oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. május 18. 06:30,  Egy szír esküvő kulisszatitkai 99 komment

2018. május 18. 06:30 Határátkelő

Egy szír esküvő kulisszatitkai

Külföldön élve az ember sokféle kultúrával találkozik a helyin kívül is. Olli mai posztja nem csak ezért érdekes, hanem mert segítségével bepillanthatunk egy sokunk számára ismeretlen kultúra egyik legnagyobb eseményébe, kicsit megismerhetjük a kulisszatitkokat is. Németországban járunk tehát, méghozzá egy szír esküvőn, ahol sajnos fotókat nem lehetett készíteni, de maga a történet is nagyon érdekes.

eskuvo_2_foto_pixabay_com_kgorz.jpg

„Amit a családról tudni kell: 2015-ben érkeztek 4 gyermekükkel. A férj rendőr volt, a feleség tanárnő, a gyerekek pedig magániskolába jártak, ahol angolul tanultak. 

A lakás, amiben laknak, két szemközti lakás egybenyitva, amit korábban egy faölelgető típus bérelt és rettenetesen lelakta, de a család gyönyörűen felújította, és anyagi lehetőségeikhez képest berendezte. 

Plusz információ, hogy a feleséggel együtt járok nyelviskolába, mindketten túl vagyunk a B1-es vizsgán, most csináljuk a B2-est. A feleség sokat segített a megítélésemen, mert a csoportban én voltam A magyar. (Magyar-szerb határ, gondolom nem kell részleteznem.) Húsz, a magyar határt megjárt menekült között nem volt könnyű a beilleszkedés. 

Május 10. csütörtök

A ház előtti kertben bogarásztam, amikor megálltak a nagy autók, és elkezdték hordani a sörpadokat, asztalokat. Megkérdeztem, segítsek-e. Elfogadták. Nagyban pakolunk, amikor megkérdezem, hogy milyen buli készül? Hát lakodalom... Gyertek Ti is! Péntek este 18:00-kor lesz. 

Hát ugye ez mifelénk egy meghívóval kezdődik, amit hónapokkal előtte kiküldenek, hogy legyen az embernek ideje felkészülni. 

Mit vegyünk fel???? A Google nem volt nagy segítség, mert lövésem sincs mennyire tartják be a vallási szabályokat. Kendőt hordanak, meg nagykabátot. De ebből sok nem derül ki. 

Eszembe jutott, hogy általános iskolai osztálytársam egy szaúdi palihoz ment hozzá, és ott is élnek. Gyors üzenetváltás szerint valami kendőt vegyek fel, és a lányaim is, valamint ne menjek szoknyába, és trikóban. Egy blúz, egy farmer bőven elég. El fogják nézni, ugyanis ha meghívtak, akkor „családtag” vagyok. 

Május 11. péntek reggel 

A nagy nap. Izgulunk, ugye? Jön a fodrász, a sminkes, a fotós, őrültek háza van... legalábbis így néz ki egy klasszikus magyar készülődés. 

Itt kérem semmi. Csend és hullaszag egész nap. 

Délben jön a feleség, hogy egy kis segítséget adjon. Megkért, hogy kendőt csak lengén tegyünk fel, és a párom csak akkor jöhet, ha a férjem. Fényképezés tilos, és a szertartás alatt még a legyet is le kell csapni. 

Kérdeztem, hogy Hanannal mi van? Elkészült már? Nem, 17:00-kor kezdik el ketten. Anya és lánya. Hanan ma egyedül van, ez az utolsó napja a családdal gyermekként. Hm... 

A 16 éves kamaszlányom két órát vacakolt a hajával, amikor is elkészült vittem a kendőt. :) Ha két órával hamarabb viszem, két órával tovább hallgathatom a nyűgjeit. 

Az érkezés 

Indulunk. Tíz métert kellett megtenni, hisz a szomszédaim. A ház előtt csak férfiak vannak. A középső fiú jön értünk, hogy felkísérjen a lakásba. 

Mint írtam, két szemközti lakás az övék, ami középen össze van nyitva. Az ajtókban egy férfi állt és a felesége nikábban. (Csak a szeme látszik.) Intenek, a férfi balra, mi lányok jobbra. Hát, oké, legyen. 

Ajtó becsuk mögöttünk, és a döbbenet...

Rövid szoknyás, csini frizurás bombázók ékszerekben táncolnak Justin Bieberre.

Azok a lányok, akiket én hónapok óta tokától-bokáig csuhában és kendőben láttam csak. Jöttek ölelkeztek, pusziváltás, volt minden. 

Elkísértek a két lakással közös helyiségbe, ahol a földön volt megterítve. Svédasztal? Szégyellem bevallani, de mivel semmit sem ismertem fel, rávágtam, hogy basszus most ettünk. 

Sebaj, majd később. 

Kommunikáció 

Na, az alig van. A meghívottak között volt a némettanárunk, így vele tökéletesen elbeszélgettünk. Ő világosított fel, hogy itt a nők 90%-a nem járhat iskolába, az anyanyelvükön kívül semmi mást nem beszélnek. 

Közben Viberen írogat a férjem, hogy mizu? Hát én írtam. Engedéllyel mehetünk a svédasztalhoz, engedéllyel mehetünk ki a lakásból, és nincs pia. 

Ő meg küldi a selfiket a piákról, a vadi új haverjairól, és a szamorodniról, amit csak miatta vett a büszke apuka! És akkor megy cigizni, amikor akar. Ja, és éjfélkor kecskét fognak áldozni. 

Indulunk a szertartásra a hátsó kertbe. Mi voltunk az elsők, akiket elkísértek a helyünkre, a hátsó sorba a legszélére. Hm… 

Hábáláblááábblááá hajlongás, hábálábláblá hajlongás... Semmit se láttunk a legvégéről és a legszéléről. Mi voltunk az utolsók, akiket visszakísértek a lakásba, és mivel dög meleg volt, elfelejtettem a kendőt visszarakni, így gyorsan jött egy nikábos nő, és rám húzta, de úgy rendesen. 

Eldobják a láncaikat 

Ismét külön buli. Közben kérdeztem az örömanyát, hogy hát kérem lesz itt polgári esküvő is? Mert akkor vezetek és nem iszok. Ja, nem, itt alapból nem ihatsz, és nem kell semmi féle polgári esküvő. Az csak papír. Ja, de milyen drága papír, ha jön a gyerek, vagy bármi egyéb. 

Három órája meghaltam egy cigiért. A tradicionális szír zene meg rettenetesen bántotta a fülem. De elképesztően jó volt nézni, ahogy ezek a nők szó szerint eldobják a láncaikat, és szórakoznak. 

Végre, megjött a menyasszony!!!!!!!!!!!!!!!! 

Átlagos fehér esküvői ruha, ékszerek, smink és konty. Ennyi? Azért ennél többet vártam. Valami helyit, valami szírt, valami kulturálisat. 

Cipő ledob, modern zene be, aztán nyomja a táncot. Az a 19 éves kislány, aki mindig kis visszahúzódó, szolid kis mimóza. Döbbenet... 

Jön a férj 

Táncolgatás, beszélgetés, egyszer csak az ajtónálló nikábos csajszi berohan, hábálá hábálá, és rögtön mindenki kapta fel a balonkabátot, a kendőt és zoknit húzott a szandálra. Mi is magunkra húztuk a kendőt és vártuk mi fog történni. 

Hát jön a férj, és amolyan menyasszonytánc-féle arra a rettenetes zenére. Persze betódult a másik lakásból a sok piás pali, kellő távolságot tartva a feleségeiktől. Az uram meg vigyorog, mint a repedt bugyi, hogy én most aztán nem hordom a gatyát, és kuss a nevem. :)))) 

A táncnak vége, a palik elmennek, a csajok vetkőznek, Shakira énekel. Eszembe jutott, hogy vannak gyerekeim, akiknek este 11-kor szigorúan aludni kell menni. 

Kaptam egy nikábos nőt, aki lekísért, és hazamehettünk. Írtam az uramnak, hogy én itthon vagyok. Végül is ő is elköszönt, mert nehogymá’ az asszony egyedül legyen na! 

A férfiaknak mindent szabad volt 

Aztán otthon ő is mesélt. Nekik mindent szabad volt. Inni, cigizni, fényképezni, pornóvideókat cserélgettek egymás között stb... He? A muszlimok? Igen. 

Panaszkodtak, hogy az asszonynak mennyi joga van egy házasságban. Basszus, boldoggá kell tenni. Persze az én drága férjem rohadtul együttérző tud lenni, csak hát más a boldogság mérő a két kultúrában. 

Az ifjú arának a nyelviskola be is fejeződött, mert a férje nem engedi. Mostantól a háztartás lesz az ő boldogsága. 

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy megszerették a páromat, tisztelettel fogadták, és nyugtázták, hogy a magyarok igenis jó emberek, szerethető nép vagyunk, és a szamorodnival bevágódtunk náluk. 

A spicces férjem poénkodott is gyorsat, hogy milyen más lehetne az életünk egy ilyen vallással, én meg gyorsan rávágtam, hogy boldogtalan vagyok, dolgoznom kell, iskolába járnom. Mi lenne, ha többet dolgozna, én meg nem, és szülnék még gyorsan vagy hármat. 

Nyugtáztuk, hogy jó nekünk minden úgy ahogy van. 

Összességében jól éreztem magam. Csak sajnálom azt a kislányt, hogy a házasságával a mi általunk ismert élete el is lett ásva.” 

A határátkelő, aki nem tudott szavazni, de Orbán Viktor megköszönte neki.

(Fotó: pixabay.com/kgorz)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: esküvő Németország Szíria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4413965878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tnt 2018.05.18. 07:19:49

érdekes lehetett ....

sörm 2018.05.18. 08:08:33

Izgi lehetett!

Kérdezted honnan jöttek? Mert amit leírsz az Szíriában nemhogy nem tipikus, de a niqab pl a háború előtt be volt tiltva. De egyébként se jellemző arra a környékre. Nekem ez annyira izgalmas abban a régióban - annyira keverednek különböző kultúrák és szokások. Érdekes lehet hogy egy kisebb csoport Szíriában, ahol abszolùt muszlim többség van korlátozva van a radikálisabb vallási szimbólumok viselésében, a németeknél meg szabad kezet kapnak. Hétköznap is viselik vagy csak ünnepen?

Aztán lehet hogy nem is Szíriából jöttek, ez hogy a lány abbahagyja az iskolát és ezután csak feleség lesz, meg az ilyen erős alá-fölé rendeltség azért általában idegen szírektől. Nagyon sokan mondták a varázsszót h Szíria (automatikus menekültstátusz) amikor valójában Irak, Afganisztánból jöttek. Az elején simán átcsúsztak, ma már a svédek legalábbis rendesen vizsgálják, és nem túl jó pont hazugsággal indítani. Kiderülni meg pár perc alatt kiderül.

Olliék 2018.05.18. 08:41:32

@sörm: Ja, itt mindenki Szíriából jött, csak az a furcsa, hogy nem mindenki tud az anyanyelvén kommunikálni:))) szerintem jópáran afgánok.
Amit nem értek, amit olvastam, a nők állítólag önszántukból viselik a teljes takarású öltözéket, mégis amikor bejöttek a férfiak én inkább a félelmet éreztem. Mert amúgy ki nem szarja le, ha belátnak az ablakon, amikor öltözök ugye? Behúzom a függönyt,oszt jóvan. De ők kapkodtak, egymásnak segítettek stb...

Golf2 2018.05.18. 09:10:20

Akkor most már nem menekülnek tovább? Egyszer csador, máskor miniszoknya?

Olliék 2018.05.18. 09:21:22

@Golf2: Miniszoknya csak a nők egymás között. Minden más helyzet csador.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.05.18. 09:40:07

Jó írás, átjött a hangulat.

És a kecskével mi lett? Azért kérdem, mert a disznóöléssel pórul lehet járni.
hobbiszakacs.blog.hu/2008/06/18/veress_maria_honvagy_a_negyzeten

Dikusz 2018.05.18. 09:44:02

@Olliék: milyen jól megtanultál a nyelvükön: "Hábáláblááábblááá", hábálá hábálá," :)))

Olliék 2018.05.18. 09:47:10

@Hobbiszakács: Jaj, azzal csak a ganyé férjem hergelt.

puhacica 2018.05.18. 09:50:46

erdekes lehetett, kontrasztos.
mi egy nigeriai-ganai eskuvon voltunk, az azert jobban hajazott az altalunk ismertre, inkabb csak a kajak es oltozekek voltak "egzotikusak", illetve az egesznek a hangulata, olyan nagyon vidam, hangos... enekeltek, futyultek, tapsoltak a templomban es mindig minden porcikajuk mozgott. :)

Olliék 2018.05.18. 10:18:59

@Dikusz: :D kb ennyit értettem. De fonetikusan is csak ez jött át.

Olliék 2018.05.18. 10:20:46

@libslobsi fuszal: Ők már félig az afrikai kultúrába lógnak át, ők táncolósak, és lazábbak.

Hari Seldon 2 2018.05.18. 10:49:58

„A feleség sokat segített a megítélésemen, mert a csoportban én voltam A magyar. (Magyar-szerb határ, gondolom nem kell részleteznem.) Húsz, a magyar határt megjárt menekült között nem volt könnyű a beilleszkedés.”

Nem tudom te miért „görcsölsz” a kerítésen, meg egyáltalán ami ott van. Szerintem felesleges „kompenzálnod” (lehet, hogy nem a megfelelő szó, de hirtelen ez jutott eszembe).

„Kendőt hordanak, meg nagykabátot.”

Bevállalós vagy, én udvariasan azt mondtam volna, hogy sajnos már van programunk. Olyan helyre nem megyek, ahol valami szabályt kell követnem. – Már az olyan alkalom is ahol öltöny kell, az is feszélyez. Hát még az ilyen.

„A 16 éves kamaszlányom két órát vacakolt a hajával, amikor is elkészült vittem a kendőt. :) Ha két órával hamarabb viszem, két órával tovább hallgathatom a nyűgjeit.”

Mondjuk megértem őt. Ügyesen „kedveltetted meg” az a szokásrendszert vele… :-) - Mondjuk megalázó is.

„Az ajtókban egy férfi állt és a felesége nikábban.”

Ez fura, mert Szíria pont az egyik lazább hely (már ha lehet ilyet mondani) – Nálunk meg az utcán egyáltalán nem lehet látni ilyen egyedeket. (persze lehet hogy jön majd kardio, és mondja, hogy feléjük tavaly is látott 6 és fél nikáb-osat) De általánosságban azt lehet mondani, hogy legalábbis felénk, úgy „pofára” kb felének van egyáltalán fejkendője.

„A meghívottak között volt a némettanárunk, így vele tökéletesen elbeszélgettünk. Ő világosított fel, hogy itt a nők 90%-a nem járhat iskolába, az anyanyelvükön kívül semmi mást nem beszélnek.”

Hát ezt hogy? Az oktatás ingyenes és kötelező. (nálunk Ferry óta van így, de feltételezem a németek is haladtak valamicskét… Legalábbis kinézem belőlük.)

„Hábáláblááábblááá hajlongás, hábálábláblá hajlongás... Semmit se láttunk a legvégéről és a legszéléről.”
Ne mondd már, hogy annyira lekötött volna.
„De elképesztően jó volt nézni, ahogy ezek a nők szó szerint eldobják a láncaikat, és szórakoznak.”

Szerintem fordítva látod a dolgot: nem eldobják, hanem felveszik a láncaikat, amikor kötelezik rá őket.

„Inni, cigizni, fényképezni, pornóvideókat cserélgettek egymás között stb... He? A muszlimok? Igen.”

Kettős mérce. Viszont sokszor a férfiak az idősebb nőkkel együtt szívatják a fiatalabb nőket. Hogy ha nekem Sz*r volt akkor neked se legyen már jobb.

Hari Seldon 2 2018.05.18. 10:57:33

@Hobbiszakács:
Hatalmas szöveg. De azért meg kell hagyni kitartóak voltak, hogy kétszer is eljátszották ugyanazt. lassan bérletet válthattak volna a rendőrségre...

Virago_1000 2018.05.18. 11:21:09

"Mint írtam, két szemközti lakás az övék, ami középen össze van nyitva"

-mibol telik ra?

Virago_1000 2018.05.18. 11:22:31

@Hari Seldon 2: es nekunk kell alkalmazkodni hozzajuk a sajat hazankban. Mert ha nem akkor kirekesztok es rasszistak vagyunk. Hat soha!!!

Virago_1000 2018.05.18. 11:22:32

Eleg szar kornyeken lakhattok. Ez nem igazan elorelepes a magyar viszonyokhoz kepest.

Olliék 2018.05.18. 11:30:48

@Hari Seldon 2:
Azért itt a suliban a szerbek, magyarok nem egy toplistás országb9l jöttek ha a többi 98% ezen az útvonalon jött. Én ugyan nem görcsölök, csak hamarabb elfogadtak úgy, hogy arab szomszédba vagyok.

Nem akartam visszautasítani a meghívást, azért kíváncsi is voltam.

Igen, a kamasszal ez egy elrettentés is volt, mert igazi roma családba se szívesen engedném házasodni.

Nikábot úgy tudom utcán már tilos hordani, de azok akiknek kellene, az utcára már ki se mehetnek. Plázaviszonyokról tudom megállapítani, hogy itt azért sokan kendőznek, de ebből sok a török.

Iskola? Igen,gyerekeknek kötelező, de mivel szinte 18 évesen házasodnak, onnantól a család dönti el. Ezek java része szerintem egy két éve jöhetett, azért nem beszélnek.

kardio1 2018.05.18. 11:45:14

Azért néhány kérdést felvet ez az esküvő. Kezdve azzal, hogy államilag elismert esküvőt nem is tartottak. Így nem is számítanak hivatalosan házasnak. Jelent ez hátrányt a különféle támogatásoknál Németországban?
Összességében nem túl jó példa az integrációra a sztori...

tanato 2018.05.18. 11:58:32

Nagyon jó hiánypótló cikk,való igaz aki határátlépő,áttelepülő,nem kizárólag magyar,vagy k-európai közegbe kerül,hanem multikultiba az egész világból.Én egyszer mér régen egy jemeni fiú magyar lány esküvőjén voltam.

tanato 2018.05.18. 12:01:48

@kardio1: Nem is a szerző feladata,az integráció megítélése.Az viszont hogy meghívták őket egy muszlim frigyre az figyelemereméló.Speciel Mo.-on ez nem nagyon fordulna elő cigány viszonylatban.Oda nem hívnak nem cigány vendégeket általában,sem cigány temetésre.nagyon őrzik a különállásukat

Virago_1000 2018.05.18. 12:05:47

@Olliék: "Iskola? Igen,gyerekeknek kötelező, de mivel szinte 18 évesen házasodnak, onnantól a család dönti el. Ezek java része szerintem egy két éve jöhetett, azért nem beszélnek."

- a nemet nep olyan vezetorol almodozik, mint Orban Viktor.

Virago_1000 2018.05.18. 12:05:54

@Olliék: "ugyan nem görcsölök, csak hamarabb elfogadtak úgy, hogy arab szomszédba vagyok."
- hat most hol elsz, arabiaban vagy nemetorszagban? Akkor hova is kell beilleszkedni? Az esz megall.

Olliék 2018.05.18. 12:39:37

@kardio1: Hivatalosan nem ismerik el ezt a szertartást Európában sehol.

Olliék 2018.05.18. 12:41:05

@Virago_1000: Pest kertvárosi övezetébe beköltözik egy lottó nyertes roma család egy korábbi számozott utcából. Ott kinek kell alkalmazkodni?

Olliék 2018.05.18. 12:44:19

@tanato: Ha több időnk lett volna felkészülni, több informáci9t tudtam volna szerezni, és és lehet nem feszengtem volna ennyire. Simán elmennék még egyre, mert amúgy tök szimpi a család.

Dikusz 2018.05.18. 12:57:49

@tanato: Nekem volt nagyon régen egy zenész családból származó cigány kolléganőm, akkor ő azt mondta, hogy nem házasodnak magyar származású emberrel, legalábbis a zenészek.
Nagyjából ugyaneben az időben kaptam (eladóként dolgoztam egy üzletben) meghívót cigánybálra. Mindenki azt mondta, ez nem akármilyen gesztus volt, el kellett volna mennem.

tanato 2018.05.18. 12:58:39

@Virago_1000: @Olliék: ARábiában oda kell billeszkednie a külföldinek,Németországban meg a németekhez.Természetesen a szomszéd lakókkal érdemes jóban lennie bármely nemzetiségűek.

sörm 2018.05.18. 12:59:12

Nem értem mi bajotok! Szerintem tök izgi ha ilyen helyekre eljuthat az ember. A multikultinak sok hátránya van, nagy előnye viszont hogy sokkal többet megtapasztalunk más kultúrákból, kilépünk a komfortzónánkból, ezáltal újraértelmezzük a saját identitásunkat is. Szír ismerősöket/barátokat itt nem nehéz szerezni, de én nagyon élvezem amikor egy kicsit egzotikusabb világba tekinthetek be - pl djubutii, bangladeshi ismerősök révén. Otthon erre nemigen volt lehetőség.

Aztán persze az ember akaratlanul is mérlegel. Néha arra jut hogy az európai jobb, máskor hogy egyik se jobb csak más. Vagy éppen a másik kultúra adott szokása szimpatikusabb.

Az integráció valóban egy kérdés ami felmerül ilyenkor, érdekes hogy erre "ugrottatok" rá azonnal. Nekem inkább fordított volt az előjel hogy még egy ilyen radikálisabb csoport (a hijab még oké de a niqab azért kemény) is nyugati zenére nyugati miniszoknyában rázza - persze bizonyos határok között.

Hari Seldon 2 2018.05.18. 13:15:51

@Virago_1000:
Nem akarok személyeskedni, de megint hülyeséget beszélsz.
Ha olyan vezetőről álmodnak, akkor az AfD-t szavazták volna be a hatalomba, és nem 13-14%-al mentek volna a levesbe. Merthogy ugyanabban a politkában utaznak. - Leszámítva, hogy az AfD nem bűnözők gyülekezte.
De miután az a izé szóba került, mára be is fejezem, mert nem vagyok hajlandó egy bűnöző párt politikájáról bármit is vitázni.

Olliék 2018.05.18. 13:17:23

@sörm: Köszönöm,hogy ilyen szépen leírtad a gondolataim. :)

tanato 2018.05.18. 13:17:48

@Dikusz: Nagyon ritka hogy cigány eseményre nem cigányt meghívjanak,el kellett volna ,menned.Rendkívül őrzik a különállásukat.Pl. cigány zenészek egészen mást játszanak cigány közösségben mint mondjuk egy nyilvános étteremben.

Olliék 2018.05.18. 13:20:34

@Dikusz: Bizony nagy gesztus volt.
Nekem privát gondozottam volt egy tehetős cigányasszony, mert hát szakképzett cigány ápoló nem mindenhonnan azonnal leakasztható. Ha ünnepség volt, mindig úgy megpakoltak, hogy az egész család azt ette 3 napig. És a tisztelet kölcsönös volt.

tanato 2018.05.18. 13:21:47

@sörm: Egyetértek,egymás kultúrájának megismerése az első lépés az egymás elfogadásához és a békés egymás mellett éléshez.

Virago_1000 2018.05.18. 15:08:24

@tanato: "Németországban meg a németekhez."
- valahogy erre csak ellenpeldat latunk.

" Egyetértek,egymás kultúrájának megismerése az első lépés az egymás elfogadásához és a békés egymás mellett éléshez."
- a megismeres gazdagit, semmi rossz nincs benne. Viszont elfogadni semmi esetre sem.
Majd akkor fogadjuk el (marmint az ertelmesebbje) ha mi leszunk bevandorlok az o orszagukban. Addig nekik kotelesseguk alkalmazkodni, a kormany kotelessege (lenne) a vallasszabadsag korlatozasa.

Határátkelő 2018.05.18. 15:14:03

@Virago_1000: Komolyan megfogadtam már párszor, hogy van az a szint, ahová nem megyek le, de azért na.

"VII. cikk
(1) Mindenkinek joga van a gondolat, a lelkiismeret és a vallás szabadságához. Ez a jog magában foglalja a vallás vagy más meggyőződés szabad megválasztását vagy megváltoztatását és azt a szabadságot, hogy vallását vagy más meggyőződését mindenki vallásos cselekmények, szertartások végzése útján vagy egyéb módon, akár egyénileg, akár másokkal együttesen, nyilvánosan vagy a magánéletben kinyilvánítsa vagy kinyilvánítását mellőzze, gyakorolja vagy tanítsa."

www.keh.hu/magyarorszag_alaptorvenye/1515-Magyarorszag_Alaptorvenye&pnr=4

Ezt most csak azért engedtem be, mert jó példa arra, milyen elképesztő ökörségeket kell elolvasnom, amik meg sem jelennek a blogon a kommentek között.

sZulamith 2018.05.18. 15:38:22

Érdekes világ a kivülállónak. Aki bele született, és ott él annak nem idegen, és én szerintem nem gondol ilyesmire ".....hogy a házasságával a mi általunk ismert élete el is lett ásva.”

savanya jóska 2018.05.18. 15:39:17

Jol megirtad Olli, koszonet!

Catwoman1 2018.05.18. 15:56:05

Élvezetes, jól felépített poszt volt. Lényegre törő, részletes, de ugyanakkor szabatos fogalmazás. Sikerült az eseményeket, érdekességeket olyan valóságosnak ábrázolnod, mintha mi is a helyszínen lettünk volna. Számomra minden poszt attól értékes, hogy sok új információt, élményt nyújt, amit addig nem ismertem. Ilyen formában minden poszt hozzájárul az ember mentális fejlődéséhez. Nincsen rossz poszt, csak értetlenség és negatív hozzáállás!

gabors 2018.05.18. 16:51:23

csak szolok hogy olyan hogy "szir" nincs a volt torok birodalom azon reszen amit most Szirianak hivnak olyan hogy szir nincs .. A sziriaiak kozott vannak szunni arabok (70%), shia arabok alewite-ok, (most ezek uralkodnak 12%) druzok, assyrek, turkemenek, mostanaban sokat hallot yazidik meg jo par mas aprobb "torzs" csak eppen "szir"-ek nincsenek.

szoval erdemes lenne tudni hogy melyik naciobol is voltak ezek a sziriaiak (sziriabol valok) en ismerek egy druz-t (sziriabol) nemreg hazasodott sziriabol hozott feleseget a normalis csaladi tervezett modon a ket csaladban szulok eldontottek ha jol emlekszem 10 eves koraban latta utoljra a lanyt :-))

ja meg csak annyit hogy eddig csak a torokok nem asszimilalodtak nemetorszagban 50 ev alatt most lesz egy par masik "nepcsoport" is a kovetkezo 50 evre ... de hat kell a friss ver ..

Virago_1000 2018.05.18. 18:07:00

@Határátkelő: en is rosszul irtam, hogy a vallasszabadsagot kell korlatozni, mert az iszlam nem vallas, hanem annal joval tobb. Egy politikai ideologia,egy eletforma, amit minden erovel korlatozni kellene.
Mielott hulyenek tartasz, figyelmedbe ajanlom a Koran olvasgatasat.
Szinten elgondolkoztato teny, hogy magyarorszag 150 eves iszlam megszallasanak 3 millio aldozata volt. Az iszlam megprobalta mar elfoglalni europat tobbszor is. Mi tartottuk fel itt, a franciak a masik oldalon.

en.m.wikipedia.org/wiki/Charles_Martel
en.m.wikipedia.org/wiki/Umayyad_invasion_of_Gaul

Nem veletlen, hogy a jelenlegi Spanyolorszag terulete tele van iszlam targyi emlekekkel.
A nyomulas folytatodik, sot erosebb mint valaha.
Csak most fegyvertelenul jonnek uj hont foglalni. EPPEN EZERT vedtelen europa.

Virago_1000 2018.05.18. 18:07:05

Es hozzatennem, remelem nem esik a moderacio aldozataul: eleg sokat mozgok koztuk, uzlettarsaim, barataim is vannak koztuk, ezert valoszinusithetoen tobb tapasztalatom van az iszlam vallasuakkal, mint barmelyik kommentelonek. Eppene ezert mereszelem allitani azt amit.
Vegkovetkeztetesem az ami sok mas esetben: nem az emberekkel van a baj, hanem az ideologiaval.

Virago_1000 2018.05.18. 18:07:22

@gabors: "csak szolok hogy olyan hogy "szir" nincs a volt torok birodalom azon reszen amit most Szirianak hivnak olyan hogy szir nincs ."
- vegre valaki leirta, mar epp akartam.

Din Serpahis 2018.05.18. 18:08:40

Az egész bandát úgy ahogy van kihajítanám Európából. Amit csinálnak szimplán barbárság, semmi szükség erre itt.

Shanarey 2018.05.18. 18:35:38

@Virago_1000:

Gratulálok, kivételesen értelmesen fogalmaztad meg a mondanivalódat, és egy részben, igazad is van. Integráció ügyben annyiban nincs igazad, hogy az is meglesz, csak tovább tart. A Német kormány is tudja, hogy ez nem jó így, és emiatt lassan de megoldják majd ezt is.

gabors 2018.05.18. 18:39:09

@Virago_1000: "mert az iszlam nem vallas, hanem annal joval tobb. Egy politikai ideologia,egy eletforma, amit minden erovel korlatozni kellene.
Mielott hulyenek tartasz, figyelmedbe ajanlom a Koran olvasgatasat. "

ritkan de ezzel teljesen egyetertek .... az iszlam nem mas mint egy imperialista arab kultura ... aminek a vegcelja hogy mindent leigazzon es csak egy isten maradjon allah ... (koran). Es erre a koran es a hadithok pontos utmutast is adnak.

A jihad addig tart amig minden hegyek fellett Allah nevet zengik.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.18. 18:47:51

@gabors: "csak szolok hogy olyan hogy "szir" nincs"

Valoban igy van. Szirianak roppant gazdag a tortenelme, egeszen a foniciai - asszir idoktol a romai - bizanci korszakon at napjainkig. Ennek kovetkezteben rengetegfele kulturalis hatas erte, es az ott elo nepek is tobbfele kulturat kepviselnek.
Nekunk pl. masodgeneracios sziriai kereszteny ismeroseink vannak, a lany gyonyoru kozepkeleti vonasokkal. A ferje egy amerikai ifjusagi pasztor egy gyulekezetben. Az eskuvojuk igazi kozelkeleti eskuvo volt (a poszt apropojan jutott eszembe). A ferje meselte, hogy micsoda nagy lagzi volt, nagy csaladdal, sok tancolassal stb.
Egyebkent nekem mindig erdekes volt megfigyelni, mennyire hatnak egymasra /hasonloak az egy foldrajzi regioban elo kulonbozo kulturak. Vannak ormeny szomszediank ill. gorok, torok, bolgar ismeroseim a multbol, es mindegyik kulturaban fellelhetok azonos v. nagyon hasonlo jegyek kezdve az etkezesi szokasoktol a csaladi viszonyokon at az unnepekig...

sörm 2018.05.18. 18:48:09

Hű de toleránsak vagytok...

Na ezért mocskosul fontos a hittanóra és bármennyire is távol áll tőlem amit Orbánék az oktatással csinálnak, ebben totál igazat adok nekik. A magyar átlag lakosságnak fogalma sincs a kereszténységen kívüli más vallások alaptéziseiről sem, nemhogy arról legyen árnyalt véleménye hogy hol húzódik a határ pl vallás, kultúra, hagyomány, nemzetiség között. Ez nem a mi hibánk, soha senki nem beszélt róla velünk. Hátha a következő generáció világosabban lát majd... Jobban örültem volna ugyan annak a modellnek, ami pl.itt van, hogy nem hittant hanem vallásismeretet tanulnak (vagyis nem a saját választott vallásuk a tananyag hanem kívülálló ismeretek legalább az öt világvallásról). De a mostani rendszerben is benne van más vallások ismerete, úgyhogy végül jó kiindulópont ez.

savanya jóska 2018.05.18. 19:02:36

@gabors: asszirek sincsenek gaboca? :P

somlobodog 2018.05.18. 19:02:38

@Határátkelő: ez egy irastudatlan szerencsétlen. Ne strapald magad jogszabályokkal.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.18. 19:08:25

@latcho rom: leginkabb evezredekkel ezelott viragzott a birodalmuk, ma leginkabb ez a helyzet:
"Today, the Assyrian homeland is still in northern Iraq; however, the destruction brought about by the terrorist group ISIL (also known as ISIS or Daesh) has resulted in many Assyrians being killed or forced to flee. ISIL has also destroyed, looted or heavily damaged many Assyrian sites, including Nimrud."

www.livescience.com/56659-assyrians-history.html

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.18. 19:14:08

@Virago_1000: "a kormany kotelessege (lenne) a vallasszabadsag korlatozasa."

????????
Ez most komoly?? Es mi alapjan dontene el a kormany, melyik vallast korlatozza?
A vallasszabadsag korlatozasa miatt menekultek el mar a 17. szazadban Europabol Amerikaba...

kakuto 2018.05.18. 19:33:36

@gabors:

En nem vagyok vallasos, a felesegem muszlim, de o se a turbo fajta csak ebbe szuletett.

Viszont azt mondom nektek hogy isten a 3 nagy vallasnak ugyanaz. Hivhatod te allahnak, istennek, jehovanak, godnak, gottnak meg 100 fele nyelven a muszlim a kereszteny a zsido ugyanabban az istenben hisz.

Volt ket testver legyenek ikertestverek akik megutaltak egymast ezek a zsidok es a muszlimok.
Ugyanabban hisznek csak pepitaban.
Aztan jottek a keresztenyek akik bizniszt szimatoltak es atvettek az elso ketto alapjait.

De mondom nektek engem nem erdekel a vallasi hulyeseg, csak azt se birom mikor valaki meghallja hogy allah es mar nem bir magaval. Akkor templomba se jarj mert ott is a mesedelutan sztorikat fogod hallani. Es nem vagyok ateista csak a vallasokban nem hiszek.
En a parlamentbol is kitiltanam az egyhazat un block.

Ugyhogy mindegyik megeri a maga penzet, remelem 100 ev mulva az emberiseg mar tul lesz rajta a robotok, AI fejlodesevel.

gabors 2018.05.18. 19:39:21

@Shanarey: " Integráció ügyben annyiban nincs igazad, hogy az is meglesz, csak tovább tart. A Német kormány is tudja, hogy ez nem jó így, és emiatt lassan de megoldják majd ezt is. "

Hat nagyon tevedsz ebben ... lasd pont torokok No-ban nagyjabol sikertelen az integracio harmadik generacio nol fel es nemhogy integralodnanak hanem forditva .... (termeszetesen vannak egyenek csaladok akiknek sikerult ...)

Lasd meg Franciaorszag ott sem sikerult egyaltalan a volt gyarmatokrol behozottakat integralni az eszak-afrikai arabokat (ellentetben pl a vietnamiakkal). Mohamedanok nem szeretnek integralodni.....

Iszlam ahol tobbsegbe kerult tobbe kevesbe megsemmisitette a helyi vallasokat es kulturat (pl Iran, Afganisztan, Torokorszag, Egyiptom)

gabors 2018.05.18. 19:49:37

@latcho rom: "@gabors: asszirek sincsenek gaboca? :P "

mi a gond? nem figyelsz ? meddig olvastad a kommentemet? a harmadik sor vegen volt a listamban (mashogy betuztem az igaz) ... de vannak kb 3% korul de azok nem "szir"-ek hanem egy regi birodalombol visszamaradt apro nacio. Az igaz hogy erre hajaz a terulet modern neve de a modern kori sziriat NEM "szirek". lakjak. Most nem akarok mas hasonlo peldat hozni de lasd meg jugoszlaviat ahol sokfele "torzs" elt csak eppen jugoszlav egy sem

Virago_1000 2018.05.18. 19:51:14

@Zsuzsi65: "Ez most komoly?? Es mi alapjan dontene el a kormany, melyik vallast korlatozza? "
- Jezus szavait idezem valaszul: "Gyumolcseikrol ismeritek meg oket"

zoldzeller 2018.05.18. 19:52:28

@gabors: A nemetek nem terveztek integralni a torokoket, vendegmunkaskent h ivtak oket meg, azzal szamoltak, hogy egy ido utan haza mennek. Ez nem tortent meg.
“It was originally the case that everyone thought that these people would come and work, and then would go back,” he said. Political measures promoting integration did not necessarily even begin until 40 years after the first guest workers came to Germany. “No one really prepared themselves…and it was very, very late until anyone noticed that nothing had been done.”

If there was any policy taking place at that time in Germany, it was zu verdeutschen, or to Germanize; learning the German culture and language became the central and only focus of integration, and continued to be even as late as 2008. At the same time, however, strict naturalization laws and an exclusive education system in Germany diminished the chances for the country’s Turks to achieve equal footing."

pulitzercenter.org/reporting/turks-germany-developing-future-acknowledging-past

gabors 2018.05.18. 19:54:49

@kakuto: "Aztan jottek a keresztenyek akik bizniszt szimatoltak es atvettek az elso ketto alapjait. "

Kar volt hozzaszolnod ekkora tudassal

Na ha ennyire ertesz hozza legyszi olvassal egy kicsit !!!

apro pici tipp Mohamed Allah profetaja elt 570-632 KRISZTUS UTAN !!!!!!

Azert ha lehet nyilvanosan ne terjeszed ezt az elkepzelesedet, mert eleg nagy hulyenek fognak nezni.

gabors 2018.05.18. 19:57:57

@zoldzeller: termeszetesen mindez igaz tudtam is de nem valtoztat a tenyen hogy NEM illeszkedtek be ... szerinted a nemet allam vagy barmelyik mas ezt el tudja erni valami magikus erovel ...

tevedsz amit idezel egy nagyon optimista szerecsen mosdatas ... pun intended !!!

zoldzeller 2018.05.18. 19:59:53

@kakuto: csak feltestverek voltak. Abraham elkuldte Ishmaelt es az anyjat Hagart a haztol miutan Izsak megszuletett.

zoldzeller 2018.05.18. 20:04:57

@gabors: egyelore nem tudjuk hogy mi fog tortenni. A nemetek szembe neztek azzal, hogy mekkora hibat kovettek a vendegmunkasok be nem integralasaval. A mostani helyzetet ennek megfeeloen igyekezne kezelni. Ez sokkal tobb mint ami eddig tortent.
Az hogy mennyire sikeres majd talan 10 ev mulva tudjuk megmondani.
www.infomigrants.net/en/post/7881/munich-integration-plan-successful-but-there-is-still-work-ahead

nyuszigonosz 2018.05.18. 20:16:28

@gabors: Nem mondanám, hogy A törökök nem illeszkedtek be. Azért írtam nagybetüvel az A-t, mivel az állítás így megtévesztö, hogy a törökök nem illeszkedtek be.

Vannak török orvosok, ujságírók, mérnökök, ügyvédek, politikusok, színészek, rendezök, vállalkozók, szakmunkások, munkások és komikusok...szóval ugyanúgy élnek, mint bárki más. Csak éppen török nevük van.

És vannak azok, akik tán soha sehová sem illeszkednének be, mert soha sehová nem is akarnak beilleszkedni. Na és ök hangosak, róluk ír a sajtó.

És tény, hogy annak idején, mikor vendégmunkásként Németországban jöttek - és nem csak ök - senki nem gondolt integrációra és hasonló dolgokra, hiszen ugye vendégmunkások, majd elmennek. Nem mentek el, az olaszok sem mentek el, meg a többi vendégmunkás sem.

És hát nemcsak a törökök egy része nem akar sehová sem beilleszkedni. Vannak bizony olyan európaiak is, ( EU országokból) akik szintén nem akarnak nyelvet tanulni, nem akarnak beilleszkedni, lebegnek valahol a sehol, és a végén ök azok, akik kritizálnak itt mindent, anélkül, hogy értenének bármit is, a történelmet, összefüggéseket, jogi dolgokat, egyszerüen az életet itt.

gabors 2018.05.18. 20:16:32

@zoldzeller: "egyelore nem tudjuk hogy mi fog tortenni. "

de pontosan lehet tudni, nem 10 hanem 30 ev mulva hasonloan London-hoz Berlinben is mohamedan polgi lesz (es valszeg a legtobb nagyobb varosban) es a legelterjedtebb nevek No-ban is a Mohamed es Abdullah (ami allah szolgaja/rabszolgaja) lesz ...

(bar ne legyen igazam !!!)

M. Péter 2018.05.18. 20:17:21

@gabors: A muzulmánokkal szemben a keresztények pedig mindig maximálisan tiszteletben tartották a helyi vallásokat és kultúrát az általuk meghódított területeken.

sörm 2018.05.18. 20:18:55

@kakuto: Nagyjából igen csak ha kettőt védesz miért támadod a harmadikat? :)

Ószövetségi eredetmonda: Isten kiválaszt egy férfit, Ábrahámot. Neki születik két fia, Izmael és Izsák. Az előbbi az arabok ősatyja. Az utóbbiból származik a zsidó nép. Ez természetesen egy későbbi konstrukció, egy eredetmítosz, ami visszavetítve megmagyarázza két rokon nép állandó háborúskodását.

Az iszlám vallás sokban épít a kereszténységre is (például Jézust a második legnagyobb prófétának tartják), a Koránban van szó erről is. De a zsidó monoteizmus volt az abszolút minta és követendő példa a vallásalapító Mohammednek, ezért találunk meg sok ószövetségi történetet a Koránban is - nyilván átértelmezéssel. De hogy a kronológia passzoljon: zsidó vallásról kb. kr.e.1200-tól beszélhetünk (persze megint definíció stb kérdése), a kereszténység kb. kr. u. 25-55 között lesz önálló, a zsidóságból kiváló vallás. Mohammed futása 622. Tehát a három abrahamita vallásból messze az iszlám a legfiatalabb, nem a keresztények láttak bizniszt abban hogy arabok-zsidók nem komálják egymást.

Amit sokan elfelejtenek még hogy ugye a zsidó vallás a zsidó etnikumhoz kötött - be lehet térni bizonyos esetekben, de nem jellemző. Nem egy misszionáló vallás - ha zsidónak születtél ez a vallásod. A kereszténység egy nemzetiségeken átívelő vallás, mindegy hogy magyar vagy, perzsa vagy kínai. Az iszlám az arabok vallásának indult, és a mai napig ha azt mondja az ember hogy iszlám, mindenki É-Afrikára meg Közel-Keletre gondol. Holott az arabok már régen kisebbség, max. 3-400 millió az 1,6 milliárnyi iszlám vallásúból. A muszlimok abszolút többsége Ázsiában él, pl. Indonéziában vannak a legtöbben. De sok arab nem muszlim és a legtöbb muszlim nem arab.

Engem pl. azért szokott irritálni amikor úgy enbloc lehúzzuk az iszlámot mint vallást, mert a világ bizonyos részein pl. békét teremtő erő (na Ázsiában sem mindenhol, bővel van elrettentő példa ott is). Innen Európából érthetően csak az arab világra koncentrálunk, de ha megnézzük a big picturet, akkor kb. 1,1 milliárd muszlimot többnyire békés ázsiai népségek tesznek ki. És akkor itt még elő se vettük azt hogy nem minden arab muszlim akar shariat Európába. Nyilván olyanok is vannak, persze.

zoldzeller 2018.05.18. 20:26:51

@gabors: mi a baj a londoni polgarmesterrel?
Most a neveket megneztem, egy kerulete van Londonnak ahol a Mohamed a legelterjedtebb nev (ertem amugy hogy mire gondolsz).
De ha igy nezem akkor SF-kinai negyedeben meg a Chi a legelterjedtebb baby nev, megse rettegunk hogy a kinaiak holnap atveszik az uralmat.

www.telegraph.co.uk/news/2017/09/20/oliver-olivia-crowned-countrys-popular-baby-names/

kakuto 2018.05.18. 20:31:21

@gabors:

Jo ebben igazad van. :)

De az eredet ugyanaz, az oszovetsegi nevek, sztorik mindegyikbe megtalalhatok.

Amugy lehet mohamed akkor jelent meg de az en tudasom wikipedia nelkul az hogy a kereszteny es zsido vallas egyik vagy masik nem tudom nem adta at hitelesen isten uzenetet ezert jott mohamed aki az igaz profeta.
A muszlimok elismerik jezust profetanak de nem az igazinak.
Ha jol tudom a zsidok gyulolik jezust, hiszen ok is oltek meg.

kakuto 2018.05.18. 20:31:28

@zoldzeller:

Es ok kinek lettek az oseik?
Jartam hittanra csaknosszefolynak a dolgok.
Mindjart kiderul hogy a gabors kommentje is csak egy velemeny

zoldzeller 2018.05.18. 20:36:34

@kakuto: Ishmael az arabok osatyja.
Sorm nagyon szepen leirta a dolgot. ;)

sörm 2018.05.18. 20:37:22

@gabors: Miért kell ilyen durván? Téves info, nem akart bántani vele senkit. Udvariasan kijavítod és megy tovább a beszélgetés. Mindenki nyer vele.

zoldzeller 2018.05.18. 20:41:24

@kakuto: nem gyuloljuk;) miert tennenk? A zsidok szemeben nem tobb es nem kevesebb mint az egyik a sok onkentes messias jeloltnek.

savanya jóska 2018.05.18. 20:53:11

@gabors: A gond az hogy nalatok megint lemeszaroltak 10 gyereket, nem az asszirok, vagy szirek.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.18. 21:18:04

@Virago_1000: "Jezus szavait idezem valaszul: "Gyumolcseikrol ismeritek meg oket"

Hat, ha ezt szigoruan betartanank (marmint a gyumolcseirol ismerni meg az igazan megtert embert), akkor mondjuk a magukat "keresztenyeknek" vallo magyar kormanytagok nagy reszet is le lehetne kapcsolni, mert ott aztan minden van, de gyumolcs az kevesbe ;)

Golf2 2018.05.18. 21:45:21

@nyuszigonosz: A törököknél mennyi az arány 1/3 akar beilleszkedni,tisztelni a németeket? 2/3 nem? Sacc.

2018.05.18. 21:53:30

@latcho rom: No, pont ez jutott eszembe, amikor felbaszta az agyamat a hülyeségeivel, Németországgal kapcsolatban. Mennyivel fasszább, és az áldozatok családjainak mennyivel megnyugtatóbb, ugye, hogy keresztény gyilkolta meg a szeretteiket .... Én nem Németországért aggódnék a helyében ....

2018.05.18. 21:56:44

@Golf2: Tudtommal nem készült ilyen jellegű hivatalos felmérés, mivel, mint már említve lett, anno a 70-es években nem az integráció volt a cél, hanem a vendégmunka. Saját tapasztalataim szerint az a generáció nem igazán illeszkedett be, akik akkor érkeztek, és akik ma már nagymamák meg nagypapák, viszont a gyerekeik, depláne az unokáik, igen.

Herr Géza 2018.05.18. 23:15:38

@Virago_1000: Hogy te mekkora egy paraszt vagy....

kakuto 2018.05.18. 23:17:38

@zoldzeller:

Ertem. Megmondom oszinten zsidokat nem igazan ismerek.
Amugy erdekes hogy a keresztenyek es zsidok kozott van ez a jezusi ellentet ugye hogy ki kit ismer el es megis a keresztenyek vannak spansagba a zsidokkal legalabbis en igy latom.

Bar felesegem nagyapja a jo pelda az o temetesen es nagyobb szulinapjan megjelent a katolikus vezeto, a forabbi, a hindu vezeto stb.
O volt egyike a brit muszlim vezetoknek aki hidat teremtett a nemzetisegek es vallasok kozott.
Csaladunkban annyi fele nemzetiseg es kombinacija van hogy mas nem is tehetett volna csak kijelolt hazasagok altal.

Herr Géza 2018.05.18. 23:18:44

@Virago_1000: “- a nemet nep olyan vezetorol almodozik, mint Orban Viktor.”
Persze. Nem csak paraszt vagy, hanem hülye is.

gabors 2018.05.19. 01:10:50

@sörm: "@gabors: Miért kell ilyen durván? Téves info, nem akart bántani vele senkit. Udvariasan kijavítod és megy tovább a beszélgetés. Mindenki nyer vele. "

OK igazad van a stilussal kapcsolat ban de azert csak kell szolni hogy ekkora hulyeseget azert ne terjesszen legkozelebb ... a templomos beszolasert nem is szoltam ... :-)

raadasul mar masodszor jon azzal hogy neki bizony mohamedan a felesege multkor meg valami hittudos aposrol is volt szo .. :-)

gabors 2018.05.19. 01:16:51

@M. Péter: "@gabors: A muzulmánokkal szemben a keresztények pedig mindig maximálisan tiszteletben tartották a helyi vallásokat és kultúrát az általuk meghódított területeken."

bocsika hol mindtam en barmi llyet? a keresztenyek ugyanolyan hoditok es imperialistak voltak

Es egyes szektak meg ma is ezt teszik.multheten voltak nalam terjeszteni es mikor kozoltem veluk hogy isten nincs es egesz eletuk egy nagy csalodas lesz elegge mergesek lettek :-)

Gondoltam hogy ilyen judeo/keresztenysegben felnotteknek ezt nem kell elmondani a mohamedan "vallassal" szembe amit a legbekesebbnek hirdetnek holott a sajat konyvuk alapjan is lathato hogy vilag uralom a cel minden mas "isten" nek el kell tunnie a szinrol a konyv nepeit ugyan megturik ha fizetnek adot ...

gabors 2018.05.19. 01:24:47

@zoldzeller: "@gabors: mi a baj a londoni polgarmesterrel? "

felre ertesz vagy csak ugy teszel ...

a polgarmesterrel semmi bajom amit tudok rola az alapjan egy jo politikus .. amit akartam mondani hogy ma mar annyira "elterjedt" a mohamedan kultura (mert ez NEM vallas) hogy a UK legnagyobb varosanak a polgarmestere is akar egy mohamedan mint most eppen a belugyminszter is ... ez 30 eve ELKEPZELHETETLEN lett volna ... es latod ott az egyik keruletben mar nem Johny a legnepszerubb nev vajon miert ?

semmi gondom a mohamedanokkal mindaddig amig nem kell az o kulturajukhoz NEKEM igazodnom de igy vagyok a klerikalodo Mo-al is .... szerencsere ahol elek ez nem tema

gabors 2018.05.19. 01:26:15

@kakuto: "Amugy lehet mohamed akkor jelent meg de az en tudasom wikipedia nelkul az hogy a kereszteny es zsido vallas egyik vagy masik nem tudom nem adta at hitelesen isten uzenetet ezert jott mohamed aki az igaz profeta. " mar be is nyaltad az mohamedan propagandat ... es alatamasztod amit mar irtam hogy a mohamedanok szerint CSAK allah az igazi profeta es tudjuk mit kell mohamed szerint tenni a tobbi hitetlennel ... mint te :-)

gabors 2018.05.19. 01:28:25

@kakuto: "Mindjart kiderul hogy a gabors kommentje is csak egy velemeny " hmmm minden csak komment itt de azert az csak teny hogy a mohamedan vallast Mohamed alapitotta mindenfelet osszelopva a kornyezeteben eppen elerheto forrasokbol (persze tudom az igazi isten nek kuldte el az igazi profeciakat ... WTF ... tenyleg jobban hangzik mint a kigyo mese ...)

trabant 2018.05.19. 06:20:29

A félreértésekhez:

A némettanár "itt" kifejezése a lakodalmi helyszínnek szólt, és nem a németek házasság utáni tanulástiltásáról - a feleség eltiltásáról - szólt, ami abszurd lenne.

Az iszlám politikai meghatározás, a vallás neve: muszlim, a muszlim vallás hívei pedig a muzulmánok.

kakuto 2018.05.19. 06:20:41

@gabors:

Ez a mohamed nev es valtozatai azert nepszeruek mert sok muszlimnal a fiugyerek elso neve automatikusan mohamed lesz es mivel igy a csaladban tobben is lennenek a masodik nevet hasznaljak.
A mi csaladunkba mar nem adjak a kisgyerekeknek ezt a nevet de 30-40 eve meg divat volt hogy minden unkotestver mohamed volt.
Mig az ateistak es keresztenyek 100 fele nevbol is valasztanak mert ez a divat most. Igy azert csaloka a sok mohamed gyerek.

Főgebra 2018.05.19. 08:37:34

@trabant:
"A félreértésekhez:"
Te aztán beviszed az erdőbe a nagyérdeműt. Olyan, mint a Jereváni rádió hírei! Csakhogy nem osztogatnak, hanem fosztogatnak:
"Az iszlám a vallás neve, mint főnév.
A muszlim a melléknév, az emberről az iszlám vallás követőjéről, gyakorlójáról mondjuk, hogy muszlim.
A muzulmán az arab 'muszlim' szónak törökösített hangzású verziója, a mohamedán elnevezést meg nem szeretik, sőt!

Röviden: a vallás - iszlám; a követője - muszlim."

Olliék 2018.05.19. 09:25:24

Én minden vallásos embert másként ismerek. Az egyik keresztény betartja ezt, másik szerint nem bűn ha mégsem.
Ugyan ezt tapasztalom a korán kapcsán is. Mindenki másként, a saját életére formális. Ami nem baj addig, amíg meg nem akar győzni arról,hogy hülye vagyok.
Ez az esküvő kiváló alkalom volt arra, hogy betekintsek egy olyan világba, amiről.az ember hall ezt,azt. A saját belső szabályaik szerint élnek, és nem próbálják meg ránk, a másikra erőltetni. De ez sajnos nem az általános. Ők teljes mértékben beilleszkedtek, integrálódtak. Dolgoznak, önfenntartóak. Az,hogy a rokonaik ilyenek, hát istenem. Melyikünk nem törte a fejét a saját esküvőjén,hogy a piás-balhés uncsitesót meghívja-e vagy sem. Itt a család ( a szülők) nem korlátozták a lányt. A férje döntött így, és a lány szabad akaratából választotta a fiút, nem.pedig eltervezett házasság volt. Nem nehéz mehtippelni, hogy mennyi idő után akar majd a leányzó kitörni. Hisz itt a szabad világban azt fogja látni, míg otthon erre sosem volt.példa,mert szégyenbe lenne.
ÍRtam, hogy ezzel a vallással kapcsolatban plázainformációim vannak. Van kendő-miniszoknya kombó, van lenge kendő- feszűlős farmer, van a teljes takarás stb....
Ahogy kezdtem, mindenki mást olvas ki a szent könyvéből.

gabors 2018.05.19. 13:20:59

@latcho rom: "@gabors: A gond az hogy nalatok"

az texasban volt nem nalunk .... mar bocs ...

gabors 2018.05.19. 13:26:45

@Főgebra: "@gabors: A gond az hogy nalatok" tevedes ez nem vallas ez a teljes eletvitel kultura egyben vagy inkabb a celja az eletuknek az hogy ennek vallas is resze mar csak hab a tortan ...

gabors 2018.05.19. 13:34:33

@Olliék: " A saját belső szabályaik szerint élnek, és nem próbálják meg ránk, a másikra erőltetni."

Most egyelore ott meg nem ... de ahol tobbsegben vannak es kicsit turbossabbak bizony nemcsak probaljak hanem meg is teszik ott csak dhimmi lehetsz nem egyenrangu "polgar" a koran szerint jizya-t kellett fizetni a mas vallasuaknak (ha eppen nem gyilkoltak le oket mert szukseg volt rajuk) ... modern idokben ez mar nem divat de meg ujra eleszthetik ...

Főgebra 2018.05.19. 15:31:55

@gabors:
Nem akarok és nem is fogok veled vitatkozni csak ennyit idézek:

Korán:
Al-Imrán 3:19: „Bizony a vallás Allahnál az iszlám!”
Al-Ma'ida 5:3: „És az iszlámot rendeltem el nektek vallásul.”

DieNanny CH 2018.05.20. 19:11:21

@sörm:

Én úgy tudom, hittanórán nem vallástörténetet tanítanak, hanem bibliai alapismereteket. Tehát, ezáltal más vallást nem fog megismerni a nebuló.

sörm 2018.05.20. 20:16:42

@DieNanny CH: Nem tudom, az új tantárgy kerettantervét nem tudom. Amikor otthon egyházi gimnáziumban dolgoztam akkor még ez volt a tananyag a gimnáziumban: 9.osztály bibliaismeret (fél év ó, fél év újszövetség), 10.osztály egyháztörténet, kereszteny felekezetek, 11. Más világvallások, 12.első félév filozófia, második etika. Tehát elvileg formálisan már akkor is tilos volt az indoktrináció, a hittannak (dogmatika) a gyülekezetben a helye pl. konfirmáció előkészítésként. Az más kérdés hogy az adott vallástanár hogyan értelmezte a feladatát - nekem nagyon normális, olvasott, intelligens kollégáim voltak, de könnyen lehet hogy ez másutt nem úgy volt. Ennyi meg szerintem senkinek nem árt, hogy nagyjából képben lesz az európai szellemiség egyik gyökerével.

Hogy ma hogy van azt őszintén nem tudom. Azt tudom hogy először se filozófiaszakosok (akik ugye etikában kompetensek lettek volna, mivel az etika a filozófia résztudománya), se az egyházi egyetemeken végzett vallástanárok nem taníthatták a tantárgyat (épp azért hogy valamennyire semleges legyen). Aztán rájöttek hogy így senki nem tudja tanítani, így az első évben sok helyen rásózták a töritanárokra. Meg indítottak seperc néhány röhejes mastert - szóval lassan szakember is lesz rá. Nekem az volt az érzésem hogy kb valaki meglátta a bizniszt abban hogy ilyen szakos tanárk képzést indítsanak, és ezért vitték keresztûl az egészet...

Sum summarum: nagyon tanárfüggő. De hát mi nem. Tanultunk mi történelmet megrögzött kommunistáktól, a szüleim tanulták a dáko-roman elméletet. Tessék mocsok jó tanárokat képezni, magas elvárásokat szabni feléjük, és megbecsülni őket. Akkor mindenkinek előnyére válhat a vallásóra.

Muscari 2018.05.21. 08:36:19

@tanato: de bizony, én voltam egy igazi cigány lagzin. Nagyon vendégszeretőek voltak, etettek, itattak, táncoltunk, minden. Több tonna arany volt kirakva, szóval nem a cugánysoron voltunk, hanem egy gazdag vállalkozónál.

Az, hogy nem kötnek polgári esküvőt sokan, az nálunk is nagy probléma. Sok nőt rakott ki a férje így a közösnek hitt házból. Ugyanakkor a fiatalok ki is használják arra, hogy szexelni lehessen. Nagyon könnyű elvalni és nincs szabályozva, hogy hányszor lehet házasodni. Így ők nikah-t kötnek együttjárás helyett.

tanato 2018.05.21. 19:27:43

@Muscari: Ez ritka dolog,hogy meghívjanak.természetesen ők sem ismerik el az állami esküvőt,saját szertartásukat csak,.Ez sokszor probléma a neveknél is nem veszik fel a férjük nevét általában.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása