oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. március 31. 06:30,  A határátkelők választása 213 komment

2018. március 31. 06:30 Határátkelő

A határátkelők választása

Szombaton 16 óráig még kérheti felvételét a külképviseleti névjegyzékbe az, aki április 8-án nem Magyarországon, hanem külföldön akar szavazni, azaz van bejelentett magyarországi lakcíme. Sokan vannak így a határátkelők közül is, eddig közel 50 ezren jelezték, hogy így voksolnának. Az alábbiakban következzenek Orsolya (saját meghatározása szerint „egy majdnem kalandvágyból elkövetett határlépést megélt magyar) gondolatai a választásokról.

szavazas_5.jpg

„Évekkel ezelőtt anyagi kilátástalanságtól szenvedve egy másik utat választottam. Több éves küzdelem után, mára elmondhatom, hogy megérte, és nincs az a „Gyere haza fiatal”-program, ami ezt a döntést megváltoztatná. 

Voltak nehéz pillanatok, mélypontok, völgyek… de a kitartó munka meghozta a gyümölcsét, nem panaszkodom. Sőt, mérhetetlenül boldog vagyok. Sok jó (Trianon előtti) magyar embert ismertem meg, talán többet, mint otthon. 

Sokat gondolkoztam azon, hogy mi az oka annak, hogy itt ennyire más a hozzáállás. Összefogás, segítségnyújtás, kedvesség, jókedv. (Még mindig a magyarokról beszélek.) 

Sokat gondolkodtam, mi lehet az oka. Az alacsonyabb szintű munka mellett is biztosított a megélhetés? Kevesebb a matek hó végén? Ugyanaz a késztetés indított el minket? Ugyanazt a rögös utat jártuk be? Talán sosem kapok választ. 

Szembesültem vele, hogy az otthon maradt barátaim ezt nem tudják átérezni, befogadni, nem az ő valóságuk. Ugyanakkor minden hazalátogatás alkalmával mellbe ver az a levertség, szürkeség, negativitás, amivel szembe találom magam. (Tisztelet a kivételnek!) 

Bár én eljöttem, de sok szerettem maradt. És én aggódom. Aggódom, merre tart az életük, aggódom, nehogy megbetegedjenek, aggódom, mi lesz velük, ha kórházba kerülnek, és én nem leszek ott. (Na nem mintha jobb lenne, ha ott lennék.) Aggódom a jövőjükért. 

Hazamennék-e? 

Jelen pillanatban azt mondom, hogy majd ha lesz innen egy jó nyugdíjam. Elborzadva hallgatom azokat a kisgyerekeseket, akik hazaköltöznének, mielőtt a gyerek suliba megy. 

Szerintem a legtöbb, amit tehet a gyermeke jövőjéért, az az, hogy biztosítja neki a nyitott világot azzal, hogy nyelveket tudjon erőlködés nélkül. Nyitva hagyja neki a kaput a szabad választáshoz. 

Talán sokan hazaárulónak tartanak, el is bizonytalanítottak, hogy akarjak-e szavazni 2018-ban. El is érkeztünk a fő témához. 

Érdekeljen-e a választás? 

Egyrészről nem érzem jogosnak, hiszen nem azokat a terheket viselem, nem abban a valóságban élek, az én jövőm már nem múlik rajta. Ugyanakkor megszakadna a szívem, ha ez így menne tovább. Szeretném, ha ezzel a nyugalommal élhetnék otthon is, ha továbbra is büszke lehetnék a szülőhazámra, a szeretteim biztonságban lennének, ha látnám a jövőt. 

Sok véleményt meghallgattam, mire elhatároztam, márpedig én szavazok. A fentieken felül a fő érv, hogy a jelenlegit erősítem, ha nem teszem. Márpedig ez bebizonyosodott: nem működik. Legalábbis nem a nép számára. 

Sajnos sok ismerősöm nyilatkozott úgy, hogy őt nem érdekli. Sajnos sokan közülünk (határlépők), hiába szeretnének szavazni, nem tudnak eljutni a szavazási ponthoz. 

Sokan vannak, akiket megvásároltak - sokan, akikkel elhitették, hogy jó ez így - sokan, akik sose élték át, nem látják, nem érzik – túl sokan ahhoz, hogy aki változást szeretne, de nem megy el, az megengedhesse magának, hogy kivonja magát. És én félek! 

Félek, hogy a fenti sokak miatt nem érvényesül a demokrácia, és meghiúsul a kormányváltás. (Ha ezzel már egy embert meggyőztem, már jó vagyok.) 

A demokratikus dilemma 

És itt jön a következő dilemma: Na jó, biztos, hogy így nem mehet tovább, de akkor mi?????  (Itt nyugtatnék meg mindenkit, ez nem propaganda lesz, csupán egy demokratikus dilemma. Tőlem választ nem kaptok!) 

Őszintén szólva nem nézek, olvasok, hallgatok ilyen jellegű híreket, de mivel szavazni akarok, kényszerhelyzetbe kerültem. Elkezdtem utánakérdezni, -nézni a potenciális lehetőségeknek. 

Hát senki nem győzött meg.  Mindenkinek van véleménye, mindenki hazudtolja, gyalázza a másikat, minden energiát erre fordítanak (csöndben-halkan kérdezem, mindezt kinek a pénzéből????). 

Ugyanakkor, bár mindenki állítja, hogy tudja a másik hazugságát cáfolni, erre vonatkozó, kézzel fogható bizonyítékot senki nem tud felmutatni. Ugyanakkor, ha mindenki hazugsággal vádolja a másikat, mi a garancia arra, hogy az ő szava igaz, szándékai becsületesek???? Sajnos túl sok volt a csalódás, hogy most jóhiszeműen álljak a kérdéshez. Senkinek nem tudok hinni. 

Szívem szerint a propagandákat leszűkíteném a tervekre, és azok megvalósításának tervére, és mindenkit kitiltanék, aki a másikat gyalázza, akadályozza, vagy bármilyen módon befolyásol. 

A fogas kérdés 

Hasonlóan állok a kérdéshez, mint a politikához: kézzelfogható tények nélkül nem szeretek állást foglalni. Minthogy olyan országban élek, ahol befogadták őket, így volt szerencsém hozzájuk. Nem az összeshez, és tény, hogy kerülök minden konfliktushelyzetet. 

Tények (saját tapasztalat): 

1, 2 km-es körzetben 2 db többszáz fős tábort húztak föl, több, mint egy éven keresztül éltek mellettem. Még élek, minden értékem rongálatlan maradt, a szüzességem sem volt veszélyeztetve. 

2, Miután beköltöztek, egy egész parkolónyi autó ablaka be volt törve, értékek kiszedve (elég ehhez egy személy is, és az se kell, hogy migráns legyen, előfordul sajnos…. tehát nem bizonyított, hogy migráns lett volna) 

3, Munkakörileg napi szinten látom, hogy mit kapnak az államtól (míg én, EU-tagállamosként, aktív dolgozó és adófizetőként, semmit…) 

4, Dolgoztam napi szinten migránssal, és ő volt az, aki mosolyt csalt az arcomra minden nap. 

5, Olvasom a híreket, mindkét oldalról, de egy embert se ismerek, aki bármelyik oldalt első kézből tudná alátámasztani. 

6, Nem járok nyilvános megmozdulásokra, nem utazok tömegközlekedéssel, nem hordok miniszoknyát, nem mozdulok ki egyedül… 

Félreértés ne essék, nem támogatom, nem értem, nem célom, hogy ez így folytatódjon. Csak a „kire szavazzak?” kutatásom során kiderült, hogy ez sarkalatos kérdés. Gyakorlatilag minden erről szól. 

Meglátásom szerint a jelenlegi kormány (bár nem terveztem állást foglalni, gondolom kiderült, hogy nem vagyok mellettük) egyetlen jó húzással (kerítés), és egy jól célzott propaganda-reklámmal sokak szívében megalapozta a saját sikerét, és ennek hatására saját barátaim is melléjük álltak. 

Holott nem vagyok meggyőzve, hogy ők (mármint a migránsok) jelentik a legnagyobb veszélyt. Még egyszer: nem támogatom, jobban örülnék, ha hazamennének, nyugodtabb lennék, és magabiztosabb, DE: azért, mert kitudjahánytízezerből 10-20-100 terrorista, erre alapozni egy ország döntését, ezzel leplezni egy egész ország 8 éves rossz döntéseit, minden más problémát ezzel a kérdéskörrel bírálni… szerintem nem releváns. 

Miért hisszük, hogy tőlük függ a jövőnk? Már akkor baj volt, amikor ők még el se indultak… 

Mindenki ígér minden jót 

Ez alapján a fenti kérdéskört ki is pipáltam. Mi maradt? Az oktatás, egészségügy, bérek, lakhatás, családalapítás, közhangulat. Persze mindenki ígér minden jót, nyilván. A jelenlegi is ígérte anno, nyilván. Az bebizonyította, amit… másra sincs garancia. 

De ha esélyt sem adunk, akkor mi marad? Az, aki bizonyította, hogy nem a MI érdekeinket szolgálja. Garancia nincs senkire, de ennél csak jobb lehet. 

Cáfoljátok meg a legnagyobb félelmemet, miszerint azért győznek megint, mert sokan nem mennek el szavazni. Még nem késő regisztrálni, tegyétek meg! És menjetek el! Mert mindenkinek maradt otthon valakije, mert mindenkinek vannak álmai! Ne hagyjuk ezt az esélyt újabb 4 évig parlagon, mert arra nincs időnk!” 

Ez természetesen egyetlen vélemény, amihez én csak annyit tennék hozzá, hogy mindenki menjen el szavazni, éljen a jogaival és voksoljon arra, aki neki a leginkább szimpatikus.

HÍRMONDÓ

Így szívhatod meg a levélszavazásnál

Nagyságrendileg 380 ezer külföldön élő magyar jelezte, hogy levélben szavazna az áprilisi parlamenti választáson. Köztük sok olyan határátkelő, aki leadta magyarországi lakcímét (ezért voksolhat levélben). Csakhogy van egy nem is olyan kis gond.

Csaltak a Brexit hívei? 

Javában dúl a Facebook-botrány, a legfrissebb hír a brit Cambridge Analyticánál lefoglalt iratokat érinti, melyek szerint a Brexit-szavazást propagálók két bűncselekményt is elkövettek.

Igazi egzotikus kaland vár 

Az egyetemista létben egyebek mellett az a jó, hogy olyan országokba is eljuthat az ember különböző ösztöndíjaknak köszönhetően, ahová másképp sokkal nehezebb lenne.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: választás szavazás Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr413791456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.03.31. 22:57:36

@Arthamyr:
Szerintem csak megvezette a kormanypropaganda, ettol meg rendes, jolelku ember, segit mindenkinek.
40 eve el itt kb.

Arthamyr 2018.03.31. 23:04:43

@Kövérmadár [swe]: Nekem van nő az életemben, és simán főzünk 5 napi kaját egyszerre, csak általában lefagyasztjuk egy részét (pl. egy csilis bab vagy egy makaróni szósz nem fog sokat veszíteni az élvezeti értékéből, ha fagyasztott), én sem szívesen eszem egész héten ugyanazt.
Másrészt mivel a feleségem már több mint egy éve nem dolgozik, nem szakad bele, ha neki kell főznie (meg én sem, mert napi pár óra otthoni munka mellett belefér). :)
A 700 SEK talán itt is kijöhet (bár ha whiskeyzek, és minőségibb cuccot kérek, nem mindig), de abban nincs taxi, mivel én a belvárosban lakom, haza tudok sétálni/biciklizni, ha nincs nagyon tré idő (vagy párszor a kollégák raktak taxiba, mert azt mondták, nem kéne bicikliznem/gyalogolnom :)).

Arthamyr 2018.03.31. 23:08:08

@Kövérmadár [swe]: Nem mondtam, hogy rosszindulatú, vagy rossz ember, csak azt, hogy hülye (akármennyit tolnák azt a hülyeséget, kellő értelemmel bíró ember nem kajálja be). Az emberek többsége nem rosszindulatú szerencsére. Attól, hogy valaki nem okos, még lehet rendes, jólelkű ember.

Arthamyr 2018.03.31. 23:11:25

@Kövérmadár [swe]: Egyébként Thaiföldön sem biztos, hogy ez olyan sokkal olcsóbban kijön, és kérdés, hány ilyen estét szeretnél egy hónapban. Meg úgy általában, ott punnyadsz Thaiföldön, mivel töltöd a napjaid? Ha kijutsz (életvitelszerűen), mindenképp írj élménybeszámolót, érdekel, hogy tényleg olcsó és jó-e! :)

neurotikus bunkocska 2018.03.31. 23:24:04

@Arthamyr: Ertelmetlen kerdes, nem lehet ra valaszolni, egyreszt minek beszel jovo idoben a Fideszrol, hiszen mar 8 eve regnal, kovetelt epp eleg aldozatot (anyagit, erkolcsit, szerintem emberit is siman), masreszt emiatt nem lehet osszehasonlitani az ellenzekkel, hiszen eddig nem sokat bizonyitottak, a jovobe meg senki se lat, ezert elore nincs ertelme osszehasonlitani, en nem is tudom, mit akar ezzel, de mindegy.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.03.31. 23:25:59

@Arthamyr: "(vagy párszor a kollégák raktak taxiba, mert azt mondták, nem kéne bicikliznem/gyalogolnom :))."

Ez a legszebb resze az ilyeneknek :D

Thaifold:
A fentiek fenyeben lehet inkabb elverem egy vagy ket ev alatt a penzt ott es utana kezdem elorol a megtakaritast a kovetkezo ket eves utazashoz :D

Viccet felreteve: meg sosem eltem ilyen helyen, ugyhoz biztosan lenne felfedezni valo, ami nem szuksegszeruen kerul egy vagyonba.

Biztos raunnek egy ido utan, ha a napi teendom az erkelyen kavezas lenne es egy kis uszas a tengerben. Tartsak ott es ezt a kockazatot vallalom majd :)

tsabus UAE 2018.03.31. 23:27:45

@Virago_1000: Agyas, nem en irtam a cikket ! Miert nekem irod ezt ?

tsabus UAE 2018.03.31. 23:29:10

@Virago_1000: Igen, latom megtalaltad a magadfajtakat...

Csodabogár 2018.03.31. 23:40:07

@gabors: Akkor még nem voltak EU tagok a románok.

Arthamyr 2018.03.31. 23:40:39

"Biztos raunnek egy ido utan, ha a napi teendom az erkelyen kavezas lenne es egy kis uszas a tengerben." - Szerintem ezt nagyon jó beépíteni a napi rutinba, és nem lehet megunni, de _önmagában_ azért tényleg ingerszegény környezetet biztosít, arra lennék kiváncsi, hogy mivel teszed teljessé a napjaid, mert borítékolható, hogy ez így kevés.
Drukkolok, mert én is valami ilyesmit tervezek (csak én a magyar ugaron vagy a spanyol tengerparton, amíg nem jön jobb opció :), de én sem vagyok egy sztahanovista és preferálom a korai "nyugdíjat"), kiváncsi lennék, hogy gyakorlatban ez hogy néz ki, ha az ember csak egy egyszerű melós, nyilván az, ahogy Dzsudzsák Balázs fogja csinálni, nekünk nem opció érthető okokból. :)

Arthamyr 2018.03.31. 23:47:56

@Kövérmadár [swe]: @Arthamyr: A válasz funkció használata kimaradt...

tsabus UAE 2018.03.31. 23:49:24

@gabors: Aha... Egy tortenet: Beulok a taxiba es itt a soforok gyakran megkerdezik, honnan jottel. En elmondom, hogy magyar vagyok. Ekkor kiderul, hogy a taxis Sziriabol jott es a menekulo rokonait allatkent kezeltek Magyarorszagon...
Ja... Ez csak ilyen aggodalom itt, a tavolban, mert unatkozom...
De mar mashol kerdeztek korrupciorol, xenofobiarol es sajtoszabadsagrol is, mert sok kulfoldi nem tudja, merre van MO, megis, idorol-idore, vannak nagyon tajekozott, politikaban is naprakesz emberek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.01. 00:58:35

@Kövérmadár [swe]: Hej, fágel, szerintem az a gempa még kevéske lesz.Ha mondjuk 50 évet tervezel még élni és 250 ezer ojróval számolunk (ennyi a 2,5 milla sek), akkor nekem évi ötezer ojró jön ki, ami havi 416...Ebből még TaHiföldön se mész sokra szerintem...
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.01. 01:01:55

@Kövérmadár [swe]: Jaa, értem.De mi van, ha túléled a 20 évet és elfogy a gempa?

adg 2018.04.01. 01:29:39

@neurotikus bunkocska: ha on elovassa megegyszer amit irtam, akkor rajon, hogy ez nem az en csaladomrol szolt, hanem egy elmeleti dolog volt. Amugy nem homogen a csaladom politikailag sem, van minden fele. Es ok ott vannak, en meg itt vagyok, ok latjak, erzik, en meg nem. Az egyiktol ezt hallom, a masiktol az ellenkezojet, az egyik ujsagban ezt olvasom, a masikban... Tetszik erteni? Biztos megvan a kello informaciom, hogy megfontolt dontest hozzak?

Az amerikas magyarok mas tema, tobbseguk azert szavaz a fideszre, mert a kommunistak elol menekult a rendszervaltas elol, es ket oldal letezik szamukra, a kommunistak es a fidesz. Nekik sem kellene szavazni, epp ugy hijan vannak az informacionak, ismerek ilyeneket.

Az utazasrol. Mit is szamit, hogy magyarkent utazom-e a vilagban? Amugy nem sokat utazom, de ha igen, akkor magyarkent magyarorszagon utazom, mashol meg nem, mert az itteni szabalyok szerint kengurus utlevellel kell elhagynom az orszagot, es visszajonnom is, maskepp nem is tudom. Utkozben meg nyilvan nem fogok utleveleket csereberelni.

Arthamyr 2018.04.01. 01:32:08

@tsabus UAE: Nekem az internetadónál nyüszítettek a kollégák a röhögéstől. :) Olyan emberrel még nem találkoztam, aki elismeréssel illette volna Magyarország utóbbi pár évtizedben felmutatott teljesítményét.
Kaptam az ívet persze Andorra miatt (a foci sok helyen népszerű), anno az őszödi beszéd is nagyot szólt (nem értették a nyugati kollégák, hogy ez hogy megy nálunk), Orbánnál az internetadón röhögtek nagyon, viszont a többi dolog nem nagyon ütötte át a nemzetközi ingerküszöböt: kutyát nem érdekli a trafikmutyi, a magánnyugdíj lenyúlás vagy a sorosozás, a migránskezelés is max. a közvetlen érintetteket zavarja, akkor Írországban voltam már, ide nem tudnak beúszni, itt nem nagyon érdekel az sem senkit, bár az látszik, hogy nem nagyon kell ahhoz propaganda, hogy a migránsokhoz negatívan viszonyuljanak. A politikát, közéletet elismerő gondolatokra nem emlékszem. Budapestről mint turisztikai célpontról egyértelműen pozitívan nyilatkoztak, mert jó hely és olcsó.

adg 2018.04.01. 01:35:44

@gabors: aha, az allitas az volt, hogy minden magyar szavazott, holott a 10 szazaleka sem regisztralt, (na jo, ez lehet a valasztasra jogosultak 15-20 szazaleka) es annak is csak a fele szavazott.

Amugy tobben szavaztak volna balra, ha nem folyt volna a csapbol is a balos gyulolet, hanem ugyesen belealltak volna a temaba. Nalunk az a baj, hogy mindig valaki ellen kell szavazni, kampanyolni.

Kepzeld el a szituaciot, hogy gyurcsanyek nem 23 millio romanoznak, hanem azt mondjak, hogy ez jo otlet, ok is magyarok, es kormanyra kerules eseten ezt meg azt tesszuk, es mire van szuksegetek, stb. Ezerszer jobban jottek volna ki belole, de mindig beleesnek a fidesz csapdajaba.

VT Man 2018.04.01. 01:38:51

@tsabus UAE:
Ha ilyen jol ismerik a magyar viszonyokat a sziriaiak, miert jottek magyarorszag fele? Hiszen lehetett volna kerulni horvatotszag-szlovenia-ausztria fele is.

Anna Kiraly 2018.04.01. 01:39:03

40 felett mentem ki, nem bantam meg. Nekem nem kerdes hogy lesz nyugdijam, mennyi lesz, de az is biztos hogy abbol nem lehet majd svajcban megelni, vagyis ha megerem nyugdijas koromra haza kell mennem. Nagyon nem mindegy, hogy addig milyen iranyba megy az orszag.
Aki tizeneve nem jart otthon es nem is tervezi, az szerintem jobb ha nem szol bele, en minden honapban hazajovok. De azt gondolkm a jelenlegi helyzetben minden szavazat kell ezek ellen a hazaarulo tolvajok ellen...

Sean MacTíre 2018.04.01. 01:39:12

@Arthamyr: nincs meg, ezert tettem zarojelben hozza, hogy majd... meg csak most vagyok 3 eve. De ahogy tudom, megkerem.
Nem olcso jatek, de kene egy jovendo putyinista Eurazsiai Union kivuli allampolgarsag. :o)

gabors 2018.04.01. 03:22:53

@tsabus UAE: "Aha... Egy tortenet:"

ezt teljseen elhiszem egyik dhimmi mesel a masiknak ....amugy te magad is csak kb annyit ersz az ottani arabok szemben es ha valamikor eljon az ideje pont ez fog tortenni az osszes ott elo dhiimmivel

tsabus UAE 2018.04.01. 07:03:03

@gabors: Ha beüt valami gazdasági válság, vagy háború lesz, nyilván nem az itt élő külföldiek jelentik a prioritást. Addig viszont, bármit is gondoljanak magukban, végtelenül kedvesek tudnak lenni.
Míg MO-n...
Egyébként, nehezen tudom elképzelni, hogy a lakosság 90%-át egyszer csak kitoloncolják az Emirátusokból, vagy "csak" hecckampányt indítsanak ellenük. Lehet bármit mondani az itteniekről és a vezetésükről, de azt nem, hogy nem gondolkodnak.
És ide megint be lehet szúrni, hogy "Míg MO-n..."

Der Piefke 2018.04.01. 08:59:11

Németországnak kb. a harmincadik problémája a migránskérdés - ezek szerint kb. 29, a valóságban sokkal fontosabb diolog van ennél itt.

Magyarországon meg kb. 299.:-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.01. 09:29:16

@geegee:
:)
Ez az egesz akkor all, ha nem fial a tokem soha, semmit. De ezt nem allitottam, sem azt, hogy fel akarom elni.
Ezt a penzt be lehet fektetni ilyen-olyan modon.
Akar ingatlanba is, kiadassal, ha van, aki felugyeli helyettem (lenne olyan, akire ra lehet bizni), akkor az mar kellemes passziv jovedelem.

@Arthamyr:
Dzsudzsak majd a gyogykezelesre kolti a nyugdijat, mint a legtobb sportolo ;)

A magyar ugart mar tobben kerdeztek, hogy miert nem oda mennek. Egyreszt ott nincs tengerpart, masreszt ott mar eltem (van egy olyan hulye szokasom, hogy mindig uj dolgokat akarok, mindig valami mast, a regi, megszokott dolgok unalmasak). Sok szempontbol igy kiesik egesz Europa, mert valami egeszen masra fogok vagyni.

svajcineger 2018.04.01. 09:37:02

@Arthamyr:
A könyvelő hölgy, aki az adóbevallásomat csinálja, pl. teljesen el van ájulva az Orbántól. Órákig tudja dícsérni. Mindig azt mondja, hogy bárcsak Svájcnak is ilyen fasza politikusai volnának, mint a Viktor! Nem ilyen puhapöcsűek, mint az ottaniak. :) Én meg csak hallgatok nagyokat, és hümmögök. :)

svajcineger 2018.04.01. 09:39:47

@Kövérmadár [swe]:
Azért előtte menj el egyszer turistaként! Hátha utána majd másképp látod. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.01. 09:51:45

@svajcineger:
Voltam mar ott turistakent, nekem nagyon tetszett :)

Arthamyr 2018.04.01. 09:59:57

@svajcineger: Érdekelne, hogy az összes tényt ismerve is ez lenne-e a véleménye. :) De tény, hogy én ilyen jellegű pozitív megnyilvánulást sem hallottam.

Arthamyr 2018.04.01. 10:04:59

@Kövérmadár [swe]: Azért nem az a jellemző, olyan nagy betegségeket nem szednek össze, vagy ha igen, azon a pénz sem segít.
Különbözőek vagyunk, én pl. annyira nem vágyom új dolgokra, az eddig kipróbáltakból már van olyan, ami nekem elég jó. :) A lényeg, hogy majd írd meg, milyen, ha összejön, meg mekkora "passzív jövedelmed" lesz 2.5m koronából, az szerintem elég karcsú (infláció felett), de ne legyen igazam.

2018.04.01. 10:07:44

Aki nem fizet Magyarországon valamilyen adót (nem ÁFA-ra gondolok), nincs bejelentett lakcíme és/vagy ingatlana, az szerintem ne szavazzon.

Ami a migrációt illeti: legalis bevándorlásra szükség van. Én egy vidéki magyar megyeszékhelyen nőttem fel. Nem a világ közepe. De volt jemeni orvosom, kubai származású osztálytársam, ghánai származású családi barátunk, vietnami ismerős. Ami közös volt bennük, hogy legálisan vándoroltak be.

Külföldön élek, ide csak legálisan lehet jönni, de egy jövevény sose válhat helyivé, nincs kettős állampolgárság, csak itteni szerezhet másik állampolgárságot is, egy külföldi nem veheti fel az ittenit. Teljesen általános, hogy a vendégmunkásokat 2 éves szerződéssel foglalkoztatják ügynökségen keresztül és kevesebbet kapnak, mint a helyi minimálbér. Mindenben az őslakos helyiek élveznek előnyt. Ez Ázsia. Nem mondom, hogy ez jó, de a helyiek élvezik a vendégmunkások munkájának gyümölcsét és semmi negatívumát nem tapasztalják a migrációnak. Nincs migráns bűnözés, nincs terrorizmus, a migránsok semmilyen ellátásra nem jogosultak. Gyerekük se születhet itt, mert akkor elvesztik a munkájukat.
Ami Európában van, az kicsit már túlzás, egy láthatóan más kultúrából érkező bevándorló (visible minority) minden segítséget megkap Németországban, Skandináviában, akkor is, ha nem dolgozik. Egy kelet-európai (fehér) meg dolgozhat, termelhet, de ennyi.
Én támogatom a legális migrációt, de Európa már rég túltolta a dolgot.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.04.01. 10:07:57

Ha tovább fogynak az anyaországi magyarok, akkor az a kérdés, hogy az országon belüliek szavazhassanak-e.

zzzzss 2018.04.01. 10:08:09

Nem szivesen megyek el szavazni, de most el fogok menni. Valoszinuleg eloszor es utoljara amiota kulfoldon elek, ugyanis jo volna ha lenne olyan opcio, hogy haza koltozhessek de amig a kormany es az altala megvezetett emberek hazaarulonak tartanak mert mas velemenyem van bizonyos kerdesekben addig ez az opcio nem adott.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.04.01. 10:08:24

Orbán elmegy a jósnőhöz jósoltatni.
- Melyik napon fogok megbukni? - kérdezi.
- Pontosan nem tudom, de ünnepnapon - válaszolja a jósnő az üveggömbjébe meredve.
- Na de mégis! Karácsony? Húsvét? Pünkösd? Mindenszentek? - így Orbán.
- Bármilyen nap is lesz, az ünnepnap lesz a számunkra! - mosolyodik el a jósnő.

2018.04.01. 10:09:02

@tsabus UAE: "A fityesz 2/3 miatt gondolják úgy külföldön, hogy a magyarok túlnyomó többsége félnáci, idióta tolvajokat támogat"

Hidd el, külföldön semmit nem tudnak arról, hogy a Fidesz-kormány és holdudvara mennyit lopnak. Ez senkit se érdekel, csak a magyarokat.
A félnáci jelzőt nyugaton meg muzulmán országokban aggatják a magyarokra. Kelet-Ázsiában, ahol nem csípik a muzulmánokat és roppant szigorú bevándorlási korlátozások vannak (bizonyos jövedelem és adófizetés alatt soha nem kaphatsz permanent residency-t sem), nagyon nem nácizzák a magyarokat. Inkább a németek willkommenskulturja, butasága láttán fogják a fejüket.
Magyarországot egy japán, kínai, koreai, szingapúri turista szuperolcsó, biztonságos, élvezetes helynek látja. Ők semmit nem tudnak a korrupcióról, a jövedelmi viszonyokról. Csak azt látják, hogy Párizsban kirabolják őket (tavaly történt gazdag ázsiai ismerőseimmel), Olaszországban kaki van az utcákon, Németországban meg sok a nemfehér ember. Ezt azok a gazdag ázsiaiak nagyon nem nézik jó szemmel, akik Európába az európai kultúráért, lazaságért, életérzésért mennek.

A magyarországi lopás, korrupció még az osztrákokat, németeket se érdekli. Nemhogy a világot. Az csak a magyaroknak fáj.

mennelinkabbfelemeli 2018.04.01. 10:09:52

szerintem jó nyomon járt a poszter még az elején. Aki nem viseli a terheket, aki nem tud felelősségteljes döntést hozni, annak marhára nem kellene beleszólnia.
Majd eljut arra a következtetésre, hogy bár fogalma sincs mi történik itthon, de tuti szavaznia kell, nehogy ez menjen tovább.
Igazából klasszikus választói magatartás, Ő is az, akit az érzelmeinél fogva lehet megszólítani. Csak gondolom nincs tisztában vele, hogy a fidesz gyűlöletpropagandája miatta IS működik. Az most tök lényegtelen, hogy Ő pont nem rájuk akar szavazni...

Tomi1973Wien 2018.04.01. 10:10:20

erdekes poszt, jo temainditas ;-)

eleg sokat gondolkodtunk azon, hogy szavazzunk vagy ne szavazzunk. engem 1992 ota, felesegemet 2004ota kot minden ausztriahoz, nekem sajnos a fiamon kivul mar nincsen senkim magyarorszagon, a kedvesemnek a szulei, rokonsaga javaresze nemetorszagban elnek. nem all szandekunkban hazakoltozni, itt megtalaltuk magunkat, a szamitasunkat, nem huz minket semmi sem magyarorszagra vissza. ugy erezzuk, hogy nincsen jogunk beleszolni a magyarorszagi politikaba, es innen taviranyitani, mi is legyen otthon. ez volt a döntesunk fo oka.

a masik, hogy nem is nagyon tudnank kire szavazni. a mostani rendszer jopar pontja nem szimpatikus, ami miatt szivesebben neznek egy masik csoportot az elen, de ugyanakkor tettek par jo dolgot is, ergo nem olyan fekete minden, mint ahogy azt beallitjak. DE tetelezzuk fel, van aki szavaz, es valtana... kire szavazzon? a legnagyobb problemank (ha szavazunk feltetelezes mellett) az volt, hogy nincsen egy eletkepes jelolt, aki mellett letenne az ember a voksat. nem talaltunk sem egy olyan embert, aki mintegy ikonkent kepviselne szemunkben magyarorszagot, es azonosulni tudnank vele, es nem talaltunk egyetlen olyan partot vagy osszefogast, aki megfelelo jelolteket tudna felvonultatni egy kormanyalapitashoz, aki nem csak kigyot bekat kiabal, hanem szembehelyezkedve azt mondana, hogy XY lesz a megfelelo, szakmai tudassal rendelkezo jeloltunk a kovetkezo miniszteri poziciokra...stb... senki nem hozta ezt igy le, ami azert fajo, mert azt latja a kulso szemlelo, hogy nincsen koncepcio, csak vagdalkozas. konnyu azt magyarazni, hogy en maskepp csinalnam, csak senki nem teszi melle, hogy mibol csinalna maskepp, es kivel csinalna maskepp. a perpillanat elen allok kozul egy sem tudott meggyozni arrol, hogy ra kellene szavazni (ha szavaznank), igy nehez eldonteni, hogy ki kit valasszon a ket (vagy tobb) rossz kozul, mert jot nem latok... nos, ez az a dilemma, ami elott az otthon elok allnak, es nem irigylem oket, hisz nekik a sajat sorsukrol kell donteniuk. mi mar dontottunk, nem szavazunk, nem szolunk bele.

cog3981 2018.04.01. 10:10:33

@Virago_1000: "De a legfontosabb kerdesben"
A legfontosabb kerdes h mennyire sullyed es sullyedt le a szinvonala mindennek M.o-n mikozben szetlopjak a haverok a penzt.

Mert amikor a korhazban kiabalnak a stroke-os rokonnal hogy ne szimulaljon, kozben 16 orat varakoztattak a surgossegin, es utana a papiron olvassuk hogy nem volt panasza (persze, mert beszelni sem tudott) akkor a magyar korhazak a NO GO ZONA.

Elosszor a hazunk tajat kellene kiganezni, utana johet a kulpolitika.

pragmatika2 2018.04.01. 10:10:58

@adg:

"Az amerikas magyarok mas tema, tobbseguk azert szavaz a fideszre, mert a kommunistak elol menekult a rendszervaltas elol, es ket oldal letezik szamukra, a kommunistak es a fidesz. Nekik sem kellene szavazni, epp ugy hijan vannak az informacionak, ismerek ilyeneket. "

Ha elfogadjuk azt, hogy valaki csak azért szavaz a ballibákra, mert zsigerileg van motiválva, (valamilyen kisebbség tagjaként emocionálisan) akkor miért zárjuk ki az amerikás magyarokat ? Még ha "tájékozatlanok" is ?
Egyébként ez baromság, az internet korában ilyen nincs hogy "tájékozatlan" valaki.
Azt persze el tudom képzelni, hogy zsigerileg hatott az 56-os emigránsokra, hogy a pufajkás Horn pozícióban maradhatott, és a szocikkal a libsik is összebútoroztak. Mondjuk az nálam is kiverte a biztit. Na meg a csillagászati nyugdíjt élvező volt pártfunkcik.
Vannak itt furcsa dolgok na.

Moin Moin 2018.04.01. 10:11:24

Az magától értetődik, hogy azok az állampolgárok, akik az adott orzságban élnek, szavazhatnak, beleszólhatnak a saját közösségük ügyeibe.

Az is természetes, hogy ha valaki beleszületett az adott országba, ott szocializálódott, erőteljes közösséget érez azzal az országgal és sokáig szervesen közreműködő tagja volt annak, szintén beleszólhasson a közügyekbe azt követően is, ha egy időre, vagy akár véglegesen elköltözött onnan. Neki ui. számos kapcsolata és kötődése van ott/oda, nyilvánvaló érzelmi és racionális okai vannak, ha nem mindegy neki, mi és hogyan folyik ott. Ne feledjük: az állampolgári jogok nem csak egyéni téren nyilvánulhatnak meg, lényegük éppen a közösségben való működés!

Az is természetes, hogy ha valaki életmódszerűen csatlakozik egy ország közösségéhez, felnőttként szerze állampolgárságot, az szintén szavazhat: hiszen az ő életét is alapvetően érintik új hazája történései.

Az viszont nem helyénvaló és nem is indokolt, hogy valaki, aki sosem élt ott és nem is él, csupán valamiféle érzelmi és leszármazási kapcsolatban áll egy adott országgal, az ugyanúgy szavazhasson az ott folyó életről, minmt a fenti három kategóriába tartozók. Ő ui. semmiképp sem kapcsolódik ahhoz a társadalomhoz szervesen és rendszerszinten.

pragmatika2 2018.04.01. 10:11:47

Jaj, istenkém. Ezeket kiknek írjátok ?

"Ugyanakkor minden hazalátogatás alkalmával mellbe ver az a levertség, szürkeség, negativitás, amivel szembe találom magam."

Nyuggereknek akik naphosszat otthon ücsörögnek ?
Vagy magányos szocializációra képtelen szobamolyoknak ?
Akiket ezzel a sz.rral meg lehet vezetni. Vagy azoknak a politikusoknak, akik 8 éve kikerültek a húsosfazék mellől ? (Na, esetleg rájuk igaz lehet a depis hangulat)

Én a környezetemben azt látom, hogy az embereknek alapvetően jó a hangulata, mert tele vannak munkával. Kisvállalkozók, mikrovállalkozók, de az alkalmazottak is. (A bérek valamelyest nőttek a munkaerő hiány miatt).
Amúgy minden olyan, mint keleteurópában úgy általában.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.01. 10:12:06

@neurotikus bunkocska:

A veszély mindig mozgosít.

Márpedig mi nagyobb veszély manapság Mo. számára, mint az 1990-2010 közti országrontás visszahozása? Továbbá, a ballibek hatalomra kerülés megbontaná a V4 antibrüsszelita vonalát is.

Itt sok magyar szavazó nincs. Alig hatvan fő regisztrált a követségi szavazásra. De akit ismerek közülük, egy ballib sincs. Igen, Fidesz-.ellenes az van, de vagy LMP-s vagy jobbikos. Az utóbbi érdekessége: itt a Jobbiknak van helyi alapszervezete is, ismerem is személyesen a vezetőt.

Lolek i Bolek 2018.04.01. 10:12:17

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: szerintem jo otlet a bekemenet, setaltok egyet. Sajnos a pesti levego nem a legjobb, lehet hogy a termeszetben kene csinalnotok, ott jo a levego is

Lolek i Bolek 2018.04.01. 10:12:28

En szavazok, egyszeruen azert mert eges magyarnak lenni orbanek miatt. Az ujsagban ketfele magyar vonatkozasu hir van. Az egyik az eu penzek ellopasarol, a masik a sorosozasrol szol. orbant pedig egyszeruen csak szelso jobboskent emlegetik

ati27 2018.04.01. 10:12:50

Szerintem pont, hogy joga lenne egy külföldön élö magyar állampolgárnak szavazni. Föképp, ha magyarországon született és élt. Persze a fityusz nem hülye, ezért van a levélben savazás, olyanoknak akik nagyrèszt magyarország közelébe sem voltak. Én aki több mint 30 évet éltem, reggelhetek meg bumlizhatok 300+ kilométert a követségig. Szal visszatèrve, aki lehúzott pár évet külföldön messze több élettapasztalattal rendelkezik, mint aki szököévben egyszer mozdul ki a falujából/városából. Amúgy meg ha egy varázsütésre minden jóva változna magyarországon, még akkor is várnék 10-15 évet. Mert ez a társadalom bármikor képes lenne visszahozni ezeket. Lásd mszp, dk még mindig nem tünt el. A fityusz meg él és virul. És a választási programja kimerül abban hogy migráncsok! Kérdem én a migráncsok valóban probléma? Akad egyáltalán olyan migráncs aki mon akar maradni? Valóban hatalmas veszély lenne 1300 háborús menekült ellátása egy 10 millás országnak? Mi lett volna ha 56-ban hasonló fogadtatása lett volna annak a 2 milla magyarnak, aki 2 hét alatt "kipárolgott" mert minden bizonnyal ez a 2 milla magyar akkor rendelkezett minden nemzetközi kopatibilis okmánnyal anno. Ès a hisztikeltés már olyan szintre jutott, hogy ha valaki sálat vesz egy faluba, akkor rendört hívnak rá? És, hogy, hogynem a rend "éber" örei perceken belül kint vannak? Deha viszik a rablók a fél házat, akkor napok múlva kerülnek elö. És ha lenne 4k 60fps-es felvételed, hogy a hirhedt léhûtö józsi az elkövetö, akkor sem csinálnak semmit, mert józsi piros poloban szokott rabolni menni, és most zöld van rajta! Szal csak a fityusz!

Buchhalter 2018.04.01. 10:26:43

@Shanarey: ha már hazudozol ne ilyen ostobán csináld! Budapesten egyetlen mecset sincs! a kőbányai terv kukázva lett.Nem véletlenül.Egy gyakorlatilag lassan gazdasági roncshalmazzá váló Törökországgal minek üzletelni?! Muszlim alapítványok léteznek a fővárosban ,de max 5-6 van és néhol össze is gyűlnek imádkozni.Ennyi .

nyuszigonosz 2018.04.01. 10:59:57

@Buchhalter: De, vannak mecsetek Budapesten.
De talán kevered a minarettel. Na az is van egy Budapesten, de az nem tölt be vallási funkciót.
A mecsetek viszont igen. Budapesten is.

nyuszigonosz 2018.04.01. 11:16:18

@Buchhalter: A török üzlet. Érdekeset írsz, hogy minek üzletelni egy roncshalmazzá váló Törökországgal. :-)
Törökország nemcsak Erdogan, és a gyengülö török líra országa.

Nemcsak Magyarországnak vannak üzleti kapcsolatai Törökországgal, de Magyarországnak is vannak. Söt a tavalyi évben növekedett is az export-import a két ország között és további, szorosabb üzleti kapcsolatok is tervben vannak.

almaza 2018.04.01. 11:59:30

Nekem is egy szopas a melohelyen (UN) ez a paraszt kormany. Utalom amikor egy kollega felhozza, de megtortenik idorol idore hogy rakerdeznek, mi is van nalunk? Meg persze amikor a napi sajtoszemlet latom eleg gyakran ott van valami ami miatt inkabb lennek roman, eszt vagy ghanai csak ne egjen mar a pofam a netto rasszizmus miatt.
Hezitaltam mert az ellenzek nem tul meggyozo.
De az en felelossegem is hogy ez a mocsokaradat alljon meg

tsabus UAE 2018.04.01. 12:52:29

@almaza: Teljesen egyetértek - kivéve az utolsó mondatot. Rajtam senki nem kérhet számon semmit Magyarországgal kapcsolatban ! 42 éves koromig dolgoztam és adóztam (nem keveset), katonáskodtam, jótékonykodtam. Körbe is röhögném azt, aki azt mondja, hogy a mostani helyzet az én felelősségem és még a megváltoztatása is...

hordalek 2018.04.01. 13:19:33

Elolvastam a moderálási alapelveket. Ezek alapján miért is került kimoderálásra a kommentem? Talán mert a véleményem nem simul bele ennek a "beltenyészetnek" az álláspontjába? Orbánt lehet gyalázni. Aki nem ért veletek lehet gyalázni. Más véleményt megfogalmazni, mint a tiétek, nem lehet. Igazán demokratikus, liberális hozzáállás. Bravo.

Határátkelő 2018.04.01. 13:21:01

@hordalek: Ha elokvastad volna, akkor azt is láttad volna, hogy személyeskedést nem engedek be. Próbalkozz újra.

2018.04.01. 13:21:30

Felőlem nyugodtan szavazhat az összes határon túli magyar/nem magyar/egyéb.Nincs jelentősége.Akárki is nyerje a választást,ennek az országnak annyi.A nemzeteknek is megvan a maga élettartama,a magyaré lejárt.Az jár el helyesen,aki elfelejti az itteni kötődéseit.

sörm 2018.04.01. 13:43:28

@Arthamyr: @Kövérmadár [swe]: Öregem, elmegyek egy este egy randira, erre pont ekkor kezdtek bele egy izgi politikai filozófiai vitába a demokráciáról. Nem ér, sajnálom hogy kihagytam :)

A demokrácia nem egy jó és gyümölcsöző rendszer, eddig még mindegyik valamirevaló elméleti kritikus több problémát sorolt fel vele, mint amennyi előnye van. Viszont még mindig sokkal kevesebb hátránya van mint bármelyik másik rendszernek, amit eddig az emberiség kifejlesztett. Ezért mindenképpen demokrácia-párti vagyok, de azért jó tisztában lenni a korlátaival és hátrányaival.

Szókratész kritikája azzal hogy az emberek hülyék az volt, hogy nem hozzáértőek. Pl. oktatáspolitika. Annak, akinek halvány gőze sincs arról, milyen igényei vannak a pl. magyar oktatásnak, hogyan lehetne fejleszteni, ugyanannyi szavazati joga van, mint egy szakembernek, aki pontosan tudja. Szókratész hajóhoz hasonlítja az államot. Képzeld el hogy viharba kerül. Mit szeretnél, hogy egyetlen hozzáértő kapitány diktatórikusan döntsön és próbálja kilavírozni a hajót a veszélyzónából, vagy az összes utas, akinek fogalma sincs a hajózásról, demokratikusan szavazza meg mit csináljanak?

neurotikus bunkocska 2018.04.01. 14:16:22

@sörm: Bocs Szokratesz, de a modern demokraciaban altalaban a nep nem arrol dont, mit csinaljanak a hajoval, hanem, csak arrol, ki legyen a kapitany. Ritkan kerdezik meg oket, mi legyen a hajoval, mert akkor tenyleg kiderul, hogy az utasok meg akarnak halni, lasd Brexit. De a szavazas altalaban csak a kapitanyok kileterol kene, hogy szoljon :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.01. 14:35:24

@neurotikus bunkocska:
Akkor Magyarorszag egy extrem demokratikus hely, ahol folyton kerdez a kapitany (nemzeti konzultacio) :D

Lehet megsem vagyom arra a demokraciara?! :D

lüke 2018.04.01. 14:54:20

@Kövérmadár [swe]:
Így van ez Ausztriában is:
évi 100 ezer € bruttó 5000 nettó

lüke 2018.04.01. 14:54:26

@nyuszigonosz:
Miért ne lenne...ld. Eger, Pécs
S a BP. Fehérvári/ Dombóvári sarkán épült nagy irodaház ( ép. 2000- ben) ma muszlim ima ház

neurotikus bunkocska 2018.04.01. 14:54:33

@Kövérmadár [swe]: Felreertett, azt mondtam, a demokraciaban is altalaban csak az a kerdes, ki legyen a kapitany.

Azt nem tudom, hogy hivjak, amikor a kapitany kerdez, foleg, ha csak azt lehet lehet valaszolni, hogy igen vagy de. :)

nyuszigonosz 2018.04.01. 15:02:23

@lüke:Igen, én tudom, hogy van/vannak.

Buchhalter-nick kirohanására reagáltam, hogy de, igen, van mecset Budapesten. Mert szerinte meg nem.

Meg máshol is vannak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.01. 15:14:47

@neurotikus bunkocska:
Nem, nem, en csak viccelodtem :)

@lüke:
Marmint mi?
Evi 100e brutto az havi 5000 netto lesz? Vagy nem ertem.

gabors 2018.04.01. 15:16:37

aki amugy szavazni fog kulfoldon NEZZE meg mikor is van mert plo New York NEM VASARNAP hanem SZOMBATON kell menni !!

valszeg egesz USA de lehet del amerikai is igy van !!!

most neztem meg az ertesitomet

Főgebra 2018.04.01. 15:47:09

@lüke:
"Így van ez Ausztriában is:
évi 100 ezer € bruttó 5000 nettó "

12 vagy 14 hónapra?

Latcho Rom 2018.04.01. 16:00:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: birkám, ha esetleg bukik a putinrajongó szotyid, kaphat e őkelme menedéket bulgáriában?

Take him :)

Latcho Rom 2018.04.01. 16:16:23

Európában szerették, tisztelték a magyarokat, németek a keleti Svájc-nak emlegették Magyarországot. Ügyes okos előrelátó globális gondolkodású korrupció mentes kormányzati munkával, ma már az első 10 között lehetne Magyarország életszínvonala Európában. De az utolsó 8-év, a hatalom megőrzésére koncentráló propaganda politika mindent tönkretett. Orbán Viktor gondolkodásával és viselkedésével oda jutott, hogy ma már az európai tagállamoktól követelnie kell a tiszteletet a magyaroknak. De milyen tisztelet az, amit már követelni kell? Talán nem tudja, hogy azt meg kell érdemelni? Ebben az a siralmas, hogy Orbán Viktor az EU-ban, a tiszteletet nem a magyaroknak, hanem valójában önmagának követeli.

Menjen április 8-án szavazni. Vigye magával barátait, rokonait és csináljanak ünnepnapot a szavazásból. Különösen azért, mert Orbán Viktor mozgósította az ukrán és a román szavazó táborát. Ha a magyarok nem akarják, hogy Magyarország jövőjéről az Ukrajnában és Romániában élő emberek döntsenek, akkor minden magyar embernek kutya kötelessége szavazni. És ha már ott vannak, szavazzanak a korrupció ellen, mondjanak nemet a tisztességtelen hazug, a népet félrevezető és megfélemlítő propagandának.
Szavazzon azokra, akik azt hangoztatják, hogy azonnal megállítják a korrupciót, bevezetik a korrupció ellenes európai uniós ügyészséget Magyarországon, mert csak annak közreműködésével lehet rendet rakni Magyarországon. Ők képesek lesznek adó forintjait megvédeni.

Tisztelt Hölgyeim/Uraim, gondoljanak Kövér László szavaira: „A következő 4 év alatt visszafordíthatatlan helyzetbe hozzuk Magyarországot!“

Kérdem én:
Ki az a bolond ember, aki a jövőjét vagy az életét egy visszafordíthatatlan helyzetbe akarja hozni?

Szálljon önmagába és szavazzon bölcsen!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.01. 16:45:02

@latcho drom:
Szep szep, de ugy emlekszem, hogy 8 eve is nagyon messze volt az orszag Europa elso tiz helyezettjetol.

Es ha elmegyek szavazni? Ha elviszek meg 2 embert? Ha a kormanyvaltasra szavazunk? Mi lesz?
Tegyuk fel, hogy csoda tortenik es eppen meglesz a kormanyvaltas. Akkor megintcsak egy kulfoldon elo magyar dontott az otthoniak sorsarol. Mitol vagyok en magyarabb, mint egy erdelyi magyar? Szerintem semmivel, sot, ot valoszinu jobban futi a magyarsagtudata / hazaszeretete.

Ha a szomszed szavazni akar, szavazzon. De en valtozatlanul nem tartom jogosnak, hogy szavazhassak.

Latcho Rom 2018.04.01. 17:19:51

@Kövérmadár [swe]: Ha nem adózol oda, ha SOHA nem akarsz hazaköltözni, akkor ne szavazz.

Húzigathatod a szádat, esetleg írd meg hogy neked ott kánaán, mennyi a heti rezsid...megint.

Buchhalter 2018.04.01. 17:34:23

@nyuszigonosz: lehet hogy tervek vannak,de ha így folytatja Erdogan pasi ,azok is maradnak.Nem csak a líra van a béka feneke alatt hanem a gazdaság és az oktatás is. A 3 frontos háború és az oroszoktól hitelre vásárolt fegyverarzenál pedig csak az államadósságot emelte még magasabbra. Ráadásul kezdi nem tisztelni a magántulajdont és koholt vádakkal tízezrek vannak börtönben.A húzó ágazat turizmus még mindig nem tért magához.Főleg,hogy a Kurdok hisznek vérbosszúban és 2016 óta több mint tízezer tagjukat ölék meg.Szerinted nem fognak bosszút állni amint lesz egy kis parányi esélyük? Dehogynem! És nem fogják nézni hogy hol fognak turisták sétálni.

Latcho Rom 2018.04.01. 18:05:40

@Kövérmadár [swe]: Megunhatatlan vagy badár.

S igen, a román, az ukrán ha nem adózik, költ ..akkor ne szavazzon a mások sorsáról.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.01. 18:08:40

@Homály Mihály:
Es te?
Adozol, elsz, koltesz Magyarorszagon? Netan haza is koltoztel mar? Esetleg tervezed? '89 ota barmikor megtehetted volna, miert nem tetted, ha ez ennyire szivugyed?

Latcho Rom 2018.04.01. 18:24:46

@Kövérmadár [swe]:

Én csak egy kis kanuck it proli vagyok, itt adózom, itt szavazok amint tudod.

Nemcsak a fiaim de az unokáim is itt születtek - ezt is tudod, maximum a hamvaim fele megy majd a Dunába :)

Neked viszont kellene szavaznod, mielőtt egy kubu kibaszik veled, megint ;)

Just kidding!

Arthamyr 2018.04.01. 18:37:46

@sörm: Szerintem a randival jobban jártál, akár egy tuti étteremben is beszélgethettél ugyanerről... :)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2018.04.01. 18:41:13

@ati27: Nem kéne 300 km-t bumliznod ha betartanád a törvényeket. :)

Arthamyr 2018.04.01. 18:42:27

@Homály Mihály: "Ügyes okos előrelátó globális gondolkodású korrupció mentes kormányzati munkával, ma már az első 10 között lehetne Magyarország életszínvonala Európában. " - Ha ennek bármelyik részét komolyan gondolod, akkor tényleg nagy a homály. :D

Latcho Rom 2018.04.01. 18:53:38

@Arthamyr: azt hiszem hogy inkább nálad a homály ha nem tudsz ebben a léptékben gondolkozni.

Amúgy ..nem én írtam ezt.

Arthamyr 2018.04.01. 19:09:15

@Homály Mihály: Ide te írtad, és ahogy látom, a forrást elfelejtetted beírni (esetleg idézőjeleket használni), vagy csak én voltam figyelmetlen?

kék madár 2018.04.01. 20:38:16

@hordalek: arra is van egy blog ahol ezt kibeszelheted es azonnali surgossegi lelki ellatasban reszesulsz

Latcho Rom 2018.04.01. 23:46:58

Húsvéti versike macskakörmök nélkül ;)

Itt a húsvét, itt a nyúl

a Fidesznek alkonyul!

Piros tojás, fehér nyuszi

Orbán Viktor nagyon sunyi.

Zöld erdőben búbos vöcsök

Rogán Tóni egy nagy K@csög!

Zöld Pántlika, füstölt sonka

amit loptak, adják vissza!

Fehér kutya, kölni víz

a Vonában sose bízz

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.02. 00:25:34

@Homály Mihály:
Es ha Orbant is iranyitja valaki? :)

Es ha mar nagyjabol osszes gondolkodo tavozott, marad 1.5-2 millio "boldog" fideszes, de toluk mar nem lesz mit ellopni...

Latcho Rom 2018.04.02. 07:23:53

Mik lennének a történelmi bűnök?

Az állami hatalmat olyanra („Mészáros Lőrinc-jelenség”) használta, amit nem lehet funkcionálisan magyarázni; a gyűlöletpolitikán alapuló politikai kultúra hosszú távra való bevésődése; a mentális manipuláció, amelynek hatásai beláthatatlanok. A valamikor általa is értékként hangsúlyozott polgárosodási folyamatot nemhogy nem vitte előre, a rendszere még inkább ellene hatott, a polgárosodás ugyanis az autonómia kiterjesztését is magába foglalja és civilizációs folyamat is. És még a hatalma csúcsán van – hogy mi lesz, ha ez a hatalom inogni kezd, nem tudhatjuk.

Mi marad az ebben a rendszerben otthont nem találóknak? Kivonulás külföldre vagy a belső emigrációba?

Már százezrek elmentek, és ennek csak részint oka a pénz. Ők nem fognak visszajönni, és nyilván nem ők a legképzetlenebbek. A kérdés, hogy a nyomokban tetten érhető polgárosodási folyamat levetheti-e majd egyszer magáról az orbáni rendszert, mint egy kabátot. A konformizmus is kihagyhatatlan része a mai magyar politikai valóságnak. De eljuthat oda az idő, amikor az orbáni rendszer már nem tudja finanszírozni a bázisát, vagy olyan korlátokat állít, amiket a vele együttműködő társadalmi csoportok se fogadnak el. A váltás azonban meg fogja rázni a magyar társadalmat. Az ellenzék számára fő kérdés, hogy tudnak-e többek lenni protestmozgalmaknál. A magyar politika nagy kérdése meg az, hogy ki tudja megszervezni legalább a részleges képviseletét annak az alsó egyharmadnak, akik most még le vannak csendesítve, de nincsenek beemelve a politikai nemzetbe. Ez is kétszáz éves probléma, a reformkorban lehet, hogy hasonló témáról is beszéltek a szalonokban vagy a kávéházakban a változást akarók.

Kolozsi Ádám

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.02. 09:28:08

@Homály Mihály:

Fordítva. Lassan a nyugat is a miénk lesz. A nyugati kisember ébred.

Arthamyr 2018.04.02. 09:38:47

@Homály Mihály: Most sikerült feltüntetni az interjú készítőjét! Viszont a gondolatok jelentős része az interjúalanytól/a kutatást végzőtől származik.
Akár belinkelhetted volna az egész cikket. Amit egyébként már korábban megtettem, mert valóban érdekes, bár elég lehangoló következtetéseket vontam le belőle.

Latcho Rom 2018.04.02. 11:13:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: foci vb se lesz nálatok, csak orbánkodjatok tovább

stilleman (törölt) 2018.04.02. 20:02:38

@Moin Moin: Az magától értetődik, hogy azok az állampolgárok, akik az adott orzságban élnek, szavazhatnak, beleszólhatnak a saját közösségük ügyeibe. Ezt már próbáltuk,nem jött be.Szerintem ésszerűbb lenne elvenni a választójogot a magyar állampolgároktól,és átadni,mondjuk a norvégoknak.Számos előnye lenne...

Latcho Rom 2018.04.02. 20:53:16

@stilleman: ja, de akkor a lakosságot is le kellene cserélni norvégre.

stilleman (törölt) 2018.04.03. 16:54:37

@latcho drom: Ha csak a kormányt és az ellenzéket cseréljük le,máris nyertünk.:)

Latcho Rom 2018.04.03. 20:02:29

En azt gondolom hogy Fekete-Gyor elobbre nez ennel a valasztasnal...de mi marad akorra?

Bernikerol inkabb nem szolok, hagyom a bolond bartusnak

nepszava.us/fekete-gyor-andras-hazafi-szel-bernadett-alnok-kigyo/

Latcho Rom 2018.04.03. 20:02:34

@stilleman: jah, akkor marad a szájgép Puzsér Robi. Meg a Havas "tanár ur"

bahhh

Latcho Rom 2018.04.03. 22:47:34

www.jobbik.hu/programrol

Hát...inkább nem kedves cuki vona úr.

stilleman (törölt) 2018.04.03. 22:47:37

@latcho drom: Puzsér és Havas norvégok?!Én úgy értettem,hogy nem az egész lakosságot kell lecserélni,elég lenne,ha külföldről importálnánk néhány hozzáértő politikust.

Latcho Rom 2018.04.04. 06:35:26

@stilleman: politikus az igényre hajaz, mindig.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása