oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. március 02. 06:33,  A magyar Oscar-díj margójára 211 komment

2017. március 02. 06:33 Határátkelő

A magyar Oscar-díj margójára

A mai poszt kicsit talán kilóg a határátkelős írások sorából, két okból mégis úgy éreztem, megosztom veletek. Egyrészt azért, mert szerzője, Zita legutóbbi, az amszterdami temetőkről szóló írása igen pozitív fogadtatásra lelt, pedig az sem kapcsolódott szorosan a blog témájához, másrészt azért, mert (és ezt külön le kellett bokszolnom vele, hogy leírhassam) az ő fia ugyanarra a londoni egyetemre jár, aminek a Mindenki rendezője is egykor hallgatója volt. Végül, de nem utolsósorban, mégis csak Oscar-díjat kapott egy magyar film, ami nagy büszkeség. Szóval lássuk, milyen gondolatokat indított el Zitában a Mindenki sikere!

mindenki_oscar-dijas_film_gyerekszereploi_foto_mti_kallos_bea.jpg

„A mai posztot megint gondolatébresztőnek szánom. Apropója az örömhír, hogy ebben az évben is lett egy Oscar-díjas magyar film. Nem amolyan hatalmas hollywoodi történet. Egy nagyszerű élőszereplős kisfilm.

A rendező fiatalember maga is egyetemista határátkelőként kezdte, és ma is külföldön él. Ezt a filmet megcsinálni mégis hazament. Ennek egyik oka, hogy több támogatást kapott az elkészítéséhez Magyarországon!!!

(Ezt egy interjúban el is mondta: „Magyarországon marha jó filmesként dolgozni. Luxuskörülmények vannak, igaz, ebbe én még nem kóstoltam bele, mivel nem nyertem szét magam az összes pályázaton. Itt van állami támogatás és viszonylag elérhető az emberek számára, legalábbis addig a szintig, hogy a forgatókönyv-fejlesztésre lehet pénzt kapni. Angliában sokkal nehezebb elérni, hogy fejlesztésre kapjak pénzt”.)

A másik ok, hogy őt „nem darálta be a rendszer”.

Nagy dolgokat megfogalmazni csak az anyanyelvünkön tudunk

Biztos angoltudással, és megfelelő nyitottsággal, olvasottsággal és tájékozottsággal, helyes önértékeléssel rendelkező, kreatív fiatalokat vesznek fel a londoni University of Westminsterre. 

Ami bár a második intézmény Angliában a filmes szakmában, mégis évente kapnak Oscar-díjat, meg még sok mást is az itt végzett fiatalok. Valószínűleg azért, mert mesterséget és nyitottságot tanítanak, jól. 

A harmadik ok, amit eddig senki sem fogalmazott meg, de valahogy nekem ide kívánkozik: nagy dolgokat árnyaltan megfogalmazni, és azzal egy minőségi szintet átlépni mégis csak az anyanyelvünkön tudunk, és ez egyáltalán nem baj. Nos ezek amolyan határátkelős gondolatok voltak. 

Oscar-díj… ilyenkor mindig eltölt valami határtalan büszkeség, ilyenkor annyira boldog vagyok, hogy nekem is ez a vers, ez a zene, ezek a bodzavirágos tavaszi képek az anyanyelvem. Lelki jóllétem redőiben ugyanakkor ott lapul a szomorúság és az aggodalom az EMBERért. 

Nos, megnéztem a kisfilmet többször is, az interjúkat a szereplőkkel, a rendezővel. Olvastam az eddig megjelent kritikákat. Nem szándékozom ezekből sem ollózni, sem hozzá tenni. Csak ahogy szoktam. Annyi mindent elindított bennem a sok információ, hogy papírra kéredzkedtek, talán elültetek vele néhány magot mások fejében is. 

„Legyen a zene mindenkié!” 

Elsőre Kodály Zoltán hitvallása jutott eszembe, nem tudom, hogy a címválasztáshoz mennyire kötődik tudatosan, de tudat alatt bizonyára. A kodályi zene-pedagógiának az éneklés, a közös éneklés legalább olyan fontos szelete, mint a hangszeres zenélés. 

És ha belegondolunk, nincs még egy művészeti forma, amit így, együtt, aktív résztvevőként, alkotó örömként élhetünk meg, mint a közös éneklés, zenélés. Az összes többit vagy egyedül tesszük (lásd: olvasás, képzőművészetek) vagy bár közösen, de csak nézőként, kívülről élvezzük (lásd: színház, koncert). 

A filmben felcsendülő nagyon ismert Balázs Árpád kórusmű szövege: Nemes Nagy Ágnes Tavaszi felhők című verse. Sok kisiskolás olvasókönyv kedvelt darabja. Tele gyerek és felnőtt számára egyaránt fogható érzésekkel, képekkel, zeneiséggel, könnyedséggel, szerethető költészettel. 

Több generáció irodalmi műveltségének alapjait képezték a kortárs magyar írók szenzációs versei. Öröm volt tanítani. Értéket, művészetet szerettettünk meg vele. 

Namármost: mindenkit meg lehet tanítani énekelni, mint ahogy zenélni, az olvasás örömére, és egyáltalán művészet-kedvelésére és értésére is. A művészetek nyelvén kommunikálni egy felsőbbrendű örömforrás. 

Aki a dalok, versek, képek világában jól eligazodik, annak azok által a lelkében valami utolérhetetlenül légies finomság, jóság, fogékonyság, nyitottság, megértés és alázat alakul ki a világ egyéb dolgai iránt is. Kialakul valamiféle egyensúly a lehetséges jó, és a rémesen igazságtalan világ között. 

A film bővelkedik pazar filmes megoldásokban, nyilván a szakmai zsűri ezeket is súlyozottan nagyító alá vette. Vajon mi okozza vitathatatlan hatását? 

Nem vagy elég jó! 

Hányszor hallottuk ezt gyerekkorunkban? Talán éppen a szüleinktől, vagy tanárainktól, azután később a kedvenc főnökünktől, párunktól, gyerekeinktől, okos politikusoktól. 

A megfelelési kényszer, a teljesítmény hajszolás alattomosan mélyre beleszőtte magát a bőrünkbe, beépült a csontjainkba, lüktet az agyunkban, és újra meg újra szétfeszíteni készül a szívünket. 

Ráadásul jól belénk verték, hogy ha mindenki szót fogad, akkor jó lesz. Így nőttünk fel egy beteg rendszerben beteg gondolatok közt, hogy felneveljünk egy következő generációt ugyanilyenre. Ahol a rendszer képes felülkerekedni az egyénen, ott ez az eredmény. 

Szép végkifejlet a problémakört a gyerekek világába helyezni. Ők sokkal nehezebben tűrik az igazságtalanságot, mernek még tisztán érvelni, és szembeszállni akár a felnőttekkel is. Összefognak, ellenállnak, tiszta megoldásokból építkeznek. 

Míg nem rontottuk teljesen el őket, addig képesek rá. (Nem feltétlenül az egész nap nyomkodható okostelefonokra és tabletekre gondolok.) Vannak kiváló módszerek, amik éppen erre a romlatlanságra alapoznak (lásd: kooperatív tanulási modell). 

Fontos lenne, hogy a gyerekek ne álljanak be gondolkodás nélkül mindenféle rájuk erőszakolt tornasorba. Frusztrált, kiégett, „beállok én is a tornasorba”-ember Erika néni, vagy ugyanezen okból önmagukat is lelki nyomorban tartó szüleik mögé. 

Őket már bedarálta a rendszer, az most mindegy hogyan vagy épp melyik korban, vagy épp melyik országban. Esetleg nekünk kellene tanulnunk tőlük. Kiabáló másokat lezúzó, lealázó felnőttek helyett álljunk meg néha, tegyünk rendet, élvezzük a csöndet! Tűnődjünk el annak mentén a pillanat varázsán! 

A csöndnek jelentése van 

Nagyon pontos, egyértelmű, és egyszerű jelentést hordoz. Egy kórusnyi ünneplőbe öltözött gyerek tátog, egy hang nem jön ki a torkukon, egy mosoly nincs az arcukon. Tessék ránk figyelni, felnőttek! Mi vagyunk a tükör, amit elétek tartunk… 

Azután még néhány másodperc, kitisztul a tavaszi égbolt, és megszólal egy gyerekhang, egy zongora, majd a kórus szívet melengető öröméneklése, a csodaszép dallam, a költő könnyed soraival… 

A katarzis nem marad el. 

A magyar film, a zene és az irodalom sikere. És a máshogy gondolkodásé. 

„Ajánlom ezt a díjat mindazoknak az embereknek, akik jobbá tehetik ezt a világot: a gyerekeknek. Próbáljuk őket jól felnevelni, hogy büszkék lehessünk rájuk.”  (Deák Kristóf) 

Ha tetszett Zita írása, látogass el a blogjára!

HÍRMONDÓ

Kiderült, miért éri meg az EU-nak támogatni Magyarországot

A német európai uniós biztos egy német lapnak adott interjúban beszélt az európai gazdaságot irányító törvényekről. Günther Oettinger szavaiból az is kiderült, miért éri meg az Európai Uniónak (és azon belül kiemelten Németországnak) támogatni a kelet-európai országokat, köztük Magyarországot.

Te bízol az Európai Unióban?

Mert a szlovákok például igen és egyre jobban, ugyanakkor a bizalommal párhuzamosan a bürokrácia iránti ellenszenv is növekedett. A menekülteket viszont már nem tartják akkora problémának, szemben a munkanélküliséggel.

A németek szívják el a fiatal orvosokat

Nem csak Magyarországról, Csehországból is özönlenek külföldre a frissen végzett orvosok, ami egyre nagyobb problémát jelent. Ráadásul elsősorban nem is a pénz vonzza őket.

Anglia nyitva maradhat a Brexit után is 

Egyszerűen az a helyzet, hogy nincs elég brit, aki elvégezné az éttermi, szállodai, vagy egyéb, alacsonyabb képzettséget igénylő munkákat. Ezért elég nehéz elképzelni, hogy teljesen bezáruljanak a kapuk. Egyelőre bőszen keresnek is embert, például szakácsot havi 1100-2000 fontért, felszolgálót 1100-1500 fontért, szobalányt 1200 fontért, és még hosszan sorolhatnánk (itt soroljuk is).

(Fotó: MTI/Kallos Bea)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Nagy-Britannia Oscar-díj

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4612305917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.03.02. 06:53:50

Tényleg aranybánya... De csak a Vajna és bandájához közel állóknak.Alvilág közpénzből.

SzZoole 2017.03.02. 07:00:55

@Golf2: már írtam,hogy nincs olyan,hogy alvilág/mafia.
Olyan van,hogy politikus,képviselő,üzletember :))

MRN 2017.03.02. 07:46:03

@Golf2:
Sajnálom, hogy a témáról csak ez jutott eszedbe.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.02. 08:00:18

A posztról. Profi író idealisztikus írása de ez nem baj, sőt. Jó olvasni.

A filmről.
Nagy gratuláció az Oscar díjért. Jó a rendezés jó a film.
Viszont most ünneprontó leszek. A történet olyan életszerűtlen mintha a Király Sanyi lenne a Tudományos Akadémia elnöke.
Tegye fel a kezét az aki szerint ez a valóságban megtörténhet.
Hogy 30akárhány gyerek összebeszél és egy vamzer, stréber nincs köztük. Pont abban a korban.

Golf2 2017.03.02. 08:03:26

@MRN: Igen a " luxuskörülmények"nél ez ugrott be.Pofátlanul gátlástalanok lettek manapság a "filmesek" itthon.

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.02. 08:17:01

@diggerdriver: Igen, és ahogy néha megengedünk magunknak idealisztikus írásokat is, csak azért, mert jó olvasni, úgy megengednek maguknak a rendezők is idealisztikus megoldásokat, csak azért, mert jó nézni. Néha épp ez a feladat vagy a késztetés. Ilyen ez! És az olvasónak, nézőnek szereztünk vele egy jó napot, egy jó érzést.
Amikor az egész elbírja mindezt, egyensúlyban marad, akkor oldotta jól meg az alkotó a feladatot.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.02. 08:20:58

@diggerdriver: Úgy tudom, hogy egy svéd történeten alapul. Bár szerintem volt már filmen is, annyira tudtam, hogy a fellépéskor mindenki tátogni fog... Bár lehet, hogy csak a Mesék tigrisnek című gyerekkönyv miatt, amiben egy zenekar tátikázik.

Az viszont megdöbbentő, hogy a rendező ugyanúgy kezelte a főszereplő gyerekeket, mint a filmbeli tanárnő. A főhős tátogott, más énekelt helyette, a díj átvételére meg a feleségét és a mellékszereplő felnőttet vitte magával...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.02. 08:25:45

@huisje,boompje,beestje: Teljesen igaz. Egy szóval nem mondtam hogy nem kellett volna megcsinálni.
A világ nagyobbik része elmorzsol néhány könnycseppet, és ez nagyon helyes nagyon jól van.
Cak az ilyen sok puskaport szagolt kötözködő vén vadkanok mint én veszik észre hogy a való világ más. Olyannak kéne lennie mint a filmben de sajnos nem olyan.
Han Solo kapitány is kitalált személy aztán mégis néztük.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.02. 08:36:20

Egyébként ha már rövidfilm...
A minap láttam az Újratervezés című kisfilmet.
Az nekem nagyobbat ütött.
Megkérhetnék valakit hogy a Youtubról tegye be ide?

Herr Géza 2017.03.02. 08:39:39

@Online Távmunkás: No de kérem szépen, iskolaidő van, hogy vitte volna ki a gyerekszereplőt magával??? :)))))

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.02. 08:41:32

@diggerdriver: ...és néha meg "sok puskaport szagolt kötözködő vén vadkan"-oskodunk. :D Mert ez a késztetés, a feladat. És ilyenkor meg ez a helyénvaló, és ezt kell az alkotónak jól megoldani.
És valljuk be őszintén: szeretjük a kihívásokat.

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.02. 08:45:44

@Herr Géza: Kint volt a gálán a két kislány! Valamelyik interjúban kiderült.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.02. 08:48:01

Még egy filmet kiemelnék.
A sztorija ugyanilyen életszerűtlen ráadásul egy angol anekdotából emelték magyar környesztbe de a rendezés és főleg a szereplők miatt nekem az a plafon.
A "Szalontüdő" című rövidfilm.

verkagrafomanka 2017.03.02. 08:54:31

@Online Távmunkás: ott volt a két kislány a gálán, nem láttad a képeket? :D

verkagrafomanka 2017.03.02. 08:55:02

@Herr Géza: kivitte, Ti miről beszéltek?

Főgebra 2017.03.02. 08:55:38

@huisje,boompje,beestje:
"Kint volt a gálán a két kislány!"
Hogyne!
Őket küldték fel a karzatra, mert lent, már nem jutott nekik hely!

verkagrafomanka 2017.03.02. 09:01:10

@Főgebra: nekem a fenti két komment azt jelenti, hogy az Oscarra nem vitte őket magával.

soad1221 2017.03.02. 09:44:05

@diggerdriver: feltétlenül életszerűnek kell lennie mindennek egy filmben?

Buchhalter 2017.03.02. 10:08:33

Én csak a napi hírmondó angol bérekhez reagálnék. Ezeket a béreket bruttóban kell érteni?Mert ha igen akkor a Font árfolyam lejtmenete miatt és a lakhatási ktg. miatt akkor ez már sokak számára nem is olyan vonzó anyagi lehetőség.

macamuca [IHUN] 2017.03.02. 10:15:40

Gyerekek, nehéz sors, éneklés, sikerélmény, Hollywood: másnak is eszébe jutott az Apácashow című film?
Vígjáték, igaz, de a nevetés mellett/mögött ott is egy igencsak valós élethelyzet van.

MRN 2017.03.02. 10:55:20

@diggerdriver:
Ez egy játékfilm, nem dokumentumfilm.
Az akciófilmekben, meg krimikben sem halnak meg igazából. ;)

London2009 2017.03.02. 10:58:34

@Buchhalter: ezek netto berek. Mi azt itt nem erezzuk, hogy a font arfolyam lentebb van, kiveve ha kilepunk az orszagbol. A lakhatasi koltseg pedig nem valtozott semmit az elmult egy evben. Idaig is sok volt, most is az.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.02. 11:10:20

@MRN:
Már bocsánat de fogalmad sincs miről beszélsz.

Herr Géza 2017.03.02. 11:28:42

@verkagrafomanka: Szórom a hamut a fejemre, én csak reagáltam Online Távmunkás hsz.-ére, de a "forrás hitelességét" nem vizsgáltam.... :))))
Ha ott voltak a lányok, akkor tárgytalan.

soad1221 2017.03.02. 11:34:40

@diggerdriver: nem tudom, engem ez egyáltalán nem zavart. aranyos kis film, teljesen jó így szerintem )

Buchhalter 2017.03.02. 11:36:40

@London2009: és a lakásbérleti árak a Brexit miatt legalább állnak? Ergo nem emelkednek?Különben ami a magyar és lengyel sajtóban megy az hisztéria keltés. Tanatoval már azon gondolkodunk csak nem fű alatt megegyeztek az angol és kelet-európia politikusok,hogy ne áramoljon már ki több olcsó munkaerő Angliába és keltik a műhisztit?Bár csak fantáziáltunk.

Mrs. Clayton 2017.03.02. 11:55:16

@London2009: hat ha nincs kocsid, nem veszel gazt meg boltba se jarsz, akkor te tenyleg nem erzed, hogy a font bezuhant

London2009 2017.03.02. 11:57:42

@Mrs. Clayton: van autom, boltba is jarok, de nekem nem tunt fel semmi. Mondjuk fogalmam sincs mennyibe kerul a benzin. Mindig 60 fontert tankolunk, aztan ameddig eleg, addig eleg.

Shaktee 2017.03.02. 11:58:19

Túl korai volt elrakni a télijózsit :) Brrrrrrr!

Kínai származásu kollégam kisfia egy torontói balettintézebe jár, ügyvéd, megszoktuk beszélni a világ dolgait ebédidőben - beültem az irodájába, s fordítottam neki a Mindenkit, csak vázlatosan.

Párás lett a szeme a végére, értette a filmet.

Köszönet a posztért.

London2009 2017.03.02. 12:05:26

@Buchhalter: fogalmam sincs, regota lakunk sajatban. Viszont van egy masik amit kiadunk es azt ugyanannyiert tudtam kiadni most 2017 februarjaban, mint egy evvel ezelott. De ebbol nyilvan nem tudom kijelenteni, hogy egyik lakasberleti ar sem emelkedett. : )
Egyetertek. Elnezve Magyarorszagot, o lesz a nagy nyertese ennek a Brexitnek, ha ez a sok fiatal tenyleg visszaszallingozik.

Shaktee 2017.03.02. 12:08:39

@London2009: 30-40 körül saccoltam az átlag angliában dolgozó magyarokat. Tévednék?

Buchhalter 2017.03.02. 12:10:42

@London2009: szerintem inkább nem várt problémák lehetnek.Ha vissza szállingózik az a 90-100 ezer magyar teljesen felborítja a munkaerő piacot.Most néztem,hogy országosan csak 19 ezer versenyszférás és 38 ezer állami munkalehetőség van ,utóbbinál sok a közmunka lehetőség ami ugye egy brit bér után nem biztos ,hogy annyira vonzó lenne.

Golf2 2017.03.02. 12:16:08

@London2009: Elöbb fog piros hó szállingózik...

London2009 2017.03.02. 12:21:36

@muzzie canuck: ugy tudom, hogy ugy altalaban ez a korosztaly kepviselteti leginkabb magat a hataratkelok koreben.

Shaktee 2017.03.02. 12:23:18

@London2009: Hát.. nem csak a huszonéveseké a brexit ;)

London2009 2017.03.02. 12:26:44

@Buchhalter: Ez pedig biztos, hogy igy lesz. Azt el tudom kepzelni, hogy esetleg nemi tokevel ternek haza es sajat vallalkozasba fognak. Vagy a noknek megjon a gyerekvallalashoz kedve, ha munkat ugysem talalnak. Persze abban az esetben, ha mondjuk a ferj talal vagy van tartalek stb. Nekem nagyon sokan a barati korombol akkor mennek haza, amikor csaladot alapitanak. De ezt mar millioszor leirtam.

London2009 2017.03.02. 12:27:40

@Golf2: marmint akkor fognak hazamenni, ha piros ho esik?

Mrs. Clayton 2017.03.02. 12:30:16

@London2009: akkor nekem nagyobb a tankom, nekem 80-ert fer bele igaz gazolajbol, tavaly a benzin volt 1 font alatt is ma mar 1.2, nekunk tartalyos gazunk van, de annak az ara az elmult fel evben kb 4x ment fel, dragabb lett szinte minden amit importalunk, pl legutobb meg tudtam egy uveg bort rendelni 6,5-ert az ma mar 7,0 font, de amit veszek szeletelt kenyeret az is 1 font a korabbi 0,75 helyett, az egyik sajt korabban 1,8 votl ma mar az is 2 font
Akarhogyan is vesszuk, meg semmi nem igazan tortent es siman 10%-os aremelkedest latni szinte mindenhol. Azert az eves szinten eleg jelentos. Jo, nem halok ehen tole, de attol engem meg zavar.

Buchhalter 2017.03.02. 12:39:16

@London2009: érdekes ,nálunk a többség ugyan hazajött ,de mivel felélték a gyüjtögetett pénz egy részét ,inkább vissza fordultak,vagy más nyugati országba esetleg Kanadába mentek.

tanato 2017.03.02. 12:45:46

@Buchhalter: A kelet európai vezetőknek és munkaadóknak nagyon jól jönne ha leállna a kivándorlás és sokakat meg hazaküldenének,mivel ekkor újra nyeregben lennének,leszoríthatnánk az amúgy is alacsony béreket és újra mondhatnák ha nem tetszik el lehet ,menni/mivel ez esetben már nem lehetne/
A neten néhány napja nagyon komolyan feszegettek egy titkos Orbán -Teresa különalkut bartermegállapodással,Orbán támogatja a Brexitet,Teresa meg zárja a kaput a magyar munkavállalók előtt és akit lehet hazazsuppol.

London2009 2017.03.02. 12:47:44

@Mrs. Clayton: 60 fonttal nekunk sem lesz tele tank, de azert majdnem. De valami miatt mindig annyiert tankolunk. Ilyeneket en nem szoktam figyelni, hogy 0.75 vagy 1 font e a kenyer. Bar most, hogy mondod, amit tegnap vettem az 0.75 volt a kedvenc torok delimben. Ott sutik helyben. A nagy bevasarlast mindig az ALDIban intezem es ott en semmi aremelkedest nem vettem eszre. Valoszinuleg jobban figyeli az arakat az ember ha nagy csaladja van.

London2009 2017.03.02. 13:02:33

@Buchhalter: Ok meg csak ott tartanak, hogy hazamennek. Par ev mulva majd kiderul, hogy maradnak e. Szerintem amugy itt nem is a csaladalapitason meg a penzen van a hangsuly, hanem szimplan azon, hogy nem tudtak igazan megszokni itt. Nekem az nagyon fura, ha valaki tiz + ev utan hazavagyodik.
Szemely szerint en nem tudom elkepzelni egy percig sem, hogy ujra Magyarorszagon eljek. Pont arra jottem ra, hogy jol kitoltam magammal. Magyarnak mar tul westernised vagyok, angolnak meg tul kelet-europai. Mondtam is a ferjemnek, mire azt mondta, hogy ez csacsisag es szerinte erezzem londoninak magam es akkor problema megoldva. :D

Shaktee 2017.03.02. 13:03:32

@tanato:

Mit gondolsz doki hogy mennyit számít a viki támogatása?
Ugyan má...nem kell mindent elhinni csak mert le van írva a neten.
Szvsz.

Buchhalter 2017.03.02. 13:03:46

@tanato: de viszont a megemelkedő munkanélküliség pont a választások előtt nem a legjobb húzás.Lengyelország azért nem pampog mert óvatos becsléssel is kapott fél millió munkás kezet Ukrajnából.Tehát neki nem igazán érdeke,hogy hirtelen visszaáramoljon egy gyengébb bérezésű piacra a sok Londont megjárt . Ha van is valami háttéralkú az inkább finomított és lassított verzió lehet.Az meg kabaré,hogy brit napilapok Bulgáriával riogatják a lakosságot.A legutolsó adat 2015 7,2 millió a bolgár lakosság ,de átlagolt becslés szerint legalább 400-500 ezer munkaképes nincs a hazai rendszerben amely komoly állami bevétel elmaradást okoz a bolgár kormánynak és ott is voltak béremelések főleg a versenyszférában .Onnan biztos nem fog neki lódulni több millió ember.Miért is? Ott még gyengébb a nyelvoktatás színvonala és helyben is találnak munkát amiből megél és telik valami luxusra (használt kocsi,szórakozás).

tanato 2017.03.02. 13:06:55

@muzzie canuck: Magában Viki persze nem de ha pl a lengyel vezetést vesszük nem elhanyagolható a dolog.

tanato 2017.03.02. 13:11:07

@Buchhalter: Igen ez a dolog másik oldala,a megemelkedő dologtalanság/ahogy becézni szoktam a munkanélküliséget,néha meg is sértődnek ha mondom te is dologtalansági segélyen vagy?/
Úgy kéne a helyi vezetésnek is mint a lengyeleknél,sok olcsó bérű kevés joggal rendelkező dolgozó akit bármikor haza lehet paterolni,ha nagy a pofája véletlenül.

P.Elliot 2017.03.02. 13:13:44

Az Oszkar dijas kisfilmhez nem tudok hozzaszolni mert meg nem lattam ido hijan, majd talan ma este meg tudom nezni, jonak kell hogy legyen mert ezt a dijat csak ugy nem dobaljak senki utan.

Digger szerint nem eletszeru mert olyan nincs hogy 30 valahany gyerek osszebeszel stb..
De van!
Itt legalabbis de ha hagyjak sot nevelessel osztonzik a kolkot akkor nem valik lehetetlen dolognak.
Ha csak visszaemlekszem a lanyom iskolas korara hogy ez mennyiszer jott haza es ilyen-olyan ugyben mennyiszer kellett ide-oda szallitani mert az iskolaban valaki kitalalt valamit es tarsakat toborzott hozza es a gyereksereg az olyan hogy lelkes ha a felnott nem veszi el a kedvet.
A legemlekezetesebb volt amikor otodikes korukban az egyik osztalytars anyukaja sulyos balesettel korhazba kerult es a haz amire haza tudott jonni teljesen el volt koszosodva, a 3 gyerek nem tudott rendet rakni egyreszt folyton a korhazba voltak az anyjuknal, a rokonok nem tudtak segiteni, rajuk is csak a tolokocsis nagypapa tudott felugyelni aki egyebkent nem is ott lakott es vele is csak gond volt.
Itt a gyerekek rohadt oszintek egymassal, minden otthoni dolgot megosztanak masokkal, semmi furcsat nem talalnak benne, amikor elmeseltek hogy az anyjuk egy het mulva hazajohet de hatalmas kaosz fogja fogadni, valaki kitalalta hogy segitsunk rendet rakni. A felnotteket nem vontak bele, nem is lett volna joguk az idegen hazba belepni, en is csak akkor kukkantottam be amikor elvittem a lanyomat a takarito osszejovetelre, volt vagy 15 gyerek meg a tolokocsis nagypapa aki a szethanyt papir, szamladolgokat rendezte, olyan rendet teremtettek hogy csak neztem amikor ertementem.
A balesetes anyuka minden gyereknek kulon irt koszono levelet, meg evekig emlegette hogy micsoda meglepetes erte es hogy milyen aldott jo gyerekek.
Nem voltak mind azok de a segitokeszseg bennuk volt es minden gyerekben ott van igazabol ha hagyjak.
Minden mas teruleten is kaphatok a gyerek sokfelere ha nem vesszuk el a kedvuket illetve peldat is latnak hogy hogy kell, kellene elni.
Feltetlenul megnezem este a filmet de ma megint nagyon foglalt vagyok napkozben..

Mrs. Clayton 2017.03.02. 13:15:41

@London2009: mindent en sem jegyzek meg csak amit nagyon rendszeresen veszek. Viszont calor kuldozgeti a levelet minden egyes emelesrol es az pl kifejezetten feltuno, amikor ket havonta kapsz egyet hogy nagyon sajnaljak, de az arfolyam igy meg ugy. A gazolaj meg nem erdekel, mert nem en fizetem, viszont hetente tankolok es igy latom a kijelzon. A Brexit szavazas idejen csak 70 font fert a tankba ma meg ha nem tesco, asda kuton tankolok, hanem bp-n akkor 80-bol nem is lesz tele.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.02. 13:17:15

@Herr Géza: @huisje,boompje,beestje: @verkagrafomanka: Kint voltak a gálán, csak a díjat átvenni nem mehettek ki, mert mások fontosabbak voltak, őket meg a második emeletre ültette a rendező. A valójában éneklő kislány pedig csak a stáblistán szerepelt...

@London2009: A nyaralás drágább lett, pedig az Anglia nagy vonzereje.

London2009 2017.03.02. 13:17:52

@Buchhalter: a lengyelek altalaban szivesen mennek haza. A penzert jottek, orulnek, hogy mehetnek vissza teli zsebbel. Hazat vesznek, letelepednek, gyereket csinalnak. Lengyelorszagban munka is van. Nekem sok lengyel kollegam mondta, hogy o mindig is utalta Londont, de igy legalabb lesz egy hitel nelkuli haza, aztan majd kevesebb penzbol is vigan meg fog otthon elni. Ez a srac mar haza is koltozott kozben.

P.Elliot 2017.03.02. 13:18:05

@London2009: Nalunk a benzin ara folyton fel-le jarkal, volt mar gallonja 3.50 is, az itteni izleshez kepest felhaboritoan sok de volt 2 dollar alatt is nehany eve, most itt a kozeli kutakban 2,26 korul jar gallonja, az en kocsim 25 dollar koruli ha megtoltom.Ha itt olyan draga lenne mint Europaban akkor a jonep a munkaba jarason kivul otthon kussolna es szidna a kormanyt....

Főgebra 2017.03.02. 13:18:57

@tanato:
Az ég áldjon meg!
Nagy Britanniával nem a Beata Szydłonak és az Orbán Viktornak, hanem az Európai Uniónak(teljes konszenzussal) kell megállapodni a szétválás mikéntjéről!
Külön-külön, majd utána egyezkedhetnek a szabadkereskedelmi megállapodásokról!

Egyfolytában pánikolsz és semmi előremutatót nem mondsz!
Akik ott élnek azok türelmesen várnak és figyelik az eseményeket, te pedig Origóból és Nők Lapjából szerzett információkkal stuffolod magad és a publikumot!

Eztán figyeld a Dörmögő Dömötört is! Az is nagyon hiteles!

Buchhalter 2017.03.02. 13:19:20

@tanato: a 3 hónapos munkanélküli segély és a járulék csökkentések miatt egyre kevesebb mozgás tere maradt a Fidesznek.Szerintem ők is tisztában vannak azzal,hogy középkori röghöz kötési módszerekkel nem sok esélyük van.

London2009 2017.03.02. 13:22:14

@Mrs. Clayton: Szerintem engem akkor fog elkezdeni erdekelni, ha mar nagyon eszre fogom venni a havi kiadasokon, hogy sokkal nagyobbra nottek. Ennyibol talan itt azert jobb es konnyebb, hogy ahogy te is irtad, 10 font meg nem vag foldhoz. De bosszantonak bosszanto.

London2009 2017.03.02. 13:22:56

@Főgebra: Dormog Domotor!!! Maci Laci!! Az volt az en ujsagom. :DD

London2009 2017.03.02. 13:24:46

@Online Távmunkás: egyelore meg belefer. Akkor lesz itt majd nagy foldindulas, ha mar nem fognak tudni elmenni egy evben tobbszor is, mint ahogy azt jelenleg teszik. Az pedig meg odebb van.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.02. 13:42:52

Jó néhány évtizede történt. Egyetemünk alkalmazottai több száz fős kórussal készültek Ceausescu látogatására. Megtelt az egyetem aulája, lehettünk ötszázan. Kapusok, professzorok, laboránsok és főkutatók vegyesen. Kellett mint a púp a hátamra, de nem volt kivétel, mindenkinek részt kellett vennie a megakórusban.

Az első próba előtt közöltem a kórusvezetővel azt, hogy nagyon szívesen részt veszek, de menthetetlen botfülű vagyok, tessék csak megkérdezni egykori énektanáromat, aki meg is taslizott, mert azt hitte, hogy heccből adok ki rémes hangokat. Vagy egykori zongoratanárnőmet, aki még jó pénz ellenében sem volt hajlandó tovább foglalkozni velem. Ergo, mindenki jobban jár, ha szíves engedelmével, angolosan távol maradok a próbákról. Olcsó kifogásnak vette, mert szigorúan a helyremre küldött. Nem volt mit tenni, mint beülni a többiek közé, és unalmamban fújni a dícshimnuszt. Így tömegben elég jól hangzott. – Ezentúl a fürdőben is énekelek… persze nem ezt – határoztam el.

A második szakasz betanulásánál tartottunk, amikor a kórusvezető csendre intett. – Itt valaki falsul énekel – mondta. Érdekes, mert nekem nem tűnt fel. – Énekeljen csak a teremnek az a fele, mutatott a jobb oldali szárnyra. – Elég, elég, rendben van. Most énekeljen a másik oldal. – Majdhogynem azonnal leintett minket. – Énekeljen a felső öt sor. Most pedig az alsó szekció.

Ekkorra már kíváncsi lettem arra, hogy ki az a balfasz. – Csak ez a sor – mutatott a miénkre. – És most csak te!

Kifelé menet még elkaptam néhány irigykedő pillantást.

Mrs. Clayton 2017.03.02. 13:43:14

@London2009: en tavaly majusban lefoglaltam mar az iden szilveszteri nyaralasunkat, igy 500 fonttal beljebb vagyok, de van egy olyan erzesem, hogy ezt vissza kell adjam majd az arfolyam dragulas miatti aremelesre... es akkor arrol meg nem is beszelek, hogy a dollar annyival dragabb hogy siman kell 500 fonttal tobb koltopenz is ha nem akarok semmi tervezett programrol lemondani.i

London2009 2017.03.02. 13:43:20

@P.Elliot: 25 dollar per full tank. Edes istenem...ahh... : )

P.Elliot 2017.03.02. 13:43:53

Meg erre a neze dologra reagalnek......

"Namármost: mindenkit meg lehet tanítani énekelni, mint ahogy zenélni, az olvasás örömére, és egyáltalán művészet-kedvelésére és értésére is. A művészetek nyelvén kommunikálni egy felsőbbrendű örömforrás.

Aki a dalok, versek, képek világában jól eligazodik, annak azok által a lelkében valami utolérhetetlenül légies finomság, jóság, fogékonyság, nyitottság, megértés és alázat alakul ki a világ egyéb dolgai iránt is. Kialakul valamiféle egyensúly a lehetséges jó, és a rémesen igazságtalan világ között".

Na ez az!
A zene varazsarol es a zene egekbe repito hatasarol van egy furcsa sztorim.
A zenet nagyon szeretem, szinte mindenfajtat de az opera es a klasszikus zenek/ nem mindegyik/ az igazi kedvencek. Nem vagyok zeneerto, nem is akarok az lenni, az a zene jo a szamomra ami hozzam tud ferkozni, hat ram a tobbi nem erdekel barmilyen hires vagy szep.
Egy teli esten, tortent vagy 20 eve, a csalad lefekudt aludni en meg ott vacakoltam a lanyom regi gyerekszobajaban valamit es kozbe bekapcsoltam a tevet, a muveszeti csatornan egy operafilmet adtak amit meg nem lattam, mar ment a film de nem szamitott, magat az operat jol ismertem, Puccini; Madame Butterfly vagyis a Pillangokisasszony.
Nem akartam megnezni de megis vegighevertem az agyon es gondoltam hogy nezem egy kicsit mielott lefekszem.
Vegigneztem a kb. 3 oras filmet , nagyon jo volt, sot azota azt tudom mondani hogy operafilmek rendezeseben az elso az osszes kozott pedig tudnek meg mondani masokat is.
Amikor vege volt lefekudtem, az egesz lelkem el volt telve az opera zenejevel, tortenetevel, csukott szemmel, csendben fekudtam az agyban, az egesz hazban csond volt es a fejemben ott muzsikalt meg a zene, a tortenet miatti sajnalat, kisse fajo gondolatok hogy igen, ilyen sztori nagyonis megtortenhetett amikor ereztem hogy kimegy alolam az agy es lebegek....Nem felemelkedtem a levegoben mint gondolni lehetne hanem eltunt alolam az agy, nem ereztem alattam semmit.
Meg sem mertem moccanni, olyan furcsa sulytalan erzes volt, lebeges....Tarthatott talan 2 percig vagy addig sem amikor kezdtem erezni ujra lassan fokozatosan alattam a matracot, dobbenetes erzes volt hogy van ilyen es en atelhettem, koszonom draga Puccini hogy a zene ilyen elmenyt adhatott.
A kovetkezo evekben is lattam szamos operat, hallgattam mas zeneket sot elofordult hogy probaltam szuggeralni magamat hogy hatha egyszer atelhetem ezt a furcsa lebego erzest amikor a testet el tudom valasztani a lelkemtol de soha tobbet nem jott elo.

Es most meg kellene kezdenem a reggelt mert itt meg az van, kinnt tombol a tavaszi szel es rengeteg elintezni valo dolgom van ma meg....

P.Elliot 2017.03.02. 13:50:47

@London2009:
De ne felejtsd el hogy itt nemigazan van tomegkozlekedesu jarmu a baromi nagy tavolsagok miatt, ezert nem adhatjak dragan, hogy mehetnenek az emberek dolgozni anelkul. Az en ferjem minden reggel 45 percet vezetett oda, ugyanannyit vissza es nem araszolva a tobbi kocsi kozott hanem repulve az utakon.

P.Elliot 2017.03.02. 13:58:50

@Hobbiszakács: Oriasi sztori volt, hehehe....az is teszett hogy a jovobeli furdobeli eneklest is tervbe vetted...
Jo enektanarotok lehetett hogy annyi ember kozott ki tudta szurni az egyetlen hamis hangot, jo fule volt.
Nalunk en kozepesen eneklek, a ferjem hangja borzalmas, a lanyome fals, a macskak, Cornelius sirankozo, vekonyhangu kappan hangu fiu letere de szep a dorombolasa. Sixtoes hangja dormogos, hiszterikus, a dorombolasa eros, az egesz hazban hallod es eleg ha megbokod, mar mondja is.
Volt mar gyonyoru hangu macskank is.

2017.03.02. 14:42:25

@diggerdriver: en felteszem a kezem :) lebecsulod a gyerekeket:)
pont a mi osztalyunkban volt tobb ilyen ilyen is. Az egyik: Tesitanat futtatott minket a 400 m-es salak palyan. Kulon fiuk, kulon lanyok Kitalalt egy osztalyzasi modszert, amit tok igazsagtalannak tartottunk. Az elso befuto 5 ost kap a kovetkezo 2 befuto 4est,aztan 3ast 2est es az osszes tobbi maradek 1est. Csajok futottak eloszor. Megfogtuk egymast kezet es es egy vonalban futottunk be, hogy egyszerre erjunk bemindenki egyest kapott :D a szitu detto ugyanez volt, jol futo nepszeru lanyok kezdtek az egeszet es mindenki halgatott rajuk.

Dikusz 2017.03.02. 14:55:19

@London2009: én is azt gondolom, hogy majd akkor jönnek haza, ha piros hó esik, és a öööizéééé... eldalolja a Dunnyuskát:)

Dikusz 2017.03.02. 15:06:49

@Hobbiszakács: ezt nem direkt csináltad:))
lehet operaénekes is lehettél volna, de eltitkoltad:)

London2009 2017.03.02. 15:08:03

@Mrs. Clayton: varj mar. 2016 majusaban foglaltad le a 2017-es Szilvesztert? Erre csak a nagyanyamat tudom idezni. Azt meg meg is kell elni draga lelkem! ; )

Dikusz 2017.03.02. 15:12:21

@P.Elliot: akkor ha mindenki elkezd énekelni a családban, a Metropilitan teljes kórusa elbújhat mellettetek ugye?:)))))(viccvót)

Mrs. Clayton 2017.03.02. 15:13:12

@London2009: aha tavaly majusban az iden szilveszterit, meg tavaly augusztusban az iden marciusit. En szeretek elore tervezni es hat idealis korulmenyek kozott meg epp sporolhatnek is. Van biztositasom, ha meghalok akkor fizet a biztosito es szegeny ferjem nem bukja a penzt.

London2009 2017.03.02. 15:15:09

@Mrs. Clayton: csak viccelek. Jol csinalod! : )

London2009 2017.03.02. 15:23:52

@Dikusz: pedig a magyarok tobbsege hazamegy! Feher ho eseten is! Mert a mama, meg a turorudi, meg itt sosem leszel otthon. Becsszo.

Mrs. Clayton 2017.03.02. 15:24:03

@London2009: akkor csinalnam jol, ha nem kellene tervezni, az azt jelentene, hogy annyi a penzem meg idom mint a tenger
de multkor is ugy huztak ki a szamainkat a lotton, hogy ket hettel kesobb lett volna negy talalatunk, en meg elneztem a datumot es azt hittem nyertunk 20 fontot, igy meg meg egy fontot se, szoval en jo elore tervezek

London2009 2017.03.02. 15:25:24

@P.Elliot: tudom, tudom. Pont most olvasok egy Jack Reacher konyvet es irta az egyik ficko, hogy o ugy vedekezik a tolvajok ellen, hogy a kocsiban csak 45 percre elegendo benzint tart. Igy ha valaki ellopna nem jutna el a legkozelebbi benzinkutig es igy az auto biztos, hogy idovel vissza fog kerulni hozza. Ha pedig o menne vele, akkor rak bele plusz uzemanyagot kannabol. Okos! :D

London2009 2017.03.02. 15:29:14

@Mrs. Clayton: :DDD
Nekem mondjuk nem artana ha egyaltalan vennek lottot!! Tudod, mint a viccben. Edes Istenem, add, hogy nyerjek a lotton. 3x
Draga fiam, hat vegyel mar egy szelvenyt akkor!!!

Golf2 2017.03.02. 15:30:54

@Mrs. Clayton: Pesten drágább a kenyér simán 2 font a minőségi 1 font a Tescoban a gagyi

2017.03.02. 15:40:41

btw feltunt valakinek h nem holocaust film nyert oscart? csak mert tobben emlegettek a multkor, hogy csak azzal lehet nyerni...

2017.03.02. 15:45:52

@London2009: jaja Zakopaneban rengeteg turistaszallo, busz bolt uzemel amikre Chicaoban szedtek meg a penzt ossze anno. Kimentek dolgozni, hogy felepithessek otthon a 3-4 emeletest es kiadhassak a vendegeknek. Naluk ez jobban mukszik

London2009 2017.03.02. 15:46:04

@Mrs Rumcajsz CA: ooohhhmmm...en digger mellett vagyok.
Nalunk egyszer volt olyan, hogy az osztalyfonok kitalalta, hogy menjunk osztalykirandulasra Budapestre. Mindezt ugy, hogy Budapest mellett laktunk. Ugyhogy az egesz osztalyunk fellazadt, hogy wtf. El is dontottuk, hogy nem megyunk. Summa summarum en maradtam otthon kb. egyedul. Na errol ennyit.

2017.03.02. 15:47:14

@London2009: anno en ha utcan kellett hagynom a kocsit mert elutaztam kivettem belole az aksit :D

Taxomükke (UK) 2017.03.02. 15:49:13

@diggerdriver: Te Digger, ki az a Kiraly Sanyi??

2017.03.02. 15:49:42

@London2009: az szivas, nem jo arcok voltak az osztalyodban, de nem mondhatjatok ki altalanossagban, mert az enyem pl ellenpelda nem azt mondom h az is altalanos es mindig igy van de nem szabad akkor sem lebecsulni a gyerekeket, mi szolidaritottunk. Gimiben is volt ilyen, osszealltunk tuntetni mert nem engedtek at az agyik csajt es nem mehetett erettsegizni. tok nem fair vol ahogy tortent

Shaktee 2017.03.02. 15:52:41

@London2009: A fim pont azt mutatja - egy mas szinten ..hogy tul lehet lepni dolgokon, nem a realitas szintjen..
S mert nem belterjes, szigoruan magyar, mint az amugy kivalo pogany jutkas kisfilm, ezert kapott Oszkart.

Taxomükke (UK) 2017.03.02. 15:53:52

@London2009: Mi vagy te, szoke no, hogy mindig 60 fontert tankolsz?
:)))))
20%-kal ment fel nehany honap alatt a benzin ara, csak szolok.

SzZoole 2017.03.02. 15:57:45

@Taxomükke (UK): Üvegtigrisbol a bolond Sanyi:)

Shaktee 2017.03.02. 15:58:51

@Zoole[uk]: Rokonlélek zotyikám? :-))

Taxomükke (UK) 2017.03.02. 16:01:17

@Főgebra: A Dörmögő Dömötör neveben kikerem magamnak, hogy az Origohoz hasonlitod!

:)))))

London2009 2017.03.02. 16:02:28

@Taxomükke (UK): Mittomen miert, de mindig annyit tankolunk. Kb. annyi eleg egy honapra kulonben. Ja es diesel autonk van. De konkretan most azt sem tudom, hogy mennyi egy liter. I have no clue! Nem tudom, biztos jobban a fogamhoz kellene verni a garast, de annyira nem erdekel a benzin ara. Tankolunk ha kell, aztan ha elfogy, akkor ujra megtankoljuk. Mondjuk en ezt tok elvezem, hogy nem kell erre figyelnem, mert ettol mar nem leszek sem gazdagabb, sem szegenyebb. Ertem en, hogy ha egy honapban csak 50 fonttal koltok tobbet a dragulas miatt, az egy evben 600 font. De ebbe meg jobb nem belegondolni. Amugy meg hiaba figyelem, hogy mennyi a benzin ara, attol meg nem lesz sem olcsobb, sem dragabb. Ami meg kell, azt meg ugyis meg kell venni. Ha majd nem fogom tudni megvenni, no akkor gondolom jobban fog erdekelni.

Taxomükke (UK) 2017.03.02. 16:06:52

@P.Elliot: "Az en ferjem minden reggel 45 percet vezetett oda, ugyanannyit vissza es nem araszolva a tobbi kocsi kozott hanem repulve az utakon."
Ja, pont tegnap beszeltem itt valakivel, hogy ha itt (Surrey) megyek valahova, a GPS kiirja, hogy pl. 4.5 miles, 35 perc, januarban Floridaban meg kiirta, hogy 4.5 miles, 5 perc.
Es ami a tankolast illeti: nekem is megdobbento volt, hogy itt 65-68 fontert teszem tele a tankot, ott hasonlo meretu autoban 25-30 dollarert.

SzZoole 2017.03.02. 16:09:07

@muzzie canuck: nekem papírom van róla,de neked mi a mentseged rá.....

Mrs. Clayton 2017.03.02. 16:09:52

@Golf2: en elorecsomagolt toast kenyeret irtam. A rendes az termeszetesen dragabb. En nem eszem se ilyet se olyat. Altalaban sutok. Tavaly pl minden nap sutottem. Viszont az a toasterbe nem illeszkedik meg szeletelni is kell igy a kis benszulott kisfiamnak meg kell venni, mert kenyeret szelni 20 ev alatt nem tanult meg

Mrs. Clayton 2017.03.02. 16:12:21

@London2009: ebben nagyon egyformak vagyunk mert en venni nem veszek csak a biztonsag kedveert en ellenoriztetem azokat amiket a ferj hazahoz, ugyanis egyszer azt mondta ha nyer felet a baratjanak adja harmadat meg a csaladnak. En meg nem fogom neki megmondani ha nyert igy nem tud osztogatni se

Taxomükke (UK) 2017.03.02. 16:12:48

@London2009: Havonta tankoltok? Az igen, en van, hogy egy heten ketszer-haromszor.
Zolee meg gondolom naponta 1-2-szer...

Shaktee 2017.03.02. 16:16:08

@Zoole[uk]: :P A zimátol van nekem :-))

Mrs. Clayton 2017.03.02. 16:16:46

@London2009: ez butasag. Tolvaj betoro ellen nem kell semmi mas mint egy jo biztositas. Ha valamit el akarnak toled vinni ugyis elviszik. Hat akkor vigyek nekem meg fizessen a biztosito aztan veszek masikat.

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.02. 16:18:07

@Hobbiszakács: Ez egy kedves sztori. Mivel én is "ó, azok a 60-as évek" elején születtem, sok nov. 7., ápr. 4., máj. 9., na ilyen jeles napok alkalmával énekeltem kórusban, meg azért volt elég komoly klerikális neveltetésem is, hát ott is énekeltem. Máig tudom az úgynevezett mozgalmi dalokat fejből, egy részét oroszul. Jahh és 3 felekezet énekes könyvét is ,de ez messzire visz. Azután ugye felnőttünk Omegán, Lgtn..., majd a diszkózenén, és utána a gyerekeim által dübörögtetett zenéket voltam kénytelen megszeretni. A technotól egészen a goáig. És persze az elcsendesedéshez a komolyzenével. :D
Tulajdonképp a fürdőszobában meg az autóban mindegy is, hogy mi, csak szóljon!

London2009 2017.03.02. 16:22:45

@Taxomükke (UK): csak a metroig jarunk kocsival, ott lerakjuk a nap vegeig. Esetleg a szulokhoz megyunk latogatoba vagy ide oda parszor, ugyhogy nem sok uzemanyag fogy hala az egnek.

London2009 2017.03.02. 16:23:17

@Mrs. Clayton: ez jo. Gyorsan baratsagot is kotok a ferjeddel. Hatha csurran cseppen valami! :D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.02. 17:00:45

@P.Elliot: @Dikusz: :-)

@huisje,boompje,beestje: Vizsgára tanulni a "délutáni randevú" mellett volt jó, azaz elviselhető :-)

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.02. 17:08:50

@Hobbiszakács: És a 3 kívánság? Dévényi Tibi bácsival? - mik nem jutnak itt eszünkbe :D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.02. 17:21:00

@huisje,boompje,beestje: A "nekünk szóló" programok alig 1-2%-át tették ki a műsoridőnek... talán azért is értékeltük.

gabors 2017.03.02. 17:25:07

@Online Távmunkás: "A főhős tátogott, más énekelt helyette, a díj átvételére meg a feleségét és a mellékszereplő felnőttet vitte magával... " na vegre megtudtam kik voltak azok a vonulok nagyon furcsa testtartassal hozzatennem (ja meg mosolyogtak es forgattak a fejuket jobbra balra furcsa volt)

gabors 2017.03.02. 17:33:20

@Mrs. Clayton: "Akarhogyan is vesszuk, meg semmi nem igazan tortent es siman 10%-os aremelkedest latni szinte mindenhol. "

Nem az arak emelkedtek hanem a font vesztett jo sokat az ertekebol es mivel UK sokmindenbol behozatalra szorul (pl koolaj) aminek az ara US$ ezert tobb fontot kell adni ugyanazert az arert :-)))

amugy $24-$25 ert megtelik a tank (az kb 30 font) ....

gabors 2017.03.02. 17:39:05

@London2009: kar volt Londonban megallni mehettel volna tovabb nyugatnak pl akar (nem mondom ki melyik allamig)

gabors 2017.03.02. 17:46:16

@P.Elliot: "nagy tavolsagok miatt, ezert nem adhatjak dragan, hogy mehetnenek az emberek dolgozni anelkul. Az en ferjem minden reggel 45 percet vezetett oda, ugyanannyit vissza "

igy van en atlag 1,5 ora oda ES vissza (kevesebb mint egy ora, ha nincs forgalom mondjuk hajnali 6 kor indulva) de mindenki 8 es 9 kozott megy hogy a franc usson belejuk :-)

Hari Seldon 2 2017.03.02. 18:08:59

A Günther Oettinger - Mr Russland témához:

index.hu/kulfold/eurologus/2016/11/17/a_magyar_kormany_roptethette_mr._russlanddal_az_eu-biztost/

Ennyi erővel kérdezhették volna a Russsia Today-t is vagy személyen Putyint.

**mimi** 2017.03.02. 18:23:07

Annyit tankoltatok ma, hogy en is beszállok... 1-2 éve meg mindig tele tankoltam ... mostanában hó elején 5000 ( azaz ötezer ) Ft-ért ... tart ameddig tart

Hari Seldon 2 2017.03.02. 18:27:04

@huisje,boompje,beestje:
Mi az a goa?!? (Mármint azon kívül, hogy egy település Indiában)

gabors 2017.03.02. 18:28:50

@**mimi**: "mostanában hó elején 5000 ( azaz ötezer ) Ft-ért ... tart ameddig tart

gabors 2017.03.02. 18:32:07

@muzzie canuck: "Puff egy láblövés...
index.hu/kulfold/ep/2017/03/02/indul_a_vizumharc_az_usa-val/"

akkor megtartom a magyar utlevelet :-) az usa allampolgarok meg majd fizethetnek ... foleg ha magyarok mert osszsen 4 helyen lehet vizumot kapni 3 konzulatus meg a nagykovetseg DC-ben ...

**mimi** 2017.03.02. 18:33:27

@gabors:
Csak jobban teljesitek ... ki tudom bekkelni a hónapot tele tank helyett 1/3 tankkal ;)
Viccet félre téve.... központi helyen lakom, sok mindent el tudok intézni gyalog, meggondolom mikor ülök autóba...

Mrs. Clayton 2017.03.02. 18:36:59

@gabors: tehat felment mindennek az ara

Főgebra 2017.03.02. 18:38:58

@Hari Seldon 2:
Mi az a goa?
Pszichedelikus, elektronikus "zene" ami élvezetesebb lesz ha gandzsát is fogyasztasz!!!

gabors 2017.03.02. 18:45:06

@Mrs. Clayton: Hat a Te szemszogedbol nezve igy is lehet ertelmezni a dolgot :-( viszont "felulrol" nezve csak annyi tortent hogy a font leertekelodott ... (nekem olcsobb lenne most Londonba menni mint mikor voltunk legutobb (2011-ben)

SzZoole 2017.03.02. 18:50:15

@Taxomükke (UK): nem egészen,céges kártya van

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.02. 18:51:36

@Hari Seldon 2: goatrance, pszichedelikus zene- címszavak, és igen, indiai alapok, szeretem!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.02. 18:56:33

@Mrs Rumcajsz CA:
Mutass egy rövidfilmet holokauszt témában.

Hari Seldon 2 2017.03.02. 19:12:45

@Főgebra:
--- izé, igen értem... eh várj, "gandzsa"...?!?

Shaktee 2017.03.02. 19:19:44

@huisje,boompje,beestje: Youtube search: short film holocaust.
Bingo bongo :-)

itt most ez megyen munka kozben

www.youtube.com/watch?v=Yl7D5LeU_Qg

Mrs. Clayton 2017.03.02. 19:27:50

@gabors: es ez soha nem is volt kerdes szamomra, a font beallt a foldbe, mondjuk azert annyira nem rossz a helyzet mert a 350-es forint font, vagy az 1,2-es dollar arfolyam nem pelda nelkulien gyenge, de a 450, 1,1 nekem jobban tetszene

2017.03.02. 19:36:55

@diggerdriver: ??? a Saul fia legjobb kulfoldi fim kategoriaban nyert, holocaust short film meg rengeteg van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.02. 19:37:25

@huisje,boompje,beestje:
Na hazaértem hadd fejtsem ki jobban amit mondani akartam.
Ugye vannak különböző filmkategóriák. Sci-fi, western, akció krimi stb...
Ezek nagyjából mind mesék. Ugye a mese az amiben nem életszerű dolgok történnek. Hétmérföldes csizma, beszélő malac stb...
Aztán vannak az életszagú filmek. Csapd le Csacsi, Üvegtigris, Indul a bakterház. Ezek mind kitalált fogatókönyvek de akár az életben is megtörténhettek volna.
Na most jön a lényeg.
Az egyik kedvenc filmem a Sose Halunk Meg. Zseniális film remek korrajz. Van benne egy jelenet. Gyuszi bácsi bemutat a rendőröknek azok meg néhány nap múlva megtalálják egy vendéglőben és egy szobában megverik mint a lovat. Mindenki szemlesütve hallgat. TELJESEN ÉLETSZERŰ.
Tegyük fel hogy valaki kiveszi ezt a jelenetet a filmből és csinál belőle egy rövidfilmet.
Gyuszi bácsi a falu közkedvelt vállfaárusa bemutat a rendőröknek és azok beviszik egy szobába a vendéglőben. A vendégsereg felháborodik hogy micsoda disznóság meg diktatúra van meg szeretjük Gyuszi bácsit és kidobják a rendőröket a vendéglőből.
Némi dramaturgiával átvariálva könnyekig ható rövidfilmet lehet a sztoriból csinálni.
Tökéletes minden DE KI HISZI EL?
Az egész történet úgy sántít hogy már menni sem tud. Na itt sántít nekem ez a film. Azt hiszem talán '91-ben játszódik. Aki ismeri annak a kornak a légkörét a ki ismeri a magyar mentalitást, aki ismeri az akkori iskolai közösségeket az pontosan tudja miről beszélek.
A film kiváló, nevelő célú, ha lenne Timúr és Csapata díj azt is megkaphatná.
Nézzük a másik kedvencemet. A "Szalontüdő"-t.
TELJESEN ÉLETSZERŰTLEN. Egy angol anekdotából egy tipikus angol mentalitást visz MAGYAR KÖRNYEZETBE.
Viszont nekem eladja a filmet hogy valós helyszínen(Pléh Csárda) igazi Kusturicai(Macskajaj) arcokkal csinálták meg. A zene telitalálat a sztori csattanóját nem lehet tudni előre.
A fentiekből kitűnik hogy a két film szinte tükörképe egymásnak.
Kiváló filmek. Oscart érdemlő filmek. Az egyik megérdemelten meg is kapta. Nagy gratuláció mégegyszer.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.02. 19:42:06

@Mrs Rumcajsz CA:
Értsük már meg egymást ha kérhetném. NEM UGYANAZ A KATEGÓRIA.
A holkauszt filmek NAGYJÁTÉKFILMEK.
Nem lehet összehasonlítani a kettőt. RÖVIDFILM kategóriában indult holokausztfilm Oscarért?
A legelső magyar Oscar díjas film egy rajzfilm a Légy volt. Hasonlítsuk össze bármelyik holokausztfilmmel?
Miről beszéltek?

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.03.02. 19:47:51

arrol beszelek h a short film oscarja ugyanolyan erteku mint barmely nagyjatekfilm dija. Vagy szerinted a kajakos arany az olimpian mas mint a parbajtorosok aranyerme?

Shanarey 2017.03.02. 20:01:11

Mindenkit meg kell tanítani énekelni?
Esélytelen. Van aki botfülűnek születik s azzal nehéz mit kezdeni.
Az én énekhangom sem épp az a Placido Domingó, s emiatt inkább nem is akarok énekelni, vagy legalábbis nem akkor amikor más is van a közelemben. például kocsiban tuti jól megy, max a többi sofőr néz rám bután, és gondolkodik -na ez vajon mit szív? A lányom és az anyukája, elég jól énekelne, de mióta nem velem autóznak, nem szokásuk, a fiamnak olyan botfüle van hogy azzal verekedni lehet, az ének hangjával pedig ölni.
:-)

A filmről csak annyit, hogy ez ügyben Digger véleményét osztom, 30 gyerek aki összebeszél, és szembe megy a tanárral, Magyarországon legalábbis esélytelen. De ott a filmen ez nem zavart, mert én nem azért nézek filmeket hogy a filmek realitását vizsgáljam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.02. 20:07:05

@Mrs Rumcajsz CA:
Bár így lenne de sajnos nem így van. Ha most egy közvéleménykutatást tartanánk magyar Oscardíjas filmekről hányan említenék a Mefistót és hányan a Legyet?

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.03.02. 20:07:32

@Shanarey: nem volt eselytelen , mint emlietttem megcsinaltuk :) kb akkor mikor a film jatszodik...

Shanarey 2017.03.02. 20:13:17

@Mrs Rumcajsz CA:

Nekem más tapasztalatom van 1985-ből.
Az osztály megdumálta hogy meglógunk az utolsó óráról, mert, az azelőtti óra elmaradt, na meg az anyagismeret nem volt senkinek a kedvence, és a tanerő sem volt az akit tanárnak lehet nevezni. Rendes fickó volt amúgy csak nem tanárnak való, mert ő inkább afféle tudós volt.
Nos a létszám kevesebb volt mint 30 és a 90% tényleg lelépett velem együtt, a 10 % mégis maradt, a megbeszélés ellenére.

Shanarey 2017.03.02. 20:14:34

A blog.hu pedig csessze meg a komment ablak nagyon mesebeli lett, hol van hol nincs.

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.03.02. 20:19:24

jaja de anyagismeret az mar inkabb szaksuli, sztori szerint kis altalanos isisek meg...mi is azok voltunk, nagy igazsagerzettel es es egy kis zsivanysaggal.

Shanarey 2017.03.02. 20:30:38

@Mrs Rumcajsz CA:

Szakmunkásképző volt, de ma már valami más. Mióta én oda jártam, már a harmadik néven fut az iskola.

Dikusz 2017.03.02. 20:42:57

@Shanarey: akkor adtok az énekórának ugye, amikor csak a fiaddal utazol ugye? :)))

Nem tudom megnyitni a filmet a médiaklikken:(
Mit mondtok Diggerrel igaz, én csak annyit tennék hozzá a témában, hogy a film sem azt sugallhatta, hogy mindig-mindenben egyetértettek a gyerekek. Szerintem olyan a világon sehol nincs.
Ebben az egyben lehetett egyetértés -valóságban is van ilyen-, amikor a tanárral szállnak szembe.

Nagyon régi, de a saját példám erre: amikor általános iskolába jártam, másik épületben volt a napközi, nem az iskolában. Na nem luxus környék volt (VII.kerület, a csikágó széle), de szerencsénk volt. Az egyik alkalommal valamelyik gyereknek az az ötlete támadt (alsósok voltunk, vagy huszan), hogy bújjunk be a padok alá, és ha jön be a napközis tanár (utálatos volt), egyszerre ugorjunk elő és kiáltsunk jó nagyot. Na, ott volt egyetértés, senki nem húzta ki magát. Azért a napközis igazgató az eset után nem dicsért meg minket.

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.02. 20:43:47

Ezt most olvastam... adalékok a "megtörténhet-történhetett-e -megtörténne-e ma" témázásunkhoz.

index.hu/index2/#bloghu/gyermekvilag-gyermekjog/2017/02/28/mindenki_valaszol

Shanarey 2017.03.02. 20:48:24

@Dikusz:

Nem utazok a fiammal, mert ő Magyarországon lakik s a lányom dettó. Amikor otthon vagyok a lányom esetleg eljön velem valamerre de a fiam az más mert ő dolgozik és barátnője is van, s ott is lakik náluk.

A film:

www.youtube.com/watch?v=WPLL7JDwFsU

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.02. 21:00:08

Még egy nagyon személyes érintettség, amit a film kapcsán előidézett gondolataim hoztak elő belőlem. Nevezetesen a "Nem vagy elég jó"- mondat. Belém 50 éven keresztül azt sulykolta az anyukám (egészen a halála napjáig), hogy nem vagyok elég jó. Pedig azt gondolom, hogy gyerekkoromtól fogva odatettem magam mindenben, ha kellett. Mostmár tudom, hogy mire vagyok képes, és azt is tudom, hogy jó vagyok, és már nem is haragszom rá, de tegnap a téma kapcsán sírógörcsöt kaptam, ahogy kell, és rájöttem, hogy tudat alatt még mindig mennyire fáj, és bizony Etnaként fel is tud törni a mélységekből, ahova száműztem az érzést. Ezen is érdemes lenne elgondolkodni szülőként, tanárként, "darálóként". Persze ezt nehéz nyomon követni, mert mi már rég meghalunk, amikor mások még mindig szenvednek tőlünk. Még úgy is, hogy jól tudják, hogy nem az ő tükrük volt a ferde.

Dikusz 2017.03.02. 21:05:05

@Shanarey: még az a csoda, hogy egyáltalán megvan az iskola. Legalább ugyanazt tanítják? Én is szakmunkásba (kereskedelmi) jártam, nekünk a nyóckerben volt a suli, kenyérgyár volt a közvetlen közelében.

Nem tudom milyen szakmát tanultál, csak érdekességként írom le, mennyit változott az oktatás jellege:
Édesapám szerszámkészítő volt, '85-ig dolgozott aktívan Újpesten a Váci úton, a Magyar Acélárugyár rugóüzemében. Azt tartják, hogy a rugókészítés a vasas szakmában a csúcs. Sokat mesélt, mondta azt is többek között, hogy mindig volt inasa.

Ez annyit jelentett, hogy jött a tanuló gyakorlatra, levitték a srácot az üzembe gépekhez, és a valóságban tanulhatta meg a szakmát.
A 2000-es évek elején meséltem ezt el egy olyan fiatal srácnak, aki azt mondta, hogy azért hagyta ott másodikban a sulit (aztán befejezte), mert még a második évben is az iskola tanműhelyében egyengették a vasdarabokat. Marósnak tanult egyébként.
Nem tudom milyen szakmunkásképzések vannak ma Magyarországon, de a legtöbb szakmában a tanulónak kell keresni gyakorlati helyet, sokszor fizetni is kell érte.
Amikor mi végeztünk, akkor azt mondták a vizsgára: szabadultunk.

A végére már elfelejtettem, miért is írtam ezt neked:)
Aztán rájöttem: sok iskolát már le is bontottak, képzés meg alig:)

Dikusz 2017.03.02. 21:12:33

@diggerdriver: nem jó, de nem mindig jön be az, amit az ember viccesnek gondol.
Attól még az eleje a hozzászólásomnak igaz lehet, mert olyan szerintem nincs a valóságban, hogy egy gyerekközösség mindig összetart. Egyes esetekben igen, de nem mindig.

Dikusz 2017.03.02. 21:14:40

@Shanarey: köszönöm a linket, saját hibából nem tudom megnyitni, majd holnap segítséggel sikerül. Nem értek ugyanis hozzá:)

Hari Seldon 2 2017.03.02. 21:22:56

@muzzie canuck:
Kösz. - Ezzel sem vagyok kint a vízből...

Shanarey 2017.03.02. 21:24:28

@Dikusz:

Én a VERTESZ (villamos erőmű tervező és szerelő vállalat) ben voltam szakmai gyakorlaton, ez a cég már nem létezik de az épületek többsége még megvan és villanyszereléssel kapcsolatos alkatrészekkel kereskednek, netán gyártják, a jóég tudja

Jobb egérgomb-al kattints rá, és ott a megnyitás új ablakban opciót kell választani.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.03.02. 21:28:17

A gonosz zorbányi rezsim nem hagyja kibontakotni a művészetet..

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.03.02. 21:29:50

@Hobbiszakács: Jelzed a karnagynak, hogy hamis vagy meg sem hallgat zongi mellett és betesz a kórusba. Majd menet közbe csodálkozik, hogy tényleg hamisan szól vki és úgy kell kiderítenie kizárásos alapon, hogy arról van szó, aki ezt előre jelezte.

Történeted pont olyan hiteles mint a film maga.

Shanarey 2017.03.02. 21:45:46

@flash.gordon:

Nem tudom hogy a története hiteles vagy sem, de az egy más korszak volt, ahol mindig tömegek kellettek az állami rendezvényekhez, s ehhez az is hozzátartozott hogy mindenki "akart" menni, mert ha nem az nem sok jót jelentett a későbbiekben.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.03.02. 21:47:24

@Shanarey: Elolvasod még egyszer, amit írtam rájössz, hogy nekem nem ez a fura. :)

Shanarey 2017.03.02. 21:49:37

@flash.gordon:

Ha pedig te olvasod el még egyszer az enyémet, akkor megérted, én mire gondolok :-)

2017.03.02. 22:28:03

@huisje,boompje,beestje: "A technotól egészen a goáig."

Istenem ez de holland. :D

@Hari Seldon 2: Istenem de artatlan vagy. :D

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.02. 22:38:06

@mojyo: Azám, de ez csak utólag tudatosult bennem, mert hála a gyerekeimnek, mi már Magyarországon is ezt hallgattuk (meg a Rádió88-at). :D És eleinte a falat kapartam tőle.

Hari Seldon 2 2017.03.02. 22:58:22

@mojyo:
Tényleg nem vagyok képben. Most már valamennyire sejtem. Ez valami könnyű drog féleség lehet, ha jól tippelek.

Taxomükke (UK) 2017.03.02. 23:12:58

@gabors: "amugy $24-$25 ert megtelik a tank (az kb 30 font) .... "

Nem, az kb. 20 font.

Galaxhopen [Swe] 2017.03.02. 23:17:19

Olvasom itt a kommenteket, ha jól értem, a fókuszban az van, hogy a) a Mindenki mennyire reális vagy mennyire nem (és úgy látom, a "nem"-mel szavazók többségben vannak), viselkednének-e így a magyar iskolásgyerekek, ilyen együtt-lázadóan (a 90-es években vagy ma), valamint
b) ha nem reális, akkor ugye butaság, hogy pont ezt a filmet jutalmazták Oscar-díjjal azok a furcsa ízlésű ameriakaiak.

A világért sem akarok okoskodni vagy ilyesmi, de
1) a dokumentum-rövidfilm egy másik kategória és nem abban indult a Mindenki (mint ahogy erre páran utaltak is)
2) épp ezért nem gondolom, hogy valós eseményeket kellene rajta számonkérni, ill. akármennyire is svéd/török/chilei történet (anekdota?) is az alapja - ld. még: inspiráció -, igenis jól tette Deák Kristóf, hogy ebből egy jó kis MAGYAR rövidfilmet csinált, a művészi szabadság jegyében
3) és amit talán a legfontosabbnak érzek: biztos, hogy le kell ragadni az iskolásoknál és a kórusnál, ami a film üzenetét illeti?

Szerintem a Mindenki ugyanúgy szól a felnőttekről, a társadalomról. MINDENKI-ről. Hogy meghúzzuk-e magunkat, ha a hatalom szemét módon kihasznál bennünket ("csak az állásom megmaradjon, inkább tűrök" / "inkább vigyen a gyerek plusz kaját, mert az oviban moslékot kapnak, de hát mit csináljunk? ilyen az élet, lenyúlják a kajapénzt a helyi potentátok" / "minek tüntetni, úgyse változik semmi") vagy összefogunk és harcolunk?

Hihetetlen a sztori, a hatalom ellen összefogó énekes gyerekekről? Hát persze hogy az... hiszen Mo.-n szocializálódtunk, saccperkábé az ide írók (vagy olvasók) 99,8%-a.

Viszont ez teljesen logikus, ha más a perspektívánk.

Az én szilárd meggyőződésem, hogy Deák Kristóf ezzel a filmmel azt akarja tudatosítani bennünk, hogy GONDOLJUNK BELE + HIGGYÜK EL, hogy igenis van hatalmunk... sok lúd disznót győz, vagy nevezzük, ahogy akarjuk. Azaz a film nem egy fotó a múltról vagy a jelenről, hanem egy jövőbeli vízió. Lelkesítés, sugallat, felbujtás, stb.

És egy szóval sem mondom, hogy a gyerekekről ne legyen szó, sőt! Ahogy a köszönőbeszédében Deák Kristóf is mondta, ők a jövő, rajtunk "csak" az múlik, milyen emberek lesznek belőlük. Olyanok-e, mint a filmben - vagy olyanok, mint mi, a mindennapi mérgező megalkuvásainkkal. Ennyi.

Galaxhopen [Swe] 2017.03.02. 23:23:11

Hogy valami konkrét, aktuális példát is írjak arra, hogy egyszerre nagyon sokan elhitték, hogy érdemes szembeszálni a nagybetűs Hatalommal... mondhatni nem fogták be a szájukat a "kórusban":

index.hu/kulfold/2017/02/04/szazezrek_vonultak_utcara_a_romaniat_megrengeto_tunteteseken/

NorthPier 2017.03.02. 23:24:39

@huisje,boompje,beestje: Ejha...! De gondolom, teged sem vigasztal a tudat, hogy nem vagy egyedul.

gabors 2017.03.03. 02:31:06

@Taxomükke (UK): oop 1.2 vel osztanom kellet volna nem szorozni :-(((

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.03. 03:28:19

@P.Elliot: "Ha itt olyan draga lenne mint Europaban akkor a jonep a munkaba jarason kivul otthon kussolna es szidna a kormanyt...."

Na végre, hogy már valaki ezt is elkezdi elismerni... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.03. 03:33:43

@Hobbiszakács: Bróhaha, köszönjük... :-))))))
Mennyi felesleges kört megspórolhatott volna a f@$zvirág kórusvezető...:D

gabors 2017.03.03. 04:30:55

@geegee: "@P.Elliot: "Ha itt olyan draga lenne mint Europaban akkor a jonep a munkaba jarason kivul otthon kussolna es szidna a kormanyt...."

Na végre, hogy már valaki ezt is elkezdi elismerni... :-) "

Mondjuk ket dolog azert mas

1. sokkal kevesebb "szocialis" tamogatas van (ujra elosztas) vagyis kevesebb adot kell ezekre beszedni

2. maskepp szedik be az adokat (alapvetoen nem a fogyasztas alapon) ezert az arak alacsonyabbaknak tunnek...de a jovedelem ado relativ alapon magasabb (foleg az alacsonyabb osztalyokban eloknek csak nem tudjak) es van tobbek kozott real-estate (tulajdon) ado amit az allamok szednek es egy csomo mindent ebbol fizetnek (rendorseg, iskola, szemet stb)

a rendszer mas de ettol nem olcsobb

P.Elliot 2017.03.03. 05:18:58

@Taxomükke (UK): Nem is tudom hogy hogy lehet olyan pokoli draga a benzin ott nalatok, meg mas is, valaki egyszer es nem most volt meselte hogy a csaladjaval Londonban nyaralt egy hetig, minden rohadt draga volt a hazaihoz kepest, beult a csalad pizzazni es ittak hozza egy-egy kolat negyen, 60 dollar korul fizettek, majdnem elajultak. Nem tudom hol ettek a pizzat, mennyit de bizony elkepeszto.
Erdekes amit irtal hogy mennyi ido alatt jutottal el odebb az utakon hogy itt hamarabb mint otthon, hat persze 65-70 merfold a sebesseg es a tobbi is annyival megy, az utak szelesek, lehet elozni de varosban azert szo sincs ilyen gyorsasagrol.
Kivancsi lennek hogy Orlando es St. Agustine kozott mennyi ido volt mert ott ugy remlik hogy a 4-es uton kell foleg menni es az bizony szinte mindig forgalmas, sok az ujavitas is. Neha merfoldeken at.....

P.Elliot 2017.03.03. 05:23:35

@gabors: Csak tudnad hogy New Jerseyben milyen magas a hazado! Vagy tudod is.....
Mindent a nyakunkba soznak, nemcsak a rendorseg, iskolak meg a tobbi hiszen valamibol fennt kell tartani az allamot hanem minden apro es nem apro nyavaja, most majd nekunk mivel kicserelik a csatorna halozatot, masfel evi munka a kornyeken, utcakon at, jokora teruleten es mar jeleztek hogy az ara hozza lesz csapva az adonkhoz, feljebb fog menni. Mindig megdobbenek hogy mas allamokban milyen keves a hazado a mienkhez kepest....

Taxomükke (UK) 2017.03.03. 05:38:37

@P.Elliot: Kicsit tobb volt mint 2 ora, nem emlekszem pontosan, kozel 2,5 ora azt hiszem... illetve talan picit tobb is, egy helyen eleg nagy dugo volt.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.03.03. 06:27:05

@Galaxhopen [Swe]:

"egyszerre nagyon sokan elhitték, hogy érdemes szembeszálni a nagybetűs Hatalommal."

Igen, pl Magyarország is elhitte, hogy érdemes szembeszállni a valóságidegen brüsszeli bürokratikus hatalommal migráns ügyben..

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.03. 07:29:46

@geegee: "Mennyi felesleges kört megspórolhatott volna a f@$zvirág kórusvezető.."

Szegénynek nem volt választása... A rendezvényeket beépített szekusok (a hírhedt titkos szolgák) figyelték. Elég lett volna egy lógóst elengednie ahhoz, hogy másnap a Duna csatornánál ébredjen. (A korabeli vicc szerint egyik oldalon azok ástak, akik a politikai vicceket mesélték, a másikon azok akik nevettek rajtuk).

És ha már vicc... Május elseje a kikelet és a hazaszeretet ünnepe volt - Mindenkinek ki kellett vonulni, és mindenki haza szeretett volna menni.

Főgebra 2017.03.03. 07:34:47

@Hari Seldon 2:

A népnyelv szerint marihónalja, gandzsa, dzsanga, dzsó, csoki, frutti, fű, de úgy is mondhatjuk, hogy marihuána!

HaD 2017.03.03. 07:45:28

Mióta hazajött a mágus ámerikából és átvette a média egy részét és a filmgyártás egészét azóra elég csak visszaszólni a haverokhoz szabat este hogy neki valamit villantania kellene mert az jó zs,és a gojokat itt és most jól le lehet szedni....én megnéztem ezt a filmet de a tööbit azt nem tudtam még...ez filmileg olyan egyszerü mint a fakocka...a dramaturgia meg elcsépelt. Mondjuk nem vagyok szakértö csak qrvq sok filmet nézetm meg(nem csak Colombo-t:)). Izlés dolga de valahogy nekem túl egyszerünek tünik vagy Oscar-t adnak már minden a reklámok szintjétöl kicsit "müvészibb" teljesítményre?!

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.03. 07:59:03

@NorthPier: Hát nem, és már messziről felismerem ezt a fajtát, volt idő, hogy a pont ilyen Erika néniket vonzottam be, és ez volt benne a nagyobb trauma. 100%-osan kiheverni sosem lehet. De ez a sztori is regényméretű.

DieNanny CH 2017.03.03. 10:04:41

@diggerdriver:

"Tegye fel a kezét az aki szerint ez a valóságban megtörténhet.
Hogy 30akárhány gyerek összebeszél és egy vamzer, stréber nincs köztük. Pont abban a korban."

Az én osztályom 1990-ben - igaz, mi 16 évesek voltunk -, nem bírta a matektanárt.
Ezért megbeszéltük, hogy mindenki a tanár homlokát fogja nézni órán.
Szegény, nagyon zavarban volt. Már nem tudom, meddig bírtuk.

(Jó, tudom, a néma éneklés közönség előtt még nagyobb engedetlenség - viszont a kórus kb fele volt rákényszerítve a nem-éneklésre. Szóval, én ezt el tudom képzelni.)

DieNanny CH 2017.03.03. 10:27:01

@Shanarey:

"Van aki botfülűnek születik s azzal nehéz mit kezdeni."

Igen. És pedagógusa válogatja, hogy áll hozzá.

Volt általánosban egy énektanárom. Felsőben a fiúk már elkezdenek mutálni, meg amúgy is, legtöbbje utál énekelni.
Énektanár kitalálta, ha a gyerek a dalt leszolmizálja ÉS lekottázza (abc-s hangokkal), valamint eltapsolja az ütemét, ugyanúgy lehet 5-ös énekből.

Azért tudom, mert én korrepetáltam jónéhány fiút. (Persze, ugyanez megengedett volt lányoknál is.)

Én már ránézésre is el tudtam énekelni a dalokat, így kapásból 5-ös voltam, de egyáltalán nem zavart a dolog.

Galaxhopen [Swe] 2017.03.03. 10:33:27

@a nemzet fogatlan provokátora: "Igen, pl Magyarország is elhitte, hogy érdemes szembeszállni a valóságidegen brüsszeli bürokratikus hatalommal migráns ügyben.. "

Ez ugyanaz a valóságidegen brüsszeli hatalom, ahonnan a sok aranytallér jön, leginkább a haveroknak? (akik bevallásuk szerint okosabbak, mint Zuckerberg és persze soha nem korruptak)

Mert akkor tényleg jogos, hogy mindenféle gigapropagandákkal megtámogatva baromira utálni kell őket meg keresztbe kell neki tenni, ahol csak lehet. Lehetőleg zsigeri félelemkeltéssel meg ellenséggyártással, történelmileg kipróbált módszer, ja. De világbéke még valahogy soha nem sikeredett belőle. Érthető okokból.

DieNanny CH 2017.03.03. 10:49:51

@Hobbiszakács:

"Május elseje a kikelet és a hazaszeretet ünnepe volt - Mindenkinek ki kellett vonulni, és mindenki haza szeretett volna menni. "

Én szerettem menni. Mindig kaptunk héliumos lufit.
(Egyszer meg akartuk nézni a dunaújvárosi felvonulást, külön el kellett kéretőzni, így is csak anyukám és én mehettünk. Az egész család nem.)

:-)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.03. 11:30:31

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Az a baj hogy folyamatosan olyan példákat hoztok fel a mi spontán, azonnali.
Az még működhet is.
Itt viszont napok vagy hetek teltek el a versenyig.
És mindenki hallgatott.
Hagyjuk.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.03.03. 11:32:41

MINDENKI

Zeng a gyerekkórus dala,
Több ez, mint kis salalala,
Inkább tiszta hangok árja,
Hiszen őket verseny várja.

Néhány fiú s kóristalány
Álorcája röpke talány:
Ők, kik csupán tátikáznak,
Dísznek kellenek csak, máznak.

Alig röpke többség dalol,
S titokról hullt lepel alól
Cezaromán karnagy néni
Jelzi azt, hogy jobb lesz félni!

Ám a gyermekszív még szeret,
Zsarnokságnak nem ad teret,
S közös fellépéssel némán
Jut túl diktatúra témán.

Gondoltam, egy verset megér,
Ahogy sok kis színes egér
Szürke hálót együtt kirág.
Bodzavirág, bodzavirág…

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2017/02/mindenki.html

MRN 2017.03.03. 11:33:01

@diggerdriver:
Úgy veszem, hogy itt adtad meg a választ (még ha nem is közvetlenül) a kérdésemre, hogy szerinted miért nincs fogalmam se arról, hogy miről beszélek....

Azért arra még kíváncsi lennék, hogy az Üvegtigrisben, meg az Indul a bakterházban (melyeket példaként hoztál az életszagúságra) szerinted vajon minden megtörténhetett volna úgy, ahogy a filmben volt?

Szerintem minden játékfilm fikció, még ha rövidfilm is, és akkor is, ha van valóságalapja. Ezért nem kérném számon rajtuk a 100%-os realitást. Nekem minden játékfilm azon alapszik, "mi lenne ha?, "mi lett volna ha?" "tegyük fel".
A Mindenkit is így néztem. Így már nem azzal foglalkoztam közben, hogy mennyire valóságos, hanem hogy mit akar elmesélni, üzenni.

MRN 2017.03.03. 11:33:16

@huisje,boompje,beestje:
Ugyanezért sírt alighanem a filmbeli kislány is...
Könnyebb azt mondani, nem vagy elég jó (inkább meg se próbáld, mert minek), mint megpróbálni kihozni valakiből a jobbat.

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.03. 12:35:00

@MRN: Ez így igaz, de látod, nem is vontam párhuzamot a "két kislány" sírása között, pedig tényleg!!! Amúgy is néha megkapom, hogy túl érzelmes vagyok. Persze a másik oldalon meg kemény, küzdős.

Galaxhopen [Swe] 2017.03.03. 12:36:59

@Frady Endre: Köszi a verset, tetszett!!!

Számomra talán ez a legbeszédesebb versszak benne:

>>>
Alig röpke többség dalol,
S titokról hullt lepel alól
Cezaromán karnagy néni
Jelzi azt, hogy jobb lesz félni!
<<<

Én valahogy az is kiérzem belőle, hogy a "röpke többség" az egyre kisebb, mint kétharmad. Max. egyre hangosabban kell énekelniük(!) - bár nem tudom, "a költő arra gondolt"-e. Valamint ugye a karnagy néni simán lehet karnagy bácsi is (a gender studies amúgy is kedvelt Mo.-szerte)...

Jut eszembe, verseny ide vagy oda, mintha most már amúgy az lenne a hivatalos magyar alapvetés, hogy a cél szentesíti az eszközt, szóval ebből a szempontból totálisan reálisnak éreztem a Mindenkit.

És ami számomra különösen pikáns volt a filmben: a kilátásba helyezett jutalom, a SVÉDORSZÁGI !!! utazás :-) Ha Erika néni 2017-ben tevékenykedne, akkor a svéd utat max. büntetőtáborként helyezné kilátásba, pl.: "Ha mégis énekelnél, nincs kecmec, mehetsz Svédországba, az etnikailag heterogén no-go zónába"...

Ui.: Amúgy nem tudom, mennyire véletlen, hogy a film 1991-ben játszódik, azaz a Szovjetunió felbomlásának évében...

Galaxhopen [Swe] 2017.03.03. 13:03:54

@MRN: Teljesen jogos felvetés :-)

Amúgy meg nyilván senki nem fogja - az egyébként teljesen korrekt és logikus - érveid/érveink/stb. hatására azt írni, hogy "jajj, bocs, MOST értettem meg, hogy totál el voltam eddig tévedve és TERMÉSZETESEN neked van igazad, ami a filmeket illeti" :-))))

Van ugye az a mondás, hogy "haters gonna hate", szerintem Deák Kristóf most erősen tartja magát ehhez (és milyen jól teszi), már ami a kiterjedt magyar fanyalgást illeti az Oscar-díjával kapcsolatban...

idioms.thefreedictionary.com/haters+gonna+hate

MRN 2017.03.03. 13:35:52

@Galaxhopen [Swe]:
Nekem ez a megközelítés is tetszett:
tibiatya.blogstar.hu/2017/03/01/a-mindenki-kurva-jo-/35263/

Nem baj, ha nem értünk mind egyet az értékelésünkben. Ha már gondolkodóba ejti, vitára készteti az embereket a film, megérte elkészíteni. A díj meg arra jó, hogy többen nézik meg, és gondolkodnak el rajta.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.03.03. 13:36:04

@Galaxhopen [Swe]: Kösszy! :)
Nagyobbik lányom (nyolcadikos) kérdezte, hogy miért nem ma játszódik a történet? Mondtam neki, hogy azért, mert akkor a gyerekek nem énekelnének és beszélgetnének, hanem az okostelójukat birizgálnák. :)
A Szovjetunióról jut eszembe a finn falfirka:
"Látogasd meg a Szovjetuniót, mielőtt a Szovjetunió látogat meg téged!" :)
Amúgy az egész filmből árad a remény, hogy jön egy új, egy tisztább generáció és kitörhetünk végre ebből a posztkádári viktatúrából... :)

gabors 2017.03.03. 13:59:42

@P.Elliot: tudom persze itt sem keves $8000+ fizetek ....

ezert is mondom hogy nem csak az arakat kell nezni mert itt a kozos teherviselest nem (csak) AFA utjan szedik be es nem is csak jovedelem utan...

gabors 2017.03.03. 14:02:22

@HaD: "vagy Oscar-t adnak már minden a reklámok szintjétöl kicsit "müvészibb" teljesítményre?! " Huha .... pedig az Oscaron igen muveszi reklamok voltak ha lattad (volna) ...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.03. 14:38:24

@huisje,boompje,beestje: ugh, ez ismerős. Azt is csak másoktól hallottam vissza, ha esetleg büszkék voltak rám valamiért.... szembe sosem, sőt. Nem is értem, miért.

Galaxhopen [Swe] 2017.03.03. 14:56:52

@MRN: Igen, így valahogy: "De attól, hogy nem valóságos, még nem hamis. Nagyon is igaz. " (... írja a Tibiatyás kritika)

Amúgy egyetértek, szuperjó, ha közszájon forog - csak éppen azt nem látom annyira, hogy nagyon sokan elgondolkodnának, mi is lenne a mondanivaló. Valahogy rengetegen (természetesen tisztelet a kivételnek) leragad ott, hogy "dehát ilyen állat nincs is a valóságban" vagy éppen "egyszerü mint a fakocka", úgyhogy ha ez a film Oscart kaphatott, akkor bizony naggyon buták ezek ottan, Hálivúdban. Az én észlelésem az, hogy erről a szintről elég nehéz kikecmeregni. Pláne ha mondjuk szándék sincs rá.

Persze nem mondom, hogy minden Oscar-díjas filmet imádni kell (dehogyis kell!), de valahol ez is olyan magyarosch dolog, na.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.03. 18:16:22

@gabors: Áhám, na akkor elébe mentél a következő kérdésemnek, hogy hol szedik be a benzinen "kimaradó" adóbevételt...
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.03. 18:21:33

@Hobbiszakács: :-))))))))))

Nekem már csak a végében volt részem, pl. felvonulni egyszer se voltam, bár ilyen iskolai május elsejékben volt részem azért, de abban se minden évben.
Jajj, de jó, hogy véget ért az a mocskos rohadt kommunizmus...
:-((

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.03. 18:24:44

@Frady Endre: Hej, FTC Endre, a sok kamu műkritika hol marad?
:-)))

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.03. 20:58:28

@kisrumpf: Hogy büszkék nem voltak rám, az egy dolog, pedig lett volna mire, de ez is csak a nagyapám nevelése miatt volt így. De ahogy rájött, hogy túlnőttem, okosabb vagyok, na az ott már komoly vitriolozásba ment át. Én meg "hála a jó lelkemnek" tűrtem. Mindig azt gondoltam, hogy nem fog túlnélni, és lám, ebben igazam lett. Azontúl, nekem mindig hiányzott a szeretet, amivel egy gyerek viszonyul az anyukájához. A gyerekeimtől visszakapom minden nap. 3 van :D 3 példányban.

Soulimerika (törölt) 2017.03.04. 08:10:18

"Biztos angoltudással, és megfelelő nyitottsággal, olvasottsággal és tájékozottsággal, helyes önértékeléssel rendelkező, kreatív fiatalokat vesznek fel a londoni University of Westminsterre."

1. Minden egyetemre ervenyes ez a felszines megallapitas
2. University of Westminster 2017 League Table Ranking: 102nd

Egy atlagos angol egyetem - majdnem atlagon aluli - Angliaban tanitok es az en tapasztalatom szerint csak azok, (elsosorban europai bevandorlok gyerekeirol beszelek) a tanulok jelentkeznek oda akit mashova nem vesznek fel, sokszor a hianyos angol tudas miatt; de most fel lett fujva egy rovid filmmel kapcsolatban, igy annak is fontosnak, kitunonek, Oscar-dijasnak kell lennie. Szerintem az irashoz nincs koze.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.03.04. 11:51:47

@geegee: Valahogy úgy éreztem, ehhez nincs egyéb mondanivalóm, csak maga a vers. Nem akartam álkommantekkel elvonni róla a figyelmet.
Azóta azonban kitettem a blogra újabb verseket, amelyekhez már vannak kamu kommentek dögivel. ;-)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása