oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. augusztus 27. 06:30,  Miért nem megyek külföldre? 230 komment

2018. augusztus 27. 06:30 Határátkelő

Miért nem megyek külföldre?

Volt valamikor a blogon egy sorozat, mely egy akkori hírre reagálva azt kérdezte, ha 100 ezer forinttal többet fizetnének Magyarországon (például egy ápolónak), akkor a külföldön élők hazatérnének, illetve a Magyarországon élők nem mennének el. Lehet, hogy azóta ez a 100 ezer már több (vagy kevesebb), Zé viszont erre reagálva írta meg azt, hogy ő miért nem megy külföldre.

Neked mi az a pénz, amiért már nem mennél el Magyarországról vagy amennyiért hazatérnél? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

szamologep_koltsegek_foto_pixabay_com_stevepb_1.jpg

„A „százezer forintos kérdésetekre” reagálva osztanám meg az archetipikus határátkelők történetének ellenpéldáját, nem számítva arra, hogy találkozik az olvasók többségének tetszésével. 

Társadalomtudományi végzettséggel (készülő PhD), a szükségesnél gyérebb nyelvtudással (kopott német közép, aktív, szaknyelvi angol közép, írásban talán felső), kellemesen közepes itthoni munkahellyel jelenleg sem tervezek külföldön dolgozni (még úgy se, hogy a személyes változókat, mint pl. meglévő tartós párkapcsolat, kivontam az egyenletből). 

Amiről le kellene mondani 

A random nyugati országban megkereshető pénz nominálisan sem lenne sokkal több a jelenlegi jövedelmemnél, tekintettel arra, hogy a saját szakmámban évekig nem tudnék elhelyezkedni, jobb esetben tehát maradna valami egyszerűbb szellemi szalagmunka (ügyfélkapcsolat, „excell-tologatás”, etc.), továbbá kötött, minimum nyolcórás munkabeosztás (jelenleg ennél kevesebb órát dolgozom, rugalmas beosztásban). 

Cserébe viszont le kellene mondanom: 

  1. az itthoni jobb árszínvonalról (pl. lakhatás és szolgáltatások terén még mindig nem értük utol, szerencsére, az áhított nyugatot), azaz vásárlóerő és egyéb számok alapján egy jó darabig akkor is rosszabbul élnék, mint itthon, ha egy fillért sem tennék félre, 
  1. arról a biztonságról, amit az itthoni családi, baráti és szakmai kapcsolati háló ad, 
  1. arról az értelmiségi miliőről, amely itthon egyébként javarészt körülvesz, ugyanis a hiúságomat még valahogy legyűrném, de a kultúrsznobizmusomat nem. 

Zárt ajtók? 

Nos, egy nyugati országban bevándorlóként ezek a körök, gyanítom, zárva lennének előttem, PhD ide vagy oda, vagy legalábbis nulláról kellene újjáépítenem, amit messze nehezebb, mint jó fodrászt vagy hentest találni a városban. 30 évesen az ember pedig már nem szeret 5-10 év hátrányból indulni, ha nem muszáj. 

Amiért egyáltalán megérhetné kiköltöznöm egy rövidebb időre (2-4 év), az a külföldi tapasztalatszerzés. Ellenben, ha a jelenlegi jövedelmemet megtoldanák plusz 100 ezer forinttal, abból be tudnék iktatni pont annyi plusz utazást, amivel ennek hiányát sem érezném égetőnek; valószínűleg eljutnék annyi kulturális programra, amennyire szeretnék, a helyi mindennapi bevándorlólét tapasztalata pedig abszolút nem hiányzik. 

Mennyiért indulnék el? 

De persze, mindig „van az a pénz”, szóval, ha megfordítjuk a kérdést, és azt nézzük, mennyiért lennék hajlandó kimozdulni ebből a kényelmes helyzetből, akkor a válaszom, hogy annyiért, amennyiért az itthoni, kvázi-középosztálybeli életszínvonalamat mind anyagi, mind egyéb tekintetben külföldön is fenn tudnám tartani, továbbá félre tudnék tenni annyit, mint amennyit jelenleg itthon megkeresek. Ez nem műszaki értelmiségiként gyakorlatilag lehetetlen. 

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy az itthoni egész jó helyzetem nem általános, meg azzal is, hogy a kinti munkavállalás során jelentkező hátrányok jelentős részéért a nyelvtudásom hiányosságai és az elhanyagolt külföldi networking lenne okolható – de nézzük, a jó oldalát, legalább nem veszem el más határátkelő helyét :)”

A nap idézete

"Leegyszerűsíteni a hazatérés kérdését arra a tényre, hogy több pénzt vihetsz haza havonta véleményem szerint hatásvadász dolog. Az apró dolgok ugyanis sokkal több erőfeszítést igényelnek; mindkettőnk nevében bátran állítom, hogy biztosan hamarabb hazatérnénk, ha ezen a téren találkoznánk valódi változásokkal."

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

(Fotó: pixabay.com/stevepb)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3214200037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sean MacTíre 2018.08.27. 20:59:24

@Arthamyr: nálam is megkérdezték, és általános amúgy is a versenyjogi záradék csak általában komolytalan (jogilag nem tartható).

Arthamyr 2018.08.27. 21:01:01

@Zsuzsi65: Az ország pénze nem a kormány pénze. Attól, hogy valaki a kormányt kritizálja, nem kritizálja automatikusan az országot is.
Ezeket a dolgokat fontos lenne nem elfelejteni, hiába próbálja a Fidesz azt sugallni, hogy ők az ország, és amit ők mondanak, azzal magyarországi emberek többsége egyetért, és aki őket támadja, az az országot támadja. Hát nem.

Arthamyr 2018.08.27. 21:03:03

@Zsuzsi65: @Arthamyr: És a pénz sem a kormányé attól, hogy épp ők pazarolják/lopják esetleg hasznosan költik az ország pénzét.

Arthamyr 2018.08.27. 21:05:39

@Sean MacTíre: Ilyenek mindig voltak, de igen, rohadtul megnézném, hogy tudják érvényesíteni. Ahol komolyan veszik, ott garden leave van, az meg azért nem feltétlenül halálosan rossz, ha 6-24 hónapig semmit sem csinálhatsz, de fizetést azért kapsz. :) Kicsit nehezebb munkát váltani, de nem is vagy annyira rákényszerítve.

kék madár 2018.08.27. 21:11:55

@Zsuzsi65: miert nem etikus? Ha nem lehet kritizalni akkor barki megveheto, pont az a kozpenz lenyege, hogy a forrasa semleges, arra kell kolteni amire adtak, de no other strings attached, kulonben csak korrupciora visszaelesre ad alapot.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.27. 21:19:50

@kék madár:" miert nem etikus?"
Hat, lehet, hogy csak nekem vannak ilyen "skrupulusaim", hogy ugy erzem, akinek a nezeteivel/cselkedeteivel nem ertek egyet, attol a penzt sem fogom elfogadni...De hat nem vagyunk egyformak, mindenki mas elveket kovet...;) Szoval akkor szerinted az OK, hogy Orban biralja a nyugatot, de a penzuket (EU-s forrasok) elfogadja? Szamomra ez ugyanaz a kategoria, csak nagyban.

Arthamyr 2018.08.27. 21:35:47

@Zsuzsi65: Szerinted aki a kormánnyal nem ért egyet, ne fogadjon el pénzt az általa kormányzott országtól? Még 1x: az nem a kormány pénze, hanem az országé, és egy normálisan működő országból ez a pénz a kormánytól nagy mértékben független döntéshozók döntéseinek eredményeképp érkezne/nem érkezne. Más kérdés, hogy Magyarországon a Fidesz elég sok dologra rátette már a ragacsos (és mocskos) mancsait, így simán lehet, hogy ezeket a pénzeket is valamilyen csatlósuk osztogatja.
Orbánnal meg nem az a legnagyobb gond, hogy bírálja a nyugatot, vannak dolgok, amiben igaza van. És az EU-s források megintcsak nem Orbánhoz érkeznek (kéne, hogy érkezzenek), hanem az országhoz, és az ország fejlesztésére, felzárkóztatására valók (nem pl. arra, hogy a NER lovagok meggazdagodjanak vagy a Fidesz finanszírozza hatalmon maradásához szükséges propagandát).

Egycseppkétcsepp 2018.08.27. 21:47:17

@Olliék: Nem, a kezdő fizuja itt is nettó 200 ezer, már ha a metrókocsikban levő álláshirdetéseket böngészed :)

kék madár 2018.08.27. 22:16:33

@Zsuzsi65: ertem en, hogy leirva etikatlannak hangzik: Orban Viktor penzt adott neki es o kritizalta. De nem Orban Viktor adta a penzt a sajatjabol (bar az adofizetok penzet a sajatjanak tekinti es ugy is kezeli) es nem kozvetlenul a LA Magyar Haz vezetojenek a zsebebe!
Tehat igy nem tartom etikatlannak, ha a penzt arra koltottek amire adtak es nem magyar allam ellenes kampanyra.
Te hol huzod meg a hatart?
Ha en liberalis vagyok es egy katonai projekten dolgozom, az etikatlan?
Ha valaki republikanus es az EPA-nek dolgozik az etikatlan? (ismerven a republikanus kornyezetellenes, Climate Change tagado politikajat.

kék madár 2018.08.27. 22:22:14

@Zsuzsi65:
"Szoval akkor szerinted az OK, hogy Orban biralja a nyugatot, de a penzuket (EU-s forrasok) elfogadja?"
megint az ordog a reszletekben:
Orban az EU-t olyan kerdesekben biralja, aminek o a legnagyobb nyertese es raadasul hazugsagokkal. Pl. migransok, megeteti a magyar nep naiv reszevel, hogy az EU az a Soros es a Soros meg koszos gyilkos arabokat akar a magyar ember haloszobajaba vezenyelni. Majd ettol a szervezettol penzt fogad el, amit ellop es tobbek kozt erre a hazugsagkampanyra es a hazugsagkampanyt terjeszto mediabirodalomvasarlasra kolti.

gabors 2018.08.27. 22:27:15

@Zsuzsi65: " Ha valaki nem ert egyet azzal, amit xy csinal/mond, de nyugodt lelekkel (es gyomorral) elfogadja tole a penzet, az az illeto szamomra etikatlan es hijan az integritasnak... "

Hmm azert nem a konzul penzet adta a konzul (illetve a palyazat) nem veszed eszre hogy pont azt akarjak letolni mindenki torkan hogy elfogadtad a penzt akkor kussoljal jobb esetben meg nyald a seggunket is ... es ezt a NER-t probaljak mar kulfoldon is nyomni szerintem pont EZ etikatlan hogy barmit elvarnak az adopenzt osztogatok ...

Meg azt is feltetelezhetjuk hogy a Magyar Haz vezetoi nem sajat maguknak fogadtak el a penzt hanem a kozosseguknek es arra is hasznaltak fel. De ettol szemlyesen nehogymar elkotelezetteknek kellene lenniuk egy adott allamparti funkcionarius fele ? Vagy igen ?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.27. 22:34:13

@Arthamyr @kék madár: "Szerinted aki a kormánnyal nem ért egyet, ne fogadjon el pénzt az általa kormányzott országtól? Még 1x: az nem a kormány pénze, hanem az országé, és egy normálisan működő országból ez a pénz a kormánytól nagy mértékben független döntéshozók döntéseinek eredményeképp érkezne/nem érkezne"

Ez, bar persze, hogy elvben az adofizetok penze, de akar akarjuk, akar nem, a mi esetunkben a kormany osztja szet, tehat gyakorlatilag a kormanytol kapja, akarki is kapja, nem? :)

Ez a problema akkor gyakorlatilag a "cel szentesiti az eszkozt" moralis dilemmahoz nagyon hasonlit (szvsz), es mindenki az egyeni etikai/moralis meggyozodese alapjan donti el, hogyan is kezeli.
Ahogy fent is irtam, _szamomra_ ez a dolog etikatlan, es ennek semmi koze a politikai partallashoz :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.27. 22:37:15

@gabors: "Meg azt is feltetelezhetjuk hogy a Magyar Haz vezetoi nem sajat maguknak fogadtak el a penzt hanem a kozosseguknek es arra is hasznaltak fel."

:)) a masik LA kozossegi haz maris megszolalt, kerdore vonva a Magyar Hazat, hogy el tudnak-e szamolni azzal a $10K-vel, amit tetojavitasra kaptak? ;) A magyarok mindenhol magyarok maradnak :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.27. 22:41:31

@kék madár: "Te hol huzod meg a hatart?
Ha en liberalis vagyok es egy katonai projekten dolgozom, az etikatlan? "
Igen, pontosan ezert irtam, hogy ez egy "cel szentesiti az eszkozt" jellegu moralis problema, amit mindenki a maga belatasa szerint kozelit meg.

kék madár 2018.08.27. 22:44:07

@Zsuzsi65: meg annyit: en nem fogadnek el penzt a magyar kormanytol, semmilyen szervezet neveben, reszere, mert nem hiszem, hogy meg az en eletemben Magyarorszagbol europai jogallam lesz. De ha valaki meg remenykedik es konstruktivan biralja az orszag vezeteset, azert csak elismeresem.

kék madár 2018.08.27. 22:48:35

@Zsuzsi65: pont azon vitatkozunk, hogy hol van ertelme meghuzni a hatart :)
ha mindenkinek a sajat belatasara bizzuk, akkor pont nem tudunk rola vitatkozni (es kulonben is, en liberaliskent mindenkinek meg akarom mondani, hogy mit gondoljon MOST!!!! ES MINDENKINEK)

kék madár 2018.08.27. 23:11:32

erdemes ranezni a gyerek facebook oldalara
www.facebook.com/almos.sarvari?ref=br_rs
elkepesztoek a hozzaszolasok. Itt tart ma Magyarorszag.

xm95 2018.08.27. 23:31:27

@IT Knight: + a poszt írója:
Megtöröm az évek óta tartó hallgatásom itt a blogon, mert ez most sok lett.
Én megkérdeztem tőletek, tudjátok mi a különbség a butaság és az apátia között? Ti válaszoltatok, nem tudjuk, és nem is érdekel.
És ha ti arcoskodtok, akkor én is egy kicsit. Úgyhogy most felöltözök, és elmegyek kamiont vezetni netto 1,2 millió forintért, miközben a házat 720 fontért bérlem.

Arthamyr 2018.08.27. 23:31:32

@Zsuzsi65: "Ez, bar persze, hogy elvben az adofizetok penze, de akar akarjuk, akar nem, a mi esetunkben a kormany osztja szet, tehat gyakorlatilag a kormanytol kapja, akarki is kapja, nem? :) " - Nem, nem a kormánytól kapja, ezt írtam korábban is, ezt el kellene felejteni. Pont az lenne a lényege egy normálisan működő államnak, hogy a kormány van az államért, az állam pedig a polgáraiért, nem pedig a fordítva. És ez gyakorlatilag is az adófizetők pénze, ez a helyes szemlélet. Az, ha a kormány nagy mértékben a sajátjaként használja, a saját érdekei szerint, etikátlan.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.27. 23:31:51

@kék madár: "erdemes ranezni a gyerek facebook oldalara"

Haha, "gyerek" :))) Igy jar, aki publikusra allitja a posztjait ;) ez felhivas keringore a trolloknak :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.27. 23:34:00

@kék madár: "ha mindenkinek a sajat belatasara bizzuk, akkor pont nem tudunk rola vitatkozni (es kulonben is, en liberaliskent mindenkinek meg akarom mondani, hogy mit gondoljon MOST!!!! ES MINDENKINEK) "

Haha, na, akkor itt ertunk korbe a "vita" kerdesben :))
Akkor most mar cask azt mondd meg, miert nem muxik a valasz Chrome-on, csak Explorerben?

Csodabogár 2018.08.27. 23:34:39

@Zsuzsi65: Ilyesmi nem számit itt. Nem tudod a mai fejesek kinek a pénzén tanultak anno angliában angolul? Most már közellenség. Nincs itt olyan, hogy nem bántom azt akitől valamikor kaptam valamit.:-(
Ez van sajnos.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.27. 23:36:32

@Csodabogár: "Ilyesmi nem számit itt. Nem tudod a mai fejesek kinek a pénzén tanultak anno angliában angolul?"

De, tudtam :) Eppen ezert ok konzekvensen etikatlanok ;)

kék madár 2018.08.28. 00:38:00

@Zsuzsi65: nem tudom :( torold a cachet, aztan rebootold a gepet, aztan meg Californiat, hatha alszik a Google :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.28. 01:13:44

@kék madár: ok, rebootoltam Californiat, most mar muxik :))

2018.08.28. 03:33:02

"szeretnem kereszteny szellemben nevelni a gyerekem" hahha ez akkora szar duma :)))) en meg olyan kornyezetben szeretnem nevelni a gyerekem, ahol nem szamit, hogy valaki kereszteny vagy akarmi mas. +1 erv, hogy magyarorszag nem az en vilagom. (mondjuk valoszinu az usa bible-belt sem :)) )

borsika111 2018.08.28. 07:45:50

Röviden, nincs az a pénz amiért hazamennék. Szimplán csak azért, mert nem a pénz, hanem a kormány ténykedése miatt és a nem működő rendszer miatt (korrupció, demokratikus alapjogok csorbulasa vagy teljes hiánya, a becsületes élet ellehetetlenítése, a kisemberek elnyomása mind anyagi mind oktatási, mind szellemi vonatkozásban, ésatöbbi) nem bírtam tovább abban a közegben élni és jöttem el. Már hat éve nem élek otthon és egyetlen percig sem bántam meg a döntésmet. Nem könnyű itt sem, de legalább biztonságban es megbecsülve érzem magam, a hivatalos szervek teszik és jól teszik a dolgukat, bármilyen tekintetben (hivatalos ügyintézés - hétköznapi dolgok) emberséges és megértő a hozzáállás, ha probléma van képesek és hajlandóak megoldást találni. Messze nem olyan, mint Magyarországon. De szerintem ez otthon sem pénz kérdése kéne hogy legyen.

Orochimaru 2018.08.28. 07:45:57

@kék madár: OV egy zseni. Tudja, hogy mit akar Kádár népe, plusz úgy osztja meg a társadalmat, hogy soha ne lehessen szó semmiféle együttmüködésről a két oldal között.

Csak a yamaha 2018.08.28. 08:14:17

Ezek jutnak eszembe...
Fiatalság...tapasztalanság...bolond..fizetett...vagy a tűz közelében van..Mert úgy érthető...lenne.

furious ewok 2018.08.28. 09:42:22

Társadalomtudományi phd-vel a cikkíróé a jövő Magyarországon...

Majd ha beszántják a te munkahelyedet is -
mert ne legyen kétséged, hogy mindenki sorra fog kerülni - akkor már te is vágyódni fogsz a szalagmunka után nyugaton... ugyanis itthon is ez fog rád várni, csak sokkal kevesebbért. Kivéve, ha megkötöd a a szükséges kompromisszumokat a pozícióért persze, már ha kapsz rá lehetőséget, de az meg az entellektüel hangulatot öli meg.

Mondjuk ha a jó kapcsolatok révén vagy ott, ahol vagy, akkor nem szóltam, akkor tényleg könnyű az élet. Mondjuk a jó kapcsolatok sem feltétlenül tartanak örökké....

Plumper_ 2018.08.28. 09:42:26

itthon a hó végére marad 200 Ft-od, külföldön 200 Euród.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.08.28. 12:48:34

Semmi baj nincs ezzel.Ha a poszt-tolónak megfelel otthon, jól meg tud élni, jó a munkája, rendezett az anyagi helyzete és még a családi, szociális háló is kiváló körülötte, akkor nem szabad mozdulni, semmiképpen.
Amúgy sem való mindenkinek a 6árátkelés.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.08.28. 12:49:08

A kép meg fotósopp, azt az életben nem egyensúlyozza ki így senki... :-)

Nancsibacsi 2018.08.28. 12:59:08

@borsika111: " nincs az a pénz amiért hazamennék. Szimplán csak azért, mert nem a pénz, hanem a kormány ténykedése miatt és a nem működő rendszer miatt (korrupció, demokratikus alapjogok csorbulasa vagy teljes hiánya,"
Na, innen kezdve hiteltelen a dolog. Mert egy átlagembert - nem pedig fizetett rettegőt -, ezek pont nem érdekelnek. "A kormány ténykedése"? Ki nem sz.rja le? Semmi közöm hozzá. "korrupció, demokratikus alapjogok csorbulása"? Ilyet eleve nem mond, akinek ezt nem tanítják be a pártiskolában.
Az emberek egyszerűek mint a faék: jól szeretnének élni, és szurkolnak a kedvencüknek - vagy éppen az utált "csapat" ellen. Intelligencia kérdése hogy melyiket helyezik előre. Aki a másodikat... hát azért nem is nagy kár, hogy külföldön van:-D

Ami ezen, meg a többi kommancsblogon folyik az tök ugyanaz, mint amit egy fradista kocsmában hallasz az újpesttel kapcsolatban - egy centivel sem vagytok különbek.

LebensraumamOsten 2018.08.28. 13:33:26

Már megint egy kétségbeesett dezinformációs kampánykísérlet a fidesz részéről. Úgy látszik soha nem adják fel, pedig tudhatnák, hogy eleve reménytelen azzal hülyíteni az értelmesen gondolkodókat, hogy Orbanisztánban a legjobb, mert itt szuperül élnek, olcsó minden (röhög a vakbelem), kurva jól keresnek (ja, csak épp a többség nem talál), és milyen csodálatos biztonságban vannak (amikor épp nem késelne meg a cigányok akik majd nemsokára szabadulnak).Komolyan mondom szánalmas, ostoba próbálkozás. Az a sok százezer külföldre szakadt hazánkfia biztos valami mazochista lehet, hogy szeret odakint nyomorogni és rettegni! (bruhaha!)

kronikas 2018.08.28. 14:33:01

@gumicukor1: "Orbánt okolják a kivándorlásért
És hogy ki vagy mi a felelős ezekért a lehangoló adatokért? A tavalyi felmérésben még messze a gazdasági okok, megélhetési kérdések domináltak (58 százalék), politikai megfontolásokat csak minden harmadik ember említett (33 százalék). Mostanra azonban a két tábor kiegyenlítődött, vagyis az embereknek éppen annyira elegük van a politikai hatalom önkényéből, a demokrácia leépítéséből, a gyűlöletkeltő üzenetekből, mint amennyire a jobb megélhetés csábítja vagy a hazai rossz fizetés taszítja őket.

Az első helyen a Fidesz, illetve Orbán Viktor áll, a válaszadók negyede, 24 százaléka hibáztatja őket a megnövekedett kivándorlásért. Ezt követi némileg lemaradva (22 százalék) a magasabb fizetések elszívó hatása, illetve az itthoni, siralmas jövedelmek (16 százalék). Érdekesség, hogy ez utóbbi tavaly még toronymagasan vezetett a magyarázatok sorában, tehát az emberek az itthoni bérekben látták a kivándorlás fő okát. Most ez már csak a harmadik helyre volt elég."

www.vasarnapihirek.hu/friss/nyugatra_tart_a_jovonk

Hoppá...

I-Work 2018.08.28. 15:46:38

@Csodabogár: Optimista számítások szerint is legalább 700.000 magyar lakcímmel rendelkező, magyar állampolgár él külföldön.
Nem csak értelmiség, kisegítőmunkások is, szakmunkások is.

Van olyan statisztika, amely arról számol be, hogy további egymillióan tervezik az elvándorlást az országból. (Nyilván ennyi ember nem tud elmenni,- már nem is igazán van hova, az EU-n belüli migrációnak is vannak korlátai).

Akik elmentek, azoknak csak részben játszott szerepet a döntésében a magasabb bér, - a társadalmi közérzet általában a mérleg nyelve, ha közel azonos érvek és ellenérvek szólnak a maradás és távozás mellett.

A post írójának elgurult a gyógyszere, - már a lakossági energia is olcsóbb (az amúgy drága Ausztriában), mint Magyarországon, ez igaz az élelmiszerekre is és a szolgáltatások nagyobb részére is.
A budapesti ingatlanárak verik Bécset, - de komolyan -, volt olyan alkalom, hogy spóroltam egy nyaralás alatt az itthoni költségekhez képest..

Szóval azért van abban valami, ha így folytatódnak a dolgok, a NER csak saját magát tudja majd meglopni.

Csak a yamaha 2018.08.28. 15:47:50

@gumicukor1: Igen csak a pénzért nincs értelme..Csak ügyi van pár olyan dolog (szinte minden..)ami Magyarban nincs vagy majd nem lesz..Ol-A nyugodtabb és kiszámit6óbb élet..És ez csak lejjebb lesz a nagy kupiban..Mond6 bárki bármit...

Nancsibacsi 2018.08.28. 15:47:50

@kronikas: Magyarán a pénzzel már nincs itthon gond, mégis mennek kifelé az emberek, poltikai okokból. Azt az egyet magyarázd el nekem, hogy ezek a "tömegek" mégis hol a p.csában voltak választáskor? Én egyszerűen nem hiszem el, hogy egy hétköznapi ember olyan szavakat vesz a szájára hogy "politikai hatalom önkénye" meg "demokrácia leépítése" - nekem ez k.rvára sci-fi:
- Jónapot szomszéd, hogy van?
- Hát köszönöm, nem túl jól, mert folyamatosan stresszel a politikai hatalom az önkényével.
Rohadtul reális beszélgetés :-D

Kong.Kinga 2018.08.28. 15:47:50

Április 9.-én majdnem megindultam.

De ezer indok van maradásra.
Az angol nyelvterületeken azt halljuk (ír, angol), hogy büdös migráns a gyerek az iskolában. Svájci főnök veri a kelet eu beosztottait. Általában mindenhol gagyi iskolák vannak. Az egészségügy mindenhol rossz, és sokba kerül.
Ide haza van lakás (hitelmentes), ott bérelni kellene (egy lukat).
Feleségem nem tudna szakmájában elhelyezkedni, vagy nem azonnal, itt jó munkahelye és szakmája van.

Meg azért, csak szeretjük ezt a kurva országot, megszoktuk. Még nincs Saria-patrol. Talán a Fidesz is összeomlik egyszer.

kovacsjanos1988 2018.08.28. 15:47:50

@xm95: szívemből beszéltél :) Üdv a rettentes nyugatról, én 7 éve kerestem annyit mint narancsvérű IT Knight, mégis eljöttünk.

I-Work 2018.08.28. 15:51:43

@gumicukor1: Cimbora, külföldön alacsonyabbak az árak, pontosabban a munkabér vásárlóereje magasabb és mindegy, hogy Ausztriában, Franciaországban, vagy éppen a cseheknél élsz.

Demagóg marhaság, amit írsz.

Egyszerű a döntés: vagy elmegy valaki, általában úgy, hogy felszámol itthon mindent, nem maradnak költségei.
Külföldön jobban és jobb közérzettel fog élni.

Aki ezt nem tudja megtenni, az nem volt eléggé döntésképes.
Az nem kérdés, hogy megéri-e?

Az a kérdés, hogy kinek van lehetősége és motivációja.

I-Work 2018.08.28. 15:55:08

@Arthamyr: Ausztriában kb. 60 jóváírási jogcím van az SZJA-ból, a napközitől kezdve a lakás bérletig, gyógyszerköltségek, autóhasználat, -le lehet írni.
Természetesen a külföldi adórendszerrel az jár jól, aki életvitel szerűen rendezkedett be külföldön.
Egyébként ott is vannak családi kedvezmények is.

I-Work 2018.08.28. 15:57:30

@Plumper_: ... és ha külföldön mész nyugdíjba, akkor az adott tagországban érvényes nyugdíjszámítás szerint kapsz nyugdíjat, ami minimum 1000 Euró.

I-Work 2018.08.28. 16:03:00

@Kong.Kinga: Cimbora, a derogant megkülönböztetésről írsz, az hazugság.
Amit az egészségügyről írsz, hazugság.

Ami igaz, ha nem beszéled a nyelvet, nem biztos, hogy el tudsz helyezkedni a szakmádban.

Budapesten drágább a lakás bérlése is, mint Bécsben és Bécs a legdrágább.
Ismerni kell az országot, ahova menni akarsz. Helyismeret nélkül valóban picsogás a vége.

I-Work 2018.08.28. 16:05:03

@Nancsibacsi: Azért a nagy magyar béremelés vásárlóértékét rontja erősen az a bő 20%-os infláció.
(Ez nem a KSH adat, ez az átlagos polgár fogyasztói kosarának adata.)

I-Work 2018.08.28. 16:11:20

@gumicukor1: Tévedsz cimbora...
Már ismét van arra bőven elegendő politikai ok is, hogy valaki kivándoroljon az országból...

Ne adja Isten, ha a nagy "vérmagyarkodásban" kipottyanunk az Eu-ból, az nagy szívás lesz.

Nem megyek bele részletekbe, de tőlünk nyugatabbra a minimál nyugdíj, illetve a nyugdíj minimum 1000 Euró.

Ezt mindenki kaphatja, aki életvitelszerűen tartózkodik a tagországban, legalább 5 évet ott dolgozott és ott állapították meg a nyugdíját.

Arthamyr 2018.08.28. 16:28:46

@I-Work: És ezt miért nekem írod? :) Nem sokat tudok/írtam Ausztriáról, a kedvezmények/leírások nem érdekelnek, mert a kövérebbekkel nem tudnék élni (otthonról dolgozom, nincsenek gyerekeim, nem járok orvoshoz, nem bérlek lakást stb.) és nem is igazán akarok vele foglalkozni, így is a könyvelőcég csinálja ezeket a dolgokat, de legalább olcsón és én is átlátom, mi van, utánajárás/olvasás nélkül.

Persze másnak még hasznos lehet az info.

Kong.Kinga 2018.08.28. 16:32:58

Április 9.-én majdnem megindultam.

De ezer indok van maradásra.
Az angol nyelvterületeken azt halljuk (ír, angol), hogy büdös migráns a gyerek az iskolában. Svájci főnök veri a kelet eu beosztottait. Általában mindenhol gagyi iskolák vannak. Az egészségügy mindenhol rossz, és sokba kerül.
Ide haza van lakás (hitelmentes), ott bérelni kellene (egy lukat).
Feleségem nem tudna szakmájában elhelyezkedni, vagy nem azonnal, itt jó munkahelye és szakmája van.

Meg azért, csak szeretjük ezt a kurva országot, megszoktuk. Még nincs Saria-patrol. Talán a Fidesz is összeomlik egyszer.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.28. 16:33:02

@gabors: "a tobbseg NEM a FIDESZ-re szavazott a fidesznek CSAK a parlamentbe lett tobbsege nagy kulonbseg ...."

Ezzel a logikával az a baj, hogy az emberek még nagyobb része szavazott NEM AZ MSZP-re, annál is nagyobb része NEM A DK-ra, óriási hányada a NEM A JOBBIK-ra, és a legeslegtöbben a NEM AZ LMP-re szavaztak.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.28. 16:33:23

@I-Work: "Ne adja Isten, ha a nagy "vérmagyarkodásban" kipottyanunk az Eu-ból"

Ezen 8, lassan 9 éve megy a huhogás,oszt rohadtul nem úgy néz ki mintha kipottyannánk. Szemben mondjuk a britekkel. Egy pár éve még csak vicces volt ez a rettegtetés, mostanra már csak unalmas.

A vicc meg az hogy politikai okokat mondasz, miközben a fizetésekkel jössz. A fizetés az nem politikai ok! Ha valaki most döbben rá, hogy nyugaton jobbak a fizuk, az hol élt eddig? Melyik vezetés alatt voltak Magyarországon nagyobbak a fizuk, mint nyugaton?

Politikai okok, ja.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.28. 16:33:29

@I-Work: "A post írójának elgurult a gyógyszere, - már a lakossági energia is olcsóbb (az amúgy drága Ausztriában), mint Magyarországon,"

Olcsóbb a fenéket, Magyarországnál csak Bulgária olcsóbb. Ausztria bőven a középmezőnyben van, kicsit még feljebb is.

ec.europa.eu/eurostat/documents/10186/7009011/Q22015_electricity_prices.pdf/20dd0c6e-2d95-4689-8dc5-2fc8747ce580

blah 2018.08.28. 16:33:34

bölcsészekre nem vár sehol csillagászati fizetés...

Ellenzéki Tüntető 2018.08.28. 16:52:09

@I-Work: "Optimista számítások szerint is legalább 700.000 magyar lakcímmel rendelkező, magyar állampolgár él külföldön."

Nem, ennyi az országelhagyók száma. Most azt hiszed, hogy ez ugyanaz, de nem, ugyanis azoknak a nagy része visszajön. Másrészt bevándorlás is van, nem csak kivándorlás.

A valós, "nettó" migráció (ki/bejövők aránya) egyáltalán nem rossz Magyarországon, konkrétan többen jönnek, mint mennek. Ezt független nemzetközi statisztikák támasztják alá, linkelek párat:

knoema.com/atlas/Hungary/topics/Demographics/Population/Net-migration-rate

www.indexmundi.com/hungary/net_migration_rate.html

esa.un.org/miggmgprofiles/indicators/files/Hungary.pdf

(crude net migration rate-t kell nézni)

Mivel az előmodera miatt nagyon nehézkes az interaktivitás, egy pár ilyenkor felmerülő kifogásra egyből válaszolnék is:

1. "nem hitelesek az adatok, mert sokan nem mondják meg, ha kimennek külföldre" --> ezek az adatok nem önbevallásos módon készülnek, hanem tükörstatisztikák által, azaz nem azt nézik, hogy ki jelentette be hogy elhagyja az országot, hanem hogy a különböző országokban hány adott országbeli ember jelent meg, és abból következtetnek.

2. "ugyan már kik jönnének Magyarországra" --> Elsősorban visszaköltözők, határontúli magyarok, kisebb részt távolkeletiek és nyugdíjas nyugatiak. Ha látsz pesten török gíroszost, kínai piacot, ha az építkezésen erdélyiek dolgoznak, ha van kollégád aki kinn élt pár évet, ha hallottál holland falvakról, na ezek a bejövők.

3. "de akkor hogy lehet hogy egyre kevesebb a magyar" --> úgy, hogy a gyerekvállalási kedv nagyon alacsony, ez az ún. "természetes fogyás".

4. "ez biztos orbánpropaganda" --> se a knoema, se az indexmundi, se az esa nem a kormány irányítása alatt állnak, aki ilyet mond az csak a kognitív disszonanciát akarja feloldani.

Persze egyszerűbb orbánozni meg mindenszarozni, de ez csak egy újabb kétharmadnak ágyaz meg, szólok előre :D

Occam beretvája 2018.08.28. 16:52:22

@Ellenzéki Tüntető: Ezeken lovagol maga? Amit a vaksi szemével lát? A süket fülével hall? A tompa agyával gondol? Azt hiszi, fölér az a mi nagy céljaink igazságához?! XD.

Nancsibacsi 2018.08.28. 16:52:34

@I-Work: Engem nem zavar a 20% infláció - ami azért nem KSH adat, mert őket sajnos nem a ballib pártok irányítják -, ha a fizetésem több mint 20%-al nő évente. Egyébként se én mondtam hogy a fizetés már nagyjából okés, hanem az a baller poszt, amit beidézett akinek válaszoltam. Szerinte csak 16%-ban ok a pénz a kivándorlásnál - nagyrészt Orbán miatt menekül innen mindenki. Hát nem túl sokan menekülhetnek, ha a választásokon ennyit tudnak összehozni...

Ellenzéki Tüntető 2018.08.28. 17:11:53

@Occam beretvája: Ohó, szinte látom magam előtt a filmet :D

Nancsibacsi 2018.08.28. 17:12:01

@kovacsjanos1988: "én 7 éve kerestem annyit mint narancsvérű IT Knight, mégis eljöttünk. "
Persze, a válság közepén, 2.4 milliót - nyilván. Aztán hová mentetek el, valami karib szigetre elkölteni a sok pénzt? Mert dolgozni már nem igen kell neked, ha akkor ennyit kerestél.
Ha már hazudsz, legyen hihető baz....

kék madár 2018.08.28. 17:27:32

@Nancsibacsi: en a "politikai hatalom önkénye" miatt jottem el, es a szomszednak is ezt mondtam reggel.

"Ami ezen, meg a többi kommancsblogon folyik az tök ugyanaz, mint amit egy fradista kocsmában hallasz az újpesttel kapcsolatban - egy centivel sem vagytok különbek."
bal labbal keltel fel?

Ellenzéki Tüntető 2018.08.28. 17:31:42

@Nancsibacsi: Jaj kérlek, én pl. 4x annyit keresek mint ITKnight. Ja és sikeres vállalkozó is vagyok, sok alkalmazottal. Valamint - ezt már tényleg csak az érdekesség kedvéért mondom - eléggé ki is vagyok gyúrva, és a péniszem mérete is messze átlagon felüli.

kék madár 2018.08.28. 17:36:47

@Ellenzéki Tüntető: a magyar atlag messze meghaladja a nyugatit, ugyhogy tisztazd lecci melyik atlag feletti

]{udarauszkasz 2018.08.28. 18:44:16

@Ellenzéki Tüntető: talan,ha tizszazalekkal dragabb Ausztria. Viszont a berek a tobbszorose. A penzem,amit megkeresek, 3/4 reszben Magyarorszagra megy. Ennek a javaresze rezsi,kaja,fixkoltsegek, foleg telefon. A telefondijak pl.tobbszorosebe kerulnek az egyebkent szegeny Magyarorszagon, mint Ausztriaban. (Cserebe a halozat viszont uti az osztrak szinvonalat, a nemetet meg siman kenterbe veri,ezt el kell ismerni.) De annyival nem jobb,hogy mondjuk ugyanaz a dijcsomag Ausztriaban 40 €, Magyarorszagon meg 85.... 200€ folott van a felesegemmel egyutt a szamlank, beleszamitva a tvt,internetet is.
Elelmiszer: valamivel dragabb,mert az eghajlat miatt nagyreszt importra szorul az orszag. Magyarorszagon viszont a jobb eghajlat ellenere gyakran hulladekot talalni a polcokon. Uzemanyag dragabb,de cserebe rosszabb Magyarorszagon. Biztositasok olcsobbak Magyarban, a hitelkamatok viszont sokszorosa. A kajara visszaterve, az se sokaig lesz olcsobb Magyarban. Talan a luxuscikkeknek nem emelkedik az ara, az alapveto dolgoknak viszont megugrott,foleg az uzemanyag,es az elelmiszer. (Uzemanyag Ausztriaban is megugrott.)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.28. 18:54:55

@IT Knight: Mi a fenét csinálsz/csináltál ha neked azelőtt olyan rossz volt,most meg "meg van" a bruttó 1,2 misi??!!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.28. 19:19:53

@tsabus UAE:
@Csodabogár:
@Arthamyr:
Na,akkor fogalmazzunk úgy,hogy a posztolónak megvannak a maga korlátai.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2018.08.28. 20:06:02

@]{udarauszkasz: ugyanígy látom, számolom én is.

egyedül az albérletem drágább nominálisan Bécsben, mint BPen, ezen kívül minden költségem alacsonyabb. az élelmiszer ugyanannyi vagy olcsóbb és jobb minőségű, telefon, tömegközlekedés bérlettel olcsóbb, az élet kiszámíthatósága és nyugodtsága pedig megfizethetetlen.

barátok, család és kötődés - ez egy nehéz fejezet, mindenki másképp dönt és nincs jó vagy rossz döntés. egyénileg el kell tudni dönteni, mi a jó.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.28. 20:21:15

@Arthamyr:
@Sean MacTíre:
Mennyetek már szobára!XD
Én még csak a gondolkodásnál tartok,de az itthoni 300 óra munkák után azért kint talán boldogulnék.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.28. 20:21:44

@Kong.Kinga: LOL! Egy olyan fúj nyugat de én nem vagyok ám fideszes komment!:))

@Nancsibacsi: Na,akit ez érdekel megy,akit nem az marad.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.28. 20:21:48

@Nancsibacsi: A kormány ténykedése..ki nem sz.ja le.
Le..nánk mi de ez jön a csapból meg az ablakon stb stb...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.28. 20:21:51

@Ellenzéki Tüntető: Na mi van?Megjöttek az utasítások a pártközpontból?

Azé fideszbirkák is ideértek ahogy elnézem.

Almandin 2018.08.28. 20:22:23

@IT Knight: A rokonságomban van olyan ember, aki brit egyetemre járt, mivel már 17 évesen perfekt angol volt, átlag feletti nyelvtehetségének köszönhetően. Ő pl. tanár lett odakint, még nincs 30 éves. Ritka kivétel. Tehát ha nagyon fiatalon perfekt szintre tudsz jutni angolból és már kinti egyetemre jársz, van esélyed értelmiségi munkára is.
De tudni kell, hogy ez a kelet-európai munkavállalók kis százalékára igaz (sőt, szerintem ezerből egy-kettő ilyen van). A többség, magas szintű nyelvtudás és kellő kapcsolati tőke híján valóban csak fizikai jellegű munkákat kap, jellemzően olyanokat, ami derogál az angoloknak. Ez egy értelmiségi ember számára sokszor nyomasztó lehet. Különösen, ha több évig se sikerül feljebb lépni. A drága lakásviszonyok miatt pedig egy garzont se tud bérelni, az szörnyű lehet, hogy sok évig idegenekkel lakjon az ember egy lakásban. Sőt, én úgy tudom (nem voltam Angliában, ott élők erősítsék meg az infót, ha lehet), hogy arrafelé a kis garzon nem is létezik, a legkisebb lakás is 60 nm körüli. Tehát egy nem túl fiatal diplomás embernek, hacsak nem az éhenhalás elől menekül, nem biztos, hogy megéri kimenni.

Másrészt magánéleti okok is lehetnek amellett, hogy nem megy ki valaki.

]{udarauszkasz 2018.08.28. 20:22:40

@adamskij: Nem Becsben elek, hanem onnan 30km-re, most oszinten a kajat nem nagyon szamitgatom at, a hus biztos dragabb Ausztriaban, a tobbiben mar nem vagyok biztos. Kremturot se nagyon kapni 30-40 centert, mint Magyarorszagon. Viszont a gyumolcsok, a konzervek, edessegek egyertelmuen Ausztria terfelen vannak jobb helyen.
A masik pedig az a magyar mentalitas. A felesegemen is latom, hogy mindenben a sotetet, a rosszat latja, mar bennem is sokszor. Ami meg kiuldoz Magyarorszagrol, az az altalanos irigyseg, a szomszed tehenet kanalvizben megfojto virtus, a lopas, csalas, uzsora, a tezsvir-barat-haveri gazdasag.
Viszont az eghajlat hatarozottan jobb Magyarorszagon. Jo hazamenni nyaralni, de az ottani elet egy biztos hatter nelkul a halalba kuldene.

M. Péter 2018.08.28. 21:25:47

@Almandin: Nem csak London van a világon, Londontól kicsit távolabb sokkal olcsóbban lehet lakást bérelni, pl. egy 1 hálószobás bútorozott lakást rendes környéken have 500 font alatt, így már a minimálbérből is meglehet élni.

Arthamyr 2018.08.28. 21:28:46

@Almandin: "Sőt, én úgy tudom (nem voltam Angliában, ott élők erősítsék meg az infót, ha lehet), hogy arrafelé a kis garzon nem is létezik, a legkisebb lakás is 60 nm körüli." - Ugyan nem ott élek, de sokszor megfordultam Londonban, meg sok ismerősöm is ott lakik: van kisebb lakás, a 60nm már közepes, az más kérdés, hogy nem lényegesen olcsóbb egy 45nm-es.

Arthamyr 2018.08.28. 21:33:56

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: A hatékonyság sem mindegy ám, ugye van, aki 10 óra alatt csinálja meg, amit más meg 1 óra alatt. :) Viszont valóban, a havi 300 óránál rosszabbul igen valószínűtlen, hogy járnál, már ha IT-sként helyezkedsz el, még 3 műszakos+túlórás support melóval sem érnéd azt el.
Az más kérdés, ha unskilled munkát (pl. a sztereotipikus londoni mosogató) vállalsz el, azokról nincs közeli tapasztalatom, de hallottam rémhíreket másodkézből...

gabors 2018.08.28. 22:08:39

@Ellenzéki Tüntető: "@gabors: "a tobbseg NEM a FIDESZ-re szavazott a fidesznek CSAK a parlamentbe lett tobbsege nagy kulonbseg ...."

Ezzel a logikával az a baj, "

Ez nem logika ez tenykerdes .... es csak egy valasz/javitas volt egy kommentre ahol eppen ismetelte azt az idiota hazugsagot hogy a tobbseg a fidesz-re szavazott ...

Ismetlen hatha igy jobban erted a FIDESZ-re meg mindig nem szavazott a tobbseg (a tobbseg gyengebbek kedveert meg mindig 50%+1) a leveles trukkel sem jott ossze az 50% ...

gabors 2018.08.28. 22:17:40

201 komment egy NEM LEPEM at a hatart posztra...

bloggazdanak lehet ilyen cikkeket kene tobbszor betenni er ugy tunik nagyobb az erdeklodes mint a kulfoldi eleteket/torteneteket bemutatokra ....

vándor madár 2018.08.28. 22:24:53

@I-Work: "és ha külföldön mész nyugdíjba, akkor az adott tagországban érvényes nyugdíjszámítás szerint kapsz nyugdíjat, ami minimum 1000 Euró."

Ezt hol hallottad?, mert ilyen sehol sincs. Tanulmányozni kell pontosan az EU -s irányelveket és a mindenkori helyi törvényeket, nem féligazságokkal dobálózni. Az Európai Unióban minden migráns munkavállaló részarányos nyugdíjat kap minden országban arra az időre, amit ott biztosításban töltött.

Ausztriában van olyan, hogy az öregségi nyugdíjat kiegésztik havi 1000 euróra, amennyiben az alacsonyabb, de ehhez 30 év biztosítási idő kell. Ez nyilván a létminimumhoz elég, különben nem dobálná az állam senki után a pénzt.
Aki nem ott szerezte mind a 30 évet, annak kérvényre beszámít(hat)ják a más EU országban szerzett biztosítási időt, de hogy pontosan mit számítanak be, azt majd ők mondják meg. Gyakorlatilag mindenhol a nem munkában töltött biztosítási idő átvétele ill. átszámítása problémás, ilyenek pl. gyermekgondozás, szülőápolás, tanulmányok, katonasági idő, munkanélküliségben töltött idők vagy mittudomén.

De hogy mennyire nem éri el az 1000 eurót a nyugdíj Európában és ez csak rosszabb lesz, álljon itt a két legjelentősebb ország példája:

1. Nagy-Britannia heti állami nyugdíj 2018-ban 164,35 £,

2. Németország minden második öregségi nyugdíjas nyugdíja nem éri el a havi 800 € -t és 62%-nak a nyugdíja az 1000 € -t. Egyébként éppen most vitatkoznak rajta, hogy a nyugdíjnivót még lejjebb viszik 43%-ra.
Mindenkit vígasztaljon az a tudat, hogy ott legalább segííííííílyt adnak, mielőtt éhen halna, de előtte beszántják az ingatlanát, ha esetleg volna neki.
Ahhoz viszont 5 évig egy EU országban kell élni, hogy az ember megszerezze az állandó ott tartózkodás jogát (nyugdíjas korban is). Nyugdíasként csak akkor tud valaki más országban letelepedni, ha van elég magas jövedelme az ottani előírt létminimumhoz.
www.diefreiemeinung.de/2018/07/jeder-zweite-rentner-bekommt-unter-800-euro-ist-netto-weniger-als-ein-asylbewerber-bekommt-neue-wohnsiedlung-fuer-sozialhilfe-beziehende-migranten/

Jessss 2018.08.28. 22:48:47

Nagy bullshit hogy otthon nagy kiralysag van. nagy csorosag van. mitol vannak otthon ugy oda? A 400-500 nettotol? persze h keresnek otthon is joval tobbet. De nagyon sokan nem tudjak milyen a jolet. Es igen is ha egy kicsit vki ratermett kulfoldon nagyon jol el van.

stoilt 2018.08.28. 22:48:57

Kicsit fáj, hogy itthonmaradóként nem lehetek értelmiségi, mert engem biztos nem zavar, ami itt megy. Jelentem, igenis zavar. Csak szerintem erre nem az a megoldás, hogy hátat fordítok a problémának és csapot-papot (családot, barátokat, stb.) itthagyva elmegyek. Maradok és igyekszem olyan emberré válni, akivel én is szívesen laknék egy országban. Becsületesen dolgozom, fizetem az adókat, tisztességgel nevelem a gyermekem (majd ha lesz), építem a közösséget, szóval igyekszem hasznos tagja lenni a társadalomnak. És 4 év múlva újra elmegyek majd másra szavazni.
Én megértem, ha valaki megy, el tudom fogadni. Azt is elhiszem, hogy valakit a politikai helyzet üldöz el, azt is, ha anyagi, magánéleti, vagy egyéb megfontolásokból megy. Én is gondolkodom rajta, nálam a kalandvágy, és a komfortzónámból való kiszakadás utáni vágy a hajtóerő. Viszont úgy tűnik egyelőre maradok, ugyanis - akárcsak a posztoló esetében - anyagi visszalépéssel is járna a külföldre költözés. Bár ahogy nézem, ezt elég kevesen tudják elképzelni, de itthon is lehet jól keresni még akkor is, ha nem csókos haver vállalkozó az ember. Azt persze aláírom, hogy elég kevesen lehetünk ezzel így, nem általános ez.

2018.08.29. 01:24:52

@geegee: az nem otthon, hanem magyarorszagon :)

2018.08.29. 01:26:09

@Nancsibacsi: az nem hazamennek, hanem visszamennek magyarorszagra.

2018.08.29. 01:57:30

@stoilt: "Csak szerintem erre nem az a megoldás, hogy hátat fordítok a problémának és csapot-papot … Becsületesen dolgozom, fizetem az adókat"

Volt ido, amikor en is igy gondoltam. 2000-tol kezdve csak tisztan bejelentett melohelyeim voltak (programozokent eleg magas, 2000-ben pl brutto 620e), es buszke voltam ra, hogy becsuletesen elek, meg akkor is lyukasztok jegyet a bkv-n amikor "ugysem jon ellenor", mivel nem az a lenyeg, hanem szolgaltast veszek.

Mindig furcsan neztem azokra, akiket nem erdekelt, hogy hogy lesz nyugdijuk a feketen kapott fizetes mellett, ok meg azt mondtak, hogy "ahhh, hol van az meg, addig annyi minden fog valtozni"

aztan mi lett az eredmeny? az elso nagyobb gennyes huzas a nyugdijpenzek elnyulasa volt. Persze a tobbseg leszarom tipusu ember a fekete fizetese mellett nem vesztett sok penzt, es a leszarom hozzaallasuk mellet nem fogtak fel, hogy ez nem csak a penzrol szol, hanem hogy belealljanak a kormany gennyes huzasa ellen, hogy ne lassak, hogy mindent megtehetnek.

Szoval a becsuletessegemmel vegul en lettem a belebukott balfasz, es pont azok miatt akiknek a szekeret az akkori hozzaallasommal (meg amivel te is elni akarsz) az atlagnal sokkal jobban toltam.

Az eljovetelem elotti hetekben mar annyira tele volt a tokom, hogy a kisebb boltokban mindig mondtam, hogy ne usse be az arat a penztargepbe, en mar jocskan leadoztam. Azota is kenyszerem van, hogy visszavegyek valamit az orszagtol, ami tudom, hogy beteg, meg nem is sok modom van ra, csak max annyi, hogy ha latom a billegoket, akkor tolom nekik, hogy jonni kell.

plusz popkornnal varom, hogy bezuhan az orszag, es ott fogok rohogni, hogy csesszetek meg, ez kellett nektek, ezt erdemlitek. es tudom, hogy ez is beteg. meg te is az vagy, ha meg mindig igy gondolkodsz :D

Nancsibacsi 2018.08.29. 08:47:53

@]{udarauszkasz: "A telefondijak pl.tobbszorosebe kerulnek az egyebkent szegeny Magyarorszagon, mint Ausztriaban. "
Hello Data 5520 Ft - vagy ha euroban akarod, 17-18 eur -, és ebben korlátlan net van, 5.5GByte EU roaminggal. Mivel ma már mindenki vibert használ, ezért ettől jobb csomag nemigen kell. Szóval a 40 euros osztrák csomag az pont 2x annyiba kerül, és valószínűleg kevesebbet tud:-D
De nézhetjük a lakás árakat, és a hozzájuk tartozó bérleti díjakat is (kb azonos színvonalú lokációban), a szolgáltatások díjait (még a WC is 3x, a parkolás is duplájába kerül, egy belépőjegy hasonló helyre 2-3-4x), és kijön az hogy csak az alsó polcról származó osztrák/német szalámi olcsóbb mint nálunk.

Nancsibacsi 2018.08.29. 08:54:44

@LepesMez: Azt vágod, hogy a magánnyugdíjpénztáraknál törvény garantálta, hogy a befizetésedből 4%-ot lenyúlhatnak minden évben? Igen, most is lenyúlhatnának, amikor a bruttó hozam volna 1-2%. Ez a 4% amúgy annyira g.ci sok pénz volt anno, hogy konkrétan nem tudták elkölteni. A cimborám egyik nagy nyugdíjpénztárnál dolgozott, na ott ebből a 4%-ból fizették a TELJES BIZTOSÍTÓ irodabérleti díját, aminek ők a 10%-át használták. Emellett RENGETEGET keresett, NAGYON KEVÉS munkával (napi 1 óra nettó). Akinek esetleg dolgozni volt kedve, az meg g.ci sok prémiumot kapott. Mikor elment a cégtől, és visszatapsolták 1 hónapra - mert senkinek se volt kedve dolgozni, és lett volna valami meló -, konkrétan egy új autót vett abból a pénzből, amit arra az 1 hónapra kapott.
A magánnyugdíjpénztárak leginkább arra voltak jó, mint a Sodexho: az MSZP pénzmosodái. Amit a Sodexho megcsinált 6%-ból, plusz az összes be nem váltott utalvány ára az övék maradt - csak ez éves szinten több milliárd Ft volt, azt most a SZÉP kártya szolgáltatók megcsinálják 1.5%-ból, plusz a bennragadt pénzeket visszautalják a cégeknek (tudom, ez a visszautalás meg fog szűnni - leginkább azért, mert a cégek nem szeretnék ezt visszakapni, mert a kis cégek többet fizetnek a könyvelőnek érte, mint ami bevételt okoz).

Arthamyr 2018.08.29. 09:16:52

@Nancsibacsi: Én anno nem léptem vissza az államiba, így megtarthattam a számlám.
Az hogy van, hogy már kb. 7 éve nem fizettem egy fillért sem a magánnyugdíjamba (leszámítva az éves fenntartási költséget, ami ezrelékekben mérhető, de az egy fix összeg, szóval ha több pénzed van kevesebb, ha kevés több), és mégis minden évben több lett? Több, mint 1-2%-kal lett _több_.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.29. 12:45:56

@Arthamyr: Na jó,nem mindenben vagyok a leggyorsabb!:))
Saját szakmában fizikai munkában helyezkednék el..

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.29. 12:46:10

@stoilt:
@LepesMez:
Szoktam mondani,hogy mi vagyunk a világ leghülyébb legokosabb nemzete.
Lehet küzdeni de ha van pár millió megvezethető agyhalott idióta akkor cseszheted.
Azon kívül ebben az országban 2 normális emberre jut 3 istenbarma 5 idióta stb...
Vannak itt jóravaló rendes emberek akik többet érdemelnek de itt van mellettük a sok kretén is.
Itt az emberek gondolkodását kéne megváltoztatni,az meg rohadt sok idő már ha lehetséges egyáltalán.
Ha csak egy élete van az embernek akkor minek bassza el itthon?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.29. 12:46:30

Most jöttem rá!
El kell menni és amikor viki meghal haza lehet jönni!

2018.08.29. 13:24:43

@Arthamyr: en sem leptem eloszor vissza. aztan nem sokkal a kijovetelem elott kaptam egy normal postai levelet, amikor az aranykor zarta a kapuit, hogy ha nem mondom meg mi legyen, akkor megy az egesz a kamatokkal az allamiba. en meg ugy voltam, hogy a kovetkezo ilyennel kulfoldrol lakcim nelkul nem biztos, hogy a normal postai level eljut majd hozzam, szoval visszaengettem a zsetont suru anyazasok kozott, hogy legalabb a kamatot megkapjam.

Nancsibacsi 2018.08.29. 13:27:23

@Arthamyr: Évi 1-2% a hozama - ami valljuk be: lóf.sz, ahhoz képest hogy ez nem egy állampapír, hanem általában vegyes portfólió. Volt az hogy hozott 10%-ot is a megtakarításra. Mondjuk nem tudom te mire állítottad be - lehet állampapírokra, azért ilyen alacsony.
Mivel nem fizetsz be, így a befizetett összegből nem húzzák le a 4%-ot. Nem a teljesből vették le, csak az adott évi befizetésből. Ami nem tudom 4% maradt-e, de a nagy államosítás előtt pontosan ennyi volt.

2018.08.29. 13:30:00

@Nancsibacsi: a 4%-kal (?tenyleg annyi?) egyutt is eleg kover realhozam kepzodott. az allami nyugdijrendszerben hogyan is allnak a realhozamok a befizetett penzed utan?

2018.08.29. 13:33:45

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: szerintem mar most keso. annak az orszagnak, ha varazsutesre eltunne OV es bandaja, plusz megjelenne valami ertelmes ellenzek, kb 20-30 ev kellene, hogy kikupalja magat. ezek nelkul meg nem tudom, hogy valaha ki fogja e magat kupalni. Csak gondolj bele, hogy lehetne megtisztitani az osszes szervezetet, ahhova 8 ev alatt bekoltozott a megfelelo "vezetes" + a hozzaerto gerincesebb emberek mar reg elmentek maguktol, vagy kirugtak oket...

Arthamyr 2018.08.29. 14:48:25

@Nancsibacsi: "Több, mint 1-2%-kal lett _több_. " - Ezt írtam, nem azt, hogy 1-2%. Egyébként az 1-2% (sőt, a 0%) is jobb lenne, mint az állami, ami nincs is meghatározva, hogy mennyi, és nem személyre szóló, csak bedobom a feneketlen kútba szerintem a mai napig nem lehet ellenőrizni, hogy mekkora a befizetésem, és a nyugdíjat mindenféle képletekkel számolják ki, a befizetésemet meg elköltik most, aztán majd abból fizetnek be, amit más később befizet, amikor én leszek nyugdíjas. Már ha lesz elég befizetés, ha nem akkor így jártam. Ennél még az is jobb, ha nincs nyugdíj, és veszek mondjuk ingatlant befektetésnek, aztán bebukom. De akár még a nemesfém vagy korrektebb állampapírok is jobbak lennének... Ez egy szar rendszer, és a leváltásának csíráját szántották be.

Emlékeim szerint a max. 4%-ot levették mindenféle befektetési alapnál, minél kockázatosabb, annál többet, nem csak a nyugdíjnál, a nyugdíjcélú befektetés annyiban különbözött, hogy azután talán járt valamiféle adójóváírás? Sőt, tudtommal ma is leveszik, bár nem néztem utána. És a tözsdén is elég magas jutalékokat vesznek le, ha kereskedsz...

Arthamyr 2018.08.29. 14:52:09

@LepesMez: Ja, nekem is megszűnt már 2 cég, most a harmadiknál vagyok. :( Szerencsére elektronikus a kommunikáció, így látom, mi van. Én egyébként elvből nem léptem vissza, nem azért, mert annyira számít, nem fogok a nyugdíjkorhatárig dolgozni, az sem biztos, hogy megélem. Viszont akkor is a lehető legkevesebbet akartam adni patkányéknak, hogy utána azzal villogjanak, hogy milyen faszán megy a gazdaság. :/

somlobodog 2018.08.30. 08:22:44

@Nancsibacsi: pénztár témában (is) hazudsz mint a vízfolyás. Sok eszed sincs mert ezt a neten a teszed ahol minden parasztnak így nekem is elérhető a Google:

"A 255 milliárd forintos vagyon 2017-ben 8 százalékkal nőtt a befizetéseknek és a hozamoknak köszönhetően. Az MNB adatai szerint a pénztártagok átlagosan felét kétharmadát helyezik nagyobb kockázatú, épp azért nagyobb hozamú növekedési portfólióba, ezen növekedési portfóliók az MKB Nyugdíjpénztár kivételével csak tavaly 10-11 százalékos nettó hozamot produkáltak, vagyis a költségek levonás után ekkora volt a hozam 2017-ben."

"Az MNB közölte magánpénztárak tízéves vagyonnövekedési mutatóit is: eszerint az elmúlt tíz évben a klasszikus portfóliók 2,5-4,8 százalékos hozamot biztosítottak évente, miközben kiegyensúlyozott és növekedési portfóliók évi 7, illetve 8 százalék körüli hozamot produkáltak, mindezt úgy, hogy az elműt évtizedben az átlagos éves infláció csupán 2,7 százalék volt, vagyis a magánpénztárak többsége évi 4,5 százalékos reálhozamot hozott össze az 2007 és 2017 között minden egyes évben."

Na setalj el szépen és a kedves családod körében hazudozz hátha ők nem ismerik még az írás olvasás tudományát.

Nesze itt a forrás is - MNB - ami Matolcsy haverode, úgyhogy hihetsz neki. Segítek egy kicsit: a nettó hozamráta oszlopot nézegesd

www.mnb.hu/letoltes/nyugdijpenztari-hozamok-2003-2017.pdf

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása