oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 05. 06:30,  Kétlakiság 334 komment

2017. május 05. 06:30 Határátkelő

Kétlakiság

Hosszú idő után jelentkezett új poszttal Ildikó (az elsőt itt találjátok), aki tulajdonképpen csak egyetlen pillanatot ragad meg mai írásában, de ez igazán megrázó: a búcsúé. Búcsú az otthontól, a szülőktől, ami még 4 év külföldi lét után is fájdalmas. (A nyitóképet pedig nagyon köszönöm neki, sokat hozzáad a szöveghez.)

„Határátkelő vagyok, nem rabszolga!” - Üzenj Budapestnek egy fotóval, esetleg rövid videóval magadról vagy egy rád jellemző tárgyról, helyről ezzel a szöveggel! Legyünk sokan! Küldd el a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

gyerekrajz.jpg

„2017. április 30., vasárnap, úton Magyarországról Svájcba 

Igen, most nyafogni fogok. Nem szokásom, de most kikívánkozik belőlem. 

Pénteken kezdődött igazán. Akkor, amikor reggel kinéztem az érdi fürdőszobaablakból. Merengve néztem a szomszédos érdi hegyeket – ahogy szerelmem hívja a valójában érdi dombokat -, majd hirtelen szembesültem azzal, hogy már csak két napot tölthetünk otthon és indulnunk kell vissza Svájcba. 

Megrohantak az emlékek, a másfél hét kedves pillanatai. Itt kell hagyni az otthonunkat, a szeretteinket, közeli barátainkat, a kedves szomszédokat. 

Anyukámra gondoltam, aki egy fránya „kór” áldozata és apukámra, aki egyetlen biztos pontként mellette van, hű társa, gondozója. Vajon meddig, hogyan bírja?

Újra rám tört a kétlakiság kínzó érzése és egyre mélyebbre ásta magát. Lassan 4 éve hordozzuk magunkban ezt az érzést, amiről kezdetben fogalmunk sem volt. 

A költözést egy nagy kalandnak fogtuk fel, s azt hittük, minden pillanatát élvezzük majd. Egy új országba, új kultúrába csöppentünk, új lakásunk, új életünk lett. Új fejezet kezdődött kis családunk életében, miközben a régit nem adtuk fel. 

S bár körülöttünk egyre többen szakadnak el otthonról úgy, hogy a régi életüket szinte teljesen hátrahagyják, mi ma is úgy érezzük, erre képtelenek lennénk. 

Az igazi otthonunkat megtartottuk és ez a szeretteink mellett egy olyan erős kapocs, ami miatt minden hazaérkezés maga a mámor és minden elválás egy kisebb pokol. 

Két ország tagjai vagyunk, két országban élünk, kétlakiak vagyunk. Alapvetően jól érezzük magunkat kint, nyugodt, biztos életünk van. Tanulunk és dolgozunk, világot látunk, egy szebb, élhetőbb jövő építőköveit rakosgatjuk, mégis, oly sok minden hiányzik itthonról! 

Főleg Sárinak, akiben 4 év alatt sem csillapodott a honvágy és a mai napig makacsul hazavágyik a barátaihoz, régi megszokott környezetéhez. 

Szerencsések vagyunk, hogy az iskolai szüneteket itthon tölthetjük és ilyenkor két hétig szinte úgy élünk, mint azelőtt. De a második héten jön ez a 4 éve szűnni nem akaró érzés. Nem kívánom senkinek. 

Azt hittem, idővel majd csillapodik, könnyebb lesz az elválás, de nem. Az évek valahogy nem segítenek. Minden elindulás előtti nap kész gyötrelem: még ezt megcsinálni, még azt beszerezni, még azt elintézni. 

Bevásárolni, mosni, rendet tenni. Levágni a füvet, rendezni az imádott kertet, fát rakodni az utolsó pillanatban, ha a két hét alatt nem volt olyan szép idő, hogy kint lehessen bogarászni. 

Péntek este már a pálinka, bor sem esik olyan jól. A kétlakiság keserű utóíze van a számban. Próbálom nyugtatni magam és azt mantrázom, hogy „élvezd minden percét, amíg lehet”, ez segít. 

Az indulás reggelén ivott kávé a legédesebb. Ma is kint ittam meg a teraszon. Napsütésben, mely bearanyozta a kertet. Jóleső érzéssel vetettem utolsó pillantást minden virágra, a régi és a frissen ültetett bokrokra – vajon mennyit nőnek majd júliusig? -, szeretettel öntöztem meg az óriási leandereket, a benti virágokat. Holnaptól már a „mama” gondozza őket. 

Végül minden a helyére került. A nappali bútorait fehér lepedő borítja, olyan lett a lakás, mint egy elhagyatott kastély. Kapuzárás előtt még egy utolsó mély szippantás a fehér és lila orgonavirágból és menni kell. 

Az utolsó ebéd a mamánál sokkal csendesebb, mint máskor, s amikor a kocsi kikanyarodik az autópályára, könny szökik a szemembe. De nemcsak az enyémbe. 

Sári könnyes szemmel bámul kifelé, majd mélyen a párnájába rejti az arcát, csendesen sír magában. Barni Olafját ölelve zokog. Szofi a Pacijával vigasztalódik. Sírunk, ahogy suhanunk a másik otthonunkba. Mert menni kell. Hiába a józan ész, ha a szív mást kalapál! 

Egy búcsútelefonálás erejéig összeszedem magam, apukámmal beszélek. Egy idő után hallózik, azt hiszi, megszakadt a vonal, de csak én hallgattam el, mert nem jött ki hang a torkomon, a könnyeimmel küzdöttem. 

Aztán felzokogtam, sírtunk mindketten. Gábor mellettem gyengéden megszorítja a kezemet… Istenem, ennek már sohasem lesz vége?! Miért, miért kínoz ennyire? Miért hagyom? 

Holnap már könnyebb lesz kicsit. Amikor visszarázódtunk a másik életünkbe. S írjuk tovább svájci életünk lapjait. Nem tudjuk, meddig. Örök dilemma… Nem nyafogok tovább. A hegyek, meg a kis szigetlakók majd egy kis enyhülést, nyugalmat adnak.”

HÍRMONDÓ 

Fodrásztól a mélyépítőig

Két nagyon különböző szakmáról van persze szó, de mit tegyünk, így pénteken ilyen változatosak vagyunk. Emellett persze még jó pár külföldi állásajánlatot ajánlunk neked.

Megszűnik az osztrák zaklatás a határon

Novemberre megszüntetik a belső határellenőrzéseket a schengeni térségben, jelentette be az Európai Bizottság. A testület közölte: jogilag ez lesz az utolsó lehetőség, hogy például Ausztria meghosszabbítsa az intézkedést.

Illúzió, hogy a Brexit nem fog fájni

Javaslatot tett az Európai Bizottság az Egyesült Királyság uniós kiválásáról szóló tárgyalások megindítására, és egyúttal közzétette az egyeztetésekre vonatkozó irányelveit. „Néhányan azt az illúziót keltették, hogy a Brexit nem lesz jelentős hatással az életünkre, a tárgyalásokat pedig gyorsan le tudjuk zárni, de nem ez a helyzet" - jelentette ki a bizottság főtárgyalója.

Németország már nem ugyanaz, mint 15 éve

A németek 21 százaléka bevándorló háttérrel rendelkezik. A legtöbb közöttük egyébként Kelet-Európából érkezett, de egyébként is többségben vannak az európai bevándorlók. Éppen ezért a németek önképe is megváltozott.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7212482085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fekete Pestis 2017.05.06. 08:23:08

@Réka ‎:
P.l. nem minden Ny-Eu-i országból van pestre közvetlen repülöjárat.
Kocsival 12 óra, repülövel [ köszönet a viszérnek, ami csödbe vitette a malévot ] meg 9-10 óra. Ha nem késik a viszér.

Fekete Pestis 2017.05.06. 08:23:13

@Hari Seldon 2: charleroi tipikusan az a reptér, amit még a terroristák is elkerülnek ;)

kristal 2017.05.06. 08:23:26

@gabors: Szerintem senkinek nem kell magyarázkodni, hogy miért utazik gyerekkel. Magánügy. Gyerekkel utazni lehet, nem tilos.

Főgebra 2017.05.06. 09:07:29

@kristal:
Különösen bájos az, amikor olyan osztja az észt, akinek nincs gyereke!

Én és Énke 2017.05.06. 10:13:31

A leszállás közben fülfájás miatt vonító csecsemőkre normális ember nem haragszik. Részben azért, mert legszívesebben versenyt üvöltene velük, miközben szaporán nyeldekelve, orrát fújva próbálja kiegyenlíteni a dobhártyája két oldalán fellépő nyomáskülönbséget.

A szék támláját rugdaló gyerkőc szüleire elég egy pillantást vetni ahhoz, hogy megértsük. Amúgy is elég baja akad az embernek a mellette ülőkkel. Tavaly egy óriás két időzónán keresztül a sliccemen nyugtatta a könyökét. Nem hiányzott sok ahhoz, hogy én is rugdalózzak...

Arthamyr 2017.05.06. 11:04:50

Sajnos nincs gyerekmentes járat (szállodában pl. van ilyen, remek koncepció). Mondjuk a repülésben nem az ordító gyerekek a legrosszabbak, az csak egy csepp a szartengerben.

2017.05.06. 12:27:46

Nalam forditva mukodik a dolog: mindig ugy ezem, hogy husz loval kell a repterre kivonszolni, ha Budapestre megy, semmi kedvem hozza. Pedig en is megtartottam az otthoni lakasomat, hogy kotodjek. Fel se tudom idezni a beosztasat... igaz, nekem a csaladot is vegyes erzes latni, leginkabb kotelessegnek erzem, hogy hazamenjek, amig van kihez, legalabb az unnepekre. De abszolut nem dob fel a lehetoseg, hogy utazhatok haza. Sirni meg soha nem sirtam, inkabb megkonnyebbules ujra a repteren lenni es jonni otthonrol haza...

Figyel Castro 2017.05.06. 15:06:45

Mi is Svajcban lakunk lassan 6 eve, a fiam 4,5 honapos volt akkor, a lanyom itt szuletett, most 4 eves. Az elejen gyakran mentunk-kikuldetes, most kb evente 2x plusz nagyszuloi latogatasok evente 1-2x. Soha egy percig nem volt honvagyam, pedig a nemet sem volt epp az erossegem, es a nemreg vasarolt lakast is imadtuk. Rokonok amugy is messze, videken, egy regi es komoly barati kapcsolatban meg epp akkor csalodtam es jol is jott lelepni. A munkam hianyzik nagyon, azt imadtam es nagyon testhezallo volt nekem. A gyerekek baratai pedig itt vannak, es mar a mieink is, svajci es nem svajci vegyesen, keves magyar (az is romaniai).

t74 2017.05.06. 15:06:48

@diggerdriver: Most nagyon igazad van.

Figyel Castro 2017.05.06. 15:06:50

@Arthamyr: ilyenkor csak az jusson eszedbe, hogy teged is el kellett viselni gyerekkent...

Figyel Castro 2017.05.06. 15:06:57

@Din Serpahis: haverok rendszeresen fognak ki 100 CHf-es jegyeket, mondjuk az nekunk akkor is 400 mar... es otthon kell a kocsi-Eger, Nyiregyh-Pecs-Gyor-mindenhova nekunk kell menni. amugy szorol szora igaz amit irsz, mindazonaltal ket gyerekkel nem nagy moka az auto, alkalmankent 4-5000 km.

somlobodog 2017.05.06. 15:58:18

@gabors: talán mert az élete része és a családja? Ne legyél már ekkora tulok. Vagy mert utazni kell. Pl mi egy pont ennyi idős gyerekkel költöztünk ide ny-ba. Most jöjjön hajón szted? Évi 2x megyünk Magyarországra. A gyerekkel együtt. Szerencsére jól tolerálja soha nincs hiszti de ehhez az kell hogy szorakoztassuk az egész úton amíg el nem alszik. És igen, kellemetlen ha üvölt egy gyerek a gépen de ez van néha ha még kicsik. Van füldugó, lehet használni. Ennél sokkal rosszabb ha valaki budos, vagy esetleg részeg. Mert azok tehetnek róla...

FutureFry 2017.05.06. 16:08:43

@zoldzeller: Mondjuk ez az "unlimited vacation" nem teljesen önzetlen az azt kínáló (főleg tech/startup) cégeknél: pl. nem kell mint "liability"-t nyilvántartani a könyvelésben és kifizetni ha megszűnik a munkaviszony. Ráadásul az amerikai workaholic munkakultúra miatt nem sokan használják ki jobban annál mint a "rendes" szabadságot.

FutureFry 2017.05.06. 16:36:48

@szakasz2: Kíváncsi voltam a Bern-Bp. távolságra (autóval). Beírtam a google maps-be, azt mondja, hogy kb. 1,100 km és kicsit kevesebb mint 11 óra (nem tudom, ez mennyire reális), de (többek között) még azt is hozzáteszi, hogy: "Your destination is in a different time zone.".
Ráadásul úgy tűnik, hogy a google maps útmutatásai szerint _minden_ környező/szomszédos országhoz képest Magyarország "is in a different time zone". Szóval milyen új időzónába került az ország? :)

mojyo (törölt) 2017.05.06. 16:42:41

@Én és Énke: :D

Teljes mertekben ugyanezen a velemenyen vagyok. A gyerekek bombolese az elet velejaroja, a reszegeke azonban elkerulheto kene, hogy legyen egy repulon, ahogyan a mellenk ulo koverek altali osszepreselodes okozta ideiglenes lebenulas is.

montroyal ( CAN qc) 2017.05.06. 17:24:29

@Főgebra: Különösen bájos az, amikor olyan osztja az észt, akinek nincs gyereke!
valoszinuleg mert nyugodtan akarnak utazni meg a masik 2-300 ember is

Főgebra 2017.05.06. 17:34:42

@montroyal ( CAN qc):
Nem mondod?
Akkor ki kell dobni a gyereket a gépből, aztán rendben van minden!

zoldzeller 2017.05.06. 17:38:45

@FutureFry: szerintem irtam is, hogy nincs tobbet szabadsagon mint en. Mar csak azert is mert kifejezetten szerer munkab jarni.
Peldauk teljes ellatast kapnak, reggeli-ebed-vacsora minden nap 110 emberre. Ami nagyon kedves, pedig egyszeruen csak azert van mert igy sokkal tobb idot bent vannak, nem maszkalnal ki kajalni.

skye8 2017.05.06. 17:56:43

En pont forditva erzem, egyetlen porcikam Nem igenyli a hazautazast kolozsvarra, a kislanyunkat 9+ oras repulouton hurcolaszni Meg plane Nem tartom vonzo otletnek. Szerencsere anyukam fog jonni latogatoba a nyaron, a tobbi rokon Meg igy jart. Szivesebben utaznek pl. Egy hetre a karib szigetekre ahol Meg esetleg pihenni is tudnek mintsem otthon rohangaljak rokontol rokonig.

kék madár 2017.05.06. 18:38:24

@FutureFry: a Google Maps tud elkepesztoen pontatlan lenni, egy kethete utra raomlott hegyen a 101-esen siman atkuldott Mendocinoban, mikozben a valosag egy 7 oras kerulo volt.

kék madár 2017.05.06. 18:48:43

@somlobodog: @zoldzeller: @gabors: mindenki fog elete soran olyan helyzetbe kerulni, hogy elkerulhetetlenul kellemetlensegeket fog okozni a kornyezetenek ahogy egy kisbaba is par oran at a repulon, akkor is igy fog hozzaalni alapveto kozossegi normakhoz?

montroyal ( CAN qc) 2017.05.06. 19:22:26

@Főgebra: nem hanem levan szarva a 300 ember szivjanak ... egyebkent mar volt felvetes hogy kulon extra penzt fizessenek akiket zavar a gyerek ... a siro babaval nem tudunk mit kezdeni mert az anya ugyse hagyja otthon meg akkor se ha tehetne .. engem az idegesit amikor a kolkok 3 oran keresztul razza rugdossa az ulesemet es az idiota szulok felvannak haborodva mint Te hogy mi van hat az csak egy gyerek ... ne aggodj nekem is van es 3 evesen is ra tudtam szolni vagy elfoglalni hogy ne zavarjon masokat ..

zoldzeller 2017.05.06. 19:24:01

@kék madár: te hol elsz ha mendocinoban jarsz?

kék madár 2017.05.06. 19:28:26

meg mindig San Diegoban elek, csak viszonylag gyakran jarok arra, Humbolt fele.

Arthamyr 2017.05.06. 19:28:31

@Figyel Castro: Sajnálom és nem vagyok büszke rá, mondjuk nekünk nem futotta repülésre gyerekkoromban, én már 25+ voltam az első repülésemnél, de azért a vonaton (meg orvosnál meg ki tudja még milyen zsúfolt helyen hol ahol civilizáltan kellett volna viselkedni, ha már oda vet a balsors) csináltam a műsort szegény anyukámnak vagy aki épp kísért. Ezt viszont már nem tehetem jóvá, és ettől még nem fogom megszeretni a repülőn ordító/villamoson rugdaló gyerkőcöket, és ha lenne gyerekmentes járat, örömmel venném igénybe (mint ahogy szálloda is király volt). Nyilván xxx-Budapest viszonylatban ilyen nem lesz, és már annak is lehet örülni, ha van direkt járat értelmes időben (tavaly a kettőből az egyik légitársaság betette 6:45-re a járatot - köszi szépen).
Amúgy megtaláltuk a megoldást a repülés elviselhetőbbé tételére: mostanában mindig extra lábteres helyet foglalunk, ez automatikus priority boardinggal és dedikált csomagrekesszel jár (ebből az utóbbit használjuk ki, mivel minek felszállni a konzervdobozra, ha nem kell tolakodni semmiért), plusz beveszek automatikusan egy Xanaxot. Így egyrészt sokkal kevéssé irritáló az utazás, másrészt a legtöbb egyéb nem elkerülhető zavaró tényezőt tompítja a Xanax, néha még el is tudok aludni.
Amikor nekünk lesz kisgyerekünk, igyekszünk majd nem repdesni (meg tömegközlekedni), bár remélem addigra már haza tudunk költözni, és nagyon szükség sem lesz rá.

zoldzeller 2017.05.06. 19:30:17

@kék madár: te hol elsz ha mendocinoban jarsz?

zoldzeller 2017.05.06. 19:37:22

@Arthamyr: en is szivesen utaznek gyerek nelkul, sot azt is megertem aki gyerekmentes hotelbe megy nyaralni.
De mindenki elhiheti hogy az uvolto gyerek szuloje tobbnyire tudja hogy a gyereke zavarja a tobbit es igyekszik a tole telheto legjobban kezelni a helyzetet. Nem kell meg egyet rugni az emberbe.

kék madár 2017.05.06. 19:44:36

@montroyal ( CAN qc): en meg soha nem talalkoztam repulon felhaborodott gyerekkel utazo szulokkel a repulon, Es ha a gyerek rugdossa a szekem, azonnal leallitjak, ha eszreveszik. De senki sem tokeletes, a szulok sem.

kék madár 2017.05.06. 19:45:45

@zoldzeller: meg mindig San Diegoban, csak viszonylag gyakran jarok Humbolt fele.

kék madár 2017.05.06. 19:49:36

csak leirni nem tudom meg: Humboldt

gabors 2017.05.06. 19:51:01

@zoldzeller: " First of all, szerintem nagyon sokan repkednek kisbabaval, sokkal kisebbel is mint az enyem volt az ominozus esetnel"

hat eleg sok az isten barma

" es nem tudhatod mi van a hatterben. Lehet, hogy csak puszta onzoseg es mutogatni vagyas, de nem biztos."

pontosan az esetek donto tobbsegeben csak a felnottek hiusaga onzosege miatt mint a te esetedben is

"Ebben az esetben amugy az volt az ok, hogy a 87 eves nagymamam elesett, combcsontjat torte es mivel mar elotte is ki-be jart a korhazbol nyilvanvalo volt, hogy nem fog felgyogyulni (amugy 5 hettel kesobb meghalt). Nagyanyam nevelt 4 eves koromig, bolcsi es ovi helyett hozza jartam minden nap. Ez a gyerek pedig az elso ded unokaja volt."

vagyis a gyereknek semmit nem jelentett ez (hiszen 1.5 eves) de NEKED ugyanakkor nagyon sokat .. mint irtam felnottek hiusaga onzossege van itt. Nem tudom mi lett de ha morbid akarnek lenni akkor nagyanyad igy is ugyis boldogan halt volna meg ha teged lat gyerek nelkul (gondolom elhitte volna hogy van gyerek nem kelett bizonyitani de te ugy dontottel hogy megmutatjuk 2x 12oras kinzas aran is ...

"Amugy 3 eve nem voltunk otthon, mert jonnek a nagyszulok eleg surun hala az egnek, sot tesomek is evente jonnek, bar nalunk most jon a baba, ugyhogy ez megint jo indok, hogy haza vonszoljam a 6 vagy a 4 evesem. "

4, 6 eves az mar szerintem is OK mert a gyereknek is valszeg marad belole valami (de 1.5 evesnek semmi)

gabors 2017.05.06. 19:55:59

@kristal: " Gyerekkel utazni lehet, nem tilos. " hat bizony ez nagyon sajnaltos !!! mert a tobbi utazot jelentosen megegyszer JELENTOSEN rosszabb helyzetbe hozzak .. vagyis kurvara nem maganugy !!

gabors 2017.05.06. 19:57:37

@kristal: " Gyerekkel utazni lehet, nem tilos. " hat bizony ez nagyon sajnaltos !!! mert a tobbi utazot jelentosen megegyszer JELENTOSEN rosszabb helyzetbe hozzak .. vagyis kurvara nem maganugy !!

kék madár 2017.05.06. 19:58:27

@gabors: "vagyis a gyereknek semmit nem jelentett ez (hiszen 1.5 eves) de NEKED ugyanakkor nagyon sokat"
nem ertem amit irsz, a nagyanyjanak jelentett sokat, hogy lathatta a gyereket.

kék madár 2017.05.06. 20:00:00

@gabors: " mert a tobbi utazot jelentosen megegyszer JELENTOSEN rosszabb helyzetbe hozzak"
te is rosszabb helyzetbe hozod a kornyezeted, vagy fogod, az mas kategoria?

gabors 2017.05.06. 20:07:41

@Figyel Castro: "ilyenkor csak az jusson eszedbe, hogy teged is el kellett viselni gyerekkent... "

de nem 200+ vadidegen embernek egy repulobe zarva !! akik fizettek azert hogy utazhassanak point A-bol point B-be ha szuloknek X ev alatt, ( szerintem 3), fizetniuk kellene mindenkinek a gepen $10 dollart inconvenience fee-t mindjart maskepp allnanak dologhoz. mert azert az tutti hogy kenyelmetlenseget okoznak ugy hogy en semmit nem tudok csinalni Metron villamoson buszon esetleg megvarom kovetkezot de LA-Frankfurt ?????

Arthamyr 2017.05.06. 20:07:43

@zoldzeller: Én ugyan nem rúgok senkibe, inkább igyekszem működő megoldásokat találni, ami nem igényli a kooperációjukat és nem zavarja őket (Xanax+a spéci hely, nem repülök gyakran). Vagy a véleménynyilvánítás is belerúgásnak minősül? Akkor elnézést kérek, pofám befogom.
Amúgy mint mondtam, a repülésben egyébként sem az ordító gyerekek a legrosszabbak. Simán vállalnám, hogy olyan repülőn utazok, amin garantáltan van 10 ordító gyerek, abból egy mellettem, ha nem járna egy 3 órás repülőút 7-8 óra szopással, csak a tiszta 3 órával, vagy mondjuk kényelmes fotelba ülhetnék, a repülőnek nagy ablakai lennének, a felhők alatt szállna és lehetne nézni a tájat. :)
Tökéletesen megértem, sőt sajnálom a kisgyerekeket, ez az élet által megedzett felnőttek többségének is kellemetlen, nekik nyilván elviselhetetlen ennek meg úgy adnak hangot, ahogy tudnak.

Arthamyr 2017.05.06. 20:09:56

@gabors: Erre lenne kiváló megoldás a picit feláras adult-only járat. A légitársaság nyer, az igénybe vevők nyernek, a többieknek meg változatlan marad a helyzete.

kék madár 2017.05.06. 20:10:36

ez a gyerekkel a repulon se az a tema lesz ami kozelebb hoz minket egymashoz, kezd eldurvulni, megyek szedek egy kis bodzat a reten.

gabors 2017.05.06. 20:12:39

@kék madár: "a nagyanyjanak jelentett sokat, hogy lathatta a gyereket. " egy masik felnott (mint irtam is ) szemelyes onzo elmenye !! olvasd ele megint az elso kommentemet .... megegyszer EZERT kitenni egy 1.5 eves babat 2x 12 orasz repulozesnek egy jo nagy baromsag (es megszivatni a tobbieket a repulon megint egy onzo dolog)

mint irtam van olyan is hogy nincs mas megoldas mikor a sziriai menekult megy Torontoba peldaul ...

Arthamyr 2017.05.06. 20:12:39

Az is jó megoldás lenne, ha ingyen/bekerülési áron osztanának space-cake-et a becsekkolásnál, így aki akarja, kitolhatná az ingerküszöbét egy űrutazással. :)

gabors 2017.05.06. 20:21:46

@Arthamyr: "Erre lenne kiváló megoldás a picit feláras adult-only járat."

igy van es akkor kussolnek is ha nem ilyen jaratra vettem a jegyet ...

de most ket harom barom aki nagyihoz viszi a babat megmutatni, jelentosen rosszabbitja 100+ 200+ mas utas utazasat ... volt benne reszem eleg sokszor mellettem ult a mama kb 1 eves gyerekkel NYC-bol Genevai-g meg a baszott mozit sem birtam nezni egesz ejjel jo mama csinos volt meg mosolgott meg minden de ....... Margit NEM ezert vettem jegyet !!!

gabors 2017.05.06. 20:25:22

@kék madár: " az a tema lesz ami kozelebb hoz minket egymashoz," szeretem az ilyen nyitott gondolkodast minden PC midn addig amig valakinek mas a velemenye :-)))

ja hogy ez mar nemcsak velemeny hiszen valos kellemetlensegrol van szo

kék madár 2017.05.06. 20:35:25

@gabors: nem mondtam, hogy nem tisztelem a velemenyed, csak azt, hogy ebben a temaban tavolodunk egymastol es nem kozeledunk. Nem tudom, hogy mi ebben nem nyitott, de ha elmondod, talan fel tudom fogni

Arthamyr 2017.05.06. 20:37:01

@gabors: Az emberek ingerküszöbe és empátiája sajnos elég széles skálán mozog. Van, aki a saját ingerküszöbéből kiindulva azt gondolja, hogy "ugyan kit zavarna az én édes kis bogaram kedves sírdogálása". Van, aki empátia híján nem érzi át, hogy az mennyire zavarja az embertársait. És biztos olyan is van, aki átérzi, de elég önző ahhoz/elég fontosnak gondolja a saját utazási okait, hogy figyelmen kívül hagyja.
A gyerekek viselkedése és a szülők gyerekkezelési képessége is széles skálán mozog, van akinek nyugodt gyereke van, van akinek nem, de iszonyat profin tudja kezelni és megnyugtatja. És van a maradék.
Ezen nem lehet változtatni, mivel a repülés tömegtermék. A megoldás, hogy keveset repülsz, és akkor kiütöd magad. Vagy ha elég nagy tahó vagy, keresed a konfliktust és túlteszel rajtuk, ezáltal még rosszabbá téve a csendes többség utazását. :) Esetleg megoldod, hogy ne tömegtermék legyen a repülés, de ahhoz nagyon sokat kell gyúrni fizetésre, nekem pl. soha nem lesz realitás.

FutureFry 2017.05.06. 20:52:25

@Arthamyr: @gabors: First class-on kisebb az esélye, hogy síró-rugdosó gyerekbe fusson valaki (ez utóbbi gyakran az üléskialakítás miatt sem igazán kivitelezhető - pl. transcontinental utaknál). Mondjuk ez általában nem csak "kis" felárral jár és persze garancia sincs, de ott azért eddig még nem futottam ilyenbe.
Egyébként voltak (vannak?) légitársasági kezdeményezések (főleg Ázsiában) "no-kids zone" részlegek kialakítására.

kék madár 2017.05.06. 21:01:50

@FutureFry: "de ott azért eddig még nem futottam ilyenbe"
gyakran jarsz first classon? Mekkora az a "kis"?

Figyel Castro 2017.05.06. 21:45:26

@gabors: dobjak ossze ok nekem a private jet-et.

gabors 2017.05.06. 21:48:00

@FutureFry: " First class-on kisebb az esélye, hogy síró-rugdosó gyerekbe fusson valaki"

mar bocs de normal osztalynal miert kene nekem vagy barkinek is "orulni" hogy JEJEJ EJJEJ babjuk van es utaznak ...

szerintem fizettesenek X ev alatt felarat 2x vagy 3x es akkor "miert ne menjunk mutatni a pudret... utazasok nem lennenek ... akkor igen talan a tobbiek is ugy gnodolnak hogy OK nemj votl mas megoldas es fizettek is erte .. (talan az en jegyem valamivel olcsob volt )

de addig ?? csak kerdezem ha egy felnott kezdene sirni vagy fennhangon a korant/torat/bibliat olvasni ugy hogy kb 100 ember hallgatja akkor is ilyen elnezok lennenk persze hogy nem !!!

gabors 2017.05.06. 21:53:00

@Figyel Castro: "dobjak ossze ok nekem a private jet-et. " a nagy lofaszt !! Te akarsz menni es TE baszol ki nem is keves emberrel de semmit nem tudnak tenni ELLNED (te sem fizettel sajnos tobbet .. )

a megoldas az lenne hogy 3 vagy 4 eva alatti utasnal exponencialisan kellene emelni az arat hogy CSAK akkor repuljon barki is mondjuk egy 6 honapssal ha mas megoldas nincs !!

kristal 2017.05.06. 21:53:28

@gabors: Tudod mit, azt hiszem vagyok már olyan öreg közel a 40 hez, hogy kimondhatom: NEM érdekel a többi utas. Én nem lettem fogoly attól a ténytöl, hogy gyerekem lett. Tudod kicsi gyerek az anyjához tartozik, sokig nem otthagyhatók sehol napokra, a részeim, és egy ideig kibújva azok is maradnak.
Az én utazási jogom pedig senki ne vonja kétségbe, én gyerekkel járok ez van, de hogy öszintén 200 vadidegen görcsöljek, hogy ök hogy érzik magukat? Ugyan már, teszek rá. Kibírják, utólag majd egy jót röhögnek az úton.

FutureFry 2017.05.06. 21:56:20

@kék madár: Gyakran? Mondjuk úgy, hogy akkor, ha meg tudom oldani valahogy (pl. relatíve jó ár, esetleg nem én fizetem (legalább is nem teljes egészében), stb.).
Intercontinental viszonylatban a first class ár alapesetben brutálisan drágább a (legolcsóbb) coach-hoz képest (kb. 10x). Domestic esetben a különbségek kisebbek (akár csak 1.5x). De persze lehet előnyös upgrade is (akár ingyen is, pl. bizonyos szintű frequent flyer klubtagoknak).

Egyébként lehet hasonlítgatni az árakat pl. a flights.google.com-on.

montroyal ( CAN qc) 2017.05.06. 22:17:46

@kék madár: Te biztos nem utaztal arab csaladdal csak en fogtam ki oket ... igyaz a 200kg not is kifogtam mellettem a a 2 kisgyereke meg a normalis alkatu ferja hatammogott ultek kenyelmesen .. ilyenkor csk meg kell varnom hogy elfaradjanak a kkolykok ..

Figyel Castro 2017.05.06. 22:31:40

@gabors: lofaszt. Nekik van bajuk velem-a gyerekemmel-nem nekem veluk. Nem en akarok nelkuluk utazni-ok akarjak kizarni a vilagnak egy nem elhanyagolhato reszet az eletukbol-mert csak. Hat akkor fizessenek.

kék madár 2017.05.06. 22:41:03

@FutureFry: miutan parszor szerencsem volt upgrade-hez es businesshez, volt egy ido a gyerekek elott amikor azf mondtam, hadd utazzak mar a tengerentulra business-szel megengedhetem magamnak. Aztan megneztem az arakat es maradtam economyn :)

kristal 2017.05.06. 22:43:10

@gabors: Nézd valamikor még amikor normális volt a gyerek a társadalomban, akkor mindenki tudta, hogy egy gyerek nem fog a felnötttek szabályai szerint viselkedni, mert nem tud. Meg kell tanulnia elöbb, erre van az a pár év amíg gyerek. Na de akkoriban az egész közösség nevelte a gyereket, azaz ha mondjuk szertelenül rohangált volna a repülön, az anyján kívül más is rászólt volna. Persze mondjuk egy két évesnél fiatalabbra azért mert sír, nem érdemes rászólni. esetleg meg lehetne kérdezni az anyját, hogy segíthetünk e bárhogy? Na de manapság mikor ritkaságszámba megy a gyerek, már senki nem tudja tolerálni, azt hiszem saját magukat sem tudnák tolerálni, ha valami idögép visszavinné öket a gyerekkorukba. A közösség nevelö erejéról meg annyit, hogy a 200 ember lapít a repcsin, de rá nem szólna egy idegen gyerekre meg meg nem kérdezné az anyját, hogy segíthet e bármit. Így csinál az a 200 ember, hogy úristen kifordult a világ a tengelyéböl a nök viszik magukkal a gyereket!!!! ki látott már ilyet? ( Csak megjegyzem, hogy dédnagyanyám egyedül hajózott Kanadába karjában a 3 hónapos lányával, semmiképp sem nevezném modern dolognak a gyerekkel utazást.) Azt javaslom, aki toleraszintje nem tudja elfogadni a gyerek tényét, az utazzon elsö osztályon:)

kék madár 2017.05.06. 22:43:14

@gabors: azt megkerdezhetem, hogy van-e gyereked?

montroyal ( CAN qc) 2017.05.06. 23:12:08

OK anyatigrisekkel ne kezdjen az ember ... a nejemtol is megkaptam ..viszik a babat megmutatni a nagymamanak ...shut up mindenkinek nekem is .. de ha a nagymama otthon van es viszik a kb 1 eves gyereket nyaralni nehogy kimaradjon neki a mexicoi piramisok elmenye .. pedig a nagymama orulne ha vigyazhatna ra... OK maskor masok gyereke miatt buntetesbos elso osztalyu jegyet kell vennem ... egyebkent boldog Anyak Napjat ..

NorthPier 2017.05.06. 23:15:32

@gabors: "de most ket harom barom aki nagyihoz viszi a babat megmutatni"

Alapbol is taho paraszt beszolas ez, de kontextusba helyezve az eredovel (@zoldzeller: ), ha lehet fokozni, alparian taho vagy, a jelek szerint csak hetvegenkenti alkoholista surmo, de majd lesz ez hetkozben is.
"Margit NEM ezert vettem jegyet " -de, de ezert vettel jegyet es nem elso osztalyra, hogy elvigyenek A-bol B-be, azt megkaptad, es orulj, hogy feluton nem basztak ki a gepbol, ejtoernyo nelkul persze, ha meg nem tetszik, hogy masok is leteznek, es meg utazni is akarnak, vegyel magadnak maganrepulot, ott nem zavar senki, ehhez persze csoro es tehetsegtelen vagy, mint az elso osztalyu jegyhez, csak ilyen hetvegi, alkoholtol taho ordenaresagra telik.

kék madár 2017.05.06. 23:24:08

@NorthPier: lehet valami abban amit mondasz, hogy @gabors bevadul ha iszik, egy hete is nagyon nekiment a posztolonak erthetetlenul durva stilusban.
Egy dologban nagyon egyetertek vele: nem ulnek melle a gyerekeimmel a repulon :)

zoldzeller 2017.05.06. 23:27:39

@gabors: tovabbra sem ertem, hogy a tema miert akaszt ki ennyire.

En se erzem fair-nek mikor valaki 200 kg-val ul mellem es elfoglalja a kijaratom a folyoso fele, vagy a konyoklomre folyik. Sot, a budos emberektol egyenesen irtozok, a csamcsogokat, szorcsogoket pedig uldoznem. Dehat teljes jogu tagjai a tarsadalomnak, es pont annyi joguk van utazni mint az en gyerekemnek.

zoldzeller 2017.05.06. 23:43:10

@Arthamyr: Bocsana, ezek szerint felreertheto votl amit irtam.
A xanax-ot teljesen megertem, 12 oras utra apam is ugy jon, hogy bevesz egy szem altato felszallaskor. Teljesen jogos . Tizen x orat repulni meg business classon se orom es boldogsag, nem hogy economy-n. En gyerek elott se szerettem, es nem lett jobb. Ha tehetnem en mindenhova vonattal mennek.

Amikor koreai baratnamnonek meseltem a tortenteket, halal komolyan megkerdezte, hogy mi a fraszert nem adtam a gyereknek egy kiskanal whiskyt.

Arthamyr 2017.05.06. 23:47:51

@kristal: "Tudod mit, azt hiszem vagyok már olyan öreg közel a 40 hez, hogy kimondhatom: NEM érdekel a többi utas." - remélem, hogy csak a gabors hozzászólásai által keltett düh verte ki a biztosítékot, és te ezt nem tényleg komolyan gondolod.
Bár ha igen akkor sincs semmi, de akkor +1 telepi prosztókhoz, egy cseppel több vagy a tahók tengerében, everything is going as expected.
Én is közel vagyok 40-hez, de nem gondolom, hogy ez feljogosítana arra, hogy a többi utas ne érdekeljen (inkább benyelem a Xanaxot és megveszem a drágább jegyet).
Ha mindenki úgy gondolkodna, hogy nem érdekli a többi utas, nem biztos, hogy mindenki, aki fölszáll a repcsire, le is szállna róla, és sokkal rosszabb világban élnénk, szerencsére ez (még) kisebbség. Vagy csak én vagyok idealista.

Arthamyr 2017.05.06. 23:57:56

@zoldzeller: Mennyire igaza van! :D
A first/business class szerintem jó, de egyrészt ilyen nincs Dublin-Budapest viszonylatban, másrészt a 4-10x-es jegyárat drágállom saját zsebből (nekem még a mostani cégem sem szokta kifizetni, 8+ órás útra is sima jegyet kaptam).
A repülés szar, és egyre szarabb lesz ahogy a tömegek számára egyre elérhetőbbé teszik, ez természetes dolog, megoldhatatlan probléma.

Paula H. 2017.05.06. 23:58:22

@gabors: Szerintem ne kommentelj amikor van már benned egy kis pia.

somlobodog 2017.05.06. 23:58:26

@montroyal ( CAN qc): Rettenetesen érzéketlen (nem írokdurvább at mert kimoderalnak) vagy te is és @gabors is. O feltehetően hetvegi alkesz mert általában akkor van amokfutasa. Én speciel azt utalom ha pl egy koszos kormu jopofaskodo autoszerelo ül mellettem. Vagy egy tahó IT-s aki 5 whiskyt lenyom felszallasig. De sajnos ez van. Pedig azok felnőttek és tehetnek róla. A gyerek nem. Mert gyerek. Lehet nevelni de néha nincs jó passzban vagy beteg lesz. Mivel láthatóan csorok maradtatok oreg/kozepkorotokra így esetetekben nincs lehetőség privát jetre így le kell nyelni hogy szar a harag hatalom nélkül. Szerintem a taplokkal kéne 100% felárat fizettetni. Akkor drágán de mégis utazhatnatok. Például ha önző módon egy rokonotok vagy baratotok haldoklik és ott akartok lenni. Pedig engem a gépen kifejezetten zavartok... Meg a gyerekemet is aki teljes árat fizet és velem együtt galád módon évi 2x ny-bp a prémium economy osztályon megy. Hogy elferjen és megkimeljem az ilyen emberektől. Mondjuk ha sirna is akkor se mernel feltehetően még cuppogni sem, te sem meg az érzelmi nyomorék rendszergazda sem ha ott ülök mellette. Szóval további jó puffogast, és sok síró kölyköt kívánok a következő red eye flightotokra

somlobodog 2017.05.06. 23:58:32

@gabors: közte téged is. 20 év után sem kapisgalod az amerikai mentalitást és gondolkodást. Megerte idejonni

kék madár 2017.05.07. 00:09:51

@somlobodog: errol kedvenc tortenetem, amikor a fiam felszallas elott meghallotta mogottunk a gyereksirast, lecsukta a szemet felsohajtott es annyit mondott: oh, babies... not again.
4 eves alig mult amkor ezt tortent :) Akkor kapta elso hegyibeszedet tolem a toleranciarol.
Ebben az egeszben az a legdurvabb, hogy amikor a gyerek sir, akkor az anyja szenved a legjobban, utana a gyerek, egyik se a tobbi utast akarja bosszantani, de van akinek ez a vilag vege...

gabors 2017.05.07. 00:12:49

@kristal: "normális volt a gyerek a társadalomban"

az egesz kommentebben baromsagotkat allitasz "gyerek" ??? itt 1,5 eve majdne kisbabarol van szo tobbszor is emlitettem 3-4 ev ami szetintem mar OK ...

gabors 2017.05.07. 00:14:20

@kék madár: "azt megkerdezhetem, hogy van-e gyereked? " van 6

gabors 2017.05.07. 00:18:12

@NorthPier: kosz ... nem igazan zavar amit irsz mert SEMMIT nem irsz ami akar .1 % os vitahoz is eleg lenne ..

ez ugy mukodik hogy beirod miert !!! ha nem akkor fuck off

kék madár 2017.05.07. 00:18:46

@gabors: ugralnak a betuk azon a bolond klaviaturan, nem talalod el oket mi?

gabors 2017.05.07. 00:26:29

@somlobodog: "Megerte idejonni :" meg ...

pont ezert mondom hogy a szabadsag (legyen az orditodo budos 6 honapos baba) addig tart (csak) amig ez mas szabadsagaba nem kerul ... es ez baba repulos dolog pont egy olyan pelda hogy a nagyit latogato 1.5 eves baba JELENTOSEN belebasz a tobbi utas "szabadsagaba"

nem gondolod ?? te hogy olvasod az alkotmanyt ??

kék madár 2017.05.07. 00:29:03

elerkeztunk a komoly, ervelos reszhez, a f%ck offra tenyleg nehez a temanal maradni a kovetkezo lejtos-kulsos kanyarban

gabors 2017.05.07. 00:32:51

@kék madár: "de van akinek ez a vilag vege... "

nem, mint tobbszor is irtam van olyan hogy nincs mas megoldas, de mikor mikor kiderul esteleg hogy mindez a 12 ora azert van mert megmutatjuk a babat a haldokool nagymamanak azert az mindjart mas (nem egy jog pelda vagy nem kellett volna megirni )

montroyal ( CAN qc) 2017.05.07. 00:33:23

@somlobodog: azert engem nem gyoztetek meg kovetkezonek is a szeretcsetlenseg hovanetovabbjanak tartom ha gyerek ul a kozelemben es miert kellene orulnom neki .. es hagy eresszek meg magamnak egy- o a picsaba neee... annak ellenere, hogy semmit se tudok tenni ellene.. a budos emberekkel az oriasi dagadtakkal stb ugyan igy vagyok ... ez kellemetlen es miert lennenk taplok ,es az nem aki azt mondja le, van szarva a masik 200 utas.. de emlekezz en irtam a siro babaval nincs mit tenni, de pl a szeket rugdoso rangato neveletlen arab kolykokkel igen ... tudom csak gyerek de az ilyenek lepik el EU-t ugy hogy tovabbra sem szeretem oket ..

zoldzeller 2017.05.07. 00:34:02

@kék madár: SD-ba eleg sokat kirandultunk. Szivesen elnek/eltem volna ott, de nalunk a szuk keresztmetszet a ferjem es neki sf es a bay area egyelore meg a vilag kozepe.;)

Viszont a szuleim mindig mennek SD-be van ott egy jo baratjuk, ugyhogy ok nyaranta oda jarnak az unokakkal.
Mindenki nyugodjon meg, mert autoval mennek, nem repulovel. Sot, iden talan a kaland kedveert a nagymama az ut felet vonatozni fogja.

kék madár 2017.05.07. 00:48:31

@zoldzeller:
" sf es a bay area egyelore meg a vilag kozepe.;) "
SD-nek meg van egy vilag vege feelingje, azt meg azert szeretjuk

Shaktee 2017.05.07. 00:48:49

@kék madár:

nyugodjatok már le a picsába, indul a Derby perceken belül.

Pénzem van az Irish War Cry-on.

Shaktee 2017.05.07. 00:55:46

@swing gitan: Volt
:)

Always Dreaming 41-1 odds won!

kék madár 2017.05.07. 01:03:04

@swing gitan: jo ne haradudj, hogy nem nyugodtam le, nem ittasodtam le szombat delutan

NorthPier 2017.05.07. 01:31:16

@kék madár: Élénken emlékszem arra a mocskosságra is, meg arra, hogy még néhányan a nők közül próbálták mentegetni, hogy kicsit többet ivott a kelleténél, meg de nem is volt olyan nagyon csúnya, amit mondott... Hát nem a lószart nem.
Én az indulása óta olvasom a blogot, naponta, mondjuk néha elcsodálkozom, hogyhogy nem kaptam még valami mé0rgezést, de jól bírom, pedig olvastam már itt cifra dolgokat eleget, de ez a tulok túlugatott a határon, és nyilván kezdek trollá válni, de legalább olyan jól esett, mint egy kpcka tejcsoki, az övéhez hasonló nem túl PC modorban közölni, hogy nem lesz mindig ejnyebejnyézve hátulról előre megsimogatva a haja helye, amikor így túrja a fekáliát. Bár az ilyen alakok IQ-EQ -ja konstans, kár beléjük minden hangért, igazából nektek akartam jelezni,
ha nincs is kedvetek konfrontálódni, de legalább nem kéne az iĺyen szart még simogatni is.
Ja, lehet, kicsit túlcifráztam, de ha az ő okádására mentség, hogy ivott, vajon számomra mentség-e, hogy én meg nem?!

kék madár 2017.05.07. 01:41:32

@NorthPier: legtobbszor azt gondolom, hogy, dehat o egy vadidegen, minek ot helyre tenni? Orakat eltolteni llyen ertelmetlen vitakkal, foleg amikor valaki mar fvck off-ozik az mar tenyleg a legalja kategoria. Sajnos a konfrontalodas egy moderalt blogon nehez eset, de normalizalni sohase kene ezt a viselkedest, abban 100%-ig egyetertek veled.

NorthPier 2017.05.07. 01:57:30

@kék madár: legtöbbször én is így gondolom :-)
Nyilvánvaló, hogy ez a mostani kívül esett ezen a kategórián. De elég sokáig húztam, úgy gondolom.
Jó éjszakát, mert ma még fel is kell kelni...

montroyal ( CAN qc) 2017.05.07. 02:37:54

@swing gitan: végig izgultam go Sens
...

adg 2017.05.07. 02:57:30

Hm, micsoda jo kis beszelgetes kerekedett, siman lebarmozza egy idiota a beszelgetopartnert, mikozben a toleranciat keri ki maganak. :D

Szerintem legyenek egyszemelyes repulok, buszok, stb. Van akit a gyerek zavar, a masikat a testszag, krakogas, szuszogas, tulmeres utas, kenyszermozgasos, zenet hallgato, labat razo, joganadragos, akarmilyenruhas, stb.
Dogoljon meg mindenki, csak en szamitok, es en nyilvan nem is zavarok senkit, nem ugy mint a barmok, akik engem. Fizessenek felarat!!! Es kotrodjanak!
Pincer! Meg egy whiskeyt. Marmint meg egy uveggel.

somlobodog 2017.05.07. 08:50:07

@gabors: te ezek szerint ugyanúgy beleszartal az alkotmanyba (igaz te a magyarba) mikor baba voltál és fájt a hasad és anyadek szomszédai azt hallgatták hogy a kis@gabors visit, ok meg nem tudnak nyugodtan tarsasozni a panelban. Ráadásul nem 12 órát hanem 1-2 évet. Szóval te voltal az igazi bűnöző. Lehet ezért kellett a kádári Magyarországot elhagyni? 6 év fegyhaz a babakori bunokert de 18 évre felfuggesztve? Nagykorú lettél és disszidaltal. Már elevult. De figyelj: Nehogy ha öreg leszel és krakogsz a repülőn Párizs felé, akkor egy fiatal programozó gyerek majd bezar a wcbe, mert zavarod a piheneset

somlobodog 2017.05.07. 08:50:14

@kék madár: az enyém -ha sír egy gyerek- (3.5 éves a fiam) azt szokta mondani sajnalkozo fejjel, hogy ez milyen kicsi baba még :)))

somlobodog 2017.05.07. 08:50:27

@montroyal ( CAN qc): a széket rugdosoval egyetértek teljesen. Az már nevelési defekt. De az is a szülő hibája. Ha arab ha hófehér. És ott nyugodtan szólhat bárki a szülőnek hogy zavar amit csinál a gyerek. Ebben nincs vita köztünk. A síró baba más sztori.

kristal 2017.05.07. 09:35:47

Mondjuk 12 óra vonattal van olyan gáz mint a repülö.......igaz légnyomás nincs.

Ez meg hogy nem érdekel a többi 200 utas. Hát ha bög a gyerek és én nem tudom megnyugtatni, akkor mennyivel jobb ha érdekel még ehhez a 200 másik ember fájdalma?
Nem tudom, ha gábor akarja akkor még miközben a síró gyereket a kezemben tartom értük is aggódom. :))))) hogy örüljenek:))))

gabors 2017.05.07. 12:00:04

@somlobodog: "anyadek szomszédai azt hallgatták " nagyon jo pelda :-))) ennyit tudsz csak mondani ??

amugy nem voltak szomszedok szerencsem volt panelt csak hiradoban lattam

nem gyoztel meg ... majd inditok peticiot babamentes jaratokert szerint sikeres lesz :-))))

Shaktee 2017.05.07. 12:01:06

@montroyal ( CAN qc): csoda...nem gondoltam hogy nyerünk tegnap...

Shaktee 2017.05.07. 12:59:40

@montroyal ( CAN qc): Egyenlőre nem kell segitség, de lehet hogy majd megyünk zsákolni kicsit..Constance Bay..sokat visszük oda az unokákat nyáron.

ottawa.ca/en/residents/older-adults/safety/emergency-preparedness/emergency-notifications#emergency-reception-and-lodging-centres

gabors 2017.05.07. 14:31:04

@Arthamyr: " keresed a konfliktust és túlteszel rajtuk, ezáltal még rosszabbá téve a csendes többség utazását. :) "

nem repulon meg soha ne basztattam senkit ezzel mert ott akor semmi ertelme ...

de itt virtualisan igen hogy jobb lenne mindenkinek ha ez nem igy lenne ...(valamit hasonlot nekelt Koncz )

es igen mivel tomegtermek lett a repules is egyre tobb "barom " van aki miert ne nem tilos alapon meglepi ...

mostanban tenyleg nem sokat repulok mar ezert is zavar jobban

80-90-es evekben alig fordult elo hogy baba legyen (es szinte mindenki tudta hogy nem volt mas megoldas ) most meg ideirja hogy meg kellet mutatni a nagyinak !!!

ha bejrutbol megy BP-en keresztul Deerborn-ba a syriai menekult kezeben a kek UNHCR taskaval meg szivesen segitek is ...

Bredpitt Monika 2017.05.07. 22:13:33

Ildikó! Miért nem jöttök haza? Nagyon megértem a posztot.

Taxomükke (UK) 2017.05.08. 08:10:15

A siro gyereknel sokkal idegesitobb az a felnott, aki folyamatosan pofazik, akar orakon keresztul (ezek legalabb fele ferfi, megfigyeleseim szerint). Csak mondjak, mondjak a sok faszsagot, a kollega vagy akivel utaznak alig valaszol, mert unja, es legszivesebben mashova ulne, vagy leginkabb lelone... A masik a piasok, meg a konyokloket agressziven elfoglalok. Meg aki total hatrahajtja az ulest.
Nem tetszik a gyereksiras, dugd be a fuled.

Demi78 2017.05.13. 21:44:04

Kedves posztiro, ne haragudj, de amikor visszatersz a svajci eletedbe, nem bortonbe mesz, ahol a porkolab az orajat nezve utogeti a gumibotjat. Mi is hasonlo cipoben vagyunk es eddig soha nem akarunk eljutni. Akkor inkabb visszakoltoznenk MOra, a csalad mellé.

Arthamyr 2017.05.13. 22:16:26

@Taxomükke (UK): A könyöklőnél vagy tahó vagy, vagy szopsz, rettenetes helyzet. :(
Egyszer az ülést hátracsaptam én is, a fazon folyamatosan ütögette a székem, meguntam, és hirtelen tökig hátradöntöttem az ülést. A laptopja is ott volt a kinyitható asztalkán, elégedetlen lett, de nem szólt semmit. :D Újabb okok a repülés ellen...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása