oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. január 12. 06:30,  Először a fejekben kell rendet tenni 232 komment

2018. január 12. 06:30 Határátkelő

Először a fejekben kell rendet tenni

Nagyon érdekes, fordulatokkal teli Frankfeca története, nem is lőném le a poént, csak annyit árulok el előre, hogy egy londoni kiköltözéssel kezdődik, mint oly sok magyarnak. A folytatás aztán kissé talán másként alakul.

ferfi.jpg

„Időközönként szoktam olvasgatni a blogot, s korábban is felmerült már bennem, hogy elmesélem, az én szemszögömből milyen külföldön, vagy milyen hazaköltözni – csak nagy vonalakban, persze. 

Hat évet éltem Londonban, amiről mindenki sok jót és sok rosszat hallott már, én is megéltem mindkettőt. Annak idején, 24 évesen, izgalommal telve keltem útra életemben először repülővel. Tele voltam bizonytalansággal. 

Sosem felejtem el az első napomat, amikor hidegzuhanyként szembesültem azzal, hogy 8 emberrel élek egy négyszobás lakásban. Nem értem, mit mondanak, és csak két ember ismerek közülük. 

Az első döbbenet 

Sokk volt. Ezt a munkába állás feledtette. A rendszeres kereset. A színes forgatag, ami a londoni élet. Szerettem, élveztem az ott eltöltött éveket. Lelkemben persze sokat rágódtam; vágytam haza. 

Nekem a nagyvárosi élet túl sok volt, a folytonos nyüzsgés, az emberek… másra vágytam. De érthetetlen módon nehéz kiszállni onnan. A város beszippant, elnyel. 

A hazaköltözés 

Aztán 2015-ben hazaköltöztem. Nagy elhatározás volt, és érdekes módon ugyanazt a bizonytalanságot éreztem, amikor hazatértem, mint amikor elindultam. 

Milyen volt? Nyilván felemelő érzés. Éveken át vágyni haza, szövögetni az álmaimat, és várni türelemmel. Míg végre eljött a nap. A lelkem repesett. 

Persze a hat év alatt négyszer jártam otthon, elszoktam Magyarországtól, a szülővárosom ugyanúgy idegenné vált, hiába ismertem. Kényelmetlen volt az utazás, az emberek hidegsége, butasága, a hétköznapok. Fura volt minden. 

Sokáig nem találtam a helyemet, hiába volt a munka, a család, a barátok. Valami hiányzott. 

Ízek és illatok 

Persze sok újra felfedezni való dolog volt. A legegyszerűbbek, melyek észrevehetetlenül eltűntek, kitörlődtek az emlékezetemből. Ezek az ízek, illatok. Legyen egy kertben szedett málna – rácsodálkoztam, mennyire jó ízű. 

A szalonnasütés illata. Vagy csak a reggeli harmat, a fények, az illatok. Mind jó volt, új és régi. Tudom, érthetetlen ez sokaknak, de mióta hazaköltöztem, leginkább azt vettem észre, hogy nem értenek meg. Próbáltam elmagyarázni, de felesleges. Aki nem élte át, az ezt sose érti meg. Én sem tudnám. Ezekre sosem gondoltam korábban. 

Nagy nehezen visszarázódtam, álmaim megvalósításának útjára léptem. Munka, ház kert, kocsi, állatok, stb. Másfél év után tudtam azt mondani, igen, tudom, mit akarok. Visszaszoktam. Persze egy darab London mindig velem van, bennem él, ahogy benne éltem. 

A fordulat 

Aztán jött egy kellemetlen dolog az akkori munkahelyemen. A munkáltatómnak épp nehézségei voltak, s elkezdődtek az ok nélküli kötekedések, viták. Én pedig úgy döntöttem, megyek máshová. 

Próbálkoztam mindenhol otthon, de sikertelenül, csak komolytalan ajánlatokat kaptam. Közben mélyültek a munkahelyi problémák. Egy gyenge pillanatomban jelentkeztem egy osztrák állásra, azzal a tudattal, hogy megpróbáltam, de nem fog sikerülni - igazi magyar hozzáállás…

Az lett a következménye, hogy két héttel a jelentkezés után kaptam egy szerződést a kezembe, majd rá egy hétre Felső-Ausztriában találtam magam, 2,5 év otthonlét után. Meglepő volt, mert angol tudással, a német nyelv totális ismerete nélkül kaptam jó pozícióban munkát.

Nem vágytam, nem szerettem volna, lélekfájdalommal indultam el, hogy hátrahagyom azt, amire mindig is vágytam, de belementem. Miért? Nem kényszer, tudom. De annyira ki akartam törni abból a lehetetlen, lélekromboló helyzetből, és ez sokat számított az önbecsülésemnek. 

Minden jó, de... 

Hamar helyrejöttem és most élvezem az itteni életet. Messze jobb, mint London. Nyugisabb, élhetőbb. Persze dolgozni itt is kell, nincs kolbászból a kerítés, sok helyen kerítés sincs, és szabadidőm is ritkán akad. 

De kárpótol a csodás táj, a munkahelyi elismerés, motiváció. Az, hogy megbecsülnek, megköszönik a munkámat, és fontosnak, embernek érzem magam. Otthon sajnos a letolás a motiváció, vagyis nekem azt szánták. Nem jött be nálam a taktikájuk. 

Ám hiába a megbecsülés, a kiváló fizetés, innen is készülök haza. Áprilisban hazatérek újra, 18 hónap után. Miért? Mert otthonom csak egy van. A nehézségek ellenére jó otthon. Nekem fontos a család, a mozgástér, élettér. A nyár! Mert itt nem sok jut belőle. Tudom, hülyeség. 

Ami igazán számít 

A közel 8 éves külföldi tapasztalat után bátran ki merem jelenteni, hogy bárhová költözhetek, bármit dolgozhatok, kereshetek milliókat, lakhatok kastélyban, vagy egy szobában, nem az számít. 

Hanem az önmagunkkal való viszonyunk. Ha rendben vagyunk magunkkal, az életünk is nagyobb százalékban rendben lesz. Otthon ezt kellene megértetni az emberekkel. 

Nem irigykedni kell másokra, örülni kell velük. A bizalom is hiánycikknek számít! De mi, hazatérők, tudjuk, mit kell máshogyan tenni, min változtassunk! S ha a környezetünkben sikerül, az már az első lépés a változás felé. Mert először a fejekben kell rendet tenni otthon! 

Nyilván van nehézség, döccenő, de látom, most már személyes véleményem, hogy szerencsés vagyok, hogy Magyarországra születtem. Megpróbálok hazamenni újra. S hogy milyen lesz innen hazatérni? Ez engem is kíváncsisággal tölt el.”

HÍRMONDÓ

Prága, Berlin vagy folyami hajó? 

A cseh város nekünk a szívünk egyik csücske, abban persze nem vagyunk biztosak, hogy hosszú távon élni is olyan jó ott, mint bámészkodni, de ezt is ki lehet próbálni. Vagy ott van Berlin, esetleg egy német síterep…

A Facebookon csábítottak haza 200 hentest

Sok szó esik arról, mit kellene kínálni a külföldön dolgozó magyaroknak ahhoz, hogy visszaköltözzenek Magyarországra. Nos, most az egyik legnagyobb magyarországi élelmiszeripari cég megmutatta – ráadásul bravúrosan rövid idő alatt.

Így verte szét a válság a középosztályt 

Miközben Magyarországról nézve elég sok irigyelni való akad a legtöbb nyugat-európai (pláne skandináv) ország középosztályának életén, az utóbbi tíz év őket is megviselte. Van, ahol még nem is nagyon sikerült kilábalni a válságból.

Jön az európai nejlonzacskó-adó

Elég komoly, 13-15 milliárd eurós lyuk tátong majd az Európai Unió költségvetésén a britek kilépése után. Ennek befoltozására több elképzelés is van. Műanyag-adó szinte biztos, hogy lesz.

(Fotó: pixabay.com/StockSnap)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Ausztria Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2613566759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.12. 22:09:38

@Dikusz: negy, a mindensegit, utalom ezeket az eltuneseket.

zoldzeller 2018.01.12. 22:09:47

@Virago_1000: szoval miert elsz Angliaban?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.12. 22:14:01

@Zoole Reloaded: o volt az aki olajfurotornyon dolgozott, s a tenyerevel nyomta vissza egy serult kollega agyat...?

SzZoole 2018.01.12. 22:17:57

@kisrumpf: igen, 2011 vagy 2012-es sztori, emlékszel meg ra?
Azthiszem az meg az origos időkben volt :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.12. 22:19:36

@Zoole Reloaded: ezekre a reszletekre elenken, de nem talalom... pedig olyan szepen volt.megirva...

London2009 2018.01.12. 22:19:37

@Virago_1000: miutan normalis hangnemben szolitottal meg, igy szivesen leirom amit gondoldok. Egyeterteni szokas szerint nem kell.
Egyebkent meg reszben azzal is egyet ertek, hogy sokan jobb eletszinvonalon eltek Mo-on es megis itt talaltak meg a boldogulasukat. De ezt is mar szazszor leirtam neked is meg masnak is. Csak azt felejted el mindig el, hogy nem csak a penz szamit.
A bitcoinnal kapcsolatban egyetertunk. Ettol fuggetlenul nekem egy csomo kollegam keresett egy rakat penzt rajta az elejen. Azota is banom, de erre nem hagytak rabeszelni. Az ingatlan meg mindig jo befektetes, csak erteni kell hozza.
Nem latom, hogy az angol kozeposztaly szenvedne. Mig Magyarorszagon gyakorlatilag alig maradt kozeposztaly.
Tudom, hogy neked itt volt rossz tapasztalatod az orvosokkal. Ugyhogy szerintem igy ertheto modon nagyon elfogult lettel. Beke veled.

zoldzeller 2018.01.12. 22:20:55

@London2009: De miert el Angliaban? Ha minden szar ott akkor miert el ott? Valaki mondja mar meg!

London2009 2018.01.12. 22:24:44

@zoldzeller: most mondom. Biztos beleszeretett titkon egy migrancs nobe! Masra nem tudok gondolni!

zoldzeller 2018.01.12. 22:31:11

Igazabol csak sajnalom, mert tenyleg szar lehet olyan helyen elni amit ennyire utal.

London2009 2018.01.12. 22:33:42

@zoldzeller: ah nem kell senkit sem sajnalni. Ez is csak az en feltetelezesemet igazolja. A szerelem elvakitja! Minden borzalom ellenere kitart! :D

Dikusz 2018.01.12. 22:40:35

@London2009: Soha, de soha az életben nem derül ki. Még az is lehet, hogy itthon dekkol valójában...

tanato 2018.01.12. 22:42:51

@Buchhalter: Van egy kis kampányszaga,bár felénk éppen most jött haza kettő hentes/régiesen mészáros a mészárszék magyar szóból,nem tudom a hentes kifejezést ki találta ki és mikor/nyugatról tízéves ottlét után egy közeli vágóhídra,állításuk szerint a kint bérük 70%-át megkapják és ezért már érdemes volt hazajönniük.

gabors 2018.01.12. 22:44:44

@tanato: "index.hu/belfold/2018/01/12/szaud-arabiai_rendoroket_neztek_migransnak_cegleden/

Egy kis migráns off. "

gondolom erre utalt a birkank korabban hogy a fejekben minden rendben van Mo-n .... jol mukodott a propagande sotetebb boru alakot latunk akkor hivjunk rendort !!!!

tanato 2018.01.12. 22:45:18

@Dikusz: Az is lehet,de az is hogy kint él és kormányhű bloggerkedésből tesz még egy kis plusz pénzt a családi kasszába.
Nem vicc: két napja hidetett a Petőfi rádió új állásokat a cégnél és majd hanyatt vágtam magam, bloggereket keresnek jó pénzért.

tanato 2018.01.12. 22:46:48

@gabors: Pontosan,szegény szaudi rendőrök,bár nálukfelé sem éppen kesztyűs kézzel bánnak az idegenekkel,ha nincsenek érvényes papírjaik.

gabors 2018.01.12. 22:55:57

@London2009: "@Virago_1000: unasig ismetelt kerdes. Well, akkor te miert vagy itt? " mert szeret szarabbul de NEM Mo-n elni..

vagy csak imad mosogatni ... :-)

London2009 2018.01.12. 22:56:52

@gabors: ah, nincs bennetek semmi romantika! A szerelem tartja itt! Ehhez nem fer ketseg!!!

gabors 2018.01.12. 22:57:13

@zoldzeller: szertintem csak kivetiti hogy vele mi van mindenki masra kint szarul el mosogat de szegyelne hazamenni mert az bukas ....

zoldzeller 2018.01.12. 23:03:51

@London2009: Te egy eleg romantikus alkalt vagy, nem?:)

London2009 2018.01.12. 23:08:25

@gabors: szerintem nem azert nem megy haza. Hanem azert, mert o sem a sajat sorsanak az ellensege. A mai kommentjebol kiderult, hogy a minden varakozast felulmulo magyar gazdasagi fellendules magaval hozta a magas ingatlanarakat. Na es feltetelezem, hogy igy ott labdaba sem rugna. Igy marad. Meg varom a valaszat. Tukon ulok.

gabors 2018.01.12. 23:09:39

@London2009: Ja mert haza nem viheti mert mindjart hazaarulo lenne hogy egy migrancsot csempeszet a tiszta arja magyarok koze (SAD !) (vagy feleseg nem kivan abba a legjobb foldu legjobb vizu balkanba immigralni a budos koszos patkanyoktol fertozott Londonisztanbol) ...

ez sem eleg romantikus ?? igaz most eppen ironaban dekkolok egy darabig...

Ja meg van a datum lehet tervezni a hoszzu husveti utat es visszaindulas elott belefer egy urnazas ....

London2009 2018.01.12. 23:10:49

@zoldzeller: ebben a szanalmasan nyomorek Angliaban mar csak ez maradt nekunk kitantorgottaknak. A romantika! Muszaj annak lennem. :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.01.12. 23:13:50

@gabors: "Egy kis migráns off."

En ugy elszomorodtam most, amikor 3 ev utan otthon voltam :( Sokaktol hallottam az agymosasrol es a mediabol omlo propagandarol, de elso kezbol tapasztalva mindig mas...Valamifele perverz otlettol vezerelve bekapcsoltam az M1-et, ahol a szilveszteri korkapcsolasban is allandoan azt hangsulyoztak, hogy nyugaton mindenhol mekkora biztonsagi elokeszuletek kozepette unnepelnek (ami ugye, azt hivatott kommunikalni, hogy ott milyen veszelyben elhetnek az emberek...)
Ez az incidenc hozzaadott a mostani latogatasunk alkalmaval tapasztalt vegyes erzelmeinkhez...

London2009 2018.01.12. 23:14:28

@gabors: a fejen talaltad a szoget. Itt lehet a kutya elasva! Esetleg a memoarjaibol ezt megtudhatjuk...de addig marad a romantika! :D

TX7AW 2018.01.12. 23:40:19

@London2009: Ah, es nem jon, nem jon, itthagy minket ejszakara ketelyek kozott... te meg raadasul meg a tukon is...

London2009 2018.01.12. 23:45:16

@TX7AW: ma sem fogok aludni... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.01.13. 00:20:59

Úgy is nemrég volt japán poszt:

index.hu/mindekozben/poszt/2018/01/12/nonek_adta_ki_magat_egy_japan_ferfi_hogy_a_noi_furdobe_mehessen/

Bróhaha, 180- as japán muksó?Na ne már, az ott náluk kosárlabdázó-alkat...
:-))))))
Az egészről meg a Blájen élete-beli kövezős jelenet ugrik be, hát naná...:D

www.youtube.com/watch?v=OiIFx2lAAf8

somlobodog 2018.01.13. 00:55:24

@zoldzeller: mert hazudik. Max a tv-ben látta Angliát.

tanato 2018.01.13. 09:03:47

@Zsuzsi65: "Nagyon veszélyes" helyeken éltek ti is meg mindenki aki nyugatra ment.Ez van itthon kommunikálva.SŐt nagyon sok ember,köztük értelmes diplomás emberek is meg vannak szilárdan győződve arról,hogy nemsokára tömegesen fognak hozzánk jönni,menekülni a nyugatiak az ott lévő terror és iszlám veszély miatt.Nemcsak a magyarok vissza hanem az "echte" nyugatiak is.
Ez a masszívan nyomatott agit prop agymosásának eredménye.

Taxomükke (UK) 2018.01.13. 09:09:36

@London2009: Ezt mar en is tobbszor leirtam itt az evek alatt. Alacsony fizetest ado munkat nem Londonban kell vegezni, hanem videki kisvarosban, ahol felebe-harmadaba kerul a lakhatas, es valoszinuleg joval kevesebb lesz az utazasi koltseg is.

Virago_1000 2018.01.13. 09:23:05

@London2009: Ellentetben a blog gazdajaval, az en latasmodom az, hogy a teny szent, a velemeny szabad.
A liberalisnak csufolt, de valojaban globalista vermerseklet el akarja a tenyeket is zarni, igy valik alliberalissa, megszentsegtelenitve az eszme eredeti jelenteset.

erre meg reagalok:
"Nem latom, hogy az angol kozeposztaly szenvedne. Mig Magyarorszagon gyakorlatilag alig maradt kozeposztaly."

- kozeposztaly angliaban, usaban, sem sehol nyugat-europaban sem nagyn maradt mar, a 80-as evekhez kepest. Akkor ha tanultal, szereztel egy piackepes szakmat, nem volt gondod az eletben, ezert vagytak sokan nyugatra (apam is disszidalt, de hazajott, mert a honvagy). Ellenben ma mit tapasztalunk?
30-50k gbp adossaggal inditjak az eletuket a fiatalok, ha arra vetemednek hogy egyetemre mereszelnek menni. Ez otthon nem igy van, mondjon barki barmit. Szerintem abnormalis, hogy adossaggal inditsd az eleted.
Aztan a fiatalok egyre kesobb alapitanak csaladot mert egyre kesobb tudnak elkoltozni otthonrol, mert az elso lakas, a szulokrol levalas, a fuggetlenedes egyre nehezebb. Ennyit a anliaban is lecsuszo kozeposztalyrol, amirol ha nem tudsz, vagy nem latsz, annak kizarolag 1 oka lehet: nem nezel korul, nem tajekozodsz elegge. Vagy csak tul jo korokben mozogsz, ezert inkabb legyel halas.

"Tudom, hogy neked itt volt rossz tapasztalatod az orvosokkal. Ugyhogy szerintem igy ertheto modon nagyon elfogult lettel. Beke veled."
Koszonom, Veled is. Egyebkent van jo tapasztalatom is, szeptemberben voltam 1 hetet korhazban, igaz olyan jellegu dolog, amit a portas is megcsinal otthon, (staphyloccocal infection) de a tapasztalatok tobb mint lesujtoak, 2 napig vartam a folyoson, mire jutott agy. Aztan mire bejutottam, jo volt minden, a kaja fenomenalis, viszont az NHS legnagyobb gondja a belso burokracia, a fejetlenseg, semmi organizacios keszseg, tettem si par javaslatot, ugysem fogadjak meg. A nurse-ok aranyosak, segitokeszek, a doktorok arrogans bekepzelt idiotak, akik magukat istennek kepzelve meg a gyogyszetreket sem ismerik (konkretan a pharmacist, vagy a nurse felulbiralhatja oket) de a beosztottjaikat ugy kezelik mint a szart.

Virago_1000 2018.01.13. 09:23:37

@Zsuzsi65: "ahol a szilveszteri korkapcsolasban is allandoan azt hangsulyoztak, hogy nyugaton mindenhol mekkora biztonsagi elokeszuletek kozepette unnepelnek (ami ugye, azt hivatott kommunikalni, hogy ott milyen veszelyben elhetnek az emberek...)"

- es ebben igazat is allitottak.

@London2009: A szarmazas, a nemzetseg ne alljon a szerelem utjaba. Mindig is ezt vallottam.

Az iszlam terfoglalassal nem ertek egyet, mert az o celjuk mar a 15. sz.ban is a mi kulturank eltorlese volt (olvass bele a koranba) es most is az. A 16szban mi vedtuk europat, korabban spanyolorszag felol probaltak betorni Martel karoly allitotta meg oket. Ma fegyvertelenul tornek rank, es pont ezert nem tudunk ellenallni. Egyes egyedul kozep-europa nepei nem olyan agymosottak, hogy elhiszik a multikulturalis hulyitest. Nyugat mar elveszett, a helyzet visszafordithatatlan.
Pedig ha az iszlam tobbsegbe kerul, (2 generacio max) nem lesz tobb noi jogok meg homokos fesztival, olvass csak korant!!!

Bicepsz Elek 2018.01.13. 10:10:08

Londont sokan utaljak, de mindig van valami (sz.r)munka heti 7 nap 24 oraban. Ausztria viszont sokkal kozelebb all hozzank. Vasarnap pedig ZARVA tartanak a boltok szerencsere!!

Bicepsz Elek 2018.01.13. 10:10:16

@Virago_1000:
Van kozeposztaly:
A szulok segitik a gyerekeiket penzzel!!!
Ott a hatar a kispolgar es a kozep kozott, hogy a kozeposztalybeli kolkenek a szulok fizetik a tandijat, a mortgagenek az alapjat stb stb. A vagyonuk halomozodik, vsak 1-2 gyereket csinalnak.
Viszont a kisebbsegek ssaporodnak es a bunozose megno hamarosan.

lüke 2018.01.13. 12:02:57

Külföldön nagyjából rendben vannak fejek, a kiszámítható élet miatt, Mo- n már kevésbé...

szalka240 2018.01.13. 13:49:35

@London2009: @Virago_1000:
És mi van, ha mindkettőtöknek igaza van? Ha mondjuk a nyugati középosztály valóban süllyed lefelé, de még így is olyan szinten van, hogy az egy magyar lesüllyedő középosztálybelinek még így is több, mint elfogadható.

gabors 2018.01.13. 14:45:28

@Virago_1000: "A 16szban mi vedtuk europat, " es meg te beszel propagandarol ... az akkori magyarok tobbsege (lasd erdely) bizony kollaborans volt buda-t har nelkul adtak fell es lehetne meg idezni azt ami neked kimaradt es csak a mai "uj" tortenelmet ismered el mint tenyt...

Virago_1000 2018.01.13. 14:54:43

@tanato: "Ez a masszívan nyomatott agit prop agymosásának eredménye. "
- en is meg vagyok rola gyozodve, pedig diplomas ember vagyok. Ami teny, az teny.
Azt meg mar leirtam egyszer, hogy ez nem az agitprop eredmenye, hanem mi magyarok (is) magunktol vagyunk ilyenek. Ide idegen kulturaju, a mi kulturankat el nem fogado, tiszteletben nem tarto idegenek akkor sem johetnenek be, ha baloldali kormany lenne hatalmon, mert az osszetarto kozosseg kiutalna oket (legalabbis ahol van meg osszetarto kozosseg). Nagyvarosokban szinte sehol, nyugaton meg mar falun sem.

Es pont ez nyugat veszte.

Azt is irtam mar szamtalanszor, hogy a nyugati emberek szinten eleguk van az idegenek eroltetett betelepitesebol, olvass csak bele youtube videok kommentjeibe, mindenhol Viktort istenitik.

Tehat megegyszer leirom, hogy ertsed: mi magyarok akkor is utalnank a beilleszkedesre keptelen idegeneket, ha semmi propaganda nem lenne.
De "mellesleg" olyan szerencsesek vagyunk, hogy a nyugati allamokkal ellentetben, a mi - jelenlegi - kormanyunk a m erdekeinket kepviseli.

Virago_1000 2018.01.13. 14:54:52

@Taxomükke (UK): "Alacsony fizetest ado munkat nem Londonban kell vegezni, hanem videki kisvarosban"

- ott nem sok ilyen van.

Virago_1000 2018.01.13. 14:55:06

@Bicepsz Elek: "Ott a hatar a kispolgar es a kozep kozott, hogy a kozeposztalybeli kolkenek a szulok fizetik a tandijat, a mortgagenek az alapjat stb stb. . "

- 2 eset lehetseges: Ezt Magyarorszagrol irtad, vagy soha nem jartal meg Angliaban.
Ahol a nepszokas szerint a szulo alberleti dijat szamol az otthon elo gyereknek (a szamlakon kivul) amint a gyereknek van allasa.

Arthamyr 2018.01.13. 15:58:28

@Határátkelő: Nagyon jó lenne pedig. Kiváncsi vagyok, hogy egy ilyen "érdekes gondolkodású" ember hogyan éli meg a hétköznapokat, mi a munkája, milyen körülmények közt él. Lehet, hogy csak egy meg nem értett zseni, és meg tudna világosítani, hogy én is kezdjek el félni a "nyugat" bekövetkező összeomlásától, iziben vonjam fel az itteni horgonyokat, és húzzak vissza Magyarországra, amit a felvilágosult magyar, nem megvezethető választók és az általuk megválasztott kormány megvéd és felvirágoztat.
A hozzászólásokban ehhez nem kap elég teret, nincs elég meggyőző ereje.

Arthamyr 2018.01.13. 16:08:55

@Virago_1000: @Arthamyr: Mit szólsz hozzá, mester? Jó lenne egy poszt (gyakorlati példákkal, statisztikákkal, esetleg logikával alátámasztva), amiből megértem, hogy miért jobb Magyarországon, mint a "nyugaton". Csak azért, mert én nem láttam olyat az ismeretségi körömben, akinek ne érte volna meg, pedig volt "mosogatótól" kezdve IT igazgatóig mindenki.
Természetesen leszámítva azon dolgokat, amik abból adódnak, hogy az az ember szülőhazája, ebből én is tudok párat, csak mérlegre téve ezt kevésnek ítélem.

Virago_1000 2018.01.13. 16:42:44

@Arthamyr: "Csak azért, mert én nem láttam olyat az ismeretségi körömben, akinek ne érte volna meg, pedig volt "mosogatótól" kezdve IT igazgatóig mindenki."

- neked ezek szerint CSAK magyar ismeroseid vannak, akik par eve vannak kint.
Nekem meg pontosan hogy a magyar ismerosokbol vannak kevesen, szam szerint <5, raadasul oket otthonrol is ismertem mar, es az en inspiraciomra jottek ki.
Viszont kiterjedt ismeretsegem van angol, szikh, hindu, muszlim, es bar kevesebb de szinten jelentos szamu neger - jamaica, africa, szomalia egyarant, akiket latom es tudom, hogy hogyan elnek. A legtobb kinti magyar ezt sosem fogja megtudni, mert eleve nem is beszeli a nyelvet, tehat meglehetos korlatok kozt eli eletet emiatt.

A magyarok tarsasagat sohasem kerestem, az elso par honapot leszamitva, mert rogton eszrevettem, hogy a szemelyes fejlodesem szempontjabol elsodleges visszatarto ero a magyarok tarsasaga - legalabbis abban a kornyezetben, En is mosogattam par honapig, de jo hulye voltam (szerintuk) hogy inkabb nyelviskolababa jartam nappal mert ejjel meloztam. hogy azok hol vannak, nem erdekel, de nem lett jobb eletszinvonaluk az angol munkatol mint ahogy neked sem, es nem csak az anyagiakra gondolok. De gondolhatnak arra is, mert itt a kozeposztaly (is) adossagspiralban el.

zoldzeller 2018.01.13. 17:17:46

@Virago_1000: miert elsz Angliaban?
Kizarolag a fikazo kommentjeid miatt erdekel. Amig ezt nem ertjuk senki nem fog komolyan venni, egy megkeseredett, sikertelen maganyos embernek hiszunk aki folyton harapja a kezet ami eteti.

gabors 2018.01.13. 17:45:10

@Virago_1000: "De "mellesleg" olyan szerencsesek vagyunk, hogy a nyugati allamokkal ellentetben, a mi - jelenlegi - kormanyunk a m erdekeinket kepviseli. " kurva nagy tevedes a kormany 8 evig a zorban es oligrachiainak es a csokosoknak az erdeket kepviseli kb 1%-a az orszagnak ja lehet te benne vagy azert beszelsz "mi erdekeinkrol"

Virago_1000 2018.01.13. 19:40:14

@gabors: @zoldzeller: leirtam a valaszt, de kerdezd a bloggazdat, miert nem kerulhetett be.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.13. 20:14:46

Udv nektek Sopronbol. Vonattal jottunk at Becsbol. Pontosan meg tudtam mondani, hol a magyar hatar. Azonnal feltuntek a dolni keszulo viskok, es a szemethalmok a bokrok aljan, utszelen.

Van itt meg rendbetenni valo, mielott hazamenekulok a Nyugatrol.

Arthamyr 2018.01.13. 20:20:26

@Virago_1000:

"neked ezek szerint CSAK magyar ismeroseid vannak, akik par eve vannak kint." - Na az ilyen kijelentések mocskosul irritálóak, mert egyrészt baromság (mi a faszból következtetted ezt a ki, most komolyan?!), másrészt olyan baromság, ami ha igaz lenne, engem nem túl jó színben tüntetne fel. De ez jóindulattal is buta következtetés és egy hamis állítás.

"Nekem meg pontosan hogy a magyar ismerosokbol vannak kevesen, szam szerint <5, raadasul oket otthonrol is ismertem mar, es az en inspiraciomra jottek ki." - Ehhez képest rohadt ellentmondást nem tűrően jelented ki, hogy aki magyar, az otthon jobban élne.

"Viszont kiterjedt ismeretsegem van angol, szikh, hindu, muszlim, es bar kevesebb de szinten jelentos szamu neger - jamaica, africa, szomalia egyarant, akiket latom es tudom, hogy hogyan elnek. A legtobb kinti magyar ezt sosem fogja megtudni, mert eleve nem is beszeli a nyelvet, tehat meglehetos korlatok kozt eli eletet emiatt." - Milyen nyelvet? Az angolt?! Vagy tudni kéne ezen egzotikus nációk nyelveit? Miért lenne releváns tudni, hogy hogy él a szikh, hindu, muszlim, jamaicai stb., ha nem reprezentatív az életformája, és úgysem úgy fogok élni? Ha meg igen, akkor úgy él a sima angol is.

" de nem lett jobb eletszinvonaluk az angol munkatol mint ahogy neked sem, es nem csak az anyagiakra gondolok." - Ezt megint honnan a bánatos faszból következtetted ki? Én kb. nem láttam olyat, akinek nem lett volna jobb.

Aki kijött mosogatni, az otthon munkanélküli volt, mert semmit nem kapott a szülőfalujába (amúgy nem is igazán ért semmihez, mindenféle szirszar képzettsége van: pl. műkörmös, rendezvényszervező). Ő tényleg nem nagyon tudott angolul sem. Tehát effektíve nulláról indult. Na ő Londonban talált munkát (étterembe dolgozott: mosogatott, pincérkedett, vagy később már kaját is készített, azt mondta, h chef volt, amiben nyilván van egy kis túlzás), és valóban nem lett tőle gazdag, de futotta belőle egy ausztrál útra, meg Ibizára is, és maradt kis zsebpénze. Otthon kb. a szülei nyakán élt. Londonban eltartotta magát, és futotta olyan dolgokra, amik otthon neki nagyon messze lettek volna. Azóta hazament (a kint megismert faszijával), de azóta sincs munkája, ha jól tudom, szóval egyértelműen kijelenthető, hogy ennél jobb volt kint (még akkor is, ha az a jobb is nagyon szar).

Én kijöttem a feleségemmel, átlag kb. 4.5k-t takarítottunk meg havonta (tavaly télen-tavasszal havi 7k megtakarítás volt a csúcs pár hónapig), úgy, hogy a feleségem 4.5 évig 4-6 órában dolgozott, zömében otthonról, tavaly március óta meg nem is dolgozik, és én is tartottam egy pár hónapos szünetet (ki lehet számolni, hogy 5.5 év alatt ez mennyi; magyar, nem NER-es csókos/nem felsővezető szemmel nézve szerintem igen sok). Ne magyarázd már, hogy ma Magyarországon ez gyakori két alkalmazottnak (a havi 1.5-2 millió megtakarítás!), én konkrétan egy ilyet sem láttam, és a KSH szerinti átlagfizetés/megélhetési költségek sem ezt tükrözi...
A lakásunk is kategóriákkal jobb, mint az otthoni házunk (igaz, hogy kb. 7x annyiba is került), a kaja sem rosszabb, szuper konditerembe járok stb. Rengeteg külföldit ismertem meg, mindenféle országokból, többüknél voltam is látogatóban (pl. Izrael, Anglia, Ciprus, Lengyelország, Spanyolország, Észak-Írország), ez hogy lett volna meg otthonról? Tehát jobban éltünk, és sokkal több pénzünk maradt.
És akkor a hab a tortán, hogy mostanra sikerült hordozhatóra optimalizálni a munkám, napi 3-4 óra munkával otthonról dolgozva 2-3x annyit keresek, mint a haverok, akik otthon maradtak, és ha akarom, hazavihetem ezt a munkát, és kb. 2.5x annyit fogok keresni, mint amennyit keresnék (napi szintű agglomerációból való bevonatozással, ami a munkával együtt kb. 10-11 órát elrabol a napomból!), ha maradtam volna.

Mondhatnék még példákat (pl. simán csak átment valaki a cég londoni irodájába, tök ugyanaz a munka, 3.5x annyi fizetés), de mindenki, aki kijött, lépett előre, több malad a malacperselyben, sokkal komolyabb karrierre van lehetőség, ami otthon egyszerűen nincs, mert nem viszik oda az ilyen munkát.

Az, hogy nem lett jobb az életszínvonalunk a munkától, iszonyat nagy baromság, mert de, sokkal jobb lett, sok embernél ég és föld a különbség. Személyesen nekünk fantasztikusan megérte kijönni, sokkal több pénzt kerestünk, és olyan dolgokat láttunk és tapasztaltunk meg, olyan emberekkel barátkoztunk össze, hogy ebből kár lett volna kimaradni, még akkor is, ha egy fillérrel sem keresünk többet, és ugye nem ez a helyzet.

Semmiféle tényekkel nem támasztottad alá, hogy az emberek _nagy részének_ ne érné meg kimenni, különböző okokból.

Arthamyr 2018.01.13. 20:22:18

@Virago_1000: Nagyon nagy hányást kellett, hogy írj, hogy kivegye a bloggazda. Mibe tellene leírni 1 mondatban vagy két bekezdésben, olyan nyelvezettel, hogy ne moderálja ki a bloggazda? Erre sem vagy képes?

Dikusz 2018.01.13. 20:41:14

@kisrumpf: Neked is üdv. errefelé:)
Nem esik Sopron környékén a hó?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.13. 20:48:53

@Dikusz: nem, sajnos. Reggel esett valami daraszeruseg, de átaludtam. Ellenben het közepére kis havat josol Írorszagra... reménykedem.

juletræ 2018.01.13. 20:55:14

@Virago_1000:
"A (tobb) pebnzkereses kulfoldon teljesseggel kizart."

Nos, ez egész egyszerüen nem igaz.
Egységnyi idö alatt (ceteris paribus) legalább 3X több pénzt lehet külföldön összeszedni/gyüjteni, mint M.o-n. Nyilván ehhez nem mosogatni kell, hanem megfelelö állásba kerülni, de ez messze-messze van a lehetetlentöl.

És mindezt nyilván az itt érvényes lakás és megélhetési költségek mellett.

Mindezt saját tapasztalatból állítom ilyen határozottan. Ennyi pénzt ( és ilyen nyugdíjmegtakarítást) M.o-n _SOHA_ a büdös életben nem szedtem volna össze - még akkor sem, ha csókos-haver vagyok ( mert ehhez mégnagyobb csókosnak-havernak kellene lenni).

És mindezt úgy, hogy mindenhova az utcáról ( vagy a referenciáimmal ) vettek fel - lekötelezettje-haverja-rokona senkinek nem voltam itt.

juletræ 2018.01.13. 21:06:29

@Virago_1000:

Ja igen: és ha _kevesebb_ pénzt keresnék, akkor is kellemesebb lenne itt. Ugyanis:

1. én nem szertem a nagy hierarchiát és az önmagáért való tekintélytiszteletet
2. szeretem a dolgokat logikusan megközelíteni
3. kompromisszumokban gondolkodok
4. a szabályokat nem csüröm-csavarom, hanem betartom
5. amit lehet, megtervezek, a lehetö legnagyobb idötávra

Valamint: eléggé introvertált és meglehetösen direkt vagyok: a véleményemet nem csomagolom sztaniolpapírba és utálom a haverokat gyüjteni meg a földesurakhoz dörgölözni. Ja igen: útálom a stresszt és a kellemetlen meglepetéseket.

Mindezek a tulajdonságok _kizárják_, hogy én M.o-n nagy pénzt keressek - vagy egyáltalán, hogy nyugiban, betegség nélkül élhessek és a szakmámban tevékenykedjek.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.13. 21:15:05

@Arthamyr: de miert, miert allsz vele szoba, de komolyan... not worth it...

Arthamyr 2018.01.13. 21:29:19

@kisrumpf: Végülis lehet, hogy igazad van, és a szűrés funkciót kellene használnom, másodjára is.
Tényleg érdekelne, hogy hogy él, hogy "igazi" ember-e vagy csak itt a neten mond teljesen életszerűtlen dolgokat. Komolyan nem foghatom fel, hogy ő hogy a túróban látja ennyire máshogy a dolgokat.

Most komolyan: " aki a materialisan jobb elet remenyeben indulna el, azt en is erosen lebeszelnem, hiszen ez nem fog osszejonni ma mar, nyugaton mindenhol csuszik lefele a kozeposztaly.
Kaland, nyelvtanulas tapasztalatszerzes latokor tagitas stb. Ezek ertheto okok a kijovetelre.
A (tobb) pebnzkereses kulfoldon teljesseggel kizart." - Én nem ismerek sok embert, aki külföldre ment, valahol mondjuk 20 és 30 között. Ha ebből kivétel nélkül mindnek jobbra fordult a sorsa, akkor hogy a fenébe lehet az, hogy ő meg olyanokat lát, ahol a többségnek meg rosszabb lett (mondjuk 3-nak, annak a saját bevallás szerinti <5-ből)?

A saját helyzetünket meg elég jól ismerem, úgy gondolom, mi bankot robbantottunk (tekintve, hogy egyikünk sem lesz sosem felsővezető és nincsenek kiaknázható kapcsolataink sem), a work/life balance-ben óriásit léptünk előre és cserébe van egy szuper lakásunk, akkor honnan jön az az éktelen baromság a fejébe, hogy ő tudja jól, nem én, hogy nem, mi nem élünk jobban. Nooormális?!

Dikusz 2018.01.13. 22:20:33

@Arthamyr: én egyáltalán azt is kétségbe vonom, hogy valóban Angliában él.

Arthamyr 2018.01.13. 22:31:42

@Dikusz: Én (a lehetőségekhez képest) igyekszem korrektül kezelni a többi hozzászólót, ebbe nem fér bele, hogy kétségbe vonjak ilyesmit. :)
Mondjuk ilyenkor lenne jó megnézni, hogy valóban leírta-e, valóban indokolatlanul lett kiszűrve, ha az elsőre nem a válasz, akkor meg nem kell több hozzászólását beengedni, mivel spam/tapló trollkodás. A másodiknál esetleg utólag közzétenni, aztán ha valakit megsért, legalább indokolt a kitiltás. :D

Virago_1000 2018.01.13. 22:59:08

@Arthamyr: allitasaimat alatamasztando linkrkrt szurtam be, amelyek nem illenek, sot jobban mondva totalisan utik a bloggazda prekoncepcioit.
Es ezert nem kerulhetett be, mar szamtalan korabbi esethez hasonloan. Es akkor meg vadaskodik, hogy nem tamasztom ala tenyekkel.
Liberoeknal a velemenydiktatura a megszokott.

Határátkelő 2018.01.13. 23:01:31

@Virago_1000: Amennyiben a fehér faji felsőbbrendűséget hirdető oldalakat kívánsz a jövőben is belinkelni, akkor valóban, ilyenekkel kár próbálkoznod, mert soha nem fogom beengedni. Azzal próbálkozz máshol.

Arthamyr 2018.01.13. 23:09:05

@Határátkelő: A kedvemért beraknád, a linkeket kivágva, vagy az túl nagy munka?

Arthamyr 2018.01.13. 23:13:10

@Virago_1000: Azt, hogy miért élsz Angliában, linkekkel támasztod alá? :S Anélkül nem menne? Ez nekem magas. Azt te az internetről összeszedett információk alapján döntöd el, hogy Angliában éljél, vagy sem? :S És annak ellenére élsz ott, hogy fennhangon hirdeted, hogy szar? Valami nagyon durvát találhattál az interneten. :)

Arthamyr 2018.01.13. 23:17:37

@Virago_1000: Írd meg privátban, azt nem szedi ki a bloggazda. :) Aztán ha van értelme, elmagyarázom a sáros linkek nélkül a többieknek, szerintem sok ember kiváncsi rá. Engem nem zavarnak a fehér faji felsőbbrendűséget hirdető oldalak, bár nem is mindennapi kenyerem. Érdeklődve olvasnék egy tudományos bizonyítást erről is, és természetesen a gyakorlati alkalmazhatóságáról is, még úgysem láttam ilyet. :)
Mondjuk ne legyen hosszú, mert én a kérdéseinkre szeretném a választ látni, nem valami nagyon lazán kapcsolódó, de alapvetően teljesen másról szóló dologról.

Virago_1000 2018.01.14. 00:00:29

@Arthamyr: "a work/life balance-ben óriásit léptünk előre és cserébe van egy szuper lakásunk, akkor honnan jön az az éktelen baromság a fejébe, hogy ő tudja jól, nem én, hogy nem, mi nem élünk jobban."

- felteve, ha ez sem esik a cenzura aldozataul, valaszolok.
A work/life balance meg amit leirsz tapasztalataidat az az angol kozeposztalyt tekintve nagyon nem altalanos, a kijovo magyarok kozt abszolut kiveteles, semmilyen tekintetben nem tekintheto mervadonak, reprezentativnak. Onmagat csapja be, aki otthonrol olvasva a blogot neked hisz es nem nekem.
Nem ketlem, amit leirsz, de azt informaciokeppen kozlom, hogy az angol atlagnak ezek szerint jocskan felette vagy.

@juletræ: "Egységnyi idö alatt (ceteris paribus) legalább 3X több pénzt lehet külföldön összeszedni/gyüjteni, mint M.o-n."
- ha mar van egy kutyad macskad, sot gyereked, akkor ez mind el is megy megelhetesre, sporolni nem fogsz.
Hacsaknem az atlag felett keresel.

Virago_1000 2018.01.14. 00:00:37

@Határátkelő: szurhetnelek teged is, ezt csak neked irom mert ugyis kicenzurazod, a feher faj felsobbrenduseget nem hirdettem, hanem a feher faj eltorleserol szolo programrol szurtam be linket.
LEgalabb ertoen tanulj meg olvasni.

Virago_1000 2018.01.14. 00:00:57

@Arthamyr: "Miért lenne releváns tudni, hogy hogy él a szikh, hindu, muszlim, jamaicai stb., ha nem reprezentatív az életformája, és úgysem úgy fogok élni? Ha meg igen, akkor úgy él a sima angol is."

- nagyon is reprezentativ, mert a nagyvarosokban mar ok vannak tobbsegben. De eletszinvonaluk nem sokban kulonbozik az atlag angoltol.

"Én kb. nem láttam olyat, akinek nem lett volna jobb."
- mert nem mozogsz sokfele, pl a lakhatas gyakorlatilag mindenkinek rosszabb, statisztikai hibahatar az , akinek jobb.

"átlag kb. 4.5k-t takarítottunk meg havonta (tavaly télen-tavasszal havi 7k megtakarítás volt a csúcs pár hónapig)"
- nem sok angol kozeposztalybeli mondhatja el ezt magarol.

"És akkor a hab a tortán, hogy mostanra sikerült hordozhatóra optimalizálni a munkám, napi 3-4 óra munkával otthonról dolgozva 2-3x annyit keresek, mint a haverok, akik otthon maradtak,"
- legyszi mostmar segits, milyen iranyban modositsak palyat.

Határátkelő 2018.01.14. 00:03:01

@Virago_1000: Köszönöm, hogy ezt leírtad. Így legalább mindenki képben van az általad képviseltekkel kapcsolatban.

zoldzeller 2018.01.14. 00:33:21

@Arthamyr: megorulok az izgalomtol!!! Na?

Arthamyr 2018.01.14. 00:50:55

@Virago_1000:
Köszönöm a válaszod, egyelőre gondolkodom, hogy válaszoljak-e, sajnos nem tudok az emailem megosztása nélkül, és a továbbiakban is szeretném használni azt az email címet. :) Majd lehet, hogy csinálok egy eldobható fiókot, és válaszolok.

„Vegtelensegig lehetne errol az atveresrol beszelni, irni.” - Innen lefele simán jöhetne, felette van azért vannak meredek dolgok.
Pl. ezt egy gyors keresés adta ki:
www.quora.com/How-accurate-is-iq-research-info
Kicsit szigorú a bloggazda, de azért, hogy is mondjam, semmiképpen sem mainstream a felette levő rész.

Szerintem a történeted simán megérhetne egy posztot, érdekes munkád lehet, és érdekes hobbid is van. Viszont arra nem válaszoltál, hogy miért élsz Angliában, vagy én is az alacsony IQ-val rendelkező populációban vagyok, és nem ment az értő olvasás.

Én szoftvermérnök vagyok, a cégem pénzügyi szektorban biztosít ezzel kapcsolatos szolgáltatást (követelmény/üzleti analízis, tervezés, fejlesztés), de tavaszig alkalmazott voltam (akkor jobban is kerestem, mint most, de ez az ára a hordozható munkának). Ha van kedved, megérhetii átnyergelni, de ez az életkorodtól is függ, azért amit leírtál, addig eltart egy ideig eljutni, az nem a belépő szint.
És azért messze nem olyan rossz az, amit kint elértél, otthon szerintem sem szakmailag, sem anyagilag nem lenne ilyen megbecsülésben részed. Szerintem van lehetőség a szakmádban is, de nyilván te belülről jobban látod.

Arthamyr 2018.01.14. 00:52:41

@zoldzeller: Korrekt választ írt, bár az eleje nem meglepő, hogy ki lett cenzúrázva.

Arthamyr 2018.01.14. 01:11:54

@Virago_1000: "A work/life balance meg amit leirsz tapasztalataidat az az angol kozeposztalyt tekintve nagyon nem altalanos, a kijovo magyarok kozt abszolut kiveteles, semmilyen tekintetben nem tekintheto mervadonak, reprezentativnak. Onmagat csapja be, aki otthonrol olvasva a blogot neked hisz es nem nekem.
Nem ketlem, amit leirsz, de azt informaciokeppen kozlom, hogy az angol atlagnak ezek szerint jocskan felette vagy." - Ezért írtam le a mosogató barátnőnket is. Ott azért teljesen más a perspektíva. Nyilván mindenkinek a saját helyzetét kell helyesen értékelnie, és azt, hogy mik a céljai. Ha valaki kijön "mosogatni", egyedül, az nagyon keveset fog megtakarítani, és nyomorban fog élni, ez annak opció, akinek otthon tényleg nincs semmi lehetősége. Viszont ha valaki kijön "diplomás munkát" végezni, az egész más megvilágításba helyezi a dolgokat. Te sem kapnád meg ugyanazt otthon, szerintem kevesebbet kapnál, mint amennyit most megspórolsz, és kevésbé menő munkád lenne.

És persze, az ingatlan ott sokkal drágább, de ha valaki lehúz 3-10 évet, aztán a megtakarításait nem ott költi el, eléggé hasznos tud lenni. A letelepedést én sem javasolnám senkinek, tisztán anyagi szempontból nézve nem éri meg, viszont a "menjünk ki és szedjük össze a lakásra/házra valót" képzett embereknek teljesen reális opció, ha el tudnak helyezkedni a munkájukban.

Én egyébként Dublinban vagyok, de sokat jártam/dolgoztam Londonban is az elmúlt években.

Arthamyr 2018.01.14. 01:22:49

@Virago_1000: "- mert nem mozogsz sokfele, pl a lakhatas gyakorlatilag mindenkinek rosszabb, statisztikai hibahatar az , akinek jobb." - a lakhatás valóban rosszabb, ezt nem vitatotom (itt egy szar lakásért is elkérnek 1.3k-t havonta, a jók 2k körül kezdődnek, ha nem akarsz "vidéken" lakni), ez az egyik ár, amit ki kell azért fizetni, hogy több pénzed maradjon a hónap végén.

- "legyszi mostmar segits, milyen iranyban modositsak palyat. " - Gyere szoftveresnek, ez a következő 25 évben biztosan menni fog, mondjuk neked az első 5-10 év visszalépés a mostani munkádhoz képest, szóval ha van lehetőség további előrelépésre vagy nem akarsz többet folytasd azt. :)

"- nagyon is reprezentativ, mert a nagyvarosokban mar ok vannak tobbsegben. De eletszinvonaluk nem sokban kulonbozik az atlag angoltol. " - És az angol vagy a kinti magyar nem jó akkor?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.14. 09:08:24

@Arthamyr: (nem. S most odakint gyonyoruen esik a ho, s tegnap minden olyan remekul sikerult, s ilyenkor kulonosen LESZAROM, hogy egy epebeteg citromarcu huhogo mit posztol a vackarol. Eerted?!)

Arthamyr 2018.01.14. 09:18:39

@kisrumpf: Segítené a diverzitást, és a levelével semmi gond nem volt, leszámítva "a feher faj eltorleserol szolo" fárasztó összeesküvés elméletet.

zsonyesz 2018.01.14. 09:30:59

@TX7AW: "Ha en irnam (realisztikusan) a tortenetet: most jonnek majd a gyermekvallalas evei, amikor megint a mikrokornyezetre osszpontosul a figyelem. Aztan meg egy hataratkeles, csaladostul."
Azthiszem ezzel le is van írva a mostani nagy hazatérési kedv lényege. Köszönöm!

Virago_1000 2018.01.14. 14:29:08

@Arthamyr: Amit leirtam, azt neked irtam le, szives oromest, nem azert, a magyarsagnak keszakarva rosszat akaro, es a globalistaknak tapsolokkal megoszd. Semmi sem publikus, viszont olyan emberekkel, akik inteligensek, ill. intelligensebbek nalam, szivesen beszelgetek. Van par ilyen a blogon.

De azert azt eszrevettem, hogy az allaspontjaink kozelitenek, megpedig ugy, hogy csak te mozdulsz, en semmit.

"Ha valaki kijön "mosogatni", egyedül, az nagyon keveset fog megtakarítani, és nyomorban fog élni, ez annak opció, akinek otthon tényleg nincs semmi lehetősége. Viszont ha valaki kijön "diplomás munkát" végezni, az egész más megvilágításba helyezi a dolgokat. Te sem kapnád meg ugyanazt otthon, szerintem kevesebbet kapnál, mint amennyit most megspórolsz, és kevésbé menő munkád lenne."

na ugyeugye? En vagyok itt a feketebarany, mert ezeket mar evek ota irom? Bizony, a nyomor var Londonban a legyobb magyarra. Ha felre is akar tenni. Mert az ATLAG lakas berlete 2x a minimalbernek.

Ugyanazt nem kapnam meg otthon, de ugyanilyen munkakorben jobb eletkorulmenyeim lennenek minden valoszinuseg szerint. Ha most hazakoltoznek, es eladnam a hazamat, akkor buknek rajta, a banki uzsorakamatok miatt.

"És persze, az ingatlan ott sokkal drágább, de ha valaki lehúz 3-10 évet, aztán a megtakarításait nem ott költi el, eléggé hasznos tud lenni. A letelepedést én sem javasolnám senkinek, tisztán anyagi szempontból nézve nem éri meg, viszont a "menjünk ki és szedjük össze a lakásra/házra valót" képzett embereknek teljesen reális opció, ha el tudnak helyezkedni a munkájukban."

- na vegre :))))
hat en errol irok, es ezert lettem kozellenseg, akit elocenzurazni kell :)))

Virago_1000 2018.01.14. 14:29:15

@Arthamyr: ""a feher faj eltorleserol szolo" fárasztó összeesküvés elméletet. "

sajnos ez gyakorlat, nem veletlen kuldtem neked a linkeket. Bar van annyira szornyu, hogy keptelenek vagyunk elhinni.

Arthamyr 2018.01.14. 18:17:43

@Virago_1000: Ezzel azért nem foglalkozom, mert ha igaz is, engem nem igazán hat meg a "fehér faj" sorsa (sőt, én biológiai okokból kifejezetten jó ötletnek tartom a keveredést, itt testközelből láttam a belterjesség és az abortusztilalom kombinációjának áldásos hatásait). Én az embereket a gondolkodásmódjuk és a viselkedésük alapján ítélem meg, nem a bőrszínük alapján.
Amint ez az összeesküvés rám is valós veszélyt fog jelenteni, majd kezelem a problémát, ha tudom. Jelenleg viszont van ennél fontosabb problémám is, és nem ez az elsődleges veszélyforrás.

Arthamyr 2018.01.14. 18:37:57

"Amit leirtam, azt neked irtam le, szives oromest, nem azert, a magyarsagnak keszakarva rosszat akaro, es a globalistaknak tapsolokkal megoszd. Semmi sem publikus, viszont olyan emberekkel, akik inteligensek, ill. intelligensebbek nalam, szivesen beszelgetek. Van par ilyen a blogon." - Nem hinném, hogy bármi személyes konkrétumot megosztottam volna, amit megírtál, amennyiben figyelmetlenül igen, elnézést kérek, nem szándékos volt. Egyébként ezt részben már buktad, mert én is "globalistáknak tapsoló" vagyok, valószínűleg jobban, mint itt a blogon az átlag. Ha nem lenne globalizáció, akkor most otthon tengődnék perspektíva nélkül, minimálbérre bejelentve, kiszolgáltatva az otthoni társadalomnak és erős embereknek.

"na ugyeugye? En vagyok itt a feketebarany, mert ezeket mar evek ota irom? Bizony, a nyomor var Londonban a legyobb magyarra. Ha felre is akar tenni. Mert az ATLAG lakas berlete 2x a minimalbernek." - Viszont két dolgot nem veszel figyelembe: 1. otthon is nyomorból jön; 2. Itt közelebb van a fény az alagút végén.

"Ugyanazt nem kapnam meg otthon, de ugyanilyen munkakorben jobb eletkorulmenyeim lennenek minden valoszinuseg szerint. Ha most hazakoltoznek, es eladnam a hazamat, akkor buknek rajta, a banki uzsorakamatok miatt." - Ennek nézzél utána. A tőkén nincsen kamat "előre", ha eladod a házad, és végtörlesztesz, csak az aktuális egyenleget kell visszafizetned (meg némi aprót, ha fixed term loanod van). Ez ne tartson vissza az életkörülményeid javításában. Vagy még jobb, ha kiadod, és a házad "eltartja magát", ez valamilyen szinten megvéd pl. az összeroskadó nyugdíjrendszertől. Bár lehet, hogy a Brexit miatt jobban megéri kiszállni, de ezt neked kell látni...

" "És persze, az ingatlan ott sokkal drágább, de ha valaki lehúz 3-10 évet, aztán a megtakarításait nem ott költi el, eléggé hasznos tud lenni. A letelepedést én sem javasolnám senkinek, tisztán anyagi szempontból nézve nem éri meg, viszont a "menjünk ki és szedjük össze a lakásra/házra valót" képzett embereknek teljesen reális opció, ha el tudnak helyezkedni a munkájukban."

- na vegre :))))
hat en errol irok, es ezert lettem kozellenseg, akit elocenzurazni kell :))) " - Egy nagy különbség, hogy én társadalmi pozíciótól függetlenül kb. mindenkinek azt javaslom, hogy menjen ki, mert ugye egységnyi idő alatt 2-6x annyit lehet megtakarítani (és egyéb járulékos haszna is van), te meg azt hogy ne menjen ki senki, meg nyugaton nem lehet többet keresni.

Virago_1000 2018.01.14. 19:10:04

@Arthamyr: "Nem hinném, hogy bármi személyes konkrétumot megosztottam volna, amit megírtál,"
- nem, es ezt kulon koszonom.

Virago_1000 2018.01.14. 19:13:52

@Arthamyr: "Viszont két dolgot nem veszel figyelembe: 1. otthon is nyomorból jön; 2. Itt közelebb van a fény az alagút végén."

- sajnos tevedsz, erre nem tudok mit irni, mint azt, hogy nem ismered a tenyeket, de ez nem feltetlenul baj.
Csak gondolj bele par dologba:
- nyomorbol jon, itt elkezd olyan munkat, amivel szinten csak nyomorogni lehet, viszont mivel nehez munka, 35-40 folott keptelen csinalni. Jon a nyugdijkorhatar elotti halal, sok angolnal is, akik pl betanitott munkat vegeznek. Johetne valtas is egy jobb melora, de nem fog, mert tapasztalat, nyelvtudas stb ezt megakadalyozza. Tehat ott van egy eltekozolt elet, ott ahol a part szakad, es ha londoni az illeto, akkor nemigen sikerult neki felretenni sem.
- itt ertunk el a kovetkezo ponthoz, az eloregedo tarsadalom, amely egy mitosz, a cel a nyugdijak ellopasa, ezert emelik folyton a korhatart, tovabb nem reszletezem.

Amirol - feltetelezem - nem tudsz sokat:
- itt a fiatal az egyetem utan 30-50k adossaggal inditja az eletet
- dolgozik mint hulye, fizetodik vissza a diakhitel, gyujtogetodik kis penz, beugrik egy lakashitelbe. Lesz 1, a magyarorszagi altalanos szinvonal alatti lakas (itt minden haz, lakas a magyar standard alatti ezt nem ketled gondolom). Hitel torlesztes a kov. 25-30 evben.
- kozben elet egyik naprol a masikra (kozeposztaly!!!), evi 1-2 nyaralas, komolyabb dolgok (tv, bicikli auto) hitelre "termeszetesen"
- gyerekek: Szar iskolaba jaratod vagy fizetsz maganiskolaba evi 10k
-egyetem: finansziroznad neki de nem birod ezert hagyod, hogy vegyen fel hitelt
- nyugdijkorhatarig vagy elotte 5 evvel legjobb esetben a lakas le van torlesztve. A betegsegek jonnek a kor miatt, a gyerekek kirepulnek, nincs ido a szulokre, hiszen hajtanak mint okor.
- a szulo bekerul oregotthonba. Havi £2500-3000 Ez finanszirozhatatlan, tehat el kell adni a hazat.
Szerencsesebb esetben sikerult venni valami kulipintyot spanyolorszagban.

Egy szoval leirva: adossagspiral.
Az egeszen uzsoras bankarok keresnek.
Ennyi, a kizsakmanyolas nem, csak a felszinen levo ideologia valtozott (kommunizmus/kapitalizmus)

Határátkelő 2018.01.14. 19:18:38

@Virago_1000: Te engem ne fenyegess, ha még egyszer itt kommentelni akarsz. Mit képzelsz te magadról????

Most pedig kitörlöm ezt a kommentnek nevezett rasszista agymenést.

Virago_1000 2018.01.14. 19:19:10

@Arthamyr: "Egy nagy különbség, hogy én társadalmi pozíciótól függetlenül kb. mindenkinek azt javaslom, hogy menjen ki, mert ugye egységnyi idő alatt 2-6x annyit lehet megtakarítani (és egyéb járulékos haszna is van), te meg azt hogy ne menjen ki senki, meg nyugaton nem lehet többet keresni. "

- es ez a javaslatod rossz, mert te az angol/ir atlag feletti (boven feletti) anyagiakkal rendelkezo poziciobol javasolsz. 2-6x annyit csak a te poziciodbol lehet megtakaritani, az ATLAG kivandorlonak erre eselye sincs.
Egyeb jarulekos haszon:
- megtanul 1 nyelvet
- megismer 1 idegen kulturat, tagul a vilagkepe

Az anyagiak miatt nem eri meg elindulni, foleg miota a fontot legyengitettek a brexit miatt, bosszut allva a brit nepen.

Arthamyr 2018.01.14. 19:48:41

@Virago_1000: De igen. Csak ugye némely esetben a 2-6x 0 vagy negatív szám is 0 vagy negatív szám lesz. Aki a szakmájában tud elhelyezkedni és piacképes szakmája van, az garantáltan jól jár anyagilag, bizonyos szakmákban kiemelkedően jól. Ez még csak nem is az IT, itt elég kicsi a szorzó, pl. az egészségügyi dolgozókhoz képest (ott sima a 6x+).

"Az anyagiak miatt nem eri meg elindulni, foleg miota a fontot legyengitettek a brexit miatt, bosszut allva a brit nepen. " - Ez olyan, mint az összeesküvés elméleted a fehér faj kiirtásáról... :D

Elolvastam a leveledet is. Ha a keveredés nem lenne hasznos, akkor nem párosodnánk, hanem önmagunkat termékenyítenénk meg... Te tanultál biológiát, hogy miért úgy szaporodnak az állatok (és bizonyos növények és egyéb organizmusok is), ahogy, és ennek miféle evolúciós előnye van?

Ha te ilyen dolgokban hiszel, ilyen hülyeségeket fogadsz el bizonyításnak, mint amiket átlinkeltél (sok pongyola dolog átfloodolása nem ér fel a tömör, rövid, logikus érvekkel, empirikus bizonyítékokkal) felesleges beszélgetnünk, annyira messze van attól, amit én el tudok ismerni bizonyítékként, tényként.

Majd szépen mindketten posztolunk ide, ha kedvünk tartja (legalábbis én, mert te lehet, hogy erősen szelektíven tudod csak megosztani a gondolataid kompatibilitási okokból), aztán az a kevés ember, aki elolvassa, majd eldönti, kinek hisz, ha valakinek hisz egyáltalán. :)

Igazából leszarom, hogy mások mit gondolnak, vagy mi lesz velük, én a saját gondolataimat, tapasztalataimat szívesen megosztom (akkor is, ha nem kérdezett senki), nem az én bajom, hogy más nem ért egyet, vagy esetleg nem is érdekli. Ha meg vállalhatatlan dolgot írok, majd a bloggazda kiszűri, ha észreveszi...

Te pár érdekes emberrel együtt, kvázi páriaként leírod a véleményed ide, sejtésem lesz majd elég ember, aki ledorongol, ha a banhammer nem teszi meg. :) Aki megeszi, azt meg nem tudom sajnálni. Sőt, akkor sem, ha esetleg én írok baromságot, és azt eszi meg. No warranties. :)

juletræ 2018.01.14. 20:17:11

@Virago_1000:
"es a globalistaknak tapsolokkal megoszd"

engedd meg hogy hozzászoljak ehhez.
itt szvsz senki nem tapsol semminek, hanem mindenki "hasznosságot optimalizál" , a "saját hasznossági és célfüggvényenek ismeretében" ( elnézést, de igy a legrövidebb leírni ;) ).

Az anyagi jólétre mindig is törekedtem, mert a létbizonytalanság keltette feszültségben nem tudok teljes életet élni.

Nostehát: az én "hsznossági és célfv-nyeim " ismeretében nekem a "globalistákra" kell tennem.
Nincs haverom ( sehol), aki igazgatótanácsokba stb be tudna nyomni ( nem is beszélve a magyar lopkovicokról), viszont két olyan szakmám van, amelyben a mobilitás kulcskérdés (tkp a töke és az emberi gondolat, ötlet). És magam is a mobilitással tudom csak kivédeni hogy a helyi elitek "progresszív jövedelemadóval" megkopasszanak. Ugye, a "globalistákat"nem lehet megadóztatni, maradunk mi, Ny-eu középosztály ;)

Tehát egy táborban játszok a "globalistákkal" - mert ez az érdekem. Jelenleg. És ez nem ideológiafüggö, hanem meröben a józan észen alapszik.

juletræ 2018.01.14. 20:17:25

@Arthamyr:
" Aki a szakmájában tud elhelyezkedni és piacképes szakmája van, az garantáltan jól jár anyagilag, bizonyos szakmákban kiemelkedően jól."

bank és pénzügyek, ICT, high-tech, alkalmazott kutatás-fejlesztés, orvosok, alapkutatás.

Egy matematikus p.l. M.o-n max. elmehet a Morgan Stanley-be, a londoni bérek kevesebb, mint negyedéért ;). Külföldön a "globalistáknál" viszont p.l. a szakterületén kutathat - amellett, hogy elmehet az MS-hez Londonban, 150- max. 200KGBP-ert ;) ( csak hogy konkrétak legyünk)

juletræ 2018.01.14. 20:26:11

@Virago_1000:
Ha azt mondod viszont, hogy a "globlisták" kártékonyak, mert

a. nem fizetnek adót ( nem a bevételeik arányában), így nem járulnak hozzá az Ény-Eu civilizáció fenntartásához
b. az így le nem adózott pénzzel viszont a lakásárakat felverik ( meröben hozamvadász módon)

akkor igazad van.

Viszont a "nagy hazafiak" kivétel nélkül azt várják, hogy _te_ áldozd fel az érdekedet a "nagy közös oltárán". A "globalisták" nem várnak semmit - te is lehetsz globalista ( vagyis olyasvalaki, akinek a status quo inkább használ). Csak tudod az a baj, hoyg öa "nagy hazafiak" nem akarják a _saját_ külön kis érdekeiket feláldozni a "nagy közös oltárán". Nem. Kvázi amit te feláldozol, az az ö saját számlájukra megy. Ez a vizet predikál-bort iszik különösen kártékony, ebböl semmi hasznod nem származik. A "globalistákból" inkább - ha rugalmasan állsz a dolgokhoz.

A "hazafiakból" ( teljes kiteljesülésük esetén) csak annyi "hasznod" van, hogy legrosszabb esetben különbözö háborúkat robbantanak ki - most mondd meg, melyik idióta ér meg annyit, hogy a 700 KEUR-os, ki nem fizetett házadat jól lebombázzák, neked meg hitlerszalonnát kelljen a sáros lövészárokban rágcsálnod? ;)

Szerintem egyik sem. Akkor már inkább a "globalisták" - akik legalább az én 700 KEUR-os jelzálogterhelt lakásomat nem akarják lebombázni ;)

szalka240 2018.01.14. 20:44:59

@Arthamyr: "De igen. Csak ugye némely esetben a 2-6x 0 vagy negatív szám is 0 vagy negatív szám lesz. Aki a szakmájában tud elhelyezkedni és piacképes szakmája van, az garantáltan jól jár anyagilag, bizonyos szakmákban kiemelkedően jól. Ez még csak nem is az IT, itt elég kicsi a szorzó, pl. az egészségügyi dolgozókhoz képest (ott sima a 6x+)."

Ez így van, csak az embernek fel kell mérnie, hogy hova érdemes mennie.

@Virago_1000:
Saját példám számokkal alátámasztva:
2011-ben a nettó fizetésem Magyarországon 110000HUF volt ebből 60000 elment lakásra, 30000 élelmiszerre. Németországban ugyanekkor kaptam 1050EUR-t. Lakásért fizettem 450-et, élelmiszerre 120-at, benzinre 50-et, mert esős időben autóval mentem dolgozni. Melyik érte meg jobban?
Segítek. A magyarországi munkahelyemen összesen 2 év 2 hónapot dolgoztam. Ezalatt 1,5 havi fizetést sikerült megtakarítanom. Németországban az első 2 év 2 hónap alatt 6 havi fizetést sikerült megtakarítanom, ha tekintetbe vesszük, hogy a nettó fizetésnél 2,5-szörös a szorzó, a megtakarításnál ez már 10-szeres. Pedig Németországban még fizettem az autó fenntartási költségét, futotta nyaralásra, és koncertre-színházba is akkor mentem, amikor valami jó műsor volt, míg Magyarországon csak addig, amíg meg nem szűnt a kultúrautalvány.
És mi a helyzet most? Ha lehet hinni a propagandának, hogy mennyire megugrottak a fizetések Magyarországon, most lehet, hogy kapnék havi 170-180000HUF-ot. Itt jelenleg a 3-szorosát kapom és kapaszkodj meg, UGYANANNYIba kerül a lakás, mint Magyarországon(Budapesten). Szerintem nem csoda, hogy nem fogok belátható időn belül visszaköltözni.
Ugye nem csak Anglia létezik, lehet máshova is menni.
Már csak egy nagy kérdés van. Engem vajon lehet-e átlagos kivándorlónak tekinteni? Ha azt nézzük, hogy van diplomám és beszélem a nyelvet, akkor lehet, hogy nem, de ha az összegeket nézzük, szerintem simán.

Arthamyr 2018.01.14. 21:20:01

@juletræ: Nem az elit kopaszt meg, hanem a aljanép követeli a jussát és az "igazságosabb közteherviselést", amit a szavazataikból élő, semmihez sem értő populista férgek ügyesen kijátszanak, ha épp nincs jobb kártyájuk (pl. megfelelő ellenség). Mert nem elég, ha többet fizetünk, arányaiban is fizessünk többet, mert úgy igazságos.

London2009 2018.01.15. 11:02:20

@Arthamyr: aszta mirol maradtam le! :D

Parajpuding 2018.01.18. 09:09:19

Azt hiszem, aki visszavágyik külföldről, az nem sikeres kint és nem tud(ott) beilleszkedni. Ahol igazán jól érzi magát az ember, onnan nem vágyik oda, ahol nem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása