oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. augusztus 13. 06:30,  A külföldi önkéntesség sötét oldala 92 komment

2018. augusztus 13. 06:30 Határátkelő

A külföldi önkéntesség sötét oldala

Ha az ember szívesen kipróbálná magát külföldön, akkor jó választás lehet az önkénteskedés, ami már sokaknak bejött. Persze mint mindig, akad olyan is, akinek nem volt olyan jó élmény. Most egy ilyen beszámoló következik Pétertől, elöljáróban csak annyit hangsúlyoznék, hogy ez egy ember története, és természetesen várom a pozitív töltetű írásokat is.

Egy tárgy egy sztori - új sorozat a Határátkelőn. Részletek lejjebb!

evs_foto_europeanvoluntaryservice_org.jpg

„Mostanában eltűntek az EVS (= Európai Önkéntes Szolgálat) beszámolók a netről. Az én EVS beszámolómban lesznek negatív tapasztalatok is. Negatív tapasztalatokat meg pláne nem találni sehol a neten.

Pedig jó lenne, ha tudnának ezekről az EVS-re jelentkezők. Mert a marketing miatt eléggé felfújják az egészet, aztán ezért vannak a pofára esések. Nekem az EVS-ről mindig a Szex, csajok, Ibiza című film jut eszembe. Elmennek Ibizára animátori munkára mert kecsegtető az ajánlat, aztán a helyszínen megtörténik a pofára esés meg a szívatás.

Pontosan ugyanilyen az EVS is. 2014 előtt volt jó az EVS, akkor még nem voltak ilyen elvárások, mint most. Leginkább gazdag egyetemistáknak van több esélyük kijutni most már.

Régebben könnyen kijuthatott bárki mindenféle elvárások nélkül. Hivatalosan nincsenek feltételek, de elvárások vannak. Az is egy nagy marketing, hogy ingyen van minden. Nem, nincs ingyen, nagyon sok mindenért fizetni kell. Például ha egy távolabbi országba megy valaki, akkor nem fizetik az utazását, mert többe kerül mint amennyit az EU kifizet.

2015-ben voltam rövidtávú evs-en, nem akartam rögtön hossztávúval kezdeni. Ismerős ajánlott be, aránylag könnyen ment a jelentkezés, máshova nem is jelentkeztem. Nem is volt semmi probléma a rövidtávúval, csak annyi, hogy kevés volt a pénz, amit kaptunk.

Hetente kaptunk pénzt. Volt, hogy hétvégén nem tudtunk mit enni, mert nem volt rá pénzünk. Akik gazdagabb országból jöttek, azok könnyen feltalálták magukat, utazgattak szabadidőben. Mi nekünk pénz nélkül a szálláson kellett feltalálnunk magunkat.

A hely, ahová bárki mehet

2017-ben meg hosszútávú evs-re mentem. Rengeteg helyre jelentkeztem, még oda is ahova nem akartam menni, de nem fogadtak a diszlexia miatt. Így nem maradt más, mint hogy visszamenjek oda, ahol voltam.

Ez az egyetlen hely, ahova bárki mehet feltétel nélkül. Mozgássérült, süketnéma, vak, mentális beteg, otthonos stb. Pedig megnéztem volna más országot is, mert evs előtt sosem jártam még külföldön.

Ezért is volt gond az elvárásokkal mert bizonyos dolgokat elfelejtenek közölni a jelentkezőkkel kiutazás előtt. Én meg ugye szájba rágtam nekik a nehézségeimet a kiutazásom előtt, de ahogy megérkeztem, rá kellett döbbenem, hogy a falnak beszéltem.

Kértem, hogy jöjjenek ki elém a reptérre, mert nincs utazási tapasztalatom és rengeteg helyen kell átszállni. Angolul se tudok, meg az ország nyelvét se beszélem, jegyet már nem lehetett venni hétvégén este, gépből meg csak bankkártyával lehet.

A megérkezés nehézségei

Reptérről még eljutottam a vasútállomásra, de a vasútállomáson ott ragadtam, mert nem tudtam sehogy se jegyet venni. (Aki a MÁV-ot szidja, az még nem vonatozott a fejlett nyugaton. A roncs magyar vonaton lehet menet közben jegyet venni és van WC is. A fejlett nyugati vonatokon ez nincs.)

Na szóval nem jöttek ki elém a reptérre, mert senki elé nem mennek ki, mindenki oldja meg maga az odautazását. Más szervezeteknél még az elé is kimennek, aki több nyelvet is beszél, meg van utazási tapasztalata. Pedig az evs szerződésben benne van, hogy segítik az önkéntest az utazásban.

Nem volt más választásom, mint hogy taxiba üljek és elmenjek 180 km-re a szolgálati helyre. Több mint 500 euróba került repülőjeggyel együtt csak az odautam. Na, ennyit arról, hogy ingyen van az evs utazás.

Egy tárgy egy sztori – új sorozat a Határátkelőn!

Mi az a tárgy, amit semmi pénzért nem hagynál hátra, amit magaddal vittél Magyarországról vagy mindenképpen hazavinnél? Fotózd le és írd meg a történetét, miért fontos, mit jelent neked! Lehet gyermekkori játék, kabala, könyv, emlék, ruhadarab – bármi, ami fontos neked. A fotót és az írást a hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldd!

Rövidtávún megoldottuk azért az odajutást, mert többen utaztunk egyszerre, de most egyedül voltam és pánikba estem. Mikor megérkeztem, akkor a szálláson is ért meglepetés. Beraktak egy olyan kis lyukba, ahol épp csak egy emeletes ágy fért be. Az ágynak csak a felső része volt meg.

Jeleztem kiutazásom előtt azt is, hogy nem tudok emeletes ágyon aludni. Erre tessék, emeletes ágyas szobába kerülök. Nyolc hónapon keresztül a földön aludtam egy gardróbban. Ágyneműt se kaptam. Mikor hazamentem karácsonyra akkor hoztam magammal ágyneműt.

Mikor már sokszor szóvá tettem, hogy a földön alszok, rakjanak át másik szobába, akkor megunták és mondták, hogy rakjam össze az ágyat, mert ott van az alsó része is.

Magamra hagytak

Én azért sem költözhettem máshová, mert a mentoromhoz nem lakhatok közel. A többi magyart elválasztották tőlem. Ezért csak a mentorommal volt kommunikációm, senki mással nem. Magányos voltam, magamra lettem hagyva.

Pedig a szerződésben az is benne van, hogy a speciális igényű önkénteseket nem hagyják magára és segítenek neki társaságot találni. Ennek teljesen az ellentétjét csinálták.

Nekem nemhogy segítettek volna a társaság találásban, hanem még el is választottak tőlük. Mehettem 15 km-re dolgozni biciklivel fagyban, esőben, viharban, mert én nem költözhettem közelebb a mentorom miatt.

Kiutazásom előtt jeleztem azt is, hogy a műtétem miatt nem emelhetek nehezet, de csak olyan munkát adnak, ahol nehezet kell emelni. Más munkát nem tudnak adni jelenleg - mindig ezt mondták.

Itt látszik meg, hogy nekem nem volt választási lehetőségem, hogy hova menjek evs-re, mert csak itt fogadtak. Szintén benne van a szerződésben, hogy nem végeztetnek olyan munkát az önkéntessel, amit nem bír megcsinálni.

Elméletileg a mentorral kellett volna együtt dolgoznom, de gyakorlatilag ilyen sosem volt. Sokszor hetekre el is ment és nem tudtam senkihez fordulni, ha valamire szükségem volt.

Ezért is volt jobb a rövidtávú evs, mert ott nem hagytak magunkra, ott nem választottak szét minket, nem volt ez a diktatórikus rendszer, hogy azt is megmondják melyik ágyon aludhatsz és onnan nem költözhetsz máshová.

A rövidtávún egy kis idő után mindenki oda költözhetett, ahová akart, mindenkinek volt társasága, senki sem volt magányos. Rövidtávún munkát is lehetett választani hosszútávúnál meg ami jutott.

Hosszútávúnál a lányokkal kivételeztek mert ők jobb körülmények közt voltak elszállásolva. Meg ők aludhattak olyan ágyon is, ami nem emeletes, meg ők lehettek egy nagy szobában egyedül, míg a fiúk egy kis lyukban nyomorogtak ketten. Én a gardróbban egyedül alig fértem el, két ember ott lehetetlen lett volna.

Volt egy másik önkéntes, aki magyar és neki is ugyanaz volt a mentora, mint nekem, de ő lakhatott közel a mentorhoz, mert lány. És ő nem is volt magányos, mert közel volt a többiekhez meg a városhoz.

Szervezete válogatja

Nem egyformák a szervezetek, szervezete válogatja, ki hogyan segíti az önkéntesét,  meg ki hogyan tartja be a szerződést, de az biztos, hogy ha 2014 után nem szigorították volna be az EVS-t, akkor jobb helyre is tudtam volna menni, nem csak oda ahol fogadtak.

Nem akartam elárulni az ország nevét, de mivel nagyon sokan panaszkodnak, meg nagyon sok ebben az országban a rossz evs tapasztalat, ezért leírom. Hollandia.

Beszéltem több Hollandiában lévő ex- és jelenlegi önkéntessel és szinte minden szervezetre panaszkodnak. Főleg a szállásokra, rossz körülmények, rossz lakótársak, rossz mentorok, stb. nálunk a munkára is panaszkodnak hogy nem erre számítottak stb.

Nálunk a szállásokon egyre rosszabbak a körülmények. Két éve még nem volt önköltségű az ágynemű, két éve még minden szálláson volt mikró, most már csak egy-kettőben van. És egyre több olyan szállás lesz, ahol se konyha, se fürdő, semmi nem lesz bent, csak egy ágy, ahol majd ketten nyomoroghatnak.

Ezt onnan tudom, hogy mikor jöttem el haza, akkor kezdték el csinálni ezeket a szállásokat. Volt már előtte is pár ilyen, de most már egyre több lesz. Hát nem irigylem azt, aki oda megy evs-re ezek után. Sokan mentek haza tőlünk eddig is, ezek után még többen fognak.

Szereztem élményeket, meg jól éreztem magam, de ha ezeket az élményeket társasággal éltem volna át, sokkal jobb lett volna. Főleg, hogy most láttam először a tengert, meg most fürödtem először a tengerben. Milyen jó lett volna ezt valaki társaságával átélni! Szóval Hollandiába nem mennék EVS-re a helyetekben, nem ajánlom. Ha mégis, készüljetek fel ezekre, ne érjen ott meglepetés.

Összegzés az EVS-ről

Jelentkezés

Vannak feltételek a korhatáron kívül. Ha gazdag egyetemista vagy, van esélyed kijutni, viszont ha nem és valami betegséged is van, akkor nehéz lesz. És ne egyedül jelentkezz, hanem valakivel közösen, mert magányos leszel.

Utazás

Csak akkor ingyenes az utazás, ha kétszáz valahány euró alatt van az oda-vissza utad, mert annál többet nem fizetnek ki. Ez marketingfogás, ne hidd el. Közeli országba mész, akkor valóban ingyen van, ha távolra mész, akkor még neked kell ráfizetni sokat.

Előre nem fizetik ki az utadat, saját pénzből kell kiutaznod, aztán vagy kifizetik vagy nem. Nulláról indulni képtelenség, ezért is a csóróknak nehéz ez az egész. Ráadásul Pestre kell utazgatnod a küldő szervezethez a kiutazás előtt, amit nem fizetnek, mert a hazádban vagy még. Nesze neked, csóró vidéki, megint meg vagy lőve.

Legyen külföldi utazási tapasztalatod, mert az evs nem utazási iroda, ezért senki nem megy ki eléd. Szóval ha még nem jártál külföldön, akkor evs-el nem is fogsz kijutni, max. ha viszel ki magaddal valakit és többen csak kitaláltok valamit, hogyan tovább.

Szállás

Tudjál aludni emeletes ágyon is, mert nincs más. Tudjál főzni, mert nem minden szálláson van mikró. Vigyél ágyneműt, mert nem biztos, hogy kapsz. Ne legyél kövér, mert nem biztos, hogy beférsz egy kis lyukba, ahol az ágyad van.

Tudjál zajban aludni, mert a lakótársaid reggelig buliznak, meg a szobatársad nagyon horkol. Ne legyél éjszakai WC-re járós, mert nem minden szálláson van WC és fürdő, ha mégis, akkor öltözz fel és a természetben tudod csak elintézni.

Tömegszálláson minimum 6-an fogtok egy kis hűtőt használni úgy készülj, ott még intim tered se lesz. Vagy magányos leszel vagy intim tered nem lesz.

Mentor

Aki speciális igényű evs-re megy, annak lesz személyes mentora is. Bár nem biztos, hogy mindenki kap, mert nálunk a süketnémáknál nem volt jeltolmács például.

Igaz, hogy ők ketten voltak és el is voltak a többiekkel, csak nekem volt mentorom, mert én csak az anyanyelvemen tudok. És mással valóban nem is tudtam beszélgetni, csak a mentorommal.

Ezért nem elég a mentor, vigyél ki magaddal valakit, hogy legyen társaságod. És magyarországi mentort kérjél, mert az enyém határon túli volt és nem hitte el, hogy milyen élet van itthon, hogy vagyok olyan csóró, hogy a saját hazámban nem tehetem meg, hogy utazgassak.

(Ezért lenne teljesen jogos, ha elvennék a határon túliaktól a szavazati jogot, mert azt se tudják, milyen élet van Magyarországon, na de ez most nem ide tartozik.)

Nyelvtudás

Nem szokták reklámozni, hogy kell az evs-hez nyelvtudás, pedig kell. 2014 előtt nem kellett, most már kell. Csak ott fogadnak bárkit, ahol én voltam, de ott is csak szívatják az embert, meg rosszak a körülmények.

És nem elég a fogadó ország nyelvét tudni, mert angolul történik minden kommunikáció. A kötelező evs tréningek is angolul vannak és oda meg perfect angol kell, hogy megértsd. Nálunk ott szinte minden magyar ment kérdezni a fordítót, hogy akkor most mi is van, mert ők se értették, pedig tudnak angolul.

Beilleszkedés / társaság

Rövidtávú evs-nél könnyebb társaságot találni, mert csoportokban csináltok mindent és többen is mehettek egyszerre az országból. A hosszútávú evs-nél már nehezebb, mert egyedül utazol, egyedül csinálsz mindent.

Ha meg mentorod lesz, akkor még el is választanak a többiektől, mert nem lehetsz a mentorodhoz közel a munkaidőn kívül. De ezt szervezete válogatja. Ha nyelvtudás nélkül mész ki, ezt mindenképp beszéld meg a küldő és fogadó szervezettel is, hogy hadd vigyél ki magaddal valakit vagy ne válasszák szét a mentortól, illetve a többi magyartól, ha vannak.

A diszeseknek beilleszkedési nehézségük is van, nem beszélve azokról, akiknek enyhe autizmusa van. Nem volt fair, hogy engem elválasztottak a többiektől diszes létemre. Lelkileg meg is törtem a magánytól, de még így sem tettek azért, hogy nekem jobb legyen.

Nem mindenkinél válik be az a módszer, hogy összezárják külföldiekkel és akkor a kényszer ráveszi az angolra. Akinek így se megy, az soha nem tanul meg egy idegen nyelvet. Nem minden diszlexiás tud megtanulni nyelvet. Akinek erős disze van, annak nem fog menni semmilyen módszerrel.

A másik dolog, ami miatt nehéz még a beilleszkedés, ha különc vagy. Senkivel nem volt közös érdeklődés, én voltam egyedül rocker és ráadásként én voltam egyedül, aki csak az anyanyelvén tud. Így persze hogy nem közeledtek felém.

Szóval ha rocker vagy és nem tudsz nyelvet, akkor mindenképp vigyél ki magaddal valakit, mert magányos leszel. Rövidtávúnál ezekkel a nehézségekkel nem voltam egyedül és társaságom is volt. Sőt rövidtávúnál még barátnőm is volt.

Szerződés

Angol nyelven van, tehát ha csak a fogadó ország nyelvét beszéled, akkor visszaélhetnek vele, hogy nem tudod, mi van benne és nem tartják be. Felolvassák neked, de bármit mondhatnak, meg bármit kihagyhatnak belőle. Igy megvédeni se tudod magad.

Rövidtávú vs hosszútávú

Ha valami nehézséged, vagy betegséged van, akkor válaszd a rövidtávút kétszer, mert a hosszútávúnál nem foglalkoznak az emberrel. De ezeket mind szervezete válogatja.

Hosszútávúnál mindenképp utána kell érdeklődni a körülményeknek meg a mentoroknak, hogy mennyire segítik azt, akinek betegsége vagy nehézsége van.  Utána kell érdeklődni a helynek, milyen véleménnyel vannak róla az ex önkéntesek meg a jelenlegi önkéntesek is.

Látatlanban hosszútávúra nem szabad menni speciális igényűen. Ha egyáltalán létezik még speciális igényű evs…”

(Fotó: europeanvoluntaryservice.org)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: önkéntesség evs Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5814177297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dikusz 2018.08.13. 07:29:42

Mi lehet az az önkéntes munka, amit ez a fiatalember csinált?

Hari Seldon 2 2018.08.13. 07:58:03

"Utazási tapasztalat"?!? - Ez komoly?

Nem beszélek sem angolul sem a fogadó ország nyelvén... Diszlex... Nem végezhetek fizikai munkát...

A rokker az ha jól sejtem, valami olyan lehet mint az "emo"-s, csak az egyik lányban, másik fiúban nyomatja a "kegyetlen világban egyedül mindenki ellen, performanc-ot"... - Hát ez sem valami bíztató egy ilyen önkéntes munkához.

Din Serpahis 2018.08.13. 08:06:00

Hat ize... Nem akarom bantani a posztolot, mert biztos van baja, de igy nekimenni ennek az egesznek, hat nagyon gaz. Az angol lenne a minimum, alapszinten fel ev alatt meg lehet tanulni, azzal mar Hollandiaban siman elvagy.

Mme Seldon 2018.08.13. 08:09:03

Én sajnálom ezt à fiút, aki tényleg kilépett a komfortzónájából. (De minek?) Mi az a rövid meg hosszútávú önkéntes munka? Miért kell message lakni à mentortól? Biztos jól értette az ágy-sztorit?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.13. 08:35:21

Az önkéntesség a modern kapitalizmus egyik leggyomorforgatóbb jelensége. Lényege: immár legyen a profit 100 %-a a tőkésé.

IT Knight 2018.08.13. 08:35:24

az önkénteskedés a gazdagok és a munkanélküliek sportja

úgy tűnik, a külföldi önkénteskedés meg csak a gazdagoké

IT Knight 2018.08.13. 08:35:31

hozzátenném, hogy itt is megjelenik a férfiak elleni diszkrimináció, mint annyi más helyen a társadalomban

persze a posztoló ettől függetlenül egy picit életképtelen, leginkább az fura nekem, hogy csak magyarul tudott és hónapokra kiment önkénteskedni. nem akarom bántani, de azért így nehéz...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.13. 08:44:42

Sok minden egyéb furcsaság mellett ez feltünt, de majd IT Lovag ezt is kimagyarázza, a Nagy Fene Boldog Magyarországról:

"magyarországi mentort kérjél, mert az enyém határon túli volt és nem hitte el, hogy milyen élet van itthon, hogy vagyok olyan csóró, hogy a saját hazámban nem tehetem meg, hogy utazgassak.

(Ezért lenne teljesen jogos, ha elvennék a határon túliaktól a szavazati jogot, mert azt se tudják, milyen élet van Magyarországon"

Fura sztori, mit tudott csinálni egyáltalán akkor? Mi volt a melo? S már elnézést, de ha nem beszélt nyelvet, akkor miért kellett külföldön önkénteskedni, nem az az alap, hogy egy kis nyelvtudás azért van, s azt lehet fejleszteni ott kint?

IT Knight 2018.08.13. 08:53:55

@kisrumpf: nincs szükség magyarázkodásra, a nép dönt arról, hogy kit szeretne kormányon látni

fájdalmas ez nektek, de Orbán, Trump, Brexit, mind demokratikus választás eredménye

imádom visszanézni ezekről az eredményvárókról a videókat. főleg a Hillary Clinton fanok sírását... mindig felvidít :D de a legutóbbi magyar választások is jók voltak :D

Taxomükke (UK) 2018.08.13. 09:01:11

A posztert fegyverrel kenyszeritettek minderre?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.13. 09:09:27

@IT Knight: akkor csak élvezd tovább az eredményét. Jó egészséget hozzá.

adg 2018.08.13. 09:10:30

Mit kell csinalni? Meg miert?
Most akkor ha jol ertem volt agy, csak nem volt osszerakva, tehat arra kell felkeszulni, hogy agyat kell szerelni.

Sajnalom, hogy igy alakult, talan lehetett volna jobb elmeny is.

Arthamyr 2018.08.13. 09:13:04

Csak vakarom a fejem, hogy mi a f. van? Kb. nincs benne olyan dolog, amit értek, annyi kérdésem lenne, hogy igazából kár is feltenni. Nagy a poszternél a baj, inkább azt kellene kezelni, mielőtt önkénteskedni akar...

adg 2018.08.13. 09:13:06

@kisrumpf: azert remelem megbocsatasz neki?
Szerintem amugy jo, hogy itt van, szinfolt. Valahol erdekes nezni, ahogy annyian ugranak a beszolasaira. Hamar Hintus kikopott innen, legalabb o hoz egy kis vidamsagot.

wuaaa 2018.08.13. 09:13:32

Nekem ez jutott az eszembe a posztot olvasva:
youtu.be/Zi4pwfrVXVA?t=164

Olliék 2018.08.13. 09:17:48

Angolul nem beszélve kész öngyilkosság ilyen útra menni, pláne ha az ember nem talpraesett.
Otthon is van ám dögivel önkéntes lehetőség. Én hospice-ba jártam, meg hajléktalanszállóra.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.13. 09:36:07

@adg: egészséget kívántam neki, az nem elég? Szükség lesz rá, nyelni, amit Orbán elé tálal.

Arthamyr 2018.08.13. 09:38:00

@adg: Végülis a feketét is lehet színnek venni. Viszont ritkán szokták vidám színnek tekinteni.

Csodabogár 2018.08.13. 10:20:36

Nem értem az egészet. Mi a baj? Dislexia, ezért nem tud semmilyen nyelven. Meg se próbálja, mert nem. Mellesleg a jelenlegi svéd király is dislexiás, még megtanult angolul és talán németül is tud. Szóval ez nem mentség.
Posztolónál valami más baj lehet, meg kellene nézetni a dolgokat. Képzelem mennyire örülnek az ilyen önkéntesnek, aki nem tud emeletes ágyon aludni, nem tud semmilyen nyelven beszélni és fizikai munkát se csinálhat. De a legjobb, nincs utazási tapasztalata. Ezen már csak nevetni tudok.

Tke 2018.08.13. 10:22:42

A poszter tudja, hogy nem beszél angolul és hogy nem is tud megtanulni. Nagyon nehéz elképzelni, hogy akkor pont németül vagy hollandul beszél. Ez már önmagában is gátja a külföldön végzett emberi munkának.
Azt is tudja magáról, hogy finoma szólva is különc alkat plusz egyedül jelentkezett. Milyen alapon jött volna ki bármilyen társasági élmény?
Tengert akart látni? 15 ezer forintból Pécsről és Szegedről is elviszik egy naposra Horvátországba (csak hogy vidéki helyszíneket említsek). Ki akart jutni külföldre? Az említett 500 euróból elég sok mindent el lehet intézni (lásd például a fapadosokat).
Túl sok az ellentmondás, úgyhogy eléggé kamu szaga van a sztorinak.

DieNanny CH 2018.08.13. 10:27:26

Nem tudom, én eddig azt hittem, ha egy munkára azt mondják, önkéntes, akkor ez azt jelenti, én nem várok ellenszolgáltatást. Saját pénzből fedezem az utazást, szállást, étkezést.
Tévedtem volna?

puhacica 2018.08.13. 11:19:16

vagy otthon kell maradni a seggunkon.

nyuszigonosz 2018.08.13. 12:04:02

Ez az egész önkénteskedés -cirkusz : szerintem ezen óriási pénzeket keresnek valakik.
Na nem az önkéntesek, bár ugye az ö szállasukat és étkezésüket is valakinek fedezni kell meg hát zsebpénz. Szóval világlátás ez fiataloknak.
Csak ez is valahol egy olyan irányba megy, ami ezek szerint még a szegény önkéntesnek is irtó drága. :-)

Na ezért kell önkéntesen pl. varrógépeket "javítani" Írországban olyan fiataloknak, akik addig varrógépet még sehol sem láttak. :-) és hasonló érdekes dolgokat önkénteskedni most akkor Hollandiában.

Na mindegy, mi közöm hozzá, de ha ilyen rossz, akkor meg minek az egész.

Dislexia - nem zárja ki a nyelvtanulást és nyelvtudást.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.13. 12:13:52

@nyuszigonosz: te, ez most valami aktuális dolog? vagy viccelsz: "önkéntesen pl. varrógépeket "javítani" Írországban olyan fiataloknak, akik addig varrógépet még sehol sem láttak. :-) és hasonló érdekes dolgokat"

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.13. 12:17:03

Az is lehet, a posztoló nem olvasta el az EVS céljait:

1. increasing your own skills through the practical experience of volunteering abroad;
2. encouraging the learning of another language;
3. encouraging the learning of another language;
4. developing the ability to interact with persons of different language and culture;
5. spreading tolerance among young people of the European Union;
6. promoting active citizenship;
7. supporting the development of local communities.

nyuszigonosz 2018.08.13. 12:24:06

kisrumpf: azthiszem nem most aktuális, vagy lehethogy még mindig, csak mert már volt itt ilyen önkétes - poszt, na az varrógépeket javított Írországban :-) Csak az nem panaszkodott ennyit. :-)

soad1221 2018.08.13. 12:24:53

@DieNanny CH: én meg úgy tudtam, hogy a szállást, étkezést többnyire és nyilván nem 5 csillagos szinten de állják, de fizetésről még én se nagyon hallottam..
úgy tűnik tévedtünk :)

Taxomükke (UK) 2018.08.13. 12:54:04

Egyszer valami kiallitason lattam egy onkentes szervezet standjat. Odamentem beszelgetni veluk. Roviden: tobb ezer fontot kellett volna fizetnem nekik, hogy elmenjek ingyen dolgozni Afrikaba nehany honapra.
Nem mentem.

Szabinho 2018.08.13. 13:11:42

hát, nekem eszembe sem jutott volna az ő helyzetében kimenni.

Almandin 2018.08.13. 14:11:14

@maxval balcán bircaman: Most teljesen egyetértek veled, birca! Magyarországon is dívik az, hogy önkormányzatok úgy oldják meg a közintézmények festetését, hogy felkérik a helyi szobafestőket egy kis önkéntes munkára. Láttam én is plakáton néhány hónapja olyan hirdetést, amiben önkéntes munkást kerestek telefonos lelkisegély-szolgálathoz. MIÉRT NEM AKARNAK FIZETNI?
Az önkéntesség eredetileg nemes dolognak indult. Gazdag amerikai üzletasszonyok a nyári szabadságukon elmentek önkénteskedni a szegények javára. Jimmy Carter is eljött Magyarországra ilyet csinálni, házat építeni. Mára mi lett ebből? A munkanélkülieket, megváltozott munkaképességűeket gyakran csak erre veszik fel. Én ilyen körülmények közt nem vállalnám, mert ez balekvadászat.

Almandin 2018.08.13. 14:11:28

@Csodabogár: Diszlexiánál simán lehet, hogy valaki alapszinten se tud megtanulni idegen nyelven. Nincs két egyforma diszes ember se. A svéd király esete azért más, mert két germán nyelvet megtanulni a germán anyanyelv mellé nem annyira nehéz, mint egy agglutináló, finnugor nyelv alapjáról indoeurópai nyelvet tanulni. Még az egészségeseknek is nehezebb, nem véletlen, hogy nálunk nincs olyan sok magas szinten angolul beszélő ember, mint az indoeurópai népeknél.
Más kérdés, hogy én se indulnék neki úgy egy másik országnak, hogy minimum egy pohár vizet ne tudjak kérni angolul vagy a célország nyelvén.

Almandin 2018.08.13. 14:11:40

Mindenkinek tudom ajánlani a következő oldalt:
nehagyd.hu/a-kampanyrol
A fiú munka-és lakhatási körülményei súrolják a rabszolgatartás határát. Egyre gyakoribb, hogy az embereket állásajánlatokkal külföldre csalják, aztán személyi szabadságuktól megfosztva rabszolgaként dolgoztatják őket. Régebben ez főleg prostitúcióra kényszerítés volt, de ma egyre gyakoribb, hogy egyéb munkáknál is szolgasorba taszítják az illetőt. gyakori ez az építőiparban, de akár az idősgondozásban is. Nagyon óvatosnak kell lenni!

Almandin 2018.08.13. 14:11:44

@Taxomükke (UK): Balekvadászat. Ezeket börtönbe kellene zárni.

csillagporszem 2018.08.13. 14:44:25

“A diszeseknek beilleszkedési nehézségük is van, nem beszélve azokról, akiknek enyhe autizmusa van.”

Autizmussal élsz? Furcsa stílusú a leveled, ezért gondoltam, hogy ez rád vonatkozik, de ha nem akkor bocsi. A fiam autizmussal él, még kicsi, de hiába van 110-es IQ-ja ami nem olyan rossz, de nehezen tudom még most elképzelni, hogy valaha egyedül menjen külföldre, miközben most még egy forgó ventillátor előtt se mer egyedül elmenni :) Ha autizmusban érintett vagy akkor le a kalappal, hogy kimentél egyedül a nagyvilágba :)

M. Péter 2018.08.13. 15:13:49

@maxval balcán bircaman: Állatorvos barátom 1/2 évig Etiópiában önkénteskedett, ingyen gyógyította és oltotta az ottani parasztok állatait. Ezzel mi bajod van?

nyuszigonosz 2018.08.13. 15:57:14

M.Péter: Szerintem az ilyen önkénteskedéssel a világon senkinek semmi baja nincs. Aki akar, az megy és ott önkénteskedik ahol akar - a barátod esetében a kérdés tán csak annyi, melyik szervezet fizette a gyógyszereket, de ez már csak részletkérdés, gondolom valamilyen szervezet.
Vannak emberek, akik akár a szabadságuk alatt, vagy hosszabb fizetetlen szabdás alatt, vagy akár nyugdíjas éveik elején önkénteskednek szerte a világban, de általában abban a szakmában, amihez értenek. Maguk választják meg, mit és hol segítenek.

Az önkénteskedés baja az ott van, hogy egy egész üzletág lett abból, hogy mindenféle munkákra önkénteseket toboroznak - és általában a toborzáskor még csak annyi sem tudható, milyen munkáról is lenne szó. Olyan munkákra is sokszor, amelyekhez valamiféle szakértelem kellene de sok esetben legalább nyelvtudás, - mivelhogy olvastam már tán szintén itt, hogy fogyatékos gyerekekkel foglalkoztak valahol
önkéntesek abszolút nyelvutás nélkül, mindenféle elözetes ismeret nélkül, ami szerintem több rosszat mint jót hoz.

Almandin 2018.08.13. 15:58:40

@M. Péter: Ha valódi önkéntességről van szó, az más. Az állatorvosok többsége elég jómódú, megengedheti magának. Van olyan vagyona vagy annyi félretett jövedelme, amennyi ezt lehetővé teszi, ez teljesen más helyzet, mint a munkanélküliek, megváltozott munkaképességűek kihasználása önkéntesség címszó alatt.

gabors 2018.08.13. 16:29:02

szegeny mentor.... :-)))))

ja en is leirom gazdag egyetemista .... (nem erzem jobban magam ) a posztolonak is karvolt ezt nyomni..

amugy miert nem ment haza ha ilyen korulmenyek koze kerul en nem maradtom volna 1 napnal tovabb

gabors 2018.08.13. 16:34:37

@kisrumpf: "Az is lehet, a posztoló nem olvasta el az EVS céljait:"

de ez mind angolul van mint tudjuk ugy nem tud. Elolvasni meg talan de megy (betuket talan ismeri egy dislexias is) de nem erti ...

gabors 2018.08.13. 16:38:53

@DieNanny CH: "Nem tudom, én eddig azt hittem, ha egy munkára azt mondják, önkéntes, akkor ez azt jelenti, én nem várok ellenszolgáltatást. Saját pénzből fedezem az utazást, szállást, étkezést."

"Tévedtem volna? "

van olyan is :-) nalunk pl Intern-nek hivjak oket a ceg egy fillert nem fizet se szallas se kaja se utazas se semmi sot kotelezo eu biztositast kell bemutatni ... ja es Graduate School minimum ... megis van hogy 2 evre elore jelenkeznek ...

Ez az egesz poszt egy szar regi epitotaborra emlekeztet azok is onkentesek voltak de ott volt kaja (bar nem tudom en mindig talaltam valami kibuvot es nem mentem )

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.13. 16:44:48

@gabors: ah, shit igazad van, bocsánat posztoló. De legalább az eligazitáson mondhatták volna neki.

labirintus1 2018.08.13. 17:56:15

Azt hiszem, ebben az esetben a magyar küldőszervezet hibázott.

Gábornak egyszerűen meg kellett volna mondani, hogy sajnos nem alkalmas EVS-re.

Az EVS felnőtt, önálló embereknek van és aki nem képes Hollandiában megvenni egy vonatjegyet, az szerintem nem az. No meg fogadószervezetként én is elég rosszul reagáltam volna, ha valaki közli, hogy diszlexiás és ezért nem tanul meg se angolul, de hollandul, nem végez fizikai munkát és nem tud emeletes ágyon aludni. A vontatos sztori alapján viszont gyakorlatilag semmi mást sem tudnék rábízni.

Egyébként nagyon sok ismerősöm volt EVS-en és a többségük kifejezetten kerülte a többi magyart, mert a fő céljuk egy új nyelv megtanulása volt.

El nem tudom képzelni, hogy Gábor mit várt ettől a programtól.

gabors 2018.08.13. 18:14:04

@labirintus1: "El nem tudom képzelni, hogy Gábor mit várt ettől a programtól. "

gazdag egyetmista akar lenni :-)

Almandin 2018.08.13. 18:33:27

@gabors: Akkor fordttassa le valakivel. De akkor se tanácsos pláne egyedül más országba menni idegen nyelvtudás nélkül.

Almandin 2018.08.13. 18:33:35

@nyuszigonosz: Én már jártam úgy sok évvel ezelőtt, hogy rendes irodai munkára jelentkeztem (Magyarországon). El is kezdtem dolgozni, elém nyomtak egy önkéntességi szerződést. Mondtam, nem erről volt szó. Azzal hitegettek, hogy csak az adózás miatt van így, néhány nap múlva csinálnak egy rendes munkaszerződést. Otthagytam őket.

nyuszigonosz 2018.08.13. 18:53:54

Almandin - hát jól tetted, hogy otthagytad azt a munkahelyet, abból szerintem sosem lett volna rendes munkaszerzödés.

gabors 2018.08.13. 19:02:33

@Almandin: "@nyuszigonosz: Én már jártam úgy sok évvel ezelőtt, hogy rendes irodai munkára jelentkeztem (Magyarországon). "

hogy mik vannak ? ilyen lehet Mo-on ??

Che21 2018.08.13. 21:08:15

@gabors: Jó nagy hüle vagy, hogy anno kihagytad az építőtábort.

Én Kubában, egy TSZ-ben voltam tíz évvel ezelőtt önkéntes munkán, de az szuper volt.

Shanarey 2018.08.13. 21:15:12

A posztoló, nyavalyogni megtanult, de angolul nem, ám gond nélkül fejjel megy a falnak, hogy utána elmondhassa, milyen rossz is az.

Valaki hozza össze ezt a fickót a Hintával, s aztán alapíthatnak klubot.

:-)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.13. 21:17:49

@gabors: én is kihagytam. KISZ-tag sem voltam. Erre felvételinél ez volt az elsö kérdés, hogy miért nem voltam, miért nem épitötáboroztam. A nyaranta végzett önkéntes melo sz*rt sem ért. (Nem vettek fel, na de nem ezért.)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.13. 21:24:33

@IT Knight: "az önkénteskedés a gazdagok és a munkanélküliek sportja.
úgy tűnik, a külföldi önkénteskedés meg csak a gazdagoké"

Kisse elnagyoltak es tevesek az elkepzeleseid az onkentessegrol :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.13. 21:31:15

@Almandin: "Az önkéntesség eredetileg nemes dolognak indult. Gazdag amerikai üzletasszonyok a nyári szabadságukon elmentek önkénteskedni a szegények javára. Jimmy Carter is eljött Magyarországra ilyet csinálni, házat építeni. Mára mi lett ebből? A munkanélkülieket, megváltozott munkaképességűeket gyakran csak erre veszik fel"

kar, hogy ebbe az iranyba ment el. Nem tudom, ez europai jelenseg-e, de azert pl. itt az USA-ban meg el - legalabbi ahogy en tapasztalom - az eredeti szemlelet is, es sokan onkenteskednek (es nemcsak a "gazdagok"). Sok fiatal pl. igy szerez gyakorlatot, ami munkakeresesnel egy jo pont az oneletrajzban.

gabors 2018.08.13. 21:33:47

@Che21: che na persze, fasza hely az kuba Socialsm or Muerte ... meg a nagy che fej a forradalmi teren pricesless (igaz a betonka nem kicsit porladozott de a lovaskocsiknak ugy is jo volt..)

Nem tudom tomeg halal lesz ott nemsokara vagy csak lemeszelik a regi idok baromsagat ...

En kb tizenot eve voltam de eszembe nem jutott hogy tszcsbe menjek onkent dolgozni ... meghagyom nekik a szocializmusuknak ezt a vivmanyat ...

gabors 2018.08.13. 21:35:43

@Shanarey: "Valaki hozza össze ezt a fickót a Hintával, s aztán alapíthatnak klubot." az mar gazdag egyetemista (ha igaz) :-) .... nem fognak kijonni egymassal

halaloszto 2018.08.13. 21:47:55

@maxval balcán bircaman: És akkor te most önkéntesként csinálod ezt a kommentelést? Nem fordul ki a gyomrod tőle?

gabors 2018.08.13. 22:11:17

na kint van a fooldalon a poszt jonnek is sokan "szagerteni"

ezert a posztert kar hogy odakerult ...

sárga nyúl 2018.08.13. 22:23:36

@csillagporszem: Szerintem is autista a posztoló és elismerésre méltó, hogy feltalálta magát és végigcsinálta a körülmények ellenére.

Orochimaru 2018.08.13. 22:23:42

@puhacica: Teljesen igazad van. Ahelyett, hogy mindenki maradna, lelépnek külföldre az emberek mosogatni. De egy életen át nem lehet menekülni!

Csodabogár 2018.08.13. 23:10:05

@Zsuzsi65: Itthon ma is sok önkéntes munka van. Barátnőm mióta nyugdíjas, állandóan ruhákat gyűjt rászorulóknak, ebédet oszt szendvicseket gyárt stb. Tényleg teljesen önkéntesen valamelyik szeretetszolgálat keretén belül. Ja és nincs egyedül!

Arthamyr 2018.08.13. 23:12:43

@labirintus1: @gabors: Annyira, hogy inkább Péter volt. :)

gabors 2018.08.13. 23:14:44

@sárga nyúl: "hogy feltalálta magát és végigcsinálta a körülmények ellenére. "

egy a posztbol meg az sem derul ki hogy MIT CSINALT

amit vegig csinalt az az kb hogy szekrenyben aludt

azert vonat helyett taxiba ulni nem egy nagy talalekonysag ..

ja otthonrol vitt agynemut ... (ezt nevezem talalekonysagnak :-(

ja es hazament karacsonyra ES VISSZAMENT ebbe a helyzetbe ez azert nem semmi "kitartast" jelent foleg hogy minden rossz volt allandoan kiszurtak vele tarsasaga sem volt stb... egy olyan dolgot nem irt ami miatt ezt vegig csinalta (kizarolag hogy eloszor eleteben tengert latott es furdott is benne... ) nem irta meg hogy milyen tapaszalatokat gyujtott ha barmit is ha nem akkor kb minek vesztegette az idejet valami penzt kaptak ? persze ha Mo-on sem nem tanult sem nem dolgozott akkor ez lehet meg annal is jobb volt ...

gabors 2018.08.13. 23:22:14

@Arthamyr: igazad van de en CSAK ideztem valaki posztjat nekem fogalmam sem volt a nevrol atsiklottam felette ... egyszer sem irtam nevet sehol

amugy tok mindegy a nev az egeszen poszton semmit nem valtoztat sajnalom a posztolot hogy ilyen helyzetbe kerult de ebbol sajat maga is ki tudott volna lepni (mint irtam kozben hazament agynemuert )

Lilli_Csiribiri 2018.08.13. 23:29:44

Ez az egyik legfurább írás amit valaha olvastam ezen a blogon. Erről az EVS-ről nem tudok nyilatkozni mert én nem voltam ilyenen, szóval azt nem tudnám megmondani hogy jó-e vagy sem, de szerintem a poszternek nem volt való az tutti.
Azért mert egy szerződést aláírtál az nem jelenti ám azt hogy rabszolga vagy és te a szerződés lejártáig nem mehetsz el ha nem tetszenek a körülmények. Bizony el lehet menni én egy cruiseship-en mondtam fel a rossz körülmények miatt, valahogy kibírtam azt az egy hetet amíg Barcelonáig eljutottunk aztán szevasz tavasz. Minden szerződést fel lehet mondani hivatalosan a feltételek betartásával, plusz ha külföldön dolgozol akkor úgyis fel tudsz mondani hogy ott hagyod őket mint eb a Szaharát, ugyanis tutti nem fognak utánad jön hét határon hogy bepereljenek valamelyik ország munkaügyi bíróságán. Szóval finoman szólva sem értem, hogy a posztert mi tartotta vissza attól hogy meglépjen egy helyről ahol ilyen rosszul érezte magát.

sárga nyúl 2018.08.13. 23:49:31

@gabors: Nekem ép értelmű, diszes autista gyerekem van. Ha eljut egyszer addig, hogy egyedül képes lesz külföldre menni, nagyon boldog leszek. Hát még ha tud hívni egy taxit külföldön. Nem beszélve arról, hogy egyedül volt kint hónapokig a posztoló.
A tapasztalatait pedig a disz ellenére leírja - úgy, ahogy le tudja, és olyan dolgokat ír le, ami neki fontos, mert nem tudja más szemszögéből nézni a kérdést. (És naivan megosztja egy halom empátiahiányos kommentelővel, de hát pont ez az autizmus egyik lényeges eleme, hogy nem tudja, hogy ezért csak a rugdosás fog járni.)
És hogy miért ment vissza? Több oka is lehet, nem állok neki találgatni, és az autisztikus gondolkodás más, nem biztos, hogy ami nekünk evidens, hogy probléma és megoldható, az neki is az.

(De egyáltalán nem biztos, hogy a posztoló deklaráltan autista, csak az ismétlések mennyiségéből és egyéb jelekből ez látszik. Ha pedig autista, akkor ez bizony igen komoly teljesítmény volt, bármi volt a munkája.)

kék madár 2018.08.14. 01:51:28

@IT Knight: " de Orbán, Trump, Brexit, mind demokratikus választás eredménye"
engem nem zavar ha dagonyazol a gyozelemben, teged meg ne zavarjon, ha lehazugoznak. Orban is es Trump is jo elore eltervezett, hazugsagpropandaval megtamogatott, vaskos csalassorozat eredmenyekepp lett megvalasztva

gabors 2018.08.14. 02:00:49

@sárga nyúl: "De egyáltalán nem biztos, hogy a posztoló deklaráltan autista,"

mar akartam irni hogy honnan veszed mindezt mert szerintem csak kivetited a te helyzetedet valaki masra ...

mindenesetre ez nem a posztolonak valo idotoltes egyelore azonban semmi ertelmes valasz arra nem jott hogy minek csinalta ezt ilyen korulmenyk kozott ha autista ha nem (azert forest gump-nal vagy rain man -nel jobban latta a sajat helyzetet ...)

sakkosfx 2018.08.14. 06:36:14

Bárki aki elvállal ilyen hülyeséget Meg érdemli a sorsát! Nem szabad sem az élőszóban sem az írásban kötött szerződéseknek hinni! Már ha valaki ingyen dolgozik megérdemel sokkal több törődést és megélhetési körülményeket. És szerintem be lehet perelni a fogadó országot a sok szívatásért és az utazási költségekért is! Sőt az itteni szervezőket is, mert nekik személyesen kéne meg győződni a kinti körülményekről, és ezt nem tették!

Dikusz 2018.08.14. 07:31:05

@sárga nyúl: "(És naivan megosztja egy halom empátiahiányos kommentelővel, de hát pont ez az autizmus egyik lényeges eleme, hogy nem tudja, hogy ezért csak a rugdosás fog járni.)"

Biztos vagyok benne, ha kiderül a posztból, hogy ez a problémája a fiatalembernek, akkor senki nem "rugdossa". Semmit nem tudunk a posztolóról -nem is kell, hogy tudjunk- csak az olvasható ki, hogy valami probléma lehet.

kommentes nikk 2018.08.14. 11:38:28

Hát ez az önkéntesség alapból egy méretes kreténségnek tűnik, de a posztoló se egy matyóhimzés, ha kiment nyelvtudás, tapasztalat, lóvé, meg minden nélkül. Ennél több értelme van kistoppolni, aztán valami narancsföldön melózni, este meg a tengerparton ücsörögni. Az egész önkéntes mizéria egyébként is a gazdag európai unatkozó gyerekek játszótere, az én önkénteskedő ismerőseim legalábbis mind azok a fajták voltak, akik azért mentek, hogy utána csodásíthassák magukat, hogy mekkora lélek lakozik bennük, valójában szartak az egészre, és pénzzel kitömve mentek arcoskodni. Na volt egy, aki viszont megszívta, mert úgy volt, hogy szegény afrikai gyerekeket fognak tanítani (ja, mire vajon?) aztán mikor megérkeztek, kaptak ásókat, hogy lehet ásni pár tucat latrinát, hogy a kölkök ne az udvarra szarjanak. Ő nem volt boldog :))))))

Szarazinda 2018.08.14. 11:38:50

Ja, rohadékok. Múltkor kerekesszékkel akartam felmenni a mount everestre, még rámpa sem volt. A kurva anyjukat.

"Aki a MÁV-ot szidja, az még nem vonatozott a fejlett nyugaton. A roncs magyar vonaton lehet menet közben jegyet venni és van WC is. A fejlett nyugati vonatokon ez nincs."

Te biztos Hollandiában voltál? Nemcsak a vonattal, de úgy általában mindennel kapcsolatban csúnyán benéztél valamit. Azt azért javaslom, hogy ezek után nemhogy Kigaliba ne jelentkezz, de Genfbe se.

Szarazinda 2018.08.14. 11:39:03

@sakkosfx: b-meg, önkéntesnek ment, mit várt, teljes panziót büféebéddel?

Csokáv 2018.08.14. 11:39:11

Poszt toló írja, hogy enyhe auti.
Emelem kalapom, hogy belevágott, megoldotta, és nem adta fel az első után sem. Szar volt, de biztos vagyok benne, hogy nagyon sokat tanult belőle.

Roboduck 2018.08.14. 11:39:50

A poszt írója csak utalt a problémáira, egyedül a diszlexia volt az elején megemlítve.
Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a nemzetközi önkénteskedés nem való mindenkinek, amit a posztoló nem tud, vagy nem akar beismerni.
Nekem is az autizmus valamilyen formája jön le az írásból, bár talán többekkel együtt tévedek. Mindenesetre van az egész történetben valami mélységesen szomorú, ahogyan a srác akkor is képtelen elfogadni a valóságot és alkalmazkodni hozzá, ha számára is világos, hogy másképp nem fog semmi működni. Nem fog menni nyelvtudás nélkül. Nem fog menni, ha nem képes beilleszkedni egy közösségbe. Nem fog menni, ha - talán épp a betegsége miatt - képtelen rugalmasan gondolkozni és viselkedni.
Szinte látom magam előtt, ahogyan az itthon kinyomtatott, agyon olvasott magyar nyelvű program leírást bújja és kiakad minden eltérésen a valósággal.
A hibát itt a hazai partner szervezet követte el. Egy rövid interjúból is látni kellett, hogy ez a srác nem alkalmas a programban való részvételre. Node ki vállalja fel, hogy kimondja: az esélyegyenlőségről szóló rendszerben ez a fiatalember alkalmatlan? Ugyehogyugye... senki. Most őszintén, én sem biztos, hogy meg merném lépni egy olyan PC közegben. Inkább kiküldték, onnantól legyen a fogadó és a srác problémája.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.14. 14:06:31

@kék madár: "Orban is es Trump is jo elore eltervezett, hazugsagpropandaval megtamogatott, vaskos csalassorozat eredmenyekepp lett megvalasztva "

Még mantrázzátok ezeket kicsit, addig se kell szembenéznetek a valós okokkal, lehet másokra mutogatni.

Almandin 2018.08.14. 14:06:53

@Roboduck: Szerintem ez nem egy korrekt cég volt. Annyiban egyetértek veled, hogy nulla nyelvtudással kimenni külföldre valóban nem okos dolog. Viszont a srác leírta, hogy elszigetelték őket egymástól (hogy merik megszabni, hogy én kivel mennyit kommunikálok?), a mentorral se lehetett akármikor kapcsolatot tartani (mégis, mi történik, ha esetleg barátság szövődik köztük, különben is mi közük hozzá, hogy a szabadidejükben mit csinálnak egymással), és olyan munkára kényszerítették, amit egészségi okokból nem végezhetne (emeléses munkák). Nos, fiatal embereknek is lehetnek pl. porckorong-problémáik, egyéb gerincbajuk, ami miatt nem végezhetnek emelgetős munkát. Az önkéntes szolgálat inkorrekt volt, hogy mást állított itthon, mint a munkavégzés helyén. Megint belinkelem ezt az oldalt, ebben több pontot be lehet azonosítani:

nehagyd.hu/cikkek/a-kizsakmanyolas-formai/munkacelu-kizsakmanyolas

Roboduck 2018.08.14. 14:41:15

@Almandin: A srác valószínűleg autista, így ugyanazt a valóságot nagyon eltérően érzékeli. Ezen nem azt értem, hogy nem írt igazat, - mert elhiszem, hogy ő pont így látta - hanem hogy ennyi és ennyire egyoldalú információ alapján kb. semmit nem lehet tudni arról, hogy mi történt valójában. Az emberek általában nincsenek arra felkészülve, hogy valaki olyan problémákat sem tud önállóan megoldani, ami egy talpraesett 6 évesnek sem jelentene akadályt. Az ilyen betegeknél a komfortzónából való legkisebb kizökkenés már pánikra okot adó helyzetet teremthet és hiába mondod neki, hogy "embereld már meg magad fiam!". Ha csak ennyin múlna, már minden autista és kényszerbeteg gyógyult lenne...

Egy pontban talán biztosak lehetünk: nem kapott az egészségi állapotának megfelelő, könnyített munkát. Ezt nem lehet másképp értelmezni. Az, hogy ez kommunikációs probléma, sima genyaság, vagy épp ezzel akarták rábírni, hogy feladja és hazajöjjön (mert lássuk be, eléggé megterhelhette az erre nem felkészült közösséget), már sosem fog kiderülni.

Muhammad Balfas 2018.08.14. 15:09:51

@kommentes nikk: Sokan épp a nyelvtudásukat szeretnék fejleszteni, és kapcsolatokat építeni más országokban élő fiatalokkal. Nekem is volt ismerősöm így kint, és elég csalódást keltőek voltak számára a körülmények (Németország) Hetekig rendes ágya sem volt, hanem valami közösségi tér kanapéján töltötte az éjszakákat.
Viszont az önkéntesség során szerzett ismeretségek révén később több helyre utazott el barátokhoz. Így volt pl. Izraelben is.

Pécsi bölcsész 2018.08.14. 16:21:07

Ez egy paródia egyébként?

Dikusz 2018.08.14. 17:28:07

@Ches Desmond: Ez rendben is van, hogy a nyelvtudásukat szeretnék fejleszteni.
De legalább te áruld már el kérlek, hogy az ismerősöd milyen önkéntes munkát végzett.

szellemkor 2018.08.14. 18:25:37

@Roboduck: Teljesen egyetértek. Szegény fiú nem hogy önkéntesnek nem való, hanem neki lenne szüksége őt segítő önkéntesekre.

Kalats 2018.08.14. 19:00:21

@Taxomükke (UK): Bocs az off-ert, de ezt a tablat ami a profilkeped par hete fenykepeztem le. Meg mas Route 66 os dolgokat is.

Muhammad Balfas 2018.08.14. 20:15:24

@Dikusz: Olyan intézményben volt kisegítő, ahol sérült illetve problémás gyerekekkel foglalkoztak..

Dikusz 2018.08.14. 21:04:29

@Ches Desmond: Köszönöm a választ.
Sérült, problémás gyerekekkel/felnőttekkel nem könnyű dolgozni, az ismerősöd előtt le a kalappal.

Che21 2018.08.14. 22:01:28

@gabors: Azért ha láttad volna a téeszcsében dolgozó félvér kubai lányokat, meg a szintén önkéntes munkán ott lévő szöszi kanadai csajokat, biztos más véleményed lenne.

Almandin 2018.08.14. 23:08:03

@Roboduck: Az autizmusnak vannak olyan enyhe formái-Asperger-szindróma például-amikor valaki nem életképtelen, simán be tud futni akár egy komolyabb informatikai vagy kutatói karriert is. Állítólag Einstein is aspergeres volt. A fiú esetében inkább az okozhatott problémát, hogy a diszlexiának egy olyan válfajával küzdött, ami ellehetetlenítette az idegen nyelvtanulást. Az aspergeresek közt vannak, akik jól beszélnek idegen nyelvet. Az autisták közt vannak olyanok, akik életképtelenek egyedül és olyanok is, akik talpraesettek. A szociális készségeik valóban sérültek, de beilleszkedési gondjai másnak is lehetnek. Elég, ha nem birka valaki. Másrészt nem biztos, hogy autista a posztoló. Utal rá, de nem írja, hogy az lenne. Egyébként ahhoz képest, hogy nem beszél idegen nyelven, kifejezetten talpraesetten megoldotta pl. a szállásra jutást taxival. Tehát nem elveszett ember. A gond a munkáltatóival volt. Palira vették. Mondjuk én pár napon belül hazajöttem volna. Egyrészt az inkorrekt dolgok, nem megfelelő munka, pocsék szálláskörülmények miatt, másrészt tartottam volna attól, hogy lehet még rosszabb is, esetleg rabszolgatartók karmaiba kerültem, akik pár hét múlva már bezárnak vagy prostitúcióra kényszerítenek. Külföldön kiszolgáltatottabb az ember, mint otthon.

Taxomükke (UK) 2018.08.15. 20:07:25

@Kalats: Mi 3 eve utaztunk vegig a 66-oson. Piszok nagy elmeny volt. :))

Kalats 2018.08.17. 19:49:14

@Taxomükke (UK): Az tuti. En is szeretnek vegigmenni egyszer, mondjuk motorral. Egyelore csak Pontiac-ig jutottam :)

petimegmondja 2018.08.25. 16:45:18

@sakkosfx: Neked meg az ige...kötőket kellene egybe...írni..!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása