oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 16. 06:31,  Mit vinnék Svájcból Magyarországra? 197 komment

2017. február 16. 06:31 Határátkelő

Mit vinnék Svájcból Magyarországra?

Volt egyszer régen egy sorozat itt, a blogon, melyben arra kértelek titeket, írjátok meg, mi lenne az, amit az országból, ahol most éltek, hazavinnétek Magyarországra – ötletet, működési elvet, filozófiát, bármit. Erre a felhívásra született meg anno Zuzzer írása, amit aztán eléggé el nem ítélhető módon nem küldött el, de mivel jobb később, mint soha, jöjjön most akkor a kérdés és rá a válasz(ok), avagy mit vinnék Svájcból Magyarországra?!

Te mit vinnél haza Magyarországra? Mit lenne érdemes meghonosítani a külföldön tapasztaltakból? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

naplemente.jpg

„Nem tagadom, sokat foglalkoztatott a kérdés az alatt a 16 év alatt, amit Tücsökföldén eltölteni volt alkalmam eddig. Egyszerűen kikerülhetetlen, hogy ha az ember lát valami jó dolgot, ne gondoljon arra, hogy mi a fészkes bánatért ne lehetne ezt ugyanígy csinálni Szittyaföldén is. 

Szerény személyem két nagy csoportra tudná osztani a tapasztaltakat; az egyikbe kerülnek azok a dolgok, amiket talán a „hozzáállás”, vagy „viselkedés” címszó alatt tudnánk felsorolni, míg a „tárgyi” alapokon megközelíthető tapasztalások kerülnek nálam a másik kosárba. 

Már látom, hogy hihetetlen filozofikus magasságokba fogok ebben a szösszenetben emelkedni. :) 

Szóval mit hoznék át a megfoghatatlan dolgok közül? 

Kompromisszumkészséget és elfogadást 

Elsősorban a kompromisszumkészséget és az elfogadást. Itt mindenki, azaz inkább a full asszimilálódott, vagy igazi svájciak törekednek olyan megoldásokra, ami nekik is és a többieknek is jó. 

Ez főleg igaz a politikára. Senki nem hoz még egy embert, senki nem számol újra és simán meg lehet nyerni akármit 50.1 – 49.9 % arányban (akármi az azért egy nagyon súlyos szó, mert sok dologban meg van határozva, hogy a mennyi az a többség, amivel a kisebbségre lehet „kényszeríteni” egy döntést). 

„Dommage” (kár) mondja a vesztes oldali művelt tücsök, vállat von és megy vissza pénzkeresni. A győztes meg, ha még aktív is volt a kampányban, kinyit egy üveg bort, apero ezerrel, de semmi túlzás és rongyrázás. 

Kulturált vitát 

A kulturált vitákat és hogy senki sem jön a másik nagyanyjának az előéletével, ha már kifogyott az érvekből. Persze itt is vannak kivételek, a nagy átlagról beszélek. 

A profi sport alacsony támogatását 

Most fogtok halomba lőni. A sporttámogatásokat, azaz azok igencsak limitált tényét a magyar állapotokhoz képest. Én imádom a sportot, annak minden labdával űzött verzióját, de nagyon nem szeretem, mikor a kétszáz vegyes pálinkán elért ezüstérem nemzeti gyásszá válik Pumaföldén. 

Azt sem szeretem, hogy rengeteg pénzből tartjuk fenn a „sportnemzet” illúzióját és öljük a pénzt olyan sportokba, amik az égvilágon senkit se érdekelnek. No meg a világon 30 országban hallottak róla és 10-ben veszik komolyan. 

„Hatalmas” sikereket érek el, mikor a kardvívás, meg ehhez hasonló olimpiai címekre utalok… was / what / quoi? 

A demokráciát 

A direkt demokráciát, mert minden általam is sokszor megénekelt negatívumaival együtt még mindig a legjobb és legdemokratikusabb útja az országban, vagy helyben adódó kérdések eldöntésére. 

A konszenzuson alapuló demokráciát, ahol a federációs tanácsban (mondjuk kormány) le van osztva melyik párt mennyi tanácstagot ad. Mindig van képviselete a szociknak, a néppártnak és a többi nagyobb szervezetnek. 

A viselkedést 

Mondjuk a siccertücsköket nem ismerem, mert mi a francia nyelvterületen lakunk, feltűnő viszont az alapnak számító udvariasság. Van benne sok fake persze, de inkább legyen áludvarias valaki, mint mondjuk bunkó. 

Elég érdekes viszont, hogy ez csak a svájci francia anyanyelvűekre igaz, az originál franciákkal eddig még mindig meggyűlt a bajom nyaralások alkalmával. No, ott a taplóságot programozzák szerintem. 

Tegyük magunkat most tárgyesetbe! 

Ár-érték arányt 

Nincs hálapénz, viszont van minden szolgáltatásnak korrekten és nem olcsóért meghatározott ellenértéke. Ami olcsó az nem jó, ami drága, az pedig szignifikánsan jobb, mint az olcsó (kivéve a luxusórákat). Ár-érték arány. 

Azt például senki sem érti – kivéve persze néhány betelepült nemzetiség fiait -, hogy „oldjuk meg okosba”. Itt kérem kiszállás, javítás, műtét, bármi számlával játszik és nem az asztal alatti borítékcsúsztató kommunikáció dívik. 

Magán egészségbiztosítók! 

Természetesen morog mindenki, így én is, ha díjemelés van, viszont olyan szolgáltatásra fizetsz elő, amilyenre szeretnél. Egy makkegészséges és orvost évente se látó ember akár minimálra is mehet, övé a rizikó is persze, ha valami nagyobb beüt. 

Olyan ember meg, aki betegesebbnek tapasztalja magát, fizet többet, de akkor többet is térít a biztositó a kezeléseinek értékéből. Mellesleg minden évben megindul a harc az ügyfelekért, ami során komoly engedményeket lehet elérni. 

Borzongva tapasztalom, hogy vannak népszavazási kezdeményezések a több biztosítós rendszer egy biztosítósra való leváltására. Sikoltozok olyankor, hogy „lehet menni Magyarországra megnézni” milyen príma, mikor egy nagy zsebbe ömlik a lé és senki sem érdekelt abban, hogy jó szolgáltatásokat nyújtson. Hülyék itt is vannak. 

Több lábon álló nyugdíjrendszer 

A több lábon álló nyugdíjrendszer az állami, vállalati és magánnyugdíj pillérekkel. A vállalat által menedzselt, úgynevezett második pillér is mint magánnyugdíj szerepel, ha céget váltasz, viszed magaddal és lakásvásárláshoz is fel lehet használni direktben, vagy elzálogosítani. 

A tisztaság 

Az ország tisztasága, szerintem ezen nincs mit beszélni. Itt az átlag álompolgár részére a köztéri szemétgyűjtők használata olyan, mint, hogy nem szarunk a perem alá, természetes. 

Nos, amúgy van egy érdekes kérdés is, amin nemrég konkrétan kibuktam. Természetesen mindent szelektáltan gyűjt a nép, az istenadta nép és egyszer csak rájöttek, hogy nincs elég égetni való szemét, amivel a legújabb generációs szemétből hőenergiát előállító erőműveket táplálják. 

Gyorsan ki is vettek néhány dolgot és döbbenetemre főleg műanyagokat a külön gyűjtendő cuccok listájáról. Nos, van már szemét elég, így viszont csak remélem, hogy az égetőmű légtisztító berendezése is világszínvonalú. 

Oktatási rendszer 

Az oktatási rendszert, úgy ahogy van, Magyarországra importálnám, ha lehetne. Gyakorlatközpontú, problémamegoldásra nevel, és senkit sem érdekel pontosan, mikor volt a mittomén micsoda, meg hol született mondjuk Mozart. 

Azt hiszem, tudnám még cifrázni, de ennyivel is kiegyeznék." 

Ha szívesen olvasnátok még a szerzőtől, akkor látogassatok el a blogjára!

HÍRMONDÓ

Jó hír az angliai magyaroknak

Egy felmérés szerint egyre nagyobb a munkaerőhiány a gazdaság azon szektoraiban, amelyek jelentős részben függnek a többi uniós tagállamból érkező munkavállalóktól.

Miért tér valaki vissza Londonból?

Lászlóffy Vivien bostoni és londoni évek után tért vissza Magyarországra, hogy átvegye egy magyar divatcég ügyvezető igazgatói posztját. Először persze csak ingázott, de aztán kiderült, egyszerűbb Budapesten folytatni.

Mivel csábíthatnák haza a mérnököket?

Miután a legtöbben anyagi és karrierokok miatt mentek külföldre, logikusnak tűnik a válasz, hogy a pénzzel. Ez részben igaz is, ám ennél kicsit bonyolultabb a helyzet.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3312264282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.02.16. 17:44:49

@London2009: zemplen sztem rohadt jo, foleg a fuzeri var es kornyeke. Persze lehet ramondani, hogy nem Neuschwanstein, de ennyi erovel minden vizeses lufi, mert nem a Niagara vagy Viktoria. Romkent is baromi jo volt ott rohangaszni, de most total felujitottak: m.youtube.com/watch?v=VzZv9CGt_Ec Mondjuk engem meg pont a termeszet is erdekel es tele van az erdo tok erdekes allatokkal.

London2009 2017.02.16. 17:55:12

@Mrs Rumcajsz CA: Igazabol ez csak onnan indult, hogy mit vinnek magammal Magyarorszagrol…aztan en mondtam, hogy ha tenyleg lehet jatszani ezzel a gondolattal, akkor en mashonnan vinnek magammal dolgokat. Tehat ez csak egy jatek volt, semmi tobb.
A Viktoria vizesest meg sajnos nem lattam, de rajta van a bakancslistamon. A Niagara csak akkor fogott meg igazan mikor a kis hajoval a kozelebe mentunk. Az eszmeletlen volt, de amikor eloszor meglattam, akkor valahogy furcsan ereztem magam, mert nagyobbnak kepzeltem. A kanadai oldalrol mondjuk sokkal jobban tetszett, mint onnan, ahonnan en eloszor megpillantottam.
Ettol fuggetlenul a legkedvesebb vizeseseim Izlandon vannak. Ha egyet kellene valasztani, akkor az talan a Gulfoss lenne. De egyik szebb, mint a masik.
A Zemplenben nagyon regen voltam. Vandortaborban jartuk korbe a Zemplent keresztul kasul egy hetig. Ugy emlekszem en is, hogy csodaszep volt.

fhdgy 2017.02.16. 17:56:56

@macamuca [IHUN]: Elképzelem a következő szitut:

Megy valaki az utcán, elered az eső. Beírja a googliába, hogy mit tegyek, eleredt az eső.

A válasz: vedd fel az esőkabátodat, vagy húzd föl az esernyődet.

Újabb kérdés: jó lenne, de nincsenek nálam.

Újabb válasz: Ha olyan hülye voltál, hogy otthon hagytad mind a kettőt, akkor legyen legalább annyi eszed, hogy állj be egy eresz alá.

Sok infót, szinte mindent megszerezhetsz a netről, de tudást nem!!!

Írd be a googlidba, hogy hogyan tervezzek meg egy húsz emeletes lakóházat! Kapsz rá választ?

Vagy kérdezd meg azt, hogy hogyan kell csinálni egy holdkompot! Kapsz rá választ?

Hogyan kell csinálni egy googlinál is jobb "googli"-t! Szerinted megmondja a googli?

Nekem az a véleményem, hogy információ, lexikális ismeretek nélkül ugyan nincs tudás, de csak az információ, csak a lexikális ismeretek még nem tudás.

Ahhoz, hogy az információból, lexikális tudásból összeálljon egy tényleges tudás, ahhoz az kell, hogy ezek egy bizonyos körét, jól strukturáltan szép lassan, de alaposon, egy kis tölcséren keresztül, elég hosszan. kitartóan bele kell csöpögtetni az emberi agyba.

Én nem becsülöm le a számítógépeket és a köréjük csoportosult eszközöket, szolgáltatásokat, hisz magam is programozó vagyok.

Nap mint nap használom a googlit, hogy megtudjam, hogy valamit pontosan hogyan tudok megoldani.

Ha csak annyi lenne a programozói tudásom, hogy egy-egy kérdést beírjak, a választ elolvassam, akkor csak egy luzer lennék, de nem programozó.

Tovább megyek: itt, ezen a blogon is, ha kiderül, hogy valaki informatikusként került külföldre, akkor jön a reakció, hogy ja, könnyű neki, hisz informatikus.

Akkor miért nem lesz mindenki informatikus, hisz olyan könnyű, olyan egyszerű, csak a gogglinak be kell írni, hogy ...

Vagy mégsem?

Din Serpahis 2017.02.16. 18:00:28

@London2009: Fura, én imádom a Mátrát. Amíg otthon éltünk, minden nyáron elmentünk egy hétre. Szerintem nagyon klassz, nyugis, békés hely és jókat lehet kirándulni. És igazából kajálni is lehet jókat, csak meg kell találni, hol :)

macamuca [IHUN] 2017.02.16. 18:05:51

@Shanarey:
Zömmel telefonon írok :D (napközben ugye ez van kéznél), esténként az ágyban olykor tableten :D (10 col, mégiscsak nagyobb, mint a teló kijelzője/klavija :D ), fura módon a laptopon ritkán írok kommentet... (mást igen).
A szétszedős-egyebezős figura/késztetés piszkosul ismerős. Állítólag gyógyíthatatlan, de szintén állítólag a tudomány manapság akár csodákra is képes :DDDD

2017.02.16. 18:09:00

@London2009: aha oks. Izland az azert nagyon bejovos. Sajna nem voltam sosem, de ugy kepzelem mintha egy masik bolygora lepne az ember :D

Csodabogár 2017.02.16. 18:19:10

@Shanarey: Nyilván titeket akar jó utra tériteni és kellően felvilágosítani. Ti ott a távoli nyugaton ugyse tudtok semmit, mert ész csak itthon van!:-)))))))

svajcineger 2017.02.16. 18:27:08

Én, ha tehetném, a fizetésem vinném haza Svájcból.
Kb. az hiányozna egyedül, ha hazaköltöznék. :)

Csodabogár 2017.02.16. 18:34:09

@Dikusz: A nyugdíjrendszert és az egészségügyet se kisérleti alapon kellene kezelni. Számos nyugati példa van mindkettőre ami jól működik. Azokat kellene tanulmányozni, majd simán bevezetni. A nyugdíjnál persze lenne egy átmeneti korosztály amelyik rosszul járna, de a halogatással nem nyer senki. Az egészségügy ennél sokkal egyszerübb. Persze pénz kellene mindenhez, most nem akarom felsorolni, hogy mi minden helyett kellene ezekre költeni.
Természetesen tökéletes rendszer sehol sincs, mindenütt vannak szerencsésebbek és rosszabbul járók, de bármi jobb, mint a hazai rendszertelenség.

Shanarey 2017.02.16. 18:39:45

@fhdgy:

Nem ez volt a lényege, amire válaszoltál, hanem az hogy miért kell a történelemből annyi évszámot megjegyezni, miért kell tudni egy marék verset annak akit k...vára nem érdekel, stb. Matematika, miért kell egy rakás hülyeséget megtanulni annak, aki ezt a tudást, a büdös életben nem fogja használni? Manapság a négy alapművelet, és a százalék számítás az amire általában mindenkinek szüksége lehet, a többi pedig csak akkor ha az illető tovább képzi magát egy bizony irányban.

Shanarey 2017.02.16. 18:43:03

@macamuca [IHUN]:

Kézlevágással gyógyítható.

Vicces amikor a munkahelyemen rendszeresen bekapcsolom azt a lámpát ami a munkánkhoz kell, ám a kapcsolója el van törve, így nem működne, ha én nem vagyok ott. Senki sem szól érte, mert kell a munkához, pedig hivatalosan nem nyúlhatnék hozzá.

Csodabogár 2017.02.16. 18:46:17

@Din Serpahis: Alkalmasint menj el Schaffhausenbe, nagyon hangulatos a vízesés. Mellette van Stein am Rhein, remek vendéglőkkel. Maga a kisváros is elég látványos. Vissza fele be lehet nézni még Luzernbe is, az se kutya.

Csodabogár 2017.02.16. 18:50:26

@Shanarey: Szivemből szólsz. Ma se tudom, minekkellett pl. a gimnáziumban differenciál számitásokat tanulnunk, amiről mellesleg ma sem tudom mire való. Évszámok, versek nem bosszantottak. Manapság remek pinkódokat lehet kreálni a magyar történelem évszámaiból.

Shanarey 2017.02.16. 19:03:16

@Csodabogár:

Pin kód szabály: ne kezdődjön 1-essel, avagy ne a születési év, mert az a lakosság 80 %-ának 19-el kezdődik. Ha mindenképpen születési dátum kell, mert az könnyen megjegyezhető, akkor év hónap 6705, avagy hónap nap 0512

Ha jó jelszavakat akarsz magadnak gyártani, akkor ne évszámokat, hanem valamely dolog, tárgy részének a része, s mind csak magyarul max ékezet nélkül. A jelszófejtő programok nem tudnak magyarul, és ragozni főleg nem tudnak.

Például ezt : icipicibillentyuzetkettospontja

S ezeket még lehet kisbetű nagybetűvel módosítani, avagy tovább bonyolítani a megnevezést.

fhdgy 2017.02.16. 19:14:15

@Shanarey: Itt, a HÁ-ön is többször téma volt, hogy bár az angliai minimálbér sokkal jobb mint a magyar, de aki Angliában minimálbér körül keres, az ne számítson túl sok jóra! Így volt, így van?

Ha ez igaz, akkor megkérdezem, hogy közöttük felülreprezentált-e azoknak az aránya, akik az iskolában szinte mindre azt kérdezték, hogy ezt a hülyeséget már megint minek kell megtanulni?

Apropó! Te mire nem mondtad, hogy azt hülyeség megtanulni?

Dikusz 2017.02.16. 19:16:24

@Shanarey: lehet, egy idő után kalapáccsal, pláne ha mérges a blogmotorra:))

Shanarey 2017.02.16. 19:25:45

@fhdgy:

Hogy ki van minimál béren itt?

Aki akar, akinek csak az jut. S miért ? mert nem tanult tovább, mert időnként drogozik és iszik, emiatt időnként elfelejt dolgozni menni. Na meg sok olyan van akinek volt egy vagy több kihágása, így már nem tiszta a lapja ha jobb helyre jelentkezne.

Nem volt hülyeség a szakmai rész, nem volt hülyeség a földrajz, S a történelem sem lenne hülyeség, ha csak elmesélnék mi történt, s nem évszám hegyeket kellene bevésni a gyerekek fejébe.

Ami a lényeg, nem a tanulás, hanem a felesleges tanulás ellen vagyok.

Din Serpahis 2017.02.16. 19:29:07

@Csodabogár: Nyugi, Graubünden kivételével már kb mindenhol voltam Svájcban. Schahausen meg a vízesés meg legalább már hatszor megvolt :)

Din Serpahis 2017.02.16. 19:33:35

@Shanarey: Szimplán általános műveltségről beszélünk, ami egy szint felett kell. Ha a kollegáimból indulok ki, akik mind penge ITsok, azt kell mondanom, hogy a többségük marha sokoldalú és intelligens. Nem véletlenül tartanak ott, ahol.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2017.02.16. 19:36:56

@Mrs Rumcajsz CA: még csak félúton svájc felé ... megdöglött a lovam, ugyhogy váltó-lóra várok :D

Shanarey 2017.02.16. 19:39:47

@Din Serpahis:

Ez rendben is van, de had döntse el a tanuló, hogy mit is akar majd tanulni, dolgozni. Aki akar úgyis tovább tanul, avagy képzi magát aki nem, az nem.

Mit ér az átlag ember a matek tudásával, már ha emlékszik valamire az alapműveleteken és a százalékszámításon kívül?

fhdgy 2017.02.16. 19:42:21

@Shanarey: Nem tudhatod, hogy mi a felesleges tanulás ( szerintem nincs is olyan ).

Konkrét példa, magamról:

Gimiben megesküdtem, hogy érettségi után közelébe sem megyek a németnek, mert fölösleges, mert értelmetlen. ecetetrá, ecetetrá. 71-ben érettségiztem. Kb. 85-ben ( pénzért ) elkezdtem tanulni németül. Nem simán, de 2001-től Németországban dolgoztam.

Utána sokat gondolkodtam, hogy mennyivel más lett volna, ha csak átlagosan viszonyulok a némethez.

Szóval, okos a paraszt vásár után!

Poén, de igaz: egy vendéglőben, ahol törzsvendég vagyok, vissza szoktam vinni a poharaimat, tányérjaimat. Ezen az elején mindig megütközött a személyzet, mondván, hogy az nem én, hanem az ő dolguk. Én pedig csak szerényen annyit szoktam mondani, hogy bocs, de gyakorlok. Nem tudhatom, hogy holnaptól nem pincérkedéssel kell egy kis nyugdíj kiegészítést szereznem!!!

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2017.02.16. 19:43:20

@Mrs Rumcajsz CA: egyébként nem svájc a tényleges következő cél ... elsősorban Chilét szeretném (láttam itt más is említette Latin Amerikát amúgy) ... de aztán lehet hogy még USA lesz ebből

Din Serpahis 2017.02.16. 19:47:04

@Shanarey: Egyrészt szimplán szemlélet. Másrészt akinek erősek a matematikai alapjai, sokkal könnyebben boldogul mondjuk alapszintű programozási problémákkal. És a világ egyre inkább abba az irányba halad, hogy ezek alapkészségek lesznek. Már akinek...

macamuca [IHUN] 2017.02.16. 19:48:21

@fhdgy:
Jól látod, megragadtad a lényeget: a képességfejlesztest középpontba helyező oktatás alanya
-mindig, mindenről a guglit kérdezi
-tárgyi/lexikális tudással abszolút nem rendelkezik
-józan ésszel meg pláne nem rendelkezik.
Ellenben az adatmagoltató oktatás alanya a legvadabb viharban is tudja (fejből!!!, nem ám guglit/bárki mást kérdezgetve!!), hogy
-adott helyet vakterkepen berajzolni
-evi csapadekmennyiseget, igény esetén évszakonkénti/havonkénti bontásban
-rendelkezik gravitációval kapcsolatos alapvető fizikai ismeretekkel
-a víz képlete, kémiai tulajdonságai is fejből mennek
-az esernyőforgalmazás legfrissebb kereskedelmi adaival is tisztában van, valamint ennek gdp-re gyakorolt hatásával is.
Tehát zuhogó esőben nem másokat kérdezget, hanem ő osztja meg tudását másokkal: felidézi és elmondja mindazt, amit itt leírtam, zárásként pedig elénekli az örökzöld nótát, miszerint"Add már, uram az esőt!", elvégre a kultúra is fontos.
Ja, pont így...

Mondd, tényleg nem érted, vagy direkt torzítod el a dolgot?
Mert a példáddal azt sugallod, hogy a készségfejlesztő oktatás baromság, ellenben a magoltatós módi alapvetően jó?
Megsúgom, hogy aki esőben úgy viselkedik, mint a példádban szereplő egyén, annak olymindegy, hogy mire/hogyan oktatják, immunis a tanulásra. Másként fogalmazva: hülye. És hülyék mindig voltak, vannak, lesznek: nem rájuk alapozzák az oktatást. Ha te velük példálózol, őket tekinted kiindulási pontnak, az régen rossz...

fhdgy 2017.02.16. 19:58:05

@macamuca [IHUN]: Gondolom, hogy készség szintjén kezeled a googlit.

Ha így van, googlizd ki, hogy melyik a legjobban fizető foglalkozás és ott melyik cég a legjobban fizető.

Adj be oda egy pályázatot és írd le, majd az interjún mond el, hogy ugyan még semmit sem tudsz erről a területről, de googliban profi vagy és ez bőven elég lesz.

Szerinted így működik a világ?

tanato 2017.02.16. 20:10:15

@Dikusz: erdelyikepek.hu/site/havasrekettyei-vizeses-menyasszony-fatyol-vizeses/

Ennél a fátyolvízesésnél jártál már?Nincs messze a magyar határtól,nagyon csodálatos.

Dikusz 2017.02.16. 20:19:06

@macamuca [IHUN]: :)))))
ezt a mondást én is szoktam emlegetni.
A legjobb papoldás vicceket ha jól emlékszem egy megyei püspökség által kiadott vicceskönyvben olvastam.
Pl.
Egy kis faluban a köztudottan jóféle itókákat kedvelő Mariska néni lélekszakadva rohan a paphoz:
- Tisztelendő úr, jaj tisztelendő úr, megjelent az udvarunkban a
Szűzanya.
A pap, aki jól ismerte Mariskanéni itókák iránti szeretetét, ezt felelte rá:
- Menjél haza szép nyugodtan gyermekem, igyál még pár
kupicával, és meglásd megjelenik előtted az egész Szent
Család.

DieNanny CH 2017.02.16. 20:22:00

@CrazyLali:

"Fogalmuk nincs, hogyan kell problémákat megoldani, szájukba van adva a standard, aztán ha használni kell a józan paraszti eszüket, akkor néznek nagy bambán, és keresik a főnököt.
Legalábbis én ezt tapasztalom :)"

Én egy ezzel ellenkezőt is tapasztaltam.
Volt egy Vögele cipőre szóló 10 frankos kuponom, 49,90-től lehetett használni.
Találtam egy pont ennyibe kerülő cipőt. Igen ám, de a fűzője tejesen szét volt szálakra jőve. Az én méretemben nem volt másik.
Odamegyek a pénztárhoz, hogy hát nekem ez a cipő kell, de van egy kis gond.
Erre, az eladó, kis gondolkodás után azt mondja (Nem hívta a főnököt!): -Az jó, ha adok 10% kedvezményt?
Mire én: -De akkor nem tudom felhasználni a kupont.
Ő gondolkodott megint egy darabig (Még mindig nem hívta a főnököt), majd azt mondta: -Akkor adunk ajándékba egy hozzá passzoló cipőfűzőt!
És így is lett.

puhacica 2017.02.16. 20:36:13

@fhdgy: az, hogy te nem tudod, mire jo, eleg az angliai minimalber, ertheto. de hogy te @Shanarey: mit hordasz itt, ossze, nem is ertem. mi ez a drogos baromsag?

@Dikusz: az esztergomi Duna-partnak van egy olyan szakasza, ami a szivemhez nott, nem sok olyan csodahely van a vilagon - szamomra. de a tobbiek ezt mar hallottak ezerszer, mint ahogy az Alfold iranti rajongasom is, ugyhogy nem ragoznam ujra. :)
en birnam, ha megirnad a kirandulasaidat, erdekesek lehetnek/lehettek.

svajcineger 2017.02.16. 20:36:16

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Fogadjunk, hogy nem sviccer volt az eladó! :)

fhdgy 2017.02.16. 20:44:41

@puhacica: Igen, nem tudom, ezért hivatkoztam arra, ami itt ezen a blogon többször elhangzott, olyanoktól, akik ott élnek.

És utána is úgy folytattam a mondandómat, "Ha ez igaz ..."

Dikusz 2017.02.16. 20:49:02

@Mrs Rumcajsz CA:
Pár éve, még a felújítás előtt túráztunk Füzér környékén. A faluban a főtéren fölnéztünk a várra (előző nap olyan köd volt, hogy azt se tudtuk merre kell keresni), majdnem olyan szép volt, mint a jicsini erdő :)))
A Nagymilicnél, a Bodó-réten jártál-e már? Az ottani étteremben (40 éve működik) isteni finom túrós-szilvalekváros derelyét (úgy tudom szlovák étel) lehet kapni. Ha arra járunk, az egyik túránk mindig oda vezet.

puhacica 2017.02.16. 20:55:20

@fhdgy: ezert irtam, hogy ertheto, amit mondasz. de ne felejtsd el, minden ember mas, mas igenyszinttel, hatterrel, elvarasokkal. nem egy tragedia a minimalber, egeszen elviselheto az elet ennyi penzzel is. :)

DieNanny CH 2017.02.16. 20:58:35

@svajcineger:

Dehogyisnem! Minden mondatára vissza kellett kérdeznem...
:-D

Herr Géza 2017.02.16. 20:58:53

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ajjaj, bedőltél? :D Az én megoldásom (mármint ügyfélként): a kupont felhasználom, a cipőfűzőt meg áttesszük egy eggyel kisebb/nagyobb cipőből. :D

Herr Géza 2017.02.16. 21:09:54

@fhdgy: Nagyon elferdítetted az eredeti dilemmát. Nem erről van szó. Példa: a középiskolában volt olyan matektanár (engem nem tanított...), aki maga is úgy közepesen hülye volt a matek azon részéhez, ami túlment a négy alapműveleten, szazalékszámításon, stb. A könyvből kimásolt feladatokat a szintén másolt megoldásokkal együtt körmölte az órákon szakmányban a táblára. De az volt a heppje,,hogy a pi-t meg a gyökkettőt úgy ca. 8-10 tizedesjegyig tudnia kellett mindenkinek. Szerinted a diákjai mire jutottak a matektudásukkal az életben???

2017.02.16. 21:12:59

@NomádMatyi: haha nem birta, hogy nyereg nelkul probaltad megulni, csak ugy szoren? :D tyu na hajra! Lesz belole nehany posztra valo anyag asszem:)

2017.02.16. 21:13:00

@fhdgy:

"Nem tudhatod, hogy mi a felesleges tanulás ( szerintem nincs is olyan )"

Egy érdekes gondolatkísérlet, amire szeretem emlékeztetni magam:

Ha egész életedben minden nap olvasol 2 órát, akkor kábé 4500-5000 könyvet tudsz elolvasni életedben.

Namost a wikipedia szerint csak Mo-on (tehát ebben a pici kultúrában, ezen a pici nyelven) 11645 könyv jelent meg 2012-ben.

Szóval a te, a fiad meg a fiad fia élete kell hozzá, hogy elolvassátok a 2012-es magyar könyvtermést.

Szelektálni ezért muszáj, méghozzá elég vastag ceruzával. Az lehet, hogy te meg én nem tudhatjuk, hogy majd visszanézve mi bizonyul feleslegesnek, de az rohadt biztos, hogy felesleges tanulás márpedig van.

Mondok példát. Tök felesleges megtanulni klingonul, és tök felesleges megtanulni a budapesti telefonykönyvet A-tól F-ig.

Oké, az iskolában válogattak valami alapján, szóval pont klingoni meg telefonkönyv tantárgy nincs a magyar iskolákban, de egy csomó más hülyeség meg igen, és rossz arányokkal. Közismert dolog például, hogy a legújabb kori történelemre meg irodalomra már nem nagyon jut idő, hogy nem tanítanak értékelhető számítástechnikát, és például a filmművészet mint olyan szóba sem kerül.

Mármost amiket felsoroltam az egész kicsinység, épp csak az egész 20. századi meg 21. századi kultúráról beszélünk.

A kulcs szerintem ott volna, hogy érdeklődő embereket neveljünk. A normális emberek, és főleg a normális gyerekek baromi kíváncsiak, és ha ezt sikerülne fenntartani, _akkor_ lennének kiművelt emberfők.

Például egy nyelvet használhatóan megtanulni kábé 2000 munkaóra, ez azt jelenti, hogy soha senki nem tanul meg angolul kizárólag az iskolában, és soha nem is fog, mert nincs, nem tud lenni rá idő. Az egyén érdeklődése is kell mellé. Ugyanez a történelemre, a földrajzra, a matekra meg a többire.

Ehhez képest a közoktatás képes elérni, hogy az emberek nagyobbik része még csak ne is olvasson. Értjük, nem csak felesleges tanulás van tehát, de kimondottan káros tanulás is, és ez most a mi iskolánk. Mindig elfog az az ideg, ha csak visszaemlékszem rá. Föl kéne gyújtanunk a p.csába az egész hóbelevancot, a tanárokat meg átnevelőtáborokba küldeni, szerintem sokkal jobban járna mindenki.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2017.02.16. 21:15:01

@Mrs Rumcajsz CA: :D :D

köszi! lesz poszt természetesen, ha már ott tartunk majd :)

2017.02.16. 21:17:13

@Dikusz: :) igen jartam, tenyleg nagyon kedves kis hely :)

fhdgy 2017.02.16. 21:19:36

@Herr Géza: Bocs, de nekem a középiskolás, gimnáziumi matematika még csak számtan, nem is karcolja a matematikát! -:(

macamuca [IHUN] 2017.02.16. 21:20:25

@fhdgy:
Az emberek hány százaléka használ guglit/számítógépet?
És hány százalékuk dolgozik ún. jól fizető szakmákban (manapság: műszaki terület, mérnökök, IT, orvos, pénzügyi terület, illetve ezektől függetlenül bárhol vezető beosztásban?
És hány százalékra van valóban szükség?
Tehát a diákok (=alapfokú oktatásban részesülők) 100 %-át arra kell felkészíteni, hogy efféle munkákat fog végezni, hiszen ezek jól fizetnek, és ez a fő szempont? Ne baj, ha a képességei, szándékai, stb miatt más lesz, lényeg, hogy hátha...
Ez a szemlélet uralkodik amúgy sokfelé: tömni a gyerek fejét, különben semmire se viszed, fiam, aztán ha úgy érzi netán később, hogy ő senki/semmire se vitte, mert "csak" kétkezi munkás, az se baj, hiszen a közfelfogás szerint is az... Lásd lenézettség..., mert hát nem tanultál, buta vagy, vagy lusta, netán mindkettő...
Hozzád képest én is csak senki és semmi vagyok. 4 szakma+miegymás, érdemes volt tanulni..., milyen sokra is vittem. Ja, hát lusta vagyok. Vagy valami....

Hagyjuk, tényleg nem érted. Sem az irányt, sem azt, hogy miért idejétmúlt nagyon új/nagyon más körülmények között (mai világ) a régi módszert/módszertant/irányt erőltetni. A PISA-teszt is hülyeség, nyilván...

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.02.16. 21:21:31

@NomádMatyi: az usabizumnak sztem szentlhetsz egy kulon fejezetet ha ott kotsz ki, ahogy a dolgok allnak most. Indiai kollega usaban dolgozik, most mondta, hogy vagy jon Kanadaba vagy Mother India...

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.02.16. 21:24:02

@Mrs Rumcajsz CA: USA vizum lett volna avkorz

fhdgy 2017.02.16. 21:25:24

@Nagy kámpics: Ha normális lenne a társadalom, a tanárokkal nem lenne baj.

Ahogy ma már írtam, Magyarországon szerintem elviselhetetlen oktatás- és tanárellenesség van. ( nem vagyok tanár )

Sajnos, nagyon sok szülő, bizonyára hülye volt az iskolában, a gyerekét is hecceli az iskola, a tanárok ellen. Ez pedig szerintem katasztrófa!

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2017.02.16. 21:31:05

@Mrs Rumcajsz CA: USA-ban egyelőre továbbtanulásról lenne szó, de lehet hogy a diákvízum is megnehezedik

én már nem lepődnék meg semmin

Kanada amúgy is jobb állítólag, az indiai kolléga menjen inkább oda amúgy is

fhdgy 2017.02.16. 21:33:02

@macamuca [IHUN]: Szerinted, ha nem lenne ( anyagi ) kényszer, az emberek hány százaléka dolgozna, önként és dalolva?

Ha nem lenne kényszer az iskolában, arra, hogy a diák tanuljon, hány jó tanuló lenne?

Igen is, tetszik, nem tetszik, ki kell nevelni a jövő értelmiségét! Ha mindent a gyerekre bíznánk, hogy mennyit kelljen tanulni, akkor holnap már az lenne a kérdés, hogy miért kell ismerni a betűket és miért kell tudni, hogy kétszer kettő az öt!

Ha így lenne, ki csinálna neked mobiltelefont, GPS-t, ki műtene meg, ha szükséged lenne rá?

A félanalfabéták?

2017.02.16. 21:35:36

@fhdgy:

"Ha mindent a gyerekre bíznánk, hogy mennyit kelljen tanulni, akkor holnap már az lenne a kérdés, hogy miért kell ismerni a betűket és miért kell tudni, hogy kétszer kettő az öt!"

Szerintem ez nem igaz, sőt, szerintem inkább az ellenkezője igaz.

fhdgy 2017.02.16. 21:40:02

@Nagy kámpics: Én pl. gimiben 35 fős osztályba jártam. 5-7 -en lehettünk, akik úgy, ahogy, de szerettek iskolába járni.

Általánosban még rosszabb volt a helyzet.

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.02.16. 21:46:51

@fhdgy: lehet, hogy nem a gyerekekben volt a hiba, h nem szerettek jarni? A 'hole in the wall project' rol hallottal? Guglizd meg:) de viccet felreteve tenyleg jo kis kiserlet, hogy mit kezdenek az indiai nyomortelepen lako gyerekek egy szamitogeppel. Megtanuljak hasznalni, maguktol...

2017.02.16. 21:47:34

@fhdgy:

"5-7 -en lehettünk, akik úgy, ahogy, de szerettek iskolába járni."

Én is rühelltem piszkosul.
És innen vajon hova mutat a kettős következtető nyíl? Hogy érdemes volna másképp csinálni ezt az iskola nevű dolgot, vagy hogy még katonásabban, még fegyelmezettebben, még jobban kényszerítve?

Herr Géza 2017.02.16. 21:52:40

@fhdgy: Mi a gond maestro, miért vagy ma ennyire frusztrált?
Szerinted az állításod mennyiben módosítja az én példám tanulságát?
És annyiban sincs igazad, hogy a gimnáziumi matek számtan lenne, mert a differenciálszámítást valahogy mégsem nevezném annak.
Én meg ugyanitt mat-fiz tagozatos voltam, integrálszámítást is tanultunk és nagyon nem alapfokon... Méghogy számtan. :((((

fhdgy 2017.02.16. 21:55:42

@Nagy kámpics: Döntsd el Te magad.

Én, 65 évesen is, örülök neki, hogy ezt az utat jártam be.

Igaz, szerencsém is volt.

Én, még amikor gimi 4.-ben beadtam a jelentkezést egyetemre, akkor sem tudtam, hogy programtervező leszek.

De nagyon jó volt így! Szép volt, jó volt, de kár hogy már 65 vagyok.

És még mindig dolgozom nyugdíj mellett, nem anyagi okok miatt.

Sőt az is lehet, hogy életem nagy dobása, projektje épp előttem van!

Most pl. ezen dolgozom és örömmel!

2017.02.16. 21:57:20

@fhdgy:

Ok, sok sikert. :)

Shanarey 2017.02.16. 21:58:31

@Din Serpahis:

Akkor próbáld meg az eldugult lefolyó javítását, programozással.
Próbálj meg bútort felcipelni a lakásba avagy le, programozással. próbálj meg villanyt szerelni programozással, avagy próbáld meg hogy lehetne Digger melóját programozással helyettesíteni. Nem beszélve arról milyen az amikor kiás egy gödröt, és ha kábel vagy cső van benne, azt nem kellene elszakítani, de tervek azok nincsenek.

Ez a programozósdi nagyon jól hangzik, de azért ezzel még nagyon sokáig nem lehet mindent megoldani.

Herr Géza 2017.02.16. 22:00:59

@fhdgy: De tényleg, rendre "elválaszolsz" a komment/kérdés mellett... Tedd le mára a lantot, igyál egy pofa vörösbort és lazíts!
Tényleg barátilag mondom.... :))))

fhdgy 2017.02.16. 22:07:49

@Herr Géza: Abszolút jól vagyok, semmi bajom sincs.

Sőt, nagyon jó kedvem van! Holnap megyek oktatni a programomat egy magyar viszonylatban nem is kis céghez.

Ahogy Nagy Kámpicsnak írtam, egy nagyon jó kis lehetőség előtt állok, most legalább is úgy néz ki.

A matekról: én is tanultam differenciál, integrál számítást gimiben.

Az csak pár egyszerű függvényre alkalmazható kaptafa megoldások voltak. A matematikához még semmi köze. Utána matematikus lettem, talán vagy egy kis összehasonlítási alapom.

fhdgy 2017.02.16. 22:10:25

@Herr Géza: Most én kérdezem, hogy mi a baj?

Egyébként meg bor helyett sört kezdtem el iszogatni, de csak módjával, holnap korán megyek, mert 9-kor jelenésem van majd 200 km.-re innét.

fhdgy 2017.02.16. 22:19:12

@Herr Géza: Írtam egy privátot, megkaptad?

2017.02.16. 22:31:39

@macamuca [IHUN]: "Tehát a diákok (=alapfokú oktatásban részesülők) 100 %-át arra kell felkészíteni, hogy efféle munkákat fog végezni, hiszen ezek jól fizetnek, és ez a fő szempont? Ne baj, ha a képességei, szándékai, stb miatt más lesz, lényeg, hogy hátha... "

Pedig de, amugy.

Ha kiderulne errol az eletrol, hogy csak proba, es vissza lehetne menni az idoben a tapasztalatokat megirni a gyerekkori onmagamnak, akkor mindenkepp jogasz, vagy programozo palyara probalnam meg rabeszelni a kis mojyot, es minden masrol igyekeznem lebeszelni, mivel onmegvalositani, plane ugynevezett "kreativ" palyan, kib*szott nagy szivas, rafizetes az egesz, miutan a nagyvallalatok es az allam, illetve az egyeb "nyugdijas" allasokat biztosito munkaltatoknak nem kellenek ilyen emberek, sot, senkinek se, magadnak kell mindent megcsinalni, networkoljel, versenyezzel, vallalkozzal, izzadjal almatlanul az asztal folott szaz orakat egy csomo palyazati munkaert, hogy kapjal egy "fmost nem sikerult, majd legkozelebb" oklevelet, raadasul minden elutasitas extra rosszul esik, miutan, valodi onmegvalositas leven a munkad az eleted, tehat ha a munkad nem kell, akkor nyilvan te se kellesz, ehhez probalj meg jo kepet vagni es tanulasnak felfogni, es orulj a szanalmas Facebook-lajkos elismeresnek is, merthat legalabb az is valami, megha nem is penz, ja es kozben hallgasd a csaladtagjaid szanakozasat, akik a huszadik uzleti utjukra keszulnek.

Szep dolog amugy, de a penz meg szebb lenne. :D En speciel orulnek neki, ha "betortek" volna az iskolaban, 50+ evesen, masmilyen karrier utan is csinalhatnam azt, amit most, csak konnyebb lenne, mert mar lenne penzem :D

Ja es nem vagyok depresszios se amugy, csak csoro. :D

Herr Géza 2017.02.16. 22:40:46

@fhdgy: Még nem? Melyik címemre írtál? Az online végű már nem játszik, ha az van meg. Akkor írj az ittenin keresztül.

Dikusz 2017.02.16. 22:45:11

@Din Serpahis: Akkor ismered is jól. Pár éve elmentünk "wellnessezni" - kivételesen nem túrázni Parádfürdőre. A szanatóriummal szemben van az Erzsébet szálloda, azt hiszem ez is SZOT-üdülő volt valamikor, minden régi képeslapon rajta van az épület.
A parkban úszómedence, benn élménymedence, melegített vizes medence, mofetta, sókamra, szaunák, stb - profi szinten. A konyhájuk elsőosztályú (svédasztalos). Némi felújítás ráférne, de a színvonalhoz képest kedvező az ára.
Most is érdemes ám ellátogatni oda:)

fhdgy 2017.02.16. 22:45:22

@Herr Géza: innét küldtem a HA-ról! Vagy csak küldtem volna? Megpróbálom még egyszer!

fhdgy 2017.02.16. 22:49:13

@Herr Géza: Megint az a qrva "A nickben nem endélyezett karakter található!"

Küldj kérlek Te egy privit, ha tudsz, és arra válaszolok!

2017.02.16. 22:51:17

@fhdgy:

A múltkor belefutottam ebbe én is, az üzenet subjectjével/tárgyával volt baja meg az ékezetekkel.

2017.02.16. 22:52:46

@mojyo:

"vissza lehetne menni az idoben a tapasztalatokat megirni a gyerekkori onmagamnak, akkor mindenkepp jogasz, vagy programozo palyara probalnam meg rabeszelni a kis mojyot"

Szerintem ezt egyikünk sem hiszi el neked. ;-)
Még a végén kiderül, hogy a kertvárosra is rá akarnád beszélni, mi?

fhdgy 2017.02.16. 22:55:32

@mojyo: Lehet, hogy sokszor rosszul fogalmaztam, de a lényeg, hogy a gyerekre nem lenne szabad mindent ráhagyni.

Kényelmes, egyszerű, de káros.

Én pl. nem voltam rossz tanuló, de sokkal jobb is lehettem volna, ha magasabbra emelték volna a lécet és bár elviselhető, de akár kis erőszakot is elkövettek volna ellenem.

Egyébként én sem vagyok depis, sőt még sok szempontból elégedettnek is mondhatom magam, de a több, a jobb, jobb lenne.

Nem a gyerek rovására, de érte többet kellene tenni a szülőknek!

Egy tisztességes, korrekt erőráhatás kívánatos lenne!

2017.02.16. 22:56:41

@Nagy kámpics: Arra sose! :D Sot, ha peldaul jogasz lennek, akkor nemcsak belvarosi lakasom lenne, hanem az irodam is! :)

fhdgy 2017.02.16. 22:59:25

@mojyo: Egy apró szösszenet jutott eszembe:

Megkérdezik az angol lordot, hogy miért van az, hogy a kutyájához kedvesebb, mint a fiához?

Ja, igen, de a kutyámból nem akarok embert nevelni!

Dikusz 2017.02.16. 22:59:33

@tanato: itt nem jártam (te igen?), de idén is megyünk a Biharba, lehet megnézzük. Viszont az említett túravezetőt Haller Misit ismerem. Bogatelep fölött -Bihar hg.- van egy kb 8 lakókocsiból álló kempingje. Kifejezetten túrázóknak üzemelteti. Valóban profi túravezető, ismeri a környéket, mint a tenyerét.
Vitt el minket olyan túrára (Szamos-bazár, Aragyásza-barlang, Meleg-Szamos), hogy azt hittem nem érünk sose haza. Nem volt könnyű terep-nekem pláne, de csodálatos élmény:)

Dikusz 2017.02.16. 23:09:13

@puhacica: én nem hallottam egyszer sem, érdekelne is, melyik az a rész, bár mindegyik szép.
Egyszer hallottam valahol, hogy a párkányi Duna-part azért sokkal szebb, mert onnan látni az esztergomi Bazilikát:)

Az Alföld iránti szeretetedet is megértem, megvannak a maga szépségei, de számomra is kedvesebbek a hegyek.

Lehet, elküldöm majd a nyári élményeimet HA-nak, csak nem biztos, hogy kiteszi posztnak.

fhdgy 2017.02.16. 23:12:01

@Herr Géza: Lehet, hogy sikerült elküldenem a privátot, de csak egy OpenSuSE Leap-ről.

Es lebe OpenSuSE!

Útálom a Winfosch-t!!!

Dikusz 2017.02.16. 23:14:33

@Mrs Rumcajsz CA: biztos csukott szemmel, vagy okostelóról írtad a hozzászólásodat:)

2017.02.16. 23:15:47

@fhdgy: En egyetertek ezzel, nem is neked valaszoltam, hanem arra a felvetesre, hogy mindenkit arra kene batoritani, amihez keszsege van. Arra probaltam ravilagitani, hogy az egy dolog, hogy a tanarok/szulok/gyerek szerint mi all a legjobban a gyereken, ha egyszer arra nincsen piaci igeny, akkor nem feltetlenul lesz konnyebb helyzetben.

Raadasul hulyeseg szerintem ez a szemelyisegkultusz, vagyishat ebbe a betonszilardsagu "szemelyiseg"-be vetett hit, mikozben ez nem csak fejlesztheto dolog, hanem alapbol is az emberek irtozatosan konnyen formalhato, rendkivul keplekeny alakok, barmihez, barkihez alkalmazkodnak, es barmirol elhiszik, hogy az a nekik valo, meg az az o igazi elhivatottsaguk.

Ez olyan, mint a @Kampics fele "Nagy O" elmelet, hogy micsoda baromsag, hogy mindenkinek van egy db ilyenje, es akkor jol megszivtad, ha a "tiedet" epp tegnapelott elutotte egy busz Vietnamban. Mintha tenyleg igy mukodne, mikozben az emberek az elso szembejovo alakkal kepesek osszekoltozni csak azert, mert egyutt tudnak nevetni es az osszes tobbi tulajdonsagukat kepesek egymashoz idomitani. Es akkor irjak ezeket a hosszu listakat, hogy legyen szoke meg kekszemu, de nagymellu is es diplomas meg PSG-drukker meg tudjon fozni, mikozben valojaban ha elejuk allit valaki, akkor csak azt tudjak megallapitani, hogy ki az, aki semmikepp sem.

A palyavalasztas is ilyen, egy kozepesen intelligens, epelmeju ember barmit meg tudna tanulni es vegtelensok dologban ki tudna teljesedni, es csak az a tuti, hogy mi nem, de egynel egesz biztosan tobb lehetoseg van. En peldaul sose lennek orvos, meg nover, undi emberekkel sose foglalkoznek, meg ilyen bolcsesz dolgokkal se, hogy filozofus meg tortenesz meg ezt nem birnam, ja persze es kertvarosba se laknek soha, de ezeken kivul egy csomo fele eletben boldog lennek :D

fhdgy 2017.02.16. 23:24:02

@mojyo: Azt nem tudom, hogy tudnánk-e együtt jót nevet ( pedig sok viccet tudok ), de azt látom, hogy sok mindenben egyet tudnánk érteni!

A régi rómaiaknak volt egy mondások, de csak magyarul tudom:

Addig hajlítsd a vesszőt, amíg lehet!

Ezt ők úgy értették, hogy addig neveld az embert, amíg gyerek, mert akkor még könnyen hajlik.

Amikor már megcsontosodik, akkor kész, nincs több nevelgetés!

2017.02.16. 23:40:15

@fhdgy: Ebben egyetertek, viszont az eroszakban nem hiszek (lasd angol lordos vicced.)

Egyszer lattam egy dokumentum filmet egy elokelo, pont angol alapitasu bentlakasos iskolarol Indiaban, es akkor ott a 7 eves kisgyerek sirt az anyja utan, a megkeseredett alkesz tanar meg mondta neki, hogy de bizony erre kell keszulni, mert "haboru" van "odakint", marmint a "felnott" eletben.

Hat persze, hogy az van b*zmeg, ha ilyen szociopatakat nevelnek a penzes, elokelo iskolaban, akikbol lesznek kesobb a vilag vezeto politikusai es topmenedzserei, es akkor ezek csak a nulla osszegu jatszmakat ismerik, es akkor ezek miatt tartunk ott, ahol, mert ok kerulnek be a parlamentbe is es lopjak el a kozpenzt, es szavazzak meg, hogy jarjon kevesebb segely es legyen a szegeny megszegenyebb. Raadasul ez nem is tul meritokratikus, hiszen akik egyutt szivtak a kegyetlen iskolaban, azok hajlamosak jobban osszetartani es egymast beprotezsalni az ilyen kivaltsagos poziciokba. :D

Tehat ez is kretenseg, aki a gyerekeket teszi tonkre, az a tarsadalmat teszi tonkre. Eroszak nelkul is lehet befolyasolni a gyerekeket, hogy olyan palyat valasszanak, amivel jol jarnak, es ugy alakitani az oktatast, hogy nemcsak mindenki kiteljesedhet, hanem igeny is legyen rajuk - mivel az iskolaban megtanultak gondolkodni - maguk keressek ki egymas kozul az ertekes szolgaltatokat, termekeket nyujto embereket, vagyis ertelmes felvevopiacot is alkossanak, ne csak kinalatot, es akkor akar meg kreativ szakmakbol is meg lehetne elni. :D

macamuca [IHUN] 2017.02.17. 00:47:15

@fhdgy:
Hajlítsd, de ne törd meg.
Az erő, mint elsődleges (!!!) nevelési eszköz....., hát az nem hajlít...
Az irányítás történhet utasítással is, meg példamutatással is.
Tapasztalatom szerint az utasítást preferáló szülők gyerekei nagyon másként velekednek szüleikről, mint a másik módszert alkalmazóké "én vagyok az apád/anyád, én jobban tudom, mi lesz jó neked, fogadj szót /engedelmeskedj!"
A tiszteletet lehet megkövetelni is, meg kiérdemelni is....

Herr Géza 2017.02.17. 02:04:33

@fhdgy: Bocs, máshol jártam kózben, de most küldöm.

zsuzzzs 2017.02.17. 06:27:21

Csodabogárral nagyon egyetértek... A tisztaság, pontosság, öngondoskodásra való hajlam... És minden, ami ebből következik. Hogy szeret és akar dolgozni. Hogy szavazás van arról, kapjon-e minden állampolgár havonta 2000 frankot, és leszavazzák. (Fentiekkel szemben az én svájci kollégáim eszesek, szorgalmasak, életvidámak... utóbbi sajnos különösen nagy kontraszt a magyar egészségügyhöz viszonyítva). Hogy mondasz valamit, és elhiszik. Nem feltételezik, hogy már eleve csalni akarsz. És ők nem is próbálnak csalni. Befizetik az adót. A postaládám csomagrekeszét bárki nyithatná, de nem teszi. Elveszítem a pénztárcámat, és pár nappal később hiánytalanul előkerül. Nem kell félnem a sötét kis utcákon. Szinte mindenki egészségesen táplálkozik. Az öregek (nyilván a jólétnek köszönhetően) ápoltak, fittebbek. Stb... Nagyon szeretem az itt élők mentalitását. Persze vinném haza az itteni hegyeket, zöld dombokat, tavakat is, lehet, nem sokkal nehezebb, mint az előbbieket :)

tanato 2017.02.17. 06:40:10

@Dikusz: Nem sajnos,csak a környékén BÁnfihudyadtól LÓmezőn át TOpánfalváig át a Szigethegységen,meg az Aranyos völgyében többször oda vissza.

CrazyLali 2017.02.17. 07:16:59

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: pontosan ugyanaz jutott eszembe, mint svájci négernek: tuti nem sviccer volt :D
Ha meg sviccer volt, akkor az anyja/apja külföldi, és adott neki a jobbik génekből :D

Bebbi 2017.02.17. 09:11:42

@Dikusz: Este jutott eszembe, hogy mi az, amit szivesen vinnek Magyarorszagrol Svajcba:

a szallodakat. :-)

Mi kisgyerekes csalad vagyunk, es amig Nemetorszagban, Ausztriaban vagy Magyarorszagon gond nelkul talalunk magunknak szallodat, ahol mindenki jol erezheti magat, addig Svajcban idaig nem talaltunk ilyet.

Aztan szivesen latnek meg tobb sport pubot, amig inkabb magyar hangulatuak es nem angol/ir. Direkt nem irok peldat Magyarorszagrol, nehogy reklamnak tunjon.

Illetve kicsivel tobb bevasarlokozpont sem lenne szerintem feltetlenul hatrany, vagy akarcsak egy Tesco/Auchan-szeru valami, ahol kb egyszerre meg tud az ember mindent venni es keso este is nyitva van.

svajcineger 2017.02.17. 10:51:50

@Bebbi:
Késő este? Tiszességes svájci polgár akkor már alszik! :)

Dikusz 2017.02.17. 12:24:22

@Bebbi: nem hiszem, ha leírod egy-egy szálloda nevét, akkor reklámnak tűnne, én is leírtam a szálloda nevét.

Tavaly voltam Cegléden egy olyan wellness-szállodában, ahol még az itthoni viszonyok között is profi módon oldották meg azt, hogy az idősebb korosztály, és a kisgyerekesek nem zavarják egymást. A szobák elosztását is úgy oldották meg, hogy ne zavarja egymást idős/fiatal. Májusban voltunk, ilyenkor még tart az iskola, tehát kicsi gyerekekkel voltak szülők, és idős emberek. Az étkezésnél (profi konyha) gyereksziget-büféasztal is volt.

Tom66 2017.02.17. 14:15:46

A legtöbb dologgal egyetértek, de az oktatás...

Dikusz 2017.02.17. 16:48:29

@Bebbi: A Tesco a vasárnapi boltzárig (nem minden egység) 0-24-ben nyitva volt. Most már csak este 10-ig.

Shaktee 2017.02.17. 17:24:33

@gabors: +1

Sukár romacsávó :)

DieNanny CH 2017.02.17. 19:25:17

Bármilyen fura, én az óvodát vinném innen Mo-ra - persze, nem egy az egyben.
Úgy értem, Mo-on a szülők véres harcot vívnak (már ha megtehetik), hogy gyerekük melyik óvónénihez kerüljön.
It S-ban ez teljesen mindegy, mert bárkinél van, ugyanazokat a dalokat fogják megtanulni, ugyanazt barkácsolják, ugyanoda mennek kirándulni. Mármint, itt a Gemeindén belül, amibe 4 falu tartozik, kb 12 óvodai csoporttal.
Persze, ehhez olyan pedagógusok kellenek. Emlékszem, én Mo-on a csoportomnak olyan jó zenei nevelést adtam, hogy 20 gyereket kapásból felvettek a zenetagozatos első osztályba. Amelyik kollégám nem jó hangú volt, ott nem volt ilyen arány.

DieNanny CH 2017.02.17. 19:28:38

@Herr Géza:

Erre én is gondoltam, de elég sokáig tartott volna kioperálni egy másik cipőből, ez ugyanis téli, jó sok lyukkal... (Meg akkor a következő vevőnél megint ott lett volna a probléma.)
A lényeg, a cipőt jelenleg is használom, az új fűzővel.
:-D

Shanarey 2017.02.17. 20:00:28

@puhacica:

Drogos baromság? Nos akkor visszakérdezek, te álomvilágban élsz, avagy nem használod a szemedet? Avagy csak én látom és érzem ha drogos van a közelemben?

Ahol én dolgozom, ott majd minden hónapban kirúgnak valakit mert elküldik drogtesztre, és alkohol tesztre, s ott megbuknak.

A munkahelyemen az első nap kötelező volt a drog és alkohol teszt, a továbbiakban pedig szúrópróba szerűen, illetve ha baleset történik akkor aki ebben benne volt, azt elküldik tesztre.

Na akkor egy történet, ez ügyben. Az első munkanapon, ami nem igazán munkanap volt csak papírmunka, és tesztek, illetve előadás a cégről és bejárás a raktár területére. Ez volt az a nap amikor az a bizonyos "kötelező" drog és alkohol teszt zajlott. Na itt derült ki hogy az egyik jelentkező egy zombi. Ugyanis az a bizonyos zárt pohár szerű egyéb amibe a vizelet mintát kellett szolgáltatni, a sok egyéb drog és rokonságán kívül, a hőmérsékletet is mutatja. Na és kiderült hogy minden minta 34 C' fok felett van kivétel egy, az 23 fokos volt, na ő volt a zombi, s amikor kértek tőle egy újabbat, az is hasonló hőmérséklettel rendelkezett. Nos szerinted azoknak akik megbuknak a drogteszten, milyen referenciájuk lesz, ha új munkahelyre menne ?

DieNanny CH 2017.02.17. 20:17:37

@Bebbi:

"Illetve kicsivel tobb bevasarlokozpont sem lenne szerintem feltetlenul hatrany, vagy akarcsak egy Tesco/Auchan-szeru valami, ahol kb egyszerre meg tud az ember mindent venni es keso este is nyitva van."

Jé, akkor csak én vagyok így kiszolgálva? Az én Gemeindémben 2 db pláza van (23 és 56 üzlettel), este 8-ig vannak nyitva, szombaton 6-ig. Migros, Coop, Denner, Manor, Fust - minden ilyesmi. Meg még fodrászat is.

puhacica 2017.02.17. 22:18:41

@Shanarey: egyreszt gozom sincs, hogy milyen helyen dolgozol, de sem a mostani, sem a korabbi munkahelyemen nem voltak drogosok (2 sracot kiveve), de meg az uram munkatarsai kozott sincsenek. felismernenk, ha lennenek, hidd el nekem! masreszt viszont te nem errol irtal. te arrol irtal, hogy az van minimalberen, akinek nem jut jobb, mert drogozik es/vagy logos. es ez baromsag.

"Hogy ki van minimál béren itt?

Aki akar, akinek csak az jut. S miért ? mert nem tanult tovább, mert időnként drogozik és iszik, emiatt időnként elfelejt dolgozni menni. Na meg sok olyan van akinek volt egy vagy több kihágása, így már nem tiszta a lapja ha jobb helyre jelentkezne."

Antal Jozsa 2017.02.20. 14:28:50

En pl nem vinnem haza:
-a vacak nyari idot
-a megtanulhatatlan nyelvet (svajci nemet) az emebr ugy erzi elete vegeig kivuallo lesz
-az iskolarendszert (nem a tananyagot), delben gyerek hazamegy stb.
-az ovodarendszert (heti negy nap delelott egy delutan) delben a gyerek hazamegy stb
-a meregdraga bolcsodei rendszert
-a parkolasi szabalyokat
-a tomeget (igen svajc kis orszag aminek fele alpesi hegyvideg ehhez jon nyolc millio ember)
-a soha nem leszel svajci erzest
-a hideg emberi viselkedest
-a hosszu munkaidot
-a keves szabadsagot

Amit vinnek:
-az orvosi ellatast
-a letbiztonsagot
-a megbizhatosagot
-a tervezhetoseget, kiszamithatosagot
-a szep kornyezetet (bar azert otthonrol is hoznek ide :-))
-hivatalokban uzletekben segitokeszseget

Nekem ez jutott eszembe, pro es kontra.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása