oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. január 05. 06:30,  Nem vágytam el soha Magyarországról 227 komment

2018. január 05. 06:30 Határátkelő

Nem vágytam el soha Magyarországról

Amikor felvetettem, írjátok meg, mi az a tíz dolog, amiért szerettek ott élni, ahol éppen éltek, akkor a blog jellegéből adódóan elsősorban külföldi helyek merültek fel. Aztán kommentekben is többször felmerült, hogy miért ne lehetne ilyen posztot írni Magyarországról is, ami teljesen igaz. És akkor megérkezett Dikusz írása, ami az átfogóbb pontok mellett csak egy kis szeletét adja egy egész országnak, de nekem nagyon tetszett. A mai tehát egyfajta „különkiadás”.

Aki pedig szeretné, az továbbra is küldheti a saját listáját azokról a dolgokról, melyek szerethetővé teszik jelenlegi lakhelyét (legyen az ország vagy város). A cím a szokásos: hataratkeloKUKAChotmail.com.

varoshaza_cim.jpeg

„Kezdeném azzal (ha már ez a sorozat kiindulópontja), hogy mit szeretek Magyarországban. Nem pont tíz pontban, de bevezetőnek talán megteszi.

A nyelv

Egész életemet itt éltem le, bárhová megyek országon belül, megértik mit mondok (legalábbis remélem). Nem kell görcsölnöm azon, hogy nem beszélem a nyelvet.

Itthon még az sem gond, ha valaki tájszólással beszél, inkább élvezet hallgatni az ízes szavakat. Szeretem azt, ha járjuk az országot, akkor mindenhol szívesen fogadnak, ehhez persze nekünk is úgy kell hozzáállnunk, kérdeznünk. 

Utazás 

Sokat utazom vonattal, busszal, el lehet hinni, hogy ismerem a viszonyokat. Nekem soha, semmi bajom nem volt azzal, hogy van-e wifi a vonaton vagy nincs, szerintem ez nem létkérdés. Szeretem a tájat nézni, vagy olvasni, rejtvényt fejteni. Mindig meg tudom úgy tervezni az útjaimat, hogy mindenhova el tudjak jutni. 

Egészségügy 

Sokat voltam kénytelen az utóbbi években kórházakban járni. Abból a pénzből, amiből gazdálkodhatnak, egyszerűen nem lehet többet kihozni. 

Ügyintézés 

Dolgoztam - majd 30 évig - hivatalokban, bár nem közvetlenül azon a területen, ahol ügyfelekkel foglalkoznak. Nekem talán éppen ezért nem volt különösebb bajom. Itt sem volt mindegy, milyen hangnemben beszélünk. 

Olvastam itt és más oldalakon is, hogy külföldön mindig, minden tökéletesen működik a hivatalokban, azért biztos ott is vannak hasonló, nem túl kellemes esetek, ugyanolyan arányban, mint itthon. 

Kultúra 

Aki megteheti, itthon is megtalálhatja a lehetőségeket. Kérem nem félreérteni: itthon is, ahogy bárhol máshol a világban nyilván élnek olyanok, akik nem engedhetik meg maguknak bármennyire is szeretnék, hogy színházba, vagy üdülni menjenek. 

Ami nem tetszik: mindent átsző a politika 

Lehet erről litániát írni, nem biztos, hogy érdemes. Évtizedes baráti kapcsolatok azért szakadnak meg, mert nem egy oldalon állunk, ez borzasztó. 

És akkor most induljunk el erre a bizonyos sétára, illetve előtte még pár szóban arról, hogy ez az a hely, kerület, ahol szeretek élni, immár negyven éve. Belegondolva mikor ideköltöztünk, én is „határátkeltem”. Budapest legkisebb, legzsúfoltabb kerületéből vándoroltunk ki egy zöldebb, élhetőbb helyre. 

Így belegondolva értettem meg azt (lehet helytelenül), mit jelent az, ha az ember eddigi életének kétharmadát már az új hazájában, kerületében éli le. Ide született a fiam, itt nőtt fel, neki minden épület ismerős. 

Otthonom, Budafok

Most tehetem - szeretném is megtenni-, hogy amíg bírom, annyit ismerek meg Budafokról, amennyit lehet. Ez a kerület megérdemel ennyit, talán a legkevésbé ismert, de legérdekesebb kerülete Budapestnek. 

A régi lakóhelyen, ahol életem első húsz évét töltöttem, csak egy emlék. Nekem már ez a kerület az otthonom, oda nem vágyom vissza. 

Nem vágytam soha el innen, az országból sem. Az igazság az, se bátorságom, se igazán indokom nem volt arra, hogy világgá menjek. Lett volna alkalmam rá, nem is lett volna túl macerás, de nekem itt – Budafokon - jó. 

Már megtehetem, hogy járjam az országot, városokat, embereket ismerjek meg. Rá tudok itthon is csodálkozni gyönyörű tájakra, falvakra. 

A terveim között szerepel még, hogy a kerületet még jobban megismerjem, és először a megyeszékhelyekre látogassak el. Nekem az is fontos, hogy ezeket a helyekhez kötődjek ismerősök, barátok által. Sokkal jobban meg lehet így ismerni egy várost. 

Két városban már jártam: Szegeden többször is, ott barátaim élnek, Nyíregyházán meg októberben voltam, ott is nagyszerű „házigazdát” fogtam ki. :)

Nem mondom, hogy minden rendben van, de erről nem Budafok - azzal minden rendben van - hanem egész más tehet... 

Szóval én is megírnám a magam listáját, ami egyben városnéző séta is lenne, ahol bemutatnám egy igen kicsi szeletét Budapest XXII. Kerületének, Budafok-Téténynek. 

A kerület igen érdekes, és kevésbé ismert, felfedezett része a fővárosnak. Három olyan kastély van ezen a kis területen, amelyekről azt gondolom, hogy talán nem sokan hallottak, láttak. Magam sem, mert manapság állapotuk, vagy rendeltetésük jellege szerint nem látogathatók. 

A nyitóképen a Városháza épülete látható. A kívül-belül szépen felújított épület ma műemléki védettség alatt áll. Maga a környék is rendezett, a városházával szemben rendőrség, kicsit arrébb a Posta épületei vannak. 

Innen nem messze az új Szomszédok Piaca található. A nevét onnan kapta, hogy a régi piacon forgatták a Szomszédok-egyes jeleneteit. Ugyan nívódíjat kapott, de az nem járt együtt azzal, hogy a vevők, és az árusok is elégedettek legyenek. A kerület közlekedése szerintem talán a legjobb a fővárosban.

kezdopont.jpeg

A sétám találomra kiválasztott kezdőpontja. azért innen indultam, mert lefelé sétálva mindegyik kastély, és a templomok is elérhetőek. A kálváriát 1761-ben a helyi szőlőművesek építtették. 

A legutóbbi felújítás után, 2015 júliusában átadott kálváriát alig egy héttel később a vihar súlyosan megrongálta, az árnyat adó fenyőket rádöntötte a szobrokra. A rendbehozatal alatt ismeretlenek sátánista jelképeket festettek rájuk, de sikerült ezeket eltávolítani.

tablak.jpeg

A kálvária útján sétálva a stációkkal szemben kis zománcozott táblácskák láthatók az útpadkán, amiken a magyar történelem meghatározó jeleneteit ábrázolják. 

Hogy ki készítette nem sikerült hirtelenjében kiderítenem. Szerencsére van Promontor történetéről könyvem, és vannak olyan városismereti előadások, ahol jobban megismerhetjük a kerület történelmét.

kapolna.jpeg

A kálváriát végigjárva a Szent Péter és Pál kápolna áll. Ezt a kis templomot az 1740-es években Promontor területén is pusztított pestisjárvány után állíttatta Knoll József lánya. A templom előtt áll az Ősök fája, egy gyönyörű mezei juhar, ami több mint 250 éves. 2013-ban a védett fa lett az év fája.

haz.jpeg

Kicsit fölfelé indulva jellegzetes épületek láthatók. Igen csak hiányos ismereteim szerint az itt lakó svábok káposztát savanyítottak. A két ablak alatt látható kapu mögött volt a savanyító helység. 

Ahol nyitva volt a kapu, látni lehetett, hogy a hegy oldalában pince is van. Mindegyik háznak van/volt ebben az utcában, ami a kerület legszebb utcája.

czuba-durozier.jpeg

Az előbbi képen látható házzal átellenben áll az igencsak romos állapotú Czuba-Durozier kastély/villa, amit egy Magyarországra települt francia iparos építtetett, az épület pincéjében konyakgyárat hozott létre. Negyven évvel ezelőtt még laktak benne, az egyre romosabbá váló épületből kiköltöztették a lakókat.

szent_lipot_templom.jpeg

A budafoki Szent Lipót templom. 1755-ben készült el a kis templom, későbbi bővítették, újraszentelték 1896-ban. Szintén felújított, a hívek által gyakran látogatott templom. 

Hozzá tartozik a Péter Pál kápolna, a kálvária, a keresztút, és a Törley mauzóleum is. A mauzóleum épülete jól látható, jellegzetes épület. Sosem láttam, a nézendők listáján van, teljesen lepusztult, vandálok által tönkretett épület.

sacellary_kastely.jpeg

Nem messze a templomtól továbbhaladva áll a Sacelláry kastély. A kastélyt Sacelláry György építtette lánya számára, aki 1885-ben Törley József felesége lett. Tüdőszanatórium működött az 1980-as évekig. Ma magánkézben van, nem látogatható, exkluzív rendezvényeket tartanak benne. Őrzött zárt épület, fotózni csak így lehetett.

torley_kastely.jpeg

A Törley kastély épülete. Törley József építtette, közvetlenül a Sacelláry kastély mellett áll. A Sugárbiológiai Kutatóintézet működött, működik(?) benne, a kép bal oldalán látható sárga épületen oldalán még rajta van az intézet neve. A jobb oldalon látható a Törley Látogatóközpont fehér épülete, a gyár történetét mutatja be, pincelátogatással egybekötve.”

HÍRMONDÓ 

Dolgozz külföldön és repülj olcsóbban! 

Ki ne szeretné bekalandozni Európát és a nagyvilágot? Ehhez érdemes olyan munkát keresni, amivel ezt viszonylag olcsón megtehetjük. Ilyen is szerepel a mai válogatásunkban – meg persze még sok minden más is.

„Nem bízik már senki abban, hogy jobb lesz” 

„Nem is látszott remény arra, hogy a magyar egészségügy helyzete változzon, úgy gondoltam, egy próbát megér a dolog. Megértem, miért van Magyarországon hálapénz, de nagyon nem szeretem a kultúráját. (…) Nem bízik már senki, a kollégák sem abban, hogy jobb lesz. Szükség lenne egy határozott, jól átgondolt szándékra, hogy ez nem mehet így tovább. 

Elegük lett az egészségügyi dolgozóknak 

Az egészségügyi szakdolgozók megunták, hogy sokkal kevesebbet keresnek, mint azokban az országokban, ahová oly sokan elmentek már közülük, így most elszánták magukat. 

Siralmas magyar adatok - te mennyit költesz ruhára? 

Az Európai Unió lakossága 2016-ban összesen majdnem 400 milliárd eurót költött ruházkodásra. Magyarország több szempontból is a sor végén kullog.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Magyarország tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7213549383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2018.01.05. 16:50:03

@kisrumpf: Én sem, átküldtem megint. :)

puhacica 2018.01.05. 16:52:51

@kisrumpf: pedig ez erdekes tortenet lehet.

@Dikusz: ok :D majd egyszer iszok egyet az egeszsegedre.

@bpetya75: o igen, nalunk is ez volt, tesom, aki sohasem hagyja el a szuloi hazat, 20 eves se volt meg, amikor megpattant. :)

@Arthamyr: fel eletem a szegedi ic-n/kelebia-keleti vonalon toltottem, kinyir meg a gondolata is. pedig erdekes, amit kampics irt, azzal total egyetertek, nagyon jo csak ugy bekuckozni a sarokba es bamulni az elsuhano erdot, mezot, golyat, ozet, visz a vonat, megyek utanad... klassz, csak kar, hogy vagy odaragadtam a kosztol vagy megfagytam vagy kigyulladtam. :D

Dikusz 2018.01.05. 17:03:10

@London2009: Szia:)
Csak sikerült megírni, ha sokára is.

Nyilván nem csak itt van ilyen állapotban lévő épület. A kerületnek nincs pénze ezeket helyrehozatni, már amennyiben az ő tulajdonában vannak. Ha meg eladják úgy járhatunk velük, mint a Sacelláry kastéllyal, a környékükre sem tudnánk menni.

A városközponttól egy utcányira, olyan érzése van az embernek, mintha vidéken, egy sváb faluban járna. Azok a helytörténészek, akik teljes szívvel kutatják a kerület történelmét, nem tudnak csodát tenni, lehetetlen is. Hatalmas összegekbe kerülne a rendbehozataluk, nincs aki ezeket finanszírozza.

Sok olyan hely van a világon, ahová szívesen elmennék, olyanok is, ahová semmiképpen sem. Pár évvel ezelőtt utazási iroda által szervezett programok keretében körbejártuk a rántotthusit. 40 fős busszal, vadidegenekkel. Egyiket sem bántam meg, de már nem hiányzik, nem volt olyan út, ahol ne kellett volna végigrohanni száz templomon. A végén már arra sem emlékeztünk, melyik hol volt. Szerintem ugyanez lehet a méregdrága utaknál is. Távolabbi országokba utazni lehetőség híján már csak TV-vel szoktam, vagy a Világatlasszal (volt ilyenetek?), könyvvel.

Idén is, ha csak lehetséges, megint Erdélybe megyünk, a barátaimmal, kocsival. Nem lehet megunni, olyan helyeken jártunk, ami mesébe illő. Saját szervezéssel, kisbusszal Erdélyt 30 éve járó ismerős túravezetővel mi mondtuk meg merre szeretnénk menni. Így jutottunk el többek között Torockóra. Nem ismeretlen hely, csodaszép épületekkel. Megnézik kinek adnak el házakat...
Csak erről a helyről, erről az útról lehetne külön posztot írni, viszont saját fotóm nincs, az időrenddel is gond lenne már.
Az egyik terv idén, hogy Brassó környékére megyünk másképp, a másik meg ismét a Bihar, Boga-telep lenne. Ha eljutok fogok fotózni, az biztos.

Hazai egynapos túrák, hosszú hétvégés többnaposak is tervbe vannak véve, már csak szállást kell keresnem.

Eddig is elfogadtam, így leírva pedig még értem is, mit jelent, ha valaki kötődik ahhoz a helyhez, ahol most él. Írtam a posztban, hogy én csak kerületátkelő vagyok. Nemrég jártam gyerekkorom helyszínén. Persze hogy vannak mindenféle emlékeim, de nekem már az az otthonom:)

puhacica 2018.01.05. 17:07:50

@Arthamyr: mindig volt valaki/valami, aki/ami visszatartott. aztan vegul eljott ennek is az ideje es azt hiszem erdemes volt kivarni. :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.05. 17:13:51

@Dikusz: szervezett programok keretében körbejártuk a rántotthusit

A micsodát...?

Dikusz 2018.01.05. 17:14:07

@London2009: Parádfürdőről nem írtál:)
Pár éve ott töltöttünk három napot az Erzsébet Szállóban. Csodaszép épület, kívül belül, remek wellness-részleggel. Ami mást biztosan kiakaszt -meglehet jogosan-, hogy a mi szobánkban valami nedű (pezsgő, pálinka, radiátorvíz) nyoma látszott a padlószőnyegen. Az igen kedvező árban benne volt a félpanzió, elsőosztályú konyhával.

Dikusz 2018.01.05. 17:19:07

@kisrumpf: A legteljesebb tisztelettel, szeretetből, és nem gúnyolódva írtam ezt.
Mint kiderült nem csak az én időnként színes képzelőerőm láttatta ezt velem, más is felfedezni vélte a képet (istenbizony nem túlgurguláztam a páleszból:)
Nézd meg jobban szülőhazánk körvonalait, rántotthusi formája van:)

fhdgy 2018.01.05. 17:19:51

@bpetya75: igen, de szépséges Somogyország mindenert kárpótol!

Arthamyr 2018.01.05. 17:23:16

@libslobsi fuszal: Visszanézve nagyon megérte kijönni, nagy szintlépés volt anyagilag is és megszerzett élmények otthonról egyszerűen nem lettek volna elérhetőek (a máshol élést nem lehet pótolni egy pár hetes nyaralással). Erre mondják, hogy "kinyílik a világ"? :)
De ettől függetlenül nem vágytunk el, és akkor sem lett volna családi tragédia, ha otthon maradunk, és lehet, hogy más élményekkel gazdagodtunk volna, amiket így nem élhettünk meg.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.01.05. 17:26:39

@Dikusz: Az okostelefon nyomogatása felszínes tevékenység, többször felpillant belőle az ember, mint olvasás közben.
Melyik útvonalon nem engednek álló utasokat a buszon? Én azt tudom, hogy Budapest-Gyöngyös között az autópályán is állhatnak az utasok...

A hivatali ügyintézésben volt nemrég egy év, amikor elértük az európai színvonalat, azóta sikerült visszazuhanni. Már nincs nyitva a hivatal korán reggel vagy este, nem lehet neten időpontot foglalni, stb. Persze a netes időpontfoglaló rendszerek maradványait még őrzik a sokszor átnevezett hivatalok honlapjai, ahonnan sokszor az se derül, hogy most mi a nevük (okmányiroda, kormányablak, kormányhivatal, stb.)
Az EU-s TAJ kártya szép példa, elvileg elektronikusan igényelhető és postázzák, gyakorlatilag gyerek számára csak személyesen lehet igényelni és ahogy írtad, valahol nem tudják helyben kiadni...

fhdgy 2018.01.05. 17:27:13

@adg: A kíváncsiság lehet elegendő indok. Nekem meg mondjuk a nosztalgia. Már itthon élek, itthon álmodnék, de jól esik a régi szép dolgokról is elábrándozni. Még egy dologról ne felekezzünk el, ez egy kiemelkedően kulturált blog.

Dikusz 2018.01.05. 17:42:55

@Herr Géza: Akkor az iskola közelsége miatt választottátok inkább az Árpádot. Az iskola 1997.szeptemberétől indította el a kéttannyelvű oktatást. Tizennégy évig dolgoztam az önkormányzat háttérintézményében, ahol a kerületi bölcsődék/óvodák/iskolák/egyebek gazdasági ügyeit intézik, '98-ban jöttem el. A fiam iskolája (Kossuth) is ebben az évben vált kéttannyelvűvé (angol). Az a tanár, aki a gyerekeket angolra tanította néhány leckével járt előttük, egyébként orosz szakos tanár volt, nem sokat tanultak ők sem. Az erősebbik osztályban nem ez a tanárnő tanított, de azok a gyerekek sem jártak jobban. Az Árpádban is ez lehetett a helyzet. Elindítottak úgy egy idegennyelv oktatást, hogy nem voltak igazán jól képzett német/angol/egyéb tanárok...

verkagrafomanka 2018.01.05. 17:49:06

@vándor madár: hát igen, ez egy rendetlen hely :)))

London2009 2018.01.05. 17:50:18

@Dikusz: Az Erzsebet Szalloban ebedeltunk vegul. De az Paradon van. Lehet, hogy akkor nem egyre gondolunk...

Akkor ugy latom lesz meg mirol irnod! Ha mar elkezdted, ne hagyd abba! : )

London2009 2018.01.05. 17:56:58

@Arthamyr: ertelek, de en ezt sehol sem irtam, sot meg sem emlitettem Londont. Egyebkent nem csak a National Trust van, hanem ott van peldaul az English Heritage is. Igazabol a mauzoleum kapcsan jutott eszembe leginkabb, hogy ez borzalom, hogy hagytak elrohadni. Nyilvan nagyreszt penzkerdes es egyetertek, hogy amit sikerult megmenteni azt is leginkabb EUs penzbol. Az Urbanista blogot nagyon szeretem, szoktam kovetni. Ott is sok megdobbento dologrol lehet tudomast szerezni sajnos.

www.english-heritage.org.uk/about-us/

Dikusz 2018.01.05. 17:57:30

@Herr Géza: @London2009: nem sokkal a felújítása után jártunk Parádsasváron. Panzióban volt a szállásunk, nem messze a kastélyszállótól. Egyik túránk után meg szerettünk volna csodálni a parkot. Nem engedtek be, fizetni kellett volna érte.

Azért csendben megjegyezném: Mátrafüred, Mátraháza, Parád, Parádfürdő stb. egyik sem olyan hely, ahol a pihenésen, túrázáson kívül (azokra viszont kiváló) érdemes lenne ellátogatni.
Mindegyik helyen jártunk, akkor is, amikor még a gyárak, fürdök, egyebek üzemeltek.
Az üveggyár boltjában széleskörű tudásomat megvillantva nem átallottam olyan kristályvázát keresni, aminek a színe piros. Figyelmes szemeimnek nem tűnt fel, hogy olyat nem lehet kapni Parádon. Hogy miért, az eladó elmondta, én pedig a maradék méltóságomat megőrizve szélsebesen kihúztam a boltból.

London2009 2018.01.05. 18:05:29

@Dikusz: meg szallovendegkent is fizetni kell a parkolasert. A kavezoja pedig meg a szallovendegeknek is zarva tart. :D Jo hely!
Egyetertek. Erre nottem fel, ugyhogy en nagyon szeretem Matrafuredet, de inkabb csak a tajat es leginkabb mar csak a osztalgia miatt.

Arthamyr 2018.01.05. 18:07:25

@London2009: Szomorú vagy sem, szerintem otthon nem erre kellene költeni az adófizetők pénzét, ez egy századrangú probléma, ez van, ez lesz, ezt el kell fogadni. Ha meg egy épületet tényleg megéri megmenteni, azt biztosak lehetünk benne, hogy valaki meg is fogja menteni...

Dikusz 2018.01.05. 18:08:23

@London2009: egyre gondolunk. Viszont a szálló honlapján Parádfürdő van, ami közigazgatásilag Parádhoz tartozik szerintem.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.05. 18:08:40

@Dikusz: no most itt allok a terkep elott es probalok bele rantotthust latni :-D

Dikusz 2018.01.05. 18:16:16

@London2009: A mauzóleum a Szent Lipót plébániához tartozó épület, soha nem fogják tudni helyrehozni.

Dikusz 2018.01.05. 18:17:05

@kisrumpf: ha elég éhes vagy sikerülhet is, csak meg ne edd:)))
De tényleg úgy néz ki szerintem:)

Dikusz 2018.01.05. 18:19:45

@London2009: nem kellett fizetnünk a parkolászásért, a kávézó meg tényleg nem volt nyitva állandóan, nem sok vendégük volt, gondolom azért.

fhdgy 2018.01.05. 18:26:07

@Online Távmunkás: ma ügyintézős napom volt, villany-, vízbekötés intézése, leendő bérlőként. Nagy "szivatás" volt, Víz 10 perc, villany 20. Csodálkoztam is rendesen. Van ilyen is. Igaz, jövő héten még vissza kell mennem. De semmi packázás, végig ügyfélbarát hozzállás. Én rontottam el valamit vagy Európa már túl jutott egy kicsit a Lajtán? Szeretném hinni,szeretném remélni, hogy igen!

fhdgy 2018.01.05. 18:44:13

@fhdgy: volt viszont egy dolog, ami rendesen felnyomta az agyam:

Van egy közeli rokonom, akinek volt egy adósa. Az adóság jelzálogként rá volt terhelve az adós házára, aki nem rég elhalálozott. Segítendő a rokonomnak, bementem a földhivatalba is, hogy betekintsek, az egyébként nyílvános tulajdoni lapba.

Az ingatlan állambácsié lett, a jelzálogot törölték, tehát állambácsi a rokonomat kisemmizte. Mégis csak messze van Európa!!!

Dikusz 2018.01.05. 18:50:15

@Online Távmunkás: az express-járatokon, de írtam is, saját tapasztalat. Pl Budapest-Sümeg vonal.
Az viszont igaz, hogy utaztam én már hazafelé Gyöngyösön keresztül Budapestre, ahol már az Egerben csurig volt a busz, iskolai időszak volt.

Tényleg nem vitázni szeretnék, csak szerintem az okostelefonon emilezésből, játszásból, sms-ezésből sem néz fel többször az ember, mint egy levél megírásából. Láttam már lányokat utazni távolsági buszon, hogy laptopon többórás filmet néztek. Le sem vették a szemüket a képernyőről.
Amúgy meg szerintem aki tudja, hogy buszon olvasástól, nem kell feltétlenül könyvnek lennie, rejtvényfejtéstől kidobja a taccsot, az van olyan óvatos, hogy nem teszi ezt.

Dikusz 2018.01.05. 18:51:31

@kisrumpf: nem, rántotthússal:)
Még mindig nem látszik a karajforma a térképen?:)

Golf2 2018.01.05. 18:52:52

@London2009: "csak a magyar gagyi"... Oszt mé nem jó a magyar férj,jövőbe látsz?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.05. 18:58:22

@Dikusz: neeem.... raadasul az itteni karajok inkabb Ausztria formajuak :-)

London2009 2018.01.05. 19:21:54

@Dikusz: mar fizetni kellett. Szeptemberben voltunk. 1000 ft per nap. A kavezo viszont nem tudtak megmondani, hogy miert tart zarva.

vándor madár 2018.01.05. 19:27:52

@fhdgy: "Az ingatlan állambácsié lett, a jelzálogot törölték, tehát állambácsi a rokonomat kisemmizte. Mégis csak messze van Európa!!!"

Ez érdekes. Volt hagyatéki eljárás, amiről kell lenni végzésnek. Abban mi áll? Hány adóssága volt az elhunytnak és milyen sorrendben?, mert az sem mindegy.

London2009 2018.01.05. 19:27:58

@Golf2: a magyar gagyit ugy ertsd, hogy az arat elkertek, csak az arhoz passzolo szolgaltatast felejtettek el nyujtani. Bar en nem dragallottam, de felvilagositottak, hogy ez mar pedig nem olcso. 28k huf volt egy ejszaka fel panzioval, plusz a parkolas ami mar nem fert bele. Ami szinten gagyi. :D Adja akkor 29k-ert, utalom az ilyet.
A hazasodason mar tul vagyok. Semmi baj nincs a magyar ferfiakkal, nem ezt irtam. Utoljara 20 evesen volt magyar parom. Hogy miert alakult igy, azt nem tudom pontosan, de feltetelezem, hogy mindennek megvan az oka.

London2009 2018.01.05. 19:37:33

@Arthamyr: igazad van, stadionokra sokkal jobb kolteni. :D No latod en peldaul pont azert is erzem magam sokkal jobban egy olyan orszagban, ahol ez nem szazadrangu problema. Egyebkent kivancsi lennek mennyi megy erre az adokbol. Rengeteg charity, volunteer munka, felajanlas van az allagmegorzes mogott. Biztos ado is, majd utana is nezek, hatha talalok ra valamit.

Dikusz 2018.01.05. 19:40:35

@kisrumpf: klopfold addig, amíg Magyarország formája nem lesz:)
Mindkét országnak rántotthusis a formája egyébként. Mint rendkívül fontos kérdés, meg kéne másokat is kérdeznünk, ők hogy látják:)

fhdgy 2018.01.05. 19:40:48

@vándor madár: január 31.-én lesz a hagyatéki eljárás. Többet egyenlőre nem tudok, csak annyit, hogy a jelzálogok összeg nagyobb volt, mint az ingatlan értéke.

De az ingatlan már nem képezi hagyaték tárgyát, mert sok évvel a jelzálog bejegyzése után, de valahogy állámbácsié lett.

Egy kis konteo: az ingatlan állambácsitól megvásárolható, de csak földműves veheti meg. Nyíltan beszélnek egy bizonyos körről, amelyik ott az összes ingatlant meg fogja venni.

Ez a kör vásárolhatta meg ebben a megyében eddig is a legnagyobb területeket az államtól árveréseken. Ez viszont tény, nem konteo!

Dikusz 2018.01.05. 19:51:48

@London2009: Lehet nem voltam egyértelmű, de én a Parádfürdői Erzsébet szállóról beszélek. Megnéztem a honlapjukat (egyébként is szoktak küldeni ajánlatokat), ott ingyenes parkolást írnak. A szállás díja a fele a Parádsasvári szállóénak, és az étterem tényleg minőségi svédasztalos.

Arthamyr 2018.01.05. 19:55:36

@London2009: Köszi, hogy kinézel belőlem ilyen baromságot...:/ Nem, stadionokra nem jobb költeni, de pl. oktatásra, egészségügyre sokkal jobb, és stadionokra költött pénznek sokkal jobb helye lenne ott.

Arthamyr 2018.01.05. 20:05:17

@London2009: Amúgy ugyanazokba a zsebekben köt ki a stadionépítés és a műemlék restauráció is. :)

2018.01.05. 20:18:51

@Dikusz: @London2009:

"Itt nyaralok Parádon
Nincs ruha az arádon!"
(Antal Imre)

Az Erzsébet szálló Parádfürdőn van. Közigazgatási határt jelző közlekedési tábla egyértelműen jelzi.

Amiről nem beszéltetek, az Parádóhuta. Lehetséges, hogy nem jártatok volna arra? :) Ott még a csevice sem büdös.

Pan Modry 2018.01.05. 20:19:04

Egeszsegugy: ne azt nezd hogy ok mennyibol gazdalkodnak, hanem hogy te mennyit fizetsz erte.

lüke 2018.01.05. 20:19:27

@poszt
2 db öröklakásom van Putafokon :
egy kripta a temető falában- védett műemlék- ,másik a főbejáratnál
mégis :"menni vagy nem menni" lett,
új hazám Bécs ország a tenyerén hordott, míg a putafokiakat is kiszolgáló kórházban élni vagy meghalni lehetett ( vagy a földön feküdni) fiatal orvosként is!

lüke 2018.01.05. 20:24:20

@Pan Modry:
nemcsak,ő,mindenki
több ezer milliárdot fizetünk be, ott a pénz:
cca 1,8 x10 a 11. hatványon forint/ év

London2009 2018.01.05. 20:26:38

@Dikusz: jajj ertelek. Bevallom es ne vedd rossz neven, de nekem az a szallo nem izlesem es a kaja sem izlett. Orosz a tulajdonosa es szerintem ez nagyon meg is latszik rajta.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.01.05. 20:27:52

@fhdgy: Melyik településen sikerült ilyen gyorsan végezni? Nekem tavalyelőtt volt hasonló kör, mindegyik szolgáltató (nem hivatal!) nagyjából egy óra volt, ráadásul a vízdíjról utána még fél évig az előző tulajdonos kapta a számlát...

London2009 2018.01.05. 20:28:26

@Arthamyr: nem, csak vicc volt. Nyugi. : )

puhacica 2018.01.05. 20:34:29

@Arthamyr: na igen, tragedia nem lett volna, de azert sokkal jobb igy, legalabbis nekunk. es igaz, tenyleg kinyilt a vilag. :) illetve nekem nagy tanulsag volt ez az egesz koltozes, rajottem, hogy igazabol "barhol" megalljuk a helyunket. es ez jo.

Herr Géza 2018.01.05. 20:38:41

@Dikusz: Na, ezt tényleg nem tudtam. A közelség persze hogy szempont volt, de mint írtam örültem, hogy egyáltalán bejutott oda. Az tény, hogy az igazgatónő nagyon jól tudott németül (a neve is sváb volt...), a kölök tanítónénije viszont valóban csak erősen iskolaszagú tudással bírt, bár ez önmagában nem indokolta volna azt, hogy mennyire nem mentek rá a “beszéltetésre”. Gyakorlatilag az első két osztályban csak szavakat tanultak a klasszikus magoltatós módszerrel. A további osztályok eredményeiről már nem tudok sokat, mi léptünk a 2. után. Az még megvolt, hogy két évvel később nyáron a fiunk meglátogatta a volt osztályát és persze mindenki oda meg visszavolt, hogy mennyire tud németül, na de azt az eredményt már “más pályán” érte el, fura is lett volna, ha nem így van....

vándor madár 2018.01.05. 20:41:45

@fhdgy: Én biztosan megpróbálnék utána járni, hogy került a ház az állam nevére jogtisztán!!! anélkül, hogy a jelzálogtulajdonosokat bárki értesítette volna. Persze itt biztosan falakba fogsz ütközni, sőt még a bokád is veszélyben van. Ha már minden le van zsírozva, akkor csak a nyilvánosság segíthet. Földművessé válni nem nehéz, de ha már "azoknak" ott vannak földjeik, akkor sajnos elővásárlási joguk is van. De ha a házat csak földműves veheti meg, akkor az nem belterületi lakóház. Ha nincs más számottevő örökség, akkor a rokonod bottal ütheti a pénzét.

Herr Géza 2018.01.05. 20:42:44

@pizzaszeletvágó: “Ott még a csevice sem büdös.” Nem a fenét. Csak a büdös mértéke a kérdés. Ettől függetlenül én is ittam, de befogott orral. Az íze oké volt... :D

Arthamyr 2018.01.05. 20:44:28

@libslobsi fuszal: Egyfajta teszt, de teljesítettük! :)

Visceroid 2018.01.05. 20:51:06

Ki akarna távol lenni Orbán Tekintetes Nagyságos Vitéz Méltóságos Vezénylő Tábornok Urunktól? Amikor nyugaton a terroristák mészárolják naponta az embereket! Szerencsére Orbán megvéd. Olyan jó, hogy itt élhetünk!

2018.01.05. 20:51:08

@Herr Géza: a parádóhutai szénsavas Clarissa forrásról beszélek, ami egyáltalán nem kénes, ellenben vasas, leginkább a kivezető cső oxidációja miatt, ez aztán nyomot hagy a tároló edényen is. Lassan 50 éve iszom, mikor arra visz az utam, igaz nem állandóan, mint egyes ottani hard őslakosok. Látom, te odavalósi vagy, akkor a Tót-berki csevicét tudod-e hol van? ;)

DieNanny CH 2018.01.05. 20:53:06

@Arthamyr:

"Szomorú vagy sem, szerintem otthon nem erre kellene költeni az adófizetők pénzét, ez egy századrangú probléma, ez van, ez lesz, ezt el kell fogadni."

Ami még szomorúbb, hogy több tucat állam pontosan ilyesmire is költi az adófizetők pénzét, anélkül, hogy azok megrövidítve éreznék magukat...
Ők hogyan csinálják? Nem lenne érdemes tanulni tőlük?

Arthamyr 2018.01.05. 20:54:27

@DieNanny CH: Hát nem ennek az eltanulásával kellene kezdeni, az biztos... :)

fhdgy 2018.01.05. 21:10:32

@vándor madár: engem is mozgat a dolog, de lehet, hogy gyáva vagyok, mint annyian.

Jöttek is már "jótanácsok" a rokonomnak, hogy ne piszkálja dolgot.

Dikusz 2018.01.05. 21:19:24

@pizzaszeletvágó: a recski sem büdi?

Kedves kolléganőm édesapja Recsken volt kántortanító, ének-biológiaszakos tanár. Ha Recsk szóba került, mindig eszembe jutnak, és egy bizonyos eset is: egyszer behozott megmutatni egy féltve őrzött könyvet, amit apukája írt a hadifogság alatt. Kis ceruzacsonkkal titokban írt kottával, a fogságban vele történtekkel teleírva. Minden fájdalmát vágyódását beleírta, a családja utáni sóvárgását is. Amikor visszaadtam a könyvet, nem tudtam sírás nélkül megállni, kolléganőm sem, együtt bőgtünk. Sok történetet hallottam kolléganőmtől a táborról is.

Antal Imre zseniális volt mindenképpen, a Nyomasek Bobós idézeteivel együtt:)))

Dikusz 2018.01.05. 21:24:09

@Herr Géza: a törköly is büdös, mégsem fogjuk be az orrunkat:)))

Azért az igazgatónő neve nem ugrik be, de biztos hogy ismertem. Vélhetően sváb eredetű névvel egy másik kerületi iskola igazgatónőjének a neve ugrik be. Teljesen véletlenül pár nappal ezelőtt láttam is.

vándor madár 2018.01.05. 21:24:22

@fhdgy: Ez már tiszta maffiózus. Még a végén véletlenül közlekedési baleset áldozatai lesztek.

Dikusz 2018.01.05. 21:25:02

@Visceroid: Távolról sem miatta érzem magam jól itthon.

2018.01.05. 21:39:10

@Dikusz: megjöttek, itt be is lehet fejezni a beszélgetést... :)

Dikusz 2018.01.05. 21:44:34

@London2009: dehogyis veszem rossz néven. Kb öt éve voltunk ott, a recepciós lánnyal beszélgettünk, mondta ő is, hogy orosz tulajdonban van a szálloda. Azt mondta egyikük Gödöllőről jár be, minden áldott nap, hozzátette, hogy korrekt velük, nem cseszteti őket, tudnak rendesen dolgozni. Itt is előfordulhat azonban, hogy romlott a színvonal ennyi idő alatt, akkor tényleg minőségi kaja/tálalás volt.

Dikusz 2018.01.05. 21:46:20

@pizzaszeletvágó: azt hittem, csak nekem tűnt fel. Eddig minden olyan jól ment.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy hiányoztak, mint egy falat kenyér...

morph on deer 2018.01.05. 21:53:37

“...külföldön mindig, minden tökéletesen működik a hivatalokban, azért biztos ott is vannak hasonló, nem túl kellemes esetek, ugyanolyan arányban, mint itthon. “

Egyértelmű, hgy fogalmad sincs arról, hogy milyen az, amikor valami “csak” működik, mert az a dolga!
Merthogy ez itt még nem történt meg egyszer sem, emberemlékezet óta!

Hogy milyen az, hogy nem kell ‘papírt’ felmutatnid ahhoz, hogy valósként elfogadják azt a tényt, hogy te valóban megszülettél, ha egyszer ott állsz életnagyságban, szemben a hazai gyakorlattal, stb.
Van még pár tucat példám, de a kedvencem: kapsz egy ajánlott levelet Magyarországról, amiről kapsz egy értesítést, hogy vedd át a legközelebbi “service point”-nál. Odamész, és egy perc alatt lezajlik az azonosításod, megkapod a leveled, aztán szólsz, hogy “wait a minute,” mivel a boríték hátoldalán (!!!) felragasztva van egy bugyirózsaszín papírcetli, amit először ki kell tölteni, meg aláírni, majd visszaküldeni Magyarországra, bizonyítandó, hogy átvetted a leveled! Amire ugye - rajtad kívül - épelméjű helyen nem is gondolnak, mert ki a bánat nézegeti a boríték hátsó oldalát, meg egyébként is, magyarul még mindig nem beszélnek mindenhol, még Európában sem, csak a “történelmet írják”, szóval senkinek fingja sincs, mi van a bugyirózsaszín cetlire írva.
Csak nekem, mert már ötven éve is ilyen volt...
Meg még most is, 2017-ben!

Ilyen NINCS civilizált helyeken, de tényleg!

Meg olyan sincs, hogy pl a nyugdíjintézet kéri a bankszámla adatokat, - előre, az eljárás megindításakor, de ez feltétel! - megadod, aztán pár hónap múlva kéri a nyugdílyfolyósító is, mert ők bizony egy másik intézmény, és nekik ez nincs meg!
Mi van???

Azt még nem is mondtam, hogy ez mind papíron zajlik, mert 2017-ben a digitális azonosítás Magyarországon még gond, hacsak ‘személyesen’ nem ballagsz be egy ügyfélirodába, és elintézed, - a világ másik részéről, - ahol egy ujjlenyomattal, vagy egy kóddal tudod magad igazolni, és bármilyen, azaz BÁRMILYEN ügyet tudsz online intézni, de még az orvosi és kórházi leleteid is rendelkezésedre állnak ugyanígy!

Mert az ugye elképzelhetetlen, hogy egy jogsegély-megállapodás keretében itthon elfogadnák a helyi digitális azonosítást, legalább az EU-n belül..!

Szóval nem, nem ugyanolyan!
Way to go!

Hari Seldon 2 2018.01.05. 22:05:25

@verkagrafomanka:
OFF Szia. Most olvastam, hogy megnyílt a funiculaire a felsővárosból a Kirchberg felé. Ősszel nem láttam semmit, lehet, hogy elkerültem, de nem is igen fogalkoztam vele. Az üveglifthez képest merre van? Visszább a nagyhercegségi palota irányában, vagy kijjebb, vagy a katakombák környékén? Te voltál vele? Milyen?
ON

fhdgy 2018.01.05. 22:06:40

@vándor madár: nézd ványadt vánatovics-ot!

Őt mi fenyegeti?

Shanarey 2018.01.05. 22:10:46

Budafok, szép, s jó hely, ott van minden amire egy átlag embernek szüksége lehet, Még NAV iroda is van.

Nekem Nagytétény is tetszik,van ott is pár jó hely, de tény és való, Budafok szebb, s jobb.

EHIC kártya: 2016-ban, online igényeltem egy kártyát, az NHS-től, kb két hét alatt meg is érkezett, s 2011 ben jár le.

_z_ 2018.01.05. 22:12:24

Csak annyit tennék hozzá a tömegközlekedéshez, hogy a két ünnep között elvonatoztam Szegedről Budapestre. Az elején bejött három barnább bőrű honfitárs pénzt kérni (mutassam a pénztárcámat, mert nem hiszi el, hogy nincs benne pénz... kb. 10 nagyon kellemetlen perc után sikerült őket leráznom). Utánuk pedig bejött egy nem kifejezetten rosszul öltözött (később láttam, hogy csak egy zoknija van) 50-es ember, rettenetes, állott húgyszaggal. A kalauz megbüntette, mert nem volt jegye (állítólag benyelte az ATM a bankkártyát...). Utána a kalauzzal nagy egyetértésben szidtak mindenkit (volt sorosozás, zsidózás, cigányozás). És ezek után befutottam Kökire, aminek a vasútállomás része ugyan úgy néz ki, mint 10 éve, pedig már akkor is borzalmas volt (ide futnak be a turisták Ferihegyről... gratulálok, csodás első benyomás Budapestről). Szóval aki szerint jó Magyarországon vonatozni, az vagy nem ült még az ország keleti felében vonatra, vagy hazudik, vagy hülye.

Csodabogár 2018.01.05. 22:17:51

@fhdgy: Lehet, hogy én naiv vagyok. Volt mikor tartoztak nekem és próbáltam behajtatni az összeget. Aztán kiderült, hogy én vagyok 116. a sorban és előttem volt a helyi elektromos művek, adóhivatal, t-com meg még amit csak el lehet képzelni. Az illető még él de tudom, hogy az életben nem fogom látni azt a pénzt. Nyilván a valamilyen tartozás fejében foglalta le az állam a házat, illetve vette tulajdonba.
Üldözési mániám soha nem volt. Nyugodt volt az életem, ebből a szempontból.

verkagrafomanka 2018.01.05. 22:18:16

@Hari Seldon 2: szia Heri, bonne année :) A lifttel szinte pont szemben van, mert az a lényege, hogy a piros híd kirchbergi hídfőjéhez megy föl Pfaffenthalból, ahova meg betettek egy vasútállomást, így gyakorlatilag a vonatot köti össze a Kirchbergen dec. 10-e óta közlekedő villamossal (hiába, ez egy világváros :D). Igazából nem nagy szám, kb. kétpercenként indul és fél perc alatt fent van a Kennedyn, nem olyan élmény, mint a lift, kizárólag praktikus célja van (és arra egyébként nagyon jó, bár én eddig csak csúcsidőn kívül jártam arra vagy láttam a túloldalról, és akkor az egész pôle d'échange kongott az ürességtől).

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.05. 22:23:24

@libslobsi fuszal: van egy par dolog amit meg kellett volna kerdeznem, de amikor az ember hulye kamasz, akkor ezek nem érdeklik, a saját kis dolgaival van elfoglalva, most pedig késő.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.05. 22:32:35

@morph on deer: mikor boldogult alien koromban megkaptam a kovetkezo evre a tartozkodasi/munkaengedelyt, a felgyult adatokat hetente egyszer FLOPPY-n vittek at egyik irodaepuletbol a masikba. 2004, Dublin. Nyugat.

Azota javult a helyzet, de megis. Gondoltam, elmeselem.

gabors 2018.01.05. 22:43:00

@fhdgy: "Az ingatlan állambácsié lett, a jelzálogot törölték, tehát állambácsi a rokonomat kisemmizte. Mégis csak messze van Európa!!! "

csak kerdezem nem lehet hogy az a valaki az allamnak is tartozott ?

mert ilyen esetben in pl az USA- ban pont ugyanez tortenik az elso akit kifizetnek az az allam (pl. valaki oregotthonba kerul, es az allam fizeti a teritest ami meghaladja az nyugdijat ... ilyen esetben az allam a hagyatekbol van kielegitve mint elso szami koveteles)

De ez csak egy lehetoseg csak a hagyateki eljaras papirjaibol lehetne ezt megtudni.

Arthamyr 2018.01.05. 22:43:53

@kisrumpf: Ez még azt is jelenthetné, hogy van remény, nézve azt, hogy hova jutottak 1 évtized alatt. :)

gabors 2018.01.05. 22:46:45

@fhdgy: hmmmm itt valami nem kosher az biztos ... az eladasrol vagy elidegenesitesrol kell hogy legyen dokumentum amit be kellet hogy jegyezzenek (ha er valamit akkor erdemes hozzaertovel konzultalni ...)

Hari Seldon 2 2018.01.05. 22:53:25

@verkagrafomanka:
Bonne année.
Akkor majd alkalom adtán megnézzük.
Október óta nem jártunk felétek, és akkor nem is volt eszembe hogy keresgéljem. A gyerekekkel fentről szoktunk leereszkedni a természettudományi múzeumhoz, ott bent most van egy jó kis csúszda. - gondolhatod: a gyerekek szeretik. Aztán az üveglifttel vissza fel.
- De azért ha jön a jobb idő és megyünk, talán azért majd megnézzük.

gabors 2018.01.05. 22:54:39

@Csodabogár: " Nyilván a valamilyen tartozás fejében foglalta le az állam a házat, illetve vette tulajdonba. " igen ez boven lehetseges DE akkor ez dokumentalva is KELL hogy legyen .. ja jol tudom meg a tulajdoni lapon is ott kellene lennie ...

puhacica 2018.01.05. 22:55:54

@kisrumpf: kesobb se jobb a helyzet, mindig van valami fontosabb, aztan meg mar keso...

Parajpuding 2018.01.05. 22:58:04

Miért jó Magyarországon élni? Miért? Jó? A történelemben nagyon kevésszer volt jó Magyarországon élni. És most sem azt az időket éljük.

Herr Géza 2018.01.05. 23:31:57

@pizzaszeletvágó: Passz, nem igazán vagyok odavalósi, mint írtam korábban, a nagyszüleim éltek Bodonyban, én meg kb. 14 éves koromig szinte minden nyarat komplett ott töltöttem. Gőzöm mincs, melyik forrásnak mi volt a neve, csak azt, hogy nagyapámmal elindultunk hajnalban gyalog két nagy demkóval “hutába cseviceért” oszt délre hazaértünk a pakkal. Én csak belekóstoltam, de ők üzemszerűen itták, kvázi gyógyszerként. Később aztán mentem oda magam is autóval, de tényleg nem tudom, hogy melyik forrás/kút lehetett az. Annyi rémlik, hogy olyan erdős részen volt... :D

Der Piefke 2018.01.05. 23:40:57

A poszt szerzője annyira korlátolt, annyira tudatlan és annyira igénytelen, hogy nem lenne szabad véleményt nyilvánítania az időjáráson kívül semmiről...:-)

Tipikus kádári-orbáni kisember - de ígérem neki, valahányszor eztán Itáliában leszek, mindéglen eszembe fog ugrani, hogy lehetnék Budafokon is!:-)

...Baz'meeeg!!!

Herr Géza 2018.01.05. 23:49:29

@Dikusz: Klinda Zsuzsa a neve, úgy tudom a mai napig ő a diri. :)

Herr Géza 2018.01.05. 23:55:39

@Der Piefke: Ó b+, de jó, hogy erre jártál.... Úgy hiányoztak a hozzád hasonló okosemberek. Mondjuk ezért a szarért, amit idefostál, kár volt a billentyűket vagy a tapiképernyőt koptatni.

gabors 2018.01.06. 00:21:56

@Der Piefke: "A poszt szerzője annyira korlátolt," ezt mibol vontad le ... ? Italiabol ? te szegeny

szemelyeskedes HELYETT valamit mondjuk irhattal volna hogy MI es MIERT volt szerinted korlatolt/igenytelen/tudatlan ...

azert koszi a halakat ...

Dikusz 2018.01.06. 01:16:33

@Herr Géza: őszintén bevallom, nem ismerem, húsz éve még biztos nem tanított az iskolában. Megnéztem az honlapjukat is, de egy ismerős sincs. A családneve alapján az egyik néprajz tanárnő tuti hogy helyi sváb. Az igazgatónő nevéről én nem tudtam volna megmondani, hogy sváb eredetű.

Ahogy apukám második feleségének a családnevére meg a nagyesküt (Lampert) tettem volna le, hogy az. Amikor kérdeztem tőle, azt mondta nem sváb eredetű név, egyébként soroksári sváb származású.

Dikusz 2018.01.06. 01:18:05

@Herr Géza: @gabors: biztos könnyebb az álmuk..

FutureFry 2018.01.06. 05:48:57

@London2009:
“Ott allnak ezek a gyonyoru hazak, uri lakok es nincs gazdajuk, csak az enyeszet eszi oket. Utana pedig ohatatlanul a National Trust jutott eszembe, hogy milyen nagyszeru, hogy ez itt van es mukodik.”

Hát nem tudom, gondolom meglátogattál már egypár építményt ami a National Trust tulajdonában van. Némelyiküknél még a falak is hiányoznak! :)

verkagrafomanka 2018.01.06. 07:50:47

@Hari Seldon 2: asszem decemberben nyitották meg a funiculaire-t is :)

swfla 2018.01.06. 09:20:24

Mar vartam ezt a posztot. Kedves szerzo mindjart le is csapta a poent az utazas-ugyintezes-egeszsegugy trioval. Kar, hogy nem targyalta a korrupciot is, azzal lehetett volna meg csak igazan nagyot menni.

Remelem ez komoly, mert viccnek irto hulye lenne.

morph on deer 2018.01.06. 09:20:34

@kisrumpf:
“Gondoltam, elmeselem.”

Gyönyörű! Kösz!
Ez egy egészen figyelemre méltó kombinációja az analóg- és digitális adatátvitelnek! Nem semmi!

jog-ász 2018.01.06. 09:21:59

olyan mintha egy nyolcadikos fogalmazása lenne, de a képes beszámoló tetszett! imádok így várost nézni külföldön is meg itthon is, de pár hét után hazavágyom..

Herr Géza 2018.01.06. 11:10:04

@Dikusz: Az igazság az, hogy én meg rosszul emlékeztem (Klinger volt az agyamban).... :D
Szintén ránéztem a mostani tanári karra, hát 10 év után már nem sok az ismerős arc. De a kölök tanítónénije még ott van. :D

septem 2018.01.06. 11:12:26

@Online Távmunkás: autóátírás 10 perc, új személyi 10 perc, időpont foglalással.

tireless treehugger 2018.01.06. 11:12:45

"Nem vágytam el soha Magyarországról"

Téves cím téves levezetés.

Budafok és budapest nem az ország. Kényelmes élhető főváros és annak egy kerülete.

Sanyi bácsi a tanyáról sem vágyott el, igaz nem is ismert más világot mint a környező öt falut, ő úgy gondolta hogy a legjobb helyen van a legjobb időben és övé a legjobb élet ami elérhető. Azt nem értette hogy az összes gyereke miért hagyta ott és miért mentek el a föld túlsó felére és miért csak levélben-telefonon jelentkeztek, de ilyen bonyolult dolgokkal nem szokott ő foglakozni, sokkal jobban esett a malac hasát nézegetni, igen meglesz az 8 malac is elléskor és boldogságában megvakargatta a koca hátát.

DieNanny CH 2018.01.06. 15:24:13

@Arthamyr:

"Hát nem ennek az eltanulásával kellene kezdeni, az biztos... :)"

Kezdeni??? Jól nézünk ki, ha 27 év elteltével még mindig kezdő stádiumban vagyunk...

Arthamyr 2018.01.06. 15:53:38

@DieNanny CH: Passz, az tény, hogy nem ennek kell prioritást élveznie, ez luxus, rengeteg problémát kéne kijavítani ahhoz, hogy ez legyen a fő probléma.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása