyilván nem jön be mindenkinek. A trivialitás meg abból adódhat, hogy nem HR-es, hanem most zuhant bele a dologba. De nem tisztem megvédeni őt, megteszi majd ő, ha szükségét látja. :)

Din Serpahis 2018.10.13. 10:37:46

Hát ahogy én látom, abban az országban ahol Zuzzer is lakik (Svájc) valami egészen elkefélt módon zajlanak a kiválasztások, 100%os match CVket dobnak ki, csak mert a HR hülye. Pl az egyik előző munkahelyemen meghirdettek egy senior java dev állást, tök jó volt a srác, a HR mégis vissza akarta dobni, mert nincs benne a CVben, hogy ért a webservice-khez. Könyörgöm, azzal a tudással ami neki volt, ez alap, azt se írjuk be a CVbe, hogy tudunk olvasni.

Az ellenkező végletre is van persze példa bőven. Az előző bankos melómnál nekem is kellett interjúztatni, na itt meg a HR olyan sötét embereket engedett át, hogy a főnökömmel csak néztünk ki a fejünkből, hogy ezt mégis hogy. Hát úgy, hogy benn voltak a CVben a megfelelő buzzwordok, meg egy rakás neves cég a tapasztalatok között. Én a banda legalább 90%-át meghúztam volna, a főnököm egy aranyszívű ember volt, úgyhogy végül csak olyan 75% lett kiszórva, a többi ment a köv körre.

puhacica 2018.10.13. 10:44:51

@Határátkelő: hat igen, o is arrogans es agressziv lett, miota ott el. hiaba, a kulfoldi elet nem mindenkire van jo hatassal... :(

@adg: ooo, neked is o a peldakeped? nekem is! <3

---

2x asszisztaltam mostanaban uj kollegak keresesenel a hirdetes feladasatol az interjuig, nyugodt szivvel ki merem jelenteni, hogy 100 cv-bol kb 7-8 ertelmezheto, a tobbi kuka.

zuzzer 2018.10.13. 10:46:56

Szerintem meg bekaphatttyátok hazám érdes fiai, csak szolidan, mert arrogánsan fájhat :) :) :) (tegyek ide egy közlekedési rendôrt?)
Az, hogy néha bekerül egy posztom a válogatásba nem az én “hibám”, a blogjában meg szerintem mindenki úgy ír, ahogy neki jólesik. De ezt már 134663356766szor kitárgyaltuk. Nekem meg az ízetlen, “elmentünk megnéztük jó volt” posztoktól van herótom, így azokat nem kommentelem, mert nem az én dolgom.
Ja, igen, nem magyarokról írtam, nem Agyarországon és közöm nincs az HR-hoz mint szakma, vagy funkció. Rácsodálkoztam, hogy milyen gáz emberek vannak.

IT Knight 2018.10.13. 10:50:51

@puhacica: ezt örömmel hallom, ugyanis hamarosan potenciális ügyfeled leszek, hiszen te londonisztáni vállalkozó vagy, ahogy látom.

IT Knight 2018.10.13. 10:50:56

@Din Serpahis: "Pl az egyik előző munkahelyemen meghirdettek egy senior java dev állást, tök jó volt a srác, a HR mégis vissza akarta dobni, mert nincs benne a CVben, hogy ért a webservice-khez"

Sajnos ismerős. Akkor rossz ez, ha az a jelentkező volt az egyetlen alkalmas ember a sok közül.

A HR általában többet árt, mint használ, főleg az ilyen előszűrő 23 éves lánykák, akik műkörömmel kopogtatják a telefonjukon a facebookot.

IT Knight 2018.10.13. 10:50:56

@adg: ez tényleg így van, bár nem én vagyok az egyetlen. Úgy kell nektek az ellenvélemény itt, mint egy falat kenyér.

Nélkülünk csak egy egymást simogató, mindenben egyetértő liberálfeminista kitántorgó tömeg circlejerk-je lenne ez a blog, birkaként követve a mainstream ultraliberális multikulti véleményvezéreket.

Határátkelő 2018.10.13. 10:54:17

OK, már ma is megérte felkelni.

Határátkelő - a liberálfeminista kitántorgó circlejerk mainstream ultraliberális blog.

Same in English.

Megyek lekapcsolom a villanyt.

Kész vagyok. :D

Arthamyr 2018.10.13. 10:56:30

Remélem soha többet nem kell állásra jelentkeznem... Nem fogom módosítani a CV-t, főleg nem egy cég kedvéért, esetleg az idő múlásával frissítem, ha épp hajlandó vagyok váltani. Motivációs levelet meg főleg nem fogok írni, hagyjanak a hülyeségeikkel. Ha egy állásra megengedheti magának a cég, hogy ilyen dolgok, mint a motivációs levél alapján válogasson, és nem elég szűrő a szakmai múlt, az már rég rossz, ott már a cég van nyeregben. Ez esetben várható: szar juttatási csomag és/vagy nehéz bejutni, esetleg megfűszerezve nulla rugalmassággal a cég részéről. Sajnálom azokat, akiknek ilyenekkel kell szívni, de a legtöbben így kezdik. :(
Inkább a kedves HR-es, recruiter, akárki elolvashatná a CV-t (tudom, kirohadna a szeme, ha elolvasná a projekteket, de legálább az elején az összefoglalót, ami leírja, hogy milyen szakmai tapasztalatom van és milyen cégeknek/ügyfeleknek dolgoztam), és az munkaerőpiaci ismereteit felhasználva kikövetkeztethetné, hogy nem én vagyok az emberük, legalábbis biztos, hogy nem annyiért. A legszebb, amikor írok neki, hogy nem érdekel az ilyesmi, nem akarok váltani, és mondjuk 2x annyitól felfelé kezdhetünk kommunikálni egymással, erre egy idő múltán ugyanúgy küldi a tök irreleváns jobspeceket.
Jobb hely lenne a világ nélkülük, bár tény, hogy attól még ugyanúgy az állások 99.99%-a szar maradna, ez mondjuk nem az ő hibájuk. Viszont legalább az ő pénzüket nem kéne kitermelni, és nem kellene megharcolni minden centért, mert vannak emberek a cégnél, akiknek az az egyik fő feladata, hogy elérjék, hogy én és a hozzám hasonlók minél olcsóbban dolgozzak. :/

Arthamyr 2018.10.13. 10:58:49

@Golf2: Ritka eset, de 100%-ig egyetértek.

zuzzer 2018.10.13. 11:01:41

@Din Serpahis: Én nem általánosítanék, mert pölö nálunk NEM az HR veszi fel az embert, hanem akinek szüksége van rá. Az HR azért van jelen az interview-kon, hogy rákérdezzen az adminisztratív dolgokra. Fizetési elvárás, ilyenek. ZÉRÓ közük van hozzá kit választunk

Arthamyr 2018.10.13. 11:04:55

@zuzzer: "Azt meg tegyük hozzá, hogy végül több hullámban kb. 100 CV-n kellett keresztül verekednem magam. " - Ez pedig a HR funkciója (ha létezik a cégnél), szóval úgy látszik, mégiscsak volt/van hozzá közöd.

zuzzer 2018.10.13. 11:04:58

@Határátkelő: Szerintem ezt kezeld dícséretként. :) Pólóra való meghatározás, mi több, axióma.

Határátkelő 2018.10.13. 11:07:32

@zuzzer: Abszolút annak kezelem és megemelem nemlétező kalapom a Lovag előtt (hamarosan maga is kitántorgó), mert egy ilyet nem módosult tudatállapotban kitalálni már-már irodalmi fegyvertény.

zuzzer 2018.10.13. 11:09:34

@Arthamyr: Bimbora, ne tégy már tönkre.... fogalmad sincs hogy zajlik a dolog. Mint írtam, megdumálod az HR-al mi legyen a search kritéria. Hirdetés = 1000+ CV. Ebbôl kapok én a rendszerben mondjuk 100 linket, ami szerintük - a szakmai részéhez nem értenek - valsmit tartalmaz, ami miatt nekem meg kék néznem. Aztán szegény Zuzzer ott ül és anyázik. Olvassa a 100+ cuccost és szortírozik. Értem a hsz-ed, légy önmagad és ne legyen szükséged álláskeresésre.

puhacica 2018.10.13. 11:14:06

@IT Knight: reszben. de mivel mosogatok is, nem szorulok ra akarki penzere. :D

adg 2018.10.13. 11:17:09

@IT Knight: ez pontosan igy van, teljesen jol latod.
Munkat talaltal mar Londonban?

IT Knight 2018.10.13. 11:19:23

@Arthamyr:
1. LinkedIn profilt up-to-date tartod.
2. Beállítod, hogy keresel-e állást, vagy nem
3. Ha igen, akkor a LI elkezd neked ajánlatokat küldeni (te szabályozod, hogy mennyit + beállíthatod, hogy mi érdekel, és mi az, ami biztos nem)
4. Te ráböksz, hogy melyik ajánlat jó, melyik nem
5. A LI ebből tanul és egyre relevánsabbakat küld
6. Hiring manager megkapja a profilod, ha ráböktél, hogy érdekel a hirdetése
7. Hiring manager (HR-es közbeavatkozás nélkül) felhívja azokat, akiket akar
8. Személyes interjú, juniorabbaknál teszt, ajánlat

Miért kell ehhez HR? A fenti lista egy része ma még nem működik, de a mai technológiával teljesen megvalósítható.

IT Knight 2018.10.13. 11:19:29

@adg: a munka talált meg engem, a napidíjam annyi lesz, mint a legtöbb ide kommentelő havi keresete

Arthamyr 2018.10.13. 11:20:19

@zuzzer: Én is részt vettem ebben a gyönyörű folyamatban még régebben, de elsírtam volna magam és , ha 100 CV-t el kell olvasnom. Bár kérdés az időtartam, mert az életem megelőző részében összesen már biztos elolvastam annyit, de ha egy pozíció feltöltéséhez kellett volna, hááát... Valahogy kicsit a bőség zavara a dolog alsó hangon is.
Egy meghirdetett pozíciótokra 1000+-an jelentkeznek? Az nagyon durván hangzik, teljesen más skála, mint amikkel eddig szembekerültem, pedig vettem fel embert 50k+ dolgozót foglalkoztató céghez is. Bár lehet, hogy ott is 1k+ jelentkezett, csak hozzám heti 0-10 CV jutott el, és ezért nem érzékeltem?

puhacica 2018.10.13. 11:23:41

@IT Knight: mondom en, hogy kicsi a pocsod :D

Arthamyr 2018.10.13. 11:29:03

@IT Knight: Ezt nem tudom, miért tőlem kérdezed, nekem nincs HR-esem, és nem is lesz.

Bár én nem zárom ki a létjogosultságát az ilyen cégeknek (vagy bizonyos cégméret felett a belső HR-nek), lehet, hogy egyszer szükségem lesz rá, ha olyan dologra kell embert találnom, amihez nem értek, nincs az ismeretségi körömben, és cégen belül akarom megcsináltatni, de ennek nagyon kicsi az esélye, mert nem tartanám jó ötletnek. A cipész inkább maradjon a kaptafánál...

Egyébként nyilván azért van az, ami, mert vannak, akiknek megéri (legalábbis azt hiszik). De ezek nem a dolgozók. :)

IT Knight 2018.10.13. 11:29:37

@zuzzer: "Hirdetés = 1000+ CV"
akkor rossz a hirdetésed

"Aztán szegény Zuzzer ott ül és anyázik"
Akkor nem alkalmas a feladatra, valami egyszerűbbet kell Zuzzernek adni, amivel képes megbírkózni

"Szeretned, hogy alkalmazzalak?"
Nem :D

Arthamyr 2018.10.13. 11:30:40

@Din Serpahis: Ez nem Svájc specifikus...

Arthamyr 2018.10.13. 11:47:33

@IT Knight: "Akkor nem alkalmas a feladatra, valami egyszerűbbet kell Zuzzernek adni, amivel képes megbírkózni" - Pl. (bér)trollkodás? :)

zuzzer 2018.10.13. 11:55:11

@Arthamyr: fene tudja, az viszont biztos, higy az én cégen kiemelkedôen fizet még svájci méretekben is. Most az arrogáns rész: jókat mulatok milyen aprópénzeket tartanak egyesek jó fizunak itt Sajtföldén. ;)

adg 2018.10.13. 11:58:59

@IT Knight: azta, bar minket talalna meg egy ilyen jo munka...

zuzzer 2018.10.13. 12:01:30

@IT Knight: igazából nekem van mit csinâlnom. Nem a fanszôrzetem számolgatom, mint a rettentôen képzett konzervatív-xenofób antiszemita homofób IS szakértôk döntô többsége :) póló kell?

zuzzer 2018.10.13. 12:03:06

@adg: talált! Árufeltöltô menedzser a Tescoban ;)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.13. 12:14:45

@IT Knight: De akkor te most kimész az arabok közé,a rossz közbiztonságba,magas adóterhekhez,idegen nyelvek közé????

IT Knight 2018.10.13. 12:14:45

@Arthamyr: teljesen ingyenesen trollkodom, nem vagyok rászorulva a pénzre :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.13. 12:14:45

@IT Knight: Még egy orbán viktoruk sincs,ott van fél afrika!
Úristen,te jól meggondoltag?!

Arthamyr 2018.10.13. 12:23:08

@zuzzer: Most erre mit mondjak? Részvétem? :)
Valamit valamiért, ha kiemelkedően jól fizet, és úgy fuldoklik a cég a pénzben, hogy ki tud dobni arra egy rakás pénzt, hogy Zuzzer CV-k százait olvassa, akkor annyiért már szegény Zuzzernek is belefér egy kis anyázás a szerszám rossz végén térdepelve. :) Bár a sok pénzből talán futhatná a felvételi procedúra optimalizálására is, igaz ha nagyon sok van, mindenki beleszarik mindenbe, ezzel sem lesz másként.

Arthamyr 2018.10.13. 12:24:10

@IT Knight: Pedig azt mondtad, pénzért leszel hazaáruló. Nemrég kérdeztem tőled valamit a kitántorgó adóról, nincs kedved válaszolni?

Mrs. Clayton 2018.10.13. 12:37:52

@Din Serpahis: nem tudom milyen ceg az ahol a hr mondja meg kit lehet felvenni meg kit nem, errol nem a hr, hanem az a vezeto dont, akinek kell ember, olyan van, hogy a hr elvarja h pontozzak a jelenkezoket es a legtobb pontot szerzoe legyen az allas, de ennel jobban a hr nem szol bele, ha igen mondj fel gyorsan, ugyanis nem tul fair a munkaltatod

Mrs. Clayton 2018.10.13. 12:44:23

@Arthamyr: ez nem a hr funkcioja, szep is lenne, az en cegem fel millio embert foglalkoztat vilagszerte, csak ukben majdnem 50 ezret, ezert minden manager reszt vesz tobbek kozott ilyen jellegu kepzesen is, pontosan ismerni kell a vonatkozo szabalyzatot, ha igy jarsz el nem kell hr-s ahhoz hogy felvegyel valakit, fizikailag lehetetlen h a hr erintve legyen ennyi ember felveteleben, az elbocsatas az mas

Arthamyr 2018.10.13. 12:52:45

@Mrs. Clayton: De, ez is a HR funkciója. Életemben nem dolgoztam olyan cégnél, ahol nem a HR rakta a managerek elé a CV-t (vagy automatizált rendszerből került eléjük, vagy külső fejvadász cégtől kapták). Már ha volt HR.
Lehet, hogy nálatok nem, de az a ti bajotok (bár a félmillió ember már önmagában elég baj, nem tudom, minek azt halmozni :)).

Mrs. Clayton 2018.10.13. 12:57:41

@Arthamyr: nem tudom elkepzelni, hogy egy nagy cegnel ezt a hr csinalja, keptelenseg, az ugyfelem is egy egy nagy ftse 250 ceg, de meg naluk sem a hr intezi ezt, hamem a manager, aki toboroz

Arthamyr 2018.10.13. 13:04:15

@Mrs. Clayton: A manager kimegy a netre vagy akármilyen forráshoz, ami nem az automatizált rendszer/partner fejvadász cég? Ő teszi meg az első lépést, nem pedig a cég (manuális vagy automatizált) HR rendszerén/folyamatán keresztül hozzá a CV? Ahol dolgoztam, ott még a referált ember CV-jét is a HR-hez kellett küldeni, nem a hiring managerhez. Milyen cég ez?

Mrs. Clayton 2018.10.13. 13:10:27

@Arthamyr: nezd, a hr-n dolgoznak mittom en 10-en lehet 20-an, de szerintem az sok, termeszetesen toluk kerhetsz templetat ha x munkara keresel embert, de kerni se kell mert fent van az intraneten, aztan ha azt modositani akarod, akkor megnezed a vonatkozo policyt, de ha nem vagy biztos benne, h kereshetsz-e nagymellu szoke ferfit a poziciora, akkor felhivod oket es megmondjak, h ezt nem biztos h eroltetned kell, aztan felteszed a belso redszerre meg ha akarod es van budgeted hirdetni fizetos oldalakon akkor oda, ha nincs valasztasz ingyeneset, aztan behivod interjura aki tetszik, mondjuk elott azert elmentel a traingre, ahol megtanultad h mik fontosak a cegnek, igy azok alapjan megcsinalod az interjut aztan kivalasztod, aki a legjobb, aztan atadod a papirt a hrnek h kuldjek mar ki az offer lettert meg a starter packot, de ha alacsony pozi, akkor azt is te csinalod

Arthamyr 2018.10.13. 13:14:11

@Mrs. Clayton: Életemben nem láttam ilyen önjáró rendszert, főleg nagy cégnél.

Mrs. Clayton 2018.10.13. 13:15:34

@Arthamyr: gondolom a ceged nem foglalkoztatott 50k embert, ezert

Arthamyr 2018.10.13. 13:18:22

@Mrs. Clayton: Gondolom nem olvastad el figyelmesebben feljebb, hogy de...

Din Serpahis 2018.10.13. 13:23:51

Egyébként a Philip Morris is megéri a pénzét, egyszer még 5 éve jelentkeztem egy állásukra Lausanne-ba, át is mentem az interjún, fel is vettek volna, erre írtak egy levelet, hogy hát úgy döntöttek, hogy ez a pozi mégse ott lenne hanem Bolognában, így érdekel-e. Nem érdekelt, kösz :)

Golf2 2018.10.13. 13:26:13

Az autós cikkben a yaris ár baromság.Pont 4szer annyiba kerül a legolcsóbb."csávó" szót,ami a post-ban volt meg a kissebbség,stb...használ itthon.

Mrs. Clayton 2018.10.13. 13:30:33

@Arthamyr: en konkretan egy retail companyra latok ra, a sajat cegemre, meg az ugyfelemere, mindenk tobb ezer alkalmazottja van es pont ugy megy naluk mint naluk
tovabbra is kitartok amellett, h a hrnek nem feladata cv-ket nezegetni

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.10.13. 13:47:53

@IT Knight:
Aztakurva! Napi 830.000 huf, netto? Hany tanyert kell ezert elmosogatnod Londonban?

2018.10.13. 14:40:26

@Mrs. Clayton: en egy 25ezers IT cegnel dolgozok, ott ugy megy hogy egy bazinagy recruiter csapat egesz nap vadassza az embereket, aki jonak tonik, azokat felhivjak, egy kis beszelgetes alapjan csinalnak egy eloszurest (= a komplett idiotakat kiszurik, plusz egy bizonyos nemzet tagjai irdatlan modon fel szokta tupirozni a cv-jet, azt probaljak keresztkerdesekkel kiszurni)

ezutan kiosztjak az embereket technikai interjukra, ide elkuldik a cv-t meg a job description. En mar tobbszaz embert interjuztattam, az elso 5-6 ota el sem olvasom a cv-t, mert majdnem teljesen irrelevans. Azt kerdezem, ami a melohoz kell, aztan vagy jo benne, vagy nem.

Ha atmegy a technikai koron, akkor meg beszel vele egy magasabb beosztasu vezeto, az egy kicsi softskillses kor, probalja megitelni hogy mozogna a csapatban, beszelnek a penzrol, ilyenek.

de itt "atlag" developereket keresunk foleg. Cegek, ahol top fejleszok kellenek, a kozepso resz szamos korbol all (pl 5 kor technikai, aztan osszevetik a velemenyeket az inteerjuztatok)

adg 2018.10.13. 14:48:42

@Arthamyr: nalunk is pont ugy megy, ahogy@Mrs. Clayton: mondja, bar ez csak egy par szaz fos ceg 8-10 irodaval. De amikor egy igencsak kurvanagy ceghez hivtak, ott is pont igy ment. A helyi manager keresett, vele beszelgettem, majd a hr kuldte az offert.

2018.10.13. 14:52:49

egyebkent a zavar oka, hogy vannak "recruiterek" es annak "hr-esek"

nem minden cegnel van szukseg recruiter-re. ezek specialis "hr-esek", egy joval szukebb feladatkorrel. specialisan, keresniuk kell embereket, es ravenni oket interjura, ha megfelelonek tunnek.

ezzel szemben egy hr-s a mar cegnel levo emberek egyeb dolgaival foglalkozik.

cegeknel, szakmaknal, ahol nem nehez embert talalni, meg nem kell olyan sok ember, a hr segithet emberek toborzasaban, es nincs kulon recruitment

olyan szakmaknal, ahol vert izzadnak, hogy megszerezzenek egy jo embert, hogy kulon recruiter csapat van. kozepes-nagyobb IT cegek tipikusan ilyenek. A budapesti kozpontnal akkor egy 1000 fos allomanynal kozel 10 recruiter dolgozott folyamatosan. itt az usaban egy hedge fund-nal kb 500 fos cegnel 7-8 recruiter kereste a fejlesztoket, penzugyi szakembereket.

Arthamyr 2018.10.13. 15:06:33

@adg: Engem eddig mindig fejvadász/HR-es keresett, amikor én interjúztattam, mindig a HR-es küldte a CV-ket, sőt még ha tudtam, hogy egy főiskolai cimbora esetleg jó is lenne, akkor sem hívhattam be interjúra, előtte át kellett mennie a HR-es bürokrácián (és nem is interjúztathattam én, ha én küldtem a CV-jét). Ez a 100 főstől a 100k fős cégekig mindig így volt. Még a viszonylag magas beosztásban lévők (akiknek mondjuk 100+ közvetett beosztottja van) sem vehettek fel embert a HR kihagyása nélkül. Valami olyasmi, amit @LepesMez: írt. Ezek szerint ez iparág függő, mert a feleségem munkahelyein is ezek voltak a jellemzőek, nem az amit te/@Mrs. Clayton: írt, olyat sosem láttam.
Lehet, hogy attól függ, hogy mennyi overheadet bír el egy adott cég, és mennyire drágák az interjúztatók? Pl. egy jól menő hedge fund simán el tudja tartani a HR osztályt, egy trader meg nem fog CV-ket keresgélni...
Egyébként jobban tetszene az, amit ti mondtok, ahogy korábban is leírtam, csak én sosem találkoztam vele. Lehet, hogy akkor még mindig alkalmazott lennék valahol valami korrekt fizetésért. :) Sajnos pont ennek a kiszűrésére vannak a HR rendszerek szerintem.

Mrs. Clayton 2018.10.13. 15:47:57

@adg: @LepesMez: ezt epp akartam irni, csak kozben vizsgaztam elelmiszerbiztonsagbol meg etelallergiabol, azt minden tovabbi nelkul elhiszem es ertem, hogy toborzo ceggel allnanak kapcsolatban vagy sajat toborzo csapata van egy cegnek, de az nem a hr, mondjuk nalunk a hr-t nem is igy hivjak
amit hr-kent ertunk az biztosan nem olvasgat cv-ket, hanem a managementet tamogatja

Mrs. Clayton 2018.10.13. 15:54:23

@Arthamyr: nem vilagos milyen hr-s burokraciarol beszelsz, nyilvan nem etikus behivni a haverodat es neki adni a munkat, ez egy tisztesseges ceg szabalyzataval biztosan ellenkezik, viszont informalhatod a fonokodet, h a haverodat behivod, mert jo abban, amire neked szukseged van, majd meginterjuvolod es donthetsz ugy h felveszed mert o volt a legjobb
nalunk scoring system van, amit amit a szemlyi aktahoz csatolunk
a hr-nek a toborzashoz semmi koze, addig amig nem hiredetek olyat, mint amit peldanak irtam, szoke magas nagymellu ferfi max 35 eves

kék madár 2018.10.13. 16:10:23

ez a CV eleve egy ertelmetlen dolog a 21-ik szazadban. Bele lehet irni, hogy mit ettem reggelire, hany testverem van, es az igazi szenvedelyem a lapdancing. Egy normalis resumenek 3 eleme van, ami tudas relevans az allashoz, ami kepesseg, multbeli sikerek relevansak a ceg kozeptavu sikereihez es "what makes you tick".
Mindezt persze nem targoncakezeloi allashoz, nyilvan ahhoz az a legfontosabb, hogy merrol ulsz fel a targoncara.

somlobodog 2018.10.13. 16:16:40

@Platonica: szerintem ha valaki egy mérnöki pozícióra nem képes egy (rendes) cv-t osszerakni akkor az kB ebből ért amit a posztolo leirt és nem is érdemel többet mert ahogy ő pont beleszarik a leendő munkáltató elvarasaiba öt is ugyanúgy kezelheti az adott felvetelizteto. Shift+del nagyon helyesen.

Arthamyr 2018.10.13. 16:17:04

@Mrs. Clayton: HR-es bürokrácia:
1. Kell a csapatomba egy ember, és van egy ismerősöm, aki jó lenne.
2. Nem hívhatom be interjúra, hanem el kell küldenem a HR-nek a CV-jét.
3. A HR megcsinálja, amit meg kell a szokás szerint (ez cégenként változik), előszűr (megnézik a CV-je alapján jó lehet-e, HR-es interjú stb.).
4. Ha ezen átmegy, behívják szakmai interjúra, de ezt nem végezhetem én, akkor sem, ha az én csapatomba kell az ember.
5. Ha megvan az n db. szakmai kör, általában jön egy management kör, ahol a cég (helyi) vezetőivel beszél.
6. Ezután megint vissza a HR-hez, ahol megbeszélik a szerződést, pénzt stb.

Mindezt úgy, hogy nekem kell az ember, és az én ismerősöm, aki tudom, hogy jó lenne. Olyan még véletlenül sem volt sehol sem, amit fentebb írtál, hogy én találok egy embert, és behívom interjúra.
Elhiszem én neked, hogy nálatok így van (ezért is írtam, hogy nyugodtan tarts ki a véleményed mellett), adg is leírta, hogy náluk is így megy, én viszont a közel két évtized alatt nem láttam ilyet. És a recruitment a HR része volt az összes cégnél, ahol dolgoztam, vagy külső fejvadász céget használtak, de azzal a HR tartotta a kapcsolatot, véletlenül sem a trader, a quant vagy az IT-s.
Szerencsére már nem érint (viszont nem hiszem, hogy az utóbbi 2 évben ez megváltoztott volna), de ez egy elbaszott világ, nem volt jó belülről nézni.

kék madár 2018.10.13. 16:20:10

@maxval balcán bircaman: neha olyan hulyesegeket irsz, hogy az mar vicces.
olyan vagy mint az egyszeri ember a kalapaccsal a kezeben, mindent szognek nezel. Nem minden allas call-centeres allas,
a "tőkés" meg a "profit" ilyen marxi fogalmak, teleportalhatnad magad 2018-ba. Ma vallalkozas van es kompetencia, es hatarido meg ROI, es a tőkések se azok a dollar-signos penzeszsakon ulo kover szmokingos cilinderes, bajuszos csavok, akiket a 7-ikes tortenelem konyvben lerajzolva lattal.

Bredpitt Monika 2018.10.13. 16:22:26

Látom, jó a hangulat ma.

Mielőtt az utolsó szakmám megszereztem még próbálkoztam a versenyszférában, mint vámkezelő és mint, aki folyékonyan beszél angolul (és nem csak beírja az önéletrajzba, hogy van egy felsőfokú angolja, amit 20 éve szerzett és azóta sem beszélt három mondatnál többet).

A hirdetés direkt úgy volt megfogalmazva, hogy az illető, akit keresnek valóban képes legyen angolul tárgyalni.
A HR es küldött egy emailt (ami egyébként ritka dolog volt akkoriban, olyan 2009 körül), amiben azt írta, hogy erre az egy állásra ezren jelentkeztek és sajnálja, de nem a nyerő vagyok.

Mindezt úgy válaszolta meg, hogy reply all-t választott. Hogy az a csaj mit kapott! Egy jó pár napig csak jöttek a szintén reply all -os üzenetek , hogy mit képzel, hogy kiadja másoknak az email címét.

Külön elnézést kért a csaj. Egy darabig még jött néha egy egy gyere el edénybemutatóra jellegű levél, aztán nem jött semmi.......de ami késik, nem múlik ugye.

kék madár 2018.10.13. 16:24:22

@beflower: "Tényleg ki ez a "nagyszakértő"?7 éve dolgozom külföldön,nagyon sok állás interjút végig csináltam.A fent leirtak még köszönő viszonyban sincsenek a valósággal!"

en kb 15 cegnel dolgoztam hosszabb ideig, ehhez voltam vagy 100 interjun, es ahogy az egyik varosban X cegnel felveteliztettek az koszonoviszonyban sem volt azzal ahogy Y cegnel 2 sarokkal vagy egy foldresszel arrebb. Jaj. Komolyan ennyire vagy rugalmas?

kék madár 2018.10.13. 16:28:21

@puhacica: cicman te se tudod mirol beszelsz, mert nem 7-8 a 100-bol, hanem 6-9!

kék madár 2018.10.13. 16:31:02

@somlobodog: ebben igazad van a kinalati piacon (allas>jelentkezo) ha sok az allas, a jelentkezok ellustulnak es hanyag hozzaallassal is lecsapnak rajuk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.13. 16:32:06

@kék madár:

Tőke és munka - ma is ez minden tőkés vállalkozás alapja. S az egyetlen cél pedig a profit.

S mindegy, hogy az ember vécépucoló vagy főigazgató.

Bredpitt Monika 2018.10.13. 16:33:20

Mindeközben itthon.

Ma elmentem lányommal sétálni a Duna partra és láttam, hogy a mediterrán lakóparkban az újabb házak is fel vannak húzva.
Ma ránéztem kíváncsiságból, hogy mennyi egy lakás.
Nem is az árakon (ami nincs is feltüntetve mindnél) hanem azon lepődtem meg, hogy mennyi lakás el van már adva.
Íme:

www.dunapartilakopark.hu/lakaskereso-2.html

Nagyon kíváncsi lennék, kik a vevők. VAjon mennyien nyerészkednek ezen azok közül, akik tudják, hogy meddig fognak m ég menni felfelé az árak. Vagy hogy mi lesz most, hogy megint 27% lesz az ÁFA.

Miért gondolom azt, hogy ezen az egészen már megint nagyon jól járt egy két ember?

kék madár 2018.10.13. 16:37:52

@maxval balcán bircaman: sikeresen megismetelted magad, en nem fogom

Mrs. Clayton 2018.10.13. 16:39:07

@Arthamyr: ez szammra total a vicc kategoria, a teamjet minden vezeto maga epiti fel, azzal dolgozik, akivel a legjobban tud, ilyen nincs h a hr mondja meg h kivel dolgozzak, meg a penzt sem a hr szabja meg, nekem van budgetem en dontom el, aztan ha a budget nem eleg akkor vagy tulkoltok es megmagyarazom a beszamolomban a fonoknek h miert vagy a kovetkezo negyedeves budgetba betervezem

kék madár 2018.10.13. 16:43:01

Villaminterju:
IT Knight ur, ugye, ön ha kimegy Londonba, akkor is fog meg ide kommentelni, es akkor is mindenkit le fog marhazni aki kitantorgott es attol, hogy nem Orbanisztanban el majd (persze persze csak atmenetileg) es annyit keres majd egy nap mint mi egy honap alatt attol meg ön marad a "Király"???

kék madár 2018.10.13. 16:50:36

@maxval balcán bircaman: kapaszkodj abba a kalapacsba erosen, talalsz meg ma is par szoget

Arthamyr 2018.10.13. 16:52:33

@Mrs. Clayton: Ilyeneket én mikor írtam (pl. a hr mondja meg h kivel dolgozzak)? Olvasd el újra, aztán ha sikerül értelmezni, megpróbálhatsz válaszolni, ha akarsz. Ha nem, örülök, hogy számodra vicc, amit elképzeltél, további jó nevetgélést hozzá.

Mrs. Clayton 2018.10.13. 17:04:13

@Arthamyr: nem sertegettelek szerintem, igy nem igazan ertem mire ez a valsz...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.13. 17:10:13

@kék madár:

Milyen kalapács? Ma a gyári munkás ritkaság a fejlett világban.

puhacica 2018.10.13. 17:32:07

@kék madár: egyelőre nem kupiban dolgozom :D

Arthamyr 2018.10.13. 17:37:15

@Mrs. Clayton: Nem igazán szeretem, ha a számba próbálnak adni dolgokat/újraértelmezik, amit leírok. Van, amikor van energiám ilyesmire, most épp nincs.
Példa, ha nem értenéd, miről beszélek:
"ez szammra total a vicc kategoria, a teamjet minden vezeto maga epiti fel, azzal dolgozik, akivel a legjobban tud, ilyen nincs h a hr mondja meg h kivel dolgozzak" - Valóban lehet vicc kategória, csak ilyenről - rajtad kívül - senki sem beszélt, legalábbis én, akire reagáltál, biztos nem. Bár "az azzal dolgozik, akivel legjobban tud" gondolat is vicc kategória. Valahol biztos, ahol tömött sorokban állnak a felvételre váró emberek, és csak választani kell közülük. Szóval sok itt a vicc, na...

Csodabogár 2018.10.13. 17:58:46

@zuzzer: Nem hinném, hogy vígasztalna, de engem nem zavart egy cseppet sem a stílusod. Igaz a blogodat nem olvasom, de ez csak az időm hiánya miatt van.
Hála a koromnak, már rég nem foglalkozom állás kereséssel és kollegák kiválasztásával, de emlékezetem szerint elég sok vad jelentkezést olvastam anno, mikor még ez a feladatom volt. Az én időmben még kézírásos motivációs levél kellett. Nekem ezek az írások elég sokat elárultak, pedig nem vagyok grafológus. Lehet, hogy hihetetlen ma már, de komolyabb pozicióra elküldték a grafologusnak a kézírást.

kék madár 2018.10.13. 18:07:45

@puhacica: jol van, lottem egy nagy ongolt

Csodabogár 2018.10.13. 18:10:03

@Din Serpahis: Svájci fizetéssel Bologna, nem is lehet rossz. Pluszban megtanulsz olaszul. Mi volt ebben a baj?

Csodabogár 2018.10.13. 18:14:47

@Bredpitt Monika: Környékünkben nem épül lakópark, de 6-8 lakásos társasházak igen. Kb. 1 millió a nm ár és minden lakás elkel, mire megépül a ház.

kronikas 2018.10.13. 18:41:55

@IT Knight:valószinű te vagy habonyárpi legszebb álma.... vagy egyik kreálmánya.

kék madár 2018.10.13. 19:30:37

@maxval balcán bircaman: ha kozell rokonod lennek, sokat sirnek.

IT Knight 2018.10.13. 20:14:05

@Arthamyr: azt azok fizetnék, akik végleg kitántorogtak, illetve ahogy OV is mondta, akiknek az unokájuk már nem lesz magyar.

Persze tudom, hogy ez megvalósíthatatlan, én inkább kiterjeszteném azt, hogy a diplomája költségét fizesse vissza aki, nem itt adózik. Középsuli, EÜ ellátás gyerekkorban, stb. Ha itt kaptad a benefitet, de mostantól Angliának adózol, akkor szépen csengess vissza az államkasszába. Ha nem fizetsz, akkor itthoni vagyon elkobozva, szülőktől örökség zárolva.

IT Knight 2018.10.13. 20:14:11

@Bredpitt Monika: jól jártunk, mert volt annyi eszünk, hogy időben vegyünk ingatlant, illetve ne adjuk el az örökölt ingatlant.

Te is megtehetted volna, akkor most te is jól jártál volna.

IT Knight 2018.10.13. 20:14:21

@kék madár: "IT Knight ur, ugye, ön ha kimegy Londonba, akkor is fog meg ide kommentelni"

akkor fogok csak igazán

nincs már messze az érkezésem dátuma :)

IT Knight 2018.10.13. 20:14:22

@kronikas: és a másik 2,5 millió fidesz szavazót is mind a habony kreálta?

olyan nehéz elfogadni, hogy a többség nem úgy gondolkodik, mint te?

IT Knight 2018.10.13. 20:14:26

@LepesMez: hogy illik bele a kormánypropagandába, hogy kimegyek Londonba dolgozni? és az, hogy ateista vagyok?

Bredpitt Monika 2018.10.13. 20:45:45

@IT Knight: nem a többség......

Habony szerint nem az számít mit tud a nép, hanem az, amit nem tud.....

Arthamyr 2018.10.13. 21:31:00

@IT Knight: "Persze tudom, hogy ez megvalósíthatatlan, én inkább kiterjeszteném azt, hogy a diplomája költségét fizesse vissza aki, nem itt adózik. Középsuli, EÜ ellátás gyerekkorban, stb. Ha itt kaptad a benefitet, de mostantól Angliának adózol, akkor szépen csengess vissza az államkasszába. Ha nem fizetsz, akkor itthoni vagyon elkobozva, szülőktől örökség zárolva." - Igen, ezt lehetne rajtad kezdeni. Sőt, javaslom, hogy járj jó példával és önként add oda az otthoni vagyonod a magyar államnak, vagy Fidesz valamelyik kliensének, ahogy neked tetszik.

Bredpitt Monika 2018.10.13. 21:58:39

@Arthamyr: mekkora duma,
onkent add oda......

Bredpitt Monika 2018.10.13. 22:34:17

@IT Knight: ja, es meg valami, a lakasvasarlashoz nem esz kell, hanem penz...

Bambano 2018.10.13. 22:43:27

néhány ökölszabály álláspályázathoz:
- a motivációs levél eredetileg kísérőlevél volt olyan nagy cégeknél, ahol külön részleg a postabontó. beleírták, hogy a borítékban levő többi papírt x osztályra z kartársnő kezébe kell adni. amelyik cég jelenleg ennél többet kíván motlevélbe, oda ne jelentkezz.
- a cv körül óriási kavarodás van, aminek a legfőbb indoka, hogy olyan hr-es, aki ért is hozzá, alig van az országban. jelenleg jórészt hr-es pozícióba kinevezett kislányok tolják a szakmai körömreszelést. mivel fogalmuk sincs, hogy egy cv-nek hogyan kellene kinézni, így esélyed sincs eltalálni, hogy milyet írjál. következmény: azt javasolni, kérni, hogy minden állásra specifikus cv-t csinálj, lehetetlen, következésképp értelmetlen.
- hasonlóan felkészülni sem nagyon lehet az állásinterjúra, mert sose tudhatod, melyik bal lábával kelt a gizi.

az egy ritka esemény, hogy nem hr-es interjúztat, ez csak annyiban jobb, mint a hr-es, hogy ő sem tudja, szakmailag milyen kérdést lenne helyes feltenni, de legalább berögzött hülyeségei sincsenek.

ha motlevelet kérnek interjún, akkor kérj te is. főleg ilyen erős keresleti piacon nem az a fő kérdés, miért gondolod, hogy te vagy a legjobb jelölt a cég számára, hanem az a fő kérdés, miért hiszi a cég, hogy ők a legjobb jelöltek számodra.

Dikusz 2018.10.13. 22:44:38

@zuzzer: drága hazámfija, hogy hasonlóan reagáljak, kabbe te a miénket! :)))

Ha már így a fészünkbe vágod az őszintét, engedd meg nekem, hogy én is az legyek:

Ami igaz, az igaz. A stílusod nem tetszik, de gondolom téged ez nemigen érdekel, ez nem baj. Az viszont érdekelne, ha veled ilyen stílusban beszél valaki, te hogy reagálsz rá?

De be kell ismernem, hogy tulajdonképpen igazad van. Az lejött nekem, hogy nem hr-es vagy, hanem -bármi is a munkád- nekem úgy tűnik, hogy a cégnél a ti területetekre keresnek valakit, és nem egy hr-es tuggyukki felvételiztet, hanem azok a dolgozók/főnökök/léhűtők, akik inuk szakadtáig dolgoznak.
A főnökség pedig van olyan rendes (ritka eset), hogy azokra bízza az interjuhtatást, akik az adott területen dolgoznak.
Jól látem-e, vagy szedjek fogalmazásgátlót?

Bambano 2018.10.13. 23:00:27

@Csodabogár: "Lehet, hogy hihetetlen ma már, de komolyabb pozicióra elküldték a grafologusnak a kézírást. ": ami ma már bűncselekménynek számít, 2 év sitt jár érte.

@IT Knight: "én inkább kiterjeszteném azt, hogy a diplomája költségét fizesse vissza aki, nem itt adózik.": pontosan miért is tenné? a diplomájának a költségét régen kifizette a nyugat, így annyira nem problémás közgazdaságilag, ha nyugatra adózik.

@somlobodog: "szerintem ha valaki egy mérnöki pozícióra nem képes egy (rendes) cv-t osszerakni": mérnöki pozícióra jó eséllyel mérnök jelentkezik. mit csinál egy mérnök tetszőleges probléma megoldásának kezdetén? előkeresi a szabványt. vagyis mérnöki pozícióra pályázáshoz letölti az europasst. amitől a hr-es libák vörös felhőt látnak és hajítják a kukába.

szóval majdnem biztos, hogyha valaki megír egy cv-t, az rossz lesz.

orient 2018.10.13. 23:01:19

@Határátkelő: Nem tudom ki is hol írta ezt, de nyilván elfogult. Olvasgatom a blogot, néha kommentelek is de nem rendszeresen. Nyilván ez nem egy politikai blog, de engem pl. zavar, hogy nagyon arra megy a dolog, hogy mindenki húzzon el az országból mert szar. Nyilván nem kell ecsetelni a jelenlegi rendszert, mert mindenki nagyjából tisztában van vele. Én sem vagyok a híve a mostani évek történéseinek, és nyilván zavarnak milyen irányban mennek a dolgok. DE! Nem érzem, hogy erre az a megoldás mindenki húzzon el ajtót ablakot becsapva és felejtsen el mindent. Ha minden ország lakói ezt választanák akkor sosem lenne változás, és pont ezért nincs is változás MO-on sem. Aki elment svájcba mondjuk az már szarik rá otthon mi megy, max fújjol egyett. Nyilván lehet a politikát hibáztatni, de ha nem ment volna el ennyi ember úgy hogy rögtön amnéziát kapott + mindenki más le van tojva aki otthon maradt, lényeg én eljöttem már - rég nem lenne ez a rendszer ami. 3 fajta ember van jelenleg: 1. akinek tetszik ami megy (kisebbség, de a legaktívabb), 2. aki elmegy és tojik mindenre ami otthon megy (ez a többség, csak pont ez miatt nincs változás...) 3. aki azt sem tudja jelenleg ki mondjuk MO elnöke vagy kormánypártja- ez kisebbség, de mindenhol megtalálhatóak a világban.
Jó lenne ha nem erősítenénk rá arra a sztereotípiára, hogy a magyar önző, széthúzó népség, mert jelenleg pont ez igazolódik sajnos. Nem azt mondom ne menjen el senki, ha külföldön jobb neki (én is megtettem), de a többség érdektelen lesz és ahogy új életet kezd, úgy felejt el mindent honnan jött. Jól megy kint az új életem, a maradék otthon rohadjon meg ők választották maguknak. (mondja ezt most már az ország lassan 30-40%-a). Így nehéz lesz...

M. Péter 2018.10.13. 23:14:49

@IT Knight: Az állampolgárságtól való megfosztás kifelejtetted.

zuzzer 2018.10.13. 23:24:45

@Dikusz: jól érted tezsvír, nálunk az arrogáns, szarstílusú menedzserek interview-znak a területükön létezô állásokra. Fentebb írtam, hogy az édzsár is ott van, adminisztratív okokból

zuzzer 2018.10.13. 23:36:37

@orient: én megteszem, amit lehet. A kisebbségnek, akiknek teccik a rendszer ez ellenére van, de szavazok. Valamint megírom amit gondolok és ezt ha kell, ha nem megosztom. Otthon viszont nem vagyok hajlandó élni, mert lehetetlen

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.10.14. 01:13:11

Elolvastam a teljes felvételiztetős cikket is.Nos vannak benne elég arrogáns dolgok, ugyanakkor igaza is van. Néha tényleg az embereknek fogalma sincs hova jelentkezik, ami számomra is elég gáz. A másik típus, aki kvázi szőnyegbombáz és mindenhova küldi az önéletrajzát. De mindezektől függetlenül egy arrogáns stílusban megírt poszt, "nem baromi laza, megmondom a frankót, mik vannak" hanem valami teljesen más. Persze lehet csak én vagyok ilyen. A másik, ami megütötte a szemem, az egy örök vita (lehetne).
"Komolyan... kit érdekel, hogy 2005-ben dolgoztál egy angliai pubban nyelvtanulási célból? "

Tapasztalatom szerint, a HR-esek többsége imád ráfeszülni, hogy miért vannak lyukak az önéletrajzodban, és mindenféle következtetést levonni, amit persze nem mondd el. Lusta, megbízhatatlan, lelép mindenhonnan, túl magasak az igénye, vagy totál nincs tisztában a saját képességeivel, ezért nem talál állást. Stb, stb. Ez tényleg örök vita lehetne tényleg, hogy ilyenkor mit csináljon az ember.

kronikas 2018.10.14. 02:48:52

@LepesMez: akkor már ketten vagyunk!

kronikas 2018.10.14. 02:50:26

@IT Knight: igaz keresztényi lovagi hozzáállás. Feltűnően mély emberi humánum sugárzik belőled-mint a NER-lovagokból.

kronikas 2018.10.14. 02:56:37

@IT Knight: jó részét igen, mélyszegénységbe, kilátástalanságba s ezzel kiszolgáltatottásgba taszítva őket. A szavazatuk igy már könnyen megvásárolható. A kivezető út csak az ha kezet csókolnak megnyomorítójuknak s sok magyar minden korban ezt megteszi és megideologizálja. Túlélésnek nevezve-aztán persze az már nem élet, lelki nyomor.

kronikas 2018.10.14. 02:59:38

@IT Knight: ők is ateisták, csak most épp keresztény szerepet próbálnak játszani. Ha Erdogan jönne tankokkal, mire ideér orbán s társai már ibrahim hasszán stb néven uszitanának a hitetlen gyaurok ellen.

élhetetlen 2018.10.14. 05:03:20

@IT Knight: „teljesen ingyenesen trollkodom, nem vagyok rászorulva a pénzre :)”. Egy kis józan észre viszont szükséged lenne, mert ha lenne elég, akkor nem írnál ilyeneket: „Akkor nem alkalmas a feladatra, valami egyszerűbbet kell Zuzzernek adni, amivel képes megbírkózni”. Akkor felfognád, hogy nem ez a feladata a cégnél, és van olyan, hogy akár egy kiválasztási folyamatban is kérik egy hozzáértő segítségét. Sokszor úgy tűnik, hogy az egód fejlettebb, mint az agyad.

élhetetlen 2018.10.14. 05:03:52

@Arthamyr: Fele-fele sztori. Azt normálisnak tartom, hogy az ismerősömet, akit én ajánlok, nem hívhatom be interjúra, mert lehet, hogy elfogult vagyok. A másik fele. Egyszerűbb kör volt, mert az informatikai igazgató előtte annak a projectnek volt a vezetője, ahova az ember kellett, tehát tudta, hogy ki kell, mi kell. Hozzá mentem be, hogy tudok valakit. Régóta ismert, hitt nekem, rászánt fél órát, és a HR-re már csak az ment, hogy jön az önéletrajz, intézzék a felvételt. Tehát fordított folyamat, és egy Magyarországot lefedő nagy cégnél. Ez már csak poén, én elég arrogáns vagyok, tehát megnyugtattam az igazgatót, hogy ne aggódjon, a jelölt emberileg nem olyan, mint én. A beszélgetésük után a diri bejött, és csak annyit mondott, hogy főnyeremény az új ember. Ez volt húsz éve, azóta is ott van, átszervezések, új rendszerek, de állja a sarat. Én már nyugger lettem közben.

élhetetlen 2018.10.14. 05:04:32

@LepesMez: „de persze nem ertek hozza, szoval lehet, hogy ez hulyeseg”. Nem hülyeség, telibe kaptad a lényeget. Csak annyit fűznék hozzá, hogy a CSOK-ból hány gyerek jön majd össze, és hány orvosi igazolás, hogy nem lehet három gyerekük, mondjuk a 10+10 millás esetnél? Most nem találom, de ma, vagy tegnap volt egy cikk, hogy 45 ezer gyereket ígértek. De mi lett volna, ha bérházakat építettek volna, amit épeszű áron meg lehet fizetni. Már egy éven belül is jönne a gyerek annál a családnál, aki gyereket szeretne, akár a 40 nm-re is, aztán ha jönne a második, mehetne a 60 nm-be. Nem, annak adunk 10+10-t, akinek már van húsz, de ebből Pesten legfeljebb negyven nm új építésűt vehet. De ezt akkor is megkaphatja, ha már van lakása. Az építőipar? A vállalkozók ugyanígy megszedhetnék magukat bérlakás építésén is. Szóval nagyon büdös a téma. Bocs, még érintett sem vagyok, de ez évek óta irritál.

élhetetlen 2018.10.14. 05:05:09

@IT Knight: Nem keresem vissza, mire válaszoltál, csak ez a tipikus logikus gondolkodás fogott meg. „én inkább kiterjeszteném azt, hogy a diplomája költségét fizesse vissza aki, nem itt adózik. Középsuli, EÜ ellátás gyerekkorban, stb. Ha itt kaptad a benefitet, de mostantól Angliának adózol, akkor szépen csengess vissza az államkasszába. Ha nem fizetsz, akkor itthoni vagyon elkobozva, szülőktől örökség zárolva.”. Csak próbálom követni. A kiköltözésig számolt összeget testálnád rá, és ha nem fizet, akkor az idézett elkobzás, vagy, ha nincs vagyon, vagy a szülők még élnek, akkor a fejük felől a tető elkobzása, hogy büntessék a leendő örököst? És, ha öt év múlva visszajön, (mert ki mondja meg, hogy végleg ment el, míg külföldön be nem fejezte az életét, akkor meg már miről van szó), akkor milyen arányban fizeti vissza az állam az elkobzott vagyont, vagy darab házat kap vissza? Nem számít, de azt, hogy te a logikádból élsz, azt nem hiszem, hogy van ember, aki elhiszi.

élhetetlen 2018.10.14. 05:05:20

@IT Knight: @kronikas: A 2,5 millió fidesz szavazó mihez képest többség? Jó, ezt nem is kérdeztem. „olyan nehéz elfogadni, hogy a többség nem úgy gondolkodik, mint te?”. Igen, nehéz elfogadni, hogy a logika nem játszik még egy magát IT Knight-nak nevezőnél sem, mi lehet a többi, vele egyformán gondolkodónál?

Bicikliző medve 2018.10.14. 08:41:42

@élhetetlen: engem csak az vigasztal, hogy ha megis igaz, akkor nem lesz hosszu karrier Londonban. Az en londoni munkahelyemen egy honap utan ajtot mutatnak az ilyeneknek, normalis helyen ilyen embereket nem turnek meg. Szoval vagy "mosogatni" fog egy rossz cegnel, igaz, sok penzert, vagy gyorsan haza is zavarjak majd. Egyiket se irigylem tole.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2018.10.14. 09:26:33

@Határátkelő: Ezt nem értem. Akkor most HR-es, pályázó vagy a HR-s segédje?

szamarhegy 2018.10.14. 09:27:14

A poszt teljesen életszerű, végül is annyi van benne, hogy pályázzunk célzottan, a pozíció szempontjából releváns infók szépen, rendezetten szerepeljenek benne, gondoljuk át milyen pályázót kereshetnek és a mi tapasztalatunk, személyiségünk, motivációnk hol passzol ehhez.
Jelentkezni, részt venni a folyamatban, kommunikálni, tanulható, aki nem fordít erre energiát, az másra sem fog (vagy nem arra, amit éppen a munkahelyén várnak tőle) azaz nem fog tudni feladatokat jól megoldani, strukturáltan, fókuszáltan gondolkodni és hatékonyan kommunikálni.

szamarhegy 2018.10.14. 09:57:39

@flash.gordon: Vélhetően középvezető/projektvezető, aki saját maga kezelte egy pozíció keresés-kiválasztási folyamatát.

Din Serpahis 2018.10.14. 10:53:31

@Csodabogár: Hát az, hogy nem svájci fizetéssel Bologna, hanem olasz fizetéssel Bologna, ne vicceljenek már.

gabors 2018.10.14. 12:52:33

@Arthamyr: "
@Mrs. Clayton: Életemben nem láttam ilyen önjáró rendszert, főleg nagy cégnél. "

en is eleg nagy cegnel vagyok ilyen itt is ki van zarva ez nyilt meghivas korrupciora mert pont nagyon tetszettos nagymellu kekszemu "ferfiak" lesznek mindenhol es a nagy ceg erdekei meg a kukaban ...

nalunk meg a diploma valodisagat is az HR nezi meg (ha eppen kell az adott poziciohoz) regimodi tudom hiszen gates bacsi sem fejezte be az egyetemet :--)

gabors 2018.10.14. 12:58:09

@IT Knight: "olyan nehéz elfogadni, hogy a többség nem úgy gondolkodik, mint te? "

Mint mindig megint irom neked hogy a tobbseg eddig meg egyszer SEM a fideszre szavazott (pedig most meg a levelcsalassal is beprobalkoztak de hiaba) ... NVI a baratod ha nekem nem hiszed el (tudom hogy tudod, csak ismetelgeted ezt a tenybeli hazugsagot hogy hatha ez marad meg a "tobbseg" a fideszre szavazott NEM ez igy NEM IGAZ)

felejtsd mar el ezt a hazugsagot .... az hogy parlamenti tobbsege sot 2/3-a van az a valasztasi rendszer kovetkezmenye

Mrs. Clayton 2018.10.14. 13:20:50

@gabors: pont azt irtam am, h a hr nalunk arra van, ha a vonatkozo szabalyzatbol neked nem vilagos h a szoke nagymellu faszikat elonyben reszesitheted e akkor a hrt felhivhatod megkerdezni, aki valoszinuleg azt fogja mondani h nem erre kellene feltetlen fokuszalj hacsak nem modell ugynokseg vagy
Meg ha befenyit a szakszervezet akkor szolsz a hrnek h jojjenek mar el letargyalni h mi a hiszti targya, meg ha manyika mar fel eve betegszabin van gyulladt labujjkorommel, akkor a hr atnezi a levelet amit ki akarsz kuldeni ha nem a sablont hasznaltad, nehogy benne maradjon olyan h manyika presszionalva erezze magat, h aztan jo kis karteritesert beperelhesse a ceget. Es termeszetesen a hr fogja nalunk is lecsekkolni h jartam e a yalre es voltam e radio bemondo a bbcnel.

Shazy 2018.10.15. 05:07:07

@IT Knight: Ugyanez volt az én benyomásom is.

kardio1 2018.10.15. 14:17:34

Nem értem ezeket a választási eredmények miatti nyavalygásokat. Nem egy és nem kettő olyan ország van a világban, ahol a demokratikus választások nem arányosak, a parlamenti helyeket nem szavazatarány szerint osztják szét a pártok között. Pl. Franciaországban a Front (illetve most már : Rassemblement ) Nationalra 15% szavaz legalább, ha nem húsz. Ehhez képest 10 alatti képviselőjük van a 600-ból. Mindenütt az adott országbeli szabályok szerint kell megszerezni a többséget. Clinton is hiába mantrázta, hogy rá szám szerint többen szavaztak, ha Trumpnak volt több elektora.

zuzzer 2018.10.15. 15:36:38

@kardio1: arról van szó, hogy jogosan mondhatják, hogy “az általunk kitalált szabályok szerint nyertünk”, azt viszont nem, hogy tájuk szavazott a többség. Szerintem egyszerû

kardio1 2018.10.15. 16:05:00

@zuzzer: ettől függetlenül ez egy tipikus ellenzéki nyavalygás. Önigazolás, hogy a népnek valójában mi kellünk. Hát nem úgy tűnik. Sok Fidesz-szavazó úgy van vele, hogy az még mindig a kisebbik rossz. Tetszettek volna olyan jelölteket állítani, akik hitelesebbek a kormánypártinál (nem megugorhatatlan akadály), olyan programot prezentálni, ami vonzó. Az a program, hogy "elzavarjuk Orbánt", láthatólag nem elégséges (mert mi történik azután ?).

adg 2018.10.16. 03:23:09

Akarhogy nezzuk, lehet itt matekozni meg csalasozni meg mindent, de valahogy a fideszre sokkal tobben szavaztak, mint akarmelyik partra. Megha a tobbire picit tobb szavazat is erkezett osszesen.
Amig a tobbiek arrol sem tudnak megegyezni, hogy epp min vesszenek ossze egymassal aznap, addig nem lesz semmi valtozas.
Valami erdekeset kellene felmutatniuk, amig ez nem megy, es ov aktiv, addig a fidesz lesz a kormanypart. Ha ov lelep, akkor mar a fideszben sem lesz sok tartalek, kiegyenlitodnek a viszonyok.

Erdemes belatni, hogy ha nem szabjak at a valasztokorzeteket, valasztasi szabalyokat, stb, akkor sem lett volna olyan eredmeny, ami kicsit is megszorongatja a fideszt. Ez van, sajnos a tobbi part egy kalap szart nem tud felmutatni, eloadni, keptelen megszoljtani a zembereket, es csak egymassal van elfoglalva. Az eleg blôd, hogy a vt atirasa miatt nyertek. Lehet, nem lett volna ketharmad, de akkor is massziv tobbseguk lenne.
Neha az az erzesem, hogy nem is akarnanak nyerni, igy sokkal egyszerubb az elet.

kék madár 2018.10.16. 05:32:35

@kardio1:
"Clinton is hiába mantrázta, hogy rá szám szerint többen szavaztak, ha Trumpnak volt több elektora."
1. Clinton nem mantrazott semmit.
2. Szam szerint sokkal tobben szavaztak ra
3. Az elektori rendszer es a gerrymandering es a voter supression tokeletesen eltorzitoota a valasztasok eredmenyet a republikanusok javara. Bele is mondjak a kameraba a republikanusok, hogy azert teszik igazsagtalanna a valasztasokat mert szerintuk ok jobb valasztas, Csak errol nektek kenyelmesebb hallgatni.
4. Ezek utan az nem ellenzeki nyavalygas, ha a tenyekrol hazudozas es benyalas es vetites nelkul beszelunk, hanem egyszeru megallapitas, Trump csalt, a republikanus part csalt, a Fidesz csalt, es nyertek. Mehettek unnepelni, az is valahol eredmeny, hogy ezek a csalo gengszterek gatlastalanabbak mint az ellenzek, demokracianak aadnak el egy diktaturat es nyerni tudnak. Azt unnepeljetek, hogy torvenytelenul is es csalassal nyert a partotok. Sajnos akinek a gyereke van az mind vesztes, mert ezek a diktatorok ellopjak es ellehetetlenitik a gyerekeink jovojet.
5. En azt tartom pofatlansagnak hogy a Fidesz partiak uton-utszelen kioktatjak a nem Fidesz szavazokat, hogy marpedig ok nyertek. Csak nem teszitek hozza, hogy milyen evszazados ordas kamu propagandaval, Sorosozassal, migrancsozassal, ukran meg szerb magyar buszoztatassal, stb.
6. Gratulalok, nyert a Fidesz. A gyerekeink jovoje le lett kukazva. Szakadek balkani, irigykedos, sunyi besugos banda lettunk, leszunk, voltunk mar egy ideje. Mind vesztettunk, csak ti nem fogjatok fel. Nagy szegyen a vilagon magyarnak lenni, de legalabb eddig nem volt az.

kardio1 2018.10.16. 10:05:44

@kék madár: Clinton természetesen szó nélkül elfogadta az eredményt. Ja, nem:

In case you’ve been living under a rock, Clinton spoke in India and described Trump voters as people who “didn’t like black people getting rights” and “don’t like women getting jobs,” before stating that white women voted for Trump not because they wanted to, but because they were pressured by their husbands.

Yes, she basically called half the country racist. Yes, she basically characterized women who voted for Trump as thoughtless vacuums for their husband’s opinions rather than as actual human beings. (2018)

kardio1 2018.10.16. 10:09:52

@kék madár: a gerrymandering 1810 óta létezik. De biztos csak Trump húzott belőle hasznot...
Az elektori rendszer is régóta létezik. Ha Clinton nyert volna, akkor is kárhoztatnád az elektori rendszert ?

kardio1 2018.10.16. 10:53:56

@kék madár:
Ami a legfontosabb: megértem a csalódottságodat, hogy nem az nyert, soit szerettél volna, akár Magyarországon, akár Amerikában. Én sem vagyok boldog, hogy nálunk Macron lett az elnök. Magyar választáson pedig azóta nem szavaztam, mióta itt élek. Úgyhogy félreérted a dolgokat, ha ilyen ti és mi kategóriákban gondolkozol velem kapcsolatban. A populistának nevezett erők felemelkedését szerintem az okozza, hogy ők nyilvánosan feltesznek olyan kérdéseket, melyek sokakban megfogalmazódnak, de a mainstream politikán belül ezek nem létező problémák, beszélni se lehet róluk. A kérdést tehát felteszik ezek az erők. A válaszaik nem feltétlenül jók, sőt. De amìg ezekről a kérdésekről más nem beszél, addig lesz terepük.

kardio1 2018.10.16. 11:14:43

@kék madár: az 5. ponthoz: emlékszem 2006rá, meg a 2004-s 23 millió románok kampányra. A 2006-os választás utáni narancsos buktázásra. Vagy a 94-es kampányra, amikor a kommunisták magukat szakértőknek festették le. Ordas hazugságból mindkét oldalon jól kijutott.
Egyébként ezek az ifjútörökök nekem se szimpatikusak. Jobb szerettem a Pokorni-féle stílust.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.16. 20:44:02

@kék madár: Naa,azért 2006-ban volt aki fecóék miatt mondta azt,hogy szégyellem hogy magyar vagyok.A rendőrök dolgai miatt.
Valahogy nem dicsekedtem neki,hogy én is a fecóékra szavaztam akkor.
Aztán kicsit megharagudtam rájuk.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása