oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. augusztus 16. 06:30,  Magyarország nem akarja, hogy hazaköltözzek 203 komment

2018. augusztus 16. 06:30 Határátkelő

Magyarország nem akarja, hogy hazaköltözzek

Rengeteg szó esik mostanában (a beszéd szintjén mindenképpen) a munkaerőhiányról, és arról, hogyan lehetne megkönnyíteni a határátkelők hazatérését. Nos, Roland mai története azt mutatja, egyelőre elég nagy a szakadék a szöveg és a tettek között.

Mi az a tárgy, amit semmi pénzért nem hagynál hátra, amit magaddal vittél Magyarországról vagy mindenképpen hazavinnél? Fotózd le és írd meg a történetét, miért fontos, mit jelent neked! A fotót és az írást a hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldd!

apa_es_lanya_2_foto_pixabay_com_faithfinder06.jpg

„Sajnos én is a hazaköltözés cipőjében járok. Nem, nem a nyugattal van gond, vagy azzal, hogy a nyugatiak lenézően viselkednének. Sőt, ellenkezőleg. Hat éve élek Ausztriában. A kimenetel egyáltalán nem volt nehéz... de a hazamenetel az lesz. 

Őszintén szólva semmi kedvem hazamenni. Ma is megesett velem például, hogy bementem Ausztriában az egyik nagy lánc boltjába vásárolni. Egyik szó követte a másikat, állást akartak ajánlani jövő héttől... ezt meglátom meg, elvállalom-e. 

A kislányom miatt mennék 

Na, de miért is tervezem, hogy hazaköltözök? Az egyetlen oka a kislányom. Budapesten él az anyjával, aki sajnos eléggé komolytalanul veszi a láthatás dolgot, pedig havi 60 ezer forint gyerektartást kap. A pici lányom az egyetlen okom a hazaköltözésre. 

Az emberek nagy része Magyarországon nem foglalkozik a másikkal, ha a másiknak egészségügyi baja van, azt hiszik, hogy részeg és a közelébe sem mennek. 

Pont 2-3 hete esett meg velem, hogy Kelenföldön sétáltam, és egy fickó a lépcsőn feküdt. Megszólítottam, de nem reagált. Ezért kihívtam a mentőket. Nem elég, hogy egy órával később értek ki, de még fel voltak háborodva, hogy hogyan mertem őket zaklatni azért, mert valaki sokat ivott. 

Igen, és? A 40 fokban a tűző napon feküdt, de az emberek elfordították a fejüket! Pedig teljesen mindegy, mi az ok, ha valakinek segítség kell, akkor segítség kell! 

Ezzel szemben itt külföldön az emberek még az ismeretleneknek is köszönnek, ha valaki rosszul van, egyből mindenki megy és segít, mentőt hív... Nem tagadom, egyszer velem is előfordult, hogy túl jól sikerült a parti (nem vagyok rá büszke), és elaludtam a reptéren a csomagjaimmal. 

Nem kiraboltak, vagy elvették őket, hanem azonnal orvost hívtak, aki kedvesen és szakszerűen ellátott! Magyarországon jó eséllyel 10 perc alatt ellopták volna mindenem. 

Viselkedés, fizetések, főnökök 

Az emberek mosolyognak, kedvesek a másikkal. Tavaly egy svédországi ismerősömmel közösen nyaraltunk Budapesten, és olyan szinten bunkó volt az étterem pincérnője, ahova bementünk vacsorázni, hogy fogtam, kifizettem az ételt aztán ott hagytam, és mondtam, hogy akkor ezt most egye meg maga. 

Természetesen az étteremvezető személyesen rohant utánunk és hozta az ételt és a pénzt is, hogy nem kell kifizetni, be is csomagolta az ételt gyorsan. De itt Ausztriában ilyet sem tapasztaltam meg sosem a 6 év alatt. 

És még sorolhatnám, akar a fizetések mértékével is, vagy a főnökök hozzáállásával. Egy szó, mint száz, az egyetlen oka, amiért haza akarok költözni a kislányom, hogy az élete része lehessek, ne csak egy arc a Skype-on, akit apának kell hívni. 

Miben látom a két ország közti különbséget? 

Emberileg abban, hogy itthon nem érdekel senkit, ha haza akarsz költözni. Ha a gyerek miatt, oldd meg magad. Majd erre később rátérek. 

Voltam vidéken állásinterjún, végül nem engem vettek fel, pedig még havi 200 ezer nettóban is benne lettem volna. No hard feelings, de akkor is.

Ma voltam bent a magyar munkaügyi hivatalban, hogy szeretnék átképzést. Állom a költségeket (290 ezer forint), de ez is idióta volt, mert telefonon nem tudtam időpontot kérni. 

Miért kevés havi 200 ezer forint? 

Bementem, hála istennek holnap reggel 10-re adtak időpontot. De elkezdték, hogy csak az általuk biztosított átképzést tudják fizetni. Na most én havi 150-200 ezerért a kisujjam sem mozdítom meg. 

Gyerektartás 60 ezer (külföldi fizetéshez van igazítva), diákhitel 24 ezer, és anno, amikor behozták a nulla alkoholt vezetéshez, már kint voltam. Elkövettem azt a hibát, hogy éppen szabadságra jöttem haza, én voltam a sofőr. 

Mondom akkor menjünk el Siófokra bulizni. Egyből elvettek a jogsim visszafelé. Pedig akkor nem is tudtam erről. Két sör simán jó volt. 

A kislányom miatt nagyon nehéz. Férfi létemre bevallom, hogy sok éjszakát sírtam át. Hónapokon keresztül. Hála Istennek a 3 éves Kius már félig osztrák állampolgár, Bludenzben született. És mivel évek óta kint vagyok, megkapta az állampolgárságot is. Ez jó neki, mert ha ki is dobnak majd az EU-ból, legalább neki lesz ott helye, ha elmúlik 18. 

Tényleg szörnyű, amit itthon művelnek az emberrel. Laza 680 euró fizetésig lementem volna. De ha nem, hát nem. 

Három tűz között 

Bocsánat a személyes dolgokért, csak épp baromi ideges vagyok. Se a munkaügyi, a magyar állam ugye, nem akarja, hogy hazaköltözzek, az osztrák meg végképp, mert egy jó adózót veszít el. Szóval most így több tűz között vagyok. 

Ha hazajövök, nem lesz munkám, és semmit sem kapok, ha ott maradok, nem lesz munkám, de 960 eurót kapok havonta, ha az Emirátusokba megyek (ez is felmerült), lesz munkám, 2000 euró havonta, ingyen úszómedencés lakás, de akkor baromi messze leszek a kislányomtól.”

A nap idézete

„Évente meglátogatom a szüleimet, de az itt töltött egy-két hét bőven elegendő, rögtön visszatérek. Annyira kiábrándító itthon minden, hogy már nem tudnám itt leélni az életem.

(Fotó: pixabay.com/faithfinder06)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: hazatérés Magyarország Ausztria hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3514183345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.08.16. 06:39:35

Cherchez la Femme..

Olliék 2018.08.16. 06:57:21

A kedves mamát csókoltatom. Mi az, hogy komolytalanul veszi a láthatást? Ilyen nincs! Jogod nem azért van a lányoddal lenni, mert tartásdíjat fizetsz, hanem azért, hogy az élete része legyél, az érzelmi kötődés folyamatos legyen.
Nem szabad ráhagyni az asszonyra!!!!
Csak egyszer kell rendőrt hívni a láthatás meghiúsítása miatt, utána nem mer vele többet szórakozni.
Addig ne menj haza,amíg ez nem rendeződik. Spórolj, ezt intézd el, aztán igen.
Sok sikert.

Dikusz 2018.08.16. 07:16:45

@Olliék: Még jó, hogy előbb futott be a hozzászólásod, mielőtt még elküldtem volna az én kommentemet.

Másképp látom a posztot/posztolót, nem igazán pozitívan.
A láthatást is csak érintette a posztoló, és csak az egyik oldalt ismerjük.

Olliék 2018.08.16. 07:27:34

@Dikusz: Sajnos csak az ismeretségi körömben számtalan olyan sztorit hallottam, hogy a gyerekkel zsarolták egymást. Csakazértis!!! Ez nem normális. Ugyanakkor sajnos elég általános jelenség.
Én a szövegben leírtakra reagáltam, vagyis,hogy a láthatást nem lehet "nem komolyan venni"

Hari Seldon 2 2018.08.16. 07:32:35

@Dikusz:
Nem idmerjük a családi helyzetet (amúgy sem tartozik a tárgyhoz, és közünk sincs hozzá) de én úgy gondolom, hogy kiutazáskor még együtt mentek, hiszen a kislánya ott született, és félig osztrák állampolgár. Úgy látszik a család két felnõtt tagja másképp képzelte a jövõt.

Hari Seldon 2 2018.08.16. 07:36:34

@Olliék:
Sajnos nagyon gyakori, az a jelenség, hogy válás után az apa eltávolodik a gyerekétõl. - Van aki kényszerbõl, de sokan sajnos szándékosan.

IT Knight 2018.08.16. 07:46:08

Nem akarom bántani a posztolót, mert megsajnáltam, ezért csak általánosságban írom a kitántorgóknak:

te vagy a Nemzetért, nem a Nemzet van érted

azt kérdezd, hogy te mit tehetsz, hogy Magyarország tovább épüljön, ne azt, hogy az ország mit tehet érted.

Olliék 2018.08.16. 07:51:13

@Hari Seldon 2: Igen. Sajna ez a trend. De aki nem akar eltávolodni mit tehet? Harcoljon évekig, vagy bízzon a gyerekben, hogy kamasz korába elmondja neki mit miért tett és rendeződhet a kapcsolat? Nehéz. Mindig a gyerek szív, amikor a szülők nem tudják,hogy egymástól kell elválniuk, nem a gyerektől.

Bredpitt Monika 2018.08.16. 08:07:42

"Ha hazajövök, nem lesz munkám, és semmit sem kapok, ha ott maradok, nem lesz munkám, de 960 eurót kapok havonta, ha az Emirátusokba megyek (ez is felmerült), lesz munkám, 2000 euró havonta, ingyen úszómedencés lakás, de akkor baromi messze leszek a kislányomtól.”

Ne menj az Emirátusokba, ha ennyire fontos neked a lányod!!!!

Fogsz találni másik megoldást.

Egy kicsit kuszának találom a posztot, tényleg az érződik rajta, hogy rossz passzban vagy (én is írtam ilyet, csak az enyém szegény olvasók kárára sokkal hosszabb volt, mint a tiéd).

De a hozzászólók sokat segítettek. Még ha úgy is fogod érezni a nap végére, hogy mennyi barom van itt, azért próbálj olvasni a sorok között, és próbáld meg a hozzászólásokat csak pozitívan értékelni, mert ha első olvasatra negatívnak is tűnik majd, mégis lehet, hogy pont azokból tudsz majd kihozni valamit.

Bredpitt Monika 2018.08.16. 08:13:51

Mi egyszerűen hazajöttünk 2014 év végén. Nem érdeklődtünk előre, számomra a legnagyobb döbbenet a lányom sulija volt. Azt gondoltam, hogy majd tárt karokkal fogadnak....lám, lám mégis vannak, akik hazajönnek, de jó....

Hát nem fogadtak tárt karokkal (pedig egy nagyon jó tanuló gyerekről volt szó), először előadták, hogy végül is örüljek én, hogy hazajöhettünk, meg hogy én alkalmazkodjak, meg működjek együtt....

Az igazgatónőt helyre kellett tenni, a jegyző szó hallatán már visszafogott magából, ugyanis emlékeztetnem kellett arra, hogy az iskola kötelező, és a lakcím szerinti sulinak kötelező visszavenni a gyereket (velem volt a baja a dirinek, mert nem vagyok birka , az ő olvasatában nem voltam együttműködő - nyazsgem b+,, k....anyátokat....)

Bredpitt Monika 2018.08.16. 08:17:41

Roland, este még megnézem mi újság, még lenne egy két megjegyzésem, de jobban jársz, ha várok.

Azért itt is van aki odamegy a másikhoz, aki a földön fekszik, én a rendőröket szoktam hívni, és igen, amikor ebben a városban már megszámlálni sem tudod, hányan fekszenek a földön részegen napi szinten, akkor egy idő után valóban belefáradsz az egészbe, ez az állam feladata is lenne..............................................................................................................................................................................................blabla

egyre rosszabb lesz.......és Ritók Nóra is Soros bérenc

Dikusz 2018.08.16. 08:42:06

@Olliék: @Hari Seldon 2: Én is nagyon sajnálom a posztolót, hogy nem láthatja annyit a kislányát, amennyit szeretné. Sok szomorú történetet olvastam, ahol (többnyire az apuka) ilyen kegyetlen harc folyik. A gyerek szenved, és a vasárnapi szülő, én nem tudnék ilyen lenni.
A posztnak nem is ezzel a részével van bajom, hanem a többivel.

Ami nem tetszik, és nem értem (remélem senki nem harapja le a fejem, és ha nem jól látom kiigazítotok):
Kissé lazán kezeli, hogy elvették a jogsiját pöti iszoldázás után (két sör, ami talán csak kísérő volt). Itt le is írja, hogy nem hallott a 0 alkohol rendeletről, pedig nem máról-holnapra hozták a rendeletet (elég rendesen foglalkozott vele a sajtó).

Nagy plusz azért, hogy mentőt hívott az eszméletlen emberhez.
Én is hívtam már mentőt a Nyugati pu előtti villamosmegállóban fekvő ájult fiatalhoz, akkor azt mondta a mentős, hogy részeg (ez a srác az volt, láthatóan) emberhez a 911-et kell hívni. a 104-es hívószám ma már nem létezik, akkor még volt. Beszélgettem mentőssel, azt mondta, hogy nem ritkán van olyan esetük, amikor egy napon belül többször is be kell szállítani ugyanazt a részeg embert
A reptér utazóközönsége (még akkor is, ha az alkoholmámorát alussza ki egy padon), meg a Kelenföldi pu. környékén előforduló alkeszek között azért van némi különbség. Különösen akkor, ha az állomásépületben lévő késdobáló még működik. ha nem, azért van a közelben hasonló színvonalú kocsma.

A munkakeresésnél meg először azt írja, hogy vidékre elment volna 200e Ft-ért, másodszor meg azt, hogy 150-200 Ft-ért a kisujját sem mozdítja meg (na itt akadtam ki).
Az OKJ-s képzés: először kifizetem a 290e Ft-ot, aztán meg az jön, hogy csak azt a képzést fizetik ki, amit ők biztosítanak.

A vendéglős részt is érdekesnek találom.

Shanarey 2018.08.16. 09:20:19

Macerás poszt ez, ez a hazaköltözés, valahol értelmetlen.
Ha az "anyuka" szívatja apukát, az nem fog a hazaköltözéstől megváltozni. Nem mellékesen, perelni kell, mert, a láthatás, egy bírósági döntés eredménye, nem pedig egy magán megegyezés.
S aki azt nem tartja be, perelhető. Van ez ügyben, némi saját tapasztalat, a volt feleségem ex férje jóvoltából.

Mrs. Clayton 2018.08.16. 09:23:38

@Olliék: valoszinuleg sokat ront a gyerekkel meg az anyjaval valo kapcsolatan, ha rendorok mennek hozzajuk. Eleg buta tanacs eroszakot javasolni csaladi problemakra. Ertem persze miert ez jutott az eszedbe es igazad is van, mert felhaborito az olyan szulo, aki art a gyerekenek. Viszont szeretetet meg joindulatot a rendor nem tud kikenyszeriteni, sajnos.

szakasz2 2018.08.16. 09:23:58

Ma is tanultam valamit: Ausztriában van olyan, hogy valaki "félig állampolgár". Ez hogy működik? Tényleg érdekelne.

@Dikusz: +1
"Pedig akkor nem is tudtam erről." <-> És akkor mi van? Ausztriában se érdekelné a rendőrt, hogy ő tud-e egy szabályról vagy nem, attól még be kell tartani.

@IT Knight: Pontosan, lásd: index.hu/belfold/2018/08/15/felhivott_egy_kormanyember_hogy_hallom_elado_a_ceged/
Nos, azok a jóérzésű, demokráciát szerető emberek, akiknek ettől (meg az oktatás lezüllesztésétől, stb...) felfordul a gyomruk, azok hagyják/hagyták el az országot.

kronikas 2018.08.16. 09:48:34

@IT Knight: tettük, tökönrúgott érte a "nemzet" s a nagy "nemzeti"ék azt mondták helyes. Már várom mikor irsz csasztuskákat...

Olliék 2018.08.16. 09:51:15

@Mrs. Clayton: A rendör nem kimegy és rärugja az ajtot, hanem hivatalos megkereséssel beidézteti, és kideriti,mi miatt kellett ebbe bevonni a rendörséget. 2008-ban, amikor egy mediätor aszisztense voltam, csak a 3.meghiusult läthatäs esetén mentek ki a szervek.

Bredpitt Monika 2018.08.16. 09:56:54

Roland , még annyit, hogy csak a te oldalad ismerjük, az édesanya nem nyilatkozott. Mindig két oldala van egy történetnek.

Ugyanakkor én azt láttam évek alatt, hogy sokszor az anyák visszaélnek a helyzetükkel, és sajnos a gyerek eszköz lesz egy harcban. Ugyanakkor sok olyan történet is van, ahol valóban apuka elsétál, és lesz egy új családja, a régi meg nagy ívben le van szarva.

Egy példa innen a lakótelepről: szülők váltak, két gyerek anyánál volt, apuka az egyik gyereket egyszer csak hazavitte az oviból, hogy neki is jár a gyerek, a két testvér elszakadt egymástól.

Apának joga volt így eljárni, a törvény szerint, ezután jött a pereskedés, apa az új párral és egyik testvérrel leköltözött egy nagyon szép környezetbe a Balaton északi részéhez. A gyerek megszokta az új környezetet.

Végül a bíróság valami több, mint egy év után a gyereket az anyának ítélte. A gyerek jöhetett fel a gyönyörű, tiszta vidéki otthonból Kőbányára, ahol az édesanya és a testvér várta,ami nagy bónusz, de vajon mennyit szenvedett ez a gyerek??????

Bredpitt Monika 2018.08.16. 10:04:52

haza:

"A saját élettér, ahová a személy született, vagy ahol jelenleg él.

Minden ember egy országot tekint hazájának. A haza akkor változhat, ha végleg elhagyja azt a földet, ahol született. A vándorló népek hazája folyamatosan változott. "

mikor érdemes küzdeni a hazáért?

ha azok akiknek bizalmat szavaztunk egy választáson valóban a hazáért dolgoznak és nem a saját zsebükre,

ha a saját honfitársaink nem nevetnek ki akkor, amikor valóban felvesszük a harcot A HAZÁÉRT,

ha az ellenzék, aki szintén valóban harcolhatna a hazáért nem adja el a lelkét a havi képviselői fizetésért.........

sorolhatnánk tovább

normális, épeszű, jóérzésű ember, akinek számít a haza ezt, ami itthon folyik nem bírja elviselni

Dikusz 2018.08.16. 10:08:01

@Olliék: @Hari Seldon 2:
Azért nincs harag ugye? :)))

Tökéletesen igaz egyébként, a posztoló magánélete nem tartozik másra.
Azt szerettem volna csak mondani, sosem lehet tudni, miért alakul úgy egy család élete, hogy nem engedik láthatásra a gyereket.

Azt nem tudom, hogy attól, ha valaki kint él/dolgozik Ausztriában, és a gyerek ott születik, automatikusan megkapja-e az állampolgárságot a kicsi. Úgy gondolom nem, és ha jól tévedek, az osztrákok sem ismerik el a kettős állampolgárságot.
Ha nem jól tudom, kérem anyázás nélkül javítani.

vándor madár 2018.08.16. 10:31:35

@ Posztíró: Valahogy több információ kimaradt ebből a posztból, ami érthetővé tenné. Nekem is azt tűnt fel, mit jelent az, hogy valaki félig állampolgár? Most akkor van osztrák állampolgársága a kislánynak vagy nincs? És ha van, akkor hogyan kaphatta meg? Az nem számít, hogy nem ott él?
www.help.gv.at/Portal.Node/hlpd/public/content/26/Seite.260421.html

Arról már én is több esetben hallottam, hogy a volt feleségek a gyerekkel zsarolják a volt férjet és ott tesznek alá, ahol csak tudnak. Máshol meg az a baj, hogy apa lelép és nem fizet. Ezen a téren igazságot tenni szinte lehetetlen.

Ha saját magad fizeted az átképzést, akkor nincs szükséged a Munkaügyi Hivatalra. Ott sajnos általában nem olyan szakmákra képzik át az embereket, amikre valós piacképes kereslet is van, főleg hosszútávon. Ha vendéglátásban utazol, akkor tán van esélyed szakács átképzésre. Arról még sajnos nem hallottam, hogy pl. CNC gépkezelői tanfolyamot dobálnának az emberek után, amivel pénzt is lehetne keresni még Mo-n is.

nfsz.munka.hu/Lapok/Default.aspx

Ez a munkaerőhiány és magas fizetések csak néhány szakmára és csak néhány nagyobb városban érvényesek Mo-n, különben el lehet felejteni, úgyhogy inkább fel kell mérni a helyzetet ott, ahova költöznél és ott maradni, ahol vagy. Ausztria nincs messze, még vonattal is haza tudsz járni a kislányt meglátogatni, úgyhogy jól gondold meg, mielőtt elhamarkodott lépéseket teszel.

Csodabogár 2018.08.16. 11:03:10

@Dikusz: Csatlakozom, részemről totál negativ a dolog. Nem csodálkoznék ha az alkohol lett volna a váló ok.

Olliék 2018.08.16. 11:34:24

@Dikusz: Räd??? Dehogy! Ha mégis,akkor velem van a baj. :D

Mrs. Clayton 2018.08.16. 11:36:49

@Olliék: en ezt ertem. De ettol meg nem a rendor fogja megoldani a problemajukat se nem a csaladgondozo, gyamugy. Ha nem hiszed legkozelebbi hivd ra a rendort a ferjedre ha nezetelteresetek tamad, aztan majd meglatod h jobb lett-e. Az eredmenyt meg szorozd meg 10-zel egy olyan csalad eseten, akik mar nem is elnek egyutt es meg utaljak is egymast. A hivatalok bevonasa minden ilyen ugy be csak tovabb ront a helyzeten legutobb esetben. Sajnos ha ket ember nem partnerkent mukodik egyutt a gyerek kerdeseben akkor nincs az a rendor aki segiteni tudna rajtuk.

Pernilla 2018.08.16. 12:24:54

@szakasz2: @vándor madár: a "félig állampolgárt" minden bizonnyal úgy értette, hogy osztrák-magyar állampolgá.

Arthamyr 2018.08.16. 12:54:52

Hát, ezt elrontottad, úgy tűnik, hogy (akkor még) nem megfelelő anyának és/vagy (akkor még) nem megfelelő apaként csináltál gyereket. Ebből már nem lehet jól kijönni. :(
1. Vagy gyorsan elfelejted a kislányod, és a hibádért csengetsz havi 60k-t. Ez anyagilag nem vészes (bár nem is semmi), de gondolom érzelmileg nem fog menni.
2. Vagy majd a kislányod felejt el téged lassan, és te is beletörődsz idővel, és közben vagy felörlődsz, vagy nem.
Egy gyereknek egy családja van, azok, akikkel él, és nehezen tudom elképzelni, hogy ez a hétvégi/távapaság teljes értékű dolog, bár bizonyos kor után, ha a kötődés már kialakult, talán működhet.
Egyébként miért gondolod, hogy ha hazamennél, biztos, hogy sokkal többet látnád? Az emirátusok a jó döntés a számokat látva, bár arrafelé a 2k baromi kevés, nem tudom, mennyi maradna belőle még ingyenház mellett is...

P.Elliot 2018.08.16. 13:05:32

Valahogy a posztironak az anyat kellene kibekiteni annyira hogy ne akadalyozza a lathatast, / millio apro kis dologgal lehet akadalyozni, van ismerosom aki mindig betegseggel jon, egymas utan, van kepe allitani hogy azert holott megcsak nem is igaz/.
A valoperek legnagyobb resze a ferfiak miatt van, vagy nem megfeleloek csaladapanak es ferjnek lenni vagy egyszeruen kilengenek, reszegesek, durvak, nem csoda ha a no fizet, megfizet erte es a gyerekkel zsarolja.
Borzaszto dolgok ezek es hiaba mondjuk hogy mi hasonlo esetben nem tennenk ilyet, ki tudja mit tennenk, bar a gyerekkel nem tolnek ki nem nevelnem az apja ellen.
A posztolonak csak azt tudom tanacsolni hogy jol nezzen magaba hogy mi tortent es miert.
Probalja megbeszelni a felesegevel hogy hol romlott el es ha miatta/ kerdezzen csak meg mast, ne magat/ akkor szorjon hamut a fejere es kerjen bocsanatot, ismerje be, ertekelje fel a feleseget hogy igen o jobb volt es kerje meg hogy egyutt dolgozzak ki hogy a gyerek hogy ne seruljon ebben a rossz kapcsolatban.
Van itt egy magyar ismerosom aki zoldkartyaert szerelmet hazudott egy nonek, lett egy kisfiu, a pasas nok utan kajtatott, elvaltak, valami mas is lehetett de azt nem mondta el csak kikovetkeztettem hogy reszeg pillanataban meg ezt is elmondta hogy csak a papir kellett amit nagyon megbant mert a birosag igen kemenyen fogalmazott es a no javara szinte teljesen.
Igen, elviheti a gyereket de nagyon meg van szabva hogy vakaciora is hany nap, igen keves, a valopere napjan teljesen maga alatt volt az itelet miatt mert azt hitte hogy kozosen fogjak nevelni a gyereket, szoval nagyon rafazott.
Nem ismerem a not, azt mondta hogy igen rendes, kedves no volt, a gyereket imadja, otet utalja, nem akadalyozza meg a talalkozast de az keves, ez a ferfi is ugy erzi hogy nem apa igy, a nok valahogy sorban hagyjak ott, mar mondtam neki amikor mondta hogy igazan akkor volt jo elete amig a felesegenel volt hogy probalja visszaedesgetni. Hinni nemigazan fog neki tobbet de hatha... Kis ajandekokat kuldhetne a gyerekkel neki, a hivatalos hivasok hogy ott leszek ekkor meg ekkor felvenni a gyereket kicsit lehetnenek masok is, kozvetlenebbek.
Mi nok ha mindent nem is bocsajtunk meg de sokat tudunk elfelejteni illetve elnezni es az a gyereknek is kedvezo.
Mar kerdeztem tole hogy a vakaciora miert nem hivod meg a felesegedet is? Nagyon sok penzt keres, lenne ravalo, csodalkozva kerdezte hogy mi lenne abbol? Mondtam hogy ahogy te iranyitod olyan lenne. Talan ha nem is lehetne teljesen helyrerazni a kapcsolatot de sokkal jobb lenne nekik is meg a gyereknek is.
Szoval a posztolo probaljon valahogy kozeliteni a felesegehez, elsosorban azert hogy a lathatas jobb legyen. Meg hivja ki gyerekestol egy-egy kis hosszabb hetvegere Ausztriaba, sokat fog segiteni.
Hiaba koltozik haza otthon sem lesz jobb a lathatas, lehet hogy a gyerek anyja meg jobban bevadul.

Olliék 2018.08.16. 13:11:19

@Mrs. Clayton: Akkor azt kell javasolni minden hasonlo cipöben järonak, hogy bizzäk a sorsra, majd eldönti hogyan lesz. Felesleges birosägra menni, szabälyoztatni a läthatäst stb...
Amugy de. Ha a férjem pl verne, és én kevés vagyok a megoldäshoz, segitségért megyek. Mert felfogom, hogy a 48 kilommal esélytelen lenne harcba szällni ellene.

Arthamyr 2018.08.16. 13:20:05

@IT Knight: Igaz, hogy off volt, meg nekem szó szerint véve nem szól, mert nem igazán szoktam tántorogni, de felteszem, hogy trollul a kitántorgó jelenti azt, aki külföldre költözött, még akkor is, ha valójában semmiféle tántorgásról nem volt szó (igen, ismerem a verset, de itt, ebben a kontextusban ez csak pofátlan, pejoratív trollkodás). Meg úgy gondolom, hogy trollkodást nem árt néha korrigálni.

"te vagy a Nemzetért, nem a Nemzet van érted" - Segítek: az értelmes emberek többsége elsősorban magáért meg a családjáért van, nem a nemzetért. Való igaz, hogy egy nemzet sincs értük, és pl. a magyar nemzet végképp nincs értük, már az is rendben van, ha nincs ellenük. Hacsak nem NER-lovagok, mert a magyar nemzet most épp azokért van.

"azt kérdezd, hogy te mit tehetsz, hogy Magyarország tovább épüljön, ne azt, hogy az ország mit tehet érted. " - Ekkor mondjuk ott kellene kezdeni, hogy leöli a NER fő klienseit, és a kormány meghatározóbb tagjait, megtisztítja a kormány embereitől a különböző szerveket. Ezt egyrészt nagyon nehéz kivitelezni, másrészt ha sikerül is, borítékolható az életfogytiglani szabadságvesztés vagy a halál. Ennyit nem ér Magyarország (sőt semmilyen ország; az okokért lásd az előző pontot), hacsak nem valamiféle agyhalott fanatikus az illető. Mást nem igazán tehet, lehet várni, hogy lesz-e egy öntisztulás, vagy sem, ehhez viszont nem kell csinálni semmit, azt leszámítva, hogy túl kell élni az időszakot, de ez az ország határain kívül is végezhető, ha épp ott kedvezőbbek a feltételek.
És valóban nem azt kell kérdezni, hogy egy hely mit tehet érted, mert semmit sem fog, neked kell alkalmazkodni. Azt kell kérdezni, hogy mennyire jók a körülmények, mennyire könnyű alkalmazkodni.

Arthamyr 2018.08.16. 13:27:31

@Dikusz: Ez mindenkinek rossz. Csak míg a szülők valamilyen szinten megérdemlik, a gyerek nem. :(
Amúgy +1, pl. szerintem is kissé lazán kezeli, hogy elvették a jogsiját (ezt én tuti nem reklámoztam volna, felháborodva, hogy milyen szar az ország), vagy az éttermi sztori is érdekes.

2018.08.16. 13:28:49

@P.Elliot:

"A valoperek legnagyobb resze a ferfiak miatt van, vagy nem megfeleloek csaladapanak es ferjnek lenni vagy egyszeruen kilengenek, reszegesek, durvak"

Juj. Vagy nem.
Szerintem ez egy gonosz sztereotípia leginkább.

Eszembe jutott, hogy felsorolok pár tükör gonosz sztereotípiát a nőkkel szemben, de inkább nem.

:smh:

P.Elliot 2018.08.16. 13:37:29

@Nagy kámpics: A nok a beketurobbek, tobbet nyelnek le mint a ferfiak, nehogy mar ne tudd ezt, eleg ha tiszta szemmel es fejjel korulnezel az ismeretsegi korodben hogy hogy is van ez.
Igen, van amikor a no a hibas, hogyne lenne.

De nehogy mar szenvedo feher baranyoknak allitsd be a ferfiakat...

Arthamyr 2018.08.16. 13:38:51

@P.Elliot: "A valoperek legnagyobb resze a ferfiak miatt van, vagy nem megfeleloek csaladapanak es ferjnek lenni vagy egyszeruen kilengenek, reszegesek, durvak, nem csoda ha a no fizet, megfizet erte es a gyerekkel zsarolja." - Ahhoz képest tudtommal a nők kezdeményezik a válások többségét, és a házasság sem egy ember, én férfiként nem vehetek feleségül egy nőt, ha ő nem akarja (legalábbis civilizált országokban nem). Aki meg a saját gyerekével zsarol, azt üsse el egy autó...

Arthamyr 2018.08.16. 13:41:31

@P.Elliot: "A nok a beketurobbek, tobbet nyelnek le mint a ferfiak" - Vagy nem?

P.Elliot 2018.08.16. 13:42:28

@Arthamyr: "Ahhoz képest tudtommal a nők kezdeményezik a válások többségét,"

Meg azt sem?
Ugy erted hogy a nok nyeljenek le mindent?

2018.08.16. 13:51:48

@P.Elliot:

"nehogy mar szenvedo feher baranyoknak allitsd be a ferfiakat"

Hát, ha magamból indulok ki, akkor dehogynem. :D

Elképzelhető, hogy ha körbenéznék az ismeretségi körömben szétment párkapcsolatokban, azt látnám, hogy a nők agresszívek, követelőzőek, összeférhetetlenek és ostobák, és (ahogy te magad is írod) bosszúállóak és gonoszak.

Lehet, hogy én ezt látnám, különösen ha a beszámolók csak egyik felét hallanám.

Ezért valószínűleg szerencsésebb nem a saját, korlátozott, nem reprezentatív ismeretségi körünkből kiindulni, hanem a statisztikákból.

Az usában pl. a válások kétharmadát nők kezdeményezik, és meg kell adni az okot. Mindenféléket szoktak mondani (elkötelezettség hiánya, állandó veszekedés, érzelmi eltávolodás stb.), és szerepel az abúzus is természetesen, de egyáltalán nem ez a top ok, és olyat most hirtelen nem is találtam a listában, hogy az lenne a válási ok, hogy mert a férfi rossz apa.

Ez, amit írsz, az alighanem tényszerűen nem igaz, és szerintem, minden tiszteletem mellett, és a saját esetleges elfogultságomat elismerve, de _szerintem_ állatira komisz.

A házasságok fele végződik válással. Azt sugallni, hogy a nagyobbik részükben a férfi rossz apa, vagy durva.... nyehh, nem lovallom bele magam jobban. Valószínűleg átment az üzenet. :)

Bredpitt Monika 2018.08.16. 13:57:12

@Nagy kámpics: sorold fel őket, komolyan kérlek, nem árt nekünk nőknek néha, ha tükröt tart valaki.....

@P.Elliot: az, hogy a nők béketűrőbbek szerintem nagy általánosítás, inkább én úgy fogalmaznék, hogy a nők nagyobb terheket bírnak el,

a saját szakmámban látom, hogy pl 2011 óta, egyetlen egyedül álló férfit ismertem meg, aki sajátos nevelési igényű gyereket nevel, a férfiak nagyon nagy százalékban hagyják el a sérült gyereküket (a nőkhöz képest gondolom)

P.Elliot 2018.08.16. 13:59:05

@Nagy kámpics: Na, megvan a mai tema, a ferfiak az artatlan baranyok, atadom a szot masoknak mert feleslegesen nem koptatom a szamat, illetve inkabb nincs idom, megyek futni a parkba valakivel aki azt kepzeli hogy atvaltom az uszast futasra, eszembe sincs., Nem ferfivel megyek, hehehe.....
Ismeretsegi koromban meg nem lattam not aki megverte volna a ferjet, ferfit azonban nem is egyet hogy ezert hivtak ki ra a rendort. Reszeges not is csak egyet, ferfibol szamtalant. Hazassagbol felrelepo not keveset, / nem a szex es a city cimu baromsagbol kell kiindulni/, ferfit annal tobbet.
Majd meg visszanezek delutan....

Bredpitt Monika 2018.08.16. 14:00:45

@Nagy kámpics: az USA szerintem azért nem szerencsés példa, mert ott az asszonytartásnak is van hagyománya, nemcsak a gyerektartásnak, még jó, hogy több nő kezdeményez válást.....

de nyilván más országok adatait is kellene tudni, ahhoz, hogy következtetéseket vonjunk le,

amúgy egyetértek veled, szerintem is komisz dolog mindent a férfiakra kenni, a váláshoz is két ember kell, csakúgy , mint a házassághoz....

Bredpitt Monika 2018.08.16. 14:05:07

@P.Elliot: vannak agresszív nők, akik bizony verik a férjüket, Marylandben pl törvény is van arra, hogy a nő is mehet börtönbe, ha a férjét veri, volt is rá példa, a sógorom szomszédai, a nő sokkal nagyobb volt a férfinél és visszaélt ezzel......

csak azért , mert mi nem hallottunk ilyesmiről, még létezhet, ezen kívül verbálisan is lehet a másikat bántani folyamatosan, a nők is képesek rá, azért jó érzés, hogy egy nőtársam ennyire kiáll az X kromoszómák mellett........jó futást

Arthamyr 2018.08.16. 14:06:43

@P.Elliot: Jogállamokban élünk, egész komolyan meg van határozva, hogy mit kell lenyelniük. Nyilván egy férfinek nincs joga pl. megverni a feleségét, és az is válóok, ha rendszeresen részegen jár haza, és összehányja a lakást.
Viszont ezt úgy kellene megelőzni, hogy nem jönnek össze tróger alakokkal, és ők maguk is korrektek és életképesek. Így egyrészt lecsökkenne az esélye, hogy egyikük lecsúszik, és ilyen esetben a másik tudná segíteni, ritka lenne a válás. Amivel addig nincs nagy gondom, amíg nincs gyerek, meg amíg valaki nem "nyer" vele (pl. egy zsíros asszonytartást vagy egy fiatal nőt).
Azt viszont nagyon helytelennek tartom, ha valaki kisgyerek(ek)kel válik, nem sokra tartom az ilyen embereket, akármelyik oldalon vannak. Ha már eddig eljutottak, akkor igenis nyeljenek le majdnem mindent, ami a nem közvetlenül a gyereknek rossz.

Lógás Hugó 2018.08.16. 14:06:46

Engem még mindig előzetesen moderálnak, miközben látom hogy már posztban is lehet trollkodni?... :)

Mrs. Clayton 2018.08.16. 14:13:42

@Olliék: nem mondtam h felesleges szabalyozni, sot azt sem h ne menjenek birosagra, de ha odaig fajult a viszonyuk, h rendort kell hivjanak egymasra, akkor jobb hagyni az egeszet. Egyebkent, a turelem sokat segit ilyen esetben. Pl ha az anya nem engedi a gyereket az apahoz, attol o meg odamehet es kerheti. Ha nincsenek otthon hagyhat egy kartyat a gyereknek. Vagy ha az anya siman nemet mond, koszonjon el, miutan rakerdezett h lathatja e a gyereket a lakasban. Persze ilyen szituban altalaban senki sem turelmes, csak csorgeti a lancokat, meg rendort hiv, ami altalaban csak olaj a tuzre.

2018.08.16. 14:23:30

@P.Elliot:

" megvan a mai tema, a ferfiak az artatlan baranyok"

Nem állítottam ezt. De a nők _sem_ ártatlan bárányok.

Egyébként valószínűleg kár összevesznünk, elképzelhető, hogy egyszerűen generációs különbség van köztünk. Nagyot fordult a világ az elmúlt 25-35-45 évben, máshogy viselkednek a nők, mint akkor, és máshogy viselkednek a férfiak is. Nyilvánvalóan a párkapcsolatok is mások.

Ahogy nekem csak egészen közvetett információm vannak/lehetnek, milyen lehetett friss házasnak lenni, teszemazt, 1975-ben, rád ez fordítva igaz 2015-re.

"Ismeretsegi koromban meg nem lattam not aki megverte volna a ferjet, ferfit azonban nem is egyet hogy ezert hivtak ki ra a rendort. Reszeges not is csak egyet, ferfibol szamtalant. Hazassagbol felrelepo not keveset, / nem a szex es a city cimu baromsagbol kell kiindulni/, ferfit annal tobbet."

Ezekről léteznek felmérések, statisztikák.
Ha nyitott vagy rá, érdemes rájuk keresned, meg fogsz lepődni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.16. 14:57:51

@P.Elliot: nem szabad általánositani, harcot csinálni a nemek között ebböl is. Mindkét nemben akadnak érdekes egyedek. Nöismerösünk hagyott ott férjet, családot, három gyereket. "Unta".

S van olyan nö ismerösöm is, aki már a második hosszutávu kapcsolatát szivja meg (szépen mondva) férji, apai szerepre alkalmatlan pasikkal.

Arthamyr 2018.08.16. 15:08:15

@Nagy kámpics: "Ezekről léteznek felmérések, statisztikák." - Ezeket érdekelne, hogyan készítik. :) Szerintem sem a részegeskedést, sem a félrelépést nem reklámozzák az elkövetőik
Valamint alapvetően az, hogy valaki pl. részeges, még nem teszi együttélésre alkalmatlanná, ismerek olyan párt, ahol mindkettő alkesz, és teljesen jól elvannak évtizedek óta. Ha viszont valaki követelőzik, veszekszik, erőszakos, azzal már nem szuper együtt élni.

gabors 2018.08.16. 15:47:33

@IT Knight: "azt kérdezd, hogy te mit tehetsz, hogy Magyarország tovább épüljön, ne azt, hogy az ország mit tehet érted. "

azert illet volna oda irni hogy copyright JFK ... nem magadtol vagy ilyen okos :-(

bar Kennedy "orszagrol" beszel nem "nemzetrol" de mindegy is te ugysem erted a kulonbseget ...

gabors 2018.08.16. 15:56:35

Nem akarok a posztolonak tanacsot adni ... de nagyon gondolja meg mit csinal mert ha hazamegy es munkanelkul lesz igen hamar elmaradasa lesz a gyerektartassal es anyuka ezt baromire komolyan fogja venni es siman uszik a lathatas is ... amugy valamit felre ert a posztolo a gyerektartas nem anyukanak megy hanem a gyereknek !!!

Arrol nem is beszelve hogy egy 200 nettoval 60,000 gyerektartas gazdasagi katasztrofa lesz mire a birosag ezt csokkenti mar evekre el lesz merulva az adosagban.. ezzel nemhogy nem fog hasznalni a gyerekenek csak rontani fog nem is keveset... foleg ha anyukanak ez a penz igencsak hianyozni fog ha hasonlo 200 nettobol el.

Nem tudom milyen szabalyok vannak ma Mo-on de itt gyerektartast meg szemelyes csoddel sem lehet leirni (nagyon helyesen) diak hitel szinten zenesz

Legjobban akkor jar ha legalabb anyagilag segiti a kislanyt ha mar ilyen szerencsetlen helyzetbe hoztak a kicsit ...

Amugy miert nem tud dolgozni Ausztriaban miert a segely a kovetkezo lepes ? Csak nem hinta ir alruhaban ?

gabors 2018.08.16. 16:03:39

@Dikusz: "Itt le is írja, hogy nem hallott a 0 alkohol rendeletről, pedig nem máról-holnapra hozták a rendeletet (elég rendesen foglalkozott vele a sajtó)."

ez nekem is feltunt mert nem papu new guiniben vagy a brazil oserdoben volt 6 evig hanem csak a sogoroknal ... a hataron egy csomo tablan ott van !! .. ja meg a tobbiek sem tudtak akikkel bulizott... hagytak vezetni??

Amugy 2 sor (foleg ha jo magyar korsorol van szo) mar boven kimutathatoan rontja MINDENKINEL a vezetesi kepesseget, iszonyatosan felelotlen dolog foleg ha mast is visz az illeto... na ezert veszik el nagyon helyesen a jogsit ...

_z_ 2018.08.16. 16:05:40

@Pernilla: Ausztriaban ilyen tudtommal nincs. De meg ha lenne is, fura lenne ugy, hogy@P.Elliot: mindket szülö magyar...

2018.08.16. 16:06:12

@Arthamyr:

"Ezeket érdekelne, hogyan készítik."

Igen, minden ilyennél észnél kell lenni, de gondolom, ezért van rá külön szakma.

Megcsalásnál egyébként lehet olyan egyszerűen is, hogy egyszerűen megkérdezed, hogy figyu, csalod/csaltad te a partneredet, és egyszerűen azokról csinálsz statisztikát, akik bevallják.

Például most találtam egy ilyet.
A férfiak 21%-a vallja be, a nőknek 15%-a.
(Itt már kezdheti vakarni az ember a fejét, hiszen a férfiak elvileg büszkék a hódításaikra, a nők meg letagadják... miért ilyen kicsi a különbség akkor?)

Megcsalnád-e a partnered, ha tuti nem buknál le?
Férfiak: 74%
Nők: 68%

Különbség van a korcsoportokban is. Egyrészt a legcsalfábbak mindkét nem között az 1940-50 körül születettek, másrészt meglepetés, a millenniálisok között, ahol a nők stigmatizálása a promiszkuitás miatt már nem annyira jelentős, éppenséggel a nők vallanak be nagyobb arányban félrelépést (11% nő, 10% férfi). Jajám.

Pernilla 2018.08.16. 16:08:55

@_z_: de van. születés által lehetsz kettős állampolgár, ez történt a kislány esetében is egész biztosan.
Utólagosan szerezni második állampolgárságot nem lehet.

Nigel1992 2018.08.16. 16:10:16

@Dikusz: Az öcsém ebben a hónapban egy éve hogy nem látta a saját lányát. A volt élettársa arra hivatkozik, hogy a tízéves lánya nem is akarja látni.Ez persze nem igaz.A szomszéd településen laknak. Mikor külön mentek a tisztelt hölgy vitte a két hitelkártyát és leürítette.De persze a befizetések már nem az ő terhei lettek.

_z_ 2018.08.16. 16:13:58

@P.Elliot: (bocs, az elöbbit elszabtam) "a ferfiak az artatlan baranyok" Mert a mindig a nök azok? Olyan kartya, hogy valaki szemet, csak egy van a pakliban, es az vagy csak ferfinak, vagy csak nönek juthat? Nemar... Annyi igazsagod van, hogy a nö altalaban fizikailag vedtelenebb. De ez meg csak azt se kell hogy jelentse közvetlenül, hogy több ferfi veri a nöt mind forditva. Azert meg azt is hozzatennem, hogy nem csak fizikai bantalmazas letezik am a vilagon, es egyeb formait a nök is ugyan olyan esellyel hasznalhatjak... Meg ott van az alkoholizmus, aminek altalaban van kivalto oka, es nem ritkan a hazaspar masik fele az (direkt nem irtam nöt, vagy ferfit).

_z_ 2018.08.16. 16:19:06

@Pernilla: A kisebbik fiam Ausztriaban született, es nem is hallottam ilyen lehetösegröl.
Most gyorsan utananeztem, es csak vegyes hazassagokrol irnak ennek a kapcsan, semmi nincs a születesi helyröl:
www.help.gv.at/Portal.Node/hlpd/public/content/26/Seite.260430.html#Kinder

Arthamyr 2018.08.16. 16:26:30

@Nagy kámpics:
"Például most találtam egy ilyet.
A férfiak 21%-a vallja be, a nőknek 15%-a."
"Megcsalnád-e a partnered, ha tuti nem buknál le?
Férfiak: 74%
Nők: 68%"
Ezt úgy kell értelmezni, hogy meg kérdeztek x férfit, és .21x mondta, hogy megcsalja a feleségét? Akkor ez elég magas szám (a 15% sem alacsony). A 74-68 no comment, de ugye ez így "tét nélkül" nem túl értelmezhető kérdés. Mindennek ellenállunk ugye...

Pernilla 2018.08.16. 16:35:01

@_z_: nagyon keversz valamit, szó sincs születési helyről. Apuka nyilvánvalóan már osztrák állampolgár volt, anyuka pedig magyar, így a gyerek kettős állampolgár születés révén.

nyuszigonosz 2018.08.16. 16:42:00

-z- :
szerintem nem kettös osztrák-magyar állampolgár a poszt író kislánya. Ott született. De ha egyik szülöje sem osztrák állampolgár akkor a kislány sem az.
A poszt írója hat évet ír, hogy annyi ideje van ott, na az neki sem elég még az osztrák állampolgársághoz, a kislány anyja visszament Magyarországra, ha ö lenne az osztrák állapolgár, akkor csak az lehetne, és akkor neki kellett volna több mint 10 évig ott élnie, utána kérni és legjobb esetben ténylegesen megkapni az osztrák állampolgárságot és lemondania a magyar állampolgárságáról, szóval ez is egy téves adat a posztból.

_z_ 2018.08.16. 16:48:37

@Pernilla: Hogyan? Azt irja, hogy 6 eve van Ausztriaban, es a lanya 3 eves. Tehat 3 eve volt Ausztriaban, mikor megszületett. Osztrak allampolgarsagert EU-s polgarkent 6 ev utan lehet jelentkezni (bar lehet, hogy vannak kivetelek, ilyen melyen nem akarom beleasni magam), tehat eszerint akkor, mikor a gyerek született, az apa meg nem lehetett osztrak allampolgar. Az anya persze lehetne osztrak, de abbol, hogy Magyarorszagra ment a valas/szakitas utan, elegge valoszinutlen. Szoval hogyan lehet ilyet? Ne erstd felre, nem kötözködöm, csak kivancsi vagyok.

_z_ 2018.08.16. 16:51:06

@nyuszigonosz: EU polgarkent nem 10, hanem 6 ev, de ugy se nagyon jön ki. De amugy eleg zavaros a poszt, lehet, hogy van benne hiba.

gabors 2018.08.16. 16:52:50

@Csodabogár: "@Dikusz: Csatlakozom, részemről totál negativ a dolog. Nem csodálkoznék ha az alkohol lett volna a váló ok. "

Valas ?? meg azt sem lehet tudni hogy egyaltalan hazasok voltak-e nemcsak egy "par" gyereket sokan "csinalnak" ugy is ..

Pernilla 2018.08.16. 16:54:55

@nyuszigonosz: @_z_: ebben teljesen igazatok van, azt a részt átugrottam, hogy ő még csak 6 éve van kint. Csak mivel ő maga is írja, hogy: "És mivel évek óta kint vagyok, megkapta az állampolgárságot is"
- ebből egyértelműen arra jutottam, hogy ez kizárólag úgy lehetséges, ha ő (apuka) már állampolgár.
Egyszóval vagy nem mond igazat, vagy valami háttérinfót elhallgatott, hogy hogyan lehet ő már állampolgár :)

nyuszigonosz 2018.08.16. 16:55:49

-z- : Na azt meg én nem tudtam, hogy EU állampolgárként hat év után lehet az osztrákot kérni. Na nem ott élek.

Viszont csak akkor lehet/ne egy Ausztriában született gyerek kettös állampolgár : osztrák / olyan amilyen állampolgár az egyik szülöje, ha az másik szülö osztrák állampolgár a gyerek születésekor.

És igen, a poszt eléggé zavaros, lehet benne hiba.

_z_ 2018.08.16. 17:02:25

@Pernilla: @nyuszigonosz: Van egy olyan erzesem, hogy sosem fogjuk megtudni a megoldast...

gabors 2018.08.16. 17:04:56

@Pernilla: "@_z_: de van. születés által lehetsz kettős állampolgár, ez történt a kislány esetében is egész biztosan."

valaki javitsa ki de en ugy tudom hogy csak akkor lesz valaki osztrak allampolgar ha legalabb egyik szulo osztrak allampolgar es hazasok is ... csak az hogy valaki ausztriban szuletik eppen NEM lesz allampolgar ... ez csak az amerikai kontinensre jellemzo dolog eu-ban nem "adnak" sehol automatikusan allampolgarsagot szuletessel

jus soli ... nincs mar egy Europai orszagban sem van ahol letelepedesi engedely eseten (resident) mar van ra mod Germany/France.. ez talan tortenhetett itt ha ilyen van Austriaban...

_z_ 2018.08.16. 17:09:13

@gabors: Hazassag nem kell hozza, csak az, hogy az apasag el legyen ismerve, de amugy igen, akkor lehet kettös allampolgarsag, ha az egyik szülö osztrak allampolgar.

Pernilla 2018.08.16. 17:09:53

@gabors: olvass tovább, senki nem beszélt ius soliról.

_z_ 2018.08.16. 17:11:35

@Pernilla: De en igen, arrol, hogy itt nincs :).

Pernilla 2018.08.16. 17:13:49

@_z_: de senki se állította, hogy van :)

gabors 2018.08.16. 17:19:24

@_z_: "@gabors: Hazassag nem kell hozza, csak az, hogy az apasag el legyen ismerve, de amugy igen, akkor lehet kettös allampolgarsag, ha az egyik szülö osztrak allampolgar. "

igaz a hazassag arra jo hogy az automatikusan jelenti az apasagot :-)

Zoltan Hazafi 2018.08.16. 17:19:37

@IT Knight: Te építed, azok pedig leépítik. Morálostul, mindenestül.
- Vállveregetést nem fogsz kapni.

gabors 2018.08.16. 17:20:47

@gabors: @_z_: "Acquisition by descent. Children automatically become Austrian citizens at the time of their birth, when the mother is an Austrian citizen. The same applies in case the parents are married and only the father is an Austrian citizen."

kb amit mondasz de nem egeszen ...:-)

gabors 2018.08.16. 17:23:39

@Pernilla: @_z_:

En is csak arrol hogy NINCS (mar sehol eu-ban) ...

a konkluziot tamogatom hogy valamit "kifelejtett" a posztolo vagy csak tenyleg "felig allampolgar" ami kb nulla... esetleg be volt oda (is) jelentve es ettol felig ???

gabors 2018.08.16. 17:27:48

RIP Aretha Franklin

egyszer lattam eloben i valamikor 90-es evek masodik feleben ...

LKerekes 2018.08.16. 18:26:30

Éljen a cenzúra!
Kimoderálták az írásomat, melyben normális hangnemben rámutattam a posztoló ellentmondásaira, hazugságaira.
Pl. Ha 60 000-et fizetett gyerektartásként a kinti fizetése után, akkor nagyon keveset kereshetett.
Az osztrák gyeke sem stimmel.
stb.
Látom, hogy ez is egy magyargyűlölő oldal.
Egészségetekre.

Határátkelő 2018.08.16. 18:33:03

@LKerekes: Tudom, hogy nehéz dolog ez, de ha neked az normális hangnem volt, akkor tényleg inkább másfele keresgélj.

Csodabogár 2018.08.16. 18:59:54

@Dikusz: Szerintem a cím is hibás, Nem az országnak kell akarnia valamit, hanem a posztolónak. Ez a tipikus, mindig más a hibás eset.

Csodabogár 2018.08.16. 19:05:19

@Arthamyr: Ez biztos így volt régen. Azóta a nők már önfenntartók lettek, szerencsére. Nem arra alapozzák a sorsukat, hogy szülök egy gyereket és otthon maradok, majd a férj eltart. Ez nagyon múlt századi felfogás, csak örülni lehet, hogy ma már nem így van. Mióta ez nincs így a nők már egy cseppet sem béketűrőbbek, sőt!

Csodabogár 2018.08.16. 19:11:50

@Bredpitt Monika: Napokban mesélte nekem valaki az esetet, ami a szomszédságában történt. Adva van egy fiatal pár, nem házasok, de együtt élnek. Pasi megcsalja a nőt, a nő rájön. Először csak irtózatos nagy hangon elmondja mindennek a pasit, majd úgy össze veri, hogy kórházba kellett vinni. Azóta is boldogan turbékolnak.:-)

Mrs. Clayton 2018.08.16. 19:26:26

@gabors: meg lehet olyan variacio is h mindket szulo hontalan, ebben az esetben is lehet osztrak az ott szuletett gyerek

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.16. 20:31:30

OFF, de azert valamilyen szinten kapcsolodik. Kulfoldon elo, es Mo-n nyaralok benyomasai...Eleg sok ismeros a szamomra is...
index.hu/kulfold/szevasztok/2018/08/16/magyarorszag_budapest_turizmus_vendeglatas_arak_szolgaltatas_szinvonal_minoseg/

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.16. 20:48:12

@Zsuzsi65: Mondjuk hozza kell tenni a cikkhez, hogy ez tenyleg nagyon szubjektiv, szerencsen is mulik, kivel akad ossze az ember (customer service es mas ugyintezes), es persze azon is, mire hegyezi ki az ember a szemet: meglatni a jot, a fejlodest, vagy a negativot, es allandoan hasonlitgatni. A hasonlitgatast tudatosan kell kerulni (errol valamikor irtam is itt annak kapcsan, amikor tavaly telen voltunk otthon, es at kellett nekem is "programozni" az agyam. Turista szemmel es attituddel sokkal jobb Budapest :)

Golf2 2018.08.16. 21:41:24

@Zsuzsi65: hasonlitgatast tudatosan kell kerulni...De a 10-20 évvel ezelötti Budapesthez képest ez már csak dzsuvapest.A turistáknak fogalmuk sincs.

Bredpitt Monika 2018.08.16. 22:21:41

Roland, remelem nem lett rosszabb a kedved a mai nap utan.....

arncht 2018.08.16. 22:25:47

Hat ev utan kervenyezni is kell az allampolgarsagot, ami a magyar allampolgarsagrol valo lemondassal jar, es annyira nem egyszeru vegigjarni, mire megkapja az ember. Sokan ezert nem is lepik meg, van olyan magyar munkatarsam, akinek osztrak ferje, felnott gyerekei, de maga sose kervenyezte.

arncht 2018.08.16. 22:35:02

A multkor amugy epp volt errol egy cikk, ott vmi masfel evet irtak arra, mire megkaptak. Szoval hat ev kinnt elessel nem tudom hogy volt ez lehetseges, plane, hogy a kislany harom... es kettos allampolgar, tehat mar harom eve is allampolgarnak kellett lennie. Ami pusztan kint elessel nem lehetseges, vagy mashogy szerezte, vagy tevedesben el.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.08.17. 01:19:22

@Zsuzsi65: Épp én is csodálkoztam, hogy a nagyérdemű nem csontozta ki napközben ezt a cikket...Úgy látszik már a többiek sem a régiek.
:-))))))))))
De majd akkor lesz a holnapi vagy azutáni "ajánlóban", és akkor minden be lesz pótolva.
:D

skye8 2018.08.17. 04:04:08

Roland - nagyon Sajnalom. El se tudom kepzelni milyen lenne ha elszakadnek a kislanyomtol, soha egyetlen napot sem toltottem nelkule. Szerintem a legtobb amit adni tudsz neki Es amire mindig emlekezni fog az az egyutt toltott ido. Meg kellene emberelned magad Es a lathatast elintezned a volt felesegeddel, ha kell rendori segitseggel is. A lanyodat nem hiszem hogy 10 ev mulva a magyarazataid fogjak erdekelni, egyszeruen csak arra fog kovetkeztetni hogy nem volt eleg fontos neked.majd ird meg you alakultak a dolgaid, en szivesen olvasnam tovabb. All the best :)

Bicepsz Elek77 2018.08.17. 07:42:05

60 000 forint az nem sok. 200 euro egy 1500 euros osztrak fizetesbol.
Mas: lehet lakni Sopron kornyeken es atjarni Ausztriaba dolgozni.

csillagporszem 2018.08.17. 07:42:34

Nem akarlak bántani, de nem értem min dilemmázzol ennyit. A gyerekkel akarsz lenni? Akkor költözz haza. Kit érdekel milyen az ország? Kit érdekel milyenek az emberek? Mit számítanak ezek, ha a gyerekedről van szó? A pokolba a gyerekem után mennék, ha csak ott lehetnék vele együtt. Ezt nem azért írom, hogy hősnek tűnjek, csak emiatt nem tudom megérteni min filózol ennyit. Nem kell feladni rögtön, ha az első helyre nem vesznek fel. Próbálkozni kell sok helyen, pozitívan hozzáállni és fogsz találni munkahelyet. Senki elé nem teszik aranytálcán a lehetőségeket, legalábbis nemsokak elé :)
Remélem nem tűntem durvának, de nem gondolom, hogy most az tesz jót ha simogatják a kis lelkedet és megerősítik milyen rossz is neked. A gyerekednek rossz, mert ritkán lehet veled. Ez lebegjen a szemed előtt. Mindenki szokott padlón lenni, de neked is jobb lesz ha felállsz onnan végre.
Azzal nem értek egyet, hogy annyira szörnyű lenne Magyarországon. Panaszkodhatnék, mert nekünk néha tényleg nem egyszerű. A gyerekem sni-s és csak az tudja aki szintén ilyen helyzetben van, hogy a magyar állam mennyire magasról tesz az ilyen gyerekekre. Küzdés az élet, hogy megfelelő közösségbe kerülhessen, hogy ne suvasszák be épértleműként értelmileg akadályozott gyerekek közé csak azért, mert még a papíron integráló intézmények sem akarnak olyan gyerekeket akik több odafigyelést igényelnek. Küzdés, hogy mindig meglegyen az a pénz ami a fizetős fejlesztéseire kell, mert sok az sni-s gyerek és amit államilag biztosítani tudnak az sajnos sokszor nem elég... ésatöbbiésatöbbiésatöbbi. Mindezek ellenére nem hagyom el magam, csak előre nézek és a pozitív dolgokat helyezem előtérbe :) Nagyon sok kedves, normális, segítőkész ember van ebben az országban, csak rájuk kell koncentrálni és nem a bunkó pincérre. Lényeg a lényeg, nem gondolom hogy rosszabb lenne ide hazaköltözni, mint a pokolba menni. Persze érezheted úgy, hogy még annál is rosszabb, de én kívánom neked, hogy mihamarabb sikerüljön itthon állást találnod és minél többet lehess a gyerkőcöddel :) Azt gondolom ez csak rajtad múlik, de ideje eldöntened mit is akarsz igazán.

MACISAJT1 2018.08.17. 07:43:13

@P.Elliot: "Hazassagbol felrelepo not keveset, / nem a szex es a city cimu baromsagbol kell kiindulni/, ferfit annal tobbet."

Eddig én úgy tudtam, hogy a házasságtörésekhez minimum fele-fele arányban szükségeltetnek férfiak és nők is, de most megvilágosodtam, a házasságból félrelépő férfiak valószínűleg mind ugyanazt a kevés néhány nőt dugták...(ha nem eleve önmagukkal vagy más férfiakkal léptek félre).

Ami pedig magát a posztot illeti: olyan ez is mint a címlapon a hír miszerint egy Szíriában született LMBTQ aktivista kanadait vertek a Szigeten mert azt hitték róla hogy cigány...
Biztos megtörtént, de ki hiszi ezt el?

EmKey (törölt) 2018.08.17. 08:10:35

Én azt veszem észre, hogy a kiköltözött magyaroknak nagyobbak az elvárásaik itthon, mint az idelátogató turistáknak. Nagyon örülünk a pozitív élményeidnek, de a változás akkor is csak lépésről-lépésre megy nem pedig egyetlen ugrással. Magyarország olyan amilyen, ebből kell dolgozni, építkezni. Erről a szintről kell feljebb jutni. Az biztosan nem segít, ha valaki idejön és hepciáskodik. Sokszor azért is lehet konfliktus a hazalátogatók és az itt dolgozók között, mert eleve az az elvárás, hogy minden olyan legyen, mint amit külföldön tapasztaltak.
Ha változtatni akarsz, akkor nyugodt hangnemben elmondod a panaszodat. A legostobábbal is szót lehet érteni, ha látja hogy nem vagy pökhendi. Az más kérdés, hogy nem a te dolgod megnevelni, de még egyszer mondom: most ez van.

Shish Yakoo 2018.08.17. 08:10:41

@Golf2: Cherchez la Femme.. = Fémből épült templomok

zrx_xzr 2018.08.17. 08:38:21

1. Ausztriarol ugy ir mintha a vilag vege lenne xD 2. az tenyleg szornyu hogy ittasan nem lehet vezetni :D 3. amugy tiszta hulye, aki hazamegy

énisfélek 2018.08.17. 09:12:18

Munkaerőhiány = hazugság.
Ha elmúlták 40 éves , vagy nem egy nagyvárosban laksz, akkor nem fogsz találni embernek való állást, embernek való fizetésért.

paráznabillegető 2018.08.17. 09:13:10

@maxval balcán bircaman: a random sztorikreátor kicsit túltolta...
de ebből tanul az ai engine.

pandras11 2018.08.17. 09:56:15

@Olliék: Az egész iromány mese habbal.
Benyeltétek!

ati27 2018.08.17. 10:33:11

A porszt nem igazán "koherens"

Ha a gyerek kint születik, akkor nem lesz "automatice" állampolgár, hacsaknem az egyik szülője nem osztrák... Itt ez nem valószínű. Anya budapesten él, tehát valószínű nem osztrák állampolgár. Az apa valószínüleg nem osztrák állampolgár, mivel akkor le kellett volna mondani a magyar állampolgárságról, és akkor a poszt valószínüleg arról szólna, hogy milyen szopás ujra megszerezni a magyar állampolgárságot.. Más, vannak sejtéseim a válás okával kapcsolatban nekem is.. Ahogy látom, a "posztolo" megemlítí, hogy elég lazán bánik az alkohollal, meg a "party"-kal. Persze a tévedés jogát fentartom.. De azért itt valami "bűzlik"!

ati27 2018.08.17. 10:33:29

Amúgy Ausztriáról: Most voltunk majd 2 hetet nyaralni Tirolban, (előző 2 hetet pedig Magyarországon). Szuper hely, szuper idő volt, sőt nekem már kicsit túl meleg.. De az, hogy sok helyen, éttermekben, pizzériában nem lehetett kártyával fizetni, az egy vicc! (mondjuk 12 év svédorszég után, évek óta nem nagyon láttam kp.-t) Online autopálya matricát, úgy lehet venni, hogy letelik a 16 nap "elállási" idő, no az is vicc... Ennél durvább sztori a szlovák autópálya matrica megvétele volt.. Amit meg lehetett volna online is venni, de kint a "prérin" nem volt térerő az applikáció letöltpséhez.. Szóval szívtam 1,5 órát a sorbanállással..

Tangooo 2018.08.17. 10:52:52

Erről az jutott eszembe, hogy "Nehéz a bányászok élete."
J.F. Kennedy mondása is ide passzol: „Ne azt kérdezd, hogy mit tud érted tenni a hazád, hanem azt, hogy te mit tudsz tenni a hazádért”
Az kevés, hogy részegen vezetsz!

MJ_11 2018.08.17. 11:16:41

Nem akarom bántani a kedves posztolót, mert látszik hogy "idegállapotban" van, de:
- A rövid írományban is két alkalommal szerepel hogy alkoholfogyasztása problémás: az azért nem általános hogy valaki eszméletlenre igya magát egy reptéren, vagy hogy alkoholfogyasztás miatt elveszik a jogosítványát. Nem tudjuk ennek mennyire van köze az anya elköltözésének vagy a láthatás korlátozásának.
- Viselkedés, fizetések, főnökök blokkban bunkó pincérnővel azért lehet bármelyik országban találkozni, szerintem az étteremvezető hozzáállása teljesen korrekt. Persze itt sem ismerjük a körülményeket. De hogy ebből hogy következik, hogy Magyarországon a viselkedés a főnökök meg a fizetések sokkal szarabbak az nem derül ki.
- Miért várja el a posztoló hogy bárkit is érdekeljen, hogy ő haza akar költözni? Pontosan mit várna a posztoló?
- Volt vidéki állásinterjún, ahol ő akár 200 nettóban is benne lett volna. Erre ezek a szemetek az alkalmasabbat válaszották. Nem érdekelte őket hogy ő haza akar költözni?
- Ha a posztoló átképzésre vágyik amiért fizet, akkor miért a munkaügyi hivatalba megy? A következő bekezdésben viszont írja, hogy a munkaügyi központ csak az általuk szervezett képzést fizeti. Hát mekkora szemetek ezek is, hogy nem a posztoló által kiválasztott képzéseket biztosítják számára ingyen? De akkor most végülis ingyen kell a képzés vagy sem?

Összefoglalva akkor a tanulságot, arra, hogy Magyarország nem akarja, hogy a posztoló hazaköltözzön a következő események alapján követketethetünk:
- bunkó a pincérnő, bár amikor ezt jelezte a posztoló, visszakapta a pénzt.
- nem vették fel egy vidéki munkehelyre
- a munkaügyi központ nem fizeti ki az általa választott képzést
- az emberek nem mosolyognak

Nekem, aki szeretem a hazámat és szeretek itt élni, rosszul esik ha valaki a hazámat (ezzel együtt engem) hibáztatja a saját személyes sorsának alakulásáért. A másik jelenség - bár erről itt nincs szó - amikor önigazolásképpen, külföldre költözésük igazolásaként - szórnak kígyót- békát Magyarországra. Van a harmadik kategória , ami miatt érdemes ezt a blogot olvasni, amikor tényleg megtudhatjuk hogy egyes országokban milyen az élet.

A posztolónak is azt ajánlanám, hogy vizsgálja meg személyes felelőségét abban, hogy a dolgok így alakultak. Az áldozati szerep nagyon kényelmes, de sajnos nem vezet megoldáshoz. Ezen felül próbálja meg objektívan megvizsgálni akolholfogyasztási szokásait esetleg kérjen meg egy kívülálló, objektív személyt ugyanerre.

takarék-láng 2018.08.17. 11:39:22

Ha annyira szar az orszag, van 2 opciod:
- tegyel lepeseket hogy jobb legyen
- maradj ott ahol jobb.

A fikazas nem opcio, foleg akkor nem, ha nem tenyeken alapszik.

takarék-láng 2018.08.17. 12:07:26

@Bredpitt Monika: "normális, épeszű, jóérzésű ember, akinek számít a haza ezt, ami itthon folyik nem bírja elviselni"
- Mi folyik itthon, amit nem lehet elviselni?

Sir Galahad 2018.08.17. 12:07:26

Nem tudjuk, mi az oka annak, hogy a volt nej akadályozza a láthatást, de az biztos, hogy csak emiatt teljesen felesleges hazaköltöznie a szerzőnek. Ugyanis akkor is képes lesz a láthatást elszabotálni, ha a szomszéd utcába költözik.

takarék-láng 2018.08.17. 12:07:26

@EmKey: totalisan egyetertek a hozzaszolasoddal. A legtobb kintrol hazajovo magyar bekepzelt, nagykepu, hepciaskodik, elojogokat kepzwl maganak, tudnam miert? azert mert par evet trogerolt kint?

Tom66 2018.08.17. 12:07:26

Természetesen Magyarország sem tökéletes, de ideje volna észrevenni a jó dolgokat is. Sokan éltünk, dolgoztunk külföldön, ezért tisztában vagyunk a soha nem említett árnyoldalakkal is. Persze a szomszéd fűje mindig zöldebb és a nője is mindig szebb.

werinter 2018.08.17. 12:07:26

"Na most én havi 150-200 ezerért a kisujjam sem mozdítom meg. " Ez most irónia, ugye? Tudod a legtöbbünk a mindkét kisujját odaadná ennyi pénzért!

@énisfélek: Teljesen egyetértek, de egyébként nem kell elmúlni 40 évesnek sem, hogy ne kapj normális munkát.
A munkaerőhiányt egyébként, amelyet annyira szajkóznak, a gyári sori munkák, a vendéglátás és az építőipari "biorobot" munkakörök jelentik.

takarék-láng 2018.08.17. 12:13:22

@MJ_11: "Van a harmadik kategória , ami miatt érdemes ezt a blogot olvasni, amikor tényleg megtudhatjuk hogy egyes országokban milyen az élet. "

- az ilyen posztokat szeretem olvasni en is . Pontosabban csak szeretnem, mert ezekbol van a legkevesebb, a tobbseg a tenyeket ignoralo, onigazolo magyarfikazas.
En nem ismerek olyan madarat, amely a sajat feszkebe pottyant, de az ilyen ballib blogokon ez mindennapos.

Határátkelő 2018.08.17. 12:15:43

@takarék-láng: Tudom, hogy téged a tények érdekelnek a legkevésbé, de azért legalább a tényszerű dolgokban ne hazudozz, ha kérhetlek.

Csak a te kedvedért összeszedtem az augusztusi posztokat.

Kalandos európai minikörút
Hibák, amiket elkövethetsz Spanyolországban
Hajós munka feketén és fehéren
A külföldi önkéntesség sötét oldala
Egy hónappal hazaköltözés után (pozitív és negatív dolgokat is összeszedett, de alapvetően pozitív)
Norvégia máshonnan és fentről
A 10 legidegesítőbb dolog a karibi életben
Az eddiginél is nehezebb lehet bevándorolni Amerikába
Gyorskajával a világ körül
Megérkezés Vietnamba
Öt dolog, ami jó Finnországban
Mindenhol jó, de a legjobb Stockholm
Nehezített határátkelés (introvertáltak és a határátkelés)
A nagy Balaton-átverés - a balatoni munkavállalás problémái
5+1 mítosz az ausztriai életről
Roxfort Amszterdamban

Többségben van "a tenyeket ignoralo, onigazolo magyarfikazas" mi?

Szánalmas.

barabásildi 2018.08.17. 13:53:36

Éppen a gyermek miatt nem költöznék haza. Nagyobb korában hálás lesz majd, ha nem kell itthon nyomorognia, hanem külföldön várja az édesapja, így megalapozhatja a jövőjét.

christophe 2018.08.17. 13:53:50

@szakasz2: gondolom kettos àllampolgàrt akart irni,csak nem ugrott be neki a kifejezès...tobbek kozt errol is ir,a kotekedésrol,b@sztatàsrol,a màsikba valo ''belerugàsrol'' ès még csak nem is kell Magyarorszàgra utaznia.

barabásildi 2018.08.17. 13:53:53

@Shanarey: Igen, viszont később nagyon jó lesz a gyereknek, ha kimehet apukához, és nem itt kell megrohadnia.

rnz 2018.08.17. 13:53:57

Nem elég, hogy - most már egészen biztos vagyok benne - az egész nettó hazugság, még cenzúrázzák a lebuktató posztokat. Na ez az igazán szánalmas.

zokogjatok 2018.08.17. 13:54:22

@Határátkelő: Valóban nem igazán a te hibád, az indexesek viszont többnyire a magyarfikázósakat teszik címlapra, gondolom az hozza a több kattot. Egy "Megérkezés Vietnamba" cikkre én biztos nem kattintottam volna, erre a trollbaitre meg igen. Szóval részükről érthető, részünkről is érthető, ilyen a rendszer.

És igen, a cikk egy tömény magyarfikázás, az összes kis checkboxot ki lehet pipálni:
- külföldön bezzeg mosolyognak
- külföldön bezzeg udvariasak
- itthon keveset lehet keresni (gondolom ez brutál meglepő lehet, hiszen néhány éve még simán vertük Svájcot, nem?)
- bezzeg mikor külföldön tökrészegen feküdtem, nem raboltak ki
- ellenben a rohadt magyar rendőrök még a jogsimat is elvették, pedig csak két sört ittam! tuti, istenuccse!

Az egyetlen bónusz, hogy belebegteti, hogy ki leszünk rúgva az EU-ból, ezt mostanában nem hallottam, de ez is egy régebbi klasszikus felmelegítve.

Sima egységsugarú nyafi.

Határátkelő 2018.08.17. 14:00:52

@zokogjatok: Nagyon sok poszt kikerül az Index címlapjára (ezek többsége is kint volt), csak hát egyszerűbb azt gondolni, hogy a Határátkelő egy magyargyalázó, hazaáruló blog. Igaz, a tények ezt nem támasztják alá, de a tények ugye nem nagyon zavarják azokat, akik egyetlen célja a fikázás.

Ez a poszt pedig egy elkeseredett ember írása, aki ebből adódóan nyilván néhol túloz, de ilyen is van és nem szerencsés ezt annyival lesöpörni, hogy kamu. Legalábbis szerintem.

telkoe 2018.08.17. 14:07:14

@werinter: Na most én havi 150-200 ezerért a kisujjam sem mozdítom meg. " Ez most irónia, ugye? Tudod a legtöbbünk a mindkét kisujját odaadná ennyi pénzért!

Ha van (lenne) mogotte nemi tudas is, akkor teljesen nyugodtan mondhatja, hogy ennyiert nem dolgozik (mert mashol sokszorosat megkapja). A joember legnagyobb problemaja, hogy erettsegi + felbehagyott felsofoku kepzes messze van a hasznalhato es megfizett tudastol es senki nem fog tole hasraesni ahogy o elkepzelte.

A munkaerőhiányt egyébként, amelyet annyira szajkóznak, a gyári sori munkák, a vendéglátás és az építőipari "biorobot" munkakörök jelentik.
Kerits (szak)orvost, hasznalhato informatikust, epgep tervezot, epvill tervezot, epitoipari szakipari barkit... es itt mar lazan millios nagysagrendrol beszelunk.

telkoe 2018.08.17. 14:22:19

@barabásildi: Tenyleg nagy jovot alapozhat a 960 eur segelyke es jovo hettol talan dolgozhatnek a boltban szinten karistolo apukara...

2018.08.17. 14:22:25

@Határátkelő: És szóhoz is hagysz jutni olyanokat, akiknek erről más a véleménye? Mert szerintem nem. Kínosan ügyelsz rá, hogy ellenvélemény ne hangozhasson el, mondván a stílus. Csak ezt már senki nem hiszi el.

zokogjatok 2018.08.17. 14:22:43

@Határátkelő: Ja gondolom "az ország átlépte a határt, ezért mi is átlépjük" is tök célzásmentes, semleges szlogen. Hagyjuk már.

No meg a következő tanulságot ajánlom még a figyelmedbe:

"Hiába vagy jó ember, pontosan fizeted az adódat, sok érdekes dolgot teszel, gazdag és tartalmas életet élsz sok érdekes hobbival, ha egyetlen alkalommal megdugsz egy kecskét, onnantól te vagy a kecskedugó ember."

Na valahogy ugyanígy van ez a magyarfikával is. Senkit nem érdekel, hogy hányszor NINCS magyarfika. Az az érdekes, hogy hányszor van.

Ettől ez persze még a te blogod és azt raksz ki, amit akarsz. Csak ez az elkenegetős "jaj de hát nem is igaz, nem is vagyok rasszista hiszen van zsidó barátom" szöveg, ez a fals.

Határátkelő 2018.08.17. 14:25:00

@molimau: Aki normális stílusban képes megfogalmazni a véleményét, az természetesen. (Azèrt nehéz lenne azt állítani, hogy ez alatt a poszt alatt pl. nincsenek kritikus megjegyzések.)

@zokogjatok: Bocs, az én hibám, azt hittem, lehet értelmesen beszélgetni. Többet nem fordul elő.

2018.08.17. 14:27:10

@zokogjatok: És ezt pont te mondod, aki csuklóból libsibolsizol le akárkit =akár azt is, akivel tegnap éppen egyetértettél), ha egy másik téma kapcsán kritizálni merészeli a Vezírt? HA nem ismeri vaslszeg a netes tevékenységedet, de te akkora Fidesz-troll vagy arányapám, mint ide Lacháza, és az nem kis távolság :PPP

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.08.17. 14:36:21

@Shish Yakoo: Uhh, bazz, ez nagyon kemény volt...
:-)))
A legdurvább korszakomat idézte.

Bredpitt Monika 2018.08.17. 14:40:07

@takarék-láng: a mocskos tolvajokat, meg az asszisztalo seggnyaloikat....legfokeppen,
axlista tul hosszu, az elet meg tul rovid,
veletlenul vettem eszre, hogy kerdeztel, nem kaptam uzenetet a blog.hu rol...
csak szolok....

2018.08.17. 14:47:58

@Pink Petsch: És aki ezen a blogon a magyarok kiirtásáról beszélt, azt minek neveznéd? Igaza van azoknak, akik azt mondják, ide bújtok el gyűlölködni.

2018.08.17. 14:48:11

@Határátkelő: Régóta olvasom ezt a blogot. Pár éve még érdekes, szórakoztató volt. Akkor is többségben voltak azok, akik előszeretettel pocskondiázták Magyarországot, de akkor még voltak egy páran a mérleg másik serpenyőjében is. Ez már egy jó ideje megszűnt. Most az van, hogy aki nincs moderálva, az bármiről, bárkiről, bármilyen stílusban bármit mondhat. Reagálni, védekezni nem lehet. Te nem engeded be ezeket a kommenteket, vagy csak sokkal később. Aminek a célja nyilvánvalóan az, hogy a kívülállók ezt megunják, és ne is próbálkozzanak.
Nekem erről az a véleményem, hogy ez gyávaság.

2018.08.17. 14:49:43

@molimau: Mna, még egy troll-madár. Ki beszélt a amagyarok kiírtásáról, édesanyakicsiharangja? A magyarokat nem kell kiírtani megteszik azt saját maguk ....

somlobodog 2018.08.17. 15:25:36

@zokogjatok: te most tényleg megdugtal egy kecskét? Sajnálom ha emiatt kikozositettek. Remélem konszezuson alapult az aktus.

2018.08.17. 15:40:29

@Pink Petsch: Igen, itt mindenki troll, aki nem énekel együtt a kórussal. A baj az, hogy már maga a kórus is fals.

eßemfaßom meg áll 2018.08.17. 15:43:09

"pedig havi 60 ezer forint gyerektartást kap."

Gavalléros.

Határátkelő 2018.08.17. 15:43:51

@molimau: Az is egy megoldás, hogy visszatérsz arra a blogra, ahol viszont büntetlenül lehet mocskolódni.

2018.08.17. 15:58:51

@molimau: Nem, de az egyértelműen Fidesz-propagandát nyomató Fidesz-trollokat kitiiltják, nagyon helyesen. Ugyanis az EGYEDÜLI IGAZSÁG hirdetői legfeljebb a Jehovák lehetnek :DDD Szóval, a faszom, aki kíváncsi rájuk.
Vitatkozni lehet, sőt kell is! Ez egy demokratikus rendszer alapja, ettől fejlődik egy társadalom, de az nem vita, hogy ha nem értesz egyet velem, akkor libsibolsi vagy, és a Soros fizet személyesen ... márpedig a mai magyar "vitakultúrára" ez jellemző.
Ezt gondold át, meg azt is, hogy bármennyire is egyetértesz a Fidesszel, szerinted, a pártpolitikától és menekült-rettegéstől elvonatkoztatva, szerinted normális, ami ma Magyarországon zajlik? (Nem kell erre itt, nyilványosan felelned, csak, kérlek, legalább 1 percet szánj rá az idődből, hogy elgondolkozz ezen, úgy, magadban ...)

Csak a yamaha 2018.08.17. 16:09:06

Hu de vacak/sánta írás ez..Kb a fele lehet igaz.Az biztos aki ezt írta,na az be/meg össze van zuhanva=fél hülye...És amúgy meg,nem kell Emirátusokba menni havi 2000.euróért..

Nancsibacsi 2018.08.17. 16:09:19

Tehát valaki, akinek egy árufeltöltő+pénztáros poszt előrelépést jelentene a "karrierjében" (azt ugye nem tudjuk meg mit is dolgozik), ráadásul iszik, még akkor is amikor vezet, nem kapott vidéken 200eFt-s nettóval állást. Mit mondjak: az írás stílusa alapján én se adtam volna. Egy piás kubikos vidéken tényleg nem keres 200 nettót, bejelentve csak azért mert azt szajkózza, hogy "nekem kislányom van". Nekem is van 2, meg mellé diplomám, jól fizető szakmám, és önuralmam, hogy ne piáljak pl. vezetés előtt (gondolom munka előtt meg akár közben is iszik).

2018.08.17. 16:13:17

@molimau: Mellesleg, Birca, igen a bolgár Birca, a Fidesz- politika-plakát arca állandó szereplő a blogon, szóval, igazán nem vádolhatod a bloggazdát a bármivel szemben ellenvélemyényeket-formálók kitiltásával. Amit te, és sokan mások sem a troll-brigádból nem értetek, az a stílus, és az előadásmód, gyakorlatilag a voitakultúra hiánya. Ezért vagytok kirakva a legtöbb blogról, ami ad is valamit magára, és nem a kattintásokat vadásza. Ezért, és nem az ellentétes vélemény miatt, mert az lehet, de ha tapló, bunkó módjára adod elő, személyeskedve (általában mondva ...), akkor a lőtéri kutyát sem fogja érdekelni. Ha nem tudsz civilizáltan vislekedni egy ineternetes vitában sem, akkor ne várj civilizált választ sem ... tudod, ha berúgod a kocsmaajtót. akkor jó eséllyel megkéselnek a törzsvendégek, és nemcsak egy borsodi zsákfaluban.

Nancsibacsi 2018.08.17. 16:19:25

@Határátkelő: "Aki normális stílusban képes megfogalmazni a véleményét, az természetesen. "
Sunyi előzetes moderáció bizony csak a kommancs és a termékreklám blogokon van. Ha valaki elhinné, hogy az ország tényleg olyan, mint ami a posztokban és a "szalonképes" hozzászólásokban van, azt gondolhatná, hogy Magyarországon még sose volt olyan rossz, mint most. Aztán nézd meg: a P rendszám 1 év alatt kipörgött (előtte az N ment vagy 2.5 évig), az autóvásárlások fele magán (előtte volt 10%, és nincs már 0%-os kezdőrészlet, mint amikor hasonlóan magas volt), meg megnézheted az ingatlan piacot is (a Balatonon, Velencei tónál az elmúlt évek összes nyaralója elkelt), - egyszóval ma az emberek Magyarországon olyan jól élnek, mint még sose. Na persze ez nem illik bele a "gazdáid" által sugallt képbe, amiért a fizetést kapod, hogy sugározd.

2018.08.17. 16:22:11

@Nancsibacsi: És ugye, olvasod is ezt a hozzászólásod, amire éppen reagálok? Szóval, megjelent, az belőzetes moderáció és a kritikád ellenére. Tehát, akkor mi is a bajod? Hogy nem anyázhatsz. és személyeskedhetsz következmények nélkül?

Bredpitt Monika 2018.08.17. 16:32:57

@Nancsibacsi: "egyszóval ma az emberek Magyarországon olyan jól élnek, mint még sose."

igen, pont ezt látom, amikor sosem látott mennyiségű hajléktalan van Budapest utcáin, és nemcsak a külső kerületekben, de bent a városban is

mikor jártál utoljára pl a Király utca Deák tér felőli részén, az utcán alszanak, hálózsákok mindenütt a BKV székház mellett?

miről beszélsz jó ember?

Nagykörúton túli magyar 2018.08.17. 16:45:17

Kedves Posztoló!
Ha az osztrákok korrektek lennének, engednék, hogy home officeban toljad. És akkor nyugodtan hazaköltözhetnél.
Ez Magyarországon már működik, én is így dolgozom. Ideje lenne a nyugatnak felzárkóznia már hozzánk.

ZOH 2018.08.17. 16:54:33

hat nem tudom, mikor ment ki a poszter, de biztos jo regen, mert az ittas vezetesre a zero tolerancia jopar evtizede megvan mar

2018.08.17. 17:02:20

@zokogjatok: @molimau: @Nancsibacsi: Hm, tudjátok mi a bajotok nektek tulajdonképpen? Hogy a liberalizmus nem nektek való. A liberalizmus csak társadalmi (és nemcsak biológiai) szempontból felnőtt embereknek való. Ti keveretik ( a netes tevékenységetekből kiderül) a liberalizmust az anarchiával. Gyerekek vagytok még, a társadalmi felelősségvállalásról legfeljebb hallotatok, azt, ami nektek tetszik a "jár" oldalt. A kötelezettségekről tudni sem akartok. Ezért is felel meg nektek egy diktatórikus atyáskodó rendszer, mert társadalmilag éretlenek vagytok még a a felellősségvállalásra, rábízzátok azt egy "atyuskára", jelen esetben Orbánra, de tökmindegy a név és a személy, bárki megfelene, aki képes számotokra betölteni ezt a szerepet.
Ti még nem vagytok eléggé fejlettek társadalmilag egy demokratikus rendszerre, ahol nemcsak egy vélemény az egyeduralkodó (tökmindegy melyik)
Nem vagytok ezzel egyedül, a társadalmi fejlettségi szint alsó fokán uszkve 2 millió társatokkal osztoztok Magyarországon. A nemzet tragédiája viszont, hogy kislétszámú, a demográfiai mutatói eléggé szarok, és a társadalmilag fejlettebb tagjai túllépnek az ország határain, ha csak tehetik. Ha meg nem tehetik, akkor az utódaikat nagyon nagy eséllyel erre ösztönzik ..... Mna, ez a nemzethalál, nem Soros György.

zokogjatok 2018.08.17. 17:18:19

@Pink Petsch: Most komolyan azon sírsz, hogy jaj a személyeskedés miatt nem lehet vitázni, és közben végig kizárólag személyeskedsz, hogy köcsög fidesztroll mindenki? :D

Nevetséges vagy, ember :D

zokogjatok 2018.08.17. 17:18:25

@Pink Petsch: Íme a "nem személyeskedés", ami végig arról szól, hogy "mert ti ilyenek meg olyanok vagytok" :DDD

Nyomjad még, öreg, ki kell ennek jönni :DD

zokogjatok 2018.08.17. 17:18:39

@Határátkelő: "Az is egy megoldás, hogy visszatérsz arra a blogra, ahol viszont büntetlenül lehet mocskolódni. "

Ja látom itt csak Pink Pecs mocskolódhat büntetlenül, n+1edik tirádájában, hogy miért is agyalágyult buta alsóbbrendű fideszkatona mindenki, és a rohadékok még személyeskednek is, és nem értik a más álláspontok szépségét :DD

Tényleg nem hiszem el hogy komolyan csinálja, annyira önironikus :D

2018.08.17. 17:21:18

@zokogjatok: Ez az őszinte vélemény arról a társadalmi csoportról, amihez te is tartozol. Nem személyesen rólad szól. Nem képzeld ennyire fontosnak már magad! :PPP

2018.08.17. 17:23:47

@zokogjatok: Éppen erről beszélek, hogy nem érted ... nem érted, hogyan nem basznak ki engem erről a blogról, sőt a netről sem, mint az amcsi filmekben ... csak azért, mert nem veled értek egyet.
Tudod, nekem nincs gazdám ...

2018.08.17. 17:29:46

@zokogjatok: Nem mindenki, de te tuti ... el is ismerted... bár lehet túl sok volt akkor éppen a kóla .... :PPP

N. Barbie 2018.08.17. 17:42:48

@nyuszigonosz: @_z_: kicsit tulkomlikaljatok ezt a kislany osztrak allampolgarsagot :)
Nem ismerem Ausztriaban az erre vonatkozo dolgokat, de pl. itt Angliaban van olyan, hogy egyik szulo sem angol allampolgar es a gyerek megis az. Akkor, ha legalabb az egyik szulo min. 5 eve folyamatosan, bizonyithatoan az orszagban el es a gyerek angliaban szuletik.
Szerintem valami hasonlo lehetett a posztolonal is.

javított állomány 2018.08.17. 17:42:52

@Lógás Hugó: Ez csak azért lehet mert minden poszter egyenlő, de vannak egyenlőbbek. :-)

zokogjatok 2018.08.17. 17:43:18

@Pink Petsch: Ja értem: "bár végig a vitapartnerekről állítok folyamatosan ellenőrizhetetlen, dehonesztáló dolgokat, de ez mágikusan nem személyeskedés, mert ez a valós véleményem, és különben sem rá mondtam, hanem egy olyan halmazra amiben ő is benne van" :D

Ecsém...

Én a posztról írtam (sírás), meg a blogról (sok a magyarfika, kezdve mondjuk a szlogennel). Erre mondta a bloggazda, hogy nem is sok, mert mittomén csak 20-ból 1. Erre mondtam én, hogy a 20-ból 1 is tud meghatározó lenni, a talán egyesek számára nehezebben érthető, de szerintem poén kecskebaszós példával. Itt úgy láttam, hogy nem akarja folytatni a vitát, vagy talán alapvető dolgokban nem értünk egyet és ezt nincs kedve tisztázni, szóval kb. lezárta a vitát.

Erre te megjössz, izomból kezdted, hogy "de te csak egy fidesztroll vagy", majd kioktatsz, hogy ne személyeskedjek, mert mi, kibaszott buta fideszkatona trollok, mind olyanok vagyunk, hogy (stb, buta állítások 30 soron keresztül) :D

Csodás :D

nyuszigonosz 2018.08.17. 18:00:16

N.Barbie:

Szerintem nem komplikáljuk túl a dolgokat. :-) Csak a helyükre próbáljuk tenni öket.
Mivel Ausztria nem Anglia, az állampolgárság megszerzése nem úgy van, mint ott.
Ausztriában nem lesz valaki születési helye szerint állampolgár. Csak abban az esetben, ha legalább az egyik szülö osztrák állampolgár. Másként nem.

2018.08.17. 18:02:44

@zokogjatok: Te, M ondták már neked, hogy az interneten kb. minden megmarad? A te korábbi hozzászólásaid is, ami egyértelmű narancstrollként azonosítanak, amit el is ismertél?
Mna, ekkor erről az alapról folytathatjuk, ha még akarod ...
Egyébként, nem tűnt fel, hogy a cenzúrával vádolt libsibolsi, szerinted magyargyűlólő oldalon megjelennek azért a kommentjeid? Egy ilyen ellentmondás nem ingatja meg a hülyeségbe vetett hiteted? Vagy mivel logikátlanm, csak megerősíti

2018.08.17. 18:09:19

@nyuszigonosz: Ja, Ausztriában a jus sangvini van érvényben, akárcsak Magyarországon, plusz Ausztria csak kivételes esetekben engedélyezi a kettős állampolgárságot, a posztoló leírt esete meg nem az, hacsak a neje nem osztrák, de akkor meg miért élne pont Magyarországon? No sense ...

2018.08.17. 19:00:30

@Határátkelő: Nagyon keveset kommentelek, és soha nem mocskolódom. De megkérdezném, ha én olyan stílusban írnék, mint Pink, beengednéd?

2018.08.17. 19:00:35

@Pink Petsch: Nem tudom, van-e olyan, hogy röhög a net, de ha van, akkor ez a kommented általános derültséget okoz. Te oktatsz ki másokat stílusról, előadásmódról, vitakultúráról? Jézusom!

2018.08.17. 19:00:40

@Pink Petsch: Már több helyen olvastam, hogy a liberalizmus a kisebbség diktatúrája a többség fölött. Teljesen egyet értek ezzel a meghatározással. Te vagy rá az élő példa.

hillman. 2018.08.17. 19:31:38

@nyuszigonosz: A család egyik barátja az 50es években született budapesten és amerikai állampolgár lett. A szüléstöl az utcán összeesö anyját egy diplomata felvette és mire a korházig értek már megszületett. Mivel a kocsi "területe" amerikai felségterület igy az ott születö gyermek automatikusan amerikai állampolgár.

nyuszigonosz 2018.08.17. 19:43:20

hillman. :

Igen én is hallottam/olvastam elsösorban így megszerzett amerikai állampolgárságról - amerikai felségvizeken lévö hajón/ amerika felett repülö gépen születettek, ezzel amerikai állampolgárokká váltak.

Csak Ausztria meg nem ilyen. Nekem lényegében abszolút mindegy, milyen állampolgár a poszt író gyereke.

Anselmo 2018.08.17. 20:22:36

Vagyis ha nem sikerül egy állásinterjú, akkor "Magyarország nem akar engem"? Gusztustalan mindenért az országot szidni, a posztoló felelőssége, hogy munkát találjon és eltartsa magát, nem az országé a felelősség, hogy eltartsa.

Billy Hill 2018.08.17. 20:53:28

Asszem volt már, de a határ közelébe kellene költözni, és ott munkát vállalni. (Akár az osztrák, akár a magyar oldalon. Győr, Szombathely stb. Nyilván anyagilag Burgenland még jobb.) És onnan már gyakrabban/gyorsabban tudja látogatni a gyermeket talán...

Isaac Milo Mendez 2018.08.17. 20:53:30

Annyira unalmas már ez a téma...

2018.08.17. 21:15:32

@molimau: Akármit is gondolsz rólam, én bármikor kiáálok majd azért, hogy te elmondhasda véleméynedet, szabadon, retorziók nélkül, fenyegetések nélkül, akár arról is, mekkora egy Soros-bérenc libsibolso vagyok. Jogod van hozzá, ha a jóérzés néha tiltakozik is, de jogod az van. És én bármikor kiállok a te és a hozzád hasonlók jogai mellett a szabad szóláshoz retorziók nélkül. Ez a demokrácia alapja. Ez ma Magyarországon nem valósul meg, egy kormánykritikus megjegyzés. és annyi ....
Ez a liberalizmus, amit te, és a hozzád hasonlóan gondolkodóak sosem fogtok megérteni ... hogy miért állna ki valaki olyanokért is, akik alapvetően rühellik, mert már nézetek vall. Ez az, amit te, és a hozzád hasonló gyerekek sosem fognak megérteni, az elv számít, a személytől függetlenül.

Nancsibacsi 2018.08.17. 21:36:34

@Pink Petsch: "Szóval, megjelent, az belőzetes moderáció és a kritikád ellenére."
3-ból kettő - ez tényleg k.rva jó arány.

Nancsibacsi 2018.08.17. 21:36:45

@Pink Petsch: "a liberalizmus nem nektek való. A liberalizmus csak társadalmi (és nemcsak biológiai) szempontból felnőtt embereknek való."
Várjál egy pillanatig, ez nem személyeskedés véletlenül? Akkor miért is jelent meg ez, meg ahogy utána fél oldalon kifejted még az alázást? Persze mikor én írtam rólad személyeset - nem bántót, vicceset - azt meg kimoderálták. Nahát - ki látott már ilyet...
Csak a szokásos kommancs blog...

taga20 2018.08.17. 21:41:30

@Nancsibacsi: mi van erdész, te vagy itt a dzsémszbond 00?

2018.08.17. 21:51:06

@Nancsibacsi: Nem, ez sima társadalomtudományi tény ... ahogy vannak biológiai érettségi szintek, úgy vannak társadalmiak is. Persze, tudom, Magyarországon éppen mostanában kiáltja ki Orbán a társadalomtudománmyokat (amiket egyébként ő is végzett) libisbolsi Soros-összeesküvésnek.
Azért, egy alapvető, józan paraszti ésszel elgondolkozhatnál, miért fél annyira Orbán a társadlomtudományilag képzett emberektől?

2018.08.17. 21:52:17

@Nancsibacsi: Vedd úgy, hogy 3-ból kétszer sikerült eltalálnod a megfelelő hangnemet, ami tényleg kurva jó arány ;))))

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2018.08.17. 22:19:00

@gabors: ez mi ez a 0 alkohol? Mo-n mindig is 0 ezrelék volt a megengedett nem?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2018.08.17. 22:20:59

2000€ egy jó szakmunkás bére azok miért kapnának úszómedencés házat?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2018.08.17. 22:28:30

Hála Istennek a 3 éves Kius már félig osztrák állampolgár, Bludenzben született. És mivel évek óta kint vagyok, megkapta az állampolgárságot is.

Ha megkapta az állampolgárságot a kicsi akkor miért félig állampolgár? Attól miért kapja meg vki mert a magyar szülei kint dolgoznak?

Jessss 2018.08.17. 22:52:03

@Dikusz: szerintem ez egy tipikus nagyotmondo kint elo posztja. Nem lehet osztrak a gyereke ha csak nem o is osztrak. De hat ev utan nem hiszem. Plusz miert menne megtavolabb ue allamokba? Ausztriaban is meg lehet keresni 2000€ netto. Ami ott meg semmi. Vicc az egesz poszt

taga20 2018.08.17. 23:14:19

nem értelek blog gazda!

M. Péter 2018.08.18. 00:51:38

@molimau: Azt mondod, hogy a liberális kisebbség szabadságra kényszeríti a többséget?

kronikas 2018.08.18. 04:16:53

@Nancsibacsi: az emberek közé az éhező 3 milla miért is nem számit? Se azok akik megfagynak vagy kilakoltatják?

gabors 2018.08.18. 04:38:25

@flash.gordon: "@gabors: ez mi ez a 0 alkohol? Mo-n mindig is 0 ezrelék volt a megengedett nem? "

NEM nezz utana kb 1 uveg sor nagyobb darab embernel 2 meg elment

nagyon fiatal lehetsz ...

valoban a FIDESZ alatt valtozott ez meg 0 ezrelekre ... es valami olyanra hogy helyszinen elveszik a jogist ... korabban nem volt igy..

amugy a valtozaskor nagyon nagy vita volt meg olyat is felhoztak hogy mi lesz a csuhasokkal hiszen mise alatt bizony jezus veret a bort kell inni es utanna beul atyuska a trabantba es meg ket harom faluban kell megint boroznia ... :-)))

De en mar 28 eve "kitantorogtam" vagyis nem biztos hogy jol tudom ... :-)))))

de nem is ez a kerdes ..

2018.08.18. 05:23:03

@gabors: tenyleg, erre a pap-kivetelezeses vitara emlekszem :)))))

2018.08.18. 05:29:13

@Pink Petsch: "miért fél annyira Orbán a társadlomtudományilag képzett emberektől? "

en nem hiszem hogy fel, emogott szimplan csak annyi van, hogy valamelyik magasra jutott tusko parasztnak nem tetszik, beszelgetett a tobbi tusko parasztal, akiknek ezutan szinten nem tetszett, es mivel megtehetik betiltjak.

ez kb olyan, mint hogy neked nem tetszete a kiszedett es ujrarajzolt szemoldok, aztan betiltanad, valami tokom indokkal, hogy pl isten nem azert teremtett szemoldokot, hogy aztan a nok jobban tujdak, hogy hogy kell annak allni. csak valoszinu te nem vagy akkora tusko paraszt, hogy azt hidjed, hogy a te velemenyed a mindenhato, es mindenkinek aszerint kellene gondolkodi, emiatt az ilyen lepesek erthetetlennek tunnek

eßemfaßom meg áll 2018.08.18. 08:42:46

@gabors: "valoban a FIDESZ alatt valtozott ez meg 0 ezrelekre . es valami olyanra hogy helyszinen elveszik a jogist ... korabban nem volt igy.."

Hazudni csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen úgy érdemes

www.origo.hu/itthon/20080617-zero-tolerancia-152vel-kevesebb-ember-halt-meg-az-orszag-kozutjain.html

"2008.06.17. 8:55

Sikeresnek ítélte a zéró tolerancia és más közlekedési szigorítások bevezetését Bencze József. Az országos rendőrfőkapitány tanulmányában azt írja, az év első négy hónapjában 152-vel kevesebb ember halt meg az ország közútjain, mint az előző év azonos időszakában. A rendőrök összesen 580 millió forint bírságot szabtak ki és több mint 2800 vezetői engedélyt vettek el"

24.hu/elet-stilus/2009/04/06/zero_tolerancia_kilencezer_jogsit_vettek/

"2009. 04. 06. 14:18
A zéró tolerancia tavaly januári bevezetése óta kilencezer sofőrtől vették el a helyszínen a rendőrök ittas vezetés miatt a jogosítványt. "

eßemfaßom meg áll 2018.08.18. 08:43:01

@LepesMez: "tenyleg, erre a pap-kivetelezeses vitara emlekszem :))))) "

jaja volt ilyen, csak az időpontot igazította félre a 28 éve kitántorgott memóriája a saját ideológiájának megfelelőre.

index.hu/belfold/bor2415/

"2008.01.23. 15:02
Német László, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) titkára levélben fordult Takács Albert igazságügyi és rendészeti miniszterhez az ügyben, hogy a misebor fogyasztását a papok esetében a rendőrök ne büntessék a közúti ellenőrzéseknél.

A misebor fogyasztásának büntetése a katolikus egyházat súlyos helyzetbe hozhatja, ugyanis az igazságügyi és rendészeti miniszter január 20-án életbe lépett úgynevezett "zéró tolerancia" rendelete értelmében a legkisebb alkoholszint kimutatása is a jogosítvány azonnali bevonásával jár. "

2018.08.18. 08:43:22

@M. Péter: A baj az, hogy az általatok, liberálisok által vizionált szabadságból a többség nem kér. És ez már mára eléggé egyértelmű. Jövő ilyenkorra meg még egyértelműbb lesz. A liberalizmusnak semmi köze a szabadsághoz, a demokráciához. mert a liberalizmus diktatúra A dolgok folyása megmutatja, hogy erre egyre több ember jön rá Európában.
Vagyis van remény arra, hogy Európa észhez tér, és megtöri a liberális világrendet. Ehhez nagy segítségünkre van Trump, aki maga is ezen munkálkodik. Kiváló elnök, aki hazában, nemzetben gondolkodik.

2018.08.18. 08:43:32

@Pink Petsch: Igen ez látszik. Naponta bizonyítod te is, meg a többiek is, milyen elánnal álltok ki a szólás-, és véleménynyilvánítás szabadsága mellett. Ha valaki eltérő véleményt fogalmaz meg, az rögtön troll, fideszbérenc, és már reklamáltok is a bloggazdánál, hogy miért engedi be.
Vagy ti ezt hívjátok liberálisul szólásszabadságnak?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2018.08.18. 09:14:56

@gabors: A papos vitára emlékszem de tuti, hogy nem az utóbbi egy-két évben változott meg. :)

Basz-ommm 2018.08.18. 10:36:20

"Elkövettem azt a hibát, hogy éppen szabadságra jöttem haza, én voltam a sofőr. "
LOL, azt követted el hogy ittasan vezettél. Ha ennyire nem érted az itteni dogokat akkor legjobb ha ott maradsz ahol ezeket a dolgokat megértik. Du bist maradni Austria!

HakapesziM 2018.08.20. 08:26:35

Lol. Még arról is Magyarország tehet, hogy elvették a jogsid. Apa, én 25 éve vezetek, Magyarországon mindig is 0.0 ezrelék volt a határ.

Tényleg borzasztó mi megy itt. Ott.

kék madár 2018.08.21. 06:02:08

@HakapesziM: "Magyarországon mindig is 0.0 ezrelék volt a határ. "
Apa, rosszul tudod, ne irj hulyesegeket

kék madár 2018.08.21. 06:04:00

@molimau: gyogyszered elgurult. Trump a demokracia lebontasan es a sajat diktaturaja kiepitesen dolgozik

2018.08.21. 07:29:02

@kék madár: Trump az első amerikai elnök, aki az amerikai nemzet, az amerikai nép érdekeit tartja elsődlegesnek, és nem a globális tőke érdekeit szolgálja, mint elődei. Ez kétségtelenül azzal jár, hogy szembeszáll a liberális világrenddel. Ezzel viszont már nemcsak az amerikai nép, hanem a világ minden népének az érdekében fellép, akiket a liberális vallási rend, szekta elnyom. Vagyis Trump a többség érdekében, a valódi demokrácia visszaállításáért küzd. Ugyan úgy, mint itt Európában már egyre több politikus.
Megértem, ha ez a liberális világrend fenntartóit, híveit rendkívüli módon idegesíti, hiszen mégiscsak az első számú nagyhatalomról van szó. Ha Trump meg tudja törni a liberálisok egyeduralmát az USA-ban az azt jelenti, hogy a liberalizmus halálos sebet szerez, és vége. Remélhetőleg sikerül neki, és fölszabadulunk a liberális diktatúra alól.

kék madár 2018.08.21. 08:11:43

@molimau: "Trump az első amerikai elnök, aki az amerikai nemzet, az amerikai nép érdekeit tartja elsődlegesnek"
ennel nagyobb hulyeseget meg nem olvastam a heten, es meg nagyon az eleje van. Trumpot az egvilagon semmi nem erdekli csak Trump. Halvany goze sincs a demokracia elemeirol, az alkotmanyrol, megrekedt egy 5 eves gyerek szintjen, melle meg a rasszista es fasiszta barat nezeteit sem szegyelli.. Folyamatosan hazudozik, es tudomanytalan eszbonto hulyesegeket tol a twitteren naponta, amitol a sajat tanacsadoi is a fejuket fogjak. Ha barki kriitizalja abba azonnal belerug a legalaptalanabb okokkal es vadakkal,. Nagyon sotet lehet abban a barlangban ahol elsz, hogy ezek nem jutnak el hozzad. Mentsegedre: megkerdezhetem, hogy hany eves vagy?

HakapesziM 2018.08.21. 09:05:35

@kék madár:

És azt is meg fogod mondani, mikor lehetett Magyarországon piásan vezetni, mondjuk az elmúlt 30 évben?

kék madár 2018.08.21. 17:56:16

@molimau: nem tudom hol elsz, de en abban az orszagban, amit Trump nagy erovel tesz tonkre, es ezt nap mint nap a boromon erzem. Olyan baromsagokat irsz, hogy fogalmam sincs mi lehet az agyadban es nem tudom az ovoda melyik evenel kene elkezdenem tenyek alapjan felvilagositanom teged, hogy az alapokig eljussunk

kék madár 2018.08.21. 18:51:50

@molimau: hat talan mert rendszeresen jarok Magyarorszagra, ott eltem 30+ evet, es naponta kommunikalok Magyarorszagrol rokonaimmal barataimmal.
A baromsag kriteriuma egyebkent a bizonyitas, kerlek ird meg, hol irtam baromsagot Magyarorszagrol.
Azt hogy te Trumprol baromsagokat irsz folyamatosan tudom bizonyitani, ha elkezdem sorolni a tenyeket, lemegy es feljon a nap mire a vegere erek es kezdhetem elorol, mert ujra csinal ugyanannyi elmebeteg kart mint elozo nap.

HakapesziM 2018.08.21. 19:10:38

@kék madár:

És? Nem az a kérdés, hogy mennyire büntetik. Magyarországon soha nem volt megengedett ittasan vezetni, úgy, mint egyes nyugati országokban van egy alacsony határ. Más kérdés, hogy a büntetési gyakorlat változik. Autópályán sem büntetnek gyorshajtásért 150 km/h - ig, de attól a limit még 130 km/h. A szesz limit meg 0.00 volt mindig is Magyarországon.

Oops.

HakapesziM 2018.08.21. 19:45:35

@kék madár:

Ezeket én is ismerem, kár keresgélned. Hivatásos sofőr vagyok, benne élek.

Olyat mutass, hogy Magyarországon legális volt valaha is 0.2, 0.5 vagy bárakárhány ezrelék megengedett alkoholszint amivel vezethetsz. Úgy, mint Nyugaton is van jelenleg több országban.

Mindenki tudja, én is, hogy a büntetési gyakorlat szigorodott időközben. Hogy korábban nem vették el érte a jogsit helyben azt is mindenki tudja, én is tudom.

De Magyarországon soha nem volt megengedett ezrelék.

Sean MacTíre 2018.08.21. 21:54:44

@LepesMez: emlékszel az emberarcú fideszes Pokorni esetére a balneológiával? :D Istenem, ha ő ilyen sötét, képzeld milyen a többi.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása