oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 20. 06:44,  Mennyibe került a határátkelés? 227 komment

2016. február 20. 06:44 Határátkelő

Mennyibe került a határátkelés?

Érdekes számítást küldött el a minap Pappito, aki annak próbált meg utánaszámolni, tulajdonképpen mennyibe is került neki az, hogy Új-Zélandra költözött. Az összeg elgondolkodtató, főleg, hogy ez csak az ügyintézés. Ha van kedvetek, számolgassatok ti is (akár külön posztban, amit a megszokott hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldhettek)!

uj-zeland_foto_pappito_com.jpg

„Azt időnként olvasom a Határátkelőn, mennyi a csirkemell kilója, de azt nem, (vagy nem emlékszem) hogy mennyibe került maga a ki/bevándorlós folyamat. Úgyhogy tegnap összeadtam, hogy mennyibe került az összes idevándorlási ügyintézkedés költsége, a repcsiről leszálláskor kapott turistavízumtól a fekete útlevélig.

6500 új-zélandi dollár.

Ebben persze benne van a magyar útlevelek meghosszabbítgatása is, az összes permitek/vízumok, letelepedési engedélyek, fordításhitelesítések, migrant levy, állampolgárság stb..

Mi a visitor visa - meghosszabbított visitor visa - work permit/visa - gyereknek meghosszíbbított visitor visa* - resident permit - permanent residency - citizenship ösvényen sétáltunk végig, életben tartva a magyar okmányainkat időközben.

(*: a gyerek ugye nem kaphat munkavállalási engedélyt, mert gyerek, úgyhogy a mi vízumunk alapján kapott hosszú turistavízumot meg állami egészségügyet meg oktatást.)

Mintha folyamatosan fosztogattak volna

Nem is olyan vészes, sokkal többnek gondoltam, vagy inkább többnek érződött, mintha folyamatosan fosztogattak volna (amúgy szép kasza van a bevándorláson).

Ráadásul mi nem csináltunk sem szakmaelismertetést, sem IELTS nyelvvizsgát, az összes hivatalos fordítást megcsinálta nekünk egy fordító barátom a sok szép szemünkért.

Születési meg házassági anyakönyvi kivonatokat csináltattunk még Magyarországon, mielőtt elindultunk, szóval ez másnak lehet több/kevesebb, kortól, családmérettől, munkakörülményektől, vízumtípustól, szituációtól függően.

Nem számoltam bele ebbe mindenféle postaköltségeket (okmányok küldözgetése például), magyar erkölcsi beszerzését, az ide-oda szaladgálás költségeit, meg a magyar okmányokkal kapcsolatos járulékos lóvékat, amikről persze se számla, se semmi, de mondjuk ilyen huszon dollárokról beszélgetünk.

Meg nincs benne a magyar paneldoki ára sem, részben azért, mert végül nem tudtuk felhasználni az általa kitöltött izéket, meg nem is találom, hogy mennyibe került. Ráadásul az egyik gyerekünk kiwiként startolt, gyakorlatilag egy kiwi útlevél árába került csak a kis tősgyökér. Őt nem vontuk a NER hatálya alá, amúgy nem is tudom, mibe kerül, meg hogy megy az ilyesmi.

Egy gyerek, öt útlevél

A legérdekesebb, hogy elsőszülött gyermekemnek (ő 10 éves) összesen öt (5) útlevele van. 4 magyar (három lejárt egy érvényes) és egy kiwi. A gyerekútlevélre vonatkozó szabályok miatt neki háromszor kellett útlevelet hosszabbítani, mindhárom alkalommal más volt a procedúra és mindhárom alkalommal különböző összegeket fizettünk a cuccért és tök különböző ideig tartott mire meglett.

Másodszülöttem helyi útlevele alapból 5 évre érvényes, annak ellenére, hogy a csecsemőkori, buktafejű képe van az okmányban. Felnőtt útlevelet tavaly novembertől alapból 10 évre adnak.

A folyamat legmagyarabb része az volt, amikor a felnőtt útlevél hosszabbításakor a Canberrából iderepült csávó átvette a $219 készpénzt, majd a gép kinyomtatott egy igazolást, hogy ő átvett 14 000 rénes magyar forintot.

Mentségére szóljon, hogy ez az okmányirodai vagy milyen szoftver semmit nem engedett neki csinálni, szóval esélye se volt a valóságot a gépbe erőltetni. Mondjuk ez volt az egyetlen eset, hogy kaptunk bármiféle papírt arról, hogy fizettünk. Elektronikus fizetésre a mai napig nincs mód.

A kiwi hivatalok se el nem fogadnak, se nem kezelnek készpénzt már hosszú évek óta, magyar útlevélért fizettünk postán feladott kp-vel (!), bankcsekkel és személyesen marokba nyomott készpénzzel.

Persze ez a hat és félezer dollárok nem egyszerre, hanem nyolc évre elosztva jelentkeztek, úgyhogy heg nélkül gyógyultak, meg az eredményt/célt tekintve minden cent jó helyre ment (vagy elkerülhetetlen volt :). A legdrágább az állampolgárságra szóló jegy volt (két felnőtt egy gyerek, csak oda), 1175 kiwipénz.

A 6500 kiwi dollár 1.2 millió forint, ha ez számít, de az árfolyam az elmúlt években ide-oda ment, szóval ez csak saccolós átváltás mai árfolyammal. A bevándorlási és vízumszabályok persze az évek alatt összevissza változtak, szóval ez csak a mi múltbéli szitunk, általános ismeretterjesztés, nem bev. tanácsadás. :)”

Nem mintha olyan nagyon ajánlgatni kellene, de annak, aki nem ismeri, itt van Pappito blogja, nagyon ajánlom olvasgatásra!

(Fotó: pappito.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Új-Zéland

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr628404540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.02.20. 06:59:34

Ezt a nyolc evre eloszlo koltsegvetest nem ertem, de benezek hozzad, hatha megvilagosodom :-). Amugy pont jokor jott a poszt.

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 07:28:59

@zöldeketbeszélek: 8 év alat gyintézésre költöttünk ennyit összesen, mit nem értesz?

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 07:31:27

Ja, és Umberto Eco meghalt :(

nyuszigonosz 2016.02.20. 08:29:03

Ez tényleg jó.

@pappito: Meg. Tegnap este. 84 éves volt.

2016.02.20. 08:43:54

Jaj de jó, hogy így összeszedted az adatokat, nem kaptál szívbajt a végösszegtöl?
Ki az a paneldoki?
A brit nagykövetségen keresztül intézett erkölcsi az 91brit font volt, szerencsémre van itt Edinburghban egy tiszteletbeli konzul,aki hitelesítette az aláírásom így nem kellett Londonba lemenni érte. Itt se lehetett online fizetni, postan vmi postal orderrel ami plusz 6 font es plusz a megcimzett valaszboritek az is vmi ilyesmi összeg.
Beleolvastam a blogba, nagyon érdekes,még azt kérdezném,hogy jártok-e vissza néha Mora? Kicsi gyerekkel gondolom nem egyszeru?

2016.02.20. 08:50:37

A brit állampolgárság felnöttnek £1005 gyereknek £749 és van még life in the Uk test az talán £80? Idöben el kell kezdeni rá gyüjteni...

Karma17 2016.02.20. 08:58:51

@Halbajusz: Jaja, en is most neztem meg par napja :) Bar meg messze vagyunk tole meglehetosen :)

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 09:02:58

@Halbajusz: Nem kaptam szívbajt, meg nem egyszerre kellett kifizetni se, de azért nem szívbajos a hivatal se.
Most néztem, hogy ami nekünk 750 dollárba került anno az most 1550...

Szeretjük a skilled bevándorlókat, pláne a pénzüket :)

A paneldoki az az a magyar doki aki regisztrálva van az NZ bevándorlásnál, és elfogadják orvosi vizsgálatnak azt a vizsgálatot amit ő csinál bp-en. Mi nagy ravaszul már Mo-n megcsináltattuk ezt, aztán úgy alakult, hogy itt megint :)
Erre a health checkre amúgy egész iparág épült, mi a beszédes nevű "immigration medical" nevű cégnél csináltattuk.

Nem jártunk Mo-n amióta ideköltöztünk.

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 09:04:44

@Halbajusz: fejenként ezer font? aszta. itt vidéken sokkal olcsóbb.

2016.02.20. 09:18:02

@pappito:
Igen, gondolom nagy ott az infláció ;-)
Gratulálok az állampolgársághoz, ezzel kellett volna kezdjem, bocsánat!
Kíváncsi lennék, hogy ott milyen a szociális háló/családi pótlék, munkanélküli segély, lakhatási támogatás/. Remélem gyakorlatban nem próbáljátok ki csak tegnap erröl (is ) beszélgettünk.

2016.02.20. 09:20:06

@Karma17:
Mi is, de tervezni lehet!
Az akcentusra visszatérve, tényleg elég különbözöek vannak! De mi profik leszünk benne...

MindjartJovunk 2016.02.20. 09:22:37

8 év alatt egy egész családban? Egyáltalán nem vészes.

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 09:27:10

@Halbajusz: köszi.

a szociális háló ránk csak nagyon érintőlegesen vonatkozik. Ilyen családi pótlékok nincsenek, munkanéklüli segély van, de nem tudom hogy működik, szerencsére. Ami minket érint/érintett az a szülés után 14 hétig kapott pénz (meg, hogy a nejem cége egy évig köteles volt tartani az állását). Lakhatási támogatás van valahogy az alacsony jövedelműeknek, és vannak un. council house-ek amiket kiutalgatnak a rászorulóknak valahogy, de nem vagyok tisztában a részletekkel.
Viszont jár mindenkinek eü ellátás (várólistás rendszer) és a körzeti dokiért fizetni kell vizitdíjat. De speciel a szülés ingyen van, a midwife-tól kezdve a védőnőig.
de lehetsz magánbiztosított is, és akkor mehetsz a biztosító kórházába és/vagy visszaadják a specialisták árát.
A gyerekeknek még a fogászat is jár, az iskolán keresztül intézik. És jár állami napszemüveg a kölyköknek :)

Mi amolyan tisztes középosztályban vagyunk, ergo az állam nem támogat bennünket (de nem is szivat).

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.02.20. 09:41:32

Nem olcsó a hivatali procedúra az tuti. Az angol állampolgárságig mire eljutottunk hárman az úgy majd négyezer fontba volt. Ami számomra sokkal fájdalmasabb az a kanadai még csak nem is az állampolgárság hanem csak permanent resident státusz igénylése fájt nekünk több mint tíz ezerbe dollárban. Amit mindezek ellenére nem is kaptunk meg végül. Szóval igen, bele lehet nyúlni a pénztárcába rendesen és nem garantált a végeredmény.

montroyal ( CAN qc) 2016.02.20. 09:45:24

sziasztok mi csak 3 napot voltunk NZ de mondhatom sokba kerult

a World cruisebe ma fejezzuk be 2hetes australiai latogatasainkat Darwin vegallomassal super volt mar koltoznenk is ..

montroyal ( CAN qc) 2016.02.20. 10:01:17

koszonet a HA-nak kellemes talalkozasunk volt adg-vel es kedves nejevel koszonet nekik a kedves fogadtatasert es az idegenvezetesert Darwinba .. minden szep volt.. ja es a sor is finom volt ... meg 40 fok meleg super varos ..

Határátkelő 2016.02.20. 10:11:07

@montroyal ( CAN qc): Remélem, lesz kedved megírni egy posztban a kalandokat! :)

adg 2016.02.20. 10:38:40

Es akkor Montiek ugyesen kikotottek az ocska lelekvesztot, nehogy elvigye az apaly, igy szerencsesen tudjak folytatni utjukat a HA vilagtalalkozo utan nehany unalmas kiterovel a tavoli es kies Kanadaba. Sajnos az eleje hianyzott a ladiknak, vagy takarasban volt vagy mittudomen.

kepkezelo.com/images/76zwmot9kpgyevanmrry.jpeg

Na? Ki a kovetkezo? Eddig harom hataratkelos vendegunk volt mar.

SzZoole 2016.02.20. 10:52:27

@pappito: remesek ezek az osszegek,kellet nektek a vilag vegere + egy lepesre tanytorogni:)))

SzZoole 2016.02.20. 10:54:34

@montroyal ( CAN qc): @adg:
Csak azt nem ertem,hogy egy ex 'uzletembert' hogy engedtek be a tunderkertbe:)))
Krokogyil cuccot kapott Monti?:)))

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 10:55:55

@Zoole[uk]: látod, UK-ra csak a gazdag mosogatóknak telik :)

adg 2016.02.20. 11:02:09

Erdekes poszt volt, jo igy osszeszedve latni. Furcsa modon nekunk nem volt mar itt sok fizetendonk, nekunk elore kellett mindent. Bar mi nem turistavizummal jottunk.

HA keresere, az emlekeim:

IELTS vizsgak: 45000 ft kb, csak nekem kellett, bar nekem negy is. :)

Vizum 3600 aud/csakad, ez azota sokkal dragabb lett, kb egy tizes lenne ma.

Szakmaelismertetes dija kb 500 aud

Allami szponzoracio igenylese: nulla

Ugynok tiszteletdija a vizumhoz es a szakmaelismerteteshez ujabb 3600 aud, ebben benne voltak a forditasok, hitelesitesek egyresze is

Par dolog hitelesitese a pesti nagykovetsegen, nehany szaz forint + utikoltseg

Orvosi vizsgalat kb 80.000 ft

Posta kb 20-30000 ft

Erkolcsi bizonyitvany, anyakonyvek, par egyeb papir, nehany ezer ft.

Repjegy 6 fore becs-brisbane kb 1,1 millio ft, brisbane-darwin kb 7-800 dollar, 18 boronddel.

Jogsi csereje ausztralra: par tiz dollar

Szerintem ennyi.

A allando vizum kb 800 aud volt a teljes csaladnak, ket evvel az erkezesunk utan. Plusz helyi erkolcsi bizonyitvany, par tiz dollar.

Uj utlevel a kicsiknek csak az ugyintezesi dij, talan 70 aud fejenkent, a nagyoknak jart hozza egy sydney-canberra es vissza utazas, az kicsit dragabb lett

Kb.
Az elso havi szallasunk volt meg egy huzosabb tetel, aztan a kovetkezo lakasnal a bond volt egy tetel, aztan lett munkam, es elkezdtek a dolgok kisimulni.

adg 2016.02.20. 11:04:10

@svájci sapka (ch): ja, jo volt. Csak nagyon rovid volt, epp csak megalltak par orara. Folyton ez a rohanas. Bezzeg az en idomben... :D

adg 2016.02.20. 11:06:20

@Zoole[uk]: kapott. Vett egy zacsko fogat a kalapjara. :)
Mint a krokodil dundi. Megneztuk a krokit is, aki a filmben jatszott. Burt a neve amugy. A krokinak.

ritmizáló algoritmus 2016.02.20. 11:20:10

engem az érdekelne, hogy mennyi idő alatt rendeződnek a papírügyek? mert mondjuk egyedül mennék- tegyük fel-, akkor hol és mit tudok rendezni?

ritmizáló algoritmus 2016.02.20. 11:20:14

mennyi idő alatt találni szakmunkát és a szállásdíjak milyenek... bocs a fura kérdésekért, de én csak most ismerkedek a dolgokkal! köszönöm a válaszokat

csoffadtkutya 2016.02.20. 11:57:59

... de minden centje megéri ...

Muscari 2016.02.20. 12:09:25

@zöldeketbeszélek: hogyhogy, van valami, amiről nem tudunk? :-)

@pappito: RIP

Herr Géza 2016.02.20. 12:26:14

@adg: Ezen ne múljon, küggyé repjegyet és már ott is vagyunk.... De, hogy ne legyek nagyétvágyú, elég lesz csak oda...:))))))))))))))

Herr Géza 2016.02.20. 12:27:17

@Herr Géza: Ja, sört viszek. Hogy igyál már te is rendes sört... :))))

Herr Géza 2016.02.20. 12:30:08

@montroyal ( CAN qc): Szegények....., mit összeunatkozhatjátok magatokat azon a nagy pocsolyán... :)))))

ocso79 2016.02.20. 12:32:35

@Halbajusz: mivel vagy elorebb vele? Nekem van de nem sok hasznat vettem eddig

Muscari 2016.02.20. 12:42:02

@adg: bár csak én lennék :-) Na majd a lányom :-)

Muscari 2016.02.20. 12:47:03

@Halbajusz: válaszoltam neked a tegnapi poszt alatt.

@ocso79: na majd veszed akkor, ha kilép Nagy-Britannia az EU-ból.

P.Elliot 2016.02.20. 13:14:16

Mivel tobb mint 40 eve keltem at a hataron, nekunk csak a repulojegyet kellett visszafizetni reszletekben es az elso ket hetre kapott inditasi 250 dollart amibol lakast bereltunk, agyat es agynemut vettunk es eleg volt enni amig fizetest nem kaptunk.
Minden mast a szervezet fizetett/ disszidalas volt/, az allampolgarsagnal sok evvel utana valami 40 dollaros okmanybelyeg es kesz. Ma csak ez az allampolgarsagi cirkusz ugy hallom legalabb 2 ezer dollar.
Hat nem lehet konnyu manapsag hataratkelni, sok gyujtott penz kell hozza vagy fiatalos batorsag, rokonok, ez-az. Nekunk meg utlevelunk sem volt, ujat kaptunk meg amikor jottunk azt is fizettek bar nem is tudom honnan lett volna ra barkinek penze hiszen Olaszorszagban nem engedtek dolgozni senkit mert a helyieknek sem volt munkaja.

P.Elliot 2016.02.20. 13:15:36

@montroyal ( CAN qc): Jo hosszu posztot kerunk am! Tobbszorrre is el lehet osztani.

SzZoole 2016.02.20. 13:31:18

@pappito: naja:)
Szivesen mennek en is oda,csak kene egy kis segiccseg.Nem sok,csak egy hely ahon meghuzhatnam magam,meg hat munka is kene,meg egy kis love az elso par hetre.Tucc segiteni?

SzZoole 2016.02.20. 13:33:46

@adg: a csimmat elkudheted vona vele:)))

A film ott jatszodott feletek?

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.20. 13:42:23

Semmi bajom pappitoval sőt de nem Matyi volt ígérve mára?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.20. 14:05:09

@adg: Na, igen. Én is szívesen beugranék egy kávéra, de pillanatnyilag a szomszéd utcáig se jutok.
Szóval, most még alszik a téma.
:D

fhdgy 2016.02.20. 14:10:06

@Dragonlady (Bp, Hun): Ha a 6.500 kiwipénzt felkerekítem 7.500-ra, egyéb be nem számolt járulékos költségek címén, és elosztom három főre, akkor nem sok, csak kifizetni az!

Tudni kellene még az utiköltséget, meg a lakás, házbérlés díját, addig, amíg megvolt az első fizetés.

Igazából így lenne reális, hogy valaki tudjon kalkulálni.

Én 2001-ben csak Münchenig mentem, kb. 9600 DM-mel és majdnem kevés lett.

Igaz, akkor volt a 2001. szeptember kilenc, aminek hatására csak három hónap után kaptam először fizetést.

Ezt induláskor nem tudtam, hogy abból a pénzből három hónapot kell kihúznom, azt hittem, hogy vastagon elég lesz.

fhdgy 2016.02.20. 14:15:38

@fhdgy: Bocs, azt hiszem, hogy mellé ment!

Nyílván a posztolónak szántam!

geeeteee 2016.02.20. 14:45:35

Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra!

Sanyi9 2016.02.20. 14:46:29

@fhdgy: "2001. szeptember kilenc"? Mi tortent akkor?

Sanyi9 2016.02.20. 14:49:22

"az állampolgárságra szóló jegy" - ez mi? Repulojegy valahova utazni?

Herr Géza 2016.02.20. 15:00:25

@fhdgy: Na de miért kaptál amiatt csak három hónappal később első fizetést??

geeeteee 2016.02.20. 15:09:39

@Sanyi9: Szeptemberben születik a legtöbb gyerek:) Tudod, a kilencedik hónapban.

geeeteee 2016.02.20. 15:09:42

@adg: Ha unatkozol, nekem most van időm átugarani:)

Határátkelő 2016.02.20. 15:11:11

@Dragonlady (Bp, Hun): @NomádMatyi: Jövő héten valamelyik nap jön. Ígérem! :)

fhdgy 2016.02.20. 15:13:28

@fhdgy: Mert szepterber 11.-ei terrortámadás után Németországban is megbolondult a helyzet.

Szeptember 1.-én kezdtem, mire lett lakásom, az első időben szállodában laktam, mire kezdtem volna intézni a bankszámlát, már beütött 2001.09.11.

Ahhoz képest, hogy minden papírom teljesen törvényes volt, majdnem három hónap lett, mire bankszámlát tudtam nyitni.

Amíg nem volt bankszámla, nem volt fizetés sem.

November huszonakárhányadikán, azért megnyugtatott a nagyfőnök, mikor szóltam, hogy már nagyon kevés pénzem van, hogy ne izguljak, ha tényleg elfogy a pénzem, a pénztárban kapok előleget. Aztán 28.-án vagy 29.-én meglett bankszámlám, azonnal rohantam a cégnél bejelenteni, így nem volt akadálya, hogy 30.-án ( mert a hónap utolsó munkanapján mindig rajta volt a fizetésem a számlámon ), már megkaptam több mint 12 ezer márkát. Micsoda boldogság volt!

fhdgy 2016.02.20. 15:18:29

@Herr Géza: Az előbbi hozzászólásom meg neked ment volna. Ma nagyon szétszórt vagyok!

Herr Géza 2016.02.20. 15:25:34

@fhdgy: Na ja, én akkor éppen otthon voltam, de nem hallottam ilyen káoszról. Több bankot is próbáltál?

fhdgy 2016.02.20. 15:32:10

@Herr Géza: Nem próbáltam többet, mert simán befogadták az igénylésemet, csak utána dobták vissza. Amikor reklamáltam, és bemutattam mégegyszer minden létező papíromat, akkor megynyugtattak, hogy bocs, tévedés történt, indítsuk újra,

Második nikifutásra tényleg meglett. Csak közben majdnem három havi víz lefolyt az Isáron. :-)

2016.02.20. 15:36:51

@pappito: "Nem jártunk Mo-n amióta ideköltöztünk."

És hogyan viseled ezt a lelki/testi megterhelést? Nem érzed rosszul magadat? Esetleg nem vagy kicsit frusztrált? :/

Muscari 2016.02.20. 15:39:12

@geeeteee: egyszer en is jartam igy, es fogalmam sem volt, hogy mi volt tiltott. Kivettem egy entert es utana el tudtam kuldeni. A blogmotor (vagy mi) is hulye neha!

kardio1 2016.02.20. 15:51:58

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: a Zátonyon alacsony a mosogatók fizetése, nincs pénzük az utazásra, meg egyébként se tudnák a magas magyarországi árakat megfizetni :)

adg 2016.02.20. 15:59:00

@Herr Géza: inkabb forditva. Meg ugysem ittal rendes sort, ugyhogy en fizetem azt, neked eleg a repjegyet. :)

@Muscari: hat legyel barcsak te. Meg a lanyod. Jon geetee is, majd hazafele kirak titeket Aliceben, hatha megvan meg a multkori allas. Jo?

@Zoole[uk]: nem kuldted az onreszt. Amugy nem allnak meg Montiek ilyen helyeken, mint anglia. :)

@svájci sapka (ch): szolj, ha felebredt a tema. Mi itt vagyunk, szerzunk majd rendes kavet jenotol. Az a legjobb, ma is meglatogattuk, de nem o arulta sajnos.

@geeeteee: hat, hogy unatkozom, az tulzas, de szakitanek rad idot. Te mar biztosan voltal itt, jol sejtem? Jon a kozos ismeros is hetfon

geeeteee 2016.02.20. 15:59:39

@Herr Géza: Minek a rövidítése a fhdgy? Bitte schön kleine fantasie:) Ein bisschen

geeeteee 2016.02.20. 15:59:52

Tudok egy olyan történetről, ahol a határátkelés költségeihez meglepetések íródtak vastag ceruzával.:) Házastárs blöffölt egy szponzorációt Ausztráliába, ahova nem is akart visszamenni adósságok miatt. Mégis meglett:) Még azok a kerek szemek, mikor jöttek a közüzemik meg az adóhivatali értesítések, hogy üdvözöljük újra és részletben is lehet visszafizetni. :)

geeeteee 2016.02.20. 16:00:09

P a p p i to, n y o lc é v e n e m v o l t á l v i s s z a? A z t h i t t e m c s o d a b o g á r v a g y ok, m e r t é n m á r t í z. :)

E z a p é n z s z á m o l ó s d o l o g v i s z o n t k i c s it p r o v o k a t í v i l y e n s l e n d r i á n u l á m. :) M e r t m i n d en r e l a t í v. H e t i h á r o m k o r s ó s ö r á r a a p u b b a n? H a v i f i z e t é s?

Magyar Útlevél, eszembejutott, röhögök megint, ujjlenyomatos masina, kicsit volt csak szerényebb kiterjedésében, mint egy tüdőszűrő, beépített digitális kamerával, azután meg kézzel kitöltött Készpénzfizetési Bizonylat.

Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra! Segítség!

geeeteee 2016.02.20. 16:00:13

@Muscari: Elkezdtem szóközezni minden bötűt, a második bekezdés után elment, de még nem látom. Nem volt fontos, csak kiváncsiságból, ugyan mire szűrt. :)

nyuszigonosz 2016.02.20. 16:09:10

@fhdgy: @Herr Géza: èn itt éltem, joval elötte is már meg azóta is, és nem találom úgy, hogy megbolodult volna a helyzet akkor Németországban.
Gondolom abban az egy bankban, ahol számlát nyitni akartál, valami miatt ennyi ideig tartott.

geeeteee 2016.02.20. 16:19:07

@adg: Rácsörgök, lehet együtt megyünk. Ma nem értem oda a szülinapjára egy akksi miatt. Spiritualitást láttam benne :) Különben még nem voltam annyira fel, csak WA, Marble Bar, Hedland. Az aranybányákat meg online adom-veszem a potyogó kések között. DRM elment MML jött, fingercross.

fhdgy 2016.02.20. 16:28:30

@geeeteee: Mivel még nem kaptál választ Herr Gézától: fhdgy a főhadnagy rövidítése.

fhdgy 2016.02.20. 16:30:34

@nyuszigonosz: a magyarázat abban van, hogy te már jóval előtte ott voltál. Nyílván 2001.09.11-re átestél már minden idegenrendészeti dolgon, nekem meg pont akkor voltak ezek folyamatban.

fhdgy 2016.02.20. 16:36:17

@geeeteee: Igen, valódi, eleven honvéd főhadnagy voltam!

©________ 2016.02.20. 16:38:49

Szoval mi az a renes?

Muscari 2016.02.20. 16:56:18

@geeeteee: olyan titokzatosak vagytok :-) azt azert elarulod, hogy hol elsz? Te is Kiwifolden?

2016.02.20. 17:00:40

@pappito:

Egész jónak tünik az a háló akkor. Jó esetben nem kell kipróbálni, de ha mégis, akkor puhára esel. ;-)

Ha a magyarországi "ingyenes" szülés költségét levonjátok/magánrendelések plusz a hálapénz/meg az összes többi esetleges magánorvosi dijakat akkor évente 100.000ftot biztos megsporoltok amit levonhattok az allampolgarsagi koltsegbol ;-)

2016.02.20. 17:01:48

@Muscari:
Koszi, valaszoltam priviben.

2016.02.20. 17:03:41

@P.Elliot:
Ez nagyon kalandosnak tünik, írtál már róla részletesebben valahol?

2016.02.20. 17:26:13

@ocso79:
Gondolom valamire csak jó lesz, pl a gyerekeknek brit allampolgarkent Skociaban ingyen lesz az Egyetem , ugyintezni is egyszerubb lesz, ha az Eubol kilepnek, akkor a szocialis halo miatt.

P.Elliot 2016.02.20. 17:28:11

@Halbajusz: Igen, vissza lehet keresni de a cimere egyaltalan nem emlekszem csak arra hogy kulon volt a kijovetel ide es kulon volt az olaszorszagi tabori elet.

geeeteee 2016.02.20. 17:34:57

@fhdgy: Egyszer osztrák vízummal szívtam, konkrétan visszadobták, fogalmam nem volt miért, jóval 9/11 előtt. Fellebezés után kiadták, hogy hasiscsempészés miatt van recordjuk rólam, Suben valamikor. És akkor kellett vigyem a születési anyakönyvi kivonatokat, ikertesómét meg az igazit. A rokonokat nem lehet megválogatni, van hogy a szél szembefúj. :)

geeeteee 2016.02.20. 17:34:57

@fhdgy: Köszönöm. Tudtam a rövidítés jelentését, a fantáziám meg meg is magyarázta, miért késett a vízumod. Lám talált. Ugye nem vitatod, kockázati tényező lehet egy volt komi tiszt?

geeeteee 2016.02.20. 17:34:57

@Babette©: Helyedben próbálkoznék egy dé betűvel. Átsiklottam rajta, pedig nálam rénes, ékezettel, és nem szőr a képernyőn. Persze rémes is lehetne, szó se róla. Zavaros dolgok ezek.

geeeteee 2016.02.20. 17:34:57

@Muscari: Nem, a lótetűknél. :) Komolyan. Guglizz rá. Nyugat-Ausztrália, Perth, azon belül most éppen Kingsley.

DieNanny CH 2016.02.20. 17:39:09

@geeeteee:

Gondolom a válasza az lesz, hogy "Bárcsak"!
Amúgy Anglia.

2016.02.20. 17:39:56

@adg:
Bocs, ha már leírtad többször, de állandóan lesni kell hogy van-e valami mérges pók vagy kígyó a közelben?
Pl felvétel elött megrázzátok a cipöt, hogy nincs-e benne skorpió? Vagy a pók a sarokban gyakran mérges pók?
A Steve Irwines filmeken néztem ezeket a mérges dolgokat, de lehet hogy kb olyan gyakoriak, mint a Zemplénben a keresztes vipera.

2016.02.20. 17:41:06

@P.Elliot:
Koszonom, megkeresem.

DieNanny CH 2016.02.20. 17:46:40

@Halbajusz:

Természetesen minden van ott. Adg saját szavaival: "A kígyók állandóan kígynak, a krokik meg nagyon mérgesek!"
:-D

SzZoole 2016.02.20. 17:54:03

@adg: onreszt???
Mibü?Abbo a kis mosogatoi aprobol amit it adnak?
Ez nem a tunderkert

ookma 2016.02.20. 18:00:14

@Halbajusz: Brit allampolgarnak nem ingyenes alapbol a skot egyetem. Csak ha ott is lakik, talan 3 ev, de nem eskuszom meg ra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.20. 18:11:24

@adg: Hej, Adégé?
Ez a hír igaz-e-aze?

velvet.hu/elet/2016/02/18/ordogszekerek_tartjak_rettegesben_ausztralia_lakoit/

Vagy ezt is csípőből tagadod, mint ahogy szoktad általában... :D

Amúgy nem csodálxom, ezek az indexesek télleg olyan hülyék néha mint a s*gg.
Itt felénk is volt ez a zenekari autóbaleset, hát a hírből kb a névelők, meg a vesszők voltak igazak...
Pedig nem svédül kellett tudjanak, hanem "csak" angolul, a Telegraph cikke teljesen korrekt volt...
Azért én erősen qrvaanyáznék, ha a házamat, meg a tündérkertemet kétóránként belepné ez a sz@r fűféle...
:D
Valszeg inkább elutaznék, oszt majd a szél kitakarít, ha oda tudta hurcolni, akkor elfelé is tudja... :-)

2016.02.20. 18:26:02

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Köszi, elég ijesztö, de biztos meg lehet szokni, és már rutinból tudják figyelni. Meg ellenméreg is van mindenhol, gondolom. A múltkor a fönöknöm mutatott egy képet, hogy a sógornöje küldte, aki vmi ausztral farmon él és a szárítòkötelére rá volt csavarodva egy kígyó...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.20. 18:27:47

Hej Pappitó.
Ez a tengerpart a képen marha simának tűnik, sehol egy görönygy sincs.A víz eróziója, apály-dagály, netán úthengerrel egyengetik, vagy mi csinálja ezt? :D

Mi az a rénes magyar forint?
Csak ezért Canberrából átrepülnek?Nem ismerik a postát, banki utalást? :D
8 év alatt 1,2 millió forint, hát ezen nem kell kiakadni egyáltalán.Nem tudom, mennyire van EnZében felrobbanva az életszínvonal, meg a tündérkert... :D
De ez gondolom ott is 1-2 hónapnyi nettó fizetés lehet.Akkor meg vastagon megérte...
Én is szoktam mindenféle kreténségeket utólag kiszámolni, pl kocsi fogyasztását 7000 km-es haza-vissza túra után, meg ilyesmi.De a 6árátkelés költsége eszembe se jutott sosem.
Eleve ki se tudnám számolni, hisz pontosan mit is kéne ez alatt gondolni?
Na mindegy, elmegy ez is egy posztnak.Most meg jöjjenek a kommentek.

geeeteee 2016.02.20. 18:32:45

@Halbajusz: Eltúlzottak ezek a veszélyek, persze vannak, ahol ki van táblázva, ott pedig különösen. krokodil tán. Kígyót galog a tíz év alatt csak állatkertben láttam, kocsival volt, hogy egy nap alatt kettőt is elütöttem. Sokat jártam Pilbarában, ott minden négyzetméterre jut három, egyet sem sikerült lefényképezzek, hiába osontam zajtalan a spinifexek között, mindet hallottam, de egyet se láttam. A pókok szem elé kerülnek, sokuk háziállat, mint a huntsmen vagy a redback, de ezek nem vadásznak ránk, utóbbi sző hálót, onnan nem mászkál el, a vadászpók az viszont meg tud íjeszteni, kocsi napellenzőről öledbe eshet például. Közlekedési baleset, kenguru vagy kóbor marha miatt szerintem több sérülés, haláleset lehet, kutyatámadás, darázs, stb, Életemben legjobban kóbor kutyafalkától tartottam, az még Magyarországon volt, nehéz volt leplezni, meg is érezték.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.20. 18:34:27

@adg: és @Montroyal: hejjahaj, ez igen, tök jó, télleg kérünk tapasztalatokat!
Bakker, a 40 foktól fejre állnék asszem...Azt csak permanensen medencében bírnám ki.

2016.02.20. 18:37:17

@ookma:

Köszi, igen, csak a skótoknak ingyenes,mire oda jutunk, hogy a legnagyobb egyetemre mehetne, 6 éve fogunk már itt élni Skóciában,remélhetöleg az állampolgarsagi procedura nem tart egy evnel tovabb es akkor idoben meglesz. De persze, addig megszüntethetik az ingyenesseget, de akkor a tandijra fel lehet venni student loant, ugy tudom.

Scottish students get free university tuition - but students from England, Wales and Northern Ireland have to pay to study north of the border.
www.ed.ac.uk/studying/undergraduate/fees-finance/scotland/cost

geeeteee 2016.02.20. 18:46:02

@geegee: Az itteni hírekben is benne volt, miért ne lehetne igaz, láttam a tévében két szemmel.:) Nagy ám ez a kontinens. Tőlem messzebb volt mint 4000km, adg-től is tuti négyszámjegyű. Nálunk viszont vannak még olyan gazok is, aminek a kis tüskés termése átszúrja a cipőtalpat és a bicikligumit is. Teljesen elterjedt, a gumisnál direkt emiatt árulnak kemény műanyag szalagot a belső köré.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.20. 18:51:29

@geeeteee: Na csak azért kérdeztem tőle, mert sorozatban szereti cáfolni a magyar híreket... :D
Igaz, ami igaz, télleg elég sok f@sság tud megjelenni a magyar hírportálokon.

Az a tüskés sz@r az durva lehet, valszeg inkább tömör gumin bicikliznék.Meg autógumiból készült papucsot hordanék, mint szegény-ázsiában. :-o
Azt speciel tök jó praktikus dolognak tartom.

M. Péter 2016.02.20. 18:53:50

@Halbajusz: Az állampolgárság nem számít, az a lényeg, hogy hol lakik.

puhacica 2016.02.20. 18:57:55

az a lenyeg, hogy jo helyre ment a penzetek.

mi epp ma unnepeljuk az elso londoni evfordulonkat. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.20. 19:07:43

Jó kérdést feszeget a mai poszt.
Nekem az egész projekt 6ezer fontba fájt. Ugyanis semmi sem úgy történt ahogy mi számítottunk rá vagy ahogy elgondoltuk.
Kijöttünk és három hónapig tartott mire az első munkanapom meglett.
Hiába volt segítség a munkához vezető utat nekem kellett végigjárni.
Ha nincs bevétel akkor bizony London kúrva drága város.
Az otthoni gépkezelő papír arra sem volt jó mert keményfedelű...
Újravizsgázás 1200+50fontba fájt. meg voltak olyan dolgok amikre nem szívesen emlékszek vissza.
Például 320 kérdést és választ megtanulni angolul három nap alatt. Na az kemény volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.20. 19:18:36

@puhacica:
Heeejjjjj Cica eltelt egy év? Örülök hogy sikerült megvetni a lábatok.
Sok sikert a következő évekre is.

Herr Géza 2016.02.20. 19:42:03

@fhdgy: Na jó, de akkor ennek semmi köze nem volt a 9/11-hez, szimplán véletlen egybeesés...

fhdgy 2016.02.20. 19:55:48

@geeeteee: Nekem nem késett a vízumom! Én a vízumomat rendben megkaptam, mert 2001-ben én még Grüne Karte program keretében mentem Németországba dolgozni.

Az önéletrajzomban természetesen szerepeltettem, hogy 1977 és 1982 között hivatásos katonatiszt voltam. Arra a kérdésre, hogy volt-e katona és mi a jelenlegi rendfokozata, mindig igennel válaszoltam és "Hauptmann der Reserve" ( tartalékos százados )

Egyébként 2001-ben már nem lehettem "volt komi" katonatiszt, mert Mo. 1997-ben a Nato tagja lett, a múlt eltörölve.

De mesélek érdekesebbet is: ha jól emlékszem 2009-ben megpályáztam egy programózói állást a Bundeswehr számítóközpontjába, Wilhelmshavenbe.

E-mailben megkerestek, ott válaszoltam néhány kérdésükre és többek közt határozottan rákérdeztem, hogy nem akadályozó tényező-e, hogy a Magyar Néphadsereg hivatásos tisztje voltam és Magyar Néphadsereg számítóközpontjában dolgoztam, meg hogy magyar állampolgár vagyok.

A válasz az volt, hogy nem , sőt ...

Azon "buktam meg", hogy amikor telefonon felhívtak, ha Németországban lennék akkor, jó, de mivel most pont Mo.-on vagyok, így nem várnak, hiába mondtam, hogy egy hét és ott vagyok.

fhdgy 2016.02.20. 19:57:47

@Herr Géza: Vagy igen vagy nem! Utána sok minden változott, pl. a cégem sem akart újabb magyar kollégákat. Véletlen, nem, nem tudom.

puhacica 2016.02.20. 20:13:05

@diggerdriver: eltelt? elrepult! :) koszi!

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.20. 20:16:51

Úgy tűnik , megvan a brexit népszavazás időpontja, jól látom?

blackhairlady 2016.02.20. 20:46:15

@puhacica: Mar egy eve? Te jo eg, hogy oregszik Mr. Bonaparte:)
Es milyen igy egy ev tavlatabol visszanezni? Megerte?

Mrs. Clayton 2016.02.20. 20:51:25

@diggerdriver: nem akarlak megbantani, de minden egyetemista tudja h 3 nap alatt kb a haboru es beket szo szerint meg lehet tanulni kinaiul
egyebkent a fiam kreszbol vizsgazott ugy angolul, h kb par szot felismert abbol tippelte a valaszt es meg igy is csak parat rontott el, ehhez kepest a nevelt fiam angol anyanyelvu es mar egy eve nem kepes levizsgazni, mondjuk szerintem a konyvet el se olvasta :-)

ookma 2016.02.20. 20:51:37

@Halbajusz: Amugy szerintem az allampolgarsag nem feltetel, rezidens legyen, az szamit, illetve ha kilepnek az EU-bol, jo kerdes. EU-snak ingyenes, skotnak ingyenes, szegeny angoloknak csak akkor ha elotte x evet itt elt. Es mas keretbe is kerul be, EU-skent sokkal nehezebb, mint skotkent, de nem akarok hulyeseget irni, mert en is csak feluletesen olvastam ezt at valamikor.

Azt vedd figyelembe, itt 17 evesen mar mehetnek egyetemre:).

Mrs. Clayton 2016.02.20. 21:08:40

@M. Péter: ez nem igy van olvasd el a skot szabalyozast az allampolgarsag es a resident statusz szamit, szoval az a magyar diak aki nem teljesiti a az uk resident statusz kriteriumat mert 180 napnal tobbet van tavol az nem fizet tandijat csak valami par szaz font koltsegteritest

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.20. 21:43:13

@Mrs. Clayton:
Sosem volt kétségem felőle hogy te és a fiad a zsenialitás olyan fokán leledzetek amilyen magasságokba egy hozzám hasonló poor tekintete fel sem ér. Az a szint nem az én szintem. Sok évszázad genetikai öröksége hozta össze azt a szellemi fölényt ami nektek van. Már háromévesen annyi eszetek volt mint most. Ez nem lehet űberelni egy sváb pék és egy magyar parasztember genetikai hátterével. Ezt én tudom és mélységesen tisztelem azoknak a családoknak a leszármazottait akik IQ szint alapján választanak párt és kapaszkodnak fel szellemi képességek ranglétráján.A mi családunk nem olyan. Mi nagy mell és csinos fenék szerint választunk. Nem is jutottunk semmire ez tény. Számomra megtiszteltetés hogy te mint a szellemi arisztokrácia megtestesítője itt vagy a blogon és leereszkedsz arra a szintre ami a ti köreiteknek már vállalhatatlan. Hidd el hogy nekem már a feleségem nevét megjegyezni is emberfeletti teljesítmény. Hiába na azért látszik hogy az én fejemre gyerekkoromban a lábosfedő esett rá a fal mellett állva, a tiédre pedig a Dante kötet. Én felnézek rád. Tudom honnan jöttem, tudom honnan jöttél és megértettem a különbséget. Maradok mélységes hódolattal nagy rajondód.

Mrs. Clayton 2016.02.20. 21:48:50

@diggerdriver: teljesen folosleges ez sertodes, ugyanis csak azt probaltam mondani, h kemeny percei a fiamnak is voltak a nyelv miatt, ertsd aterzem a problemat

az elso meg egy ismert vicc...
nyiss ki egy sort azt' lazulj, nem kell mindig azt lesni ki kot beled

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.20. 22:00:20

@Mrs. Clayton:
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

M. Péter 2016.02.20. 22:01:03

@Mrs. Clayton:

Ez az általános szabály:
"In general, to be eligible to apply for support (tuition fees, student loan, bursary and living-costs
grants), you must meet the following conditions.
 Be ordinarily resident in the United Kingdom, the Channel Islands or the Isle of Man for the
three years immediately before the relevant date (the first day of the first academic year of
the course). If you fall short of being ordinarily resident in the UK and Islands for the three
year qualifying period, even by one day, you will not be eligible to apply for support under the
normal residence conditions, and
 If you are not a UK or other EU national, you must have ‘settled status’ in the UK (as set out
in the Immigration Act 1971) on the relevant date, and
 Be ordinarily resident in Scotland on the relevant date. We will not treat you as being
ordinarily resident in Scotland if your main purpose in coming here has been to receive full-
time education and that you would have otherwise been living elsewhere."

Az uniós állampolgárokról külön ezt írják:
"UK, dual UK/EU and non-UK EU only nationals can apply to us for full support. UK nationals will
normally have to meet the general residence conditions or one of the exceptions to such. Select the
first two links from the list at the top of the page for more details.
Dual UK/EU and Non-UK EU nationals and family members of such
To be eligible to apply for full support (tuition fees, loan, bursary and living-costs grants), you must:
 be, on the relevant date, a dual UK/EU or non-UK EU national or family member of such;
 have been ordinarily resident in the United Kingdom, the Channel Islands or the Isle of Man
for the three years immediately prior to the first day of the first academic year of your course
(the relevant date); and
 be ordinarily resident in Scotland on the relevant date.

( www.saas.gov.uk/_forms/residence.pdf )

puhacica 2016.02.20. 22:01:53

@ladyamerica: bizony, most mult 4 eves, immar nagykoru a kis puhacica. :)
jo visszanezni, mennyi minden tortent velunk, kozben meg igazabol nem tortent semmi extra... egy dolgot bantunk csak meg: hogy nem hamarabb jottunk. :)

Mrs. Clayton 2016.02.20. 22:05:42

@M. Péter: mihogyha epp ezt mondtam volta, ha nem vagy UK rezidens, akkor nem fizetsz, marpedig ha evi 180 napnal tobbet tavol vagy akkor nem vagy rezidens...
ehhez eleg az iskolai szunetekre hazamenni egyebkent es maris "ingyen" tanulsz skociaban

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.20. 22:29:51

@fhdgy: " Magyar Néphadsereg számítóközpontjában dolgoztam, meg hogy magyar állampolgár vagyok."

Azér' mesélhetnél erről, hogy milyen technikák voltak ott, mi mire volt képes...Biztos érdekes lenne.
Vagy ha necces, akkor majd a kiköltözésed után, akkor is jó lesz.
:-)))

M. Péter 2016.02.20. 22:31:37

Nem egészen értem, hogy hova akarsz kilyukadni. Ha valaki brit iskolába jár, míg a családja más országban él, akkor ettől még nem fog ordinary residentnek számítani állampolgárságtól függetlenül.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.20. 22:40:52

index.hu/kulfold/eurologus/2016/02/20/nagy-britannia_sosem_lesz_egy_europai_szuperallam_resze/

James Cameron öccséék meg menjenek a p!cs@ba, aszondom én is, hogy akkor váljanak le szépen; de ezt, hogy az EU-ból csak a kedvező dolgokat akarják magukra nézve betartani, egy undorító hozzáállás.Ez így sehová sem vezet, ha minden ország elkezdi ezt csinálni, akkor kb egy délelőtt alatt fog mexűnni az egész.Majd lesz helyette megint Szovjetúnió... :-(
Hajrá Brexit, meg Grexit is...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.20. 22:41:57

@puhacica: "egy dolgot bantunk csak meg: hogy nem hamarabb jottunk."

Csak azt tudnám, hogy miért mondja ezt a 6árátkeltek 90%-a??
Minket is beleértve??
:D

Muscari 2016.02.20. 23:00:40

@Halbajusz: láttam, igérem, holnap válaszolok :-)

Muscari 2016.02.20. 23:02:02

@geegee: mi is ugyanezt mondjuk.

Muscari 2016.02.20. 23:04:14

@geeeteee: sajnos nem, hanem a hideg és esös Londonban :-)

Mrs. Clayton 2016.02.20. 23:08:29

@M. Péter: en meg nem ertem h hogy jon ide a csaladja, johogy nem mindjart a kutyaja
meg egyszer mondom, a rezidens statusz es az allampolgarsag szamit, se kutya, se rokonok nem jonnek szoba

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 23:11:24

@fhdgy: nem azért számoltam össze, hogy kalkulálni lehessen (beleírtam) és az ügyintézés költségeit írtam össze (beleírtam)

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 23:12:14

@Sanyi9: viccelni merészeltem, hogy elsüthessem a "csak oda" poént

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 23:13:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: összeszorított foggal viseljük a megpróbáltatásokat :)

fhdgy 2016.02.20. 23:17:53

@geegee: Én programozó voltam. Nem technikákról volt szó, hanem egy számítógép típusról, amivel én dolgoztam. Volt olyan típus is, amivel nem dolgoztam, arról nem beszélek, mert nem ismertem eléggé. Hogy más területen milyen technikát mire használtak, szintén nem tudom. Mi egy olyan intézet voltunk, ahol katonai feladatok megoldása volt a feladat, de nem harci vagy hadi technikai területen.

1981-re eljutottam oda, hogy értelmetlennek láttam a további dolgokat és kértem a leszerelésemet. 1982-ben, egy év után történt meg. Én szakmailag is, emberileg is sokat köszönhetek a seregnek, főleg kiváló szakember és ember parancsnokaimnak, tiszttársamnak. Ja, és civil kollégáknak. Nem az ő hibájuk, hogy elváltak útjaink.

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 23:24:08

@geegee: "Hej Pappitó.
Ez a tengerpart a képen marha simának tűnik, sehol egy görönygy sincs.A víz eróziója, apály-dagály, netán úthengerrel egyengetik, vagy mi csinálja ezt? :D"

a tenger egyengeti a homokot, homoksimításra nem költ a tanács

"Csak ezért Canberrából átrepülnek?Nem ismerik a postát, banki utalást? :D"

Az ujjlanyomatos gép miatt kell repkedni. Vagy a gép repül, vagy a kuncsaft. Asszem évente egyszer átjönnek, bár, hogy mikor az misztérium. De hát úgy volt, hogy nyílik nálunk nagykövetség márciusban, utánam ajd nem kell repkedni. De lehet, hogy ez is csak kormányígéret volt és nem lesz belőle semmi.

"8 év alatt 1,2 millió forint, hát ezen nem kell kiakadni egyáltalán."

Nem volt kiakadva senki.

"Eleve ki se tudnám számolni, hisz pontosan mit is kéne ez alatt gondolni?"

Azt én se tudom, ezért nem is azt számoltam, hanem csak a hivatalos ügyintézésünk költségeit. Mondjuk ezt beleírtam a posztba is.

2016.02.20. 23:28:18

@pappito: El is hiszem. Nehéz lehet távol élni a szülőktől, meg a hazától... :)

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 23:32:49

@diggerdriver: "London kúrva drága város"

de ha csak körülnézel, olcsóbb

A kurva rövid u, a kúrva mást jelent.

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 23:38:57

a blogomon kommentelt egy bev. ügynök egy tök jó példával, hogy mennyire mások lehetnek a számok másoknak.

blackhairlady 2016.02.20. 23:45:34

@puhacica: olyan mintha csak par honapja kezdtetek volna a tervezest aztan tessek, mar puhaciccnek is szemelyit kell csinaltatni :)

SzZoole 2016.02.20. 23:45:54

@pappito: koszi,tudtam,hogy rad szamithatok:)
Amugy feletek vannak krokodilok?

pappito · http://pappito.com 2016.02.21. 00:16:16

@Zoole[uk]: ilyen krokodilt meg szörnyeket a az ausztráliának hívott állatkertünkben tartunk :)

amúgy nincs semmi, csak cápa meg orca a tengerben, de az olyan ritkán bánt bárkit, hogy szóra se érdemes. őshonos állatból még emlős sincs, csak valami béna denevér, alhatsz bárhol az erdőben biztonságban. (visszautalva a szállás kérdésre :)

SzZoole 2016.02.21. 00:23:45

@pappito: nincs krokodil?
Nem baj,jo lesz a capabör csizma is:)))

©________ 2016.02.21. 00:45:32

@geeeteee: igen, nalam is van ekezet, azert nem probalmoztam a de betuvel:-)

adg 2016.02.21. 00:50:22

@geegee: eehogy volt negyven fok. :) szokasos 35 korul, mint minden nap.
Itt meg soha nem volt 40. A tenger kiegyenliti

adg 2016.02.21. 01:07:12

@Halbajusz: eszmeletlen veszedelemben eljuk napjainkat, nagyobb csoda, hogy meg pislakol az elet bennunk, napi szinten halunk szornyu kinhalalt. Itt kigynak a kigyok valoban mindenhol, bar ez a kifejezes nem az en otletem, csak loptam. :)

Komolyra forditva
Soha nem neztem meg bele a cipombe, es egyszer sem csipett meg semmi, leszamitva szunyogot es sandfly-t. Ja meg hangyat. Egyik sem veszelyes semennyire sem.
A feszerbe szoktam ovatosabban bemenni, mert ott tobb pokhalo van. Ez szerintem igy volt otthon is.
Kigyok, ket doglott phytont mag egy elot lattunk, teljesen artalmatlan kigyok. Meg egyszer atszaladt elottunk egy az uton, de mi kocsival voltunk, igy az sem olt meg.
Kroki. Vannak krokodilosabb folyok, ott megvannak a szabalyok. Nem furdesz, nem ucsorogsz a kozvetlen parton horgaszas kozben, nem pucolsz halat a parton, ilyenek. Teljesen logikus. A balesetek szinte mindegyike abbol van, hogy reszeg pecasik furdenek, vagy benszulottek. Eddig ket krokit lattunk szabadon, kb fel meteresek voltak. Sokszor mentunk mar oda, hogy vegre lassuk oket a termeszetben.
Meduza. Esos evezakban nem megyunk a tengerbe, akkor nincs gond. Vannak sokkal jobb helyek furodni, mint a tenger, szoval nem nehez betartani.
3,5 ev alatt egyszer sem voltunk semmi veszelyes szituacioban, es nezz meg statisztikakat. Meg fogsz lepodni. Tobb mint 100 ev alatt hatvan aldozat meduza miatt kb, vagy a 70- es evek ota senki(!) nem halt meg pokcsipes miatt, evente nehany halalos kigyomaras valami vegtelenul isten hata mogotti teruleten, stb.

Egy jo tanacsot tudok adni az ide latogatoknak, vagy erdeklodoknek. Ne nezzenek natgeot. Az egesz csatorna egy baromsag, az osszes musoruk szinte csak a szenzaciohajhasz aljabulvar kategoria.
Ahogy fentebb kollega irta, a kozlekedesi baleset nagyobb kockazat, pl elutsz valamit ejjel.

Gyere el te is, szivesen megmutatom a kornyeket, meg az is lehet, hogy tuleljuk. :)

adg 2016.02.21. 01:11:08

@geegee: sose lattam ilyet. Hogy ez jellemzo problema lenne au-ban, az kisse tulzonak tunik. Lehet, hogy annak a falunak abban a vegeben felhalmozta a szel, de a mi teraszunkon egy sincs. Ha most en is kijelentenem, hogy ausztraliaban ismeretlen ez a noveny mert az en teraszomon nincs, akkor irhatnek cikket a velvetre? :)))

Az kizart dolog, mert en nem tudom. :D

...meg elunk...

adg 2016.02.21. 01:14:19

@puhacica: maris eltelt egy ev?? Bakker.
Hat akkor sok boldogsagot!

Taxomükke (UK) 2016.02.21. 01:19:59

@Babette©: Gondolom, rhénes forint akart lenni. Tanult kegyed történelmetc
Most tényleg nekem kell megmondanom innen Santo Domingóból?

M. Péter 2016.02.21. 01:21:25

@Mrs. Clayton: A gyerek lakóhelye alapvetően ott van, ahol a szüleié, ha csak tanulni megy az Egyesült Királyságba, akkor nem számít rezidensnek ott a egyetemi tandíj szempontjából függetlenül attól, hogy pontosan hány napot tölt ott. Ez állampolgárságtól függetlenül igaz.

Visszatérve az eredeti kérdéshez, ha már hat éve Skóciában laknak, amikor a gyerek elkezdi az egyetemet, akkor nem kell tandíjat fizetnie, és a megélhetési költségekhez is kaphat támogatást, és ezen nem változtat semmit az, ha közben megkapják a brit állampolgárságot is.

2016.02.21. 01:45:06

@diggerdriver: Még a végén kiderül, hogy mindenki tele volt otthon is, mint a déli busz. De akkor miért kellett elhagyni a HAZÁTOKAT?!

:DDDD

macamuca [IHUN] 2016.02.21. 02:10:48

@Babette©:
@LittleG (uk):
@geegee:
meg akit még érdekel, mi is az a rénes forint.
Kapásból annyit tudtam (olvásmányokból, ahol így emlegették, mint adott korban használt fizetőeszközt), hogy középkorban használatos pénz, fizetőeszköz, de hogy miért is rénes az a forint, na, azt nem tudtam. Ellenben a haverom igen (=megkérdeztem):

hu.wikipedia.org/wiki/Rajnai_forint

"A rajnai forint eredetileg azon Rajna menti választófejedelmek által veretett aranypénz volt, akik IV. Károly aranybullájában pénzverési jogot kaptak. Közép-Európában a 16–19. században használták a 60 krajcárt érő német (osztrák) ezüstforint megnevezésére.
Magyar nyelvű szövegben 1544-ben említik először.[1] Névváltozatai: rajnai forint,[2] rénes forint,[2][1] rényes forint,[1] rénus forint,[3] rhenes forint,[4] rénusi forint, rhénusi forint,[2] rhénes forint, illetve német forint. Ezek a latin florenus Rhenensis[1] vagy florenus Rheni[5] (rövidítve Fl. R. vagy Fl. Rh.) elnevezésből származnak, a Rajna neve latinul Rhenus, a Rajna-vidéké Rhenensis. A német elnevezés Rheinischer Gulden[1][5] vagy összevonva Rheinischgulden.
A rajnai forint 1386-ban jelent meg. Nevét onnan kapta, hogy a négy Rajna menti székhelyű választófejedelemség (Köln, Mainz, Trier és Pfalz) megegyező formában verette, 958 ‰ tisztaságú aranyból. A 14–15. században nagy mennyiségben vert érmék hamar kedveltté váltak, az újkorig a legfontosabb német kereskedelmi érme. Az aranyhiány miatt minősége romlani kezdett. Az augsburgi birodalmi pénzrendeletek a vele egyenértékű ezüstpénzt tették meg fizetőeszköznek, értékét 60 krajcárban határozták meg. Aranypénzként fokozatosan visszaszorították a dukátok, de oklevelekben még a 17. században is említik.

Közép-Európában, így Magyarországon is osztrák hatásra terjedt el, s a német, illetve osztrák veretű ezüstforintokat nevezték így, melyek 60 krajcárral voltak egyenlőek. Utoljára a konvenciós forintra használták az elnevezést (például az 1806-os konvenciós bankjegyeken a lengyel nyelvű értékjelzésben a Ryński szót használták); ezt 1857-ben az osztrák értékű forint váltotta fel, ami már tízes alapú (decimális) pénzrendszer volt. (1 o. é. forint = 100 krajcár.)"

További érdekességek egyéb pénzekről, értékükről, elnevezések, egyebek:
www.numismatics.hu/metrologia.htm

Herr Géza 2016.02.21. 02:21:57

@adg:
"Kigyok, ket doglott phytont mag egy elot lattunk, teljesen artalmatlan kigyok. Meg egyszer atszaladt elottunk egy az uton...."

Eléggé lelassult lehet nálatok az élet... Akkor ti csigát is azért nem esztek, mert nem éritek utol őket, ugye????
:)))))))

Herr Géza 2016.02.21. 02:31:11

@fhdgy: Utánad? Újabb magyart? Nem, nem volt véletlen.....
:))))))))))))))))))

adg 2016.02.21. 03:12:43

@Herr Géza: a csiga is ke van lassulva. Azert nem esszuk, mert gusztustalan. :)
En nem eszek pl ilyen tengeri fergeket sem, seawormsnek hivom oket, bar azokat legalabb kostoltam mar, de a csigarol kostolas nelkul is megvan a velemenyem. :D
Pedig az ozik odavannak ezekert a vackokert. De ha jossz, szerzek neked, a rendes sor mellé.
So come and say g'day, i'll slip an extra shrimp on the barbie fot ya.

youtu.be/95OovSKEtfs

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.21. 08:24:23

@pappito:
Azért a vérszomjas tuataráról is beszéljél.
:)))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.21. 08:31:48

@adg: Amit leírtál az mind igaz én bár nem ott élek de tudtam.
A Nat Geo-ról írt véleményed abszolút helytálló. Még hozzátenném a bulvármédia iszonyatosan romboló hatását.
Én tarottam 50 madárpókot. Veszélyeseket is. sokszor kiszöktek. Soha semmi baleset nem történt azon kívül hogy az egyikre rányitottam a fürdőszobaajtót.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.21. 08:34:31

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Mert nem akartam megvárni míg úgy lecsúszok hogy már menekülni sem tudok. A pénzem egyik fele örökség a másik kölcsön volt.
Ja tele voltunk mint kutya bolhával.:)))))))))))))))))))))))

DieNanny CH 2016.02.21. 08:40:08

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Különben pont erre gondoltam, hogy mennyire kemény elhatározás kell ez esetben.
Mondjuk, egy család elhatározta, hogy kitelepül, mert hó végén alig marad valami. Gyűjtik a forintokat, filléreket, küldözgetik az önéletrajzukat kifelé.
Majd hirtelen rájuk szakad az otp. (Mondjuk valakijük meghal és örökölnek, vagy sikerül eladni egy hétvégi telket.)
Nem kel nagy összegre gondolni, mondjuk 2-3 millió Ft.
Na ekkor kell összeszorítani a fogat és tovább csinálni, nem pedig hagyni az egészet, olyan felkiáltással, hogy Van pénz!
Mert az elég mondjuk 2-3 évre. Aztán hogy utána mi lesz, az pár szóban leírható. Ők is idősebbek lesznek, meg a gyerekek is...

Én így gondolom.

DieNanny CH 2016.02.21. 08:41:42

@diggerdriver:

Na, te meg már le is írtad!
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.21. 09:04:55

@fhdgy: Értem, köszönöm.Aszittem kiderül valami jó kis szaftos műszaki információ... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.21. 09:11:32

@adg: Oksa, mondom én is futottam már bele náluk rengeteg baromságba...(index és bandája)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.21. 09:16:19

@macamuca [IHUN]: Nahát, ez már egy válasz, köszönöm.Eszembe se jutott volna ráguglizni, aszittem valami elütés, de hogy merre, arra akkor se jöttem volna rá, ha a halálomig élek...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.21. 09:18:26

@diggerdriver: És mi történt, magára kapta a törölközőt?
:-))))))))))

fhdgy 2016.02.21. 10:03:38

@Herr Géza: Lehet, hogy nem is kell a ":)" sorozat.

Lehet, hogy pechem volt, kettő német céggel is, az egyik világhírű nagy német multi, de a tapasztalataim alapján azt mondom, hogy nem jó Németországban programozónak lenni. Élni nagyon jó, de programozónak lenni istencsapás!

Az elején a pénz mindenért kárpótol, de egy idő után az alulfoglalkoztatottság érzése rendkívül lélekromboló tud lenni. Kis túlzással azt mondom, hogy a munkámat egy jól idomított vadászkutyának is meg kellett volna tudni csinálni. Egy Puliról már ne is beszéljünk.

Mielött kimentem volna, itthon programozókirály voltam, de úgy éltem, mint egy koldus, ott programozórabszolga voltam, de úgy éltem mint egy király.

Jó német programokkal még nem találkoztam, dokumentációkról ne is beszéljünk! A német álláshírdetésekben mindig kreativitásról meg önálló munkavégzés képességéről beszélnek, de fogalmuk sincs egyiről sem, hogy mi az.

Iszonyú energiákat fordítanak rá, hogy egy összetákolt programrendszert működésben tartsanak. Folt hátán folt lesz, de érdemi változtatást nem csinálnak.

Volt pl. egy program, akkora volt mint egy állat, nagyon nehéz volt benne módosítani, mert a mérete miatt könnyen lefordíthatatlan lett, mert a fordító elhányta magát. Könyörögtem a főnöknek, hogy írhassam át, mert kezelhetetlen volt, Nem engedték.

A nagy multinál is volt olyan program, amit csak a legkisebb módosítás elve alapján módosíthattam, köpedelem volt.

Lehet, hogy lesznek itt, akik megköveznek, de vállalom: óborzalom azok a rendszerek, amiket mérnökök írnak. A programozók szembeköpése. Sajnos, sokan azt hiszik, hogy ha egy nyelven le tudnak írni 5-600 programsort, akkor már programozók. Egy frászt!

No, nem hergelem magam tovább!

fhdgy 2016.02.21. 10:16:10

@geegee: Én a 90-es évek végéig valamennyire követtem a seregben a dolgokat, bizonyos emberekkel tartottam a kapcsolatot.

A jellemző az volt, hogy megítélésük szerint az általános helyzet még pocsékabb lett. A nagy szövegelésen kívül nem volt semmi, minden csak hasbaakasztás volt.

Szerintem azóta csak minden rosszabb lett. Amilyen az ország, olyan a hadserege!

pappito · http://pappito.com 2016.02.21. 10:30:10

@diggerdriver: bezony! bátran szembeszállunk vele!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.21. 10:43:18

@geegee: Nagyon szexi volt. Gondolj bele, hat láb hat combtő...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

©________ 2016.02.21. 10:52:53

@Taxomükke (UK):
Ratapintottal a gyenge pontomra. Tortenelem.

Az elobbi linkre rakattintottam, es igy sem ertem, hogy jon ide....

adg 2016.02.21. 11:01:39

@diggerdriver: hat lab?? Valami specialis pokjaid voltak? :)

En a gyerek labara nyitottam ra a furdoszobaajtot. Kapott uj körmöt.

Taxomükke (UK) 2016.02.21. 11:13:05

@diggerdriver: Te, a pokoknak nem nyolc labuk van?

DieNanny CH 2016.02.21. 11:24:01

@Taxomükke (UK):

Ha már fürdőszobába járkál, akkor kettő abból kéz!
:-DDDDDDDDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.21. 11:24:23

@Taxomükke (UK): Nem mert kettőt fel szoktam füstölni belőle.
1-2 sonkáért nem vágok le egy pókot.
Csak apránként...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.21. 11:25:19

@adg: Ennek kidurrant a potroha. Nem volt raktáron másik.

ookma 2016.02.21. 11:31:55

@M. Péter: Ezt nekem irtad? Nagyon reggel van ugyan, de ez a hitel, nem? Nem az ingyenesseg. De most azt hiszem nekem is utana kene neznem, mi a helyzet, ha nincs addig allampolgarsag, .

puhacica 2016.02.21. 11:33:37

@adg: @Taxomükke (UK): gondolom az elso ketto a keze lehet. :D

puhacica 2016.02.21. 11:39:02

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: na, egy rugora jar az agyunk. :)

@adg: koszonjuk! :)

@geegee: amikor az uram ezt mondta, hogy o nem is erti, miert nem hamarabb jottunk, azt hittem, agyoncsapom, mert ugye o volt, aki eleinte nem akart jonni. :D

2016.02.21. 11:51:18

@diggerdriver: Menekülni? Mi elől? Mo. maga a tündérkert. Csak évek kérdése, és magasabb fizetések lesznek, mint nyugaton. :)))

M. Péter 2016.02.21. 13:49:49

@ookma: Mrs Claytonnak írtam. Skóciában bizonyos feltételek fennállása mellett a kormány fizeti a egyetemi tandíjat, további feltételek mellett a megélhetési költségekhez is hozzájárul.

Anna King 2016.02.21. 15:47:52

nem kell ahhoz uj zelandig menni, hogy milla fölé kerülj, elég, ha eljössz svajcba...:)

2016.02.21. 15:56:01

@geeeteee:
Köszi szépen,hogy leírtad,már nem fogok semmit elhinni A
amit a tvben látok. Illetve hozzágondolom,hogy kb 3 napot várhattak,more arra jött egy kigyo es le tudtak filmezni.;-)
Megneztem Pilbarat,tisztara ürbéli tájnak néz ki. Bátor vagy,hogy kerested öket én hanyat homlok rohannék,ha meglatnam öket. Bar lehet,szaladni hulyeseg lenne,mert talan gyorsabban siklanak a kigyok,mint ahogy az ember fut.
Esetleg szervezhetnel tuleloturakat,ha megunod a mostani munkadat ;-)

2016.02.21. 16:06:45

@adg:
Ez szuper hír, hogy nem olyan veszélyes a valóságban ott élni. Nat geot nem nézek többet, vagy kb százzal elosztom, amit ott mutatnak ;-)
Köszönöm szépen, ha nyerek a lottón, akkor egyszer elmegyek arrafelé és szivesen megneznem azt a krokis helyet.;-)
Ha eleged lesz a nagy melegböl és egy kis esöre vágysz, szivesen körbevezetünk mi is errefelé. Hátha látjuk a Nessiet. Glencoe környéke pedig tényleg olyan, mint a Skyfall c James Bond filmben. /Glen Etive/olyan hangulata van, hogy csak na. Persze én elfogult vagyok :-)

Halbajusz (törölt) 2016.02.21. 16:10:47

@diggerdriver:
Honnan tudtad megszamolni, hogy megvan-e mind az 50 vagy csak 48 es 2 meglepett? Gondolom folyton maszkaltak? ;-)

Halbajusz (törölt) 2016.02.21. 16:12:29

@M. Péter:
Köszi szépen, hogy ilyen részletesen utánanéztèl az egyetemi tandijnak stb!

Halbajusz (törölt) 2016.02.21. 16:19:22

@ookma:
Koszi szepen az infot!
A fiam 12 eves, majusban lesz 13 es S1=secondary 1 ba jar es 6 eves a suli szoval 18 eves lesz vagy majd 19 mire elkezdi. De aki 4 es fel evesen kezdte az altalanost, az 17 evesen siman mehet egyetemre, igen,koszi a pontositast!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.21. 16:28:33

@Halbajusz:
Személyesen ismertem mindet. Máig tudom a latin nevüket. Minden nap szemrevételezéses ellenőrzés, névsorolvasás(faléz) volt.
Etetés itatás tisztába tevés.

geeeteee 2016.02.21. 16:41:23

@Halbajusz: Maga a meló lehet oda fel túlélőtúra. Időzítésen múlik minden. Kamionosoknak az infrastuktúra rosszabb a szánalmasnál. Kannákban, hordókban visszük magunknak a vizet, van hogy kell, jobb ha nem. Máskor meg laza kaland, volt hogy vittem az asszonyt is. Haláli hajnal volt például arra a napfelkeltére ébredni, mikor harminc-negyven vadmarha kerülgette a szerelvényt. Olyan csont és bőr zombiformák,
Az optimális hét amúgy rohanás, több mint hétezer kilométer öt és fél naponta, 3-3,5 grand:), de bele is lehet dögleni, nem kell oda kígyó:)

Muscari 2016.02.21. 16:47:43

@geeeteee: nem semmi munkâd van, hallod :-)

geeeteee 2016.02.21. 17:19:14

www.youtube.com/watch?v=9RLJ-WC1nk0

Nightshift, got the number of the wheels?

Ez hajókirakodás helyben, éjszaka, hétvégén törleszti a számlát ez is. :)

Golf2 2016.02.22. 09:46:38

6500 kiwidollár a paradicsomért

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.02.22. 09:49:46

@pappito: Az volt a furcsa, hogy az egész nyolc évbe telt. Ez soknak számít vagy teljesen átlagos? Egyébként én is gratulálok, gondolom minden fillért és minden várakozással eltelt hónapot-évet megért a végeredmény :).

pappito · http://pappito.com 2016.02.22. 10:01:55

@zöldeketbeszélek: nincs átlag, minden eset más

mi olyan scheme-ben voltunk, amiben két évet kell dolgozni egy pozícióban (vannak mindenféle feltételek, hogy ilyenbe kerülhess), utána könnyű és gyors a PR
az állampolgársághoz meg kell 5 év PR-státuszban

aki elintézi londonban a PR-t magának (hiányszakma, sok pont, stb.) az PR-ként jön, az öt év múlva mehet ÁP-ra

A PR a lényeg, onnan már nem kell sietni sehova, a PR státusz és az állampolgárság között csak az útlevél a különbség a gyakorlatban, PR-ként is mehetsz szavazni, járnak a szociális/eü izék. Nekünk munkahelyszerzéstől két év volt (lehet gyorsabban, ha a pontokra megy az ember és van neki elég) a PR, onnan meg csak ki kell várni a többit.

tableno 2016.02.22. 10:24:39

@Golf2: Azért paradicsomért az elég sok. A Paradicsomért, na az más... :)

DieNanny CH 2016.02.22. 10:31:17

@pappito:

Korábban írtad, hogy ott úgy lehet az erdőben aludni, hogy semmi nem bánt.

Tudod, mi jutott eszembe? Hogy ugyanez igaz Magyarországra is. Ott sincs semmilyen mérges vagy vad dolog.
Persze, parlagi vipera, de ő félénk.

Úgyhogy, pár nyugodt erdei éjszakáért mégsem megyek NZ-ba!

:-D

pappito · http://pappito.com 2016.02.22. 11:23:52

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Mo-n is aludtam a fűben/erdőben és ott se volt semmi bajom, meg itt is és itt is éppolyan klassz. Csak itt van kietlen vidék, Mo-n nincs.

de mi se a nyugodt éjszakákért hanem a nyugodt nappalokért jöttünk :)

adg 2016.02.22. 12:23:41

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: vaddiszno. Azzal nem art ovatosnak lenni. Esetleg lakott teruletek kozeleben a kutyakkal.
Ugyhogy gondold at. Uj zelandon nincs vaddiszno, ha jol tudom. :)

DieNanny CH 2016.02.22. 12:53:15

@adg:

Hát, elbizonytalanítottál... Mégsem kellett volna a NZ szabadjegyemet kidobnom...?

:-D

DieNanny CH 2016.02.22. 12:54:18

@pappito: @adg:

Hé, nálatok nem éjfélre jár az idő?!?!?!

:-D

adg 2016.02.22. 13:28:48

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: pappitoeknal mar el is mult jocskan. Nalunk meg gyerek az ido, most van 10. :)

justStevee 2016.02.22. 16:37:18

@adg: 2018ra írj be a naptárba XD 2016-2017 már fullos :)

SzZoole 2016.02.23. 10:08:25

@pappito: "aki elintézi londonban a PR-t magának (hiányszakma, sok pont, stb.) az PR-ként jön, az öt év múlva mehet ÁP-ra
"
Ezt hogy erted?
Aki a UK-ban szerez PR-t?

adg 2016.02.23. 10:24:49

@Zoole[uk]: Igen, de uj zelandi PR-t. Vagyis ott elintezi elore az NZ PR-hoz szukseges papirmunkat.
Ne remenykedj, nem olyan egyszeru az. Az angol PR-odat leszarjak. :)

SzZoole 2016.02.23. 10:30:29

@adg: tudod,a remeny hal meg utoljara:)

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 22:18:20

@adg: nem csak a PR-t, az angol állampolgárságot is :)

De egyébként igazad van, Londonban van a legközlebb Mo-hoz kiwi immigration hivatal.

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 22:23:28

@Anna King: megírhatnád, hogy mi mennyi volt, engem érdekelne

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 22:28:04

@adg: hogyne lenne vaddisznó. szép kihívás a vadászata, mert nagyon okos állat. két kutyával meg késsel szokják a helyi erők elejteni. de nem támad meg senkit, mert egyrészt kevés van belőle, másrészt tart az embertől, harmadrészt meg nem éhes, mert egész évben van kajája

adg 2016.02.24. 09:49:19

@pappito: de az nem csak kivadult hazi diszno?
Na mindegy, ha van, akkor az borzalom, majd irok a natgeonak, hogy ne csak a szep oldalat mutassak nz-nek, kicsit terjenek ki ott is a halalos veszedelemre, ami mar keves hijan kiirtotta a lakossagot.
Ertem mar, miert akarjak a sok bevandorlot. :)

adg 2016.02.24. 09:52:05

@Halbajusz: igyekszunk tulelni, harcolunk a termeszettel az eletunkert. Eddig jo allunk, ha igy folytatjuk, sose halunk meg. :)

pappito · http://pappito.com 2016.02.24. 09:54:50

@adg: de végül is elvadult házimalac az, még Cook kapitány hozta a most kóborlók őseit.

csak olyan bevándorlót akarunk, aki nem eszi el előlünk a vaddisznót :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása