oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. szeptember 14. 06:46,  Újrakezdés külföldön 50 fölött 114 komment

2016. szeptember 14. 06:46 Határátkelő

Újrakezdés külföldön 50 fölött

Múlt héten jelent meg Susanne írása arról, miért érezte úgy ötven fölött, hogy el kell mennie Magyarországról. Arra a posztra érkezett Kinga mai levele, ami szerintem látlelet is arról, miért vág bele valaki 50 évesen egy külföldi életbe – ráadásul egy olyanba, ami Kinga esetében elég kemény kihívások elé állítja, mégis elégedettebbnek tűnik, mint amikor Magyarországon élt. 

Ha te is hasonló helyzetben vagy, és 45-50 éves korod után lettél határátkelő, írd meg a történeted! A cím hataratkeloKUKAChotmail.com.

no_idosebb_ablakban_foto_pixabay_com_cocoparisienne.jpg

„Soha nem olvastam az oldalad, de most megosztotta egy új ismerősöm, akit külföldön ismertem meg. Éppen betöltöttem az 50-et, amikor elindultam a nagyvilágba. Nálam sem egy hirtelen elhatározás volt, sok ökölbe szorított év telt el és sokszor mondogattam: talán most jobb lesz, majd most más lesz. Nem lett jobb, nem lett más, sőt... egyre rosszabb.

Gyermekeimet egyedül neveltem fel. Apuka jobbnak látta egy másik családot alapítani, majd egy harmadikat, és még ki tudja mennyit. Tartásdíjat nem fizetett, mert azt úgyis magamra költeném.

Jöttek a jogi procedúrák, pénzkiadások és végrehajtó. Nem tudtak egy fillért sem kiszedni belőle, mert egyéni vállalkozó és nincs a nevén semmi. Hörögtem kínomban: kőbányába az ilyenekkel és azokkal, akik ezt még jogilag támogatják is.

A panelprogram és a beinduló spirál

Az MSZP hozta be először a panelprogramot. Milyen szerencse, megnyertük a programot, ki tudja, hogyan, mert senki nem tudott semmit. Kérdeztem azonnal, csak én vagyok, aki nem tudja fizetni majd a részleteket? Csak én vagyok ilyen szerencsétlen? Most mi lesz velünk? Most hogyan tovább? Egyedül két kamasz fiúval... ahol már reggelire elfogyott egy egész kenyér.

Jött a bírósági végzés, amiben kényszerítettek a munkálatok elvégzésére. A munkások úgy beszéltek velem, mint egy utolsó bűnözővel. Megállítottam a hős vezérbikát: Mondja csak, mit tud maga rólam, miért beszél ilyen lekezelően velem? Hát... hát... hát... azt tudja, hogy hátráltatok mindent, miattam és még jó pár bele nem egyező család miatt nem kapja meg a támogatást a közös képviselő.

Mikor ecseteltem számára, hogy milyen helyzetben élek és ennek nem lesz jó vége számomra, azonnal megértették, miről beszélek. A munkálatok elvégzésekor már kellő alázattal fordultak felém és bocsánatot kértek távozáskor.

Jött az újabb bírósági végzés, hiszen nem tudtam fizetni havi 100.000,- Ft fizetésből + 30.000,- Ft családi pótlékból mindent és még tartsam el a családot is.

Mérlegelnem kellett. Rezsit fizetek rendesen vagy ételt adok a családnak. Nem tartott sokáig a latolgatás. Fizetgettem, amit tudtam, mindig a legfontosabbat, de a spirál megállíthatatlanul elindult lefelé.

Két év után a társasház elárvereztette a lakásunkat. Barátnőm fogadott be bennünket. Itt még megemlítem, hogy külön bírósági végzés született a kényszerítésről és külön tárgyalás született az összeg fizetésének megítéléséről, melyet egy összegben kértek, és természetesen külön végzés arról, hogy nem tudtam egyben befizetni és végrehajtásra adták. Természetesen tőlem be tudták hajtani.

Szűköltem a fájdalomtól

Közben teltek az évek, nagyobbik gyermekem megelégelte azt, amit elő tudtunk teremteni. Éjszaka szórakozóhelyen dolgozott, nappal egyetemre járt. Persze nem bírta sokáig. Kijött az ígéret földjére. Szűköltem a fájdalomtól.

A másik gyermekem befejezte az középiskolát nem sokkal utána. Nem kapott végzettségének megfelelő állást. Csatlakozott a bátyjához külföldön. Nem maradt 1 évnél tovább, hazajött. Szerencséje volt, sikerült elhelyezkednie egy világcégnél.

Időközben eltelt 7 év. A munkahelyemen ekkor már több mint 14 éve dolgoztam. Az én fizetésem nem emelkedett egyetlenegy fillért sem, csak a felelősségem nőtt a munkámmal együtt.

Egyik reggel remegő gyomorral bementem dolgozni és 10 órakor felálltam, hazamentem. Nem bírtam tovább. Felhívtam külföldön élő gyermekem és elmondtam, mi történt.

Persze már hónapok, sőt évek óta mondogatta nekem: „Anyaaaaaa!!! Hagyd már ott őket. Csak kihasználnak, egy nevetséges bérért.”

Felelősséggel teli, vezetői munkát végeztem otthon egy kft.-nél havi 105.000,- Ft nettó bérért. Természetes volt részükre minden, amit megcsináltam. Sőt... a nyugodtan el lehet menni című sláger is elhangzott és az egyik nagy kedvencem „Itt munka van és nem munkaidő".

Nem bántam meg döntésem, csak hamarabb kellett volna.

Lehet játékot tisztítani könnyek között

Két hónapja vagyok kint. Dolgoztam az első pillanattól kezdve. Nem vagyok vezető pozícióban, nem cseszeget senki. Csak takarítgatok a magam csendességében.

Már előre eltervezett, leszervezett helyre jöttem, mint olyan sokan a nyáron. Amerikában vagyok és egy családi táborban dolgoztam 2 hónapig. Borzalmasan kemény volt. Reggel 9 órakor kezdtük a munkát és bizony este 7-8 óráig meg sem álltunk.

Tizenöten voltunk magyarok. Mindenki egy családhoz került és az előre kiadott feladatokat kellett elvégeznie. A háznak csillogni-villogni kellett minden nap.  Az ebéd maximum 15 percig tartott. Lehetett túlórát is vállalni azoknál, akik nem kértek állandó segítséget, az akár éjfélig is elhúzódhatott. Higgye el mindenki, lehet játékokat tisztítani könnyekkel küszködve közben.

Munka után mehettünk a közös szállásra, ahol nem volt egyetlen egy hangos szó sem közöttünk, talán mert annyira fáradtak voltunk. Ez hatalmas nyugalmat és biztonságot adott számunkra. Hárman morzsolódtak le a nyáron, nem bírták.

Lelkem lassan megnyugszik a sok megaláztatástól. Talán egyszer halványodik az emlék is, hogy volt egyszer egy életem Magyarországon, ami maga volt a pokol.

Nem kell sóvárognom semmi után

És egy utolsó szösszenet... Elindultunk vásárolni gyermekemmel. Már szinte tövig rágtam a körmöm annyira tetszett egy ruhácska, megvegyem... ne vegyem... megvegyem... ne vegyem.

Végül gyermekem kifakadt, vedd már meg az ég szerelmére!!!! Tisztában vagy te azzal, mennyit keresel, és ez mennyibe kerül???????? És máris visszatértem a jelenbe... hiszen nekem nem kell sóvárognom semmi után. Megvehetem, hát persze, hogy megveszem.

Nagy szomorúsággal tölt el, hogy ezért kellett megválnom eddigi életemtől, hazámtól. Cserébe kibontakozóban egy élhetőbb élet. Csak az a fránya első lépés ne váratott volna magára annyi ideig.

Most vége a tábornak és itt vagyok New Yorkban, várom az időpontot a következő munkára. Egy barátomnál lakom egyelőre, tervezzük az életem.”

HÍRMONDÓ

Ismét terítéken volt Magyarország Európában

A luxemburgi külügyminiszter nem kicsit dühös kirohanást intézett Magyarország menekültpolitikája ellen, mondván, ha Magyarország ma jelentkezne az EU-ba, nem vennék fel, mert "aláaknázza az EU alapelveit". A neki válaszoló magyar külügyminiszter szerint Jean Asselborn "kioktató, nagyképű, frusztrált és nihilista". További részletek (annak, aki még kíváncsi rá) itt.

Munkavállalási engedély kell majd Angliába?

A brit belügyminiszter nem zárta ki, hogy miután Nagy-Britannia kilép az EU-ból, az uniós állampolgároknak munkavállalási engedélyt kell majd kiváltaniuk, ha a szigetországban akarnak dolgozni. Itt olvashatsz még többet.

A ragacs tett be az osztrák elnökválasztásnak

December 4-én ismételhetik meg az osztrák államfőválasztás második fordulóját. A késlekedés oka, hogy gyártási hiba miatt rossz volt a ragasztó a szavazólapok borítékain – ha érdekel a téma részletesebben, akkor ide kattints.

(Fotó: pixabay.com/cocoparisienne)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4211703489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2016.09.14. 07:05:26

Az a baj, hogy az emberek jelentős részével szinte bármit meg lehet tenni.
Ez a hölgy kimegy a Szarházy Kft.-t otthagyva Ámerikába... és ott mi mást is csinálna, mint rosszul fizető, nehéz munkát (alighanem feketén), ráadásul napi 12 órában.
Munkások, ébredjetek öntudatra!

Golf2 2016.09.14. 07:07:38

Le a kalappal sok siker!

Shanarey 2016.09.14. 07:28:59

Nem igazán értem ezt az "apuka vállakozó és nincs a nevén semmi" dolgot, mert a gyerektartás nem fizetése tudtommal még mindig bűncselekmény. Ismerek egy embert, aki emiatt gond nélkül sittre került egy pár hónapra, és amikor másodszor is aktuális lett volna neki hirtelen fizethetnékje támadt.Na és Amerikába menni azért akkor is egy lutri ha a fia ott él, a másik dolog hogy sacc per kb anyuka feketén van kinn vagyis hiába dolgozik, abból nem lesz neki nyugdíj, és az illegális ottlét miatt pedig jogbiztonság sem nagyon.

Ettől függetlenül, persze sok sikert kívánok, hátha jobban sül el mint én gondolom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.14. 07:37:48

@Taxomükke (UK):
Igen, csak van egy óriási különbség.
A REMÉNY és a LEHETŐSÉG.
Mindkettő hatalmas hajtóerő.

Golf2 2016.09.14. 07:44:45

A bevándorlók legalább fele feketén kavar kinn úgyhogy ez nem gond.Ezen a bulin csak nyerhet a hölgy!

Taxomükke (UK) 2016.09.14. 07:51:15

@diggerdriver: Persze. Az ott van, meg a lehetőség is. Csak a feketemunka hosszú távon aligha kifizetődő.
Mondjuk az asszony valószínűleg nem tud angolul, nyelvtudás és konvertálható szakma híján meg nehéz lesz...

verkagrafomanka 2016.09.14. 07:57:30

@Shanarey: Lehet, hogy apuka nem vállalta a két fiút. Ha jól értem, a szerző és apuka nem voltak összeházasodva.

sellőlány 2016.09.14. 08:07:39

@Shanarey: Ismerősök most válnak. Apuka a menedzseri fizetését papíron letolta nettó 100e Forintra, a vezetők támogatásával, a szerődést is átírták. Egy magyar cégről beszélünk, tehát ez itt lehetséges. Vannak bizonyítékok arról, hogy mi az igazság. De a bíróság jelenleg csak arról dönt, hol legyen elhelyezve a gyerek és apuka mennyi időnként láthassa hivatalosan (ezek is hosszú hónapok, ha nem évek). A pénzügyi rész megvitatásába nem megy bele, tartasdíjat a bevallott fizetése után kap. Afelett nagyvonalúan elnéz a bíróság, hogy apuka bizonyítottan 4-5x annyit költ havonta, mint hivatalosan a bére. Persze be lehet perelni vagyonra később, kérdés ezek után érdemes-e. Ügyvédi költség már ezen fázisban is 1 milla körül. Na ja!

Muscari 2016.09.14. 08:26:54

@verkagrafomanka: akkor a bíróság állapítja meg az apaságot és kötelezi az apát fizetésre. sőt az állam megelőlegezi a tartásdíjat és később behajtja (megpróbálja).

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.09.14. 08:34:23

Sok sikert ugye a poszt írónak, meg minden. De fura hogy az ad neki jövőképet hogy illegálisan dolgozik és él egy országban 50 évesen. Persze azt értem hogy otthon nem maradhatott, de így ezen a módon....
Még ha fia netán állampolgár is már ott, akkor is a család egyesítés évekig, sőt évtizedig is eltarthat.

Shanarey 2016.09.14. 08:37:20

@sellőlány:

Nos akkor az én saját sztorim.

Jópár évvel ezelőtt, amikor még majdnem fiam pici volt, én pedig az anyukájával közben összeházasodtam, a gyerek apukája hirtelen úgy döntött hogy a gyerektartás az egy olyan dolog, amelyből le lehet vonni költségeket mint ajándék vásárlás a gyerek barátjának a szülinapjára, gyógyszerre mert éppen nála lett beteg (az más kérdés hogy a gyerek ha beteg volt pánikszerűen vissza passzolta hozzánk). Továbbá egyszer csak úgy döntött nem fizeti tovább a gyerektartást. Én mint fent írtam tudom hogy ez nem szabálysértés, hanem annál komolyabb, így vártunk pár hónapot, majd a feleségem megtette a feljelentést. Két hónappal később már bíróságon volt az ügy és "apuka" hirtelen rájött hogy mégis inkább fizet. Két évvel később a gyerektartás emelése miatt lett beperelve, és ő is eljátszotta ezt a papíron de szegény vagyok dolgot. A bírónő erre csak annyit mondott, oké akkor kiküldi oda a megfelelő embereket ahol lakik és majd azok felmérik az anyagi helyzetét, és érdekes módon erre mégsem került sor mert "apuka" megértette hogy ezen csak veszíthet, így meglett az emelés is. Mellékesen, ha a történetben szereplő hölgy most ötven éves, akkor ez az eset még az enyémnél is régebben volt, és csak annyi lett volna a dolga hogy nem hagyja magát. Ügyvédi költség 1 millió? Oké, de miért is ha nincs vagyon a vitában?

@verkagrafomanka:

Azért ez nem olyan egyszerű, miszerint nem vállalta. A gyerek, nem egy bicikli, hogy nem tetszik a színe, vagy a mérete, és akkor nem kell.

verkagrafomanka 2016.09.14. 08:56:10

@Shanarey: hat szerintem se ilyen egyszerű, de közelről ismerek egy szinten fiú testvérpárt, akik házasságon kívül születtek, az apjukkal soha nem is találkoztak, es egyedül egy apasagi nyilatkozat áll rendelkezésükre. Lehet, hogy ez alapján jogilag ki lehetett volna kényszeríteni a tartásdíjat, nem tudom, most mar mindegy, mert mindketten felnőttek (es gyanítom h az anyjuk nem tartott igényt ra büszkeségből korábban).

sellőlány 2016.09.14. 08:59:09

@Shanarey: Túl sok személyes utalás nélkül csak annyit mondhatok, hogy anyuka is átlag felett keres, volt egy megszokott életszínvonaluk, amit szeretné a gyereknek továbbiakban is biztosítani, de egyedül nem tudja, főleg, hogy saját ingatlanja egyiknek sincs (ez külön sztori, miért). Apuka meg ebben nem partner (új nő, új tervek, talán új család is). És ez az egész jogi dolog most kb. a Rózsák háborúja, a g.ci ügyvéd megforgatása meg ennyibe kerül, ha anyuka azt szeretné, hogy a vagyoni perig bizonyítékok szerzésével érdemlegesen eljuthassanak.

sellőlány 2016.09.14. 09:06:11

@sellőlány: Az átlag felettit arra értettem, hogy napi három étkezés (nem bio, organikus és ínyenc ízlés szerint, hanem Lidl-ben, Dparban, piacon vásárolva), h&m szintű ruházkodás, gyerek született ortopéd problémáinak kezelése (spec cipő - apuka ezt leszarja), rendszeres szemészeti vizsgálat egy veleszületett probléma miatt, spec vitamok, gyógyszerek és gyermekfelügyeletet kifizetese munkanapokon, ha beteg. Heti 2 különös a gyerek érdeklődésének megfelelően (tánc). És evi 1, pár napos nyaralás egy vállalati üdülőben a Balatonnál.

sellőlány 2016.09.14. 09:18:28

A posztra reagálva pedig szerintem mindenki lépjen túl azon, hogy anyuka mit csináltatott volna másképp az elmúlt 30 évben, meg csinálhatna most is. Az az egy biztos, hogy legalább 2 életrevaló és életre érdemes gyereket képes volt kihozni ebből a többszörösen hátrányos felállásból, a nagyobbik még többet tett érte azzal az egy mondattal és a támogatással, mint amit egy gyerek egy szülőért tehet. Akárhogy is alakul, tanulni sosem késő, levonni a konzekvenciákat úgyszintén. Ha a reset neki 50 éves korában érkezett el, ilyen módon, hát legyen. Legalább megtette. Azt külön tisztelem benne, hogy nem köpköd hátrafelé és jön azzal rögtön, hogy na ő most jól megmutatja Magyarországinak, illetve reálisan mutatja be az új életet, nem csomagolja rózsaszín celofánba.

Bal 2016.09.14. 10:23:06

@sellőlány: lehet hogy rosszul látom, de mintha a poszt 90%-a arról szólna, hogy milyen élhetetlen hely volt a posztoló számára Magyarország?

sellőlány 2016.09.14. 11:19:20

@Bal: Az élethelyzetek, munkahelyi környezet volt élhetetlen (az egy dolog, hogy azon nem akart vagy tudott változtatni olyan sokáig). Leírta a körülményeket, ahogyan megélte (és nem vicsorgott azon, hogy egy társasház el tudta érni, hogy kilakoltassák... komolyan egy ismerősöm egy lakóparkban azt nem tudja elérni az egész közösséggel, hogy a merdzsóval járó tajparaszton behajtsák a 2,2 milliós tartozást, amivel elmaradt közösköltségként és egyéb járulékokkal lóg) az ország, rendszer szidását, na majd itt nekem milyen jó lesz hihi, ti meg irigykedjetek (mert sokan azt hiszik, hogy a hátrahagyottak csak arra képesek) mentalitást nem olvastam ki a sorok közül. Szerencsére.

Ginix 2016.09.14. 11:28:59

@Shanarey: @sellőlány: közeli barátnőmnek megítélték a gyerekeket és gyerektartást. apuka nem fizet semennyit, már bő egy millával lóg. ahhoz, h ezért felelősségre vonják, anyukának kellett újra bírósághoz fordulni és ez is pénzbe kerül, h eljárást indíttasson ellene. annyi volt eddig a maximum, h egy tárgyaláson a csaj elé dobott 50.000 forintot, de 5000-et visszakért, mert nem volt nála kp és kellett kajára, hazaútra. és ez ok a hatóságok előtt. olyan groteszk az egész sztori, h nem akarom elhinni, lassan 2 éve asszisztálok hozzá és hallom a felvételeket, látom a videoanyagokat, olvasom az ítéleteket és mégis 2 év alatt még mindig ott tartunk, h bár apuka csak mediátorral láthatja a srácokat, konkrétan szapulja anyukát ezeken a találkozásokon, lelki terrorizál, stb, mediátor próbálja leállítani, de sikertelenül és így telik el a pár óra minden alkalommal.
amit fentebb írtál, h van akit meg lehet fogni, ill belátja, h ezzel szív, ez nekem totál sci-fi ahhoz képest, amit látok, h milyen szinten nem működnek ezek a szervek, legyen az rendőrség, gyámügy, bíróság, stb.

sellőlány 2016.09.14. 11:37:57

@Ginix: Ó jaj, ismerős, félelmetes is, hogy hasonló lesz a vége. Eddig a bíróság csak egy ideiglenes elhelyezést döntött el anyukának, apukának napra lebontva mikor mehet vagy viheti el a gyereket, aki sokszor csak kikapja az anya kezéből és akkor anya 4 napig nem tudja, hol van, merre jár a gyereke. Mert ehhez apukának joga van, ahogy nem odaadni a gyereknek a gyógyszereket, amiket szed, mert elfelejti, késve visszavinni, végignézetni a gyerekével, ahogy a nőjével enyeleg és azt mondani anyukának, hogy a gyerek nyári táborához nem járul hozzá, mert minek az egy gyereknek. Anyuka meg ha kitalálja, hogy ezek után apuka nem viheti el a gyereket, akkor a bíróság az anyukát bírságolja meg. Milyen idióta rendszer ez???

Ginix 2016.09.14. 11:43:18

@sellőlány: addig én is ilyen blikk-szerű túlzásnak tartottam az ilyen sztorikat, amíg nem tapasztaltam meg ilyen közelből. és tényleg vicc kategória az egész, csak a gyerekek szívják meg nagyon, szóval nincs kedve az embernek nevetni.

Bal 2016.09.14. 13:56:36

@sellőlány: azt valóban nem lehet kiolvasni, de semmi határátkelőset sem. Leírta, milyen nagyon rossz volt neki otthon.

Oké hogy adunk egy félmondatot arról hogy miért jöttünk ki, de ez így elmehetne egy az egyben egy "nehéz magyar sorsok" blogra. Mivel viszont itt jelenik meg, a kontextus miatt megváltozik az üzenete.

P.Elliot 2016.09.14. 14:49:57

Szomoru eletut ahogy a posztolo leirta hogy ennyi jutott neki, kuszkodes de meg jo hogy valtoztatott. Az a nyari tabor fizikailag persze hogy nehez ha valaki iroasztalnal dolgozott de talan majd idovel talal konnyebbet. Minden fizikai munka nehez, ezt el kell tudni fogadni.
Papirok nelkul nincs nyugdij az biztos es erre is kell gondolni mert eljon egyszer az ido amikor nem fog tudni dolgozni sehol es semmit.
Ferjet kellene keresni aki allampolgar vagy Europaba menni dolgozni ahol hivatalosan csinalhatja.
A fia sem hiszem hogy hivatalosan van kinnt, annak is jol johet ha az anyu zoldkartyas.
Hat sok szerencset neki, New York nem a legszerencsesebb valasztas hacsak nem amiatt hogy nem kell autot tartani, sokan vannak, a feketemunkas berek le vannak nyomva es nagyon sokat kernek egy vacak kis lakasert ami valahol a peremkeruletben van, egyaltalan, minden sokkal tobbe kerul mint masutt.
Mik a tervek? Egy arabig maradni, penzt gyujteni es haza vagy hogy?
Ha nincs zoldkartya akkor szerintem nehany ev itt aztan vissza es valahol valamelyik orszagban a nyugdijat epitgetni...

skye8 2016.09.14. 14:59:39

Ha illegalisan dolgozik amerikaban, akkor sajnos ott sem lesz tul konnyu elete a posztironak. Rosszul fizetett nehez fizikai munkan kivul nem tudom mi mast vallalhat. egeszsegbiztositas szempontjabol sem lehet fenyes a helyzete, betegseg eseten vagy hazarohan Mo-ra vagy elkolt egy kisebb vagyont.
Ha jol tudom 6 honap utan el kell hagynia az orszagot, ezzel mi a helyzet, ha o most new yorkban tervezi a jovojet? Vagy az a terv hogy 6 honap utan Visszater Mo-ra hogy ne keruljon kiutasitasi listara majd ujbol vissza amcsiba?
Tenyleg, mennyi Ideig tart a csaladegyesites? Kanadaban ha jol emlekszem 4-5 ev Es tavaly ideiglenesen le is allitottak a programot.
All in all, nekem a tortenet zavaros de ennek ellenere sok sikert kivanok a bizonytalan jovohoz.

telkoe 2016.09.14. 15:45:15

A tarsashazzal jarnak bizonyos hatranyok is. Egy masik lako hasonlo stilusban eloadhatja, hogy milyen hulye hely Mo mert egy masik lako nemfizetese miatt nem tudna rendberakatni a lakasat. Azt elvarni, hogy a kivitelezo munkasai "kello alazattal" forduljanak egy nemfizeto ugyfel fele, egy "felelősséggel teli, vezetői munkát" vegzotol is eros tulzas.

Kicsit furcsa volt egyebkent a sztoriban, h a nagyobb fiu egyetemest vegzett es kiment az igeret foldjere, es miutan kivitte az anyjat is hagyta hogy egy ilyen helyen dolgozzon.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.09.14. 16:00:36

@ChristineK: ha elsofoku rokon (szulo-gyerek) sokkal gyorsabban megkapja a zoldkartyat. Az evtized kicsit tulzas, mondjuk testver, nagyneni v.nagyszulo vagy hasonlo rokoni kapcsolat eseten lehet hosszabb (tobb ev)

Buchhalter 2016.09.14. 16:26:18

Hát kiakadok a sok fanyalgó beirógaton.Nem lesz nyugdíja,meg jaj feketén dolgozik,oh New Yorkban milyen drága az élet.Hát drágáim ti eyytől -egyig úgy érzem egy kemény helyzetben elhasalnátok ,vagy elég keményen beleroppana az életetek.De hála ég itt van @diggerdriver: és még néhányak akik mertek,léptek és boldogulnak! Sírni mindig lehet meg képzeletben variálgatni,hogy mi lenne a legjobb.Aki meg merész az bátran lép egyet.A hölgy megjárta a hadak útját szó szerint.Lehet osztani az észt,hogy ügyvéd meg egyebek.Erről a feleségem mesélhetne mint gyerek védelmis. Az ügyvédek drága órabérért dolgoznak és előre is kérnek pénzt.

London2009 2016.09.14. 17:05:52

Nem tudom…en is a “fanyalgokkal” ertek egyet. Ez kicsit a cseberbol vederbe kategoria. Magyarorszagon vegigkuzdotte a fiatalsagat, felnevelt egyedul ket gyereket, dolgozott es a vegen meg a lakasat is elvettek. Megertem, hogy ebbol elege lett es lepett. Viszont ez a new yorki elet sem lesz sokkal jobb. Illegalis bevandorlokent ez a tarsadalom joforman legalja sajnos, akarhogyan is nezzuk. Persze igy legalabb az egyik fiaval van, a masik viszont ha jol ertem otthon maradt.
Engem rettenetes mereggel tolt el, hogy ennyi idosen erre kenyszerult. Valoszinuleg ra is illik az, hogy ha 100ezer forinttal tobbet kapott volna, nem indult volna utnak. Oszinten szolva en kifejezetten sajnalom. Most mar inkabb valoban a nyugdijat kellene epitgetni valahol, kenyelmesen elni egy igazi otthonban, elvezni az eletet. Szivbol kivanom, hogy legyen o a kivetel es talalja meg a boldogsagat. Igazan megerdemli.

M. Péter 2016.09.14. 17:42:55

@sellőlány: Vannak olyan anyák is, akik megakadályozzák, hogy az apa éljen a láthatási jogával minden ok nélkül.

M. Péter 2016.09.14. 18:07:26

@skye8: @Zsuzsi65: USA állampolgár házastársának, szülőjének és 21 év alatti, nem házas gyerekének viszonylag gyorsan megy a dolog, most kb. 6 hónapot írnak. Rájuk nem vonatkozik semmilyen kvóta, és még azt is megbocsájtják, ha az illető illegálisan dolgozott vagy tovább tartózkodott a engedélyezettnél.

Egyéb családegyesítési kategóriákban viszont tényleg lehet 10 éves várakozási idő, USA állampolgár testvére kategóriában most a 2003. október 8. előtt beadott kérelmekkel foglalkozna, kínaiak, indiaiak, mexikóiak és Fülöp-szigetiek esetében még rosszabb a helyzet.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.09.14. 18:23:39

@London2009: "Engem rettenetes mereggel tolt el, hogy ennyi idosen erre kenyszerult."
Tudom, magyar szemmel az 50 mar "nyugdij es a halal kozott"...de - lehet, ez csak az en szubjektiv meglatasom (haha, en is 50 vagyok:) - de valahogy en meg nem erzem annyira "oregnek" magam. Most csinalok MBA-t (es elvezem az "agytornat"), es ugy erzem, meg boven van mit letennem az asztalra...Valoszinuleg ez a kornyezetem hatasa, mert itt egy otvenes meg siman nagyon aktiv, dolgozo ember (nem mintha Mo-n nem kene 50 folott is dolgozni) :)

sellőlány 2016.09.14. 18:36:35

@M. Péter: Nyilván vannak. De ez már egy olyan szinten megy, amihez durva ok kell esetleg erős gyomor végigjátszani (apa fiktíven erőszakos, pedofil, kábszerezik). És persze egy nagyon jó ügyvéd.

M. Péter 2016.09.14. 18:41:40

@sellőlány:Nem erről van szó, hanem a bíróság megítéli, hogy mondjuk a gyerek minden második hétvégén az apával legyen, de amikor jön az apa a gyerekért, nincs senki otthon.

London2009 2016.09.14. 18:41:55

@Zsuzsi65: Nem ezzel a reszevel van gondom. Ez pont a pozitiv resze, hogy uj eletet tudott kezdeni. Ez valoban szuper. Csak mondjuk 50 eves korara az ember mar sokat dolgozott, akar 20-30 evet, altalaban sikerult felepitenie valamit. Ha mas nem, egy kenyelmes otthont, nyugalmas eletet stb. Ennyi idosen en nem szeretnek mindent a nullarol kezdeni. Szomoru, hogy ennyire becsuli meg Magyarorszag a nepet. Olyan berek es jarulekok vannak, hogy a pelda alapjan megelni nem tudott belole es meg a hazat is elvettek. Szamomra ez melysegesen szomoru.

London2009 2016.09.14. 18:44:00

@telkoe: Ez igy van. Nem orulnek en sem, ha egy nem fizeto lako miatt nem ujitanak fel a hazat. De ugye az eremnek van masik oldala is.
Nekem is felemas a tortenet. Biztos, hogy nem engednem anyamat igy gurizni. New Yorkot meg kifejezetten utalom. Ott tenyleg csak gazdagnak jo lenni. Szerintem amugy egy nagy szivas az egesz!

sellőlány 2016.09.14. 18:51:51

@M. Péter: Erre az esetre az ismerős anyukát felvilágosította a saját ügyvédje, hogy alkalmanként 60-70 ezer Ft bírságot kaphat, és mivel van bejelentett és utalt bére a számlájára, nyilván nem rizikózza még ezt a verziót. De akinek a párnája alatt terem a pénz, vagy új apuka eltartja, gondolom, nem izgatja ilyesmin magát.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.09.14. 18:53:37

@London2009: Igen, ertem :) es teljesen egyetertek:) Le a kalappal azok elott, akik ilyen korban ujrakezdik. De van egy olyan erzesem, hogy ez szemelyisegfuggo is valamilyen szinten. Van, aki megle'pi ezt a lepest, es mer ra vallalkozni, van, aki inkabb belenyugszik, beletorodik (persze ezzel nem mondtam semmi ujat :)

London2009 2016.09.14. 19:03:56

@Zsuzsi65: oszinten szolva en ezt nem vallalnam. Kiveve, hogy ha Mo-on mar tenyleg az ehhalal fenyeget. Ebbe az illegalis bevondorlo helyzetbe en ugyanugy belebetegednek, mint az idiota magyar fonokokbe meg a magyar berekbe. Ilyen szempontbol akkor mar tenyleg sokkal egyszerubb Anglia. Meg ha jol ertelmeztem a kisebbik fia meg nagyon fiatal. O igy joforman magara lett hagyva. No de ez mar nagyon mas eleteben valo vajkalas. Remelem, hogy hallunk meg felole es sok jot!

gabors 2016.09.14. 20:07:27

ez nem tunik legalisnak ebbol meg gondod lehet !!! es nem is kicsi...

skye8 2016.09.14. 20:13:42

@M. Péter: ertem, hat akkor remeljuk hogy a poszter fia legalisan el amcsiban. Szomoru ilyen sorsokrol olvasni.

Hari Seldon 2 2016.09.14. 20:25:39

@Bal:
Igaz. Tényleg nagyon nehéz élethelyzetet írt le.
Kicsit szarkasztikusan azt mondanám, hogy már csak annyi hiányzott volna, hogy "...és a kiscicám is megdöglött..."

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.09.14. 21:15:44

@Zsuzsi65: Ismerek olyat aki idestova több mint 15 éve vár arra hogy rendeződjék a helyzete.

Csodabogár 2016.09.14. 22:50:45

@ChristineK: En is imerek nem is egyet, Floridaban. Soha nem vallalnam. Ha semmilyen nyelvet nem tud, akkor teljesen mindegy lett volna, hogy hova megy. Europaban ha dolgozik van betegbiztositas es nyugdij is a ledolgozott evek utan. Szerintem nagy meggondolatlansag 50 evesen egy ilyen illegalis statuszban kezdeni uj eletet.

KingaMc 2016.09.14. 23:13:44

@Buchhalter: Szia Buchhalter! Sajnos így igaz. Nagyon drága órabérben dolgoznak az ügyvédek. Megszületett az ítélet az elmaradt gyt-ről és a soron következőkről is. Azonban mai napig végrehajtónál van, nem tudnak rajta behajtani semmit. Úgy látszik a kétkedők még nem hallottak olyanról, hogy egyéni vállalkozó minimál béren van bejelentve, nincs a nevén sem ingó sem ingatlan. Egy-egy szóba-mondatba belekaptak a hozzászólók, de bizony kemény időszak volt. Egyetlen egy kétkedőn sem éreztem, hogy belegondolt volna mit lehet kezdeni havi 135.00,- Ft-al, majd gyt. nem fizetése után 105.000,- Ft-al három főnek. Az a bizonyos pohár most telt be, most lett lehetőségem lezárni a múltat. Gyermekeiket egyedül nevelő anyák helyzete ma Magyarországon kétségbeejtő.

P.Elliot 2016.09.14. 23:14:12

@ChristineK: En ismerek olyat aki tobb mint 25 eve van itt, egy hazaspar, a gyerekuk mar itt szuletett, kozel van a 18-hoz.
Meg sincs a szuloknek papirjuk es nem is tudom lesz-e valaha. En keptelen lennek illegalisan elni barhol...

P.Elliot 2016.09.14. 23:20:00

@KingaMc: De, hidd el mindannyian tudjuk hogy milyen ketsegbeejto lehetett...
Probalj ferjhezmenni ha talalsz egy rendes pasast, nem jo egyedul lenni. 50 evesen meg boven van ra idod...

M. Péter 2016.09.15. 00:40:07

@P.Elliot: Majd ha 21 éves lesz a gyerek, kérelmezheti a zöld kártyát a szüleinek.

FutureFry 2016.09.15. 01:49:02

@M. Péter: @P.Elliot: Igen, az állampolgársággal rendelkező 21+ éves gyerek legalizálhatja a szülőket, de attól függően, milyen módon lettek illegálisok (pl. nem vízumtúlmaradással, hanem illegális határátlépéssel - mondjuk ez utóbbi magyarok esetében gondolom ritka), lehetséges, hogy akár 10 évig is kitiltják őket, amíg rendeződik a státuszuk. Hacsak méltányossági alapon nem kérvényezik ennek elengedését-csökkentését.

P.Elliot 2016.09.15. 03:25:56

@FutureFry: Nem tudom hogy kerultek ide, valoszinu hogy nem mentek haza az ideutazasuk utan de valamiert rettenetesen nem akartak hazamenni, semmi aron, valami nagy problema volt a szulokkel ahogy egyszer a feleseg nehany szoval utalt arra hogy mennyire nem felelt meg a csaladnak sem a ferfi, sem a no es latni sem akartak oket. Ki tudja mi volt de az biztos hogy nagyon ugyeltek magukra hogy ki ne utasitsak valahogy oket, allandoan azt kutattak hogy hogy lehetne itt maradni.
Meg gyereket sem mertek vallalni eveken at annyira feltek attol hogy kiteszik oket. Nagyon kedves fiatal par volt akkoriban, csendesek, rendesek, dolgosak/ meg onkent adot is fizettek a fekete jovedelmuk utan minden evben, igazan megerdemelnek hogy maradhassanak. Mar evek ota nem lattam oket, remelem hogy tudjak ezt amit most irtal hiszen a gyerekuk szuletesileg allampolgar.

Shanarey 2016.09.15. 03:35:18

@Hari Seldon 2:

Egy bizonyos filmben az írónő épp befejezi a regényét, amelyben a női főhős kinyiffantja a főgonoszt, és az okok felsorolásakor az utolsó pont az hogy: "és ellopta a bibliámat"

montroyal ( CAN qc) 2016.09.15. 03:42:35

@P.Elliot: mintha mar ezen az uton lenne
Egy barátomnál lakom egyelőre, tervezzük az életem...

bar nem tudom mi van ez mogott...

P.Elliot 2016.09.15. 03:56:21

@montroyal ( CAN qc): Igen, emlekszem hogy irta de az lehet csak egy valoban barat, foleg hogy tervezik az o eletet, nem irta hogy kozos eletet...
Ott nalatok is olyan meleg van?

montroyal ( CAN qc) 2016.09.15. 04:01:56

@P.Elliot: napkozben igen 27+fok de ami valtozott ejjel lemegy 13-15fokra ... nem tudjuk meddig tart még ...

es nalunk is forgolodnak a holgyek ,hogy talajanak valakit aki intezi (legalizalja )az eletuket ... 2 keresett meg nem reg .de nalam mar tul keso ...

P.Elliot 2016.09.15. 04:18:41

@montroyal ( CAN qc): Nagyon szep kis feleseged van, olyan csupa mosoly vidam kis nonek latszik. Jol jart veled de gondolom te is ovele. Most ne a penzt hozd elo mint szoktad, meg van veled elegedve. Lehet is...

2016.09.15. 06:27:48

Vajon a török- korban, vagy a Tatárjárás idején miért nem menekültek nyugatra az emberek?

sírjatok 2016.09.15. 06:28:11

@London2009: "Valoszinuleg ra is illik az, hogy ha 100ezer forinttal tobbet kapott volna, nem indult volna utnak"

De basszus napi 12 óra megfeszített munkával itthon is tudna kétszer ennyit keresni, még akár taknéniként is. Persze nem úgy, hogy "bemegyek a munkahelyre, aztán mondják meg, hogy mit kell csinálni", hanem ha utánajár, bedolgozza magát, stb. A mi taknénink sztem efölött keres.

Ez is a szokásos "otthon alig kerestem pénzt, de most kijöttem külföldre, feketén mosogatok napi 12 órában, 4 pakisztánival élek együtt a gettóban, és most jobban kijövök a pénzből", hát baszki, ha leadja az igényeit és munkahelyet vált és kétszer annyit dolgozik mint a güzü, akkor mágikus módon Magyarországon is jobban tud keresni.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.09.15. 06:28:24

Mit elégedetlenkedtek folyton? Van mit ennetek, van fedél a fejetek fölött, annyi vizet ihattok, amennyit csak akartok, sőt még tisztálkodhattok is.
A földön több milliárd ember számára ez csak álom.
Majd ha összeomlik a világgazdaság és a bankrendszer akkor-utólag- majd megbecsülitek ezeket a dolgokat. A hiúság és a rátartiság sodorja katasztrófába az emberiséget !

Márk_Márk 2016.09.15. 06:28:42

@sellőlány:
A bio és az organikus ugyanaz, csak az egyik magyarul, a másik meg amerikaiul van.
A nyaralásról meg simán le lehet mondani (én sem voltam évek óta, pedig még meg is tehetném anyagilag).

Márk_Márk 2016.09.15. 06:28:49

@London2009:
Valójában mindenhol csak gazdagnak jó lenni.
Viszont NY-ban átlagos melóval (takarítás, mosogatás stb.) megélsz. Itthon meg éhen halsz.

Márk_Márk 2016.09.15. 06:28:57

@P.Elliot:
Ha a gyerek ott született, akkor az állampolgár (még akkor is, ha az adott ország légterében, repülőgépen születik), és ennek folytán a szülei is azok lesznek, ha családegyesítés jegyében kérvényezik.

Stratocaster 2016.09.15. 06:29:29

Nem tudom a posztolók közül dolgozott-e már valaki kint USA-ban. Én két évet az egyetem után, Cincinattiban egy kábeltv társaságnál, programozóként. Azt tapasztaltam, ha dolgozol, tényleg sokat, baromi jól lehet élni és rohadtul nem számít honnan jöttél. A gond a sok munkával szokott lenne. Akik Európából jönnek, hozzá vannak szokva az itteni tempóhoz, nyugis időbeosztáshoz. Kint nem ritka a 60-70 órás munkahét, sokan emiatt mér az első héten cirkuszolnak, "nem vállalják" a "túlórát", kibuknak. Szóval ahogy olvasom Kinga levelét a munkával nincs problémája, szerintem rendben lesz a kinti élete.

pettra01 2016.09.15. 06:29:48

Jó ez az aggodalmaskodás, hogy mi lesz a nyugdíjával, ha illegálisan dolgozik - ha folytatta volna az itteni életét a horribilis fizetésével, mellette albérletben lakva vagy ismerősöknél szívességből, azzal hova jutott volna? Ez most nyilván egy átmeneti állapot, besokallt, kiment, azért oda, mert ott vannak a gyerekei, és hát én se akarnám, hogy a gyerekeim tartsanak el, amíg nem kényszerülök rá. Ahogy múlik az idő, átgondolja a helyzetét és kialakít valami szisztémát. Le a kalappal a bátorsága előtt, én a szomszéd országig se mernék már így elindulni. Kívánom, hogy ne bánja meg és sikerüljön neki!

apro_marosan_petergabor 2016.09.15. 06:30:30

Nemigen tudtuk meg, mitől lett ilyen viszontagságos főhősünk élete. Azt még kevésbé, minderről miben tehet Magyarország, s miben főhősünk.
Azt sem tudtuk meg milyen végzettsége volt, s miért nem keresett magának idehaza jobb életfeltételeket, s mit takar a vezető állás 105e nettóért. Az ördög a részletekben van, amelyeket itt jótékony homály fed. Azt megtudtuk, hogy az ígéret földjén a kft a sok felelősságtől terhelt vezető állásúja, most reggeltől estig dolgozhat, takarítóként, hulla fáradtan tolerálva a többi hullafáradtat, könnyeivel küzködve az ígéret földjén s barátjával újra tervezteti az életét.
Nem biztos, hogy ezért érdemes volt elmenni Mo-ról, kétségtelen, arra jóvolt az eset, hogy meg lehessen jelentetni egy indexes cikket - milyen nyomorult az élet Mo-on, azon a Mo-on, amely bevándorlókat sem akar ide, ilyen nyomorult körülmények közé kényszeríteni.
Van egy sejtésem, hogy az "ígéret földje" fog még könnyes pillanatokat okozni csalódott ötvenesünknek, bár én azt kívánom neki, legyen minél több szerencséje, s találkozzunk vele 65 évesen amerikai-magyar nyugdíjasként idehaza, mint oly sok re-emigráló társával, aki a dupla nyugdíjábó vígan él majd idehaza, hol ezt dícsérve, vagy azt szídva, vagy fordítva.

Hari Seldon 2 2016.09.15. 06:45:58

@Shanarey:
Igen. Szegénynek annyi baja volt, ami három másiknak is elég lett volna. Ezzel akartam jelezni, hogy ő aztán megnyert minden rosszat, épp csak a kiscicát dolgot nem...

nu pagagyí 2016.09.15. 06:59:30

A gyerekei után ment ki, a többi mese.

2016.09.15. 07:01:04

Jelzem, a jog nem az elvált apákat támogatja! Ha kiskaput keresett, annak oka volt, nyilván. Ahogy a válást sem ő kezdeményezte gondolom. Igaz :)?
A jelenről pedig... A gyerekek felnőttek, őket már nem kell etetni. Akkor minek is tetszik elmenni innét? Önös érdekből! Nem kellett volna megszavazni ezt a bandát és akkor nem kellene menekülni? Nem volt jó az ingyen panel, meg az ingyen oktatás? Ja, hogy most lehet utazni külföldre szabadon? Aha, akkor menjetek mosogatni külföldre, mert lehet! És légyszíves ne feledjetek el szavazni sem külföldről! Lehetőleg ugyan erre, hogy azért mi még, akik maradtunk, azok szívhassunk! Köszi!

macamuca [IHUN] 2016.09.15. 07:14:12

@csentecsa:
Igazad van. Én is gondolkodtam már azon (is), hogy kidobom a francba az ótomata mosógépet: villanyszámla, vízdíj, mosópor: hát kinek telik erre manapság??, piszok sokba van, vissza a régi szép időkhöz!!, oszt inkább a patakra járok eztán mosni. A skót felföldön akad jócskán patak, egymagamra kell csak mosnom, nem olyan sok az. Odahaza az Alföldön nem igazán volt patak, szóval csak ilyen hagyományőrző, meg öko-meggondolásból gyöttem el, tudod, ahogy manapság híják, retro-feeling.....

macamuca [IHUN] 2016.09.15. 07:16:00

Egyébként: tán címlapos lett az írás? ...

sellőlány 2016.09.15. 07:17:25

@Márk_Márk: Át organikus táplálkozásnak nézz utána, és akkor fogalmak szerint akkor rendben is vagyunk. Szerintem nagyon, de nagyon nincs rendben az, hogyha egy szülő megtehetné, hogy segítse a gyerekét normális körülmények között felnőni, de nem teszi és ezért a másik szülőnek a gyerekkel együtt bármiről is legyen kellene mondania. Főleg nem.egy olyan nyaralásról, ami a cég által támogatott, tehát nem nevezhető elérhetetlen luxusnak. Miközben apuka bizonyítottan többször jár egy évben a külföldön a szeretőjével és annak költségeit önmaga fizeti.

Buchhalter 2016.09.15. 08:48:40

@sírjatok: akkor basszus ,hajrá csináld 12 órában ! Már előttem számosan leírták,hogy ebből itthon ilyen lakás ,bérleti és emelkedő szolgáltatások mellett szép lassan ,cirka 2 éven belül lejtőre kerülsz!A nyugdíjas anyám volt pár úri picsánál takarítani.Aztán berágott ahogy beszéltek vele és a nevetséges 600 Ft-os órabér se motiválta.Az utolsó ügyfelének aki elmagyarázta ,hogy szerinte szép csíkosan kell felmosni a konyhát és csinálja ő is úgy ,anyám berágott odaadta neki a felmosófát és ezt mondta : akkor csináld te!És otthagyta.Jó lett volna a kiegészítés a nyugdíj mellé,de ilyen embereknek köszi szépen nem.A legtöbb elljátsza ,hogy kábé még ő tesz neked szívességet szar pénzért és megalázó stílussal.A takarító cégek szerinted miért nem találnak embert?Minimál bérre bejelentve lópokróc beszéd a dolgozókkal. Kábé mint az állatokkal ,némelyik úgy beszél az embereivel. Nézd meg a hirdetéseket!Némelyik nagy merészen kiírja ,hogy Budapesten takarításra havi 90-110 nettó!Persze zsebbe a többi.Felejtős,nem adnak semmit zsebbe,ennyi a bér egész hónapra.Tényleg ennyit akarnak adni.Ha nincs lakhatásod ennyi a legszarabb lyuk Pesten rezsivel együtt.Bécsben megkapod a legkisebb bért cirka nettó 1100 Euró és találsz egy lukat 400 Euróért és még marad kajára ,bérletre ruhára és esélyed van egy normálisabb nyugdíjra ebből.Gondolom tudsz számolni.Meg az leesett ,hogy Ausztriában hivatalosan már 75 ezer magyar dolgozik? Több mint a fele nem ingázik ,hanem ott él? Hogy több ezer családtag már ott jár óvodába és iskolába?

Mérnork 2016.09.15. 09:40:44

"Az ebéd maximum 15 percig tartott. Lehetett túlórát is vállalni azoknál, akik nem kértek állandó segítséget, az akár éjfélig is elhúzódhatott. Higgye el mindenki, lehet játékokat tisztítani könnyekkel küszködve közben."
Hú bakker, micsoda perspektíva, szart fosra cserélni...

Ginix 2016.09.15. 10:09:38

@sellőlány: @M. Péter: ebből is csak az látszik, h mennyire nincs egységes és működő rendszer. én olyan anyukát is megismertem, akinek a kislánya zokogva tiltakozott az ellen, h apukához kelljen mennie, most erre egy anya mit lép? megengedte, h a gyerek vele maradjon. a harmadik ilyen után bilincsben vitte el a rendőrség.
teljesen úgy tűnik, h valóban minden csak ügyvéd és/vagy szerencse kérdése...:(
a bnőméknél kb ue volt, gyerek hiszti, nem akar menni, apa ház előtt, majd kihívta a rendőrséget. pár óra múlva - hiába győzködte anya és a rendőre együtt a srácot, h menjen, továbbra sem akart, mire a rendőr mondta azt, h ok, ne menjen a gyerek, ha ennyire nem akar, de a bírságot ugyanúgy ki kell fizetnie anyukának...

sellőlány 2016.09.15. 11:13:05

@Ginix: Azért az is érdekes, hogyha mint szülő a gyerekem velem kapcsolatos negatív reakciójára úgy reagálok, hogy kihívom a rendőrséget, tehát hivatalos külső erővel akarom kényszeríteni arra, amit a gyerek nem akar. És most ne magyarázzuk bele (ami persze simán megtörténhet), hogyan manipulálja a másik szülő a gyereket, hogy abban ilyen érzések gyűlnek fel. Egyszerűen azt kellene megérteni, hogy a gyerek szempontjai, biztonságérzete és érzései fontosabbak annál, mint amit a két szülő érez egymás iránt.

2016.09.15. 11:22:25

@diggerdriver: Egyrészt rengeteg adót szedtek, mivel ki kellett építeniük és fent kellett tartaniuk egy védelmi rendszert a saját centrumuktól távol.
Másrészt-és ez kevéssé közismert,-mivel a török jórészt be volt zárkózva a saját váraiba,a magyar területek végvári katonasága és a hajdúk rendszeresen átjártak sanyargatták a hódoltsági terület magyar lakosságát, tehát a legrosszabb opció volt itt maradni, mégis maradtak..

2016.09.15. 11:22:33

@macamuca [IHUN]: Akkoriban viszont az volt a tét, hogy egyáltalán életben maradnak e? Kardélre hányják őket, esetleg éhen halnak.. Persze ezek nyilván eltörpülnek a te "mosógép" problémáidhoz képest..:)

Horvatha 2016.09.15. 11:22:36

Sok kitartást Susanne, ne add fel!

2016.09.15. 11:22:53

@Mérnork: Nade ott az übermensch usákok piszkát kell takarítani. Ez már önmagában egy magasztos tevékenység..:)
Aki kimegy nyugatra trógerolni mindig kiszámolja hogyhát mennyivel többet keres mint itthon, és ez milyen szupi.
Talán azt is hozzá kellene számolni, hogy mennyivel drágábbak kint a megélhetés költségei. Ha nem egy ismerősnél lakna, hanem saját kecót kellene bérelni, nagyot nézne a hölgy.
Vagy ha megbetegedne és az amerikai állami egészségügy látná el, akkor is..

Elek Heck 2016.09.15. 11:50:49

@FutureFry: Azert van itt egy masik kerdes is: ok, kap(nak) zoldkartyat a szulo(k), de hogyan lesz egeszsegugyi ellatasra jogosultsag?

Ginix 2016.09.15. 11:56:55

@sellőlány: igen, én is mindig ezen háborgok, h két felnőtt úgy marja egymást, ahogy akarja, de hogy a gyerekek érdekeit vhogy nem akarják figyelembe venni a horror hanganyagok, videók, orvosi látleletek (anyukáról) és pszichológiai szakértő véleménye ellenére sem, az egyszerűen nem fér be sehogyan a fejembe...

sterimar 2016.09.15. 12:43:43

Fontos részletek nem derültek ki az írásból.
Mi volt a posztoló végzettsége? Hogy-hogy vezető pozícióban csak 105 ezer forintot keresett? Próbálkozott itthon jobb munkát találni? Budapesten ennél még szakképzetlenül is sokkal jobban lehet keresni, csak esetleg utána kell járni. Ha keresett, miért nem talált? stb-stb.

Márk_Márk 2016.09.15. 12:44:39

@Stratocaster:
"Kint nem ritka a 60-70 órás munkahét"

Ez nem igaz. A szakszervezet nem engedné, és ott a szakszervezet nagyon erős, kb. egy maffia.

Mérnork 2016.09.15. 13:11:22

@sterimar:
Ez elég gyakori itt a HA-n, hogy a poszterek pont a lényegi részét felejtik el leírni, a Mo.-i hátterüknek.
Lehet hogy a poszterina is valahol Alsóláposlopotyán volt talicska vezetői pozícióban, az ehhez megfelelő végzettséggel. ;-)))

kardio1 2016.09.15. 13:29:59

@sellőlány: Az utolso mondatodra: ezért nem kellene elvàlni se, sôt tovàbb megyek, odàig se kéne hagyni fajulni a dolgokat, hogy ez felmerüljön. Nyilvàn nem akarok mindent egy kalap alà venni, de tùl könnyen dobunk el mindent, ami nem jol mûködik, ahelyett, hogy megprobàlnànk megjavitani.

Ginix 2016.09.15. 14:18:24

@kardio1: bántalmazott nőknél azért kicsit más a helyzet sztem. bár gondolom, nem egészen rájuk gondoltál te sem.

P.Elliot 2016.09.15. 14:20:40

@Márk_Márk: Hivatalosan nincs 60-70 oras munkahet de ha van akkor az csak tuloraval lehetseges es mindjart maskeppen fest penzben.
Nem hivatalosan viszont van es o feketemunkas tehat lehetseges de oraberre megy a dolog, ha kap orankent legalabb 10 dollart, akkor mivel nem adozik belole megvan a heti 600-700 dollarja. Hetente, nem havonta, vagyis havonta 2400, 2500 korul nehogy mar abbol ne tudjon lakast berelni. Itt New Jerseyben mar kap nem rossz kornyeken studiot 800-ert vagy 1000-ert rendes nappali, konyha, halo, furdoszobat, benne a melegviz es a futes, valamit kell villanyra fizetni, itt nem draga, kell nemi kaja, ez-az, ha nem tud felretenni havonta legalabb 500 dollart akkor mit keres itt, en meg tobbet is tudnek az biztos es rendesen el.
Ha szobat berel az elejen az 500 korul van, nincs rezsi, sokkal tobbet tud felretenni.
Nem igazan ertem a nyavajgast. Persze nehez, hogyne lenne ha valaki nem szokott a fizikai munkahoz bar ahogy az elobb megneztem nehez volt a jatek mosas. Mi lett volna ha sulyos dobozokat kellett volna emelgetni?
Felre kell tudni tenni ezt a sirankozo stilust hogy minden milyen nehez. Igen, az elejen az lehet sokkal de sokkal nyugodtabban elhet itt akar a takaritasbol ami itt nem igazan lenezett munka mert azt is csak egy munkakent tartjak nyilvan mint pl. a szemetest is....
A szemetesrol jut eszembe meg vagy 10 evvel ezelotti sztori hogy egy amerikai haznal kiadott lakasban elt egy fiatal par, magyarok es volt valami grillparti a haziasszonyanal amire meghivta oket, le is mentek es megdobbenve tapasztaltak hogy a no meghivta a szemetest a felesegevel, a postast szinten es a vendegei kozott voltak nagyon jo pozicioban levo emberek is akik nem lattak ebben semmi furcsat, , egy nyajas idos oregasszony volt, a rokonsaga kicsit messzebb elt de azok is ott voltak a partin. Hat ezek a fintorgo bevandorlok fogjak meg valtoztatni ezt a regi amerikai legkort hogy van akit, amit le kell nezni, ezt fogjak gyerekeikbe beletaplalni.
Maris vannak a valtozasnak jelei...
A magyar hazaspar evekig emlegette ezt a mint a ferfi mondta, a sertest hogy a szemetessel/ valahogy szurta a szemet/ egyutt hivtak meg, hogy az egyaltalan ott volt, eljott es hogy ezek a buta, kulturalatlan amerikaiak, nahat!

P.Elliot 2016.09.15. 14:26:37

@csentecsa: Igen, el fogja latni mert nem tehet mast. Bemegy a korhazba az ambulanciara ahol ki van irva nagy tablan hogy kotelesek ellatni mindenkit, akkor is ha nincs penze fizetni vagy illegalis, barkit!
Meg vannak ingyenes klinikak is vagy csak igen olcsok, nagyon keves penzert...

P.Elliot 2016.09.15. 14:28:22

@Elek Heck: Nincs jogosultsag itt. Valtani kell nekik, illetve vasarolni biztositast, ha bejelentve dolgoznak akkor altalaban a munkahely is ad keves penzert vagy ingyen, a munkatol fugg.

VT Man 2016.09.15. 14:33:20

@ChristineK:
"De fura hogy az ad neki jövőképet hogy illegálisan dolgozik és él egy országban 50 évesen."

Igy van!

Dolgozhatna magyarorszagon is illegalisan (nem bejelentve), ugye-ugye?

De valoban olyan, mintha magat szivatna. Angliaban is lehet mosogatni, felszolgalni, de amennyire tudom, normalis munkaidokeretek kozott megy.

Nem nagy penz, minimalber korul, az havi 1100 font, de el lehet abbol lenni, jobban mint otthon a minimalberbol.

VT Man 2016.09.15. 14:33:30

@csentecsa:
"Talán azt is hozzá kellene számolni, hogy mennyivel drágábbak kint a megélhetés költségei."

Dragabb, de megis tobb marad.

Es hogy otthon hogyan lehet jobban elni? Hat ugy, hogy van egy orokolt lakas, ami "ingyen van".

Ja, hat igen, ugy konnyu* otthon megelni havi 66 ezerbol, hogy van mellette egy "ingyen lakas".

(* meg ugy se konnyu)

sellőlány 2016.09.15. 15:00:12

@kardio1: Ezzel teljesen egyetértek. De sokan azzal sincsenek konkrétan tisztában, miért házasodnak össze és vállalnak gyereke(ke)t. Bár ha mindenki abszolút biztosra akarna menni és mindenféle bonyolult szempont alapján választana párt, már lehet, hogy kihalt volna az emberiség.

élhetetlen 2016.09.15. 15:54:23

@telkoe: „mert egy masik lako nemfizetese miatt nem tudna rendberakatni a lakasat.”. Úgy tűnik, a jobban állók oldaláról beszélsz. Adott az ember, aki úgy, ahogy kijött a fizetéséből, nem volt elmaradása, de komolyabb tartaléka sem. Ráhúzzák a panelprogram önerő részét, több száz ezret, ami nincs. Ha körül nézel az országban, és látod, hogy kik, mire kapnak 0 % kamatú hitelt, akár ő is kaphatott volna. Kaphatott volna a háztól is. Kíváncsi lennék, hogy melyik lakó családtagjának kellett egy olcsó lakás, és mert erre törvényes lehetőség van, hát eladták a feje fölül a lakást. Persze, azt sem tudom, hogy milyen hitelt tudott volna felvenni, de ha épeszűt, akkor megtette volna, gondolom.

Pargendity Özséb 2016.09.15. 17:22:49

Valahogy nem áll össze a szóhasználat, stílus, történet.
Szerintem, kamu.

kardio1 2016.09.15. 17:48:58

@sellőlány: persze, hogy nem lehet abszolùt biztosra menni, de nem àrt alaposan megismerni egymàst a boldogito igen kimondàsa elôtt, és nem ùgy hozzààllni a dolgokhoz, mint sokan teszik, hogy legfeljebb majd el- (illetve külön-) vàlunk, ha nem illünk össze. aztàn meg ottmaradnak a vilàg legkonzervativabb lényei, a gyerekek, akik aput és anyut is szeretik és azt kivànnàk, hogy a csalàd együttmaradjon (nyilvàn nem szélsôséges esetekrôl beszélek).

kardio1 2016.09.15. 17:52:37

@Ginix: azért irtam, hogy nem akarok mindent egy kalap alà venni. Mindenesetre a bàntalmazott nôk esetét is érdemesebb koràbbrol vizsgàlni. Vagy màr eleve reménytelen volt a férfiù, és a hölgy azt gondolta, hogy meg tudja vàltoztatni (hiù àbrànd), vagy valamiért menetközben romlott el végletesen, véglegesen a kapcsolat, ilyen helyzetekben mindkét félnek el kellene gondolkoznia, hol rontotta el. Ez persze nem azt jelenti, hogy a felelôsség mindig 50-50%, közel sem!

DieNanny CH 2016.09.15. 19:32:44

@sellőlány:

Szerintem a rendőrt azért hívta, hogy egy szavahihető tanút szerezzen.
(A lelki dolgokba most nem akarok belemenni.)
Ez onnan jutott eszembe, hogy megnéztem egy régi krimit, ahol egyedülálló anyuka kislányára szemet vetett egy gyámügyes pasi, és mikor az anya nekiment, a pasi rögtön elkezdte mondani: Hm, mintha piaszagod lenne, szerintem be vagy rúgva, akarod, hogy elvegyem a gyerekedet??? - Szóval, ebben az esetben én rögtön fogtam volna magam, elmentem volna gyerekestől a rendőrségre, ott alkoholtesztet kértem volna - vagy a legközelebbi orvosnál - majd ezek után feljelentettem volna a gyámügyest pedofilként.

Tudom, eltértem a témától, csak erre a 'rendőrt-hív' dologra akartam reagálni.

FutureFry 2016.09.15. 19:39:59

@Elek Heck: @P.Elliot:
Létezik állampolgárok és zöldkártyások részére “állami” biztosítás: 65 felett (ha a delikvens fizetett SS adót legalább 10 évig) jogosult Medicare (Part A - kórházi) biztosításra. Az általános egészségügyi Medicare (Part B) biztosítás ezen felül pénzbe kerül (ha jól tudom kb. $100/hó). Extra még ezen felül sok minden más (biztosítás gyógyszerekre (Part D), fogászati biztosítás, kiegészítő biztosítás, stb.). 65 alatt - ha pl. alacsony jövedelmű valaki - Medicaid biztosításra lehet jogosult (gyerekek meg a “CHIP” nevű biztosításra). A Medicaid/CHIP államonként eléggé változó főleg az ACA (aka ObamaCare) körülötti politikai csatározások miatt. Mindezek felett létezik veteránoknak járó külön (szövetségi szintű) állami biztosítás.
És persze ha valaki nem jogosult a fentiekre, akkor is (az ACA ezen részének 2014-es életbelépése óta) kötelezően kell, hogy valamilyen minimális eü. biztosítással rendelkezzen (pl. a munkahelyén keresztül, vagy egyénileg vásárolva egy biztosítótól), egyébként az éves adóbevallásnál büntetés jár(hat). Ez a rezidensként adózókra (azaz pl. a legtöbb munkavállalói vízummal rendelkezőre) is vonatkozik.

nyuszigonosz 2016.09.15. 19:54:28

@FutureFry: No de lényegében miröl is beszélünk itt?

A poszt írója éppenhogycsak 2 hónapja van az USA-ban, abból kb. 6 hetet valahol feketén takarított.
Lehetseges, hogy turistavízummal tartózkodik ott.
Szóval olyan dolgok, mint zöldkártya, meg állampolgárság.. hát valahol tán a nagyon messzi távolban lehetnek, ha lesznek valaha. És akkor, legális munka esetén, rendes betegbiztosítás.

Jó, hogy ezt pont neked írom, hát mert átolvasva a kommenteket, pont te vagy az utolsó, aki erröl írt. :-)

A poszt író hölgy a panaszáradatán kívül semmiféle releváns információt nem adott meg arról, hogy akkor ö mit és hogyan képzel - miközben tán mások tervezik az ö jövöjét.

P.Elliot 2016.09.15. 20:04:03

@FutureFry: En mar Medicare-en vagyok, allami ingyenes, es van AARP kiegeszito biztositasom havi 300 dollarert, a legjobbat valtottam, gyogyszerkartyam is van, ebben benne ami olcsova teszi a gyogyszereimet.
Valami biztositas akad mindenkinek ha igazan akarja es nem akar kibujni alola ez az igazsag...

sellőlány 2016.09.15. 20:31:52

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nem tudnék ezen a verzión sem csodálkozni. Bár hívhatta volna a szomszédot is tanúnak. Ettől függetlenül még mindig kérdés számomra, hogy a rendőr látványától és attól, hogy beszélnie kell vele, mit foghat fel egy gyerek. Amikor 4-5 éves lehettem, a házunkban öngyilkos lett egy pasi, leugrott a tetőről. A nagymamám nem engedte, hogy kinézzek az erkélyről és lássam a fickó kiloccsant agyát (ezt csak hallottam, amikor mondták). Viszont amikor kijöttek a rendőrök, bejárták a házat és kikérdezték a szomszédokat. Nekem ez annyira mélyen megmaradt, hogyha később rendőröket láttam valahol mászkálni, mindig azt hittem, hogy meghalt valaki. Ezért kérdéses, érdemes-e feleslegesen ilyen stresszhelyzetbe sodorni egy gyereket.

FutureFry 2016.09.15. 21:21:06

@P.Elliot: @Márk_Márk:
Az amerikai munkavállalók csak igen kis része szakszervezeti tag (vagy általuk “védett”): alig kicsit több mint 10%. Igaz New York-ban pont a legnagyobb ez az arány, majdnem 25%.

De ami lényegesebb túlóra szempontból: a (szövetségi szintű) FLSA ilyen irányú rendelkezései csak a “nonexempt” (általában órabérben dolgozó) munkavállókra vonatkoznak. Az, pedig hogy ki (lehet) “exempt” és ki “nonexempt” elég bonyolult jogi szabályozás alá esik. Pont idén (Dec 1-én) fog életbelépni az a rendelkezés, hogy több munkavállaló essen a törvény hatálya alá (azaz legyen “nonexempt”). Pl. ahhoz, hogy egy munkavállalónak ne járjon automatikusan a (40 óra/hét-en felül fizetendő) túlóra-bérezés, az éves fizetésének legalább ~$47K kell lennie (a régi összeg ~23.5K volt). Persze ez a szövetségi minimum, ami államonként (felfelé) változhat.

2016.09.16. 00:11:41

@P.Elliot: Ezen a blogon volt egy sztori pár éve. Az illetőnek nagyon fájt a dereka, de az angol egészségügy("paracetamol healthcare":) folyamatosan, heteken át, lekopattta, mégcsak nem is diagnosztizálták a problémája okát.
Végül megunta, szabit vett ki, és Magyarországon ment el szakorvoshoz. Jóindulatú gerincdaganatot mutattak ki, és Pécsen meg is operálták, (eltávolították a daganatot).
No comment...

P.Elliot 2016.09.16. 01:43:15

@csentecsa: Az angol egeszsegugyrol lehetett itt olvasni furcsa dolgoka is az biztos. Az is lehet hogy nincs eleg orvos es azert nem foglalkoznak eleget a betegekkel.

Ginix 2016.09.16. 10:03:35

@kardio1: hát ez egy klasszikusan nagyon korán félrement sztori; 30+ éves pszichopata művész, 17 éves csaj, ahogy azt kell az ujja köré csavarta, lány családja részéről nem volt kb semmilyen ellenállás, szóval ennyi idősen én tényleg csak áldozatnak látom őt. szépen elszigetelte a családjától, barátaitól, velem sutyiban 1-2 évente egy 10 perces telefont megeresztett titokban és ennyi, nyilván akkor sem tudtunk sok mindenről beszélni. olyan 3 éve keresett meg a lány (majd' 20 év után), ahol összefüggően, olykor zavartan, de a változtatás szándékával mesélt dolgokat, és azóta tudok neki én is segíteni. azóta konkrétan maga sem hiszi el, h ebben hogy lehetett benne ennyi ideig, tényleg egy másik tudatállapot ez. azelőtt én is úgy láttam sokszor, mint sokan, h ilyen nincs, h vkinek szar és nem változtat rajta, de azóta sokat olvastam is a témáról és a lényeg, h nem tudunk egy bántalmazott fejével gondolkodni, mint ahogy ők sem a mienkkel. de mára, ha azt a szót hallom, h superwoman, mindig erre a barátnőmre gondolok, h konkrétan a saját hajánál fogva húzta ki magát a szarból és nagyon büszke vagyok rá. most már "csak" a hatóságokkal küzd, meg random cirkuszokkal apa részéről meg ilyesmi, ami nagyon megnehezíti az életüket, de még ezzel együtt is jóval előrébb van, mint pár éve.
ettől persze tudom, h nem minden eset ennyire súlyos és tényleg sok minden megoldható lenne normális kommunikációval, stb, csak nekem ez van testközelben és ahogy látom, nagyon el szokták bagatellizálni ezt a nőverősdit, szóval ezért írtam le. (nem vitatkozásból, látom, h normálisan állsz hozzá)

Ginix 2016.09.16. 10:11:54

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @sellőlány: erre jók ezek az új okostelók, bár vmiért a hatóság nem feltétlenül veszi figyelembe az általuk készített felvételeket.
apuka egyik rendőrhívósdija így zajlott: anyuka otthon 2 gyerekkel és egy jóbaráttal. apuka üvöltözik, be akarja törni az ajtót, gyerekek sírnak (komolyan, mint vmi szar családi dráma). jóbarát kimegy, h figyi, talán jobb lenne ezt abbahagyni, nem kéne, stb. apuka felhívja a rendőrséget, és eljátssza, h őt bántják: " kérem jöjjenek, engem itt vernek - au, ne bánts, te szemét!, most miért ütsz?! - segítség! azonnal jöjjenek xy címre!". a mázli, h a jóbarát ezt szépen rögzítette videón a telójával, ahol látszik, h apuka egyedül áll a kertben és ezt mondja a telefonba, úgy h senki nem ér hozzá. de valamiért a rendőrség nagyon nem akarta figyelembe venni a videót, mondván, h nem látszik rajta semmi. tény, h a telón nem jó maga a minőség, de ha az én otthoni kis szaros laptopomon minden jól látható és hallható, akkor vmi rendőrségi felszereléssel csak meg tudják nézni... amúgy ilyen szar családi drámát úgy látni/ hallgatni, h valóság, hát kurvára meg tudja tépázni még az ember lányának az idegeit, hát még a benne szereplő gyerekekét...bah!

sellőlány 2016.09.16. 10:28:40

@Ginix: Jesszusom, ez rettenetes. Ami az okostelós bizonyíték szerzést illeti, az anyuka barátnőm hamarosan soron következő tárgyalása után derül majd ki, ért-e bármit is. Az, hogy ezt hogy tudják bizonyítékként érvényesíteni, már az ügyvéd bravúrja. Na ez kerül, közel 1 millába.

kardio1 2016.09.16. 11:37:15

@Ginix: hát igen, 17 éves korban az ember gyakorlatilag éretlen egy ilyen horderejű döntés meghozatalára. A családja nagyot hibázott, amikor nem szólt bele, és meginkabb korábban, amikor eldőlt, hogy fog-e rájuk hallgatni a lányuk.

Ginix 2016.09.16. 11:58:38

@sellőlány: és ezt nem értem, h ehhez miért kell ügyvédi bravúr. pont ehhez nem kellene még ügyvéd sem...

sellőlány 2016.09.16. 12:23:04

@Ginix: Megint csak konkrét ráutalás nélkül. Bizonyos információk felhasználása (amit telefonból és telefonnal szerez egy magánszemély) nem feltétlenül szabályos és bizonyíték erejű. De majd az ügyvéd azzá teszi.

telkoe 2016.09.19. 16:15:26

@élhetetlen: A "jobban allok" annak tarsashaz lakoinak nagy resze ahol lakott. Ugy latszik a te logikad szerint nekik vagy le kell mondani arrol hogy tamogatassal rendbetegyek a lakasukat es fizetni a tobbletkoltseget, vagy kifizetni / kolcson adni a hitelkeptelen szomszednak aki nem tudja / akarja kifizetni az ingatlanaval jaro koltsegeket. Te melyik valtozatot tetted meg a szomszedodnak?

Ha körül nézel az országban, és látod, hogy kik, mire kapnak 0 % kamatú hitelt, akár ő is kaphatott volna. Kaphatott volna a háztól is. Persze, azt sem tudom, hogy milyen hitelt tudott volna felvenni, de ha épeszűt, akkor megtette volna, gondolom.
Lehet hogy tobb ertelme lett volna eloszor kitalaln, hogy milyen hitelt kellett volna felvennie es utana elkezdeni fantazialgatni rola. A szomszedainak is bizonyara a legfontosabb dolga volt, hogy nyakukba vegyek egy banknal hitelkeptelen lako hitelezeset.

Kíváncsi lennék, hogy melyik lakó családtagjának kellett egy olcsó lakás, és mert erre törvényes lehetőség van, hát eladták a feje fölül a lakást.
Megintcsak javasolnam, hogy a zoldseges / mukormos / SzTK varos pletykakbol fantazialgatas helyett talan nezz utana hogyan mukodik az elmaradt thazi kk behajtasa. Nemi tenyismeret sokat segithet hogy ne ilyen ostobasagokat irogass.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása