oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. június 24. 06:55,  A függetlenség napja vagy a vég kezdete? 570 komment

2016. június 24. 06:55 Határátkelő

A függetlenség napja vagy a vég kezdete?

Amikor ezeket a sorokat írom (és ez magyar idő szerint péntek hajnal), immár biztos, hogy a Brexit hívei nyertek, azaz az Egyesült Királyság kilép az Európai Unióból. A kilépés egyik legnagyobb híve, a UKIP vezetője már lemondásra szólította fel David Cameron miniszterelnököt, akit ugyanakkor saját, de szintén távozás párti párttársai maradásra ösztönöznek. A font viszont akkorát zuhant, hogy elképesztő.

Ha az Egyesült Királyságban élsz, írd meg, mit gondolsz a referendum eredményéről, mit vársz, mit remélsz, mitől tartasz! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

leave_szavazas.jpg

Megszerezte a brit EU-tagságról tartott népszavazás voksainak többségét, 16,8 millió szavazatot a kilépést pártoló tábor, azaz véglegessé vált: a britek többsége azt szeretné, ha országa nem lenne az Európai Unió tagja. Korábban a BBC és az ITV azt jelezte előre, hogy a Brexit hívei 52-48 százalékos arányban nyernek.

London és Skócia volt a leginkább maradás párti, de Anglia északi része, valamint Wales egyértelműen a távozás mellett voksolt.

És egy kép, ami elég sokat elárul... A fiatalok többsége EU-párti, a 65 fölöttiek pedig... hát nem.

hogyan_szavaztak_korcsoport_szerint.jpg

Ahogy az eredmények egyre inkább a távozást szorgalmazók sikerét mutatták, úgy zuhant a font több mint harminc éve nem tapasztalt mélypontra a dollárhoz képest. Magyar idő szerint reggel fél hat körül a fontot 1,35 dollár alatt jegyezték, legutóbb 1985-ben volt ilyen rossz a helyzet brit szempontból. (Jellemző, hogy a kereskedés kezdetén, amikor még inkább a maradást valószínűsítették, a font 1,50 dolláron állt.)

Sok brit nem is tudja, mire szavazott?

Legalábbis a Google keresési trendeket figyelő csoportjának Twitter-üzenetéből ez derül ki. A Google's Trends bejegyzése alapján helyi idő szerint éjfél körül, vagyis két órával a népszavazási urnazárás után 250 százalékkal növekedett a „mi történik, ha kilépünk az Európai Unióból?” kérdésre választ keresők száma.

A The Verge szerint a Google keresési adatai azt mutatják, hogy a tények hiánya nyilvánvalóan nem befolyásolta a szavazókat a döntésben.

google_trends_what_happens_if.jpg

Mit lép Skócia és Észak-Írország?

Ez az egyik nagy kérdés, hiszen ugye a skótok kifejezetten a maradás hívei (a 32 választókörzet mindegyikében a bennmaradás hívei kerültek többségbe), így nem meglepő, hogy a skót miniszterelnök már péntek reggel közölte, a brit EU-népszavazás eredménye nyomán Skócia újabb függetlenségi népszavazást tarthat.

Nicola Sturgeon, a kormányzó Skót Nemzeti Párt (SNP) vezetője kijelentette: az eredményekből egyértelmű, hogy Skócia népe az Európai Unióban látja országa jövőjét.

A Sinn Féin, az Észak-Írországot kormányzó koalíció második legnagyobb pártja, a britellenes katolikus mozgalom vezető politikai ereje szintén népszavazást helyezett kilátásba „az ír sziget egyesítéséről”, miután Észak-Írországban 56 százalékos többségbe kerültek az EU-tagság hívei.

J.K. Rowling: ennek nem kellett volna megtörténnie

A Harry Potter-regények szerzője szerint David Cameron öröksége az lesz, hogy nem csak az Európai Unióból lép ki Nagy-Britannia, de Skócia is az Egyesült Királyságból. J.K. Rowling Twitter-üzenetében úgy fogalmazott: „egyiknek sem kellett volna megtörténnie”.

jk_rowling_twittere.jpg

Mi lesz David Cameronnal?

Eközben az EU-tagság feladásáért kampányoló legnagyobb brit politikai párt, az Egyesült Királyság Függetlenségi Pártjának (UKIP) vezetője azt mondta, június 23-a „Nagy-Britannia függetlenségi napjaként fog bevonulni a történelembe".

Nigel Farage egyúttal ütemtévesztés nélkül azonnali lemondásra szólította fel a maradás mellett kiálló konzervatív párti miniszterelnököt. David Cameront ugyanakkor 84 pártbéli képviselőtársa nyílt levélben kérte a maradásra, mondván, „ez a kötelessége".

Érdekes módon a levelet aláírók között van a kilépéspárti, sokak által Cameron-utódnak tartott Boris Johnson, London előző polgármestere és a szintén Brexit-hívő Michael Gove igazságügyi miniszter.

UPDATE: Közben a brit külügyminiszter azt mondta, David Cameron kormányfő nem mond le. Philip Hammond a Sky Newsban úgy fogalmazott, a kormányfő "világossá tette, hogy bármi is lesz a referendum eredménye, továbbra is ellátja feladatát. Az országnak folytonosságra és stabilitásra van most szüksége."

UPDATE 2: Lemondott... 

David Cameron a Downing Street-i miniszterelnöki hivatal előtt, a végén már könnyeivel küszködve felolvasott nyilatkozatában közölte: a következő hetekben és hónapokban miniszterelnökként mindent megtesz „a hajó stabilizálása” érdekében, de nem hiszi, hogy helyénvaló lenne, ha „kapitányként” ő akarná irányítani országát annak további útján.

A brit kormányfő közölte azt is, hogy távozási szándékáról péntek reggel tájékoztatta II. Erzsébet királynőt. Úgy fogalmazott, hogy az EU-társállamokban élő britek, illetve a Nagy-Britanniában élő külföldi EU-állampolgárok életkörülményeiben nem lesznek „azonnali” változások, és „kezdetben” nem változnak azt utazási és az áruforgalmi feltételek sem. (További részleteket itt találsz.)

Mi lesz Európában?

Ez az, amit senki sem tud (még pontosabban: ezt sem tudja senki). Egyelőre annyi biztos, hogy szombaton Berlinben az Európai Unió alapító országainak külügyminiszterei összeülnek, hogy megvitassák a helyzetet és a következményeket – jelentette be a dpa német hírügynökség.

A német külügyminisztérium vendégházában, a Villa Borsigban rendezendő tanácskozáson Németország, Franciaország, Olaszország és a Benelux-államok diplomatái vesznek részt. 1957-ben ez a hat ország alapította az Európai Gazdasági Közösséget, az Európai Unió elődjét.

Mi lesz a magyarokkal?

Nyilván ez a minket egyik leginkább érintő és érdeklő kérdés. Az talán kevéssé valószínű, hogy a már Nagy-Britanniában élő uniós állampolgároknak bármilyen változásra kellene számítaniuk, azért bőven érheti fájó kellemetlenség az országban élő, vagy ott munkát vállalni kívánó magyarokat.

Az Index európai bizottsági forrásai sem tartottak pár napja valószínűnek komolyabb változást, Norvégia például úgy lehetett az EU-s piac résztvevője, hogy a szabadkereskedelem fejében szabad letelepedést és munkavállalást biztosít az uniós polgároknak.

Nem lenne meglepő, ha a britekkel szemben is ilyen feltételt szabna Brüsszel. Márpedig az uniós piachoz való hozzáférés még a kilépéspártiak számára is kiemelten fontos ügy, szóval nem zárható ki teljesen, hogy London nem lesz túl szigorú e téren.

Sokkal valószínűbb azonban, hogy jelentős változás lesz: a kilépéspártiak ugyanis azt akarják, hogy az uniós állampolgárok ne vegyék el a britek munkáját.

Bár gazdasági elemzések szerint a bevándorlás alapvetően jó Nagy-Britanniának, a döntés nem a száraz adatokon, hanem a közhangulaton fog múlni. Így tehát nehéz elképzelni, hogy a kilépéssel nem járna szigorítás.

Ez rossz hír, mert a nem európai uniós munkavállalókra vonatkozó brit szabályozás szigorú: a Nagy-Britanniában dolgozó uniós munkavállalók háromnegyede nem felel meg a vízumkritériumoknak, derült ki az Oxfordi Egyetem kutatócsoportjának számításaiból. Sőt, a jövő áprilisra tervezett szabályváltozásokkal ez az arány 81 százalékra nőne.

A mostani szabályok szerint egyrészt a munkaerőhiánnyal küzdő szektorokban, másrészt a felsőfokú végzettséget megkövetelő, és évi legalább 20 800 fontot fizető állásokra adható ki munkavállalói vízum.

Jövő áprilistól a „tapasztalt munkavállalókra” már 30 ezer fontos limit vonatkozik majd (ez alól a 25 éven aluliak és a friss diplomások képeznek kivételt). Emellett fix állásajánlat kell a vízumhoz, tehát nem lehet csak úgy kimenni szerencsét próbálni.

Sokan elbuknának a vízumrendszeren

A 20 és 34 év közti kelet-közép-európai gazdasági migránsok harmada a vendéglátásban, negyede a feldolgozóiparban vállal munkát. Jóval kevesebben dolgoznak a bankszektorban (13 százalék), az egészségügyben és oktatásban (7,5 százalék) és az építőiparban (5 százalék).

A vízumrendszer kiterjesztése pedig pont azokat a szektorokat érintené a legsúlyosabban, ahol a legtöbb kelet-közép-európai dolgozik. A vendéglátásban (hotelekben és éttermekben) dolgozó uniós munkavállalók 94 százaléka nem kapna vízumot, de az építkezéseken és az iparban dolgozóknál is 75 százalék fölötti, az egyéb szolgáltatok terén pedig 85 százalék az arány.

Még a bankszektorban dolgozó uniós polgárok háromnegyede sem teljesíti a követelményeket, pedig az eléggé jól fizető és magas végzettséget igénylő szakma.

"Félünk, nem tudjuk, mi lesz"

A Financial Times a napokban a legnagyobb közép-európai közösségnek számító lengyelekre koncentrálva írt a kérdésről. „A britek azt hiszik, hogy mi, a bevándorlók vesszük el az ő munkájukat. Pedig nem sokan dolgoznának olyan körülmények között, mint mi” - mondta például a lapnak a kiszállítóként dolgozó, 32 éves Arkadisz Madejski.

„Félünk, nem tudjuk mi lesz. Két gyerekem jár itt iskolába, itt fizetem az adót, nem dobhatnak csak úgy ki” – jegyezte meg az InfoRádió szerint a 32 éves Karolina Kula bolti dolgozó.

Bár a nagy-britanniai lengyelek kétharmada aggódik a lehetséges Brexit miatt, a lengyel kormány örülne annak, ha valamilyen okból hazamennének, mert, mint a miniszerelnök-helyettes elmondta: honfitársai egytizede vándorolt el az utóbbi évtizedekben

Mit mondott Orbán Viktor?

A magyar miniszterelnök a napokban kormánya nevében fizetett hirdetésben biztatta a brit szavazókat arra, hogy szavazzanak az Európai Uniós tagságra. Vajon mit gondol most, hogy kiderült, a többség mégis a távozás mellett tette le a voksát?

„A döntés az Önöké, de szeretném, ha tudnák, hogy Magyarország büszkén áll Önök mellett az Európai Unió tagjaként” - állt a hirdetésben, amely alatt Orbán Viktor aláírása, felette a magyar címer, mögötte pedig a magyar zászló volt látható a Daily Mail hétfői kiadásában.

Hiába az erőfeszítés, a brit szavazók a távozás mellett voksoltak. A Kossuth Rádióban péntek reggel a végeredmény kapcsán a magyar miniszterelnök azt tartotta a brit népszavazás legnagyobb tanulságának, hogy Brüsszelnek meg kell hallania az emberek hangját.

Orbán Viktor szerint elemezni kell, milyen ügyek voltak meghatározóak a brit EU-tagság vitájában. A magyar miniszterelnök úgy látja, a meghatározó erejű kérdés a bevándorlás volt. A britek keresték arra a kérdésre a választ, hogyan tudnak ellenállni a modern kori népvándorlásnak.

Itt tartunk tehát most. Értelemszerűen a helyzet sokat változik és változhat még a következő órákban és napokban, de vitaindítónak talán elég ez a helyzetjelentés szerű poszt is. Most pedig ti jöttök.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Brexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr518836306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.06.24. 22:36:14

@Zoole[uk]: Ja, amíg az asszony jól kupán nem vág. Rögtön megérzed a korodat :DDDD

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.24. 22:36:42

@Zoole[uk]: Gyertek, szeretettel varunk benneteket! :) kell tobb europai, mar mindent ellepnek a mexikoiak :)))))))) (a lanyom mondana rogton, hogy "wow, you ARE rasist" :)))))
Nem vagyok, sok kedves mexikoi (szarmazasu) kollegam, ismerosom van :) es nalunk lehet a legjobb autentikus mexikoi kajat enni :))

Hari Seldon 2 2016.06.24. 22:38:13

@Mirjam2:
Hát nem volt valami nagy poén, de ez van...

SzZoole 2016.06.24. 22:38:58

@Pink Petsch: nem fog,ő is csak röhög a sok 'szakértőn':)
Amúgy olvassa:)

SzZoole 2016.06.24. 22:40:27

@Zsuzsi65: hat ott feletek tenyleg el tudnék lenni;)

Bredpitt Monika 2016.06.24. 22:41:35

@Bal: úgy látom ma nagyon sokan meglepődtek, még Amerikában is, kíváncsi leszek hogy fog még alakulni a valuták sorsa,

borzasztó az, amit ilyenkor a tőzsdén művelnek, a dollár most mindenesetre jól áll

Bredpitt Monika 2016.06.24. 22:43:20

@Zoole[uk]: most én is szívesen lennék pl San Diegoban, ahol szinte minden nap kb. 20 fok van, bezzeg itt Budapesten, utálom a nyarat

na, jó éjt szupermen

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.24. 22:43:44

@Zoole[uk]: elnezve az angliai idojarast, meg tudom erteni :))
Ez a mi 10 napos elorejelzesunk :)
weather.com/weather/tenday/l/USCA0638:1:US

2016.06.24. 22:45:59

@Bredpitt Monika: Nem tudom. Én csak azt mondom, hogy Mo.-n is lehetsz boldog, ha adottak hozzá bizonyos feltételek, és -khm- bizonyos dolgokat nem veszel fel, politikát nem nagyon követed a saját egészséged érdekében, rosszindulatú és irigy embereket ignorálod, mindennapi emberi butaságot és rosszindulatot ignoráld, meg azt is, hogy hova vezet ez így összeadva. Hát nem nyugat-európába, az is biztos. Miért is akarnál bármin is változtatni? A többségnek jó minden úgy, ahogy van. Én elfogadtam már, tudomásul veszem, viszont akkor nagyon fogok röhögni, amikor megtapasztalják a végeredményt. Mert megérdemlik.

@Zsuzsi65: Pontosan.

@tanato: Mo.-n mondjuk a rendszerváltás óta mióta volt stabil v. tervezhető bármi is? .... :)

tanato 2016.06.24. 22:46:08

@Bredpitt Monika: Le lehet mászni a blogról csak erős akarat kell hozzá.Lásd pl.Petya,ANDALÚZKUTYA ,mOMO,Kövérmadár,babette,Tucano, stb.Enike stb.
Ja meg nem szabad előre bejelenteni mert úgy nem fog menni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.24. 22:46:09

@Bredpitt Monika: 20 fok? az telen van:) a mult heten 40c folott volt :) de mar visszament a normalis 30c korulire :)

SzZoole 2016.06.24. 22:47:03

@Bredpitt Monika: joejt Monix,de a kezeket a paplan felett tartsd:)))

tanato 2016.06.24. 22:48:07

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: 2004,de főleg 2011 óta stabilan tervezhető volt a kinti munkavállalás és kitelepülés/főleg ANgliába/

SzZoole 2016.06.24. 22:49:24

@Zsuzsi65: basszus,ez mar túl meleg,mondjuk vizpart mellet elviselnem egy horgász bottal a kezembe,a másikban meg egy hideg moyitoval:))

2016.06.24. 22:49:27

@Hari Seldon 2: De, poennak kimondottan jo volt! :) Csak mar annyi komoly dolgot irkalt itt mindenki, kezdek osszezavarodni.

2016.06.24. 22:51:25

@puhacica: Jaj, hagyjuk már, hogy van élet Anglián kívül is... Miért csinálsz úgy, mintha már nem érdekelne Mo. sorsa?! Miért nem jöttök vissza? Értem én, hogy a pénz az Isten, meg jobban éltek, de nektek nem jelent semmit a hazaszeretet, meg a magyaros összetartozás? Nem akarjátok visszafizetni azt a rengeteg jóságot, amit kaptatok az országtól, meg az adófizetőktől? Azért remélem, hogy nem itthon csináltatod a fogadat, meg mész tüdőrák szűrésre! Könnyű beleülni a készen kapott jóba, meg megenni a kikapart gesztenyét.

2016.06.24. 22:52:06

@tanato: Ez remek, de a kérdésemre nem válaszoltál.

Bredpitt Monika 2016.06.24. 23:01:10

@Zsuzsi65: én arra emlékszem , hogy 2002 ben nyáron, amikor én Arizonában az 50 fokban szenvedtem, akárhányszor megnéztem a San Diego hőmérsékletet, szinte mindig 72 fok volt, az kb 20-21 fok , azóta vágyom San Diegoba.

Bredpitt Monika 2016.06.24. 23:03:22

@tanato: már bocsánat, de a felsorolt nevek közül láttam itt mostanában valakit, én sem vagyok itt minden nap és nem olvasom el az összes posztot sem, de attól még nem szoktam le róla

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.24. 23:04:54

@Bredpitt Monika: hat mondjuk az ocean parton lehetseges, ott tenyleg mindig min. 5-10 fokkal kevesebb van, nalunk is. Ha az ember kb. 5-10 merfolddel beljebb megy, maris sokkal melegebb van. Ezert is "menekultunk" mi is le a partra mult het vegen, amikor 40c felett volt itt LA-ben...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.24. 23:06:36

@Zoole[uk]: a part kozeleben mindig huvosebb van :) (lsd. @Bredpitt Monika-nak irt valaszom:)

tanato 2016.06.24. 23:08:37

@tanato: Dehogynem válaszoltam,egy biztos pont volt/van/a kinti élet lehetősége,a blog lényege.

agent007 2016.06.24. 23:11:19

@Zsuzsi65: Ha az USA-ban elsz egyaltalan nem vagy kivulallo, az USA nagyon is erdekelt a UK-ben. Nyugodtan donthetsz ugy hogy nem hiszel a gazdasagi es penzugyi elemzoknek, szakertoknek, de ettol meg ok ertenek jobban hozza.

2016.06.24. 23:53:56

@Mirjam2: Köszönöm, igyekszem.

@puhacica: Ezt a reakciót vártam. Ilyenkor megy a terelés, meg a ködösítés. Amikor kész tények elé állítják az embert, akkor sajnos nincsen menekvés. A környezetednek hazudhatsz, de önmagadnak nem tudsz!

2016.06.24. 23:59:07

@tanato: A retek index pont annyira hülyíti az embereket, mint az összes többi. Van bőr a pofájukon butításról beszélni. :DDD

dr. mesterséges színezék 2016.06.25. 00:12:43

@Mirjam2: Igen, úgy történt.
Megkérdezték, hogy a Hülye Járások Minisztériumának szellemében ma is volna-e valami közéleti alapú ötlete, és volt.

dr. mesterséges színezék 2016.06.25. 00:12:55

@tanato: No, valami hasonlóra gondoltam, amikor pár órával ezelőtt megemlítettem, hogy az EU magjának a motivációja az volt, hogy többé ne kelljen ezen a kontinensen (legalábbis az érintett felén) éhezni. Sikerült.
De nekünk ez túl jó.

dr. mesterséges színezék 2016.06.25. 00:13:07

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Szó sincs benne butításról. Önkéntes, önsorsrontó hülyeségről van szó a cikkben.

M. Péter 2016.06.25. 00:16:09

@Hari Seldon 2: Franciaország gazdasága: mezőgazdaság 1.9%, ipar 18.7%, szolgáltatások 79.4%, Egyesült Királyság: 0.7%, 20.5%, ill. 78.9%.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.25. 01:05:37

@agent007: "Nyugodtan donthetsz ugy hogy nem hiszel a gazdasagi es penzugyi elemzoknek, szakertoknek, de ettol meg ok ertenek jobban hozza. "

Azt nem is vitatja senki, hogy ok ertenek hozza :) De egyelore meg ok is csak tapogatoznak, mivel a hosszutavu hatasat ennek az egesznek valoszinuleg ok sem tudjak pontosan, max. teoriakat lehet gyartani, ill. az elkovetkezo ev(ek)ben hozando megallapodasok alapjan elorejelezni a trendet.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.25. 01:12:49

Pont a bizonytalansag es kiszamithatatlansag az, amit nem szeret a nemzetkozi gazdasag, igy ertheto a mostani panikhangulat.
""Nobody knows at this point how the world would look like with the U.K. out of the E.U.," said Emanuel Adam, head of policy and trade for BritishAmerican Business, which represents companies in New York and London. "This alone creates an uncertainty that businesses don't wish to see."
www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-eu-referendum-how-would-affect-us-economy-pound-dollar-single-market-trade-investment-a7090256.html

dr. mesterséges színezék 2016.06.25. 01:19:55

@Zsuzsi65: "az elkovetkezo ev(ek)ben hozando megallapodasok alapjan elorejelezni a trendet. "

Az túl egyszerű és fájdalommentes volna.
Te mit gondolnál, ha azt mondanám, van két évem, hogy rendezzem a cégem piacát, beszállítóit, alkalmazottait, amelyek most egy kicsit kérdőjelessé váltak, nyugodtan betársulhatsz, rendben lesz minden?

montroyal ( CAN qc) 2016.06.25. 01:24:50

@Zoole[uk]: Te kiprobalnal engem,utana egy hetig nem kivannad a szexet:)))ezt nem tudom kihagyni ... lehet nem egy hétig hanem orokre megutalna ..-

Muscari 2016.06.25. 01:31:17

@Mme.Brioche (FR): na ok is nagyot szívhatnak. Láttam a tévében, hogy azok az angol nyugdíjasok is be vannak tojva, akik a spanyol tengerparton tengetik napjaikat. Eddig ugyanis az orvosi ellátás is ingyen volt nekik például, most félnek, hogy mi lesz majd a későbbiekben.

montroyal ( CAN qc) 2016.06.25. 01:33:15

egy gondolat
ha lehetne olyan kimutatas is az eredeti (v tobb generacios ott szuletett ) szavazok es az uj bevandolok (uj allampolgarok ) szavazatainak aranya
gyanitom nem lenne ilyen szoros eredmeny ..

meg azt is gyanitom ezzel a kezdodo bomlassal tuggyukkik gonoszhatterhatalmak fognak nyeri ...

Muscari 2016.06.25. 01:45:46

@M. Péter: ugye?
Már a migráció visszaszorításával kapcsolatban is visszakoznak, hogy ők nem ígérték, hogy mennyivel, meg mikorra csökken majd...

montroyal ( CAN qc) 2016.06.25. 01:51:48

@Skil9004: Québec-ben többször volt népszavazás a kiválásról, mégis mindig a maradáspártiak győztek,
én úgy tudom..2x volt a 95-os on en is szavazhattam csak ott tized szazalek volt a kulombseg meg ugy is hogy megteveszto szemet kerdesre valaszoltak igennel (kivalas)v nemmel .
Do you agree that Quebec should become sovereign after having made a formal offer to Canada for a new economic and political partnership within the scope of the bill respecting the future of Quebec and of the agreement signed on June 12, 1995

tehat nem vilagos igen -nem kerdes volt
igen pl a partnershipra Canadaval . megtartani a canadai dollart kezbe venni a canadai federalis dolgokat (pl vasut hidak utak posta ) holott errol szo sem volt hogy Canada bele fog egyezni ..

montroyal ( CAN qc) 2016.06.25. 02:06:48

@Buchhalter: A többi roma érdekes módon feltalálta magát és esze ágában sincs hazajönni

igaz rengetegen eltuntek, maradtak feketen a kiutasitas ellenere .. de azert az necces feketen evekig itt elni .. mondjuk lehet az iskolaba jaras es a munkaengedely hianya zavarja oket a legkevesbe ..:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.25. 05:50:54

@Alick: Jó, én sem mondtam komolyan, azért is volt az idézőjel...

Taxomükke (UK) 2016.06.25. 06:17:40

@M. Péter: Ja, ha te tényeket hozol fel, úgy könnyű...
:))

Golf2 2016.06.25. 06:37:35

@Bredpitt Monika: Szép lehet a budai várat nézni ha szerencséd van integethetsz is a vezírnek a 100nm terasz felé.

Hari Seldon 2 2016.06.25. 07:10:49

@M. Péter: Ja, és mennyi ebből a saját tulajdonú gyártás? - Merthogy gyakorlatilag saját tulajdonú iparuk nincs:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_manufacturing_companies_by_revenue

Csak keresd a Union Flag-et. Nem nagyon látsz...
Ami iparuk van, az külföldi és most lassan leépítik, ahogy csökken a fogyasztás. Rossz lesz nézni.

DieNanny CH 2016.06.25. 07:33:33

@montroyal ( CAN qc):

Jól értem - a 0 angol nyelvtudásommal -, hogy ennek a lánynak fogalma sincs, miért úgy szavazott, ahogy????

DieNanny CH 2016.06.25. 07:37:57

@Hari Seldon 2:

Most megnéztem a magyart is:
de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_gr%C3%B6%C3%9Ften_Unternehmen_in_Ungarn
A baj az, itt nincsenek zászlók... Esetleg tudsz olyan oldalt, ahol vannak?

Hari Seldon 2 2016.06.25. 07:39:57

@M. Péter:
Természetesen a számok tekintetében igazad van, de ez nagyon sebezhető pozíció.
Még annyit, hogy amíg, Franciaország a saját iparát helyezte külföldre, addig az UK-nak nincs mit "visszahozni", amikor a külföldi tulajdonú cégek visszafogják a termelést. - Persze, most az Airbus, Toyota, Nissan, VW, BMW hivatalosan azt kommunikálják, hogy "felülvizsgálják" terveiket.
De ez virágnyelven azt jelenti, hogy almás nekik.

DieNanny CH 2016.06.25. 07:41:59

Ja, és még egy korábbi kérdésemre tudja valaki a választ? Hogy miért hétköznap vannak a szavazások, nem mondjuk vasárnap? (És akkor Muscari főnöke is elmehetett volna...)

SzZoole 2016.06.25. 08:25:01

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: valószínű azert vannak hétköznap a választások,mert az emberek a hétvégét pihenésre használják:)
A szavazó irodák reggel 6-tol este 10-ig nyitva voltak,ha akart volna szavazni.

2016.06.25. 09:15:42

@dr. mesterseges szinezek: Mindegyik média hülyít, attól függően, hogy honnan kapják a lóvét.... :)

2016.06.25. 09:32:30

@tanato: A hozzászólások most is remekül leképezik, hogy miért kell innen addig dobbantani, amíg még lehet... :D

Igen, tudom, aggódni meg rettegni kell. Minden nap, minden órában. Az angolok nem lesznek olyan hülyék, hogy a gyereket is kiöntsék a fürdővízzel. Nyilván úgy akarják ezt az egészet megoldani, hogy NEKIK a lehető legjobb legyen. A legkomolyabb, leghozzáértőbb emberek sem tudják, hogy mi lesz, de már megy a riogatás. Mondtam már korábban is, hogy a médiát csak addig érdekli valami, amíg van benne szenzáció, meg hisztériakeltés. Minden napra brexit hírt! :)

Buchhalter 2016.06.25. 09:34:45

@montroyal ( CAN qc): most megint fel van kapva a fehér magyarok körében Kanada.Igaz, a fele visszafordul fél egy év után.Az ismerőseim közül csak egy asztalos srác és a felesége maradt végleg.Ők már 4 éve ott vannak és boldogulnak.A visszatérésre mindenki mást mondott.Egy olajmérnök apuka a hideget nem bírta egy programozó srác a kollégái mentalitására panaszkodott(állítólag az átlag Kanadainak a motoros Yacht a fő életcélja)2 hölgynek a betegápolásdi nem jött be hosszabb távon.Kanadában mennyi magyar lehet kint?Kormányunk szerint 30-40 ezer .Nem sok ez egy kicsit?

Ginix 2016.06.25. 11:21:10

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: nekem a skót másik felem azt tippeli, h ne kelljen egy egész napnyi túlórát fizetni, hn így ez egy rendes munkanap valamennyi túlórával.

dr. mesterséges színezék 2016.06.25. 14:34:54

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Ahhoz túl régi motoros vagyok, hogy ilyen:
- konkrét példára hivatkozom,
- nem jön be,
- akkor elkezdek általánosságban handabandázni
koreográfiát megkajoljak.
Majd küldöm valamelyik gyereket magam helyett, hogy nekem se kelljen meghasonulni, de ez az egyébként szép tánclépés se vesszen kárba.

dr. mesterséges színezék 2016.06.25. 14:35:16

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "Nyilván úgy akarják ezt az egészet megoldani, hogy NEKIK a lehető legjobb legyen."

Bízzunk benne, hogy minden más szereplő is pont azt akarja, saját érdekei ellenében is!

Let the sunshine in!

agent007 2016.06.25. 16:17:30

@Zsuzsi65: Mit nem lehet tudni? Mar most jeleztek multik hogy tobbezer munkahelyet mas orszagba visznek es garantalt hogy az EU jol megszivatja a UK-t hogy egyszer s mindenkorra peldat statualjon veluk. Az EU teljes szetesese a tet, gondolod hogy majd csak allnak es hagyjak, egymas vallara borulva? Ehhez jon minimum ket ev politikai bizonytalansag az elhuzodo targyalasok miatt, amelynek direkt hatasa lesz a piacokra.

Az igazi para az amikor valaki nem mer szembe nezni a tenyekkel es ugy tesz mintha tovabbra is minden rendben lenne. Az elmult evekben rengetegen elhessegettek azt a lehetoseget hogy brexit lesz. De most itt van.

Taxomükke (UK) 2016.06.25. 16:34:28

@macamuca [IHUN]: Majd o szemelyesen eldonti, ki mehet vissza es ki nem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2016.06.25. 17:20:34

@agent007: UK ha nem marad benn az unioban, akkor szetesik. Skotok kivalnanak, Eszak-irek szinten. De en ezt mar korabban is mondtam, nem tudom, hogy nem merult fel sokaknak a fejeben , akik a leavere szavaztak. Mi a ferjemmel a maradasra. Recesszio jon, ha a parlament tenyleg a kilepest szavazza meg, es a kiralyno is rabolint.

dr. mesterséges színezék 2016.06.25. 17:52:53

@tildy[UK]: Könnyen dumálok, mert fogalmam sincs, hogy milyen formális és informális lehetőségei vannak a királynőnek, de a helyében most azt forgatnám a fejemben, hogy:
- meghívom teára az aktuális kormányfőt és pártvezéreket, UGYANAZON asztalhoz,
- elmondanám nekik, hogy kapnak 48 órát arra, hogy felkészítsék a zembereket egy direkt politikai bejelentésemre,
- a direkt politikai bejelentés címén beszédet tartanék arról, hogy a birodalom sokszázados demokráciájában még nem volt arra lehetőség, hogy egy döntést a következmények kiteljesedése előtt, de már a biztos előjelek tudatában felül lehetne vizsgálni, de most minimálist áldozattal lehetőség van a kegyelem állapotára. Ezért én az aláírásommal, és ezzel a beszéddel támogatom a megismételt szavazás gondolatát. Ha az ország a csütörtökön megkezdett utat szeretné tovább járni, ám legyen, de ha mégsem, inkább a politikai elit veszítsen az arcából, mint hogy emelt fővel, de többet.
... jó lesz ha mindenki így akarja én nem ellenzem.
God save me.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2016.06.25. 18:03:06

@dr. mesterseges szinezek: Van ra lehetosege, de eddig meg ugy tudom nem elt vele. Amiota kiralyno, politikailag mindig neutralis probalt maradni.

2016.06.25. 18:04:55

@dr. mesterseges szinezek: Ki fognak mindenkit baszni Angliából, az lesz. Ez van, nincs mit tenni ellene. Legalább szépen visszajönnek építeni Mo.-t azok a retek köpködők is.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2016.06.25. 18:07:52

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Hagyomany + ezen a napon volt a varosokban piac, ahogyan a ceruzaval szavazas is hagyomany ( bar vannak praktikus okai, amivel en nem ertek egyet, pl, az, hogy a ceruza nem ut at apapiron, a tol meg atuthet - es megoldasi javaslatot kinalva - BORITEK- first world problemnek mondtak egyesek)

The reason why British General Elections are held on Thursdays is because this day of the week was, in most cases, the traditional market day. As a result of this, most people would be in town and, therefore, be able to vote in addition to purchasing their wares.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2016.06.25. 18:10:16

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: ezt nem tehetik meg, hogy kirakjak oket.Az ujonnan erkezoknek lesz majd szivas, meg akik mondjuk szabadsagrol jonnek vissza , hogy ugyanmar igazoljak akkor, hogy mi jot csinalnak itt.

ismerosi korben magyarok kozul rajtunk kivul csak 2 embert tudok, akinek megvan a brit utlevel. A tobbiek ugy voltak eddig vele, minek, elvannak a magyarral is.

Pedig en mar miota karogom, hogy jobb felni, mint megijedni, mar evek ota azt mondom, benne van a levegoben akar a magyar akar a brit kilepes.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2016.06.25. 18:15:15

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: en Magyarorszagon csinaltatom a fogam maganorvosnal. Szabad piac van, megtehetem, hogy ott fizessek erte, ahol jol esik. Es neked ez miert faj?

A tobbire inkabb nem is reagalok. Nem csak a penz miatt vgayunk kinn, es szerintem puhacicaek sem.

Egyszeruen szabadabbnak erzem itt magam, ennyi. Ez az otthonom.

2016.06.25. 18:39:34

@tildy[UK]: Persze, hogy nem fogják. Az angolok nem hülyék, bármit is akarjon most beállítani a sok nagyokos.... :)

Mo. nem fog kilépni, túl sok ellopható pénzt buknának a húsos fazék körüli körök.

dr. mesterséges színezék 2016.06.25. 19:17:52

Fletónak persze meg kell szólalnia, direkt fel nem fogva, hogy a kormány már meg is nyerte az itthoni népszavazásosdit, és pont ugyanazzal a riogatós technikával, amelyikkel Fletó hozta a 2005-öst.

A kormánynak meg persze rögtön fel kell vennie a kesztyűt és napi brüsszelezéssel tartania a tétet.

Őszig még el fognak jutni egymás bibircsókjainak a felemlegetéséig, amely bibircsókok persze pro- és kontrabrüsszel bibircsókok, a hülye is láthassa aztat.

2016.06.25. 20:47:23

@dr. mesterseges szinezek: Miért, baj az, ha a Fidesz nyer megint? :D

dr. mesterséges színezék 2016.06.25. 21:44:02

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ez nem ide tartozik, de elárulom, hogy az én jellemhibám az oka: nem tudok rokonszenvezni a maffiával. És rest is vagyok. Lelkesedni.

2016.06.25. 21:45:05

@dr. mesterseges szinezek: Nagy hiba. Remélem, hogy nem Mo.-n élsz. (:DDD)

tsabus UAE 2016.06.25. 21:47:01

@tildy[UK]: Lassan majd GB helyett SB lesz a rendszámon.
Már ha az EU-s rendszámokat lecserélték...

Golf2 2016.06.26. 00:22:35

@dr. mesterseges szinezek: nem tudok rokonszenvezni a maffiával
Akkor úgy jársz előbb utóbb mint Cattani...

Golf2 2016.06.26. 00:30:18

@Buchhalter: a fehér magyarok körében... Van más színű is? Ja hogy papíron!

2016.06.26. 03:22:03

@dr. mesterseges szinezek: a britek EU-ból való kilépése se vezetett háborúhoz, a skótok és északírek is simán békésen leválnak majd. A világ legrégebbi demokráciája nem Kelet-Ukrajna. Megnépszavazzák és simán távoznak a skótok és írek. Nem lesz itt semmi háború.

DieNanny CH 2016.06.26. 06:53:08

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

"úgy akarják ezt az egészet megoldani, hogy NEKIK a lehető legjobb legyen."

Ami azt jelenti, hogy teljesen eu nélkül akarnak élni, mint a régi szép időkben.
Vagyis, ha nekik is pontosan annyi joguk és kötelességük lesz az euval szemben, mint Mo-nak volt mondjuk 1990-ben, akkor mondhatják büszkén, hogy tudnak az eu nélkül élni. Mert, ha itt egy kedvezmény, ott egy megegyezés, emitt egy kivételezés - akkor csak a szájuk járt, és igazából csak a jogokat akarták, a kötelezettségeket nem.

2016.06.26. 08:37:36

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: úgy,mint a règi szèp idôkben? Úgy érted, még több harmadik világbeli bevándorlóval,immár kevesebb európaival?:)

Annyi változott,hogy a britt segélyekért az európai népek helyett a harmadik világ nèpei folyamodnak majd egyre növekvö számban

Ja és mostmár Franciaország nem fog menekülttáborok fenntartásával magára vállalni egy csomó harmadik világbeli fehérgyûlölö embert,hanem ráengedi az angolkákra:)

2016.06.26. 08:38:44

En Belgiumban èlek,itt a Brexit masnapjan 29000 britt adta be a belga allampolgarsag iranti kerelmet. Mondjuk az eselytelenek nyugalmaval indulnak,mert itt három nehèz nyelv a hivatalos àllamnyelv ès ezek közül egyik sem az angol:)

Eddig minden országban megkönnyītettük a dolgukat,hiszen a könnyû kis angol nyelv elsajàtītàsa egyszeru feladatnak bizonyult mindenki számára,de lehet,hogy hètfötöl csak franciául,hollandul ès nèmetül tudunk majd válaszolni a felmerülö kèrdèseikre..

tanato 2016.06.26. 09:23:45

@Mmj Drtmmj: Valószínű az általad említett nyelvek lesznek hosszabb távon a K-európi,köztük magyar fiatalok részére a tanulandó favorit nyelvek/Már akik kifelé fognak ácsingózni persze/.Az angol is marad persze dobogós,csak az éppen arra nem lesz alkalmas amiért tanulják.

dr. mesterséges színezék 2016.06.26. 14:07:14

@dr. mesterseges szinezek:

Idézném a klasszikust: "neki úgyis hozzá kell szólnia mindenhez, befelé így, kifelé úgy, hogy bármi történik, a végén mindenképpen naugyézhessen"

ami persze nem erről jutott az eszembe:

"Orbán: A britek nem kérnek többé a kioktatásból
Bár a kormányfő a Brexit ellen kampányolt, most megértően beszélt azokról, akik ki akarnak lépni."

Ha egyszer összefut egy izmosabb varjúval, az pálcára szúrva fogja kipiszkálni a páncélkocsiból.

2016.06.26. 16:42:17

Az angol egy lingua franca volt. Összekotott szamos kulturat, az angol egyetemek mértékadók voltak,ez hosszú távon meg fog valtozni a brexit miatt

2016.06.26. 16:42:50

@tanato: megprobalkozhatnak ugyan vele,de ezek a nyelvek kulon- kulon sem es egyuttesen pedig plane nem olyan konnyuek,mint az egyszeru kis angol nyelv,ezert gatjat fogjak szabni sok fiatal boldogulasanak majd Europaban

Kulonos tekintettel arra,hogy szamos nyelvpáron megfelelo szotar sem letezik. Arrol pedig nem is beszelve,hogy egyik fent emlitett nyelvet sem tanitjak olyan jol atgondolt tematika menten,mint az angolt

2016.06.26. 16:57:14

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: EU nélkül nem fognak tudni megélni, viszont a "kötelezettség" alatt, remélem nem azt érted, hogy be kell engedniük minden selejt embert az országukba, csak mert.

tanato 2016.06.26. 18:37:24

@Mmj Drtmmj: Nem lesz más lehetőségük a ká-európai fiataloknak,ha emigrálni akarnak.Úgy látszik angol nyelvű államokba mindenhol behajtani tilos táblát raknak,raktak ki.

2016.06.26. 21:56:00

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Meg fognak,tudni elni az Eu nelkul,csak nem ilyen szīnvonalon,mint most es fel fog gyorsulni a britt fiatalok kiaramlasa ,valamint a selejt emberek bearamlasa a harmadik vilagbol,ennyi..

2016.06.27. 06:21:21

@tanato: ez van:)
Nem baj! Kezdjetek neki a sokkal nehezebb francianak! Az angolt felejtsétek el! Europaban nem lesz jelentôsège a jövöben, usa- ban idövel a spanyol lesz a fo nyelv,ausztraliaban pedig az ázsiai nyelvek hódītanak majd! Franciaorszag szebb es többet is tudtok keresni!

2016.06.27. 06:32:18

@Mmj Drtmmj: Igen, hirtelen mindenki önjelölt szakértő lett a témában. Pár nap telt egy népszavazás óta, már is mindenki ért hozzá, előre látta, blablabla. Össze fog omlani, meg fognak halni, világvége következik. Pontosan még nem lehet tudni, hogy milyen egyezményeket fognak tudni kötni az angolok, addig persze mehet a riogatás, a brexit várható hatásainak szétcincálása naponta ötszázszor, és így tovább.

Mo. immáron a 10 millió sofőr/politikus/fociedző/brexit szakértő országa... :D

Bredpitt Monika 2016.06.27. 12:07:42

@Mirjam2: szeretnék azért elnézést kérni tőled, mert azt írtam, hogy győzött a butaság, bár továbbra is buta lépésnek tartom

mindenkinek joga van arra szavazni, amit jónak lát, ettől szép a demokrácia, én is megkapom sokszor, hogy bezzeg te is a Fideszre szavaztál, egy voksot adtam nekik, nagyon féltem a 2/3 tól és most persze én is felelős vagyok a kialakult helyzetért,

azt meg külön értékelem, hogy be mertél jönni ide az ellenvéleményeddel

a szombati poszt nagyon jó volt, azután elgondolkoztam én is egy két dolgon, de ettől még mindig nem érzem jobban magam

dr. mesterséges színezék 2016.06.28. 00:06:44

Kalapot emelek azon kartácsak előtt, akiknek rögtön lejött, ami nekem nem, hogy az EU keleti mitugrászai be fognak csinálni, ha azt látják, hogy oda a nyugati mitugrász, és nem értenek könnyet érte.

index.hu/kulfold/2016/06/27/brexit_nepszavazas_utan/kaczinsky_a_brexit_az_unios_politika_borzaszto_veresege/

dr. mesterséges színezék 2016.06.29. 19:03:10

@dr. mesterseges szinezek: " Rámenne a Brexit lepattanójára a magyar kormány

Az indiai sajtó szerint Szijjártó Péter külügyminiszter a jövő heti indiai látogatásán arról próbálja majd győzködni az indiai cégeket, hogy az európai székhelyüket költöztessék Londonból Budapestre. "

Annyira tipikusan fidesz: befelé az EU-t basztatni, kifelé az előnyeivel házalni".

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.06.30. 15:28:26

Brexit

Britek elhagyják az EU-t!
Hová vezet nekik e út?
Meddig zuhanhat még a font,
S mikor ver majd újra plafont?

Szürkül Monty Python-i Grál?
Sok-sok magyar hazamigrál?
CBA lesz Tesco helyett,
S the cow nem ad szabvány tejet?

Magyarország ugye marad?
Vagy kilépünk s jön új Arad,
Rigómező, Mohács, Muhi,
Megint vesztes csihi-puhi?

Honnan dőlne ránk a zseton,
S stadionokba a beton?
Miből lenne kaja-pia,
S megalomán olimpia?

EU kell, mint falat kenyér,
Nélkülük minket csak genny ér:
Jön az orosz medve s benyel!
Jaj, ne múlj lokális menny el!

Hogyha nálunk is lesz brexit,
Akkor nem marad sok steksz itt!
Bár… mindegy is, hat-e e jel,
Népnek e hon úgyse tejel.

Már hogyne tejelne e hon a népnek?! Én is a nép része vagyok és rendelkezésemre áll a kiváló magánrendelői szakellátás, van egyre bővülő kertes-uszodás kacsalábon forgó villám és minden évben nyaralhatok a Bahamákon, pedig én háztartásbeli vagyok és csak az uram fizetéséből élünk! Magyarország jobban teljesít!” /Mélyzseb Menyhértné Pálazacica Paula, háztartásbeli műkörmös/

„Jaj, Paulina, tartsd a szád! Miattad most teljesen át kell írnom a vagyonnyilatkozatomat!” /Mélyzseb Menyhért, országgyűlési képviselő és a Céltámogatás Uniós Népektől Alapítványi Magán Intézet (CUNAMI) EU-pénzcsap ügyi szakértője/

„Van jó szakmánk, tudunk angolul és a volt brit birodalom minden táján tárt karokkal fogadnak minket! Miért migrálnánk haza?!” /sok-sok magyar/

Politizálunk, költő elvtárs, politizálgatunk?! És ha én ezzel a gumibotnak látszó érvrendszerrel a kezemben nyomatékosan óva intem, hogy eszébe ne jusson?! Vagy üssem meg a másik bokáját is?! Ugye, hogy jobban jár, ha visszatalál az európai keresztény értékrendhez?!” /Csávás Kálmán fő s/s, az Ájtatos Manókká Egyelt Nép (ÁMEN) félcivil szervezet ideológiai ökle/

„Brumm-brumm! Brit oroszlán kiválni, Európa gyenge lenni, én megenni egész EU reggelire, lenni ócseny harasó! Magyarka igyi szudá! Hamm! Brumm! Böff!” /az orosz medve/

„Nem kell félni a medvéktől! Én is addig püföltettem magam eggyel, míg ki nem verte végre belőlem az Oscar-díjat! Előtte évekig csak vajúdtam vele. Mármint az Oscarral és nem a medvével.” /Leonardo DiCaprio, filmszínész/

„Jaj, ne emberkedj Leó, az csak egy műmedve volt! Különben már halott lennél, te bájgúnár!” /Alejandro González Iñárritu, mexikói filmrendező/

„Jaj nekem! Most, hogy ki kell lépnünk az Unióból, a magyarok már nem rólam fogják elnevezni legnagyobb gazdasági sikerüket, az Erzsébet utalványt!” /II. Erzsébet, angol királynő/

„Stupid poet, what’s your problem with my milk?! I’ll kick you over the ocean!” /the cow/

„Tanárnő kérem, akkor az angol kettesem már nem számít bele az év végi átlagomba, ugye?” /Szemes Szilárd, szemtelen kölök/

„Te jó ég, nem elég, hogy a suttyó britek bedöntötték anyám megtakarított fontszámláját, ráadásul nekem munkaköri kötelességből még ezen a zsigeri rímgennyezésen is végig kell öklendeznem magam! Anyám most indult a bankba, hogy rubelszámlára tegye a pénzét, úgyhogy gyorsan muszáj lesz névtelenül odatelefonálnom, hogy elintézzek egy bombariadót! Frady Endre meg mikor lép már ki az EU-ból és iratkozik ki végleg a Világegyetemről?! Aznap pezsgőt fogok bontani! Szovjetszkoje Igrisztojét!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Hé, ti britek, ha Texasba jöttök, be kell tartsátok a törvényeimet! Ha nem, akkor hibernállak benneteket a kardió kocogásom menetszelével!” /Chuck Norris/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2016/06/brexit.html

dr. mesterséges színezék 2016.07.04. 14:35:18

index.hu/kulfold/2016/07/04/ujabb_fordulat_lemond_nigel_farage_a_ukip_vezetoje/

A pozitív olvasat szerint a királynő alattvalóit olyan politikusok vezetik, akik a közért teszik, amit tesznek, és amikor sikert érnek el, szerényen a háttérbe húzódnak, hogy ne a személyük legyen fontos, hanem az ÜGY - nem úgy, mint pl. Magyarországon.
A negatív szerint szarnak, bajnak nincs gazdája - pont mint Magyarországon.

dr. mesterséges színezék 2016.07.05. 13:43:28

@Frady Endre:

Come-pain

Ne adjunk nekik több pízt,
Angolnából angol ízt!
Exitus: a plan áll is,
Legális, nem letális...
úgy reméljük mi, at least.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása