oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. szeptember 18. 06:43,  Kirekesztenek, ha kövér vagy? 96 komment

2016. szeptember 18. 06:43 Határátkelő

Kirekesztenek, ha kövér vagy?

Érdekes világban élünk, ahol bizonyos területeken működik (vagy ha úgy tetszik, kötelező) a politikai korrektség, másokon viszont ellenkezőleg. Utóbbi csoportba tartozik az elhízás is, a mai egyik, Németországban játszódó történet is ezt a kérdést feszegeti. Aztán kiderül majd az is, tényleg udvariasak-e az thaiak, végül ellátogatunk egy kínai expat-showra is.

Új életet kezdeni egy másik országban nehéz és küzdelmes folyamat mindenki számára. Pláne, ha gyerekkel vágunk neki. A Frankfurti mesék blog és a Határátkelő közös felhívása! Ha érdekel, itt olvashatsz további részleteket!

merleg_foto_pixabay_com_mojzagrebinfo.jpg(Fotó: pixabay.com/mojzagrebinfo)

Kezdjük tehát azzal, hogy miként áll a túlsúlyos emberekhez a nyugati társadalom, mennyire rekeszti ki őket. A kérdést az Élet sója blog szerzője vetette fel, személyes tapasztalat alapján.

„Néhány napja egy biztosítási ügynök segítségét kellett kérnünk, hogy eligazodhassunk a német egészségügyi biztosítások világában, s így 40 felett minél jobb, s több lehetőségünk nyíljon a megelőző vizsgálatokra, az esetleges kezelésekre. Barátságosan hallgattuk, hogy ha privát biztosítottak lennénk (nem lehet mindenki Németországban, elvileg mi lehetünk), s kicsivel többet fizetnénk, mint most, akkor mennyivel jobb ellátást kaphatnánk a rendelőkben és a kórházakban.

A sok ömlengés végén jött a feketeleves, amikor kiderült, hogy én a 165 cm-es magasságommal nem vagyok 65 kg, de még 85 sem, hanem több. Az ember, az ügynök úgy nézett rám, mintha a megelőző másfél órában nem is látott volna (mondjuk nem nagyon nézett rám), s közölte, hogy akkor én nem lehetek privát biztosított, mert 65 kg-nak kellene lennem, vagy esetleg 20 kg feleslegem lehetne.

A férjem, aki orvosi indokokkal is próbálta lehűteni a levegőt, ami az én magamban fortyogásomtól egyre melegebb lett, megkísérelte elmagyarázni, hogy ez orvosilag is lehetetlen, hiszen olyan a testfelépítésem, a csontozatom, hogy soha nem lehetek 65 kg, ráadásul rendszeresen sportolok, nem kevés izomzatom van.

Az ügynök hajthatatlan volt! Nem merte ugyan kimondani, hogy kövér vagyok, de próbálta a lehető legtöbbféleképpen körül írni. Az már csak a hab a tortán, hogy a férjem is hasonlóan áll súlyilag, de őrá már nem mondhatta, hogy nem fogadják el, mert akkor nem jöhetne létre egy „zsíros” üzlet.

Tudom, hogy papírforma szerint nincs okom felháborodásra, no meg egy biztosító a kockázatot nézi, s nem azt, hogy én boldog vagyok kövéren is, de ez eléggé rosszul esett.

Nagyon sok olyan embert ismerek, aki egy dekagramm felesleggel sem rendelkezik, de még soha életében nem sportolt, egész hétvégén képes a kanapén feküdni, bármit megeszik válogatás nélkül, nem gondol a prevencióra, és mégis a társadalom őt dicsőíti, engem pedig a perifériára helyez, megvet.

De nem számít, ki mit gondol, mert én akkor is boldog vagyok kövéren, s akkor is sportolok, optimalizálni próbálom a súlyom, amennyire csak lehet csökkentem! S mindebben talán a kövérekre (piknikus alkatúakra) oly jellemző gömbölyded lelkem is a segítségemre van!”

A teljes posztot itt találjátok, szerintem érdemes elolvasni, már csak a hozzáállás és a pozitív gondolkodás miatt is!

Akik sosem mondanak nemet

Ázsiáról rengeteg sztereotípia él az emberekben, ezek egyike az, hogy az „ázsiaiak udvariasak”. Túl azon, hogy egy egész földrész több milliárd lakójáról ilyet eleve nem lehet kijelenteni, a Hétköznapok Malajziában blog szerzője bangkoki tapasztalatai kicsit másról tanúskodnak.

thaifold_1.jpg

„Az egyik legnagyobb buddhista templom bejáratánál tömeg állja el az utamat. Közelebb érve, kiderül, hogy a belépőjegy számomra túl drága, kb. 8 kilónyi mangó ára, annyit most nem fogok fizetni, csak hogy megnézzek belülről egy templomot, de gondoltam, egy pár fotót azért kívülről is készíthetek.

Egy morcos fejű őr rossz angolsággal elkezdi magyarázni, hogy TICKET, TICKET, TICKET, azaz jegyet kellene vennem. Amikor rájön, hogy nem áll szándékomban, magasztosan felemeli kezét és bemutatja nekem középső ujját. Hát ennyi. A buddhista templom őre.

Egy pillanatig se gondoljuk, hogy az ázsiaiak mind kedvesek és mindannyian valami nirvánaközeli állapotban mozognak e világban. Akik ezt állítják, bizonyára csak a sokcsillagos ázsiai szállodák személyzetével találkoztak, akik persze mindig tisztelettudóan meghajoltak és mosolyogtak.

De az átlagember nem ilyen. Vagy legalábbis nem mindenki. Köpnek, hangosan böfögnek, csámcsogva esznek és isten őrizz, mennyire pofátlanul tolakodóak lesznek tömegközlekedésen fel- és leszállásnál. (...)

Az egyik legzavaróbb az ázsiai kultúrában az az, hogy sosem mondanak nemet. Így amikor azt kérdezem, hogy beszél-e angolul, általában mindenki igennel válaszol. De már ebből az igenből szoktam tudni, hogy valójában közelebb állunk a nagyon nemhez.

Az, hogy a thaiok miért beszélnek ilyen rosszul angolul, a második ott töltött estémen vált egyértelművé, amikor ugyanis hosszú hónapok után, egy tévé elé kerültem és lazításképpen meg akartam nézni egy filmet.

A közel 200 elérhető csatorna közül egy angolul beszélő volt, még pedig az Al Jazeera angol adása. Miután harmadszor megnéztem ugyanazt az anyagot a török krízisről, valami könnyedebbre vágytam, hiszen mégiscsak szabin vagyok, és nem nézhetek egész este hírműsort, mert be fogok kattanni.

Aztán összeállt a kép. Egy mindent szinkronizáló szórakoztatóipar, ha nem is lezárja, de jelentősen korlátozza az idegennyelvek elsajátítását. Mert ha sosem halljuk, mindig is idegen marad."

Az eredeti posztot (rengeteg képpel egyébként, amiket érdemes végignézegetni) itt találjátok.

Expat Show kínai módra

Ha egy poszt egy expatoknak szervezett kiállításról, vásárról szól, akkor annak helye van a Határátkelőn, persze a Balázs in the World posztja nem csak ezért került be a válogatásba, hanem mert ráadásul még érdekes is…

sanghaj_expat_show.jpeg

„Múlt hét végén volt szerencsém a cég alkalmazottjaként részt venni az Expat Show Shanghai 2016-on. A Hutong School bérelt egy standot a három napig tartó rendezvényen.

Mi hárman gyakornok és a menedzser már a nyitást megelőző napon ott voltunk felállítani a standunkat. Általában egy standbérlés önmagában nagyon drága, de ezen felül lehet és ajánlott posztereket rendelni a cégtől, aki szervezi a kiállítást, igy minden sokkal professzionálisabban fest, noha ez egy kisebb vagyon.

Nálunk a budget megoldás volt és mi vittünk saját nyomtatott posztereket, kis zászlókat, kis asztalt meg a szomszéd standtól 2 széket (amit – elég kínos volt – ki kellett fizetni 1200 forintért).

Én csak a pénteki napot töltöttem ott, mert hétvégén az egyetemre egy beadandót reportot kellett (volna) írnom. Azonban ez az egy nap is nagyon érdekes volt. Hihetetlenül sok, különböző, érdekes figurával beszéltem és ismerkedtem meg a nap folyamán. (...)

A nap folyamán rengeteg féle-fajta süteményt, kávét, juicet kóstolhattunk és minden ingyen volt. Alapvetően mindenki próbálta a saját brandjét népszerűsíteni és szinte mindenki tudott valamit valamiért cserébe ajánlani.

Volt itt afrikai startup-csapat, rengeteg expat és emellett természetesen tengernyi kínai. Volt egy vicces élményem is, miközben sétáltam a kiállításon, volt egy nyereményjáték, ahol egy hatalmas gömbből lehetett húzni egy golyót, ami akár nyereményt is rejthet, ám az ezernyi gömbből csak háromban volt nyeremény.

Mit gondoltok, hát nem kihúztam az első helyet? (Bár ki tudja, lehet, hogy mindegyikben az első hely volt.) Ennek örömére kaptam egy telefontöltőt, hurrá, majd a kérésükre bescannelték a WeChat kódomat és csináltunk egy közös fotót, így már eggyel több „fehér barátjuk” van.

Szombaton pedig voltunk vásárolni a Shanghai Science and Technology Museum környéki piacon, néhány kis pálcika, ez meg az, szuvenír, úgyhogy erről többet nem is írok. Viszont, ettünk fagyott joghurtot, ami nagyon finom volt, és még majdnem jól is nézett ki.”

A teljes (képekkel, videóval dúsított) élménybeszámolóért látogass el az eredeti oldalra.

HÍRMONDÓ

Minden ötödik ember bevándorló Németországban

Németországban minden korábbinál magasabbra, 21 százalékra emelkedett tavaly az úgynevezett migrációs hátterű lakosság aránya a szövetségi statisztikai hivatal adatai szerint. Hogy melyik a három legfontosabb ország, azt itt tudhatod meg.

Bevándorlási reformot ígért Clinton

A demokrata elnkjeölt bejelentette, hogy elnökké választása esetén hivatalba lépése után száz napon belül átfogó bevándorlási reformot terjeszt elő. Hillary Clinton megígérte azt is, hogy elnökként megnyitja az utat az illegálisan az országban élők millióinak állampolgársága előtt.

Brit családok milliói a nyomor küszöbén

Közel 4 millió olyan család él ma az Egyesült Királyságban, amelynek egyre nagyobb gondot okoz a lakáshitel törlesztése vagy a lakbér kifizetése. Ők azok, akik elsősorban az élelmiszeren és a ruházkodáson spórolnak, és olyan kevés a tartalékuk, hogy bármikor elveszíthetnek mindent. További részletek itt.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Németország Kína Thaiföld

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6011717261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.09.18. 06:51:23

4 millió brit nyomorog...Jé.

fhdgy 2016.09.18. 07:00:44

@Golf2: nem! Négymillió család, a szöveg szerint. Egy család átlagban több mint egy ember.

DieNanny CH 2016.09.18. 07:34:57

Tényleg érdekes, ami az első posztban van. Szerintem nem azt a valamilyen indexet kellene nézni, hanem, aki kedvezményes árú biztosítást akar kötni, tegye lehetővé a Biztosító, hogy végezzenek egy állóképesség-vizsgát.
Mert tényleg az elhízottak kb 10%-a ilyen az adottságaihoz tartozik a kövérség és hiába sportol, az így marad.

Irbisz 2016.09.18. 08:33:36

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Igen, igazad van, de a biztositasi ügynök nem orvos, ö az elöre elkeszitett, rengeteg ember adataibol kiszamolt tablazatok (es statisztikai valoszinüsegek) alapjan dolgozik.
Hiaba is probalnad magyarazni neki ezt, kivizsgalni meg hogy de, a sulyod ellenere jo formaban vagy, laboreredmenyeid rendben, nem olcso- csak akkor tennek esetleg meg, ha igen zsiros üzlet varhato töled :)
Egyebkent meg a testmagassag minusz 100 ertek hihetetlenül egyenfüggö es alkattol függ hogy kire ervenyes, en 188/95 mellett majdnem sovanynak nezek ki, holott ez mar +7 kg az ügynök 188/88 elvarasahoz kepest.

takarék-láng 2016.09.18. 08:39:10

@Golf2: ez nem vicc. Csak otthonrol tunik annak. De a londoni magyarok tobbsegere is igaz. Sokuk az otthoni relative elfogadhato eletkorulmenyeket cserelte le a bizonytalan angliai nyomorgasra mert bedolt a ballib mediahulyitesnek es a tombolo Orbanfobianak.

takarék-láng 2016.09.18. 08:39:18

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: bizonyos igazsagtartalma van annak amit irsz,, de az elhizottak yobbsege elbukna ilyen vizsgan.
Igenis valtoztatni kellene az eletmodon. De ehhez akaratgyenge az elhizottak tobbsege.

DieNanny CH 2016.09.18. 08:43:47

@takarék-láng:

Aki elbukna ezen a vizsgán, az valószínűleg nem is akarná megpróbálni sem, vagyis akkor ő nem forszírozná a magán-biztosítást sem.

DieNanny CH 2016.09.18. 08:50:04

@Irbisz:

"Egyebkent meg a testmagassag minusz 100 ertek hihetetlenül egyenfüggö "

????
De hiszen ezt nem is így kell számolni!
hu.wikipedia.org/wiki/Testt%C3%B6megindex
Pl a 100 kg-os súlyodat elosztod a 1,65 m-nek a négyzetével, ami 36 valamennyi.

Hari Seldon 2 2016.09.18. 09:14:04

@fhdgy:
Ilyenkor a kérdés mindig a részletekben van. Náluk mit jelet nyomor szintje.

takarék-láng 2016.09.18. 09:28:12

@Irbisz: azert az a magassag-100 jo kozelitest ad. Ferfiaknal kevesebb is igaz lehet, noknel viszont tobbet kellene levonni azon biologiai sajatossagnal fogva hogy a noi test zsirtartalma joval nagyobb viszont a zsir surusege (fajsulya) kevesebb mint fele az izomenak. Egy 170 magas 70 kg no bizony elhizottnak, de joindulattal is vanmitfogni tipusnak szamit.
Feltetelezem nem no vagy ha 188/95 a parametered es sovanynak nezel ki..

fhdgy 2016.09.18. 09:58:14

@Hari Seldon 2: egy család nem egyenlő egy háztartással. Egy olyan háztartást, ahol csak egy ember van, nem azonosítjuk a család fogalmával. Szerintem közelítésnek elfogadható, hogy egy család átlagban kettő és fél ember, így a négymillió család nálam kb. tízmillió embert takar. Ha UK-át 60 milliónak veszem, akkor döbbenetes szám.

Azt elfogadom, hogy a szegénység nem egy abszolút fogalom, hanem koronként, társadalmanként változó, nagyon is relatív valami.

A szerintem kb. 10 millás szám nagyon megdöbbentett, annyira, hogy megnéztem az eredeti Indipendent cikket is, hogy nem a háztartást ferdítették magyarra családként, de nem!

Hari Seldon 2 2016.09.18. 10:30:12

@fhdgy:
A 10 milliós számot nem vitattam.
Csak azt jeleztem, hogy Magyarországon a képzet az, hogy a nyomor az, amikor Borsod külső faluvégen a 7 gyerekes család tengődik a családi pótlékból (vagy segélyből).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.18. 10:36:29

@fhdgy: A szegénység fogalma nem ugyanaz minden társadalomban.

csőcsere 2016.09.18. 11:12:03

Hagyd a fenébe! Élvezd az életet, mosolyogj, úgy vagy szép, ahogy vagy!

fhdgy 2016.09.18. 11:21:40

@diggerdriver: miért, hogyan értelmezted a második bekezdést?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.18. 12:28:30

@fhdgy: A második bekezdéssel semmi baj. A harmadikkal van baj a másodikhoz viszonyítva.

P.Elliot 2016.09.18. 12:42:01

Hat ez az azsiaiak mindig mosolyognak es udvariasak ez igaz, de nezz csak moge ha tudsz....
Kedvenc japan ettermunkben a pincerno kinai, kiszolgalasa a felsofok, a mosoly is es hajlongas, de amikor elmegy a vendeg azonnal kibeszeli a tobbi vendegnek ha nem adott eleg borravalot. Kibeszeli a sajat csaladjat, az anyosa maga a pokol, ott el a nyakukon, arrol nem beszel hogy o bebiszitteli mindket unokajat hogy ne kelljen erte fizetni pedig menne haza a Kinaba a sajat csaladjahoz de nem lehet mert szukseg van ra.
A lanyomek torzsvendegek ott onnan tudom mert nekik elmesel mindent, mindig sajnaltatja magat hogy neki milyen nehez az elete, minden vendeg rajong erte mert olyan udvarias, kis 40 kilos semmiseg akivel kitolt az elet meg a ferje aki dolgoztatja, bezzeg mas nok otthon ulnek de nem lennek meglepve ha ovek lenne az etterem csak errol nem beszelnek, van ra gyanum hogy az oveke de jobban hangzik, illetve fizetosebb ha ezt a vendegek nem tudjak.
Mondtam mar a lanyomnak hogy szerintem nem udvarias es nem tunderi hanem ravasz, tudja mivel kell meghatni az embereket hiszen ilyen panaszaradat utan nincs pofad nem jo borravalot adni bar engem kifejezetten bosszantott amit hallottam ezert a szokasos 20% borravalot amit adni szoktam leszallitottam 15-re, pont emiatt...

P.Elliot 2016.09.18. 12:59:36

Ez a koverseg es a biztositas mar itt is kezd szep lassan, ovatosan osszefuggni.Hivatalosan persze tilos megkulonboztetni de egyre tobb orvosnal ha odamegy az ember az elso kerdesek kozott van hogy jarsz-e sportolni, mit es mennyit, ird be hogy melyik edzoteremben vagy tag, / ott siman meg lehet ellenorizni hogy mikor es mennyit voltal hiszen belepeskor a kartyadat athuzod a gepen/. Az edzotermek igazan nem dragak, meg a nyugdijas is ki tudja fizetni, ha nincs meg erre sem penzed akkor valahogy elintezik hogy ingyen is jarhass, esetleg a biztosito maga fizeti csak ne ulj otthon a seggeden es ne hizzal el, ne legyel emiatt beteg mert az neked sem jo, de nekik foleg nem.
Annyi itt az edzoterem mint egen a csillag, csak az en kornyezetemben otot siman fel tudok sorolni ami kozul negyet 5 perc alatt elerek es jocskan vannak benne.
En megertem a biztositot, penzt akar keresni es ugy nem fog ha otthon ul a biztositott es a tevet bamulja tanyerral a kezeben, tegyen o is magaert valamit mert elobb-utobb baja lesz.
Persze vannak teltebb tipusok vagy valoban izmosabb, nehezebbek is, ezeket nem froclizhatja de azert itt is megy a rabeszeles a sportolasra.
Nekem is lenne mit meg leadni holott ugy-ahogy rendszeresen uszok bar nem annyit amit kellene, az orvosnal amikor kerdezni szoktak meglepve neznek rajtam a szemuk sarkabol vegig hogy tenyleg uszok 4x hetente legalabb? Es csak itt tartok, hehehe? De kerdezni nem merik mert az ember fel is jelentheti oket nem tilos az ilyen, egyelore...
Valoszinu hogy a jovoben aztan majd vagy rakenyszeritk az emberre a rendszeres testedzest vagy nem biztositjak....

P.Elliot 2016.09.18. 13:04:51

@P.Elliot: Rosszul irtam, helyesen igy hangzik;
"De kerdezni nem merik mert az ember fel is jelentheti oket mert tilos az ilyen, egyelore."..

fhdgy 2016.09.18. 13:09:03

@diggerdriver: a ténnyel van bajod vagy azzal, hogy én döbbenetesnek tartom?

Nekem azzal van bajom, hogy egy gazdag(nak mondott) ország minden hatodik polgárát a társadalmi megítélés alapján szegénynek kell, hogy tekintse. Normális társadalomban ez abnormális, szerintem. Senki ne jöjjön most abszurdisztánnal, mert mint mondtam, normális országból induljunk ki!

2016.09.18. 13:14:47

Az elsorol nekem az jut eszembe, amit Magyarorszagon csinaltak a cukorbetegekkel, szerencsere nincsen a csaladban, csak olvastam rola, hogy aki nem produkal bizonyos ertekeket, attol megvonjak a tamogatast. Szerintem ez irtozatos, es melysegesen aggaszto, hogy a legutolso gazdasagi valsag ezt a szelsoseges "mindenkimaganak" szemleletet hozta ki az emberekbol, hogy "tessek dolgozni, tessek meggyogyulni, igenis mindenki maganak oldja meg ahogy tudja", es ha nincs penz, akkor ennyi volt, a gyengeken, betegeken, stb sporolnak. Undorito. Szerintem komolyan az lesz ebbol, hogy aki valaha is dohanyzott eleteben, azt nem fogjak ellatni, meg aki nem sportol rendszeresen azt se, vannak ezek az okos kutyuk, es akkor ha nincs benne a kilometer, akkor ennyi volt keremszepen, mit tetszik akarni, tetszett volna napi 10 ora munka utan futni egy kicsit.

Egy maganbiztositotol persze ezen nincs mit csodalkozni, ha szerintuk kockazatos a koverseg, akkor keresni kell egy masikat, elvileg azert van verseny koztuk, mert lehet, hogy van masik, akinek megis kellene a koverek penze is, vagy mashogy merik fel a kockazatot, nem kizarolagosan a testsuly alapjan. Ha nincs, akkor azert az szomoru.

2016.09.18. 13:23:22

@fhdgy: Szerintem csak azert dobbensz meg rajta, mert van egy fogalmad arrol, hogy milyen a "normalis". Sajnos a legujabb idok ertelmezesehez ezt a definiciodat erdemes elengedni... :(

Shanarey 2016.09.18. 13:29:07

Ebben a "kövérség" témában Magyarország és Nagy Britannia is előkelő helyen áll, és az USA sem épp az utolsó.

A "szegény" brit családokról meg csak annyit hogy az ennivalón spórolnak, de a mobiltelefonokon és a lapos TV-n nem. A minap volt egy csodás cikk egy 8 gyerekes fekete családról akiknek nagyobb lakás kellett, mert nőnek a gyerekek. Az önkormányzat ajánlott is nekik egy 5 szobás vityillót, de az nem volt jó, mert nem volt benne ebédlő. Volt egy kép a családról, ahol az "apuka" szegény nem dolgozik, mert nem talál munkát, (na ekkor én már nagyon röhögtem) és mellette ott figyel az igen nagyképernyős lapos TV és a laptop meg a mobiltelefonok. Na ők is "szegények"

P.Elliot 2016.09.18. 13:32:55

@diggerdriver: Igy igaz, a szegenyseg minden orszagban mast jelent.
Itt a szegeny is rendes lakasban el, / most nem a hontalan utcalakokrol beszelunk bar azok is el vannak latva ennivaloval a nekik uzemeltetett konyhakrol meg vannak menedekhelyek es nem kell az utcan tolteni az ejszakat, itt sem azokrol beszelek akik alkoholistak, kabitoszeresek es teljesen lezullve ott fetrengenek sajat mocskukban amibol nem is hajlandok mar kilepni/, szoval nehezen tudod megkulonboztetni az itteni szegenyt uzletben peldaul a nem szegenytol hiszen normalis ruhakban jar meg akkor is ha az a jotekonysagi boltbol valo hiszen nem rongyokat szoktak beadni es kiosztani, manapsag nem kozsegelyes jegyfuzettel fizet mint valaha hanem debit kartyat adnak neki ami semmivel sem nez ki maskeppen mint a mas embereke, vasarolni is nagyjabol ugyanolyan dolgokat szokott, jo, itt olcso meg mindig az elelmiszer a fizetesekhez kepest. Vannak foodbank-ok ahova bemesz hogy nincs eleg ennivalod, nem kerdeznek semmit hanem adnak egy csomagot benne mindenfelevel, ismerek ket magyart aki rohogve jar oda mert az ingyen van holott rendes munkajuk van...
A szegenyseg itt mas, nem olyan feltuno, rengeteg szervezet van aki segit, a gyerekek nem eheznek es nem fekszenek le vacsora nelkul mint ahogy elterjesztik a vilagban mert ha nincs rajuk a csaladnak jovedelme rendes havi penzt kap amibol etetni, ruhazni tudjak, ha nem nem igy van akkor a szulot kell elovenni, megkerdezni hogy mire koltotte a gyerek penzet, ha alkoholista vagy kabitoszeres akkor elvenni tole a gyereket a penzevel egyutt. Ismertem itt nem egy olyat aki a gyerekbol elt, se az anya, sem az apa nem dolgozott.
Szegenynek azt nevezik itt aki csak kis lakast tud berelni, plane ha rosszabb kornyeken, akinek egy filler megtakaritott penze sincs, aki nem tud semmi pluszt felmutatni az eleteben. Autoja lehet, akar egy roncs is, attol meg szegeny.
Nem tudom pontosan irom-e, vagy rosszul emlekszek de Michelle Obama is egy egy haloszobas lakasban nott fel a testverevel egyutt, vagyis szegenyek voltak de a lany kituno tanulokent megis a Princetoni egyetemre kapott osztondijat ahol evente 50 ezer korul kernek....Elorejutasa nem attol fuggott hogy volt-e a csaladnak penze.
Remelem nem keverem ossze otet valaki massal de most nincs kedvem az eletrajza utan kutatni...
Van itt olyan program hogy az iskolasokat megetetik reggel mert otthon van akinek erre nem jut. Egy reggelire azert mindenkinek futja...
Ha meggondolom a lanyom ugy ment el iskolaba reggelente hogy csak morzsakat tudtam belekonyorogni mert nem volt ehes, reggel nem tudott enni, meg a tanarnonek is emlitettuk hogy a gyerek nem eszik reggelit, azt mondta hogy inkabb csak nagyon keves eszik, van aki oran szedegeti elo falatonkent az ennivalojat 10 korul mert akkor kezd ehes lenni, semmi problema.

SzZoole 2016.09.18. 13:40:36

@Shanarey: itt laknak a szomszéd városban,Luton,es kicsit tobb mint erdekes a hozza állásuk:((
Mar a múlt heten linkeltem a cikket,de itt van ujra beteszem.

www.facebook.com/thesun/posts/1548842955142138

SzZoole 2016.09.18. 13:43:41

@Shanarey: itt van pontosabban.
A commenteket is olvasd el.

SzZoole 2016.09.18. 13:55:13

@Shanarey: na,ezek az emberek a "szegenyek" es elnek "szegenysegben":(((
Pont az ilyen "hasznos"emberekre van itt szukseg,mi meg mehetunk haza

P.Elliot 2016.09.18. 13:57:21

@Zoole[uk]: Elolvastam....micsoda pofatlan alakok! Mit tanulhatnak a gyerekek toluk? Ugyanezt!

P.Elliot 2016.09.18. 14:02:23

@Zoole[uk]: Varjal csak, hanyan fognak felkerekedni erre a hirre hogy ott igy meg lehet elni! Plane ha a gyerekgyarto eldicsekedett vele odahaza hogy hogy el. Jonnek a rokonok, mit rokonok, az egesz falu...

Bal 2016.09.18. 14:05:36

@fhdgy: @Golf2: @Hari Seldon 2:

A szóban forgó cikk egy évek óta futó felméréssorozat idei eredménye, ahol a Shelter azt méricskéli, hogy a háztartások hány százalékának okozna gondot, ha egy hónapra kiesne a munkából valaki. Azaz nagyjából azt mérik, hogy hányan élnek egyik hónapról a másikra, hány embernek van hó végén zéró összeg a számláján. Korábbi cikkek ugyanerről:

england.shelter.org.uk/news/april_2014/almost_four_million_families_could_be_just_one_paycheque_away_from_losing_their_home

england.shelter.org.uk/news/april_2013/8_million_people_one_paycheque_away_from_losing_their_home

england.shelter.org.uk/campaigns_/why_we_campaign/housing_facts_and_figures/subsection?section=the_cost_of_housing#hf_3

Ez csak egy kis mintás felmérés felnagyítása annak szokásos gondjaival, de nem hiszem, hogy a számok messze lennének a valóságtól.

Sok-e ez meg érdekes-e? Nem tudom. Hogy mi a valódi szegénység, az egy nagyon összetett kérdés. Az hogy elveszítheted az otthonod egy hónap alatt, kétségkívül hajmeresztő kockázat. De hajmeresztően sokan vannak azok is, akiknek "égeti a kezét" a pénz, és minden elkölthető vagyonukat csattanásig elszórják minden hónapban. Ismerek családot itt magas jövedelemmel, akik panaszkodnak, mert évek óta nem tudnak félretenni egy önrészre valót saját ingatlanhoz, de 15k fontos túrára mennek Disneylandbe Amerikába, és hetente többszáz fontot hagynak étteremben.

Szóval az ilyesmi önmagában nem sokat ér mondjuk európai szintű kitekintés nélkül. Szegénységet hivatalosan szoktak mérni például relatív mércékkel. Ebben Európában nincs nagy különbség:

www.inequalitywatch.eu/spip.php?article99&lang=en

Ami nem nagy meglepetés, demokráciákban nem szokott nagyon furcsa jövedelmi eloszlás lenni. Érdekesebbek az abszolút mércék, pl. az EU "súlyos anyagi depriváció" definíciója:

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/laekindikator/laekindikator12m.pdf

"1) hiteltörlesztéssel vagy lakással kapcsolatos fizetési hátralékuk van; 2) a lakás megfelelő fűtésének hiánya; 3) váratlan kiadások fedezetének hiánya; 4) kétnaponta hús, hal, vagy azzal egyenértékű tápanyag fogyasztásának hiánya; 5) évi egyhetes, nem otthon töltött üdülés hiánya, 6) anyagi okból nem rendelkezik személygépkocsival; 7) anyagi okból nem
rendelkezik mosógéppel; 8) anyagi okból nem rendelkezik színes televízióval; 9) anyagi okból nem rendelkezik telefonnal.

Azon személyekre vonatkozik a súlyos anyagi depriváció, akikre a fenti kilenc problémából legalább négy jellemző."

Nna ebben pl. már vannak szép különbségek országok között:

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Material_deprivation_statistics_-_early_results

Mondjuk itt nem tudni, hogy a klasszikus magyar panaszkodási kultúrát kisúlyozták-e belőle. Azaz ha Mari néni nem fűti fel a kisszobát az amúgy 240m2-es családi házában amiben egyedül él, akkor inkább behúzza-e a fűtési nehézségeket a kérdőíven, mint Jürgen bácsi. Vagy hogy belevették-e a devizahiteles mizériát nálunk.

Anyway, minden országban más okoz fejfájást a szegényeknek. De arra mondjuk lehet az ilyesmiből következtetni, hogy a legtöbbször a társadalom alsó tizedében landoló bevándorlóként milyen nehézségekkel fog valaki szembesülni. UK-ban egész biztosan a lakhatással.

fhdgy 2016.09.18. 14:07:07

@mojyo: csak egy történet:

Orvosnál páciens: doktor úr, ez fáj, az fáj stb.

A doki megvizsgálja, majd közli, hogy egészséges életmód, meg minden, meg sétáljon napi egy órát.

Jó, jó doktor úr, de mikor, levél kihordás előtt vagy utána?

SzZoole 2016.09.18. 14:14:51

@P.Elliot: igen,ez az elsodleges problema itt,es nem mi,kozep-kelet europai bevandorlok....Szerintem.

fhdgy 2016.09.18. 14:21:58

@mojyo: nagy baj van egy társadalomban, ha a normális abnornálisnak számít! -:(

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.18. 15:16:45

@fhdgy: Én azt mondom hogy ez hülyeség. Az itt szegénynek mondottak többsége otthon simán beleférne az alsó középosztályba.
Egyszerűen nincs a szegénységnek mércéje. Mihez képest szegény valaki? Bill Gateshez képest vagy Teréz Anyához képest? Angol mércével mérjünk vagy Etióppal?
Elmondom hogy mi ezzel a baj. Ebben nincs matek.
Figyelj.
Soha nem értettem hogy miért lottóznak többen ha egymilliárd a nyeremény mint ha százmillió. Egy átlag magyar jelenlegi anyagi helyzete és a százmillió között nagyobb a különbség mint a százmillió és az egymilliárd között. Nem matematikailag. Ugye érted?
Ugyanez van a szegénység meghatározásánál.

2016.09.18. 15:56:58

@fhdgy:

"Nekem azzal van bajom, hogy egy gazdag(nak mondott) ország minden hatodik polgárát a társadalmi megítélés alapján szegénynek kell, hogy tekintse."

De ez nem úgy van, hogy mint mindenben, itt is van egy haranggörbe-eloszlása az embereknek, és azon a haranggörbén mindig is lesz egy alsó rész, és hát azokat hívják ún. "szegény"-nek?

Szóval hacsak nem valósul meg valami kommunista szuperutópia, ahol mindenkinek ugyanannyi jut, akkor szegény (= alsó 15-20%) mindig, minden országban lesz, nem?

Más.

"hogy hányan élnek egyik hónapról a másikra"

Ez egyébként milyen bizarr dolog nekem.

Most télen pár hónapra hazaköltöztünk Mo-ra, áttelelni, egy kisebb településre, és hiába vagyunk annyira magyarok, amennyire csak magyarnak lenni lehet, megbámultak minket mindig. Kitaláltuk, hogy szépen be fogunk illeszkedni, például fizetésnap után járunk majd teszkóba.

Hát, egész pontosan egyszer csináltuk: a hely tökig tele, minden lerabolva, egy vacak répát nem talál az ember. A következő alkalommal hónap 25-én mentünk, sehol senki, és nem csak répát, de szerintem még gombát is vettünk.

Amit akarok mondani, hogy ez a hónapról hónapra élés nálunk is nemzeti sport, és aki csinálja, az szvsz teljesen gyengeelméjű. És a dolognak nyilván semmi köze ahhoz, hogy mennyi bevétele van az embernek. A legalsó, nyomorgó 5%-ot leszámítva felnőtt, írni-olvasni tudó embereknek képeseknek kellene lenniük 1 hónapnyit előre látni.

Anyám is mindig ezt csinálta egyébként. Emlékszem, ültünk az asztalnál, mittomén, hónap 18-án, és kiborította a táskáját, hogy hátha van benne még kétforintos valahol, mert már csak egy kis krumpli van otthon meg búzadara. Már akkor sem értettem ezt. A) ilyet nem tol rá az ember a gyerekre, mert ez csak egy olyan stressz, amit a gyerek nem tud feloldani, és B) én nem hiszem, hogy anyám szegény, vagy szegény lett volna, és hogy a tökömbe lehet ennyire, de ennyire kevés esze? Értelmezhetetlen.

Főgebra 2016.09.18. 16:12:48

@mojyo:
"...amit Magyarorszagon csinaltak a cukorbetegekkel, szerencsere nincsen a csaladban, csak olvastam rola, hogy aki nem produkal bizonyos ertekeket, attol megvonjak a tamogatast."

Egy bizonyos, rohadt drága inzulinról volt szó. Ha valaki inzulint kap, azt befektetik kórházba, klinikára, ahol orvosi felügyelet mellett beállítják az inzulinadagolását. Ez arról szól, hogy van akinek naponta 5x kell böknie magát, különböző mennyiségű inzulinnal. Ha betartja az adagolást, akkor az előírt értéken belül lesz a vércukorszintje és a Hba1c-je is. A tortúra eltarthat akár 2 hétig is. Ott a klinikán megkapja ingyenesen a vércukormérőt, az inzulin adagoló tollat v. tollakat. A kilnikáról csak akkor bocsájtják el, ha ok a cukra!

Ez után az az elvárás, hogy hat havonta elmenjen szakorvoshoz és a vércukor értékei a klinikán már produkált értékek környékén legyenek. Ellenkező esetben fél évig nem kaphatja kedvezményesen ezt az ominózus inzulint, de akkor kap másikat!

Az egész történet arról szól, hogyha beteg vagy, akkor lécci tartsd be amit az orvos javasol ill. előír!!!

Ha nem tartod be, akkor pedig így jártál!

Ugye milyen kegyetlenek!

2016.09.18. 16:55:17

@Főgebra: Jo, akkor csak en voltam apokaliptikus hangulatban amikor ezt a kommentet megirtam, de en nem emlekszem, hogy csak errol lett volna szo, vagyis ugy emlekszem, hogy minden gyogyszerre vonatkozott ez, es nem csak erre, es nem csak korhazi beallitas utan.

De ha en tudtam rosszul (valoszinuleg igen), es csak ez van, amit irtal, az azert arnyalja a kepet. De amugy azert igy is visszas egy kicsit szerintem, hiszen az orvosi eloirasok betartasa mellett sem biztos, hogy az elvart erteket produkalja az illeto, a betegsegek altalaban veve nem mindenkinel egyforma lefolyasuak (nyilvan erre irtad, hogy de erre van a klinikai beallitas), de mi van, ha igy sem sikerul, es mondjuk nem azonnal, de peldaul fel ev utan, eri valami stressz az embert, es megborul egy kicsit a beallitott dolog, vagy akarmi? Ahogyan a posztolo sem tudja lecsokkenteni a sulyat, akkor ez van, es kesz.

En ertem, hogy az a lenyeg, hogy tartsuk be az eloirasokat, es foglalkozzunk az egeszsegunkkel, es ezzel az elvvel nincs baj, csak azzal a megvalosulasi modjaval, hogy kvazi buntetesbe kerulnek azok, akik az akaratuk ellenere sem tudjak befolyasolni a testuk mukodeset. Szerintem veszelyes trendet indithat ez el, meg akkor is, ha ugy, ahogy leirtad, nem is tunik olyan durvanak.

Főgebra 2016.09.18. 17:11:28

@mojyo:

"...orvosi eloirasok betartasa mellett sem biztos, hogy az elvart erteket produkalja az illeto..."
Mint írtam volt, inzulint ambulánsan vagy uram bocsá' otthon magának nem lehet beállítani, csak intézetben fekve. Ha ott hozta az értékeket, akkor csak arról lehet szó, hogy a kedves beteg elkurvult! Inzulint csak szakorvos írhat fel és a k.va drága inzulinért is 300?-Ft-ot fizet 5 ampulláért, ami több mint egy havi adag.

"...peldaul fel ev utan, eri valami stressz az embert, es megborul egy kicsit a beallitott dolog, vagy akarmi?"
Mivel egy cukorbetegnek naponta jópárszor kell mérni a cukorszintjét, ez neki nem ujdonság, így aztán akkor irány az ambulancia vagy a klinika! Mellesleg a Hba1c érték azt mutatja, hogy mennyi volt a beteg háromhavi átlagos cukorszintje. Ez miatt lehet süketelni, hogy hirtelen, meg véletlenül, de ezt olyan, aki ezzel foglalkozik viccnek veszi!

"...egy kicsit a beallitott dolog, vagy akarmi?.."
Könyörgöm! Ne süketelj, mert ez annál sokkal komolyabb dolog!

Közvetlen ismeretségi, rokoni körömben több cukorbeteg van, van I. és II. típusú is. Közelről ismerem a helyzetet!
Egyébként pedig az angyalok szárnyáról beszélünk, mert ez a rendelkezés már nem él!

Én és Énke 2016.09.18. 17:16:58

Ritkán fordul elő, hogy belém szorul a szó. A mai találkozásom ezen ritka alkalmak közé tartozik.

- Rég nem láttam szomszéd – köszönt rám Lajos gazdája. Ami igaz, az igaz, ha meglátom messze elkerülöm az öreg reakcióst. – Látta a tegnap a Tv-ben annak a hogyishívjáknak a programját, na valami Stephen, hát megáll az ember esze, és ácsorog. Neeem?! Figyeljen, magában bízom, maga nem svéd, nem adja tovább. A brit társadalom összetételét utánzó tesztpanel előtt ugyanazt mondatták el két - az egyik homot, a másik heterot játszó -színésszel: „nekem a férfiak – a másik nőket kellett mondjon – tetszenek, és ezt a magánügyemnek tartom”. Slussz, pont. Nakéremszépen, mit gondol, huszonöt munkanélküliből, mert kinek van ideje tesztpanelekben ücsörögni, hányan és melyik kijelentést tartották elfogadhatatlannak? Ugyanazt a szöveget olvasták be, csak az egyik férfi szinész nőt, a másik férfit mondott. Nem találja ki. A buzeráns kijelentését egy, mondom egy személy találta nem kósernek, míg a heterot játszó szinésztől nem kevesebb mint heten határolódtak el. Mondom hétszer többen tartották illetlenségnek, hogy valaki kijelenti azt, hogy a szebbik nemet kedveli. Ez még semmi. Utána az utcán csókolóztattak párokat. Két fiú, két lány, és egy fiú lány felállásban. Tíz kerek percig, csoda, hogy nem fulladtak meg. Az első két páros nem keltett feltünést, pedig az üzletben levők provokálására még a kirakatnak is nekidőltek. Hanem aztán jött a fiú-lány páros, na látta volna azokat a lenéző pillantásokat. Akadt egy félnótás, aki felháborodásában a botjával kopogtatta a kirakat üvegét. Ide jutottunk a nagy polkorrekcióban. Nem félek kimondani, nyugdíjas vagyok, nincs honnan kirugjanak, mint azt a magas fiút a tájékozódó futók klubjából. Tudja, az aki a harmadikon lakik. Mert a koldusmaffia kifejezést használta az üzletek és a templomok lépcsőin télen-nyáron békésen üldögélő eus állampolgárokra. Az ember azt hinné, hogy ez a földi Kánaán, de nem az, á de nem ám! Tudja, mit mondott a biztosító, amikor a mamának akartam életbiztosítást kötni? Hogy a hajlott korára való tekintettel, nem köthet. Na de mondom neki, mióta bűn az életkor? Hát nem hallja, hogy szavaiban dübörög a diszkrimináció? Pedig a mama nem kövér, nincs rajta egy csepp háj sem, és szorgalmasan szedi a vérnyomás elleni gyógyszereit. A legutolsó vérképét bekereteztük. A család többi tagja is magas kort élt meg. Apósom ma is élne, ha nem tévedt volna el a hóviharban. Na nem tartom fel tovább, mert látom, hogy nézi az óráját, gyere Lajos, mutasd mit produkáltál.

2016.09.18. 17:26:02

@Főgebra: Jol van na nem kell leharapni a fejemet, nem suketelek, hanem tevedek, emberi dolog, nem? :D En nem ertek hozza, mondtam mar, hogy nincs a csaladban (szerencsere). En tenyleg nem tudom, hogy "ok nelkul" elterhet-e az ertek az eloirttol, en csak olvastam rola, hogy volt, akinek ebbol problemaja volt, azutan, hogy ezt bevezettek. Rendes napilapban egyebkent, mar nem tudom, melyikben, talan a Nepszabadsagban. Es azt sem tudtam, hogy visszavontak a rendelkezest (egy kivandorlosblogon nem mindenki van kepben azzal, hogy mi tortenik Magyarorszagon, es az internetrol meg az ujsagbol tajekozodik, nahat!).

A posztolo torteneterol jutott eszembe ez a masik amit olvastam Magyarorszagrol, a cukorbetegeknek szant gyogyszerekrol, es megosztottam az aggodalmam, hogy szerintem hosszu tavon szamomra hova vezethet ez az egesz. Ennyi tortent, ha hulyeseget irok, akkor ki kell javitani, igy tettel, koszonom szepen, de ha fel is idegesitettelek, azt nagyon sajnalom, de sajnos azert nem tudok felelosseget vallalni. :D

Főgebra 2016.09.18. 17:32:09

@mojyo:
Ideges egyáltalán nem vagyok, csak szeretem rövid úton helyes információkkal ellátni a nagyérdeműt. Mert igen könnyen válnak az ilyen "hírek" osztogat -ból, fosztogat -tá!
A vége pedig a nemzethalál. :-)

2016.09.18. 17:36:36

@Főgebra: Mindig, mindennek az a vege. :D

FutureFry 2016.09.18. 17:55:35

@P.Elliot: "En megertem a biztositot, penzt akar keresni ..."

Ebben az esetben a biztosítók profitorientáltsága nem éppen pozitív hatású: Az amerikai eü. rendszer jóval drágább és (az eredményt tekintve) rosszabb mint szinte bármelyik más fejlett országé.

Tappancsosdodó 2016.09.18. 18:57:52

@mojyo: Sajnos nincs másik lehetőség, az ügynök monitorozza az összes magánbiztosítós lehetőséget. S leginkább az a szomorú, hogy a férjemet, akinek a számítás szerint 85 kg-nak kellene lenni és 115 kg, simán elfogadták! Igaz kapott egy havi 50 eurós büntetést, amiért kövér, de velem büntetéssel sem kötnek, mert én csak az ő jogán lehetnék privát biztosított, a saját jogomon nem,mert nem keresek 4750 euró bruttót.

Tappancsosdodó 2016.09.18. 19:01:48

@P.Elliot: Szia! Én rendszeresen sportolok, heti 4-5 alkalommal, kerékpár, jóga, tenisz, nem ez a baj! S még csak nem is kérem, hogy fizessék! Itt egyértelműen arról van szó, hogy egy régi elavult módszerrel akarják kiszámolni, hogy én túl kövér vagyok nekik!
Élet sója blog

nyuszigonosz 2016.09.18. 19:32:06

@Tappancsosdodó: De akkor miért akarsz mindenáron magánbiztosított lenni ?

geeeteee 2016.09.18. 20:06:59

Hogyan néz ki a női nemierőszaktevő?

Bredpitt Monika 2016.09.18. 20:37:47

@P.Elliot: honnan tudod ilyen biztosan, hogy nem fekszik le ehesen egy gyerek sem az Egyesult Allamok ban?

A szegenyek is rendes lakasban laknak......
Jartal mar Camden ben?
Nincs tul messze toletek.
Mi az hogy rendes lakas?

Nem ertem mirol beszelsz.
A kabitoszeres nem szegeny?

Ki a szegeny egyaltalan?

Bredpitt Monika 2016.09.18. 20:43:53

@Tappancsosdodó: ne aggodj, pont Amerikaban lattam egy musort, amiben egy orvossal beszelgettek, azt mondta, hogy a tulsuly onmagaban nem problema, a lenyeg, hogy fittek legyunk

Az orvos szerint az fitt, aki negyed ora alatt le bir gyalogolni egy merfoldet
hajra, teljesitheto, azert szedni kell a labad

Bal 2016.09.18. 20:50:49

@Tappancsosdodó: nézd ez ilyen világ. Nem dolgozták ki a módszertant még, amivel DNS-edből kiszámolják a valódi kockázatod. És ha egyszer mégis kidolgozzák majd, akkor majd a sovány szeplős fog reklamálni és nem te, hogy mi az, hogy ő rákra hajlamos és ezért prémiumot fizet, pedig sose dohányzott és pont úgy néz ki, mint a mellette levő, ez diszkrimináció, fúj, és az ő DNS-ét csak ne taperolja senki. Persze most is ugyanez történik a BMI-vel, csak béna markerekből és a fenotípusod alapján következtetnek, nem a génjeid alapján.

Vannak ilyen igazságtalanságok. Ha vak vagy, például nem lehet jogosítványod. Ha muszlim vagy, ne menj fejkendőben mostanság Magyarországra, mert megvernek. Ha meg szegény kövér vagy, úgy látszik, nem lehet magánbiztosításod ennél a cégnél. Hiányos információk esetében igazságtalanul általánosítunk. De néha csak így élünk túl, a biztosítók is.

Máshol (sokszor annyiért) valószínű lehet így is biztosításod, ha nagyon szeretnél, nézz szét. Mindig van az a pénz, amiért valakinek megéri.

Bredpitt Monika 2016.09.18. 20:57:48

@Bal: bocsass meg, de most mar nem birom megallni szo nelkul. ..
mar lattam par napja is ezt a Magyarorszagon megverik a muszlimokat, meg az ezzel kapcsolatos diszkriminaciora vonatkozo megjegyzeseket..
Szerintem a mostani helyzetben sok orszagban vannak negativ gondolatai az embereknek egy muszlim lattan....

Bal 2016.09.18. 21:07:19

@Bredpitt Monika: bocs, mit is akarsz mondani? Hogy teljesen érthető ha megverik őket, mert negatív gondolatok vannak? :) Ezt azért gondold át.

Mindenesetre én muszlim ismerőseimnek nem javasolnék mostanság egy budapesti hosszú hétvégét. Szerintem jó kis fricska is lenne, ha muszlim országok külügyei elkezdenék az utazási információk között figyelmeztetni az állampolgáraikat, hogy ne utazzanak hozzánk, mert per pillanat államilag szított hecckampány van folyamatban.

jomtom 2016.09.18. 21:10:46

Most olvastam el a héten kapott leveleket.
Köszönöm Herr Géza és Nyuszigonosz válaszát.
Herr Gézát megkeresem.

15 perces kérdés-felelet éltem át, mert kíváncsi volt az ügyintéző, hogy akarok-e a lakásban kiszolgálni vásárlókat Megkérdezte, hogy ha telefonon vagy neten rendel, mi történik. Mondtam, hogy DPD vagy DHL, esetleg, ha közel lakik, én viszem el neki a megrendelt árut. Ide vásárló nem jön.

Annyira más a németek gondolkodás módja, hogy ha nem dolgoznék 15 német céggel az otthoni vállalkozásban, nem hinném el, hogy mennyire a csalás, kiskapuk, átverés hazája Magyarország. Persze oka van, azt mindenki tudja, de szerencsémre itt sem megváltoznom.
Amit az itteni gondolkodásmódról otthon páromnak és szomszédainknak mesélek, nem hiszik el. Múlt hétvégén a freilassingi állomáson vártam a München felől érkező vonatra, mentem Salzburgba, onnan haza. A padon egy hölgy ült, pici gyereke előtte állt, beszélgettek. Táskája nyitva, kilógott a mobil és pénztárcája. Amikor leültem, meg sem mozdult a feje. Igaz, volt köztünk egy üres helynyi rész.

Pénteken 25€-ért kézhez kaptam a Gewerbe Anmeldung pecsétes példányát. Sikeres volt a bérbeadóm által is megerősített ajánlás, a bérelt lakást lett az elsődleges telephelyem. Annyit tudok, hogy Salzburgban nem lehet raktáram, csak Németországban.
Hétfőn, ha nem esik, megyek Laufenbe a Finanzamthoz adószámért. A vonatjegy 2*3,80€, 1 megálló, 8 perc, plusz bringával a helyi közlekedés.
Könyvelő, akivel beszéltem, 150€-t említett ügyintézési díjként, ha postán küldöm és küldi a papirokat. Ő mondta, az 1000 eurós mérleget és a 300-500-1000 eurós havi könyvelési dijat.

Két napja bőszen böngészem Ebay Kleinanzeige és willhaben.at oldalakat, most már minden okom megvan, hogy kicsit több bútor legyen a lakásomban. A nap túlnyomó részét a konyhában töltöm, mert itt a legkényelmesebb a hely a munkához.

montroyal ( CAN qc) 2016.09.18. 22:40:39

A buddhista templom őre

Hong Kongba nekem is jutott egy aki igaz hogy zarora volt , de szabalyszeruen kilokdosott mindenkit a kijarat felé ... egy 40 kgos no volt

pofátlanul tolakodóak lesznek tömegközlekedésen fel- és leszállásnál. (...)
a Pick -trainen nem fértem fel, tehat megvartam a kovetkezo kocsit elsonek az ajtonal a sorba .. nem hittem el : bejott a kocsi es kb 10.-nek szalltam fel..

montroyal ( CAN qc) 2016.09.18. 22:44:08

@montroyal ( CAN qc): a masik ami meglepett hogy annyian vannak az utcakon ,aluljarokban mint a kinaiak:-) , mindenki a telefonjaba melyed es nekimennek egymasnak ,de se bocsanatkérés de még észre sem veszik mennek tovabb ..

montroyal ( CAN qc) 2016.09.18. 22:53:02

@takarék-láng: akaratgyenge az elhizottak tobbsege.

eros akaratuak ... mint a dohanyosok nekik senki ne mondja meg hogy koverek , fogyanak le .. ok elfogadjak magukat olyannak amilyenek .. csak a kerti szekuk nem fogadja el oket ...

montroyal ( CAN qc) 2016.09.18. 22:58:26

@Bal: anyagi okból nem rendelkezik színes televízióval;

azért legalabb fekete-fehér van nekik... az olcsobb..:-)

montroyal ( CAN qc) 2016.09.18. 23:02:56

@Bal: anyagi okból nem rendelkezik telefonnal.

egy megbeszelesre kellett mennek 12hra elmondtak melyik utca sarkon van es 12kor csorgessem meg oket a pontos cimert .. nem ertettek , hogy nem tudom megcsinalni, mert nincs mobil telefonom (nem is volt soha)

Herr Géza 2016.09.19. 00:09:52

@Irbisz: Valamit félreértettek, vagy az ügynök beszélt félre. A biztosítók mindig a BMI index-szel dolgoznak, de a határértékek tekintetében jelentős különbségek vannak. A Central pl. csak 40 feletti BMI-nél utasít el, ha egyébként egészséges vagy.
Itt egy link a BMI-hez:
www.bmi-rechner.net/danke.htm
Itt meg egy általános ehhez a témához:
www.meine-krankenversicherung.de/news/pkv-und-uebergewicht-wann-werden-risikozu-schlaege-erhoben-13543/
Szóval az ügynököt rúgjátok ki és inkább nézzetek körül a neten, majd kérjetek pár cégtől ajánlatot. Sose értettem, miért is kell az embernek az ügynök, hiszen az alapérdekek igencsak különböznek. Ti a legjobb biztosítást akarjátok a legolcsóbban, ő meg azt akarja nektek eladni, ami után a legnagyobb jutalékot kapja. És ez a két szempont ritkán találkozik. :D
Különben a privát biztosítók legendás "nagyvonalúsága" már igencsak megkopott, esetetekben lehet, hogy jobban jársz, ha maradsz a törvényes biztosítónál és kötsz az általad fontos dolgokra kiegészítő biztosítást, mert erre mindenhol ezer lehetőség van. Tudom, ez a fajta "kutatómunka" igénybe vesz pár napot, de szerintem jobban megéri, mint egy idióta ügynök agresszív dumáját végighallgatva és egy kiselőadásra alapozva rossz döntést hozni.
Hozzáteszem, bocs, a véleményem erősen szubjektív, nem kicsi averzióval bírok minden függetlennek titulált ügynök irányába, de ez nálam születési rendellenesség... :))))

hidroponi 2016.09.19. 00:40:24

@Nagy kámpics:

"a hónapról hónapra élés nálunk is nemzeti sport, és aki csinálja, az szvsz teljesen gyengeelméjű."

ha tele a zsebed konnyen beszelsz.
van egy nem olyan szuk reteg aki mar nem tudja hova szoritani a nadragszijat. az egy honapnyi megtakaritas annal jatszik aki kicist tulkoltotte magat. akinek honapok ota beosztassal jon ki a rezsi (jobbesetben) ott hamar elfogy minden megtakaritas.

2016.09.19. 05:29:21

@Bal: Hozzánk szoktak jönni muszlim vallású nők vásárolni, eddig még nem senki sem akarta megtépni őket. De ez Pest, vidéken már biztos élezik a kaszákat... :)

takarék-láng 2016.09.19. 06:29:37

@Bal: nincs allamilag szitott hecckampany. Csak a kovetelozo ingyenelo illegalisokbol nem kerunk mondom ezt a magyar nep neveben!!

2016.09.19. 06:30:23

Azért az a 165cm / 85 kilónál is több megnézném, hogy miféle izmos testalkatot jelent. Biztos van olyan, de én azért tudom, mi a 25kg felesleg, annyi van rajtam (és a heti 120km bicikli + 30-50km futás ellenére nem izmos, hanem kövér vagyok). A sportnak nincs köze elhízáshoz, ahhoz a rossz étkezési szokásoknak van.

kondibandi 2016.09.19. 06:30:57

"...ez orvosilag is lehetetlen, hiszen olyan a testfelépítésem, a csontozatom, hogy soha nem lehetek 65 kg, ráadásul rendszeresen sportolok, nem kevés izomzatom van..."

Ez nekem mindent elmond, bocsánat. Elhízott vagy, bárhogy is hívod, bármilyen kifogást is próbálsz találni rá. A 165 centi körüli fitness és bodyfit modellek férfiasan izmosan sincsenek nagyon 70 kiló felett, nem vagy Te annyira izmos, mint amennyire hiszed, hiába jobb a lelkednek ezzel nyugtatni magad.

s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/82/ed/8c/82ed8c1b61cad3eeb3a5d27fcd53814e.jpg

Ha összecsíped a kézfejeden a bőrt, az a vékonyság a BŐRÖD. Ami másol van és vastagabb (hurkácskák, bőrredől), az zsír a bőr alatt. Az elhízás kockázati tényező, főleg egy biztosítás esetén. Szerintem teljesen érthető és logikus a reakció.

Ezt nem támadásként írom, bármennyire is úgy érzed, csak fel szeretném nyitni a szemed. A sport szép dolog, az étkezésre is kezdj el odafigyelni (szénhidrátok csökkentése elsősorban) és nem lesz gond a fogyás, sőőőőt. Szép napot!

2016.09.19. 06:31:21

Buddhista országokban tapasztaltam eddig a mohamedán országok után legtöbb bunkóságot, utcai erőszakot, aggresszív vagy felelőtlen közlekedési veszélyeztetést, hazugságot. Egyszerűen a buddhisták teljesen máshogy gondolkoznak az emberi élet értékéről, mint a nyugati kultúrkörbe tartozó emberek. Gyakorlatilag az ember fogyóeszköz Ázsiában, nem Isten képére teremtett lény, csak egy kis pondró a reinkarnációk végtelen sorában.

Azokban a buddhista vagy egykor buddhista múltú országokban van rend, ahol végtelenül elnyolmó a társadalom, a családi hierarchia, az állam brutális szigorral tartja kordában a társadalmat. Ilyen Japán, Dél-Korea. Ahol ez nincs, ott a buddhisták agresszívak, indulatosak, könnyen eljár a kezük, gyilkolják egymást. Ilyen országok Mianmar, Sri Lanka.

2016.09.19. 06:31:26

A kövérek megkülönböztetésével nagyon is egyet tudok érteni. Az esetek 99.99%-ában a kövérség igénytelenség. van egy nagyon pici részük, akik hormonzavarosak, én életemben egy ilyet ismertem, azon a lányon látszott is, hogy nem természetes módon hízott el, pedig előtte csinos volt.

A kövér emberek lusták, aztán sírnak, hogy nem szeretik őket mások, pedig ők milyen vidámak. A kövér ember vidámsága olyan, mint az ázsiai ember mosolya: frusztrációt, megvetést, kapzsiságot, aljas szándékot, emberi silányságot leplez.

qwertzu 2016.09.19. 07:16:41

@poszt: A biztosító kövérség definíciójuk borzalmas, a testzsír százalékot kellene nézni, ott nincs probléma a nehéz csontozat - izomzat problémával.

@Bal: LOL. Élnek Magyarországon muszlimok, nem gyakori, de Pesten napi rendszerességgel látok párat, nőkön fejkendő meg minden, de ha vásárolsz valamit egy gyrososnál ott is bele lehet futni párba. És eddig nem láttam még lincselést, de majd jobban figyelek.

MyOpinion 2016.09.19. 07:40:29

Na a dagadt-nemdagadt témához. El van tévedve a poszter. Nincs olyan, hogy orvosilag vagy dagadt és nem lehetsz x kilónál könnyebb. Minden a bevitt és felhasznált kalóriák egyensúlyáról és az ételek összetételéről szól. Alapvetően semmi, de semmi köze a sporthoz, attól inkább csak jól fogsz kinézni, meg megkönnyíti a megfelelő étrend hatását és csökkenti az inzulinrezisztenciát.
Természetesen nem az élsportolókról beszélek, akik napi 4-5 órát edzenek. Nekünk, hétköznapi embereknek szinte minden a kaján múlik. Semmi máson. Tudom, persze-persze, pajzsmirigy probléma, meg cukor. El kell keserítsem azokat, akik ezzel takaróznak: ez mind nem igaz. Sok fehérje, kevés szénhidrát, még kevesebb zsíradék és napokon belül javul a testzsír százalékod.
Válts étrendet. Ne próbálkozz idióta 90 napos diétákkal, Norbiupdéttel. Esetleg ott a Sárga kapszula című könyv (ingyen ott van a neten), amit ugyan elsősorban testépítőknek írtak, de mindenkinek érdemes elolvasnia.

MyOpinion 2016.09.19. 07:40:29

@qwertzu: nyugodt lehetsz, hogy 165/85+ aránynál (mert 85+ az lehet 100+ is) elég stabil az a táblázat kockázat szempontból. Hiába izomról beszélünk, a szíved attól még jó eséllyel kikészül. Jó eséllyel túltoltad a fehérjét is, ha ennyi izmod van, kérdés innentől a veséd is. Akkor?

Kelly és a szexi dög 2016.09.19. 07:40:29

Ha voltál Kínában, megérted, hogy a japánok miért tartották(ják) magukat felsőbbrendűnek

Nagyzee 2016.09.19. 08:31:39

@qwertzu: Az a vicces, hogy a BMI szerint kevesebb az elhízott, mint testzsír százalék alapján. A túlsúlyosak körében elterjedt közhiedelemmel szemben a BMI valójában alulbecsli az elhízást. Ugyanis rendkívül kevés a bőven átlag feletti izomzat miatti fals pozitív érték, viszont elég sok az átlag alatti izomzat miatti fals negatív. Ha nem sportolsz, nem mozogsz eleget, simán lehet normális BMI-d úgy, hogy valójában el vagy hízva. A 30+-os BMI-hez normális testzsír-százalékkal viszont brutális mennyiségű munka kell. Az kb. Schwarzenegger, Dwayne Johnson szint.

Nagyzee 2016.09.19. 08:53:09

@Tappancsosdodó: Ránéztem a blogodra, ott olvastam, hogy hölgy vagy. Férfiak esetében rendkívül sok munkával el lehet érni, hogy normál testzsír százalékkal elhízott (30 feletti) BMI-d legyen. Nőknél ez képtelenség, még szteroidokkal sem nagyon megy. Csak egy példa, Serena Williams BMI-je pl. kb. 22-23.

Olyan sincs, hogy valakit a testfelépítése vagy csontozata megakadályozna a normális testsúly elérésében.

Azon ismerőseid pedig, akik nem sportolnak, még sincsenek elhízva, egyszerűen kevesebbet esznek. A sport nagyon hasznos, és egészséges dolog, de az egészséges testsúly elérése kb. 80%-ban az étkezéseden múlik. És hiába jogázol, biciklizel, stb., elhízva egy sor betegség jóval nagyobb eséllyel alakulhat ki nálad.

Zephyrous 2016.09.19. 08:53:21

"A sok ömlengés végén jött a feketeleves, amikor kiderült, hogy én a 165 cm-es magasságommal nem vagyok 65 kg, de még 85 sem, hanem több."

A 85 kg-nál többet írtál, ami lehet 150 kg is akár, de most számoljunk csak 5 kg-val többnek.
165 cm, 90 kg, BMI: 33, ez már 1. fokú elhízás kategória és még az optimista becslés volt!
75 kg-nak kéne lenned, ami a normál tartomány felsőrésze.

lyken 2016.09.19. 09:03:24

"olyan a testfelépítésem, a csontozatom,"
Egy 65 kilós és egy 100 kilós nőnek UGYANOLYAN csontozata van. Túlsúly van, a biztosító meg értelemszerűen nem akarja bevállalni, hogy emiatt kialakul bármi. Ez nem kirekesztés, a belépési feltétel már ismert, ennek tudatában le lehet fogyni ha akar és akkor be lehet lépni. Ha meg nem éri meg az egészséges testalkat, akkor nincs miről beszélni.

pinkunicorn (UK) 2016.09.19. 10:25:32

Amugy errol az "olyan a testalkatomrol" az jutott eszembe, amikor a Harry Potter es a Tuz Serlegeben Hagrid megkerdezi Madame Maxime-ot, hogy o is orias -e, aki erre sertodotten kozli, hogy "na, de kerem, nem vagyok en orias, sak eros a sontoszatom" :D :D (geek off)

pinkunicorn (UK) 2016.09.19. 10:25:41

@vuvuzela importőr:
"Azért az a 165cm / 85 kilónál is több megnézném, hogy miféle izmos testalkatot jelent. "

Egyetertek. En 168 / 53 vagyok, heti 3-5x jarok edzoterembe (kardio), de meg igy is vannak "problemas teruletek" es abszolut nem szamitok XS meretnek! +20 kg izom meg mar el sem ferne rajtam.. mondjuk meg +10 joindulattal, de annal tobbnel mar nem fernek be az ajton :D El tudom kepzelni, hogy hogy neznek ki 85 kg-val... :D

2016.09.19. 11:25:35

Egyébként nem tudom, ismeritek-e ezt az oldalt:
www.mybodygallery.com/

Igazi emberek képei, hogy adott cm/kg értékkel hogy néznek ki.

A 168 centis, 86 kilós nők például így:
www.mybodygallery.com/search.html?gender=female&height=168&age=any&weight=86&pantSize=any&shirtSize=any&bodytype=

Dorinda41 2016.09.19. 11:54:34

@P.Elliot: Amikor elkezdtem úszni, az aspergeres öcsém megkérdezte: Úszással akarsz fogyni? Láttál te már bálnát?
Szóval ennyi:)

Roan 2016.09.19. 11:54:43

"A férjem, aki orvosi indokokkal is próbálta lehűteni a levegőt, ami az én magamban fortyogásomtól egyre melegebb lett, megkísérelte elmagyarázni, hogy ez orvosilag is lehetetlen..." - miért lenne orvosilag lehetetlen? Ha erre van valami orvosi vizsgálat, ami alátámasztja, kíváncsi lennék rá. Egyébként az egy dolog, hogy most egészséges vagy, és sportolsz, de a biztosítók hosszú távon gondolkodnak, és a 35-ös BMI ilyen távon komoly kockázatot jelent számukra (ha egyáltalán ennyi marad, és az évek során nem lesz mondjuk 40). Nekem elsőre egy laboreredmény miatt tagadták meg a biztosítás megkötését, később, mikor utánajártam, kiderült, hogy egy ártalmatlan, öröklött rendellenességről van szó, de akkor a biztosító komoly kockázatként értékelte.

Void Bunkoid 2016.09.19. 14:14:05

@vuvuzela importőr: ott a pont. Ezt már én is mondtam sokszor, hogy ha nem pajzsmirigyproblémák vagy eldurvult cukorbetegség okozza a kövérséget, a legtöbb kövér ember igazából észre sem veszi, hogy a nemkövér emberekhez képest nemcsak összetételében jóval inkább hízásra sarkallóbb (sok-sok finomított szénhidrát, tészta tésztával, etc), de alapvetően mennyiségre is eszméletlen, néha nagyságrendekkel többet fogyaszt.

Mindig azt hozom fel példának, amikor egyszer egy KFC-ben álltam a sorban, előttem állt egy kövér apuka a kövér tinilányával, fejenként egy bazi nagy kosár csirkeszárnyat rendeltek, én egy ötdarabos menüt. És nem elvitelre ám, hanem pár asztallal arrébb ülve a helyszínen felzabálták a teljes kosár kaját, és előbb végeztek vele, mint én.

Na ezek után ne csodálkozzanak, hogy rozmáralkatúak.

ebella 2016.09.19. 15:11:18

A biztosítási matematika győz. Ha dagadt vagy, sok bajod lehet. Átlagosan sokkal több mint annak aki nem az. Átlagosan. A saját szempontjukból 100%-ig igazuk van. Le kell fogyni, ha fontos a kedvezőbb biztosítás, vagy hagyni kell az egészet a fenébe!

Zephyrous 2016.09.19. 15:11:38

@Nagy kámpics: Valószínűleg a "nem vagyok 65 kg, de még 85 sem, hanem több" kifejezés, nem 86 kg-os testsúlyt takar.
A galériában molett nők vannak, még ha nincsen úszógumijuk, látszik rajtuk a narancsbőr és a remegő hájréteg.
Ahogy a cikkíró sem képes az igazsággal szembenézni, hogy igenis elhízott.
Sok nő önmagát becsapva tompítja a tényt, hogy ő nem is kövér, hanem teltkarcsú, plussize, molett, kerek, stb. ez persze az igazságon nem változtat.

Andy73 2016.09.19. 15:12:15

Kedves Poszter!

Elhiszem, hogy nem szokványos az alkatod, és rád nem vonatkozik a BMI-index. Mindazonáltal, ha úgy érzed, hogy a plusz kilókat nem csak az erős csontozatod okozzák, ÉS mégis szeretnél fogyni, viszonylag egyszerűen leadni a plusz kilókból, az esetlegesen lerakódott zsírpárnákból, akkor adnék egy tanácsot. Lehet, hogy már hallottad, de azért próbáld ki! Azért írok, mert szimpatizálok veled, és én is hajlamos vagyok a hízásra, de ezzel a módszerrel viszonylag könnyen le tudom adni a súlyfelesleget, ha egy időre elhagyom magam, és feljön néhány kiló. Esetleg próbáld ki te is.
A lényeg szerintem a következő: valóban fontos a sport és a diéta is, de nem maga a sport és a kalóriák számolása vagy az ételek típusa. A legfontosabb az időzítés. Talán te is tudod, hogy leginkább az esti étkezések hizlalnak, mert azt már nem adja le az ember, ha utána nem mozog. És bizonyára azt is, hogy a legjobb zsírégető a futás/kocogás. Ebből adódik a hatékony fogyókúra lényege: fuss vagy kocogj este, vacsora helyett, és utána már tényleg ne egyél, vagy csak almát, egy kevés gyümölcsöt. Persze nem árt, ha ebédre sem eszed degeszre magad, de erre nyilván egyébként is odafigyelsz. Nos, ha ezt a módszert követed, meglátod, hogy neked is sikerülni fog megszabadulni a plusz kilóktól, a kalóriák számolása és bármilyen spéci diéta nélkül. Viszont ha nap közben sportolsz, és utána jól bevacsorázol, akkor legfeljebb az edzettségi szinted javul, de a plusz kilók megmaradnak. Kíváncsi vagyok, hallottál-e már erről, és kipróbáltad-e?

MyOpinion 2016.09.19. 15:29:54

@Andy73: "Talán te is tudod, hogy leginkább az esti étkezések hizlalnak"

Kár, hogy ez nem igaz. A vércukor szint ingadozása okoz még zsírt. De az időpont irreleváns. Gyakran kell enni keveset, fenntartva az állandó cukrot

Herr Géza 2016.09.19. 17:06:08

Az erős csontozatról meg csak annyit: egy átlagos nő csontjai kb. 10 kg-ot nyomnak. Ha az az "erős" csontozat akár 50% plusszot is jelentene (ami nyilván rengeteg), az még mindig csak max. 5 kg-ért lenne felelős...

telkoe 2016.09.19. 17:22:01

@MyOpinion: Annyiban igaz, h az esti étkezés után a legtöbb ember már inaktív ezért csak minimális az energia / cukorfogyasztása.

telkoe 2016.09.19. 17:50:07

@mojyo: Ez jó példa arra, hogy a politpropaganda olvasása nem jelent tájékozottságot.

2016.09.19. 20:34:48

@telkoe: Az lehet, hogy nem voltam megfeleloen tajekozott, de azt kikerem magamnak, hogy "politpropagandat" olvasnek! :D Egyvalakinek a tortenetet irta meg az ujsag, amit o igen fajdalmasan elt meg, en pedig kerdezes, kritika gyakorlasa nelkul elfogadtam, mert nem volt osszehasonlitasi alapom. Lehet, hogy ez hiba volt, de az orszagban, ahol elek, is elkezdodott mar ez a kisse maganbiztositos mentalitas az egeszsegugyben, igy nekem nem tunt elkepzelhetetlennek, hogy Magyarorszagon is ez van, es, hogy ez egy szomoru, globalis tendencia volna. Legkozelebb igyekszem kevesbe elhamarkodott kovetkeztetest levonni abbol, amit olvasok, de ezert nem kell meg propaganda olvasassal is vadolni egybol. :)

Főgebra 2016.09.20. 07:45:38

@mojyo:
Jóvanna!
Buksisimogatás + küldök egy pzs-t! :-)

MyOpinion 2016.09.20. 08:06:57

@telkoe: igen és nem. A gond az, hogy nem marad fenn a cukorszint. Eltárolódik szépen glikogénkészletben vagy zsírként majd a test szépen elkezdi bontani az izmot is élelem hiányában. Eredmény? Látványos kilócsökkenés és zéró javulás testzsírszázalék terén. Egyszerre veszítesz zsírt és izomtömeget.

Nagyon örül a júzer, mert a mérleg kevesebbet mutat csak éppen ugyanolyan szarból van a vár, legfeljebb kisebb a vár maga. :-)

Nyugodtan toljál csak be egy kevés csirkét salátával este 8 után, esetleg kevés sovány túrót. Lényeg, hogy legyen hozzáférhető fehérjéd az izmod helyett.

Aye aye 2016.09.20. 22:17:00

Vaaa, en 182cm\80 kg vagyok es TUDOM magamrol, hogy tulsulyos vagyok. Nem molett bmeg, hanem kover mert az ugy hivjak. Na idaig olvastam. Es kiakad h nem kap biztositast..

2016.09.20. 23:08:17

@Aye aye:

Tényleg, 182/80 és kövér vagy? Azért az nem törvényszerű (szerintem)...
Néni vagy, ugye, és nem bácsi?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása