oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 26. 06:45,  Amerikai Hálaadás magyar beütéssel 92 komment

2016. november 26. 06:45 Határátkelő

Amerikai Hálaadás magyar beütéssel

Nem állítom, hogy könnyű lesz a mai poszt, ugyanis Hálaadás-napi vacsorákról szól majd, és a szöveg még hagyján, de a képek… még nézni is tereh. A poszt gerincét P. Elliot küldte be, de érkeztek fotók a Facebookon is, azokat is megmutatom nektek. Én csak azt sajnálom, hogy megkóstolni nem tudtuk ezeket a szuper ételeket. :)

cim_1.JPG

„Szinte a legkedvesebb ünnepem, egyenlő hangulatban a karácsonnyal. Reggel 6-kor teszem a sütőbe a pulykát töltelékkel együtt, de külön bolti gyártmányú tölteléket is készítek, mert van, hogy valaki azt szereti inkább.

Nagy faxnit nem csapok, ragaszkodom a régi hagyományos étrendhez: töltött pulyka, krumplipüré, meg párolt krumpli, dobozos gyári vörösáfonya-szósz, de van friss is, amit nem főzök, hanem friss narancslével meg cukorral pépesre turmixolom, nagyon finom.

koretek.JPG

sargarepa.JPG

szosz.JPG

tanyer.JPG

Van még gravy szósz, párolt zöldségek, őszibarack befőtt, uborka, almapüré, párolt édeskrumpli, cseresznyés és tökös pite. Idén torta helyett fatörzs lett, egy gyümölcsös tál, kizárólag négy évszakos gyümölcsökkel.

Italok közül buborékos szőlőlé, vagy narancslé, mert a család nem szereti az alkoholt, nekem és a vendégeknek van fehér- és vörösbor… nagyjából minden évben ez van.

pite.JPG

pite_meg.JPG

suti.JPG

Idén délután kettőre jöttek a vendégek, pont addigra rögzítettem, hogy minden kész legyen. Az asztal körül egymás kezét fogva valaki elmondja az áldást, idén én éreztem kedvet hozzá, mert nem volt mit megköszönni, hehehe, csak azt, hogy élek és itt ülök az asztalnál.

Valahogy egyszerűen nem jutott eszembe, hogy mi is történt velem az évben, ami kiemelkedő volt, így aztán hagytam a vendégeket, hogy hadd mondják el ők, hogy mit köszönnek meg.

Utána átadtam a szeletelő kést annak a vendégnek, aki a legközelebb ült a pulykához, hogy kezdheti felvágni, de visszautasította a kést, mert lecsavarta a pulyka egyik combját.

pulyka.JPG

Innentől aztán mindenki szeletelgetett, így szeretem, hogy egye csak mindenki azt a részt, ami neki tetszik. A pirosra sült bőrön két férfi tréfásan összemarakodott (elnézést a kotnyeleskedésért, de nem tudom megállni, hogy meg ne jegyezzem: megértem – HÁ) és elvitték, holott már a sütőben nézegettem, hogy ezzel fogom kezdeni az evést, végül valami maradékot azért találtam még rajta.

Innentől már a telepakolt tányérok mellől folyik a szó, beszélgetés, vidámság, lassan eszik mindenki, de kitartóan. Van, aki a desszerttől visszatér a pulykához, és elölről kezdi, főleg a férfiak. Ez egy ilyen ünnep, ahol mindenki halálra eszi magát, más ünnepeken furcsa hogy nem, lehet, hogy az éhező telepeseket akarják utánozni, hehehe…?

Órákat ülünk együtt, és szinte végig az asztalnál. Maradék van bőven, egy púpozott tányérnyit belőle kiteszek a mosómedvének, hadd ünnepeljen ő is.”

Eddig tartott P. Elliot írása, most pedig jöjjön három kép, ami a Facebookra érkezett. Az első Judithtól.

judith.jpg

Aztán Edith következik.

edith.jpg

Végül egy másik Judit, hogy teljes legyen a sor.

judit_murai.jpg

Köszönöm mindenkinek!

HÍRMONDÓ

„Csak nehogy ez legyen életem csúcspontja”

Emlékeztek még a 80-as évek egyik legnagyobb sztárjára, Beri Aryra (Szerelem első vérig...)? Elképesztően kalandos élete során volt mosogató is Londonban - derül ki egy tök jó interjúból.

Ausztriában is kezdődik

Na, az egyik államfőjelölt már bedobta (nagy kérdőjelekkel ugyan), hogy esetleg népszavazás kellene az ország uniós tagságáról.

Albérlői mindennapok Londonban

"Az alap, hogy a ruhák nem férnek be a szekrénybe és ehelyett a hálószoba sarkába vannak hajigálva. Jártam olyan lakásban, ahol megálltam az előszoba közepén és nagyon vigyáztam, ne érjek hozzá semmihez."

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gasztronómia Egyesült Államok Hálaadás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8211998780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.26. 07:06:50

Szuper. Valamikor otthon én is így készültem ha vendégek jöttek. Én egy dolgot változtatnék csak, mégpedig a pulykát feldarabolva sütném meg.

DieNanny CH 2016.11.26. 09:14:32

Nagyon guszta!

Van egy kérdésem, kicsit más megközelítésből. A Hálaadás alaptörténetét nemrég olvastam (XVII. sz-ban a telepesek az első télen majd' éhenhaltak, az ottani indiánok segítették őket, mire következő év novemberében az indiánokat hálából meghívták egy nagy eszem-iszomra.)
Kering fb-n egy cikk - angol forrás is van mellékelve -, hogy valójában azért kezdődött a hálaadás, mert tőrbe csalták és megölték több indián falu teljes lakóját, így "megszüntetve" egy problémát.
Amerikában élők: melyik az igaz?

tanato 2016.11.26. 09:27:42

Kicsi OFF:meghalt Fidel Castro.Ez kissé fogja érinteni az USA-t is,nem teljesen off.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.11.26. 09:28:42

Egybe pulykát tényleg csak egy nagyobb családi összeröffenésre érdemes sütni, különben a harmadik-negyedik nap környéken mar ön és közveszélyes lesz az ember a pulyka gondolatától is. :)

Főgebra 2016.11.26. 09:41:13

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

"Miért adnak hálát Amerikában november 4. csütörtökén?"

travelbug.blog.hu/

DieNanny CH 2016.11.26. 09:52:56

@Főgebra:

Köszi! Ezt a történetet ismertem én is.

Aztán tegnap ezt olvastam:
www.vilaglato.info/a-halaadas-veres-unnepe-amerika-legnagyobb-kepmutato-hazugsaga/

A forrás pedig ez: (angolul nem tudok)
galacticconnection.com/real-story-u-s-thanksgiving/

Szóval, ott is az van, mint Mo-on, hogy a Honfoglalás nem is ekkor meg nem is úgy volt? (Csak példaként hoztam fel.)

Dikusz 2016.11.26. 09:54:19

Nagyon jól néz ki, de mi lett volna, ha nem csinálsz nagy faxnit?:)))D

Erre mondják, hogy jó nálatok mosómedvének lenni:)

Dikusz 2016.11.26. 09:58:49

@ChristineK: tisztára, mint itthon a bejgli.
"Elmúla a karácsony, de nem múla a bájgli..."

Főgebra 2016.11.26. 10:05:48

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Az biztos, nem egy vidám szüreti mulatság volt Amerika meghódítása. Ha nagy lett volna a szeretet és egyetértés, nem fogytak volna el a rézbőrűek. Sok törzs úgy elfogyott, hogy írmagjuk sem maradt!

Akié a jelen, azé a múlt, akié a múlt azé a jövő!
Magyarán úgy lesz magyarázva a múlt, ahogy a maiaknak tetszik!

Csodabogár 2016.11.26. 10:31:45

Szegény indiánokat tényleg nagyon irtották, pedig hatalmas a terület, mehettek volna tovább másfele. Ma erről már senki nem tehet, viszont a megmaradt indiánok leszármozottjai változatlanul nagy pénzeket kapnak az államtól kárpótlásként.
Ami viszont nem szerepel itt sehol, hogy a hálaadó csütörtök után jön a fekete péntek. Vannak akik pulyka helyett a kiszemelt üzletek előtt tanyáznak. Régebben az üzletek (Floridában) hajnalban 6-kor nyitottak, aztán 5, kor és 4-kor. Utolsó ott töltött évemben, 2 éve, már éjfélkor. Nem végeztem nagyobb közvélemény kutatást, de oreg amerikaiak arra a kérdésre, hogy mi is ez az ünnep, csak a vállukat vonogatták. Két apartman ház lakóit ismertük röpke beszélgetések nyomán, egyik se ünnepelt, a pulykára csak rázták a fejüket.

LondonFashion 2016.11.26. 11:36:16

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Főgebra: @Csodabogár: Miutan elolvastam a kommenteket, tovabballtam es nezegettem a tobbi hireket a facebookomon, ketto poszttal lejjebb a TEENVOGUE!!! (nem vagyok tini mar kozel sem, de foglalkozasi artalombol kovetem) tette fel ezt a par perces videot. Pont arrol szol, amit ti is mondatok:
video.teenvogue.com/watch/the-real-history-of-thanksgiving

P.Elliot 2016.11.26. 12:11:16

Joreggelt mindenkinek. Csak gyorsan szolok hozza mert ma egy nagyon mozgos napom lesz, legalabbis reggel, sokfele kell mennem intezni dolgokat.
Csak egy gyors valaszt, a Halaadas masik verziojara, igazan almelkodnom kell hogy ennyire kicsavartak , vajon miert van az hogy ha amerikarol van szo akkor tele van a sajto rosszindulatu hirekkel, torzitasokkal. Pontosan ezert nem is szentelek ilyesminek idot.

Meghalt Castro? Meg hireket sem neztem, na, lesz akkor unnep a kubaiaknak, ismerem oket, nagyon sokkal dolgoztam is egyutt, mely gyuloletet ereztek Castro irant, nagyjabol ugy ereztek mint odahaza Rakosinal annak idejen illetve melyebben. Rettento amit meseltek hogy mifele naluk otthon az elet, na, ha nem fogjak oket olyan szigoruan tobbe akkor onnan is fognak jonni illegalisok rengetegen.

P.Elliot 2016.11.26. 12:26:40

@Dikusz: Mi van ebben faxni? Unnep van, sot a legnagyobb amerikai unnep, nagyobb a karacsonynal, szeretem megunnepelni, altalaban minden unnepet.
Egyebkent semmi faxni, egy egybesult pulyka, egybesutve azert jo mert nem szarad ki mg jobban lehet szeletelni, melegebb is marad, es koritesek.
Ja, tudom, jol nez ki az asztal de tudod hogy miert? Feher szinu, azert, a feheren nagyon jol mutat minden, mint ahogy feher abroszon is, semmi mas nincs az asztalon ami faxnis lenne mint a sok ennivalo de nem is sok, mert csak koritesek, kiegeszitesek.
Egyebkent hogy visszaterjek a feher szinre, nalam az egesz hazban feher butorok vannak mert nagyon szeretem ezt a szint. Maga a konyha is feher, a furdoszobak is.
Majd jovok delutan vissza de sok intezkedni valom van. Gusztak a masik pulykak fotoi, vajon az a narancsos milyen fuszerrel lett keszitve? Majd kifaggatom a tulajdonosat ha visszajottem. Edes kis foto az ahol a kisbaba cumisuvege is ott van az asztalon, az az o ennivaloja.
Mentem, nem szivesen mert meg az orvoshoz is be kell ugranom mert fogyoban a gyogyszerem/ pajzsmirigy/, a jovo heten nem akarok ezzel is vacakolni....

2016.11.26. 12:47:09

@tanato: Mna, akkor sok kubai családnál előkerül az a bizonyos sok éves pezsgő, amit arra spájzoltak, amikor valahogy, de megszabadulnak attól a majomtól.
Kérdés, milyen rendszert kapnak a nyakukba? Mivel hagyták végelgyengülésben elpusztulni, nem valószínű, hogy sokat változna a rendszerük, legfeljebb enyhül valamit.

2016.11.26. 12:47:51

Ja, és persze, Happy Thanksgiving! mindazoknak, akiket érint. :)))

Dikusz 2016.11.26. 13:15:10

@P.Elliot: Remélem nem hitted azt, hogy negatív értelemben írtam a faxnit, ha félreérthető voltam, akkor elnézést kérek.
A faxni nem jó kifejezés, én inkább arra gondoltam, hogy sokféle, gazdag ételválaszték van az asztalon. A fehér terítékben igazad van, mindenféle díszítés jól mutat rajta. Én is szeretem a szépen feldíszített asztalt, csak valahogy nem olyan az összhang, mint amit elképzeltem. Ehhez is, mint sok máshoz, nem kell más, csak egy kis fantázia. Sok olyan ismerősöm van, aki egyszerű, és mégis szép díszeket tud varázsolni az ünnepi asztalra, nekem nem szokott sikerülni.

Amit kérdeztél a narancsos pulykához: én ugyan nagyon ritkán készítek pulykát (bár itthon legalább annyian szeretik, mint a csirkét), de sütöttem már narancsos kacsát. Azt hiszem, hogy hasonló a fűszerezése (többek között): szegfűszeg, rozmaring, kakukkfű, fehér bor. Én tettem hozzá egy almát is.

M. Péter 2016.11.26. 13:29:12

@Pink Petsch: Jelenleg az öccse az elnök, de ő is már 85 éves. A forradalom 5 vezetője közül már csak ő él, a halála után egy fiatalabb generáció fogja átvenni a vezetést.

2016.11.26. 13:47:19

@M. Péter: Jaja, hát mondhatni nem Raulé a jövő ... nem is rá gondoltam a következő rendszer kapcsán, hanem a másodvonalasokra ... arra a bizonyos "fiatal" generációra (ha lehet annak nevezni a 60 és az elmúlás közötti gárdát).

Csodabogár 2016.11.26. 13:48:32

@Pink Petsch: Nem hiszek nagy változásokban a kubaiaknál, hiszen már évek óta az öccse uralkodott, gyakorlatilag. Trumptól sok jót nem várhatnak, szóval egyelőre még semmi eget rengető nem lesz, ahogy én látom.

gabors 2016.11.26. 13:54:49

nagyon jo kepek egeszen megeheztem .... de ez a haladas dolog 25 eve utan sem fer a fejembe .... minek adnak halat hogy sikerul kiirtani az oslakosokat ???? foleg hogy ezt az egeszet Lincoln talalta ki jo sok szaz evvel kesobb !!!

mindegy is mert Castro vegre pokolba ment tegnap ejszaka ..

gabors 2016.11.26. 13:57:25

“Socialismo o Muerte” vegre eldolt Muerte !!!

2016.11.26. 14:11:54

@Csodabogár: Szerintem sem, gyakorlatilag csak átöröklődött az öccsére az egész rendszer. 5 éven belül az is kinyúvad, és akkor végre jöhetnek a "fiatal" 60-asok "reformálni" :DDD Olyan 50 éven belül talán eljutnak a kádári gulyáskommunizmus szintjére. :DDD
Ez van, ha egy diktátort hagynak ágyban párnák közt megdögleni, és nem kötik fel még időben, a rendszere túléli.

M. Péter 2016.11.26. 14:17:38

@Csodabogár: Ha a kubai kormány engedélyezi, hogy Trump szállodákat építsen Kubában, akkor nagyon gyorsan javulni fog a viszony.

gabors 2016.11.26. 14:50:00

@Csodabogár: Ceaușescu is igy gondolta :-)

SzZoole 2016.11.26. 15:51:51

@M. Péter: talan akkor lehetne gyors felemelkedese Kubanak,ha az USA 51. tag allama lenne,talan.....

gabors 2016.11.26. 16:13:22

@Zoole[uk]:
"talan akkor lehetne gyors felemelkedese"

10 eve voltam ott ... semmi esely gyorks felemelkedesre..... minek egy 20 millios koldus allam !!!

es mint lathato Mo-i pelda hogy a fejekbe vert mentalitast meg egy ket generacio sem tudja visszaforditani... 60+ ev !!! Mo-on ~45 ev volt csak ...

SzZoole 2016.11.26. 16:23:33

@gabors: nem tudom,azert irtam,hogy talan.....

Azert nincs 20 millio lakos Kubaban,11-12 milliorol olvastam,az meg nem olyan suru 110 ezer m2-re.
Szerintem a turizmussal hamar felepulne Kuba.

gabors 2016.11.26. 16:33:04

@Zoole[uk]: igazad van csak saccoltam a 20-at megneztem a google-on 11 korul van ...

" turizmussal hamar felepulne Kuba. " az mar volt 10-eve is foleg europaiak .... csomo szalloda Varadero-n de abbol csak a multik meg a komcsi apparatus gazdagodik ... nem a 11 milllio kubai....

Vannak gyonyoru reszek foleg az orszag deli reszen amiben lehet valami...

De ott van a szomszedos szigetek Dominican Republic/Haiti vagy Jamaica tele turistaval azok sem emelkedtek fel sehova....

Van egy viszonylag jol kepzett reteg (akik meg ott maradtak) azok esetleg felemelhetik az orszagot ....de ketlem

SzZoole 2016.11.26. 16:39:05

@gabors: kar erte,pedig egy igazi subtropusi ekszerdoboz:)
Ahogy olvastam nem is nagy a teli-nyari homerseklet ingadozas es nincs tul hideg/meleg.Azt viszont nem tudom mennyire olcsobb a korulotte levo turistaparadicsomokhoz kepest.
Mindenesetre el tudnek ott elni:)

gabors 2016.11.26. 16:48:55

@Zoole[uk]: "ingadozas es nincs tul hideg/meleg"

En elkovettem a hibat julius utolso heteben erkeztem es KURVA meleg volt pedig valamennyire hozza voltam szokva a New York 35 fokokhoz is ....tel az tenyleg nincs ... de hurrikanok annal inkabb..

Es este sem nagyon hult le ... mivel helyieknel laktam A/C nem volt de igy legalabb igazi kubai eletet is lattam mint NEM turista ... akkoriban eppen jegyrendszer volt de dollar nelkul meg jegyre sem volt hus .... (gyogyszer) meg aram sem mindig ... Havanna belvarosban szo szerint romos berhazak voltak egy ket Patyomkin epuletet leszamitva..

De lehet most valamivel jobb a helyzet.

Voltam mas szigeteken pl Barbados gyonyoru modern normalis viszonyokkal persze joval dragabb is ...

SzZoole 2016.11.26. 16:58:03

@gabors: akkor mar inkabb Jamaica:)
Ismerek es dolgoztam egyutt jamaicaiakal,mutattak jo par kepet es videot,mindenki happy volt

2016.11.26. 17:15:48

@gabors: Ceausescut kivégezték, puccsal egybekötött népi lincsünnepély keretében, ez a disznó meg ágyban párnák közt ... ez egy kis különbség ;))) A rendszernek változnia kellett, ugyanis abban a közhangulatban, ha az illető másodvonalas elvtárs-urak nem változtattak volna, akkor rohadt gyorsan követhették volna a Géniuszt és b. nejét. Kubában ezt semmi sem indokolja. A floridai kubaiak buliznak, az otthonmaradottak meg csak zsaluk mögött.

SzZoole 2016.11.26. 18:34:11

@diggerdriver: ez ebresztett most delutan?:)))

gabors 2016.11.26. 18:47:02

@Zoole[uk]: Igen ... voltam ott is 4x elso fonokom is Jamaicai volt a turista helyek kiralyok de azert eleg veszelyes mondjuk Kingston ... vagy barmelyik varos egy feher europainak .... nekem jo dolgom volt mert mindig helyiekkel mentem fonokomon keresztul mindig volt helyi kiserom ... akik tudtak hova erdemes menni igy nem voltam celpont sem ...

Negril peldaul az egyik legcsodalotassabb hely ahol voltam .... (Costa Rica nyugati partja talan vetekszik vele) ... ja a zene a kaja is kiraly !!

gabors 2016.11.26. 18:50:06

@Pink Petsch: "Ceausescut kivégezték, puccsal egybekötött népi lincsünnepély keretében"

ezt kb tudjuk tul sokat meg most sem lehet tudni hogy mi is tortent ...
amire celoztam hogy Cau egeszen addig nem hitte el hogy mindennek vege amig az elso golyot beszedte ... a feleseget kulon fejbe kellott lonni annyira nem akart meghalni....

SzZoole 2016.11.26. 19:17:59

@gabors: van egy haverom Dominic,nagyon erdekes srac,derekeig ero raszta haja van,tejcsoki szinu bore es jeg kek szinu szeme,Na Ö kb ugyanezeket mondta nekem:)
Ha akarunk menni ad egy kontactot aki segit ott nekunk.
Talan majd egyszer....:)

tanato 2016.11.26. 20:00:48

Trump üdvözölte az eseményt és reméli hogy KUba visszatér a demokratikus államok közé.Nem lepne meg ha Putyinnal megbeszélvén Kuba visszatérne az USA érdekszférába cserébe K-Európáért..A kubai lakosság feltehetően örülne/kivéve az elkötelezett Castró és Kommunista funkcionáriusokat/

2016.11.26. 20:23:11

@gabors: Jah, szívós két vén szarházi volt, az már biztos!

2016.11.26. 20:25:40

@tanato: Már megint a közmondásos pesszimizmusod. Gondolod, az EU lemond a keleti piacairól Putyin kedvéért? Arra gondolni sem merek, hgy politikai érdekszférára gondoltál...

2016.11.26. 20:32:06

@gabors: Ja, meg hogy mi is történt? A kivégzés, az tuti. A miértje meg? Áááá, rengeteg a konteó e kérdésben az országban, drága barátom, kezdve azzal, hogy ki sem végezték őket és jeleneleg Argentínában élnek egészen a gyíkemberekeig.
Viszont az azóta eltelt időt és eseményeket ismerve, 99,99%, hogy azért kellett napok alatt kivégezni a két mocskot, hogy az átállás minél zökkenőmentesebb legyen, hogy a másodvonalbeli elvtársak különösebb cécó nélkül rukkoljanak az első vonalba. Egy életben levő Ceausescuval, aki mindegyiket úgy ismerte, mint a tenyerét, egy szabályosan megrendezett bírósági tárgyalás, amely hónapokig, ha nem 1-1,5 évig is elhúzódott volna, és ahol sok minden kiderült volna ... na, az volt az elvtárs-urak rémálma. Semmiképp sem történhetett meg.

tanato 2016.11.26. 20:43:29

@Pink Petsch: Ez csak egy hipotézis.A világ újrafelosztása.

2016.11.26. 20:46:32

@tanato: Amelyből Európa kimarad? Ugyanmár ... kevesebb hollywoodi film, több józan ész. ;))))

tanato 2016.11.26. 20:50:51

@Pink Petsch: dehogy marad ki,lehet elosztják újra a nagyok,de ez is csak feltevés,bármi lehet.Néhány év múlva okosabbak leszünk/osztrák,francia választások,Trump aktivizálódása stb./

2016.11.26. 21:01:27

@tanato: Oké, akkr lesz megint anschluss ... az fasza :DDD

2016.11.26. 21:03:53

@tanato: De most komolyabban .. be vagy szarva, mi, hogy újraépül a fal? Nem. Too soon ... a történelem ugyan szokta ismételni önmagát, és talán egyszer majd tényleg újraépül a fal, de ezek az önismétlések nem egy nemzedéknyi idő alatt következnek be.

tanato 2016.11.26. 21:09:25

@Pink Petsch: Úgy legyen!De először is lássuk Kubát merre megy,marad e egypártrendszerű kommunista diktatúra vagy máshová fejlődik?

2016.11.26. 21:17:51

@tanato: Kényes az egyensúly, most hogy az a félbolond nyert az USA-ban egy fokkal még kényesebb ... durván beleavatkozni, holmi újrafelosztással, pláne politikaival, beláthatatlan következményekkel járhat. Putyin egy seggfej oligarcha, de nem hülye.
Kuba meg ... nem hiszem, hogy máról holnapra megszabadul az egypártrendszerétől, pláne, amíg Raul életben van. Aztán, ha azt is elviszi a fene, akkor a kétesélyes: az elvtársak vagy megegyeznek, vagy nem ;)

tanato 2016.11.26. 21:45:36

@Pink Petsch: Remélem azért a kubai lakosság mihamarabb felszabadul

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.26. 22:12:50

@P.Elliot: igen remek tradicionalis menu es igen ilyenkor egyben szoktuk, stuffing mehet bele is melle is
zoldbab stb edeskrumplit hianyolom cask:) termeszetesen a tobbi korites /koret/ tokeletes
nagyon OK-s, perfekt halaadas napi asztal
gartulalok:)
/azert remelemm egy uveg feherbor is volt nem cask narancs meg pepsi:)?

2016.11.26. 22:12:52

@tanato: Nem hiszem, hacsak a jelenlegi vezetőségben nincs két erősebb marakodó klikk, amelyek a bátyuska halálát kihasználva, félreállítják az öcsikét, így -ha még létezik egyáltalán kubai ellenállás, és nincsenek mind Floridában-, akkor zűrzavarban tehetnek esetleg valamit. De ha marad a status quo, és a vezetőség egységes, akkor fújhatják.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.26. 22:13:23

@gabors: ez sosem fog a te fejedbe ferni....

macamuca [IHUN] 2016.11.26. 22:19:41

@tanato:
A "lakosság" holnap is pont úgy fog élni, mint tegnap: Raul volt a góré tegnap is, ő lesz holnap is..., meg még 5-10 évig...
Utána következnek a "fiatalok"=mostani 60+ korosztály. Ők még kb további sacc 25-30 évig ellavíroznak úgy, ahogy tanulták...
Tehát a következő 30-40 évben naaagy változás nemigen várható. A Miamiban/USA-ban élő kubaiak örömétől függetlenül.
(Fidel életében éppúgy jelen volt az amerikai-orosz ellentét, annak mint a jelenben, illetve a jövőben várható, tehát ez /Trumptól, Putyintól függetlenül/ nem számottevő ok arra, hogy miért is változzon hatalmasat /pláne gyorsan.../ Kuba politikai-társadalmi-stb rendszere: a rendszer működtetői ugyanannak az "iskolának" a tanítványai.... Mo-on ugyanez a helyzet...)

tanato 2016.11.26. 22:25:44

@macamuca [IHUN]: Egy dolog kell/ene/ a változáshoz,a szabad utazás joga.Na meg egy reformkommunista pártellenzék.

macamuca [IHUN] 2016.11.26. 22:30:57

@gabors:
A saját újrakezdésük sikeréért adnak hálát.
Hogy mi volt az ára (oslakossag kiirtasa), már más sztori..., ami amúgy Kolombuszékkal kezdődött, jóval korábban.
Amúgy ilyen alapon a karácsony is megkérdőjelezhető: a szeretetet hirdető pasi szülinapját ünnepeljük (ráadásul világszerte ünnep, nem csak egy hatalmas ország saját ünnepe), akinek nevében jóval több embert megöltek... (nem csak nem-keresztényeket).
Hasonló logikával megközelítve a legtöbb (ha nem mind...) ünnepet hagyni kéne a francba. (pld aug.20.: István hány ember haláláért felelős? Vagy a Bastille lerombolása? Stb).

2016.11.26. 22:36:06

@macamuca [IHUN]: Khm, különös tekintettel arra, hogy a csávó valamikor márciusban született (már az a fazon, akiből később kultúrhéroszt csináltak Jézus néven), és csak azért lett a karácsony megünneplése decemberben, a téli napforduló időszakában, hogy a "pogányokkal" könyebben lenyelessék a rizsát . Politika alapfokon ;)))

macamuca [IHUN] 2016.11.26. 22:37:11

@tanato:
Ez már 2 dolog :D
A rendszer alapvetése a zártság (=nincs személyes!!! tapasztalaton alapuló összehasonlítás) és a (kifelé) egység.
Ha e kettőt borítod..., na, ezt nem fogják hagyni a rendszer működtetői. Akiket fentebb említettem...
Minden más álmodozás: Ha....
Nincs "ha": ha pöcsöm lenne, fiú lennék. Nincs. Lány vagyok.
Egyszerű, még ha kegyetlen is (értve a kubai helyzetre, lány mivoltomat nem tekintem kegyetlen állapotnak :D)

macamuca [IHUN] 2016.11.26. 22:40:09

@Pink Petsch:
Pontosan.
(érdemes összevetni a keresztény ünnepek időpontját és jellegét a korábban népszerű/elterjedt hitvilág ünnepeivel, azok mibenlétével...)

P.Elliot 2016.11.26. 22:41:50

@Dikusz: Na, majd megnezem, koszonom a receptet, pulykabol nemigazan csinaltam meg mast csak sutve.

macamuca [IHUN] 2016.11.26. 22:43:08

@Pink Petsch:
(amúgy ez az egyistenhit-dolog Amon Re óta vastagon politika :D , mecsoda meglepi :D )

P.Elliot 2016.11.26. 22:44:53

@hagyma: Volt zoldbab es edeskrumpli is. A narancs es pepsi a ferjemnek, lanyomnak es vejemnek volt, ok nem szeretik az alkoholt, nekem, illetve a tobbieknek volt feher olasz bor es kaliforniai voros.
Pezsgot nem szoktunk csak karacsonykor, illetve csak en.

2016.11.26. 22:46:24

@macamuca [IHUN]: Hm, foglalkoztunk a kérdéssel -no meg a módszerrel- anno, a politikatörténeti kurzuson, mint a hatalomgyakorlás és a manipuláció egyik alapvető, leggyakrabban használt eszközével ;))). (Tkp. ez volt a legismertebb példaként említve).

gabors 2016.11.26. 22:50:28

@Pink Petsch: "és jeleneleg Argentínában élnek egészen a gyíkemberekeig. "

na latod a gyikemberek Argentinaban elnek .... (de mar meghaltak volna amugy is .. nem voltak mar ifi-klubba valok mikor leggepulkaztak oket 26 eve :-)

gabors 2016.11.26. 22:54:24

@hagyma: mint nagy es echte amerikai mond mar el itt hogy mi faszert adnak halat ..

azert hogy gyorsan sikerult kiirtani a benszulotteket ???

Nem teljesen jott az sem ossze, meg most is ott ugra-bugralnak az olaj csovezetek korul ahelyett hogy a magyar lo tenyesztest segitenek valami dakota kozmondassal .....

gabors 2016.11.26. 22:56:36

@macamuca [IHUN]: igy igaz !!! jol mondod ... az osszes ilyen "nemzeti" unnepet kellene hagyni francba ...:-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.26. 23:02:03

@macamuca [IHUN]: azert tegyuk hozza az indianok sem akartak a beket /ami valahol ertheto/ de meguszhattak volna olcsobban is
dehat amerikara szukseg volr es hat Europa fedezte fel nem az indianok europat
ez van

P.Elliot 2016.11.26. 23:03:39

@macamuca [IHUN]: Jol latod, attol hogy Castro meghalt, nem fog marol holnapra valtozas lenni, meg akkor sem ha a testvere is meghal, szerintem mar megvan az utod is hogy ki lesz, az oroszok nem fogjak hagyni hogy csak ugy kicsusszanak a markukbol, lesz ott igergetes, fenyegetes de azert azt nem hiszem hogy vegtelensegig ilyen nyomorban tarthatjak azt az orszagot. Ismertem kubaiakat aki mar nagyon regen itt laknak, azok kozott nincs ilegalis mert ha valaki at tud szokni akkor azonnal kap politikai menedekjogot.
Furcsa hogy azok kozul tudtam olyat aki evente latogatott haza, igaz hogy itt elt akkor mar vagy 30 eve de mint mondta ugy szallt repulore hogy felt hogy mi van ha nem engedik vissza? Hogy belekotnek, 1 emberert nem fog Amerika haborut inditani, plane hogy szuletett kubai. Aztan ismertem olyat aki nem ment haza mert nem engedtek be, illetve halalosan biztos volt hogy azonnal le is ultetnek, ezek csak nehany evet voltak akkor meg kinnt.
Castro viszont nem szolt bele abba hogy penzt kuldjenek az itteniek a rokonoknak tehat ezek tamogattak az otthoniakat. Az a no akirol eloszor irtam az valahol valami videki kis varosban elt, azt mondta hogy hihetetlen nyomor volt odahaza, ehen nem haltak de orvos es gyogyszerek nagyon kezdetlegesen voltak csak, o is azert disszidalt mert nem akart ott ragadni. Sajnos arra mar nem emlekszem hogy hogy szokott at.
O meselte hogy amikor a tavolabbi/ Havannatol/ varoskajaban elo fiutestvernek mondta hogy vesz neki egy biciklit mert nemhogy auto de meg olyasmi is nagy dolog volt, a testver remulten mondta hogy ujat? Isten mentesen, azert meg meg is olnek s persze elvennek tole, egy regit, rosszat, koptottat, jo az neki, bekeben akar elni.
Mondta a no hogy mekkora fajdalom volt neki hogy ott kellett hagyni a testveret es annak a csaladjat amikor hazajott hogy mennyire szerette volna elhozni onnan de egyszeruen nem lehetett pedig mindent megnezetett, meg ugyvedtol/ kubai/ is kerdezte hogy mi a modja.
Talan majd most de mar o is idos lett. Tamogatta oket persze es mondta hogy ket tomott boronddel indult utnak mindig es ugy jott haza hogy csak a kezitaskaja volt nala, otthagyott mindent, meg a borondot is hogy segitse oket. Mindig konnyezett amikor meselt roluk.
Egtebkent megneztem volna az elo Castro pofajat hogy mit szolt volna eleteben ha latja az oromujjogo kubaiakat itt Miamiban. A teve mutatta a Moszkvai kubai kovetseget, az emberek viragcsokrokat tettek a keriteshez, gyaszoltak. az oroszok. Jo kis agymosas.

Csodabogár 2016.11.26. 23:33:48

@macamuca [IHUN]: Minden esetre karácsonykor azt lehet ünnepelni, hogy megint hosszabbodnak lassan a napok. Eredetileg is a téli napforduló, dec. 21 volt a pogány ünnep eredete. De nekem semmilyen ünnep nem alkalom arra, hogy extra sokat főzzek süssek és halálra egyem magam. Ez fiatal koromban is így volt. Gyerekkoromban persze voltak a hagyományok, de én ezt kalandozásaim során szépen elhagytam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.27. 00:03:11

@gabors: sajnos a stilusod es a szohasznalatod miatt, nemigazan kivanok tarsalogni veled
/annyit mreg utoljara, az amerikaiak lenagyobb unnepe a karacsony elott,, ne kerdojelzd meg magyarkent, mia "faszt " unnepelnek
reszemrol ennyi
bekes katacsonyt / ha unnepled/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.27. 00:03:15

@P.Elliot: akkor megnyugodtam, es orulok, hogy vannak magyarok itt akik ilyen szepen megunneplik a halaadast:)

Jossarian 2016.11.27. 00:03:21

Egy offot azert en is elengednek, alig valasztottak meg Trumpot es maris meghalt Castro. Biztos nem veletlen!!! ahogy Bodocs Tibi mondana :).
On, jo etvagyat a pulykakhoz es boldog unnepet mindenkinek!

P.Elliot 2016.11.27. 00:09:21

@hagyma: Akiket magyarokat ismerek azok mind megunneplik a Halaadast. Sok kozuluk meg azt koszoni meg hogy itt lehet.
Hogy is lehetne nem megunnepelni ha be akarunk olvadni az orszag szokasai, unnepei koze. Ha mas orszagban elnek akkor azok unnepeit unnepelnem, miert is ne?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.27. 02:15:47

@gabors: "mint nagy es echte amerikai mond mar el itt hogy mi faszert adnak halat .. "
Hat nem tudom, de szerintem nem kell "echte" amerikainak lenni ahhoz, hogy az ember meg tudja latni azokat az apro "blessing" -ket, amelyek hozzasegitenek ahhoz, hogy az eletre ne ugy nezzunk, mint egy szukseges rosszra, amit "tul kell elni", hanem meg tudjuk latni a sok-sok pozitiv dolgot, ami velunk tortenik. Ezert mind ha'la'sak lehetunk :)
Meg a nagyon ok pszihomokusok is mind azt mondogatjak, mennyire jo a lelkunknek, ha kepesek vagyunk erre :)
www.psychologytoday.com/blog/what-mentally-strong-people-dont-do/201504/7-scientifically-proven-benefits-gratitude

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.27. 07:48:29

@P.Elliot: de ne pl ide akartam jonni, nem mashova:)
nejem amerikai, ma mar a halaadas az en unnpem is
1-2 evig nem volt fontos a kezdetekkor /a pulykaert sem rajongok amugy/ de majd 20 eve itt elek,unnepemme valt a katacsony es a husvett mellett lett egy 3-ik
raadasul meg hazasdok sem voltunk a nejemmel es pont thanksgiving napjan ismertem meg a csaladot es ok engem
ez jelentett olyan 30 embert
es ott hangzott el eloszor
Welcome to the Family
ez itt nagyon sokat jelent
karacsonyra azert sonkat sutok nem pulyka less:)

DieNanny CH 2016.11.27. 07:53:50

@Pink Petsch:

Tényleg: vannak/voltak gyerekeik?

DieNanny CH 2016.11.27. 08:00:01

@gabors:

"mint nagy es echte amerikai mond mar el itt hogy mi faszert adnak halat ..

azert hogy gyorsan sikerult kiirtani a benszulotteket ??? "

Így belegondolva: van olyan magyar nemzeti ünnep, ami egy hálaadásnak fogható fel? Mert szinte az összes szinte valamilyen vereség, halálhoz kapcsolódik.
Március 15, október 23. Még talán aug. 20 - ugye István megkoronázása, de - ahogy Mucus írta - ő meg milyen sok pogányt irtott ki.
Most akkor legyünk büszkék István tetteire, vagy ne?
Ha nekünk jogunk van büszkének lenni, akkor az amcsiknak is van joguk büszkének lenni, nem? Hiszen elősegítette az ország létrejöttét.

2016.11.27. 08:41:22

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Jah, három, két fiú Valentin és Nicu meg egy lány Zoe. Nicut nagyon utálta a nép, amolyan aranyifjú volt. Ma már csak Valentin él. Ő, ha jól tudom, sosem foglalkozott politikával, atomfizikusként dolgozott, vagy talán még ma is dolgozik (? ebben nem vagyok biztos, olyan jó 60-as lehet már).

gabors 2016.11.27. 09:14:19

@Zsuzsi65: es ehhez egy unnepnapot kell beiktatni ??? ugyan mar... ez inkabb egy bunbocsanat mint haladas ... de mindenki ugy el ahogy akar es tud

gabors 2016.11.27. 09:15:51

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: egyet ertek

"Most akkor legyünk büszkék István tetteire, vagy ne?"

nincs sok ertelme foleg mert a mai magyaroknak nincs sok koze hozza ... :-)

gabors 2016.11.27. 09:25:00

@P.Elliot: "Az a no akirol eloszor irtam az valahol valami videki kis varosban elt, azt mondta hogy hihetetlen nyomor volt odahaza, ehen nem haltak de orvos es gyogyszerek nagyon kezdetlegesen voltak csak, o is azert disszidalt mert nem akart ott ragadni. "

Igy igaz sajat szememmel lattam a 90-es evek legvegen, pedig en is csak egy kommunista orszagbol valo voltam es meg nekem is nyomornak latszott a magyar (vagy akar roman) falu az semmi ahhoz kepest ahogy a kubaiak eltek foleg videken de meg a fovarosban is. en mar kicsit regen voltam lehet valamivel jobb most de ketlem ...

en egy viszonylag jobban elo felso tizezernek mondott tanultabb valakit latogattam meg aki par evvel kesobb maga is atszokott az usa-ba azota jol el....

gabors 2016.11.27. 10:30:35

"@macamuca [IHUN]: azert tegyuk hozza az indianok sem akartak a beket /ami valahol ertheto/ de meguszhattak volna olcsobban is"

Ez igazan jo egy illegalis bevandorlotol :-) \

hagyma.blog.hu/

gabors 2016.11.27. 10:51:25

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Ha nekünk jogunk van büszkének lenni, "

erre semmi jogunk buszkenek lenni sot ha valaki keresztenynek hiszi magat akkor plane ... en nem de ettol fuggelenul csak Szoreny/Brody fele tortenelem tette buszkeve erre a "magyar"okat

blackhairlady 2016.11.27. 17:13:36

@P.Elliot: Nagyon szep a teriteked, az etelek pedig csodasak :)
Mi az iden eloszor etteremben talalkoztunk a rokonokkal, nagyon jo volt, isteni kaja, jo beszelgetes, orulok, hogy vegul is igy dontottunk.

blackhairlady 2016.11.27. 17:15:11

@tanato: Obama mar megkezdte a nyitas Kuba fele, szerintem jovore mar lesz szabad utazas, legalabbis az amerikaiak reszerol.

blackhairlady 2016.11.27. 17:28:02

@gabors: unnepek nelkul nagyon szurke lenne az elet szerintem, ha masert nem, hat azert jok, mert a csaladnak apropot adnak, hogy megalljanak egy picit, osszejojjenek, kicsit szebben feloltozve megtorjek az egyhangusagot. Szerintem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.27. 20:44:26

@blackhairlady: nem kell vele foglalkozni vadliberalis
hogyne lenne szuksegunk ra
mennyivel szegenyebb lenne a vilag / jo resze/ karacsony es husvet nelkul es amerika /;mellesleg canafa es kisebb orszagok/ a halaadas nelkul
vannak meg un forradalmi unnepek marc 15 okt 23, itt jul 4, de az igazi bensoseges kereszteny unnepek azok ezek, sot hast a halaadas az fuggetlen a vallastol, ettol meg itt nagyobb unnep is mint a karacsony
halistennek meg nem a liberalisok mondjak meg, less -e thanksgiving vagy karacsony

P.Elliot 2016.11.27. 21:54:26

@blackhairlady: Etteremben eletemben egyszer probaltam a Haladast mint meghivott, jo volt az biztos de valahogy hianyzott belole az otthoni kornyezet, az hogy igazan sokaig eluldogeljunk egymas tarsasagaban. 3 unnep az amihez ragaszkodok hogy otthon legyen, husvet, karacsony es halaadas. A tobbi etteremben is jo.
Meg szeretek ra keszulni, nekem nem faraszto a bevasarlas hozza, akkor sem volt amikor dolgoztam, a fozes sem, szorakoztat.
Ennel csak az szorakoztatott a jobban hogy amikor a lagerben voltunk egyszer foztem toltott kaposztat hus nelkul, meg akartam kinalni vele egy tarsunkat aki nem evett hust de imadta a savanyu kaposztat. Hiszed vagy nem aki megkostolta meg nem mondta volna hogy nincs a toltelekben hus, az elso kostolasok meglepetese utan mar direkt kostoltattam massal is, abszolut husos toltelek ize volt.Soha tobbet ugy nem sikerult tobbe pedig vegetarianus baratoknak akartam fozni. Nem tudtam hogy hogy csinaltam, arra emlekszem hogy sok bors, fokhagyma es paprika is volt benne es sok tojas a rizs mellett. De hogy meg mi es hogy, nem tudtam visszahozni a veletlen modszert.
Na, az ilyesmi szorakoztat, krealni valamit amitol a vendeg meghokken hogy ez mi. Mitol lett ilyen.

tanato 2016.11.29. 21:32:04

@blackhairlady: Én is ebben bízom ,a lassú de észrevehető erjedésben.Ismerek egy pár kubait bízom hogy jobb életük lesz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása