oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. április 15. 06:30,  A propaganda következményei 124 komment

2018. április 15. 06:30 Határátkelő

A propaganda következményei

Elég nehéz egy héttel a magyar parlamenti választás után nem visszatérni a témára, (vagy lehet, hogy könnyű, de nekem nem sikerült), annál is inkább, mert két elgondolkodtató (és nyilván sokakat vitára ingerlő) posztot is ajánlok ezzel kapcsolatban. Emellett kiderül, hogy létezik-e név nélküli bankkártya (a válasz azért sejthető, az ország talán meglepetés lesz).

soros_plakat_foto_toth_gergo.jpg(Fotó: Tóth Gergő)

Egy dolog általánosságban látni, miként nyomta az állam az elmúlt években a menekültekkel, Sorossal, civil szervezetekkel (és még sorolhatnánk) kapcsolatos propagandát, egy másik pedig az, amikor az ember egészen személyes és közeli tapasztalatot szerez ennek következményeiről. Így történt ez a Végtelen… talán blog szerzőjével.

„– De te ugye nem fogadsz el pénzt attól az embertől? – kérdezte a 92 éves nagymamám, aki alig lát, alig hall, alig tud menni, de eljutott hozzá a kormánypropaganda. 

– Kiről beszélsz, mama? – kérdem, mert közben nem hiszem el, hogy jól hallottam. 

– Hát arról a Sorosról…- és nem is mer rám nézni, látom, hogy zavarban van, a kedvenc unokájáról azt mondják a rádióban, hogy a nép ellensége. Mégis, mit kell megélnie ennyi idősen? 

– Nem, mama és ráadásul még sosem találkoztam vele. De tudod ugye, hogy az nem igaz, amit a rádióban hallasz? Emlékszel ugye, hogy mivel foglalkozom? 

És elmondom neki megint, hogy mik a civil szervezetek, hogy egy jópár ilyen segít a diabéteszes dédunokájának, hogy egy ilyen művészeti iskolájába jártam annak idején, hogy egy ilyen civil szervezetet alapítottam 22 évesen, ahol a fiatalok találkozhattak egymással, utazhattak és tanulhattak olyanok is, akiknek erre egyedül nem volt esélyük. 

Hogy azóta dolgoztam olyanoknak, akik demokráciát építenek és emberi jogokat védenek, amit egyszerűen régebben, mikor Levi még csak 2 éves volt, úgy magyaráztam neki „mi segítünk azoknak az embereknek, akikkel igazságtalanul bánnak és akiket bántanak”. 

És igen, ezekben a tevékenységekben segítünk a szegény embereknek, a kiszolgáltatottaknak, a betegeknek, a fogyatékkal élőknek, az ártatlanul megvádoltaknak, a megerőszakolt nőknek, a bántalmazott anyáknak és gyerekeknek. 

Sokszor azzal a bizonyos üldözött-mágikus-homályos szóval élve, hogy „jogvédelem”, ami azt jelenti, hogy pereskedünk értük, hogy kiállunk értük akár a mindenkori állammal szemben is. 

Ennyi. Nem annyira bonyolult. Emellett foglalkoztam környezetvédelemmel és fiatalok segítésével. Ez talán csak nem olyan rossz dolog?! 

Mama bólogat, kicsit megkönnyebbültnek látszik, de valójában nagyon feszült. Tudja, hogy a kedves unokája van a politikai célkeresztben. 

Én azért jobban tudom, mint ő, hogy miért is… hiszen minden diktatúrában a civilek az ellenségek, rég tudjuk ezt. Hiszen ők a demokráciát képviselik, ők a csalót kiáltják, mikor a választásokon valaki csal, ők a tolvajt kiáltják, mikor valaki a közvagyont lopja, ők a bírót is átvilágítják, ha diszkriminál és nem követi a törvényt és a rendőrt is feljelentik, mikor ő követ el bűncselekményt. 

Arról nem is beszélve, hogy mindezt hangosan, látványosan teszik, hirdetve, hogy van jogod neked is megkérdőjelezni a rendszert, felállni az igazságtalanság ellen. Totál veszélyes minden kis és nagy elnyomó rendszerre nézve. 

– És mikor költöztök vissza? Mikor látlak titeket újra? – tér a nagyim más kérdéskörre. 

– Mama, mi nem tudunk ide visszaköltözni. Ameddig ez a kormány van, nem tehetjük ezt meg a gyerekeinkkel. – és magyarázni kezdem, hogy mennyire rossz állapotban van az egészségügy és hogy miket tanítanak manapság az iskolákban. 

– De Olaszország?! Az egy nagyon veszélyes hely! Mi történt a múltkor is… 

– Mi történt a múltkor? – kérdezem, mert hirtelen azt hiszem, lemaradtam valami friss hírről. 

– Hát azok a migránsok! Megerőszakolják a nőket éjjel! Kislányom, kérlek, ne menj ki este az utcára – magyarázza, én meg a fejemet rázom. Firenze ezerszer biztonságosabb, mint ez az őrült Magyarország, ahol durva rasszizmus ütötte fel a fejét a kedves Orbánnak köszönhetően. 

– Ne menjetek a tengerpartra, csak ezért könyörgöm - szinte sír egyik nap a telefonban a nagymamám nyáron. 

– Miért ne, mama?! – irdatlan hőség van, miért ne mennénk a tengerpartra? 

– Mert ott vannak a migránsok! 

– Na és? Nem értem? Persze, hogy vannak migránsok, hiszen mi is azok vagyunk… 

– De nem az olyanok, mint ti! – és látom magam előtt, ahogyan rázza a fejét és idegeskedik, hogy már megint miért jövök én ezzel, hogy mi vagyunk a migránsok, amikor én is tudom nagyon is jól, hogy ő kire gondol, itt mi vagyunk az áldozatok és ők a hunyók!!! –  A feketék, a feketék azok! Meg az arabok. Ezek elrabolják a fehér gyerekeket. 

– Miért rabolnának fehér gyerekeket?! 

– Mert annyira utálnak minket, fehér embereket. Kérlek, ne menjetek a tengerpartra, az a pici Oliver is annyira aranyos, nehogy elrabolják! – könyörög és közben én azon gondolkozom, hogyan tudnám megnyugtatni, hogy nem élünk veszélyben, sőt leginkább azt szeretném, ha ideköltöztethetném, a csendes külvárosi Firenzébe, a szupermodern kórház mellé, ahol a többi idős nénivel a parkban sétálgathatna naponta a napsütésben. De milyen messze is van ő ettől?! Milyen messze is van már az ő világa az enyémtől?” 

A teljes történetet itt találod

A reménytelenül elveszett Magyarország 

A magyarországi választás persze sok bloggert posztírásra serkentett. Közéjük tartozik a Kolbászkerítésország blog szerzője, Zuzzer is, aki az alábbiakat tette közzé.

parlament_orban_foto_mti_kovacs_tamas_1.jpg(Fotó: MTI/Kovács Tamás)

„Számomra a választások fő hozadéka és eredménye nem az, hogy ismét a fideSS zászló alatt koncentrálódó bűnözőkre szavazott a többség, hanem az, hogy ez az ország reménytelenül és „véglegesen” (mondjuk vagy minimum 20 évre megint) elveszett. 

Most ismét van négy éve a csodás állampártnak, hogy a még meglévő és vegetáló, kritikus hangot megütő portálokkal, újságokkal, civil szervezetekkel, valamint a jogállamiság maradékával is végleg leszámoljon. 

Így aztán végképp nem beszélhetünk majd arról – ahogy eddig sem -, hogy az egyszeri szavazó kiegyensúlyozott információk alapján hozhatja meg a döntését. (...) 

Azt hiszem sokan vagyunk most úgy, hogy nézünk kifelé a fejünkből és nem értjük. Nem értjük, hogyan lehet olyan fundamentálisan másképp látni a világot, hogy olyan eredmény jön ki az országgyűlési szavazás után, mint ami a napokban vált hivatalossá. 

Megmondom őszintén, én azt hittem, hogy az emberek felnőnek a gondolkodásnak hívott folyamat kívánalmaihoz és felelős döntéssel egy kellőképpen kiegyensúlyozott parlamenti populációt hoznak létre, mert tele van a cipőjük az egysíkúsággal. Szarok én arra ki nyer egy választást, de legyen MINDENKI képviselve a parlamentben. (...) 

Ismét csak a töméntelen megválaszolandó kérdés tombol a fejemben, bár azt ne higgyétek, hogy a Lac de Neuchâtelnek megyek miatta, sőt, konkrétan a Ti érdeketekben agyalok néha, mellesleg helikopterről szarom le az egészet, mert térkép nekem e táj. (...) 

Hogy lehet az, hogy a patópálizmus, urambátyámság nem kiirtandó anomália, hanem egy egész „gazdaság” alapja, sőt, úgy merül fel mint követendő példa, etalon? Elios és társai, a királyi vej a te saját lábadon álló feleségével és milliárdokat összelopó, hivatalosan leleplezett és bizonyított bűnügyekkel. (...) 

Milyen ország az, ahol ha valaki felmarkol egy kamerát és mikrofont, megkérdez bármely random járókelőt Sorosról, arab számokról, ENSZ-ről, olyan válaszokat kap, hogy „az ENSZ foglalkozzon a maga országával”, meg „felháborító, hogy Brüsszel be akarja vezetni az arab számokat”, meg „hááát… persze, hogy létezik a Soros György Párt, mer a fidesssz memmonta!”. Milyen gomba van a vízben Magyarországon, ami ezt a masszív idióta réteget kineveli? (...) 

Valamit viszont nagyon tisztán és érthetően szögezzünk le. Nem magában a tényben van a hiba, hogy valaki a politikai paletta szignifikánsan ellentétes oldalára helyezkedik, mint például én. Á, dehogy! 

Szavazni lehet bárkire és bármire, ha van mögötte gondolat, ész és érvek. Nem számít viszont elfogadható indoknak a csordaszellem, a logikátlan cáratyuska imádat (bazme, láttam képeket, filmeket, ahol Jézus képe mellett jobbról Orbi lóg a falon….), a vak politikai hit, a befogott fülű izomagyú ordibálás, az „ezek már loptak eleget, majd most nem fognak”, a nem létezőtől való irracionális félelem, rasszizmus és egyéb hasonló kaliberű alsókategóriás gondolatfoszlányok. 

Értelmes ember utánanéz, miről beszél és nem hagyja magát megvezetni. Nekem pakolhatnak annyi kék plakátot az utak mellé, a netre, a homlokomra direktbe amennyit akarnak. Előveszem az agyam, gondolkozok és vagy elhiszem, vagy nem. (...) 

Nos, a személyes vonzata ennek a nagy magyar nihilnek, hogy a jövőt illető szándékaim egyre tisztábbak. Mondtam már egy párszor, hogy nem kényszer ez a magyarság dolog, most pedig már érzelmileg is távolodok, sőt, egy olyan országban, ami vagy 15 éve van, nem érzem otthon magam. 

Azt hiszem, komolyan el fogok gondolkodni a magyar útlevél leadásán, ha a svájciak bevesznek a klubba. Majd meglátom, soha ne mondd, hogy soha, de most így érzem. Az pedig, hogy a gyerekeim magyar kiejtésének javítgatásával felhagyok, az tuti. Legyenek ők jó svájciak magyar gyökerekkel, ennyi elég is.” 

Ha érdekel a teljes írás, akkor ide kattints!

A névtelen bankkártya 

Végül teljesen más téma, nem is akárhonnan, hiszen az Életünk Mexikóban blogot a latin-amerikai országban Andi és Ádám írja. Legutóbb egy nagyon furcsa bankszámla-nyitás történetét mesélték el.

mexikoi_bankkartya_1.jpg

„Közös bankszámlát akartunk nyitunk, mint férj és feleség, egyenlő jogokkal, két bankkártyával. Angliában ezzel nem is volt előzőleg gondunk, ott ez egy természetes dolog (joint account). Magyarországon nem tudom pontosan, hogyan van, mert soha senkivel nem volt közös számlám. 

Aztán kicsit arculcsapásként ért a tény, hogy itt Mexikóban ilyet nem lehet nyitni (legalábbis ebben a bankban nem lehetett, a többit nem tudom). 

Magánszemélyként vagy két külön számlát nyitunk vagy van egy fő számlatulajdonos (az ő neve van a bankszámlán a kettőnké helyett, csak ő kaphat sms értesítést a tranzakciókról, csak ő kaphat online bank hozzáférést stb.), a másik fél pedig csak „aláíró” lehet. 

Ez kb. olyan, mintha csak meghatalmazásom lenne a számlához, de nem vagyok tulajdonos, ha jól értelmezem. Ezt nem éreztem teljesen fair-nek és rosszul esett ott és akkor. 

Kicsit olyan érzés kerített hatalmába, hogy akkor mint nőnek nem lehetnek egyenlő jogaim, és csak a férj rendelkezhet a bankszámla felett (vagy persze én is nyithatok magamnak egyet, de miért nem lehet egy közös?!). 

Viszont legalább bankkártyát nekem is adtak a számlához, ami ellensúlyozta kicsit a negatív érzéseket. 

Egész fura volt ezt így megélni, annyira megszoktam, hogy egyenlőek vagyunk, ami Mexikóban (legalábbis papíron) nem mindig van így. És ezt ilyenkor fel kell dolgozni. Utána persze elmentem jógaórára és másfél óra múlva az egész már eszembe sem jutott. 

A mexikói bankszámla abszolút előnye, ami tetszik, hogy nagyon egyszerű volt megnyitni. Egy sima debit számlát nyitottunk, amihez nem kértek sem munkáltatói igazolást, majdani odaérkező fizetést vagy bármi ilyesmit. 

Itt (magánszemélyként) alapvetően ingyenes a számlavezetés (az egyetlen kitétel, hogy ehhez 3000 MXN-nek, azaz ~40eFt-nak kell átlagosan a számlán lennie. Viszont ha ez nem teljesül, akkor sem egy ökör ára a számlavezetési díj.) 

E mellett nincsenek elszállva az egyéb díjakkal sem, ami nagyon szimpatikus volt. Ha ellopják például a kártyánkat, akkor 125 MXN-be (~1700 Ft) kerül csak helyettesíteni. Se kamatadó, pénzfelvételi díj, bankkártyadíj és hasonlók. Na aztán majd persze kiderül, hogy ez a valóságban hogyan működik. (...) 

Miután az ügyintézőnk bevert minden bankszámlához kapcsolatos infót a gépbe egyszer csak felállt és két borítékkal érkezett vissza, amiben kártyák voltak. Így már egyből ott helyben meg is kaptuk a bankkártyáinkat. Igény szerint fejenként egyet. 

Szóval kaptunk két dombornyomott kártyát, amin viszont nemhogy a mi nevünk nincs rajta, de semmilyen név nincs. Először azt hittük, hogy akkor ott helyben fogják rányomtatni, de aztán rájöttünk, hogy nem foglalkoznak vele. 

Egész egyszerűen csak úgy üresen megkaptuk a kártyákat, ahogy a gyárból érkezett. Mi meg csak néztünk, hogy ilyen is létezik. Lehet máshol is van ilyen, de mi még eddig ilyet nem láttunk. 

Aztán a nő előhúzott egy gépet, amivel a pin kódot gyorsan magunknak beállíthattuk, hozzárendelte a számlánkhoz és már kész is voltunk. 

Eddig csak azt tudtuk, hogy nem túl jók a mexikói bankkártyák, valamint nem sok helyen fogadják el (vagy ha igen, ott is csak fényképes igazolvánnyal), de nem teljesen értettük az okát. Azt hiszem erre igazán csak a bankszámlanyitáskor jöttünk rá… 

…hogy miért vásárolnak a mexikóiak repjegyet készpénzben, hogy miért veszik le egyből az összes pénzt hó elején fizetéskor, hogy miért nem alakult itt ki jobban online rendelős-fizetős rendszer… 

Mert ugyebár, ha valamit bankkártyával fizetünk a neten a legtöbbször az első kérdés a következő: „név, ahogy a bankkártyán is szerepel”! Na mármost, ha nincs a kártyán név, akkor eleve reménytelen akció, hogy ezzel fizetni tudjunk. Ezért jó, ha van más országban is számlánk, kártyánk.” 

A teljes posztot itt találjátok, érdemes elolvasni!

HÍRMONDÓ 

Letámadták a lányt, aki leírta, külföldre menne

Feltörték a Facebook-fiókját és keményen támadták azt a 22 éves egyetemista lányt, aki a választás után megírta, miért nem tud megélni Magyarországon óvónőként, és miért kell külföldre mennie. 

Hasít vagy összeszerelő üzem lesz Magyarország? 

„A választópolgárok többsége úgy érezte, hogy sikerül egyről a kettőre jutni” vagy „a fiatalok számára nem vonzó és nem is működőképes a kormány gazdaságpolitikája”? 

Fontos infók, ha Londonba mennél 

Fizetések, bevételek, kiadások – érdemes-e még nekivágni a brit fővárosnak?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Olaszország Magyarország Svájc Mexikó

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8813832054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2018.04.15. 08:22:22

erre szoktak azt mondani, hogy nem azt a kormanyt kaptuk amit akartunk, hanem amit megerdemlunk.... Illetve, a szamok alapjan, amit akartunk! A kenyer (Erzsebet utalvany, kozmunka) es cirkusz (stadion es stadion es kisvasut) es mumus (Soros, migrans, libsi, zsido) bejott mint Meszaros Lorincnek a cegalapitas

gabors 2018.04.15. 09:06:51

@kék madár: ahogy mondod ...

ja miert is mentunk el ...???

kozel 52 ezer magyar ment el szemelyesen szavazni most a romanokrol nem beszelek ... ez 4x-e 2014-nek

legkozelebbb sajnos lehet megleszz a 200 ezer ??? (sad)

Buchhalter 2018.04.15. 09:08:26

Szerintem már unalmas a ez a balliberális hiszti mizéria.A többség Magyarországon a Fideszre szavazott.Az Index több blogján leírták,hogy amivel kampányolgatott az ellenzék zöme az az átlagnak nem jött be Például több kulcsos adó, a családi pótlék megemelése a CSOK felülbírálása stb. Valószínű a hitelminösitök se díjaztak volna egy ellenzéki győzelmet.Nekem a Jobbik volt szimpatikus rájuk is voksoltam egy millió másik magyarral együtt.Amikor sokan azzal jönnek hogy Orbán diktátor azon csak szánakozni tudok.Tessék kimenni Törökországba ,vagy Észak-Korába az diktatúra! Magyarországon szabadon mondhatsz és blogolhatsz szinte bármit és büntetlenül kimehetsz tiltakozni és bármikor elmehetsz egy másik országba szabadon!

kék madár 2018.04.15. 09:26:54

@Buchhalter:
"Szerintem már unalmas a ez a balliberális hiszti mizéria"
Akkor ne olvasd. Olvasd a migrans, soros, muzulman, ballibsi ellenes propagandat, az marhara nem unalmas.

"Magyarországon szabadon mondhatsz és blogolhatsz szinte bármit"
soroljam, hogy hany embert rugtak ki a munkahelyerol azert, mert "szabadon" blogolt?

Dikusz 2018.04.15. 09:31:18

H.A. - költői kérdésem lenne hozzád: ezen a szép napos vasárnapon a gép előtt akarsz ülni? Pláne, ha címlapos lesz a mai poszt, akkor még oda is ragaszthatod magad... :)))

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.15. 09:33:20

Minden hír propaganda.

A liberálisok nagy bánata, hogy míg korábban ők uralták a propagandát, ma már más is.

Határátkelő 2018.04.15. 09:34:47

@Dikusz: Kész szerencse, hogy mobilon is lehet követni az eseményeket. Azt meg már megszoktam. :)

Buchhalter 2018.04.15. 09:41:17

@kék madár: netto hülyeség amit írsz.De érezd magad szabadon.Én arra írtam hogy szabadon írhatsz mint ez az oldal is.Törökországban már mindketten dutyiban lennénk szétvert fejjel.Na erről ennyit Ha akarod felfogod ha ne nyomjad a balib eszméket ami már Európában is több tíz millió szavazónak nem jön be.Lásd radikális pártok térnyerése Németországban ,Franciaországban és Hollandiában.

Buchhalter 2018.04.15. 09:42:24

@Golf2: -1 és így most nullán álsz.IQ-ban is,nem igaz?

Golf2 2018.04.15. 09:42:41

Választás óta nem voltak fenn a törzstagok Zoli,Herr.Vagy igen?

Dikusz 2018.04.15. 09:55:53

@Golf2: Biztos fenn vannak, nem medvék ők, hogy téli álmot aludjanak. Csak gondolom a politikával teli a hócipőjük nekik - is.

Saját tapasztalat: jó ideje már nem megyek bele politikai beszélgetésbe családi/baráti körben. Kifejezetten kérem a hozzám közelállókat, hogy a békesség kedvéért ne menjünk ebbe bele. Szerintem azok, akiket emlegettél, és a többiek is, akik rendszeresen hozzászólnak, de ma nem fognak, épp ezt gondolják.

kék madár 2018.04.15. 10:25:57

@Buchhalter: "netto hülyeség amit írsz"
ezek kemeny ervek, jol meggyoztel. Szeretek veled vitatkozni, sokat tanulok belole.

Golf2 2018.04.15. 10:27:07

@Dikusz: Szerintem is ,sajnos,bár a választás ami csak 4 évente van megérne 1 mondatot.

gabors 2018.04.15. 10:29:28

@Buchhalter: "Szerintem már unalmas a ez a balliberális hiszti mizéria."

tiutti igazad van

jo ott elni ??? csokosoknak kurva jo de akikkel en beszeltem nekik nem igazan foleg most hogy nem a fifaszra szavaztak

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.15. 10:59:46

@Golf2:
Minek? Hogy megbeszeljuk ugyanazt 1357. alkalommal?
Hogy egymasnak feszuljon megint A es B oldal, aztan elteljen feleslegesen egy ujabb vasarnap?

Menjetek edzeni, setalni, piknikezni, nezzetek meg egy filmet ebed utan, jatszatok a gyerekkel / kutyaval, szexeljetek, akarmi.

4 evre le van tudva ez a tema. Akinek nem tetszik az eredmeny, majd odebb all. Akinek tetszik, az orul. Ilyen egyszeru.

Dikusz 2018.04.15. 11:04:25

@Golf2: A hozzászólásomban írtakra utalnék vissza. Véleményük biztos van (nem csak nekik), de semmi értelme belemenni ebben a témában a vitába, akár csak egy mondatban is. Nézd csak meg az eddigi hozzászólásokat, ezek még úgy-ahogy szalonképesek.

Még az is jobb téma, ha azt beszéljük meg, hogy mi lesz a vasárnapi ebéd, vagy ki mit ültet a kertjében, esetleg merre kirándult ma.

Dikusz 2018.04.15. 11:05:11

@Kövérmadár [swe]: hehehe:))) én is ugyanezt írtam.

Csodabogár 2018.04.15. 11:19:18

@Buchhalter: Nem hallottam semelyik oldal kampányát, mert nem éredekel,, de pl. a többkulcsos adót azóta hiányolom mióta megszüntették. Rendkivül igazságtalan az egykulcsos változat. A CSOK így nem tudom mi és a családi pótlék se érdekel. A Fideszre vagy a jobbikra soha nem szavaznék, mert én nem vagyok nem voltam és nem is leszek már nagy mellveregetős nacionalista magyar. Nekem Európa sokkal jobban megfelel.

Sok cikket olvastam, nem magyart és elszomorított, hogy milyen elképesztő sötét buta nép vagyunk. tisztelet a kivételnek, akik többnyire budapestiek. Nem értem a másik posztban szereplő nagymamát. A posztoló helyében én a Dunának / Arnonak mennék, ha ennyire buta felmenőim lennének. Nagymama ide vagy oda.

portugéza 2018.04.15. 11:40:46

Az első kettő nagyon jó írás (a 3. is jó a maga módján persze, csak ugye más témában).

Az első két szerzőnek nagyon-nagyon igaza van.

Sajnos. Bárcsak ne lenne.

[Mondom ezt úgy, hogy a második szerző nem nyerte el korábban a szimpátiámat azzal, hogy Greenpeace-es volt (a szervezet az én szakmámat is támadja, de nem racionális hanem érzelmi alapon, plusz a háttérben az olajipar pénzeli őket).]

portugéza 2018.04.15. 11:40:46

@Buchhalter: "A többség Magyarországon a Fideszre szavazott."

A tényeknél maradva, ez nem igaz. Kevesebb, mint 50% szavazott a Fideszre. 49 egész valahány százalék. Az összes választásra jogosult 33%-a.

A jelenlegi hatalom olyan választási matematikát kreált, amiben exponenciális összefüggés van a szavazatok száma és az elnyert mandátumok között, vagyis a nyertesnek aránytalanul kedvez. Ezért a Fidesz hiába kapott 50% (valójában 33%) körüli szavazatot, mégis kétharmada lehet a parlamentben.

Ügyes.

Egyébként a választás másnapján egy nagyon korrekt elemzés jelent meg az Index.hu-n a Fidesz gazdaságpolitika fogadtatásáról a gazdasági szereplők részéről. Kiegyensúlyozott, mértéktartó írás, akár fideszes, akár ellenzéki szemszögből nézzük:

index.hu/gazdasag/2018/04/09/miert_orul_es_miert_nem_orul_a_gazdasag_a_fidesz-gyozelemnek/

Ja, és Törökországból is el lehet (még) menni, sokan ki is vándorolnak. Újabban pl. Montenegróba (!) is, ott kezdenek a törökök vállalkozásokba.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.04.15. 11:40:46

Már Hegyeshalomnál beállt az autópálya annyian mennek el nyugatra. De ki keresi meg az én nyugdijamat?

portugéza 2018.04.15. 11:56:49

@Csodabogár: "elszomorított, hogy milyen elképesztő sötét buta nép vagyunk. tisztelet a kivételnek, akik többnyire budapestiek. (...) A posztoló helyében én a Dunának / Arnonak mennék, ha ennyire buta felmenőim lennének."

Sajnos részben a szüleimen is látom, mennyire beszűkült a látásmódjuk ezekben a témákban.

Egyszerűen van egy réteg, aki életkora, lakhelye, iskolázottsága, kevés nemzetközi tapasztalata (max. Horvátországba jutottak el nyaralni), valamint hagyományos, 20. századi értelemben vett nemzeti érzelmei miatt hergelhetőek.

Ők tényleg elhiszik, hogy közel-keleti menekültek tömegei akarnának Mo.-on letelepedni. Na meg ha a mi kutyánk kölyke lop, az mégis csak jobb.

Ami tény, és ebben speciel a szüleimnek is igaza van, a Fidesznek volt néhány intézkedése, ami engem és a szűkebb környezetemet is pozitívan érintett, pl. alacsonyabb jövedelemadó, kisebb társasági adó, családi adókedvezmény, stb.

De hosszútávon rossz irányba mennek a dolgok, az uniós pénzeket gyakorlatilag "elégetik", alig hasznosulnak értelmesen az ország javára, a most elmaradó gazdasági növekedést később szívjuk meg. Ehhez képest az konkrét ellopott milliárdok jelentik a kisebbik problémát.

Olliék 2018.04.15. 12:02:09

Nyert a fidesz. Ámen. De!
Ez a választási rendszer tragikus. Nincs ellensúly,nincsenek fékek. Egyedutalom van. Az Áder néha visszadob ezt -azt, csakhogy legyen némi statisztika,oszt ennyi. Ez így nem jó. Sem otthon élve, sem kintről nézve.
Amúgy végre nem esik,irány a szabad. Mi is ezt tesszük.

Olliék 2018.04.15. 12:05:05

@Dikusz: Én lángost csináltam. Ma szerettem vilna a paradicsompalántáim átültetni, de tele van gombákkal. Most mit csináljak? Élnek m3g vajon? Vagy a gomba kinyírja őket? Még sose jártam így,pedig 15 éve paradicsomoztam az erkélyen is.

Dikusz 2018.04.15. 13:40:22

@Olliék: Micsináljmicsinálj.... svéd gombasalátát.(viccvót)
Komolyan: szerintem kukázd ki.

Paradicsomlevest főztem (bazsalikomos), és rántott máj van, ubisalival.

Shaktee 2018.04.15. 14:06:54

@Kövérmadár [swe]: Sok kölök nem akar menni sehova, arról szólt a tüntetés tegnap, ha figyeltél volna egy kicsit..

Shaktee 2018.04.15. 14:06:54

@Buchhalter: Hatalmon nincsenek a radikálisok Nyugat európában.

Hazamehetsz, ordíthatsz a tolvaj rogán tónikkal hogy SOROS SOROS. De nem teszed mégse...

almaza 2018.04.15. 14:06:54

Alapveto elmenyem, hogy nem ertem mar az embereket Mo-n. Leszavaztam az ellenzekre, vesztettek, szerintem ezzel game over. Nem ertem a tuntetes mire jo es mit lehet ezzel megvaltoztatni? Valszeg semmit. A partok kicsesztek az emberekkel, a legtobb helyen nem volt normalis visszalepes stb. Az baromsag, hogy valasztasi csalas volt. Egyszer azonbam ennek a rendszernek is harangoznak. Gazdasagi valsag egesz biztosan lesz majd es talan egy magyar Sziriza is felbukkank egy karizmatikus vezetovel.

Shaktee 2018.04.15. 14:06:54

Alföldi Róbert:

"Mottó:
"Semmi sem kelti bennünk annyira a végtelenség érzetét,
mint a butaság.”
Ödön von Horváth

Szabad vagyok és leszek, akkor is, ha másként gondolkozom,
mint a hatalom.
Szabad vagyok és leszek, akkor is, ha nem a Fideszre szavaztam.
Magyar vagyok és leszek, akkor is, ha nem a Fideszre szavaztam.

És továbbra is szabadon és nyitottan fogok a világról gondolkodni,
még akkor is, ha a Fidesz ezt egyre inkább szeretné korlátok közé szorítani és megszüntetni.
És akkor is boldog leszek a hazámban, mint büszke magyar állampolgár, ha a Fidesz csakis és kizárólag azokat tekinti magyarnak, akik rá szavaztak.
És utolsó percemig megértéssel, toleranciával és együttérzéssel fordulok bajban lévő embertársaim felé, bármilyen vallásúak, bőrszínűek legyenek is, még akkor is,
ha a Fidesz és személyesen a miniszterelnök a legszörnyűbb és legsötétebb történelmi időket idézve próbálja félelemre és gyűlöletre tanítani és kényszeríteni a honfitársaimat.

És a végsőkig hinni fogok abban, hogy egyszer még egy szabad, toleráns, modern, figyelő, gondoskodó, kulturált Magyarországon élhetek, mint hazájára büszke magyar.

Éljen a jövő és a szabadság!

Éljen a szabadság!"
www.facebook.com/alfoldirobert/?hc_ref=ARSaBhvYV5jv58Ppw2GseOWFzzCYcEj5kCMiIxMMMx2VhvM9y4Y5nC_Gxc6S_BBNRSQ

Csodabogár 2018.04.15. 14:18:31

@almaza: Vannak furcsa dolgok, nem csak nálunk Trump is elég furcsán nyert. Ott se teljesen nyugodtak bele.

Tegnap figyeltem a tömeget, tényleg nagyon sok fiatal volt, ami régebben nem volt jellemző az ilyen tüntetésekre. Örültem neki. Hátha előjön valahonnan egy Macron szerü ember, aki indit egy mozgalmat, amiből majd egy erős párt lesz. Tudom álmodozás, de miért ne? Ezzel senkinek nem ártok.

gabors 2018.04.15. 14:19:07

"Hát arról a Sorosról"

arrol a Sorosrol akitol szajer petike, orban vikike, szajer petike, es meg vagy tucatnyian fogadtak el penz

arrol van szo ...

ja igen NEVET

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.15. 14:26:32

@swing gitan:
Vannak dolgok, amiket az ember nem akar, aztan valaszthat, hogy vagy teszi es elorebb lep vagy nem.

A tuntetesen maximum jot mosolygott a kormany, nem jo az semmire sem. Csinalhatjak meg par hetig, mondogathatjak a lozungokat, aztan kifullad ugyis.
Lassan itt a nyar, fesztivalok, vizsgaidoszak, erettsegi... oszre senkit sem fog erdekelni, hogy ki van hatalmon.

gabors 2018.04.15. 14:32:31

@Csodabogár: "@almaza: Vannak furcsa dolgok, nem csak nálunk Trump is elég furcsán nyert"

Trump a rendszer miatt nyert ami azert olyan amilyen mert itt (mint azert talan tudod) federalista rendszer van.

Vagyis electroral college ha akarod kesobb leirom de lenyeg hogy NEM minden szavazat egyenlo az elnok valasztas szempontjabol

de NEM trump nem valtoztatta meg mert az nem olyan egyszeru meg a 2/3 sem lenne eleg

gabors 2018.04.15. 14:38:37

"Megszületett a 2018-as parlamenti választás végeredménye. Szombaton ugyanis megszámolták az utolsó szavazatokat is. Ez elsősorban a külföldről és az átjelentkező szavazóktól érkező voksokat jelenti. Bár a kétharmadon nem változtat, de itt az országosnál jobban szerepelt az ellenzék, főleg a Jobbik, az LMP és a Momentum. A Jobbiknak plusz egy mandátumot is hozott. "

hogy oruljunk ...

gabors 2018.04.15. 14:59:58

"Aztán kicsit arculcsapásként ért a tény, hogy itt Mexikóban ilyet nem lehet nyitni (legalábbis ebben a bankban nem lehetett, a többit nem tudom). "

ez nem tudom miert meglepo de az USA-ban is pontosan igy van leglabb 15 eve elotte nem tudom mi volt mert nem probaltam

Mindig EGY valaki nyithat szamlat es UTANNA adhat valamilyen hozzafereset barki masnak legyen az ferj/feleseg/gyerek (kutya/macska nem mert kell hozza SSN szam ...)

Es ebben mi a gond ???

A tobbi resze kicsit zavaros .. az hogy ki kap sms-t es ki nem az banktol fuggo lehet tobb szamlam is van ahol ezt en magam allithatom ja van ahol csak egy email-t lehet betenni de ha valaki nagyon akarja miert nem ad meg egy "shared" email vagy az nincs ???

Shaktee 2018.04.15. 15:19:44

@Kövérmadár [swe]: Ez már nem a te generációd madár. Meglátjuk mi lesz..

Shaktee 2018.04.15. 15:19:47

@Csodabogár: Fújtad te is az Örömódát, az európai himnuszt? :)

Mónika tutira, remélem majd megírja hogy mit érzett a tegnapi demonstráción..

Shaktee 2018.04.15. 15:19:51

@Kövérmadár [swe]: Mosolyt nem láttam, olvastam a csak a szarházi rogán sorosozik, s a bayer puffog, nagyon pipa..

IT Knight 2018.04.15. 15:20:04

Én bevallom őszintén, hogy nagy élvezettel olvasom a ballibbantak* ajvékolását a megsemmisítő vereség után.

Azt hiszem az eredmény egyértelmű, bár Magyarországon csak 2/3-os többségre volt elég. Ne feledjük, az imádott Nagy Britanniában ugyanezzel az eredménnyel a Fidesz a mandátumok 85%-át szerezte volna meg.

*ha a posztban lehet FideSS-t írni, akkor kérlek ezt se moderáljátok ki.

DieNanny CH 2018.04.15. 15:26:32

"Megmondom őszintén, én azt hittem, hogy az emberek felnőnek a gondolkodásnak hívott folyamat kívánalmaihoz és felelős döntéssel egy kellőképpen kiegyensúlyozott parlamenti populációt hoznak létre, mert tele van a cipőjük az egysíkúsággal. "

Minél inkább süllyed az oktatás színvonala, annál nagyobb arányban tudják megvezetni a népet.
Ilyen egyszerű.

2018.04.15. 15:33:09

@IT Knight: Azt hiszem az eredmény egyértelmű

igen, egyertelmuen zsenialis dontes volt elhuzni onnan 4 eve.

gabors 2018.04.15. 15:39:55

@IT Knight: "megsemmisítő vereség után" 48% !!!!

ennek orulsz ??? ok kicstit tobb mint 42%

mashol ez vereseg lenne

2018.04.15. 15:40:28

@Buchhalter: " Magyarországon szabadon mondhatsz és blogolhatsz szinte bármit és büntetlenül kimehetsz tiltakozni"

felteve, hogy nem kozszferaban vagy allami tulajdonu cegnel dolgozol, illetve ha amit irsz es mondasz nincs annyira jo, hogy nagy viszhangja legyen, kulonben azonnal elkezdik a lejaratasod/ellehetetlenitesed.

Shaktee 2018.04.15. 15:47:58

@IT Knight: angliában nem fordithatja a ruling party, kormánypárt az adófizetők pénzét propagandára, undorító antiszemita felhangokkal, mert a britek bebacnák őket a temzébe.

Tudod te ezt, ne ajvékolj már :)

gabors 2018.04.15. 15:48:08

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
" A liberálisok nagy bánata, hogy míg korábban ők uralták a propagandát, ma már más is. "

a propagnadat lehet uralni azzal nincs is semmi gond DE HA (ES AMIKOR) az ujsagokat es a MEDIAT ugy egy az egyben uraljak mint torokosztanban meg oroszosztanban vagy mint ahogy volt a szocialisztanba volt

az mar komolyabb gond (lenne)

de azert mond mar el hogy kb MIKOR volt hogy "korábban ők uralták " mert ilyen Mo-n nem volt (most mondjak a fideszesek de ettol meg ez nem valik igazza mint a viz sem borra)

Bredpitt Monika 2018.04.15. 16:28:28

@swing gitan: Köszi az Alföldi idézetért és a piros tulipánokért, amit elmentettem a telefonomban. Az sokat jelent nekem , és az amit @Csodabogár: mondott egyszer, valami ilyesmi volt : ne törődj senkivel, csak járd a magad útját.

IT Knight 2018.04.15. 16:28:46

@gabors: úgy érted, pl. Nagy Britanniában, ahol a baloldali Tony Blair a szavazatok 35%-ával szerzett abszolút többséget?

Olvass és tanulj:
en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom_general_election,_2005

IT Knight 2018.04.15. 16:28:58

@swing gitan: de arra fordítja, csak mivel te azzal értesz egyet, neked nem tűnik propagandának.

Ahogy birca is megírta korábban: már hozzászoktatok, hogy mindenhonnan dől a muszlimsimogató, feminista, devianciát bátorító liberális propaganda. Most, hogy kaptatok egy kis ízelítőt a konzervatív változatból is, megy a nagy felháborodás.

Nyugi, még mindig balliba a propaganda 90%-a, neked, mint kitántorgott migránsnak nem kell attól félned, hogy túl sok igazságot hallasz a liberális médiából.

Bredpitt Monika 2018.04.15. 16:34:28

Szeretnék én is hozzászólni, hiszen én itt élek és amikor hétfőn reggel megláttam mi történt (mert előző este 10 órakor még nem voltak eredmények....no comment) elbőgtem magam a telefonban a barátnőmnek, aki Győrben él.

Ő azt mesélte egy pár hete, hogy elmentek vacsorázni a párjával és le akartak ülni az étteremben, ahol azt mondták nekik, hogy legalább egy fél óra, míg kijön a pincér. Leültek és a pincér odaszólt, hogy akár fel is állhatnak, mert nem fog tudni kimenni hozzájuk.

Hiszen az összes pincér, aki megteheti kijár dolgozni Győrből Ausztriába. Mégis a Fideszre szavaztak ebben a megyében is, itt is narancssárga a térkép.

Elkéstem a munkahelyemről, mert arra gondoltam, hogy nem akarok itt maradni, még próbaidőn vagyok, be sem megyek, eladom a lakást és egy teljesen új otthont választok inkább....

Aztán megjelentek előttem a gyerekfejek az óvodából az autista kisfiú, a down szindrómás kisfiú és a többiek. Mi lesz velük? Tehetnek ők arról , ami történik. Aztán bementem ......

Shaktee 2018.04.15. 16:46:56

@IT Knight: maradj a birkánál s a tesóknál, de ne rongálj bennünket soroscsicskákat :)))

gabors 2018.04.15. 16:48:56

nem tudom de az jutott eszembe hogy miert nem bombazza mar Trump Syriat ???

Bredpitt Monika 2018.04.15. 16:50:00

Folytatva a gondolatsort, ezen a héten 12-én sugározták az alábbi műsort az Rtl klubban, nem olyan hosszú, tényleg ajánlom mindenkinek, nézzétek meg. Nagyon tanulságos beszélgetés volt.

rtl.hu/rtlklub/magyarulbaloval/tuleles-a-kuszob-alatt

Egy ponton kicsit sértőnek éreztem Kovács Gergely humorát, de rá aztán nem fogok haragudni, mert ők legalább tényleg érdemi munkát végeztek, és a humorukkal kicsit jobbak voltak a minden napok. (pl: munkába menet reggel hangosan felröhögtem, az egyik matricájukon ez áll: 93 százalék, hogy nem fogunk lopni)-

a lényeg, hogy Kovács Gergely mondatai után kicsit magamba szálltam, hiszen ő is egy ponton ezen viccelődött, hogy az eredmények után az egyik feladat, hogy csomagolj és menj külföldre,
ez persze nem jelenti azt, hogy itt tudok maradni,

engem az zavar a legjobban most, hogy hányan nem mentek szavazni itthon, mert azért elég sokan vannak, és róluk valahogy nem is beszél szinte senki,

nekik egy tegnapi mondat a tüntetésről: aki a demokráciában alszik az diktatúrára ébred (aztán majd ne mondja a magáét, hiszen még szavazni sem volt képes)

Bredpitt Monika 2018.04.15. 17:02:03

Köszönöm azoknak, akik Dublinban, Londonban és Berlinben (sőt ha jól tudom még New Yorkot is emlegették) a tegnapi tüntetőkkel szolidaritást vállaltak. Aki ismer valakit közülük, legyetek oly kedvesek és mondjátok el nekik, hogy ez sokat jelent nekünk.

A tüntetés egyik szervezője egyébként a netadós srác, akik lám , megint milyen óriási tömeget tudtak toborozni. Mert nagyon sokan voltunk.

Azoktól, akik külföldön élnek én azt kérném szépen, hogy hagyják abba ezt a sötét barom fideszes szavazó dumát.

Az ország keleti részében ahol nincs munka közmunkán kívül, ahol az embereket megfenyegetik, hogy nem lesz munka egyáltalán, ha nem rájuk szavaznak, akiknek a helyi fideszes polgármestere ételjegyet nyomtat, amivel csak abban a közértben lehet fizetni, ami az ő tulajdonában van, és ami a közmunkáért való fizetség (sorolhatnám a mocsokságokat) nem a butaságot kell okolni.

24.hu/belfold/2017/05/05/uzsora-tipusu-jegyrendszert-vezetetett-be-a-polgarmester-turricsen/

Olliék 2018.04.15. 17:06:24

@IT Knight: Mi a gond a feminista megmozdulásokkal? Csakkérdem....

Bredpitt Monika 2018.04.15. 17:19:49

Most volt legalább öt hat beszélgetésem fideszes szavazókkal. Nem vesztünk össze. Igaz, nem tudtuk meggyőzni egymást, de legalább beszélgettünk.

A munkahelyemen elég sokan vannak, most kiderült. A migránsok elleni küzdelem a fő indok, úgy látom. De van aki egyszerűen az adórendszer miatt szavaz rájuk, mert mint intézményvezető sokkal jobban jár, hiszen aránylag magas a fizetése, de régen az adó miatt a nettója sokkal kevesebb volt.

A legelképesztőbb magyarázatot pont attól az embertől kaptam, akit a legjobban kedvelek ott. Ő hittan oktató valahol munka mellett. Elképeszt, amikor emberek vallási alapon akarnak megoldani társadalmi problémákat és ehhez nekik elég a Fidesz KDNP eszmeisége.
A lényeg, hogy ne legyen homokos házasság, ne jöjjenek a muszlimok, akik ugyan szülnének gyereket, de azt már ne.

Amit még elmondott, hogy Bécsben már több olyan óvoda van, ahol a muszlim gyerekek többségben vannak. Hogy tudna ő nekik hittant tanítani? Hangzott el a kérdés.

A népesség politikáról is mondott egy két szót, vissza akartam kérdezni, hogy Orbán Viktor hogy tudja majd befolyásolni a népességnövekedést? De aztán csak hallgattam, mert úgy tűnt, hogy őszintén elhiszi, hogy ezt is Viktor fogja megoldani.

Beszélt még a gender elméletről (segítsen valaki, valóban van már ilyen ország), vannak olyan országok ahol már nem lehet megállapítani születéskor sem a gyerek nemét, mert ez személyiségi jogokat sért, és ezt majd ő eldönti később.

Azt , hogy mi erről azt gondoljuk buta és érthetetlen, az egy dolog, de szerintem az is végtelenül buta, hogy egy újságíró arról kérdezgeti az embereket, mit szólnak ahhoz, hogy az EU bevezeti az arab számokat. Végtelenül sértő. Amíg ilyen dolgokkal foglalkozunk ne csodálkozzon senki, hogy közben elmegy mellettünk egy hajó, amire az van írva: SZABADSÁG, DEMOKRÁCIA.

Bredpitt Monika 2018.04.15. 17:37:51

A tegnapi tüntetésen szereztem még két Szamizdat Magyar Nemzetet. Morbid dolog egyébként, hogy ezt az újságot is siratjuk, és hogy a Jobbikkal együtt tüntettünk (megjegyzem, hogy a rendőrök már alig foglalkoztak velünk, hiszen megszokták, hogy egy nagyon békés tömegről van szó - hiába a névtelen firkászok hazugságai a baloldali gyújtogató anarchistákról).

Csak hogy legyen más téma is, nagyon érdekes cikket találtam benne, most jövök rá, hogy az 50 első randi c film ötletét valószínűleg ennek az embernek a története adta.

Henry Molaison, aki után csak H.M. beteg néven híresült el. A filmben a csaj minden napot elfelejt, de ez a férfi egy műtét mellékhatásaként szinte semmire nem emlékszik az életéből, még arra sem, hogy már evett vacsorát.

Döbbenetes volt olvasni, hogyan marakodtak a tudósok azon, hogy kié legyen az elhunyt páciens agya........mik vannak.

A nap holnap is fel fog kelni. Nagy dilemma nekem, hogy ezek után mi legyen. Menjek innen a francba vagy itt kell harcolni azokért, akik nem tudják megvédeni magukat.
(az, hogy a férjem után megyünk egy más dolog, abból sem tudom mi lesz, hiszen ott éppen azon mesterkednek az okosok, hogyan szakítsanak szét családokat)......

A tüntetésnek van értelme, bár nehéz szívvel mentem én is tegnap.........

Szánalmas az a kormány, aki a népet fenyegeti, beszari bagázs, csak azt tudom mondani róluk.

Hari Seldon 2 2018.04.15. 17:42:23

Zuzzer írása jól összefoglaja, hogy mi is miért léptünk le onnan. Részemről egyébként már korábban is megmondtam, elmegyünk kirándulni, aztán ha már ott vagyunk A Városban szavazunk.
De én ezen túl nem fogalkoztam a témával, mert azzal a világszemlélettel ami ott van, nekem nincs dolgom.

Bredpitt Monika 2018.04.15. 17:42:35

Ja, és még valami. Azért történtek fura dolgok.

Az érdi szavazókörzetben az egyik óvodában bezárták a szavazóköri delegáltakat (nem fideszesek). A két fideszes delegáltat autóval felvitték a Nemzeti Választási Iroda épületébe. Akik be lettek zárva telefonáltak, hogy engedjék már ki őket, kb 15 percig nem vette fel senki a telefont. Amikor végre kinyitották az ajtót, még akkor is azt mondták nekik, hogy ők még ne menjek fel az NV irodába............................

A fideszesek miért mehettek? Ki tudja hány ilyen furcsaság történt?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.15. 17:48:34

@gabors:

Dehát ez nem igaz. Oroszország tele van ellenzéki médiával.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.15. 17:48:42

@Bredpitt Monika:

Én is ellenzem az arab számok bevezetését. Miért ne maradnánk az európai számoknál?

Csodabogár 2018.04.15. 17:48:42

@gabors: Nálunk is a remekül kiagyalt választási rendszerrel nyerik a választásokat már másodszorra.

Tudom az amerikai rendszert, szerintem totál anti demokratikus, hogy nem a valós szavazatok száma, amit leadnak egy emberre számít. Anno elrontották aztán úgy maradt.

Nálunk először az Antall kormány talált ki valami őrült komplikált rendszert, máig se értem, aztán ezt a Fidesz ragyogóan a saját hasznára változtatta.

Shaktee 2018.04.15. 17:48:45

@Bredpitt Monika: az egyik szamizdatot kéremszépen :)

Csodabogár 2018.04.15. 17:52:37

@swing gitan: Nem fújtam semmit már nem járok tüntetni. Kitüntettem magam egész életemben ahol csak lehetett. Ez itt már nem az én dolgom. Néztem valamit a tévén és időnként átkapcsoltam a magyarra. A végét egyáltalán nem láttam.

Csodabogár 2018.04.15. 17:58:59

@Bredpitt Monika: Ne búsulj! Azért több mint 70% elment ez több mint amit máshol el szoktak érni. Én nem sírtam hétfőn, de azt hittem hülye vagyok és nem értem amit látok. Az én koromban már előfordulhat ilyesmi. Sajnos nem a saját totál elhülyülésem következett be, hanem a népé.:-(
Tegnap sokat gondoltam rád, tudtam, hogy ott leszel. Néhány hetvenes barátnőm is ott volt, jómagam már nem járok ilyen helyekre.

Golf2 2018.04.15. 18:07:30

@Csodabogár: "már nem járok"... nekem meg az első volt.

kék madár 2018.04.15. 18:30:38

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"Oroszország tele van ellenzéki médiával."
nem vesz el tulsagosan sok idot toled az, hogy ilyen baromsagokat irj ide, ahelyett, hogy a diggerblogon szokasodhoz hiven egy reszeg skinhead stilusaban szemely szerint ocsarold a HA torzskozonseget?
Felre ne ertsd, irjal ide is barmit nyugodtan, nagyon tanulsagosak a hozzaszolasaid, bar szomoru is, hogy nehez sorsod miatt igy "alakultal", amennyire tudok, egyutterzek veled.

Shaktee 2018.04.15. 18:42:58

@Csodabogár: ne feledd azért hogy a trampli se az államkasszából kampányolt, a közös nevező a lepukkant alsó középosztály, a nincstelenek megszólitása/hülyítése az orbáni technikával.

S más populista vezérek is így operáltak, mióta világ a világ, ducsék, dolfik, vikik, erdogánok, vlagyimírok..

neurotikus bunkocska 2018.04.15. 18:43:07

@Bredpitt Monika: O en rendkivul megerto vagyok, en a Brexit-szavazoktol is elfogadtam, hogy ok sem maguktol hulyek, hanem megvezetett, magukra hagyott, szerencsetlen sorsu, kontroll vesztett emberek.

Egyeni felelossege azonban ezzel egyutt mindenkinek van a sajat hulyesegeben, ugye ez azert elfogadhato? Meg a magukra hagyott, szerencsetlen embereknek sem kotelezo a Daily Mail elofizetes. Nem kotelezo a kozteve, a Blikk, a TV2. Nem kotelezo minden szarra klikkelni a Facebookon, mindent elhinni ami a napi tapasztalassal is ellentetes es lehet, hogy nincs tul sok okuk szeretni a sajat eletuket, de masokat akkor sem kotelezo gyulolni.

kék madár 2018.04.15. 18:52:28

@neurotikus bunkocska: "de masokat akkor sem kotelezo gyulolni"
ez nagyon vicces, nem nyom agyon az ironia? :)

Buchhalter 2018.04.15. 19:10:53

@Csodabogár: aztán csoda ember ,áruld már el tételesen levezetve miért jobb a több kulcsos SZJA mint az egy kulcsos? Arra nagyon jó ,hogy a mérnök,orvos ,infós aki jól be van jelentve egy ilyen több kulcsos rendszer lekaszálja és az aki 8 általános gépsori melós kevesebb adót fizessen de igazán egyik sem jár jól.Az egyik mert annyira keveset kap a másik meg megérzi a nagyobb levonást és egy idő után a tanultabb dolgosabb rétek már aki még itt van fogja a nyúlcipőt és marad neked a dologtalan balos henye hevere segélyre leső népség.Sokan pont emiatt szavaztak a Fideszre ill a Jobbikra .Nem kampányoltak több kulcsos adóval.Hagyjuk már a társadalmi igazságot! Nincs benne annyi plusz bevétel mint amennyit te és az ezt szajkózok be akarják állítani.Az Ekeár a pénztárgép és most júliustól a NAV-hoz bekötött számlázó programok több adó bevételt produkáltak mint a misztifikált több kulcsos SZJA.Vannak táblázatok valahol az indexen is ,hogy a fogyasztáshoz kötött adóbevételek látványosan növekedtek az elmúlt években.

Csodabogár 2018.04.15. 19:14:46

@Golf2: Nálam 56 volt az első. Gondolom az unokám lehetnél.:-)

Csodabogár 2018.04.15. 19:21:29

@Buchhalter: Én nem vagyok közgazdász, csak a puszta eszem és igazságérzetem szerint rossz az egy kulcsos. Mert egy kisfizetésű embernek, mondjuk 100ezerből sok az a 16 % is. Ugyanakkor aki másfél milliót keres, az röhög a markába.
No meg nem hinném, hogy az egész világ, vagy a nagyobb része hülye, hogy a progressziv adórendszert használja. Nekem úgy tűnik, hogy innen nyugatabbra jobban élnek az emberek és többet ad az állam a köznek, mint felénk.
Neked személy szerint biztos jó, ezért véded, saját önző szempontondból igazad is van.

DieNanny CH 2018.04.15. 19:34:22

@Buchhalter:

Szerintem a többkulcsos azt jelenti, minimum kétféle adózás. Vagyis, a 0%-nak is értelme lenne, pl 150 ezer forintig 0% lenne, afölött meg mindenkinek egységesen a mostani. Mert akinek 150 a bruttója, attól már nem kéne levonni semmit, mert az pont az átlagos szinthez elegendő. Akinek meg még ennél is kevesebb, attól meg pláne nem kéne levonni semmit.

neurotikus bunkocska 2018.04.15. 19:36:33

@kék madár: Azert, mert felelosnek tartom a FIdesz-szavazokat a sajat hulyesegukert, es az egyutterzesemnek megvan a hatara, az egyenlo az altaluk fogyasztott propagandabol omlo gyulolettel, igaz? Hiszen maskepp nem lenne ironikus, csak erre tudok gondolni, hogy erre gondolhatott.

Nem erzi, hogy mennyire elvette a sulykot?

Na viszontlatasra nekem ehhez nincsse idom, se kedvem.

kék madár 2018.04.15. 19:40:40

@neurotikus bunkocska: akkor egyetertek es felreertettem amit irtal (irt) bocs, meg nem ebredtem fel.

Buchhalter 2018.04.15. 19:47:32

@DieNanny CH: ezzel a 0%-kal azzal nem értek egyet ,mert jó magyar szokás szerint a sok nyerészkedő erre jelentené be a dolgozóit.A másik : van gyerek utáni adó kedvezmény amit az összes adójárulék terhére igénybe lehet venni.

Buchhalter 2018.04.15. 19:57:36

@Csodabogár: a 16 csak 15 % és jól ráéreztél nyugaton sokkal több mindent kaphatsz az adóidért mint nálunk ,ezért evidensnek tartom a több kulcsot.Így is az ÁFÁ-ból rekord bevétel van évek óta.A Fidesztől inkább az egészségügy rendbe tételét és valami bérlakás programot várnék a fiataloknak.5 éves ciklusban 20-30 ezer bérlakás a nagyvárosokban stadionok helyett kedvezményes áron( havi 50 ezer ) egy egészségesebb lakáspiacot eredményezne a magyarországi bérekhez és sok fiatal talán az olcsó bérlakás miatt ami jó helyeken lennének nem lécelne le tömegével külföldre.Azért az vicc,hogy lassan európai árakon vannak a lakás és bérlet árak ,de az átlag fizetés az csak a harmada.Mondjuk az utóbbi negyedévben az albérlet árak stagnáltak,nem emelkedtek.Szerintem Pesten 120 ezer felett már nem éri meg bérelni ,inkább aki teheti marad a szülőnél ,vagy más megoldást ötöl ki.A hitelre vásárlást hagyjuk ,mert ahhoz is kell 20-30 % önerő ami a mai árak mellett minimum 3-6 millió egy kisebb lakásnál is.Albérlet mellett meg azt elég nehéz kigazdálkodni. De majd jönnek az okos guruk is jól megmondják,hogy hülye vagyok.

Golf2 2018.04.15. 20:09:18

@Csodabogár: "56 volt az első"... 56 vagyok.

neurotikus bunkocska 2018.04.15. 20:18:56

@kék madár: Arra a kommentre valaszoltam, amelyik arra kerte a kulfoldon elo magyarokat, hogy fejezzuk be ezt a sotet barom fideszes szavazo dumat, mert szerencsetlen, kiszolgaltatottt helyzetu emberekrol van szo.

Erre irtam, hogy en megerto vagyok, megvolt ugyanez a Brexittel is, roluk is azt mondtak, hogy ok megvezetett, eljhanyagolt emberek. No de attol meg, hogy valakinek nincs sok orom az eleteben, attol meg nem kotelezo a Daily Mailt vagy a mittudomen melyik Habony-fele propaganda lapot olvasni es nem kotelezo a Facebookrol a valosag elleneben olyan kretensegeket elhinni, hogy migransokkal van tele az orszag, mikor korhazak zarnak be amiatt, hogy nincs eleg ember, aki dolgozzon bennuk, meg hogy az ertuk, elesettekert dolgozo civil szervezetek az ellenseg akiket gyulolni kell. Senkit se kell gyulolni, akkor se, ha kiszolgaltatott, az nem mentseg.

Azzal se jojjon nekem aztan senki, hogy azert tartom oket hulyeknek, mert arra szavaznak aki nekem nem tetszik. Nekem aztan edesmindegy, es egyik se tetszik, a sajat erdekeik ellen szavazni azonban hatalmas ostobasagot feltetelez, sajnalom (marpedig aki szegeny letere tolvaj bunozokre szavaz, az a sajat erdekei ellen szavaz, ez teny.)

Ezzel befejeztem.

kék madár 2018.04.15. 20:22:32

@neurotikus bunkocska: en meg egyetertek veled, csak annyira sok mar az athallas mindenben, egy szot elolvasok, es mar rosszul jon ki.

DieNanny CH 2018.04.15. 20:26:51

@Buchhalter:

Szerintem az a sok nyerészkedő egy idő után nem találna munkaerőt. A gyerek után járó kedvezményről meg ne beszélj, alig van manapság olyan 30 éven aluli, akinek gyereke van. Ergo, az ilyet a fiatal munkavállalók nem tudják igénybe venni. (Vagyis a gyerektelenek.) Meg azok se, akiknek 18 éven felüli a gyerekük.

Buchhalter 2018.04.15. 20:40:41

@DieNanny CH: mivel Magyarországon élek és dolgozom ezt a gyerek kedvezményt nem így látom.Persze Svájcban gondolom mindent jobban tudsz,de valójában elferdítesz mindent ,mert te is Fidesz gyülölő vagy.Ezért csak szánlakSokan igénbe tudják venni és igénybe is veszik.akik alkalmazottként dolgozik.És sok 20-30 éves igénybe is tudja venni és vállalnak gyereket.Nem ritka a 3 tanultaknál is.Kábé nálad minden szar ami a Fideszhez kötődik.Vagyis neked soha semmi se jó csak az ami Svájcban van.Egészségedre.akinek nincs gyereke annak minek gyerek kedvezmény áruld már el? Egy 18 éves gyerek meg elmehet diák munkára.Azért Európában se támogatják az általad említett rétegeket.

Bredpitt Monika 2018.04.15. 21:23:56

@Csodabogár: sajnos busulok, nagyon is, total depi vagyok hetfo ota, minden esetre szombaton is ott leszek a teren

Bredpitt Monika 2018.04.15. 21:29:07

@neurotikus bunkocska: amikor a brexit hirt meghallottam itt, ezen az oldalon, azt irtam az elso hozzaszolok kozott, miert erzem ugy, hogy gyozott a butasag...

Aztan az azota innen mar eltunt hozzaszolo elmagyarazta, hogy ok miert szavaztak a brexit mellett, elnezest kertem tole, hogy lebutaztam, ha jol emlekszem talan pont ezutan tunt el innen, masok is elegge nekiestek a brexit szavazoknak akkor, igy vannak szerintem a fidesz zavazok azokkal is, akik Gyurcsanyra szavaznak.....

gabors 2018.04.15. 21:59:06

@IT Knight: "@gabors: úgy érted, pl. Nagy Britanniában, ahol a baloldali Tony Blair a szavazatok 35%-ával szerzett abszolút többséget?"

semmi gond nincs ezzel mert NEM TONY a baloldal faragta igy meg a kovet amit ott nem tudom mnek hivnak de Mo-0n meg alkotmany volt egy darabig most meg balsa fa vagy inkabb gyurma !!! amit lehet faragni meg gyurni hogy eppen jo legyene

ez a baj

gabors 2018.04.15. 22:03:21

@Bredpitt Monika: " hogy nem akarok itt maradni, "

gyere itt csak trump van azzal el leszel :-)

tsabus UAE 2018.04.15. 22:12:10

1. Anyukám, ahogy öregedett, először a "románoktól" (Erdélyből áttelepült magyaroktól) kezdett félni. Az egyik csúnyán nézett rá a buszon, aztán ugyanott szállt le, mint anyukám. Hazáig szaladt lélekszakadva, mert biztos ki akarta az az alak rabolni. "Minek engedik ezeket ide ? Utálom az ilyeneket !" - mondta. Aztán egy bokor alatt hortyogó alakra sütötte rá, hogy kábszeres és félt tőlük utána. Meg persze utálta mindet. Aztán jöttek a hajléktalanok, migránsok, meg mindenki, aki mást akart, mint "a Viktor". Mindent elhitt, amit a rádióban/tévében hallott, mert "a rádió/tévé mondta". A média által felerősített saját félelmeinek párhuzamos univerzumában élt. Onnan pedig még a Cár Bomba se tudta volna kirobbantani. Iszonyúan bántott, hogy az egykor okos, kritikus anyukámból mi lett...
Némelyik öregedő ismerősömön ugyanezt a folyamatot vélem felfedezni. Ha ezek a félelmek és a belőlük eredő gyűlölet valami természetes részei az öregedésnek, akkor bizony a nagy tervező is elmehet a sunyiba, amiért így kibabrált sokakkal.
2. Fiatalként (talán a túl sok Sci-Fi hatására) hittem az emberiségben és annak fejlődésében. Az utóbbi másfél évtized a nyomait is elsöpörte ennek a hitnek...
3. Én Angliában is szembesültem azzal, hogy csak az egyik számlatulajdonos kap SMS-t és a "fő"-számlatulaj nélkül képtelenség pár dolgot elintézni. Az élet igazságtalan és a bankok bekaphatják. De legalábbis mindegyik monnyon le !

Bredpitt Monika 2018.04.15. 22:21:28

@gabors: ja, azzal el leszek, csak nehogy az legyen x hogy mielott odaerek azt mondja nekem is you are fired

gabors 2018.04.15. 22:47:06

@Bredpitt Monika: "Ő hittan oktató "

mit vartal el csak kerdezem egy aranyos egybitestol ???

"amikor emberek vallási alapon akarnak megoldani társadalmi problémákat "

ezt ugy hivjak hogy fasizmus .. nem tobb nem kevesebb

gyere csak visza NJ-be szegeny senkinek is jobb lesz mint ott de persze persze en nem tudom

Csodabogár 2018.04.15. 23:08:37

@Golf2: Akkor te igen későn kezdted.

Csodabogár 2018.04.15. 23:15:36

@tsabus UAE: Sajnos öregeknél a demencia sokszor üldözési mániába fordul. Megéltem már néhány ilyet. Ha majd rajtam is kitör, remélem szóltok!
Szakértők szerint létezik egy u.n. szubjektiv félelem. Maguk se tudják miért de félnek az emberek. Ezt aztán szeretett vezetőnk rendesen kihasználja.:-(

Csodabogár 2018.04.15. 23:17:43

@gabors: Én már találkoztam néhány igen értelmes pappal, akikkel remekül lehetett bármiről beszélgetni sőt vitatkozni is. Az, hogy valaki hittant oktat, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy hülye.

Dikusz 2018.04.15. 23:40:50

@Csodabogár: Ez pontosan így van.
A közvetlen környezetemben tapasztaltam ugyanezt, nem is egyet. Az üldözési mánia csak az egyik, van ennél sokkal rosszabb tünete is a betegségnek.

FutureFry 2018.04.16. 04:18:57

@Csodabogár: “Anno elrontották aztán úgy maradt.”

Nem elrontották, hanem direkt úgy tervezték: It’s not a bug, it’s a feature. Mert az elnökre igazából nem egyének, hanem államok szavaznak. Hasonló okokból jut Kalifornia majd 40M lakosára is 2 szövetségi szenátor meg Wyoming kevesebb mint 600K lakosára is. Ezt esetleg lehet “osztódással szaporítani”, mint ahogy Tim Draper próbálkozik Kalifornia esetében, igaz tudtommal ő inkább állami szintű gazdasági mint szövetségi szintű politikai megfontolásból. 2014-ben és 2016-ban 6 új államra akarta osztani de nem jött össze elég érvényes aláírás (időben) ahhoz, hogy a szavazólapra felkerüljön a javaslat. Idén csak 3 új államot akar és talán lesz is elég aláírás, hogy felkerüljön a 2018-as ballot-ra, de ha ez be is következik szerintem igencsak valószínűtlen, hogy átmenjen.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.16. 06:29:45

@kék madár:

Tévedsz. Nem ismerem az oroszországi médiahelyzetet. Csak liberális propagandamédiákból vannak adataid.

kék madár 2018.04.16. 07:54:52

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: most mar nemcsak egy hateves gyerek szintjen irsz, de az igei szemelyragokat se tudod hasznalni. Arrol meg nyilvan gozod sincs, hogy en honnan tajekozodok.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.16. 09:46:26

@kék madár:

Az esetek 95 %-ában munkaidőben kommentelek, s nincs időm átnézni amit írtam.

neurotikus bunkocska 2018.04.16. 09:46:32

@Bredpitt Monika: Hat persze, nyilvan a brexitbol meg a fideszbol is megvan az a vekony reteg amelyik profital belole.

zuzzer 2018.04.16. 12:56:47

@portugéza: Szia, akàrhogy is szàmolom, szerintem az enyém a màsodik poszt. Azt ìrod sajnàlatos mòdon Greenpeace-es vagyok.... Ezt te honnan veszed, mert én nem tudok ròla? Vilàgbéke!!! :)))

DieNanny CH 2018.04.16. 14:21:18

@Buchhalter:

De hogy jön a véleményemhez Svájc, vagy a Fidesz? Mert egyikről sem írtam.

gabors 2018.04.16. 17:01:16

@swing gitan: "@Csodabogár: ne feledd azért hogy a trampli se az államkasszából kampányolt, a közös nevező a lepuk"

utolag lehet tudni hogy oriasi penzeket koltottek el a Mercerek Koch broters es sok mas milliardos... nekik ez befektetes ami meg is hozta a gyumolcset nagyon nem erdekli oket (ahogy Trump-ot sem) a lepukkant kozetposztaly (soha nem is voltak kozepen osztaly az igen)

gabors 2018.04.16. 17:31:50

@Csodabogár: '@gabors: Én már találkoztam néhány igen értelmes pappal, akikkel remekül lehetett bármiről beszélgetni sőt vitatkozni is. Az, hogy valaki hittant oktat, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy hülye. " en arra kommenteltem ami Monika leirt nem magarol a szemelyrol hiszen nem ismerem. De al hittant tanit az nekem eleve gyanus :-)))) nem kicsit...

gabors 2018.04.16. 17:34:00

@Csodabogár: "@tsabus UAE: Sajnos öregeknél a demencia sokszor üldözési mániába fordul. Megéltem már néhány ilyet. " Sajnos igy van .. volt benne reszem bar nem mindenki eri el ezt a szintet ...

2018.04.16. 19:37:59

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Az a legnagyobb bajom veled, hogy nem igazán tudom eldönteni, mikor trollkodsz egyértelműen, és mikor vagy egyértelműen hülye ... és ez nem bók ...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.16. 20:26:13

@Pink Petsch:

Mindig trollkodás. Ballibául "trollkodás" = nem liberális álláspont hangoztatása.

Virago_1000 2018.04.16. 22:22:05

@Bredpitt Monika: a gunyhataron tul elo magyarokat ert jogsertesekert bezzeg nem busultal.

Herr Géza 2018.04.17. 00:25:05

@Golf2: A Herr volt, választást nem kommentál, mert minek? Nyert, aki nyert, akik ezt megszavazták, egészségükre. Ha ez kell nekik, ám legyen. Én kiiratkoztam.

Sütemény1975 2018.04.17. 14:55:36

a két első ajánlóra a legtalálóbb a facepalm :)

Sütemény1975 2018.04.17. 14:57:19

@kék madár: sorold kérlek! Tényekkel alátámasztva, bizonyítva.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása