oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. június 01. 06:46,  Angol-magyar sokkok ágytól asztalig 255 komment

2016. június 01. 06:46 Határátkelő

Angol-magyar sokkok ágytól asztalig

Vajon tényleg a sátán műve-e a pacal, vagy a sült bárány mentaszósszal a gasztronómia csúcsa? Lehet-e kelet-európainak öltözni, és az Oasis vagy Pataky Attila ríkat meg jobban? Csupa kérdés, ami felmerült Szukics Magda (aki korábban írt már posztot, amit itt olvashattok) és angol barátja közös életében – azaz ma megint a vegyespárosok közötti kapcsolatok vannak terítéken.

Ha te is egy vegyespáros egyik tagja vagy és szívesen megosztanád a (jó vagy rossz) élményeidet, ne habozz, írd meg és küldd el a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

nagy-britannia_london_szerelem_foto_loveandlondon_com.jpg

„Amikor a blogon olvastam a különböző országból származó párokról és a köztük lévő kulturális különbségekről, azonnal tudtam, hogy meg kell írnom az én történtem is.

Éppen egy maratoni krikettmeccsről értünk haza, és kulturális különbség ide, kulturális különbség oda, én ezt akkor sem fogom soha megérteni. Ha már harminc éve élek ebben az országban sem. Miről szól a játék, miért van oda érte mindenki, miért vagyok itt, és úgy általánosságban MI A FENE TÖRTÉNIK KÖRÜLÖTTEM?

Először is sikerként könyvelem el a megismerkedésünket, mert az angolok köztudott, hogy nem ismerkednek nyilvános helyen. A fiatalok persze még igen, de azért ők is egy-két vodkával, három-négy pinttel megtámogatva érzik elég bátornak magukat, hogy odamenjenek valakihez az üvöltő zenére beszélgetni egy zsúfolt pubban.

Az angolok baráti társaságon keresztül randiznak, vagy online. Teljesen elképzelhetetlen az, hogy a 4-es 6-oson valaki rámosolyog egy lányra, és még aznap este már kéz a kézben sétálnak a Duna parton. És nem csak azért, mert itt se villamos, se Duna part.

Hihetetlen mértéket ölt az online randizás, és ezek a weblapok speed dating-eket (ivás/lerészegedés), összejöveteleket (ivás/lerészegedés), hajóutakat (ivás/lerészegedés), kirándulásokat (ivás/lerészegedés) szerveznek, de ilyenkor látni a rémületet a szemükben, hogy akkor most egy idegenre rá kell nézni? BESZÉLNI KELL VELE?

A bicikli, a táska és a sör

Tehát így a mi történetünk teljesen rendhagyó: elütött a biciklivel. Nevezhetném ezt az első kulturális különbségekből adódó sokknak - a rossz oldalon mennek a kocsik -, de miután kikáromkodtam magam, felajánlotta, hogy meghív egy kávéra.

Ettől persze még mérgesebb lettem, hát erre a sokkra a fröccs a minimum, de tudtam, hogy egy angollal állok szemben, fogalma sincs a fröccsről, úgyhogy nekiszegeztem a kérdést: vagy kifizeti a táskámat, aminek elszakadt egy pántja, vagy meghív egy sörre.

Gondolom nem nagyon ért a táskákhoz, mert a pesti turkálóban vásárolt hátizsákom olcsóbb lett volna, úgyhogy beültünk egy pintre, és másnap már körbetelefonáltam az összes barátnőmet, hogy van egy fiúm!

A sátán műve

Ha ma randiznánk, biztosan nem lennének ekkora különbségek köztünk, de nekem azért az elején sok minden furcsa volt. Például nem szereti a főztöm. Nem értettem sehogy se hogy lehet ez, hiszen a nagyitól tanultam, mindenki csodájára jár a gulyáslevesnek, töltött paprikának, körömpörköltnek, paprikáskrumplinak, a fiúm pedig már a harmadik alkalommal, mikor meglátta, hogy a konyhában előkerült a hagyma-pirospaprika, már árkon-bokron túl volt.

Később persze megértettem, hogy az angolok egyrészt nem tudnak főzni, másrész nem ismernek a són és borson kívül fűszereket. A tárkonyos raguleves így ment a levesbe, ahogy a mákostészta, túrós csusza (az, amit cukrozunk, és szalonnával tálalunk), mákos guba, pacal (szerinte ez a sátán műve), de még egy egész házibulinyi angolt is sikerült halálra rémítenem egy tálca pirospaprikás-lilahagymás zsíroskenyérrel.

Persze nekem is furcsa volt, hogy a gasztronómia csúcsának tartja a sült bárányt mentaszósszal, vagy az áfonyaszószt bármilyen hússal. A töpörtyűt én vacsorára ettem lilahagymával, paprikával, kenyérrel, ő meg forgatta a szemét, majd másnap a pubban rendelt egy zacskós (!) pork scratchinget. Hogy ez sörkorcsolya, és kérhetek frisset is almakompóttal. (?!?)

A barátaim persze felkészítettek, ha véletlenül egy angol úriemberrel hozna össze a sors, ne lepődjek meg, ha az ágyban, mielőtt leveszi a ruhám, tiszteletteljesen megkérdezi: kisasszony, kérem, megengedi, hogy levegyem a felsőjét? Nagyon köszönöm, megtisztel.

Én erre teljesen fel voltam készülve. A fiúm viszont arra nem, hogy a vadkeleten nem használjuk elég gyakran a köszönöm és a kérem szavakat, és a kapcsolatunk elején soha senkitől nem kérdeztem meg, hogy van.

A How are you-t azokra tartogattam, akik tényleg érdekeltek, és a barátom először azt hitte, mennyire bunkó vagyok, de most már brillírozom a sorryzással, ha nekimegyek a széknek, attól is elnézést kérek, és a please-t, thank you-t kötőszóként használom.

A szabadidő

A szabadidő eltöltéséről is más fogalmaink vannak. Londonban, ahogy kisüt a nap, és 12 fok felé megy a hőmérő higanyszála, azonnal ellepik a parkokat a piknikezők.

Én mondjuk szívesen megyek ilyenkor kirándulni a kutyával, vagy inkább zárt helyre, de nem! Süt a nap, gyerünk, üljünk ki a fűbe tíz másik barátunkkal, és együnk a Sainsbury-ben vásárolt háromszög szendvicset, és igyunk pezsgőt! A földön.

A vasárnapi ebéden is sikerült párszor összekapni, szívesen maradtam volna otthon, és már reggel feltenni a húslevest, hogy délre elkészüljön a rántotthússal együtt, és jöhetnek a gyerekek, meg talán még buktát is sütök.

De sajnos itt a vasárnapi ebéd ott kezdődik, hogy Sunday roast, vagyis teljesen ízetlen-sótlan sült marha/csirke/disznóhús krumplival, és szanaszét főtt zöldséggel és gravyvel.

Ezt legjobban mindenki a pubban szereti elfogyasztani, így a vasárnapjaink hamarosan úgy néztek ki, hogy a barátainkkal-családostul gyerekestül ülünk a pubban egész délután, ahogy kisüt a nap és 12 fok feletti a hőmérséklet, akkor ezt általában egy pub teraszán.

Ilyenkor már mindenki rövidnadrágban, nyári ruhában tolja, én még minap is (május közepe!) kabátban, sapkában és sálban reszkettem végig a vasárnapi menüt egy tengerparti városka pubjának a teraszán. De legalább már Pimmsel és nem forró teával a kezemben.

Kelet-európainak öltözve

Hálistennek azért más furcsaságokat hamarabb megszoktam. Sokkal mobilisabb vagyok, hétvégén, hosszú hétvégén mindig elutazunk valahová, külföldre is, amíg otthon Pestről csak akkor lehetett kirobbantani, ha előtte hónapokig terveztem, és hiába lakik a húgom Zánkán, kizárólag nyáron mentem el meglátogatni, ha a Balaton már úszható hőmérsékletűre melegedett.

Persze neki is sok minden volt furcsa, nem csak nekem. Egy idő után elkezdte mondogatni, hogy nem kellene ennyire kelet-európainak öltöznöm, és akkor talán nem néznének úton-útfélen pincérnőnek.

Jó persze nekem sem kellett volna rájátszani, mikor a fellengzős ismerőseinek először mutatott, be, én meg orosz akcentussal: Hi, I am Ivana from Ukraine. What? No. No, he is my client. Mire a fiúm elképedve nézett rám, én meg észbe kaptam, Oh no, he is my „boyfriend”. Szerinte ez nem volt vicces.

Szerintem meg az nem, amikor a bátyja szülinapjára mentünk Oxshottba, én munkából mentem, úgyhogy kicsit előbb értem oda. De hát nem akartam bemenni egyedül, úgyhogy a kocsibejárón várakoztam, cigiztem, felhívtam a barátnőimet, mire kivágódott az ajtó, és egy ideges nő elkezdett magyarázni, hogy a staffnak nem itt kell bemenni, és miért cigizek, és induljak el.

Persze én tipikusan az vagyok, aki mindenhol a személyzettel haverkodik, de ezt most itt nem találtam annyira viccesnek. Mondjuk azt sem, mint amikor Halloweenkor a fiúm mondta, hogy itt mindenki beöltözik, és persze én is nyugodtan.

A barátnőimmel rettegve emlegetjük Bridget Jonest a papok és prostik bulin, ahol senki nem szólt neki, hogy elmarad a beöltözés része, hát ez velem is megtörtént. Nem is az, hogy elmaradt, de a richmondi állófogadáson lehet, hogy nem kellett volna mexikói cukor-koponyára sminkelnem magam óriási virágokkal a fejemen. (Igen, a Facebookon tök sokan lájkoltátok, köszi. Az a kép még a buli előtt készült.) Mindegy, fél óra múlva úgyis leléptem a kiskutyámmal együtt, aki szintén csontvázra volt sminkelve.

Az ünnep az ünnep

Szóval időbe telt megszokni, hogy van, ahová kiöltözünk, van ahová kevésbé, de még véletlenül sem úgy, ahogy azt elképzelem, és Pesten tettem volna. Például a krikettmeccsre simán kimennék melegítőben, mégis csak sportesemény, de miután a fiúm lesápadt, felvilágosított, hogy jó lenne, ha szoknyát vennék és magassarkút, elég nagyot néztem.

Mára már azért megtanultam, hogy náluk az ünnepek tényleg ünnepek, gyöngysorral és tűsarkúval, ezért a tavalyi karácsonyra kitettem magamért, és beruháztam egy tényleg alkalmi öltözetbe.

Amit a nagy rohanásban az egész táskámmal együtt otthon felejtettünk, így aztán én voltam az, aki a karácsonyi ebédnél és vacsoránál a házigazda ingjében és a házigazda volt feleségének sztreccsnadrágjában (sajnos csak az jött rám az összes ruhája közül) ült a kikent-kifent dámák között.

(Ezúton is üdvözlöm anyukámat és testvéreimet, akik miután a Skype-on megláttak, tíz percig csak rajtam nevettek az ünnepi áhítat helyett.) Na de az öltözködés témán lépjünk túl, egy ideje a fiúm vásárolja a ruháimat, és már nem kelet-európainak nézek ki, hanem elhízásnak indult unatkozó háromgyerekes kertvárosi anyukának.

A kis különbségek

Az apró kulturális különbségek természetesen nem számítanak egy párkapcsolatban, sőt szerintem minél különbözőbb két ember, annál jobban kiegészíti egymást, és annál kevésbé lesz unalmas.

A fiúm szerint mondjuk velem az élet sosem az, főleg, hogy az angollal néha még hadilábon állok, és sikerül a pants helyett panties mondanom, így amikor megkérdezik, hogy recepciósként milyen volt az egyenruhám, akkor rávágom, hogy fehér blúz és fekete bugyi. Csak egy fejcsóválással és kínos mosollyal nyugtázzák, hogy na, ezek a magyarok milyen furcsa helyeken dolgoznak.

Vagy amikor magyar szólásokat, közmondásokat fordítok le szó szerint, és csodálkozom, hogy furán néznek rám. Bár a „tátott szájjal szaladt a faszerdőbe” kifejezés sokak kedvencévé vált mára, és nem csodálkoznék, ha valahol visszahallanám.

Szóval a kis különbségek nem számítanak a párok közt, de azért jó lenne, ha valaki értékelné, amikor azt mondom, hogy úgy megyünk, mint a Deltában (és azért valljuk be Angliában ez minden második nap), vagy megértené, hogy nem telhet el a karácsony-húsvét-pünkösd Bud Spencer és Terence Hill nélkül.

Így meg kell vele nézetnem minden ünnepkor egy-egy részt, de valahogy nem tud velem együtt felszabadultan nevetni az ördög jobb és bal kezén, és hiába mondanám a bank bejáratánál, hogy te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb.

Ugyanígy egy házibuliban hiába ismerem az Oasistől a Wonderwallt, nekem valahogy nem homályosul el a szemem, és nem kapaszkodom össze automatikusan az összes körülöttem állóval dülöngélve énekelni, bennem inkább a Kör közepére álló reflex támad fel éjjel kettő körül, hogy Pataky Attilára rázzam a hajam.

Ezek tényleg nem számítanak, megértem, hogy a zenei kultúránk más, és sosem fogja értékelni, hogy minden buliban a barátnőimmel éjfélkor automatikusan felpattanunk a legközelebbi szék tetejére, és az öklünket rázva kiabáljuk egymásnak, hogy „Nem, nem nem, soha nem nem nem. Nem leszek a játékszered”, majd szép lassan bemutatjuk, hogy márpedig sírva vígad a magyar, és Oláh Ibolyától kezdve a Kozmix a házban-on keresztul a Hip-Hop Boyzig mindenen sírunk a buli végéig.

És akkor az időjárás

Az időjárásból fakadó ellentétek igazán akkor jönnek ki, amikor január közepén megjegyzem, hogy hiába nincs mínusz, nem kellene a teraszon ülnünk, mert felfázom. A fiúm nem érti, ez mi.

Körbekérdeztem, és kiderült, az angolok nem ismerik a felfázást, és a fiúm tényleg csak nevet rajtam, amikor párnával indulok el otthonról arra számítva, hogy bármikor leülhetünk kültéren.

(Igazán csak akkor vált komollyá, amikor tényleg felfáztam, és elmentem a walk-in centerbe, ahol a nővér nem ismerte ezt, és minden áron meg akarta magyarázni, hogyan lettem beteg. Hiába bizonygattam neki a kórtörténetem 12 éves koromtól, nálam ez visszatérő probléma, és előző este a Temze partján ültem miniszoknyában február közepén, nem hitt nekem. Még a Google-ban is megnézte. Akkor sem. )

Szegény Réka barátnőmnek ez nagy bánata is, az ő fiúja azóta is csak nevet rajta, hogy ő az egyetlen mindig a társaságban, aki zoknit vagy harisnyát hord májusig, és nem ül le semmilyen kőre, csak nyáron, ha süt a nap. Teljesen azt hiszik, ezt mi találtuk ki.

Ezek persze olyan különbségek, amik nem igazán komolyak. A fiúmnak inkább vicces, nekem idegesítő. Ha nem tudom felvágni a mangót, akkor kinevet, én meg csak puffogva motyogom magam elé, hogy anyám ezért még sorba állt. Mit ezért. Nem is volt mangó. Narancsért meg banánért.

Tehát azért igazán nagy különbségek nincsenek közöttünk, mégis csak egy pár ország választ el, és nem földrészek, európaiak vagyunk mind a ketten. De azért mégsem vagyunk egyformák, és azt gondolom, hogy a két kultúrkörből származó párok nagyon jól egymásra tudnak találni, hiszen annyi minden létezik, amit meg kell mutatni, elmagyarázni, megfőzni, egy egész élet kevés megismerni a másikat, és ami lényeg, ezért sosem unatkozunk!”

(Fotó: loveandlondon.com)

HÍRMONDÓ

Elkerülhetetlen a jelentős béremelés

Csak béremeléssel lehet megállítani a munkavállalók elvándorlását – ebben körülbelül mindenki egyetért. A szakszervezetek szerint a vállalkozások viszont erre saját erőből nem képesek. A munkavállalók és a munkáltatók érdekképviseletei szerint is a bérek jelentős emelésére van szükség ahhoz, hogy fékezni lehessen a szakemberek elvándorlását. A vállalkozások azonban erre kizárólag saját erőből nem képesek, a kormánynak is segíteni kell, például a foglalkoztatást sújtó közterhek mérséklésével. Ha érdekel a téma, akkor ide kattintva olvashatsz még többet!

Mely városokban a legjobb dolgozni?

A munka és a magánélet egyensúlya egyike a legfontosabb dolgoknak az ember életében, de melyek azok a helyek, ahová érdemes költözni, ha a lehető legjobb arányt szeretnénk elérni? Az Expert Market összeállítása a ledolgozott órák, a kivett szabadságok mennyiségén alapul, és természetesen a világvárosokat vette górcső alá. Európa nem meglepő módon jól szerepelt, a listát ide kattintva találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Anglia Nagy-Britannia vegyespáros

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr398765674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2016.06.02. 11:51:59

@Hari Seldon 2: akkor te is olyan igenytelen vagy, mint en, aki nem sminkelek? Szornyu :-)

2016.06.02. 11:56:59

@Pernilla: Hat, szerintem nem oke a sportcipo, sot nagyon igenytelen, barhova, kiveve ha sportolni mesz. De ez az en velemenyem, masoke nyilvan kulonbozhet.

2016.06.02. 11:59:57

@LondonFashion: Csak 15 evig eltem Londonban es rendszeresen visszajarok, de hat nyilvan te vagy a nagy divatszakerto.

2016.06.02. 12:02:17

@LondonFashion: A bakteriumoknak meg az immunrendszernek semmi koze a homerseklethez. Szerintem olvass el egy biologia konyvet ha erdekel a tema.

2016.06.02. 12:05:05

@Muscari: En meg raadasul cofpban is szoktam hordani a hajamat, teljesen gaz.... Elashatom magam. Es meg divatos sportcipot sem hordok. Ha legkozelebb Londonba megyek, tutira ki fognak nezni, sot ujjal fognak mutogatni ram: 'Eastern European' :)))

2016.06.02. 12:06:47

@M. Péter: Szerintem is borzalmas trend, de mintha terjedne, legalabbis egyre tobb lanyon vettem eszre ezeket a cipoket.

2016.06.02. 12:16:55

Errol eszembe jut egy sztori. Egy idoben egy echte posh brit lannyal mosogep nelkuli lakasban laktunk Tottenhamban. Egyik nap a csaj vitte nagy szatyrokban a ruhakat a mosodaba, hippi szoknya volt rajta meg szines felso stb. Egy proli feher angol elkezdte szidalmazni az utcan hogy 'bloody Eastern European, go back to your own country' stb. A csaj vegigmerte es mondta neki a leheto legposhabb akcentussal hogy 'excuse me, what did you say?'. A pasi allitolag majdnem elajult, megszolalni nem tudott :). Nem voltam ott, csak meselte a lany.

2016.06.02. 12:36:30

Hugyos problémák : m.webbeteg.hu/cikkek/urologia/12350/felfazas-holyaghurut-holyaggyulladas
Na ebből mindenki kibogaràszhatja a lényeget. Figyelmes, értő olvasás után kiderül remélem sokaknak hogy a hideg, meleg befolyàsolhatja a betegség kialakulását és súlyosságát. Az is tény hogy ezek kisebb arányban okai a fertõzéseknek. Ha rosszul következtetnék, csak orvos által vagyok meggyõzhetõ DD

Gery87 2016.06.02. 12:38:53

@Mirjam2:

Attól függ mit tartasz normális viseletnek úgy egészében...mert ma olyan cuccokat lehet kapni, úgy képesek felöltözni egyesek hogy a sportcipő lesz az utolsó ami rosszul fog állni rajta..

Gery87 2016.06.02. 12:39:02

@LondonFashion:

Ilyen alapon akkor a mai férfi divattal a ratyi férfiaknak tetszően öltöztet fel az ipar:)

Van egy olyan érzésem hogy a divatiparban már nem tudnak mit kitalálni és azon élvezkednek, vajon ezt is felveszik e? És persze, igen..

@Mirjam2:

"A bakteriumoknak meg az immunrendszernek semmi koze a homerseklethez. "

Ha hideg van, a vér a létfontosságú belső szervekbe áramlik inkább hogy a megfelelő hőmérsékletet ott fenntartsa, ezért fagynak le először a végtagjaid, orrod...meg kezd el előbb fázni.
Ha kevesebb ott a vér, akkor kevesebb ellenanyag is jut oda, tehát a fertőzés kockázata megnő...
Én ezt így hallottam.

2016.06.02. 13:14:19

@Gery87: Aha, meg olyan variacio is van hogy melegben jobban szaporodnak a bakteriumok stb. Egy biztos: nem a hideg feluleten ulestol vagy allastol kap valaki fertozest.

2016.06.02. 13:16:29

@Turchi: Ez erdekes, koszi.

tanato 2016.06.02. 13:16:48

A cystitis kialakulásába persze bele játszik a hideg,de egyértelműen nem lehet csak erre ráfogni.Télen azért gyakoribb,na meg nőknél is, a rövid húgycső miatt

2016.06.02. 13:17:45

@Mirjam2: Ezt a "cikket" nem "valaki megirta", hanem ez egy ilyen divatot kovetni akaro tanacstalanoknak keszult fotoalbum, olyan nokrol, akik feher teniszcipojuk "ellenere" is epp nagyon divatosan neztek ki, mivel epp most ez egy trend, ami elo van irva, es azt igyekszik megmutatni az olvasoinak, hogy mikent hordhatjak ezt a "sokkoloan furcsa dolgot" ugy, hogy oket megdicserjek, es ne leszoljak a stilusukert. A feher teniszcipo amugy nem ugyanaz, mint a kenyelmes futocipo, de valojaban meg azt is lehet ugy viselni, lasd @LondonFashion vonatkozo linkjet, es amugy a japan csajok is iszonyu kulnak neznek ki a zoknival a Birkenstock papucsban is. Ezekben az ilyen szubkulturas es ahhoz hasonlo viseletekben, nem a "szepseg" a lenyeg, hanem mindaz, amit kommunikalni kivan veluk az ember.

Az ilyenek uzenetek, meg a szubkulturak es az azokbol mazsolazgato trendek, es kitalaloik a legtobb esetben teljesen figyelmen kivul hagyjak az illemet, a dress code-okat, es ugy osszessegeben a konvencionalis ertelmben vett "joizlest" is, egyreszt azert, mert az a lenyeguk, hogy a fogyasztok egy lepessel mindig hatrabb jarva kovessek azokat, akik vezetik, vagy kitalaljak a trendeket, vagyis ezeknek mindig ujnak, vagy szokatlannak kell lenniuk. Masreszt pedig, a konzervativ ertelemben vett "izleses" oltozkodes egeszen mast ohajt kommunikalni a targyak viselojerol, mint a divatozas, trendkovetes. Nyilvan ezert is tunik szamodra "prolinak" az ilyesmi, mivel a konzervativ joizles szamara nagyon is fontos, hogy semmikeppen se latsszon ilyennek az ember, hiszen valoszinuleg nem tartjak komolyan szamba vehetonek azt, aki igy oltozik.

A teniszcipos szoknyas illeto ezzel szemben azt kozli magarol, hogy pukkadjatok meg, en marpedig meno vagyok, akkor is, ha ezt eredetileg "prolik" talaltak ki, hiszen en akkora egyeniseg vagyok, hogy meg a "prolik" ("nerdek", egyeb szubkulturak, stb) stilusat is menove tudom tenni, ironizalok, jatszom vele, mert en megtehetem, stb. Azt az ironiat persze kar is lenne tagadni, hogy ezek a hatalmas egyenisegek mind ugy fogyasztanak, mint a birkak a legelon, es, hogy az olcso "proli look"-ot aztan 500 dollarert aruljak, meg fizetnek egy vagyont, hogy ugy nezzenek ki mint egy csoves a Blaharol, dehat ez van na, mi egy ilyen posztmodern korban elunk, most mit csinaljunk, ez jutott.

Meztelenul ugye nem illik jarkalni, meg hideg is van, az ember tehat a ruhaival oldja meg azt, hogy annak lassak, amilyennek latszodni szeretne, es akkor ebbe ugye kulonbozo modon fektetnek az emberek, van akinek nagyon fontos, hogy szabalyoknak megfeleloen nezzen ki, van akinek pedig az, hogy olyasvalakinek, aki fel tudja azokat rugni. A divat kommunikacio, a trendek pedig lehetoseget nyujtanak arra, hogy ezekbol a szemelyisegere illo dolgokat valogasson ki, es nincs rossz meg jo kinezet, csak az a lenyeg, hogy annak latsszon az ember, akinek akarja, hogy nezzek. Ha nem igy van, akkor nem jol fejezi ki magat, ez lehet, hogy nem az o hibaja, hanem a kornyezetenek van masik vizualis nyelve. (Valoszinuleg a posztiro is azert sertodott meg annyira, mert ez egy gyenge pont volt neki, hogy K-Europai, es annak is latszott, ami K-Europaban elve nem problema, de az uj kornyezeteben nem jott ki jol, valoszinuleg konzervativabbak es kulonosen leneztek miatta, o meg a mostani stilusaban nem erzi jol magat, lasd "unatkozo kertvarosi anyuka", vagy egyeb modon volt szamara kultursokk-konfliktus ez a kerdes es akkor az errol folytatott diskurzus ilyen reakciot valtott ki belole.)

Mindegy, a lenyeg, amit szerettem volna mondani, hogy az egy dolog, hogy nem tetszik a teniszcipo, de a divatot nem mi talaljuk ki, hanem diktaljak nekunk, meg lehet venni csilliokert az elorejelzest, meg ki lehet menni a PV-re Parizsba, iden mehettem volna de igy is tul sokba kerult, de a trend csak lehetoseg, amibol ki lehet valogatni szemelyiseg szerint, hogy mit akar ezekbol magara venni. Az internet miatt amugy pedig egyre kisebb jelentoseguk van a trendeknek is es egyre nagyobb szerepet kapnak a szubkulturak es az egyedibb dolgok (a trendek eltunese amugy kornyezetvedelmi szempontbol lehet, hogy nem lenne rossz, de lehet, hogy a nagy egyediseg hullam csak meg eszementebb fogyasztasi tempot eredmenyez). Viszont tehat a lenyeg, hogy mi most egy olyan korban elunk, amiben minden elfogadhato, a futocipo is meg a zokni szandal is, mindazok, akiknek egyedi stilusuk van, nem fognak bocsanatot kerni erte, masoknak megfelelni, es ezert cserebe belefer, vagyis siman be lehet vallalni, megfizetni azt az arat, hogy egy total mas kulturaban mozgo vadidegen egy elhalado buszrol vagy latatlanul az interneten esetleg "prolinak", vagy szandalzoknis NDK-turistanak nezi az illetot. :)

tanato 2016.06.02. 13:18:58

@Mirjam2: SŐt sok kórokozó csak kifejezetten meleg éghajlaton okoz betegséget.Mérsékelt vagy hideg éghajlaton nem is tud megélni.

2016.06.02. 13:20:13

@Gery87: Ez teljesen igaz, pl. ha valaki melegitoben maszkal az utcan, ahhoz kimondottan illik a sportcipo :). A pizsomahoz pedig a papucs. Maximum kitiltanak a Tescobol :)

2016.06.02. 13:28:16

@mojyo: Ok. Tovabbra is fenntartom, sokan prolinak fognak tartani (pl. Londonban is) ha nyilvanos helyen edzocipoben jelensz meg. Meg akkor is ha szerinted ez trendi, vagy ha sok divatmagazinban cikkek jelentek meg rola. De ha teged vagy masokat nem zavar hogy ki mit gondol, vagy direkt ettol erzik magukat trendinek vagy coolnak hogy a tobbiek nem tudjak hogy ok valojaban trendik, akkor hajra. Persze, lehet Birkenstockban is maszkalni zoknival, csak ne csodalkozzon az illeto ha maradi pasik akik nem olvasnak divatmagazinokat, nem akarnak randizni vele mert egyszeruen hulyenek nezik, vagy csak nem talaljak vonzonak. Megertem hogy vannak akiket nem erdekelnek ilyen konvencionalis szempontok, csak onkifejezni akarnak meg trendinek erezni magukat. Az ilyen emberek irjak meg olvassak a divatmagazinokat.

2016.06.02. 13:49:34

@Mirjam2: Rendben. A divatot amugy nem egy elhanyagolhato kisebbseg koveti, hanem tomegek, tehat a tobbseg tisztaban van vele, hogy mik a trendek. Idovel le is szivarognak vagyis elobb-utobb majdnem mindenkin megjelennek valamilyen mainstreamebb formaban, tehat a magam reszerol nem aggodom attol, hogy a "tobbiek" nem fogjak tudni, hogy en eppen trendi vagyok :D Mar emlitettem, sokszor kaptam dicseretet a stilusomra, es feher teniszcipos csajokkal is tele van az utca, igaz, nem Londonban lakom :) Mindennek ellenere azonban valo igaz, hogy nem mindenkinek valok a divatmagazinok, es egyaltalan nem kotelezo kovetni, vagy barmilyen erdeklodest mutatni iranta, azt azonban el kell fogadni, hogy az ilyen emberek velemenye a divatrol azonban teljes mertekben sulytalan, legalabis azok szamara mindenkepp, akik kovetik, vagy elnek az altala kinalt onkifejezesi lehetosegekkel. :)

Illetve hat, a hulyeneke nezes is lehet ketiranyu, vagyis aki az ilyen jellegu onkifejezest eliteli magaban, azzal valoszinuleg nem is akarna olyasvalaki randizni, akinek ez fontos, szoval nincs problema, mivel az ilyen emberek ugyse allnanak szoba egymassal. :)

adg 2016.06.02. 14:20:42

Szerintem borzaszto, hogy ennek meg annak tartjak az emberek egymast, mert nem olyan cipo van a masikon, amit o elkepzelne. Ilyen hulyeseget...
Lazabb helyeken siman leszarjak, hogy a masikon illik-e a polo a zoknihoz, vagy mittudomen.
Itt amugy teljesen altalanos a sportszereles az utcan, foleg nokon. Nem zavarja oket, edzesre menet-jovet ugy maradnak bevasarolni, kajalni, stb. Nem gondolnam, hogy proli, mert nem oltozott at "megfelelobe" mielott be merte tenni a labat a boltba, vagy emberek koze vagy mittudomen. :))

Pernilla 2016.06.02. 14:51:54

@adg: az szerintem megint mas tema, hogy valaki edzesre jövet-menet sportcuccban van.

De amugy sem hiszem tenyleg, hogy ezen veszekedni kene, hogy mi szamit normalis viseletnek. Ezek szerint pl. @Mirjam2: , meg @mojyo: meg en teljesen mas szubkulturaban mozgunk, vagy minek nevezzem. Mirjam köreiben ciki a sportcipö, az enyemben meg normalis, moyjo eseteben meg nem derül ki most sem, hogy csak ervel mellette vagy ö is sportcipöt hord :D

En pl. a kenyelmi szempontok mellett azert is hordok hetköznap sportcipöt, mert mondjuk a munkahelyemen is mindenki ezt teszi, nemhogy ezzel probalnek önkifejezni, pont hogy beolvadok. Az elejen volt meg egyszer-ketszer, hogy felvettem magassarkut, de kenyelmetlenül ereztem magam, hogy kilogok. Nem szeretem a feltünest a hetköznapi eletben. (Persze ha valami hivatalos megbeszelesre megyek, akkor csinosabb cipöben megyek, meg mondjuk bluzt veszek. Alkalomra meg plane kiöltözöm.)

Mondjuk az en fejemben meg mindig oriasi a különbseg van az edzöcipö es az utcai sportcipö között. A cipöboltok – arkategoriatol függetlenül – tele vannak sportcipökkel, amik teljesen alkalmatlanok sportolasra, kifejezetten utcai viselesre keszültek. Es ez nekem nem tünik ujkeletünek, szerintem mindig is igy volt, legalabbis miota a fogyasztok körebe tartozom :D

Na mindegy, megegyszer hangsulyozom, nekem semmi bajom azzal, ha mas meg nem venne fel sose sportcipöt, mindenki azt vegye fel, ami szerinte megfelelö öltözet. Mivel nem Londonban elek, akar el is hiszem, hogy ott proli viseletnek szamit, de ahol en elek ott meg nem, vagy azok az emberek között, ahol en mozgok, nem szamit se prolinak, se polgarpukkasztonak, hanem altalanos hetköznapi viseletnek, csak erre akartam ramutatni.

Cserebe nem egyszer voltam mar focimeccsen koktelruhaban meg magassarkuban. Igy szep az elet :)

2016.06.02. 15:03:29

@Pernilla: Igy ebben a formaban teljesen egyetertek azzal amit mondasz.

2016.06.02. 15:08:48

@adg: Igen, reszben ezert van egy csomo vicc arrol hogy az ausztral nok ferfinak neznek ki stb. Nyilvan mindenki azt hord amit akar, viszont ne csodalkozzon hogy mindenki mas meg azt gondol a megjeleneserol amit akar. Pl. niqabot hordo muszlim nok ne csodalkozzanak ha Europaban gyanusnak gondoljak oket, szandal-feher zokni kombot hordo ferfiak ne csodalkozzanak ha a nok 95%-a nem adja meg nekik a telefonszamat, stb. Tetszik, nem tetszik, nyilvanos helyen ismeretlen emberekrol reszben az oltozekuk alapjan formalunk velemenyt, es a vonzalomban is nagy szerepe van a megjelenesnek aminek az oltozkodes a resze.

adg 2016.06.02. 16:08:20

@Mirjam2: az ausztral nok nem neznek ki ferfinak, meglatasom szerint. Viszont - es elsosorban erre gondoltam - nem is azon lovagolnak, hogy a masik oltozete keloen appropriate-e. Ha kenyelmes a sportcipo, akkor azt veszi fel, nem lesz tole kevesebb. Ugyan en nem jarok csak ugy sportcipoben, de eszembe sem jut iteletet mondani a masikrol emiatt. Nekem mindegy. Nyilvan ahol dress code van, ott mas.
Mellesleg az angol nok sem a jooltozottsegukrol es szepsegukrol hiresek eppen. :)

@Pernilla: ez oke, csak az jutott eszembe, hogy otthon ez nem volt jellemzo szerintem. Legalabbis akiket en ismertem csajokat, azok vitek a cuccukat, ora elott atvedlettek, utana meg vissza, es nem mentek bevasarolni meg gyereket felvenni kisgatyaban es topban. Utcan is alig lattam ilyeneket.

Amugy marha fontos tema. :D Annyira nem foglalkoznak itt ezzel. A lanyom nemreg a baratjaval csirkenek oltozott, rendesen, mint valami diznilendes figura, vastag szorme jelmez az otven fokban. Senki nem foglalkozott veluk, pedig azt hitte, majd kivaltanak valami reakciot. :)

Gery87 2016.06.02. 16:09:57

@Mirjam2:

Nyilván nem, hanem az adott területen meggyengülő immunitástól, amit okozhat a hideg..

"pl. ha valaki melegitoben maszkal"

Nem erre gondoltam, hanem sokkal "trendibb" viseletekre...:)
Pl ha valaki buggyos ülepű szűk szárú ratyifarmerban, ecsethajjal, sztk szemüveghez vesz fel sportcipőt, akkor a cipő lesz az utolsó ami miatt gyökérül fog kinézni:)

2016.06.02. 16:15:47

@adg: Hat lehet, hogy azt gondoltak rola, hogy valami helyi csirke etteremnek a promoja volt. Bocs amugy, hogy mindig lelombozom a gyerekeid otleteit (mint a multkor a szoviccest), de ilyen is volt mar: www.youtube.com/watch?v=n9AhY_uALas

:D

adg 2016.06.02. 16:23:50

@mojyo: ez jo srac lehet. :D
Amugy lattam mar en is beoltozott fiatalokat, nem ok voltak az elsok errefele sem. :))
Aztan te szoktal-e sportcipot venni kisestelyivel, hozza kotott salat, papircsakot es borkesztyut? Meg megszolnanek erte. :))

2016.06.02. 16:49:28

@adg: Termeszetesen vannak nekem is sportcipoim, tobbfele feher teniszcipo, feketek, szurkek, van egy ezust is, ezt eddig meg csak a szomszed macskai bamultak meg, de ok nagyon ra vannak fixalodva valami miatt, meg kekek, zoldek, vaszoncipok, meg fiusok, meg lanyos magassarkuk, meg piros topankak es csatos balerinacipo, meg trampli szandal es gyogypapucsok, meg szuper magas sarku szekszi fa meg borszandal, meg barna bakancs, meg turazos bakancs, meg kockas es viragos bakancs, es kulonbozo szarhosszusagu meg mintaju csizmak, es tobbnyire azt veszem fel, ami passzol az aznapi idojarashoz/tevekenyseghez/uticelhoz es a szettem tobbi reszehez, ami pedig a hangulatomtol fugg. Hogy ez kinek tetszik, vagy kinek nem, azt tobbnyire leszarom, de eddig tobbnyire sikerult elismerest kivaltani, mondom, volt mar, hogy random idegenek emiatt allitottak meg.

De en amugy siman elhiszem, hogy London kulonosen intolerans hely lehet ha az oltozkodesrol van szo, egyszer karacsony elott voltam hivatalos arra, es a metron utaztam, amikor felszallt egy csapat karacsonyi csunyapulcsis-telaposapkas fiatal, gondolom valami ceges bulira mentek vagy ilyesmi, erre a mellettem ulo faszi azt motyogta magaban, hogy oh fuck this, es atszallt egy masik kocsiba. :D

2016.06.02. 17:08:35

@adg: Pedig Angliaban nagyon sok jol oltozott no van, nezd meg egyszer ha arrafele jarsz. A fancy dress meg a normal ruha kozotti kulonbseget pedig minden ember felfogja, pl. egyszer mi is hupikek torpikeknek oltoztunk ceges bulira, de ez nem azt jelenti hogy egy normal hetkoznapon barmit fel lehet venni kovetkezmenyek nelkul. Pl. allasinterjura is elmehetsz farmerban-poloban, csak sok helyen nem fognak felvenni az allasra, de abban mesz amiben akarsz, mehetsz akar jelmezben is.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.06.02. 18:08:44

@mojyo: Biztos csak tele volt a micsodája a Christmas jumperekkel

Taxomükke (UK) 2016.06.02. 18:28:11

@adg: Te ezt nem tudod, ti mind fejjel lefele vagytok amugy is. Attol se kell felni, hogy mubor hosszukabatot vesztek fol csikos puloverrel.
:)

2016.06.02. 18:52:15

Én farmerhoz mindig edző cipőt veszek fel. Ha az utca és minden más hétköznapi hely, bolt, egyszerűbb étterem nyilvános helynek számít akkor én is proli vagyok ? Akkor elmondhatjuk hogy az ország lakosságának többsége proli. Végül is nem baj ez, mondtak már ennél rosszabbakat is rám, na meg a proli nem negatív. Kisgyerekes nőknél meg igen praktikus a csuka, vagy a játszótér nem nyilvános hely? Ott szabad? És a mai divatos strandapucs szerű az is proli?

2016.06.02. 20:05:56

@Turchi: Erdekes dolog amugy ez a prolizas, szerintem se szamit negativnak (de en mar mondtam, hogy nagy hive vagyok a szandekos igenytelensegnek szoval en nem szamitok :D), de szerintem is inkabb annak az ertekrendjerol arul el dolgokat, aki sertesnek szanja, de mondjuk ez mindennel igy van.

Taxomükke (UK) 2016.06.02. 20:08:23

@mojyo: Aaaaaaaaaaaa 49 multam es eletembe osszesn nem volt ennyi par labbelim szerintem mint amit most felsoroltal. :)))
Szekszi? Azmiaz?

2016.06.02. 20:22:13

@Taxomükke (UK): "Szekszi" = ironikusan ertelmezett "sexy", vagyis vonzo helyett inkabb elrettento, vagy ugyis mondhatjuk, hogy randa. :D A fapapucsomra ertettem amugy, ami ilyen 70es evek stilusu magas talpu, magas sarku szandal, amiben halalfelelmem van, ha jarok (de amugy nagyon szeretem, nagyon szep csatja van). :)

@kisrumpf: Hat ez zsenialis! De amugy viccet felreteve a LED-es cuccok tok jok, meg az ilyen optikai szalas dolgok, egyszer csinalok ilyet enis eskuszom. :D

LondonFashion 2016.06.02. 22:12:11

@Mirjam2: Ouch, ez es a kovetkezo osztas kicsit fajt... :((( Nem ilyen hangnemben irtam, de lehet hogy ugy jott le nalad...
Amugy a Londonos kerdest ugy ertettem, hogy abszolut bevallottan hianyos ismereteim szerint te Azsiaban vagy valahol (vagy Kozel-Keleten?) es elotte Londonban laktal, de nem tudtam, hogy milyen gyakran jarsz vissza.
Mert ha evente 1-2-szer es ezen alkalmakkor is csak a lakohelyeden es kornyeken maszkalsz, akkor lehet, hogy nem tunt fel ez az egy-ket eve tarto teniszcipos viselet.
Javaslok egy jatekot: Ha legkozelebb jossz, menj be a bel-belvarosba (ne Richmond, Twickenham es hasonlo reszeken), ahol sokan maszkalnak pl Soho, Oxford Street, Regents Street, Carnaby Str, Camden stb es csak nezd a cipoket es szamold, hogy hanyat latsz ebbol:
www.google.co.uk/search?q=adidas+stan+smith&safe=strict&client=safari&hl=en-gb&prmd=sinv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOrP_69InNAhXLJcAKHTfQAwcQ_AUICCgC&biw=375&bih=559

LondonFashion 2016.06.02. 22:12:11

@Mirjam2: Azert ezeket a helyeket javasoltam, mert az eltero tapasztalatunk alapja (most nem az izlesrol beszelek, pl. hogy neked tetszik valami, nekem meg nem, pusztan az elofordulasrol) valoszinuleg a teljesen kulonbozo kozeg, amiben mozgunk. En az Oxford streeten dolgozom es mar kiegtem a feher sportcipok latvanyatol. A bolt ahol dolgozom pedig abszolut middle class/kozeposztaly penztarca, semmikepp se proli es mondjuk kb 15-40eves korig mindenki szamara van valami. Megszamolom holnap hany feher, bor sportcipot latok.

vuvuvu2 2016.06.02. 22:12:11

kár hogy nem derült ki hogy az a bizonyos fiú hova valósi, mit csinál, mik a szülei, mit hozott otthonról. ahány angol annyiféle. nekem így elég elkényeztetett kis prick.nek tűnik, olyannak akivel hosszútávra nem érdemes tervezni. a minimum egy hosszútávú vegyes kapcsolatban némi empátiás készség, amivel a prick nem rendelkezik. mondom ezt úgy, hogy én is egy vegyes-házasság szülötte vagyok, és magam is vegyes-házasságban élek.

LondonFashion 2016.06.02. 22:12:11

@Mirjam2: Ja meg valami eszembe jutott! En nem akarlak arrol gyozkodni, hogy tetszen neked vagy a tarsasagi korodnek a feher v akarmilyen szinu sportcipo/edzocipo/teniszcipo es hogy igenis ezt kell most hordani. Lehet, hogy 5 evvel ezelott tenyleg csak edzesre hordtak az emberek es bizonyos korokben mindennapos viseletkent ez visszatetszest keltett, de az utobbi egy-ket evben abszolut mainstream lett, gazdagok es szegenyek, divatozok es kenyelmi szempontok alapjan dontok koreben egyarant.

A Tyne folyó déli partja 2016.06.02. 22:12:11

@Mirjam2: és kutyasétáltatáshoz, erdei túrához, kiránduláshoz szabad?
Juj, én a Tescóba is abban jàrok (5 perc séta).

LondonFashion 2016.06.02. 22:12:12

@Gery87: igen, mar nincs nagyon uj a nap alatt, kb 20 evente visszaternek bizonyos elemek... azt hiszem tavaly/jelenleg pl. megint grunge volt: kockas ingek, kombine ruhak, eljen a Nirvana! :)

rumitom 2016.06.02. 23:35:22

@Shanarey: zoknit huztal e a szandalhoz?

adg 2016.06.02. 23:38:20

@Mirjam2: "van egy csomo vicc arrol hogy az ausztral nok ferfinak neznek ki stb."

"Pedig Angliaban nagyon sok jol oltozott no van"

Erre nem is tudom mit mondjak. Mondtal egy bugyuta sztereotipiat, amire egy masikkal valaszoltam.
Gyere es nezd meg majd kegkozelebb, hogy nem neznek ki ferfinak, es igen is stb. , na mindegy, tudom, hogy angliaban minden a legtokeletesebb, ehhez nem is kell elmennem arrafele, ha olvasom a kommentjeidet. :)

"allasinterjura is elmehetsz farmerban-poloban"
Szerintem nem alkalmi oltozetekrol beszeltunk, hanem utcai szerelesekrol. Nyilvan allasinterjura, felmillio ember elotti prezentaciora, randira a kiralynenivel stb feloltozik az ember. Bar en nem vettem fel oltonyt pl az allasinterjuimra, csak egy inget nadragot, aztan megis felvettek.

A lenyeg annyi volt a mondandomban, hogy ha latok az utcan valakit, aki eppen nem sportol es megis sportcipo van rajta, ne adj' Isten valami hetkoznapi ruhahoz, akkor ebbol nem fogok messzemeno kovetkezteteseket levonni, azon tul, hogy nyilvan igy kenyelmesebb szamara. Es hulyesegnek is tartom az embereket mericskelni, kategorizalni, megitelni ez alapjan, akar meg oka is lehet ra. Mint pl annak a lanynak, akit egy idoben rendszeresen lattam az utcan tekerni, kiskosztumfelsoben, alul pedig bringasnadrag + sportcipo osszeallitasban. Gondolom az irodaban nem igy ult egesz nap, viszont kompletten atoltozni sem volt kedve par perc tekeres miatt. Holott gondolhattam volna, hogy micsoda egy igenytelen bige, hogy lehet mar igy kinezni. Amugy dobbenetesen jol nezett ki, nem latszott ferfinak. Bar mostanaban terjed a fiuk kozt az ilyen prettyboy kinezet, de az mas.

rumitom 2016.06.02. 23:42:55

@mojyo: az hogy mindenkin idovel az eppen divatos cucc van, reszben azert is van mert nem lehet mast kapni. egyszer en is megszivtam, pont akkor kellett nadragot vegyek mikor a hipster csonadrag volt divatban es konkretan sehol nem lehetett nem olyat venni.

2016.06.02. 23:55:04

@adg: "Es hulyesegnek is tartom az embereket mericskelni, kategorizalni, megitelni ez alapjan,"

Meg amugy ez egy ilyen ketiranyu dolog, hogy ha meg ezt csinalja valaki, es a sajat kriteriumainak megfelelo kis skatulyakba beleteszi az embereket (hogy peldaul "proli", vagy "igenytelen") akkor mas azt fogja tole leszurni, hogy errol van szo, es ha legkozelebb vele is megtortenik, akkor meg nem lesz tul jogos, vagyishat kisse ironikusan fog kijonni a felhaborodas, hogy o is a rossz cimket kapta, hogy peldaul "keleteuropai", meg "pincerno", meg megbamulnak a Tescoban a magassarkuban, vagy egyeb modon ertelmezik felre. Ugyis lehet mondani, hogy egyszer te vagy a galamb, maskor pedig a szobor. :D

Szoval ehelyett inkabb egyszerubb lenne egyszeruen az embereket annak ertelmezni, akik, es az is egy elfogadhato kimenetel, ha nincs kulonosebb kozlendojuk a stilusukkal, foleg, ha nem is olvasnak divatlapokat es nem is erdekli oket ez az egesz. De mar elegge megbeszeltuk amugy.

2016.06.03. 00:03:32

@adg: Hat, szerintem ez nem csak sztereotipia, mivel valoban nagyon ferfiasnak nezett ki szinte minden ausztral no akivel eddig talalkoztam. Nyilvan nem mindegyik ilyen, de az atlaghoz kepest eleg sokan. Te magad is irod, hogy ott normalis melegitoben stb. maszkalni. Nyilvan jol kinezo nok / emberek minden orszagban vannak, ez annyira nem meglepo.

2016.06.03. 00:06:57

@LondonFashion: Ki az aki Londonba megy es nem jut el az Oxford Street kornyekere, hanem vegig a kulvarosban ucsorog? Egeszen veletlenul kb. egy honapja voltam Londonban, termeszetesen az Oxford Streeten is, es nem tunt fel ez a trend. Igaz hogy nem pont az emberek labara szoktam koncentralni. Az en ismeroseim tovabbra sem hordanak 'meno' edzocipoket, ez egeszen biztos.

2016.06.03. 00:10:10

@mojyo: En nem ringatom magam olyan illuziokba hogy masok nem fognak engem megitelni a ruhazatom alapjan.

2016.06.03. 00:19:14

@Mirjam2: Nem errol beszeltem, hiszen ilyen illuziok szinte biztosan senkiben nincsenek, sot, nyilvan ezert kovetjuk olyan sokan a divatot es figyelunk oda a stilusunkra, hogy egeszen biztosan ugy iteljenek meg minket, ahogyan azt mi szeretnenk :) A "negativ" iteleten valo haborgas a nem jogos, marmint, akkor, ha te is hajlamos vagy ilyet hozni, es nem maga az "itelet" tenye.

2016.06.03. 00:32:35

@mojyo: Es hol haborogtam en a negativ iteleten? Pl. 100% biztos vagyok benne hogy ha talalkoznank, neked nem tetszene az en ruham meg cipom, nem haborognek rajta, megertem hogy nekunk mas a velemenyunk a megfelelo oltozekrol.

adg 2016.06.03. 00:44:30

@Mirjam2: szerintem te az asztfaliaban elo britekkel szoktal talalkozni. Kozismert, hogy az angol nok lofeju kapafogu tramplik, mint Camilla, a ferfiak is szepek, lasd Karoly. Es ennek lagalabb annyi gyakorlari ertelme van, mint a ferfias ausztral noknek.

Nem emlitettem melegitoben maszkalo embereket, nem is tudom, lattam-e mar olyat, koszonhetoen az idojarasnak, nem kell ennyire beoltozni. Ellenben kisgatya es sporttol az teljesen altalanos, de nyilvan nem irodai munkara vagy vasat pakolni az epitkezesen.

"En nem ringatom magam olyan illuziokba hogy masok nem fognak engem megitelni a ruhazatom alapjan."
Es ez mire jo? Miert kell masokat csak ugy megitelni? Raadasul ilyen marhasagok miatt? Ellenben te mar szamtalanszor lerasszistaztal vagy mas okkal letamadtal, mert olyan velemenyem volt, ami nem fedte a tiedet.
De egy cipo az mas, az alapjan gond nelkul lehet velemenyt kialakitani masokrol.
Ez kb ugyanaz mint amikor max kijelenti, hogy aki nem sminkel az nem no.

@mojyo: igen, igy gondolom valahogy. Aztan majd amikor valami serules miatt pl papucsban kell kimozdulni otthonrol, netan munkaba menni, akkor meg azon retteg az ember, hogy jaj mit gondolnak most rolam, meg lehet magyarazkodni. Pedig szerencsere az emberek tobbsege semmit sem gondol a dologrol, at sem lepi az ingerkuszobet, szerintem amugy meg az angoloket sem annyira, de ebben szinte biztosan tevedek.
Amugy valoban, kelloen ki van a tema targyalva. :D

2016.06.03. 00:45:22

@Mirjam2: Lehet, hogy ujdonsag, de nem rolad szemely szerint van szo. :D Teljesen altalanossagban beszeltem a hozzaallasod kapcsan, felteles modban, mindazokrol, akik haborognak, ha kifogas eri a kinezetuket, miutan a posztolorol ugy tunt, hogy zokon vette a "staff"-nak nezest, mikozben "prolizott" a kommentek kozott.

De amugy eszembe jutott most, hogy a baratnodrol meseltel, akinek rosszul esett, ahogy a budapesti metron reagaltak ra, miutan szariban utazott, peldaul egy ilyen konfliktust is meg lehet elozni, ha az ember egyszeruen csak nyugtazza az illetorol, hogy nahat, indiai ruha van rajta, es kesz, a tobbi negativ asszociacio nelkul.

En peldaul igy szoktam, lehet, hogy ez is meglepo, de en, bar alaposan igyekszem megfigyelni az embereket, nem szoktam ilyen skalan a sajat mercem szerint kiertekelni, hogy ki miben van, de amugy lenyugoz a magabiztossagod (100%!!! Szaz szazalek, ugybizony! :D) azzal kapcsolatban, hogy en milyen velemennyel illetnelek, ha talalkoznank. :D Egyszeruen keszen vagyok. :D

2016.06.03. 02:09:22

@mojyo: Teljesen osszefuggestelen dolgokat mosol ossze. A baratnomet konkretan megtamadtak a ruhaja miatt amit viselt, ez kicsit mas kategoria mint hogy gondolsz valamit magadban valakirol a ruhaja alapjan, ami teljesen normalis dolog es senkinek semmi koze hozza hogy neked mi a velemenyed, amig meg nem osztod masokkal. Az emberek nem gepek, igenis pozitiv es negativ asszociacioik vannak pl. ruhak alapjan, pl. sok nyugati embert zavar a niqab latvanya, nem gondolom hogy egy gondolatrendorsegnek meg kene nekik tiltani hogy zavarja oket. Azt sem gondolom hogy normalis ha emiatt megtamadnak egy niqabot viselo not, ez ket kulonbozo dolog, a velemeny meg a tamadas. Mindenesetre eleg vicces hogy te attol erzed felsobbrendunek magad hogy masokkal ellentetben nem itelsz meg embereket a ruhajuk alapjan :)))

2016.06.03. 02:11:41

@adg: Nem az emberek testi adottsagaira gondoltam hanem az oltozkodesre, frizurara stb. Az ausztral nok stilusa altalaban kulonbozik a briteketol.

adg 2016.06.03. 02:25:00

@Mirjam2: A szemetben ucsorogve reszegen orditozas szinten nem testi adottsag, megis leraszistaztal, amikor errol beszeltem. De mindegy, lenyegtelen.

"Az ausztral nok stilusa altalaban kulonbozik a briteketol."
Hala Istennek, sot, valoszinuleg az egymashoz viszonyulasuk is, igy nem tamadjak meg azt, aki niqabot vagy bikinifelsot, esetleg sportcipot farmeral visel, netan niqabot sportcipovel. Inkabb elvezik az eletet ilyen frusztraciok es egymas meregetese nelkul. :D

adg 2016.06.03. 02:26:11

De utalok mobilrol irni, mindig kimarad egy csomo betu...

LondonFashion 2016.06.03. 04:40:01

@Mirjam2: Hehe, nem tudtam, hogy melyik csoportba tartozol, azok koze, akiket meg holtan sem lehet az Oxford Str kornyekere vonszolni vagy azok koze, akik onkent es dalolva vallaljak a tomeget. :)

Egyebkent nem vagyok ilyen bulldog tipus, ahogy most tunik, hogy nem tudok leszallni a temarol es keresek-kutatok a neten, hogy vmi hiteles forrasbol szarmazo cikkeket mutassak neked, amibol elhiszed, hogy de ez igen is egy abszolut globalis tortenet, nem csak Londonban, hanem az egesz vilagban. Nem is trend szot hasznalnam, mert a trendek szerintem allandoan valtoznak, ami ma trend, 2 ev mulva tok ciki lesz, de 20 ev mulva lehet, hogy megint divatba jon... Pl.: klumpa, halasznadrag, trapeznadrag, csotop, forronaci, csipkes biciklis nadrag es tarsaik. Szerintem ez a sportcipo mania most mar marad, csak varialni fogjak az anyagokat, formakat.

Na de a legfontosabb, megosztanam "kutatasi eredmenyeim"... :) Olyan mediat kerestem, ami eleg middle class ahhoz, hogy lenezhesse a prolikat, de aTatler tobb is ennel, mondhatni nem csak a middle class, hanem az arisztokracia divat- es eletmodujsagja. 2014 osz/teli divattrendkent irnak a trainersrol eloszor: www.tatler.com/news/articles/august-2014/trend-alert-trainers

Extrakent egy BBC riport arrol, hogy miert lett a sneakers/trainers globalis trend es mero veletlenul pont az Oxford streeten szamolja, hogy hany sportcipost lat es megkerdezi oket, miert sportcipot viselnek... :) Majd 1 perces indiai, 1 perces nigeriai es 1 perces rioi utcakep, ugyanez a jatek. A lenyeg az elso 7 percben benne van.
Erdekes info: 85% of the purchases are never intended for its original purpose, health and fitness.

LondonFashion 2016.06.03. 04:40:13

@Mirjam2:

"mas a velemenyunk a megfelelo oltozekrol"
"igenyes ember nem vesz fel edzocipot normalis helyre"

Amiket mondasz, mind annyira szubjektiv. Mi a megfelelo oltozek? Alaphangon vegul is barmi, ami megved az idojarastol, nem?
Ki az igenyes ember? Mi a normalis hely? Esti szorakozohely gondolom? De a szupermarket az?

Ebbol is latszik, ahanyan vagyunk, mind maskepp gondoljuk, ez is a szubkulturank resze... Valakik szerint smink nelkul igenytelenseg kimenni az utcara, akar csak a boltba is. Valaki sosem venne fel sportcipot, csak ha mar az edzoteremben tartozkodik, valaki pedig abban el.

De most csak kizarolag a sportciporol beszelve: annyira elterjedt mar a hetkoznapi eletben, hogy ebbol nem szurhetsz le semmit, nem mondhatod, hogy az illeto igenytelen, vagy hogy nem ad magara. Vagyis, de mondhatod, hogy te a tarsasagi korodben ezt nem tenne meg senki... De nagyon ritka az ilyen kor. Utolso pelda, de tenyleg es megyek aludni (Mint Velvet trainers a kiralyi csalad tagjan!):
www.independent.ie/style/fashion/fashion-fix/introducing-the-seasons-must-have-sports-luxe-shoe-even-kate-middleton-has-a-pair-30925728.html

LondonFashion 2016.06.03. 04:40:21

@pappito: jaj, az elobb elfelejtettem betenni a linket a BBC riporthoz, de akkor mar be is jelollek itt, mert kb. az elso 3 perceben elhangzik, hogy allitolag a sportcipok 85%-at nem sportolasra hasznaljak az emberek
("85% of the purchases are never intended for its original purpose, health and fitness"):

www.bbc.co.uk/programmes/p035q112

A new balance-nek van egy olyan valtozata is, amit tuti nem sportolasra hasznalnak: www.google.co.uk/search?q=new+balance+trainers&client=firefox-b&biw=1366&bih=657&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiAn6PGuYrNAhXFXCwKHf0jAKIQ_AUIBygC#tbm=isch&q=new+balance+trainers+fashion

adg 2016.06.03. 05:36:49

@Mirjam2: Huha,te ezt ennyire komolyan gondoltad, hogy meg neki is alltal guglizni? Linkek nelkul is tudom, hogy nem szentek elnek itt sem, bar konkretan Darwinban sokkal tobb azsiai van, mint mashol, sokkal tobb a muszlim is, igy itt ebbol egyaltalan nincs semmi gond szerencsere. Nulla problema van az azsiaiakkal/muszlimokkal konkretan. Jobban hozza vannak szokva a nepek. Kb 100 fele nacio el itt, es ez egy egeszen osszehasonlithatatlanul kisebb varos, mint London, szoval egyszerubb itt az elet ilyen szempontbol. Melbourne vagy Sydney egesz mas teszta.

Szoval nem az volt a lenyeg, hogy meg kell vedeni Angliat minden aron, csak talan nem kellene masokrol iteletet mondani egy cipo miatt, vagy par embert megismerve velemenyt alkotni egy egesz europanyi meretu orszagrol, ahol annyi fele helyrol jottek az emberek, hogy ez amugy is ertelmetlen. Ismerek egy angol holgyet, kb 200 eves lehet, kis tulzassal. A klimat -50 fokra allitja, es kabatban jar-kel a full suppedos szonyegpadlos lakasban, oriasi rozsas dunyha alatt alszik, minden rozsas a lakasban ami tele van kis porcelan nippekkel. Nem gondolnam, hogy az osszes angol ezt csinalja, a legtobb emberrol azt sem tudom, hogy angol-e (bar egyre jobban kezdem felismerni az akcentusokat, de az angoloknal ez sem egyszeru mindig), es nem is izgat egyaltalan. Nem hogy kovetkezteteseket vonjak le mind a 60 milliora.
Raadasul te szoktal mindig felhaborodni, ha valaki arrol beszel, hogy masok mashogy csinalnak valami. Pl milyen hulyek az angolok, tejet tesznek a teaba. De az igenytelenek akik sportcipot vesznek, az rendben van. :)

Ne vedd annyira komolyan, szerintem egyertelmu volt a kommentjeimbol, hogy en sem vettem veresen komolyan. Ha nem volt az, akkor bocs.. :D

2016.06.03. 09:19:43

@Mirjam2: Igaz, nem emlekeztem mi tortent a baratnoddel, de nem gondolnam osszefuggestelennek ezeket a dolgokat, hiszen az ilyen tamadok is egyszeru negativ asszociaciomkal kezdik tobbnyire. De tudod mit, akkor az interneten is tartsuk meg magunknak az iteleteinket, jo? Foleg, hogy mar megbeszeltuk, akit nem erdekel a divat, annak nem szamit rola a velemenye azoknak, akiket igen. :)

Amugy nem gondolom magam felsobbrendunek, ilyesmivel tobbnyire akkor szoktak megvadolni, ha kifogytak az ervekbol. :D En egyszeruen csak ugy allok masokhoz, es a kulsejukhoz, ahogyan azt szeretnem, hogy hozzam alljanak, elnezest, ha ez egy felfoghatatlanul felsobbrendu dolog.

2016.06.03. 11:50:27

@adg: Emlekeztem ra hogy tobbszor is megjelent muszlim nok megtamadasarol Ausztraliaban hir az angol sajtoban, ezert kuldtem neked a linkeket, fel percig tartott megtalalni (es meg egy egesz csomo volt).

2016.06.03. 12:07:36

@mojyo: @LondonFashion: Annyira viccesek vagytok :). Azt nem ertitek hogy kezdettol fogva nem is a sajat velemenyemrol irtam, hanem altalanossagban, hogy sok ember proli viseletnek tartja a sportcipot. Engem hiaba probaltok itt a neten meggyozni, tobb millio masik ember ettol meg igy fog gondolkodni, hiaba nem tetszik ez nektek. En is hordok sok olyan ruhat ami egy egesz csomo emberbol, szerintem, negativ reakciot valt ki (masokbol meg pozitivat). En nem varom el emberektol hogy egy vakuumban letezzenek es ne gondoljanak semmit a ruhamrol, mint ti. Ez olyan mintha azt irtam volna hogy sok emberbol negativ reakciot valtanak ki a kover nok, erre ti elkezdenetek itt harcolni ellenem online hogy de hat ez mennyire rossz dolog stb. Lehet hogy rossz dolog, de attol meg teny, es nem en talaltam ki. Nekem egyebkent teljesen mindegy, felolem azt gondoltok vagy azt vesztek fel amit akartok. Nekem nincsen huszfele tornacipom, van 2-3 par cipom max. aztan ennyi, messze nem erdekel a tema ilyen szinten mint benneteket. Meg az se nagyon erdekel hogy masok mit gondolnak, ami nem egyenlo azzal hogy azt gondolom hogy nem gondolnak semmit, pozitiv vagy negativ iranyban.

Gery87 2016.06.03. 12:27:02

@LondonFashion:

A zenéhez ennek már semmi köze..
Amúgy grunge? fujj.:)

@rumitom:

"egyszer en is megszivtam, pont akkor kellett nadragot vegyek mikor a hipster csonadrag volt divatban es konkretan sehol nem lehetett nem olyat venni. "

De lehet...pl Levis.
Vagy valami olcsó nevenincs farmer...

2016.06.03. 12:27:20

@Mirjam2: Szerintem meg te vagy vicces, hogy te nem erted, hogy nem arrol van szo, hogy vakuumban letezzenek az emberek, hanem, hogy lehetseges kulonvalasztani azt, hogy "szerintem ez nem izleses", es, hogy "tehat te egy budos proli vagy". Termeszetesen mindannyian gondolunk valamit targyakrol, asszocialunk pozitiv, vagy negativ dolgokat roluk, pusztan arrol van szo, hogy az egonkat levalasztjuk a masik ember preferenciairol, es nem a szemelyes mercenkhez kepest itelkezunk az emberek felett. Ennyi. Arrol meg plane nevetseges gyozkodni minket, hogy igenis a tobbseg ugy gondolja, ahogy te, miutan tobbszor azt is kijelented, hogy teged nem is erdekel az egesz. :D Dehat akkor miert kene adnunk egyaltalan barmire is, amit ezzel kapcsolatban fejegetsz? Naugye. Na szevasz.

2016.06.03. 13:11:16

@mojyo: Ki gyozkod teged? Leirtam hogy igy van (szerintem), ha te nem hiszed el, a te dolgod. Azert irtam az eredeti kommentemet, mert cafolni akartam amit Magdanak irtal, hogy biztosan nem a 'megfelelo' edzocipo volt rajta. Megerositettem amit Magda irt, hogy vannak olyan helyek / alkalmak ahova nincsen megfelelo edzocipo. Ha te ezt nem hiszed, nekem teljesen mindegy, valogasd ki a husz par edzocipod kozul a megfelelot minden alkalomra, good luck.

LondonFashion 2016.06.03. 13:21:25

@Mirjam2: legyen tied az utolso szo, ertelmetlen ez a beszelgetes

2016.06.03. 13:26:46

@Mirjam2: Nem a posztolonak, hanem @MrsClaytonnak irtam azt, es totalisan mas kontextusban, mint ahogy ertelmezted, ahogyan azt sem allitottam en peldaul egyszer sem, hogy ne volnanak olyan helyek, ahova nem a sport cipo valo, csupan arrol volt szo, hogy ez most egy trend, es teljesen elfogadhato, sot, kifejezetten divatos dolog igy maszkalni az utcan. Olvasd vissza, hatha kiderul, hogy az egesz billentyuzetkoptatasod felesleges volt.

Nem erdekel a kajalas, nem tudok kulonosebben jol fozni, de azert beleszolok, ha nehany gourmet valami uj street-food oruletrol beszelget, hogy utcan csak prolik esznek, majd hatarozottan allitom napokon keresztul, hogy a "tobbseg" ugy gondolja, ahogy en, ok pedig csak egy sznob kisebbseg, akik ne csodalkozzanak, ha a normalis emberek megszoljak oket, nyavalyas hipszterek. Hat ez van, ertjuk mi, csak leszarjuk. Koszonjuk, Emese.

2016.06.03. 13:37:36

@mojyo: Jo, jo, jo, nyilvan neked van igazad mint mindig, ezt mar a 'beszelgetes' elejen is tudni lehetett :)

2016.06.03. 13:40:14

@LondonFashion: Osszetevesztesz valakivel, vagy nem olvasod eleg gyakran ezt a blogot. Az utolso szo mindig @mojyo: -e! :)

LondonFashion 2016.06.03. 16:23:55

@Mirjam2: Mindenesetre ez a "csak a prolik hordanak edzocipot" kijelentesed orokre velunk marad... :) Poenkent.
Ui.: Van meg valami prolis? A farmer is az?

tanato 2016.06.03. 17:38:09

@LondonFashion: Ez nagy meccs volt csajok/Elnézést ha te férfi volnál,nem tudom/De tényleg érdekes kérdéseket feszegettetek még nekem is pedig én 57 éves öregfiú vagyok@Mirjam2: @mojyo: Érdekes a divat/főleg a női/én koromnál fogva már sok divatot megértem,a véleményem az hogy nem mindig a legújabb divatos ruhában cipőben a legszebbek a legkívánatosabbak a hölgyek.Pl. volt egy időben a répanadrág ami kifejezetten előnytelenül állt a legtöbb hölgynek,vagy a férfias bakancs nemrégen,vagy az extrém vastag talpú nő cipő,régebben.De tudom a trendet követni kell.Nekünk kissé könnyebb bár azért időnként változik a fiúk viselete is.
De jó volt a másik pont is.A megszokottól eltérő ruhában mennyire nézik "ki" az illetőt bizonyos helyekről.
Érdekes volna kipróbálnom hogy mondjuk egy színházi vagy operai előadásra ha bemennék melegítő nadrágban fehér pólóban,túrabakancsban csak "kinéznének" onnan vagy ki is vezetnének a biztonságiak./persze ha egyébkánt tiszta volna a túraruházat./
Amit én érdekesnek tartok pl. hogy ha megnézem az ezelőtt 30-40 évvel ezelőtti utcaképet,a nők majd 100%-a szoknyában volt látható,most meg majd 100%.-ban nadrágban/egy átlagos magyar mondjuk 10-15 fokos tavaszon vagy őszön,nem kánikulában/legyen az a nő 15 éves lány vagy 70 éves nyugdíjas .
Szóval nekem mint férfinak is érdekes volt a parázs vitátok,meg megdobta kicsit a blogot is.

2016.06.03. 17:45:17

@tanato: Koszonjuk szepen. :D A velemenyed erdekes, nyilvan a fiukat az erdekli, hogy a lanyok mennyire szepek, nincs ezzel semmi baj :D Viszont a divat, es a fogyasztas demokratizalodasat lehet ugyis ertelmezni, hogy "felszabaditotta" a noket*, legalabbis az oltozkodesukkel, a testukkel valo kommunikacioban, vagyis, hogy megengedte nekik, hogy a szemelyiseguket kozoljek a kulsejukkel, es ne a ferfiaknak akarjanak megfelelni. Ezert a ferfiak velemenye bar mindig szorakoztato, nem feltetlenul sulyozott a kerdesben, kiveve azoket, akik nem a nokhoz vonzodnak. (Az ovekere mindig adnak. :D)

*No meg persze ugyis, hogy a konzumidiotizmus rabszolgasaba taszitodtak, errol megoszlanak a velemenyek. :D

tanato 2016.06.03. 17:56:03

@mojyo: Na ahol én lakom egy átlagos alföldi kisvárosban,gyakorlatilag addig járnak divatos ruhában a nők amíg férjhez nem mennek,utána sajnos elhagyják magukat/nagyon sokan el is híznak rendesen/ és majdhogy nem farmernadrágban meg kinyúlt pólókban,pulóverekben láthatóak az utcán.
Persze ahogy nőnek a városok méretei ,annál több elegánsan öltözött nőt lehet látni/Nyilván egyre magasabbak persze az egy főre jutó jövedelmek is a városi méretekkel/tanya ,falu,község kisváros, közepes város megyeszékhely,főváros sorrendben/,de nem csak erről van szó persze.

napleanyka 2016.06.03. 19:07:46

A felfazasos resz nagyon tatalo! Pontosan ugyan ilyen elmenyem volt nekem is. Az angliai haziorvosom el sem tudta kepzelni, hogy mi lehet a bajom, mikor soroltam neki a tuneteimet, meg hogy a hideg szeken ulok a munkahelyemen egesz nap, telen nagyon hideg van a raktarban bla-bla-bla.
Az angol/skot lanyok telen is siman elmennek bulizni egy szal kis minibe es egy falatnyi felsobe, termeszetesen harisnya nelkul, es le is ulnek az utcara a foldre,a padokra, a koburkolatra (mindenhova) egy zokszo nelkul, soha semmilyen bajuk ebbol nem szarmazik. Angol baratnom nagyon viccesnek tartotta mikor kozoltem vele, hogy ha en most a 10 fokban leulnek a foldre az biztos hogy masnap betegen ebrednek. El sem hitte, hogy ilyen letezik. Az itt elo lanyok egeszen kis koruktol hozza vannak szokva a hideghez. Minden nap latok telen is egy szal szoknyaba (szigoruan harisnya nelkul!!!!) es felcipobe iskolaba igyekvo kislanyokat. A kicsi babakon telen elvetve latni zoknit. Egeszen egyszeruen nem fazik a labuk!! Nekem Skociaban sikerult eloszor talalkoznom egy skot lannyal aki szinten fel szokott fazni, o azt mondta, hogy a felfazas neve a "chill", szoval igy ismerik az orvosok is. Tobb fele chill letezik, de hogyha tudatositod az orvosban, hogy a hasad aljaban "van a chill" akkor megkapod a normalis kezelest. A cystitis hasonlo betegseg, de nem egyenlo a felfazassal.

2016.06.03. 20:51:24

@tanato: Hat igen, a telepules merete mondjuk szerintem kevesbe meghatarozo annal, hogy mibol lehet a kornyeken megelni, es mennyire van kozel barmilyen olyan helyhez, ahonnan atszivaroghatnak bizonyos kulturalis ingerek (marminthogypeldaul Budapest, vagy akarmilyen nagyobb varos, akar barmelyik hatar masik oldalan).

Az egy erdekes kerdes, hogy miert hagyjak el magukat a nok, ehhez en nem nagyon ertek, de biztos sok oka van. Az egyik a tippem szerint az lehet, hogy nem feltetlenul a ferjhezmenes, hanem a gyerekvallalas utan, amikor az embernek kevesebb ideje jut magara (es lehet, hogy a hazastarstol sem kap ehhez segitseget), es ami meg sokkal valoszinulobb, hogy meg annal is kevesebb penze. Persze nem minden penzkerdes, de egy kisebb telepulesen pedig plane nem lesz tul sok valasztasi lehetoseg, ahonnan valogatni lehet.

tanato 2016.06.03. 21:36:58

@mojyo: Igen a szülés után jön ki jobban ez az elhanyagolódás.Itthon tényleg nem nagyon segítenek be a férjek főleg vidéken,egyrészt rengeteget dolgoznak,másrészt nem tartják ezt még természetesnek.Meg persze az sem mindegy aDOTT település hol fekszik az országon belül,közel a fővároshoz vagy a nyugati határhoz vagy északkeleten , délkeleten stb.

puhacica 2016.06.04. 11:20:29

@adg: @mojyo: mindenki nyugodjon le a picsaba, Londonban mindenki abban jar, amiben akar, senki le se szarja. nyilvan mindenkinek van/lehet velemenye, de sehol nem fognak beszolni, hogy "ejj, micsoda proli vagy a hagymaszoknyadban es az adidas superstarodban". :D

az olvasottak alapjan nalam prolibb amugy nincs is londonban, mivel 98%, hogy ezust tepozaras vagy kek-sarga fuzos tiszacipoben jarok, es van egy olyan sarga pufidzsekim, hogy 200 kilometerrol virit. a fules sapkamrol nem is beszelve. megis uton-utfelen megallitanak, hogy de jo szine, fazonja van a cuccaimnak. sot, mielott megrendeltem a kek-feher palmafas napszemuvegem, mutattam egyik baratnomnek es azt mondta, hogy "ez annyira te vagy!!!". :D
(ja, es igenytelensegemet fokozando: egyaltalan nem sminkelek. :D)

@Mirjam2: nem keresem mar vissza, de szerintem a magassarku sportcipo a vilag legigenytelenebb, leggusztustalanabb produktuma.

Ginix 2016.06.05. 11:16:46

@puhacica: addig én is azt hittem, míg nem láttam magas sarkú gumicsizmát (és tudom überelni: párducmintás volt:))

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.06.05. 21:00:15

@Pernilla: bocs, csak most értem ide :-) 40 felett mi baj a sportcipővel? :-D mondjuk én csak papucsot hordok mostanság, mert általában gyerekkel a kezemben megyek ki az ajtón, és nem tudok cipőt rángatni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.06.05. 21:03:32

@Mirjam2:
nyilván azért van tele a rendelő prüszkölő, köhögő stb emberrel januárban, és júniusban meg nem :-)
(én is rendszeresen felfáztam a hidegre üléstől, nagyon kell vigyáznom, pl bangkoki reptéren voltak régen irgalmatlan hideg fém székek)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.06.05. 21:11:47

@adg: ehh köszi megint a szóvivést :-)
pont ezt akartam írni, hogy excuse me whaddafffck, én nem azért hordok bármit is, mert divat, vagy valakinek akaarok látszani, vagy nem látszani, vagy ideológiák. olyan cipőt hordok, ami kényelmes, nem koszolódik el az adott helyen. vászon vagy pamut nadrág meg póló azért mert így kényelmes bakker. ha muszáj felöltözni, mert pl munkahely, akkor keresek olyat, ami kényelmes. nincs mindenben ideológia. leszarom, hgy ki mit gondol, majd még pont arra van energiám, hogy érdekeljen, mit gondol. ha meg akarok felelni számomra fontos embereknek, vagy akiknek muszáj, akkor az emberi értékeimmel próbálom ezt elérni. fujj, milyen undorító.
mellesleg 2001-ben mikor Londonban vltam, pont megálllapítotam, hgy itt aztán mindenki hord mindent, a iskoláslnyok iszonyat ronda már a 19. században is nagymamás szoknyáitól kezdve a mindenféle etnikum mindenféle szerkójáig, és senki nem bámul meg senkit kb. miközben itthon meg ugyanannak a gagyi divattrendnek a 3 variációját hordta mindenki. ennyire megváltozott London, hogy nem mindenki mindenfélét hord, és senki se bámul?

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.06.05. 21:25:59

nahh én kérek elnézést, hgy most visszaolvastam, és így x nap után meg mindent elolvasva rendesen konstatálom, hogy bocs, hogy Mirjamnak elgurult a gyógyszere.....
ehhh minek olvasok vissza, érdemes még a többit?
:-(

Tanato, mégis mi a lófaszot kéne kiöltözni az embernek gyerek mellett, ha úgyis belémtörli a meggyes kezét öt percen belül pl? a bkv buszon meg gyerek nélkül is úgy leizzadok, hogy tökmindegy duplán. ha a hátamon van a gyerek, akkor triplán.
egyébként ahova járok klubbolni, nem szoktam saját magamon kívül lepattant anyukát látni. ilyenek ezek a flancos városi népek :-) én témyleg leszarom, abban az öt percben, amíg ébren levő gyerek mellől el tudok mozdulni, addig szarni megyek, nem sminkelni. amikor anyukám vigyáz rá, akkor meg főzök, mosok, ilyenek. ilyen az élet :-)

2016.06.05. 21:59:14

@Dragonlady (Bp, Hun): Koszi, hogy megjelentel, es eletjelet adsz magadrol azert :)

Gondolom, hogy ez a magyarazat, hogy te nem szeretnel valakinek vagy valaminek latszani, az nekem szol, mivel en emlegettem ezt. Hadd magyarazzam meg: nem ugy ertettem, hogy ideologia van benne, hanem, hogy te masok szamara akkor is lathato vagy, ha nem kulonosebben erdekel, hogy mikent, vagy, hogy mit gondolnak rolad. Az "ideologia" mentesseg is egy teljesen felfoghato es abszolute ertheto uzenet, meg az, hogy teged nem erdekel, es, hogy te te vagy, es epp eled az eleted a magad kenyelmi szempontjai alapjan, de ettol meg latszol! :D Szoval en ezt csak igy ertettem. Nekem sincsenek "ideologiaim", pfejj, dehogy! :D Viszont nekem nyilvan szemelyes szivugyem a kerdes, es nyilvan van vele "absztrakt" kommunkacios celom is, de ezt nem neveznem ideologianak, inkabb csak hangulatok, vagy ilyen mas kevesbe megfoghato mondanivalokrol van szo. Remelem igy mar ertheto, nem akarok az agyadra menni, bocsanat. :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.06.05. 22:16:49

@mojyo:
szerintem te akkor se tudnál az agyamra menni, ha szeretnél :-D
ezt a valaminek látszást inkább általánosságban mondtam, nem rád reagálásnak.
írjál már légyszi egy privit valami olyan emailről, ami műxik, nem talállak a levelezésemben :-( csak emlékszem, hogy itteni prvit te nem szoktál megkapni.
egyébként megvagyok, csak halálra idegesít, hogy telefonról olvashatatlan a HÁ és főleg kommentelhetetlen. éjjelente meg sokat dolgoztam mostanság megint. még vagyok napközben online, de azért már annyira nem sokat.

2016.06.05. 22:26:59

@Dragonlady (Bp, Hun): Ja ok, rendben. OK, fogok irni, bar kisse el voltam havazva mostansag enis (ha divatrol van vita viszont, abba nyilvan beszallok.) :D De enis ritkabban jarok erre, de foglak keresni :)

Pernilla 2016.06.05. 22:39:20

@Dragonlady (Bp, Hun): megragadtad a lényegét a kommentnek :DDD
a lényeg, szerintem kortól függetlenül lehet az ember igényes sportcipőben, és igénytelen sportcipő nélkül :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.06.05. 23:13:18

@mojyo: megtaláltam egy emailcímedet, írtam :-)

@Pernilla: erre a 40 évesre felszisszenek mindig, nemrég sikerült abszolválni, és fáááj. de legalább még senki nem nézett a gyerek nagymamájának, vagy legalábbis nem adott hangot ennek :-)

Pernilla 2016.06.06. 00:03:57

@Dragonlady (Bp, Hun): ugyanmár, 40 az új 20 :)
(egyébként a kommentjeid alapján nem gondoltalak soha többnek, mint 30-egynéhány. :-))

LondonFashion 2016.06.06. 09:50:29

@Dragonlady (Bp, Hun): Elgurult a gyogyszere... :)) Akkor masnak is voltak ilyen gondolatai! :))

*Andi* 2016.06.08. 18:28:59

@mojyo: egyeni tanacsadast vallalsz? :-) annyira felkeltetted mar az erdeklodesem, es speciel en a kosztum-tornacipo kombot rantom magamra minden reggel ... Szoval szivesen vennem a tanacsokat ;) multkor, meg az en posztom alatt ugy is irtad, hogy fussunk mar ossze, csak akkor valahogy kimaradt a kontaktfelvetel...

LondonFashion 2016.06.09. 11:15:02

@*Andi*: @mojyo: szerintem azt en javasoltam, nem mojyo, de tok jo lenne, ha tenyleg osszehoznank. Mojyo, te nem Londonban laksz, ha jol tudom, de ha esetleg van valami program vagy kiallitas, amire jonnel, akkor szolj nekunk is, ha gondolod...

2016.06.09. 11:25:15

@*Andi*: A kosztum es tornacipo is kiralysag, egyeni tanacsadast termeszetesen ez az egesz annyira szemelyisegfuggo, ismerni meg nem ismerek senkit, ugyis mondhatnank, hogy "mi mind szabadok vagyunk", mintha Brian mondana nekunk, a Brian eletebol :D

@LondonFashion: Tenyleg nem Londonban lakom viszont, majd biztos lesz valami, ami miatt ujra el kell menni oda, bar meg a berlini Biennalera se fog sikerulni iden, most kicsit koltsegvetesi szigorban vagyok, de egyszer valami biztos lesz megint, peldaul egy Arsenal meccs, vagy valami. :D

2016.06.09. 11:26:27

@mojyo: "egyeni tanacsadast termeszetesen nem vallalok, hiszen ez az egesz annyira szemelyisegfuggo"....

Igy akartam, csak benyomodhatott az insert gomb.

*Andi* 2016.06.10. 12:03:23

@LondonFashion: szkuzi, rosszul emlekeztem. lehet itt valami privat uzenet szeruseget irni valahogy? cserelhetnenk kontatkot. :)

@ mojyo: egy probat megert ;)

LondonFashion 2016.06.17. 20:36:55

@mojyo: @*Andi*: Nem gondoltam volna, hogy ekkora Arsenal drukker vagy! :) Egyszer voltam osszesen itt focimeccsen, az pont az Arsenal stadiumban volt, az Emirates Cup-on voltunk 2014-ben. :)) Nagyon jo volt a hangulat, enekelt mindenki (pl.: If you hate Tottenham pls stand up!), tok tetszett, de egy normal Premier League meccsre szinte nem is lehet jegyet venni vagy csak arany aron... Uzerektol meg nem mernek a helyszinen.
Minden esetre, itt a nem hivatalos, vicces email cimem: picike_pocok@yahoo.com. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása