oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. április 12. 06:30,  Mennyit keres a magyar? 207 komment

2017. április 12. 06:30 Határátkelő

Mennyit keres a magyar?

Vallomással kell kezdenem, ugyanis elgyengültem picit, és bár másik posztot terveztem mára, nem tudtam megállni, hogy ne változtassak. A magyar parlamentben ugyanis vitanap zajlott, aminek a témája egyébként a határátkelők szempontjából nagyon érdekes volt, de aztán menet közben kiderült, hogy nem csak érdekes, de tanulságos is mindaz, ami elhangzott.

forint_foto_egrian.jpg

A politika az mindenhol politika, és alapvetően nincs is azzal semmi baj, ha az ellenkező oldalon álló politikusok másként látnak folyamatokat, mást emelnek ki egy-egy adatsorból.

A magyar parlamentben kedden elhangzottakról olvasva viszont úgy tűnik, mintha legalább két teljesen párhuzamos ország létezne (nem mintha ez olyan nagy újdonság lenne, persze), melyek közül az egyikben rémes nyomorban élnek az emberek, a másikban pedig sok szempontból jobb a helyzet, mint akár Németországban.

A vita egyébként az uniós tagállamok közti munkabérkülönbségekről szólt, és mivel a magyar határátkelők döntő részt mégis a magasabb fizetések és a jobb élet reményében indulnak el, gondoltam, hátha elhangzik majd valami érdekes is.

Végigolvasva a beszédekről készült összefoglalókat (MTI), kiemelek pár, általam érdekesnek tartott gondolatot, aztán barátunk, a Google segítségével megpróbálom megmutatni a számokat is.

Fidesz: Magyarország az élmezőnyben

Tegye fel a kezét az, akit meglepett, hogy a Fidesz szerint az ország süt, mint a nap, olyannyira, hogy 2010 óta már az élmezőnybe tartozik nem csak a visegrádi régióban, de általában az egész Európai Unióban.

Olyannyira így van, hogy a kormánypárt szerint a bruttó és nettó átlagkeresetek is nagyobb mértékben emelkedtek, mint Németországban, Ausztriában (ez mondjuk tekintve, hogy honnan indultunk, nem feltétlenül akkora bravúr), így sikerült közelíteni utóbbi országok fizetéseihez.

Mondjuk azon azért érdemes elgondolkodni, hogy még a Fidesz szerint is a nettó bérek a visegrádi országok átlagának 77-83 százalékán vannak, és azért itt nem Ausztriáról vagy Németországról, hanem Szlovákiáról, Csehországról és Lengyelországról beszélünk. Magyarán a magyar munkavállaló átlagosan 20 százalékkal kevesebb fizetést visz haza, mint régiós társai.

Persze a kormánypárt képviselői nem felejtették el megemlíteni, hogy a magyarországi bérek felzárkóznak a nyugatihoz, és az adóban is jelentősen kedvezőbb a helyzet, mint az unió átlagában.

MSZP: az uniós rangsor végén

Teljesen más Magyarországot lát maga előtt az MSZP. A baloldali párt szerint Magyarország azon uniós országok közé tartozik, ahol a minimálbér nem éri el az 500 eurót, és az utolsók között is a középmezőnyben van az ország (nem mintha ennek az utolsó fél mondatnak lenne értelme).

A szocialisták szerint míg Dániában 25 euró a bruttó órabér, addig Magyarországon 3,5-4 euró, és ez még úgy is sok, ha a skandináv országban magasabbak a megélhetési költségek.

Az MSZP szerint az egy főre jutó gazdasági növekedés és a bruttó bérek tekintetében is az uniós rangsor végén vagy az ország.

Az ellenzéki párt érintette a kivándorlás problémáját is, ami képviselői szerint részben a kormánynak köszönhető, amennyiben későn reagált és kezdte emelni érezhetőbb mértékben a minimálbért és a garantált bérminimumot. 

Tovább nem nagyon idézgetném a szocialista politikusokat, mert elég sok furcsaságot beszéltek, Szanyi Tibor például azt mondta, hogy szerinte a magyar cégek „meg tudnák fojtani” külföldi versenytársaikat, ha magasabb béreket kínálnának, de ezt a „profitéhes tulajdonosok” miatt nem teszik.

(Mondjuk legalább ilyen cinikus volt a fideszes Bánki Erik azon megjegyzése, mely szerint annyira jól áll a tíz évre vállalt egymillió új munkahely terve, hogy ma már bizonyos területeken munkaerőhiány van. Na ja, mert rengetegen külföldre mentek normális színvonalú megélhetést találni.) 

A Jobbik és a bérunió 

A Jobbik úgy tűnik, azzal kampányol, hogy szüntessék meg a kelet-közép-európai és a nyugati országok közötti bérszakadékot (ha az olyan egyszerű lenne, teszem hozzá én). 

Vona Gábor pártelnök például simán kijelentette, hogy a bérkülönbségekért Brüsszel, a korábbi magyar kormányok és a jelenlegi kabinet is felelős, hozzátette, hogy ez a szakadék „volt a közvetlen oka az elmúlt tíz év két legnagyobb nemzeti tragédiájának, a deviza-hitelválságnak és az elvándorlásnak”. 

Szemben a kormánypárt által elmondottakkal, a Jobbik vezetője úgy vélte, az uniós csatlakozás óta a nyugati és a kelet-közép-európai bérek közötti szakadék egyáltalán nem csökkent. 

Az EU nyugati részével meg kell értetni, hogy ez az ő érdekük is, mert különben a keleti régió tönkremegy és ez az egész uniót magával sodorhatja - tette hozzá Vona Gábor. 

LMP: az ország legnagyobb problémája a kivándorlás 

Az LMP viszont már egyenesen az ország legégetőbb problémájának nevezte a bérválság okozta tömeges kivándorlást, visszautalva arra a minapi hírre, mely szerint 2011-2016 között megduplázódott a külföldön született magyar kisgyermekek száma.

 „Ezek a családok azért mennek el Magyarországról, mert tisztes munkával nem tudnak annyi pénzt keresni, amiből képesek lennének eltartani magukat. Már most is demográfiai krízis van, mi a garancia, hogy ezek a külföldön született gyermekek haza fognak jönni Magyarországra?” - tette fel a kérdést Széll Bernadett. 

Az ellenzéki párt szerint az uniós csatlakozás óta a többi visegrádi ország bérei elhúztak mellettünk, amikor 2010-ben a Fidesz került kormányra már akkor is 8-14 százalék volt a lemaradás, a különbség azóta körülbelül ennek kétszeresére nőtt - jelentette ki. 

Mit mutatnak a számok? 

Remélem, eljutottatok idáig, mert akkor most lássuk, mit mondanak azok a fránya számok, például az OECD adatai. 

Az első táblázat ugyan 2015-ös számokat mutat (nem találtam frissebbet, sajnos), de az jól látszik, hogy az éves átlagbérek tekintetében Magyarország valahol nagyon a bányászbéka hátsója környékén található – konkrétan a vizsgált országok közül csak Mexikót (14 867 dollár) sikerült megelőzni 19 999 dollárral. (Aki kattintgatna az adatsoron, az itt teheti meg.)

Nyilván nem nagyon érdemes mondjuk az osztrák (46 084 dollár), a német (44 925 dollár) vagy a brit (41 384 dollár) bérekkel összehasonlítani a magyart, nem is lenne igazságos, ám a visegrádi országokkal már annál inkább. 

A kép nem túl vidám: a csehek (21 689), a szlovákok (22 031), és a lengyelek (23 998) is előznek minket, és akkor a szlovénokat a sírva fakadás elkerülés érdekében már meg se említsük (33 085 dollár).

average_wages.jpg

Ha már itt tartunk, nézzük meg az Európai Unió hivatalos oldaláról származó (sajnos, szintén 2015-ös) adatokat, melyek a munkaerő költségét mutatják meg, kékkel egyébként a fizetések, sárgával minden egyéb van jelölve. 

A kép eléggé hasonló (azzal együtt, hogy az adatfelvétel óta tényleg emelkedtek a fizetések, tehát ezzel együtt érdemes a táblázatot nézni), az látszik, hogy nagyjából Lettország és Litvánia szintjén van Magyarország, miközben például a horvátok is előznek, nem beszélve a visegrádi államokról (az osztrákokat, németeket, stb. pedig hagyjuk is).

hourly_costs.jpg

A következtetéseket majd levonjátok ti, én csak annyit írnék, hogy egyelőre nem nagyon látszik, miként lehetne a közeljövőben Magyarországon tartani az embereket, amikor ilyen bérkülönbségek vannak.

A Jobbik béruniós javaslata nyilvánvalóan a politikai marketing része, azon viszont érdemes lenne elgondolkodni, miként sikerült ennyire leszakadni a többi visegrádi országtól.

HÍRMONDÓ

Tüntess azzal is, hogy külföldi állást keresel!

A tüntetések napjai vannak Budapesten, sokan mondták, hogy ha most sem változik semmi, akkor elmennek külföldre. Ha így érzel, akkor itt az ideje munkát keresni.

Orbán üldözi külföldre a fiatalokat?

Egy szlovák hírportál szerint a Közép-európai Egyetem elüldözése Magyarországról öngyilkosság, és a magyar miniszterelnök éppen azon ügyködik, hogy előállítsa a saját migrációs válságát.

Nem csak a pénz miatt mennek külföldre a magyarok 

Egyre nagyobb a munkaerőhiány Magyarországon, és bár kapkodnak a jó mérnökök után, jelentős részük mégis más országban keresi a boldogulását. Egy friss kutatásból kiderült, nem csak a magas fizetés miatt mennek nyugatra, és azt is elárulták, milyen változásra lenne szükség ahhoz, hogy hazaköltözzenek.

Ha ügyes vagy, az összes pénzt haza tudod vinni 

Akár havi félmillió forintnyit eurót is meg lehet takarítani az ausztriai hüttékben, ahol éppen ezért rengeteg magyar dolgozik. A pénz ugyan nem sok (nincs 2000 euró), ám ha valaki ügyes, szinte teljes egészében félretehető.

(Fotó: Egrian)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Európai Unió

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9712418505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

graphics 2017.04.12. 21:29:40

@lilyhammer: merrefelé van ez? Érdekelne, komolyan!
Köszi!

graphics 2017.04.12. 21:29:49

@Főgebra: 160*8,3=1328 Eur/hó
Ez cca. 410eFt/hó

Ennyit keresnek átlagosan Abszurdisztánban? hehe... még mosolyra torzul a szám!
200-300 euró differenciáért a fe ne se menne nyugatra.

ati27 2017.04.12. 21:42:54

@Pink Petsch:
Én mekkora mázlista vagyok. :) KF-en dolgozok évek óta, mint gépészmérnök. Végigcsináltam egy teljesen új koncepciós sebességváltó mechanizmust a prototipustól a sorozat gyártásig. Én voltam a felelős a design-ért. Ebbe érts bele, hogy benne voltam a sűrűjében. Gyártáselőkészítés, beszállítókkal kapcsolat műszaki témákban, gyártással kapcsolat stb.. stb.. Most pedig robot fűnyíró fejlesztésen dolgozom, (szintén új koncepció) most van korai proto fázisban.. A vicc, hogy nincs diplomám, vagyis lenne az is villamosmérnöki (számítógép hálózatok szakirány) amit meló mellett csináltam meg anno. Persze nincs nyelvizzgám, ergó nem kaptam meg. :) Igaz azóta a magyar mellé 2 nyelvet felszedtem, úgy hogy 30 elmúltam mikor "leléptem".. És akkor csak pár szót tudtam angolul.. :D Tehát nem magyarországon vagyok, ez gondolom egyértelmű.. :D

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.12. 21:43:10

@Pink Petsch:

Tehát szerinted 120-180 ezer egy 3 szobás lakásnak a rezsije kkja Budapesten.

Innentől kezdve hagyjuk a vitát, komolytalan.

Meg lehet élni szobát bérelve Budapesten alacsony bérből is, ennyi a lényeg.

Te meg fújd csak tovább hogy 15 ezer HUF marad mindenre.

room_101 2017.04.12. 21:43:25

@Pink Petsch: 100+ nm családi házban (3fôre) a rezsink: (éves dijak 12-ede)
gáz (cirkó) 12000
villany 8000
viz/csatorna 4000
szemét 2000
Nehogy egy kis szoba rezsije 40 ezer legyen, ha nekem igy 26

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.12. 21:43:28

@Pink Petsch:

Egyébként a 160 az alapbér, műszakpótlékok is vannak, bérletet meg térítik.

Nem túl fényesen de ki lehet húzni egy szobát bérelve belőle, ha nem lehetne már régen felkelések lennének a városban.

Ugye nem gondolod komolyan hogy az annyit keresők kenyéren élnek meg krumplin?

2017.04.12. 21:50:11

@Horthy Miklós cselédje: Nézd, én bérlek udapesten lakást, vagy te? Egy szobás lakás, havonta ha 10 napot vagyok ott , és a rezsije igy is 30.000 forint körül van+15 ezer forint a közös költség. Nincs tv-m, a hütőt kihúzom, ha elmegyek, a fütést őrlángra állitom, mindent mást lekapcsolok kivéve a net-routert.
Szóval, akkor pofázz nekem, amikor te is megtapasztaltad, addig leszel szives kussolni.

Nancsibacsi 2017.04.12. 21:52:18

Egy nő nem lesz attól vonzó hogy nagy a melle - lásd Geronazzo Mária. Magyarországon a bérek alacsonyak, cserébe a megélhetés nagyon olcsó. EUhoz képest a szolgáltatások jóval olcsóbbak, a közoktatás ingyenes (de felsőoktatást is meg lehet csinálni ingyen, csak tanulni kell nem kocsmázni), EÜ igyenes - olyan ellátásokat finanszíroz az OEP Magyarországon, amihez hasonlót se Németországban. Arról nem is beszélek hogy ami Budapesten 30 milliós lakás, az Bécsben 100 millió, Londonban 600 millió, de Svájcban se kapod meg 300 millió alatt.

Ennek ellenére valószínűleg az jönne ki egy korrekt számítás során is, hogy Németországban jobb az élet mint itt, de nem értem: minek hazudni, ha egyszer az igazsággal is el lehet érni ugyanazt a célt? Mondjuk azért, mert az jönne ki, hogy Németországban az egyenleg csak 50 százalékkal magasabb,és nem 500-al? Ne hazudjatok: ha egyszer posztot írtok a számokról, üljetek le szépen, szánjátok rá azt a fél napot, és számoljátok ki szépen az egyenleget. Valljátok be, hogy Londoban soha a büdös életben nem lehet saját lakásotok, kivándorló szakmunkásként. Nem szégyen az - csak kellemetlen.

2017.04.12. 21:52:28

@room_101: Csókoltatlak, és örülök nektek. Panelról beszélünk nem családi házról, ahol ott van még a közös költség is, meg a fütéstechnika kérdéses. Ha távfütés, akkor horror, mert te nem tudsz spórolni, ha akarsz sem.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2017.04.12. 21:52:30

Az egésznek a versenyképesség, és hatékonyság az oka. Nyilván a német kamion sofőr azért keres 2-3x-et a magyarhoz képest, mert messzebbre, gyorsabban, többet szállít el. Vagy legalább két kamiont vezet egyszerre. Meg a német melós a német Audi gyárban is hatékonyabban dolgozik, mint a győriben. Ezt teljesen nyilvánvaló. A német mekiben is sokkal hatékonyabban nyújtják át a bigmeket a pult fölött. Most a norvégokat, meg a luxemburgiakat ne is emlegessük. Akiknek szinte sistereg a munka a kezük alatt.

Ez a verseny-, meg jövedelemtermelő képesség különbség akkor válik nagyon érdekessé, amikor kiderül, hogy a GDP 70-85% a szolgáltatásból jön össze. Abból, amit egymásnak nyújtunk. Csak a maradék szól a termék előállításról. Az osztrák mosógépszerelőt szoktam emlegetni, aki jövedelemtermelő képesség esetén 2x-3x a magyarhoz képest, hiszen kijön, megállapítja a hibát, 90€. Még nem javított meg semmit. Ja, így lehet szép GDP számokat hozni, és ebből már futja magasabb bérekre is.

2017.04.12. 22:01:17

@ati27: Ja, az mázlista ;).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.12. 22:02:47

@room_101:
70nm-es különálló kertes családi ház. Vidéken. Havi rezsi MINDEN hónapban 50ezer. Van kérdés?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.12. 22:05:19

@Nancsibacsi:
A 30millós budapesti lakás UGYANOLYAN elérhetetlen egy munkából élő párnak mint a londoni 600milliós.
NEM MINDEGY?

AlbaZen 2017.04.12. 22:05:32

Ilyen hülye az Mszp, hogy azt hiszik, hogy valakik úgy döntöttek, hogy nem fizetnek dán szintű órabért. Megtehetnék? Egy frászt! Egyszerűen nem kering annyi tőke a rendszerben, hogy jusson belőle arra, mit nem lehet felfogni azon, hogy NINCS ANNYI pénzünk? Mert nincs és kész és nem is lesz, aeddig magyar tulajdonú cégek tömegei nem lesznek világhírűek és nem ontanak eladható termékeket a világba! Ehhez megsúgom, több múlik az emberek szorgalmán, mint a politikusok programjain!

ati27 2017.04.12. 22:05:35

@Csák Morritz AKA Alibiman:
Csak mivelhogy a termelésben dolgozók hatékonysàga jóval magyobb, ezért jóval magasabbak lesznek a szolgàltatàsi àrak. Azé ezt tegyük hozzà.

room_101 2017.04.12. 22:10:02

@Csák Morritz AKA Alibiman:
csak ott mindenkinek van pénze még ilyen árakon is szolgáltatást igénybe venni, németeknél egy sima hétköznap este alig kapsz belvárosi étteremben asztalt, ha nem foglaltál elôre. Ebbe egyszerübb beszállni a saját munkáddal odakint, mint itthon feltôkésíteni a rendszert.

room_101 2017.04.12. 22:18:33

@diggerdriver: Van kérdés.
Hôszigeteltél?
Kondenzáciòs kazánod, meg programozhatò termosztátod van?
Energiatakarékosak a lámpáid?

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.12. 22:18:37

@diggerdriver:

Tehát 20szor annyit keresnek LOndonban mint Budapesten.

Kész vagyok....

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2017.04.12. 22:23:45

@Kishableany: Ez így nem igaz. Ezt valamiért mantrázza egy csomó közgazdász, meg azok, akik úgy gondolják, értik a helyzetet. Hogyha önmagában csak a béreket és a teljesítményt vizsgálnánk, nehezen lehetne megmagyarázni a nálunk magasabb görög, portugál, észt, szlovén, vagy akár szlovák fizetéseket. Például hasonlítsd össze a cseh ipart a szlovákkal, és rögtön megdől az elmélet. Ne a göröggel, mert annál még jobban tetten érhető, hogy az általad felvázolt magyarázat nem igazán állja meg a helyét. Most a magyar vegyipart, esetleg a gépipart vagy a mezőgazdaságot ne is próbáljuk a szlovákhoz, vagy a szlovénhez, észthez hasonlítani, mert nem játszunk egy ligában. Úgy értem, ebben az esetben kb. kevesek mint macisajtban a brummogás. És a csehek még tőlünk is többet tudnak bizonyos iparágakban.

A helyzet ettől sokkal bonyolultabb, de minimum kettős hatás érvényesül.

Erre a legjobb példa Svájc esete, aminek a devizája egyik "pillanatról a másikra" a duplájára értékelődött fel, és így hirtelen a svájci mekis dolgozó a dupláját kereste az osztrákénak - euróba átszámítva.

De mindjárt elszabadulhat a cseh pokol, és láss csodát, a cseh Skoda gyárban 2x lesz a fizetés a magyar Audiban dolgozóhoz képest, hiszen a cseh melós 2x termelékenyebb lesz hirtelen. C'mon! :D

Az mindenképpen köztudomású, hogy a magyar forint eszméletlenül alulértékelt. Elég, ha csak a az ingatlan árakat nézzük. Tessék megnézni mibe kerül egy dohos lyuk Amszterdamban. Úgy, hogy az építőanyag árakban nincs ekkora különbség. Gondoljunk bele, ha csak 10%-al értékelődne fel a forint, praktikusan 10%-al érne többet a fizetésünk. Jó, ez nem ilyen egyszerű, de kb. Persze jönne mindjárt a duma, hogy túl drága lenne a magyar melós, és ez rontaná a versenyképességünket. Hogyne, én meg hiszek a Mikulásban. Biztosan nagyon szenved a svájci, meg a görög is emiatt. Tudjuk. Meg érdemes megnézni a második grafikont. Van hova drágulnia a magyar bérköltségeknek.

Modern rabszolgatartás folyik, és ehhez asszisztálnak a politikusaink, jobb, bal, mindegy, meg a mindenkori MNB elnök. Nagyon megszívtuk ezt az elmúlt 28 évet.

2017.04.12. 22:36:37

@Horthy Miklós cselédje: Nagyon egyszerüen bizonyithatod az igazad:
1. Kölözz Budapestre
2. Állj e a Mekibe dolgozni
3. 2 hónap múlva számolj el tételesen itt a blogon

Időd van, ráérsz, hiszen baszol rá dolgozni, úgy egyébként.

kék madár 2017.04.12. 22:46:16

@swing gitan: Quercus baratunktol kaptam egy kedves emailt, innen uzenem neki, hogy neki is kellemes estet kivanok es szep almokat.

csakférfi 2017.04.12. 22:50:04

@ati27: termelés hatékonysàga??
Adj màr nekem olyan forgàcsolò lapkàt és mellé egy olyan cnc gépet ami 3 szor gyorsabban forgàcsol mint mo.-on.
Cnc esztergàlyos vagyok.
Lövésed nincs mi az hogy gépi idö.
Vagy az hogy mekkora egy gép teljesítménye.
Tudod az mikor a munkàt elosztod az idövel.
De a màsik hogy emberileg lehetetlen . ahhoz olimpikonnak kéne lenned. Màrmint hogy 300 db helyett 600 darabot gyàrts le egy adott gépen.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2017.04.12. 22:50:55

@ati27: Mitől is hatékonyabb? Talán jobban képzettek? Vagy jobb gépeik vannak? Ok, válasszuk ketté a dolgokat, beszélgessünk a szolgáltatási és a termelés szektorról.

Az előbbi a GDP zöme, ahogy írtam országtól függően 70-85%. Szinte bármelyik szakmához nyúlsz, hamar kiderül, hogy zömében nem igen pl. Ausztriában tudsz hatékonyabb lenni, hiszen sokszor a magyar képzettebb, rugalmasabb, és még a eszköz, szerszám is ugyanaz. Az osztrák azért alkalmaz magyar munkaerőt, mert olcsóbb de minimum olyan hatékony, mint a honfitársa. Mondok megint egy mekis példát. Londonban igen sűrűn vannak Mekik, néha csak egy kis talponállószerűség. Egymás seggében, és konganak az ürességtől. És így is képesek megfizetni a magyar bér többszörösét (ami egyébként a londoni fizetés alja). És nyereségesek. Kérdem én, hogy itthon, az itteni bérekkel, költségekkel, kb. azonos alapanyag árakkal, mekkora brutális profitot termelnek a Mekinél?

Az utóbbi a GDP kisebb része. Vegyük pl. a győri Audit. El tudod képzelni, hogy az ott dolgozó kevésbé hatékony, mint a németországi kollégája? Na hagyjuk ezt a maszlagot.

Maradjunk annyiban, hogy vannak különbségek, ez tény. Ha másért nem, mások az adottságok. Ld. Norvégiát, a kék szemű arabokat. Az 50-es években kisebb volt a GDP-jük, mint a rákosista Mo-nak. De nem normális a 2-4x különbség egy kontinensen. Ez semmivel nem magyarázható. A svájci bére sem magyarázható dupla teljesítménnyel a némethez képest.

Az egész egy mesterséges dolog, az árfolyam miatt van. Pont.

csakférfi 2017.04.12. 22:51:00

@Csák Morritz AKA Alibiman:
Az biztos hogy megszívtuk a 30 évet. Közben 50 lettem.
Bakker!
:) :)

Shaktee 2017.04.12. 22:59:32

@kék madár: :) puszi neki innejt is :)

kék madár 2017.04.12. 23:24:24

mi ez a roham ezzel a sok vadiuj osmagyar kommentelovel?

lilyhammer 2017.04.12. 23:28:40

@Pink Petsch:
Nagyobb a szakadék a melós meg a vállalkozó között mint gondolná a sok ember.
Sokkal nagyobb a szar Magyarországon mint azt gondolják.
Kegyetlenül elszegényedik a tömeg egy jó része, úgy hogy észre sem veszi ha nem figyeli az árfolyamokat.
Erre jó a fidónak a rezsicsökkentés hogy behazudja hogy jól élsz közben ez csak ideiglenes megoldás lehet mivel te azt valójában máshol pl üzemanyag megfizeted.

lilyhammer 2017.04.12. 23:28:50

@graphics:
Ha visszaolvasod láthatod hogy a drága Audiról írtam és megvásárolt egyetemükről, tehát a nagyrabecsült jólét megyéjében nagyok a szakadékok de rohadtul, mégis vannak akik idejönnek jöttek szerencsét próbálni a keleti megyékből, sőt mindenhonnan, még a nagy BP-ről is. Aztán legtöbbjük vagy továbbmegy ausztria felé vagy vissza ahonnan jött.

Brix 2017.04.12. 23:29:07

@Csák Morritz AKA Alibiman: Az valóban oka lehet az alacsony magyar fizetéseknek, hogy abszurd szinten alulértékelt a forint. DE. mindez a kormány ( MNB) évek óta tartó forint-gyengítő politikájának a következménye. Az irreálisan alacsonyan tartott kamatokkal , és a nem konvencionális jegybanki eszközökkel megakadályozzák az erős forint kialakulását, ami vásárlóerőt vesz el az emberektől, viszont az MNB-nek és a nagy exportáló cégeknek jó. Gazdaságilag is kártékony a gyenge forint, hiszen nem kényszeríti a magyar cégeket a hatékonyság növelésére, amivel exportképesebbek lehetnénk, a külföldiek meg szinte ingyen üdülnek Magyarországon. Itt lenne már az idő, egy komolyabb forint-felértékelődésre, de a kormány ennek gátját képezi...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2017.04.12. 23:29:13

@graphics: Amúgy én sem értem, milyen számok ezek. Itt valami nem stiimel. A 410 ezer talán a teljes bérköltség, de az is sok 2015 ben. Asszem akkor talán 160 nettó lehetett az átlag, az meg kb. olyan 310 teljes bér klts lehetett akkor.

Shaktee 2017.04.12. 23:32:35

@kék madár: kipofozták ôket az oktogonról :) fehér liliomokkal!

CSL 2017.04.12. 23:35:54

Különbségek:
Ha te pl csapágyat gyártasz és egy hónapban egy esztergályos pont egy kamionnyit tud legyártani, meg mondjuk van egy német cég, Ő is csak ugyan annyira termelékeny. Na most ő pl Freidrichshafenben dolgozik, Te meg Miskolcon, mindketten a freidrichshafeni zf be akartok beszállítani. Az anyag, áram, gép, szerszám, rezsi, kb egyforma, de neked +1000km fuvardíj benne lesz az árba, neki meg nem, így máris versenyelőnye van, többet tud fizetni, az alkalmazottnak, nem mellesleg ő 50 éve maszek, van 50 év know how a cégben, van tőkéje, megveheti, a legjobb gépeket, vannak kapcsolatai, mert mondjuk 30 éve bedolgozik a zf nek, többet precízebben tud gyártani, lehet neki 3 műszakba megy a gépe, így hamarabb kiforogja az árát, vagy sokkal modernebb, egy ember 2, vagy 3 esztergát is kezelhet, mert önadagolós, sokkaljobb az alapanyag, amivel dolgozik, mert a nyersanyag is méretpontosabban érkezik, kiszámíthatóbb adó, meg vállalati kultúra van, na meg a protekcionizmus, ha válság van a német cégek összezárnak. Szóval ezért jobbak a fizetések is kb

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.12. 23:46:02

@lilyhammer:

Van házipálinka ami segít átvészelni mindent :)

supernem 2017.04.12. 23:46:06

@Shanarey:
..."Probald mar vegiggondolni, hogy müködik a gazdasag. Kezdjük ott, hogy te mondtad e mar a fodraszodnak h nemar csak ezret kerjen ezert a kivallo munkaert, te ketezret adsz neki, mert ez siman er annyit."...

Na én konkrétan ezt mondtam a fodrásznak csak kettő helyett hármat mondtam, amikor Magyarországra látogatva levágta a gyerekek haját egy ezresért. Nem fogadta el. :P

2017.04.12. 23:49:31

@kék madár: Gondolom, cimlapos, aztán az előmoderálás miatt, egyszerre ömlenek be.

2017.04.12. 23:55:04

@kék madár: Mellesleg nem is igazán ősmagyarok, már ahhoz képest, hogy más blogokon mi megy , eléggé jólneveltek. Bár lehet, hogy a B-közép fennakadt a moderáción ;).

Bilbo 2017.04.12. 23:59:48

A lenyeg, hogy PPP-ben kell a kereseteket osszehasonlitani, nem euroban. Vagyis a keresetet az arakhoz kell hasonlitani. Ha PPP-ben nezzuk a szamokat, nem allunk ilyen rosszul.

A magyar es osztrak arak kozott van egy kettes faktor - nem a FIDESZ szerint. Es az "arakban" a lakasarak is benne vannak.
A vegen kijon, hogy Budapesten kevesebb havi berert lehet lakast venni, mint sok nyugati nagyvarosban.

Hala istennek, a forint gyenge, es ezert megy jol a gazdasag, ezert van novekedes, es csokkenhet az adossag.

Spanyolorszagban tobbet keresnek, de eros a valutajuk (az euro), nem tudnak exportalni, szenved az ipar, no az adossag es sok a munkanelkuli.

csakférfi 2017.04.13. 00:00:13

@Brix: kb. 310 ft /euro
Egy adott termék 100 euro.
Ez 31000 ft.
Munkabérköltség 10%......10 euro azaz 3100 ft.
Leértékelik a ft.ot ...lesz 320 ft/ euro
Tehàt a termék a piacon tovàbbra is 100 euro.
Azaz mostmàr 32000 ft.
A munkabér maradt 3100 ft. Mivel ez nem jàr automatikusan béremeléssel. Nem 3200 ft lesz a bérköltség. Tehàt a cég nyert 100 ft.ot. Ezt àltalàban az anyacég ellensúlyozza azzal hogy felemeli az anyaorszàgban beszerzett és nekünk magyaroknak àtadott alapanyag àrral. Hisz ott euròban szàmolnak. Így a 100 forint a részvényeseknél és nem a magyar cégnél landol. Ràadàsul rontja a hatékonysàgot hisz a nyersanyag àràt emelték.
Ügyes .....ugye?

csakférfi 2017.04.13. 00:00:20

@CSL:
Basszus.
Egy kamion csapàgy kb 40 millò ft.
Egy kamion 1000 km. 200 ezer ft . többért szàmlàz.
Mennyi is a 40 milliò arànya a 200 ezerhez?0.2 %?
Ez most komoly?
100 ...200 % ròl beszélünk.
Ràadàsul a repi költség egy vàllalkozònàl az àrbevétel 0.05 %
Na hogy legyen?
:)

csakférfi 2017.04.13. 00:00:22

@Pink Petsch:
A jurtàmban a sàmàn dobolàs közben leverte a szittya nyergemet.
Azon volt a wifi. Bakker.

2017.04.13. 00:04:26

@csakférfi: Szopacs ... máskor ne itasd a sámánt :).

2017.04.13. 00:10:54

@csakférfi: Mondjuk, rossz volt a példa, mert egy friedrichshafeni cég nem fog Miskolcról rendelni, ha van helyben is lehetősége rá. Egy miskolci cég sem rendelne a helyi helyett egy friedrichshafenitől.

siriq111 2017.04.13. 00:27:11

Elmenzonyben? Adok szamat es merteket nezve biztosan. Nem veletlenul lepnek le a kornyezetemben sem az emberek kulfoldre .

2017.04.13. 00:27:27

@Horthy Miklós cselédje: el kell, hogy keserítselek. A termelékentség az nem van.
Sőt, más viszonylatban nem a nyereség alapmutatója. Tudod, ha nagyon termelékeny vagy, de kis haszonnal, kis volumenben tudsz csak gyártani, a végén veszteséges is lehetsz.
Most csak két tényezőt említenék: elvonás, fejlesztés.
Az Audiról: a fejlesztés a legfontosabb az autóiparban a konkurenciaharc miatt. Nyilván nem termelékeny. Sőt, direkte nem termel nyereséget. Inkább költséget.
Az Audi tehát a gyártást fogja kivinni az országból, na, hova? Ahol kevés a költség. Például bér, szállítási...
Ez oly annyira igaz, hogy Győr területi előnyben volt Miskolccal szemben. Pedig ott komoly egyetemi képzés folyt.

csakférfi 2017.04.13. 00:27:34

@Pink Petsch:
:)
Jò éjt! Megyek alszom......holnap melò.
Ja. Nem vagyunk rosszabbak vagy gyengébben teljesítök. Az ördög a könyvelésben lakozik.
Hogy ne kelljen adòzni.
Meg lehet még fejelni offshore céggel.
Uri huncutsàg.

Shaktee 2017.04.13. 01:07:32

Végigolvastam böcsülettel, a kommentárokat is. Oda is hány a birca / favágó duett? :)
kanadaihirlap.com/2017/04/10/lazad-budapest-vesszen-a-rendszer-vesszen-orban-viktor-vesszen-a-fidesz/

S most: Go Sens Goooo!

Herr Géza 2017.04.13. 01:19:01

@Csák Morritz AKA Alibiman: "Erre a legjobb példa Svájc esete, aminek a devizája egyik "pillanatról a másikra" a duplájára értékelődött fel, ..." Mikor is volt mindez, segíts már....???

Shaktee 2017.04.13. 01:23:28

@Herr Géza: aszik má ugrifül, menj csicsikálni tejis ;)

csakférfi 2017.04.13. 06:56:27

@Pink Petsch: még valami.
A szàllítàs màr nagyrész kamionokon zajlik.
Lényegtelen. Nem mindegy hogy dinnyét vagy iphone. A fuvar ugyanannyi. Mégis megéri egyiptombòl dinnyét importàlni. Vagy delafrikàbòl szölöt repülön.

2017.04.13. 06:56:32

@csakférfi: egy Fridrichshafen beli cég nem fog Miskolcról rendelni. Kínából rendeli.
Lásd még: Bosch Magyarország...
Hameg sorozatos rendelésről van szó, akkor a szomszédból, útemezve a gyártáshoz. Lásd Audi...

2017.04.13. 06:56:41

@csakférfi: egy Fridrichshafen beli cég nem fog Miskolcról rendelni. Kínából rendeli.
Lásd még: Bosch Magyarország...
Hameg sorozatos rendelésről van szó, akkor a szomszédból, útemezve a gyártáshoz. Lásd Audi...

csakférfi 2017.04.13. 06:57:02

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Fejlesztés??
Batàtom az új gépek és épületek amortizàciòja?
Építek egy vadi új gyàrat. Nyerek hozzà tàmogatàst 100 millàt. Az épületek kerülnek 200 ba.
Tehàt a könyvemben indulò érték 200 milla.
Amortizàciò címén minden év végén 0.5% .ot leírok költségként.
Ez mind a nyereség rovàsàra.
10 év utàn meg felújítok 30 millàért.
Mgnöveltem az értékét. Kezdhetem elölröl.
Màs. Szalagmunka. Egy termék adott szalagon 15 perc alatt készül.
Ez benne van az àrban és a nyeteséget rontja. Mivel szeretném ha 10 perc alatt készülne és a szalagon dolgozòk 100 an egy òra alatt nem négy hanem hat terméket gyàrtanànak.
Fejlesztés címén a beszàllítòktòl félkész àllapotban rendelek. Viszont szellemi javak (mivel én agyaltam ki ) amortizàciòja is hasonlò ezért ezt a szabadalmat 60 millàra becsülöm.
Nos?

orient 2017.04.13. 06:57:53

@diggerdriver: nem ertem mit jottok allandoan ezzel az EU piacot akart. Milyen piacot? Lehel piacot? Mekkora baromsag mar. ELadja itt a nyugati termekeket erre gondolsz? Akkor elarulom az osszes NEM-EU's orszag (Oroszorszag, Szerbia, Macedonia...) mind tele van nyugati boltokkal es termekekkel. MIt gondolsz ott nincs nyugati ruha meg kereskedelmi lanc? Nem kell ahhoz EU tagnak lenni, hogy egy orszag piacca valjon. Elarulom az EU es nyugati termekeknek Oroszorszag millioszor akkora piaca mint Magyarorszag valaha is lesz es megsem hivja oket senki az EU-ba. Piacnak semmi koze az EU csatlakozashoz. Az nyit boltot es azt ad el amit akar es ott ahol akar. Milyen hazai termekeket tett tonkre a gonosz EU-nyugati multi? A hires orosz automarkakat? Az oroszok audit meg BMW-t akarnak, meg svajci orat, olasz oltonyt es nem orosz termekeket. A piacot nem az hatorzza meg ki minek a tagja hanem ki mit vesz meg. Tisza cipo visszajott mert volt ra igeny es emberek megveszik. Egyebkent mivel export orientalt orszag vagyunk sokkal nagyobb piacot nyert MO az EU csatlakozassal mint az EU velunk. Megveszik a borunkat, mezogazdasagi termekeinket, gyogyszereinket, ez tobbszorose annak amit a nyugati cegek itt eladnak es amit egyebkent is megvennenk az EU tagsag nelkul is.

2. alacsony berekert vannak itt? Azert halkan megjegyeznem egyedul a nyugati cegek fizetik meg rendesen az embereket MO-n. Lehet nem ad annyit mint Nemetorszagban, de meg igy is tobbszoroset fizetik a magyar munkahelyeknel. AKi teheti nyugati cegeknek akar dolgozni itthon es nem magyar cegeknek. Bereket meg huyeseg osszehasonlitani mert alberlet nem 1000 EUR havonta mint Munchenben mondjuk es egy ferfi hajvagas sem 20-30 euroba kerul mint ott. Minden szolgaltatas sokkal dragabb ott ami miatt nyilvan sokkal tobbet kell keressenek. Ezzel egyutt is jobban elnek ez nem kerdes de nem klehet azt mondani egy nemet aki 2x annyit keres mint magyar tarsa 2x olyan jol el. JObban el de koltsegei is magasabbak. Miert koltozik ide egy csomo nyugati nyugdijas? Pont mert itt jol megel annyibol amibol ott felkopna az alla.

PL.:
www.expatistan.com/cost-of-living/comparison/budapest/vienna?

2017.04.13. 06:58:00

Sajnos átlagkereset számításkor soha nem a mediánt veszik alapul, hanem az egyszerű átlagot,ami súlyos hiba, de ezt szerintem ők is tudják jól.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.13. 06:58:06

Megoldás ha keveset keresel Mo.on :

Legyél informatikus!

mimox.com/hu/jobs/front-end-developer/

bruttó 800e-1m huf.

Informatikusnak lenni Magyarországon = belépő az elitbe.

Mei Ling 2017.04.13. 09:26:50

Szóval Magyarországon a 2015-ös átlagkereset 20 000 dollár, a cseheknél meg 21 600. Ez nem 20-30% különbség, hanem 8. Az azóta történt emelésekkel meg már talán el is tűnt.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2017.04.13. 09:26:58

@Herr Géza: A mélypont valamikor 2008 júniusában volt, ahhoz kepest most kicsit több, mint 2ster annyit fizetünk a CHFért. De volt, hogy többet kellett. Itt tanulmányozhatod a görbét:

www.finanzen.ch/devisen/historisch/schweizer_franken-forint-kurs

Dikusz 2017.04.13. 10:09:44

@Pink Petsch: vagy @csakférfi: elmondhatja a sámáncsujogatót, hogyaszongya: nem vagyok én sámán, nebasz@ga sámán...

Lordmotor 2017.04.13. 11:22:52

Érdekes, hogy amikor mindenki tudja, hogy 2016 Q2-Q3, - 2017 Q1 ben ugrottak nagyot a magyar bérek, akkor hirtelen senki nem talál 2015 nél frisebb adatokat a fránya gúgölön..... Eröltessük meg magunkat már egy picit. 2017 január: 274000 az átlagbér (az emeszpé által említett 210000 hez hépest (4 eur/óra) )

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/ker/ker1701.html

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2017.04.13. 11:23:52

Jó sok kommentet elolvastam és válaszolnék erre-arra.

ati27:
A külföldi melósok hatékonyabbak mint a magyarok...
Na ez hülyeség. Egyrészt azért, mert pl. Németben sem Hans fog esztergálni vagy hegeszteni, hanem jó esélyel egy Lengyel, Cseh, Magyar, stb... munkás.
Másrészt azért hülyeség az állítás, mert én is és sok ismerősöm is azt tapasztalta, hogy mi magyarok azért elég jól képzettek vagyunk és jól is dolgozunk. Tudnék mesélni, hogy a német kollegák miket bakiztak, vagy hogyan söröznek munkaidőben...
Tehát ez a Német/Angol jobban dolgozik mint a Magyar, egy nagy hülyeség!

Ugyan ez igaz a képzettségre is. Pl. németben karosszérialakatosokat (is) képeznek át fél év alatt programozónak... Volt ebből jó sok problémánk, gondolom nem kell részleteznem hogy miért.

Pink Petsch:
Én egy társasházban lakom, nem panel, de hasonló kinézetű és 6 emeletes, nem új építésű.
12 rugó a távfűtés minden hónapban. Szabályozni nem tudom a fogyasztást, szóval mindig ugyanannyit fizetek, de mondjuk nem is fázom, 22-24 fok megvan mindig.
Ja és 50 Nm, tehát nem is pici egyszobás lakásról van szó.
A villanyom havi 3 rugó, a víz 1500, közös költség 10 rugó.
Ezt csak azért írom, mert nálad 40 ropi jött ki 1 szoba rezsijére ami kicsit soknak tűnik. :)

Más:
Ismerős Kanadában (Vancouver) lakik, 1000 CAD az albérlet a külvárosban, ez egy átlagár, van ennél olcsóbban is de drágábban is. Viszont egy kertes ház a külvárosban az kb. 1m CAD-tól kezdődik, de ha kicsit nagyobb a kert és a ház is, valamint 10 évnél fiatalabb építésű, akkor 1,5 - 2m CAD is lehet.
1 kanadai dodo=220 HUF, lehet számolni, hány százmillió Forintról van szó. Egy Kanadai éves netto átlagfizetés 45.000 CAD körül van (3500/hó). Mérnökként évi 80.000 dolcsit is meg lehet keresni, de még így sem egyszerű megvenni egy 1 milliós házat, sőt... Persze kicsit északabbra, vagy a kontinens belseje felé már 500.000 dolcsiért is vannak házak, csak arrafelé meg jól fizető munka nem nagyon van.

Lordmotor 2017.04.13. 11:44:22

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): Én például megjártam már 3 multit is (itthon). Egy multiban az a jó, hogy elég pontos és részletes módon mérik a gyáraik teljesítményét minden szempontból (nem csak egy eurónyi bérköltségre jutó hasznot). és mivel jellemzően tökugyanilyen gyárak vannak nyugateurópában is, könnyű összehasonlítani, hogy hol hogyan dolgoznak. És a kép egyértelmű: ha itthon is a nyugateurópai hatalmas béreket fizetnék a multik, akkor is több hasznot hoznának mint az ugyanilyen nyugat európában zakatoló gyárak. Szóval egészen konkrétan jobban dolgozunk (legalábbis termelő szektorban) mint a Lajtán túliak. A bibi a szolgáltató és kereskedelmi szektorban van.. ott valóban fényévekkel le vagyunk maradva... mondhatni nem vagyunk egy jó kufár nép.

Lordmotor 2017.04.13. 12:01:50

@Pink Petsch:

ennek is már majd fél éve, deazért:

www.origo.hu/gazdasag/20161201-tobb-mint-10-szazalekos-beremeles-volt-a-mcdonaldsnal.html

Hamár a világ egyik legszarabb és legrosszabbul fizető melóját veszed magyar átlagnak....

Angliában 6,32 font a bruttó átlag órabér a mekiben. ez kb 2300 forint. ez nettóban havi 1000 font, ami 360000. Londonban egy szobáért elkérnek 500 fontot havonta (+rezsi). Szóval ott is ugrik a mekis fizud több mint fele egy szaros szobáért..... Gondolkozz

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.04.13. 12:49:30

fizetések összehasonlításának nincs értelme csak vásárlóerő paritáson

a visegrádiak 80% meg a saját táblázatod alapján sem stimmel

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.04.13. 12:49:30

@Lordmotor: a call center az szolgáltató szektor gondolom

ott is dekára ugyanaz a munka folyik a budapesti és a hamburgi központban, mind2 helyen végzik magyarul magyarok uggggyanazt a melót

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.04.13. 12:49:30

A fizukat azért nem érdemes közvetlenül hasonlítgatni, mert itt a példám:

1100 eurót keresek tisztán Prágában, ez itt ilyen irodai átlag semmi extra

Berlinbe vagy Hollandiába 2000 euró nettó alatt a lábam nem tenném be, de még az is kérdéses, mert Prága jobb hely mint Berlin, jobb a kaja jobb a sör jobb fej népek laknak itt nincsenek pakik, pirézek meg mecsetek.

deckard_r 2017.04.13. 12:49:30

@Diorella Queen: valójában talán a modus lenne a legkorrektebb, illetve az eloszlásfüggvény ábrázolása. Ezektől, nem véletlenül, el szoktak tekinteni :)

John Doe3 2017.04.13. 12:49:30

@Nancsibacsi: olcsó az élet Magyarországon? Németo-bol mindenfélét úgy hozatok be, hogy ami ott x euró, az itt x * 1000 HUF. Éljen az olcsóság!

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.04.13. 13:27:35

@John Doe3: hogyne lenne olcsó Magyarország, ingatlan szolgáltatás 4x olcsóbb mint Németországban, mondjuk a lakás-bérlet az lassan már csak 2x a bp-ihez képest

Kaja is olcsóbb itthon, benzin is olcsóbb itthon, autó is olcsóbb itthon, egyedül a ruha, elektronika olcsóbb a Németeknél mert több fogy de ezek pl. Budapesten is olcsóbbak mint vidéken.

apukam_vilaga 2017.04.13. 13:27:46

@room_101: A gázzal kicsit tamáskodnék...
Összel felírtam és ahogy tartósult a hideg folyamatosan követtem. Miután horrort mértem, elkezdtem kérdezgetni rokonságban, haveroknál. Kiderült senki nem méri mert agybajt kapna ~100m2 = havi 30-40e átalányban, akkor alig kell ráfizetni éves elszámkor. Nekem szintén ezen méretekkel okt-márc = 160e + 20q fa. Ha otthon vagyunk 20 fok, napközben 18

Lordmotor 2017.04.13. 13:33:48

@Parasztlengő az imperialistáknak: Igen az mondjuk egy jó ellenpélda.Itt inkább szolgáltatások hiányára gondolok, amire amúgy lehet lenne igény. Az ilyeneket kint valahogy jobban észreveszik, jobban megtalálják a piacát.

Lordmotor 2017.04.13. 14:15:54

@apukam_vilaga: nekem a 85 nm es lakás fűtés+ a melegvíz megy gázról. Nem átalányt fizetek, hanem jelentgetem az óraállást minden hónapban. Egy végigfűtött hónapban (20-21 fok mindig)+ a fürcsi: kb 220 köb. és 22-24 ezres szlák jönnek. Ha nincs fűtés, akkor alapdíj+melegvízre kb 7 rugó egy hónap. szóval úgy évi 150 ből megállok tokkal vonóval. A lakásom B energiabesorolású amúgy.

Szóval kicsit sokallom a cehhedet....

captaingabi (törölt) 2017.04.13. 14:16:07

Mai globalizalt vilagban nyilvan mindenki aki megteheti oda megy dolgozni, ahol legjobbak a feltetelek. Szerintem emiatt az EUn belul hosszutavon ki fog egyenlitodni az ar es a berszinvonal.

Informatikus vagyok. Dolgoztam Svedorszagban 1 evet kikuldetesben. Kaptam ajanlatot hogy maradjak. Svedorszagban elo magyar ismeroseim szerint kiemelkedo volt az ajanlat a sved viszonyokhoz kepest, ahogy a magyar fizetesem is az a magyar viszonyokhoz kepest. Viszont ez a jelenlegi magyar beremnek a 150%-a volt abszolut ertekben. Ha relative szamolok lakhatassal, havi koltsegekkel akkor meg kb a 80%-a. Mondanom sem kell hogy Magyarorszagon maradtam. Nyilvan ez sajat pelda, de ilyen is van.

csakférfi 2017.04.13. 15:05:12

@Dikusz: :) :)
Kellemes húsvétot. Jò hétvégét.
Ja .......kommetmentes éjszakàkat.
:) :)

Estevez atya 2017.04.13. 15:20:25

arra tippelek, hogy bruttó.

DieNanny CH 2017.04.13. 15:47:53

@AlbaZen:

"Ehhez megsúgom, több múlik az emberek szorgalmán, mint a politikusok programjain!"

Sajnos nem értek egyet. A politikusok sajnos saját zsebüket tömik.
Pl, azt mondják, az adó 10%-át útépítésre, 100 km új útra fogják költeni. (Mondják ők.)
Valójában, az adó 9,5 %-át fordították csak erre, ahol ez a fél % is 100 milliós nagyságú.
Az út? Valóban megvan 100 km, csakhogy az előírt (vagy elvárható) fél méter vastag alapozás helyett csak 40 cm-t alapoztak (ugyebár, az a bizonyos fél %...), így az út nem bír ki 10 évet, már 8 év után újra javítani, vagy újraépíteni kell.

Szép-szép, mikor halljuk, hogy átadtak egy új útszakaszt - a legszebb az lenne, több évig figyelemmel kísérni ezen utak sorsát, és megnézni, hány évet bírtak ki, hozzányúlás nélkül...

sírjatok 2017.04.13. 16:03:37

@diggerdriver: "A 30millós budapesti lakás UGYANOLYAN elérhetetlen egy munkából élő párnak "

Mi a faszról beszélsz, hogy lenne elérhetetlen, nekem is olyan van, és OK hogy jól keresek de a párom nem annyira. Teljesen elérhető.

sírjatok 2017.04.13. 16:03:37

"azon viszont érdemes lenne elgondolkodni, miként sikerült ennyire leszakadni a többi visegrádi országtól."

Jaja, mert ugye 2002-ben még éllovasok voltunk, 2010-ben meg már sereghajtók. Érdemes elgondolkodni, valóban.

sírjatok 2017.04.13. 16:03:37

@kék madár: "mi ez a roham ezzel a sok vadiuj osmagyar kommentelovel?"

Töke tele van már mindenkinek a mindent betöltő brühühűs mindmeghalunkos zokogással, ami a blog.hu-n megy. Baszki ha csak innen tájékozódik valaki azt hiheti hogy Ausztria után egyből az atomháború sújtotta Mordor következik.

_B_ 2017.04.13. 16:03:46

@Horthy Miklós cselédje:
"bruttó 800e-1m huf.
Informatikusnak lenni Magyarországon = belépő az elitbe."
Ha szerinted ez az elit, akkor kurvára tévedésben élsz barátom.
nettó 5-600 ezerről beszélsz, valóban ennyit keres egy jó programozó.
Ez ma egy középosztály színvonalra elég (vehetsz autót, néha elmehetsz nyaralni).
Csak ezt a középosztályt a fidesz gyakorlatilag kiírtotta, a vállalkozást egyre jobban ellehetetlenítik.
Egyébként pesten egy jó szaki is megkeres ennyit, igaz ő kevesebbet adózik, de az kit érdekel állami nyugdíj úgysem lesz.
Kevés jó munkaerő maradt az országban.

Boka1 2017.04.13. 17:26:46

Hitelre lakás, autó, plazma tv. Az igazi életérzés ...majd a szülők segítenek.

Fánkevő Fáncsi 2017.04.13. 19:36:44

Valami nagyon nem stimmel azzal a bértáblázattal, hiszen 2005 évre 20.000 USD átlagbért mond a magyarra, ami kb. 450.000 HUF (270HUF/USD árfolyamon) átlagbért jelentene. Nagyon nem ennyi a magyar valóság, ez csak egy szép álom, 2005-ben úgy kb. 230.000 HUF lehetett a bruttó átlagbér vagyis éppen a fele. És még 2016-ban is csak 260.000 HUF

KissGecihuszár 2017.04.13. 19:37:17

a legföbb okot abban érdemes keresni és megtalálni, hogy szeretett Hazánkban a munkavállalói érdekképviselet, érdekérvényesítés kb. a dupla 0 szintjén leledz, mert tud közületek bárki is az elmúlt 25 év alatt akár 1 masszív országos sztrájkról, amikor is akár napokra full megállt volna minden?? Mert én nem emlékszem ilyenre, de szerintem ti sem fogtok tudni egy konkrét emlékezetes általános sztrájk dátumot mondani, mert ilyen tutira NEM volt! S hogy miért nem? elsősorban azért, mert az módszerváltás óta regnált szakszervezeti vezetők szinte mindegyikét kilóra vette meg az épp aktuális regime! Legjobb példa erre gaskó pityu elvtárs/"úr" ,aki olyan backgroundot kapirgált össze magának, hogy az komoly cégtulajok, multis felső vezik számára is csak álom marad! Aztán sajnos a Magyar néplélek oly mértékben tökkelütött idióta balek, hogy nem mondjam; rakás szerencsétlenség, hogy inkább önmagát marcangolja, mintsem kimenjen az utcára és akár lángba borítsa a 1/2 országot (Lásd: CEU miatti, de akár korábbi évek tüntetései, amikor is a zemberek kimentek, kicsit kajabáltak, oszt szépen hazamentek, ahogy fleto pajti mondotta vót 2006 környékén). Nos, ilyen előzmények után senki ne csodálkozzon, hogy a honi bérek a bányászbreki segge alatt tanyáznak és már Romániában is jobb keresetek érhetőek el, Lengyel, Cseh, Szlovákországokról már ne is beszéljünk, mert ők már rég nem versenytársaink ebben a versenyben sem (és sajnos számos más témában sem!). Azonban a mostani béremelések azért nem lesznek, nem lehetnek egy tartós trend kezdetei, mert ehhen egész egyszerűen nem adottak azok a makró feltételek, (stabilan növekvő beruházási, TERMELÉKENYSÉGI ráta, növekvő hozzáadott-érték %, ezen belül a K+F arány dinamikus növekménye akár 1-1 vállalat, akár az össz nemzetgazdasági szinten) melyek elengedhetetlen feltételei kell legyenek egy trendszerű REÁLBÉR növekedésnek, minek következtében mondjuk 5 év alatt akár 50%-al nőhetnének a reálbérek (és akkor még mindig kb. olyan 950-1000 € lenne a nettó átlagbér, azaz kb. a mostani Szlovák szintet érnénk el, miközben nyilván náluk is emelkedne a bérszínvonal, igaz nem olyan mértékben, mint itt) Ettől azonban fényévnyi távolságban vagyunk, ugyanis a GECIK gazdaságpolitikája mindenre jó, csak arra nem, hogy magára valamit adó, magas hozzáadott értéket előállító cégek tucatjai további invesztíciókat eszközöljenek, illetve új szereplők jelenjenek meg a palettán (kíváncsi vagyok, a Tesla hol fogja felhúzni az új gyártóbázisát??)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.13. 20:56:16

@_B_:

Nettó 500-600 egy főre szerintem már középosztály felett van...

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.13. 21:14:36

@KissGecihuszár:

A magyar nem egy lázongó fajta.

Illetve nem igazán van benne szolidaritás.

Az se érdekel senkit hogy ugyanúgy adózik a luxus jövedelem mint az éhbér.

_B_ 2017.04.14. 08:25:41

@Horthy Miklós cselédje: hát ha az asszony is programozó, meg a gyerekek is, akkor valóban :)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2017.04.14. 11:42:05

@Boka1: Vicces, hogy még mindig van, aki a "plazma tv" kifejezést abban az értelemben használja, mintha valami modern, drága dologról lenne szó.
Valójában a plazmaképernyő egy elavult technológia, 2014-re már a legtöbb cég teljesen felhagyott a gyártásával.

KissGecihuszár 2017.04.14. 11:43:32

@Horthy Miklós cselédje:
Nos, akkor nem kell csodálkozni, értetlenkedni, pillázni + hüppögni, mint halacska a hálószatyorban, hanem magunkba kell szállni és csendben, belenyugvóan elfogadni egyrészt a módszerváltás óta eltelt 27 évet (ezzel mást ugyse lehet tenni, sajnos még nem építették meg az időgépet RESET funkcióval), másrészt tudomásul venni, hogy Hazánk Görögország szintjére süllyed, így minden szomszédunk súlyosan elver bennünket, ugyanis mind a múltbeli faszságok, mind a jelen tök nyilvánvaló GECIZÉSEI, mind pedig a postGECIK időszak is CSAK ÉS KIZÁRÓLAG rajtunk, azaz a 100-as szintnél magasabb IQ-t produkáló, Hazaszerető real Magyarokon múlik, senki máson!

Beriman 2017.04.14. 21:35:49

@Horthy Miklós cselédje: Na na na...azt meg hogy??? ekkora baromságot :) akkor inkább stricinek tanulj! kevesebb idő a tanulás.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása