oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. augusztus 12. 06:43,  Chicago – legenda és valóság 112 komment

2016. augusztus 12. 06:43 Határátkelő

Chicago – legenda és valóság

Ma ismét az Egyesült Államok felé vesszük az irányt, úticélunk az egyik legnagyobb város, Chicago, útikalauzunk pedig az a Bumber, akinek már két posztját is olvashattátok amerikai élményeiről. (A Minneapolisról szólót itt, a másodikat pedig itt olvashatjátok el. A képeket pedig ezúttal is köszönöm.)

Szívesen megosztanád nyaralásod történetét? Csináltál egy csomó jó képet, van egy-két jó sztorid, vagy egyszerűen csak jól érezted magad? Oszd meg velünk, küldd el a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_77.jpg

„Bár Amerika sok tekintetben kultúrsokkot okozott, a legnagyobb hatással mégsem a július 4., vagy a baseball, hanem egy pár napos kirándulás volt rám. A dolog teljes megértéséhez annyit mindenképpen érdemes tudni, hogy bár táborhelyünk, Minneapolis az elővárosokkal együtt nagyjából 3 milliós város, mégsem az a klasszikus, filmekből ismert amerikai metropolisz. Rengeteg a tó, a zöld terület és viszonylag kevés a felhőkarcoló.

Noha érkezésemkor meglehetősen lenyűgöző volt így is, mint gyorsan kiderült, Chicago teljesen más kategória. Talán nem túlzás, ha azt állítom, hogy az egész amerikai útból a legnagyobb sokkot ez a metropolisz okozta.

A harmadik legnagyobb

Chicagónak hivatalosan 2,7 millió lakosa van, de ha a teljes agglomerációt is beleszámítjuk, akkor ez a szám rögtön felugrik 10 millióra – az ez úgynevezett Chicagoland, és így a harmadik legnagyobb város az Egyesült Államokban.

Ezek az adatok persze semmit sem árulnak el abból, milyen hihetetlenül lenyűgöző helyről van szó. Nagyon ritkán fordult velem elő eddig életem folyamán, hogy valami olyan mértékben lenyűgözzön, mint ez az illinoisi nagyváros.

Mivel Minneapolis laza 7-8 órás autóútra van tőle, ezért elég későn érkeztünk meg, így csak az utazást követő reggelen mentünk be először. Már a belvárosba vezető út is döbbenetes volt, a felhőkarcolók tömegét meglátva az ember (azaz én) tátott szájjal ámuldozott.

De még ez is semmi volt ahhoz képest, amikor ott állsz az utcán. Tényleg olyan érzés volt, mintha rám omlott volna Amerika, hirtelen minden, amit az ember addig csak filmeken látott, valósággá lett.

Nehéz szavakkal leírni az érzést (talán a képek majd segítenek): egyszerűen lenyűgöző volt, és amit soha nem gondoltam volna, a felhőkarcolók ilyen mennyiségben, ennyire változatos formában és méretben egyszerűen… szépek. Esztétikai örömöt nyújtanak.

Ez egy meglehetősen furcsa érzés volt, mert Európából nézve egy felhőkarcoló az csak egy felhőkarcoló. Csakhogy amikor tucatjával tornyosulnak föléd, az egy teljesen más érzés, és ahelyett, hogy elnyomva éreznéd magad, valahogy erőt sugároz.

Na, ennyit az ömlengésről.

A Willis Tower

A napot hol máshol kezdtük volna, mint a Willis Towernél, ami 1973-mas átadásakor a világ legmagasabb épülete volt, és ami alighanem Sears Tower néven közismertebb. (Azért nem így hívják, mert a Sears névhasználati joga 2003-ban lejárt, majd pár évvel később a Willis Group kibérelte egy jelentős részét, és ezzel át is nevezték magát az épületet is.)

Az épület egyike Chicago legnagyobb turistalátványosságainak, állítólag évente több mint egymillió ember látogatja meg a 103. emeleten (az egész épület egyébként 108 emelet) kialakított Skydeck nevű kilátót. Hát az idei egymillióban mi is benne voltunk.

A Willis Tower esetében is kiderült, az amerikaiak nagyszerűen értenek a szórakoztatáshoz, a kiszolgáláshoz, és persze a minél több pénz bevasalásához, de mindezt úgy, hogy az emberben még sincs az az érzés, hogy megpróbálnák lehúzni.

Ami még érdekes volt, az a hihetetlen kultusz, ami a Ferris Bueller's Day Off (magyarul Meglógtam a Ferrarival) című 1986-os tinikomédiát övezi, gondolom a 30. évforduló miatt is. Minden lehet kapni a szereplők képével, a város tele volt utalásokkal, plakátokkal, pedig hát maga a film nem volt egy akkora durranás (gyorsan meg is néztük megint, ha már).

My kind of town

A zene persze mindenhol ott van, a blues kiirthatatlan Chicagóból, ami tulajdonképpen nagyon jól van így. Láttuk (sajnos csak egy pillantás erejéig) Buddy Guy klubját, a helyi Hard Rock Café gitárja is ott magasodott az egyik utcában, és általában véve is rengeteg helyen szólt a zene.

buddy_guy_barja.jpg

hard_rock_es_rainforest.jpg

A város a blues mellett a soul, a jazz és a gospel hagyományait is őrzi (olyan ingyenes kulturális programkiadványuk van, hogy az ember szeme könnybe lábad a változatoság láttán), de itt született meg a house, és meglehetősen erős a hip hop is. A nyolcvanas években a punk és az újhullám, a kilencvenesekben pedig az alternatív rock virágzott, szóval volt és van itt minden, ami kell.

Utánanéztem, a Wikipédia azt írja, hogy egy 2007-es felmérés szerint Chicago a harmadik nagyvárosi régió a zeneipar nagyságát tekintve és az amerikai nagyvárosok között a negyedik helyen áll a koncertek és előadások számát tekintve.

Ettünk, ittunk

Chicagóról szólva muszáj megemlíteni a legendás pizzát, ami akkora, hogy a legkisebb változat is bőven jóllakat egy felnőtt embert. A nyolcszemélyes verzió pedig szerintem egy kisebb magyar falunak elég lenne.

A pizza rendkívül vastag, és a feltéttel sem nagyon spórolnak, tehát aki nekiveselkedik egynek, jobb, ha felkészül. Mellé feltétlenül a helyi Old Style sört ajánlhatom, nem mintha olyan kiemelkedően jó lenne, de az ember igya azt, amit a helyiek, nem igaz? :)

Ha már itt tartunk, itt is rengeteg a sportbár, ahol ilyenkor nyáron ömlik a baseball minden mennyiségben, elugrani is nehéz lenne előle. De mint tudjuk, nem is kell.

Meglepően zöld

Chicago történelmének szerves részét képezi a maffia, amire persze szépen rá is erősítenek a különböző szervezett túrákkal, ahol mindent megtudhatunk, ami igaz, és valószínűleg elég sok mindent abból is, ami nem…

Erről sajnos lemaradtunk, minden nem fér bele egy pár napos kiruccanásba, ugyanakkor azt el kell mondanom, hogy a legendával ellentétben Chicago belvárosa tökéletesen biztonságos. Nyilván itt is vannak olyan részei a városnak, ahová az ember nem megy, hiszen igen gyakran szólnak lövöldözésekről a hírek, de ahol mi jártunk, ott nem kellett tartani semmitől. Ezt azért gondoltam, leírom.

Ami viszont némileg váratlan volt, az az elképesztő tisztaság, és a rendezett parkok sora. Egyrészt ugye ott a Michigan-tó, ami a világ ötödik legnagyobb tava, és aminek partján úgy érzi magát az ember, mintha tenger mellett lenne.

topart_sorrel.jpg

A tó mellé épület a belvárosi rész, nem akármilyen élmény, amikor futó, bringázó, sportoló, fürdőző (!) emberekkel találkozunk a felhőkarcolók aljában. A parkok ápoltak (a city területének 8,5 százaléka park), a fű körömollóval nyírva, szemét sehol.

A Millenium Park egyébként is lenyűgöző a maga játszótereivel, a szabadtéri koncertpódiumával.

park_koncert.jpg

Ha már Chicago, akkor nem hagyható ki a legendás szökőkút sem, és lévén a Rém rendes család nagy rajongója, természetesen oda is elzarándokoltunk.

Ha még van rá igény, szívesen írok további élményekről is, akadt belőlük bőven! :)"

HÍRMONDÓ

A németek fizetnek, a magyarok élvezik

Még mindig Németország a közös európai uniós költségvetés első számú nettó befizetője. A rendszer legnagyobb haszonélvezője Lengyelország, de Magyarország sem panaszkodhat, ott van az élvonalban. Hogy pontosan mennyi is az annyi, azt ide kattintva tudhatod meg.

Sajátos lépésre készülnek a németek

Érdekes ötlettel próbálnák meg a németek ösztönözni a gyerektartásdíj fizetésével elmaradó elvált apákat. Ha a szociáldemokrata párt elképzelése átmegy a törvényhozáson, akkor a rendszeresen elmaradóknak akár a jogosítványát is bevonhatják. Az indoklást és az alkancellár személyes vallomását itt olvashatod el.

Ahol 3500 forint egy tojás

Sok jó hír mostanában nem érkezik Venezueláról, a latin-amerikai ország elképesztő ütemben sodródik a teljes összeomlás felé. A számokat elnézve tulajdonképpen az a csoda, hogy az emberek hogyan tudnak egyáltalán megélni ott, ahol 3500 forint egy tojás és 84 ezer forint egy kiló tészta. További sokkoló számokat itt találsz.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok Chicago

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3810262236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.08.12. 06:52:36

Na végre valami más.

SzZoole 2016.08.12. 07:27:04

Al Bundy az örök:)

firg_firg 2016.08.12. 07:37:07

Mar megint travelblog. Nincsenek mar klasszik kivandorlos posztok? Ennyire erdektelen mar a tema vagy csokken a kivandorlok szama? Hallod Viktor, orujje!

Határátkelő 2016.08.12. 07:54:15

@firg_firg: Az előző 10 posztból ez a harmadik ilyen. Szerintem ez nyáron nem olyan váratlan. :)

SzZoole 2016.08.12. 08:11:21

@Határátkelő: most mar bevalhatnad,hogy haldoklik a blog!
Innen-onnan Smithezel(plagizalsz) hogy legyen töltelék anyag:)))
Csak vicc volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.12. 08:30:12

Amúgy egy nagyon jól megírt poszt, bár a vége egy kicsit elharapott.
Írjál még mert szívesen olvassuk.

Golf2 2016.08.12. 08:33:27

@diggerdriver: "szívesen olvassuk" Hányan vagy?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.12. 08:34:31

@Zoole[uk]:
Épp múltkor a HA szerkesztőbizottsági ülésen került szóba hogy fel kéne tenni posztként Nils Holgersson Csodálatos Utazását, hiszen az is egy klasszikus kivándorlási történet.
A János Vitézen még gondolkodunk.
:))))))))))))))

Határátkelő 2016.08.12. 09:01:56

@Zoole[uk]: Kedden lesz pont 5 éve, hogy haldoklik. :)

2016.08.12. 10:08:05

@firg_firg: A kivándorlók v. esetleg jövőbeni kivándorlók csakis Orbán miatt mennek el. Nem amiatt, hogy szarok a fizetések, mindent szétlopnak, jövőkép 0, és így tovább.... :)

Ginix 2016.08.12. 10:51:05

jók ezek az élménybeszámolók. vicces, h mindenkinek megvan az a pár hely, ahova nem menne, akkor sem, ha a legjobb posztot írják róla, engem az usa nem vonz kicsit sem. soha ne mondd, h soha, de vhogy a vonz taszít serpenyőkből a mérlegen még mindig a taszít a nehezebb, de ez csak személyes stikk, van egy rakat hely, amit szívesen látnék, ha biztosra venném, h el tudom kerülni a nem szimpi dolgokat.

ovis koromban meg voltam győződve róla, h a felhőkarcolók, azok azok a fajta repülők, amik húzzák maguk után a kondenzcsíkot. sokkal logikusabb, mint az épület, tisztára lehervadtam, mikor megtudtam az igazságot:)

jewel79bp 2016.08.12. 11:30:05

Nekem tetszett a poszt, de még mindig nem
értem, a felhőkarcolókon kívül mit érdemes konkrétan megnézni? ;) úgy értem, egyszer felmész a kilátóba, fénykéezel. Este beülsz pozzát enni, megnézel egy koncertet. Másnap sétálsz a parkban, megnézed a szökőkutat. És azután? ;) Ezt csak azért kérdem, mert nekem vannak ilyen városok, ahová azért sem mentem el soha, mert el nem tudom képzelni, hogy 1-2 napnál többet mit lehet ott csinálni...

Herr Géza 2016.08.12. 11:52:35

@Ginix: :D Ez a felhőkarcolós "gyerekszáj" óriási.... Thanx.
Azóta meg már gondolom tudod azt is, hogy a kondenzcsíkos repülők az Air Chemtrail gépei, így minden a helyére került... :D

2016.08.12. 12:13:22

Jo kis poszt volt ez, koszonjuk szepen.

@jewel79bp: Azt meg szabad kerdezni, hogy ez miert nem eleg? :D Ha csak ennyit lehet csinalni? Ugy ertem, ha en utazok, akkor tobbnyire szabadsagon vagyok, vagyis nem az a lenyeg, hogy rengetegmindent csinaljak, vagy igen? :D Ertem, hogy az idot erdemes minel tartalmasabban eltolteni, de az nem eleg, hogy csak setalsz az utcakon es igyekszel minel tobbet belelegezni az adott hely hangulatabol? Ez nem szamon keres amugy, ne erts felre, hanem csak elgondolkodtam, en siman el tudok tolteni napokat ilyennel. :)

jewel79bp 2016.08.12. 12:20:19

@mojyo: persze, értem. Csak mondjuk ha van lehetőségem Európából elmenni vakációzni Amerikába, akkor olyan helyet választok, ahol tényleg sokmindent lehet csinálni. Van mondjuk 1-2 hét szabadságom, kell egy úticélt választani. És akkor azért kötök ki más helyen, mert máshol van ezer látnivaló. Vagy elmegyek túrázni vslamelyik nemzeti parkba. Valahogy nekem Chicago nem annak a városnak tűnik, ahová kifejezetten érdemes repjegyet venni... Amúgy meg vicces, Louisiana és Maine a kedvenceim, arra is mondhatja valaki, hogy na de ott mit lehet csinálni :) :) Nem adom még fel, egyszer hátha véletlen eljutok Chicagoba is és akkor jól meglepődök majd ;)

2016.08.12. 12:26:40

@jewel79bp: Hat ez igy ertheto, igen. :)

macamuca [IHUN] 2016.08.12. 12:42:29

@jewel79bp:
Végső soron minden helyen ez van: épített és/vagy természeti környezet, melyet végig lehet járni, meg lehet nézni. Hogy aztán kinek miféle építmény/táj ragadja meg a figyelmét...
Tevőleges program ugyanígy: van, akit az aktív semmittevés kapcsol ki, és van, aki kikapcsolódásként is pörög (aztán nem győzi kipihenni a szabiját :D ) . Ez (szerintem) részben személyiség kérdése, de egy ponton túl életkor (=kondíció) kérdése is. Én mindkét variációt élvezem (illetve mind4-et :D , épület vagy táj x lustálkodás vagy pörgés), szóval szerencsés típus vagyok, azt hiszem :)

macamuca [IHUN] 2016.08.12. 12:46:03

@Határátkelő:
Komment-eltűnés/csonkolódás-ügyileg mik a hírek?
(Lőrincze L.+Grétsy L. lemondóan legyintenek, tudom :DDD )

P.Elliot 2016.08.12. 12:49:08

@jewel79bp:

www.timeout.com/chicago/things-to-do/chicago-attractions-the-25-best-sights-and-attractions-in-chicago

Csak egy kis izelito de van am rengeteg mas is. Baratnom lanya 2 hetre ment oda vakaciozni es utana mar csak azert jott haza hogy osszepakolja a cuccat es soha tobbet ne akarjon mashol elni csak ott. Eloszor valami karitativ szervezetnel dolgozott mint ingyen munkas valami ovodaban amiert zsebpenzt kapott es teljes ellatast, szobat, egy maganak valo lany volt egyebkent, a mai napig nem tudjuk hogy hogy futott bele ebbe a szervezetbe vakacioja soran, a sok kulfoldi es belfoldi segito kinyitotta a szemet a vilagra, ott elt 2 evet koztuk, kozben felfedezte a varost, megismerkedett egy zenesszel/ nagyon szep lany volt de ezt nem hitte el senkinek, maganak sem, vegul ez a fiatal ember raebresztette hogy lehetseges hogy igy van es nem ugy ahogy a sajat on leertekelo szemelye gondolja/, ferjhezment hozza, lakast vettek es mar vagy 6 eve boldog hazasok.
Azt mondja hogy soha sehol nem akarna elni csak Chicagoban, ott azonnal otthon erezte magat az elso perctol.

Jo poszt csak rovid, a felhokarcolok arnyekaban nekem is hasonlo erzesem van mindig. almelkodo, lelket emelo, vidam boldog erzes...
Ja, a chicagoi pizzat utalom. Vastag, kenyerszeru, az igazi pizza az a New Yorki, azon belul is a Brooklyni vekony talpu, jol megsutott, csoda...

Határátkelő 2016.08.12. 13:05:57

@macamuca [IHUN]: Nem válaszoltak semmit. :( Majd rákérdezek megint.

Ginix 2016.08.12. 13:17:02

@Herr Géza: szívesen:)

persze, mindig érzem a bódulatot, mikor elhúznak felettem. ha te nem, akkor tuti velük vagy és van ellenszered;)

Shanarey 2016.08.12. 13:32:28

Na igen Al Bundy és a szökőkút :-)

Na akkor a poszt szerzőjét ezúton kinevezem. A titulusa mától: Felhőkarcolóügyi miniszter.

:-)

@macamuca [IHUN]:

Én a blog.hu-t verbálszexeltem meg a beloggolás mizéria miatt, s úgy néz ki megoldották.

Nekem az volt a gondom hogy ha éppen úton voltam akkor telefonról avagy tabletről nem ment a beloggolás, sőt néha még a számítógépen sem fogadta el a megfelelő adatokat.

nyuszigonosz 2016.08.12. 14:20:45

Tetszik a poszt, meg a sok sok kép is!

Sajnos a Sinatra videó nem nézhetö. :-(

De ez legyen a legnagyobb bajom. :-)

Határátkelő 2016.08.12. 14:31:13

@firg_firg: Én ezt másként látom, de erről majd kedden szeretnék kicsit bővebben. Egyébként pedig várom az ötleteket, hogy miként változzon a blog például szerinted.

2016.08.12. 14:33:41

@firg_firg: Elnézést. Azt hittem, hogy nem kell annyira utálni Orbánt, mert nem ő tehet mindenről. :D

2016.08.12. 14:34:40

@Határátkelő: "Egyébként pedig várom az ötleteket, hogy miként változzon a blog például szerinted."

Azzal már elkéstél. Nem kellett volna cenzúrázni. Moderálni viszont igen.

London2009 2016.08.12. 14:46:49

@firg_firg: @Határátkelő: nekem ami a furcsa, hogy hova tuntek a kommentelok? Tobb szaz komment volt regebben, most meg semmi. Bar lehet, hogy ez csak nyaron van igy, amikor mindenki nyaral.

Pernilla 2016.08.12. 15:03:05

@London2009: szerintem ennek semmi köze a nyárhoz. A régi törzskommentelők nagy része szimplán megunta a blogot. Az indexre meg általában csak másnap kerül ki a cikk, és ráadásul csak előmoderáció után kerülnek be az új kommentek, szóval a beszélgetésbe nem nagyon kapcsolódik be senki új. A 100+ kommentszámot az utóbbi időben úgy érik el a posztok, ha másnap beengedik az átlag egybites blog.hu-s kommentelők beböfögéseit.

Néha azért előfordulnak még aznap nagy kommentszámú posztok, ehhez mondjuk legalább egy Digger-féle erősen provokatív poszt kell :)

London2009 2016.08.12. 15:11:25

@Pernilla: mi ez az elomoderacio? Elo vagyok moderalva en is? haha. Mindenesetre nem olyan nagy gond ez. Elkepeszto milyen szinvonalu kommentek jelennek meg bizonyos blogokon. Itt azert a kommentek szinvonvalaval szerintem meg szinte sosem volt gond. Bar lehet, hogy a memoriam sem a regi mar! :D
Valoszinuleg a nagyobb kommentszam meg a birka es hintazo korszakbol szarmazott. No azokat az idoket sem sirom vissza. Jo ez igy!

2016.08.12. 15:14:15

@London2009: Az is volt. De csak a cenzúra behozása után. Mindenesetre a blog haldoklik, jobb lenne, ha már mindenki abbahagyná az itteni jelenlétet, és átfáradnának máshová... :D

firg_firg 2016.08.12. 15:15:02

@London2009: pont erre gondolok en is, ket eve a napi 200-300 komment siman megvolt, a tenyleges latogatottsagot nem latom.

Pernilla 2016.08.12. 15:15:20

@London2009: nem, mert te törzskommentelőnek számítasz. Már jó régen be lett ez vezetve, akkor jelentkezni kellett annak, aki szeretett volna az előmoderáció nélküli whitelistre kerülni.
Vagy pedig ha HÁ látta, hogy valaki normális kommenteket ír, akkor önkényesen feltette a whitelistre (te lehet, hogy így kerültél be, ha nem tudtál az előmoderációról).

2016.08.12. 15:18:03

@firg_firg: Ne legyél ennyire goromba, nem bírom én ezt elviselni. Én itt leszek a végsőkig, amíg be nem zár a bazár.

Amúgy jó lesz, ha mindenki figyel arra, hogy mit ír, mert monitorozva vannak a hozzászólások. Csak szépen, ha kérhetem. Csak a szokásos lötyögés, semmilyen Mo. kritika, nyugati mesék terjesztése, satöbbi. :)

2016.08.12. 15:18:35

@firg_firg: A süllyedés első jelei...

Határátkelő 2016.08.12. 15:21:14

@Pernilla: @London2009: Pont ezt akartam egyébként írni én is. Ennyi év után pontosan tudja az ember, milyen posztokra "ugrik" a nép, de most azzal jobb lenne, ha lenne minden héten egy "szemét kormány vs hazaáruló határákelők" poszt? Szerintem nem.

Valóban, volt egy időszak, amikor volt naponta 3-400 komment, de ennek igen jelentős százaléka egy-két ember körül forgott, akik provokálták a népet, amire pár ember mindig ráugrott és ment a balhé. Akkor állandóan azért ment a panasz, hogy ennek semmi értelme. Most kiesett az a 100-150 komment, viszont normális a hangulat, veszekedni meg lehet máshol.

Persze, én is örülnék, ha egyre többen és többen beszélgetnénk itt normálisan, és vannak is ötleteim (majd kedden, ugye... :) ), de szeretném azt hinni, hogy ennyi idő után ennek a blognak már nem az az elsődleges értelme és célja, hogy 80-100 vagy 400 komment van.

Egyébként nekem is hiányoznak törzskommentelők, az értelmesen megfogalmazott ellenvélemények is, de azért ez is csak egy olyan hely, mint mindegyik: emberek jönnek, mennek. :)

2016.08.12. 15:27:13

@Határátkelő: "de most azzal jobb lenne, ha lenne minden héten egy "szemét kormány vs hazaáruló határákelők" poszt? Szerintem nem."

Szerintem olyan téren jobb volt, hogy lehetett sokat röhögni. Az alaphangulat mindig remek volt, forrt a levegő. Feszültség a köbön. Én imádtam. Kár, hogy napi 400 hsz. már követhetetlen.

SzZoole 2016.08.12. 15:41:23

@Határátkelő: "Egyébként nekem is hiányoznak törzskommentelők, "

SZABADSÁGOT HINTÁNAK!!!
Meg Maxnak is!!!

London2009 2016.08.12. 15:45:42

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: @Határátkelő: Jo ez igy! Nekem egyaltalan nem hianyoznak azok a hosszu, ertelmetlen kommentek es az egymas gyozkodese. A kommentelok pedig valoban jonnek, mennek. Kovermadas is ugye nem olyan regen visszatert. Biztos lesz meg ilyen, hogy valaki evekre eltunik, aztan elokerul.
Mindenesetre en, London2009, maradok! Mig blog marad a blog! Ki sem lehetne robbantani innen. Ez a reggeli rutinom resze.

@Pernilla: fuha. Akkor mostantol jobban osszekapom magam. Micsoda titulus! Torzskommentelo! Wow! :D

London2009 2016.08.12. 15:49:05

@Határátkelő: kitalaltam valamit!
Az ot eves jubileum alkalmabol fel kellene melyen tisztelt Hataratkelonek fednie magat! Megerdemeljuk!! Legalabb azt jo lenne tudni, hogy lany vagy fiu az illeto. Sokaig azt gondoltam, hogy fiu. De mostanaban inkabb hajlok a lany fele! No? Akkor kedden megtudjuk? Hermofrodita is lehetsz! Mi szeretunk! :D

London2009 2016.08.12. 15:49:47

@Zoole[uk]: :DDDDD
Nem! Hatarozottan tiltakozom!

2016.08.12. 15:57:14

@Zoole[uk]: Maxnak nem kell amúgy, ő nincsen innen kitiltva.

puhacica 2016.08.12. 16:01:38

@London2009: ugyan, nincs itt semmifele titok! a "fonok" egy libsibolsi hazaarulo ujsagiro (no), a "szerkesztoseg" oszlopos tagja digger es felesege, a "lektor" pedig babette, aki mostanaban azert nincs jelen, mert szulesi szabadsagon van. ambar neha itt van, csak alneven. hat ennyi a tortenet. egyszeru, mint a pofon.

Pernilla 2016.08.12. 16:04:11

@London2009: nem tudom, szerintem a régi törzskommentelőknek nincs nagyon mire visszajönnie. Amikor mostanában délután is csak 30-40 komment van a legtöbb poszt alatt, és még abban se alakul ki semmi beszélgetés, az elég lelombozó.

Nem mondom, hogy a moderáció előtti időkben minden mennyire jó volt, de szerintem halál unalmas lett az átlag kommentfolyamat. Ez van. Én az elejétől fogva a kommentekben kialakult beszélgetések miatt olvastam a blogot, átlag heti 1-2x volt olyan poszt, amit a kommentek nélkül is olvasásra érdemesnek tartottam.

2016.08.12. 16:05:17

@Határátkelő: Szerintem is jo igy, csak arra kell vigyazni, hogy ez az amugy uditoen normalis hangvetel ne forduljon at ilyen aporodott belterjes klubszagba, hogy mi itt mind ismerjuk egymast am a valosagban is, es kivulallok csak felig ertik a kommenteket, es at kell gorgetni a "Te mar csak ilyen vagy Jocikam, nalatok amugy is igy megy ez mar miota", meg ilyen "hej Mariska, nem mondtad, hogy akcios a pacal a Wagnerstrasse sarkanal levo piacon, tegnap, vettem harom kiloval, ezt neked is mondom, Juliska, hogy te is tudjad, este hivlak, puszi!" es hasonlok kozott. :D

Pernilla 2016.08.12. 16:08:02

@mojyo: ezzel teljesen egyetértek. A kérdés az, hogy enélkül kialakulna-e normális beszélgetés, vagy pedig még 15 komment se lenne egy nap (főleg hétvégén).

London2009 2016.08.12. 16:13:50

@Pernilla: Mirjam2-vel mi van? Ot reg lattam. O is eltunt?

Pernilla 2016.08.12. 16:16:42

@London2009: a Brexitet követő viták után úgy döntött, hogy nem ír többet ide, őt se várd vissza.

2016.08.12. 16:31:19

@Pernilla: Pontosan. Jól látod. Ami miatt érdekes volt a blog, pont az veszett ki belőle.

London2009 2016.08.12. 16:41:30

@Pernilla: ja, nem varom en ot vissza, sosem ertettem vele egyet. Csak azt elveztem, hogy o igazan szerette Angliat, meg elegge otthon is volt a dolgokban.

London2009 2016.08.12. 16:45:48

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Az az micsoda? Hogy birka meg hinta okadta a hulyesegeket ki magabol es mindenki raugrott? Nekem ez nem hianyzik egy percig sem.
Eszembe jutott kulonben egy csomo nez, akiket ezer eve nem lattam itt. Nem hiszem, hogy ennek lenne valami kulonosebb oka. Meguntak es kesz.
Igazabol nekem sem kellene valoszinuleg mar itt lenne, mivel mar abszolut nem erdekelnek a mo-i esemenyek, tavolinak erzem a hataratkeles/beilleszkedes problemajat stb. Leginkabb igazi hataratkelos posztok erdekelnenek, de abbol meg mar ugye egyre kevesebb van.

2016.08.12. 17:06:38

@London2009: Nem. Én arra gondoltam, amikor itt volt tucano, bandirepublic, Kövérmadár, Turchi, meg még rengetegen, akik érdekeseket írtak mindig, és élmény volt olvasni őket. De eltűntek, a blog meg teljesen belterjessé vált. Hát ez van, ezt kell szeretni.

2016.08.12. 17:07:47

@London2009: Amúgy a régi HÁ (még a postr-es platformon) még inkább közösségi volt, mint az új, mint amikor elindult. Ha azt sikerülne valahogy visszahozni, az remek lenne. De erre nem látok sok esélyt jelenleg.

London2009 2016.08.12. 17:20:21

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: van azert most is sok torzskommentelo, meg neha ujak is beirogatnak. Kovermadarat nagyon szerettem. Ot furcsallom a mai napig, hogy egyszeruen csak eltunt es annyit sem mondott, hogy fapapucs! Hahaa! Ez mar ezer eve jutott az eszembe! Fapacsker! :D

Pernilla 2016.08.12. 17:40:39

@London2009: sokan vannak, akik nem csak erről a blogról tűntek el, hanem láthatóan befejezték/masszívan lecsökkentették az internetes aktivitásukat, pl. még a saját blogjukra sem írnak (pont Kövérmadár is ilyen, amit én is nagyon sajnálok).
A csapat másik része meg ahogy írtam már, megunta, és inkább más blogokra írogat.

fhdgy 2016.08.12. 17:46:07

Ha emlékeim nem csalnak, akkor én már 2014 nyarán arról elmélkedtem itt, hogy kifulladni látszik a blog. Aztán jött a "Magyarország és én" sorozat, az újra életet vitt a blogba. A " Magarország 2.00"-al kapcsolatban pesszimista voltam, szerintem nem is hozta az elvárásokat.

Szerintem megint kellene valami tematika, ami feldobná a dolgot. Én a tél végén javasoltam, hogy legyen egy "Én és az ország, ahol élek", a "Magyaroszág és én" mintájára, csak fordított alapállásból indulva. Akkor HÁ azt írta, hogy már ő is gondolt rá, lesz is, aztán azóta sem látok ráutaló jeleket.

Persze, azóta is voltak jó posztok, de nem igazán illettek a blog tematikájába. Nekem a nyaralásos dolgok sem jöttek be, mert inkább lettek volna egy "Hurrá, nyaralunk" blogba. Az, hogy kinek, hol jön be egy nyaralás és miért, nem igazán olyan téma, amiről érdemben lehetne társalogni.

Shanarey 2016.08.12. 17:48:45

@Zoole[uk]:

Hinta már több mint egy éve szabadságon van, most már ideje lenne dolgoznia is.

Shanarey 2016.08.12. 17:50:13

@puhacica:

Na igen ahogy azt az igen egyszerű népek, jeles favágója megálmodta.

2016.08.12. 17:56:20

@Shanarey: Ha közte és Hinta között kellene választanom, nehéz döntés elé állítanál... :))))

2016.08.12. 17:58:35

@London2009: Ez össze sem hasonlítható a régivel, v. az előddel. Ez nem kritika, nem fogok meghalni emiatt, csak mondom.

@Pernilla: Mindenki belefásult a nyugati mesék hazugságaiba. :(

SzZoole 2016.08.12. 18:19:00

@London2009: hehehe,en mar regen tudom,hogy ki

Shanarey 2016.08.12. 18:21:02

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

" Mindenki belefásult a nyugati mesék hazugságaiba. :( "

Szóval ezért nem lépsz le te is

2016.08.12. 18:29:49

@Shanarey: Hinta meg Quercus meggyőzőtt, hogy nekem itthon a helyem. Itthon kell tennem a jobb jövőért. Nem mindenki ülhet bele a készbe, mint TI...

Shanarey 2016.08.12. 18:34:15

Na jelentkezett nálam valaki, és sikeresen hozta azt a blogján is olvasható (ha épp nincs törölve) szintet. A kis buta azt hiszi ez az amivel engem fel lehet húzni.

Sebaj ha neki ettől áll fel.
:-))))))))))))))))))))

Shanarey 2016.08.12. 18:39:47

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Na igen az egyik azért agitál mert azt hiszi pont olyan vesztes tipus vagy mint ő, a másiknak pedig savanyú a szőlő. Ha maradni akarsz sok sikert hozzá. S ha elfogadsz egy jó tanácsot, ne nézz M1, M2, Duna TV és Duna world híradókat.

2016.08.12. 18:44:05

@Shanarey: M1 a kedvenc TV csatornám. A picsába.

:DDD

2016.08.12. 18:45:16

@Shanarey: Ő sosem olvassa ezt a blogot. Megmondta már ezerszer. Na várjál csak, kapni fogsz majd még ezért a húzásodért... xD :D

2016.08.12. 18:57:50

@Shanarey: Ha Mo.-n élsz, hinned kell bennük. Ugyanis reggeltől estig ezzel etetnek. :D

Csodabogár 2016.08.12. 19:02:39

@Ginix: USA engem se vonzott soha. Azért elmentem, mert a férjemet érdekelte és egyszer ugyis látni kell. Azóta voltam jó párszor, hosszabb ideig is, de megszeretni nem tudtam soha. Kultúrát nem ott kell keresni, hanem első sorban Europában, aztán Ázsiában. SZERINTEM! még mielőtt a fejemet veszik az Amerika csodálók.

Csodabogár 2016.08.12. 19:11:23

@P.Elliot: Ezel az erővel mehetett volna bárhová. Felhőkarcolók az USA valamennyi nagyvárosában vannak. A szerelem meg bárhol rátalálhat az ember lányára.:-)
Ha valamiért kötelező lenne Amerikába élnem, csak Manhattanba mennék, persze a Central park szélére. De hiába jártam ott, a milliomos nagy szerelem nem talált ott meg.:-)

P.Elliot 2016.08.12. 19:59:40

@Csodabogár: Dehogy, dehogy,.. rengeteg helyen jart mar, gyerekkoraban a csaladdal aztan 18 eves koratol egyedul vagy a fiu testverevel, nagy maszkalosok mind a ketten.
Ezt mindenki maga erzi hogy mi es hol tetszik neki, emlekszem hogy amikor eloszor voltam Charlotte, / North Carolina/-ben, az elso fel ora utan azt mondtam hogy ez az a varos ahol elni szeretnek, azota sem tudok elmenni mellette ha arrafele jarunk ugy hogy be ne menjek. Nagyon ritkan hagyom ki az alkalmat. Azt nem lehet megmagyarazni senkinek hogy miert tetszik valami, az belulrol jon, baratnom lanya megtalalta azt a helyet ahol elni akar. Most is sokat utaznak mert a zenesznek mennie kell ha oda szolitja a meghivas de mindig visszaternek, a pasas sem a varosban szuletett, valami nem tul kozeli farmon egy akkora csaladban hogy ha osszejonnek Halaadas napra akkor kozel 200 rokonnak kell teriteni...

macamuca [IHUN] 2016.08.12. 21:26:19

@puhacica:
Kűggyé' a cuccosbull nekem is, lécci!
:))))))))))

SzZoole 2016.08.12. 21:37:20

@macamuca [IHUN]: minek az neked,igy is kisregenyt irsz:)))

macamuca [IHUN] 2016.08.12. 21:55:52

@Zoole[uk]:
Hát látod, hogy pont nem!
Elvonási tünetek, vagy mifene...
:)))

SzZoole 2016.08.12. 21:59:58

@macamuca [IHUN]: szoval most tiszta vagy es azert irsz par soros kommenteket:)
Es mivel cuccolsz amikor fosod a szot?:)))

macamuca [IHUN] 2016.08.12. 22:07:46

@Zoole[uk]:
Ha emlékeznék, gondolod, hogy itt kunyiznék????
:DDDD

SzZoole 2016.08.12. 22:13:41

@macamuca [IHUN]: te mucuska nem kellene annyi szkácsot inni:)))

macamuca [IHUN] 2016.08.12. 22:24:58

@Zoole[uk]:
Annyit??
Mennyit???
Ja, többet!!!!!!!
:DDDD

macamuca [IHUN] 2016.08.12. 23:16:46

@puhacica:
Nah, má' megint RábaSzot üdülőben nyaralok...
:P
:DD

puhacica 2016.08.12. 23:20:49

@macamuca [IHUN]: na azert latom, valahonnan csak kerult valami jofele :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.08.13. 01:29:42

@jewel79bp: Amerika olyan hatalmas, es annyira valtozatos, hogy sokszor 1-2 het szabadsag kell a felfedezesere :) szerintem minden allamnak, es varosnak megvan a maga kulon atmoszferaja, es eppen ezert nagyon erdekes mindegyik...

blackhairlady 2016.08.13. 03:03:10

@diggerdriver: erosen tamogatom Mr. Holgerson posztjait, a legjobb utazasi blogja neki van. Na jo, Mr. Willy Fog erosen ott van holtversenyben :)))

blackhairlady 2016.08.13. 03:19:57

@firg_firg: akkor volt sokszaz komment amikor veszekedes volt.

adg 2016.08.13. 03:36:18

Azert ha kicsit visszanezzuk az utobbi nem is rovid idoszak posztjait, akkor en ezeket latom:
- ez a mai nem volt rossz, bar a masodik fele hianyzott, csak ugy abbamaradt.
- volt par delamerikas iras, a mocsaras volt a kedvencem, az egesz marha jo volt.
- volt meg egy-ket jobb iras
- nehany kirandulas, ami meg a jobbaknak szamit
- volt egy csomo marhasag, ertelmetlen omlengesek a semmirol, regenyhosszusagu irasok a metrojegyrol, meg a kukas fizeteserol, olyan terjedelemben, hogy meg atporgetni is hosszu
- felrevezeto es hazug statisztikai okorsegek, oriasi vegkovetkeztetesek levezetve az eleve fals kiindulasbol, pl a rasszizmusos idiota poszt.
- es legutobb mar egy tobb eves cikk utankozlese is volt.

Ellenben pl egyetlen rendes hataratkelessel foglalkozo irasra nem emlekszem.

Szoval akkor mi is lenne az, ami itt tartja az embereket? Teljesen termeszetes, hogy megunjak. Amugy is megunnak, ha olyan lenne, mint par eve. Megunnak, mert valtozik az emberek elete, egyre inkabb az uj helyuk fele orientalodnak, egy ido utan nyilvan talalnak mas elfoglaltsagot, ez termeszetes.
Akik megismerik egymast, azok tartjak a kapcsolatot mashogy, ujak nem tudnak jonni, mert az elomoderacio megoli a beszelgetest. Ugy nem lehet valakivel beszelgetni, hogy neha orakat kell varni a komment beengedesere. Szoval marad az a 10-15 ember, akik mar eleg jol ismerik egymast, sokan szemelyesen is, es kb enny, meg a cimlap utan idetalalo barmoki. Ez mar regen nem az, ami volt. Ez egy szuk barati kor, ami vegulis nem baj, csak mas.
Most van ez a barati kor, kb azonos nezet mindenrol, kulsosok - ahogy momdtam - nem tudnak belerulni, es ennyi. A posztok ma mar jobbara indifferensek, igazabol senkit nem is erdekelnek, kiveve, ha a barati korbol irja valaki, vagy egy tenyleg jo poszt jelenik meg nagy ritkan, esetleg valami fajdalmasan szar. Vagy politika.
De nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy ha poszt helyett csak a datum jelenne meg minden nap, akkor is kb ugyanigy zajlana minden. Ugyanigy mennenek a kommentek is szinte. Kb ugyanaz, mint a fbon egy akarmelyik magyarok akarhol csoport.

Na mindegy, en igy latom, lehet, hogy rosszul, es minden a legnagyobb rendben, es irdatlanul porog es csodas minden. Nem tudom.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.08.13. 03:36:32

Visszaterve a posztra es a kommentekre: kicsit meg kell vedenem Amerikat, ami a "kulturat" illeti :) Mi, europaiak kicsit kultur sznobok vagyunk, valljuk be :) De nezzuk perspektivaban a dolgot! EU-nak volt tobb, mint jo 1000 eve, hogy prezentalja azt a kulturat, amivel most buszkelkedik. Amerikanak pedig kb. 250 eve...Masik kerdes, mit ertunk kultura alatt? A muzeumok szamat? Az egy fore eso kulturalis esemenyeket? Az irodalmi/muveszeti alkotasok szamat? az alkotok szamat? Megint csak aranyaiban kell gondolkodni...
Muzeumok es kulturalis esemenyek tekinteteben szerintem Amerika nincs lemaradva Eu-tol...Chicago-ra googlizva ez az eredmeny:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_museums_and_cultural_institutions_in_Chicago azert ez nem rossz...Szoval ne becsuljuk le Amerikat kulturalis teren (sem) :)

blackhairlady 2016.08.13. 03:49:50

@Határátkelő: csak nehogy atmenjen veszekedesbe ez az evfordulo is mint a tavalyi :))

blackhairlady 2016.08.13. 03:57:04

@Zsuzsi65: nem beszelve a szinhazakrol, komoly es mas zenerol. Van itt latnivalo kerem, csak meg kell talalni. Persze itt elve sokkal egyszerubb mint amikor csak idelatogat az ember es van 2 hete.

adg 2016.08.13. 04:22:12

@Zsuzsi65: @blackhairlady: ugyan mar. Amerika maga a kulturalis sivatag, lassatok be ti is, hogy mekdonaldszon es lovoldozesen kivul semmi nincs ott. Eleg csak NY-ra, vagy akar Chicagora gondolni, a deli allamokra, stb. Egyiket sem jegyzik a kilturalis eletben sehol, ilyen falusi shedekben ugralnak majmok modjara, mint a ny metropolitan meg hasonlo szanalmas kulturhazak, es ezt nevezik kulturanak. Sultkrumplizabalók.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.08.13. 05:51:48

@adg: haha, bizony :)) En is akartam emliteni a Metropolitan-t, meg a Carnegie Hall-t, lemaradt :))

Taxomükke (UK) 2016.08.13. 07:42:23

@adg: Nem biztos, hogy nincs igazam, ha azt allitom, nem lehetetlen, hogy nem tevedsz...

Ginix 2016.08.13. 10:39:52

@adg: nyilván nem arról van szó, h nincs semmi, ami érdekelne, csak más helyeken több van. ha egy nap ott ébrednék tutira találnék kismillió dolgot, amit megnéznék, de magamtól nem vonz annyira. főleg, h legtöbbször mindenki a városokat említi, amik egyáltalán nem érdekelnek, egyedül new orleans az, amit kifejezetten szívesen megnéznék. a természetet, na azt nagyon! vagy ha találnék vmi usa specifikus szívszerelmet, mint egy jóbarátom; ő pl 9 és fél hét alatt (a stílszerűség kedvéért) beutazta az ország nagy részét és megnézte nagy klasszikusok eredeti forgatási helyszíneit (marha érdekes volt követni fb-n).

adg 2016.08.13. 10:48:39

@Ginix: nem rad gondoltam, amit te mondtal az teljesen rendben van. Van, akinek gumicsontja a sivar kulturalis elet europan kivul, ahol a vilagon semmi sincs, csak nihil.

montroyal ( CAN qc) 2016.08.13. 13:57:32

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: jobb ha elkezdesz nezni elado kastelyokat hegyeket szigeteket jachtokat ... es persze megbizhato stomanokat is akiknek a neven lesz ..:-))

2016.08.13. 18:25:20

@montroyal ( CAN qc): Lopni nem nehéz. Ami nehéz, hogy úgy tedd, hogy ne vonjanak utána felelősségre.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása