oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 10. 06:42,  Százezer forintos kérdés: nem csak a pénzről szól 229 komment

2016. november 10. 06:42 Határátkelő

Százezer forintos kérdés: nem csak a pénzről szól

Nemrégiben felvetettem itt a blogon, hogy ti vajon hazatérnétek-e Magyarországra (vagy: maradnátok-e), ha 100 ezer forinttal többet ajánlanának, mint a legutolsó fizetésetek volt? Több poszt is érkezett, erre a kérdésre válaszolt írásában Gabriella is, aki több szempontot is felvetett. (Akit egyéb írásai is érdekelnek, az látogasson el a blogjára, nem fog csalódni!)

Ha te is szívesen megírnád, mit gondolsz erről, ne habozz! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

forint_foto_pixabay_com_pix1861.jpg

„A kérdésre más blogbejegyzések böngészése során bukkantam - Külföldre távozásod után hazajönnél-e, ha az utolsó magyarországi béredet 100 000 forinttal megtoldanák? - engem is elgondolkodásra késztetett. 

Mind a férjem, mind magam kapásból adott válaszát azonnal tudtam (NEM), amiért mégis tovább morfondíroztam a dolgon az az, hogy ennél a pénzösszegnél jó néhány, a mi döntésünket erősen befolyásoló, sokkal fontosabb, egyéb tényező kerülne a mérleg serpenyőjébe döntéshozatalkor. 

Tisztában vagyok vele, hogy a pénz elengedhetetlen eszköz az élet működtetéséhez, egyben szeretném felhívni a gondolkodó Olvasók figyelmét: annyi minden apró dolog teszi sikeresebbé, szeretetteljesebbé, normálisabbá, mosolygósabbá, elviselhetőbbé a napjainkat! 

Egy udvarias gesztus a boltban, egy bók az életünk párjának, egy őszinte dicséret a gyerekünknek, egy elsőbbség megadása a forgalomban, egy lépés hátra egy vitás szituációban vagy egy segítő kéz elfogadása szerintem napsugarasabbá teszi a napokat, mint százezerrel több a fizetési jegyzéken. Lehet velem vitatkozni! 

A kérdés aktualitását egyébként természetesen az adja, hogy október utolsó 3 hetét Magyarországon töltöttük és begyűjtöttünk pár pozitív / negatív élményt. Leegyszerűsíteni a hazatérés kérdését arra a tényre, hogy több pénzt vihetsz haza havonta véleményem szerint hatásvadász dolog. Az apró dolgok ugyanis sokkal több erőfeszítést igényelnek; mindkettőnk nevében bátran állítom, hogy biztosan hamarabb hazatérnénk, ha ezen a téren találkoznánk valódi változásokkal. 

Következzen tehát néhány tapasztalat kis hazánkból a százezres kérdésre rezonálva! 

A cigaretta 

Számomra minden hazautazáskor az első orrbavágó élmény a dohányfüst - mindenhol az utcán. Bár a szabályok hasonlóak Austinban, mint a magyar városokban, itt kizárólag a szórakozóhelyek környékén látom és érzem a dohányzók és elhagyott csikkjeik tömegét. 

Lesújtó kerülgetni Magyarországon a szemüvegbolt, a gimnázium, a piac és a kórház bejáratánál posztoló füsteregetőket. Nem értem (segítsen, aki igen!), hiszen tudom, hogy nem szentek az emberek, megszegik a szabályokat itt is. 

Gyakran járok az egyetemi campus jó nagy területén, amely sok kis táblával hirdeti büszkén a füstmentességét; az elzárt területű építkezéseken dolgozókat leszámítva egyetlen egyszer sem láttam az elmúlt években dohányzókat sehol jártamban-keltemben. Ezzel szemben a debreceni egyetem főépületének bejáratánál közelharcot kellett vívnom míg átjutottam a bűzlő emberlabirintuson. 

Beolvadni a nyájba? 

A jövő generációjához kapcsolódik a másik döbbenetes élményem: fényes délelőtt iskolaidőben kis- és nagykamaszok csoportosan lófrálnak plázákban, parkokban, állomásokon! 

Számomra félelmetes a szülők és a tanárok felelőtlensége és szabályszegése ezen a téren. Mindegy, hogy hol és mivel (kivel) tölti délelőttjeit a gyermekünk? Vagy a szülők maguk biztatják erre a csemetéiket? Mit tanul meg az, aki a hétköznapi délelőttöket lógással / lebzseléssel múlatja? Nem akarok persze általánosítani, a szülőfalumban vagy kisvárosban nem volt ilyen tapasztalatom. 

Még egy személyes észrevétel az ifjúsághoz: ennyi EGYENruhába öltözött (fekete, térdnél kiszakított ceruzanadrág, tornacipő, fekete kabát) EGYENtáskát hordó, bedrótozott EGYENtelefonozó, EGYENszemüveges, EGYENsminkelt, EGYENbőröndöt maga után ráncigáló fiatalt nagyon rég láttam. 

Szégyen színes, normális ruhákban járni, eltérőt viselni Magyarországon? Mindenki beolvadni szeretne a nyájba? Nincsenek egyéni ambíciók? Az iskolaköpeny vagy egyenruha ciki, de az önként felvett unalmas és lehangoló látványt nyújtó ruhák nem? 

Mindenütt rendőrök 

Bármilyen településen járva egy (számomra) új ruhadarab is magára vont a figyelmemet: láthatósági mellények országa lett az én szülőföldem? Debrecenben aztán megvilágosodtam: járókelők megbeszélték az illetők sorsát: nemcsak rendőrök, forgalomban dolgozók, de valamennyi közterületen közmunkára beosztott ember viseli ezt a feltűnő ruhadarabot. 

Szintén nem tudok elmenni megjegyzés nélkül a mindenütt hemzsegő rendőrök (hatósági emberek) mellett. Erre szükség van? Ki vagy mi ellen? Miért? Hisz nincs szabálykövetés és betartás egyáltalán, attól, hogy a közelben posztol egy rendőr, senki nem érzi kötelességének pl. a kijelölt gyalogátkelőn való átballagást. Persze a rend őrének sem kötelessége figyelmeztetni a rendetlenkedőt. 

Rettegő emberekkel vannak tele a boltok, éttermek, templomok, piacok, hivatalok, pékségek, patikák, rendelőintézetek? (Könyvtárban és moziban nem jártam, de biztosan ott is óvják a... mit is??) 

Amerikában is sok rendőrt látni, ezt nem tagadom, de valahogy sokkal több bizalmam van hozzájuk fordulni (mint otthon), ha segítségre van szükségem. Itt nem találkoztam még az egyenruhát kioktató hangnemmel, lenéző magatartással, ok nélküli támadó fellépéssel, nyomdafestéket nem tűrő beszédstílussal beszennyező hatósági emberrel. 

Az alapvető udvariasság hiánya 

A mindennapokban hallott beszédstílus is igen megdöbbentett engem: bármely társadalmi szinten, bármely korosztály nyelvét igénytelenség, nyerseség és kirívóan sok durvaság jellemzi. 

Elképesztő állapotokra utal, hogy simán beszólhatsz a nálad idősebbnek, a tanárodnak, a feljebbvalódnak, az ügyintézőnek, s úgy látom, abban sincs semmi meghökkentő, ha amaz ugyanígy válaszol. 

Ugye hihető, hogy sokkal kellemesebb olyan közegben élni és mozogni, ahol ALAPVETŐ UDVARIASSÁGI ÉS ÍRATLAN VISELKEDÉSI SZABÁLYOKAT önként betartanak az emberek? (Nem a mindig ostorozott amerikai műmosolyra gondolok.) 

Szívfájdító volt a következő élményem is: betértem a debreceni Szent Anna-templomba, s miután a holmimat leraktam az egyik sarokban és leültem a padba, az ott tartózkodó idős hölgy kedvesen figyelmeztetett, hogy ne hagyjam hátra a kisbőröndömet / hátizsákomat, mert nem mindenki imádkozni jön be a templomba, mint jómagam. Szóhoz sem jutottam. 

Az üzletek és az eladók 

Hasonlóan bennem ragadt a szó akkor, amikor egy boltban az eladó közölte, hogy a leakasztott (felpróbált, de meg nem vásárolt) ruhadarabokat nekem kell visszavinnem a helyükre

Mellbe vágott azért, mert ebédidő környékén válogattam a felpróbálandókat és abban a félórában az alkalmazottak csak arról tárgyaltak, ki mikor mehet ebédelni, miért van már Kati olyan sokáig, kinél van a kulcs a pihenőhöz és egyetlen vevőt nem szolgáltak ki, nem segítettek senkinek. 

Mellbe vágott azért, mert az én próbám (és az ő ebédjük) után sem más vevőkkel foglalkoztak, továbbra is a szócséplés, körömreszelés és tétlenül álldogálás volt a legfontosabb feladatuk

S mellbe vágott azért, mert Austinban nem ehhez vagyok szokva, itt alapból nem kell visszarakni a felpróbált, de be nem vált darabokat, mivel erre van alkalmazott. 

Kivétel nélkül ő jön oda hozzám, hogy segítsen lerakni a vállfákat, miközben mosolyogva megkérdezi miben segíthet még és megköszöni a vásárlást / reméli, hogy legközelebb találok valamit. 

Jobb oldal és bal oldal 

Vicces vagy inkább lesújtó a következő történet. A debreceni nagyállomás aluljárójában a peronokhoz vezető lépcsők mellett új táblákat vettem észre: egyik oldalon JOBB OLDAL, a másikon BAL OLDAL felirattal. 

Ezek helyén korábban valódi információt hordozó kijelzők álltak: milyen típusú vonat, hánykor, hová indul - ezeket én mindig használtam, hisz ha futva értem az állomásra és nem volt már időm a csarnokban megnézni a kijelzőt, akkor futás közben simán leolvashattam melyik vágányhoz kell tartanom. Ehelyett most azt tudom elolvasni, hogy jobb és bal oldal! Fantasztikus! 

Vonattal közlekedő átlagember nem tudja melyik a jobb és a bal keze? Ezt neki táblára ki kell írni? Ha nem tudja megkülönböztetni a kezeit, akkor el tudja olvasni ezt egy táblán? Nem tudom, hogy kínomban vagy szégyenemben kéne nevetnem?! 

Remélem az írás hangvételéből érezhető, hogy nem „majd én megmondom a tutit okoskodásként” vagy ostorozásként szánom ezeket a gondolatokat, sokkal inkább fáj a szívem mindazokért, akik nap mint nap szembesülnek ezekkel. 

S talán azért is érdemes leírnunk és elolvasnunk a hasonló tapasztalatokat, mert nagyon sok dolog RAJTUNK (a hétköznapi embereken) múlik, tenni a jobb helyzetért nem pénzkérdés. Írott és íratlan szabályokat betartani, embertársainkhoz emberi hangnemben beszélni, a gyermekeinket kötelességtudatra nevelni és a munkánkat, napi teendőinket tisztességgel végezni véleményem szerint nem pénzkérdés

Pozitív élmények 

Szerencsére nagyon pozitív élmények is értek a rövid otthon tartózkodás során. Kellemes meglepetés volt például az, hogy a gyógyszertárban az éppen nem meglévő tablettákat 3 órán belül beszerezték. Régebbi tapasztalataim szerint minimum másnap, de még inkább napokon belül lehetett hozzájutni a szükséges dolgokhoz. 

Kiemelkedően kedves és segítőkész ügyintézőkkel találkoztam bankban és biztosítónál. Talán ez volt a legszembetűnőbb pozitív változás számomra, mert a korábbi hazaútjainkon ennek az ellenkezőjét láttam. 

Felesleges körök mellőzésével, hatékonyan és gyorsan tudtunk minden problémát kezelni, udvarias mondatokra és mosolyra is telt az energiájukból, sőt volt aki megköszönte, hogy milyen régóta hűségesek vagyunk hozzájuk. Ezek csak apró gesztusok, de határozottan javítanak a szolgáltató megítélésén. 

Szeretnék megemlíteni egy vidéki cukrászdát, ahol mind a minőség, mind a kiszolgálás olyan színvonalas, amit követendő és tanítandó példaként lehetne állítani mások elé. 

Természetesen elsősorban a sütemények, édességek, kávék finomsága és szemet gyönyörködtető tálalása az, amiatt az emberek betérnek - jómagam is - ; emellett fontos hangsúlyozni azt, hogy náluk egyenruhában és vonzó külsővel dolgozik a kiszolgálószemélyzet, tiszták és szépek az evőeszközök, poharak, asztalok, ablakok és a mellékhelyiség. 

Nem tolakodó, éppen megfelelő szinten érdeklődő, segítő a kiszolgálás, náluk kérés nélkül érkezik a kis pohár víz és észreveszik a szándékomat, ha fizetni, pluszban rendelni szeretnék. Ehhez már csak extrahab a gesztenyepürén, hogy nem fogadnak el borravalót - bár maximálisan megérdemelnék a nyújtott színvonallal.

mandula_cukraszda_kicsi_foto_travelbug_blog_hu.jpg

Visszanézve ezt az írást megállapíthatjuk, hogy sajnos több negatív élmény sorolható fel egy rövid hazaút alapján, mint pozitív. Természetesen tudom, hogy más szemmel nézi a dolgokat az, aki eltávolodva vagy kívülről teheti ezt meg. Azonban véleményem szerint ezek a mindennap látható és érzékelhető bosszúságok több rossz okozói, mint a bérjegyzékről hiányzó százezer forint.”

HÍRMONDÓ

Orbán Londonban az ottani magyarokról tárgyalt

A magyar kormányfő brit kollégájával egyeztetett arról, mi lesz a szigetországban élő magyarokkal a Brexitet követően. Mire jutottak?

Matolcsy: az EU-tagság létfontosságú Magyarországnak

A Magyar Nemzeti Bank elnöke egy német lapnak beszélt arról, mennyire fontos a magyar gazdaságnak az Európai Uniós tagság. Matolcsy György azt is elárulta, mikor lehet euró Magyarországon.

Fiatalok tízezrei mentek el Magyarországról

Folytatódik a magyar társadalom kettészakadása vagy hasít a gazdaság? Esetleg mind a kettő együtt?

(Fotó: pixabay.com/PIX1861)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6111946097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.10. 23:13:37

@Pink Petsch: Koszonom az otleteit. Ezek fontosak es jo dolgok! Orulok.

2016.11.10. 23:18:13

@sellőlány: Amint már a posztolónak is megjegyeztem, ez úgy van, ha valaki a negatívumokra van kihegyezve, akkor tuti, hogy csak azokat látja meg. Ő meg azt nézte, mi az, ami nem olyan mint Austinban. Hát kb. minden.
Csak rohadtul idegesít ez az álnaív rácsodálkozás, és vénasszonyos rosszallás, amikor alig 4 éve költöztek el. 4 éve sem cigiztek többen a köztereken, mint ma, ő meg úgy adta elő, mintha valami újdonság volna, no meg persze, bezzeg Austinban ... :P

2016.11.10. 23:18:52

@Zoole[uk]: Lassan én is ... páh! :)

Dikusz 2016.11.10. 23:19:13

@Pink Petsch: tavaly készült egy videó, amikor egy mentős Zuglóból - Óbudára 6 perc alatt ért át. Idén meg egy olyan felvételt készített a mentős, amikor egy autópályán balesethez vonultak, és látszott a felvételen, hogy a kocsik - ahogy kell - az út két oldalára húzódtak le, hogy tudjon haladni (a mozgólépcsős példádra írtam).

A többiben is igazad van, bár még forgó angol turistát nem láttam:))

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.10. 23:19:43

@sellőlány: Egy szoval sem bantottam a szepulo varosokat, kerekparutakat, koztereket, igen magam is eszrevettem, ez mind fontos es jo dolog. Ha lehetosegem adodik rovid idore hazautazni, akkor inkabb edesanyam sztrapacskajat probalom ki es a csaladtagjaimmal vagyok, nem a Koros-partra kirandulok. De talan legkozelebb!

Herr Géza 2016.11.10. 23:21:09

@Pink Petsch: És még csak nem is most volt először otthon 4 év után....

2016.11.10. 23:22:45

@Árva Gabriella: Ha jól szeretné érezné magát a jövőben otthon, akkor szerintem szokjon le az összehasonlítgatásokról, ne mondogassa még magában sem (pláne hangosan), hogy Austinban ez nem így, hanem úgy. És főleg ne azt nézze, mit lehet leszólni. A rokonok, barátok ismerősök panaszaiból pedig vonjon gyököt. Szarban van az ország, de egyelőre még nem élhetetlen és vannak jó dolgok.
Persze, ezek csak tanácsok, ráadásul kéretlenek, nem kell megfogadni.

2016.11.10. 23:27:04

@Dikusz: Ja, látttam a tecsőn, meg olvastam a hüledező hozzászólásokat, hgy milyen rendesen lehúzódtak az autósok a mentő elől, mert náluk ez annyira nem jellemző. De látom magam is, amikor Pesten vagyok, és kb. negyedóránként szirénázik végig mentő vagy tűzoltó a körúton, hogy spriccelnek előle, ahogy tudnak.

@Herr Géza: naplánehogy ...!

Herr Géza 2016.11.10. 23:27:19

@Dikusz: Na várjál, a számokban jó vagyok, azt megjegyeztem, hogy nem 3 betű, hanem kettő... :)
Egyébként 6 boltjuk van, mind Bp.-en.

sellőlány 2016.11.10. 23:27:31

@Árva Gabriella: Kár, mert így valóban nem fogja tudni, mi történik az országban. Viszont akkor nem fair ezt általános kritikának feltünteni. Én is imádom anyukám főztjét, ettől függetlenül üdvözlöm az itthoni gasztoforradalmat, és a hagyományos tájételeket is.

Dikusz 2016.11.10. 23:29:55

@sellőlány: csodálatos helyek azok, amiket említettél a hozzászólásodban. Nekem már szinte mániám, hogy ilyenkor még sok más látnivalót is ajánljak, amit megnézhetnek itthon.
Sok éve járjuk az országot, lenne ötletem: pl az Őrség, most októberben jártunk arra, nem először. Akár velünk is jöhettek, ha újra itthon vagytok:)))

sellőlány 2016.11.10. 23:30:53

@Pink Petsch: Engem németországi vendéglátóhelyeken még mindig többször orrbavág a bagószag, mint itthon. Amszterdamban meg a marihuána szag. :-)

sellőlány 2016.11.10. 23:33:02

@Dikusz: Ne fogd vissza maga!d Talán HÁ is szívesen közzétenne egy ilyen, miért érdemes hazajönni posztot. :-) A kirándulásokhoz pedig szívesen csatlakoznának!

2016.11.10. 23:35:08

@sellőlány: Ja ja ... wirklich ;) Németországban egy vendéglátóhely vagy nem dohányzó, vagy dohányzó, de ezt fel is tűntetik matricával a bejáratnál, így még idejében menekülhetsz ;) Ausztriában viszont ... nos, ott leginkább osztottak, és hát nem mindig működik az elszívó, vagy sikerül az az osztás :D

sellőlány 2016.11.10. 23:40:47

@Dikusz: Csatlakoznánk. (Egyébként mi Magyarországi élünk, de vegyes páros vagyunk, így van többféle élet-valóságunk. :-) )

Dikusz 2016.11.10. 23:40:58

@sellőlány: van egy itthoni ismert, népszerű jó tájakat-ételeket bemutató műsor a TV-ben, amit érdemes megnézni. Egy mosolygós hölgy vezeti jellegzetesen tudja mondani amikor kóstolja az ételeket: "hmmm... ez nagggyon finom...:))
Kiváló ötleteket is ad, hova érdemes ellátogatni.

sellőlány 2016.11.10. 23:42:16

@Dikusz: Borbás Marcsira gondolsz?

Dikusz 2016.11.10. 23:43:25

@sellőlány: hát, akkor feleslegesen írtam az előzőt, tuti tudod melyik műsorról, és kiről van szó:))
Azt, hogy jöjjetek velünk, komolyan gondoltam, de az idősebb korosztályhoz tartozunk.

Dikusz 2016.11.10. 23:44:42

@sellőlány: igen:) tényleg nagyon színvonalas a műsor.

Herr Géza 2016.11.10. 23:45:42

@Pink Petsch: Nem, nem, itt is vannak osztott helyek, igaz nem sok, mert elég szigorúak az elválasztás műszaki feltételei.

sellőlány 2016.11.10. 23:52:17

@Dikusz: Köszönjük! Az "idősebb" korosztály sokszor értékesebb társaság, mint a fiatalabb. Üzenj, mikor, merre jártok és ha épp mehetnékünk lesz, akkor szívesen csatlakozunk.

2016.11.10. 23:56:33

@Árva Gabriella: Szerintem nagyon szigorunak tetszik lenni, mar bocsanat, hogy en ilyen tanarnenis stilusban szolitom meg, de hat annyira igy irodott a poszt, alahuzasokkal, felkoverrel, nagybetukkel kiemelve a l e n y e g e t es a ***fo mondanivalot*** (bocsanat, nekunk a komment boxban nincsenek ilyenjeink), hogy tenyleg mar csak a piros tinta hianyzott. :D

Szerintem azert haraptak a kommentelok, mert Magyarorszagot olyanok miatt tetszett "szidni", amikrol nem feltetlenul tehet, illetve, hat a Magyarorszag sajatos helyzetebol fakado dolgokon feleslegesen is tetszik frusztralnia magat. Az ugynevezett igenytelenseg peldaul reszben az ingerszegenysegbol ered, ez pedig reszben azert kapcsolodik a "rendes" szegenyseghez (nem torvenyszeruen persze hiszen a del-amerikaiak meg a nyomortanya oldalait is szinesre festik, dehat a magyarok meg nem ilyenek, ezzel se tetszik tudni mit kezdeni. :D). De abba peldaul bele tetszett-e mar gondolni, hogy ahhoz peldaul, hogy az emberek egyeni stilust ki tudjanak fejezni az oltozkodesukkel, szinesebb szubkulturak kellenek, ahol ez terjedhet, meg ugye egyenibb dolgokat kinalo boltok peldaul, meg divatlapok, ahol reklamozni lehet, meg ilyenek, es hat ezek kozul a vallalkozasok kozul pedig nagyon kevesen tudnak eletben maradni. Amelyiknek ez nem gond, az valoban inkabb nagyobb vallalat, tomegesebb kinalattal, de nekik is penzbe kerul peldaul egy extra alkalmazottat arra fizetni, hogy visszavigyek a cuccokat a probalas utan, bar regebben szerintem ez volt a rendszer, de lehet, hogy pont egy ilyen egyedibb, de anyagilag kicsit nem annyira eleresztett boltba tetszett betalalni :)

Amit ezzel szeretnek mondani, hogy bizonyos problemak, amik zavarjak, nem mind, de sok kozuluk Magyarorszag jelenlegi/mindenkori logisztikai helyzetebol adodik, es mivel ezeken nem nagyon lehet egyik naprol a masikra valtoztatni, ezert erdemes ezeket elfogadni.

Illetve hat, sajnos a magyarok mar csak ilyen sertodosek, ugyhogy ne tessek oket lehetoleg semmiert se hibaztatni, mert magukra veszik es ki fogjak kerni maguknak a kommentekben, cserebe meg onmaga fog megsertodni es mar kesz is a napi komment zuhatag. :D De hat persze ettol meg mindenki orul neki szerintem hogy meg tetszett irni, legalabb megtudtuk, hogy vannak, akiknek ilyen dolgok jelentik a kultursokkot meg a frusztracio forrasait, es ez is erdekes volt ilyen szempontbol. Volt egy masik meg regebben, akik az uj orszagukban irtak meg, hogy lehet peldaul csavaros kupakos csomagolasu kristalycukrot kapni, es, hogy nekik az ilyen dolgok jelentik a "nyugati kenyelmet". En amugy nagyon orultem a szempont rendszer felhozasanak, mert hozzam ez all kozel, es en abszolute ertem, hogy ezt negativul is meg lehet kozeliteni, szoval speciel nekem nem esett rosszul, de lehet, hogy ha forditva tetszik megirni, hogy Amerikaban milyen jo dolog van, ahelyett, hogy Magyarorszagon milyen rossz, akkor kevesbe okoz felhaborodast a kommentelok kozott, bar az is igaz, hogy az meg kozhelyes, hogy "itt bezzeg udvariasak az eladok", szoval szerintem megiscsak jo volt ez igy. Na mindegy, en ezt csak ugy mondtam, joszandekkal, szoval ne tessek mellre szivni :)

@kewcheg: Felrohogtem, ne haragudj, lehet, hogy komolynak szantad, de ezt Mucsi Zoltan hangjan olvastam fel a fejemben, ez egyszeruen zsenialis, "milyen alapon ugat rám egy kutya"; "két griznya vagy miafaszom az átlagkereset", stb, ahahah b*zmeg szakadok. :D

2016.11.10. 23:58:23

@Herr Géza: Akkor azért nem futottam még beléjük ... ;) Eddig csak a raucher-nicht raucher matricásokat láttam, igaz olyat igen, mint otthon, hogy a nem dohányzóknak volt kijelölt dohányzóhelyük.

sellőlány 2016.11.11. 00:02:52

@mojyo: Abszolút megtaláltad a stilisztikai jellemzőket, én meg ezen vihogok. Oké, Mucsi Zoltánnak már csak a neve kiejtése is ezt okozza sokaknál. A Munkaügyekben is briliáns.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.11. 00:10:24

@Dikusz: "A poszthoz: nem egyenruha, ez a divat, a fiatalok ezt szeretik"

Kicsit a fogadatlan prokator szerepet fogom most felvenni, elnezest :) Szoval az "egyenruha" szot en ertem, a poszt iroja valoszinuleg nem az elsodleges jelenteseben hasznalta, hanem abban az ertelemben, hogy a fiatalok (de hat mar cask ilyen a divat, mindenki utanozza) nagy tobbsege nagyon hasonlo kinezetu ruhakat hord. Na most abban lehet valami, hogy mig itt az USA-ban tenyleg MINDENfele elofordul (a nagy Texas-ban aztan meg inkabb van lehetoseg a valtozatossagra - van, aki szorosan koveti a legujabb divat trended, van, aki marad a jo oreg cowboy stilusnal :), addig Mo-n talan nem volt ennyire jellemzo (ahol o megfordult) ez a valtozatossag.

A masik pedig, hogy (ezt talan masvalaki emlitette), ha valaki 3-4 evig kiesik az otthoni eletbol, tenyleg sok valtozast lat (szemelyes tapasztalatom is). Az persze mas kerdes, hogy a negativ v. pozitiv szemuveget viseli-e ezt meglatni :)

2016.11.11. 00:14:51

@sellőlány: Azt nem ismerem, az egy uj film?

"ket griznya vagy miafaszom", en ezt felirom valahova szerintem. :D

sellőlány 2016.11.11. 00:21:07

@mojyo: Egy pár éve tartó TV-s sorozat, egy tipikus közszférabeli munkahely dolgozóiról. A youtubeon minden évad fenn van. Egy kis ízelítő:
youtu.be/qyYyCO6H4TU

Dikusz 2016.11.11. 00:31:35

@mojyo: a griznya az a mesében az orizagriznyák (talán ismered az eredetit:))

2016.11.11. 00:34:02

@Pink Petsch: @sellőlány: Huh ez azert egy kicsit sok. :D De majd egy masfajta mentalis allapotban lehet, hogy jol fog esni, azert koszonom szepen.

@Dikusz: Iiigeen, imadtam, kedvencem volt. :D

macamuca [IHUN] 2016.11.11. 00:44:30

@Dikusz:
Jesszum, hát van még más is, aki emlékszik orizára??? Kösziiiiiiii! :)
(Ukrajna pénze amúgy a hrivnya)

Dikusz 2016.11.11. 00:57:03

@Zsuzsi65: egyáltalán nem vagy fogadatlan prókátor. Örülök is neki, hogy válaszoltál és így:)
Nem él itt annyiféle náció, hogy ilyen széles skálán mozogjon a divat. Van egy-két márkás cég, valóban számomra teljesen egyforma cuccokkal, attól még nem egyenruha, egyenbőrönd stb.

A második bekezdésedhez: a saját tapasztalatodat írod, ezt készséggel el is hiszem. De úgy gondolom, nem 4 éve (2012-ben) mentél ki. A posztoló hölgy pedig akkor. Ez az ami nem tetszik. Nagyon-nagyon remélem hogy a következőért nem haragszol meg (és a többiek sem): ha nem írja le mikor ment ki, azt hihetné az ember a poszt alapján, legalább 30 éve él külföldön.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.11. 01:02:32

@Dikusz: ezzel teljesen egyetertek. Eloszor en sem tudtam, miota el ott, bele kellett neznem a blogjaba, es a kommentekbe :) Valoszinuleg mindenkinek maskent mukodik a memoriaja, es lehet, hogy 4 ev is nagy kieses. Annyiban igaz, es ezt mindenki megerositi, hogy mar akar 1 ev kulfoldi let is felnagyitja a kulonbsegeket, mert jobban a kivulallo szemevel tudjuk nezni, masreszt mert ott van az osszehasonlitasi alap.
Azon a tipikus kultursokk (oda-vissza) tuneten mindenki atmegy, hogy ohatatlanul hasonlitgat mindent egymashoz...ez szinte osztonos, nehez elkerulni. Aki atesett ezen, tudja, mirol beszelek :)

Dikusz 2016.11.11. 01:02:33

@mojyo: szeptember végén volt egy posztja, amiben profi fotók voltak, nagyon jól megírt történet, hogy ott milyen jó. Akkor szívélyesebb volt a fogadtatás, nem volt sértődés.

Sandor Akarki 2016.11.11. 01:07:50

"dohányfüst - mindenhol az utcán"
Ebben mennyire igazad van!
Ez itt frankón Suttyisztán. Végigsétálsz BÁRHOL a Nagyfaluban és mindig lesz előtted egy bunkó barom akinek cigaretta van a kezében és szívod még a dízel mellé azt is. Meg jönnek a faszok szemben és ha nem húzod el a karod akkor belédnyomják. Ezt persze lehet fokozni, úgy szállnak fel a buszra/vonatra, hogy beszívnak egy slukkot és bent kifújják. Mondjuk olyat régebben láttam, hogy egy ilyen kifújós jelenet után morc fazon (az is igazi hungarikum) simán mellbe rúgta a dohányost aki kiesett, busz becsukta az ajtót és továbbment.

Sandor Akarki 2016.11.11. 01:07:58

"láthatósági mellények országa lett az én szülőföldem"
A láthatósági mellény jó. Életeket ment. Amerikában szerintem a kutya sem gyalogol kivilágítatlan járda nélkül utcának csak viccből, útnak meg szánalomból sem nevezhető hat méter széles, oldalt sártól tocsogó ... utakon vagy miken. Jártál már vidéken? Lenyomnak három méter széles aszfaltcsíkot útnak, járjon rajta a kétirányú forgalom meg a gyalogos. Mondjuk ugyanez van II. kerületben is Budapesten, Pl. Orom utca és környéke konkrétan életveszélyes. Leszarják, hogy a szabvány előírja a minimum 10 méter széles utcácskát és a 1.5 méter széles gyalogos járdát. Polgármester (Veresegyház) kifejtette nekem, hogy az út amin járjon az autó és kerülgesse a gyalogost. Persze neki autókereskedése van. Ilyen ez az ország.

Sandor Akarki 2016.11.11. 01:08:07

Amúgy én személy szerint szeretem az egyenruhás rendőröket. RTF-re vagy ahogy most hívják elég jól megszűrik a népet szóval a régi sztereotípia már régen nem igaz, a legtöbb rendőr normális és lehet velük értelmesen beszélni. Szerintem inkább több legyen belőlük mint kevés. A nagy dolgokba úgysem tudnak beleszólni, de legalább a kisebb és háztartási szinten sokkal bosszantóbb dolgokat mint zsebesek, duhajkodás, stb. meggátolják.

sírjatok 2016.11.11. 01:08:16

Brit tudósok bebizonyították, hogy nem a klímaváltozás tehet az emelkedő tengerszintről, hanem a határátkelőblogosok könnyeinek árja.

Mmarci 2016.11.11. 01:08:23

@Dikusz: azé van ott az eladó. Bezzeg a seggedbe ott tudnak lenni, nehogy lopj... vagy meg bent sem vagy de mar ketten rad ugranak, h segíthetnek? Persze, vidd vissza

Dikusz 2016.11.11. 01:25:31

@sellőlány: tavaly, tavaly előtt is voltunk Erdélyben. 17+2 személyes kisbusszal mentünk. Mindenki ismert mindenkit, saját szervezés, olyan túravezetővel, aki 30+ éve járja Erdélyt.

Nem extrém túra persze, de nem a városlátogatás volt a fő. Mind a két alkalommal Gyergyócsomafalván szálltunk meg (csodálatos vendéglátás, helyi ételek). Ismert helyeken jártunk, de nem az utazási irodák stílusában. Sokkal jobban megérintett bennünket (politika nélkül!). Csak néhány hely, nem sorrendben: Kis-Békás szoros (nem az országúton), Tordai-hasadék, Kis-Kohárd, Madarasi-Hargita, Torockó-Székelykő: ide sajnos nem tudtam felmenni a szint nekem sok volt, de őszintén tudtunk örülni annak, aki feljutott oda. Egyik túránk sem volt 12 km-nél több, de így tudtunk nézelődni.
Amikor a Kis-Békás szorosnál jártunk hegyen-völgyön át, úgy éreztem Meseországban vagyunk:) Egyik társunk azt mondta, élete legszebb élménye volt ez az út. Nagyon sokat számít, hogy nem 40-50 vadidegen ember van összezárva.

Jövőre jó lenne menni megint augusztus vége-szeptember eleje kb 8 nap, ha érdekel beszélhetünk róla.

adg 2016.11.11. 02:33:39

@szalka240: "Megyek este tízkor a falu (papíron város) teljesen kihalt főutcáján. 1 km-es egyenes szakaszon rajtam kívül senki, csak a távolban látom egy autó fényszóróját, de nem halad sehova. Egyszer csak meglátok a zebránál egy mamit, aki a zebránál áll a biciklijével, és semmi hajlandóságot nem mutat, hogy át is akar menni az úton, a teljesen kihalt úton. Mikor már majdnem odaérek, akkor kezd kirajzolódni, hogy az álló autó kicsit odébb egy rendőrautó. Ekkor satufék, majd a mami szépen áttolja a biciklit az úton."

Es komolyan az gondolod, hogy a neni meg a rendor osszeszovetkezet, hogy az ejjel arra jarokat jol megbuntessek? Vagy a neni kifigyelte, hogy ott a rendor, es egesz ejjel ott szobrozott, hogy kitoljon a nehany arra jaro autossal?
Ez valami elkepeszto. :D

Szerintem a rendor azert volt ott, mert a kihalt uton sokan elfelejtenek lelassitani, es lazan keresztulhuznak a varoson 120-as tempoban. A neni meg csak ugy ott volt, ahogy te is.
Gondolom o is azon ragodott, hogy egy autos direkt szivatja a kihalt uton.
Nem mutatott hajlandosagot? Lehet, hogy rad vart, hatha nem vetted eszre, es nem akart kinyiffanni. A satufek is erre enged kovetkeztetni. Zebran at kell engedni a gyalogost, es ennyi. Ejjel is, meg ha kihalt az ut, akkor is, meg ha esik az eso vagy este 7 ora van, tok mindegy.

Nem tudom hol elsz, de ha nem a holdon vagy a szahara kozepen, akkor szerintem ott is elofordul, hogy ejjel valami gyalogos keresztul akar menni az amugy kihalt uton.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.11. 03:02:07

Hej, HÁ, a .com-on nem lehet kommentelni, állandóan http 405 errort kapok vissza.

"Matolcsy György azt is elárulta, mikor lehet euró Magyarországon."

Bróhaha, 15-20 év múlva már EU sem lesz, nem hogy euró...Lehet, már másfél-két év múlva sem.De ne legyen igazam... :-|

hataratkelo.com/elszallhatnak-magyar-berek/

Na ne vicceskedjünk már, hogy két év alatt 5 százalék az "elszállás" legyen...
Ahhoz kb duplázódniuk kéne a magyar béreknek.Fákk.

pappito · http://pappito.com 2016.11.11. 03:21:10

mit úsztam meg! láthatósági mellényben vannak az emberek akik közterületen dolgoznak! a gyerekemnek el se mertem mesélni, ha meghallaná alacsony maradna!

(én is abban motorozok, megfelel a AS/NZS 4602 1999 szabványnak... őrület)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.11. 04:00:02

@Zsuzsi65: "Kicsit a fogadatlan prokator "
Ezt vannak, akik úgy mondják, hogy fogatlan provokátor...
:-)

lüke 2016.11.11. 06:28:52

Sajna a cikíró nem egy Fricike,a szürkeség humora hiányzik, de ( majdnem )mindenben igaza van.
NYUGGERKÉNT egy másik nyuggert - 95 éves apám- ápolva,hogy megmentsem a magyar állam szociális, eü és egyéb nagyszerű szolgáltatásaitól( s a lakás maffiától ld. anyósom) én is úton útfélen ilyennel találkozom

subwoofer1 2016.11.11. 06:29:02

Szerencse, hogy a történetet olvashattuk, és nem élőszóban kellett meghallgatnunk. Így kevésbé érződik a szerző akcentusa.

LittleG (uk) 2016.11.11. 06:47:39

@Dikusz: Nahat, de kicsi a vilag, Cdomafalvan toltottem gyerekkorom nyarait :) akkor meg csak a fout volt leaszfaltozva, az volt az igazi, az ut nagy pocsolyait tengernek kepzelni es ugy jatszani :) helyi borvizet ittatok?

kronikas 2016.11.11. 06:59:28

Részemről nem pénzkérdés a visszaköltözés. Elképzelhetetlen. Sok embert ismertem, s nem sokan hiányoznak. Több ezer emberből rendszeresen 14 akivel kapcsolatban vagyok, heten már közülük szintén távoztak s ők se kivánnak visszatérni. Kb.még 20 magyar van, akikkel néha levelezek. Máris sokkal több nem magyar barátom van világszerte. S ezek az emberek még sose vágták a hátamba a kést. Elgáncsolni se akarnak. Még szoknom kell ezt 47 év magyar lét után. De hozzá lehet szokni :-)

bpetya75 2016.11.11. 07:31:06

@puhacica:

Touché :-D

@Pink Petsch: @sellőlány:

Jó kis példák. Én nem erőlködöm, mert úgysincs nemzetközi kitekintésem ;-)

sellőlány 2016.11.11. 07:56:43

@Dikusz: Csodás lehetett! Mi főképp egyénileg utazunk, max. 1-2 napokra csatlakozunk csoportokhoz (akkor is főleg távolabbi országokban, amikor nincs más lehetőség egy tájegység szervezett meglátogatásához, mint egy csoporthoz csatlakozni). De nálatok bizonyára más a helyzet, ha mindenki ismer mindenkit.

2016.11.11. 07:58:01

@Árva Gabriella:

Kedves Gabriella!

Ha Ön pozitív változások alatt azt érti, hogy elmozdultunk-e az amerikai társadalmi, politikai elvárások, szokásjogok felé, akkor Önnek teljesen mértékben igaza van. Nem mozdultunk el. Sőt kifejezett lemaradást mutatunk a kérdésben.

Csak egy pár példa.

A magyar iskolákban, közintézményekben még midig csak női, és férfi mosdók találhatók, szemben az USA-val, ahol már legalább nyolc lehetőségből lehet választani, sőt ha jól tudom, már van olyan is, ahol a WC az udvaron lebeg, ha esetleg valaki UFO-nak gondolja magát.

A magyar elmaradottság eklatáns példája az is, hogy mi itthon nem vettük föl a szabadidős elfoglaltságok közé, hogy az utcán lövöldözünk, ha éppen úgy tarja kedvünk az ott hemzsegő rendőrök közül is leszedve egy párat. Cserébe a rendőrök sem lőnek agyon, ha előakarunk venni egy cigit a zsebünkből.

A magyar jogrend is komoly lemaradást mutat. Nálunk ugyan is van olyan fogalom, hogy elévülés. Vagyis Magyarországon nem ítélnek el valakit mondjuk azért, mert 88 éves korában kiderül róla, hogy 8 évesen megmutatta a kukiját a szomszéd kislánynak.

De a legnagyobb szívfájdalmunk az, hogy a jövedelmekben sem tudunk fölzárkózni a fejlett nyugathoz, az Egyesült Államokhoz. Pedig nagyon sok magyar "külföldön" dolgozik, vagyis például Magyarországon tevékenykedő amerikai cégnek, de a fizetése meg sem közelíti az amerikai fizetéseket. Pedig ha ez megtörténne, valószínűleg nem hogy a ruhát vinnék vissza Ön helyett a fogasra, hanem még kezet is csókolnának a kedves vevőknek.

Szóval Önnek igaza van. Nagyon gyorsan a lovak közé kell csapnunk, és fölzárkózni.

Monopolygamer 2016.11.11. 08:58:05

@Árva Gabriella:

Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a bejegyzést, mert végre tudom, hogy nem vagyok egyedül a negatív érzéseimmel az országunkat tekintve. Én ugyan sajnos még nem élek külföldön, várom az egyetemi évek végét, de nagyon szeretnék már elmenni.
Azért örülök a posztjának, mert ahogy leírta a bunkó embereket, a közlekedésben is jól érezhető agresszivitást, és, hogy mindig mindenki olyan savanyú ez nagyon igaz szerintem.
Mi Budapesten élünk, itt is születtünk ( én és a vőlegényem), és már nagyon kínlódunk.
Engem is ugyanígy zavar, hogy az eladók gyakorlatilag nem teszik a dolgukat, és igen a korosztályom és főleg a nálam 4-5 évvel fiatalabbak egyenszettjeitől falra mászom. És egyébként nem érdekel ki mit hord vagy hogyan végzi a munkáját, de ha annyi igénye sincs, hogy különbözzön, vagy jól végezze a munkáját az szerintem az igénytelenség legalja.
És ha belegondolunk, miért kap ilyen alacsony fizetést egy pl. H&M-es dolgozó, hát mert én sem adnék neki többet, hiszen munkaidőben, beszélget, ácsorog, pofákat vág!, és véletlenül sem segít. Nekem konkrétan elveszi a kedvem a vásárlástól annyira rossz ezt nézni. Ez egy közhangulat és ijesztő, és nem jó benne élni, nem tudom, hogy miért, a szegénység ennyire rányomja a bélyegét, vagy ez egy ilyen generáció.

A dohányzás kérdését szándékosan a végére hagytam, én nem dohányzom, nem vettem észre, hogy zavaró lenne, de azt tudom, hogy a párom dohányzik és, hogy amikor kijövünk a moziból, vagy egy étteremből 2-3 óra után már majdnem megörül, hogy rágyújthasson és meg is teszi az utcán, úgyhogy ez esetében kényszeres dolog. Persze ettől még ez másokat zavarhat, de nem direkt csinálja és szerintem sokan függőek így még.

sellőlány 2016.11.11. 09:10:09

@Monopolygamer: Erre van egy olyan mondás, hogy "zavard össze a világot, mosolyog (hétfőn)". Próbáltad már, amikor beléptek egy üzletbe, vagy ha egy H&M-es (or whatever) eladóhoz fordultál? Én igen, és működik.

sírjatok 2016.11.11. 09:12:11

@Monopolygamer: "Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a bejegyzést, mert végre tudom, hogy nem vagyok egyedül a negatív érzéseimmel az országunkat tekintve. Én ugyan sajnos még nem élek külföldön, várom az egyetemi évek végét,"

Értsd: miután ingyen elvégezted az egyetemet ami az usában mondjuk 100k USD, anyád 3 évig volt veled gyesen hogy megfelelően fejlődj, ingyen jártál oviba, iskolába, tömegközlekedtél, tehát a társadalom csak beléd feccölt egy olyan 15-20 millát, ami egy csomó országban aztán kurvára nem magától értetődő, most nyafogsz és húzol külföldre.

Az szép.

sellőlány 2016.11.11. 09:14:19

@sellőlány: Erről jut eszembe, a promodos, women secretes és imtimissimi+calzedoniás eladók valami extra tréninget kaphatnak, mert ők nekem az átlagnál jóval lelkesebbnek tűnnek, néha már zavaró is, ahogy belépek, már vetik is rám magukat, hogy miben segítsenek. (De lehet, hogy csak a személyes varázsom teszi, haha.)

Taxomükke (UK) 2016.11.11. 09:26:55

@feritekeri: Sot, Magyarorszagon wc-papir sincs a kozintezmenyek vecejeben, mert a fifikas magyarok - szemben az ostoba, tanulatlan amerikaiakkal - anelkul is boldogulnak.

bpetya75 2016.11.11. 09:27:42

@sírjatok:

Ingyen? Te meg mi a francról beszélsz?

Amúgy meg ideje lenne felfogni, hogy szabadon jöhet mehet bárki.

@sellőlány:

Szerintem náluk is szoktak tesztvásárlók járni, és a tapasztalataiktól függ a bérük/bónuszuk.

Monopolygamer 2016.11.11. 09:47:13

@sellőlány:

Kedves sellőlány! Nos sejtettem, hogy valaki előfog jönni ezzel az egyetemi pénz kérdéssel, jelezném, csak fizetős szakokat jelöltem meg és fizetek is, mert nem vagyok bunkó, tudtam, hogy soha nem adóztam ide és nem is fogok így az egyetemem és az orvosaim is fizetősek! ( Bár nyilván ehhez hozzájárul, hogy az SZTK-s orvosok sosem segítettek még rajtam...)
És ha hiszed ha nem én mosolyogva közlekedem, átadom a helyem a villamoson, elnézést kérek azért is, ha a kabátom hozzáér valakihez és direkt borzasztó kedves vagyok az eladókhoz, mert tudom, hogy a társadalom nagy része nem az és próbálok javítani az összképen. De ettől még azt gondolom, hogy munkaidőben ne fbookozzon már, mert ez gáz, mondok más példát, a vőlegényemnek tavaly volt nem is egy kollégája akik munkaidőben rendszeresen hosszú beszélgetéseket folytattak rokonokkal meg feleséggel ezzel azzal. És amikor kérdőre vonták őket az volt válasz, hogy hova siessenek úgy? A dolgozni nem akarás nem, csak a H&M-ben van meg.

És igen az Intimissimiben, a Mangoban nagyjából oké a helyzet, de hány üzletből 2 amiről beszélünk ?

Szándékosan válaszoltam erre a cikkre, mert azt akartam kifejezni, hogy nem anyagi eredetűek az okaim, és ez alatt értsd azt, hogy felismerem, hogy egy rosszul működő gazdaságú országban az orvosi ellátás sem lesz oké, vagy az állami egyetem sem lesz olyan felszerelt mint a magán. Engem a magyarok hozzáállása és az a mindjárt felkötöm magam fej ami irritál, hogy homokba dugják a fejüket, és hogy egyáltalán nem akarnak és tudnak közösségként gondolkodni. Mindenki nézi a különböző nyugati műsorokat, és folyik a nyála, hogy itt miért nem úgy élünk ahogy ők, és mindenkit hibáztatnak csak önmagukat nem.

Monopolygamer 2016.11.11. 09:47:16

@sellőlány:
És még valami, igen az ovim és az általánosom állami pénzből ment, de gyerek voltam, nem dönthettem ja és a szüleim adóztak, tehát szerintem az is ki van fizetve...

adg 2016.11.11. 09:53:57

@Monopolygamer: Rossznak cimezted a fizetos reszt. Amugy szard le, ki van az mar fizetve.

sellőlány 2016.11.11. 09:59:45

@bpetya75: Vagy inkább az eladott cuccok darabszámától. :-D

bpetya75 2016.11.11. 10:03:45

@sellőlány:

Persze, attól is. Egyik kollégám menyasszonya dolgozott egy ideig a kaposi intersportban, hallottam pár sztorit, hogy milyen mocsok módon nyomulniuk kéne az eladási számok teljesítéséhez. Nem irigylem őket.

sellőlány 2016.11.11. 10:07:18

@Monopolygamer: Húha, íme a frusztrált magyarok, vörös posztót vizualizáló egyik példánya. Kedves, én egy szót nem említettem az egyetemi oktatásról. Most azért vagy ideges, mert meg mertem kérdezni, hogy ha depressziós fejjel lépsz be egy üzletbe, akkor csodálkozol, hogy lehánynak? Hidd el, ha az ember él-jár-kel a világban és jó pár valóságban magára szed némi tapasztalatot, akkor sokkal objektívebben képes meglátni a jót. Úgyhogy mindenképp csak biztatni tudlak, indulj és tapasztalj!

conchita wurst 2016.11.11. 10:09:08

@bpetya75: a londoni intersportban gondolom nincsenek eladási elvárások

sellőlány 2016.11.11. 10:30:38

@bpetya75: Amerikába abszolút így működik a rendszer (minden eladó és pincér jutalékért dolgozik, nevük vagy kódjuk rajta is van a blokkon). Ezt azért érdemes tudni, mielőtt egy olyan rendszerhez hasonlítjuk, ahol az eladók nagy része fix bérért dolgozik. (Pl. a posztolónak se tűnt fel).

sellőlány 2016.11.11. 10:31:29

@sellőlány: Lemaradt egy n az Amerikáról... autocorrect!

conchita wurst 2016.11.11. 10:39:57

@bpetya75: mondjuk vannak cifra dolgok....egy andrássy úti luxusdivat-üzletben dolgozott egy ismerősöm, aki amúgy egy tök értelmes csaj. Na ilyen helyen egy női táska 100ezer ft-tól felfelé van. És 4 'tanácsadó' ugrik rá a vevőjelöltre ha valaki betéved (nincs tömeg).

fizu = minimálbér + jutalék (MUHAHA rész 0,5% a jutalék a nettó árbevételből, de nem fejenként hanem elosztják:) Persze az a barom aki ilyen helyen dolgozik.

Én is adtam el (nem boltban) drága dolgokat 40-50% jutalékkal, az müködött is.

wektor77 2016.11.11. 12:49:42

En hazaternek,100 rongyert siman..Varjunk csak,az kb egy vacsi+nehany ital,meg egy kis szorakozas 2 szemelyre..mondjuk akkor is hazaternek..egy napra.. :D

Monopolygamer 2016.11.11. 12:50:02

@sellőlány:
Nyuszifül! Igen említetted, amikor azt firtattad, hogyan akarom a közös adóból fizetett iskoláim díjait visszafizetni ha nem kívánok itt élni. És amint leírtam, nem ismétlem önmagam, de én mosolyogva járok kelek, a többség az aki morgolódik és beleköt mindenbe. mondok egy példát a minap a Tescoban egy fiatal tanulólányba belekötött egy vevő, hogy miért úgy pakolja ki a sajtokat, ( a sajtok egy kupacban voltak, semmi gond nem volt velük) annyira belelovalta magát a SAJTOKba, hogy elkezdte a pultra dobálni őket, kis híján hozzávágta a leányzóhoz... Nos igen ez szerintem nem egy kiegyensúlyozott és boldog társadalomra vall, mert ebből nem egy van, hanem rengeteg. Nem tagadhatjuk le, hogy a magyarok frusztráltak, és stresszesek és, hogy ennek köze van a rossz anyagi léthez.

wektor77 2016.11.11. 13:02:09

Hehe,mi van fajt?Na akkor most kezdjunk el jatszani kicsit ok?...

adg 2016.11.11. 13:06:39

@Monopolygamer: "Nem tagadhatjuk le, hogy a magyarok frusztráltak"
Ha akarnad, se tudnad letagadni. Meg mindig nem veszed eszre, hogy nem Sellolany emlitette a tandijadat?

sellőlány 2016.11.11. 13:13:02

@Monopolygamer: Azt a kommentet @sírjatok írta, már bocsi. Legalább olvasni tanulj meg diplomáig, please.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.11. 13:25:20

@feritekeri: "A magyar elmaradottság eklatáns példája az is, hogy mi itthon nem vettük föl a szabadidős elfoglaltságok közé, hogy az utcán lövöldözünk, ha éppen úgy tarja kedvünk az ott hemzsegő rendőrök közül is leszedve egy párat. Cserébe a rendőrök sem lőnek agyon, ha előakarunk venni egy cigit a zsebünkből."

Ez mondjuk nagyon igaz.Nem tudok eléggé felháborodni, az usákiai rendőri brutális túlkapásokon.Gyakorlatilag nekik is köszönhető a "közbiztonság", ők is bármikor lelőhetnek ártatlan embereket.
Biztos sok baj van a f3k4'kkal, de hogy azért nem ennyi, az esélyes...Nekem csak az jön át a hírekből, hogy betegek, pszichopaták a zsernyákok... :-((

*Andi* 2016.11.11. 13:51:39

@Monopolygamer: Te azt hiszed kulfoldon nincsenek frusztralt ideges emberek?!
Nagyon fog neked fajni amikor radobbensz a valosagra....

blackhairlady 2016.11.11. 14:59:04

@bpetya75: Gratulalok a kis tronorokoshoz, sok boldogsagot es foleg jo egeszseget kivanok nektek :)

Muscari 2016.11.11. 15:05:36

@puhacica: te vagy az új Babette? :-)

blackhairlady 2016.11.11. 15:07:09

@Pink Petsch: Mar jo par eve van H&M itt is, minden Mallban megtalalhato, noi, ferfi es gyerek ruha osztalyuk van minden uzletukben.

Dikusz 2016.11.11. 15:07:10

@*Andi*: két mondatban leírtad azt, amit én egy kisregénybe írtam volna.

blackhairlady 2016.11.11. 15:17:05

Egyebkent az iden ketszer voltam otthon, a nayron 1 honapra, az osszel csak 4 napra. En is talalkoztam nagyon sok olyan dologgal ami elszomorito es igenis lehetne rajta valtoztatni, meg nehany kellemes dologgal is (pl. a haz eleadasi procedurat 1 nap alatt lerendeztem, minden kozmu lemondassal es egyeb hivatalos dologgal egyutt), de az 1 honapos otthon tartozkodasom soran neha bizony elcsodalkoztam. Pedig en tenyleg az a tipus vagyok aki mindenben inkabb a jot es a szepet keresi. Gondoltam is, hogy irok egy posztot rola, de aztan rajottem, hogy nem hianyzik nekem az amit most Gabi kapott, igy hagytam a fenebe. Ez a bezzeg amerikaban minden jobb, maradj is ott neha nagyon rohejes tud lenni ha valaki Magyarorszagra tesz kritikat.

christophe 2016.11.11. 15:17:42

@geegee: szerintem lesz EU,csak àt fog alakulni,mondjuk ha M.o ès Lengyelorszàg folytatja a kulonutas politikàjàt,nem hiszem,hogy szukség lenne Ràjuk.kozos hadugy,szociàlishàlozat,bèrek,hasonlo szintre valo emelése...

boom2 2016.11.11. 15:40:57

"Mind a férjem, mind magam kapásból adott válaszát azonnal tudtam (NEM), amiért mégis tovább morfondíroztam a dolgon az az, hogy ennél a pénzösszegnél jó néhány, a mi döntésünket erősen befolyásoló, sokkal fontosabb, egyéb tényező kerülne a mérleg serpenyőjébe döntéshozatalkor. "

Rögtön az első sorokban, ellentmondasz a propagandának.... what a fuck?

Kérem búcsúzzon el a szeretteitől, elindult a fekete autó! (hajnalban érkezik)

lüke 2016.11.11. 15:41:00

a százezer forint pedig ,egy kinn dolgozónak nem is kérdés

sírjatok 2016.11.11. 15:41:14

@Monopolygamer: "Nos igen ez szerintem nem egy kiegyensúlyozott és boldog társadalomra vall, mert ebből nem egy van, hanem rengeteg. "

Igen, ilyen kizárólag a fújfújmagyarországon fordulhat elő, sehol máshol nem idegeskednek az emberek :D
www.youtube.com/watch?v=zbJxDIUUlEw

szalka240 2016.11.11. 15:42:26

@adg: Szóval azt mondod, hogy nem akart kinyiffanni. Ezzel teljesen egyetértek, azt senki sem szeretne. De én ilyen esetben inkább átmegyek az úton, ha nem jön senki, és nem fogok fél percet, egy percet vagy még többet arra várni, hogy jöjjön végre valaki, mert ha nem áll egy autó 2m-re a zebrától, akkor félek átmenni, nehogy elüssön valaki.

*Andi* 2016.11.11. 16:40:18

@Dikusz: kifejthettem volna bovebben is, de akkor meghagyom neked a megtiszteltetest :D

conchita wurst 2016.11.11. 17:43:40

@christophe: jövőre becsatlakozik mo. és lengyelország mellé franciaország és ausztria, a németek is egyre menekültellenesebbek

jövőre meg úgyis csak az olasz csőd lesz a téma európában, másró nem lesz idő beszélni - és ezzel az eurónak vége

christophe 2016.11.11. 18:16:36

@conchita wurst: beszèltem èn menekultekrol?!

Dikusz 2016.11.11. 20:42:33

@*Andi*: a lényeg benne volt ebben a két mondatban, amit írtál. :))

Az én kilométeres hozzászólásom (a posztolónak címezve) meg nagyon úgy tűnik nem érte el a célját, bármennyire is úgy próbáltam megfogalmazni, hogy ne adjak okot a sértődésre. Mégis az lett belőle.

Gubler.Sz 2016.11.11. 22:59:12

Külföldre szakadt debreceniként én nem veszem észre ezeket a negatívumokat.Évi 2-3 alkalommal látogatok haza de nekem ugyan az marad ami ezelőtt 15 vagy több évvel volt. Nem zavar ha nem dohányoznak és az sem ha igen. Minden országnak vannak dohányosai de hogy ezért reklamáljak még nem jutott eszembe. Még soha nem kellett füstfelhőn átvágva közlekednem sem Debrecenben sem Svájcban. :-S Az emberek frusztráltsága nagyon sok helyen tapasztalható. Tök mindegy,hogy butik vagy élelmiszer bolt...éhbérért dolgoznak.Látszik az arcukon hogy nem ez az álommunka számukra, de mivel nincs más ha kényszeredve is de elvégzik. Itt is vannak udvariatlan kiszolgálók, flegma ügyintézők de szerintem ilyen emberekbe bárhol bele futhatunk. Ott az van itt meg ez.

Dikusz 2016.11.11. 23:36:21

@Szilvia.G: ez a reális meglátás amit te írsz. A gond a posztolónál az volt, hogy mindezt olyan stílusban írta le, csak a negatívumokat kiemelve (bank, és cukrászda kivételével). Mindezt lenéző stílusban adta elő, ráadásul meg is sértődött, ok nélkül.

adg 2016.11.12. 01:55:28

@szalka240: igen azt. Nezd a masik oldalrol. Te vagy a biciklit tolo oregasszony a kihalt ejszakaban. Latod, hogy jon egy auto, de sotet is van, lehet, hogy a szemed sem az igazi, nem vagy tul furge sem mar, nehez megbecsulni a tavolsagot. Nem rohansz, inkabb megvarod, hatha o nem vesz teged eszre a sotetben. Kulonben is sok autos ugy megy ejjel, mint az allat, ki tudja. Belefer az idobe az a 20 masodperc.
Abbol, hogy satufekezned kellett, meg inkabb ezt erzem valoszinubbnek. Oke, lattad messzebbrol, de semmi nem utalt arra, hogy at akar menni. (?) Csak ugy acsorgott a zebranal? Nezte a csillagokat? Szamolta a forgalmat az abakuszon? Vagy varta az erkezo autot inkabb, hogy majd utana elmegy.
Ez a zebran elengedjuk a gyalogost nem olyan regi dolog am, es foleg kis telepuleseken meg nem annyira altalanos.

Ez nekem ezerszer valoszinubb, mint hogy a rendor osszeszovetkezik egy bringas oregasszonnyal, hogy jol megszivassak a kihalt uton arra jaro 1-2 autot. Miert nem nappal csinaljak, amikor sokkal tobb autost lehetne loni? Minek a bringa? Kinek mi a jo az egeszben? Stb. Teljesen eletszerutlen az egesz, de ha neked az a hihetobb, hat legyen.

Nzoltan 2016.11.12. 08:09:56

Mikor kifogásolják sokan a hazai eladók hozzáállását, akkor midig eszembe jut hogy az USA a dzsókerek országa. Minden kisboltban, az eladókon az az odakényszerített széles mosoly...

Még kilencvennégyben Németországban mikor visszamentem a szállodai szobába, a bőröndjeim a szoba elé ki voltak pakolva egy cetlivel, hogy kettővel arrébb legyek szíves átcuccolni. Mint megtudtam, a zuhanyzós szobám kellett a német vendégnek. Azt gondolták nekem jó lesz a hidegvizes is arra az utolsó éjszakára...:-D

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.12. 21:50:05

@blackhairlady: Koszi a gondolataidat! Az igazsagot lattad meg az irassal kapcsolatban: melyen megbantam, hogy a temahoz nyultam. Egyaltalan nem a "fikazas/lekezeles" volt a celom es a megjelenes elott 3 kulonbozo vermersekletu ismerossel elolvastattam, erdekes modon egyikojuk sem talalta picsogonak, lehuzonak, sem kiemelkedoen negativnak. Az igazi velemenyem az otthoni helyzetrol sokkal rosszabb annal, mint amit itt leirtam a jobbitas szandekaval.
Biztosan nem fenyegeti az itteni torzskommenteloket az a veszely, hogy az en negativumaimmal kell kuszkodniuk a jovoben, ugyanis soha tobbet nem teszem ide a tollamat :) Szep napot!

Pápu nem sárga tetű 2016.11.13. 12:03:48

A svájci nettóm ötödéért már holnap elkezdenék hazacsomagolni. Biztosan bennem van a hiba... :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása