oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. június 28. 06:30,  Londonban farkastörvények uralkodnak 383 komment

2017. június 28. 06:30 Határátkelő

Londonban farkastörvények uralkodnak

Mágua összesen nyolc évet élt két részletben Londonban, mint fogalmaz, Gyurcsány volt a miniszterelnök, amikor kiment és Orbán, amikor hazaköltözött – na nem mintha a politika miatt döntött volna bármelyik esetben. Viszont minden nehézség ellenére nem bánta meg egyik döntését sem.

nagy-britannia_london_metro_foto_pixabay_com_fedi.jpg

„Már régóta szeretném leírni a történetünket, 8 év után költöztünk haza Londonból 2015-ben. Igyekszem nem túlságosan bőre fogni, hisz a kinti mindennapokat már ismeritek, de ilyen tapasztalatból nincs sok (bár egyre gyarapodik).

2007-ben kezdődött a londoni, akkor még egyedülálló, életem. Diploma után, mivel elegem volt magamból, a faluból, ahol éltem és Magyarországból, egy barátommal mindenféle komolyabb terv nélkül repülőre ültünk és Londonba repültünk dolgozni és élni.

A következő másfél év izgalmas volt. Jó pár munkahelyen dolgoztam, főleg vendéglátásban, barátokat szereztem, éltem, nem törődtem a holnappal.

London kétszer

Egyszóval jól éreztem magam, ennek ellenére másfél év után elegem lett és hazajöttem. Itthon megismerkedtem a mostani feleségemmel és pár hónap után megint Londonban találtam magunkat és egy jóval hosszabb periódus következett.

Feleségemmel (akkor még barátnőmmel) dolgoztunk, próbáltunk megfelelni, igyekeztünk előrejutni, béreltünk egy kis lakást, igaz, hogy egy kelet-londoni gettóban, de a mienk volt.

Úgy voltunk berendezkedve, hogy maradunk Londonban akár nyugdíjig is. Itt hozzátenném, hogy bár van diplománk, amit elméletileg elfogadnak kint, a gyakorlatban ez nehezebb, így főleg képesítés nélküli munkákat végeztünk, ami a zsinór rosszabbik vége, de igyekeztünk.

Lépegettünk is előre lassan-lassan, de nem volt felhőtlen a dolog. Sokszor éreztük hogy nem ugyanazokat a lehetőségeket kapjuk meg mint az ottaniak, vagy azok, akik külföldinek számítanak de szexi akcentussal (francia, olasz, spanyol, német?).

A nulla órás szerződés

Nagyon könnyen lehet állást kapni Londonban, gyorsabban, mint ahogy az ember gondolja, de hamar kiderül, hogy az a munka olyan is. Nyelvtudás nélkül, leginkább mosogatónak, vagy nehéz fizikai munkára vesznek fel, és a fizetésed egy része is az ügynökséghez kerül - persze lehet így is keresni, de nem sokat. :)

Ha valakinek olyan jelenleg is használható szakképesítése van, ami kint keresett, van nyelvtudása és gyakorlata (programozók, mérnökök, orvosok) hamar jól fizető állást szerezhet.

Ha nincs ilyened, akkor nyelvtudás nélkül marad a 0 órás szerződés, erről írnék egy pár sort. Sok cég úgy dolgoztat, hogy egy ügynökséggel van szerződésed, nem a céggel, ahol dolgozol és nincs leírva a szerződésedben, hogy mennyit is kell dolgoznod hetente, így pontosan annyit vagy bent, amennyi a munkáltatónak jó, egy órával sem fizetnek többet feleslegesen, nem jár fizetett szabadság, ha dolgozol, van pénzed, ha nem, akkor nincs.

Persze ugyanúgy 40 órát dolgozol hetente, csak nincsenek jogaid (a gyakorlatban) ez a modern kori rabszolgaság, vagy kizsákmányolás.

Hamar került egy haver

Próbálkoztunk sokat, de ha nem volt az adott állásra gyakorlatunk, akkor lepattintottak minket hamar, ha olyan meló volt, ahol nem kellett gyakorlat és jónak nézett ki, akkor arra hamar került egy haver, rokon, ismerős, ez ott sem megy másképp, igaz ott nem lesz focistából állami külkereskedelmi cég ügyvezető igazgatója.

Ha sikerült valami jónak kinéző helyet szerezni, azért ott is kiderült, hogy a WC-takarítása, mások után mosogatás is a te feladatod és sokszor úgy tűnt, hogy nem az alapján kapják a kényelmes állásokat az emberek, hogy mennyire feszítik meg magukat az adott pozícióban.

Még egyszer hangsúlyozni szeretném, hogy ez a mi tapasztalatunk, mindenki máshogy birkózik meg ezekkel a lépcsőfokokkal, és a „professzionális” állásokban kívülről látva már egész más szempontok uralkodtak.

Volt egy érdekes élményem ezzel kapcsolatban. Sokat próbálkoztam az eredeti szakmámban elhelyezkedni, ami megtriplázta volna a fizetésemet, de állandóan elutasítottak ilyen olyan indokokkal.

Viszont amikor eldöntöttük, hogy hazaköltözünk és nincs visszaút, nos azon a napon vagy a rá következőn felhívtak egy cégtől, hogy alkalmaznak, az összes addigi kifogás nem érdekelte őket, a tripla fizetéssel tréninggel mindennel.

Persze akkor már nagyon akartunk jönni, úgyhogy nemet mondtam. Azóta sem tudom ezt mire fogni, egy megfejthetetlen égi jelnek tartom, bár nem hiszek az ilyesmiben.

Magyar magyarnak farkasa?

Amikor jöttünk, az itthoniak nagyon szidtak minket, mondván hogy „nem tudjátok, hogy mi megy itthon”, „nem tudjátok, hogy mibe ugrotok bele”, de ők meg nem tudták hogy milyen kint.

Vannak olyan gyakran hangoztatott szólamok miszerint külföldön „magyar magyarnak a farkasa”, meg hogy „a magyarok egymást lehúzzák, nem lehet megbízni honfitársaidban”.

Ezzel én nem értek egyet, nekem a 8 év alatt volt nagyon rossz tapasztalatom magyarral, de sokkal több volt a teljesen normális, és volt nagyon rossz tapasztalatom külföldivel és persze sok jó is.

Szerintem az ember kikerülvén elkezdi hamar felvenni a kinti tempót hajt, és nem törődik a másikkal csak a maga hasznát nézi! Igaz, ha szemétkedni akarnak, a magyarok sokkal genyóbbak tudnak lenni egymással, de máshol is láttam ugyanezt, sokáig laktam nepáliakkal, ők sem voltak jobbak.

A polgárháború sokkal kegyetlenebb tud lenni, mint bármi más, mert ismerjük egymást, tudjuk, hogy mi fáj a másiknak. Ilyen szempontból Londonban farkastörvények uralkodnak. Egyél vagy téged esznek meg.

Nem tervezzük az életet külföldön többé

Szóval egy idő után elkezdett érlelődni a hazaköltözés gondolata. Ez másfél év alatt elhatározássá változott, így 2015-ben hazajöttünk. Itthon érdekes módon egy rövidebb átmeneti időszakot követően egészen szépen beindultak a dolgok (a kinti tapasztalatoknak is köszönhetően) van munkánk, lehetőségeink.

Úgy érezzük mindketten, hogy végre kezdünk oda érni, ahol ennyi idősen lenni kell (én 36 vagyok, a nejem 33), született egy gyönyörű gyerekünk, egyszóval boldogok vagyunk - persze messze nem tökéletes minden, de ez nem ennek a blognak a témája nem is írok többet erről. Maradunk, nem tervezzük külföldön az életet többé, persze soha ne mondd, hogy soha. 

Gyurcsány volt a miniszterelnök, amikor kimentem és Orbán, amikor hazajöttem, ez nekem nem tűnik eget rengető változásnak, a két filozófia ugyanazokon az alapokon nyugszik, csak máshogy csomagolják. 

Az emberek hozzáállása egymáshoz változott kint is és itthon is. Itthon elkezdtük egymást jobban megérteni, szerintem többen látják, hogy egy hajóban evezünk. Olyan kicsi ország vagyunk, hogy másra tényleg nem számíthatunk, csak magunkra. Persze a politika mindent megtesz, hogy táborokra ossza az országot, de szerencsére ez sem fog örökké tartani. 

Ami furcsa itthon 

Pár dolog persze nagyon furcsa ennyi idő után, pl.: itthon menekülnek az eladók előlem a boltokban, mert kint megszoktam, hogy ha nem tudok valamit akkor az eladók készségesen felvilágosítanak, itt megkérdezem és nem értik, hogy mit kérdezősködök. 

A bankban nem felvilágosítást adnak, hanem csak összezavarnak, minden feleslegesen agyon van bonyolítva. A legtöbbet az ügyfélszolgálat terén javulhatnánk, sok helyre begyűrűzött egy jobb szemlélet, de rengeteg helyen még nem értik, hogy ki van kiért. 

Kint is sok minden más lett 2007-2015 között, most már a magyarok, lengyelek és litvánok az okozói minden rossznak. Nem szeretik a darabos akcentusunkat, de a legtöbb angol van olyan udvarias, hogy ezt nyíltan nem érezteti, de ha jó a szemed észreveszed. 

2007-ben még néha megálltak a magyarok egymást hallva, hogy „na, te honnan jöttél, mi a munkád, be vagy-e jelentve”, de ma már Leytonban több magyar szót hallasz, mint bármi mást kis túlzással. 

Rajtad múlik 

Összegzésül, ennyi évvel a hátam mögött azt tudom mondani, hogy mindenkinek magától függ a kinti vagy itthoni boldogulása. Nekünk kint nem igazán ment, nyilván miattunk is, nem tudtunk úgy beilleszkedni, küszködtünk, itthon meg jóval simábban megy minden. 

Itt hozzáteszem, hogy amit ma Magyarországon kormányzásnak neveznek, az szerintem szégyen, belefulladunk a bürokráciába a munkahelyünkön, nem élünk burokban. 

Mindenkinek azt tudom tanácsolni, hogy menjen, ha menni akar, úgyis ott derül ki sok minden, hogy hogyan érzi magát az ember, de érdemes megpróbálni. Legalább tapasztalatot szerez az ember, azt meg nehéz megfizetni. 

Kint is hiányoznak dolgok, itthon is, persze nem ugyanazok, mindenkinek magának kell tudni eldönteni, hogy miről mond le, vagy miről tud lemondani.”

HÍRMONDÓ

Sírva fakadtam, amikor nekiálltam angolozni

Ötven fölött nekivágni a külföldi életnek még akkor sem könnyű, ha az ember nem kényszerből teszi ezt. Sokkal nehezebb lehet viszont megélni, ha egy válással és kilátástalannak tetsző anyagi helyzetben kell ezt meglépni, miként tette azt Éva, aki két éve, 57 évesen költözött Izlandra.

Így jártam a roaminggal

Még nincs két hete, hogy az Európai Unióban eltörölték a roaming-díjat, azaz mostantól már nem kell azt lesnünk, hogy mekkora adatforgalmat generálunk hatalmas összegekért külföldön. De hogyan néz ki ez a gyakorlatban?

Öt dolog, ami nem hiányozhat a németek nyarából 

A Szászországban élő Polly szedte össze, mi az az öt dolog, ami bizony mindenképpen része a németek (és persze ezáltal a Németországban élő külföldiek) nyarának. Lássuk, mire jutott!

(Fotó: pixabay.com/fedi)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Nagy-Britannia hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1912625063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magua81 2017.06.28. 20:57:52

@gabors: te egy ilyen gyanakvó típus lehetsz :D

Határátkelő 2017.06.28. 20:59:59

@Magua81: Ha annyi forintom / euróm / fontom / dollárom lenne, ahány posztra itt már leírták, hogy kamu, Barbadoson szürcsölgetném a koktélt.

Még olyankor is leírták, amikor a szerző már rég beszélgetett.

Szóval lehet, hogy a való világban az nem normális, de a virtuálisban (sajnos) kb. annyit jelent, hogy "ugyan már!".

Magua81 2017.06.28. 21:01:03

@Pink Petsch:

30 ember dolgozik nekem szerinted 160at fizetnek? Egyből kb. középvezetőként kezdtem, mert munkaerőhiány van itthon, főleg vidéken.

Eléggé kínos ahogy próbálsz reggel óta fogást találni rajtam nem érzed?

geeeteee 2017.06.28. 21:01:07

Svájvban először nyaralni mentünk, a tévében volt valami sorozat, ami Luganoban játszódott és az akkori asszony kitalálta, hogy nekünk el kell menni oda. Egy brassói motoros Aróval kerültünk arra, vissza meg olasznak, szlovénnek. Körülállták mindenütt a román csodát, de meg is érdemelte, hibátlanul vette a túrát, nem úgy, mind amikor a hazájában kergettük, mondjuk ott is csak vezeték meg csatlakozás problémái voltak, elment a világítás, ilyesmik.

Shaktee 2017.06.28. 21:01:58

@Shanarey: semmi gond..

Én is ezeken a könyveken nőttem fel, próbáltam újraolvasni - igaz angolul - pár éve, porosnak találtam. Lehet hogy jobb volt a forditásban? Dunno..

De a film az örök kedvenc.

2017.06.28. 21:02:15

@geeeteee: Leborulok előtted, és illatgyertyát gyújtok a nagyságod előtt. Mondd, milyen illat a kedvenced? :DDD (Ha akarod, beszerzek enyhén hal, vagy enyhén camambert illatút is ;))) )

gabors 2017.06.28. 21:04:18

@Magua81: ". Azt hogy nem tisztelem az itteni közösséget sajnálom, a kinti 8 évvel tettem le annyit az asztalra hogy ne fogadjam el az észosztást a saját sztorimban "

Erdemes lett volna par napig (hetig) olvasni a blogot vagy csak nehany posztot akar...

Bocs de nem gondolod hogy hanyatt esunk mert te 8 evig "angliaztal" es ilyeneket tettel le az asztalra hogy aszongya "dolgoztam mosogatóként,bármixerként, kertészként, idősgondozóként, londinerként, hotel recepciósként" azert ez nem Teller Ede vagy Andy Grove ... na nekik volt sztory-juk ... Neked ???? talan igen ha tudnam mi az hogy londinerkent dolgozni ... de arrol egy szo sem hangzott el a posztban

Shaktee 2017.06.28. 21:04:32

@Határátkelő: ??? Pedig a Q bàcsi is megírta hogy te Barbadosról akarod megdönteni a viklerájt! :))

gabors 2017.06.28. 21:09:35

@Magua81: "csak megnézem hogy ha valaki ír hogy komoly ember e " Hah ??? baszod asod el magad ezerrel jobban jarsz ha csondben elmesz magad mondtad hogy nem is akarsz ide tartozni :-)

Muscari 2017.06.28. 21:11:08

@fhdgy: pont akartalak kerdezni, de mar megirtad a valaszt. Az egeszseged akkor rendben van?

gabors 2017.06.28. 21:15:55

@cat power: na mostmar legalabb a posztot is ertem "defiance to the end"

Shaktee 2017.06.28. 21:19:55

@gabors: Kicsit megskalpoltátok a máguskát, még mozog ..úgy látom :))

fhdgy 2017.06.28. 21:21:43

@Muscari: Örömmel mondhatom, hogy az egészségem egész jó! Csak még így száz évig!

Semmi sem tökéletes persze, én sem, pedig én már majdnem az vagyok! -:)

Ma pl. egész nap döglöttem, mert a tegnapi kb. 300 km.-es autózás egy kicsit megviselt, úgy éreztem ma, mintha háromszor-négyszer annyi lett volna.

De sebaj, volt idő pihenni, holnap már minden rendben lesz.

Egyéb dolgaim is mennek, csak minden olyan lassú, nyögvenyelős! Olyan nehéz valamit is elintézni.

gabors 2017.06.28. 21:24:12

@cat power: " te egy ilyen gyanakvó típus lehetsz :D " megegettem magam itt igy jobban megvalasztom a szavaimat mint hogy lekamuzzam :-)))

Magua81 2017.06.28. 21:25:24

@Határátkelő: itt csak egyoldalú vitára van lehetőség? :D

Magua81 2017.06.28. 21:25:32

@gabors: amugy szerinted jó lehet londinerként dolgozni? Ugrani kell a bőröndökért, akkor jön a jatt, én úriember voltam, segtőkész de szólni kellett :) hamar ki is rúgtak. Bármixerként dolgoztam a legöregebb londoni klubban, az a neve hogy White's, onnan is kirúgtak :D mint látjátok tüskés a modorom :D Dolgoztam a Dorchesterben onnan nem rúgtak ki,de az nem is volt nagy élmény. A legjobb a White's klubban volt nézzetek utána, az arisztokrácia klubja.

geeeteee 2017.06.28. 21:25:36

@Pink Petsch: Te hallgatóztál vagy valaki súgott neked, Gyengém a romantika. Fényképpel privátban komolyan. Elutasítani is tudok elegánsan. Keine Angst.

Mark Bolt 2017.06.28. 21:26:22

@fhdgy: teljesen életszerű amit leírt, nem tudom mi a problémád

fhdgy 2017.06.28. 21:29:52

@Mark Bolt: Az a problémám, hogy nem értettem belőle semmit, mert nem volt infóval kitöltve, minden lógott a levegőben.

Irigyellek, ha Te értetted!

gabors 2017.06.28. 21:30:09

@Határátkelő: " Barbadoson szürcsölgetném a koktélt." Barbados valoban gyonyoru csak alig nagyobb mint egy Oceanjaro (amirol itt is voltak kepek) egy nap alatt ketszer autoztam korul pedig csak ebed utan vagtam neki :-)))) es vegig a rossz oldalon kellett mennem

Soha nem felejtem el, elso nap belementem a korforgalomba jobbra szerencsere eppen magyar soforok nem voltak arrafele hanem kiengedtek en meg ujra csak sikeresen jobbra fordultam de megoldodott ...

Shanarey 2017.06.28. 21:36:16

@Magua81:

"Ha nincs ilyened, akkor nyelvtudás nélkül marad a 0 órás szerződés, erről írnék egy pár sort. Sok cég úgy dolgoztat, hogy egy ügynökséggel van szerződésed, nem a céggel, ahol dolgozol és nincs leírva a szerződésedben, hogy mennyit is kell dolgoznod hetente, így pontosan annyit vagy bent, amennyi a munkáltatónak jó, egy órával sem fizetnek többet feleslegesen, nem jár fizetett szabadság, ha dolgozol, van pénzed, ha nem, akkor nincs"

Valahogy az kimaradt a szövegből, hogy ez rád sose vonatkozott, mert te jól beszéltél angolul.

Ezt akkor ki írta?

Ha netán abba fektettél volna energiát hogy konkrétabban fogalmazd meg amit írsz, és nem pedig a sértődésbe amit itt művelsz akkor az eredmény is jobb lett volna.

2017.06.28. 21:43:45

@geeeteee: Hát, ebből nem lesz randi, ha már az elején felhozod elutasitást ;))))

Magua81 2017.06.28. 21:52:59

@gabors: nagyon kínos amúgy, ahogy próbálsz belémkötni. Fáj valami?

contractor 2017.06.28. 21:52:59

Ok, de mi a francnak megy valaki Londonba? Egyáltalán Angliába?
Nyomorogni? (Egy ausztrál állampogár kérdezi) Ez csak úgy lehet ha senki nem veszi a fárdtságot, hogy egy kicsit is utána járjon a dolgoknak.

Magua81 2017.06.28. 21:52:59

@Shanarey: itt megint kezd kialakulni egy kis össztűz, de már kezdtek összezavarodni :D nem sok ennyi izgalom nektek egy napra?

2017.06.28. 21:57:04

@Határátkelő: Miért? Nincs igazam? Nem egy funkcionális analfabéta, aki egy szimpla szövegkörnyezetet sem bir értelmezni?
Ja, de ....
De ha már moderálsz, moderáld az ő engem savazó hozzászólasait is. Vagy ne moderálj egyáltalán.

gabors 2017.06.28. 21:57:59

@contractor: 'Ok, de mi a francnak megy valaki Londonba? Egyáltalán Angliába?
Nyomorogni?"

en sem tudom csak sejtem hogy ott JOBB nyomorogni mint pl Kazincbarcikan, vagy Mezokovesden vagy Kolozsvaron

Ja hogy nem mindenki nyomorog Londonban .... csak szolok (de lehet az egy masik poszt volt)

Shanarey 2017.06.28. 22:04:07

@Magua81:

Én csak rajtad nevetek, hogy tényleg ennyi telik tőled?

Írsz egy posztot, amiben semmi konkrét dolog nincs, azt leszámítva hogy odamentél visszamentél. Majd a kommentjeidben furcsamód előadod mindazt, aminek a posztban lett volna a helye, s még te játszod a mártírt, nem pedig azok akik olvasták a posztodat.

Határátkelő 2017.06.28. 22:05:40

@Pink Petsch: Van a savazásnak egy szintje, ami belefér. Azért hagytam. Meg van, ami már nem. Azért nem hagytam.

2017.06.28. 22:06:19

@Shanarey: Vigyázz a kritikával, mert HA még a végén kimoderál, mint engem. :DDD Úgy látszik belépett a save-our-mentally -challenged-fellows klubbba ....

2017.06.28. 22:09:48

@Határátkelő: Hát persze, engem irigy senkiházinak beállitani, az neked még belefér ... Az meg már bántja a hólelked, ha felhivom a figyelmét arra, hogy funkcionális analfabeta, ami ténykérdés.
Oké, csak jó tudni, hogy nálad mi a limit .... a fél törzsolvasói gárdát leirigy-senkiházizni, az mehet. Szólni, hogy ezért jobb helyeken pofánvágnak, az már gáz .... Ok.

Shaktee 2017.06.28. 22:12:04

@Magua81: nézz a facebook linkre is, ott többen irják hogy a posztod gyerehazanemjárszrosszuk habonyi propahanta.

Aláhúzom hogy én nem irtam oda..se pro se kontra.

Határátkelő 2017.06.28. 22:14:25

@Pink Petsch: Nem a funkcionális analfabéta bántotta a "hólelkem", hanem a másik megszólítása. Ami nem ténykérdés, hanem minősítgetés. (Most hadd ne írjam már le, mi az, ami már nem fér bele.)

Shaktee 2017.06.28. 22:17:36

@Pink Petsch: kések megélezve, minden készen a szombati premierre drága primadonnám? :)

2017.06.28. 22:19:59

@Határátkelő: Mi, hogy középszar szinten áll? Ezt sem nagy mágia kitalálni .... tartott ma belőle bemutatót, épp eleget.
Bár bevallom, egy Zepter-ügynök azért még lenyomja.

2017.06.28. 22:20:44

@cat power: Ja, csak még eljátszom itt a Hattyú halálát :DDD

laci_52 2017.06.28. 22:21:06

A poszt írója jól elkapta az ütemet, akkor ment ki, amikor nálunk nagyon rossz volt a helyzet: magas munkanélküliség, válság, alacsony bérek, ballibes kormány; akkor jött haza, amikor már jobban mentek a dolgok, könnyebb lett munkát találni és a bérek is elindultak felfelé.

Jól teszi, ha meglovagolja a mostani fellendülést, most már itthon marad és itt neveli fel a gyermekét.

Shaktee 2017.06.28. 22:21:34

@Magua81: Ehhez mit szólsz mint otthon élő törzsfőnök?

www.napi.hu/magyar_gazdasag/politico_simicska_legyozheti_a_fideszt_es_orbant.642614.html

Megbuktatjuk a viklerájt? :)

Uff

Rejtélyes 2017.06.28. 22:34:39

Magua: eleted legrosszabb donteset hoztad, mikor NEM fogadtad el az itteni ajanlatot (anglia) Nekem 4 evembe telt es egy total mas CV-be, hogy sajat szakmamba talaljak munkahelyet. De ezzel bekerultem a valaha volt legjobb kozossegbe. Elotte nekem is volt McD es raktaros melo is, nem valogattam, megcsinaltam. Egy havi 300k ft-os melot hagytam ott magyarisztanba. Ott felretenni szinte semmit se tudtam, itt meg annyit koltok a hobbijaimra, amennyit nem szegyellek :)

Csodabogár 2017.06.28. 22:41:21

@DieNanny CH: Szerintem neked nem tűnik fel ha svájciul beszél. Én is csak meredek ha néha feliratoznak vagy alámondanak valamit ami svájciul van, mert én értem eredetiben is. Majd figyelj extrán legközelebb. Én ugyan nem tudom, hogy beszélnek, mert ezeregy éve nem ültem svájci vonaton, de elképzelhetőnek tartom.

Hari Seldon 2 2017.06.28. 22:58:06

@cat power:
Mit foglalkozol ezzel? Nem mindegy neked? (Ma már ilyen a hangulat, ezért belefér most így)
próbáld meg elengedni a témát, jobban jársz. Inkább annak örülj, hogy nem kell ott lenned.

Csodabogár 2017.06.28. 23:06:31

@Rejtélyes: Az ő döntése az volt, hogy itthon akar élni. Honnan tudod, hogy másnak mi a jó? Kicsit tolerálni kellene mások életét nem azon erősködni, hogy csak az a jó ami szerinted jó.

Nekem pl. soha nem tudtak volna annyi pénzt igérni, amennyiért Angliába mentem volna lakni. Itt meg vannak sokan, akik ugyan nem próbáltak mást de azt hiszik, hogy Anglia a csúcs. Ilyesmin nem lehet vitatkozni. Kinek a pap, kinek a papné. Egész nap volt egy olyan érzésem, hogy többeknek nem tetszett, hogy valaki hazajön és jól meri érezni magát, pedig nem nyaralni jött.

Shaktee 2017.06.28. 23:09:12

@Hari Seldon 2: Neked már nincs otthon senkid?

Nem, nem mindegy nekem.

Ha neked mindegy lenne nem irnál ide, hanem össze-vissza asszimilálnád magad a bagettekben, brie-ben.

Alors.

gabors 2017.06.28. 23:09:47

@cat power:

az eredeti Politico cikk jobb mint a linkelt magyar ...

Na ez az ami figyelemre melto !!!

“Lajos was the smartest among us,” Orbán said in a 1988

Ezert faj most a feje a Vikinek

Shaktee 2017.06.28. 23:12:32

@gabors:

Nagy csata lesz. Botka behozta népeszerűségben Viktort.

Csak a Feri tűnjön el végre, de úgy hogy a szavazóit elegánsan átengedi másnak. Sajnos ez nem fog megtörténni..

Shaktee 2017.06.28. 23:17:10

@Hari Seldon 2: Többet mondok. Most kint van a házamon a juharfeleveles zászló.

Kiteszem a magyar zászlót azon a napon amikor megbukik a Fidesz, s megint lesz Magyar Köztársaság, egy élhető ország.

Je te jure mon pot.

Sexual Harassment Panda 2017.06.28. 23:31:16

@cat power: jézus isten.
Te mikor vetted észre magadon az elhülyülést?

Sexual Harassment Panda 2017.06.28. 23:32:59

@cat power: "Nagy csata lesz"
Lol
Fidesz 52%
Mszp 18%

Shaktee 2017.06.28. 23:33:17

@Sexual Harassment Panda: Oh nagyon régen.

Már otthon is politizáltam :)

2017.06.28. 23:34:48

@Csodabogár: Félreérted. Legalábbis, ami engem illet. Felőlem akár Észak-Koreában is jól érezheti magát bárki. Az elmebajhoz mindekinek alapvető joga van, meg sem merem ezt kérdőjelezni.
Nem a posztoló döntésével volt itt gondja senkinek. A stilusával, viszont annál inkább. Nem menő, ha egy helyre ajtóberúgással érkezik az ember. Kevésbé úri közönséges késdobálókban ilyenért meg szokták késelni a delikvenst.
Hm, meg azt érzem, hogy te itt a blogon folyamatason mintha magyarázkodnál, hogy miért élsz otthon, meg mentegetnéd a dönteséd, példakat hozol, hogy-de-lehet-ám-otthon-is!
Hé, komolyan, ne tedd! Nem kell ez. Szerintem mindenki tisztában van azzal, hogy lehet otthon is élni, bizonyos feltételekkel, amelyek egyesek számára ugyan nem egészen elfogadhatóak, de nemcsak egyesekből áll a világ ....
én, személy szerin t azt szeretném, hogy továbbra is felszabadultan irj mindenről, ami veled otthon történik, akár a Lehel-téri csarnokban, akár a Vigszinházban.
Nem kell magyarázkodnod, de komolyan ...

Shaktee 2017.06.28. 23:37:43

@Sexual Harassment Panda:

amig gorbán sikeresen szalámipolitizál addig a Lajos se tudja kicsinálni.

Ha a bal s a jobbik mégis frígyre lèp, akkor nem szeretnék Orbán helyében lenni, meg a csicskáinak sem, akik majd kitartanak vele a végéig.

Nu?

Hari Seldon 2 2017.06.28. 23:39:12

@cat power:
Ez egy elég jó társaság.
Másrészt most úgy vagyok vele, hogy nyugdíjat tudják fizetni, és kész. Az aki megtehetné hogy kijön, de kényelemből nem mozdul azzal mit kezdjek? Mondjuk aki nem tud mozdulni azt sajnálom, de mást amúgy sem tudok csinálni.
És igen, megvajazom a baguette-t eszem hozzá egy kis brie-t, aztán időnként beledumálok a témába, ha érdekes (nekem) akkor többször is.

Hari Seldon 2 2017.06.28. 23:51:40

@cat power:
Jó, azt értékelném, ha a maffiapárt vezérkarát bilincsbe verve vezetnék tárgyalásra, de attól még ha valami csoda folytán így is lenne, akkor vennék a bagett mellé sorpn kívül egy Carrefour-os málnás tortát.
( - hát körülbelül ennyi lenne a reakcióm, és mondom miután ma elég paprikás a hangulat "csak most, csak ma" leszólhatsz miatta )

Shaktee 2017.06.29. 00:03:51

@Hari Seldon 2: tegnap ettem málnás tortát a francia péktől, bűntudattal :)

Hari Seldon 2 2017.06.29. 00:04:04

@Hari Seldon 2:
Ja várjunk most már másnap van itt...

Hari Seldon 2 2017.06.29. 00:06:48

@cat power:
Azt elhiszem. Nálunk sem tart sokáig.
(pékségben is jó, de a boltit is szertjük)

Fhunter 2017.06.29. 00:09:35

Nincs szabadság az ügynökségnél? Milyen baromság ez? 2 évet dolgoztam 3-4 ügynökségénél és mindenhol volt szabadság. Igaz, hogy volt akit kicsit meg kellett 'rugdosni', de mindenhol kifizettek. :D

Egyébként azon kívül, hogy hiányzik a család meg pár haver nem tudnék semmi érdemlegeset felhozni a hazaköltözés mellett.
Pedig én is már lassan 5 éve nyomom.

2017.06.29. 00:09:44

A kommentek érdekesebbek mint a poszt. Látom nehéz megemészteni, hogy valaki hazajött. Ha valaha megyek bárhová, hát az tuti nem Anglia lesz. London főleg, egy gettó... ha valaki azt szereti hát hajrá de azt gondoltam volna az emberek döntő többségének nem jön be. Koszos, embertelen és nagyon nehéz normálisan megélni. Megnézném Londonban hol veszek lakást úgy, hogy a bankhitelre a fizum ötödét fizessem ki...

zokogjatok 2017.06.29. 00:10:45

@Magua81: Persze hogy arra. Ha írnál egy olyan posztot, hogy Magyarországon minden szar, bezzeg London az ígéret földje, akkor az ilyen Pink félék maguk alá élveznének, kit érdekelne akkor a konkrétumok hiánya.

@Határátkelő:
"Pinknek van egy stílusa"
Ilyen stílusa sokaknak van, de feltűnően csak azok az ilyen stílusú emberek maradhatnak itt, akik az "éjjenakülföld szaramagyar" álláspontot tartják, az ellentábornál ez nem egy megértő "ilyen a stílusa" kommentet ér, hanem egy gyors bant.

gabors 2017.06.29. 00:15:25

@cat power: "Kiteszem a magyar zászlót azon a napon amikor megbukik a Fidesz, s megint lesz Magyar Köztársaság, egy élhető ország.
"

Azert vigyazz mert konnyen lehet a magyar zaszlodat megeszik a molyok !!! En kitennem mondjuk Aug 20-ra :-) csak par eve egy vihar ledontotte a zaszlorudunkat a haz elott es azota sem csinaltattam ujat (pedig van USA zaszlom ami a Capitoliumon is lengedezett am !!!) az volt a terv hogy az allampolgarsagi eskumre megcsinaltatom de nem lett belole semmi ... nem tudom talan erdemes utanna nezni es ha nem tul draga akkor megrendelni egyett

gabors 2017.06.29. 00:21:46

@cat power: tul szemelyes lenne nem kivanom en sem megmagyarazni hogy hol es mit csinalok de nem ugy ertettem hogy eggyutt sorozott velem a kert vegeben :-)))

gabors 2017.06.29. 00:23:23

@gabors: @cat power: tul szemelyes lenne nem... tovabiakat majd otthonrol ... nyolcra talan haza is erek ha nem lesz roncsderbi az utakon hazafele ....

pappito · http://pappito.com 2017.06.29. 05:35:16

hú, ez mozgalmas volt

részben a szerző egy kommentje után volt egy kis nosztalgiám, a blog úgy 3-4 évvel ezelőtt kinőtte már ezt a londonimosogató dolgot, de persze új gyerknek minden új

azért végigolvastam, de inkább nem kommentelek, már akkor irigy kutya lettem amikor még el se olvastam az egészt :)

Billy Hill 2017.06.29. 07:08:25

Nem olvastam el 300+ hsz-t, de remélem, neki lett esve a szerzőnek jó magyarosch módon! :-)

magua81 2017.06.29. 07:27:49

@puhacica: @Pink Petsch: @pappito: @gabors:

Don't hate the player,hate the game :) na gyerekek én mentem élni az életem szevasztok :)

kék madár 2017.06.29. 07:36:10

neha nem irigylem a hataratkelot/admint

Morgo1229 2017.06.29. 08:03:29

@Pink Petsch: a linkelt ingatlanokat nem gondolod komolyan ugye ? Ezek ilyen pincek. Mifelenk nem ilyen hazakban laknak az emberek. En somogyi vagyok.

Netuddki. 2017.06.29. 08:42:03

@Magua81: "Az angliai jogszolgáltatást meg hagyjuk, a sógorom angol, ez a heppje"

Biztos te írtad a levelet? A hozzászólásaidból nagyon nem ez jön le.

János Elek 2017.06.29. 08:42:33

@Pink Petsch: Ezek 40-50nm-es hétvégi szintes házak ,gondolom 20-25nm- es alapterülettel ! A 100nm-es pedig még kell költeni így ránézésre !Nem azt mondom,hogy nem lehet 7-8ért venni de az vagy olyan helyen van ,vagy pedig kell még rá bőven költeni !

Hari Seldon 2 2017.06.29. 09:07:03

@Netuddki.:
Angol sógor, az meg hogy ha magyar feleség.? Vagy én értettem valamit félre?

Payrollerwitch 2017.06.29. 09:22:50

@Hari Seldon 2: Ha van a posztolónak lánytesója, akkor még összejön az angol sógor.

Payrollerwitch 2017.06.29. 09:28:01

@gabors:
+1
Neki is van amúgy története, csak irigyek vagyunk, és nem értjük meg. :D

sunabajnok 2017.06.29. 10:45:01

Jobb is, ha nem terveztek külföldön. Nektek beilleszkedni nem sikerült. Emiatt minden szar, minden más, és itt Magyarországon minden rendben van. Ez nem baj. De a posztból nekem az jön le, hogy nem kimenni és a szamárlétrát megmászva eljutni valahová érzéssel jöttetek haza, hanem a semmit sem értem el 8 év alatt szájízzel.
az a rossz hírem, hogy ide is be kell illeszkedni. Szülni kell halálig, csok-ot felvenni, és élvezni a minimálnyugdíjat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.29. 10:46:40

@fhdgy: "De és ha, nem jön közbe semmi nagyon nagy gubanc, akkor már ezen a nyáron elmegyek Albániába, a terepet felderítendő."
Na, erről kérünk majd posztot is!

bpetya75 2017.06.29. 12:21:08

@Magua81:

Gyerek ki a lövészárokból. "Ha egy szöveget sokan félreértenek, az a szöveg akkor félreérthető. Hiába gondolja azt az írója, jelen esetben én, hogy pontosan fogalmazott – mert a kommunikáció elsősorban a befogadóról, és nem a közlőről szól."

Szerintem érdemes elgondolkoznod rajta. Amúgy Demeter Mártontól származik az idézet, aki az elhíresült aldis raktáros vs egyetemi oktató posztot írta pár napja a fácsén.

Az itthoni dolgaitokhoz meg sok sikert kívánok! ;-)

Muscari 2017.06.29. 15:23:33

@geegee: csatlakozom, engem is érdekelne.

Studiosus 2017.06.29. 19:40:55

miért gondolja bárki, hogy ha nem rak bele kb. 10 évet intenzív nyelv- és szakmai tanulással a jövőjébe, akkor ugyanolyan kurva jó lesz neki külföldön, mint a menő szakmával rendelkező bennszülöttnek?

Studiosus 2017.06.29. 19:41:03

egyébként most az a trend, hogy bemutatjuk a lúzereket, akiknek annak ellenére sem sikerült, hogy nyitva vannak a határok, és brutális mennyiségű információ áll rendelkezésre mind nyelvtanuláshoz, mind bármelyik szakma megtanulásához? nagyon előremutató...

magua81 2017.07.02. 20:08:50

@Studiosus: gondolom az egybites vilagkepedet keményen összezavarja volna ha megprobalod elolvasni ,pláne megérteni a posztot. De nem vagy egyedül,itt jó társaságra leltel.

Magua81 2017.07.02. 21:53:05

@bpetya75: kösz, nem nekem való ez. Ezért nem is kommentelgetek sehova.Igyekszünk,jól megvagyunk. Kint is megvoltunk,de egy idő után nem nyűgözött le az ottani felszínes világ.

magua81 2017.07.03. 08:46:51

@sunabajnok: örülök ha ez jött le neked. Nos a te kedvedért röviden: kimentünk dolgoztunk elment de lemondasokkal jár. Bátrak voltunk hazajöttünk és ez a húzás bejött. Itthon is le kell mondani dolgokról kint is.Mindenki el tudja dönteni mi a fontosabb.

zokogjatok 2017.07.11. 20:07:10

@Studiosus: "egyébként most az a trend, hogy bemutatjuk a lúzereket"

nem, most az a trend, hogy a "londonban milliárdos lettem mosogatásból, mert itt legalább MEGBECSÜLNEK" jellegű, nyilván tök megalapozott és igaz sikersztoriknál néha kissé árnyaltabb véleményeket is látunk

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása