oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. április 07. 06:30,  Torz valóság - igazi szégyen 323 komment

2018. április 07. 06:30 Határátkelő

Torz valóság - igazi szégyen

Vajon mennyire csapódik le az, ami Magyarországon történik, illetve ami az országban történik a határátkelőkre? Mennyire látszik Magyarország külföldön és főleg: mi látszik belőle? Ezt a kérdést járja körül Zsó posztja, aminek persze a vasárnapi választás is ad némi aktualitást.

magyarorszag_budapest_rakpart_foto_pixabay_com_charlemagne_1.jpg

„Immáron néhány éve távol élve Magyarországtól arra gondol az ember, hogy a magyar közhangulat - ami elől részben menekülve lépett le - eléggé távolinak tűnik ahhoz, hogy mindössze egy hangosabb, dühös szusszantás után bezárja a magyar híroldalakat, vagy a Facebookot. 

Viszont mostanában kicsit más a helyzet. Az otthonról érkező hírek már-már segélykiáltásként jelennek meg angolul, németül vagy egyéb más nyelveken. 

Sajnálatos és egyben szomorú is, hogy nap, mint nap jön velem szembe a különböző magyar politikusok gazemberségeinek krónikája, a seftes letelepedési kötvényektől a miniszterelnöki focimánián át egészen a legelképesztőbb gyémántcsempészős, EU-milliárdokat elsíboló stróman gengszter sztorijáig. 

Neves lapok, komoly médiumok számolnak be erről, hangsúlyozva, hogy ezek az eddig is ismert információk most öltöttek kellően elérhető formát, most volt, aki épkézláb módon lejegyezze őket más nyelven is. 

Mitől szörnyű ez? 

A hazádtól távol nem túlzottan jó a ezekkel a sztorikkal szembesülni például egy Uberben, amikor a sofőr teljesen képben van a hírekkel. Hogy milyen érzés? Körülbelül olyan mintha azt érezned, hogy rólad is ítéletet mondanak. 

Szörnyülködnek azon, hogy Te milyen országból jössz. És ha megkérdezik, hogy tényleg ilyen rossz-e a helyzet, akkor kénytelen vagy azt mondani, hogy nagyjából Oroszország és Törökország nyomdokain haladunk. 

Szégyelled magad. Nem csak azért, mert Te ezen nem tudsz segíteni már, hanem azért is, mert külföldön élve akkor és ott egy ilyen társalgásban Te vagy maga Magyarország. Te képviseled, nem az a politikus, akiről a hírek szólnak. És így egy teljesen torz valóság miatt kell kvázi magyarázkodnod. 

Magyarnak lenni külföldön presztízs. Magyarnak lenni külföldön büszkeség, magyarnak lenni külföldön jó. Ezt sajnos aláássa, elrontja, torzítja egy olyan őrült propaganda, egy olyan eszement harácsolás, ami már nem csak határokon belül szúr szemet, hanem azon kívül is. 

Szégyellem magam - amúgy a mindenkori - politikusok miatt, akik kishitű, önző, hatalom- és pénzéhes mániái elüldözik az embereket és nem mellékesen kellemetlen helyzetbe hozzák őket választott hazájukban. 

P.S.: Mielőtt a kommentekben arra buzdítana bárki, hogy akkor jól menjek el szavazni, azokat szeretném megnyugtatni: elmegyek, de valójában azok döntenek, akik otthon élnek.”

HÍRMONDÓ 

„Jó lenne olyan országba hazamenni, ahol…” 

„Van egy negyvenéves ismerősünk, aki két gyerekét és a feleségét hagyta nemrég otthon azért, mert pénzt kell keresnie. Ezek olyan jelzések, amik világosan megmutatják, hogy nem jó irányba mennek otthon a dolgok. 

Mekkora részét keresik a magyarok a német fizetéseknek? 

Az elmúlt egy-két évben megindult a bérnövekedés Magyarországon (legalábbis bizonyos szakmákban), a nagy kérdés azonban az, hogy ez arányaiban mit jelent és nem jött-e későn. 

(Fotó: pixabay.com/charlemagne)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9913814898

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fidesz sírvers 2018.04.08. 19:24:59

"Amit itt látsz: dolomit Agyonverte a Vikit Nem képezte vita tárgyát Mellé temettük a pártját Kifaragtuk rá a képét: Ő, ki meglopta a népét."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shaktee 2018.04.08. 01:21:23

@gabors: Nem akarsz te velem magyar folkról, népzenékről, hangszerekről vitatkozni lecsófi :)

Shhhhhh, unokáim először nézik Mary Poppinst :)

Virago_1000 2018.04.08. 01:21:33

@Arthamyr: "Szerinted mikorra hanyatlik annyira le, hogy pl. a feltörekvő Bulgária életszínvonala verje a hanyatló Svédországét? "
- oriasi baj veled is, hogy mindent penzben mersz, penzre probalsz atvaltani.

A kozbiztonsag feltetelezem, maris jobb Bulgariaban, mint a sved nagyvarosokban,

gabors 2018.04.08. 01:27:58

@Arthamyr: mint mondtam ertem is meg nem is ...

tovabbra is azon a "kommunst" allasponton vagyok hogy az egykulcsos jovedelem ado a legigazsagtalanabb .. pont ezert nincs ilyen a "kommunista " nyugaton"

de mi (te is) ugy noltunk fel hogy az ado az a kulakok elleni fegyver

vagyis most akkor rossz ...

en kizarolag a jovedelem adorol beszelek nem pedig egy kis/kozep/vagy nagyobb vallakozoi szinten az teljesen mas kerdes.

De nem latom hogy miert jo az hogy "vallalkozok" adozatlanul tudnak jovedelemhez jutni legyen az csak az okostelefon vagy "ceges" auto vagy vallalkozas altal tulajdonolt haz/lakas vag barmi ...

az hogy az osztalek nem jovedelem csak hab a tortan .....

nem ?

TB meg onkentes ?? akkor ki fizetne en soha az eletemben nem fogok meghalni :-)

kék madár 2018.04.08. 01:28:24

@Virago_1000: az az atkozott penz, amibol az ennivalot is vesszuk, milyen kicsinyes dolog is ezzel merni a fejlodest - mondta Meszaros Lorinc, es mire a mondatot befejezte, 40 ezer forinttal tobb allt a szamlajan.

London2009 2018.04.08. 01:34:07

@gabors: miert tartod az egykulcsost a legigazsagtalanabbnak? Pont forditva gondolom. Minel tobbet keresel, annal jobban buntetnek? Ez igazsagos?

gabors 2018.04.08. 01:36:34

@swing gitan: miert akarnek veled vitatkozni "folklor" az egy kummista armany volt Kodaly egy jo kis puppet lett ebben a jatszmaban ...

de hiszel amit akarsz DE a tekerolant-nak hivott dolog minden csak nem magyar nepzene ...(ami megint egy fikcio volt amugy)

kék madár 2018.04.08. 01:37:39

@Zsuzsi65: csakhogy akikre az ICE rament, nagyreszt annyira voltak bunozok, mint te vagy en. Egy illegalis bevandoronak vagy H1B vizumosnak mar akkor priusza lesz, ha gyorshajt, vagy ittasan vezet, vagy a szomszed rahivja a rendort, mert hangosan szol a zene. Tudom a barataimon es azon az 5 even keresztul amit a rendorsegnek dolgoztam. Egy indiai baratom ittasan gyalogolt haza es ezert lecsuktak. Szoval a dolog ennel sokkal arnyaltabb, az ICE valoban mindenkit vinni akart akit Trump elott beken hagytak volna. Masfelol az ICE-nak a hataron kene ezzel foglakoznia, nem varosokban.

gabors 2018.04.08. 01:58:01

@London2009: "@gabors: miert tartod az egykulcsost a legigazsagtalanabbnak? Pont forditva gondolom. Minel tobbet keresel, annal jobban buntetnek? Ez igazsagos? "

tobbek kozott azert mert a kozosbe ugy illene beleteni ahogy keresunk.. itt munka jovedelemrol van csak szo az hogy a befektetok plane nem fizetnek semmit az egy masik kerdes ott siman lehetne adoztatni a tulajdont es a ki-be jovo tranzakciokat (ez meg a penzmosas ellen is mukodne)

szerintem minimum 3 sav kellene hogy legyen
1 minumum ber/szegenysegi kuszob semmi ado
2. atlag jovedelem kb 15-20% ahogy eppen jo
3. atlagon joval feluli 30-35%

Miert ? mert a kozosbol is igy vesznek ki ... nem a minimalberes nyomja szet az utakat a Maybech-el, nem az atlagberesnek kell repulesi igazgatosagot fenntartani ...

nem a szegenyeknek kell cegnyilvantartast fenntartani cegbirosagokkal pl

a bortonekben meg szegeny es gazdag is penzbe kerul de ha nincs rendorseg es borton ki sziv nagyobbat az akitol jo sokat lehet elrabolni ...

gabors 2018.04.08. 02:03:39

@kék madár: hm ... en is tudnek meselni hogy is lehet priuszt szerezni egy eletre ... a rendor SOHA nem a baratod....

foleg nalatok ott Texasban ... most majd fizetitek a national guardot evekig !!!

ennek amit most csinalnak igy SEMMI ertelme nicns es sok BILLIO-ba fog fajni Texaban es szovetsegi szinten is ...

London2009 2018.04.08. 02:04:53

@gabors: ezt ugye te sem gondolod komolyan? A minimalberes a melle, hogy fizet egy evben annyi adot, amit en egy het alatt meg kap igen gyakran ingyen lakast, csaladi potlekot meg jo nehany ilyen olyan benefitet. Ezzel most nagyon nem ertek egyet, ne haragudj.

gabors 2018.04.08. 02:12:58

@London2009: minnel jobban keresel annal inkabb kell hogy vedjen a rendorseg ..

mit gondolsz amit most ratok koltott a rendorseg (sajnalom ami szemely szerint veletek tortent) azt miert a csoro paki fizesee akitol nem tudnak egy fasza mercit rabolni, mikor te joval tobbet keresel erted ... teged JOBBAN ved az allam (bar ez is mar bummer de teny) ezert is illene tobbet fizetni nem csak nominalisan de % ban is vagyis magasabb adosav !!!

most a teniszcourt-rol nem akarok irni de tutti ott is van hogy a gazdag osztaly jobban jar

gabors 2018.04.08. 02:20:11

@London2009: bocs de kevered a szocialis juttatasokat az adokkal ..

csak annyi a kozuk egymashoz hogy az elobbibol fizetik ...

nyilvan te el sem tudod kepzelni (ez OK) hogy te ilyen helyzetbe keruljel ezert gondolod hogy mindez valosag ...

csak megegyszer megkerdezem hogy erzed magad hogy a rendorseg (adopenz) Xezerszer hivott hogy mi van... nem latod hogy az adok (mindenkie amugy) NEKED a JOBBAN eloknek JOBBAN dolgoznak bocs nem vetted eszere ??? kapiszh

persze hogy az adodbol ezert illik TOBBET fizetni ezert is fizetsz tobbet mint a hobby aki felhivott 25x szor

kék madár 2018.04.08. 02:29:42

@gabors: ez mind biztos igy van, de en nem vagyok Texasban, be se engednenek

gabors 2018.04.08. 02:32:01

@kék madár: bocs ... sokszor keverm a nickeket ..

London2009 2018.04.08. 02:32:42

@gabors: nem ertek egyet. Pont azt vettem eszre, hogy mindig azok jarnak jobban, akik nullaval egyenlo mertekben jarulnak hozza a kozos kasszahoz. Eletemben eloszor volt dolgom a rendorseggel hala az egnek. A kis benefit Bandikhoz egy heten ketszer jarnak ki a rendorok, amikor epp tul hangosan uti az asszonyt es a szomszedok megelegelik. Ugyhogy ez az erved nem allja meg a helyet.

London2009 2018.04.08. 02:35:40

@gabors: a teniszpalya private. Ugyhogy ez az erved sem relevans.

gabors 2018.04.08. 02:52:06

@London2009: "@gabors: a teniszpalya private. Ugyhogy ez az erved sem relevans"

hulyeskedsz ??? mit gondolsz nem kell adot fizetniuk ?? es ha nem MIERT ?

viccelsz ??? remelem .... mert ennel okosabbnak latszol

a gazdabbak JOVAL tobbet szakitanak az allamotol szinte minden "nyugati demokraciaban" mint amit befizetnek ... ha jovedelem aranyosan nezzuk plane persze azt hiszel amit akarsz

de gondold vegig mibe is kerult CSAK ez kis aprosag hogy eloszor osszetortek a kocsidat utanna meg ez ... MENNYIT koltottek rad kozpenzbol l....

ha csak egy 20 eve suzuki lett volna mi lenne e kulonbseg ..

a gazdagabbakra aranytalanul tobbet kolt az allamod es a legtobb masik allam is EZERT jogos hogy tobbet adjal ...

ez igy igaz MINDEN fejlett nyugati allamra

de ne hidd el amit mondok nezzel utann ...

London2009 2018.04.08. 02:58:16

@gabors: nyilvan akik a karomat okoztak azok tisztesseges adofizeto allampolgarok voltak. :D

Jo, szerintem mindketten hihetunk azt, amit szeretnenk. A nagyon gazdagok vilagara lehet, hogy igaz amit irsz, azt a vilagot nem ismerem.
De az teny, hogy egy atlag/atlag folott kereso munkavallalo, aki meg nem gazdag, sokkal jobban meg van szivatva, mint az aki eleteben alig dolgozott.

gabors 2018.04.08. 03:00:59

@London2009: "De az teny, hogy egy atlag/atlag folott kereso munkavallalo, aki meg nem gazdag, sokkal jobban meg van szivatva, mint az aki eleteben alig dolgozott. "

MYTH !! de nem tolem hallotad remelem

gabors 2018.04.08. 03:29:04

@London2009: semmi gond ugy tunik megteheted hogy egy kutyat vagy macskat elhozal a menhelyrol foleg ha killng shelter ...

ha mar nem szavazol tedd ezt .ha belefer ....

Golf2 2018.04.08. 07:46:18

@gabors: +1 Szemétség az 1 féle adó, persze gazdagék szeretik...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.08. 08:10:15

@Arthamyr:

Ez eleve rossz kérdés.

Ha csak az életszínvonalt tartod az egyetlen ismérvnek, akkor gondolom az iszlám diktatúrát tartod bevezetendőnek, hiszen Katarban a svéd életszínvonal kétszerese van.

Shaktee 2018.04.08. 08:10:16

@Arthamyr: sw, hw, networks, coding?

Shaktee 2018.04.08. 08:10:16

@gabors:

en.m.wikipedia.org/wiki/Hurdy-gurdy

Namost a Bródy nóta, az egy klasszikus magyar toborzó formátim, akkor írta meg amikor a Tákolmány megjelent.

Minden Bródy koncerten elhangzik, az emberek állva, sírva éneklik vele. Nem fideszesek.

Amúgy meg az édesatyád fütyköse volt a kommi puppet, nem Kodály Zoltán

Shaktee 2018.04.08. 08:10:16

A 106 esélyes ellenzéki jelölt:

taktikaiszavazas.hu/106

somlobodog 2018.04.08. 08:10:16

@Arthamyr: igy van. Van akinek szúrja a szemét ha a másiknak egy fél disznóval tobbje van. De ezen frusztraciok kielesere tökéletes a net. Itt kiutalkozza magát mindenki és a való életben meg hátha képes onkontrollt gyakorolni:)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.08. 08:10:16

@Bredpitt Monika:

Erre nincs időm, de adok mondjuk 3-3 példát:

Pozitívum:
Tv 2 eladasa
Fina Vizes Világbajnokság
Paks II

Nem igaz:
A Nepszabasag felfuggesztese
Origo ugy
Letelepedesi kotveny

Valóban negatívum:
Trafik mutyi
Kaszino koncessziok, adokedvezmenyek vajnanak
Questor ugy

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.08. 08:10:20

@Kövérmadár [swe]:

A nyugat magas életszínvonalának fő oka a világ kirablása. Na most, ez erkölcsileg rendben van? De ha igen, akkor is: mi kit raboljunk ki?

A nyugat zuhanásának egyik oka éppen az, hogy folyamatosan csökken a rablás lehetősége.

puhacica 2018.04.08. 09:22:19

@London2009: ha mindig azok jarnak jobban, akik nem adnak bele a kozosbe, akkor miert nem mondasz fel, koltozol be valami council flatbe es elsz mindenfele benefiten? olyan jo lehet, viszonylag egyszeru is, csak jobban jarnal. :D

@Golf2: na latod, ez a baj veled.

Arthamyr 2018.04.08. 09:42:35

@gabors: "
De nem latom hogy miert jo az hogy "vallalkozok" adozatlanul tudnak jovedelemhez jutni legyen az csak az okostelefon vagy "ceges" auto vagy vallalkozas altal tulajdonolt haz/lakas vag barmi ...

az hogy az osztalek nem jovedelem csak hab a tortan ....." - Kb. ezt írtam én is. Egyébként ennek vannak társadalmi előnyei, én látom, de ennek ellenére igazságtalanabbnak tartom, mint amennyire hasznos (annak ellenére, hogy magam is élek ezekkel az előnyökkel).
Azt is írtam, hogy nincs gondom az ésszerű többkulcsos adóval, ahogy szerintem a "gazdag" ismerőseimnek sincs, amíg a legfelső kulcs is ésszerű és elfogadható. Az 50% nem az.

tanato 2018.04.08. 09:43:05

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: AZ Orosz Brirodalom is kirabolta a fél világot tündöklése során, a hódító cároktól egészen Brezsnyevig.A laKOSSÁG mégis nyomorgott,a diktatúra,meg a közpénzek így a lopott,rabolt javak egy szűk körű elit családjainak vagyonában landolt.A muzsik,meg később a szovjet főleg vidéki ,falusi egyszerű ember meg rongyokban járt,éhezett.

Arthamyr 2018.04.08. 09:46:55

@Virago_1000: "A kozbiztonsag feltetelezem, maris jobb Bulgariaban, mint a sved nagyvarosokban, " - Bár nem voltam egyik helyen sem, de én jobban biztonságban érezném magam Stockholmban, mint Sofiában. Lehet, hogy hibásan, nem fog kiderülni, mert egyik helyre sem fogok elmenni, és ha el is mennék, valószínűleg a 2 hely közül a veszélyesebb is elég biztonságos.
Nem mérek mindent pénzben, nekem a svéd közhangulat, mentalitás és viselkedés is jobban bejön, mint a bolgár, és legalább olyan betűkkel írnak, amit el tudok olvasni.

Arthamyr 2018.04.08. 09:47:36

@London2009: Válaszoltam, csak ültem rajta kicsit...

Arthamyr 2018.04.08. 09:58:06

@gabors: A maybachos az egykulcsos adóval is sokkal többet fizet, és ugyanaz az orvos látja el, ugyanabba az iskolába jár a gyereke, és nem mehet hamarabb nyugdíjba. Legalábbis ha nem nyúl a zsebébe.
Viszont ha mindenkinek max. 30% lenne az adója, és ez csak jóval az átlag felett ütne be, azok sem panaszkodnának, akiknek "csak" 30%-ra csökken az adója a jóval átlag feletti jövedelemrészükre. A többségük nem kezdene el hisztizni, hogy miért csökkent csak 25%-ra, ha a Csóró Józsinak meg 10%-ra csökkent. A probléma, hogy van ahol ez 60%+, az már van, aki számára nyomasztó, én annak érzem, sajnálom.
Egyébként ha a Csóró Józsi tisztelne, és értékelné, hogy eltartom, nem pedig pofánverne a kocsmában, mert másik focicsapatnak szurkolok, valamint a befizetett adót Csóró Józsi gyerekeinek _felzárkóztatására_ fordítanák, nem pedig Csóró Józsi életminőségének javítására, ezen kívül nem lopnák el a pénz egy részét a politikailag jól fekvő emberek, az is javítana az adózási kedvemen, és feltételezem, hogy másokén is. Viszont az 50-60%-os adót akkor is nehéz megemészteni.

Arthamyr 2018.04.08. 10:00:02

@gabors: Azért keveri, mert azt nézzük, hogy ki mennyit rak be, és mennyit vesz ki.

Arthamyr 2018.04.08. 10:03:57

@gabors: "a gazdabbak JOVAL tobbet szakitanak az allamotol szinte minden "nyugati demokraciaban" mint amit befizetnek ... ha jovedelem aranyosan nezzuk plane persze azt hiszel amit akarsz" - Nem tudom, ki a gazdag. Mészáros Lőrinc többet szakít, sőt, még a kevésbé/nem lopós Jeff Bezos is, de hogy én, akit a világ minden kb. részén sújtana a legfelső adósáv, ha alkalmazott lennék, semmit sem szakítok, azt tudom, ahogy azt is, hogy nem költ rám többet az állam, mint a Benefit Bandikra...

Arthamyr 2018.04.08. 10:07:54

@somlobodog: Ha már ennyit elér, megéri. Tény, hogy jobb, mintha pubban körbenállnak és összevernek, mert nem tartom őket elég jól. :)

tanato 2018.04.08. 10:40:11

@Arthamyr: nem ismertek a bolgár közbiztonsági adataok,majd BIrca megmondja.Egy biztos a muzulmánok, meg a romák meg a kettő keveréke azaz az iszlám hitű bolgár cigányok aránya,jóval magasabb mint a svédeknél.

gabors 2018.04.08. 11:14:58

@Arthamyr: "Azt is írtam, hogy nincs gondom az ésszerű többkulcsos adóval,"

Nem nem ezt irtad .... most nem keresem meg de tobbszor is irtad hogy azert is nem szavazol (tobbek kozott) mert minden ellenzeki part a tobbkulcsos adot vezetne be amit te nem tamogatsz ...

orulok hogy valtozott a velemenyed.:-)

itt a rohado nyugaton (birca) szinte mindenhol tobbkulcsos az ado az usa-ban csaladi amit most trump elegge szetbarmolt pont ugy hogy a tamogato egybites feher munkas rosszabul jar de meg orul is neki..

De egyre tobb gazdag (nem en hanem nagyon gazdag) ember mondja hogy az nem igazan igazsagos hogy a titkarnoje kb 2X es savban adozik mint o (Warren Buffet) ....ez ezt az uj ado "reform" meg novelte is .. lesz itt is forradalom trump utan ...

London2009 2018.04.08. 11:18:27

@libslobsi fuszal: mondasz valamit. Egyszer mindent ki kell probalni az eletben...

Shaktee 2018.04.08. 11:45:56

29.9 % most.

Lehet hogy a NER rettegését hozza ide az északi szél birkuci? Sóhajokat s láncok csörgését hallom? :)

Shaktee 2018.04.08. 11:45:59

Rekorrdszám otthon, 17.5 9 oraig...

Lehet?

Arthamyr 2018.04.08. 12:08:30

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Egy kérdést tettem fel, amire azt mondtad, hogy rossz: "Szerinted mikorra hanyatlik annyira le, hogy pl. a feltörekvő Bulgária életszínvonala verje a hanyatló Svédországét? "

Ha megtisztelsz a válaszoddal, én is válaszolok a későbbi felvetéseidre az iszlám diktatúrával és egyebekkel kapcsolatban (már ha érdekel), de fontosnak tartom tisztázni, hogy mit gondolsz erről.

Arthamyr 2018.04.08. 12:18:26

@gabors: Nem változott a véleményem, valóban ez az egyik ok, amiért nem szavazok.
Ha azzal kampányoltak volna, hogy eltörlik a munkaadói járulékot, és mondjuk a mindenkori átlag jövedelemig megszüntetik az szja-t (így progresszívvá téve az adót), és ezt el is hiszem nekik, mert megmondják, mit szűntetnek meg a kieső bevétel miatt, akkor szavaztam volna rájuk (már amennyiben nem érzem elfogadhatatlannak a megszűntetett szolgáltatást).
Arra, hogy minden marad a régiben, de kicsit eltoljuk a "gazdagok" felé a közteherviselést, csak egy középső ujjat tudok nyújtani, nem a szavazatomat.
Nem tartom a rothadó nyugaton lévőt az optimális és lehető legigazságosabb adórendszernek, és nem gondolom, hogy a mostani nyugati adórendszer az oka, hogy esetleg kevésbé rothad, mint a kelet.
Ráadásul Magyarországon teljesen más a gazdasági realitás, nem lehet bevezetni pl. egy skandináv jóléti modellt, még rövid időre sem, mert nincsen rá erőforrás.

Arthamyr 2018.04.08. 12:20:45

@London2009: Majd csinálj belőle reality-t, van olyan, aki tirpákrealityből gazdagodott meg. A címe lehetne pl. Thugs of Greenwich vagy The benefit babies of Greenwich. :)

Arthamyr 2018.04.08. 12:24:32

@tanato: Teljesen irreleváns, mert mindkettő elegendően biztonságos, nem gondolom, hogy akár Bulgária, akár Svédország veszélyes. Persze ott is biztos van "no-go zóna", ahogy mindenhol. Most lehet mondani, hogy Magyarországon nincs, de ha lehet, én kihagyom az életemből az Olaszliszkához hasonló településeket, az általam elvárthoz képest túl sok ott az olasz...

tanato 2018.04.08. 12:26:59

@Arthamyr: Így van,egyik sem a 3. világ.

London2009 2018.04.08. 12:31:17

@Arthamyr: ismered a Trailer Park Boyst? Inkabb olyasmi tipusut csinalnek! :D

Arthamyr 2018.04.08. 12:32:58

@London2009: Nem, de tuti minden szemétre-szarra van igény, ha van elég hype...

2018.04.08. 12:34:14

@Arthamyr: Lehet, hogy a pöcegödör Magyarországra költözünk hamarosan, nem rosszabb ám semmivel, mint Nyugat-Európa vagy az USA, ha ugyanannyit keresel, sőt, az olcsóság miatt még jobb is...

Ez jó poén volt,köszi.!:D Ne költözzünk inkább Szomáliába?Állítólag NAGYON olcsó az élet... :)))
Ami az egykulcsos adót illeti,részben igazad van.(lopnak,etc.)Viszont,ha bebetonozzuk a jelenlegi helyzetet,Csóró Józsi esélyt sem kap a fejlődésre,mivel leköti az életben maradás.Hosszabb távon jobban megtérül,ha Józsi továbbképezi magát,többet keres,többet adózik=többet lehet(ne) visszaforgatni.
(Most legyünk optimisták,és tételezzük fel,hogy igénye/belátása van a fejlődésre.)

Amerikát üveggyöngyökért vásárolták meg,azután irtották ki az őslakosságot.Magyarországot erzsébet-utalványért.Ez is egyfajta fejlődés...

Shaktee 2018.04.08. 12:34:27

@Arthamyr:

p.coldline.hu/2018/04/08/2809338-20180408-mGyX8t.jpg

Londoni magyarok szavaznak. Azért hogy egyszer majd hazaköltözhessenek..

Golf2 2018.04.08. 13:07:15

@somlobodog: a sötét barmok adják a tömeget szerintem erős volt. Mert az idősek közūl is sokan benne vannak akiknek nincs annyi lehetőségük tájékozódni.Miért fájna hogy véleményt mondtok kinntről hisz erről szól a blog.Tökmindegy hol van az ember.

Shaktee 2018.04.08. 13:23:37

@London2009: szerintem az Arti olyan kis bubbles szerü sysadmin ;)

Arthamyr 2018.04.08. 14:00:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Köszi, akkor nincs okom kiigazításra, az a papírforma szerint engem már nem fog érinteni. :) Majd az unokáim Bulgáriába mennek, ha lesz hozzá elég eszük.
Mennék én is, mert olcsó, meg jó idő van, csak sajnos nem tudom elolvasni a betűiket.

Hogy én is hasonlóan kimerítő választ adjak a felvetésedre: nem jobb az életszínvonal az iszlám diktatúrában, és a gazdagság a sem diktatúrának köszönhető.

Arthamyr 2018.04.08. 14:21:48

@stilleman: "Most legyünk optimisták,és tételezzük fel, hogy igénye/belátása van a fejlődésre." - Sajnos nem hiszek benne, hogy ez a Cs. Józsik többségében megtalálható. És még ha van is igénye/belátása, egy fontos dolog még jó eséllyel hiányzik: a tehetség és az előélet. Sajnos Józsi már 20-25 éves korára akkora hátrányt halmoz fel (főleg, ha helyzetét szaporodással súlyosbítja), hogy az pont kimaxolja a hasznosságát, hogy ott van, ahol van. Ha egy kormány hangzatos jelszavakkal képes pacifikálni (ezt eddig jól ment mindenkinek, mert a Józsik többsége nem okos), az optimálisan kezeli Józsit, még annyit kéne megoldani, hogy ne szaporodjon. Pl. ingyen óvszert, fogamzásgátlót osztogatni nekik. :) És ha már megtörtént a baj, a gyerekeit valahogy kirángatni onnan, hogy ne jussanak hasonló sorsra, de az nem triviális dolog.

Van rokonom, aki 45 éves, és portás, meg mellékállásban kőműveskedik. Hülye videókat posztol a facebookra, szeret horgászni, kocsmába menni. Szeretem, én is lemegyek vele néha a kocsmába, étterembe is el szoktam vinni, ha feléjük járunk. De belátható, hogy belőle nem lesz 21. században piacképes ember, ő már elveszett. Azzal, hogy önmagát úgy-ahogy képes fenntartani, nem szaporodik ("elegem volt már a hülye nőkből!" - mondja mindig, bár azért facebookon bepróbálkozik ennél-annál) már pont annyira hasznos tagja a társadalomnak, amennyire csak lehet. Ha több pénzhez jutna, mert pl. megszűnne az adója, akkor többet horgászna, többet menne kocsmába, és kevesebbet kőműveskedne. Nincs egyedül, sok ilyen ember van.

Ha valakiben megvan a képesség, persze, szálljon be, van még hely a "gazdagok" közt, én is keresek embereket, akik majd "nagy fizetésű disznók" lesznek. Ehhez a segítséget is meg kell adni annak, akiben megvan a képesség és az akarat a változtatásra. Viszont fontos belátni, hogy nagyon sok emberből valami hiányzik ehhez.

Arthamyr 2018.04.08. 14:27:29

@swing gitan: Emlékszem, amikor Írországban megszavazták az azonos neműek házasságának legalizálását, egy baromi nagy dupla szivárvány volt az égen. :)

Shaktee 2018.04.08. 14:35:27

@Arthamyr: kocsmázó kőműves később megy ki a divatból mint egy IT titán :)

Arthamyr 2018.04.08. 14:42:31

@swing gitan: Tudom, már most is divatosabb.

somlobodog 2018.04.08. 14:49:37

@Golf2: igazad van. Inkább az egyszerű, nem széles ismeretekkel rendelkező könnyen manipulálhato emberek szerkezet lett volna helyes. És megcsak nem is tehetnek róla egyébként mert a mindennapi tuleles és munka mellett egyszerűen se ideje se energiája nincs nekik arra hogy differenciáltan gyujtsenek infókat :(( így baromi egyszerű eladni nekik a propagandat ha az a megszokott forrasaikon jön kellő mennyiségben

2018.04.08. 16:03:22

@Arthamyr: Persze,a társadalom a munkamegosztásra épül,valakinek a kevésbé jól fizető melót is el kell végezni.A gond az,hogy ha nem tud kijönni a fizetéséből ÉS fejlődésképtelen,akkor frusztrált lesz.Egy idő után nem fogja beérni jelszavakkal/ígéretekkel,aztán jön az ellenség keresése...Ezt használja ki Orbán is.Nem azt mondom,hogy biztosítsunk nekik Kánaánt az életképesebbek rovására,de ha tovább ássuk a társadalmi szakadékot,akkor a Józsik megindulnak "igazságot tenni",az meg nem hiányzik...A rokonod,úgy tűnik elégedett a jelenlegi életszínvonalával.Csak ennyit kell elérni a többieknél is.
a gyerekeit valahogy kirángatni onnan, hogy ne jussanak hasonló sorsra, de az nem triviális dolog.

Egyetértek,de ehhez pénz is kell.Az állam ugye csak azt tudja visszaosztani,amit kap.

Arthamyr 2018.04.08. 17:03:48

@stilleman: Nem keverném az elégedettséget a beletörődéssel.

Érdemi javulás a helyzetükben nem várható (ez a magyar valóság, akár elfogadja valaki, akár nem), így a kérdés, hogy mit kajálnak be, ki, milyen célokra akarja őket felhasználni, milyen ellenséget tud számukra találni.
Kíváncsi vagyok megindulnak-e igazságot tenni.

somlobodog 2018.04.08. 17:16:26

@stilleman: +1. Ezért (is) kéne az oktatásra elkepeszto mennyiségű pénzt fordítani. De nem meglepő módon ezt 30 éve egyik kormányunk sem tette meg, sőt..

Visceroid 2018.04.08. 18:37:43

"Vajon mennyire csapódik le az, ami Magyarországon történik a külföldön élő magyarokra? Mennyire látszik Magyarország a határokon túl?"

Hát, gondolom aki már elhagyta kurvaországot, az jól érzi magát, és megpróbálja elfelejteni az egészet.

2018.04.08. 18:38:06

@Arthamyr: Nem keverném az elégedettséget a beletörődéssel.

Nem úgy értettem,hogy szerinte minden oké.Ha komolyan zavarná a helyzete megpróbálna tenni ellene/segítséget kérne,vagy valami...(Igen,tudom,tanult tehetetlenség.)Persze én nem ismerem.

kérdés, hogy mit kajálnak be

Jót aligha.Aki ideges,az ütni akar.Nem nézi merre-hova,csak elevenbe vágjon.Ezért tudják a gyűlöletkeltők rávenni a tömeget,hogy a nekik tetsző célponton vezesse le az indulatait.

Kíváncsi vagyok megindulnak-e igazságot tenni.

Maguktól? Nem.Kell valaki,aki megszervezi a dolgokat.Tényleg kíváncsi vagy egy zavargásra?Franciaország 2005?Magyarország 2006?Rosszabb esetben gründolnak hozzá egy eszmét.Melyik tetszik:nácizmus,kommunizmus?(Csak viccelek,ennél te okosabb vagy.)

Arthamyr 2018.04.08. 18:55:58

@stilleman: "Nem úgy értettem,hogy szerinte minden oké.Ha komolyan zavarná a helyzete megpróbálna tenni ellene/segítséget kérne,vagy valami...(Igen,tudom,tanult tehetetlenség.)Persze én nem ismerem. " - Ez pont így van másokkal is, azokkal is, akik sokkal rosszabb helyzetben vannak.

"Maguktól? Nem.Kell valaki,aki megszervezi a dolgokat." - Pontosan így gondolom én is.

Arthamyr 2018.04.08. 18:58:49

@somlobodog: Magyarországon nincsen "elképesztő mennyiségű pénz" és nem is lesz.

pocaklakó minimanó 2018.04.08. 19:34:18

Így jár az, aki külföldön élve az ottani szorgosan szelektált, médiajobbágyok által összegányolt "cikkekből" tájékozódik csupán.

Tessék tájékozódni, utána erdogánozni.

nemecsekerno_007 2018.04.08. 19:34:49

Ez ugyanolyan melodráma mint ami az itthoni közéleben zajlik.

Jobb lenne inkább a piszkos anyagiakról beszélni.

- A külföldön dolgozó 600 000 magyar kb. 1000 Mrd Ft-ba kerül az itthon maradottaknak, a kieső adó- és járulékbevételek miatt.

- Persze lehet teli pofával szidni a politikusokat, meg az itthoni közállapotokat (sokszor tök jogosan) de ezeket a kieső járulékokat nem Orbán v. Gyurcsány fizeti hanem én.

- Lehet emlegetni a hazautalt kb. 1000 Mrd-ot, de abból nem tudjuk mennyi jut a költségvetésbe. Valszeg nem sok.

- Ezekre az anyagi kérdésekre kéne választ találnunk, nekünk választóknak. Majd utána lesznek esetleg új politikusok akik képviselnek valami valóban újat anélkül, hogy visszaállítanák ezeket a közteherviselési anomáliáka.

- Ha ez a szemlélet nem igazán tetszik, akkor a többség nem akar új politikai elitet és erről nem a politikai elit tehet.

Szóval valóban nagyon megosztott a magyar társadalom és valszeg a válaszokból amit erre a posztra kapok kiderül, hogy milyen törésvonalak mentén.

Komolyan beszélek, nem trollkodni akarok. Ha mi választók ezt nem tudjuk józanul, normálisan megbeszélni magunk közt, akkor lényegében minden marad a régiben.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.04.08. 19:35:34

Fidesz sírvers

"Amit itt látsz: dolomit
Agyonverte a Vikit
Nem képezte vita tárgyát
Mellé temettük a pártját
Kifaragtuk rá a képét:
Ő, ki meglopta a népét."

erkolcstan.blog.hu/2018/04/08/fidesz_sirvers

Shaktee 2018.04.08. 20:16:56

@TanNé: nyugtával dicsérjük napot..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.08. 20:59:01

@Arthamyr: Így van, plusz százezer.
De annyit minimum elvárnának azok (és itt még véletlenül se magamról írok...) akik csilliárd adókat fizetnek be, hogy egy választásnál a szavazatuk is annyival többet érjen, amennyivel több az adójuk.Mint ahogy asszem az ókori Rómában is volt, bár ezt nem tudom biztosra, mert még kicsi voltam akkor...

2018.04.08. 21:05:06

@Arthamyr: - Ez pont így van másokkal is, azokkal is, akik sokkal rosszabb helyzetben vannak.
Nyilván,különben ott nem lennének,ahol.Itt jönne a képbe a társadalmi felelősség vállalása.Aki magasabb hozzáadott értékkel bír=többet keres=többet adózik(egykulcsos adónál is).Ezért szeretnék egy arányosabb/ésszerűbb adórendszert.

Megértem az opportunistákat is,nekik így jó,aztán utánuk az özönvíz.Van az a pénz,amennyiért "korpásodik az ember haja",de ahogy te is mondtad,érdemi javulás nem várható a helyzetben.Ez így egy hosszútávú halál-modell az országnak.Mi lesz utána?Mindenki elindul nyugatra,vö. migránsválság?

"Nincsen elképesztő mennyiségű pénz"-megint előjött a cinikus énem.Putyin valószínűleg fog hitelezni,amíg Orbán cserébe belülről bomlasztja az EU-t.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.08. 21:16:47

@nemecsekerno_007: "- A külföldön dolgozó 600 000 magyar kb. 1000 Mrd Ft-ba kerül az itthon maradottaknak, a kieső adó- és járulékbevételek miatt."

ember, ez most remélem komoly volt, mert viccnek durva lett volna...
:D
Az nem baj, hogy cserébe esetleg akár 2000 Mrd is lehet az az összeg, amit nem kell ezekre a magyarokra ráköltenie az államnak??
Szerinted azt kéne, hogy a sok diiszidens a helyi adókon felül még fizessen Magyarországra is adót a semmiért...?

Arthamyr 2018.04.08. 21:24:28

@stilleman: "Putyin valószínűleg fog hitelezni,amíg Orbán cserébe belülről bomlasztja az EU-t. " - Óó, hitelezni bárki szívesen fog, csak azt vissza is kell egyszer fizetni, vagy lehet magunk előtt görgetni. Most is ez megy, az államháztartás kamata elvisz egy növekedéssel összemérhető összeget. Az a kamat lehet, hogy több, mint amennyit Magyarország az oktatásra költ.

"Nyilván,különben ott nem lennének,ahol.Itt jönne a képbe a társadalmi felelősség vállalása.Aki magasabb hozzáadott értékkel bír=többet keres=többet adózik(egykulcsos adónál is).Ezért szeretnék egy arányosabb/ésszerűbb adórendszert. " - Ez van, én nem szeretnék szerinted arányosabbat, max úgy, hogy mindenkiét csökkentik, és a szegényekét jobban (akár 0-ra). Megmondom őszintén, amíg el tudok előle menekülni, addig leszarom, csak szerintem nem vinné előre az országot, ha növelnék az átlag felett keresők adóját, és mondjuk visszaállítanák a 2010 előtti rendszert. Ha szerinted ez visz előre, legalább nem volt gondod belőle, hogy kire kell szavaznod. :)

Szerintem az ország hosszútávon halálra van ítélve, a kérdés csak az, hogy mennyire hosszú távon, és mi lesz az emberek sorsa az ország halála után. Nem mindegy, hogy az EU-ba vagy az orosz, esetleg a török birodalomba olvad majd be.

Arthamyr 2018.04.08. 21:33:46

@geegee: Naa, ne adj ötleteket! :D

nemecsekerno_007 2018.04.08. 21:40:53

@geegee: egyáltalán nem viccnek szántam.

- De nyugdíjas családtagjuk lehet itthon, az ő nyugdíját szerinted ki fizeti?
- Illetve 2000 Mrd-nál többet költöttünk rájuk, míg oda eljutottak, hogy külföldön dolgozhassanak.

Ezekről szemérmesen hallgatunk. Ezek tabuk.

Arthamyr 2018.04.08. 21:45:44

@nemecsekerno_007: "De nyugdíjas családtagjuk lehet itthon, az ő nyugdíját szerinted ki fizeti?" - A nyugdíjas családtag fizette.

nemecsekerno_007 2018.04.08. 22:00:26

@Arthamyr: A nyugdíját csak mi fizetjük most. Ilyen a felosztó-kiróvó rendszer.

Egyébként aki itthon dolgozik annak is ugyanúgy a nyugdíjas szülei fizették. Csak ők fizetnek itthon járulékot is.

De küldhetünk mindenki után egy nyugdíjast, nyílván nyugdíj nélkül.

stilleman (törölt) 2018.04.08. 22:00:31

@Arthamyr: A hitellel csak poénkodtam(mondjuk nem vicces,tudjuk hova vezet).Az országnak annyi,ez sajnos tény.A sorsáról mindenki maga dönt,elmegy (amíg lehet) vagy alkalmazkodik(ha képes).Szinte mindenben egyetértünk,kivéve az adózást.Az oktatást,egészségügyet,infrastruktúrát,etc. csak fent kell tartani valamiből.(Ok,lophatnának kevesebbet.)Azért ezen nem veszünk össze.:)

Arthamyr 2018.04.08. 22:21:02

@nemecsekerno_007: A szülők a befizetett járulékért nyugdíjjogosultságot kaptak. Amit aztán a mostani járulékfizetők befizetéséből osztanak szét. Ebből következően az is nyugdíjat kap, akinek nincs gyereke, az is, akinek 6-ot legyártot, az is akinek a gyerekei sokat keresnek és nagyon sok járulékot fizetnek, az is, akinek a gyerekei közmunkások, és csak pénzbe kerülnek, és azok is, akiknek a gyerekei leléptek külföldre.
A szétosztandó összeg függ a bevételektől (befizetők, meg amivel kipótolja az állam az adófizetők pénzéből), az, hogy ki mekkora részt kap, attól függ, hogy mennyit fizetett be, mennyi idő alatt, van erre valami képlet.

Nyilván a helyes az lenne, hogy a befizetett pénzt befektetik, és aztán ami lesz belőle, azt adják vissza nyugdíjként, így kevésbé lennének kiszolgáltatva a nyugdíjasok a demográfia, a társadalom és a mindenkori kormány szeszélyeinek, de sajnos nem ez a rendszer van, mert nem erre van igény, meg mert az akkori befizetéseket ellopták és felélte/elpazarolta az állam, ahogy történik ez most is.

Arthamyr 2018.04.08. 22:24:08

@stilleman: Tudjuk, ott vagyunk. :) Az meg, hogy nem értünk egyet, ne aggasszon, ti (a magas újraelosztás hívei) vagytok többen, mi (a magas újraelosztás ellenzői) meg igyekszünk elmenekülni előletek, amíg tehetjük.

stilleman (törölt) 2018.04.08. 22:56:31

@Arthamyr: Nyugi,én nem üldözlek.:D Egyébként,nem magas újraelosztást szeretnék,hanem ésszerűt.(Az általad említett 60% pl. irreális.)A jobban keresőket kizsigerelni kontraproduktív. Viszont,az általad favorizált modell(a szegények adóját akár 0-ra csökkenteni),egyből a tízmillió koldus országát eredményezné papíron.Hisz ismered a magyar mentalitást...:)))Ja,meg ésszerű felhasználást is szeretnék...Végülis,ez is van annyira reális,mint az ingyen sör,örök élet.Kezdem bánni,hogy nem szavaztam az Mkkp-ra.:)

Arthamyr 2018.04.08. 23:09:24

@stilleman: Nézd, ha már azt megoldod, hogy ésszerűen használják fel (pl. oktatásra, hogy ne sok Cs. Józsi legyen, hanem alkalmazkodóképes, okos életrevaló emberek), elmegyek, és szavazok rád, ahogy már korábban írta itt valaki.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.08. 23:24:29

@Arthamyr: felesleges köröket futsz vele, bár én is futottam pár hónapja...

somlobodog 2018.04.08. 23:35:13

@Arthamyr: dehogynem. Csak mi sose láttuk:) euró vagy rubel...

stilleman (törölt) 2018.04.09. 08:14:02

@Arthamyr: Sajnos,nem vettek fel az isten képzőbe.:)

2018.04.09. 08:15:42

Ide Ázsiába nem jut el Orbán híre. Magyarországról tudják, hogy egy csóró ország valahol Oroszország mellett, viszont olcsó, úgyhogy egy Csehországgal és Ausztriával összekötött körutazáson két napot el lehet tölteni Budapesten. Az ország többi részét élő ázsiai ismerősöm még nem látta. Budapest nem szép szerintük, de olcsó. Csak sok a lehúzás, még WC-t se lehet ingyen használni, a város koszos, de hát kelet-európai ex-kommunista országról van szó. A közbiztonság nem kifejezetten rossz, Barcelonában, Athénban, Párizsban már rabolták ki ázsiai ismerőseimet, Budapesten MÉG nem.
Mindenki tudja, hogy Magyarország egy elég jelentéktelen ország Európában. Ezért senkit se igazán érdekel, hogy Orbán és maffiája mennyit lop.
Amőg Németországban és Ausztriában erős a gazdaság, addig a magyaroknak is le fog esni egy-két falat az EU-s asztalról. Ezen az EU-s csecsen tudja eltartani magát Orbán, a Fidesz és a keresztény-biznisz törpepárt. Magyarország ennyi. Egy pattanás az RU fenekének keleti szélén és így a magyarokon kívül senkit se igazán érdekel, hogy Orbán uralkodik továbbra is.
Lengyelország sokkal fontosabb tényező az EU és Amerika számára is.

nemecsekerno_007 2018.04.09. 11:11:19

@Arthamyr: Kár volt leírni, ezzel tisztába vagyok.

Ez maga a rendszer amin változtatni kéne :)

De az nem megy fájdalom nélkül.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása