oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 15. 06:30,  Forrongó Budapest, forrongó Magyarország? 379 komment

2017. május 15. 06:30 Határátkelő

Forrongó Budapest, forrongó Magyarország?

Amikor elolvastam Móni posztját, őszintén szólva kicsit bizonytalan voltam, mennyire illik a Határátkelőre. Aztán arra gondoltam, mégiscsak arról van szó, hogy miként látja egy Amerikából Magyarországra visszaköltözött magyar a jelenlegi helyzetet, úgyhogy végül is következzen ez a szokásostól kissé talán eltérő írás. (A képeket is ő küldte.)

cim_26.jpg

„Szeretném megosztani veletek, milyen érzés részt venni a mostani tüntetéseken.

Ez egy szubjektív vélemény. Egy ember véleménye, érzései, dilemmái. Egy magyar választóé, aki elmegy szavazni jövőre.  Ezek a félelmek, dilemmák egy társadalomnak tarthatnak tükröt, illetve tartsanak csak tükröt a politikusoknak is.

Tegnap vettem részt a hatodikon, azóta, hogy tavaly elmentem a pedagógus tüntetésre, ahol a zuhogó esőben állt a tömeg, nem mozdultak, tele volt a Kossuth tér. Egy békés tömegben álltam, akik nem balhét akartak. Annak a hévnek vége lett.

Azóta eltelt elég hosszú idő. Most valóban történik valami Magyarországon. A CEU és a civil szervezetek elleni törvényjavaslat elfogadásával megmozdultak az emberek.

De egy kicsit hadd lépjek még vissza az én első igazi megmozdulásomra.

2016. október 23.

Szerettem volna én is elmenni 2016. október 23-án kifütyülni Orbán Viktort a Kossuth téren. Megkerestem ez ügyben az Együtt képviselőit. Először telefonon, aztán email-ben. Elek Zsófiával váltottam egy pár szót, amiben megegyeztünk, hol lesz a találkozó.

Egy pár perccel később értem az Alkotmány utca - Bajcsy Zsilinszky út sarkához, ahonnan már elindult a tömeg. Nem volt megnevezve a párt, ami érthető, hiszen már előre bejelentették, hogy mire készülnek, és várható volt, hogy nem tárt karokkal várják majd őket.

Elindultam a tömeggel, odaléptem két lányhoz, hogy megkérdezzem, ők is az Együttel menetelnek-e? Az egyik elfordult és nem szólt hozzám, a másik kedvesen elmagyarázta, hogy nem. Ezek után kicsit megrémülve indultam egyedül a Kossuth tér felé. Tudtam, hogy ott olyan emberek lesznek, akik kíváncsiak Orbán Viktor beszédére, tehát Fidesz szimpatizánsok. De vajon, hogyan fogják fogadni az én sípolásom?

Már az is érdekes, ahogy most írom ezeket a sorokat és visszanézem az akkori cikkeket, hogy teljesen eltemetődött bennem a Népszabadság-ügy. Hogy is ne feledném el, amikor szinte minden hétre jut egy új balhé.

Közeledve látok egy nagy Népszabadság feliratot és a remény felébred bennem, hogy vannak még itt is olyanok, akik a megszüntetése ellen tiltakoznak, de ahogy közelebb érek, látom, hogy inkább örömünnep ez is. A felirat a Népszabadságot gúnyolja.

Már nagyon ideges vagyok. Egy dolgot tudok biztosan: sétálok az oroszlán barlangja felé. Normális vagyok én? Mi a francnak jöttem ide? Van egy gyerekem, akinek nincs szüksége egy összevert anyára. Túl szkeptikus vagyok? Később kiderült, hogy nem. Bizony azon a napon nőket is megütöttek a téren.

Még mindig gondolkozom, hogy be kéne menni, úgyis megtalálom előbb utóbb az Együtt politikusait. Visszafordulok, mert látom a kordont, és azt, ahogy átkutatják az embereket. 

Ez jó kifogás. A síp a nyakamban lóg, azt úgyis elvennék (azért arra kíváncsi lettem volna, hogy tényleg megmotoznak e engem is). Visszafelé menet látok velem szemben jönni színes bőrű fiatalokat nagy sporttáskával a kezükben. „Terroristák? Minek jönnek ezek Orbán beszédére? Úgyis megmotozzák őket, nem tudnak robbantani. Jézusom! Megmérgezték az agyam.” 

Ki mérgezte meg az agyam? A saját kormányom vagy maguk a terroristák? A terroristák, a saját kormányom és a média. 

Visszanyerem a józan eszem és megállapítom, hogy itt laknak valahol. Nekem pedig semmi keresnivalóm ebben a tömegben. Átmegyek a Blaha Lujza térre, ahol tüntetés van. 

Erre az érzésre mindig emlékezni fogok. Ilyen lehet az, amikor az ember az oroszlán barlangjából átkerül egy delfinekkel teli, óriás medence szélére. 

Szétnézek az embereken és azt érzem, hogy én ide tartozom. De aztán elkezdődnek a beszédek és közben jönnek kis dobozokkal pénzt gyűjteni. Szánalmasnak tartom, de elszégyellem magam, mert arra gondolok, hogy a másik téren Orbán Viktor beszél, ahol nem gyűjtenek semmire. Hiszen nekik nincs rá szükségük. Nekik van pénzük. Ők nem kérnek, csak elvesznek. Nekik nem kell alamizsna a néptől. 

Közben adnak is. A másik oldal mit ígér vajon?

Leginkább Hadházy Ákos beszéde marad meg bennem, aki azt is ki meri mondani, ha 2018-ban megint a Fidesz kerül hatalomra, forradalom kell. Látom a tömegben az arcokat. Akit több helyen is látok az Kunhalmi Ágnes, aki egyre szimpatikusabb nekem. 

Jönnek sorban a beszédek. Gyurcsány, Bokros, Karácsony Gergely. Miért érzem úgy, hogy az ellenzék elvérzik?  Nincs ereje ennek a tüntetésnek. Annak ellenére, hogy nagyon jó volt átsétálni ide a Kossuth térről, azzal az érzéssel megyek haza, megint nem történt semmi. 

Ha már Népszabadság. Az október 23-i tüntetés előtt volt a Szabad sajtó úton is egy tüntetés, ahol a sajtószabadságért tüntettek. Oda kivittem lányom is, lássa csak milyen érzés egy ilyen rendezvényen részt venni. Vett egy sípot, a kis okos. 

A rendezvény után békésen szétszéledt a tömeg. A Váci utca felé vettük az utat. Az egyetlen affér egy úriembernek köszönhető, aki szerintem alapjáraton őrült volt egy kicsit. 

Odakiabálta a tömegnek: csak szopjátok a Soros f…..t !!! 

2017. április 9. 

A CEU ügy felrázta Magyarországot!!! Látom a felhívásokat. Vasárnapra, április 9-re tüntetés szerveződik a CEU ellen irányuló törvényjavaslat miatt.

ceu.jpg

Lányommal indulok el. Eredetileg a Várkert Bazárhoz akarunk menni, de mivel lányom elaludt délután, ezért meggondolom magam. Adok neki egy kis időt a pihenésre. Sokkal jobban járunk.

Tömegközlekedést használunk. Senki nem fizette ki a bérletem. A 23-as buszt és a 2-es villamost vesszük igénybe.

Már a 2-es villamosból látom mekkora tömeg lesz. Mi leszállunk a Vigadó téren és elsétálunk a Lánc hídig. Ott még nyoma sincs a Budáról érkezőknek. Azt tervezem, hogy a menet végére állunk, nem akarok a tömegben lenni, de ez nem így lesz, mert beígértem a lányomnak egy fagyit, ezért visszasétálunk a Vörösmarty térre és mire újra a Lánc hídhoz érünk ott az eleje a menetnek. Egy kis teherautó hátulján óriás hangfalakból iszonyú hangerővel szól a zene. 

Szeretném, ha most valóban Ti is hallgatnátok ezt a zenét. Nagy hangerővel, hogy egy kicsit érezzétek mi volt ott valójában. 

Képzeljetek el egy ESZMÉLETLENÜL JÓ BULIT!!!!!!!

Táncoló fiatalok között menetelni, a Nádor utcában, akik vidámak, semmi haragot nem mutatnak. Látni a mosolygó emberek arcát a járdákon, az ablakokban. Azok az arcok egy dolgot tükröztek: ilyet még nem látott Budapest!!!!! 

A megafonba néha bemondják a szervezők hol tart a menet vége. Hihetetlen! Kiállok a járdára és megmutatom lányomnak, mennyien vannak a hátunk mögött. Ilyet utoljára 2001 novemberében láttam Manhattanben, ahol maratoni futók tömegét láttam.  Még így is óriási látvány volt, hogy a Nádor utca, jóval keskenyebb, mint a 1st Avenue.

ceuphoria.jpg

A hangszórós teherautó félreáll a Kossuth tér sarkán, a Nagy Imre szobor mellé. Mi is megállunk és nézzük, ahogy jön a tömeg.

MEGMOZDULT A VÁROS! FELÉBREDNEK AZ EMBEREK! MICSODA ÉRZÉS!!!!!!

A téren összegyűlik egy óriási tömeg. Használom a sípot, amit az én okos kislányom vásárolt a zsebpénzéből. Elcsórtam tőle. 

Egy idő után látom, hogy figyel egy férfi. Kicsit megrémülök. Hátha egy ellendrukker. Nem. 

Megszólal angolul: milyen jól fújod azt a sípot! Beszélgetni kezdünk. Franciaországból jött ide, egy hétig van Magyarországon. A fogait jött rendbe tetetni (most van itt egy orosz ismerős, aki azért nem mer Moszkvában fogorvoshoz menni, mert bizonyos fogászati termékeken is beviteli tilalom van). 

Elmondja, hogy a világ sok pontján tör előre a szélsőjobb. Náluk Marine Le Pen, ott van Trump. Amikor azt mondom neki, hogy jónak tartom a kerítést, amit a mi kormányunk épített, látom, hogy zavarba jön. Minden esetre megbeszéljük, hogy a következő tüntetésen ott lesz a Hősök terén. 

Megérkezik a férjem. Az 50. születésnapomon. Micsoda ajándékok! Itt van ő, forrong a város! Boldog vagyok! Közlöm vele, hogy másnap tüntetésre megyünk. 

2017. április 12. Hősök tere

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyien lesznek. Ezt a civil szervezetek hirdetik. Sok ismerős arcot látok, régi politikusok, mostani közéleti szereplők. A színpadon megjelent Ritók Nóra, akivel személyesen is találkoztam már (mert lehet ám az egyszeri embernek is kutatgatnia, kérdeznie, felelősségre vonnia… szabad ám a pálya).

Részlet abból, amit mondott: „Baj volt, hogy elkezdtünk beszélni nyilvánosan is ezekről a gondokról. Írtunk róla. Ahol tudtunk, ott szóltunk, kérdeztünk. Először csak kekeckedőnek bélyegeztek minket. Bajkeverőnek. Aztán ballibsinek. Mazsihisztának. Sorosbérencnek. A munkánk kommunikálásával kiszorultunk az ellenzéki sajtóba. Mert a kormányzati média, az maximum a hazug sárdobálásig jutott velünk kapcsolatban. Később elindultak más dolgok is. Jöttek figyelmeztetések, fenyegetések, a következmények emlegetései. Aztán ellenőrzések sora.  Majd az alapítványunk életében az elutasított pályázatok időszaka következett. Korábban magunk írtuk, sikeresen, ma már a pályázatíró cégek sem állnak szóba velünk, fölösleges munkát beletenni, úgyis elutasítanak minket.” (A részletet innen vettem ki.)

tabla.jpg

Ritók Nórához és az én szubjektív véleményemhez még annyit, hogy amikor a pedagógus tüntetésen is felszólalt, szerintem érezhető volt a lelkesedés gyengülése. A cigányok helyzete nehogy javulna, de romlik és a társadalom részéről még mindig nagyon gyenge az érdeklődés. Pedig ők nem migránsok. Nóra egyébként itt, a Hősök terén, óriási tapsot kapott. Ebben a tömegben, úgy tűnt sokkal inkább elismerik a munkáját.

A tüntetésnek vége. Megindul a tömeg az Andrássy úton. Mi is megyünk. Nem tudjuk mi lesz, de azt látjuk, hogy nagyon elszántak az emberek.

Lányom már éhes és beígérem neki, hogy az Oktogonig sétálunk, aztán elmegyünk enni. Az Oktogonnál kicsit megáll a tömeg és tanácstalanság alakul ki. Nagyon sokan leülnek a tér közepén, blokkolva a forgalmat.

Közben szól a zene és látszik, hogy több parti is van kialakulóban, amiben nemcsak fiatalok vannak, de idősebbek is. Például egy idősebb úr Bob Marleyt játszik egy óriás magnóból. Innen biztos, hogy most nem akarunk elmenni. Van egy kis étterem, ahol nincs sor, a sor a Nemzeti Dohányboltnál van. Pizzát eszünk és nem akarunk hazamenni.

Odalépek a Hír TV stábjához és megkérdezem, hogy a tömeg, ami elindult közben a körúton a Margit híd felé, hol tart vajon és hová mennek? Ő sem tud semmit. Közben egy lány beszél telefonon, aki már tudja, hogy a tömeg eleje a Margit hídnál jár. Egyértelműnek tűnik, hogy a Parlamenthez indultak. Odajön hozzám egy férfi és azt kérdezi, most mi történik? Elmondom neki, mit hallottunk és hogy szerintem induljon mindenki a Parlamenthez.

repulovel_jottem.jpg

Óriási hangulat van. Valaki odaszól egy idős hölgynek, aki le akar ülni a villamos megállóban: „Ne tessék leülni, nem fog jönni a villamos!” 

Most így utólag már tudjuk, hogy egész éjjel nem jött. Még az Oktogonon egy biciklis férfi a téren ücsörgő fiataloknak azt mondja: „Minek ültetek le, nem ülni jöttünk?” Én örülök, hogy ott vannak, blokkolják csak a forgalmat, hadd lássa a város, hogy mi történik. 

A tömeg azokat is megszólítja, akik csak sétálgatnak a városban: „GYERTEK VELÜNK! GYERTEK VELÜNK!” 

A Nyugatinál az Alkotmány utca felé vesszük az irányt. Az autósok nagyon frusztráltak, itt ugyanis nincs rendőri segítség. A tömeg megy a feje után, az autósok pedig jönnek le a felüljáróról és egyesek nagyon idegesek. 

A Kossuth téren óriási a tömeg. A rendőrök védik a bejáratot. A tömeg pedig mondja a magáét. 

Áder Jánosra nagyon mérgesek. A „BAJSZOS SZAR!” egyértelműen neki szól.  Ezt az eposzi jelzőt kiérdemelni csak valami nagyon „szar” dologgal lehet. 

De mérges a tömeg még valaki másra is. Most azt kérem az olvasóktól, hogy dúdolják a Beatles Yellow Submarine c. nótából ezt a részt: „We all live in a yellow submarine, a yellow submarine, a yellow submarine.” Erre a dallamra kezdték a fiatalok ezt kántálni: Bayer Zsolti a jó k… anyád, a jó k….. anyád, a jó k…..anyád! 

Ebből sejtettem, hogy az említett újságíró tollából valószínűleg megint valami mocsok jött elő. Később otthon elolvastam. Sajnos.

Arra, hogy a dallam a Beatles től jött csak másnap jöttem rá, otthon. Férjem nem volt rest és elővette a Google-t, hogy megfejtsük miért is ezt a nótát választották a fiatalok: 

„The music-loving inhabitants of Pepperland are under siege by the Blue Meanies, a nasty group of music-hating creatures. The Lord Mayor of Pepperland (Dick Emery) dispatches sailor Old Fred (Lance Percival) to Liverpool, England, where he is to recruit the help of the Beatles (John Lennon, Paul McCartney, George Harrison, Ringo Starr). The sympathetic Beatles ride a yellow submarine to the occupied Pepperland, where the Blue Meanies have no chance against the Fab Four's groovy tunes.” 

(Pepperland zeneszerető lakosai a Kék Dögök - egy csapatnyi mocskos, zenegyűlölő teremtmény - uralma alatt élnek. Pepperland polgármestere (Dick Emery) elküldi Öreg Fredet, a tengerészt (Lance Percival) Liverpoolba, ahol a Beatles segítségét kéri. A szimpatikus Beatles egy sárga tengeralattjáróval érkezik a megszállt Pepperlandre, ahol a Kék Dögöknek nincs esélye a Fantasztikus négyes dallamaival szemben – a groovy szóra képtelen vagyok magyar megfelelőt találni, hiába a szótár, talán Amerikában élő hippyk tudnának segíteni).

Egyszer csak rádöbbenek, hogy milyen más színben látják a fiatalok a világot. Zseniálisnak tartom, hogy akkor a tömegben éppen erre a dalra kezdték meg a válaszukat arra a mocsokra, amit újságíró nem engedhetne meg magának.

NEM IJEDTÜNK MEG!!!!!!

Én még szeretnék maradni nagyon, de már este 10 óra van. Elindulunk a 15-ös busz megállójába. Akkor látjuk, hogy egy óriási tömeg érkezik a Duna part felől, a Kossuth téri metró oldaláról.

Szerintem, ez az a része a tömegnek, akik az Andrássy úton tovább mentek az Erzsébet tér felé (de csak találgatok, mert akkora tömeg volt, hogy nem láttuk az Oktogon másik felén mi történik).

A rendőröket felvonultatják. Először csak páran állnak a Parlament bejáratánál. Aztán ahogy látják, hogy egyre nagyobb a tömeg, egyre többen vonulnak fel a lépcsőre. Rájuk büszke vagyok. Csak a dolgukat végzik. Türelemmel. Amikor a tömeg a Beatles dallamra skandál, többen közülük is mosolyogni kezdenek.

2017. április 16. Szabadság tér

Húsvét van. A férjem és lányom elmennek a családi húsvéti vacsorára. A vendéglátók kicsit zokon veszik, hogy a család helyett a tüntetést választom, de úgy érzem ez most nagyon fontos. Minél több ember menjen a tüntetésekre!

Szép lassan gyűlik a tömeg és sokan leszünk a végére. Ez egy buli. 18 órától este 22-ig van meghirdetve. Táncoló fiatalokat látok, és nagyon sok ismerős arcot az előző tüntetésekről. Sokan vannak az idősebb generációkból is.

tabla_3.jpg

Egy idő után leülök a játszótérre, ami a tér színpadhoz képest levő, hátsó részén van. Ülök a télikabátomban és nézem a gyerekeket, akikről megállapítom, hogy nem magyarok. Mezítláb, rövid ujjú pólóban rohangálnak a homokozó és a vízcsap között, hogy homokvárat tudjanak építeni. 

Arra gondolok, hogy ezek az emberek itt élnek köztünk. Megtisztelnek bennünket a bizalmukkal, a választásukkal. Azzal a választással, hogy ezt a fantasztikus, gyönyörű, lüktető Budapestet választották otthonuknak. 

Mi meg bezárunk egy egyetemet, ahová esetleg az ő homokvárat építő gyerekeik mennének. 

Amikor Gulyás Márton és Varga Gergő lépnek a színpadra óriási üdvrivalgás van. Nekik én azért vagyok nagyon hálás, mert mertek festékkel dobálózni és felvállalni, hogy megbüntetik őket érte. 

Azért is nagyon hálás vagyok, mert az emberek kiálltak mellettük és elmentek a Bíróság elé. 

Egy kisebb csoportosulásra leszek figyelmes a színpad mellett sétálva. Egy férfi nagy hévvel magyaráz valamit, de nem értem, mert nagyon hangos a zene. Mögötte egy kopasz férfi hátrafelé nézeget, kicsit szerintem ijedten. Nem sokan vannak. 

Elmegyek, mivel látom, hogy rögzítésre kerül az egész. Később látom a Gulyás Mártonnal készített interjúban, hogy mi minden hangzott el ott. Többek között azt próbálták bizonygatni, hogy ha nem a Fidesz lesz a kormányzó párt, ebben az országban anarchia lesz. 

A bulinak valóban vége 10-kor. Rögtön a Kossuth tér felé indul a tömeg, de hamarosan el is indulnak az Oktogonhoz. Ők a bulizós fiatalok. Hazamegyek. 

2017. április 22. Oktogon

Kétfarkú Kutyapárt. Kovács Gergely. Élőben még szimpatikusabb. Ez az ember úgy tűnik, csak mosolyogni tud. Elmegy mellettünk. Megérintem a karját és csak annyit mondok neki: köszönjük. 

Na, ilyenen még nem voltam. Szeretném leírni, hogy részemről egyértelműen a mai magyar kormány „mellett” szól a szarkazmus. Nem azok ellen, akik még mindig rájuk szavaznának. Joguk van hozzá. Nekem meg jogom van tüntetni!  WE ALL LIVE IN A YELLOW SUBMARINE… - mondaná a Beatles. 

Furcsa érzés. A sarkon egy csomó tábla van a falnak támasztva. Azt hallom, hogy lehet belőle választani. Én a SOROSTALANSÁG feliratot választom, hiszen nekem annyi közöm van ahhoz a bizonyos, sokat emlegetett milliárdoshoz, hogy amikor a cigány magyar ellentét okai kezdtek érdekelni, akkor belebotlottam projektekbe, amiket ő finanszírozott. Nekem az volt a benyomásom, hogy egy jó ember, aki nem sajnálja a pénzét valami jóra fordítani. 

Halljuk, hogy a menet a Blaháig fog menni. Nagyon sok rendőr van, de úgy tűnik, most a forgalom nem lesz leállítva. A tömeg egy része a járdán megy, nagyobb része az úton. 

A velünk szemben levő forgalom nincs leállva, és a villamosok is járnak, így a rendőrök nagyon résen vannak, hogy a villamosok nehogy elüssenek valakit, de egy idő után már nem tudják kontroll alatt tartani a tömeget, akik a villamos síneken is gyalogolnak. 

A tömeg közben spontán „hülyeségeket” kiabál: orosz villamost, orosz villamost! A Blahánál, ahol rákanyarodunk a Rákóczi útra az Astoria felé, valaki kapcsol és elkezd ordítani: jobbra fordulunk, jobbra fordulunk! 

Az Uránia mozi mellett hangos füttyögés kerekedik, mert a Színház- és Filmművészeti Egyetem épületének ablakaiból egy pár fiatal lekiabál, nem túl hízelgőn nyilatkozva a Fideszről. A tömeg üdvrivalgással fogadja őket. 

Úgy látom, hogy egyre többen vannak az utcákon. Nem gondoltam, hogy ennyi ember lesz. 

Az Erzsébet térre érkezünk. Ami nagyon nem tetszik, az a zene. Túlságosan trágárnak tartom. 

2017. május elseje 

A Momentum szervez tüntetést a Szabadság térre, ahonnan a Hősök terére lesz a vonulás. Lányom nem örül, de neki is jönnie kell. Másnap két tanára is jelezte felé: láttunk a tüntetésen (jó pont, tőlem a tanárok felé). 

Hamar odaérünk. Előtte persze a beígért fagyi lányomnak. Fél hatkor még csak lézengenek az emberek. Kicsit félek, hogy kevesen leszünk, de nem. Hat előtt már úgy látom, hogy tele a tér. 

Zászlókat osztanak. Fel kell iratkoznom. A nevemet diktálom be és majd a zászlót le kell adni a Hősök terén. Egy nagy EU-s zászlót választok, amit kitartóan lengetek egész este. 

A színpadhoz közel állunk. Ott áll Fekete Győr András. Odalépek hozzá és annyit mondok neki: köszönjük, hogy vagytok. Egy kicsit beszélgetünk. Kérdezem tőle, milyen érzés járni a vidéket? 

Azt mondja, nagyon jó beszélgetni az emberekkel, de érezni rajtuk, hogy félnek. Sokan nem akarják az arcukat adni. Nagyon fontosnak tartom, hogy az emberek a politikusoknak visszajelezzenek. Bármivel. Egy köszönömmel, egy cikkel, amiben leírják, hogy igenis fontos, hogy megbecsüljük a munkájukat. A Hadházy Ákosét is. Aki nem új szereplő, mint a Momentumos fiatalok, de nagyon fontos munkát végez.

Kunhalmi Ágnesét, aki ott van a tüntetéseken (láttam), és aki az egyik legszenvedélyesebb magyar politikus. 

Kicsit késve indul a tömeg. Elmondják milyen útvonalon fogunk eljutni a Hősök teréig (milyen egészséges egy tüntetés, majd egy óra gyaloglás). A közlekedéssel akadt egy kis gond. 

A kedvenc képeim, amikor látom az embereket az ablakokban. Ők éljenzik a tüntetőket (kevés kivétellel, akiknek ezt olvasom le az arcáról: szánalmas bagázs). Azt érzem ebben a tömegben, hogy korántsem olyan az ereje, mint a hatalmas CEU mellett kiálló tömegének, de ezek az emberek bármilyen tüntetésre elmennek, csak szervezze meg valaki. Szeretnének valahová tartozni és hisznek abban, hogy lehet változtatni a dolgokon és kell is. 

Egy hete választották meg Emmanuel Macront, akiről még egy éve, valószínűleg senki nem gondolta volna, hogy Franciaország elnöke lesz. Egy év alatt annyi minden történhet. Nálunk is. Van itt is egy erő, akik a semmiből jöttek. 

Ott álltak a nagyon hidegben a főváros különböző pontjain és aláírást gyűjtöttek. Meghirdették a NOlimpia mozgalmukat. Láttam, ahogy a budai Allee Bevásárló Központ előtt állnak. Beszélgettem velük, kekszet vittem nekik. Láttam, hogy nemcsak fiatalok támogatják őket. 

Egy 40 körüli férfi odament a hozzájuk és letett eléjük két jó nagy adag kávét. Nem mondott semmit, csak mosolygott és továbbment. Beszélgettem az egyik aktivistával, aki annak idején Orbánnal akarta megváltani a világot. Most azt kérdezi: mi történt ezzel az emberrel? 

Az emberek örülnek, hogy van egy új párt. Fiatalok, akik változást akarnak, akik „szüzek” még a politikában, ártatlanok és nagyon hatékonyak. 

A Hősök terére az elsők között érkezünk. A kezdés elcsúszik, mert várják a beérkező tömeget, ami megint nagyon nagy. 

Az egyik kedvenc részem Fekete Győr András beszédéből, amikor azt kéri az emberektől, bocsássák meg, ha néha hülyeségeket nyilatkoznak. Ez lényeges. Ne az legyen a szemünk előtt, hogy lehet belekötni ilyen fiatal politikusokba. Óriási dolgot csinálnak. Én támogatom őket. A honlapjukon lehet szakpolitikai tanácsokat adni. 

Kedves Fekete Győr András, kedves Momentum! 

Ajánlom szíves figyelmetekbe a Határátkelő Magyarország 2.0 pályázatát! (Nem vagyok bérblogger, nem kapok fizetést ezért, senkinek nem vagyok csatlósa, a magam nevében beszélek.) 

Nőügyekről 

Ezeket a hölgyeket szeretném megszólítani: 

Bartos Mónika, Bene Ildikó, Csöbör Katalin, Czunyiné Bertalan Judit, Dunai Mónika, Mátrai Márta, Molnár Ágnes, Selmeczi Gabriella. 

Szemerkényi Rékát hazarendelte Szíjjártó Péter az Egyesült Államokból. Az újságírók szerették volna megtudni , hogy mi volt az oka. Orbán azt válaszolta, hogy nőügyekkel nem foglalkozik.

Hölgyeim! Önök mit gondoltak akkor Magyarország miniszterelnökéről?  Önök meddig fognak asszisztálni a párt társaik ámokfutásához? Kérdezhetném ezt a férfiaktól is, de most nőügyekről van szó.

tabla_4_nougy.jpg

Én is elgondolkoztam azon, hogy helyes-e egy megemlékezésen kifütyülni Orbán Viktort, olyan emberek között, akik valóban emlékezni szeretnének. 

Alig van már lehetőség arra, hogy mi, az emberek találkozzunk valamilyen módon az ország vezető emberével, aki szerintem kezdi elfelejteni, hogy Ő szolgál minket, nem mi őt. 

Én tisztelem azokat a szavazókat is, akik még mindig a Fideszt látják az egyetlen útnak.  De ők is tiszteljenek engem, és azokat, akik tüntetéssel fejezik ki a nemtetszésüket. 

Bayer Zsoltot most szeretném letegezni, hiszen úgy értelmeztem az „üldözöttek lesztek” olvasása után, hogy mi is le vagyunk tegezve. Szerintem nem fog megijedni senki egy ilyen cikktől. Sőt, ez csak olaj a tűzre. Szintén olaj a tűzre minden ilyen hír

Amiben újra és újra kiderül, hogy a mostani kormánypárt végtelenül le- és alábecsüli a magyar embereket. 

Én is adtam egy voksot a Fideszre. Egyetlen nyamvadt voksot. Dr. Vas Imrére. Tudtam, hogy nagy a tét, mert a kétharmados többség óriási hatalom. Erős kormányt akartam látni. Mutassa meg a Fidesz, mit tud kihozni az országból a hatalmával. Megmutatták. 

Nekem nem tetszik, amit látok és néha már valóban azt érzem, amit Szél Bernadett elmondott egy parlamenti felszólalásában: „A jó érzésű ember behány maguktól!” 

De mitől is forog nekem a gyomrom? 

Magyarország-Sopron: Vasútépítés

2015/S 219-399064

Tájékoztató az eljárás eredményéről

Építési beruházás 

A nyertes gazdasági szereplő neve és címe

Hegyhát konzorcium (tagjai: Swietelsky Vasúttechnika Kft. és R-Kord Kft.)
Nagy Sándor tér 14.
9500 Celldömölk
Magyarország 

A szerződés értékére vonatkozó információk

A szerződés eredetileg becsült összértéke:
Érték: 9 500 000 000 HUF
Áfa nélkül
A szerződés végleges összértéke:
Érték: 13 299 713 467 HUF
Áfa nélkül

Csak választ szeretnék kapni a kérdésemre, hiszen Önök ezt a beruházást közpénzből fogják kifizetni. Miért kap ez a cég majdnem négymilliárd forinttal többet. Hol az a négymilliárd forint? Ha ott van a vállalkozók zsebében, ők mitől érnek ennyit? 

Orbán Viktor azt mondta egy parlamenti felszólalásban, hogy ők mindent legálisan csinálnak. 

Én egy őszinte, becsületes, bizakodó, naiv ember vagyok. Ami a legjobban arcul csap engem, ahogyan Önök elvárják tőlünk, hogy azt gondoljuk ez a pénz valóban Mészáros Lőrincé lesz. 

Van egy pénzváltó cég. A reptéren kint vannak, nemrég rájöttem, hogy a városban is van belőlük. 

Dollárt akartam váltani a lányomnak. 224 forintot kínálta egy dollárért. Valami nem stimmel. Pár napja még 283-t láttam. A következő sarkon, már valóban 280 felett volt a dollár vételi árfolyama. 

A turisták bemennek egy ilyen helyre, ahol hatvan forinttal kevesebbet kapnak egy dollárért és két perc múlva rájönnek, hogy átverték őket. Legálisan. Erkölcsösen? 

Van egy ajánlatom Önöknek. Bevállalom a Parlament takarítását. Lesz egy cégem és annyit kérek, hogy én kaphassak mindössze 1 milliárd forinttal többet, mint amennyit a szerződés ér (kiegyezem évi 1 milliárddal). 

Az 1 milliárd forintot jó célra fogom használni. Felkeresem Ritók Nórát és tárgyalok vele egy olyan intézmény létrehozásáról, ahol hátrányos helyzetű családok egészen pici gyerekeit fogjuk intézményi keretek között gondozni a családok bevonásával. A gyerekek korai fejlesztésben részesülnének. Nem viccelek. Erre szerintem nagyon nagy szükség lenne. 

A tüntetésekről a két kedvenc pillanatom: ahogy áll a tömeg, néma csendben a zuhogó esőben egy percen át a Kossuth téren. Ahogy ezt skandálják a Momentum színpada előtt a Hősök terén: Itt akarunk élni!!!!!! 

A következő tüntetés május 20-án lesz, Felcsúton.

HÍRMONDÓ

Let’s go!

Ami a hét első munkaajánló posztját összeköti, az az, hogy mindegyik állás esetében elvárás az (eltérő szintű) angol nyelvtudás. De nem kell megijedni, az ajánlatok magyarul vannak.

Csúnyán megszívatták a hazacsábított fiatalokat 

A Gyere haza, fiatal 2015-ben indult és tavaly állt bele a földbe, ám most a jelek szerint annak testvérprogramja, a Vállalkozz Itthon Fiatal! is hasonló sorsra jutott. Akik belevágtak, azok rondán ráfaragtak.

Dupla pénzért maradnának a fiatalok

A pályakezdők elégedetlenek a jövedelmükkel, illetve magasabbak a bér-elvárásaik, mint amennyit a munkaerőpiac a frissen végzetteknek kínál. Egy felmérésben a megkérdezettek azt mondták, a piaci bérek duplája az a bérszínvonal, ami miatt nem választanák a külföldre költözést.

Ki takarít majd az angolok után? 

„Egy dolog biztos: bárki is nyerje a június 8-i választásokat, ha az újdonsült brit kormány azt akarja, hogy a brit vállalkozások a jövőben is gyarapodni tudjanak, akkor a képzések mellett biztosítani kell egy olyan bevándorlási rendszert, ami megfelelő mennyiségű munkaerővel látja el az országot.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7312505393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.15. 21:33:27

@nyuszigonosz: "Maradnál az autóalkatrészeknél, jobban járnál, mert a poltikáról fogalmad sincs. 
Dobálódzol itt olyan dolgokkal, amiket, sejtem te magad el sem olvastál. Mert akkor tudnád mi is van benne, miröl is szól. 

Ezenkívül véleményt alkotsz föleg olyan dolgokról, amikröl semmit nem tudsz."

- barcsak irtal volna konkretumot, de nem sikerult.

sírjatok 2017.05.15. 21:33:49

Én nagyon örülök hogy a posztoló ilyen jól érzi magát a tüntetéseken, a rokonaimnak kicsit szarabb volt 2006-ban mikor hazafelé menet megverték őket a leesett azonosítószámos rendőrök. Hozzáteszem egyikük sem huligán volt.

Szóval ha szeret így szabadon tüntetni, akkor szerintem inkább Orbánra szavazzon.

sírjatok 2017.05.15. 21:34:03

@Shanarey: "Például, mert ők úgy loptak hogy az átlagembert ez nem érintette."

Gondolom azért lett az államadósság 50-ről 80%, mert ez az átlagállampolgárt nem érinti. Gondolom azért szorultunk az IMF-re mert annyira jó volt a kormányzás. Feltehetőleg azért húzott el mellettünk az összes ország, mert keveset loptak. Hagyjuk már.

Nagy különbség, hogy az egyik kormány konkrétan egy államcsődöt produkált a kormányzása végén, a másik meg "nem nőtt eléggé" meg "túl sokat lopott".

sírjatok 2017.05.15. 21:34:09

@Bredpitt Monika: Nos majd meglátjuk 2018-ban :D

sírjatok 2017.05.15. 21:34:14

@Bredpitt Monika: Ez a putyinozás ez gyanúsan hasonlít a sorosozásra.

Bredpitt Monika 2017.05.15. 21:42:33

@sellőlány: azért is adtam ezt a címet, mert a vidék még rosszabb, mint az én budapesti ismerősöm, aki nem tudja ki az a Mészáros Lőrinc

vidéken még inkább el vannak zárva az emberek a hírektől, ők nem is tudom mennyire látják mi történik a városban, de a Momentum megkezdte az országjárást,

a remény hal meg utoljára, jó éjt

gabors 2017.05.15. 21:47:53

@Bredpitt Monika: "hogy nem tudtak szavazni, hiába regisztráltak emailben (én telefonon, de soha nem jött visszaigazolás) szóval elég furcsa volt ez az egész " en elhiszem hogy volt ilyen is ... nekem sikerult a helyi jegyzotol kaptam pdf-ben hatarozatott ... nem emlekszem pontosan mennyivel elore csinaltam meg de ment sot az EU-s szavazasnal is ment... amugy barmi aprosag miatt is elutasitottak hallottam en is ilyet ha pl az otthoni cim nem egyezett a lakcimkartyaval pl.

Mondjuk vittem a kinyomtatott hatarozatot amin mindenfele iktato szam meg egyebek volt, de nem tudom mit tudtam volna tenni ha nem lettem volna rajta a valasztoi nevjegyzeken.

Nalad nen tudom mi lehetett a hiba, en is szkeptikus voltam ezert is csinaltam vegig mert tudni akartam tenyleg mukodik-e es lattam hogy pl az en korzetembol 50 felett voltak az atjelentezettek (mert ugy lehetet latni a listat amin megkerestek a nevem :-)) De pl Budapestrol nagyon sokan az egyik terem csak BP-ieknek volt

Olyan nem volt hogy bemesz es szavazol mint mas orszagoknal (pl Romania) ... en 10:30 korul voltam ott es ha nem is volt hosszu sor de voltak rajtam kivul is boven.

2017.05.15. 21:58:32

@sírjatok: Köszönd meg a garázda elvtársaidnak, akik szétverték a Belvárost, kicsi narancskullancs.

2017.05.15. 22:00:26

@sírjatok: Tőletek tanulta. Vagy nem tetszik, amikor a saját stilusotokat visszakapjátok?

2017.05.15. 22:02:42

@swing gitan: Hagyd már, fidesztroll, ismerem a "munkásságát". iztos cimlapos a poszt, és ideette a fene.

sírjatok 2017.05.15. 22:11:00

@szÖveges professzor: "nem kissé szánalmas, hogy mást sem lehet hallani, csak hogy Mo-n '89 óta minden kormány egy szar, minden politikus lop, a többség folyton elégedetlen"

Totál igazad van, ez tök szánalmas. Szerencsére fentebb vannak azért józanabb hangok (nem kell csontig benyalni egy kormánynak sem, reálisan azt kell nézni, hogy melyik mit teljesített és mik az alternatívák).

Az a baj, hogy sokan valami csodavárásban élnek. Nem azt nézik, hogy van X, Y és Z párt, és ez ebben jó, a másik meg abban és összességében ezért meg ezért én erre szavazok. Hanem verik magukat a földhöz, hogy ha egy kormány nem tökéletes, bénán old meg valamit, akkor azonnal le kell váltani, mert egy kitalált tökéletes kormány ezt jobban csinálná.

Mint valami vénkisasszony, aminek egyik kérő sem jó, mert nem a szőke herceg jött a fehér lovon, amilyennek elképzelte.

Urb 2017.05.15. 22:11:04

@Hari Seldon 2: Pedig ez lesz, nem tökéletes, de az alternatíva meg...

sírjatok 2017.05.15. 22:11:09

@Pink Petsch: akkor szerinted is butaság mindkettő? Minden mögött Sorost látni vagy minden mögött Putyint látni?

Shaktee 2017.05.15. 22:12:42

@Pink Petsch: öt kopek per hozzászólás fityeszkotona

Bredpitt Monika 2017.05.15. 22:14:12

@Paula H.: bocsanat, erre holnap valaszolok, koszonom, hogy elolvastad

gabors 2017.05.15. 22:14:14

aircrash in NJ .....

Shaktee 2017.05.15. 22:14:53

@sírjatok: vladimir általában képes oldallal áll vikihez hogy az jól hozzáférjen.

Lásd a tuareg fotót.

2017.05.15. 22:18:54

@sírjatok: Szerintem húzzál el erről a blogról, mert rohadtul nem a te közeged. Kb. ennyi a mondanivalóm számodra.

2017.05.15. 22:20:52

@swing gitan: Ja, és ha elkezdtek vele kommunikálni széttrollkodja az egészet. Viszonylag értelmes, a többiekhez képest, de azért ő is eljut végül a libsi-bolsizáshoz, és közben teljesen kisiklatja az egész kommentfolyamot.

tnt 2017.05.15. 22:21:02

szép dolog a szabadságharc ... ebben az országban mindig leszarták vagy eltaposták ... amíg vannak akiknek ennyire kedvez az adórendszer és a családi támogatás ekkora kedvezményekkel nem fog fityesz ellen szavazni .... tüntentgetni meg jó szórakozás lehet zuhogó esőben .... kell a népnek a szórakozás a politikusok meg otthon röhögnek rajta ...

FutureFry 2017.05.15. 22:21:26

@gabors: @sellőlány:
A levélben szavazásnál a legtöbb helyen (mindenhol?) aláírásellenőrzés van (mondjuk jó kérdés, hogy az hogy megy - de legalább az a konkrét szavazat ismerete nélkül történik), és személyesen is le lehet adni a borítékot, nem kell postára adni.

2017.05.15. 22:28:08

@gabors: Miért, mit csináltak még, testüregvizsgálatot? Bemész, bemondod a neved, ellenőriznek a jegyzéken, aláirsz, szavazol, szevasz!

sírjatok 2017.05.15. 22:31:06

@swing gitan: de most erre mit kéne válaszolnom?

Nézd én normálisan idejöttem, leírtam a véleményemet, akkor is ha nem egyezik a tiétekkel. Igen, szerintem ma szabadabban lehet tüntetni, nem, nem forrong a város, igen, meglátjuk 2018-ban, nem, a Fidesz nem kizárólag szar dolgokat csinált, igen, jobbnak érzem az MSZP-nél, igen, megindokoltam. Erre a következő "válaszokat" kaptam:

narancskullancs, troll, 888, ötkopekes hozzászóló, vladimir seggét nyalja orbán, saját stílusodat kapod vissza

Komolyan? Az a vicc, hogy aztán meg sírdogáltok azon, hogy jaj miért nincs nemzeti minimum meg értlemes párbeszéd. Itt volt a bőgatyás alkalom, lehetett volna beszélgetni a fidesz alternatíváiról vagy bármiről, maradt a hülyefizetettputyinbérenctrollozás. Eh minek is próbálkozok.

FutureFry 2017.05.15. 22:31:17

@FutureFry: Ja, és online lehet ellenőrizni, hogy megkapták-e (és elfogadták-e) a levélben küldött/leadott szavazatot.

sellőlány 2017.05.15. 22:31:49

@FutureFry: Kellene ide egy jó kis összefoglaló poszt - ezt most @Határátkelőnek is írom, ami leírja a külföldön élő magyarokra vonatkozó szabályozást, teendőket, határidőket és néhány határátkelő tapasztalatát is megemlíti, hogy miképp zajlott egy ilyen külképviseleti v. levélben történő szavazás. Gabors már leírta a NY-it, az 1:1-ben mehetne is posztba. Na, jó éjt mindenkinek. (300+ komment van eddig, tök jól felverte Mónika a politikai állóvizet. :-D)

Shaktee 2017.05.15. 22:31:57

Konok Péter

Orbán Viktor harckocsit koszorúzott Pekingben. Szép harckocsi volt, olajzöldre festve, rajta vörös csillag - kicsit hasonlított egy üveg Heinekenre, de azért szebb volt. Erős, autonóm, dacos; olyan "nem hagyjuk, hogy beleszóljanak a nemzet ügyeibe" érzés lengte körül.
Orbán Viktor megállt szemben a harckocsival, a lövegcső alatt, kezében az emlékezés művirágai (az emlékezet rövid, de a műanyag szinte örök életű). A harckocsi elejére egy kis kampót hegesztettek, hogy oda lehessen a koszorút akasztani. A kampó mellett csúf, barnás folt.
- Az micsoda? - kérdezte Orbán Viktor a foltra mutatva, mert a folt kicsit oda nem illőnek tűnt az amúgy igen csinos harckocsin.
- Az ott a nép - válaszolt a tolmács, miután megkérdezte az Orbán Viktorral együtt koszorúzó kirendelt kínai elvtársat (vagy urat? ezt még nem sikerült Orbán Viktornak tisztáznia magában, de mindegy, nem volt egy hamleti, vívódó figura).
- Ez szép, hogy így pacekba, rögtön a harckocsi elején! - bólintott Orbán Viktor. - Sosem szabad a népet szem elől tévesztenünk.

FutureFry 2017.05.15. 22:33:18

@sellőlány: Ja, bocs, ha félreérthető volt - én az amerikai rendszerről írtam.

sellőlány 2017.05.15. 22:34:52

@sírjatok: Olvass visszább a kommentek között, azok is fel lettek sorolva. Aztán majd meglátod, hogy mit kezdesz velük. Engem nem zavarsz, amíg értelmesek az érveid. Nah, tényleg lépek.

2017.05.15. 22:37:47

@sírjatok: Rövidre zártunk. Láttam, hogy trollkodsz szét, például comment.com-os posztokat a hülyeségeiddel. Most nem hagytuk, hogy eljuss a libsi-bolsis végkifejletig, és közben nyomd a "csak a Fidesz"t.
Itt csúnya libsi-bolsik vannak, akik mind libbantak és soros-bérencek, ráadásul zsidók is. Szóval, tünés!

gabors 2017.05.15. 22:38:27

@FutureFry: "A levélben szavazásnál a legtöbb helyen (mindenhol?) aláírásellenőrzés van (mondjuk jó kérdés, hogy az hogy megy - de legalább az a konkrét szavazat ismerete nélkül történik), és személyesen is le lehet adni a borítékot, nem kell postára adni. "

Mihez hasonlitjak?

igaz valamit ala kell irni amikor szemelyit vagy lakcim kartyat csinaltat az ember

Ja igen a konzulatuson is volt egy nagy doboz (atlatszo volt) amibe levelbeni szavazatokat lehetett beledobni .. de ez megint mindenfele regisztracio nelkul tortent a rendes szavasnal kellett termeszetesen utlevel ellenoriztek meg a nevet a listan ...

FutureFry 2017.05.15. 22:41:38

@gabors: Bocs mégegyszer, én az _amerikai_ választásokon történő levélben szavazás mikéntjét írtam le (mondjuk ez államonként valamennyire változó lehet).

sírjatok 2017.05.15. 22:48:47

@Pink Petsch: "Szerintem húzzál el erről a blogról, mert rohadtul nem a te közeged. Kb. ennyi a mondanivalóm számodra. "

o.O a szíves marasztalást nem veszem komolyan.

Valóban nem az én közegem, ezért is lett volna érdekes értelmesen beszélni. Elküldtél a picsába, jegyezd meg hogy nem miattam nem lett értelmes vita vagy beszélgetés. Szerintem írtam megfontolandó dolgokat mind az ideális választásról (illetve annak lehetetlenségéről), arról hogy valós alternatívák közül lehet választani, meg a korábbi kormányzatok és a fidesz teljesítményéről. Érvelhettél volna, vitázhattunk vagy beszélgethettünk volna, maradt a " hülye putyinbérenc troll, húzzál innen". Hát... én legalább megpróbáltam.

...az meg hogy hogyan lehet egy tök nyíltan politikai posztot félrevinni a politikával, most már mindörökké rejtély marad :D

gabors 2017.05.15. 22:50:28

@FutureFry: " Bocs mégegyszer, én az _amerikai_ választásokon történő levélben szavazás mikéntjét írtam le " itt meg nem szavaztam, de mentem a felesegemmel igy latni lattam hogy megy. De NY-ban nem is lehet levelben szavazni absentee (illetve csak ugy hogy valami OKOT kell megadni) sot ha jol tudom eloszavazas sincs mint sok allamban (igen allamonkent jelentosen eltero szabalyok vannak) ebben NY allam nagyon le van maradva .... talan nem is akarjak hogy tobben szavazzanak

Herr Géza 2017.05.15. 22:53:22

@sírjatok: Na ezen stílszerűen besírok: "a rokonaimnak kicsit szarabb volt 2006-ban mikor hazafelé menet megverték őket a leesett azonosítószámos rendőrök. Hozzáteszem egyikük sem huligán volt."
Ez pont olyan, minthogy 45 után nálunk senki nem volt nyilas, csak beépült kommunista. Majd 90 után mindenki rohadtul antikommunista lett, még a munkásőrök is.
Aranyos kis sztori a békésen hazafelé sétáló rokonokröl, akiket a gonosz Gyurcsány rendórei megvertek....
Andersen úr nem rokon véletlenül???

2017.05.15. 22:55:59

@sírjatok: Nem, te mindig igy inditasz, aztán lenyomod a propaganda-dumát. Játszon veled, aki nagyon unatkozik. Ismerlek már. Hess!

Herr Géza 2017.05.15. 22:56:55

@sírjatok: Apuci, ha nem írsz tömény hülyeségeket (ld. iménti kommentemet), akár beszélgethettünk is volna...

Csodabogár 2017.05.15. 23:10:52

@swing gitan: Nem csak Romániában vannak határon túliak, hanem Ukrajnában is és Szlovákiában is. Bár az utóbbiak állítólag nem voltak annyira lelkesek mint a két másik csoport.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.15. 23:25:35

@Bredpitt Monika: ne lovald bele magad. Ha a kormanyzo parton mulik az eleted akkor inkabb valtoztass rajta!
Hihetelen, mennyire be lehet hulyiteni az embereket. Azt hiszik hogy a valoban lenyeges dontesek a kormanyzati szinten szuletnek.
Regota koztudott hogy a nepnek kenyer kell es cirkusz. Az megvan, meg is lesz.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.15. 23:25:35

@Bredpitt Monika: "Azt mondja, hogy úgy tűnik, nemcsak Orbánnal kapcsolatban merült fel, hogy Putyin zsarolja valamivel, hanem most már többeknek az a véleménye, hogy Trumpot is szorongatja valamivel. 

Még a végén kiderül , hogy Putyin a világ ura."

- az osszeeskuvesi elmeletek toletek sem allnak tavol.

Dikusz 2017.05.15. 23:28:22

@Shanarey: nekem júniusban jár le a személyim, kb három hete csináltattam meg. 8 napos határidőt adtak meg, hogy addigra elkészül.
Ezzel nem is volt gond, időben kaptam az értesítést.
Mikor elmentem érte, elkérték a régit, el is vették annak rendje és módja szerint. Nem adták vissza érvénytelenítve mint eddig.
Viszont azt is mondták, hogy egyenlőre ne dobáljam el a TAJ-kártyát/adókártyát/egyebeket, mert nem aktiválható az új személyi, nem tudták megmondani mikor lesz, még megközelítőleg sem...

kék madár 2017.05.15. 23:37:58

@sírjatok: az, hogy hazugsagokat irsz, nem az erveles kategoria. Elozo rendszerben hany jobbos ujsagot zuztak be?
Ha tenyleg ervelni probalnal, elobb keress ra, hogy miert szegyen ma magyarnak lenni, ha a kormanyt legitimnek tekinted (ami egy remenysugar - mert a valasztasokat elcsaltak)

kék madár 2017.05.15. 23:41:15

@FutureFry: es az amerikai rendszerrol minek irtal ide, csakugy? :)

Dikusz 2017.05.15. 23:44:48

@Bredpitt Monika: félre ne érts, tetszik a bizakodásod, de én nem vagyok ilyen derűlátó. Bár neked lenne igazad, és lenne hatása a tüntetéseknek. Szívvel-lélekkel veletek vagyok.
Eddig nem láttam eredményét a tüntetéseknek, egyiknek sem.

A Momentum számomra olyan, mint annak idején az LMP volt. A nevében más politikát ígért, semmit nem tudtak megváltoztatni, szépen belesimultak a többi párt közé. Az SZDSZ-ről inkább nem mondok semmit, és nem azért, mert fideszes/jobbikos vagyok.

Hari Seldon 2 2017.05.15. 23:45:50

@nyuszigonosz:
Nagyon aktív. Meglátjuk. Az érződik rajta, hogy eléggé nagyléptékben gondolkodik. Hollande után erős a kontraszt.
Most egy centristább Republikánust választott miniszterelnőknek. Ezzel vélhetően sok jobbos szavazatot (vagy legalábbis eleget) begyűjthet.
A FN kisebb válságba került. A párt legnépszerűbb arca, a Marion elment. Maradt erős embernek a Filipo aki a sorti Euro programot nyomatta. Azzal nem futnak messzire.
Szóval még az is lehet, hogy koalíció sem kell majd Macronéknak, és meg lesz a többség egyedül is.

gabors 2017.05.15. 23:54:20

@swing gitan: hat ez csak nagyon altalanos feltetelezsek sorozata semmi tobb (elmeletileg lehet ilyen marmint impeachment) ... de trump-tol barmi kitelik

Dikusz 2017.05.15. 23:58:15

@Shanarey: ezzel teljesen egyetértek. a 2010-es kormányváltást követően olyan söprést végeztek abban a hivatalban ahol dolgoztam, hogy csak úgy füstölt, azért is, mert ellenzéki volt.
Előtte soha nem tapasztaltam ilyet, félelmetes volt. Megmukkanni nem mertem fél évvel a nyugdíj előtt.

NorthPier 2017.05.16. 00:13:57

@Bredpitt Monika: 'vidéken még inkább el vannak zárva az emberek a hírektől, ők nem is tudom mennyire látják mi történik a városban"
Bizony... Se tévé, se rádió, net, az meg mi...?
Ugyan már...

FutureFry 2017.05.16. 00:15:09

@kék madár: A levélben való szavazás biztonsága volt az apropó.

gabors 2017.05.16. 00:44:01

@swing gitan:
@gabors: " de trump-tol barmi kitelik " az oroszoknak kikotyogott valami nagy titkos infot :-(((

gabors 2017.05.16. 00:47:25

@swing gitan: erre csak a mid-term 2018-as valasztasok utan van barmi esely HA a demokrataknak legalabb 22-25 korzetet megnyernek (es nem viszitenek el egyet sem) .... ugyanis a Kongresszusnak kell megszavazni mindezt eloszor ...

de minden lehetseges

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2017.05.16. 00:59:01

Azért egy blognak el kellene döntenie miről akar szólni és ahhoz tartania magát! Most ennek a blognak ez a bejegyzése pár napon belül már a harmadik olyan, ami inkább politikai jellegű és egyértelműen egy politikai kisebbség nézőpontját képviseli. Ez meglehetősen csalódást keltő, mert eddig abban a hiszemben olvastam az itt leírtakat, hogy objektív a blog. Ezek után már nem vagyok biztos benne, hogy az eddigi objektivitás nem csak beetetés volt, vagy csak ügyesebben ment a politikai manipulálás.

montroyal ( CAN qc) 2017.05.16. 01:22:26

mindegy ki irta de jo osszefoglalo kissebik rossz a fidesz? vagy jol teszik mert haok nem lopnak el a komcsik a libsik a sorosbérencek lopnak el .. OV es gangje csak megvedi a penzt nehogy az ellenseghez jusson ,,szoval itt az idezet ; ha nem igaz ezek utan az M1 bol fogok tajekozodni .. valasztani ugyse megyek ..

Magyarországot végképp eladósítja a harmadik Fidesz-kormány!
Jelenleg is brutális az államadósság! Jövőre meg kell kezdeni a Letelepedési kötvények visszavásárlását, azt ugyanis öt év után az adófizetőkkel kamatokkal terhelten vásároltatják vissza. A bevételt elvitték a Rogán Repülős Tóni-féle kör offshore lovagjai. Az államadósságunk is nagyon jelentős! Igaz, nem az IMF-nél, hanem egyéb bankoknál és a magyar állampolgároknál vagyunk eladósítva.
Paks II-re az oroszoktól, a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítására, illetve kiépítésére Kínától összesen 4500 milliárd forint körüli hitelt vesz fel a harmadik Orbán-kormány. Ezzel évtizedekre eladósodik az ország. Hozzáértők szerint a Budapest–Belgrád vasútvonalnál történő építkezés soha nem fog megtérülni. Paks II. évek óta haveri kifizetőhelyként is funkcionál, nemsokára belép ebbe a körbe a Budapest–Belgrád vasútvonal is. A kereskedőházak is a haverok jólétét szolgálják, az adófizetők nem győzik kifizetni a számlájukat.
A következő kormány, akár negyedik Orbán-kormány, vagy más kormány lesz, nagy bajba fog kerülni a hatalmas fizetnivalók miatt. Az uniós pénzek nem fognak tovább ömleni, mert 2021-től az unióban új költségvetési hét év következik. Ráadásul özönlenek a migránsok is, ami szintén jelentős kiadást okoz. Nagy-Britannia az új költségvetési időszaktól már nem lesz befizető. Ezért a jelenlegi kormány 2018-ig le akarja hívni a 2020-ig járó uniós pénzeket, és félő, hogy le is nyúlják. Odalett a magán-nyugdíjpénztári pénz is, mintegy 3000 milliárd forint. Akik visszatértek az állami nyugdíjalaphoz, rosszul jártak, mert még mindig nincs meg a beígért egyéni számla, és nem kaptak még csak egy igazolást sem arról, mennyi pénzük tűnt el a nagy kasszába.
A Letelepedési kötvények haszna a Rogán-féle offshore lovagokhoz került (140 milliárd forint körül), jövőre viszont meg kell kezdeni a visszavásárlásukat kamatokkal megterhelten. Ezt a kötelezettséget viszont nem az offshore lovagoknak, hanem a magyar adófizetőknek kell teljesíteni.
Mivel az ország összeszerelő üzemként funkcionál, és a haszon kikerül az országból, vajon mennyi esély marad a talpon maradásra? A magyar társadalom egyre rosszabb, a haveri kör egyre jobb helyzetbe kerül.

kék madár 2017.05.16. 01:22:34

@Madnezz:
miert kellene eldontenie egy blognak, hogy mirol szol? Ekkora baromsagot regen ovastam. De segitek: ez a blog mindig arrol szol amit a blog gazdaja publikal.
Ne olvasd. Menj vissza a 888-ra.

gabors 2017.05.16. 01:33:45

@Madnezz: "mert eddig abban a hiszemben olvastam az itt leírtakat, hogy objektív a blog. "

ez olyan mint sor :-) objektiven persz a kobanyi vilagos a nyero nem a csiki sor

montroyal ( CAN qc) 2017.05.16. 01:46:07

@Madnezz: @IT Knight: egy politikai kisebbség nézőpontját képviseli.

narancskodosok mikor hagyjatok abba ezt a szamolast .. a szavazatok szamaiban 2,1 millio szavazott a fideszre es 2, 8 millio aki nem szavazott a fideszre + akiknek ellehetetlenitettek a szavazasat vagy szarja le mert ugy kevertek a kartyakat hogy csak ok gyozzenek meg amugy is szarjak le az egesz politikai bagazst (mint én)..

akkor most a kissebseg a tobbseg sot 2\3-dal

pappito · http://pappito.com 2017.05.16. 04:29:20

@Madnezz: " Ez meglehetősen csalódást keltő, mert eddig abban a hiszemben olvastam az itt leírtakat, hogy objektív a blog."

ne a blogra haragudjál, ha átbasztad magad.
Az nem volt gyanús, hogy az elmúlt 5-10+ évben lelépett magyarkák beszélgetnek itt, akiknek a nagyrésze nem azért ment el, mert Mo túl jó volt nekik...

ez az álnaiv csalatkozás viszont kiba vicces, értékelem :)

somlobodog 2017.05.16. 05:43:45

@Bredpitt Monika: ne már... Egy 1.8millios városban 35 perc a belvaros. És ezért imádod. 52es villamos vagy 23as busz? Szép igényes pontos és gyors... Percre ugyanennyi idő alatt érek be a grand central-ra itthonrol. Legkondi, csend. Én is szeretem Budapestet de a tomegkozlekedestol tényleg kifordult a gyomrom meg attól is hogy az a pár autó mekkora dugót csinál az agresszív paraszt soforokkel. Tizenévesen megfogadtam ha egyszer lesz kocsim sose bkvzok. Így is tettem, nagyon ritkán szegtem meg az igeretem. Szoval jó Budapest de 35 perc bkvzasnak örülni kicsit fura nekem...

somlobodog 2017.05.16. 05:43:45

@Arthamyr: oké, de akkor amiért egész életemben dolgoztam azt miért orokolje egy féreg állam a saját gyerekem helyett? Vagy akár a felét. Az örökösödési ado/illeték alacsony mértékben sztem is indokolt. Az ingatlando is. De valahol az a normális hogy a saját gyerekemért hajtok nem azért hogy még több segélyt fizessenek meg legyen pár extra stadion... És nem csak a vagyon az amivel torzul az életben való indulás. Hanem a gének is, meg a neveltetes, stb. És igen, nem akarom hogy a gyerekem a nulláról kezdje. Önzés? Nyilván. Amire figyelni kell sztem hogy tudja hogy a vagyon nem jár neki és hogy nem automatikus. De ezt ne egy önkényes adofajta határozza meg

somlobodog 2017.05.16. 05:43:45

@IT Knight: az én jó teljesítményemnek a gyerekem legyen a haszonelvezoje. Ne az állam vagy más gyereke. Gondolom a nettó 6 kilodat te se osztogatod hétvégén a Blahán. Indulj te is minden hónap elsején azonos helyzetből mint a homeless. Na hagyjatok a marxista faszsagaitokkal.

somlobodog 2017.05.16. 05:43:45

@Herr Géza: :))) ja a @sírjatok rokonok épp előtte voltak fodrásznál de rosszul vágta a hajat úgyhogy minden mindegy alapon gyorsan kopaszra borotvaltak a fejüket. Október, hideg idő, így a bordzseki is kellett. Fújt a szél, vitték a simaszkot. Véletlenek sorozata:)))

Arthamyr 2017.05.16. 08:46:20

@somlobodog:
1. Az állam ne legyen féreg. Az állam normális esetben a társadalom kockázatkezelő (pl. egyénileg nehezen felvállalható egy ritka, de nagyon költségesen kezelhető betegség kezelése, viszont ha eloszlik 10m emberre, és köztük várhatóan 100 kapja meg, havi 1000ft befizetésével lesz elég pénz, és mindenki biztonságban van) és a közös vagyont (pl. utak, stb.) kezelő szerve lenne, valamint elősegítené a gyerekek, fiatal felnőttek megfelelő képzését, számát.
2. Elsősorban nem arra gondolok, hogy az én vagy a te pár milliódat vágják meg, bár nekem erre sincs gondom, sosem fogok jelentős örökséghez jutni, és ha lesznek gyerekeim, igyekszem majd úgy nevelni őket, hogy megálljanak a saját lábukon. Az örökösödés korlátozása alatt arra gondolok, hogy a milliárdos gyerekei ne kezdjék milliárdosként az életet. És amúgy igen, kezdje mindenki (közel) nulláról, és mindenki oda jusson, ahova a szorgalma és a tehetsége eljuttatja, és ne alapítsanak dinasztiákat. Nem látom jónak, ha valaki az életét akár csak 50 millióval kezdi (ami nem nagy pénz, ezt még becsületes munkával, szerencse nélkül is össze lehet hozni egy élet/pár évtized alatt), ezzel hatalmas (behozhatatlan?) előnyt kap a többi fiatallal szemben.

Arthamyr 2017.05.16. 08:56:16

@szalka240: Valamilyen szinten rendben van, hogy akinek jól megy a szekér, az járjon rosszabbul (amúgy az egykulcsos adóval is rosszabbul jár). De cserébe elvárható lenne valami kompenzáció, a minimum, hogy a kedvezményezettek tisztelettel kezelik, és nem fogják fel úgy, hogy nekik járnak a dolgok. Ezen kívül, minél jobban szolidáris (és kevéssé igazságos) az újraelosztás, a kedvezményezettek annál kevésbé vannak kényszerítve, hogy megoldják a problémáikat, megváltoztassák az életüket, a sikeresek meg annál frusztráltabbak, és annál jobban rá vannak kényszerítve, hogy megváltoztassák az életüket. Ez demotiváló és kontraproduktív.

Arthamyr 2017.05.16. 09:03:45

@Buchhalter: Az általad leírt pluszokkal együtt is azt mondom, hogy Orbánnak mennie kellene (nem fog, simán nyernek, akár kétharmad is lehet), a sok mocskot nem menti fel, hogy pár dolgot az elődökhöz képest kifejezetten kompetensen oldottak meg.
A posztolóval meg semmi gond nincs. Én ugyan nem értem meg a (szerintem indokolatlan) optimizmusát, hitét, lelkesedését de ha mindenki csak olyan mögé állna be, akinek van reális esélye nyerni, sosem lenne semmilyen változás és sokkal nehezebb lenne lentről építkezni. Nagyon jó, hogy vannak ilyen emberek is, én szurkolok nekik.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.05.16. 10:17:40

@Arthamyr: Ugyan én is a folytonos adó pártján lennék (a sávos adó egyszerűen számítható számítógép nélkül, de ma már ez nem szempont, egy folytonos adófüggvényt is ki tudna értékelni a gép), de szerintem félreérted a sávos adózást. Ugyanis ezek az összefüggések arra is fennállnak.

Nagyon egyszerűsített rendszerben legyen mondjuk bruttó 1,8 MFt/évig 10%, 3,6 MFt/évig 15%, afölött 20%. Ez nem azt jelenti, hogy ha keresen mondjuk 2,4 MFt-t, akkor annak a 15%-át (360 kFt) kell leadóznod, hanem azt, hogy 1,8 MFt-nek a 10%-át (180 kFt), és (2,4 MFt-1,8 MFt)-nek, azaz 600 kFt-nek a 15%-át (90 kFt), azaz összesen 270 kFt-t.
Ugyanígy ha keresel 4 MFt-t, akkor nem 800 kFt az adó, hanem 1,8 MFt * 0,10 + (3,6 MFt - 1,8 MFt) * 0,15 + (4 MFt - 3,6 MFt) * 0,2 = 180 kFt + 120 kFt + 80 kFt = 380 kFt.

Az a(x) függvény így is folytonos és szig. mon. növekvő.

Arthamyr 2017.05.16. 10:43:55

@Gerusz: Nem értem félre, de igazad van, nem jól fogalmaztam meg, nem azt sikerült leírni, amit szerettem volna. Azt szerettem volna leírni, hogy a magasabb részre fokozatosan nagyobb adó rakódjon. a(x) amúgy egykulcsos adó esetén is szig. mon. növekvő, egy sima egyenes. :) A sávos adó mértéke a legmagasabb sáv felé konvergál a jövedelem növekedésével. Ha elég távol van valaki a legfelső sávban, gyakorlatilag a legmagasabb sávot fizeti, én ezt nehezményeztem. Mindenesetre (mint ugyanebben a hsz-ben írtam), az is nagy baj, hogy a sok pénz szerintem elpárolog, nem szívesen fizetném be amíg látom, hogy emberek állami megrendelésekből meggazdagodnak.

tsabus UAE 2017.05.16. 10:44:42

@Pink Petsch: Bocsi, de ez nekem tipikusan a "lefizetés" kategóriába esik:
erdely.atlatszo.hu/2017/03/20/hataron-tuli-tamogatasok-2-az-allando-tetelek-es-a-legjobb-baratok/
Ráadásul, az eredmények azt mutatják, hogy működik is...

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.05.16. 10:58:44

@Arthamyr: Második és harmadik ponttal egyetértek, rengeteget lopnak, és így senki se fizet szívesen adót. Amíg Magyarországon éltem, úgy kiskapuztam, ahogy tudtam (teljesen legálisan, hozzátenném, de megérte adót optimalizálni). Itt Hollandiában nem fogok, három okból: 1.) Az elvonás eleve nem olyan magas, 2.) Bőven kényelmesen meg tudok élni a nettómból, 3.) Ugyan ha megnézném a költségvetést, biztos lenne benne olyan tétel, amivel nem értek egyet, de azt látom, hogy az ország működik és fejlődik, nem pedig azt, hogy Mark Rutte valamelyik strómanja gazdagodna Zuckerbergnél is gyorsabban.

Adóügyben: felső sávot pedig úgy kell meghúzni, hogy ne sok embernek essen a fizetésének mondjuk a 2/3-a a legfelső adósávba. Mondjuk minimálbérig 0%, minimálbér és átlagbér között 10%, átlagbér és az átlag két és félszerese között 15%, afölött 20%. Az valóban nem lenne jó, ha egy pályakezdő, vagy akár 5-6 év tapasztalattal rendelkező mérnök effektív adókulcsa 1-2%-ra lenne a felső kulcstól, de hadd ne ejtsek krokodilkönnyeket azért, ha valaki havi egymillió bruttó után (Magyarországon soknak számít, itt nem annyira) 19,9%-ot adózik.

De Magyarországon még nem is az SZJA a legnagyobb teher. Eleve a bruttóból lejön még kismillió egyéb járulék, aztán még a bruttóra (!) is rakódik egy csomó a cég által fizetendő faszság (amit az alkalmazott már nem lát), és így lesz egy dolgozó bérköltsége a nettó kétszerese.

Volt még olyan ötlet, hogy az ÁFA legyen magas. Azzal pedig az a gond, hogy megint a szegényebbeket bünteti, mert ők a pénz nagyobb részét költik el, és kisebb részét takarítják meg.

Demi78 2017.05.16. 12:23:33

(Partallastol fuggetlenul, bar nem titkolom hogy jo lenne mar a valtas)
Szerintem amig tancikalnak a tuntetok, zenelnek, udvariasan kiterve az agresszorok, a rendorok stb utjabol, addig el sem hallatszik az utca zaja az illetekes elvtarsakig. Nezzetek meg Venezuelat, ott celt fognak erni hamarosan!

Egyre nagyon jo az otthoni helyzet. Azon hezitalva, hogy otthon keressek munkat es visszakoltozunk vagy itt kinn vegyek a kiscsaladunknak hazat es maradunk evtizedekig, akarhanyszor felmegyunk a hirportalokra, mindig az ittmaradas mellett dontok. Talan nem is veletlenul.

Egyebkent kedves HATARATKELO, egy nyilt felkeres: Te otthon vagy? Kinn vagy? Lehet, hogy egyedul vagyok ezzel, de semmit sem tudunk Rolad, itt mar mindenki kiteregette a szennyest:).

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.05.16. 14:38:30

@Demi78: Valahogy úgy sejtem, hogy HÁ nem egyetlen ember.

adg 2017.05.16. 14:44:23

@sellőlány: mar nincs magyar cimem, a kovetkezo szavazason akar teszt is vehetnek. De fentebb feirtam, miert nem fogok.

Shaktee 2017.05.16. 14:46:51

Szabó Tímea

Nem adjuk a fóti gyermekotthont Mészáros Lőrincnek! Elég volt a kormány lopásaiból, a gyerekek kisemmizéséből!
Hazudik Balog Zoltán, hogy a fóti gyermekvárost azért kell bezárni, hogy a gyerekek a korszerűtlen nagy intézményekből családias otthonokba kerüljenek. A fóti gyerekvárost ugyanis már 15 éve átalakították családi házas otthonokra, ahol kerekesszékes, fogyatékossággal élő gyerekek laknak gyönyörű, zöld környezetben Fót belvárosának közepén. Most kiszakítják őket innen, elszakítják őket a nevelőiktől, hogy a túlzsúfolt hatvani, zalaegerszegi és kalocsai otthonokba vigyék. Az ombudsman szerint nem csak túlzsúfoltak, lerobbantak ezek az intézmények, de gyakoriak a bántalmazások is. Na, ez pont nem kitagolás, hanem annak az ellenkezője, a gyerekek betagolása borzalmas nagy intézményekbe.
A legújabb információ pedig az, hogy a gyerekek egy részét nem is a hatvani gyerekotthonba küldik, hanem a város szélén levő gyártelepen húznak fel nekik új épületeket. Tudjuk, hogy Mészáros Lőrinc szoros kapcsolatban áll a hatvani polgármesterrel Horváth Richárddal is.
A Fidesz-KDNP megint lesöpörte a javaslatomat, hogy ne zárják be az otthon, de nem adjuk fel! Azonnali választ várok Balogtól a felröppent hatvani hírekkel kapcsolatban, és arról is, hogy milyen tanulmány bizonyítja, hogy a fóti gyermekotthon rosszabb, mint a többi, ahova most viszik őket. Ha kitagolás, akkor miért nem Zalaegerszeggel vagy Kalocsával kezdik? A fóti dolgozókkal együtt egy civil egyeztetést hívunk össze, ha már a kormány ezt nem volt hajlandó megtenni. Megmentettük a Pető Intézetet, a fóti otthont sem adjuk a fideszes tolvajoknak!
(fotó: borsonline.hu)

gabors 2017.05.16. 15:50:02

@Pink Petsch: " Miért, mit csináltak még, testüregvizsgálatot? Bemész, bemondod a neved, ellenőriznek a jegyzéken, aláirsz, szavazol, szevasz! " Kellett ervenyes "magyar" ID vagy ervenyes szemelyi, vagy ervenyes MAGYAE utlevel (ez ha jol emlekszem meg az emailben is benne volt.

Ugy emlekszem az otthoni szavaskor is kell valamelyik igazolvany annelkul nem lehet szavazni (az usa-val ellentetben persze itt is allamonkent kicsit mas, de altalaban nem kell)

gabors 2017.05.16. 16:00:52

@Gerusz: "Nagyon egyszerűsített rendszerben legyen mondjuk bruttó 1,8 MFt/évig 10%, 3,6 MFt/évig 15%, afölött 20%. Ez nem azt jelenti, hogy ha keresen mondjuk 2,4 MFt-t, akkor annak a 15%-át (360 kFt) kell leadóznod, hanem azt, hogy 1,8 MFt-nek a 10%-át (180 kFt), és (2,4 MFt-1,8 MFt)-nek, azaz 600 kFt-nek a 15%-át (90 kFt), azaz összesen 270 kFt-t.
Ugyanígy ha keresel 4 MFt-t, akkor nem 800 kFt az adó, hanem 1,8 MFt * 0,10 + (3,6 MFt - 1,8 MFt) * 0,15 + (4 MFt - 3,6 MFt) * 0,2 = 180 kFt + 120 kFt + 80 kFt = 380 kFt."

Ez kb igy van az USA-ban (szovetsegi jovedelemado) csak van meg annyi hogy 0% kb $10,000-ieg azonkivul mindenkinek jar X levonhato (meg vannak amiket lehet reszletezni) ... amit kompenzalnak egy bizonyos osszeg (par szazezer) felletti minimum adoval szoval azert okosba 0-at nem lehet kihozni egy. ma 6 sav van a legmagasabb (ha jol emlekszem) valami 36% de nem biztos mert annyit meg nem kerestem :-((

azert termeszetesen ennel komplikaltabb mert csaladi adozas van osszeadodik a jovedelem gyerek utan X osszeg levonthato stb

sellőlány 2017.05.16. 16:31:13

@adg: Azért gondold ezt meg át... hátha.

London2009 2017.05.16. 17:17:02

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: velem mindig mellenyulsz. Mar ezerszer leirtam neked, hogy mi nem ket minimalberbol tengodunk es van penzunk mortgage-ra is, gyerekre is, nyugi.

montroyal ( CAN qc) 2017.05.16. 18:38:53

@tsabus [UK]: wow ... nekunk kanadai magyaroknak nem jar neheny millio euro ...

egyebkent emlekszem a kovetkezo valasztasra valami 1 millio(?) uj hatarontuli szavazot igertek .. vajon dolgoznak ezen ($) ?

Fekete Pestis 2017.05.16. 21:12:27

@Shanarey:
"Például, mert ők úgy loptak hogy az átlagembert ez nem érintette."

Nos, ez nem igaz.
Az MszP lopásai érintették csak igazán az "átlagembert", akit a ( milliárdos) miniszterelnöknek anno volt pofája "gazdagnak" bélyegezni.
M.o-n 2010 elött az effektív adókulcs 5X% volt 25 KEUR-s fizetésekre.

Míg ök aztán tényleg ellopták az egész országot - csakúgy, mint a fidesz. Csak míg a fidesz a középosztályt [ vagyis azokat, akik a Ny-Eu-ban megkereshetö pénz 60-70%-ért M.o-n a multiknál dolgoznak] normális SzJA-val sújtja, a baloldaliak megkopasztották.

A fidesz ( mint máshol is monttam már) eléggé retrográd politikát folytat, aminél az ellenzék szinvonalasabb [ mármint intellektuálisan ]. Mondjuk ez nem nehéz - még a katalinsziliknek meg a mónikalampertéknak sem. Csakhogy az anyagiak döntök - ha a baloldal nyer, a "gazdagok" megkopasztása [ mint ahogy a rolexórás gazember be is jelentette] folytatódik. A szegénység viszont ( amivel a baloldali kormányzás a magas SzJA miatt jár) létbizonytalanságot szül, és az minden kreativitást megöl.

Most, hogy idöleges adóamnesztiában részesültem, látom, hogy a brutális SzJA ( ami NyEuban van és ami az mszp ideje alatt volt] mennyire visszahúzza az embert. A cég nem tud annyit adni, amennyiböl én is elégedett lennék, mert a rohadt adó elviszi. És az egyenlösdi ( ti. hogy az tölem lehúzott pénzt másnak odaadják) azt jelenti, hogy p.l. a lakászerzés duplán megnehezedik: az én pénzem az adó miatt kevesebb, de mivel ezt másnak odaadják, az extra keresletet teremt, ami az árakat felveri. Kártékony és igazságtalan dolog ez.

Én már nem szavazgatok M.o-n, de pusztán az SzJA rendszer ( na meg a családi adózás) miatt Orbánéknak drukkolok. Ez ugyanis példaként szolgálhat NyEu számára, ahol az ujraelsztás olyan megcsökösött tabu, amit illö lenne végre ledönteni már.

Ha a kedvezö SzJAt megszüntetné az orbán, akkor viszont semmi rokonszenves nem maradna belöle, ami miatt érdemes lenne rá szavazni.

==============================================

Végezetül: szerintem jó lenne az ilyen politikai témákat nem ide hozni megvitatni [ ez különösen vonatkozik a poszt által hálistennek csak megpendített bevándorlási/migrációs témára is - föleg annak NyEu hatásaira/következményeire]

Fekete Pestis 2017.05.16. 21:56:36

@Gerusz:
" 1.) Az elvonás eleve nem olyan magas"

Ez nem igaz. A legfelsö adósáv 56KEUR nál van, ami 52% marginálisan.
Nincs jelentös családi adózás, söt ami van, azt is leépítik.
Az ovoda 1.6KEUR/hó nem leírható az adóból.
A TB nincs teljesen benne az adóban, kell havonta legalább 100-150 EUR-t meg külön perkálni.

Az ovoda + nemlétezö családi adózás miatt egy 90KEURs fizetésböl bajosan lehet egy 3 fös családot eltartani ha a feleség nem keres.

Csak egy példa a "kevés adóra". Itt, NLD-töl 350 kmre van egy gyakornokom, aki nulla tapasztalattal az elö munkahelyén 4000 EUR net/hó-t keres. Ez Hollandiában 82 KEUR bruttó / év, amit kb. 15 év tapasztalattal lehet ( ugyanabban a szektorban) összehozni.

A családi adózás nemlétezése és az extra betegbiztosítas miatt az adók ( nekem ) m;eg Skandináviában is alacsonyabbak voltak, mint NL-ben.

Istennek hála, a gazember PvdA-sok [ ugye a "sterke schouders moeten de zware lasten dragen" meg a "nivelleringsfeest"] jól megbuktak. Mondjuk engem ök se sokáig nyuztak, mert Dániáig meg sem álltam elölük ;) . Most hogy rem. jobboldali kormány jön, tán az adót ( inkomstenbelasting) is visszaviszik a 2012 elötti mértékre ;)

Arthamyr 2017.05.16. 22:02:07

@Fekete Pestis: Te komolyan gondolod, hogy Nyugat-Európában a Fideszt (sőt, magát Magyarországot és tetszőleges aktuális kormányát) komolyan veszik, és követendő példaként tekintenek rá?! :)
Amúgy én is ellenzem az újraelosztás ilyen formáját, de azt pl. biztosítani kellene, hogy minden gyerek egyenlő oktatásban részesüljön, és egyenlően induljon neki az életnek. Ez esetben az újraelosztás igenis nagyon hasznos a társadalom számára, ugyanis produktív és jó mentalitású új generáció jön létre, ez az egyetlen lehetőség a fenntartható jövőre.

Arthamyr 2017.05.16. 22:06:34

@Fekete Pestis: "Ez nem igaz. A legfelsö adósáv 56KEUR nál van, ami 52% marginálisan.
Nincs jelentös családi adózás, söt ami van, azt is leépítik.
Az ovoda 1.6KEUR/hó nem leírható az adóból.
A TB nincs teljesen benne az adóban, kell havonta legalább 100-150 EUR-t meg külön perkálni." Ez kb. Írországban is ilyen, bár itt a legfelső adósáv már 36K-tól beléd rúg (és a 100K feletti részre van egy újabb 3%-os "jutalomcsomag"), az óvoda viszont olcsóbb, ha ügyes vagy, már 1k/gyerekből kijön.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.17. 06:26:45

@Arthamyr: "Te komolyan gondolod, hogy Nyugat-Európában a Fideszt (sőt, magát Magyarországot és tetszőleges aktuális kormányát) komolyan veszik, és követendő példaként tekintenek rá?! :"

- egeszen komolyan. Olvass csak bele a youtuben barmelyik viktoros video alatt a kommemtekbe. A nyugati atlagember hoskent tekint ra.

Fekete Pestis 2017.05.17. 09:15:54

@Arthamyr:
A Fidesz az rendkívül kártékony - a feudalizmus csak a földesúrnak jó, mindenki más szív. Az anti-EU retorika meg minösithetetlen - ha valami lehetöség van M.o-n a "nem földesuraknak", azt az EU és a multik hozzák el. Nem a magyar KKV, nem a magyar elit.

Viszont az adórendszer M.o-n igen jó, és példaként szolgálhatna más uniós országoknak is. A tökét ( multikat ) megadóztatják - a mértéken lehetne vitatkozni ( és kell is - nem az a cél hogy ezt az adót is a fideszesek lopják el), de legalább nem az megy [teljesen] mint pl NL-ben, ahol a multik alkudoznak a holland adóhivatallal, hogy mennyi adót hajlandóak befizetni - míg a lakosságon az SzJA-t keményen bevasalják, és az szja-t emelgetik.

A családi adózás M.o-n példaértékü. NyEuban diszkriminatív, hogy p.l. ha két ember átlagos [ vagy az alatti] bruttót keres, akkor több nettójuk marad, mint ha egy valaki annyit keres, hogy azzal a felsö 10%ban [ keresetileg] jóval benne van, de a progresszió ezt semmivé teszi.

Ha ÍRL-ben is ez az adórensszer van, akkor az is helytelen, és sürgösen meg kell változtatni.

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

A nyugati átlagember - vagyis az, aki modális éves keresetet [ kb 35 keur] ér el, és a gyenge képzettsége miatt nem tud az EU-ból közvetlenül hasznot húzni. A képzettebb, piacképes réteg belátja, hogy az Euból anyagi haszna is van, így az EU-t támogatja. ( A fene se szeretné, ha ey országhoz lenne kötve, mert az országváltás adminisztratív rémálom lenne vízumpecsételéssel, napokig való sorbanüléssel, stb. )
Viszont az igaz, hogy az Eu menekültügyben elgaloppírozta magát - alsó osztály itt is van ( aki Orbánt hösként kezeli), nem kell azt Arábiából importálni, írástudatlan és rosszabb minöségben.

A menekültügy kezelése elhibázott, pont azért mert nem öntenek tiszta vizet a pohárba. Érzelmekre alapoznak ( szolidaritás vs. hazafiság ) ahelyett, hogy költség-haszon elemzést csinálnának ( mibe kerülnek-mit nyerünk velük- ki nyer velük-mik a veszélyek-a veszélyek mennyibe kerülnek-a nyereség van, azt hogy osztjuk el "becsületesen"- stb).
Ez egy társadalmi vitát generálna, ami a lepen és a wilders meg a pia nénik alól kihúzná a szönyeget. A vita generálása természetszerüleg az uralkodó ( magát "szakértönek" nevezö) elit feladata lenne.

A menekültsedi elvonja a figyelmet a sokkal fontosabb dolgok p.l. a tudásgazdaság, versenyképesség megörzése, stb elöl. Elvégre a menekültérdés szigorúan belügyi-rendörségi kérdés ( már a nem tárgyaljuk az anyagi és a költ'sgehaszon vonzatát). Gumibotozásból pedig még senki ( még a rendör) sem gazdagodott meg.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.17. 11:05:31

@Fekete Pestis: "nyugati átlagember - vagyis az, aki modális éves keresetet [ kb 35 keur] ér el, és a gyenge képzettsége miatt nem tud az EU-ból közvetlenül hasznot húzni. A képzettebb, piacképes réteg belátja, hogy az Euból anyagi haszna is van, így az EU-t támogatja"

- az "atlag"-bol van tobb. Ok az EU vesztesei. A nyerteseibol van kevesebb. Elvileg demokracia van, en azt tanultam hogy ez azt jelenti hogy nepuralom, vagyis a tobbseg akarata ervenyesul.
Hat az euban nem ez ahelyzet. Tehat az eu egy diktatura, a penz diktaturaja.

Bredpitt Monika 2017.05.25. 18:26:27

@Paula H.: bocsánat, hogy nem válaszoltunk aztán, megkértem lányom, hogy írja le ő maga, milyen volt neki megélni, nem befolyásolom, most még a barátaival van, de este leírja, hogy neki milyen volt a tüntetésen lenni, remélem nem azt fogja írni: utálom az anyámat, hogy kicibált, én is kíváncsi vagyok....

egyébként a május elsejei tüntetés után, másnap két tanára mondta neki, hogy látták kint (őket alapból nagyon kedvelem, lehet, nem véletlenül)

Bredpitt Monika 2017.05.25. 19:22:08

@verkagrafomanka: @IT Knight: @Taxomükke (UK): @kék madár: @diggerdriver: @Din Serpahis: @Hari Seldon 2: @Golf2: @Pink Petsch: @Csodabogár: @Turchi: @NorthPier: @geegee: @pamut: @Gerusz: @adg: @Arthamyr: @Dikusz: @Horthy Miklós cselédje: @tanato: @macamuca [IHUN]: @szÖveges professzor: @Pernilla: @Nagy kámpics: @London2009: @Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: @Skankhunt42: @sellőlány: @zoole uk: @swing gitan: @Payrollerwitch: @P.Elliot: @meatclone: @Shanarey: @Paula H.: @szalka240: @gabors: @Herr Géza: @montroyal ( CAN qc): @nyuszigonosz: @**mimi**: @Buchhalter: @sírjatok: @Urb: @tnt: @FutureFry: @Madnezz: @pappito: @somlobodog: @tsabus [UK]: @Demi78: @Fekete Pestis:

Köszönöm, hogy elolvastátok és hozzászóltatok.
Én szeretem látni, azt, ha mások is hozzászólnak itt ezen az oldalon, még akkor is ha a törzs hozzászólók trollnak hívják őket.

Én elnézést kérek azoktól, akik úgy érzik, hogy itt nem kívánatos személyek, bár nem az én blogom, én csak lojalitásból maradtam itt, meg lustaságból, nem akarok máshol is vitába szállni emberekkel.

Néha én is úgy éreztem itt, hogy egyedül maradok a lelkesedésemmel és a Magyarország iránti szeretetemmel, meg az őszinte hitemmel, hogy lehet változtatni a dolgokon és kell is.

Amikor én azt írom, hogy tényleg tiszteletben tartom a mások véleményét, komolyan is gondolom. Talán azért is, mert én is adtam egy voksot a Fidesz egyik képviselőjére és egyszer egy vitaműsorban Nagy Bandó András (akit egyébként nagyon kedvelek) mondott valami nagyon sértőt, valahogy így hangzott:

ezek (mi, akik adtunk egy voksot) - akik a Fideszre szavaztak.... valami mérhetetlen becsmérlő arckifejezéssel mondta tovább a mondókáját, aminek az volt a lényege, hogy senkik vagyunk...

Sajnos valóban nehéz az alternatívát megtalálni. Én oda jutottam, hogy amit a Fideszesek csinálnak az engem annyira felháborít, hogy nem érdekel mi lesz utánuk, én erkölcsileg nem tartanám helyesnek, ha adnék még esélyt nekik.

Épp ma hallottam, hogy most nyert el Mészáros Lőrinc testvére egy pályázatot, valami horribilis összegről van szó, megint.

Ott voltam a tüntetésen Felcsúton, számomra az a kis család volt a legdöbbenetesebb élmény, akik egy ablakban álltak, két kislány somolyogva, akik nem integettek vissza , hanem bebújtak a függöny mögé, volt ott egy nő is, gondolom az anyuka, ő ki sem mert a függöny elé állni. 2017ben, egy EU-s országban. Tényleg nehéz elhinni.

Én továbbra is bizakodom, még annak ellenére is, hogy a vasárnapi tüntetésen a Kossuth téren beszélgettem Horváth Andrással, ő az, aki a NAV csalásokat leleplezte, és azt mondta, hogy azt látja elkeserítőnek, hogy sok politikus,a kikkel ő is kapcsolatban van már fejben eldöntötte, hogy a Fidesz fog győzni.........

Láttunk már csodákat.....én hiszek a csodákban..

Bredpitt Monika 2017.05.25. 19:58:50

@Paula H.: akkor átadom a szót a 12 éves lányomnak:

"Én élveztem igaz voltak fárasztó, unalmas részek de egyébként jó volt és most már tudom hogy miért tüntetnek ilyen sokan a kormány ellen. Nekem a kedvencem az volt amikor a Hősök Terén kezdődött és onnan vonultunk a Parlamenthez.
És nekem még az tetszett hogy mászkáltunk a sötétben."

Na, ennyit jött ki egy 12 éves lány "tollából".
Gondolom azért is a Hősök terés tüntetés tetszett neki, mert akkor itt volt a férjem is, de ezt én gondolom. Nyilván a legtöbb gyerek azt a nótát fújja, amit a szüleitől hall. Lesz ez még így sem. Üdv.

szÖveges professzor 2017.05.25. 22:01:38

@Bredpitt Monika:

Kedves Mónika!

Sajnos nem emlékszem az itt "elhangzott" elözményekre, visszaolvasni pedig lusta vagyok, bevallom. De nem jön le pontosan, hogy most Te Fidesz párti vagy, vagy ellenzéki...

Nekem az a véleményem, hogy azokat terheli a legnagyobb felelösség a mai állapotokért, akik 2010-ben a Fideszre szavaztak. Akit valamennyire is érdekelt a politika és követték az eseményeket, azok láthatták volna már 2008-9-ben, hogy mennyire megváltozott a Fidesz retorikája és hozzáállása a politikához. Talán nem láthattuk, hogy pontosan mi fog történni, de az érezhetö volt, hogy ebböl semmi jó nem fog kisülni. Erre kaptak 2/3-od, a többi már ismert.

Bredpitt Monika 2017.05.26. 21:56:20

@szÖveges professzor: erre szeretnek kesobb reagalni

Bredpitt Monika 2017.09.19. 17:21:05

(Ez a levél ki fog kerülni a nyilvánosság elé, természetesen az Önök válaszát, az Önök igényeinek megfelelően fogom kezelni).

........ vagyok, írtam már Önöknek a civil törvény megszavazása előtt.

Ezt a levelet elsősorban Orbán Viktor miniszterelnöknek írom, akit egy pár hónapja láttam felvételről, Kepes András desszert című műsorában, amit nagyon régen vettek fel.

Egy csendes, mosolygó fiatalember volt a képernyőn, Mészöly Kálmán társaságában. Ön akkor azt mondta, nagyon szerényen, hogy a legnagyobb álma az MLSZ elnöki széke. Én azt kérdezem most, hol van az a szégyenlős fiatalember?

Én, az ember előtt meghajlok, aki elérte, hogy a világ egyik legismertebb politikusa lett. Az ember előtt, aki nehéz körülmények között élt gyerekként, aki a szinte lehetetlent érte el. A politikus előtt viszont nem tudok meghajolni és az előtt az ember előtt sem, aki szabad kezet ad a körülötte levőknek arra, hogy legálisan lehet pénzeket „átcsoportosítani”.

A mostani levelem azért írom, és azért vagyok ebben az állapotban, mert Hadházy Ákos legújabb korrupciós híre elérte nálam a tűréshatárt. A Korábban Érkeztem Alapítványról van szó.

2014 decemberében magam mögött hagytam New Jerseyben az amerikai férjem az akkor 10 éves lányunkkal, mert annyira hiányzott Magyarország, hogy inkább meghoztuk ezt a nagyon nehéz döntést. Férjem itt élt öt éven át, de úgy döntött, hogy nem óhajt itt maradni, azok után, hogy a fizetéséért kellett könyörögnie nem egyszer, azok után, hogy hiába volt itt legálisan, a munkahelyein szinte sehol nem akarták bejelenteni.

Az iskolában, ahol dolgozom akkor kezdett elpattanni a húr, amikor egy utazó gyógypedagógus kollégámnak vissza kellett fizetni 300 forintot, mert a bérlete március 15-ével kezdődött és az nem munkanap, ezért nem jár neki. Ugyanakkor meg folyamatosan azt halljuk, hogy a fejünk felett mennyi pénz tűnik el a haveroknak. Ön egyszer azt mondta: „Bolond lyukból, bolond szél fúj.” Én meg azt mondom most, hogy nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél.

Bredpitt Monika 2017.09.19. 17:22:41

folytatása

Nekem az adóbevallásom a munkáltató csinálta, amit amatőr módon elrontottak. Még csak most érkezett meg a számlámra, pár napja az adó visszatérítés, de nekem kellett utána járkálnom, mert úgy tűnik, hogy nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal. Négyszer voltam a NAV-nál mire megjött a pénzem.

Azért írom ezt a levelet, mert bízom abban, hogy Önök nem mindenkiben látnak ellenséget. Én egy voksot adtam 2010-ben Önökre. Dr. Vas Imrét juttattam be ezzel a szavazattal a parlamentbe. Látni akartam, hogy mi lesz az Önök erejéből.

Olyan sokszor megvédtem Önöket. Még az amerikai sajtót is megkerestük. Férjem a Fox Newsnak, én pedig a CNN-nek küldtem emailt, amiben megvédtük a magyar kormányt, az őt ért támadásoktól a kerítéssel kapcsolatban. Megvédtük a rendőröket, akiknek rossz híre ment a világban. Én a mai napig megvédem egyes intézkedéseit ennek a kormánynak, de mivel becsületes ember vagyok, és szeretnék becsületes gyereket nevelni, ezért úgy gondolom, hogy ennyi korrupciós botrány után nem szabad több voksot adni Önökre.

Megkezdem az egyszemélyes harcomat a parlament előtt. Tisztességgel szeretném meghirdetni. Egy táblával a kezemben, egyedül fogok a Parlament előtt állni.

Annyit szeretnék Önnek, miniszterelnök úr mondani, mint ember az embernek (és nem szavazó a politikusnak), hogy az embereknek óriási ereje van. Ezt vegyék komolyan. Lehet, hogy Önöknek erős szavazótábora van, de nézzék meg mennyien vannak, akik nem akarják az Önök kormányát.
Lehet azt gondolni, hogy ebben a szavazási rendszerben Önök fölényesen győzni fognak a hűséges szavazóik segítségével.

De mi lesz azután? Mi lesz az emberekkel, akik nem akarják Önöket? Akik idáig is kimentek az utcára és egyre többen lesznek. Akarnak-e Önök továbbra is így kormányozni?

Nem olyan régen láttam egy képet a Litvániában található Keresztek Hegyéről. Nem vagyok vallásos, mégis óriási hatással volt rám a kép. Szeretném, ha Ön, miniszterelnök úr ránézne ezekre a képekre.

Ez a kis domb, ezzel a rengeteg kereszttel a fényes példája az emberi kitartásnak, a hitnek.
Ez a domb, amit a hatalom lerombolt, ahonnan eltűntek a keresztek, újra és újra felépült.

Most sorolhatnám mit tartok a mostani kormány hibáinak, de csak a legutóbbiak közül szeretném kiemelni ezeket:

Amikor a Ki nevet a végén plakátok kikerültek az utcákra én azt gondoltam magamban, hogy biztosan nem szándékos „zsidózás” a cél. Azt viszont gondolom, hogy amikor az első mocsok feliratok megjelentek, akkor egyből le kellett volna szedni őket. Önök aztán azt mondták, hogy azért kerülnek le a plakátok, mert vége a kampánynak. A férjemmel és lányommal együtt néztük végig, a 20. kerületi lakásunk erkélyéről, hogy egy alpinista felragasztja az említett plakátot, ami aztán csak két, vagy három napig volt fent. Mennyibe került ez?

Most pedig pár napja, itt a házunk előtt egy kis család (szülők és egy 15 hónapos gyermek) a padon aludtak, mert nem volt hová menniük. Két héttel ezelőtt pedig két gyereknek mentem el ételt venni, mert éhesen játszottak a játszótéren egész nap. Egy jóérzésű, becsületes embernek nehéz feldolgozni, azt, hogy látja a szegénységet és közben azt is, hogy mennyi pénz tűnik el.

A másik, amit nagyon nehéz értelmezni és befogadni, ahogy Németh Szilárd nyilatkozott Gulyás Mártonról, Vágó Gáborról és Schilling Árpádról. Önök azt állítják, hogy ebben az országban demokrácia van és szólásszabadság. Ha egy országban három embert, akik kinyilvánítják a véleményüket, így meg lehet bélyegezni, azt én nem szólásszabadságnak értelmezem.

Én az egyszemélyes demonstrációmmal mellettük is ki szeretnék állni. Azt kérem Önöktől, hogy ne bántsanak, és ne bélyegezzenek meg. Tisztességes módon meghirdettem, miért megyek ki a Parlament elé. Nem vagyok párttag, nem bérelt fel senki. Azok, akiknek a fizetésem köszönhetem, sajátos nevelési igényű gyerekek.

Néha úgy tűnik, mintha Önök az ördögöt akarnák a falra festeni, a forró ősz emlegetésével.

Szerintem csak békés angyalok fognak jönni.

Bredpitt Monika 2017.09.19. 17:24:35

Azoknak , akik később olvasták el ezt a posztot, az ezelőtti két hozzászólás, 2017 őszén került ki annak apropójaként, hogy eme poszt írója egyedül is kiállt a Parlament elé. A fenti levelet az összes parlamenti képviselő megkapta.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása