oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 10. 06:42,  Százezer forintos kérdés: nem csak a pénzről szól 229 komment

2016. november 10. 06:42 Határátkelő

Százezer forintos kérdés: nem csak a pénzről szól

Nemrégiben felvetettem itt a blogon, hogy ti vajon hazatérnétek-e Magyarországra (vagy: maradnátok-e), ha 100 ezer forinttal többet ajánlanának, mint a legutolsó fizetésetek volt? Több poszt is érkezett, erre a kérdésre válaszolt írásában Gabriella is, aki több szempontot is felvetett. (Akit egyéb írásai is érdekelnek, az látogasson el a blogjára, nem fog csalódni!)

Ha te is szívesen megírnád, mit gondolsz erről, ne habozz! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

forint_foto_pixabay_com_pix1861.jpg

„A kérdésre más blogbejegyzések böngészése során bukkantam - Külföldre távozásod után hazajönnél-e, ha az utolsó magyarországi béredet 100 000 forinttal megtoldanák? - engem is elgondolkodásra késztetett. 

Mind a férjem, mind magam kapásból adott válaszát azonnal tudtam (NEM), amiért mégis tovább morfondíroztam a dolgon az az, hogy ennél a pénzösszegnél jó néhány, a mi döntésünket erősen befolyásoló, sokkal fontosabb, egyéb tényező kerülne a mérleg serpenyőjébe döntéshozatalkor. 

Tisztában vagyok vele, hogy a pénz elengedhetetlen eszköz az élet működtetéséhez, egyben szeretném felhívni a gondolkodó Olvasók figyelmét: annyi minden apró dolog teszi sikeresebbé, szeretetteljesebbé, normálisabbá, mosolygósabbá, elviselhetőbbé a napjainkat! 

Egy udvarias gesztus a boltban, egy bók az életünk párjának, egy őszinte dicséret a gyerekünknek, egy elsőbbség megadása a forgalomban, egy lépés hátra egy vitás szituációban vagy egy segítő kéz elfogadása szerintem napsugarasabbá teszi a napokat, mint százezerrel több a fizetési jegyzéken. Lehet velem vitatkozni! 

A kérdés aktualitását egyébként természetesen az adja, hogy október utolsó 3 hetét Magyarországon töltöttük és begyűjtöttünk pár pozitív / negatív élményt. Leegyszerűsíteni a hazatérés kérdését arra a tényre, hogy több pénzt vihetsz haza havonta véleményem szerint hatásvadász dolog. Az apró dolgok ugyanis sokkal több erőfeszítést igényelnek; mindkettőnk nevében bátran állítom, hogy biztosan hamarabb hazatérnénk, ha ezen a téren találkoznánk valódi változásokkal. 

Következzen tehát néhány tapasztalat kis hazánkból a százezres kérdésre rezonálva! 

A cigaretta 

Számomra minden hazautazáskor az első orrbavágó élmény a dohányfüst - mindenhol az utcán. Bár a szabályok hasonlóak Austinban, mint a magyar városokban, itt kizárólag a szórakozóhelyek környékén látom és érzem a dohányzók és elhagyott csikkjeik tömegét. 

Lesújtó kerülgetni Magyarországon a szemüvegbolt, a gimnázium, a piac és a kórház bejáratánál posztoló füsteregetőket. Nem értem (segítsen, aki igen!), hiszen tudom, hogy nem szentek az emberek, megszegik a szabályokat itt is. 

Gyakran járok az egyetemi campus jó nagy területén, amely sok kis táblával hirdeti büszkén a füstmentességét; az elzárt területű építkezéseken dolgozókat leszámítva egyetlen egyszer sem láttam az elmúlt években dohányzókat sehol jártamban-keltemben. Ezzel szemben a debreceni egyetem főépületének bejáratánál közelharcot kellett vívnom míg átjutottam a bűzlő emberlabirintuson. 

Beolvadni a nyájba? 

A jövő generációjához kapcsolódik a másik döbbenetes élményem: fényes délelőtt iskolaidőben kis- és nagykamaszok csoportosan lófrálnak plázákban, parkokban, állomásokon! 

Számomra félelmetes a szülők és a tanárok felelőtlensége és szabályszegése ezen a téren. Mindegy, hogy hol és mivel (kivel) tölti délelőttjeit a gyermekünk? Vagy a szülők maguk biztatják erre a csemetéiket? Mit tanul meg az, aki a hétköznapi délelőttöket lógással / lebzseléssel múlatja? Nem akarok persze általánosítani, a szülőfalumban vagy kisvárosban nem volt ilyen tapasztalatom. 

Még egy személyes észrevétel az ifjúsághoz: ennyi EGYENruhába öltözött (fekete, térdnél kiszakított ceruzanadrág, tornacipő, fekete kabát) EGYENtáskát hordó, bedrótozott EGYENtelefonozó, EGYENszemüveges, EGYENsminkelt, EGYENbőröndöt maga után ráncigáló fiatalt nagyon rég láttam. 

Szégyen színes, normális ruhákban járni, eltérőt viselni Magyarországon? Mindenki beolvadni szeretne a nyájba? Nincsenek egyéni ambíciók? Az iskolaköpeny vagy egyenruha ciki, de az önként felvett unalmas és lehangoló látványt nyújtó ruhák nem? 

Mindenütt rendőrök 

Bármilyen településen járva egy (számomra) új ruhadarab is magára vont a figyelmemet: láthatósági mellények országa lett az én szülőföldem? Debrecenben aztán megvilágosodtam: járókelők megbeszélték az illetők sorsát: nemcsak rendőrök, forgalomban dolgozók, de valamennyi közterületen közmunkára beosztott ember viseli ezt a feltűnő ruhadarabot. 

Szintén nem tudok elmenni megjegyzés nélkül a mindenütt hemzsegő rendőrök (hatósági emberek) mellett. Erre szükség van? Ki vagy mi ellen? Miért? Hisz nincs szabálykövetés és betartás egyáltalán, attól, hogy a közelben posztol egy rendőr, senki nem érzi kötelességének pl. a kijelölt gyalogátkelőn való átballagást. Persze a rend őrének sem kötelessége figyelmeztetni a rendetlenkedőt. 

Rettegő emberekkel vannak tele a boltok, éttermek, templomok, piacok, hivatalok, pékségek, patikák, rendelőintézetek? (Könyvtárban és moziban nem jártam, de biztosan ott is óvják a... mit is??) 

Amerikában is sok rendőrt látni, ezt nem tagadom, de valahogy sokkal több bizalmam van hozzájuk fordulni (mint otthon), ha segítségre van szükségem. Itt nem találkoztam még az egyenruhát kioktató hangnemmel, lenéző magatartással, ok nélküli támadó fellépéssel, nyomdafestéket nem tűrő beszédstílussal beszennyező hatósági emberrel. 

Az alapvető udvariasság hiánya 

A mindennapokban hallott beszédstílus is igen megdöbbentett engem: bármely társadalmi szinten, bármely korosztály nyelvét igénytelenség, nyerseség és kirívóan sok durvaság jellemzi. 

Elképesztő állapotokra utal, hogy simán beszólhatsz a nálad idősebbnek, a tanárodnak, a feljebbvalódnak, az ügyintézőnek, s úgy látom, abban sincs semmi meghökkentő, ha amaz ugyanígy válaszol. 

Ugye hihető, hogy sokkal kellemesebb olyan közegben élni és mozogni, ahol ALAPVETŐ UDVARIASSÁGI ÉS ÍRATLAN VISELKEDÉSI SZABÁLYOKAT önként betartanak az emberek? (Nem a mindig ostorozott amerikai műmosolyra gondolok.) 

Szívfájdító volt a következő élményem is: betértem a debreceni Szent Anna-templomba, s miután a holmimat leraktam az egyik sarokban és leültem a padba, az ott tartózkodó idős hölgy kedvesen figyelmeztetett, hogy ne hagyjam hátra a kisbőröndömet / hátizsákomat, mert nem mindenki imádkozni jön be a templomba, mint jómagam. Szóhoz sem jutottam. 

Az üzletek és az eladók 

Hasonlóan bennem ragadt a szó akkor, amikor egy boltban az eladó közölte, hogy a leakasztott (felpróbált, de meg nem vásárolt) ruhadarabokat nekem kell visszavinnem a helyükre

Mellbe vágott azért, mert ebédidő környékén válogattam a felpróbálandókat és abban a félórában az alkalmazottak csak arról tárgyaltak, ki mikor mehet ebédelni, miért van már Kati olyan sokáig, kinél van a kulcs a pihenőhöz és egyetlen vevőt nem szolgáltak ki, nem segítettek senkinek. 

Mellbe vágott azért, mert az én próbám (és az ő ebédjük) után sem más vevőkkel foglalkoztak, továbbra is a szócséplés, körömreszelés és tétlenül álldogálás volt a legfontosabb feladatuk

S mellbe vágott azért, mert Austinban nem ehhez vagyok szokva, itt alapból nem kell visszarakni a felpróbált, de be nem vált darabokat, mivel erre van alkalmazott. 

Kivétel nélkül ő jön oda hozzám, hogy segítsen lerakni a vállfákat, miközben mosolyogva megkérdezi miben segíthet még és megköszöni a vásárlást / reméli, hogy legközelebb találok valamit. 

Jobb oldal és bal oldal 

Vicces vagy inkább lesújtó a következő történet. A debreceni nagyállomás aluljárójában a peronokhoz vezető lépcsők mellett új táblákat vettem észre: egyik oldalon JOBB OLDAL, a másikon BAL OLDAL felirattal. 

Ezek helyén korábban valódi információt hordozó kijelzők álltak: milyen típusú vonat, hánykor, hová indul - ezeket én mindig használtam, hisz ha futva értem az állomásra és nem volt már időm a csarnokban megnézni a kijelzőt, akkor futás közben simán leolvashattam melyik vágányhoz kell tartanom. Ehelyett most azt tudom elolvasni, hogy jobb és bal oldal! Fantasztikus! 

Vonattal közlekedő átlagember nem tudja melyik a jobb és a bal keze? Ezt neki táblára ki kell írni? Ha nem tudja megkülönböztetni a kezeit, akkor el tudja olvasni ezt egy táblán? Nem tudom, hogy kínomban vagy szégyenemben kéne nevetnem?! 

Remélem az írás hangvételéből érezhető, hogy nem „majd én megmondom a tutit okoskodásként” vagy ostorozásként szánom ezeket a gondolatokat, sokkal inkább fáj a szívem mindazokért, akik nap mint nap szembesülnek ezekkel. 

S talán azért is érdemes leírnunk és elolvasnunk a hasonló tapasztalatokat, mert nagyon sok dolog RAJTUNK (a hétköznapi embereken) múlik, tenni a jobb helyzetért nem pénzkérdés. Írott és íratlan szabályokat betartani, embertársainkhoz emberi hangnemben beszélni, a gyermekeinket kötelességtudatra nevelni és a munkánkat, napi teendőinket tisztességgel végezni véleményem szerint nem pénzkérdés

Pozitív élmények 

Szerencsére nagyon pozitív élmények is értek a rövid otthon tartózkodás során. Kellemes meglepetés volt például az, hogy a gyógyszertárban az éppen nem meglévő tablettákat 3 órán belül beszerezték. Régebbi tapasztalataim szerint minimum másnap, de még inkább napokon belül lehetett hozzájutni a szükséges dolgokhoz. 

Kiemelkedően kedves és segítőkész ügyintézőkkel találkoztam bankban és biztosítónál. Talán ez volt a legszembetűnőbb pozitív változás számomra, mert a korábbi hazaútjainkon ennek az ellenkezőjét láttam. 

Felesleges körök mellőzésével, hatékonyan és gyorsan tudtunk minden problémát kezelni, udvarias mondatokra és mosolyra is telt az energiájukból, sőt volt aki megköszönte, hogy milyen régóta hűségesek vagyunk hozzájuk. Ezek csak apró gesztusok, de határozottan javítanak a szolgáltató megítélésén. 

Szeretnék megemlíteni egy vidéki cukrászdát, ahol mind a minőség, mind a kiszolgálás olyan színvonalas, amit követendő és tanítandó példaként lehetne állítani mások elé. 

Természetesen elsősorban a sütemények, édességek, kávék finomsága és szemet gyönyörködtető tálalása az, amiatt az emberek betérnek - jómagam is - ; emellett fontos hangsúlyozni azt, hogy náluk egyenruhában és vonzó külsővel dolgozik a kiszolgálószemélyzet, tiszták és szépek az evőeszközök, poharak, asztalok, ablakok és a mellékhelyiség. 

Nem tolakodó, éppen megfelelő szinten érdeklődő, segítő a kiszolgálás, náluk kérés nélkül érkezik a kis pohár víz és észreveszik a szándékomat, ha fizetni, pluszban rendelni szeretnék. Ehhez már csak extrahab a gesztenyepürén, hogy nem fogadnak el borravalót - bár maximálisan megérdemelnék a nyújtott színvonallal.

mandula_cukraszda_kicsi_foto_travelbug_blog_hu.jpg

Visszanézve ezt az írást megállapíthatjuk, hogy sajnos több negatív élmény sorolható fel egy rövid hazaút alapján, mint pozitív. Természetesen tudom, hogy más szemmel nézi a dolgokat az, aki eltávolodva vagy kívülről teheti ezt meg. Azonban véleményem szerint ezek a mindennap látható és érzékelhető bosszúságok több rossz okozói, mint a bérjegyzékről hiányzó százezer forint.”

HÍRMONDÓ

Orbán Londonban az ottani magyarokról tárgyalt

A magyar kormányfő brit kollégájával egyeztetett arról, mi lesz a szigetországban élő magyarokkal a Brexitet követően. Mire jutottak?

Matolcsy: az EU-tagság létfontosságú Magyarországnak

A Magyar Nemzeti Bank elnöke egy német lapnak beszélt arról, mennyire fontos a magyar gazdaságnak az Európai Uniós tagság. Matolcsy György azt is elárulta, mikor lehet euró Magyarországon.

Fiatalok tízezrei mentek el Magyarországról

Folytatódik a magyar társadalom kettészakadása vagy hasít a gazdaság? Esetleg mind a kettő együtt?

(Fotó: pixabay.com/PIX1861)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2511946097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.11.10. 06:50:23

Pesten nem láttam egyenruhás fiatalokat.Túlzó poszt.

firg_firg 2016.11.10. 07:30:38

Egyenruhas fiatalok akik nem egyenisegek, lathatosagi melleny, a gyalogos nem a zebran megy at, a ruhakat vissza kell tenni a fogasra (mondjuk ez nekem is uj mert ilyet pesten mar regen lattam), jobb-baloldal tabla.

Ilyen alacson ingerküszöbbel en meg az utcara se mennek ki es felek az usa is csak ideig-oraig lesz wonderland. Meg kene keresni a frusztracio igazi okat, ezek csak tunetek.

Dikusz 2016.11.10. 07:58:49

Megkérdezném a törzskommentelőket, mi a véleményük erről a posztról. Nekem meglehetősen negatív, mert hangsúlyozottan a legrosszabb élményeit írja le, ami ráadásul nem is úgy van.

Egyébként miért jelent akkora gondot, hogy visszavigye a ruhát oda, ahonnan levette?

2016.11.10. 08:08:41

Lehetne mondani, hogy ez már a legalja, de szerintem lesz még itt ennél lejjebb is.

Taxomükke (UK) 2016.11.10. 08:14:52

@feritekeri: Mégis maradtál? Ezek szerint megkaptad az előzetes ellenőrzés nélküli hozzászólás jogát. Gratulálok.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.11.10. 08:16:53

LOL
Ügyes marketinghúzás, Mandula cukrászda :D :D

Taxomükke (UK) 2016.11.10. 08:21:52

@Zka: Ja. ilyen eddig nem volt... nevvel, cimmel, telefonszammal...

2016.11.10. 08:23:39

@Taxomükke (UK): Nem kaptam meg, de a feleségem kíváncsi rá, mi kell ahhoz, hogy valaki itt törzskommentelő legyen.

bpetya75 2016.11.10. 08:26:23

@firg_firg:

"Ilyen alacson ingerküszöbbel en meg az utcara se mennek ki es felek az usa is csak ideig-oraig lesz wonderland. Meg kene keresni a frusztracio igazi okat, ezek csak tunetek."

Teljesen egyetértek.

bpetya75 2016.11.10. 08:29:14

@Dikusz:

"Egyébként miért jelent akkora gondot, hogy visszavigye a ruhát oda, ahonnan levette?"

Többek között azért vannak ott az alkalmazottak, hogy ezt megtegyék. Ráadásul ez az üzlet érdeke is szerintem, hiszen a vásárlók többsége úgysem pont oda, és pont úgy teszi vissza a ruhadarabokat. Megjegyzem én nem találkoztam ilyennel az elmúlt években.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.11.10. 08:34:46

@Taxomükke (UK): "találtam ezt a pénztárcát a villamoson, kérlek osszátok. A cégem neve csak tök véletlenül van rajta, de tényleg" :D :D Nem is értem, hogy jöhetett le ez a cikk így, nagyon gáz.

2016.11.10. 08:37:37

@Zka: Tényleg! Akkor én is írok egy posztot, ahol először jó lehordom az országot, aztán meg leírom, hogy van üdítő kivétel, a húgomék vállalkozása, persze névvel, címmel. Hogy ez mekkora ötlet!

Határátkelő 2016.11.10. 08:44:23

@Zka: @feritekeri: Rendben, igazatok van, kivettem a várost, a cukrászda nevét és levágtam a képről az elérhetőségeket.

Buchhalter 2016.11.10. 08:49:42

hazaköpködös poszt,sajnálom de mást nem tudok mondani.Cigaretta csík?Ha-ha .Itt Pesten ma reggel is a csepeli HÉV állomáson összeszedegették és vígan elpöffékelték. A társadalom megosztott az meg máshol is igaz.Lásd Anglia Brexit vagy USA elnök választás. Az udvariasság meg megint egy bulshit. Németországban volt szerencsém bunkó és segítőkész bürokratához egyaránt és ez igaz Magyarországra is. A ruhabolti aférját se értem ,leteszed aztán majd valamelyik eladó a helyére viszi. De amíg egy nyugati eladó bejelentve 1200-1400 €-t kap és egy magyar ugyanazért a munkáért és hasonló árfekvésű ruhák eladásáért csak 400 € -t azt is okosba bejelentve(minimálbér,öregkorodra dögölj meg belőle) addig ez van.Nyáron szajkózták ,hogy munkaerőhiány van ,de nagyon fogcsikorgatva mennek a béremelések.(saját tapasztalat)Ha már emel akkor akár multi akár magyar cég többlet munkát óhajt érte és magasról nem érdekli őket az elszállt albérlet és lakás ár.Most 2 cégnél voltam állásinterjún az egyik helyen azon rágódtak miért nincs kocsim(te hülye összetört és miből vennénk!)a másik cég : ők azt szeretnék ha a dolgozójuk a közelben lakna ,mert kipihent dolgozót szeretnének(Kálvin tér környéke egy szobás luk havi 140 ezer + rezsi)lakás ár: 30 millió.Normálisak ezek?!Ja és a beígért könyvelő bér 140 ezer nettó.Majdnem elröhögtem magam.A Ráday utcában meg egyre több étterem végleg bezárt.Már nem vagyunk annyira menők a fapados turistáknak? Pár éve még legalább 30-40 vendéglátó hely működött az utcában .Most a felét se számoltam.Ahhoz mit szóltok,hogy most már Orbán is elismeri ,hogy Angliában 150 ezer magyar dolgozik? És még szerintem 60-70 ezer családtag is kint lehet.

2016.11.10. 08:57:02

@Határátkelő: Ez most komoly? Figyelembe veszed egy ajtón kívül várakozó véleményét is? Köszönöm.

Határátkelő 2016.11.10. 08:57:37

@feritekeri: Miért ne venném figyelembe? A kettőnek semmi köze egymáshoz.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.11.10. 09:00:56

@Határátkelő: ok de valszeg az egész cikk kamu, csak azért született, hogy kirakd a cukrászdát. Ha a marketing kikerül belőle, attól még a történet szavahihetetlen marad.

Határátkelő 2016.11.10. 09:06:59

@Zka: Már írt ide a szerző, van rendszeresen vezetett saját blogja is, nem gondolom, hogy kamu lenne. Inkább azt gondolom, hogy tényleg akart pozitív példát is hozni. De jogos volt az észrevétel, ezért változtattam.

Pernilla 2016.11.10. 09:13:03

@Dikusz: @bpetya75: ezzel én sem találkoztam, azzal annál inkább, hogy a kedves vevők halomszámra hagyják maguk mögött a felpróbált ruhákat, mint a szemétdombot.

A poszt nagy részét elég röhejesnek tartom, de legalább lesz ma min kérődzni.

2016.11.10. 09:24:31

Azt azért megkérdezném a poszt írójától, az hogy ezek a csúnya magyar rendőrök nem lőnek agyon napi rendszerességgel embereket a nyílt utcán, illetve őket sem lövik le, az most pozitívum, vagy negatívum?

Lefty Rosenthal 2016.11.10. 10:08:14

sajnos egyet kell ertsek a posztoloval, mostanaban sokat jarok (sokszor nehany napot) Magyarorszagon es nagyjabol en is azt latom mint o. A legdurvabb a temerdek rendor, mindenhol, allandoan jaroroznek, mugy erzem magam mint amikor a poros western kisvarosba belovagol az idegen, es a sherif a kocsma teraszon gumibotot lobalva meregeti: ez gyanus, nem helyi.

Lefty Rosenthal 2016.11.10. 10:08:19

@feritekeri: ez kb olyan mint amikor Magyarorszagrol jelennek meg olyan allitasok h naci diktatura van, minden sarkon komondor es ostoros alarcos gardasok masiroznak.

Főgebra 2016.11.10. 10:15:18

Én biztos, hogy hamarosan eret vágok magamon!

Nem elég nekem, hogy ott a távoli Amerikában ez az Antikrisztus nyerte meg az elnök választást!

Most végre valaki felnyitotta a szemem, hogy milyen szar, élhetetlen, undorító országban élek, már sok évtizede! Számomra most jött el az öngyilok pillanata!

Broáf!

Shanarey 2016.11.10. 10:29:12

A poszt egy kissé negatív.

A rendőrök jelenléte az tényleg érdekes jelenség, már csak azért is mert sok hasznuk nincs. Angliában alig látni rendőrt, de ha kell akkor előkerülnek, akár helikopterrel is. Viszont ők az autós üldözésben kissé le vannak maradva, és a motorosokkal sem tudnak túl sok mindent kezdeni. Most hogy mászkálok Budapesten sok olyan dologgal futok össze, amitől már elszoktam. De azért még nem húzom le Budapestet.

Csodabogár 2016.11.10. 10:30:05

Nem volt türelmem végig olvasni. Már az elején az volt az érzésem, hogy én valahol máshol élek. Néha a belvárosban kifejezetten örülnék egy-egy rendőrnek, de azt hiszem évek óta nem láttam rendőrt. De én biztos a holdon járok, nem Budapest utcáin.

adg 2016.11.10. 10:39:02

Fu, ez nagyon jo volt, minden szava igaz, en is pont ezt tapasztalnam, ha hazalatogatnek, de inkabb nem is megyek. Rettegnek az emberek a peksegben, es a rendor is ott retteg mellettuk tok aggressziven. Pontosan igy van. Micsoda egy orszag, hat meg ilyet...

Javaslom bekeretezni az irast, mindenki tegye ki a falra meg ma, fel ketto elott.

bpetya75 2016.11.10. 10:44:26

@adg:

Fogadjunk, hogy egy irón vagy!

Herr Géza 2016.11.10. 11:01:02

@adg: :))) Miért pont fél kettö előtt?

wien74 2016.11.10. 11:08:35

A százezres kérdés tényleg butaság, nem ezen múlik. Viszont Bécsben is van bőven füstölés, egyenkamaszok meg egy csomó rendőr. Ez szerintem talán összeurópai jelenség.
Ami nekem sokkal inkább szembetűnő a hazautazáskor az a szürkeség, a rendezetlenség, a por, sár, a lehajtott fejű kesergő emberek. Nyugalmat, kiszámíthatóságot és pozitív napokat szeretnék csupán, de ez nem oldható meg 100.000 Ft-tal. Van mindket országban pro és kontra sok dolog, ezek aránya nem mindegy. És tényleg sokszor egy-egy apróság sokkal többet nyom a latba a mindennapokban.

Vibi 2016.11.10. 11:17:26

A kolleganomek most jottek vissza Lengyelorszagbol egy 4 napos vakaciorol es o is azt mondta hogy iszonyatos mennyi embert latni dohanyozni. A helyzet az hogy bizony angolszasz orszagokban ez nem jellemzo, itt UK-ban nem igen latni dohanyzokat az utcan. Ujabban ez az elektromos gozos cigaretta kicsit jellemzo de az meg nem budos. Viszont Parizsban meg etteremben is dohanyoztak. Az is sokkolo.

Pernilla 2016.11.10. 11:18:51

@wien74: nem tudom, engem egyaltalan nem zavar a sok rendör, se Becsben, se Budapesten.
Mult heten Olaszorszagban sokkal feltünöbb volt nekem, hogy mindenhol gepfegyveres örök allnak az utcan (Milano), de öszinten szolva ezt se irtam volna le negativ jelensegkent, inkabb csak szokatlan volt.

adg 2016.11.10. 11:35:13

@Herr Géza: neked eleg lesz fel haromig. Igy jobb? :)

@bpetya75: majd meglatod te is, vagy akar el is kepzelheted. Az a sok remego bedrotozott fiatal, ahogy ulnek a torott padon a kiegett parkban, korulottuk eldobalt injekcios tuk, es legyet kinoznak. Szemben meg az unott eladok bagoznak a bolt bejarataban, ugy kell atverekedned magad koztuk, ha be akarsz menni a lepukkant boltba, de ott csak a biztonsagi or vizslato tekintete fogad. Borzaszto az egesz, alig kapni bortalpu cipot 30 rugo alatt, es mindenhol rendorok lofralnak, de nem segitenenek, csak lesik, mikor buntethetnek meg, pedig kinek van penze buntetesekre ilyen magas sörarak mellett. Direkt csinaljak. Remiszto...

Herr Géza 2016.11.10. 11:47:28

Nem tudom hol látott a hölgy feltűnően sok rendőrt (persze az akciós napok, pl. focimeccsek, stb. kivételével), nekem ilyen soha nem tűnt fel otthon, igaz most lepődtem meg magamon, mert rájöttem, hogy idestova 1,5 éve nem jártam M.o.-on...:D
Az tény, hogy otthon "népviselet" lett a láthatósági mellény, de erre meg azt mondom, hogy inkább legyen olyanon is, akin nem kéne, mint fordítva.
Dohányzás: Kelet-Európában magasabb a dohányosok aránya, ez stimmel, de én speciel nem látok egetverő különbséget az otthoni kontra más országbéli (D, A, CH) dohányosok viselkedésében.
A konkrét ruhabolti eladók viselkedéséből kár általanosítani, otthon sem várják el sehol, hogy te pakold vissza a cuccot. Ha meg igen, azt a helyet szimplán kerülni kell, oszt ámen.
@Buchhalter: Azt viszont baromságnak tartom, hogy felmentést adjunk a bunkó eladónak, mondván, hogy na de ő mennyit keres...
Ilyen alapon az orvostól se várd el, hogy meggyógyítson olyan kevés fizetésért.... Van itt egy ikonikus figura, aki permanensen azt hangoztatja, hogy minimálbérért minimális munka jár. Meg is lehet nézni, hova jutott "karrierben"... :)))))))

Pernilla 2016.11.10. 12:00:47

@Herr Géza: Dohanyzas tema. ezt mar sokszor leirtam, de szerintem Budapest a zart terben meg megallokban valo dohanyzast tilto törvenyek ota egy erintetlen levegöjü oazis mondjuk Becshez kepest.
Austin maga lehet a dreamairland :)

Golf2 2016.11.10. 12:03:21

@Vibi: Sokkol a dohányzás? De jó dolgod van.

Buchhalter 2016.11.10. 12:08:15

@Herr Géza: ezt inkább úgy értettem,hogy normális embert nem nagyon találsz erre a munkára ezért a pénzért.De igazad van,de a több bér talán motiválóbb lenne,párosítva barátságos de szigorú munka irányítással.

Herr Géza 2016.11.10. 12:41:22

@Buchhalter: :))) A "barátságos, de szigorú" stílust úgy érted, hogy "Kedves, drága Kolléga, amennyiben nincsenek öt percen belül visszaszortírozva a kedves vevőink által széthagyott cuccok, akkor úgy megdádázom a popsiját, hogy csak na!" ...??? :D

Herr Géza 2016.11.10. 12:43:01

@Buchhalter: Egyébként én meg arra a gonosz módira hajlok, hogy előbb lássuk a melót, aztán majd beszélünk a bérről... Persze reális keretek közé elképzelve az egészet.

MRN 2016.11.10. 13:00:45

@Vibi:
Kolléganődnek is kívánom, hogy sose legyen nagyobb problémája az életben, mint hogy dohányzókat lát az utcán.
Tényleg nem értem, hogy sok embert nem zavar a szmog (nem a cigitől van), a szemét; az utcán lehet helyenként strichelni, inni, hányni, seftelni, erőszakosodni, stb..., de mégis az okozza a legnagyobb lelki megrázkódtatást, hogy valaki dohányzik...

A poszthoz: most ez komoly, hogy a felsorolt a dolgok miatt nem jönne még plusz 100 ezerért sem vissza a posztoló? :D
"Nagy problémák" elől menekülhetett ki, ha ezek zavarják most leginkább Magyarországon.

firg_firg 2016.11.10. 14:08:31

Mondjuk en akkor fosnek be ha az egyenruhas fiatalok barna ingesek lennenek. Amig csak emok meg hipszterek addig nincs gond.

Buchhalter 2016.11.10. 14:08:51

@Herr Géza: ez egyes ágazatokban működik egyes ágazatokban nem.

Csodabogár 2016.11.10. 14:14:27

@bpetya75: Általában a próbafülkék előtt szokott lenni egy állvány és oda kellene vissza akasztani a ruhát, ahonnan aztán a személyzet beszortírozza a helyére. Amerikában is ez a rendszer, de tojank rá. Nem egyszer kerestem már olyan fülkét, amibe még be lehetett menni a fehalmozott és csomóban ledobott ruháktól. Kis rendre nevelés nem ártana ott sem.

Csodabogár 2016.11.10. 14:19:55

@Vibi: Plusz Párizsban már évekkel ezelőtt is tele volt a város, mindenütt kettesével álltak, a gépfegyverrel felfegyverzett katonák. Nem is megyek többet oda. Akkor még nem voltak terror támadások, egyszerüen nem értettem a dolgot, de nagyon utáltam.

*Andi* 2016.11.10. 14:36:15

A posztolonak azt tanacsolnam, hogy soha ne jojjon pld Londonba, mert az elso oraban eret fog vagni magan...
Itt nem csak a tizeneves, de a huszon-harminc-negyven evesek is ugyan ugy neznek ki... ugyan azt a stilust vasaroljak meg a trendi emberkek, kinek a penztarcajahoz mert boltban.
Itt is bevezettek bizonyos boltokban ( pld TkMaxx) hogy siman visszakuldik veled a felprobalt, de meg nem vett ruhakat a helyukre, mas kerdes, hogy a nepseg - katonasag nagy reszet ez pont nem erdekli.
Londonban nem latni dohanyos embert?? Ti most vicceltek? Nem tudom ki merre jarkal, de menjetek vegig Shoreditch-on hetvegen, Wood Green kornyeken barmikor es Banknel meg Canary Wharfnal hetkoznap...

Elgondolkodtam, hogy milyen lenne, ha a cikkben felsoroltak lennenek a problemaim az eletemben, de inkabb nem, koszi.

2016.11.10. 14:36:51

@Herr Géza: Épp ezt akartam megjegyezni én is, hogy az általad említett országok és Magyarország között olyan nagy különbség nincs, ami dohányzást illeti. Sőt, tegnapelőtt egy pékségben vettem cigit, mert a trafikos-lottózós-DHL-képeslapárus éppen ebédszüneten volt ;). Ami különbség, hogy több a szemeteskuka, mint Budapesten. Sokszor 10 percet is gyalogolok, míg ki tudom dobni a csikket. A legtöbben viszont nem gyalagolnak annyit, és még jó, ha a csatornába dobja, és nem a járda közepére. Tényleg szemetesebb ilyen szempontból Budapest.
A járőröző rendőrök száma tényleg megnőtt, vagy csak azért tűnik úgy mert láthatósági mellényt viselnek? Engem nem zavarnak, sőt, amióta mászkálnak kevesebb a kurva a Nyugati aluljárójában, és a Sparnál is kevesebb nemidénbarnult héderezik az ülőlépcsők környékén.

2016.11.10. 14:40:29

Ja, még a fiatalok "egyenruhája" ... tavaly télen volt divat a farmer-katonazöld kabát kombó ... Németországban, Ausztriában Hollandiában ... Kíváncsian várom az idei divatot. Szóval, nem kell ezt ilyen tragikusan felfogni, az USAban valszeg valamilyen más színkmbináció volt a nyerő, a kontinensen meg ez. Jövőre lehet szörnyűlködni egy újabb színkombnáción :DDD

Na mi újság, Wágner úr? 2016.11.10. 14:49:04

Ami engem illet, ezek a "miért nem mennék haza" írások nem igazán tapintanak rá a lényegre. Budapest gyönyörű, mindig szívesen megyek látogatóba pár napra, nincsenek ilyen problémáim, hogy ki mit visel meg hogy szolgál ki a boltban. Amit rettenetesen taszítónak találok, az az elharapódzott durvaság. Külföldön élve ezzel leginkább az online felületeken találkozom - ahogy emberek kommentelnek, Facebook posztokra reagálnak. Egymást libsibolsinak, nácinak, ilyen - olyan bukónak nevezik, zsidóznak, cigányoznak, a migránsokra amilyen kifejezéseket használnak. Mintha nem emberekről lenne szó, hanem állatokról vagy tárgyakról. És ez sajnos gyakran előjön a rokonaimból és ismerőseimből meg különböző idegenekből szemtől szemben is, mikor otthon vagyok. Ez az, amiért én nem szeretnék visszamenni Magyarországra. Persze máshol is egyre inkább felszínre törnek ezek az aljas indulatok, de hála az elmúlt pár év szisztematikus uszításának, Magyarország ma még ebben határozottan "jobban teljesít".

sellőlány 2016.11.10. 14:58:45

@Pink Petsch: Az amerikaiak "egyenruhája" a mindenféle sport klubok logójával ellátott pólók és egyéb felsők hordása, kb. az egyén lojalitását kifejezendő. Néztem is nagyot, amikor egy H&M-es Melrose Athletics feliratos (őszintén, addig nem is realizáltam, hogy mi van ráírva) kapucnis felsőt viselve megszólított egy nő az utcán, hogy melyiket városból származom és a pólómra mutogatott. Amikor bevillant, hogy miért kérdezi, nevetve mondtam, hogy melyiket üzletben vettem és ez valószínűleg egy fiktív logó, kicsit értetlenül nézett és szerintem fingja nem volt, hogy mi az a H&M. :-D

2016.11.10. 15:09:00

@sellőlány: Jé tényleg! No, hát az austini sportklub egyenpólója sem sokkal több egyinéget fejez ki, mint egy tökfekete ... hogy szemét is legyek :DDD
Mellesleg, ugyan honnan tudnák, hogy mi az a H&M vagy C&A?

Vibi 2016.11.10. 15:33:13

@Csodabogár: En imadom Parizst, akar minden honapban tudnek menni, ha lenne annyi idom/penzem.

@MRN: Termeszetesen nem ez eletem legnagyobb problemaja, viszont utalom a cigi fustot. Plusz mint mondtam Nagy Britanniaban nem latsz dohanyzo embert. A mi irodahazunkban ketten-harman jarnak ki az udvaron levo elkeritett helyre. Kb mint egy bicikli tarolo ugy nez ki. Es igen, szerintem igazad van, a dohanyzas kb ugyanolyan zavaro mint a stricheles, verekedes, utcan reszegen hanyas/fetrenges. Mivel ilyet is csak jol behatarolhato helyeken lathatnek, de mert tudom, hogy ott ilyen elofordulhat, ezert nem megyek oda.

Szerintem te is megleponek/sokkolonak gondolnad, ha holnaptol szexelo parokat latnal barhol. Nem azert mert ne lenne elkepzelesed szexelo parokrol, hanem mert eddig ez nem volt jellemzo utcan.

Hat igy vagyok en a cigivel. Itt nem jellemzo, nem latok ilyet. Parizsban, Budapesten meg Krakkoban igen, meg meg biztos mas helyeken is, de arrol nincs tapasztalatom. Ott az arcodba fujja a fustot mindenki.

sellőlány 2016.11.10. 15:38:40

@Pink Petsch: Hát annak a korosztálynak (60-70 körül), bizonyára értelmezhetetlen márkanév. :-)

**mimi** 2016.11.10. 16:23:55

Naaaaa..... neeeemaaaaaaaa

2016.11.10. 18:00:36

Két szakértő is megmondta a digger blogján, hogy csak a pénz miatt lépnek le az emberek. Arra nincsen persze előre bekészített panel, ha egy amúgy is jó anyagi hátérrel rendelkező ember/család lép le. Ők is biztos a még több pénzért hagyják itt a szociális hálójukat... :)))

sZulamith 2016.11.10. 18:05:37

Ujjat nem mondott a poszt irója. Ami pozitiv tapasztalat, onnan ered, hogy érdekeltek az üzlet menetében. Gyógyszertár, cukrászda, mindegyikből van több még egy kisvárosban is. Lassan rendőr állam leszünk, már egy kakaós csiga ellopása, vagy a szomszéd erdőből összeszedett téli tüzelő is börtönnel büntetendő. Mégis félni kell még az Isten házában is:)

MRN 2016.11.10. 18:05:37

@Vibi:
Biztosan azt gondolod a kommentem alapján, hogy dohányzom, de nem. Csak nem ezt érzem az ország legnagyobb problémájának.
Fentebb írták többen, hogy ők nem azt tapasztalták Nagy Britanniában, mint te, de persze te érezheted másként.

2016.11.10. 18:08:06

@firg_firg: A barna ing már nem menő... Az még az SA volt a náci Németországban...

Herr Géza 2016.11.10. 18:14:16

@sellőlány: Biztos? :D A napokban olvastam arról, hogy bezárja a H&M a magyar boltjait (sok más országbeliek mellett), és ott kommentelte valami fiatal csitri, hogy nem is baj, mert "azok úgyis csak a 60 feletti trottyos angol nőknek" való holmikat árulnak.... Minden relatív ugye..... :))))))

@Na mi újság, Wágner úr?: És ha már eszembe jutott ez a H&M -es sztori, ugyanide írta egy másik "hölgy" (nem kerestem elő az originált, így csak saját szavaimmal): Csukják csak be a magyar boltokat, kinek van ebben a nyomorban ilyesmire pénze. Vigyék csak a boltjaikat Merkelországba (csak mellesleg, a H&M véletlenül sem német cég...) , a migránsok úgyis annyi pénzt kapnak, vásároljanak ők ott!
Erre mondom, hogy eszem megáll, ha már egy országban egy ilyen hétköznapi hírbe egy másodperc alatt belekeverik Merkelt és a migránsokat. A propagandahadjárat elérte célját, a néphülyítés túlteljesítve.... :(

Herr Géza 2016.11.10. 18:21:43

@Herr Géza: Ó, bacca meg, az nem a H&M, hanem a M&S volt.... Ezek a hülye rövidítések. Meg látszik, hogy egyik sem az én világom. Sorry..... De a lényeg nem változott...

Pernilla 2016.11.10. 18:43:13

@Herr Géza: óvatosan ám az ilyen tévedésekkel, sokszáz kispénzű európai női HÁ olvasó kapott most majdnem szívszélhűdést, hogy a H&M-ek zárását jelented :)))))

szalka240 2016.11.10. 18:44:40

Dohányfüst.
Én mindig is útáltam a dohányfüstöt. Amikor elkezdtem a gimnáziumot a szomszéd városban, akkor tűnt föl, hogy ott mennyivel többen dohányoznak, mint odahaza. Az utcán is, de főleg a buszmagállóban sokszor rámjött a fuldoklás. Na meg az is elég volt, ha egyes osztálytársaim túl közel jöttek hozzám. Majd amikor Budapestre jártam egyetemre, ott már nem volt ennyire vészes a dolog, de az autók füstje simán kompenzálta a "hiányt". A vonaton akkoriban kezdték betiltani a dohányzást, de túl sok embert nem sikerült meggyőzni arról, hogy tartsa be. Tavaly költöztem Kelet-Németországba Nyugatról, és most ismét azt éreztem, mint annak idején, hogy itt szinte mindenki dohányzik. Itt is át kell verekednie az embernek magát a tömegen, ha be akar jutni a bevásárló központba, és közben jobb, ha nem vesz levegőt.
Rendőrök.
Nekem is feltűnt, hogy az elmúlt években egyre több rendőrt látni Magyarországon. A vidéki helyzet ezt teljes mértékben indokolta, csak kérdés, hogy ér-e valamit. Az emberek biztonságérzetén biztos javított, de hogy tényleg biztonságosabb lett-e a helyzet, azt nem tudom. Szivatásban viszont nekem is volt részem, de szerencsére megúsztam. Megyek este tízkor a falu (papíron város) teljesen kihalt főutcáján. 1 km-es egyenes szakaszon rajtam kívül senki, csak a távolban látom egy autó fényszóróját, de nem halad sehova. Egyszer csak meglátok a zebránál egy mamit, aki a zebránál áll a biciklijével, és semmi hajlandóságot nem mutat, hogy át is akar menni az úton, a teljesen kihalt úton. Mikor már majdnem odaérek, akkor kezd kirajzolódni, hogy az álló autó kicsit odébb egy rendőrautó. Ekkor satufék, majd a mami szépen áttolja a biciklit az úton. Ez nagyon hiányzott, miután aznap lehajtottam 1600km-t és 500m-rel a cél előtt szivatnak.
Pénz.
100e Ft-tal többért sem mennék vissza, mert jelenleg annak is a 3-szorosát keresem. Ha annak idején kaptam volna plusz 100ezret, akkor esetleg nem igyekeztem volna annyira külföldre, de nem tudom, hogy végleg maradtam volna.

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.10. 19:16:30

@firg_firg: @Dikusz: @feritekeri: @bpetya75: @Buchhalter: @Pernilla: @Shanarey: @puhacica: @*Andi*: Koszonom a kedves es eloremutato, pozitiv hozzaszolasaikat! Egyben varom valamennyiuktol azokat a pozitivumokat, amelyeket - nyilvan az alacsony ingerkuszobom okan - nem vettem eszre :)

Csodabogár 2016.11.10. 19:16:56

@Pernilla: A H&M egy igen vacak ruhaüzlet volt a svédeknél a hatvanas években. Totál pénztelen frissen lelépettként se vettem ott semmit, olyan vacak volt. Ismerőseim se vásároltak ott. De nagyon kinőtték magukat, Bécsben a Graben egyik legszebb üzletében székelnek pl. de van persze mindenütt. Zürichben a Bahnhofstrassen pl. A jó izlésnek nagy szolgálatot tennének ha bezárnának.
A propaganda sajnos már átjárt mindent, hülye dumával még amerikai elnök is lehet valaki.

SzZoole 2016.11.10. 19:20:54

@Árva Gabriella: mikor hagytad el az orszagot es mikor voltal otthon utoljara?

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.10. 19:33:36

@Zoole[uk]: 2012-ben koltoztunk el. Legutobb iden oktoberben voltam Magyarorszagon. Ez az irasbol kiderul :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.10. 19:41:09

@Herr Géza: A H&M-en én is megakadtam de egészen más okból.
Ne ijesztgess bazmeg:))))))))))))))))))))))))

DieNanny CH 2016.11.10. 19:43:16

Mielőtt a kommenteket olvasnám:
Cigarettás-problémát Mo-on nem tapasztaltam, annál inkább itt Svájcban. Buszmegállóban, liftben!!! (Mármint, a füst volt, mikor beszálltunk). Meg úgy általában mindenhol, nem érdekli a bagósokat a kijelölt hely, ugyanis tiltva nincs sehol...

Egyenruhás fiatalokat sem láttam Mo-on. A délelőtti plázázás: nem iskolaszünet volt október végén?

Én szeretem a rendőrök látványát, nekem biztonságérzetem van tőle.

Udvariasság sem volt feltűnően hiányos.

Lehet, a fenti problémák csak Debrecenre jellemzőek?

Mrs. Clayton 2016.11.10. 19:54:30

@Herr Géza: igen, ruhafronton igaz, hogy a Mark and Spencer nem kifejezetten egy hetrol-hetre valtozo fast fashion uzlet, ugyanakkor elelmiszerben nem lennenek rosszak, de azon tul h mondjuk az atlagnal jobb minoseget adnak viszonylag dragan semmi mast nem nyujtanak, erre meg ott a Waitrose sokkal jobb halozattal
epp ma beszelgettem valakivel es mondtam, hogy a tradicionalis kozeposztaly uzletei mint a Sainsbury's, M&S ki fognak rostalodni, mert nem kepesek lepest tartani az ilyenekkel mint Lidl, Aldi
mondjuk az Aldi szerintem kritikan aluli, de ok valahogy mindig kihozzak magukat a legjobb boltnak itt uk-ban

MRN 2016.11.10. 19:55:01

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Ehhez képest több olyan posztot is olvastam ezen a blogon, ahol a posztoló elmondta, hogy otthon is jól élt, de jobban akart...

MRN 2016.11.10. 19:55:09

@szalka240: Most akkor a rendőrök szívattak, vagy a mami, aki át akart kelni a zebrán?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.10. 20:26:49

@Árva Gabriella: "Koszonom a kedves es eloremutato, pozitiv hozzaszolasaikat! Egyben varom valamennyiuktol azokat a pozitivumokat, amelyeket - nyilvan az alacsony ingerkuszobom okan - nem vettem eszre :)"

En megertelek, mert az USA utan (es most lehet, hogy sokan raugranak majd erre ;) tenyleg eleg nagy a kultursokk, amikor hazalatogat az ember, plane, ha mondjuk tobb ev utan eloszor teszi :) Nem tudom, milyen gyakran latogattok haza, ezert is teszem ezt hozza. De hogy ne erje szo a haz elejet, tenyleg pozitiv iranyban is tortent azert eloremozdulas, en mindig megjegyzem ezt magamnak, ha par evenkent hazamegyunk.

Persze gyorsan azt is hozzateszem, hogy az USA-ban is ugyanugy talalkozni azert negativ dolgokkal (duh ;) attol fuggoen, hol es mennyi idot tolt az ember. De ugy tunik, hogy valahogy aranyaiban mas a helyzet.

SzZoole 2016.11.10. 20:28:55

@Árva Gabriella: most oktober elotti utolso latogatasodra ertettem:)
Ha meg 4 eve nem voltal otthon,akkor meg nem csodalkozom,hogy ezeket tapasztaltad.

Aki meg azt irja,hogy Londonban/Angliaban kevesen cigiznek azok biztos,hogy itt elnek?
London meg nem csak a smogban uszik,hanem cannabisfelhoben is.☁️☁️☁️

Herr Géza 2016.11.10. 20:40:10

@diggerdriver: Nyugi, az angol front nincs veszélyben...:)))

2016.11.10. 20:42:06

@MRN: Mindenki a több pénzért lép le, és senkit sem zavar, hogy fokozatosan, de minden szétrohad itthon. Ez teljesen hihető. :P

Herr Géza 2016.11.10. 20:49:52

@Mrs. Clayton: Ja, de M.o.-on csak ruhát árulnak (tudtommal a többi országban is, ahol zárnak)..... Az angol biznisz meg nincs veszélyben.

SzZoole 2016.11.10. 20:53:26

@Herr Géza: "angol front nincs veszélyben"

FRONT????

Kitort volna a haboru?:)))

Herr Géza 2016.11.10. 20:58:30

@Herr Géza: Na jól van már, teljesen becsavarodtam az M, H, meg S betűktől. Szóval a H&M marad, nyugi. A lányod???? :))))

Herr Géza 2016.11.10. 21:02:24

@Zoole[uk]: Ki hát, minden veszélyben..., a font, a front, a Marks & Spencer Hungary, meg Amerika. Vegyél kutyát, fegyvert, tartós kaját és irány a bunker. Vagy a bótai erdő.... :))))))))))

Din Serpahis 2016.11.10. 21:10:05

@Lefty Rosenthal: A primitív Svájcban is tele van minden rendőrrel, a helyiek mégis örülnek neki.

SzZoole 2016.11.10. 21:13:26

@Herr Géza: kutyam mar van,bar attol inkab csak halalra rohogi magat az aember:)))

montroyal ( CAN qc) 2016.11.10. 21:15:19

ha 100 ezer forinttal többet ajánlanának, mint a legutolsó fizetésetek volt?

csak poén ; akkor megemelkedne 100 600 ra ... nem hiszem hogy csabit a dolog ... havi 600 ft volt a fizetesem mint disco portas ..persze az okossag naponta volt tobbszorose de az nem fizetes categoriaba esett :-)

bpetya75 2016.11.10. 21:40:48

@Árva Gabriella:

Az alacsony ingerküszöb a negatívnak nevezett dolgokra vonatkozik. Teljesen nyilvánvaló, hogy ha negatívumokat keresek, akkor főleg azokat fogok találni, ha meg pozitívumokat, akkor inkább azokat. Nekem például, rendszeresen autót vezető emberként nagyon komoly pozitívum a láthatósági mellény, a nevéből talán kitalálható, hogy miért. Az egyen öltözék problémaköre előtt értetlenül állok, én nem tapasztalok ilyet. Amúgy a csordaszellemet, mint magyar specialitást bemutatni enyhén szólva nevetséges. Cigifüst témát nem érzem annyira súlyosnak, de ezzel a ponttal alapvetően egyetértek. Tapasztaltabb hozzászólók írtak példákat erről más helyekről is. Bunkó eladó: saját tapasztalatom mást mutat, helytelen egy-két jó vagy rossz élményből általánosítani. A templomos sztori meg akár pozitív élmény is lehetett volna, hiszen a néni kedves és segítőkész volt. tolvajok meg mindenhol vannak. Csóró környéken nyilván több. Tipikus példája annak, hogy egy helyzetet milyen szemüvegen keresztül néz az ember.

Amúgy a neten nem szokás magázódni. Nyugodtan visszategezhetsz, de ha nem teszed, én nem foglak magázni.

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.10. 21:47:43

@bpetya75: Egyetlen olyan pozitiv dolgot sem emlit a valaszaban, amit eszre kellett volna vennem. Nem szukseges ujraertelmeznie az irasom mondatait, ertem amit leirtam (csak elteroen, mint az itt velemenyezok 80%-a). Szep estet!

bpetya75 2016.11.10. 21:50:48

@Árva Gabriella:

Az elhiszem, hogy érted, amit írtál, de úgy látom, azt nem, amit más ír.

Akkor még egyszer: Láthatósági mellény egyértelműen pozitívum. A templomos történetnek is van pozitív olvasata.

sellőlány 2016.11.10. 21:54:30

A H&M "kispénzű", stílustalan és lenézendő vevőkörét illetően, a világ minden táján jelenlévő cég fenntart egy flagship store-t (Budapesten nemrég adták át a Váci utcai volt Budapesti Értéktőzsde 3 szintjén, ahol meglepő módon nem egy Peek&Cloppenburg vagy valami hasonló, nagy felületet igénylő, presztízs márkákra specializálódott cég nyitott áruházat), ahol exkluzív bemutató keretében, világhírű divattervezők (Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Roberto Cavalli, Alexander Wang és idén Kenzo - csak, hogy a nevesebbeket említsem) a márka számára tervezett, limitált darabjait lehet megvásárolni, nem mondhatóan aprópénzért. Emellett rendkívül széles és hasznos gyerekkollekciójuk van, a kiemelten üzletekben tartanak holmit várandós nőknek, van egy home&deco részlegük, illetve külön "business" és rap kollekciójuk, amit legutóbb SnoopDogg jegyzett. Nekem sem a H&M a fő beszerző forrásom, de retail design területen dolgozva évekig, abszolút más szemmel látom a márka piaci pozícióját és a vevőközönségét. Fast fashion területen ugyanis a szerepük, a sokféle iránnyal, amit reprezentálnak és a gyors válaszadással a vevőik igényeire, igencsak egyedülálló pozíciót töltenek be. Akik igazán a gyorsan változó divatnak élnek, azoknak fő forrásuk, de igazából minden réteg megtalálja ott, amit keres.

Herr Géza 2016.11.10. 21:55:01

@Árva Gabriella: Ebből az írásból kiderül? Hol? Most kétszer olvastam át, mert úgy tűnik ma nem vagyok topon, de sehol nem találtam róla említést (mármint arról, hogy 2012. óta vagytok kint

szalka240 2016.11.10. 21:56:21

@MRN: Az egyik vagy a másik vagy közösen. Nem volt kedvem kiszállni és megkérdezni tőlük. De elég szürreális helyzet volt, mert rajtunk kívül tényleg senki nem volt az utcán.

bpetya75 2016.11.10. 21:57:45

@Herr Géza:

Az derül ki, hogy októberben voltak Magyarországon. Penge Géza :-P

2016.11.10. 21:59:20

@Árva Gabriella: Hm, szóval 4 éve költöztetek ki, érett felnőttként, és kultúrsokkot kapsz a kontinenstől meg Debrecentől. Négy év alatt mennyit bírtál felejteni, nahát! :P Na hagyjuk már, még ha 14 vagy 24 éve nem lettél volna otthon, akkor némileg megérteném,, de ez így csak picsogás. Tudod, ha a negatívumokat keresed, azokat is fogod megtalálni, de telibe ám!.

bpetya75 2016.11.10. 21:59:36

@sellőlány:

"de igazából minden réteg megtalálja ott, amit keres"

Jó erős, szederálló munkásnadrág, meg zubbony is van? ;-)

sellőlány 2016.11.10. 22:02:42

@bpetya75: Némely darabjuk szerintem akár annak is értelmezhető. :-D

2016.11.10. 22:03:14

@bpetya75: Olyanjuk nincs, meg melltartóméretekben is megállnak a D-nél, úgyhogy én sem találom meg, amit keresek :D

Dikusz 2016.11.10. 22:03:59

@Árva Gabriella:
Kedves Gabriella! Mivel megszólított, válaszolnék, ha magázódva, akkor úgy, de lehet, kicsit hosszú lesz. Amikor megjelent, mint posztot író meg is lepődtem, és utánaolvastam. Jól emlékeztem, a szeptember végi remekül sikerült texasi útibeszámolójában már váltottunk üzenetet.

Ami nem tetszett nekem az Ön mostani posztjában, a lekezelő - divatos szóhasználattal - mindent "fikázó" stílus. Őszintén örülök annak, ha valaki, aki úgy döntött, hogy az életét a világ bármely országában éli le, akkor tegye azt. Magam is dönthettem volna úgy a '90-es évek elején, hogy elhagyom Magyarországot. Nem tettem, több ok miatt. Mégsem jutott eszembe az, hogy irigykedjek, leszóljam azt, aki megtette. Találja meg a boldogságát abban az országban, ahol él. De nagyon kérem, ne tegye senki azt aki elhagyja Magyarországot, amikor visszalátogat, hogy csak a rosszat lássa meg. Mint mindenhol a világon, itt is vannak jó-, és rossz dolgok/emberek. Itthon sem könnyű mostanában az élet, ahogy máshol sem.

A poszthoz: nem egyenruha, ez a divat, a fiatalok ezt szeretik. Ami egyenruha azt az Ön által említett cukrászdában viselik, vagy - ha egyáltalán van ilyen - akkor egy-két gimnáziumban. Ott sem kötelező, de van.

Cigaretta: sosem dohányoztam, engem is zavar a dohányfüst. De kérem mondja meg, hol kellene dohányoznia annak, aki a szemüvegboltban dolgozik, mert az üzletben sehol nem lehet. Írja, hogy ahol most él, ott is előfordul ilyen, akkor a magyaroknak miért rója fel ezt?

Ruhapróba: hozzászólásban már leírtam itt, ha több darabot próbálok, akkor szólok, hogy három pulóvert bevittem. Ha az egyik megfelel, akkor azt kifizetem, a másik kettőt az eladó (eddig még mindig) tette vissza a helyére. Sehol nem láttam még olyat, hogy a próbafülkében egy halom ruha ottmaradt volna.

Hogy őszinte legyek, nem igazán értem mi a debreceni vasútállomással kapcsolatos probléma. Számomra kevés a posztban az információ. Gyakran utazom vonaton, bár a debreceni vasútállomást kevésbé ismerem. Debrecen megyeszékhely, azért azt nehezen tudom elképzelni, hogy ne legyen megfelelő a tájékoztatás. Adódhat olyan helyzet valóban, hogy nincs idő a jegypénztárnál keresgélni a táblán azt, hogy honnan indul a vonat. De ha nem tudja, akkor melyik vágányhoz szalad? Az aluljáróban sem lesz idő végigszaladni a 10 feljárón végignézni hova melyik lépcsőn rohanjon fel.

Láthatósági mellény: bizony azért van (kellene, hogy legyen) rendőrön, utat betonozókon, biciklivel közlekedőkön láthatósági mellény (autókban kötelező felszerelés), mert mondjuk ha Ön a kocsit éjszaka vezeti és Józsi bácsi a fekete pulóverében, nadrágjában Ön előtt teker, ne üsse el azért, mert későn veszi észre. Meg így is sokan halnak meg az utakon amiatt (is), mert nem viselnek ilyet. Ahol Ön él nem így van?

Rengeteg rendőr: kérdezték már, ez mikor volt? Ok nélkül azért nem szoktak hemzsegni rendőrök az utcán. Inkább azt szokták megjegyezni, hogy a bokorban bujkálva lesik a, hogy kit büntethetnek meg, és soha nem ott vannak, ahol szükség van rájuk. Ennyire rövid idő alatt miből gondolta azt, hogy itt mindenki rettegésben él?

Pozitív élmények: ahogy a bankban, cukrászdában, biztos máshol is tudott volna pozitív élményt szerezni. A közelben lévő gyógyszertárban nálam is volt már olyan, hogy csak másnapra tudták megrendelni ami kellett. Kicsi gyógyszertár, nem tud nagy mennyiséget raktározni. Viszont mindig megkérdezik, hogy van a beteg, volt már rá példa, hogy a gyógyszerész szólt a két gyógyszer amit venni akartam, együtt szedve bajt okozhat. A 3 óra alatti beszerzés szerencse lehet, esetleg átszólt a másik gyógyszertárba (ha egy cég), hogy hozzák át a gyógyszert.

SzZoole 2016.11.10. 22:06:33

@sellőlány: Versace collection is volt/van nekik,nem is akarmilyen,black/gold szinekben,a kedvencem toluk:)

sellőlány 2016.11.10. 22:07:49

@Pink Petsch: Az USÁ-ban tuti van nagyobb méret. :-) Viszont a sport melltartóik (ezt ki is hagytam a felsorolásból, mert hogy van fitness ruházat részlegük is) egész jók, bár kérdés, mennyire tartósak.

2016.11.10. 22:09:33

@Zoole[uk]: Te olyanokat hordasz? :DDD Őszintén szólva, nekem a H&M kínálatából leginkább az alapdarabok jönnek be, az ilyen kollekciós cuccaik számomra túl csiricsárék.

bpetya75 2016.11.10. 22:12:09

@sellőlány: @Pink Petsch:

Na, most akkor kinek higgyek? :-D

2016.11.10. 22:13:30

@sellőlány: Hát izé, most azért nem repülnek a Nagy Vizen túlra ;) No meg, nem 120/F-s kell, hanem kisebb hát-átmerőjű :DDD Így marad a rohadt drága Triumph, vagy néha a konkurenciájuk, a C&A, berendel kisebb hát-átmerőjű, de nagy kosaras darabokat.

2016.11.10. 22:14:29

@bpetya75: Sellőnek, mert ha jobban belegondolok, vannak ott durvább anyagú farmercuccok :DDD

sellőlány 2016.11.10. 22:14:38

@Zoole[uk]: Igen, valóban, az egy nagyon ütős kollekció volt. Aki divatmániás, annak kihagyhatatlan. Állítólag Hermest és Guccit már csak az oroszoknak és a kínaiaknak gyártanak. :-)

SzZoole 2016.11.10. 22:16:23

@Pink Petsch: nem a H&M-bol de van:)
Versace Versus Belt polo,feher alapon back/gold belts:))
Sajnos en ilyen fashion monkey vagyok,csak az olasz G.A meg V. meg G. meg P. betus cuccok allnak meg rajtam:)))

2016.11.10. 22:16:30

@sellőlány: Ja, meg hogy mi? Sportmelltartó??? Ki akarsz nyírni?! :O

SzZoole 2016.11.10. 22:18:41

@Pink Petsch: ne huzd fel magad emiatt Didi,majd en tartom neked:)))

2016.11.10. 22:21:32

@Zoole[uk]: Kicsi majom :DDD Aranyban csak a szemfesték jön be. Azt próbáltad már? Menne az outfittedhez :)

2016.11.10. 22:26:28

@sellőlány: Nem, ugyanis az is rohadt drága, és sírógörcsöt kapnék, ha egy 60-70 eurós darabról kiderülne, hogy hordhatatlan a számomra, még akkor is, ha stimmelnek a méretek. A Triumphot meg ismerem, tudom, hogy kellően tart ;)

2016.11.10. 22:27:51

@Zoole[uk]: Ja, jönnél oszlopnak, mi? :PPP
Az öltözéked, te :P

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.10. 22:28:50

@bpetya75: @Pink Petsch: @Dikusz: Hozzaszolasaikbol megertettem, hogy hulye, picsogo, lekezelo es fikazo az irasom. Koszonom, hogy megosztottak velem. Akkor raterhetnenk a lenyegre! Meg egyszer felteszem a kerdest, talan nem voltam eleg ertheto: Melyek azok a pozitiv valtozasok, amelyeket nem vettem eszre Magyarorszagon 1 ev utan hazaterve? (Kerem ne ismeteljek vissza azokat a dolgokat, amiket en mar "fikaztam es lekezeltem"!)

sellőlány 2016.11.10. 22:29:08

@Pink Petsch: Outletben egész jó áron meg lehet kapni őket. Ha problémás a méreted, érdemes kipróbálni, nagyon kényelmes darabok.

Dikusz 2016.11.10. 22:32:59

@Herr Géza: volt olyan is, aki azt mondta, hogy kis pénz, kis foci:))

Októberben a 60 éves jubileum miatt volt jó pár nappal az ünnep előtt is sok rendőr az utcákon.

Írtam az előbb egy jó hosszú posztot, többek között a láthatósági mellényről is. Láttam úgy sétálni óvodás-, vagy bölcsis csoportokat az utcán, hogy volt rajtuk ilyen mellény (sokszor az óvoda neve is rajta volt), nagyon helyeseltem is.

SzZoole 2016.11.10. 22:37:37

@Pink Petsch: tudom Didi tudom,csak hozom a zagyad:)))
Olyen hihetetlen az a mertet amit írtál,nem tennél fel egy képet ?:)))

kewcheg 2016.11.10. 22:42:03

Énnekem 3 olyan dolog van,ami a legjobban nem tetszik Magyarországon.
1.túl sok a kutya.túl sok az ugatós kutya. milyen alapon ugat rám egy kutya egy kerítés mögül, milyen alapon zavarja a csendet egy rohadt dög,amikor nyugalomra vágyom. az ember se üvöltözik ok nélkül, mert garázdaság szabálysértése miatt megbaxxák.némelyik kutya sajnos nemcsak ugat és szarik,hanem gyilkol is.
2. túl sok a román. ezt az egy nációt rühellem az egész világon.valahogy mindig drakula jut róluk eszembe,meg az oláhok,ez a sunyi,kétszínű népség.mégjobban idegesít,ha az a román nagykategóriás terepjáróban pöffeszkedik a mi országunkban, gyorsan hajt, előzget, szabálytalankodik.ilyenkor sanszos, hogy egy erdélyi "magyarral" van dolgunk, aki amúgy testvérünk lenne, de mélyen lenéz minket tápos anyaországiakat,akik csak Suzukival járunk,és nem vagyunk olyan dörzsöltek és gátástalanok mint ő.
3. túl sok az ukrán.Különösen irritáló a Toyota land cruiserben, vagy mercedesben ülő ukrán. egyszerűen hogyan lehet ehy kolduszegény ország állampolgárának huszonmilliós kocsija? Milyen alapon, amikor kárpátalján két griznya vagy miafaszom az átlagkereset? ezek szimpla bűnözők tehát, ahol csak lehet, éreztetni kell velük a megvetést és az utálatot.a normális ukrán, aki becsületes, Zaporozseccel vagy tavriával jöhet csak ide...:)

2016.11.10. 22:44:43

@Árva Gabriella: A picsogót vállalom! A többiről, majd a többiek. Sokat változott a közlekedési kultúra, pár éve még a Halálos Irambant jelentette az átkelés egy 4 sávos út zebráján. A kutyaszar helyzet is szemmel látható javulást mutat (ugye a kutyaszaros Budapest), még 3 éve is kerülgetni kellett a kis aknákat, például Újlipótban, ma már egymásra szólnak rá a kutyások, ha akad olyan elvetemült, aki otthagyná. Olyan eladóval, vagy szolgáltatóval sem akadtam még össze, aki paraszt lett volna, ha én normálisan viszonyulok hozzá, teszem azt köszönök, ne adj'isten még mosolygok is. A tömegközlekedés is sokkal kulturáltabban zajlik, mint akár 4 éve, megtanulták az emberek használni a mozgólépcsőt (jobb-bal), oldalt állva várják meg a leszálló utasokat, a helyeket is átadják, ha olyan a szitu. A tájékoztatás angolul a budapesti tömegközlekedésben nagyon jónak mondható, a turista már nem forog, mint szélkakas, hogy merre-hány méter, mert bemondják, kiírják (Németországban meg leginkább foroghat).
No, így hirtelen ennyi, de ha töröm kissé a fejem, akkor több s eszembe jut. Szóval igen, picsogni tetszik a néninek (jaj dohányoznak, jaj a fiatalok a legújabb divat szerint öltözködnek, jaj sok a rendőr... jézusom!).

Herr Géza 2016.11.10. 22:46:40

@bpetya75: Végül is a kettőből egy megvolt tényleg.... :)

2016.11.10. 22:46:45

@sellőlány: Hát outletekbe ritkán jutok el ... No meg, pár napos vagy hetes hordás után derül ki, hogy valóban passzolunk-e egymáshoz? Így még vissza sem vihetem, hogy bocsi.

puhacica 2016.11.10. 22:48:06

@Árva Gabriella: nem lehet minden olyan eloremutato es pozitiv, mint a posztod. oh, wait...!

2016.11.10. 22:48:06

@Zoole[uk]: Ne húzzad te, mert holnap vizsgázom, inkább értékeld, hogy veled töltöm az időmet :DDD

SzZoole 2016.11.10. 22:55:54

@Pink Petsch: ok nem húzom,csak a képet ne felejtsd el legyszi,szerintem többen örülnének neki;)))

2016.11.10. 22:58:33

@Zoole[uk]: Hát persze, szívem, hogyne! :P

SzZoole 2016.11.10. 23:01:03

@Pink Petsch: jó,akkor a többieknek ne,csak nekem;))

Dikusz 2016.11.10. 23:01:34

@Herr Géza: még jó, hogy nem a CBA-t írtad, az is csak három betű:))))
Jelzem: biztos, hogy nem a 60 feletti trottyos magyar nőknek való holmikat árulnak:))) Olvastam, hogy akik ismerik a céget azt mondják túlárazottak a termékeik, és nem sok üzletük van az országban.

2016.11.10. 23:02:41

@Zoole[uk]: Oké, de még mst egyezzünk meg az árban, itt a plénum előtt, hogy le ne tagadhasd :P

SzZoole 2016.11.10. 23:06:17

@Pink Petsch: te,én olyan szegény vagyok,hogy főzni is csak vízzel szoktunk:)))
Meg zokni nélkül alszunk....:)))

2016.11.10. 23:08:05

@Zoole[uk]: Hát, az álmodozás ingyen van ... :))))

sellőlány 2016.11.10. 23:09:43

@Pink Petsch: @Árva Gabriella: Én is gondoltam, hogy írok Budapestről, meg a Balaton környéki, győri, szegedi, pannonhalmi, soproni és még folytathatnám - pozitív változásokról- ezek azok a városok, környékek, ahol olykor megfordulok, vidékek, ahová az utam visz. Aztán rádöbbentem, hogy a hölgy Debrecenről írt. Na, ott nem jártam 7 éve. Azt tudom, hogy épült (oda is) egy stadion... de nekem egy darab város sosem viszonyítási alap. Tessék ellátogatni több helyszínre is az országban és utána levonni a konklúziókat. Hollókő pl. tip-top és szinte minden házikóban valami műhely működik. Ez kézi készítésű kenyér 300-400 Ft, juhtúrós sztrapacska a kisvendéglőben vastagon tálalva 1600 Ft. Egy csobbanás Szarvason a Holt-Körösben ingyen van, és nagyon hangulatosak a felújított stégek, illetve a gyaloghíd. Rengeteg az új bicikliút országszerte, újulnak a terek, és persze van sok lepusztult hely is, de a változás igenis észrevehető. Na, ilyenekért érdemes hazajönni.

SzZoole 2016.11.10. 23:09:52

@Pink Petsch: irigy kutya:)))
Na joejt,mert reggel dolog idő van

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.10. 23:13:37

@Pink Petsch: Koszonom az otleteit. Ezek fontosak es jo dolgok! Orulok.

2016.11.10. 23:18:13

@sellőlány: Amint már a posztolónak is megjegyeztem, ez úgy van, ha valaki a negatívumokra van kihegyezve, akkor tuti, hogy csak azokat látja meg. Ő meg azt nézte, mi az, ami nem olyan mint Austinban. Hát kb. minden.
Csak rohadtul idegesít ez az álnaív rácsodálkozás, és vénasszonyos rosszallás, amikor alig 4 éve költöztek el. 4 éve sem cigiztek többen a köztereken, mint ma, ő meg úgy adta elő, mintha valami újdonság volna, no meg persze, bezzeg Austinban ... :P

2016.11.10. 23:18:52

@Zoole[uk]: Lassan én is ... páh! :)

Dikusz 2016.11.10. 23:19:13

@Pink Petsch: tavaly készült egy videó, amikor egy mentős Zuglóból - Óbudára 6 perc alatt ért át. Idén meg egy olyan felvételt készített a mentős, amikor egy autópályán balesethez vonultak, és látszott a felvételen, hogy a kocsik - ahogy kell - az út két oldalára húzódtak le, hogy tudjon haladni (a mozgólépcsős példádra írtam).

A többiben is igazad van, bár még forgó angol turistát nem láttam:))

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.10. 23:19:43

@sellőlány: Egy szoval sem bantottam a szepulo varosokat, kerekparutakat, koztereket, igen magam is eszrevettem, ez mind fontos es jo dolog. Ha lehetosegem adodik rovid idore hazautazni, akkor inkabb edesanyam sztrapacskajat probalom ki es a csaladtagjaimmal vagyok, nem a Koros-partra kirandulok. De talan legkozelebb!

Herr Géza 2016.11.10. 23:21:09

@Pink Petsch: És még csak nem is most volt először otthon 4 év után....

2016.11.10. 23:22:45

@Árva Gabriella: Ha jól szeretné érezné magát a jövőben otthon, akkor szerintem szokjon le az összehasonlítgatásokról, ne mondogassa még magában sem (pláne hangosan), hogy Austinban ez nem így, hanem úgy. És főleg ne azt nézze, mit lehet leszólni. A rokonok, barátok ismerősök panaszaiból pedig vonjon gyököt. Szarban van az ország, de egyelőre még nem élhetetlen és vannak jó dolgok.
Persze, ezek csak tanácsok, ráadásul kéretlenek, nem kell megfogadni.

2016.11.10. 23:27:04

@Dikusz: Ja, látttam a tecsőn, meg olvastam a hüledező hozzászólásokat, hgy milyen rendesen lehúzódtak az autósok a mentő elől, mert náluk ez annyira nem jellemző. De látom magam is, amikor Pesten vagyok, és kb. negyedóránként szirénázik végig mentő vagy tűzoltó a körúton, hogy spriccelnek előle, ahogy tudnak.

@Herr Géza: naplánehogy ...!

Herr Géza 2016.11.10. 23:27:19

@Dikusz: Na várjál, a számokban jó vagyok, azt megjegyeztem, hogy nem 3 betű, hanem kettő... :)
Egyébként 6 boltjuk van, mind Bp.-en.

sellőlány 2016.11.10. 23:27:31

@Árva Gabriella: Kár, mert így valóban nem fogja tudni, mi történik az országban. Viszont akkor nem fair ezt általános kritikának feltünteni. Én is imádom anyukám főztjét, ettől függetlenül üdvözlöm az itthoni gasztoforradalmat, és a hagyományos tájételeket is.

Dikusz 2016.11.10. 23:29:55

@sellőlány: csodálatos helyek azok, amiket említettél a hozzászólásodban. Nekem már szinte mániám, hogy ilyenkor még sok más látnivalót is ajánljak, amit megnézhetnek itthon.
Sok éve járjuk az országot, lenne ötletem: pl az Őrség, most októberben jártunk arra, nem először. Akár velünk is jöhettek, ha újra itthon vagytok:)))

sellőlány 2016.11.10. 23:30:53

@Pink Petsch: Engem németországi vendéglátóhelyeken még mindig többször orrbavág a bagószag, mint itthon. Amszterdamban meg a marihuána szag. :-)

sellőlány 2016.11.10. 23:33:02

@Dikusz: Ne fogd vissza maga!d Talán HÁ is szívesen közzétenne egy ilyen, miért érdemes hazajönni posztot. :-) A kirándulásokhoz pedig szívesen csatlakoznának!

2016.11.10. 23:35:08

@sellőlány: Ja ja ... wirklich ;) Németországban egy vendéglátóhely vagy nem dohányzó, vagy dohányzó, de ezt fel is tűntetik matricával a bejáratnál, így még idejében menekülhetsz ;) Ausztriában viszont ... nos, ott leginkább osztottak, és hát nem mindig működik az elszívó, vagy sikerül az az osztás :D

sellőlány 2016.11.10. 23:40:47

@Dikusz: Csatlakoznánk. (Egyébként mi Magyarországi élünk, de vegyes páros vagyunk, így van többféle élet-valóságunk. :-) )

Dikusz 2016.11.10. 23:40:58

@sellőlány: van egy itthoni ismert, népszerű jó tájakat-ételeket bemutató műsor a TV-ben, amit érdemes megnézni. Egy mosolygós hölgy vezeti jellegzetesen tudja mondani amikor kóstolja az ételeket: "hmmm... ez nagggyon finom...:))
Kiváló ötleteket is ad, hova érdemes ellátogatni.

sellőlány 2016.11.10. 23:42:16

@Dikusz: Borbás Marcsira gondolsz?

Dikusz 2016.11.10. 23:43:25

@sellőlány: hát, akkor feleslegesen írtam az előzőt, tuti tudod melyik műsorról, és kiről van szó:))
Azt, hogy jöjjetek velünk, komolyan gondoltam, de az idősebb korosztályhoz tartozunk.

Dikusz 2016.11.10. 23:44:42

@sellőlány: igen:) tényleg nagyon színvonalas a műsor.

Herr Géza 2016.11.10. 23:45:42

@Pink Petsch: Nem, nem, itt is vannak osztott helyek, igaz nem sok, mert elég szigorúak az elválasztás műszaki feltételei.

sellőlány 2016.11.10. 23:52:17

@Dikusz: Köszönjük! Az "idősebb" korosztály sokszor értékesebb társaság, mint a fiatalabb. Üzenj, mikor, merre jártok és ha épp mehetnékünk lesz, akkor szívesen csatlakozunk.

2016.11.10. 23:56:33

@Árva Gabriella: Szerintem nagyon szigorunak tetszik lenni, mar bocsanat, hogy en ilyen tanarnenis stilusban szolitom meg, de hat annyira igy irodott a poszt, alahuzasokkal, felkoverrel, nagybetukkel kiemelve a l e n y e g e t es a ***fo mondanivalot*** (bocsanat, nekunk a komment boxban nincsenek ilyenjeink), hogy tenyleg mar csak a piros tinta hianyzott. :D

Szerintem azert haraptak a kommentelok, mert Magyarorszagot olyanok miatt tetszett "szidni", amikrol nem feltetlenul tehet, illetve, hat a Magyarorszag sajatos helyzetebol fakado dolgokon feleslegesen is tetszik frusztralnia magat. Az ugynevezett igenytelenseg peldaul reszben az ingerszegenysegbol ered, ez pedig reszben azert kapcsolodik a "rendes" szegenyseghez (nem torvenyszeruen persze hiszen a del-amerikaiak meg a nyomortanya oldalait is szinesre festik, dehat a magyarok meg nem ilyenek, ezzel se tetszik tudni mit kezdeni. :D). De abba peldaul bele tetszett-e mar gondolni, hogy ahhoz peldaul, hogy az emberek egyeni stilust ki tudjanak fejezni az oltozkodesukkel, szinesebb szubkulturak kellenek, ahol ez terjedhet, meg ugye egyenibb dolgokat kinalo boltok peldaul, meg divatlapok, ahol reklamozni lehet, meg ilyenek, es hat ezek kozul a vallalkozasok kozul pedig nagyon kevesen tudnak eletben maradni. Amelyiknek ez nem gond, az valoban inkabb nagyobb vallalat, tomegesebb kinalattal, de nekik is penzbe kerul peldaul egy extra alkalmazottat arra fizetni, hogy visszavigyek a cuccokat a probalas utan, bar regebben szerintem ez volt a rendszer, de lehet, hogy pont egy ilyen egyedibb, de anyagilag kicsit nem annyira eleresztett boltba tetszett betalalni :)

Amit ezzel szeretnek mondani, hogy bizonyos problemak, amik zavarjak, nem mind, de sok kozuluk Magyarorszag jelenlegi/mindenkori logisztikai helyzetebol adodik, es mivel ezeken nem nagyon lehet egyik naprol a masikra valtoztatni, ezert erdemes ezeket elfogadni.

Illetve hat, sajnos a magyarok mar csak ilyen sertodosek, ugyhogy ne tessek oket lehetoleg semmiert se hibaztatni, mert magukra veszik es ki fogjak kerni maguknak a kommentekben, cserebe meg onmaga fog megsertodni es mar kesz is a napi komment zuhatag. :D De hat persze ettol meg mindenki orul neki szerintem hogy meg tetszett irni, legalabb megtudtuk, hogy vannak, akiknek ilyen dolgok jelentik a kultursokkot meg a frusztracio forrasait, es ez is erdekes volt ilyen szempontbol. Volt egy masik meg regebben, akik az uj orszagukban irtak meg, hogy lehet peldaul csavaros kupakos csomagolasu kristalycukrot kapni, es, hogy nekik az ilyen dolgok jelentik a "nyugati kenyelmet". En amugy nagyon orultem a szempont rendszer felhozasanak, mert hozzam ez all kozel, es en abszolute ertem, hogy ezt negativul is meg lehet kozeliteni, szoval speciel nekem nem esett rosszul, de lehet, hogy ha forditva tetszik megirni, hogy Amerikaban milyen jo dolog van, ahelyett, hogy Magyarorszagon milyen rossz, akkor kevesbe okoz felhaborodast a kommentelok kozott, bar az is igaz, hogy az meg kozhelyes, hogy "itt bezzeg udvariasak az eladok", szoval szerintem megiscsak jo volt ez igy. Na mindegy, en ezt csak ugy mondtam, joszandekkal, szoval ne tessek mellre szivni :)

@kewcheg: Felrohogtem, ne haragudj, lehet, hogy komolynak szantad, de ezt Mucsi Zoltan hangjan olvastam fel a fejemben, ez egyszeruen zsenialis, "milyen alapon ugat rám egy kutya"; "két griznya vagy miafaszom az átlagkereset", stb, ahahah b*zmeg szakadok. :D

2016.11.10. 23:58:23

@Herr Géza: Akkor azért nem futottam még beléjük ... ;) Eddig csak a raucher-nicht raucher matricásokat láttam, igaz olyat igen, mint otthon, hogy a nem dohányzóknak volt kijelölt dohányzóhelyük.

sellőlány 2016.11.11. 00:02:52

@mojyo: Abszolút megtaláltad a stilisztikai jellemzőket, én meg ezen vihogok. Oké, Mucsi Zoltánnak már csak a neve kiejtése is ezt okozza sokaknál. A Munkaügyekben is briliáns.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.11. 00:10:24

@Dikusz: "A poszthoz: nem egyenruha, ez a divat, a fiatalok ezt szeretik"

Kicsit a fogadatlan prokator szerepet fogom most felvenni, elnezest :) Szoval az "egyenruha" szot en ertem, a poszt iroja valoszinuleg nem az elsodleges jelenteseben hasznalta, hanem abban az ertelemben, hogy a fiatalok (de hat mar cask ilyen a divat, mindenki utanozza) nagy tobbsege nagyon hasonlo kinezetu ruhakat hord. Na most abban lehet valami, hogy mig itt az USA-ban tenyleg MINDENfele elofordul (a nagy Texas-ban aztan meg inkabb van lehetoseg a valtozatossagra - van, aki szorosan koveti a legujabb divat trended, van, aki marad a jo oreg cowboy stilusnal :), addig Mo-n talan nem volt ennyire jellemzo (ahol o megfordult) ez a valtozatossag.

A masik pedig, hogy (ezt talan masvalaki emlitette), ha valaki 3-4 evig kiesik az otthoni eletbol, tenyleg sok valtozast lat (szemelyes tapasztalatom is). Az persze mas kerdes, hogy a negativ v. pozitiv szemuveget viseli-e ezt meglatni :)

2016.11.11. 00:14:51

@sellőlány: Azt nem ismerem, az egy uj film?

"ket griznya vagy miafaszom", en ezt felirom valahova szerintem. :D

sellőlány 2016.11.11. 00:21:07

@mojyo: Egy pár éve tartó TV-s sorozat, egy tipikus közszférabeli munkahely dolgozóiról. A youtubeon minden évad fenn van. Egy kis ízelítő:
youtu.be/qyYyCO6H4TU

Dikusz 2016.11.11. 00:31:35

@mojyo: a griznya az a mesében az orizagriznyák (talán ismered az eredetit:))

2016.11.11. 00:34:02

@Pink Petsch: @sellőlány: Huh ez azert egy kicsit sok. :D De majd egy masfajta mentalis allapotban lehet, hogy jol fog esni, azert koszonom szepen.

@Dikusz: Iiigeen, imadtam, kedvencem volt. :D

macamuca [IHUN] 2016.11.11. 00:44:30

@Dikusz:
Jesszum, hát van még más is, aki emlékszik orizára??? Kösziiiiiiii! :)
(Ukrajna pénze amúgy a hrivnya)

Dikusz 2016.11.11. 00:57:03

@Zsuzsi65: egyáltalán nem vagy fogadatlan prókátor. Örülök is neki, hogy válaszoltál és így:)
Nem él itt annyiféle náció, hogy ilyen széles skálán mozogjon a divat. Van egy-két márkás cég, valóban számomra teljesen egyforma cuccokkal, attól még nem egyenruha, egyenbőrönd stb.

A második bekezdésedhez: a saját tapasztalatodat írod, ezt készséggel el is hiszem. De úgy gondolom, nem 4 éve (2012-ben) mentél ki. A posztoló hölgy pedig akkor. Ez az ami nem tetszik. Nagyon-nagyon remélem hogy a következőért nem haragszol meg (és a többiek sem): ha nem írja le mikor ment ki, azt hihetné az ember a poszt alapján, legalább 30 éve él külföldön.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.11. 01:02:32

@Dikusz: ezzel teljesen egyetertek. Eloszor en sem tudtam, miota el ott, bele kellett neznem a blogjaba, es a kommentekbe :) Valoszinuleg mindenkinek maskent mukodik a memoriaja, es lehet, hogy 4 ev is nagy kieses. Annyiban igaz, es ezt mindenki megerositi, hogy mar akar 1 ev kulfoldi let is felnagyitja a kulonbsegeket, mert jobban a kivulallo szemevel tudjuk nezni, masreszt mert ott van az osszehasonlitasi alap.
Azon a tipikus kultursokk (oda-vissza) tuneten mindenki atmegy, hogy ohatatlanul hasonlitgat mindent egymashoz...ez szinte osztonos, nehez elkerulni. Aki atesett ezen, tudja, mirol beszelek :)

Dikusz 2016.11.11. 01:02:33

@mojyo: szeptember végén volt egy posztja, amiben profi fotók voltak, nagyon jól megírt történet, hogy ott milyen jó. Akkor szívélyesebb volt a fogadtatás, nem volt sértődés.

Sandor Akarki 2016.11.11. 01:07:50

"dohányfüst - mindenhol az utcán"
Ebben mennyire igazad van!
Ez itt frankón Suttyisztán. Végigsétálsz BÁRHOL a Nagyfaluban és mindig lesz előtted egy bunkó barom akinek cigaretta van a kezében és szívod még a dízel mellé azt is. Meg jönnek a faszok szemben és ha nem húzod el a karod akkor belédnyomják. Ezt persze lehet fokozni, úgy szállnak fel a buszra/vonatra, hogy beszívnak egy slukkot és bent kifújják. Mondjuk olyat régebben láttam, hogy egy ilyen kifújós jelenet után morc fazon (az is igazi hungarikum) simán mellbe rúgta a dohányost aki kiesett, busz becsukta az ajtót és továbbment.

Sandor Akarki 2016.11.11. 01:07:58

"láthatósági mellények országa lett az én szülőföldem"
A láthatósági mellény jó. Életeket ment. Amerikában szerintem a kutya sem gyalogol kivilágítatlan járda nélkül utcának csak viccből, útnak meg szánalomból sem nevezhető hat méter széles, oldalt sártól tocsogó ... utakon vagy miken. Jártál már vidéken? Lenyomnak három méter széles aszfaltcsíkot útnak, járjon rajta a kétirányú forgalom meg a gyalogos. Mondjuk ugyanez van II. kerületben is Budapesten, Pl. Orom utca és környéke konkrétan életveszélyes. Leszarják, hogy a szabvány előírja a minimum 10 méter széles utcácskát és a 1.5 méter széles gyalogos járdát. Polgármester (Veresegyház) kifejtette nekem, hogy az út amin járjon az autó és kerülgesse a gyalogost. Persze neki autókereskedése van. Ilyen ez az ország.

Sandor Akarki 2016.11.11. 01:08:07

Amúgy én személy szerint szeretem az egyenruhás rendőröket. RTF-re vagy ahogy most hívják elég jól megszűrik a népet szóval a régi sztereotípia már régen nem igaz, a legtöbb rendőr normális és lehet velük értelmesen beszélni. Szerintem inkább több legyen belőlük mint kevés. A nagy dolgokba úgysem tudnak beleszólni, de legalább a kisebb és háztartási szinten sokkal bosszantóbb dolgokat mint zsebesek, duhajkodás, stb. meggátolják.

sírjatok 2016.11.11. 01:08:16

Brit tudósok bebizonyították, hogy nem a klímaváltozás tehet az emelkedő tengerszintről, hanem a határátkelőblogosok könnyeinek árja.

Mmarci 2016.11.11. 01:08:23

@Dikusz: azé van ott az eladó. Bezzeg a seggedbe ott tudnak lenni, nehogy lopj... vagy meg bent sem vagy de mar ketten rad ugranak, h segíthetnek? Persze, vidd vissza

Dikusz 2016.11.11. 01:25:31

@sellőlány: tavaly, tavaly előtt is voltunk Erdélyben. 17+2 személyes kisbusszal mentünk. Mindenki ismert mindenkit, saját szervezés, olyan túravezetővel, aki 30+ éve járja Erdélyt.

Nem extrém túra persze, de nem a városlátogatás volt a fő. Mind a két alkalommal Gyergyócsomafalván szálltunk meg (csodálatos vendéglátás, helyi ételek). Ismert helyeken jártunk, de nem az utazási irodák stílusában. Sokkal jobban megérintett bennünket (politika nélkül!). Csak néhány hely, nem sorrendben: Kis-Békás szoros (nem az országúton), Tordai-hasadék, Kis-Kohárd, Madarasi-Hargita, Torockó-Székelykő: ide sajnos nem tudtam felmenni a szint nekem sok volt, de őszintén tudtunk örülni annak, aki feljutott oda. Egyik túránk sem volt 12 km-nél több, de így tudtunk nézelődni.
Amikor a Kis-Békás szorosnál jártunk hegyen-völgyön át, úgy éreztem Meseországban vagyunk:) Egyik társunk azt mondta, élete legszebb élménye volt ez az út. Nagyon sokat számít, hogy nem 40-50 vadidegen ember van összezárva.

Jövőre jó lenne menni megint augusztus vége-szeptember eleje kb 8 nap, ha érdekel beszélhetünk róla.

adg 2016.11.11. 02:33:39

@szalka240: "Megyek este tízkor a falu (papíron város) teljesen kihalt főutcáján. 1 km-es egyenes szakaszon rajtam kívül senki, csak a távolban látom egy autó fényszóróját, de nem halad sehova. Egyszer csak meglátok a zebránál egy mamit, aki a zebránál áll a biciklijével, és semmi hajlandóságot nem mutat, hogy át is akar menni az úton, a teljesen kihalt úton. Mikor már majdnem odaérek, akkor kezd kirajzolódni, hogy az álló autó kicsit odébb egy rendőrautó. Ekkor satufék, majd a mami szépen áttolja a biciklit az úton."

Es komolyan az gondolod, hogy a neni meg a rendor osszeszovetkezet, hogy az ejjel arra jarokat jol megbuntessek? Vagy a neni kifigyelte, hogy ott a rendor, es egesz ejjel ott szobrozott, hogy kitoljon a nehany arra jaro autossal?
Ez valami elkepeszto. :D

Szerintem a rendor azert volt ott, mert a kihalt uton sokan elfelejtenek lelassitani, es lazan keresztulhuznak a varoson 120-as tempoban. A neni meg csak ugy ott volt, ahogy te is.
Gondolom o is azon ragodott, hogy egy autos direkt szivatja a kihalt uton.
Nem mutatott hajlandosagot? Lehet, hogy rad vart, hatha nem vetted eszre, es nem akart kinyiffanni. A satufek is erre enged kovetkeztetni. Zebran at kell engedni a gyalogost, es ennyi. Ejjel is, meg ha kihalt az ut, akkor is, meg ha esik az eso vagy este 7 ora van, tok mindegy.

Nem tudom hol elsz, de ha nem a holdon vagy a szahara kozepen, akkor szerintem ott is elofordul, hogy ejjel valami gyalogos keresztul akar menni az amugy kihalt uton.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.11. 03:02:07

Hej, HÁ, a .com-on nem lehet kommentelni, állandóan http 405 errort kapok vissza.

"Matolcsy György azt is elárulta, mikor lehet euró Magyarországon."

Bróhaha, 15-20 év múlva már EU sem lesz, nem hogy euró...Lehet, már másfél-két év múlva sem.De ne legyen igazam... :-|

hataratkelo.com/elszallhatnak-magyar-berek/

Na ne vicceskedjünk már, hogy két év alatt 5 százalék az "elszállás" legyen...
Ahhoz kb duplázódniuk kéne a magyar béreknek.Fákk.

pappito · http://pappito.com 2016.11.11. 03:21:10

mit úsztam meg! láthatósági mellényben vannak az emberek akik közterületen dolgoznak! a gyerekemnek el se mertem mesélni, ha meghallaná alacsony maradna!

(én is abban motorozok, megfelel a AS/NZS 4602 1999 szabványnak... őrület)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.11. 04:00:02

@Zsuzsi65: "Kicsit a fogadatlan prokator "
Ezt vannak, akik úgy mondják, hogy fogatlan provokátor...
:-)

lüke 2016.11.11. 06:28:52

Sajna a cikíró nem egy Fricike,a szürkeség humora hiányzik, de ( majdnem )mindenben igaza van.
NYUGGERKÉNT egy másik nyuggert - 95 éves apám- ápolva,hogy megmentsem a magyar állam szociális, eü és egyéb nagyszerű szolgáltatásaitól( s a lakás maffiától ld. anyósom) én is úton útfélen ilyennel találkozom

subwoofer1 2016.11.11. 06:29:02

Szerencse, hogy a történetet olvashattuk, és nem élőszóban kellett meghallgatnunk. Így kevésbé érződik a szerző akcentusa.

LittleG (uk) 2016.11.11. 06:47:39

@Dikusz: Nahat, de kicsi a vilag, Cdomafalvan toltottem gyerekkorom nyarait :) akkor meg csak a fout volt leaszfaltozva, az volt az igazi, az ut nagy pocsolyait tengernek kepzelni es ugy jatszani :) helyi borvizet ittatok?

kronikas 2016.11.11. 06:59:28

Részemről nem pénzkérdés a visszaköltözés. Elképzelhetetlen. Sok embert ismertem, s nem sokan hiányoznak. Több ezer emberből rendszeresen 14 akivel kapcsolatban vagyok, heten már közülük szintén távoztak s ők se kivánnak visszatérni. Kb.még 20 magyar van, akikkel néha levelezek. Máris sokkal több nem magyar barátom van világszerte. S ezek az emberek még sose vágták a hátamba a kést. Elgáncsolni se akarnak. Még szoknom kell ezt 47 év magyar lét után. De hozzá lehet szokni :-)

bpetya75 2016.11.11. 07:31:06

@puhacica:

Touché :-D

@Pink Petsch: @sellőlány:

Jó kis példák. Én nem erőlködöm, mert úgysincs nemzetközi kitekintésem ;-)

sellőlány 2016.11.11. 07:56:43

@Dikusz: Csodás lehetett! Mi főképp egyénileg utazunk, max. 1-2 napokra csatlakozunk csoportokhoz (akkor is főleg távolabbi országokban, amikor nincs más lehetőség egy tájegység szervezett meglátogatásához, mint egy csoporthoz csatlakozni). De nálatok bizonyára más a helyzet, ha mindenki ismer mindenkit.

2016.11.11. 07:58:01

@Árva Gabriella:

Kedves Gabriella!

Ha Ön pozitív változások alatt azt érti, hogy elmozdultunk-e az amerikai társadalmi, politikai elvárások, szokásjogok felé, akkor Önnek teljesen mértékben igaza van. Nem mozdultunk el. Sőt kifejezett lemaradást mutatunk a kérdésben.

Csak egy pár példa.

A magyar iskolákban, közintézményekben még midig csak női, és férfi mosdók találhatók, szemben az USA-val, ahol már legalább nyolc lehetőségből lehet választani, sőt ha jól tudom, már van olyan is, ahol a WC az udvaron lebeg, ha esetleg valaki UFO-nak gondolja magát.

A magyar elmaradottság eklatáns példája az is, hogy mi itthon nem vettük föl a szabadidős elfoglaltságok közé, hogy az utcán lövöldözünk, ha éppen úgy tarja kedvünk az ott hemzsegő rendőrök közül is leszedve egy párat. Cserébe a rendőrök sem lőnek agyon, ha előakarunk venni egy cigit a zsebünkből.

A magyar jogrend is komoly lemaradást mutat. Nálunk ugyan is van olyan fogalom, hogy elévülés. Vagyis Magyarországon nem ítélnek el valakit mondjuk azért, mert 88 éves korában kiderül róla, hogy 8 évesen megmutatta a kukiját a szomszéd kislánynak.

De a legnagyobb szívfájdalmunk az, hogy a jövedelmekben sem tudunk fölzárkózni a fejlett nyugathoz, az Egyesült Államokhoz. Pedig nagyon sok magyar "külföldön" dolgozik, vagyis például Magyarországon tevékenykedő amerikai cégnek, de a fizetése meg sem közelíti az amerikai fizetéseket. Pedig ha ez megtörténne, valószínűleg nem hogy a ruhát vinnék vissza Ön helyett a fogasra, hanem még kezet is csókolnának a kedves vevőknek.

Szóval Önnek igaza van. Nagyon gyorsan a lovak közé kell csapnunk, és fölzárkózni.

Monopolygamer 2016.11.11. 08:58:05

@Árva Gabriella:

Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a bejegyzést, mert végre tudom, hogy nem vagyok egyedül a negatív érzéseimmel az országunkat tekintve. Én ugyan sajnos még nem élek külföldön, várom az egyetemi évek végét, de nagyon szeretnék már elmenni.
Azért örülök a posztjának, mert ahogy leírta a bunkó embereket, a közlekedésben is jól érezhető agresszivitást, és, hogy mindig mindenki olyan savanyú ez nagyon igaz szerintem.
Mi Budapesten élünk, itt is születtünk ( én és a vőlegényem), és már nagyon kínlódunk.
Engem is ugyanígy zavar, hogy az eladók gyakorlatilag nem teszik a dolgukat, és igen a korosztályom és főleg a nálam 4-5 évvel fiatalabbak egyenszettjeitől falra mászom. És egyébként nem érdekel ki mit hord vagy hogyan végzi a munkáját, de ha annyi igénye sincs, hogy különbözzön, vagy jól végezze a munkáját az szerintem az igénytelenség legalja.
És ha belegondolunk, miért kap ilyen alacsony fizetést egy pl. H&M-es dolgozó, hát mert én sem adnék neki többet, hiszen munkaidőben, beszélget, ácsorog, pofákat vág!, és véletlenül sem segít. Nekem konkrétan elveszi a kedvem a vásárlástól annyira rossz ezt nézni. Ez egy közhangulat és ijesztő, és nem jó benne élni, nem tudom, hogy miért, a szegénység ennyire rányomja a bélyegét, vagy ez egy ilyen generáció.

A dohányzás kérdését szándékosan a végére hagytam, én nem dohányzom, nem vettem észre, hogy zavaró lenne, de azt tudom, hogy a párom dohányzik és, hogy amikor kijövünk a moziból, vagy egy étteremből 2-3 óra után már majdnem megörül, hogy rágyújthasson és meg is teszi az utcán, úgyhogy ez esetében kényszeres dolog. Persze ettől még ez másokat zavarhat, de nem direkt csinálja és szerintem sokan függőek így még.

sellőlány 2016.11.11. 09:10:09

@Monopolygamer: Erre van egy olyan mondás, hogy "zavard össze a világot, mosolyog (hétfőn)". Próbáltad már, amikor beléptek egy üzletbe, vagy ha egy H&M-es (or whatever) eladóhoz fordultál? Én igen, és működik.

sírjatok 2016.11.11. 09:12:11

@Monopolygamer: "Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a bejegyzést, mert végre tudom, hogy nem vagyok egyedül a negatív érzéseimmel az országunkat tekintve. Én ugyan sajnos még nem élek külföldön, várom az egyetemi évek végét,"

Értsd: miután ingyen elvégezted az egyetemet ami az usában mondjuk 100k USD, anyád 3 évig volt veled gyesen hogy megfelelően fejlődj, ingyen jártál oviba, iskolába, tömegközlekedtél, tehát a társadalom csak beléd feccölt egy olyan 15-20 millát, ami egy csomó országban aztán kurvára nem magától értetődő, most nyafogsz és húzol külföldre.

Az szép.

sellőlány 2016.11.11. 09:14:19

@sellőlány: Erről jut eszembe, a promodos, women secretes és imtimissimi+calzedoniás eladók valami extra tréninget kaphatnak, mert ők nekem az átlagnál jóval lelkesebbnek tűnnek, néha már zavaró is, ahogy belépek, már vetik is rám magukat, hogy miben segítsenek. (De lehet, hogy csak a személyes varázsom teszi, haha.)

Taxomükke (UK) 2016.11.11. 09:26:55

@feritekeri: Sot, Magyarorszagon wc-papir sincs a kozintezmenyek vecejeben, mert a fifikas magyarok - szemben az ostoba, tanulatlan amerikaiakkal - anelkul is boldogulnak.

bpetya75 2016.11.11. 09:27:42

@sírjatok:

Ingyen? Te meg mi a francról beszélsz?

Amúgy meg ideje lenne felfogni, hogy szabadon jöhet mehet bárki.

@sellőlány:

Szerintem náluk is szoktak tesztvásárlók járni, és a tapasztalataiktól függ a bérük/bónuszuk.

Monopolygamer 2016.11.11. 09:47:13

@sellőlány:

Kedves sellőlány! Nos sejtettem, hogy valaki előfog jönni ezzel az egyetemi pénz kérdéssel, jelezném, csak fizetős szakokat jelöltem meg és fizetek is, mert nem vagyok bunkó, tudtam, hogy soha nem adóztam ide és nem is fogok így az egyetemem és az orvosaim is fizetősek! ( Bár nyilván ehhez hozzájárul, hogy az SZTK-s orvosok sosem segítettek még rajtam...)
És ha hiszed ha nem én mosolyogva közlekedem, átadom a helyem a villamoson, elnézést kérek azért is, ha a kabátom hozzáér valakihez és direkt borzasztó kedves vagyok az eladókhoz, mert tudom, hogy a társadalom nagy része nem az és próbálok javítani az összképen. De ettől még azt gondolom, hogy munkaidőben ne fbookozzon már, mert ez gáz, mondok más példát, a vőlegényemnek tavaly volt nem is egy kollégája akik munkaidőben rendszeresen hosszú beszélgetéseket folytattak rokonokkal meg feleséggel ezzel azzal. És amikor kérdőre vonták őket az volt válasz, hogy hova siessenek úgy? A dolgozni nem akarás nem, csak a H&M-ben van meg.

És igen az Intimissimiben, a Mangoban nagyjából oké a helyzet, de hány üzletből 2 amiről beszélünk ?

Szándékosan válaszoltam erre a cikkre, mert azt akartam kifejezni, hogy nem anyagi eredetűek az okaim, és ez alatt értsd azt, hogy felismerem, hogy egy rosszul működő gazdaságú országban az orvosi ellátás sem lesz oké, vagy az állami egyetem sem lesz olyan felszerelt mint a magán. Engem a magyarok hozzáállása és az a mindjárt felkötöm magam fej ami irritál, hogy homokba dugják a fejüket, és hogy egyáltalán nem akarnak és tudnak közösségként gondolkodni. Mindenki nézi a különböző nyugati műsorokat, és folyik a nyála, hogy itt miért nem úgy élünk ahogy ők, és mindenkit hibáztatnak csak önmagukat nem.

Monopolygamer 2016.11.11. 09:47:16

@sellőlány:
És még valami, igen az ovim és az általánosom állami pénzből ment, de gyerek voltam, nem dönthettem ja és a szüleim adóztak, tehát szerintem az is ki van fizetve...

adg 2016.11.11. 09:53:57

@Monopolygamer: Rossznak cimezted a fizetos reszt. Amugy szard le, ki van az mar fizetve.

sellőlány 2016.11.11. 09:59:45

@bpetya75: Vagy inkább az eladott cuccok darabszámától. :-D

bpetya75 2016.11.11. 10:03:45

@sellőlány:

Persze, attól is. Egyik kollégám menyasszonya dolgozott egy ideig a kaposi intersportban, hallottam pár sztorit, hogy milyen mocsok módon nyomulniuk kéne az eladási számok teljesítéséhez. Nem irigylem őket.

sellőlány 2016.11.11. 10:07:18

@Monopolygamer: Húha, íme a frusztrált magyarok, vörös posztót vizualizáló egyik példánya. Kedves, én egy szót nem említettem az egyetemi oktatásról. Most azért vagy ideges, mert meg mertem kérdezni, hogy ha depressziós fejjel lépsz be egy üzletbe, akkor csodálkozol, hogy lehánynak? Hidd el, ha az ember él-jár-kel a világban és jó pár valóságban magára szed némi tapasztalatot, akkor sokkal objektívebben képes meglátni a jót. Úgyhogy mindenképp csak biztatni tudlak, indulj és tapasztalj!

conchita wurst 2016.11.11. 10:09:08

@bpetya75: a londoni intersportban gondolom nincsenek eladási elvárások

sellőlány 2016.11.11. 10:30:38

@bpetya75: Amerikába abszolút így működik a rendszer (minden eladó és pincér jutalékért dolgozik, nevük vagy kódjuk rajta is van a blokkon). Ezt azért érdemes tudni, mielőtt egy olyan rendszerhez hasonlítjuk, ahol az eladók nagy része fix bérért dolgozik. (Pl. a posztolónak se tűnt fel).

sellőlány 2016.11.11. 10:31:29

@sellőlány: Lemaradt egy n az Amerikáról... autocorrect!

conchita wurst 2016.11.11. 10:39:57

@bpetya75: mondjuk vannak cifra dolgok....egy andrássy úti luxusdivat-üzletben dolgozott egy ismerősöm, aki amúgy egy tök értelmes csaj. Na ilyen helyen egy női táska 100ezer ft-tól felfelé van. És 4 'tanácsadó' ugrik rá a vevőjelöltre ha valaki betéved (nincs tömeg).

fizu = minimálbér + jutalék (MUHAHA rész 0,5% a jutalék a nettó árbevételből, de nem fejenként hanem elosztják:) Persze az a barom aki ilyen helyen dolgozik.

Én is adtam el (nem boltban) drága dolgokat 40-50% jutalékkal, az müködött is.

wektor77 2016.11.11. 12:49:42

En hazaternek,100 rongyert siman..Varjunk csak,az kb egy vacsi+nehany ital,meg egy kis szorakozas 2 szemelyre..mondjuk akkor is hazaternek..egy napra.. :D

Monopolygamer 2016.11.11. 12:50:02

@sellőlány:
Nyuszifül! Igen említetted, amikor azt firtattad, hogyan akarom a közös adóból fizetett iskoláim díjait visszafizetni ha nem kívánok itt élni. És amint leírtam, nem ismétlem önmagam, de én mosolyogva járok kelek, a többség az aki morgolódik és beleköt mindenbe. mondok egy példát a minap a Tescoban egy fiatal tanulólányba belekötött egy vevő, hogy miért úgy pakolja ki a sajtokat, ( a sajtok egy kupacban voltak, semmi gond nem volt velük) annyira belelovalta magát a SAJTOKba, hogy elkezdte a pultra dobálni őket, kis híján hozzávágta a leányzóhoz... Nos igen ez szerintem nem egy kiegyensúlyozott és boldog társadalomra vall, mert ebből nem egy van, hanem rengeteg. Nem tagadhatjuk le, hogy a magyarok frusztráltak, és stresszesek és, hogy ennek köze van a rossz anyagi léthez.

wektor77 2016.11.11. 13:02:09

Hehe,mi van fajt?Na akkor most kezdjunk el jatszani kicsit ok?...

adg 2016.11.11. 13:06:39

@Monopolygamer: "Nem tagadhatjuk le, hogy a magyarok frusztráltak"
Ha akarnad, se tudnad letagadni. Meg mindig nem veszed eszre, hogy nem Sellolany emlitette a tandijadat?

sellőlány 2016.11.11. 13:13:02

@Monopolygamer: Azt a kommentet @sírjatok írta, már bocsi. Legalább olvasni tanulj meg diplomáig, please.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.11. 13:25:20

@feritekeri: "A magyar elmaradottság eklatáns példája az is, hogy mi itthon nem vettük föl a szabadidős elfoglaltságok közé, hogy az utcán lövöldözünk, ha éppen úgy tarja kedvünk az ott hemzsegő rendőrök közül is leszedve egy párat. Cserébe a rendőrök sem lőnek agyon, ha előakarunk venni egy cigit a zsebünkből."

Ez mondjuk nagyon igaz.Nem tudok eléggé felháborodni, az usákiai rendőri brutális túlkapásokon.Gyakorlatilag nekik is köszönhető a "közbiztonság", ők is bármikor lelőhetnek ártatlan embereket.
Biztos sok baj van a f3k4'kkal, de hogy azért nem ennyi, az esélyes...Nekem csak az jön át a hírekből, hogy betegek, pszichopaták a zsernyákok... :-((

*Andi* 2016.11.11. 13:51:39

@Monopolygamer: Te azt hiszed kulfoldon nincsenek frusztralt ideges emberek?!
Nagyon fog neked fajni amikor radobbensz a valosagra....

blackhairlady 2016.11.11. 14:59:04

@bpetya75: Gratulalok a kis tronorokoshoz, sok boldogsagot es foleg jo egeszseget kivanok nektek :)

Muscari 2016.11.11. 15:05:36

@puhacica: te vagy az új Babette? :-)

blackhairlady 2016.11.11. 15:07:09

@Pink Petsch: Mar jo par eve van H&M itt is, minden Mallban megtalalhato, noi, ferfi es gyerek ruha osztalyuk van minden uzletukben.

Dikusz 2016.11.11. 15:07:10

@*Andi*: két mondatban leírtad azt, amit én egy kisregénybe írtam volna.

blackhairlady 2016.11.11. 15:17:05

Egyebkent az iden ketszer voltam otthon, a nayron 1 honapra, az osszel csak 4 napra. En is talalkoztam nagyon sok olyan dologgal ami elszomorito es igenis lehetne rajta valtoztatni, meg nehany kellemes dologgal is (pl. a haz eleadasi procedurat 1 nap alatt lerendeztem, minden kozmu lemondassal es egyeb hivatalos dologgal egyutt), de az 1 honapos otthon tartozkodasom soran neha bizony elcsodalkoztam. Pedig en tenyleg az a tipus vagyok aki mindenben inkabb a jot es a szepet keresi. Gondoltam is, hogy irok egy posztot rola, de aztan rajottem, hogy nem hianyzik nekem az amit most Gabi kapott, igy hagytam a fenebe. Ez a bezzeg amerikaban minden jobb, maradj is ott neha nagyon rohejes tud lenni ha valaki Magyarorszagra tesz kritikat.

christophe 2016.11.11. 15:17:42

@geegee: szerintem lesz EU,csak àt fog alakulni,mondjuk ha M.o ès Lengyelorszàg folytatja a kulonutas politikàjàt,nem hiszem,hogy szukség lenne Ràjuk.kozos hadugy,szociàlishàlozat,bèrek,hasonlo szintre valo emelése...

boom2 2016.11.11. 15:40:57

"Mind a férjem, mind magam kapásból adott válaszát azonnal tudtam (NEM), amiért mégis tovább morfondíroztam a dolgon az az, hogy ennél a pénzösszegnél jó néhány, a mi döntésünket erősen befolyásoló, sokkal fontosabb, egyéb tényező kerülne a mérleg serpenyőjébe döntéshozatalkor. "

Rögtön az első sorokban, ellentmondasz a propagandának.... what a fuck?

Kérem búcsúzzon el a szeretteitől, elindult a fekete autó! (hajnalban érkezik)

lüke 2016.11.11. 15:41:00

a százezer forint pedig ,egy kinn dolgozónak nem is kérdés

sírjatok 2016.11.11. 15:41:14

@Monopolygamer: "Nos igen ez szerintem nem egy kiegyensúlyozott és boldog társadalomra vall, mert ebből nem egy van, hanem rengeteg. "

Igen, ilyen kizárólag a fújfújmagyarországon fordulhat elő, sehol máshol nem idegeskednek az emberek :D
www.youtube.com/watch?v=zbJxDIUUlEw

szalka240 2016.11.11. 15:42:26

@adg: Szóval azt mondod, hogy nem akart kinyiffanni. Ezzel teljesen egyetértek, azt senki sem szeretne. De én ilyen esetben inkább átmegyek az úton, ha nem jön senki, és nem fogok fél percet, egy percet vagy még többet arra várni, hogy jöjjön végre valaki, mert ha nem áll egy autó 2m-re a zebrától, akkor félek átmenni, nehogy elüssön valaki.

*Andi* 2016.11.11. 16:40:18

@Dikusz: kifejthettem volna bovebben is, de akkor meghagyom neked a megtiszteltetest :D

conchita wurst 2016.11.11. 17:43:40

@christophe: jövőre becsatlakozik mo. és lengyelország mellé franciaország és ausztria, a németek is egyre menekültellenesebbek

jövőre meg úgyis csak az olasz csőd lesz a téma európában, másró nem lesz idő beszélni - és ezzel az eurónak vége

christophe 2016.11.11. 18:16:36

@conchita wurst: beszèltem èn menekultekrol?!

Dikusz 2016.11.11. 20:42:33

@*Andi*: a lényeg benne volt ebben a két mondatban, amit írtál. :))

Az én kilométeres hozzászólásom (a posztolónak címezve) meg nagyon úgy tűnik nem érte el a célját, bármennyire is úgy próbáltam megfogalmazni, hogy ne adjak okot a sértődésre. Mégis az lett belőle.

Gubler.Sz 2016.11.11. 22:59:12

Külföldre szakadt debreceniként én nem veszem észre ezeket a negatívumokat.Évi 2-3 alkalommal látogatok haza de nekem ugyan az marad ami ezelőtt 15 vagy több évvel volt. Nem zavar ha nem dohányoznak és az sem ha igen. Minden országnak vannak dohányosai de hogy ezért reklamáljak még nem jutott eszembe. Még soha nem kellett füstfelhőn átvágva közlekednem sem Debrecenben sem Svájcban. :-S Az emberek frusztráltsága nagyon sok helyen tapasztalható. Tök mindegy,hogy butik vagy élelmiszer bolt...éhbérért dolgoznak.Látszik az arcukon hogy nem ez az álommunka számukra, de mivel nincs más ha kényszeredve is de elvégzik. Itt is vannak udvariatlan kiszolgálók, flegma ügyintézők de szerintem ilyen emberekbe bárhol bele futhatunk. Ott az van itt meg ez.

Dikusz 2016.11.11. 23:36:21

@Szilvia.G: ez a reális meglátás amit te írsz. A gond a posztolónál az volt, hogy mindezt olyan stílusban írta le, csak a negatívumokat kiemelve (bank, és cukrászda kivételével). Mindezt lenéző stílusban adta elő, ráadásul meg is sértődött, ok nélkül.

adg 2016.11.12. 01:55:28

@szalka240: igen azt. Nezd a masik oldalrol. Te vagy a biciklit tolo oregasszony a kihalt ejszakaban. Latod, hogy jon egy auto, de sotet is van, lehet, hogy a szemed sem az igazi, nem vagy tul furge sem mar, nehez megbecsulni a tavolsagot. Nem rohansz, inkabb megvarod, hatha o nem vesz teged eszre a sotetben. Kulonben is sok autos ugy megy ejjel, mint az allat, ki tudja. Belefer az idobe az a 20 masodperc.
Abbol, hogy satufekezned kellett, meg inkabb ezt erzem valoszinubbnek. Oke, lattad messzebbrol, de semmi nem utalt arra, hogy at akar menni. (?) Csak ugy acsorgott a zebranal? Nezte a csillagokat? Szamolta a forgalmat az abakuszon? Vagy varta az erkezo autot inkabb, hogy majd utana elmegy.
Ez a zebran elengedjuk a gyalogost nem olyan regi dolog am, es foleg kis telepuleseken meg nem annyira altalanos.

Ez nekem ezerszer valoszinubb, mint hogy a rendor osszeszovetkezik egy bringas oregasszonnyal, hogy jol megszivassak a kihalt uton arra jaro 1-2 autot. Miert nem nappal csinaljak, amikor sokkal tobb autost lehetne loni? Minek a bringa? Kinek mi a jo az egeszben? Stb. Teljesen eletszerutlen az egesz, de ha neked az a hihetobb, hat legyen.

Nzoltan 2016.11.12. 08:09:56

Mikor kifogásolják sokan a hazai eladók hozzáállását, akkor midig eszembe jut hogy az USA a dzsókerek országa. Minden kisboltban, az eladókon az az odakényszerített széles mosoly...

Még kilencvennégyben Németországban mikor visszamentem a szállodai szobába, a bőröndjeim a szoba elé ki voltak pakolva egy cetlivel, hogy kettővel arrébb legyek szíves átcuccolni. Mint megtudtam, a zuhanyzós szobám kellett a német vendégnek. Azt gondolták nekem jó lesz a hidegvizes is arra az utolsó éjszakára...:-D

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.12. 21:50:05

@blackhairlady: Koszi a gondolataidat! Az igazsagot lattad meg az irassal kapcsolatban: melyen megbantam, hogy a temahoz nyultam. Egyaltalan nem a "fikazas/lekezeles" volt a celom es a megjelenes elott 3 kulonbozo vermersekletu ismerossel elolvastattam, erdekes modon egyikojuk sem talalta picsogonak, lehuzonak, sem kiemelkedoen negativnak. Az igazi velemenyem az otthoni helyzetrol sokkal rosszabb annal, mint amit itt leirtam a jobbitas szandekaval.
Biztosan nem fenyegeti az itteni torzskommenteloket az a veszely, hogy az en negativumaimmal kell kuszkodniuk a jovoben, ugyanis soha tobbet nem teszem ide a tollamat :) Szep napot!

Pápu nem sárga tetű 2016.11.13. 12:03:48

A svájci nettóm ötödéért már holnap elkezdenék hazacsomagolni. Biztosan bennem van a hiba... :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása