oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 04. 06:44,  Hogyan küzdjünk meg a magánnyal külföldön? 82 komment

2017. február 04. 06:44 Határátkelő

Hogyan küzdjünk meg a magánnyal külföldön?

A külföldre költözés elég sok kihívással jár, ezek közül az egyik a magányosság, ami még akkor is beüthet, ha az ember tudja, hogy az egyedüllét csak átmeneti (mondjuk azért, mert a család jön majd utána). Még így sem könnyű átvészelni az egyedül töltött időszakot, ha pedig magányosan vágunk neki a határátkelésnek, akkor különösen nehéz periódusok adódhatnak.

Mikor érezted először úgy külföldön, hogy otthon vagy? Volt egyetlen ilyen pillanat, vagy egy folyamat része az érzés? Esetleg soha nem fogod magad otthon érezni? Írd meg a tapasztalatod, véleményed a hataratkeloKUKAChotmail.com címre.

magany_foto_flickr_com_antoine_k.jpg

A külföldre költözés esetében az átmeneti időszak rendkívül hektikus lehet, hiszen a gyakorlati tennivalók mellett (lakáskeresés, ügyintézés, munkába állás) olyan nehézségekkel is szembe kell néznünk, mint a nyelvi kérdések, a megszokott társaság hiánya. 

Persze az első hetek rohanása még elfedheti az ilyen típusú gondokat, azonban amikor leülepszik a por, akkor előjönnek a lelki problémák – mondta az Expat Arrivals oldalnak Debby Poort. 

Az ördögi kör 

A határátkelőket segítő holland Yellow Wood alapító terapeutája szerint a legtöbben a magány miatt keresik fel őket, hiszen sokan nem könnyen alakítanak ki baráti kapcsolatokat. 

„Ráadásul minél elszigeteltebbnek és magányosabbnak érzi magát az ember, annál nehezebben szánja rá magát arra, hogy kimozduljon, és új ismeretségeket kössön. Ennek következtében még elszigeteltebb és magányosabb lesz – és már kész is az ördögi kör” – fogalmazott. 

A magányosság nem csak önmagában jelent problémát. A közeli barátok hiánya miatt gyakran még azokkal a felmerülő dolgokkal is nehezebben birkózunk meg, melyek otthon semmilyen gondot nem okoztak. 

Éppen ezért a szakember mindig azt tanácsolja, hogy első lépésként ezt az ördögi kört kell megszakítani, és valahogyan rávenni magunkat az ismerkedésre. Fontos az is, hogy felismerjük, nem mi vagyunk az egyetlenek, akik ilyen típusú problémával szembesülnek, még akkor is, ha a közösségi oldalakon jellemzően mindenki mindig boldog és kiegyensúlyozott képet fest magáról. 

„Az a magabiztosság, amit ennek felismerése jelent, segíteni fog abban, hogy új ismerősöket szerezzünk” – tette hozzá Debby Poort, aki ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy a magányosság és elszigeteltség megtörése komoly erőfeszítést igényel. 

Az első lépés nehézsége 

Ami egyben azt jelenti, hogy még ha szakemberhez is fordulunk, csak egyedül ő nem tud segíteni, ehhez a mi munkánkra is szükség lesz. Amit a terapeuta nyújtani tud, az az odafigyelés és egy hely, ahol kibeszélhetjük magunkból a problémáinkat, ám sokszor már ennyi elég lehet ahhoz, hogy megkapjuk az első lökést. 

„Természetesnek tűnhet, hogy sok különböző lehetőség van az ismerkedésre külföldön is, ám a saját és a hozzám fordulók tapasztalata alapján azt kell mondanom, hogy sokszor már azt nagyon nehéz eldönteni, hogy egyáltalán hogyan vágjunk bele” – mondta a szakember. 

Debby Poort úgy látja, külföldre kerülve az egyik legfontosabb dolog, hogy képesek legyünk kapcsolatot kialakítani a helyiekkel, és ilyen szempontból mindegy, hogy dolgozunk, vagy éppen otthon vagyunk, mert a párunk munkája miatt kerültünk külföldre. 

Az ismerkedést persze több minden nehezítheti: például az eltérő kulturális háttér és élettapasztalat, ami ráadásul nem csak a helyiek, hanem a többi, más nemzetbéli bevándorló esetében is felmerül, és erre talán sokan kevésbé számítanak. 

És akkor arról még nem beszéltünk, hogy komolyabb barátságokat nagyon nehéz kialakítani egy annyira mozgásban lévő közegben, mint amilyen a határátkelőké, ahol néha pár hónapon belül alakul át a társaság összetétele. 

Mi a megoldás? 

Debby Poort szerint az egyik megoldás az lehet, ha lejjebb adunk az igényeinkből, és elfogadjuk, hogy más típusú kapcsolatok várnak ránk: „Ez nem azt jelenti, hogy engedjünk abból, mit várunk el egy baráttól, hanem azt, hogy változtassunk a róla kialakított ideális képen, így több embert engedhetünk közel magunkhoz”. 

A szakember tapasztalata szerint olyan is előfordul, hogy valamilyen más belső ok miatt képtelen valaki külföldön barátságot kialakítani, így ha sikerül ennek megtalálni az okát, akkor máris tovább lehet lépni. 

A legfontosabb mégis az, hogy ne szenvedjünk csendben, otthon ülve: „Ha egyedül, elszigeteltnek érzed magad, nehezen szerzel új barátokat, kérj segítséget, akár szakembertől, akár egy hozzád közelebb álló valakitől. Számtalan ember járt és jár a te cipődben, még akkor is, ha azt gondolod, hogy a te utad különleges”.

HÍRMONDÓ

Mennyire drága az élelmiszer Magyarországon?

Gyakran halljuk, hogy miközben a magyarországi fizetések töredékei a Nyugat-Európában megkereshető béreknek, az élelmiszerért és sok minden másért majdnem ugyanannyit kell fizetnünk. Vajon tényleg így van?

A Brexit nem kergeti haza a magyarokat 

Annyival többet lehet keresni Nagy-Britanniában (még az árak különbségét figyelembe véve is), hogy hiába a majdani uniós kilépés, az elemző szerint nem várható a szigetországban élő magyarok tömeges hazatelepülése.

Hogyan vidd magaddal külföldre a karriered? 

Külföldre költözéskor sok mindent viszünk magunkkal, iratokat, ruhákat, emlékeket. Milyen jó lenne, ha így tehetnénk a munkánkkal is! Egy mobilizálható szakma ugyanis nagyon megkönnyítené az ember dolgát. Íme, pár tipp.

(Fotó flickr.com Antoine K)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pszichológia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr10012181226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.02.04. 07:06:18

A terapeuta jó pénzért elmeséli mit csinálj.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.02.04. 08:18:19

Terapeuta? Nos, a terapeutám szerint meg kellet volna szabadulnom a pasitól aki megjelent az életemben. Mert hogy nem tesz jót nekem a szabad szájú, felforgató természete. Azóta eltelt 31 év amiből 27-et a felesége is voltam/vagyok. Szóval kösz de inkább ne mondja meg egy idegen, hogy mit is kéne csinálnom.

Dikusz 2017.02.04. 08:25:10

@ChristineK: és még most is olyan szabadszájú felforgató a természete? :))) (vicc volt)

Turchi 2017.02.04. 08:53:16

@ChristineK: A terapeuta nem azért van hogy mindenkinek tanácsokat adjon. Csak annak aki kéri. Egy egész szakmát nem kell elítélni a saját eseted miatt. Terapeuta annak kell akinek szüksége van véleményre, irányításra de a szakember véleménye sem szentírás, nem kell megfogadni, sőt, el sem kell menni hozzá ha nincs rá szükséged.

Turchi 2017.02.04. 08:53:21

@Golf2: Valamiből neki is élni kell DD. Na meg ki dolgozik ingyen? Terapeuta sem létezne ha nem lenne rá igény. Akinek nem kell az nem megy hozzá.

SzZoole 2017.02.04. 09:04:46

"A határátkelőket segítő holland Yellow Wood alapító terapeutája "
Eddig olvastam,érdemes tovább?

Golf2 2017.02.04. 09:09:14

@Turchi: Szerintem jobb 1 búvár tanfolyam mint 1 lêlekbúvár.Hátha pont szembeúszik a nagy Ô ..

Turchi 2017.02.04. 09:27:50

@Golf2: Nekem már szembeúszott a nagy ő, jó nagy ütközés volt DD

LittleG (uk) 2017.02.04. 09:45:19

Mas orszagokban, nem tudom, mik vannak, Angliaban nagyon elterjedt az onkenteskedes, szinte barmilyen teruleten talalni lehetoseget es kituno alkalom az ismerkedesre. Kulon jo, hogy nem versengo kozegben vagy, hanem nagyreszt joindulatu, segitokesz emberek kozt. Aztan vannak az osszejaros klubok (horgolas...), sportcsapatok (amator), korusok ztb. Na meg ha valaki vallasos, egy jo kis templomi kozosseg.
Ha idom lenne, en mennek onkenteskedni. Majd ha meg no a lanyom es alig latom :) egyelore orulok, ha a csaladommal lehetek..

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.02.04. 10:00:53

@Dikusz: igen :)

@Turchi: A terapeuta nem mindig kívánságműsor, néha kötelező.

Dikusz 2017.02.04. 10:25:16

@Zoole[uk]: nem érdemes, az is igaz viszont, hogy én sem olvastam tovább :)

Turchi 2017.02.04. 10:39:17

@ChristineK: Mikor kötelező? Itthon csak abban az esetben ha valami extrém hülyeséget csinál valaki, vagy munkahelyi alkalmasság, de ott nem vetődik fel a kapcsolat kérdése, gondolom én de ebben nem vagyok biztos.

Herr Géza 2017.02.04. 11:20:47

Hú vazze, de megokosodtam:
"A határátkelőket segítő holland Yellow Wood alapító terapeutája szerint a legtöbben a magány miatt keresik fel őket, ..."
De hurrá, van megoldás:
"Éppen ezért a szakember mindig azt tanácsolja, hogy első lépésként ezt az ördögi kört kell megszakítani, és valahogyan rávenni magunkat az ismerkedésre."
Vannak,olyanok, akik ezért a tanácsért pénzt fizetnek? Pályát tévesztettem..... :)

DieNanny CH 2017.02.04. 11:23:01

Elhiszem, hogy létezik olyan ember, aki nem tud mit kezdeni a magányossággal. Mint ahogy földönkívüliekben is hiszek, bár még egyet sem láttam.
Na, számomra ilyen a magányosság. Még sosem éreztem.

Shanarey 2017.02.04. 12:01:48

Hmmm. Terapeuta?
Van az a pénz amiért meghallgatom a tanácsait.
:-)

macamuca [IHUN] 2017.02.04. 12:26:35

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Örülj neki, hogy még sosem érezted.. És kívánom, hogy ne is tapasztald meg soha.

A "poszt" kb zéró tartalommal bír, témafelvetésnek jó maximum (magány érzése, kezelése), de annak is gyenge. Az idézett "szakértő" /terapeuta annyira gyenge, semmitmondó szöveget tolt, hogy nem-,hogy nem kelti hozzáértő ember benyomását, de egyenesen elriasztja a (bármilyen) problémájú, picit is gondolkodó embert attól, hogy őt, vagy bármilyen terapeutát felkeressen. Szimplán üzleti vállalkozásként == pénzforrásként kezeli, és ontja a bullshiteket..., kiválóan lejáratja önmagát és áttételesen a pszichológusokat, terapeutákat. Mármint a kicsit is gondolkozó emberek előtt. A reménykedők, problémákkal küszködők zome viszont nem ilyen, hanem kétségbeesett: közülük halássza a fizető (!!..) klienseket, aztán tolja a semmitmondó süket dumát = semmit nem segít, de legalább sokat ront.....
És ez, ahogy látom a kommenteket, eddig mindenkinek szemet szúrt, ki hogy fogalmazta meg...
Hát talán lehetne/kellene mellőzni az efféle szakbarbárokat, szimpla pénzvadászokat, illetve promotálásukat... Mert piszok sokat ártanak, azért....

A magány és az egyedüllét amúgy 2 nagyon különböző dolog/fogalom, mégis sokan összekeverik.

DieNanny CH 2017.02.04. 12:58:18

@macamuca [IHUN]:

"A magány és az egyedüllét amúgy 2 nagyon különböző dolog/fogalom, mégis sokan összekeverik."

Igen, valóban.
Mert bár én egyedül vagyok, de nem magányos.
:-)

P.Elliot 2017.02.04. 13:29:46

@ChristineK: Ez most itt olyan udito volt,....nevetessel kezdeni a napot, koszonom...
Csak megjegyzem hogy hasonlo szakember az egyik baratnomnek ugyanezt mondta hogy a ferje felforgatja az eletet, meg kell tole szabadulni de az nem tette a gyerekek miatt viszont elmeselte neki hogy mit mondott a szakember.
A pasas napok alatt higgadt le, jol elgondolkozhatott.
Utana is voltak vele problemak de tobb volt a normalis hozzaallasa mindenhez mint elotte , egeszen jo ferj a feleseg szerint tehat kar lett volna megfogadni a tanacsot...

P.Elliot 2017.02.04. 13:54:15

@LittleG (uk): Igen, ilyesmi, onkenteskedes, klubok segitenek.
Igazabol nem is ertem hogy a kulfoldon elo magyarok miert nem alakitanak egy maganyuzu klubot, nyugodtan lehet ez a neve legalabb rogton tudjak hogy mirol van szo. Ha fiatalabb lennek biztosan belefognek ilyenbe most ahogy olvasom hogy milyen nagy problema egyeseknek az ismerkedes, beilleszkedes.
Azzal kezdenem hogy elmennek valamilyen szervezethez illetve lenne kepem levelet irni barkinek sot szemelyesen felkeresni akkor is ha tudom hogy kirugnak olyan szemelyeket akik magasabb rangban vannak es tudnanak segiteni abban hogy valahol legyen egy helyisegem ami allando ami a magja lenne a szervezetnek. Ahol ossze lehetne jonni. Valami tagdij amit ki tud fizetni mindenki amibol berendeznenk a helyseget, illetve a tagok majd segitenenek benne kis munkaval, mindenesetre olyan hely kene hogy legyen ahova barki a tagok kozul eltoltheti az estet, a hetvegejet emberi kozossegben, ahol lenne egy kis nyelvoktatas akinek igenye volna ra valamelyik tag tudna vallalni, idonkent, meg helyi ismeretek megbeszelese, meg szervezett kis programok, kirandulasok, egymast es a kozosseget segito megbeszelesek, segitseg nyujtasok, egyetlen amit nem engednek meg az az alkohol, ha valaki inni akar az menjen a kocsmaba, tean-kaven kivul semmit.
Itt igy kezdtek a Pennsylvaniai magyar tanyat az osidokben, ma is el bar mindig a vallasrol is szolt sajnos meg orokke az 56-os forradalommal jonnek, orokke fejik a jonepet az adomanyokkal es jol elnek belole a vezetosegi tagok valoszinu.
Nem lehetne egy egyszerubben, modernebben a mai fiatalok igenyei szerint megszervezni? Hogy legyen egy hely ahova a maganyos benyithat, beszelgethet a honfitarsaival kulturalt korulmenyek kozott, ismerkedhet egymassal, segitheti egymast....
Nem olyan nagy dolog ez csak el kell kezdeni. Es nem csak egyet hanem nagyvarosok kozeleben ahol sok a magyar.
Tudom hogy vannak magyar szervezetek szerte a vilagban de egy jobban szervezett kellene ami tenyleg osszefogja az embereket.

P.Elliot 2017.02.04. 13:55:43

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Csaladban dolgozol azert nem erezheted, igazabol egy csalad ha nem is a sajatod resze vagy.
Van kulonbseg a tobbi munkahelyekkel szemben.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.04. 14:24:24

Mit nem adnék egy kis magányért. Kilóra meg lehet venni? Milyen cihológushoz forduljak?
Múltkor elment a feleségem hangja. Mondom neki van isten.
Lehülyézett.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Shaktee 2017.02.04. 14:45:50

Értem én hogy kínozza a magány a londoni véreinket, s nem tudnak fizetni a dr magányért, de vigyázzatok kicsit a nehezen megszerzett magyarimídzsre! :D

index.hu/kulfold/2017/02/04/magyarok_foglaltak_el_egy_londoni_luxusvillat/

DieNanny CH 2017.02.04. 14:50:21

@diggerdriver:

"Lehülyézett."

Szóval, visszajött a hangja?

:-)))

kk1030 2017.02.04. 15:21:59

Pszichológusként mondom, hogy a terapeuta feladata nem a tanácsadás (még a tanácsadó pszichológusé sem), hanem a megfelelő kérdések feltevése ahhoz, hogy az ember megtalálja a saját útját, erőforrásait és az önbizalmat, hogy végigmenjen az úton.

Shaktee 2017.02.04. 15:28:09

@kk1030: Ha otthon (MO)praktizálsz akkor nemigen lehet gyakorlati tapasztalatod arra hogy egy határátkelt embernek mik lehetnek az útjai, erőforrása..stb.

Egy olyan "terepauta" aki maga is migráns, vagy emigráns..ha nem klinikai az eset, talán többet segíthet.

Hm?

SzZoole 2017.02.04. 16:02:29

@diggerdriver: mondtam mar,ha nyugalomra vagysz,gyere el,tudod,hogy nalunk a boldogsag kék madarat is megtalalod:)))

Shanarey 2017.02.04. 16:20:49

@diggerdriver:

Valamikor régen, amikor még házas voltam, egyszer amikor már épp eleget ordibált velem, mondtam neki: -irigylem Steve Carellát.

Ez a fickó egy krimi könyvsorozat főhőse, és a történetek szerint, felesége süket néma volt. S mert a feleségem is olvasta ezen könyveket, így tudta mire gondolok. El is akadt a szava.

Csodabogár 2017.02.04. 16:33:40

Mikor valaki átkel a határon és új életet kezd, nem igen van ideje és pénze psychologushoz járni. Az egészséges életösztön viszont sokat segíthet a probléma megoldásában.
Jómagam igen rosszul viselem a magányt. Szerencsém volt az idegenrendőrség a kezembe nyomta a magyar egyesület címét, telefonszámát. Általános hiedelemmel ellentétben sokat segítettek az első időkben. Tanáccsal, tippekkel mindennel. No és egyből lett társaságom, nem voltam magányos. Jól elvoltam aztán évekig egyedűl se soha sem magányosan.
Természetes lehet menni sportolni vagy bármilyen klubba, akinek olyan a foglalkozása, a munkatársakkal is tudja oldani a magányt. Önkénteskedni csak az tud, akinek sok szabad ideje van.

Shaktee 2017.02.04. 16:46:21

@Shanarey: Még otthon olvastam McBaint először..vagy itt?

Kedveltem én is :)

en.m.wikipedia.org/wiki/87th_Precinct

NorthPier 2017.02.04. 16:57:57

@Shakti Rom: pl., a bortonpszichologusnak eszebe se jusson foglalkozni egy gyilkossagert elitelt rabbal, mig o maga ki nem probalta, milyen gyilkosnak lenni. Hm?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.04. 16:58:17

@Zoole[uk]: Megsütve?
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kk1030 2017.02.04. 16:59:07

@Shakti Rom: Én is külföldön dolgozom, de ez ebben a kérdésben nem annyira lényeges. Migráns tapasztalattal nem rendelkező pszichológus is fel tudja tenni a megfelelő kérdéseket. Válaszolni nem neki kell rájuk, hanem a kliensnek.
Az igaz, hogy annyiban segítheti a folyamatot, ha van saját tapasztalat, hogy a kliens azt _hiheti_, hogy akkor majd a pszichológus sokkal kompetensebb lesz a témában, de mondom még egyszer, nem a pszichológus válaszai és megoldási az adott helyzetre a fontosak, hanem a kliensé.
Ha a pszichológus élettapasztalata lenne a döntő, akkor csakis olyanoknak segíthetne, akik 100%-ig pontosan ugyanazt élték át. Tehát pl. liverpooli bevándorlási tapasztalattal nem segíthetnék a portsmouth-inak, hiszen abban nincs gyakorlati tapasztalatom. 35 évesen kivándoroltnak sem, mert én 32 voltam, stb.

Shanarey 2017.02.04. 17:08:21

@Shakti Rom:

Én még mindig kedvelem, de sajna az összes könyvem tőle az Magyarországon dekkol.

SzZoole 2017.02.04. 17:09:33

@diggerdriver: nem,kolbaszba toltve es habart levesbe belefozve:)))

Shaktee 2017.02.04. 17:11:17

@NorthPier: Járja meg a hadak útják az a shrink ha a kiszakadt lelket akarja kúrálni :)

Vagy legalább olvasson Mikes Kelement, Rejtőt párizsban, Márai naplót főleg..:)

Shaktee 2017.02.04. 17:13:11

@Shanarey: meg is néztem a könyvespolcomon, de nem lelem egyenlőre..gondolod 81 előtt jöttek ki magyarul?

Shaktee 2017.02.04. 17:15:34

@kk1030:

Bizonyos traumákat, identvesztést, átformálást feltétlenül jobban tud az az orvos kezelni akinek saját tapasztalata IS van - vagy..Márai napló! :)

Shaktee 2017.02.04. 17:17:09

@kk1030: Hol vagy ha nem titok?

SzZoole 2017.02.04. 17:25:26

@Shakti Rom: paszuly nem volt benne:)
Chorizo,gomba,reba es egy kis krumpli,igazi köleves volt:)))

Ezt lattad mar?

youtu.be/bsat1TOnTnk

Shaktee 2017.02.04. 17:32:04

@Zoole[uk]: megvolt :)

Gyarmaton is az asztal körül kergettek a chorizós habart levessel :))

NOT
:)

SzZoole 2017.02.04. 17:35:07

@Shakti Rom: azt nezd meg holnap milyen ebedunk lesz,a labujjad is megnyalod utanna:))

Shaktee 2017.02.04. 17:37:42

@Zoole[uk]: Majd passzold a koleszterol bombát :)

Itt shepard pie lesz az onokáknak, nekünk meg maradt tenger rakott kel tegnapról..

DieNanny CH 2017.02.04. 18:12:53

@hagyma:

Ebben tévedsz. Én egyedül élek/vagyok, de nem vagyok magányos.
Magányos az, aki senkire nem számíthat, senkit nem tud felhívni, ha baj van, senkivel nem tud mélyenszántó, akár intim dolgokról beszélgetni. Persze ingyen.

Shaktee 2017.02.04. 18:41:31

Uff, Off :)

Place your bets. Szerintem be fog szólni a Donaldnak, nem bírja ki hogy nem..

edition.cnn.com/2017/02/03/sport/lady-gaga-super-bowl-halftime-show-donald-trump-protest/

ON or OFF On

Shanarey 2017.02.04. 19:06:12

@Zoole[uk]:

Gugli a barátod, vagy nem?
:-)

SzZoole 2017.02.04. 19:08:57

@Shakti Rom: prince a superbow,de hàt Ö nem meghalt?

kk1030 2017.02.04. 19:09:05

@Shakti Rom: Hát nem. Sőt, a saját tapasztalat félre is viheti a dolgokat, pont azért mert az élettapasztalat nem 100%-ban azonos. Ami nekem működött, az téged teljesen kikészíthet. A pszichológus magánéletének nincs is igazán helye a terápiában.

Azt hiszem, maradok a saját álláspontomnál ebben a kérdésben, mert úgy látom (abból is, hogy a pszichológust orvosnak hiszed - ez egy nagyon alap szintű tévedés), benned nem egészen tiszta, hogy mi ez a pszichológus szakma, és hogy működik. Ez nem baj, senki sem ismerhet minden foglalkozást.

SzZoole 2017.02.04. 19:10:00

@Shanarey: nekem nincs Gugli nevu baratom,csak Gyuri

Shaktee 2017.02.04. 19:13:42

@kk1030:

Ok, igazad van, csak érintettem a shrink szakmát a tanulmányaimban.

Ha úgy gondolod hogy a kivándorló traumák nem ismerése segít téged, hát legyen..de nem azt mondtad hogy külföldön praktizálsz?
:)

kk1030 2017.02.04. 19:44:02

@Shakti Rom: Én ilyet nem mondtam. Eddig nem az "ismerés"-ről volt szó, hanem a személyes tapasztalatról. Ismerhetem a helyzetet más forrásokból is. Inkább azt mondanám, hogy indifferens, hogy nekem volt-e olyan élményem, mint annak, akivel beszélgetek. Az a fontos, hogy abban van-e tapasztalatom, hogy hasonló témával hozzám fordulóknak tudtam segíteni. Ha én keresnék pszichológust, akkor nem az ő élete érdekelne, hanem a "client testimonials" rész.

És igen, külföldön vagyok, de nagyrészt helyiekkel dolgozom, nem bevándorlókkal. :)

fhdgy 2017.02.04. 20:03:37

Egyszer, már pár év kinti lét után, tél végén, amikor hó már nem igen volt, de a folyópart még jeges volt, sétáltam az Isar partján, kint a városon kívül.

Egy sóder padon volt három-négy ember és szólt egy nagy magnóból Alla Pugacsovától az "Fekete szemek". Addig nem éreztem magam magányosnak, hisz önként vállaltam a számüzetést, de akkor belém mart valami.

Irigyeltem azokat a ( valószínű ) oroszokat, mert ők nem voltak egyedül.

fhdgy 2017.02.04. 20:33:46

@Shanarey: Jó, jó, de inkább maradok Pugacsovánál.

SzZoole 2017.02.04. 21:13:00

Eltunt egy par komment amit ezelott meg olvastam.....

Shanarey 2017.02.05. 00:07:22

There is something wrong.

montroyal ( CAN qc) 2017.02.05. 00:37:16

a melosom nagyon maganyosnak erzi magat es hazafog koltozni Mo-ra ... itt szuletett a szuleit deportaltak csak par eves volt o Mo-on nott fel iskola baratok rokonok ... 18 eves koraban egyedul visszatert Canadaban mint allampolgar , keszult ra tanulta a nyelvet jol beszel franciaul ...5 eve van itt maganyos (gyonyoru mexicoi lannyal elt 3 evig de a hazakoltozes miatt elkuldte)
hianyzik neki a baratok a bulik magyar csajok tarsasag mert itt nem tudott igazan ebben a kozegbe beleallni ... pedig egy super modelalkat jokepu kedves srac ,, de nem itt nott fel ...

hiaba mondjuk neki majd radobben a magyar valosagra, amikor nem lesz munka, penz ,nem vonzo tobbe hogy canadai srac, szulei nem meno gazdagok .. az otthoni tarsasag csajok bulik sem lesznek ugyanazok

viszont barmikor visszajohet ..

SzZoole 2017.02.05. 11:15:58

@Shanarey: neked is gyanus valami?

SzZoole 2017.02.05. 12:34:28

@rebel rebel: mi ez a folyamatos nick csere,szenilis lettel?:)))

SzZoole 2017.02.05. 13:10:27

Ha nincs rebel shakti djuri akkor nem lesz New York HA tali sem?

Shaktee 2017.02.05. 20:25:00

@Shanarey: Azt hiszem ennél a Django nótánál görcsölt be a software..

youtu.be/0E6bLr7kpGw

Shaktee 2017.02.05. 20:29:06

@montroyal ( CAN qc): volt egy szegedi haverunk aki hazament, jóideje már, ő is karosszériás volt, műhelyt nyitott újszegeden, s megtalálta magát otthon.

Igaz hogy nem pakolta itt ki soha a lelki koffert, gyűjtött nagyon az otthoni üzletre.
Voltam nála szegeden, boldogabb mint itt volt...ilyen is van.

SzZoole 2017.02.05. 20:51:17

@rebel rebel: mi van le tiltott az asszony,vagy tul eles volt az uj korcsolyad es be szakadt a jeg alattad?:)))

montroyal ( CAN qc) 2017.02.05. 20:58:17

@rebel rebel: Mo-on kiépiteni a kapcsolatokat ,ugy hogy a mar meglevo muhelyek biztositok ,ne tapossanak el , nehez lenne , megtalalni kit kell lefizetni , nekem nem menne mar kulomben is en mar egyre kevesebbet akarok dolgozni , es telen melegebb eghajlatra vonulni . ... akinek bejon hat hajra ... én itt a nullarol kezdtem senkit nem kellett megvesztegetnem nem kellettek kapcsolatok .. a varosnal 30$ert 5 perc alatt kiadtak egy engedelyt ..(azota leallitottak csak regit lehet megvenni :-) $$$mint a taxi )
a gangstervaltasnal mar nem voltam otthon szoval en nem tudtam kovetni ... nyugdijasnak sem mennek haza ..

Shaktee 2017.02.05. 21:03:18

@Zoole[uk]: pihe-puha az új kori :) a jég nem annyira :)

asszony dehogy tilt le, legalább tudja nézni az össze zombi, viking tv sorozatokat amig én itt fényezem ;)

Csülökre fel, hozd a kislábasodat :)

Shaktee 2017.02.05. 21:03:23

@montroyal ( CAN qc): ez majd 20 éve volt..15? Azt hiszem ma nehezebb..kb 100 rugot vitt haza, talán többet picit

montroyal ( CAN qc) 2017.02.05. 21:17:09

@rebel rebel: haza tudnék vinni lehet joval tobbet, es biztos talalnek segitséget ,partnerokat megtobszorozni egyutt a pénzem valami jo befektetesbe , biztos lenne kapcsolat akivel sokat kereshetnénk .... legalabb is en orokre kereshetném azt a pénzt amit hazavittem ...

SzZoole 2017.02.05. 21:24:57

@rebel rebel: csulok,az olyan poorias kaja:))
Nalunk libazsirban sult kacsacomb volt,slow cooked,2.5 ora a sutoben:)
Melle tomato stew,sweet potato es parolt zeruzabab:)))
Dessert;
Dupla csokitorta es epres csízkék(cheese cake):))))

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.02.05. 21:59:42

Magány meg társaság hiány?

Ezt próbálták már: Te Steve meló után megiszunk egy sört valahol? Esetleg szólhatunk a többieknek is. Tízből tizenegyszer bejön.

Shaktee 2017.02.05. 22:29:46

@Zoole[uk]: Itt Gösser bácsi jött utána :)

S most Donald Trampli "belecsap a lecsóba" :)

youtu.be/4rOK8GoU9sA

Demi78 2017.02.06. 15:24:05

A poszt roviditett verzioja:)
"Hogyan kuzdjunk meg a magannyal kulfoldon?
Ismerkedj utcan, boltban, piacon, parton, mezon, erdoben, buliban, munkahelyen, szomszedban, felvonulason, tuntetesen, utcabalon, onkentes munkaban".

En ezeket csinaltam. A magany tobb formajaban is segitett: paromnak volt munkaja, nekemnem vagy pl. nem magyar ismeros keresese stb.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása