oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. szeptember 09. 06:44,  A százezer forintos kérdés 130 komment

2016. szeptember 09. 06:44 Határátkelő

A százezer forintos kérdés

Nincs szakember. A Magyarországon (és a régióban) élők egyre gyakrabban szembesülnek ezzel a mondattal, miként azzal is, hogy lassan alig marad ember a különböző ház körüli szakmunkák elvégzésére – és akkor például az egészségügyről még nem is beszéltünk. Apropó, egészségügy: pár hete olvastam egy véleményt, ami tulajdonképpen a mai posztot ihlette. Egy szakápoló mondta a következőket a tervezett béremelés kapcsán: „Nagyon jó lenne, nagyon szeretnék és egy kollégám mondta, hogy feltétlenül mondjam el, ha itthon többet fizetnének 100 ezerrel, mindenki hazajönne”. A kérdés tehát most az, te vajon hazajönnél-e (vagy el se mentél volna), ha az akkori fizetésedet megtoldották volna 100 ezer forinttal?

Ha hazaköltöztél Magyarországra külföldről, vagy esetleg csak fontolgatod, és szívesen elmesélnéd a történeted, írj a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

szamologep_koltsegek_foto_pixabay_com_stevepb.jpg

Kezdjük egy kicsit messzebbről: az utóbbi hónapokban egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a határátkelés olyan folyamatokat indított el a régió gazdaságában (így természetesen a magyarban is), amelyre eddig még nem született meg a megfelelő válasz.

Hogy mennyire nem kizárólag magyar problémáról van szó, Csehországban például a betöltetlen álláshelyek száma az elmúlt két évben 166 százalékkal nőtt (munkanélküliség alig van), míg Lettországban az üres álláshelyek aránya háromszorozódott meg alig egy év alatt.

Lengyelországban fél év alatt ugrott a duplájára, Romániában pedig a bruttó bérek nőttek júliusban éves összehasonlításban 12,4 százalékkal nőttek. És éppen az az egyik gond, hogy a béremelkedés ugyanis meghaladja a hatékonyság növekedését, Litvániában például 2019-ig évi 6,5 százalékos béremelkedésre számítanak, ami duplája lenne a termelékenység növekedési ütemének.

Pedig egyértelmű, hogy valamilyen formában béremelésre szükség van/lesz, ha a közép-európai országok nem szeretnék, hogy a gazdaságuk komoly károkat szenvedjen a munkaerőhiány miatt.

(Márpedig szenved, hiszen maga a nemzetgazdasági miniszter nyilatkozta nemrég, hogy Magyarország bukott már el autóipari beruházást azért, mert nem tudott megfelelő számú munkaerőt biztosítani.)

Hogyan emeljünk bért?

A béremelés ugye történhet úgy, hogy a cégek mélyebben a zsebükbe nyúlnak, és megpróbálják kigazdálkodni a többlet terhet, vagy úgy, hogy a kormány csökkenti a járulékokat, az így megmaradó többletet pedig a vállalatok oda tudják adni a munkavállalóknak (ha éppen nem nyelik le, de ezzel most ne számoljunk).

Hogy mennyi az annyi, az jó kérdés, akad szakértő, aki komoly mértékű járulékcsökkentést javasol. Az ő modellje szerint egy munkavállaló akkor megy külföldre dolgozni, ha legalább kétszer annyit kap kint, mint Magyarországon.

Magyarországon az élet összességében még mindig olcsóbb ugyan, ám visszajönni már csak akkor jön vissza az, aki elment, ha a magyarországi és a kinti bére közötti különbség mondjuk a másfélszeresére csökken.

Az egyszerűség mentén ha valaki 1000 eurót keres nettóban Magyarországon, Európában pedig 3000-et, akkor elmegy. Vissza viszont csak akkor jön, ha a bérek már megemelkedtek mondjuk nettó 1500 euróig, mert addig egyszerűen nem éri meg.

„Azonban tegyük fel azt is, hogy ez a nettó 1000 euró bér úgy jön ki, hogy a munkavállaló költsége minden adóval és járulékkal együtt 2000 euró. Mi történik, ha a járulékokat/adókat a felére csökkentjük (így a nettó bér azonnal 1500 euróra ugorhat)? A szükséges béremelést ugyanúgy meg tudja lépni azonnal a munkaadó, nem kell árat emelnie, és nem csökken a profitja, tehát további beruházásokat hajthat végre” – szól az érv.

Hogy konkrét példát is hozzunk, induljunk ki abból, hogy Ausztriában átlagosan közel kétszer annyiba kerül az élet, miközben több mint háromszor annyit keresnek.

Tehát ahhoz, hogy egy magyar munkás Magyarországon az osztrák színvonalon élhessen, szinte duplázni kellene a fizetését. Ez pedig azt jelenti, hogy nincs az a járulékcsökkentés, amivel látótávolságon belül kerülnének az osztrák fizetések.

Ez csak a magyar termelékenység felzárkózásával történhetne meg. Addig pedig valószínű, hogy a kivándorlás is folytatódik, ami persze nem jelenti azt, hogy nem is fontos az adók és járulékok folyamatos, programszerű (nem egyszeri) csökkentése.

Miért nem jönnek a vendégmunkások?

(Csak zárójeles kitérő, mert csak közvetve tartozik a poszt témájához, hogy nyilván vendégmunkásokkal is meg lehetne próbálni pótolni a kiesett munkaerőt, ennek azonban több gátja is van.

Egyfelől a jelenleg is zajló bevándorlóellenes kampánnyal párhuzamosan ez politikailag kissé nehezen lenne megmagyarázható, másfelől Magyarország eleve nem célországa a harmadik országból érkező munkavállalási célú migrációnak.

Erre példa, hogy a magasan képzett, harmadik országból érkező munkavállalók foglalkoztatására kiadott, ún. kék kártyák száma Magyarországon, éves szinten nem éri el a 10 (!!) darabot.

Mindenesetre a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége már többször felvetette, hogy szükség lenne egy, a kulturálisan beilleszthető, szakképzett munkaerő bevonására irányuló kormányzati programra. Lengyelországban van már ilyen, ott körülbelül egymillió ukrán dolgozik.)

Már a pénz sem mindig elég

Visszatérve tehát az alapkérdésre, a helyzet több multi esetében is kezd aggasztó lenni. Az egyik nagy áruházlánc kapcsán éppen a minap volt hír, hogy már 300 ezer forintért sem talál embert.

Noha egy év alatt megugrottak a bérek a bolti kiskereskedelemben a KSH adatai szerint (idén júniusban közel 200 ezer forint volt a havi bruttó átlagkereset a boltokban, míg egy évvel korábban 182 ezer forint, ami közel 10%-os fizetésemelés), ez még mindig nem elég az elvándorlás megállítására

Vagy ott a McDonald’s példája, amely rákényszerült arra, hogy kedvezményes munkavállalói juttatásokkal (így például ingyen szállással, ahol csak a rezsiköltséget kell fizetni) próbálja magához csábítani az embereket. Nem túl átütő sikerrel…

Egy szó, mint száz, a kérdés tehát az: te hazajönnél-e, ha az utolsó magyarországi béredet megtoldanák 100 ezer forinttal, vagy ha még itthon vagy, és a határátkelést fontolgatod, meggátolna-e ebben, ha a mostani fizetésed 100 ezer forinttal magasabb lenne?

"A baj, hogy még mindig nem értik"

A Határátkelő oldalon ez a kérdés már felmerült, most név nélkül pár reakció onnan és a Facebook-oldalról, ízelítőként:

„Ismerek olyat, aki hazajött. Egy se a pénz miatt. Viszont egyre többen mennek el nem a pénz miatt.”

„Nettó 300-350 [ezerért visszajönnék]. De ha a vállalkozók ugyanolyanok, mint azelőtt, nincs az a pénz.”

„Ez most komoly a kérdés?! �� Még egy nullát rakjatok utána, de még akkor is ezer más dologtól is függene...”

„A baj, hogy még mindig nem értik... A fő baj nem a fizetés... Sok egyéb más dolog a baj...

„100 ezer plusz? :-D hahahahahahahahahahaha :-) kerestem otthon 100 ezret az akkor 200 ezer, most is 200-at keresek, csak hetente. :-D A válasz... NEEEEEEEM”

„Főorvosként 6 éve más ország GDP-jéhez járulok hozzá. Akkor se mennék már haza, ha ugyanannyi nettót ajánlanának, amit itt keresek. Van még kérdés?”

Hacsak az nem, hogy ti milyen választ adnátok és miért.

HÍRMONDÓ

A kormány szerint már érezhető a visszavándorlás

A Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára szerint elég sok magyar szakember kiment külföldre, és nagyon halványan, de érződik egy visszaáramlás. Lepsényi István szerint a német életszínvonal sem elképzelhetetlen – további részletek itt.

A világ legdrágább városai

Az Economist Intelligence Unit minden évben közzéteszi jelentéseit a világ legolcsóbb és legdrágább városairól. Ezekben olyan tényezőket vesznek górcső alá, mint az élelmiszerek és az üzemanyag ára, vagy éppen a fizetések. Az így kialakuló lista (amit itt nézhetsz meg) idén évek óta nem látott mozgásokat tartogatott.

(Fotó: pixabay.com/stevepb)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gazdaság Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4311689407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irbisz 2016.09.09. 11:55:30

Ha annyit keresnek nettoben mint itt kinn, akkor is csak esetleg mennek haza, az mas kerdes hogy erre mi az esely, mert otthon nem hemzsegnek a masfelmillio nettos fizetesek.

Golf2 2016.09.09. 12:14:27

"@Bal: Hiába a bérnyomás ha magas a vérnyomás...

Der Piefke 2016.09.09. 12:50:17

a, épp ehhez a témához jó olvasmány ez a mai megjelent cikk: index.hu/index2/#bloghu/tenytar/2016/09/08/lemaradasban_a_hazai_berek_ezert_keresel_kevesebbet_mint_nyugat-europaban

Érdemes elolvasni a kommenteket is - hogy lássátok, mekkora a sötétség a magyar fejekben!:-) Nota bene: az ott olvasható kommentek mondanivalója - és világképe - gyakran jelenik meg az itteni kommentekben is!:-)

Bogi88 2016.09.09. 13:19:51

Második hataratkelesem.Az elso utan hulye modon hazakoltoztem(honvagy,csalad,nyelv)2 ev szenvedest kovetoen(normal munka kanyarban sincs,apeh nem akarta elfogadni hogy mig kint voltam,nem fizettem adot pedig kijelentkeztem,folyamatos tulora ehberert)4 honapja ujra eljottem.
Az en fizetesem nem olyan kiugro ,mint az elottem szoloknak(erosebb magyar fizetes)de nyugalmam van.Nincs tulora,es tudok takarekoskodni kenyelmes eletmod mellett.
Szóval, en nem mennek haza plusz 100ert.Bar mondjuk en elfogult vagyok,haragszom az orszagra mert nem adott eselyt hogy otthon csaladom legyen.Hetvegen megyek haza vizitre.A vicc az egeszben hogy innen a returjegy olcsobb,mint az icjegy debrecen -pest retur.ennyit errol..

joskapista43 2016.09.09. 13:20:31

Nem a termelékenységgel van itt a baj, ez egy legenda, érdekes módon ugyanaz az ember külföldön mindjárt többet termel egyik napról a másikra, pedig egybehangzó vélemények szerint sokaknak konkrétan kevesebbet kell dolgozni.

A gond a sok elsikkasztott zsetonnal van, emiatt 2016-ban úgy néz ki az összes utca a belvároson kívűl, mintha 1970-ben lennénk romániában faluvégen és persze nemcsak az utca ilyen, hanem minden más is. Pl. az összes állami intézmény, kórházak stb... No meg ugye a lopkodáshoz igazodtak az olyan szervek is, mint a rendőrség, a bíróság, így jogbiztonság sincs, urambátyám viszonyok vannak, a bűnözőket nem büntetik semmilyen szinten.

A politikus kilopja a szemed aztán az arcodba röhög, az utcán meg hobbiból pofánbasz pár svéd cserediák aztán az arcodba röhög. Ha a migráns erőszakol meg valakit arra egyből ugrik a politika, ha a svéd cserediákjaink napi szinten zaklatják a lányainkat és feleségeinket a villamoson, nem lehet nyugiban végigmenni a városon, mert csinálják a fesztivált, akkor hol van a nagy pofa?

Sokáig nem lehet hülyének nézni az embereket, kinek van kedve ilyen helyen élni?

Itt nem a gazdasággal meg a fizetéssel van a probléma, az van, ha a gazda nem gondozza a nyáját, az bizony szétszalad. Az lehetőség megvolt mindenre, a legtöbben nagyon sokáig kitartottak otthon, de a felelősök nem törődtek semmivel a saját zsebeiken kívűl, aztán most itt az eredmény, a fiatalok elhúztak, lehet akkor behívni afrikából a bevándorlókat.

Azt hitték a hülye magyar majd marad itthon, azt húzza nekik az igát, mint régen.

A nagy nemzeti államról, meg a keresztény értékekről persze megy a magasívű szövegelés, az talán nincs benne a tízparancsolatban hogy ne lopj?

Nemzeti állam, szent korona, közben meg a valóságban többszázezer törekedni akaró embert elüldöztek külföldre a nagypofájú, arrogáns, korrupt, mindenki mást semmibe néző hozzáállásukkal. Az örökségük annyi lesz, hogy szétbarmolták az országot.

joskapista43 2016.09.09. 13:21:10

A másik meg hogy a nagy többség ugyan a fizetés miatt megy el, de nem az tartja ott őket, mert hamar rájössz, hogy kinn hiába keresel ötször annyit, egy lakást megvenni is ötször annyiba kerül, nem vagy előrébb semennyivel! Ami ott tartja őket, ahhoz nem csak pénz kell!

Béremelések persze lesznek, az ország is drágább lesz, hiszen lassan india szintjén vagyunk az EU-n belül, de ide még alacsony bérekkel is csak elvétve jönnek a cégek, inkább szlovákiába meg máshová mennek. Ha még a bérek is magasabbak lennének, akkor meg végképp minek jönne ide bárki, egy 50 évvel lemaradt tízmilliós országba, ahol egyik napról a másikra le lehet osztani a haveroknak egész üzletágakat (lásd dohány, útépítések, szerencsjáték, filmszakma, színházak stb... a sor végtelen), csodálom hogy az autógyártás még nincs leosztva a haveroknak, persze az audi meg a mercédesz kicsit nagy falat lenne, túl feltűnő, különben már azokat is az ország gázszerelője vinné. Ha nem lennél érintett és kívűlről néznéd ezeket a szerencsétleneket, röhögnél rajtuk, egy rakás óvodás akik marakodnak a játékautókon, meg az iskolatejen, nem tudnak felnőttként, felelősen viselkedni.

Ez van, a nagy egységes keresztény nemzetállamból annyit sikerült kihozni, hogy közel millió dolgozni vágyó tettrekész fiatalt kitúrtatok az országból.

Hogy rúgná már fel valaki az összes szocialista maradvány bajsza alatt mosolygó álnok korrupt férget...

mariann49 2016.09.09. 13:21:29

Diggernek igaza van, ha 10 evvel es 4 honappal ezelott emelik a fizetesem 100 ezer forinttal, a seggem a foldhoz verem, es otthon maradok.
De onnantol kezdve, hogy elhagytam az orszagot, mar jelentektelennek tunik ez az osszeg, nem amiatt, hogy kevesnek talalnam, hanem ujra felrugni az Angliaban elkezdett dolgokat, es megint kb. 0-rol kezdeni Mo-on.
(alberletet felmondtuk, mindent eladtunk, elajandekoztunk, gyerek kiiratva a sulibol, Londonban suli elkezdve, es akkor ezt mind visszacsinalni?)
Nem beszelve arrol, hogy oke a 100 ezres emeles, de meddig? Es ki garantalja, hogy a munkahely megmarad? (orokre?)
Nekem mar nagyon reg nincs az az ajanlat, ami visszavinne, ami meg szomorubb, a 33 es 25 eves fiaimat se.

Golf2 2016.09.09. 13:39:57

@joskapista43: Már pedzegetik hogy megoldják az "emberi erőforrás" elvándorlását...Simán benne van hogy megtiltják vagy kötelezik őket(hiányszakmájúakat főleg) a maradásra,majd államérdekre hivatkoznak.

Mrs. Clayton 2016.09.09. 14:04:33

@Bogi88: probaltal te mar barmelyik videki nagyvarosbol londonba vonatozni? Csak keress ra, ha nem csucsidon kivul mesz egy jegy siman lesz 80-160 font egy Budapest-Debrecen tavolsagra. A repulovel peldalozni butasag, ugyanis ok nem kotottpalyan mozognak.

Bogi88 2016.09.09. 14:28:42

@Mrs. Clayton: En nem repulorol beszeltem.

Buchhalter 2016.09.09. 15:03:03

@Mrs. Clayton: szerintem meg te kötözködsz feleslegesen. Budapesten élek és hiába úgymond olcsó a BKV egy nagy foss!Most volt járatritkítás.Egy lököt ismerősöm kertészmérnöki diplomával villamos vezető.Elmondta a prózai okot: nem forrás hiány van(pénz) hanem egyszerűen nincs elég vili,busz vezető és a szerelők is fél létszámmal vannak.Az átlagéletkor meg 45+ szerelőknél 50 + .Miér is?Szerintem tudjátok a választ.

Bogi88 2016.09.09. 16:00:15

En odaszannam azt a 10est,ha jo lenne a szolgaltatas ,de nem az.
1 honapja 2x annyi ic jegyet adtak el,mint ahany jegy volt.S a kevesbbe szerencsesek allhattak Nyiregyhazaig.S habar Debrecen nem nagy tav,de most minden alkalommal jatsszak szekfoglalot ,akarhanyszor hazalatogatok?Visszafele 30 fok,legkondi(bocsanat legjavito berendezes,a kalauz kijavitott) meghalt,ablakot nem lehet kinyitni.Regen legalabb volt egy bufekocsi,ahol vehettel egy asvanyvizet,hogy ne halj meg a melegtol.No most az nincs,van viszont wifi.Igy az elegedetlen utasok elesben panaszkodhatnak facebookon.Kivancsi leszek holnap reggel milyen meglepetesek varnak ram a Nyugatiban..

kronikas 2016.09.09. 18:35:48

Jelenleg Kevesebb a keresetem mint ott volt. S igy se kivánok visszatérni, eszemben sincs. Nem pálya. Lehetetlen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.09.09. 19:16:17

Off:

Roaming saga n+1. epizód:

index.hu/tech/2016/09/09/megsem_lesz_ingyenroaming_az_eu-ban/

Bróhaha, Bróhaha és még egyszer, Bróhaha...
:-)))))))))))))))))

Látjátok?Értitek már?

:D

Pár sz@rházi mamutcég gazdasági érdeke mindig erősebb tud lenni milliók egyszerű gyermekeinek érdekénél...
Elkeserítő. :-((((((((

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2016.09.09. 19:21:17

@Bal: Persze, egy idealis vilagban igy mukodne, de nalunk meg inkabb arrafele fog elmozdulni, hogy a nagy Nemzeti Visszaosztas Rendszeren belul ki milyen poziciokat tud elfoglalni. Ha szukul a konder, akkor egy folyamatosan kontraszelektalt kor miert kezdene hirtelen racionalisan es piaci alapon mukodni?

@joskapista43: De, a termelekenyseggel van, csak te nem erted. A termelekenyseg nem azt jelenti, hogy Joska meg Hans a merdzso gyarban hany bal elso ajtot tud kiesztergalni-cnczni-akarmi naponta. A termelekenyseg ott van, hogy van mondjuk 1m euro tokem, es azt (nem szolgaltato) vallalkozasba fektetve hol terul meg jobban a penzem.

Herr Géza 2016.09.09. 20:21:37

@geegee: Doktor úr! Azért egy kis értő olvasást javasolnék....
Azt vonták vissza, hogy a felár nélküli roaming évi 90 napra legyen korlátozva, ugyanis ezért lobbiztak a mobilcégek.
Tegnap is leírtam: a jelenleg érvényes EU direktíva szerint a mobilszolgáltatók 2017.06.15.-től kezdve nem számolhatnak fel felárat a roamingra. A bibi ott van, hogy a fenti direktívának van egy kitétele: ez csak az időlegesen külföldön használt mobiltelefonokra vonatkozik. A probléma most pont abból eredt, hogy hogyan kéne definiálni ezt az "időleges használatot". A mobilcégek találták azt ki, hogy évi 90 napnál többet úgyse megy senki szabadságra, hát legyen elég ennyi... :)))))) Ügyes próbálkozás, de nem jött be. :)))))
Az időleges használatot meg azért kötötte ki az EU, hogy ne borítsa meg a tarifarendszert. Mint sok más dologban, itt is úgy néznek ki a tarifák, hogy jellemzően a gazdagabb országokban magasabbak, míg a csórókban alacsonyabbak (igazítva a fizetőképes kereslethez, persze vannak kivételek). Ha az időleges használatra nem korlátoznának, akkor ezentúl mindenki -teszem azt- Lettországban venné a feltöltős SIM-kártyát, és mondjuk azzal telefonálna egész évben Németországban.

2016.09.09. 20:51:50

@Bal: "szerintem meg a bérnyomás egy jó dolog. Dobolja mindenki a riadót, de nem látni a rettenetes gazdasági visszaesést."

Rettenetes gazdasági csodát sem látni, pedig azt is mindennap bemondják a híradóban. :D Amúgy előbb hoznak ide a cégek keletről munkaerőt, minthogy "normális" fizetést adjanak az itthoni embereknek. Meg természetesen nemcsak a pénzről van szó a kivándorlás esetén, de hát a sok korlátolt idióta csak azt szajkózza.

montroyal ( CAN qc) 2016.09.09. 21:07:18

@Hari Seldon 2: Megveszünk jó pár olyan dolgot, is amit Magyarországon biztos, hogy nem vettünk volna meg. Így persze többet is költünk. – Vagyis túlfogyasztunk.

jo erzes hogy nem tudom mi ,mennyibe kerul es sokszor meg se nezem az arat , megyunk a sorok kozott es ami megtetszik megkivanjuk, beteszuk a kosarba . nem, mert pazarlunk, de mert tudjuk barmit is mond a vegen a penztaros azt ki tudjuk fizetni.. 100-200 $ kozott lesz .. Mo-orszagon ez mar nem elhanyagolhato kulombseg lenne .. ha a piacra megyunk gyonyoru zoldseg-gyumolcsbol ezt is veszunk azt is es a vegen biztos megrohad a fele ezert ritkabban megyunk piacra ..
a nagy melyhutonk ugy tele van hogy honapokig tulelnenk mindent .. a nejem allitolag tudja mi van benne ..

Doryyka 2016.09.09. 21:58:00

Majd ha a hivatalokban az ügyintézéseknél nem kérik a legutolsó laboreredményem mellé a tegnapi székletem tenyészetét is, akkor esetleg meggondolom. És még sorolhatnám az érveket.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.09.10. 01:16:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: igazából már az is kisebb csoda, hogy az ország még működik annak ellenére, hogy többszázezer dolgozni akaró és/vagy kvalifikált ember ment el.

Eudocimus Ruber 2016.09.10. 06:32:17

Jó étvágyat kívánok nektek a mások által megtermelt jólétből.

2016.09.10. 06:35:44

Nem költöznék haza még havi egy millió forintért sem. Előttem hozzászólók elmondták már a hivatali ügyintézést, az általános hangulatot, a már pártállamivá váló berendezkedést, és a többit. Ezekkel egyetértek. A mi esetünkben van még egy dolog: muszlimok vagyunk. Szerintetek hány magyarországi munkahelyen tolerálnák a napi többszöri imádkozást? Szerintetek a feleségemet napjában hány atrocitás érné? Néhány éve meglátogattuk a családot, sokan megbámultak minket, vagyis inkább őt, de ez akkor még inkább az emberek természetes kiváncsisága miatt volt. Vajon ma is megúsznánk ennyivel? Nem vagyok biztos benne.

BiG74 Bodri 2016.09.10. 06:49:07

Azért a termelékenységi magyarázatoknál sok helyen hiányolom a tényszámokat, milyen profittal, milyen költségtényezőkkel, milyen bérjellegű ráfordításokkal dolgoznak. Mint ahogy azt is rühellem, hogy egy fullosan kivéreztetett magyar gazdaságot hasonlít valaki a nyugati a kivéreztetésen csak profitáló gazdaságokkal.

2016.09.10. 06:49:27

Szerintem a túlnyomó többség hazatérne, ha a termelékenységének megfelelő munkabért kapna.
(Nagy átlagban az úniós bér 66%-a)

Azért gondolom így, mert:
- azért talán mindenki ismerős környezetben, a hazájában érzi magát a legjobban (tisztelet a kivételnek)
- 66%-os kereset a magyar megélhetés költségeivel kombinálva nagyjából azonos életszínvonalat biztosítana a nyugatival
- OK, vannak még zavaró tényezők (ügyintézés sebessége, egészségügy, utak minősége), de ezek helyett lásd az első pontom. :-) // meg különben is javulna a helyzet, ha az úniós 66%-ára emelkedne az átlagbér :-)

Na..... kis magyar utópia! :-)

2016.09.10. 07:00:55

@geegee: Az még semmi, de a legszebb az az egészben, hogy még ezt is úgy adják el, hogy a mi érdekünk, mert az eredeti javaslat csak 90 napos roaming-mentességet biztosított volna, így most újat kell írni.

Gondolom egy olyan 3 évig eltart majd, addig is konzerválva a jelen állapotot, így extra profitot nyújtva a telekom szektornak.

Mocckossz kisz hobbitok.....

2016.09.10. 07:15:10

@Zka: Miért ne működne? A lakossághoz viszonyítva mi adtuk a legkevesebb kivándorlót a régióban. Ha a jelenlegi 4 millió dolgozó embernek eltűnne a fele, annak már lenne érezhető hatása. Most is van már amúgy, de még csak a kezdeti tünetek jelentkeznek. Sokan vissza is jönnek, tehát még azt sem lehet mondani, hogy ki aki kimegy, az végleg kint is marad. Az itthoni rendszer a falig fog elmenni, a lakossággal egyetemben...

lezlidzsi84 2016.09.10. 08:26:00

@joskapista43: Olvasd el a hivatkozott indexes cikket, elég jól megvilágítja a "legendád" hátterét...

Buchhalter 2016.09.10. 09:18:13

@randomnotexists: tudod ha a vallásod tiszteletben tartaná a más vallásúakat akkor beszélhetnénk a toleranciáról.De a muszlim vallási vezetők nem erről híresek!A legtöbbetek megrekedt a középkor szintjén!És gondolj bele,mint munkaadó a nagy globális munka gazdaságokban ,mint Kína,USA,Európai Unió mekkora kiesést jelentene a munkában ha elrohanna mindenki napközben imádkozni.A nőket lelkileg és testileg eltiporjátok ,számotokra egy nő cirka bio szaporító gépezet.Tisztelet az igen kevés kivételnek közületek.Olvastam a Koránt és nekem az jött le hogy a rengeteg szurában kiadott parancsolat hogyan szeghető meg egy másik szurával. Bár a legtöbb muszlim hívő soha a büdös életben nem olvassa el ,de dagadó kebellel hangoztatja ,hogy ő mekkora muszlim.Megnyugtatlak sok keresztény sem ismeri a bibliát.Legfontosabb neki a keresztelő,mert az milyen ünnepélyes. Egyszóval síránkozol itt,de köszi mi ne kérünk a vallásotokból .150 év alatt amíg itt voltak a törökök ,pont elég volt!Ha annyira jó lett volna ,akkor az emberek kiálltak volna mellette,de valahogy mégsem.Nem érdekes?Különben a muszlim vallás is megérett egy reformra.A tűzzel -vassal stílus csak vért,könnyeket és gyűlöletet eredményez aminek a gyümölcse értelmetlenül sok halál.Ezen kéne neked elgondolkozni.Ja és az hogy lehet ,hogy Európa több országában lehet tucat számra építeni mecseteket,de ez már fordítva egy arab országban felér a halálos ítélettel?Szóval amikor panaszkodsz az elutasításról vedd ki az elvakultság gerendáját a szemedből!

Herr Géza 2016.09.10. 11:09:24

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Ha esetleg elolvasnád a válaszomat @geegee: kommentjére, az sokat javítana az ügy megértésén. Nincs "három évig tökölés", mert jövő június 15.-én életbe lép az egyébként már most is érvényes (a roaming felárat maximáló) szabályozás többletdíjat törlő paragrafusa. Egy kérdést kell addig tisztázni: hogyan definiálják az időszakos külföldi használatot.

M. Péter 2016.09.10. 11:22:39

@Herr Géza: Pedig állítólag pont arról szól az EU, hogy van egy egységes piac, és a fogyasztók ott vehetik meg az árukat és szolgáltatásokat, ahol legolcsóbb.

Herr Géza 2016.09.10. 14:20:50

@M. Péter: Mindig vannak/lesznek kivételek....:))))))

2016.09.10. 14:45:34

@Buchhalter: Beszélhetünk a toleranciáról, ugyanis a vallásom tiszteletben tartja a többi vallást. Hogy csak az általad felhozott dologra reagáljak: néhány ritka kivételtől eltekintve az iszlám országokban semmi nem tiltja templomok építését. Ott, ahol tilos (nevezetesen Maldív-szigetek, Mauritánia, Szaúdi Arábia, Szomália, Afganisztán tálibok uralta részei, valamint az ISIS által uralt területek), egyértelmű, hogy a tiltás egy szűk réteg érdekeit szolgálja, nem pedig a vallás parancsát követi. Nagyon sok muszlim többségű országban épülnek új templomok, itt van például egy evangélikus templom Dubaiban: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Evangelical_church_in_Dubai.jpg

Megnyugtatlak, nem jelent kiesést a termelésben, ha a muszlimok imádkoznak. Kivéve persze, ha olyan cégről beszélünk, ahol a dolgozóknak nem jár szünet. Azt úgy hívják rabszolgamunka. Tapasztalatom szerint mosakodással mindennel együtt nagyjából 12-15 percet vesz el egy ima a munkaidőből. Egy átlag 8 órás munkanap alatt általában kétszer kerül rá sor. Ha ettől függ a gazdaság teljesítőképessége, akkor komoly bajok vannak egyébként is.

Igazából a többi dolog is, amiket írsz, hasonló légből kapott állítások halmaza, tele általánosításokkal. Nézd, szinte minden komolyabb, a témával foglalkozó felmérés arra a megállapításra jut, hogy:
1. azok, akik személyesen ismernek muszlimokat, sokkal kevésbé valószínű, hogy iszlámot erőszakosnak lássák
2. azok, akik valóban ismerik az iszlámot, sokkal valószínűbb, hogy elismerően nyilatkozzanak róla
A te hozzászólásodból viszont csak a már ezerszer hallott iszlamofób "érvek" köszönnek vissza, amiket már ezer helyen cáfoltak, szerintem nézz utána kicsit. Azaz vedd ki az elvakultság gerendáját a szemedből...

Ja, és nem siránkozom. Válaszoltam a feltett kérdésre, ugyanis megszólítva éreztem magam. Nyilván nem sok hozzám hasonló magyar muszlim határátkelő van, ezért fontosnak tartottam, hogy az ez a szempont is említésre kerüljön. Lehet, te és sokan nem hiszitek, de meggyőződésem, hogy ez Magyarország jövője szempontjából fontos.

kardio1 2016.09.10. 15:06:51

@randomnotexists:
A Koràn szùrài nem egyszerre irodtak, hanem iôdben széthùzva. A kezdeti idôkbôl szàrmazok baràtsàgosak a keresztényekkel, zsidokkal szemben (ezeket szokàs idézni, ha az iszlàm pacifista jellegét akarjàk kiemelni), a késôbbiek (amikor Mohamed màr "hatalmi" helyzetben volt) màr egészen màs hozzààllàst hirdetnek a hitetlenekkel (azaz a nem muzulmànokkal) szemben. Tudomàsom szerint ellentmondàs esetén a késôbbi szùra felülirja a koràbbit. Màsfelôl pedig az iszlàm szerint a Koràn nem sugalmazott alkotàs (mint pl. a Biblia), hanem Allah kinyilatkoztatàsànak egésze, és az "eredeti" példàny ott van mellette a mennyben. Hogy oldod fel azt az ellentmondàst, amely a kezdetetôl fogva létezô, örök Koràn és az egymàst felüliro, ellentmondàsos szùràk között feszül?

2016.09.10. 17:27:36

@kardio1: Úgy, hogy tisztelettel megkérlek, ne csak egy oldalról tájékozódj. Olvasd el meghatározó kortárs muszlim vallástudósok véleményét is.

Először is, hamar megtudhatod, hogy a Korán vallási toleranciára vonatkozó legfontosabb parancsa ("Nincs kényszer a vallásban!" 2:256) kései medinai kinyilatkoztatás, amit a vallástudósok elsöprő többsége abszolút és univerzális kijelentésként értelmez. en.wikipedia.org/wiki/Al-Baqara_256 Nem igaz tehát az az egyszerűsítő állítás, amit a mekkai és a medinai szúrák közötti különbségekről írsz.

Másrészt, bár egyes újabb versek valóban felülírnak régebbieket, de ez messze nem olyan egyszerű, mint ahogy leírod. Eleve hibás dolog kiválasztott verseket kiragadva magyarázni a Koránt. Minden témánál figyelembe kell venni minden rá vonatkozó szövegrészt, függetlenül a kinyilatkoztatás idejétől. A kortárs vallástudósok legtöbbje szerint a sokat emlegetett "kard verse" például nem ír felül semmilyen előző kinyilatkoztatást, mivel kifejezetten egy speciális helyzetre vonatkozik.

Az eltörlés legismertebb példája egyébként 5:90 ami teljesen megtiltotta többek között az alkohol fogyasztását, felülírva ezzel a korábbi 4:43 verset, ami csak a befolyásolt állapotban való imádkozást tiltotta.

-------

Nem vagyok biztos benne, hogy @Határátkelő örülne neki, ha teológiai vitává változtatnánk ezt a posztot. Van azonban itt egy sokkal inkább a határátkelő témájába vágó dolog is. Egész egyszerűen megfogalmazva, az emberek ott szeretnek élni, ahol jól érzik magukat. A hazaszeretet, a család közelsége fontos tényező, de ennek ellenére a hozzászólásokból kiderült, hogy sokaknak nem csak a pénz adja meg nyugaton azt, ami miatt ott (itt) jobban érezzük magunkat. Nekem erre van egy átlagostól eltérő indokom is ugyan, de a többiekkel is sokban egyetértek. És biztos vagyok benne, hogy Magyarországnak ez nagyon nem jó.

Főgebra 2016.09.10. 17:52:07

@randomnotexists:
Ha megtennéd, hogy egy-egy mondatban értelmezed az alábbi szúrákat:

Korán 9:29 ; Korán 9:123
Korán 9:19-20
Korán 9:111
Korán 9:5
Korán 47:4 ; Korán 8:12
Korán 9:30

Amennyiben lehetséges a Wikipédiát felejtsd ki az érvelésedből!

Előre is köszönöm!

kardio1 2016.09.10. 18:06:33

@randomnotexists: az alapvető probléma nálatok az, hogy minden imam úgy értelmezi a Koránt, ahogy neki tetszik. Ezért tudja magát a Daesh is a Korannal igazolni.

2016.09.10. 18:08:06

@Főgebra: Nem, nem tenném meg. Több okból sem. Egyrészt nyilván te is tisztában vagy vele, hogy egy-egy mondatban az ilyesmi lehetetlen. Másrészt, nem vagyok vallástudós, hogy fatwákat írjak, de az lennék sem hozzászólásokban tenném. Harmadrészt, mint már jeleztem, nem célom a Határátkelőt teológiai vita színhelyévé változtatni. Hiszen ennek nem sok köze van ahhoz, amit eredetileg írtam.

Egyébként ha valóban érdekelnek ezeknek az ájáknak (azaz nem szúráknak, amit magyarul inkább a fejezet szóval lehet fordítani) a bővebb magyarázata, elég sok minden fellelhető róluk az interneten. Például az elsőről: discover-the-truth.com/2016/03/28/answering-jihad-fight-against-those-who-do-not-believe-quran-929/

kardio1 2016.09.10. 18:08:34

@randomnotexists: egyébként én ismerek muzulmánokat, nem is keveset, ennek ellenére negatív a véleményem az iszlámrol.

kardio1 2016.09.10. 18:13:57

@randomnotexists: te arabul olvasod a Koránt ?

2016.09.10. 18:19:19

@kardio1: Alapjában véve igaz. Azonban hosszú távon jobb, mint ha egy vezető szavától függene minden. Ezen kívül létezik az ún. vallástudósok konszenzusa, ami irányt mutat vitás kérdésekben.

2016.09.10. 18:19:22

@kardio1: Nyilván nem mindenki áll egyformán a kérdéshez. Az ilyen kutatások általános mintákat fednek fel.

2016.09.10. 18:19:26

@kardio1: Sajnos Arabul keveset tudok csak. De ajánlom figyelmedbe a YouTube-on Nouman Ali Khan videóit, ő főleg a Korán nyelvezetével foglalkozik.

kardio1 2016.09.10. 18:43:02

@randomnotexists: itt Franciaországban az állam és az egyház szetvalasztasa miatt szaudiak, törökök meg katariak építettek mecseteket és küldték az imamokat, akik franciául se tudtak. Nyilván nem volt nekik szempont, hogy francia érdekeket is figyelembe kéne venni. Most meg az állam kénytelen valahogy beszallni a finanszirozasba, hogy ellenőrizni tudja, mi folyik a mecsetekben. A dolog kezd afféle ötödik hadoszlopra hasonlítani.
Egyébként meg, ami más vallasuak iszlám általi megtureset illeti, a muzulmánok jól fel lennének háborodva, ha nekik is ugyanolyan "védelmezetti" statuszuk lenne, csak "kicsit" lennének alárendelt helyzetuek, éppúgy, mint ott a keresztények.

DieNanny CH 2016.09.10. 19:21:00

@randomnotexists:

"1. azok, akik személyesen ismernek muszlimokat, sokkal kevésbé valószínű, hogy iszlámot erőszakosnak lássák"

Hát, én nem tudom... Hallottál te már olyan robbantót, aki azt kiabálja: "Éljen Jézus!" vagy 'Éljen Jahve!" vagy "Éljen Buddha!"?
Mert én ilyen kibálást csak "Allah"-val hallottam.
Márpedig, amíg csak ilyet hallok, addig meg is vagyok győződve, hogy az iszlám egy erőszakos vallás.

Irbisz 2016.09.10. 19:34:06

@randomnotexists:

Bocs, de a papir mindent elbir, es ahogy mondani szoktak az mar igazan szegeny ember aki magyarazkodni sem tud. Ami szamit a kerdesben, azok a tenyek.
Az alapjan meg az iszlam egy agressziv, mas hiteket el nem türő intolerans vallas, ahova betette a "labat", a regi hitek eltüntek, megsemmisültek, elmenekültek.
Addig tolerans az iszlam, amig gyengebb, vagy hatranyban vagy egy adott területen, orszagban, regioban- ahogy megerősödött elegge, kimutatja a foga feherjet es kezdödik a harc.
Erre Egyiptomtol Indoneziaig, Koszovotol Algeriaig, Közep-Azsiatol Nigeriaig szamtalan pelda van.
Kivetel tan az, ahonnan a közepkorban (ujkorban) meg fegyverrel kivertek öket, pl. a Pireneus-felsziget vagy epp Magyaroroszag es a Balkan egy resze.
Üres szocseples helyett javaslom mindenkinek a törtenelemkönyvek forgatasat.

ezen az semmit nem valtoztat milyen az atlagos bekes muzulman hivö, ha nem tesz semmit radikalis, kirekesztö es intolerans hitsorosai ellen, azon kivül hogy hajtogatja hogy ez nem az iszlam.

DieNanny CH 2016.09.10. 20:49:42

@Irbisz:

Hát, igen. Ha ezek a merénylők nem akarnák, hogy az iszlámot tekintsük az erőszak forrásának, akkor szépen megborotválkoznának, a vékony arany nyakláncukra ráakasztanának egy keresztet, majd az egész világot megtévesztve latinul - vagy, na jó, angolul - azt kiabálnák: Jézus nevében!
És kész. Szépen be tudnának surranni a keresztény országokba, mint anno Buda bevételénél tették.

joskapista43 2016.09.10. 22:16:19

@KennyOMG: Hát jó nagy hülyeséget mondtál. Konkrétan NÁLUK szar a termelékenység, azért jön ide, mert itt egy ember olcsóbban megtermeli ugyanazt, azaz jobb a termelékenység.

Ott elkölt tízszer annyit a gyárépületre/irodára, négyszerannyit a fizetésekre, a nyugati dolgozó meg még így is csak ímmel-ámmal jár be dolgozni, meg követeli a rövidebb munkaidőt. Ég és föld a különbség.

Az hogy neked a magyar vállakozó meg a politika azt akarja beadni hogy szar a termelékenységed, így a te hibád hogy negyedannyit keresel és te ezt elhiszed az már a te bajod. A munkást mindenki szeretné alacsony fizetésen tartani, viktorka is, hogy legalább ez a pár cég idejöjjön, ezért beszélik lefelé a fizetésedet.

Kicsit túl sok amcsi filmet néztél, káeurópa nem az hely ahol a millió eurókat osztogatják. Ide a szolgamunkát hozzák, mert indiai fizetésért magas szaktudást adunk, meg EU-n belül vagyunk. A megtermelt tőke, a befektetésekből a haszon az nem felénk áramlik, hanem éppenhogy úgy van, hogy mi megtermeljük, aztán a keletkező haszon, tőke az megy vissza nyugatra, németországba, amerikába, angliába, az anyavállalatokhoz. Nekünk meg az egymillió helyett annyi marad, hogy párezer embernek van munkája.

Az olyan sztorik, mint a prezi, hogy bekajáltatják a befektetőket, akik aztán nullára hozzájukvágnak millió dollárokat, amiből aztán lehet vagizni a csocsóasztallal az irodában, meg elmélkedni a semmin, aztán persze nulla profitot termelünk az egészből, olyanból itt nem sok van.

joskapista43 2016.09.10. 22:16:23

@lezlidzsi84: Hát ha neked az index az iránymutató...

2016.09.10. 23:16:17

@kardio1: Teljesen egyetértek azzal, hogy helyi születésű imámok kellenek. Azzal is, hogy semmilyen vallási intézmény nem lehet gyűlöletkeltés színhelye. Igazából örvendetesnek tartom, hogy a francia állam és az ott élő muszlimok végre együttműködnek.

A különböző vallású állampolgárok helyzete megint olyan dolog, amit egyszerűen nem lehet egy kalap alá venni, hogy az iszlám világban ez így van. Egész más a helyzet Szaúdiban és például Libanonban, vagy mondjuk Indonéziában. De fordítva is igaz, egész más a helyzet például Franciaországban és Amerikában. Szóval messzire vezet ez, és bocsáss meg, de ehhez már itt és most nincs kedvem.

2016.09.10. 23:31:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Elfeledkezel a papokról, akik megáldják a seregeket. Például azokat, akik Srebrenicánál több mint 8000 férfit és fiút öltek meg pusztán vallásuk miatt. Elfeledkezel a nácikkal és kommunistákkal együttműködő katolikus egyházról. A tisztán protestáns Amerikáról álmodozó lincselőkről és baptista templom gyújtogatókról. A kereszténység nevében női egészségügyi intézményeket felrobbantókról. Az Úr Ellenállási Hadseregről, akik gyerekkatonákkal akarják elérni deklarált céljukat, Uganda ószövetségi törvényeken alapuló kormányzását. Sorolhatnám napestig.

Szóval lehet, azért nem hallasz csak egy kiáltást, mert a többit nem is akarod hallani.

M. Péter 2016.09.11. 00:21:16

@joskapista43: Nézz utána a termelékenység definíciójának.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.09.11. 00:32:10

@Herr Géza: Géza bátyám, maradjunk annyiban, hogy majd meglátjuk, mi lesz jövő nyáron...Kit érdekel, hogy mi van most leírva, ha már egy-két nappal a bejelentés után vissza akarnak kozni. Ezek után én már bármit elhiszek, meg bárminek az ellenkezőjét is... :D

2016.09.11. 00:47:45

@Irbisz: A történelemkönyvek olvasása valóban hasznos, feltéve, hogy nem szelektíve tesszük. Csak néhány példát mondanék, a teljesség igénye nélkül.

A keresztesek Jeruzsálemben a katolikusokon kívül mindenkit kiirtottak kivétel nélkül, gyerekeket, nőket, mindenkit. Tehát a nem katolikus keresztényeket is. Szalah Ad-Dín senkit.

Az általad is említett reconquista során és után hatalmas mértékű vallásüldözés volt. Mintha az ott élő muszlimoknak bármi köze is lett volna a sok száz évvel azelőtti háborúhoz. Az ibériai félszigetről a zsidók muszlim területekre menekültek a kényszerített kikeresztelkedés elől, máig ismert nevük szefárdi zsidóság.

A honfoglalás kori magyarokkal együtt érkezett igencsak számos muszlim bár I. István idejében még megtarthatta vallását, később viszont ők is áldozatul estek az erőszakos keresztény térítésnek. Külön törvényben kényszerítették őket disznóhús evésére, mosakodástól való tartózkodásra, lányaik magyarokhoz való férjhez adására, és persze templomok építésére.

A közel-keleten számos helyen mind a mai napig megmaradtak az ősi keresztény irányzatok. Nem csak az egyiptomi koptok, de a szír ortodoxok és mások is. Az elmúlt 1400 évben vajon nem lett volna meg a muszlimoknak minden lehetőségük, hogy ez ne így legyen?

Azért azt még mondd meg, légy szíves, Indonéziában melyik muszlim sereg kényszerítette az iszlámra áttérést?

joskapista43 2016.09.11. 00:47:57

@M. Péter: Megnéztem, az a mit mondok.

Eredmény/ráfordítás.

Nem vágom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.09.11. 01:49:46

@Herr Géza: Na, hát te is ezt állítod: kivételek...
Én majd akkor hiszek el mindenféle direktívát, meg kikötött dátumot, majd ha túl vagyunk rajta, és letelefonáltam az első percet/letöltöttem az első megabájtot mobilneten 0 árkülönbséggel a honoshoz képest...Addig azt se hiszem el, amit kérdeznek.
Ha viszont télleg megvalósul, akkor majd ráérek megkövetni magam...De úgyis lesznek mindig megvehető Bólogató Jánosok, szóval nem nagyon félek ettől. De tessék, cáfoljanak rám én fogok a legkevesebbet bosszankodni rajta...
:D

kardio1 2016.09.11. 03:57:01

@randomnotexists: a te olvasatod legalább annyira szelektiv, mint amit bírálsz. Az arab világban máig azzal igazolják a mai viszonyukat a nyugattal, hogy mit tettek a keresztesek. Egyrészt az 900 éve volt, egy mai hasonló valaszreakcio anakronisztikus. Másrészt nem szabad elfelejteni, hogy azt, éppúgy, mint a reconquistat, megelőzte a mediterraneum és a kozel-kelet muzulmán elozonlese. Van ez a legenda arab körökben, hogy mindenki sokkal boldogabb lett pl. Iberiaban az arab hódítás után. Nehéz elhinnem, hogy a vizigot keresztények felszabaditokent üdvözölték volna az arab hoditokat. Na mindegy. Másként látjuk.

gabors 2016.09.11. 04:51:30

@randomnotexists: ha mindez ilyen fasza egy muszlim orszagba miert nem oda emigralnak a muszlimok afganiisztabol pakisztanbol bangladsbhbol hogy csak nehany peldat mondjak .... az iszlam mar csak akkot is eroszakossa valik hogy shira alapjan hallal buntetik a hitet etlhagyokat !!! (vagy ezt is csak varosi legenda es ilyen nincs is a kornanban ???)

DieNanny CH 2016.09.11. 07:40:47

@randomnotexists:

Igen, erre már én is gondoltam, hogy ebben az újságírók, riporterek a ludasak, akik csak és kizárólag a muszlim elkövetőkre hegyezik a ceruzájukat (mikrofonjukat.)
Na de az egész világon??? Hallgatólagosan megegyezett minden újságíró és riporter egymással, hogy keresztény elkövetőkről csupán 2 sort a 10. oldalon fognak írni? A muszlimokról meg szalagcímben?
Ez fura lenne.

DieNanny CH 2016.09.11. 07:45:05

@randomnotexists:

Amiket itt leírtál, az a kereszténység fiatalkorában történt. Azóta ez változott. Abban egyetértek, hogy az iszlám vallás, mivel kb 800 évvel fiatalabb a kereszténynél, ezért most tart ott kb, mint a ker. a sötét középkorban.
Az ilyen muszlimok azonban elfelejtik, hogy a 21. században élünk, és még mindig azt a szemléletet erőltetnék, amit az emberiség 500 évvel ezelőtt természetesnek tartott ugyan, de ma már nem az.

2016.09.11. 08:12:00

@kardio1: A történelmet nem én hoztam fel... Ha megnézed amire válaszoltam azokkal a példákkal, akkor láthatod, hogy csak egy kicsit árnyalni szerettem volna a képet. Más példákat is bemutatni.

2016.09.11. 08:12:07

@gabors:
Szerintem én ilyet nem mondtam.

Valóban nincs a Koránban. Az van benne, több helyen is, hogy az iszlámot elhagyók büntetéséről Isten gondoskodik a végítélet alkalmával. Egyesek néhány Mohamed Prófétának (béke legyen vele) tulajdonított mondással indokolják, de mondjuk a Koránnak ellentmondó ilyen hagyományokat fenntartással kell kezelni.

kardio1 2016.09.11. 09:26:14

@randomnotexists: te otthon élsz? Ott tertel át az iszlámra? Szunnita vagy síita iszlamot kovetsz ?
Az előbbinél nem csak a Korán számít, úgy tudom, hanem a hagyományok is, mint a katolikusoknal a keresztényeken belül. A protestánsok csak a Bibliát veszik alapul, mint ahogy a siitak csak a Koránt. Egyébként ez utóbbi meg a korulmetelest se írja elő, mint volt alkalmam megtudni egy muzulmánok közt zajló, kissé szürreális beszélgetés alkalmával.

M. Péter 2016.09.11. 11:38:10

@joskapista43: A munka termelékenysége (ezt szokták leggyakrabban termelékenységnek hívni) az előállított érték osztva a ráfordított idővel, és ez igenis nyugaton magasabb. Nem feltétlenül attól, hogy a nyugati munkás keményebben dolgozik, hanem magasabb a gépesítés szintje,nagyobb a szaktudás, jobb a munkaszervezés, stb. A fizetéshez semmi köze.

Fekete Pestis 2016.09.11. 12:22:42

"ha a mostani fizetésed 100 ezer forinttal magasabb lenne"

0. 100eFt nyilván nem elég, a kérdést absztrahálom/általánosítom olyan "fizetésre, amellyel az 5%-ba tartoznál"-ra.

1. A válasz attól függ, hogy honnan.
Személyes véleményem ( és feléségemé ;) az, hogy ha olyan országból, ahol sok franciával kell együtt élned/kölcsönhatnod, akkor lehet róla szó - esetleg.

Személyes véleményem szerint a franciák ritka undorító emberek - föleg a párizsiak. ( Pofájuk mint a bécsikapu, arrogánsak, mint a fene, DE TELJEÍTMÉNY- na az nincs). Mondom mondezt úgy, hogy egy francia (ex) kollegámnak örökre hálás leszek a segítségéért. Náluk még a magyarok is szimpibb tulajdonságokkal rendelkeznek ( L. alább ;) ).

Azonban Ény-Európából ki van zárva hogy M.o-ra mennénk. A skandináv ( és holland) szemlélet olyan, ami azokat az országokat sokkal-sokkal élhetöbbé teszi, mint Eu egyéb részeit.

2. Lennének azonban egyéb feltételek is M.o-ra való vissza térésre.

P.l ha a fönököm magyar lenne, az helyböl egy no-go. Magyarországi magyarnak 6almat adni a kezébe - nos inkább "nej, tak ;)".

Bérügyben meg lenne 2 speciális igényem - nem az összeg. Az igények összefüggenek M.o szerintem bizonytalan gazdaságpolitikájával és nem létezö szociális biztonsággal, valamint az iparággal, ahol elhelyezkednék.
Ezek az igények standardok Ny-Euban. Kiváncswi vagyok mikor fogják M.o- benyelni ezt a személyzetisek. Ez a munkaeröhiány indikátora ugyanis ;)

3. Ha racionálisan meggondoljuk, akkor még jóval több pénzért is öngyilkosság M.o-ra jönni, mint amit most keresek.

Elöször is: a klíma igen rossz. Útálom a meleget.

Másodszor is: M.o-n ismeretlen a bizalom, a tervezés, a konszenzus keresés, meg a többi. Egyszóval az északnyugat-európai jellemvonások.

Az ország jövöje kifejezetten negatív: az elit képtelen az országot normálisan vezetni, társadalmi mobilitás az nincs, bizonytalanság az van.

Mindezt beárazva csak annyiért mennék M.o-ra, amennyit még skandináviában is csak egy felsövezetö keres.

Azért, mert ez kompenzálná szerintem a kellemetlen társadalmi légkört, a gazdasági bizonytalanságot és a politikai vezetés kiszámit6tatlanságát.

Annyiért meg nyilván nem vennének oda ;)

Fekete Pestis 2016.09.11. 12:23:00

@kardio1:

Hi, lenne 1 kérdésem.
Ha jól tudom, te Fr-ben élsz. Jól kijössz a franciákkal? ( ügy értem: nem bosszantanak a francia sajátosságok?)

Csak azért kérdezem, mert engem ( és a skandináv, német && holland kollegákat + magyar + K-Eu ismerösöket) rendkívül.

Úgymint:
1. Arrogancia, nagypofájúság (stb) - a klasszikusok
2. Kompromisszumokra való képtelenség - dialógus hiánya
3. Olyan hierarchikusak mint a magyarok ( iskolában is, munkahelyen is).
4. KÖRÜLMÉNYESSÉG ( na, ez az igazán bosszantó)
5. ASSZERTIVITÁS TELJES HIÁNYA: olyan dolgokhért is a fönökhöz szaladnak, amit azért illene saját kompetenciában/munkakörben megoldani. (meg ez is bosszantó)
6. És az elmaradhatatlan "csak franciául beszélünk" - ez szerinted az arrogancia folyománya, vagy pedig nem tudnak más nyelvet [ Ugye, az "elit" iskoláakban nem tanítják meg öket, LOL ;)]

Mielött ide jöttem úgy kezeltem öket mint kölöncöket, bogaras embereket, akik azonban szakmailag jók. Mióta itt vagyok, a véleményem megváltozott, negatív irányba.

Pozitív tulajdonságnak csak a rendkívül magas szintü absztrakt gondolkodást és tájékozottságot tudom felhozni. Ezek egyike sem könnyiti meg a velúk való ( sajna, de) szükséges interakciót.

Ami nem tetszik még, az
1. a kutyaszar kultiválása ( koszos utcák). A kutyák mások ajtaja elé való szaratása ( és a produktum el nem takarítása) és
2. a közlekedés szabályok negálása / leszarása. Gondolok itt a zebrára, piros lámpa negálására és a bicikliknek az elsöbbség meg nem adására.

( nem is értem, hogy egy olyan nép amely a kultúra letéteményesének vallja magát hogy türi a koszt meg a gyengébbekre vonatkozó szabályok ignorálását).

Te fel tudsz sorolni olyan francia tulajdonságokat, amik szerethetövé teszik óket a munkahelyen/mindennapokban? És te hogy bírod öket elviselni?

Köszi elöre is.

Fekete Pestis 2016.09.11. 12:23:09

@Határátkelő:
Ott szúrták L a magyarok, hogy az olcsó bérmunkára álltak be és nem a magas added valuejú dolgok fejlesztésére/gyártására és a tudásgazdságra.

Összeszerelés soha nem lehet termelékeny. Az egy árrugalmas dolog ( a high end dolgokkal szemben).
Ergo: olyan bérszinvonal mint NyEuban soha nem lesz, és a jelenlegi emelések is tart6tatlanok ( nem lehet öket kitermelni).

Mindez 70%ban a kártékony magyar (politikai) ellit müve.

Na ezért negatívak Mo-n a kilátások ( és a negativ kilátások miatt kérnék annyi bért Mo-n, mint egy skandináv felsövezetö).

2016.09.11. 13:08:02

@Fekete Pestis: "nem is értem, hogy egy olyan nép amely a kultúra letéteményesének vallja magát hogy türi a koszt"

Oooo.... te hany eves vagy, kiralylany? :D

Bocsass te meg nekem a stilusomert, es, hogy egy nem nekem szant kerdesre reagalok, de oszinten ledobbent, hogy miert csodalkozol a mocskon pont Franciaorszagban az osszes orszag kozul? :D

Ha nem is jartal soha a kikoltozesed elott, a torteneteket nem ismered, nem olvastal egyet sem a parfum feltalalasarol, a parizsi csatornaszagrol, a versailles-i kastelyrol, hogy nem volt benne mosdo meg ilyenek? Te nem lattal meg kempinget Europaban sehol olyan francia turistakkal akik nem furodtek egy hetig, meg francia turistabuszt se lattal meg a pesti dugoban, hogy leszalltak rola, odahugyoztak ahol volt hely es visszaszalltak? :D Neked ezek igy kimaradtak? :D

Nem Franciaorszagban lakom egyebkent, de ha ott kene laknom, a mocsok lenne az, amin semennyire sem csodalkoznek. :D Egyszeruen ez van, naluk a kulturanak nem resze a higienia, illetvehat, a mocsok csak ugy romantikusan van, nekik az elet resze, sajnos nem tudok neked segiteni, hogy ezt hogyan lehetne elviselni a mindennapokban, de gondolom ott is lehet kapni ilyen alkoholos kezfertotlenitoket, annyit tudok javasolni, hogy legyen nalad mindig ilyen :D

Egyebkent pedig a franciakban pedig en a humorukat is kedvelem de nekem ez nagyon fontos amugy az eletben, es az altalad is emlitett absztrakt gondolkodast, illetve ha a mocskot nem szamolod, akkor azert nagyon szep erzekuk van, meg jo izlesuk szerintem, vagyishat Franciaorszagban nagyon szep dolgokat lehet kapni es ezen kivul meg a futball is szinvonalas, csak a petardakat el kell kerulni, es nem szabad kozvetlenul a felso lelato ala allni, hogy nehogy lepisiljenek. :D Azt hiszem ez minden, amit tudok neked mondani, remelem nem haragszol, es remelem nem olyan rossz azert ott lakni, vagyishat megtalalod benne a pozitiv dolgokat is. :)

2016.09.11. 13:31:45

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Én viszont nem erre gondoltam. Nem csak az számít miről írnak, az is, hogy mire emlékszel belőle.

kardio1 2016.09.11. 16:16:19

@Fekete Pestis: Veled ellentétben nekem pozitiv a véleményem a franciàkrol (nem is élnék különben itt). Nem tudom hol élsz; ha Pàrizsban, jo tudnod, hogy az egy külön vilàg. En délen élek, és ideérkezve nekem is ùgy tûnt, hogy a magyar mentalitàs sokkal közelebb àll a némethez, mint a franciàhoz, de nekem megfelel az itteni latinos szellem. Kutyapiszok itt is van, meg otthon is, nem làtok különbséget (Németorszàg vagy Svàjc màs lehet). En nem làtom arrogànsnak a franciàkat, inkàbb ùgy gondolom, nem görcsölnek annyit, nincsen kisebbségi komplexusuk, mint nekünk, magyaroknak. Ôk elintézik azzal, hogy nincs tehetségük a matekhoz, vagy a nyelvekhez :). Mojyoval elentétben én még piszkosnak, büdösnek se talàlom ôket.
Amit nem érzek a magaménak, az a francia forradalom és 68 szellemisége (Liberté, Egalité, Fraternité, de leginkàbb csak szavakban), de ezzel messze nem vagyok egyedül, sok francia ismerôsöm se.
Màshovà kéne költöznöd, ha Franciaorszàgban nem érzed jol magad :) En pl. nem költöznék Hollandiàba, vagy Eszaknyugat-Europa màs részére.

2016.09.11. 16:36:06

@kardio1: Azt mi mar megbeszeltuk, hogy van akinek erzekenyebb az orra. :D De a franciakat nem csak en talalom budosnek, hanem ez egy ilyen elegge elterjedt sztereotipia, olyan, mint, hogy a skotok sporolnak, vagy, hogy a magyarok irigyek, en legalabbis hallottam mar francias vicceket a szappannal kapcsolatban, es gondolom az sem veletlen, hogy abban az amerikai rajzfilmben, amiben a Tapsi Hapsi meg ezek vannak, a buzosborz karaktere pont francia. :D Lehet, hogy ez a sztereotipia csak annyira igaz, mint amennyire a tobbi ilyen, en csak elcsodalkoztam, hogy ezt valaki nem ismeri. Amugy azt is megbeszeltuk mar, hogy en nagy hive vagyok az igazi balkani igenytelensegnek (termeszetesen az egeszsegugyi hatarertekeken belul :D), szoval valoszinuleg pont ez tetszik a francia izlesben, hogy egy kicsit ilyen (de nyilvan csak ha higieniailag elfogadhato. :D), ugy ertem, szerintem ez nem olyan nagy gond es valoszinuleg egyutt tudnek vele elni, ha kellene, en csak azon csodalkoztam, hogy a kerdezo olvtars pont ezen csodalkozik, hiszen en legalabbis azt hittem, hogy ez egy ilyen kozismert dolog.

2016.09.11. 17:04:01

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A történelmi példákat egy történelemmel példálózó bejegyzésre válaszul írtam. Azért, hogy árnyaljam a képet. Felhívjam a figyelmet arra, hogy nem olyan fekete-fehér a kép, mint ahogy a hozzászóló azt beállította. Szóval légyszi ne helyezd a szavaimat más kontextusba, köszönöm.

2016.09.11. 17:22:01

@kardio1: Nem otthon élek, ha emlékszel azzal nyitottam, hogy még havi egymillióért sem mennék haza. De még otthon vettem fel az iszlámot.

A hagyományok az iszlámban mást jelentenek. Mohammed Próféta (béke legyen vele) mondásait és cselekedeteit. A síták is tisztelik ezeket, de ők másikakat fogadnak el autentikusnak.

A körülmetélés alapját is a hagyományok adják. A vallástudósok véleménye megoszlik abban, hogy kötelező vagy csak erősen javasolt e.

Fekete Pestis 2016.09.11. 19:35:41

@kardio1:

Köszi a választ.

"Màshovà kéne költöznöd, ha Franciaorszàgban nem érzed jol magad :)"

ó én a lábamat sem teszem F-be ;) Ahogy mondani szoktam: F egy szegény ország kellemetlen lakókkal és nehéz nyelvvel - ugyan miért mennék oda [dolgozni]? persze ez csak az én ( + jópár kollega és fejvadász) véleménye. Véletlenül sem szeretnék senki frankofóniájába se taposni.

Luxemburgban élek, és van alkalmam a sok elzászival ( 65 ös kórzet, asszem), meg párizsival ( 75 ös, asszem) találkozni. Boltban és az utakon ( nameg sajna a büróban :D)

Ha valahol valami probléma van ( fóleg boltban), akkor mindig ingerülten rikácsolnak franciául, és még véletlenül sem hajlandóak az ország másik hivatalos nyelvén ( a németen) egy büdös mukkot sem beszélni. Megkérdezni hogy mi a gond esetleg normális hangon elmondani h. mit akarnak - azt még véletlenül sem.

Humorérzékük ( vagy nagy pofájuk ) az van, de én is hasonló stílusban szoktam válaszolni ( arrogáns-humoros - szerintem legalábbis) amin mindoig felhúzzák magukat ;).

Egyebkent a magyarok szvsz a franciákhoz ( és nem a németekhez) hasonlitanak:
=> hierarchia, diskurzus hiánya
=> bunkó eladók a boltban
=> nyelvtudás hiánya
=> elitista szemlélet ( iskolában és társadalomban)
=> iskolai terror

szóval nem is értem, miért utálják a magyarok annyira a franciákat.

Lenne még egy kérdésem. Miért van az, hogy a franciák vágják a pofákat meg vicsorognak ( szó szerint) a 3 éves kisfiamra, ha futóbiciklizik az utcán meg énekelget a boltban és a kosarat tologatja? Neveletlennek gondolják? Annyira sietnek? Utálják a gyerekeket? Komolyan érdekel: ilyet sem Ausztriában, sem Hollandiában sem Dániában még nem láttam. Itt is csak a franciák ( és nem a németek vagy a luxik) mert amikor megkérdezem ( németül) h. mi a gond, megy a francia rikács.

@mojyo: kb 20 éve ékel Ny-Euban ( NL és DK), és az ottani viszonyokhoz vagyok szokva. A kosz és a szabályok ignorálása csak M.o-ról volt idáig ismerös.

Holladiában is van utcára vizelés ( ök "vadvizelésnek" - wildplassen hivják), és 60 EURba kerül ha elkap a rendör. Tehát büntetik és üldözik ezt a viselkedést.

Fekete Pestis 2016.09.11. 19:35:47

off

Megjegyzem, a vallonok tökolyan arrogánsaok mint a franciák. Ma p.l. egy belga Ford Mondeo ( 2007 utáni) vastag fekete fústöt bocsájtott ki. Amikor emberünk leparkolt odamentem hozzá, és hollandul azt montam neki, hogy a motor rosszul van beállítva, vagy a részecskeszüröt kell kicserélni.

Mire emberünk annyit mondott, hogy mi közöm hozzá.

felocsudva meglepetésemböl ( köszönetet vártam vagy valami olyat, hogy bosszantó hiba, stb) azt mondtam neki h. csak annyi, h. én szagolom a füstöt. ( nem álltam meg nem hozzátenni, h. reakciója szószerint "stank voor dank";) LOL )

Tisztára magyar hozzáállás: a jószándékú figyelmeztetést ellenségesen kezelni. Ilyet más országban/népnél (modulo magyar) nem tapasztaltam még.

on

Fekete Pestis 2016.09.11. 19:35:56

@mojyo:

A franciákról csak az arroganciát, meg a francia nyelven való válaszolgatást hallottam ( mind a kettö igaz).
A koszosságot még nem ;). ( Ami szintén igaz ;) )

Namindegy - a jópapholtigtanul.

Remélem jól lenyomjuk öket ( mármin az Oranje) a VB selejtezökön ;)

joskapista43 2016.09.11. 19:36:18

@M. Péter: Télleg a fizetéshez semmi köze? Pedig az alacsony fizetést az alacsony termelékenységgel magyarázzák, pont erről volt szó. Talán el kéne olvasni a témát...

Szerintem te életedben nem dolgoztál nyugaton, meg otthon se értelmes helyen, az egyetlen ami magasabb nyugaton az a mohóság, meg az elvárások. Gépesítés? Drága angyalom amikor nálunk nyitnak egy új fejlesztőközpontot, akkor ide hozzák a legújabb technikát, a külföldi millió éve működő központban meg vannak a kopott levetett szarok, amik még mindig működnek, így pénzkidobás fejleszteni.

A történet annyi, hogy a "központ" a magyar leányvállalat felé töredékáron számolja el a termelt értéket, a csóróknak ugye negyedannyi a fizuja, negyedolyan olcsón lekönyvelem, az eladott termékben persze már teljes áron van, a különbözet nyilván náluk marad. Persze pont ezért jönnek ide, ha nem így lenne, nem jönne ide senki.

Na ezért "kevesebb" a számszerűsített termelékenységed és ezért dolgozol mindjárt "négyszer jobban" külföldön.

gabors 2016.09.11. 20:59:27

@randomnotexists: "Valóban nincs a Koránban. "

ugyes vagy!!!! mar jol megtanultad az al-Taqiyya-t !!! bocs hogy en mint hitetlen gyaur a koran-ra mint a mohamedanok szent konyveinek ugy egeszere (koran, surak, hadith) hivatkoztam akkor most hogy pontositsak a Hadith -ban nem is egy versus szol 100% pontossaggal arrol hogy a hitehagyot meg kell olni "mohamed" szerint ez ma a 21-dik szazadban meg tobb mohamedan orszgban torvenyben van ....

elobb utobb az ilyen liberalis mohamedanokat mint Te lehetsz ki fogjak pusztitani ... kivancsi lennek OTT is azt mondod hogy akik mohamedankent meg kivanna terni szabadon tegye ?????

M. Péter 2016.09.11. 21:17:12

@joskapista43: Ha egy munkás 1 óra alatt 50$ értéket állít elő, akkor a termelékenysége 50$/óra a fizetésétől függetlenül.

2016.09.11. 21:41:47

@gabors: Nincs a Koránban, ez tény. Ezen felül próbáld meg értelmezni amit írtam: "...néhány Mohamed Prófétának (béke legyen vele) tulajdonított mondással indokolják..." Azaz én is hadithokról beszéltem. Egy hadith ugyanis nem más, mint Mohammed Próféta (béke legyen vele) mondásának és/vagy cselekedetének közlése. Magyarul a "hagyomány" szót szokás használni egyébként.

Ha te össze akarod vonni a Koránt a többivel, az a te dolgod. De ne várd el, hogy ezt az önkényes és mindennemű vallási alapot nélkülöző egyesítést más is kövesse. Különben meg eleve hülyeség, mert mi az, hogy surak? Egy vulkáni filozófus a Star Trekben, de az iszlámhoz semmi köze. Ezek után nem csoda, hogy taqiyyával dobálózol, valószínű arról is minden utánanézés nélkül elhiszed, amit valamelyik magas színvonalú mindenhezértő weboldalon olvastál.

gabors 2016.09.12. 00:22:39

@randomnotexists: az egeszben az a jo hogy muszlim letedre muszlim orszagba koltoztel ... jo lenne ha hitttarsaid is kovetnek ezt es nem akarnak (jihad) hogy allah nevet zengjek minden hegycsucsok felett

mindegy US Open erdekesebb....

(pontosan tudom mi az al-taqiya es mikor es miert is hasznaljak... tobb muszlimot is szemelyesen ismerek tobb evig volt fonokom es el is akart vinni Dubaiba de onkent SOHA nem leszek dhimmi !!!

nem is veluk (a vallas kovetoivel van igazan baj azt a 2-3%ot leszamitva) hanem az iszlam mint vallas aminek vegso celja a vilag teljes meghoditasa.

Herr Géza 2016.09.12. 01:11:39

@geegee: B+, nem hiszem el, hogy még mindig nem érted: három nap után nem attól visszakoztak, hogy a roaming ingyenes legyen a jövő évtől, hanem attól, hogy CSAK 90 nap/évig legyen ingyenes. Tetszik érteni a lényeges különbséget? Pont a fogyasztók tiltakoztak a 90 napos humbug ellen, nem a mobilmultik lobbizása ért el eredményt... :)))))
Az ominózus EU verdikt több évvel ezelőtt született és három lépcsőben írta elő a díjak csökkentését úgy, hogy az utolsó lépcsőként jövő júniustól teljesen meg kell szüntetni a roaming felárat (ismét csak hozzáteszem, hogy az időlegesen külföldön használt mobilokra vonatkozóan), amiből az első kettő lépcső meg is valósult. Nyilván nem emlékszel rá, de ca. 5-10 évvel ezelőtt sokkal drágább volt a roaming. Szóval lehet azt mondani, hogy hiszi a piszi, csak elég felesleges hisztinek tűnik az eddigiek fényében...
De majd jövőre állok elébe (már ha lesz még EU... :D).

Herr Géza 2016.09.12. 01:46:22

@geegee: Az a "vannak kivételek" pont másra vonatkozott.Próbálj meg a szolgáltató "agyával" gondolkozni: mit jelent a roaming? Pl. az én itteni E-Plus nevű szolgáltatóm SIM kártyáját M.o.-on a hajamra kenhetném, mert az E-Plusnak nincs ott hálózata. Azért, hogy én ezzel a kártyával otthon is tudjak telefonálni (és hívást fogadni), az E-Plus megegyezett a Telenorral (pontosabban még a Pannon GSM-mel), hogy engedje meg a telóm rácsatklakozását az ő hálózatára. Logikus (!) módon az ott kapott és indított hívásaimat a Telenor kezeli, azokat azonban az E-Plus felé kiszámlázza. Ez neki pluszmunka, mint ahogy a hálózatát sem ingyen engedi meg "idegennek" használni, ráadásul ahhoz sincs semmi köze, hogy én milyen percdíjjal szerződtem az E-Plus-szal. Na ezt a többletköltséget hivatott fedezni a roaming felár. Más kérdés, hogy ezt a lehetőséget kihasználta persze pl. a Vodafone, vagy a Telekom is, holott náluk egy kicsit egyszerűsítve "egy zsebbe" megy az egész. Az sem véletlen, hogy a Vodafone-nál az általam ismert cégek közül legelőször jelentek meg olyan tarifacsomagok (persze nem a legolcsóbbak), ahol már kb. két-három éve nincs felár a roamingra, azaz a telefonodat az egész EU-n belül ugyanazzal a tarifával tudod használni (holott nincs is jelen minden EU-s országban a cég).
Tudod, nekem 93-óta van mobilom (akkor a készülék, Motorola "csonti", maga 4000 DM volt, de akkor indult az új módi, hogy 12 (24?) hónapos hűségidő vállalásával megkaptad már (:D) 800-ért...) és élénken emlékszem még arra, amikor a német mobilt már az osztrák-német határon behajíthattam a kesztyűtartóba, mert onnantól halott volt a készülék. És mekkora csoda volt, amikor ugyanez a mobil már M.o.-on is működött, igaz akkor egy perc hazai telefonálásra a gatyádat is ráfizetted... Szóval "röpke" 22-23 év alatt eljutunk oda, hogy a mobilnak sem lesz országhatár...... :)))))))))))

pappito · http://pappito.com 2016.09.12. 04:56:46

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
"azért talán mindenki ismerős környezetben, a hazájában érzi magát a legjobban (tisztelet a kivételnek)"

ismerős környezet != haza

haza != Mo

ezért is írtad, hogy talán, gondolom.

pappito · http://pappito.com 2016.09.12. 05:00:27

@Buchhalter: "150 év alatt amíg itt voltak a törökök ,pont elég volt!"

a törökök un. vallási türelemmel dolgoztak, nem basztattak senkit azért, mert hitetlen gyaur volt

2016.09.12. 06:24:35

@gabors: Az alapján amit leírtál, az alapján te csak hiszed, hogy tudod. Persze számodra az is taqiyya, hogy mit jelent a taqiyya. Elég kényelmes „logika”.

Valamit félreértettel, én nem mondtam hol lakom. Persze nem titok. Olyan országnak vagyok állampolgára, ahol lehet mecseteket építeni, ahol senkit nem zavar, ha munkaidőben imádkozok, és a teljesítményemet sem ez alapján bírálják el. Ahol nem szokatlan az arab vagy indiai ruhát, esetleg szikh turbánt viselő ember. Ahol az emberek többsége nem ütközik meg azon, ha a boltban Mohamed nevű eladó szolgálja ki, vagy ha Ali a bankár intézi a pénzügyeit. Persze itt is van néha probléma, és itt is vannak populista politikusok, és olyanok is, akik rájuk szavaznak, de ettől függetlenül ez az ország fényévekkel élhetőbb, mint Magyarország. Az emberek mosolyognak egymásra, a hivatalok nem azt tekintik alapfeladatuknak, hogy lehúzzanak, hanem hogy segítsenek. Az anyagiakról már ne is beszéljünk. Az ország neve Amerikai Egyesült Államok.

Buchhalter 2016.09.12. 08:46:49

@pappito: szerintem néz utána a kortárs irodalmakban.Dehogynem basztaták!A keresztény területekre állandó rabló portya néhány halottal és az ugynevezett gyerek adó.A janicsárok keresztény gyerekekből lettek képezve.Eleinte brutál módszerekkel: 10-ből 6 nem érte meg a 3 éves kiképzés végét.Később ezen változtattak mikor már egyre több katonára volt szükségük.Szerintem elmentél Új.Zélandra és kurva okosnak gondolod magad az Európai történelemből és történésekből.Jó néhány megjegyzésedből ez lejött.

pappito · http://pappito.com 2016.09.12. 08:55:15

@Buchhalter: vegyél vissza az arcodból öcsi, mi köze van ennek újzélandhoz? tanulj meg rendesen írni, aztán okoskodj.

mi a fene van ezzel a bloggal, retardált faszfejek emailezgetnek meg frusztrált barmok kommentelnek???

nem jutott dinnyeföld? otthon éld ki a frusztrációidat

Herr Géza 2016.09.12. 10:16:25

@pappito: Csak nem, hogy kaptál mailt a favágó főokostól?? :))))))

pappito · http://pappito.com 2016.09.12. 11:08:39

@Herr Géza: de, nem tudom annak is mi baja van

2016.09.12. 12:18:47

@pappito:

Nekem ismerős környezet = haza
haza = Magyarország.

A "talán"-t pedig azért írtam, mert - megengedve azt, hogy vannak olyanok, akik nem úgy gondolják, ahogy én - azt gondolom, hogy a legtöbben azért úgy gondolják, ahogy én.

kardio1 2016.09.12. 13:08:39

@pappito: azért az, hogy nem kényszerítették a meghoditott népeket az atteresre, valószínűleg csak részben igaz, másrészt ha nem tették, nem valamiféle iszlám tolerancia és felvilagosultsag miatt nem tették, hanem gazdasági okokból, hiszen a nem mohamedánok plusz adót fizettek. Ahol kevésbé voltak erősek a keresztény gyökerek, lásd a bogumil Boszniát, át is tértek az iszlámra.

kardio1 2016.09.12. 13:10:57

@randomnotexists: valószínűleg további iszlámra hivatkozó merényletek (lsd Kalifornia) esetén, illetve, ha Trump nyer, ott is változni fog a helyzet.

2016.09.12. 14:24:41

@kardio1: Nos remélem ezek közül egyik sem történik meg. És természetesen nem csak a saját érdekemben mondom ezt.

Herr Géza 2016.09.12. 18:29:29

@pappito: Válaszolt is neked a Digger blogján... Logikus, nem? Tényleg retardált.

pappito · http://pappito.com 2016.09.12. 22:57:30

@Herr Géza: hát ezzel nem tudok mit kezdeni, nem az én problémám, nem vagyok gyógypedagógus, majd digger foglalkozik vele

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.09.15. 21:42:39

@Herr Géza:
Nekem csak olyan 96-tól volt telefon, igaz, nem nekem kellett megvenni és akkor már relatíve olcsó volt, legalább is a négyezer déemhez képest.De emléxem, hogy mennyire használhatatlan sz@r volt az egész rendszer, ha külföldre vitte valaki.Én meg sem próbáltam, még a kesztyűtartóig sem jutott a telefon... :D

Télleg egy röhej, hogy a hardveres rész viszonylag rövid idő alatt olcsó/használható lett, értem ezalatt, hogy szinte bárki, könnyen meg tudta venni az alaptelefonokat, de a szolgáltatás része még most is nehézkesen/drágán megy, ahogy te is írod.

A roaming összegére meg csak azt tudom mondani, hogy oké, persze, ha lett volna egy , mondjuk egy 20-30 % os felár az épp honoshoz képest, az még elfogadható lett volna; de a többszörös tarifák azért erősen elszállós kategória voltak/vannak.

"De majd jövőre állok elébe (már ha lesz még EU... :D)."

Oké, rendben, legyen ez a véxó; majd visszatérünk a dologra jövő nyár elején. :-)
Csak télleg legyen még EU... :-|

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.09.19. 11:54:25

Ha indulás előtt mondják, hogy 100 ezerrel megtoldják a nettómat, lehet, hogy maradok. Lehet, hogy csak 1-2 évig.

Így majd 8 évvel és 3 országgal indulás után egészen biztosan nem tudnak otthon megfizetni.

Ezért veszélyes, ha valaki elmegy: Úgy meglódul kint a fizetése, kinyílik a szeme, hogy már a kinti fizetéséért is vonakodva menne csak haza. Nyáron egy hetet dolgoztam a cégem budapesti irodájából: Nyilván a sokszáz emberből csak 10-el találkoztam, de az alapján nem mennék oda, az tuti.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása