oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. március 25. 06:30,  Magyarként nem mondod ki, hogy boldog vagy 136 komment

2017. március 25. 06:30 Határátkelő

Magyarként nem mondod ki, hogy boldog vagy

Nemrégiben hallgathattátok meg a Határátkelő történetének első podcastját, melynek főszereplője a Los Angelesben élő Tamás volt. Ma folytatódik a beszélgetés (köszönöm az azt készítő Gwy ismételt közreműködését), ám mielőtt belevágnánk, rövid összefoglaló azoknak, akik az első részt nem hallgatták / olvasták. (Egyébként itt pótolhatják.)

cim_6.JPG

Tehát akkor rövid alapinformációk: Tamás két-három éve tervezgette az Amerikába költözést, újságíróként pedig kézenfekvő volt, hogy valamilyen tudósítói munkát próbál szerezni.

Ez végül úgy sikerült, hogy az akkori magyarországi munkahelyénél egyszerűen megkérdezte, mi lenne, ha tudósító lenne mondjuk Los Angelesben. Zöld utat kapott, ami eleve rögtön 50 százalékos sikert jelentett. Körülbelül egy évvel azután, hogy a tervezés elindult, a kezében volt a vízum.

Így került ki Los Angelesbe és lett az egyik legnagyobb magyar bulvárlap online részlegének videós tudósítója.

Az előző beszélgetés (a YouTube-on itt hallgathatjátok / nézhetitek meg, SoundCloudon pedig itt) azzal ért véget, hogy Tamás arról beszélt: végig úgy gondol erre az egészre, hogy ez most az ő ideje, szerette volna, dolgozott érte, megpróbálta, és remélhetőleg sikerrel is jár (ez egy év kintlét után azért még szerinte sem dőlt el).

Itt vesszük tehát fel a beszélgetést elejtett fonalát, én pedig át is adom a szót.

4_3.jpg

„A határátkelés kapcsán gyakran felmerül, hogy mi hiányzik Magyarországról a Túró Ruditól (…) kezdve a kolbászig. Neked van ilyen hiányérzeted?

Nem nagyon. Én soha nem voltam paprikáskrumpli-rajongó, vagy töltöttkáposzta-imádó. Ha honvágyam lenne, akkor a város, vagy az egykori szűkebb környezetem iránt lenne, ahol az eddigi életem jelentős részét éltem. Mindig úgy gondoltam, hogy külföldön élve hiányozna mondjuk a Margitsziget, de aztán rájöttem, hogy nem igazán hiányzik. 

Nem arról van szó, hogy nem gondolok rá, vagy hogy most, amikor itthon vagyok, nem jó itt mászkálni. Inkább arról, hogy az életünk az előrelépésről és nem az állandó visszatérésekről szól. 

Azért is indultam el, mert szerettem volna valami mást megismerni. Nyilván voltak másfajta motivációim is, de én alapvetően azt élvezem odakint, hogy mindennap valami újat látok. 

Klasszikus értelemben vett honvágyam nem volt. Sajnos a családomból már csak kevesen élnek, tehát ilyen szempontból sem gyötör a találkozás utáni vágy. Nyilván ha valami baj történne az itthon maradt szeretteimmel, akkor azonnal felülnék a repülőre és hazajönnék, de alapvetően úgy érzem, nekem ott kint van egy utam, amit el tudok kezdeni bejárni. 

Egyébként nagyon sokat beszélek az itthoni ismerőseimmel, barátaimmal. Az más kérdés, hogy milyen minőségű kapcsolatot tudsz fenntartani tízezer kilométer távolságból az itthon maradottakkal. 

Azt is tudomásul kell venni, hogy az emberek nagyon-nagyon gyorsan lemorzsolódnak. Nálam két-három hónap alatt a tizedére csökkent azoknak az embereknek a száma, akikkel egyáltalán beszéltem. 

A kultúrsokkhoz hasonlóan szerintem itt is van egy menetrend. Az elején mindenki iszonyatosan érdeklődő, hívnak, érdeklődnek a hogyléted felől, hogy minden rendben van-e. Aztán jön egy irigység-időszak, amikor látják, hogy jobban érzed magad… 

… rájönnek, hogy nem fogsz belebukni… 

Pontosan. Majd jönnek a kisebb-nagyobb lelki zsarolások, az „itt hagytál minket”, végül a harmadik fázis a kiválasztódás, amikor ezek az emberek lekopnak. Az ilyen típusú határátkelésben nagyon gyorsan átértékelődik a múlt.

Mennyire távoli Amerikából nézve a magyarországi életed, és fordítva: hazalátogatva mennyire tűnnek messzinek a Los Angeles-i hétköznapok?

A nagy szerencse az, hogy mi már olyan korban mehetünk külföldre, amikor akár a napi magyarországi aktualitásokat is tudjuk követni. Nagyon nehéz nem megnézni minden nap akármelyik, Magyarországgal foglalkozó híroldalt. De szerintem nem jó nézegetni, hiszen nem azért mentél ki, hogy utána azzal foglalkozz, hogy melyik magyar politikus éppen mit csinál.

Egy nagyon kedves barátom azt mondta: el kell döntened, hogy itt, Amerikában akarsz élni és dolgozni, vagy Magyarországon. Akik nem azon gondolkodnak, hogy ott, ahol élnek hogyan csinálják meg a szerencséjüket, azok a saját dolgukat nehezítik meg.

Amikor valaki „megcsinálta a szerencséjét Amerikában” nem azzal vacakolt, hogy mi történik Magyarországon, hanem azzal, hogy vele mi történik odakint, és azt próbálta felépíteni.

1_5.jpg

Számomra Los Angelesnek az egyik legvonzóbb része, hogy 2-3 hetente történik valami olyan apró előrelépés, ami közelebb visz az elérendő céljaimhoz. Nem azért, mert én a szerencse fia lennék, hanem azért, mert mondjuk beszélgetek valakivel, aki három nappal később átküld egy linket, ahonnan aztán szintén jön valami – és ezek a kis lépések szépen felépítenek. 

Ha ezt nem értékeled, akkor csomagolhatsz és jöhetsz vissza. Ha értékeled és türelmes vagy, akkor össze fog állni egy olyan kép, ami nem biztos, hogy három hónap alatt sikerre visz, de jól érzed magad tőle. Márpedig szerintem a legfontosabb az, hogy a boldogságod keresd. 

Magyarként soha nem fogod kimondani, hogy „boldog vagyok”. Nagyon nehéz hazafelé azt kommunikálni, hogy jól vagyok. Nem mondom a magyar ismerőseim arcába, hogy boldog vagyok és úgy jó minden, ahogy van… 

Miért? 

Az egyik kinti amerikai barátom azt mondta (és nagyon igaza van), hogy a magyar ember olyan, hogy „minden nagyon jó, de…”. És ez a „de” mindig ott van, mert ha nem hangzik el, akkor irigyek lesznek rád, nem állnak veled szóba – egy idő után elvárják, hogy a rosszról, a bukásról beszélj. 

Abban a két hétben, amit most itthon töltöttem, rendszeresen elhangzott, hogy „jó, jó, de mondj valami rosszat!”. És nem tudok rosszat mondani – nem azért, mert belehülyültem ebbe az egészbe, hanem azért, mert valóban jól érzem magam ott, akkor meg minek mondanék bármi rosszat. 

Nyilván van mindenhol rossz, de azért az nem olyan kardinális probléma, hogy a körülöttem lévő 12 utcából nyolcban hajléktalanok vannak. Akkor majd használom a maradék négyet. 

Másik példa: az emberek a bulik idején a szórakozóhelyek összes kinti sarkát összepisálják, de annyira, hogy a Sziget mobilvécékből áradó szaga ahhoz képest egy Chanel-parfüm illata – mindez egy luxusszórakozóhely-lánc mellett a Santa Monica Boulevardon. A környék egyetlen nagy húgyszag a hétvégi buli idején, de azért ez nem olyan dráma dolog, amit ne lehetne elviselni.

2_3.jpg

Ezzel együtt nagyon-nagyon szeretném kihangsúlyozni, hogy én nagyon szerencsés vagyok, mert olyan helyzetbe kerültem, amiből könnyen tudok építkezni, és azt csinálom, amit szeretek. 

Ugyanakkor Kaliforniában azt látom, hogy még egy kevésbé jól hangzó és kevesebbet fizető munka esetében is amikor az ember a nap végén hazaindul, általában megköszönik neki az egész napi munkáját, ami már egy olyan apróság, amitől jól tudod érezni magad. 

Az is nagyon fontos, hogy tisztelik a szabadidődet. Tehát ha pénteken délután leteszed a munkát, és a hétvégén semmit nem kell csinálnod, akkor hétfő reggelig senki sem zargat. 

Egy átlagos munkában nincs olyan, hogy ha te nem tudod 8 óra alatt elvégezni a munkádat, akkor ráhúzol még kettőt-hármat. Majd másnap reggel folytatod, ami szerintem rendkívüli módon megnöveli az emberek boldogságérzetét. 

3_3.jpg

Ha már itt tartunk: mennyit változott az életszemléleted és az életmódod? 

Nagyon megváltozott minden. Már Magyarországon elkezdtem leépíteni az egészségtelen ételeket az életemből. Kint folytattam ezt, és teljesen elhagytam például a kenyeret, amit megkönnyített, hogy nagyon csábítók a gyümölcsök, zöldségek, az éghajlat miatt rendkívül sok minden megtalálható. 

Emellett nagyon sokféle magot is lehet kapni, én pedig elkezdtem egy olyan diétát, amiben délig csak magokat ettem némi gyümölccsel és sajttal. Ezt tulajdonképpen még ma is követem, bár már kicsit több húst teszek bele. 

Délben egy rendes étkezés jutott, és este sem ettem kenyeret, hanem például pászkát, ami kevésbé terhelő étel. Mindemellett elkezdtem sportolni, futni, küzdősportra jártam (ami nem volt újdonság, mert korábban Magyarországon is csináltam). 

A nagy felfedezés viszont a túrázás lett, Los Angelesben és környékén rendkívül jó útvonalak vannak, szuperül kiépítettek, kitáblázottak. Szóval ez egy tökéletes hely lett arra, hogy újrakezdjem az életem. 

A másik nagy változás az volt az életemben, hogy lettek hétvégéim, amik az első időszakban tényleg alvással, meg ágyban fetrengéssel teltek… 

… meg azzal, hogy nem hitted el, hogy ilyen van… 

… meg azzal, hogy nem hittem el, hogy ilyen van. Komolyan. Tizenöt-tizenhat év 0-24 órás újságírás után ott álltam, hogy ugyanazt csinálom, de kicsit más stílusban. 

Kezdtem rájönni, hogy „de jó, van egy napom, mit csináljak?” - és akkor elmentem sétálgatni, nézelődni, elkezdtem fotózni a környéket… 

Most például egy olyan szakaszban vagyok, hogy mindent csinálnék, de kevesebb időm van rá, mert több embert ismerek, jövünk-megyünk, jobban kell alkalmazkodni másokhoz, mert nem szeretnéd elveszíteni a frissen kialakult barátságokat. 

Ez megint egy új dolog – az új életed felépítése.”

(Folyt. köv.)

 

HÍRMONDÓ

Dolgozz a legnépszerűbb országokban!

Hétvége lévén a szokásosnál több külföldi állásajánlattal kedveskedünk nektek, úgyhogy lesz itt osztrák, német, svájci, angol és holland munkalehetőség is (valamit biztosan kifelejtettünk, de akkor majd megróttok érte). Ha más ország érdekel, akkor itt keresgélj!

Az osztrák kancellár beszólt Orbánnak

Nemhogy csillapodnak, egyre nagyobbat szól az osztrák-magyar csörte a külföldiek családi támogatásának az osztrák kormány által tervezett csökkentése kapcsán. Most a bécsi kancellár mondott egy cifrát Orbán Viktor magyar miniszterelnöknek.

Gyorsan eldőlhet az angliai magyarok sorsa 

Legalábbis áttételesen elég sok minden kiderült a lengyel kormánypárt elnöke és a brit miniszterelnök londoni találkozóján, ahol nagyjából képet kaphattunk arról, hogyan képzeli Theresa May a tárgyalások menetrendjét.

Lassan eldől, hol lesz az új London 

Hiába reménykednek benne a britek (pláne a fővárosban élők), majdnem lehetetlennek tűnik, hogy meg tudják tartani azokat a nemzetközi pénzintézeteket, melyek most Londont használják központként. Ráadásul bejelentkezett több nagyon erős vetélytárs is, nem egy közülük kormánytámogatással.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: podcast Los Angeles Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1012368403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shaktee 2017.03.25. 21:25:15

@Pink Petsch: átlagos usa kenyér? :))

2017.03.25. 21:28:07

@P.Elliot: Fogyasztói társadalom, tudod .. a cukornál, illetve az édes iznél meg nincs adiktivabb. Még a "fittségre" és "alakra" oly sokat adó LA-ben is, nem találsz akár egy olyan átlagos terméket sem, ami a te európai izlelőibimbóidnak ne lenne kibaszott édes. És ez leginkább a tipikusan sós -mint a kenyér- kajáknál zavaró. Mindent telepakolnak cukorral, még a meki sültkrumpliját is.
Ja,és rohadtul nem irják a füszereket: az alap só-bors már oké, egy jalapeno -ha nem tipikusam mexikói kajáról van szó-, már fúúú-de-füszeres-, a kömény, tárkony, csombor (tehát mondjuk nem a tipikus olasz vagy francia konyha füszerei) meg már ismeretlen mélységek. Aki ismeri és jól használja a szerecsendiót, az már minimum sous chef :P

2017.03.25. 21:30:30

@swing gitan: Hát a sima, amit megkapsz mindenhol, és amit az átlag-amerikai vesz .. Most nem a kis nemzeti, kézmüves pékségekre gondoltam, hanem mondjuk az átlag Wallmartra ... meg hadonlókra .. az átlagemberekre.

Shaktee 2017.03.25. 21:31:58

@Pink Petsch: ott is nagy a választék.

A szegények európában is vacak, tartósitóval teli kenyeret esznek.

2017.03.25. 21:36:18

@swing gitan: Nagy, de mind édes. Érted, nem a választékkal van a bajom, hanem azzal, hogy a fehér kenyerük minden európai szerint kalács.
És egy büdös szót nem szóltam az árról ... persze, egy 19 centes császárzsemlét tanácsos még aznap megenni, mig egy 60 centes krumplis buci 3 nap múlva is élvezhető ... de ez evidencia ... És nem is erről volt szó.

Shaktee 2017.03.25. 21:37:25

@Pink Petsch: válogass átlag usákozó tündérem :)

Ez nem a mi wallmarcink, az wallmart.ca, de hasonló a választék..

www.walmart.com/tp/bread

Taxomükke (UK) 2017.03.25. 21:44:17

@puhacica: Nagyon jo volt.
Nem lattalak.
Vagy nem ismertelek meg.
(o.o)

2017.03.25. 21:44:50

@swing gitan: Ja, hogy te csak trollkodsz itt nekem, és próbálsz valasmi olyasmit belemagyarázni a kommentjeimbe, hogy én gyülőlöm az USA-t.
Nem fog menni, kicsi troll, mert nem igy van,.
De azért jellemző, hogy az általad is linkelt Wallmart weboldalon, előrecsomagolt fürészlapok vannak kenyérként feltümtetve. Ugyanolyan szarok, mint itt, Németországban, ezek az előrecsomagolt-agyontartósitott "csodák", de ráadásul még édesek is.

Shaktee 2017.03.25. 21:46:29

@Pink Petsch: ez a kanadai wallmart kenyer valasztek:

www.walmart.ca/search/bread

152 féle, az átlag kanuknak ;)

2017.03.25. 21:53:49

@Taxomükke (UK): Nem. Nem sokszor
De azért voltam, ami tekintve, hogy nekem nem vizummentes nem rossz teljesitmény ;) New York-Los Angeles-Boston-New Orleans- Philadelphia-Augusta.És persze a környékük.
Nem. Washington nem :D

Shaktee 2017.03.25. 21:55:48

@Pink Petsch: akkor meg ne beszélj marhaságokat :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 21:56:41

@Dikusz: oh, kor nem akadaly :) multkor a maratonon, amit a ferjem evente fut, volt egy 86(!) eves futo. A ferjem mondta is, hogy szeretne o is ilyen fitt 86 eves lenni majd :)
Par kep, hogy jobban menjen a biciklizes:)
kepkezelo.com/images/1ohr5suaw4arqcrgjs9d.jpg
kepkezelo.com/images/es6gkmmtwiu8x893y3jl.jpg
kepkezelo.com/images/8jc8sdvmqxh8wbd7jue9.jpg
kepkezelo.com/images/szqtc5qq9wmg7weswu6t.jpg
kepkezelo.com/images/bijek8e6bi745dmwy4ae.jpg

Shaktee 2017.03.25. 21:58:33

@Zsuzsi65: csudaszép felvételek, sajátok?

2017.03.25. 21:58:59

@swing gitan: Még mindig nem lérted. Ha szar, akkor tök mindegy, hogy 52 féle módon szar, vagy 152 féle módon. Egész USA-ban nem találtam sós kenyeret csak a nemzeti pékségekben. Tök mindegy, hogy a Keleti vagy a Nyugati parton. Az átlag amcsi láncokban (amelyekben azért Németországban, például nyugodtan vásárolhatsz mert nem kalácsot kapsz kenyér helyett) csak a túlédesitett szart kapni. Tök mindegy, hogy mi a neve, hogy néz ki. Édes! Érted, baszod? É-D-E-S!
Ennyi.

2017.03.25. 22:00:58

@swing gitan: Miért is beszélek marhaságokat? Mert valszeg több városban és kis faluban voltam az USA-ban, mint te, aki ott élsz -esetleg- egyetlen egy államban? És azt sem hagyod el 50 km-nyire?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 22:04:21

@swing gitan: oh, itt i van sokfele, ha nem a legolcsobb, 1$-os kenyeret akarod enni :)))
nalunk is a helyi szupermarketben isteni frissen sult bagettek, es egyebek vannak. Szerencsere en is viszonylag hamar felfedeztem, es ezt kezdtem el vasarolni a edes, puha kenyer helyett. Mostanaban meg a sourdough-ra szoktunk ra, az sem rossz.

www.ralphs.com/searching?query=bread&contextUrl=%2Fonlinedeli%2Fservlet%2FKRStoreFinderView#?query=bread&contextUrl=%2Fonlinedeli%2Fservlet%2FKRStoreFinderView&facet=Products&page=1&categories=04_067

Shaktee 2017.03.25. 22:04:59

@Pink Petsch: Rossz helyeken keresgéltél. Nem vitt be senki egy Trade Joe-ba.

Itt a "láncokban" is árulnak igazi kenyeret, lehyen az kézműves, legyen nagyüzemi jó kenyér. Lent amerikában is.

A csórik itt is ott is a dolláros vackot veszik meg. Azt akarom mondani te értetlen germanicus hogy választék bűven van.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 22:05:08

@swing gitan: koszi, igen. A tema adja magat, igy nem olyan nehez jo kepeket csinalni :)

Shaktee 2017.03.25. 22:07:42

@Pink Petsch: Kanadában nincsenek államok szivem :)

Alaszkán kívül mindenhol jártunk amerikában, azt hiszem. Nem egyszer, s nem is kétszer.

3-0 basszus :((

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 22:08:03

@Pink Petsch: igen, teny, hogy a atlag kenyer edes. De emellett a frissen sutott kenyerek a szupermarketekben viszont nagyon finomak. A francia bagettol kezdve az indiai nan-on at a kozelkeleti tortilla kenyerekig mindenfele van, en pl. mostanaban szoktam venni pita kenyeret, aminek a "zsebebe" toltok bele mindenfelet, es kivalo ebed a gyereknek.

2017.03.25. 22:13:52

@swing gitan: Az USA-ról beszéltem az tagállamok kapcsán, ami minden, legalább 80-as IQ-val rendelkezőnek, nyilvánvaló.
Bocs, de nincs türelmem most a trollkodásodhoz, igy vedd úgy, hogy most még viszonylag finoman zártam rövidre.
Pá!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 22:18:25

@Pink Petsch: a Walmart atlagvasarloja low income retegbol kerul ki, igy nem csoda, hogy az olcso kenyeret eszik/veszik :)
egyebkent ez a "jaj, mit esznek/hogy tudjak ezt enni stb. stb." abszolut izles es szokas kerdese :) Ok ugyanugy "elszornyednek", amikor nemelyik magyar izkombinaciot/etelt meglatjak :))

2017.03.25. 22:21:37

@Zsuzsi65: Ja, pontosan, én is az átlagról beszéltem, semmi többről. Ugyanis, amikor megszivtam először egy sima toast-bucival, aztán fehér kenyérrel, de még a "rozskenyérrel" is, utána már rohadt gyanakvó lettem ;)
Édes, mind. Rohadtul édes .. molnárka-kis-fonott-briós-kalács szinten édes. Nem nagy baj, ha éppen azt akarsz venni. No de, ha nem :DDD
Attól kezdve az európai pékségeket kerestem, tekintet nélkül a nemzetiségre :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 22:26:05

@Pink Petsch: az teny, hogy ha nem ismered a termekeket, akkor nem tudod, mit hol keress:) Eloszor en is el voltam keseredve, hogy nekem ezentul ezt a ragacsos, puha kenyeret kell ennem:) De szerencsere eleg hamar felfedeztem, hogy a szupermarket melyik reszen kell keresni a frissen sutott pekarut. A csomagolt kenyerek valoban nagy szazalekban edesek. Na most hogy ez rossz v. jo...izles kerdese :) Nekik nem rossz, mert 1. mas az izlesvilaguk, 2. nem annyira alapveto elelmiszer nekik, mint nekunk :)

2017.03.25. 22:26:30

@Zsuzsi65: Akárcsak itthon az átlag, sőt én is. Hamarabb vásárolok egy Aldi/Lidl/Sparban Budapesten, mint egy CBA-ban.
Mondjuk, Németországban leginkább a Rewe-t vagy az Edeka-t preferálom. A Norma vagy a Netto viszont tényleg eléggé a legalja, mint a Walmart nálad, vagy a CBA/Coop Magyarországon.

2017.03.25. 22:37:26

@Zsuzsi65: Mno, hát velem azért járnak rosszul a mega-láncok, mert az általános marketing-gyakorlatuk ellenére, én kurvára rühellem, amikor "körbevezetnek". Tehát nincs az az isten, hogy én végigbolyongjam az áruházukat érdeklődve, csak mert átpakolják a cuccokat ... legyen az Ikea vagy egy nagy élelmiszerlánc. Ha átpakolnak, akkor ugyan végigbolyongom, de kurvára nem érdeklődve, hanem rohadt bosszúsan.
Szóval, ez nálakontraproduktiv, mint az is, ha "eldugják" az áruházuk egy-egsy részlegét ... ugyanis a büdös életben nem fogom sem keresni, sem megtalálni 3500 négyzetméteren. És ezzel utaltam a pékségekre, amik szerinted vannak -és biztos vannak-, de én még egyetlen egy Walmartban sem találkoztam velük. Rohadtul el lehetnek dugva ,...

Shaktee 2017.03.25. 22:38:23

@Zsuzsi65: Kapsz ott is kiváló német rozskenyeketet, organic dolgokat, sourdough kenyereket..etc
Ma már a wallmart is szélesebb vevőkört szolgál ki, felénk legalábbis.

Shaktee 2017.03.25. 22:40:03

@Pink Petsch: Hányszor voltál amerikában, egy körtrip..gondolom én?

2017.03.25. 22:44:45

@Zsuzsi65: Khm, reflektálva 2-es pontodra, hogy a kenyérfélék nem alapvető élelmiszer ...
Ez most komoly? A hamburger országában? (Oké, az Németország lenne, ha az eredettörténetet köbóvetnén :)) ).
A legjobb kobét vagy wagyut is hazavágja a térfogatnövelős édes buci-szerüség, ami zsemlének próbálja meg eladni magát az amcsi áruházakban.
És igy születnek a gasztronómiai rémálmok, amikor chiabattába tölenek hamburgert, mert olasz pékség van csak a közelben elfogadható minőségü péksütikkel.

puhacica 2017.03.25. 22:45:06

@Taxomükke (UK): pedig cicas pulover volt rajtam. :) de en se lattalak amugy. vagy... :D

2017.03.25. 22:45:24

@swing gitan: Lófaszt, roszzul, gondolod ....

Dikusz 2017.03.25. 22:46:32

@swing gitan: simán kikaptak, ez várható is volt.
Az EB-szereplésről is van egy véleményem, de lehet, az nem egyezik másokéval, lehet a tiéddel sem, azért leírhatom?

Herr Géza 2017.03.25. 22:49:42

@swing gitan: Ne legyél már hintapalinta, te: linkelsz valamit és meg se nézed? Az nem 152 féle kenyér, hanem 152 árucikk, aminek köze van a kenyérhez.Úgymint. kenyérpiritö, kenyérvágó kés, kenyérre kenhető akármi, kenyérliszt, stb., és persze van benne kenyér is.
Ami persze tők lényegtelen, csak,iskolázni nem kéne így....

Dikusz 2017.03.25. 22:50:15

@Zsuzsi65: de szép fotók (mint mindig)
Ha ezeket a képeket magam elé teszem, biztos jobban fog menni a tekerés. Másképp úgysem menne, ugyanis nem tudok biciklizni:)))

Shaktee 2017.03.25. 22:52:21

@Herr Géza: Na most megfogtál jól eager bíver :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 22:58:50

@Pink Petsch: hat a Walmart az biztos, hogy nem a legjobb hely elelmiszer vasarlasra :) a helyi szupermarketek - legalabbis nalunk - nem szoktak atrendezni a kinalatot, iggy az ember par vasarlas utan mar tudja, mit hol talal, masreszt minden sor elejen ki van tablazva, hogy ott mit talalsz.
Ikea-t en is ruhellem, mert egy labirintus. Kepzeld, itt epult tolunk kb. 15-20 km-re, Burbank-ben Amerika legnagyobb Ikea aruhaza, aminek csak a parkolojaban 1700 kocsi fer el.
abc7.com/business/new-burbank-ikea-take-a-sneak-peek/1731754/

2017.03.25. 23:05:35

@Herr Géza: Tökéletsen mindegy , hogy 2, 52 vagy 152 ... mind szar, szeletelt, tartósitott kenyér-féleség.
És én végig az átlagról pofáztam. Tehát arról, amit az átlag amcsi megvesz, mert bemegy a Walmartba vagy más hasonló (nem Framer's Market-szerü) helyre a heti nagybevásárlásra. A szeletelt sz.rt emeli le a polcról, mert az van elől, kézügyben. És ez az ami, ami még itt, Németországban is szar. De legalább nem édes :DDD

Shaktee 2017.03.25. 23:08:47

@Pink Petsch: pünkt und über avesz :)))

2017.03.25. 23:09:42

@Zsuzsi65: Úbaszod! :DDD
A múltkor olyan 20 percbe került kikeverdni a nyomi Ikeából, pedig csak egy lámpaernyőért mentem be. Szóval, célirányosan, tudtam,mit akarok, nem álltam meg szájat tátani, sem egy mandulatortára, hanem direkt az adott osztályra mentem, elmartam a cuccot, és máris a kasszákhoz ... és mégis 20 perc volt ... :(.

kék madár 2017.03.25. 23:14:36

@Pink Petsch: " ami az USA-ban az átlagos kenyér, az nálunk az édes molnárka péksüti. "
igen, hulyesegeket beszelsz, van 1000 fele kenyer az USA-ban, valoban nehez olyan jot talalni, mint Europaban, de messze nem lehetetlen. Nagyon keves kenyer van ami edes, de elhiszem, hogy belenyultal. A Walmartban az vesz elelmiszert akinek mar minden mindegy.

Dikusz 2017.03.25. 23:14:46

@swing gitan: szerintem az EB-n addig jutottak, ameddig hagyták őket. Előtte meg szerencséjük volt.

Kíváncsiságból elolvastam az egyik hírportál beszámolóját. A lottó ötösöm jönne be így: fél óra alatt hetven hozzászólás, de még ebbe is sikerült belekeverni a politikát oda-vissza. Komolyan mondom, ilyen tuti nincs máshol a világon. Aki azt írta, hogy nem játszottak jól, azt lehazaárulózták.

Shaktee 2017.03.25. 23:21:02

@Dikusz: szerintem addig jutottak amíg bírtak, épp magyarországon voltam múlt évben, hatalmas élmény volt az egész. Azt is láttam a pesti utcán hogy túl van politizálva az egész..mégse ment el a kedvem.

Láttam hogy az 1500 ultra jól megmutatta lisszabonban ma is hogy mi a magyarok istene :(

Shaktee 2017.03.25. 23:22:47

@kék madár: hagyd a svábjainkra, így könnyebb nekik ;)

2017.03.25. 23:30:50

@kék madár: Hát bocs, baszod, hogy egy turista-útra az USA-ba nem készültem úgy fel, mintha DK-Ázsia valamelyik Istentől elfeledett ország-szerüségébe látogattam volna.
De nagyon élvezem, amikor te meg a swing pajtásod nagyobb usákok vagytok, ha úgy érzed támadás érte a csillagos-sávost, mint a teljes NCIS :DDD
Nevetségesek vagytok. De kurvára :PPP
Lehet szeretni az USA-t elvégre, a ti otthonotok, ti választottátok, de ezzel az arrogáns-támadó-stilussal csak a sztereotipiákat erősititek.
Javaslom, mindketten vegyetek példát Zsuzsiról, aki mindkettőtöknél réggebb óta él már ott ....

kék madár 2017.03.25. 23:33:13

@swing gitan: azt tudom elkepzelni hogy 20 eve volt, akkor valoban nem volt jo a kenyer. Viszont akkor meg nem volt elelmiszer a Walmartban.
Es ha valami nincs Los Angelesben, az sehol sincs!

Shaktee 2017.03.25. 23:35:30

@kék madár: la konyháját leszólni, na az nagyobb butaság mint a Tiviből s a wallmartshopperkből ítélni amerikát.

2017.03.25. 23:40:32

@kék madár: @swing gitan: Én meg benneteket olvasva azt tudom elképzelni, hogy hogyan is győzhetett Trump.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 23:41:03

@Dikusz: na de a szobabicikli az mindenkinek megy, nem igaz? :)
Nekem ilyen van, nagyon szeretem, mert az ember derekat kimeli. Jo kardio, es labizom erosito :)
www.samsclub.com/sams/recumbent-bike/prod10090092.ip

kék madár 2017.03.25. 23:41:20

@Pink Petsch: gondolkoztam, hogy elorebocsajtom, hogy akkor most essel nekem, de minek.
Szerinted en miota elek az USA-ban es Zsuzsi miota?
Egyebkent Zsuzsi is ugyanazt mondta mint en, csak o kedves es diplomatikus en meg nem.
Massal az lennek, de veled minek korulmenyeskedni.

"Lehet szeretni az USA-t elvégre, a ti otthonotok, ti választottátok, de ezzel az arrogáns-támadó-stilussal csak a sztereotipiákat erősititek"
Jo sok mindent belelatsz abba az egy allitasomba, hogy hulyesegeket beszelsz a kenyerrol. De igazad van durvan fogalmaztam. Ismetlem csak azert, hogy megertsd, a stilusodat, gondolkodasodat ismerve.
Ha ujra kene fogalmaznom, az valahogy igy hangzana:
"Orulok, hogy felvilagositottal a kenyerrol, imadom az edes es pocsek kenyeret, kerlek ird meg hol lehet kapni"

Nem az a baj, hogy utalod az USA-t, hanem az ahogy altalanositasz. Na de ne veszekedjunk, bekeljunk ki, ha mar mi amerikaik tonkretettuk a viiagot nektek europaiaknak, legalabb mosolyogjunk :)

kék madár 2017.03.25. 23:42:59

@Pink Petsch: "n meg benneteket olvasva azt tudom elképzelni, hogy hogyan is győzhetett Trump."
na latod ez tenyleg fajt. Nem tudom, hogyan gyozhetett, de hogy jobban szegyellem magam erte, mintha Hitler unokaja lennek az biztos.

Shaktee 2017.03.25. 23:46:45

@kék madár: ráadásul nem is vagyok usák, s néha pussyhatben díszelgek :))

Kenjük csak a donáldot az édes wallmart kenyérre :)))

2017.03.25. 23:47:41

@kék madár: De nem utálom az USA-t, ezt hol, a faszomba olvastad bele a kommentembe??? Ez, hogy szerintem az ÁTLAG-AMCSI által megvett és leginkább hozzáférhető kenyér a széles tömegeknek, szar, az nálad hogy egyenlő az USA utálattal?
Vagy, ha valami negativot mondok a választott hazádról, akkor már utálom is? Annyira egyszerü lennél, mint egy pártdroid?
Ja, és ha vetted volna észre, Zsuzsival mindig tisztelettel beszélek ....
Ha a stilusom veled szemben nyersebb, az attól lehet, hogy te ezt érdemled :PPP

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 23:49:58

@Pink Petsch: nem errol van szo:) azert probaltak pontositani, mert egy turista - erthetoen - felszines tapasztalataibol nem szabad tevesen arra kovetkeztetni, hogy az en bloc mindenre igaz...Ahogy mi is felhaborodunk azon, ha egy turista Mo-rol - mondjuk par latogatas utan - valami nagy altalanositast von le. Ugyanigy azok, akik mar itt elnek jo ideje, probaljak arnyalni azt a kepet, ami az emberek fejeben el as USA-rol :) nem beszelve arrol, hogy - es ez sem ujdonsag - az USA-rol altalanos kepet festeni kb. olyan vallalkoas, mint ha Europarol szeretnel en bloc beszelni...

2017.03.25. 23:50:59

@swing gitan: Rád viszont nem igaz: "Canadians are like the americans, just nicer ..."
-És ha most belekötsz az "americansba", akkor igazoltad is :PPPP

Dikusz 2017.03.25. 23:52:06

@Zsuzsi65: ez jól néz ki.
Az enyém -tavaly adta oda a szomszédasszony, a lomizáskor akarta kidobni. Lehet tekerni az a lényeg, de meg kéne olajozni (vagy mi). Majd meglátom mi lesz akkor, ha nekiállok tekerni, hogy fog örülni, az alattam lakó. Ugyanis ő adta a bringát:)))

kék madár 2017.03.25. 23:52:13

@Pink Petsch: ebbol gondoltam, hogy utalod:
"Mellesleg, az USA az utolsó társadalom, a fehér ember uralta országok és társadalmak között, ahol a legszivesebben élnék. Sőt, rohadtul utálnék ott élni. De nagyon!
Álszent, hipokrita, ilogikus, és végtelenül buta társadalom."

De ha ennek ellenere megsem utalod, akkor te valoszinuleg azert vagy oda, amit ki nem allhatsz. Es mindent utalsz, amihez vonzodsz. En ilyen ketbites amerikai modon gondolkodva ebbe a magassagba mar nem erek fel.

2017.03.25. 23:53:38

@kék madár: Ahogy a Brexit is megtörtént ...
Mindkettőt megbánták már ... igaz, Trumpot még nem eléggé, de nem adok neki 1 évet.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.25. 23:54:54

@Zsuzsi65: errol az altalanositasrol Update Norbi elhiresult videoja jutott eszembe, amikor boszen mutogatta, hogy az ameikaiak annyira borzaszto egeszsegtelenek, es mindenki diabeteszes, hogy a szallodai minibarban standard az inzulinos fecskendo :))))))
Na, hogy mit kapott ezert! :))))

kék madár 2017.03.25. 23:57:40

@Zsuzsi65:
Ha valamibol lehet altalanositani, az az hogy valaki mibol altalanosit, na. DE:
legy szives ne mondd meg neki, hogy mibol altalanositson, amikor mi akik itt elunk, nem jutottunk tul a falu vege tablan se, o meg egy csomo kisvarosban es nagy faluban jart, amit mind nagyon utalt ugy, hogy kozben tetszett neki es rosszult erezte magat attol, hogy izlett neki az edes kenyer.

2017.03.25. 23:59:37

@kék madár: Úúúúú, ez most komoly? Svájcról is van legalább ennyi, 3-4 mondatnyi negativ véleményem (amit a megfelelő posztok alatt le is irtam), de attól még nem utálom. Csak nem élnék ott. Ahogy az USA-ban sem. Pláne nem most Trumppal elnökként. Washington, szerintem most a fejét veri egy bárányfelhőbe, és sajnálja, hogy öngyilkos már nem lehet.
Tudod, a kritikus vélemény és az utálat rohadt messze van egymástól. Aki ez ilyen árnyalatnyi különbségeket nem érti, abból lesz Magyarországon a Fideszes pártkatona.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.26. 00:04:26

@Pink Petsch: az, hogy az emberek vitatkoznak, meg a ket tabor mindenfelet mond egymasra, a mindennapi eletet nem igazan befolyasolja (szerintem). A nap ugyanugy sut, az emberek ugyanugy dolgoznak-elnek...ne tevesszen meg a media akar egyik, akar masik oldalrol propagalt kepe :) A nagy tobbsegnel mar lecsengett az elso idoszak sokkja v. euforiaja, es szepen lassan mindenki visszazokken a hetkoznapokba (kiveve azokat, akiknek nincs jobb dolguk, igy meg mindig ezen a teman ragodnak :)))

Shaktee 2017.03.26. 00:10:49

@Zsuzsi65:
"Rágódnak" hm, a kaliforniai kormányzó nem látja ilyen rózsaszínüen a szitut.

A Cia, fbi, nsa sem..habokra rágódnának trampli viselt dolgain?

kék madár 2017.03.26. 00:12:00

@Pink Petsch:
"Álszent, hipokrita, ilogikus, és végtelenül buta társadalom"
mondom en, ha te ennek ellenere szeretsz valamit, akkor en vagyok ertelmi fogyatekos

2017.03.26. 00:14:01

@Zsuzsi65: Nem téveszt meg, nehogy azt hidd. És tudom, hogy az ohioi kukoricaföldeken ugyanúgy betakaritják majd a termést, mint akár 400 évvel ezelőtt is, amikor még a királynő volt az "államfő".
Csak személy szerint kissé aggályosnak tartom, hogy egy, a legrosszabb értelemben vett celeb az USA elnöke, és gold-digger luvnyák "istennője" a First Lady.
Nekem, bunkó európainak ez egy reality show, igaz, kissé elcseszett úgy, hogy tudom, ez a majom ismeri a nukleáris töltetek inditó-kódjait.

2017.03.26. 00:15:17

@kék madár: Oké, akkor te vagy az értlemi fogyatékos. A Grand Canyon ugyanis lélegzetelállitóan szép! :DDD

kék madár 2017.03.26. 00:15:49

@swing gitan: @Zsuzsi65: Trump eddig mindenbe belebukott de 64 nap alatt tobb kart okozott az orszagnak, mint eddig barki. En azert ezen nem olyan konnyen lepek tul, pl. a kornyezetvedelem szetbarmolasarol nekem nem a lecsenges, hanem a feszultsegkeltes es bosszuallas jutnak eszembe

kék madár 2017.03.26. 00:18:15

@Pink Petsch: igen de a Grand Canyont meg az indianoktol raboltuk el, ami szep Amerikaban, arrol is csak a ver meg az ostoba arrogancia jut eszebe egy europainak

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.26. 00:18:36

@swing gitan: oh, Brown, a crazy guy :))) ot nem kell komolyan venni, mert a viz-helyzetunkrol is azt gondolta, hamarosan tulszarnyaljuk Death Valley-t :)) de ahelyett, hogy a viztarozokat javittatta volna ki, bullet train-rol almodozik, meg vizkorlatozast vezetett be, es mindenkit figyelmeztetett, hogy zarja el a csapot, mikor fogat mos, es kevesebb ideig zuhanyozzon :)) Ehhez kepest most a lesz a gond, hogy a rekordmennyisegu hobol elolvado vizet, ami most majd lefolyik a Sierrakbol, nem tudjak a jelenlegi viztarozo-kapacitassal tarolni, igy valoszinuleg pocsekba megy...Es ezt a sok hulyeseget most mar nem foghatjak a republikanusokra, mert vagy jo 20 eve demokrata vezetes van CA-ban ;)

2017.03.26. 00:18:40

@kék madár: De a Grand Canyontól függetlenül, az USA társadlom valóban álszent, hipokrita, ilogikus és végtelenül buta ... DE mindezek ellenére nem utálom. Szimplán csak ez véleményem.
Egy negativ vélemény csak a végtelenül ostoba emberek szerint jelent egyben utálatot is.

Shaktee 2017.03.26. 00:19:52

@kék madár: Tricky Dick ipari tanuló lehet nála.

Nem hiszem hogy trampli kihúzza az évet, a saját emberei teszik majd a torkára a kést, vagy a Putyin.

2017.03.26. 00:21:13

@kék madár: Egen, ezért nézem le ... vagy legfeljebb, mint mentally challenged öcsikére, gondolok rá. De nem utálom ... egy értelmi fogyatékost intelligens ember nem utál.

Shaktee 2017.03.26. 00:21:29

@Zsuzsi65: Ha így beszélsz akkor nem adok a quebeci vizemből, ha elpancsoljátok azt a keveset is.
Viccelek vagy sem? :)

Shaktee 2017.03.26. 00:25:16

@Pink Petsch: Kukoricára a Nebraska passzol inkább, súgd meg a bíver gejzának isch :)

kék madár 2017.03.26. 00:26:13

@Zsuzsi65: " mert vagy jo 20 eve demokrata vezetes van CA-ban ;)"
?
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Governors_of_California
mondjuk szerintem Brownnal jobb elnok meg nem volt, es a vizpazarlassal kapcsolatban teljesen igaza volt.

P.Elliot 2017.03.26. 00:32:30

@Pink Petsch: Csak most tudtam idejonni, most sem sokaig, a hetvege nalunk ha nem megyunk el kirandulni vagy nem varunk vendeget akkor csaladi nap, kielvezzuk egymas tarsasagat.
Latom kenyer temaztok....
A toast kenyer igen, edeskes mert ezt szeretik, nincs abban semmi rossz ha edeskesen szeretik a kenyeret, ez egy itteni izles, van sos is meg rengeteg fele kenyer ami cukrot csak annyit latott amennyi az elesztohoz kellett, van magos kenyer rengeteg valtozatban.
Amit mi veszunk az a toast kenyer, nekem, mert piritani ezt a fajtat szeretem, a vejem meg ebbol csinal maganak french toast-ot, vesszul a francia bot kenyeret, az olasz ropogos puha cipot, egy szinten olasz, fenetudjamianeve szeletelt kerek cipot ami feltunoen hasonlit a magyar kenyerekhez, aztan ha beszabadulok egy-ket peksegbe akkor azokat a helyi kenyercsodakat mert valasztek az van.
A Waltmart mar eleve olyan aruhaz ami a keves penzueknek van, en oda nem jarok mert a tul olcso es ez gyanakvassal tolt el hogy vajon milyen egeszsegtelen kinai vackok ezek, a ruhak kozott mindig ramjon a kohoges, valoszinu valamivel be van fujva vagy eleve valami van az anyagban tehat attol tavoltartom magamat, jo ha egyszer egy evben odamegyek valamiert, mint most voltam vagy 2 honapja mert valaki mondta hogy latta hogy arul fem, illetve acel bevonatu sutolapot amit a restaurantok is hasznalnak ha laposan akarnak sutni valamit, /griddle/, masutt is aruljak de felek a teflon bevonattol es a masfajtatol is, olyan igazi kellene, fem es amikor hiret vettem hogy aruljak, azonnal elmentem de tevedes volt, bevonatos volt es nem villanyos hanem gazos.
Szoval ilyen ritka alkalmankent megyek oda.
Visszaterve az edeskes kenyerekre, menjel csak be egy koreai peksegbe es vegyel kenyeret, hanyat fogsz esni az izetol, teljesen edes, sot emelygos, lehet hogy csinalnak mast is de nem volt kedvem utana probalkozni.
En elfogadom hogy ha egy orszag mas izesitesben csinal valamit, az o izlesuk, Istenem, egyek csak, ha egy amerikait megkostoltatsz pl, egy kis zsiroskenyerrel, rad fogja hanyni pedig milyen finom nekunk.....
Errol valamelyik Bush elnok jut eszembe hogy a japan diszvacsoran lehanyta az asztalt meg a mellette ulot, olyan gyorsan jott vissza az etel hogy nem tudott meg szalvetat se nyomni a szajara, a felesege mentette a dolgot hogy mar elotte is beteg volt, egy fenet, egyszeruen rajott az okadhatnek valami nemzeti buszkeseg ennivalotol amit felszolgaltak.., hehehe...

blackhairlady 2017.03.26. 00:38:55

@Zsuzsi65: mar csatlakoztam is a csoporthoz :) Bar nem tudom, eljutok-e feletek, de legalabb kepeket latok rola kedves ikertestverem :)

blackhairlady 2017.03.26. 00:42:05

@Pink Petsch: azert van am nagyon finom kenyer is itt, csak nem a polcrol hanem a pultbol kell kerni. Pont mint az otthoni joizu, ropogos heju.

blackhairlady 2017.03.26. 00:45:03

@Zsuzsi65: Es az iden is le a kalappal a ferjed elott :)

blackhairlady 2017.03.26. 00:48:59

@Pink Petsch: a bejarati ajto meleltt vannak mindenhol :)

P.Elliot 2017.03.26. 00:55:25

@Pink Petsch: Hol ettel itt hogy nem fuszereztek? Rengeteg fuszert hasznalnak pedig, most nem megyek ki a konyhaba megszamolni hogy mennyi van, de ami elol a polcon az legalabb 20. Ami nincs elol hanem egy nagy sarga plesztik dobozban vannak egymas mellett az legalabb 30.
Van meg egy masik doboz, ott a kimerve vasarolt kis celofan zacskok vannak kulonlegesebb fuszerekkel, az lehet vagy 8 es meg ha levandorlok az alagsorba akkor a karmaszekrenyben meg talalok nehany alig hasznalt, / de probaljam csak kidobni, rogton fog kelleni/tovabbi nehany fuszert.
Egy ismerosnek volt etterme, na ott is volt am mekkora fuszertarto es hasznaltak is...
Attol is fugg hogy mirol allapitottad meg hogy nem volt benne fuszer. A normal steak ha azt ettel, ahhoz csak so bors kell, melle a steak szosz ha szereted, en inkabb a tejszines-konyakos, fuszeres szoszt ami finom, korites meg altalaban vagy egeszben sult krumpli, tejfollel, borssal meg metelohagymaval, vagy krumplipure ami szinten nem sok fuszert vesz fel.
Attol fugg hogy ki fozte es hogy azt az etelt.
Egyebkent mi a kedvenc eteled ugy altalaban?

P.Elliot 2017.03.26. 01:03:06

@Zsuzsi65: Gyonyoru fotok! Szep helyen laksz...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.26. 01:03:51

@blackhairlady: legalabb virtualisan kirandulsz velunk, az is jo :)

blackhairlady 2017.03.26. 01:06:46

Tamasnak pedig sok boldogsagot kivanok LA-ben, jo volt olvasni , hogy minden kerek :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.26. 01:06:57

@P.Elliot: Los Angeles nem csak Hollywood, hanem ez is :) es meg mennyi minden mas! ezert is csinaltam a kirandulo csoportot, mert annyi gyonyoru hely van, csak gyozze az ember mind bejarni :) legkozelebb ide megyunk:
www.youtube.com/watch?v=QiDslhNx_Wc

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.26. 01:18:12

@blackhairlady: el sem lehet teveszteni, en mindig az illat utan megyek :) es mindig kisertes, mert annyi finom peksutemeny van :)

blackhairlady 2017.03.26. 01:21:17

@Zsuzsi65: jaja : ) Ma vettem egy bagettot, meg forro volt es ropogos, szegyen, nem szegyen, a truckban megettem felet annyira ehes voltam, kicsit elhuzodott a programunk , nem ebedeltunk, hat mennyei volt csak ugy magaban minden nelkul :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.03.26. 01:23:38

@blackhairlady: en mostanaban nagyobb adagban veszek kenyeret, lefagyasztom, es utana sutoben felmelegitem. Ugyanolyan finom, ropogos, mint a frissen sult. Na, megyek is, mert megeheztem, vmi vacsorafelet kell kitalalni :)

blackhairlady 2017.03.26. 01:27:41

@Zsuzsi65: en is csinaltam ezt, de mivl szinte naponta megyek a boltba, nem eri meg, inkabb veszek egy kisebb cipot, altalaban reggel miutan kitettem a geyreket a sulinal, frissen akkorsul ki. de nalunk is leginkabb csak en eszem, a tobbiek mindig valamilyen dietan vannak amibe a kenyer nem fer bele, pont mint Tominal a posztban. Amugy en is szeretem a magokat, kesz madar eledel raktar van a spajzomban :))

P.Elliot 2017.03.26. 03:24:08

@Zsuzsi65: Ez is nagyon jo otlet a kirandulocsoport szervezes, nem tudom lenne-e idom ilyesmire, persze igazabol miert ne?

skye8 2017.03.26. 05:20:51

Tetszett a poszt, Nem ertem miert ment el a kommentozon a kenyer-tema iranyaba de ha mar kenyer akkor nekem a naan a nyero. No frillsben naanon kivul jo kis Magos szeletelt Es hamburger kenyereket vasaroltam, Nem voltak edesek Es Nem is Hiztunk Meg toluk,ez valami csoda lehet lol. Walmartban is vannak minosegi elelmiszerek, igaz korul kell nezni Es kevesebbet altalanositani....

Hari Seldon 2 2017.03.26. 07:50:23

@blackhairlady:
Hát en itt nem vacakolok. Bármelyik boltban bármelyik baguette t veszem az teljesen jó.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása