oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 15. 06:44,  Jelentés Tücsökföldéről 125 komment

2016. február 15. 06:44 Határátkelő

Jelentés Tücsökföldéről

Előre szólok, hogy ma egy jól láthatóan (olvashatóan) boldog és elégedett ember posztja következik, méghozzá egyenesen Svájcból. Attila egyszer régen (nagyon régen, 2011 végén) már írt ide, és most megtette megint, ami nemcsak azért nagy öröm, mert mindig jó a régi szerzők életének fonalát felvenni, de nekem egészen bearanyozta a napom, hogy egy ilyen pozitív posztot olvashatok.

a_szerzo_es_csaladja.jpg

„Mostanában két alapállapotom volt; vagy ültem a kezeimen, hogy el ne kezdjek meló helyett is posztot írni, vagy a hátam közepére se kívántam a dolgot. Most nekiállok és lesz, ami lesz. Bocs a táviratjelleg miatt, kicsit berozsdásodott az összetettmondat-központom, régen írtam ennyit magyarul.

Elég régen volt, mikor Neuchatel kantonból és városból, Tücsökfölde francia nyelvterületéről bejelentkeztem (nekem úgy tűnik), azóta persze történt velem és a családommal néhány dolog, gondoltam lezavarok egy kis mentális és fizikális leltárt az elmúlt évek történéseit illetően.

Lehet, nem lesznek újdonságok, ugyanarról az országról sokan elmondtunk már sok mindent, próbáltam olyan infót is beleszőni, ami esetleg nem lett még agyontárgyalva.

neuchatel_1.jpgneuchatel_2.jpgNeuchateli látképek a Collegiale-ból 

Nos, a kanton stimmel, most is Neuchatelben lakunk, a hasonnevű városból elköltöztünk egy közeli kis faluba, ahol vettünk egy házat. Azaz jó svájci szokás szerint összeraktunk néhány száz sovány disznó falkára valót és felvettünk mellé egy akkora jelzálogot, hogy még az unokáink is fizetni fogják (mivel tényleges jelzálog, ez tény).

Az itteni ingatlanárakról azt hiszem esett már szó elég, egy biztos, konkrétan láttam olyan otthoni kastélyhirdetést, amit az itthoni ház költségvetéséből simán ki tudtunk volna fizetni. Mellesleg meg a folyamat során komoly szakértőjévé váltunk a direct, indirect amortizációnak és egyéb olyan dolognak, aminek ismerete nélkül szebbnek tűnt a világ, kérdezzetek bátran. :)

haziko.jpgA házikónk (et al Bence Lukács) 

Munkaügyek

Ugyanannál a multinál dolgozom, amióta kiköltöztünk, bár szerencsére azóta volt némi előrelépés a karrieremben, nem panaszkodhatok. Jelenleg kisebb, előtte több mérnökből álló fejlesztő csapatot irányítok / irányítottam, azaz próbálok hullámlovagolni a szokásos multis folyamatos átszerveződés állapotában.

Azt hiszem, olyan bénán csak nem csinálhatom, eddig legalábbis még mindig érdekes szakmai feladatokat kaptam/kaptunk, nem panaszkodhatok, van fejfájás rengeteg. Az viszont nagyon jó érzés, hogy olyan termékek kifejlesztésében vehetünk részt, amivel egy egész iparág jövőjét alakítjuk és remélhetőleg nem a csőd felé.

Manapság ismét sokat utazom meló ügyben, konkrétan sikerült egy Taljánfölde szindrómát kialakítanom magamban; nem szeretem az ottani munkakultúrát sajnos, sőt mérhetetlenül felidegesítem magam minden egyes tárgyaláson.

Ez amúgy egy elég érdekes kérdés, szerintem a lakva / együtt dolgozva ismeri meg az ember a másikat mondás az egyik olyan, ami nagyon igaz az életben. Rengeteg fals gondolat van az emberben mindenféle előzetes elvárások miatt, például nekem nagyon nagy havernak kellene lennem a lengyelekkel, mert „…együtt isszuk meg a borunkat”, meg az olaszokkal, mert ők is temperamentumos népek, ésatöbbi.

Nos, nem, mindenkinek ajánlanám, hogy ezeket az otthonról hozott elvárásokat felejtse el, ha nem akar csalódni. Mint említettem, nekem az olasz stílus not my cup of tea, plusz a legelviselhetetlenebb akcentussal beszélik az angolt és egyéb nyelveket, a lengyelekkel herótunk van egymástól, ha nem csak inni kell együtt. Mindenkit nyitottságra biztatok, ha nemzetközi környezetben kell megtalálnia a módját a túlélésnek.

naplemente_4.jpgNaplemente a cégemnél 

Családilag C típusú tartózkodási engedélyünknek köszönhetően rengeteg helyi jelentőségű dologban már élvezhetjük a direkt demokrácia előnyeit és hátrányait, érkeznek a szavazó cédulák rendszeresen.

A közvetlen demokrácia hátrányai

Itt jegyezném meg, hogy a direkt demokrácia jó dolog, de van hátránya is, néha például kicsit olyan „vének tanácsára” hasonlít a dolog az alacsony részvétel miatt. Nagypapának és mamának van ideje és főleg kedve szavazgatni, míg sok fiatalt nem nagyon hat meg a dolog.

Ennek eredményeképpen volt a közelmúltban néhány olyan szavazás, ahol mindenféle előremutató dolgot leszavaztak (lásd további gyermekmegőrzési kapacitás kiépítése, park felújítás, estébé).

Egy olyan volt, amin konkrétan felidegeltem magam, a mi kis falunkat elkerülő utat a kommününket alkotó többi falu szavazta le; konkrétan dobtak olyan szórólapot a postaládába, hogy „miért ott, miért nem nálunk”.

Az persze nem zavarta őket, hogy náluk nincs semmilyen ipar, míg nálunk van, egy ipari elkerülő és bekötőút a helyi óraipari beszállítóhoz nem volt egy ördögtől való gondolat.

Engem ez egy kicsit az ungarische „dögöljön meg a szomszéd tehene is” hozzáállásra emlékeztet, de azért nem olyan drámai a helyzet. A svájciak is felismerték, hogy ez nem teljesen százas így, ezért sok helyen viszik lefelé a szavazás alsó korhatárát 16 évre, valamint a szavazást népszerűsítő rendezvényeket szerveznek.

Mondtam is a gyerekeimnek, hogy mire ők 16 évesek lesznek, remélem Rolexeket adnak néhány szavazásért cserébe. :)

Kisfalunk a google.maps-en, a kép közepe táján van 5 ugyanolyan fehér ház bordó faborításos emelettel, az egyik a miénk.

A gyerekek, az iskola…

Kisfiam a helyi iskolába jár, az ún. „public” iskolába már két éve, előtte nemzetközi oktatásban volt része egy privát intézményben. Mindezt azért, mert lusta a lelkem, a neuchateli sulihoz korábban kellene kelni, hogy el tudjam vinni munkába menet, míg a public iskola 29 méterre van a házunktól. Eddig jó, bár kissé poroszosabb a nemzetközi környezethez képest.

Nem túl régen voltunk megbeszélésen a tanár néninél, aggódott kicsit a srác helyesírása miatt. Nos mint kiderült nincs különösebb gáz, bár azt véleményeztük, hogy matekból miért von le pontot a helyesírásért, mikor azt, hogy 99 úgy írják, hogy „quatre-vingt-dix-neuf” és ez még az egyszerűbbek közül való (igen, matekból nem számokkal kérik sokszor az eredményt, hanem betűkkel …). Megegyeztünk döntetlenben. :)

Lányom továbbra is privát iskolában rombolja a helyi tanerők idegrendszerét, nagyon jól megy neki, matekból például 6-os, ami itt a legjobb. Okos lány jó kapacitásokkal, de sajna úgy látszik,a lustaság genetikai alapokon öröklődik, tehát ha nem lökdössük, nem mozdul. Olyan, mint az apja.

Mivel most végzi a 11-ik osztályt, nekikezdtünk a jövő feltérképezésének. Svájcban vagy elmegy apprentice-nek valahová szakmát tanulni, vagy mehet gimnáziumszerű intézménybe a tizenegyedik tanév után, ami 14 éves korral jár együtt.

Ő úgy döntött, hogy biológia-kémia bilingue (francia-angol) szakon szeretne továbbtanulni és vagy orvos, vagy állatorvos, vagy tanár, vagy vadakat terelő juhász szeretne lenni, esetleg csőszerelő, mert egy bemutatón megtetszett neki a PVC csövek összeillesztésének folyamata. Gyakorlatilag fogalma sincs, bár hasonló korban ezzel én is így voltam, sörtesztelő tanfolyam meg éppen nem indult.

Most volt a nagy tájékoztató gyűlés az általa választott suliban; ahogy a napirendet elnézem megpróbálták elijeszteni a kölköket, hogy egyszerűbb legyen a szelektálás. Jelen esetben egy iskolaközi megegyezés eredményeképpen leánykámnak nem kell külön felvételeznie, holott ezt a rossz szokást az állami intézmények általában preferálják a privát képzésből érkezőket illetően. Túl jó volt a felvételi eredménye az ő sulijából jövőknek, szóval nem akarja a gimnázium saját magát alázni. :)

Viccet félretéve, kábé egy évvel járnak a lányomék előrébb a tananyagban az állami középiskolásokhoz képest. Ez a suli hároméves lesz neki és nagyon érdekesnek találom, hogy gyakorlatilag úgy működik, mint némelyik egyetem.

Küldtek egy listát a kötelező tantárgyakkal és mellé egyéb listákat, amelyekről kötelező választania néhányat. Mellé még választania kell, hogy zenét, művészeteket, vagy egy 5-ik nyelvet szeretne tanulni…

Mindkét gyerek több kevesebb lelkesedéssel zenél és sportol, a lányom zongorázik, bokszol (nem cipőt) és kung-fuzik, a fiam gitározik és ugyanezeket az említett sportokat űzi. Magyar gyerekként és fociőrült apával megáldva (ez volnék én) focizott is egy darabig, de valószínűleg ő volt az egyetlen a csapatból, aki azt hitte, Ronaldo az a szomszéd kisgyerek. A részéről megnyilvánult érdeklődés és tehetség teljes hiányában a magam számára elképzelt ügynöki karrieremről le kellett mondanom.

…és az Oscar-díjas anyuka

Édesanyukájuk otthon látja el a családanya szerepkört, szerintem Oscar-díjas alakítást nyújtva, jó mammon-hoz illően hétközben sokat van úton, hogy a kölköket mindenféle kötelezettségeik, edzések felé terelje.

Ezenkívül a helyi magyar hölgyek klubjának szíve-lelke, azaz szervezi az összejöveteleket; pont most hoztunk össze egy Facebook-csoportot is, hogy ne legyünk olyan széjjel. Ha valaki Tücsökföldéről olvassa ezt a posztot és széjjel érzi magát, nyugodtan jelentkezzen be hozzánk a gyerekcipőben járó „Neuchateli és környékbeli magyarok” csoportba a fércbukon.

tucsokfoldei_magyarok.jpgTücsökföldei magyarok kicsiny, ámde jelentős csoportja pótszilveszterezik 

Itt van az otthonunk

Nálunk a lelki letelepedés folyamata már régen lezajlott, inkább tartom magam neuchatelois-nak, mint bármi egyébnek, mondjuk sose voltam az a honvágyas típus, haza is inkább a nagyszülők és testvérek miatt járunk.

Egészen egyszerűen 16 év alatt már annyira átállt az életünk Tücsökföldére, hogy nem nagyon tudjuk elképzelni mi lenne, ha hirtelen vissza kellene telepedni Magyarországra.

A piszkos anyagi okokat félretéve ez hatalmas mentális és életminőségbeli kihívás lenne, amit nem lehet megoldani „okosba”. Amit meg kívülről látunk az otthonunkat illetően inkább elijesztő hatású, tehát mi már itt, Sajtföldén képzeljük el a jövőnket, itt van az itthonunk.

Azt is írtam már, hogy tücsökföldei álompolgárságért folyamodunk cuzammen (legalábbis egyszer úgy tele lette a harci felszerelésem, hogy azonnal lépni akartam ez ügyben), de eddig lustaságomból kifolyólag a folyamat nem indult be, de majd most!

A kitöltendő dokumentum pakk már meg van, csak erőt kell vennem magamon és beszerezni a 19 különféle igazolásból álló csomagot a kellő mennyiségű pecséttel és aláírással együtt.

Minden kommüntől, ahol eddig éltünk igazolást kell például beszerezni, hogy ellenőrizhessék, vajon itt lakunk-e már 12 éve folyamatosan. Az igazolandó időtartam a gyerekeknél rövidebb, náluk némely évek duplán számítanak a helyi szocializálódás miatt.

Meg is lepődnék, ha az én irgalmatlan erős francia akcentussal beszélő gyerekeimmel lenne valami probléma ez ügyben. A lányom elég jó magyart beszél kicsi, de a fiam egy, a helyi indiánok körében népszerű francia-magyar keveréknyelven kommunikál, ha nem tud valamit magyarul, mondja franciául. Vagy angolul, mert az meg a hobbija, rendszeresen jön azzal, hogy „Dad, let’s speak English a little bit”. No, akkor az anyja egy kicsit kirekesztve érzi magát a társalgásból.

A nyugdíjrendszerről

Mivel 2008-ig expatriate státuszban voltam a cégnél még most is vannak olyan oldalai az életnek, aminek a részleteit mostanában kezdem teljesen felfedezni. El kell ismerni, hogy mikor nem lokalizált szerződéssel dolgozik az emberfia valahol, nagyon kellemes, hogy mindent a személyügyi osztály intéz a gyerek iskolájától a nyugdíjig, mindent.

Ennek az az eredménye, hogy vagyunk egy páran, akik tizenx év után csipegetjük fel a részleteket, én például most kezdtem el ide-oda tologatni a nyugdíjjal kapcsolatos papírokat, hiszen ripsz-ropsz 17 év és nyugdíjas leszek.

Nos, Sajtföldén három pilléres a nyugdíjrendszer, van egy alapnyugdíj, amit az állam fizet, persze, ha a járulékok rendesen be lettek fizetve. Nos, ebből nyugodtan éhen lehet halni, nem ez a lényegi összetevő.

A második pillér, azaz a vállalat / munkahely nyugdíjalapja a lényeg, ezzel lehet sokat dobni a tényleges nyugdíjon. Ezt vonják a fizetésből és – legalábbis az én cégemnél – főmunkaidőben csak ezeknek az összegeknek a befektetésével foglalkozó kollégák / osztály kezeli.

Nos, ide lehet befizetni is pluszba, tehát vagy előnyugdíjra gyűjteni, vagy megvenni olyan éveket, amikor nem a vállalatnál dolgozott valaki, vagy nem a svájci részlegnél. Nekem kábé hat év vételére van még lehetőségem, ami a 24-ik születésnapom és a Svájcban való munkába állásom között telt.

Valószínűleg vagy bankot kell rabolnom, vagy pénzt hamisítanom, mert nem szándékozok a nyugdíjkorhatárig, azaz 65 éves koromig dolgozni, asszem lelépek én olyan 58 éves korom körül, tehát meg kellene vennem még vagy 7 évet, vagy 58 éves korom körül ügyesen belekerülni egy átszervezésnek álcázott létszámleépítésbe.

Olyankor a cég fel szokott ajánlani egy package-t bizonyos dolgozóknak, azaz fedezik előre a nyugdíjukat 65 éves korukig. Küldenék viszont feltétlenül a Maldív-szigetekről képeslapot a kollégáknak!

A harmadik pillér az, amit mi önkéntes nyugdíjpénztári megtakarításnak hívunk, adóalap csökkentő, szóval szorgalmasan fizetem azt is. Bocs, gondoltam, hátha érdekel valakit itt, hogy zajlanak ezek a dolgok, remélem nem túl zavaros, amit írtam.

Foci és kertészkedés

Szabadidőmben pedig továbbra is követem a Neuchatel Xamax veretes focicsapatát mindenhová; 15 éve bérletes és klubtag vagyok, számozott és a nevemmel ellátott székkel adóznak a stadionban a nagyságom előtt.

Persze amikor artikulálatlanul és magyarul minősítem a bírót, akkor néznek rám nagy kerek szemekkel, én pedig elmagyarázom, hogy „azt mondtam legyen szíves jobban odafigyelni”. ;)

xamax_1.jpg

xamax_2.jpg

Feleségemmel szeretünk kertészkedni is, a mi kis városias tudományunkkal le is igáztuk a környéket. Fogalmam sincs, hogy lehet-e általánosítani, de a mi svájci szomszédaink annyit értenek a kertészkedéshez, hogy pálmafákat vesznek és ültetnek a kertbe a mi kis 770 méter tengerszint feletti magasságon lévő falunkban. Nagyon szuperül néz ki! Télig…

viragok.jpgVirágokat szeretünk termeszteni 

Én nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy az életünk alakul, a feleségem meg majd megírja az ő véleményét kommentben (ha meri). Szabadidőnkre igyekszünk programokat kinézni, mert hajlamosak vagyunk a lustaságra; „eddig is ott volt ez az Alpok, akkor is ott marad”, néha halasztjuk az aktuális programot.

Síelni nem járunk, családilag nem vagyunk valami nagy hó- és hideg rajongók, feleségem például pontban 14 C foknál kesztyűt húz, tehát ez a része a svájci életnek nem vonz minket.

Ez évben már tudjuk, hogy megyünk Zürichbe Tanksapka koncertre, május vége Rockavaria fesztivál Münchenben, júniusban a svejci magyarok nyilaitól fog Ronaldo Lyonban reszketni, Festi’Neuch szűkebb hazánkban, Rammstein valszeg Luzernben, nyaralás Pumalanden és esetleg külföldön, szóval már csak túl kell élni az események közötti köztes időszakokat.

Bár igaz, hogy a pénz nem boldogít, de ahogy a vicc is mondja, sokkal jobb egy Mercedesben sírni, mint egy biciklin; ha valami megtetszik, megvesszük, ha valami érdekel, megnézzük, ha valahová el akarunk menni, elmegyünk.

Sokan a kollégák és expatok közül Lausanne-t választják lakhelyül, mondván, hogy ott több az élet és a program. Ez természetesen így van, Neuchatel egy kis hely, annyian élnek a kantonban összesen kábé, mint Lausanne-ban, mi viszont szeretjük.

Mellesleg itt is van annyi program, ami egy gyerekes családnak éppen elég, discoba meg nem járunk, így abszolút nem hiányzik a klasszikus nightlife. Annyi pont van, hogy a kollégákkal, barátokkal le tudjunk tolni egy hordó sört, ha éppen úgy adódik.

cim_bbq_parti_az_asztalnal_het_nemzetiseg.jpgBbq parti, az asztalnál hét nemzetiség 

A Fete des Vendanges

Nagyon várt éves program a helyi szüreti fesztivál, a Fete des Vendanges, ahol gyakorlatilag a város bezár péntek délután 4-kor és vasárnap estig megy az utcabál a forgalom elől teljesen lezárt belvárosban.

Ilyenkor gyakorlatilag mindenki táncol, borozik, sörözik és koktélozik amíg bírja, a gyerekeknek meg egy hatalmas vurstli és a szülők őszinte örömére mozgó árusok mindenféle kacattal szolgáltatják a szórakozást. A kanton összes nemzetisége képviselteti magát legalább egy sátorral, szóval végig lehet enni a világ összes jelentősebb streatfood-ját, ha a gyomrunk bírja.

fete_des_vendanges.jpgFete des Vendanges Neuchatelben, partytime! 

Tehát la vie est belle et simple! Körülbelül így képzeltem el anno a nagybetűs életet és kívánom nektek, hogy minden úgy alakuljon, ahogy tervezitek, magunknak pedig, hogy legalább így folytatódjon!”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr728391212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bal 2016.02.15. 09:43:19

@szakasz2: pontosan. Ez azért van mert az ingatlanért a szomszédoddal kell versenyezni, nem a kínai melós bérével, ezért az árát mindig az lövi be, hogy a szomszédoddal folytatott licitben meddig tudtok maximum elmenni. És ahogy írod, a papa a korábbi nyugdíjazási terveit legegyszerűbben úgy tudná elérni, hogy eladnak mindent és hazaköltöznek Mo-ra. És akkor még a kastélyt is megveheti. Persze a nagy gyerekek miatt ennek lenne ára. Egyéni helyzettől függően persze előnye is lehet, pl. ha a nagymama / nyelvtudás miatt tud az anyuka is dolgozni, nem mondja be az unalmast a htb-s állása miatt negyvenöt évesen. Ez egyéni vérmérséklet kérdése, az én feleségem egy ponton biztosan megőrülne, ha ilyen asszimetrikus maradna a kapcsolatunk életünk végéig mint most itt kint (én lapátolom a pénzt, ő meg otthon gyerekekkel).

2016.02.15. 10:02:50

Basszus, mintha egy földönkívüliről olvasnék. Amikor én kamasz voltam, nem hiszem, hogy láttam magam körül akár egy boldog embert is (és nem csak a közvetlen közelben, hanem úgy lakótelepileg), szóval úgy vagyok szocializálva, hogy az idő kisebbik részében az élet csak kicsit nyomasztó és szar, a nagyobbik részében viszont teljesen az.

Mindig állati bizarr működő családokat meg életeket látni, még mindig rácsodálkozom mindannyiszor. Fogadjunk, hogy még kaja is van a hűtőjükben, és senki sem üti a másikat. Aztarohadt. Tisztára, mint egy másik k.rva bolygó.

Hmpf. Jó poszt, jó élet, sok sikert.

Hari Seldon 2 2016.02.15. 10:13:12

Nagyon jó poszt.
Ma nem lesz sok hozzászólás.
(kerek történet, nagyon nem lehet vitát kialakítani)

©________ 2016.02.15. 10:18:14

@Hari Seldon 2: bezzeg ha itt lenne Herr Tunderkerthy.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.15. 10:21:07

Ez jó volt! Főleg ez tetszett, már más is kiemelte: "... ha valami megtetszik, megvesszük, ha valami érdekel, megnézzük, ha valahová el akarunk menni, elmegyünk." S emellé társasági élet. Így a jó.

tableno 2016.02.15. 10:21:23

@Bal: nekem a feleségem teljes munkaidőben dolgozik a saját szakmájában, külföldön is. Ez egyrészt igen jót tesz a családi kasszának, másrészt nincs befordulás. Nem volt könnyű elérni ezt, de nem is lehetetlen.

adg 2016.02.15. 10:25:24

Nem rossz egy kozepszeru londoni mosogatotol.
Jo volt olvasni, sok sikert tivabbra is

Golf2 2016.02.15. 10:36:10

Van e svájci tücsök Tücsökföldén, vagy valami talján tücsök hord össze tücsköt-bogarat?

Din Serpahis 2016.02.15. 10:50:06

@fhdgy: Szerintem akiben a megvedes gondolata felmerulne, a helyiek fel perc alatt agyonutnek :)

Volt par eve egy nepszavazas, ahol arrol kellett donteni, hogy levaltsak-e a maganbiztositos egeszsegugyet allamira. Persze elbukott, emlekszem otthon pont akkor ment a narancsek hoborgese az egeszsegugyi reformrol, es ertetlenkedtek az MNO-n a barmok, hogy lehetnek a svajciak ilyen ostobak >)))

zuzzer 2016.02.15. 10:56:14

@svájci sapka (ch): én sem értem, csak követem, ami a zasszony meg a lányom mond. Asse tudom néha hanyadikos, mert HARMOS, meg nem harmos... Nehé ez ;)

fhdgy 2016.02.15. 11:01:51

@Din Serpahis: értelek, természetesen.

Egy dolgot viszont nem tudok: mit kellene tennünk, magyaroknak, hogy az őrző-védőinknek svájci sorsa legyen, már ami az agyonverést illeti!

HardPötty 2016.02.15. 11:29:13

Off

Mivel csak ma olvastam a tegnapi kommentszekciót végig...
Az jutott eszembe hogy lehetne egy "fekete nap". Valaki bevállal egy posztot és HA gátlástalanul beenged minden kommentet szűrés nélkül alá. Meglátjuk mi lesz.
Lehet olyan hatása lenne mint abban a filmben amiben Amerikában egy nap minden bűn megengedett 24 órán át... büntetlenül.
Gőzkiengedés és utàna... nyugi. Nyugi?

Na? HA? Milyan rossz kis ötlet nem? :))

On

London2009 2016.02.15. 11:29:38

Oh, ez nagyon jo kis poszt volt! Olyannyira, hogy meg a kedvem is megjott a posztirashoz! Jejj! A vesszokre majd vigyazok! :D

Herr Géza 2016.02.15. 11:30:20

@ocso79: Az a vicc, hogy ha az eladó/villanyszerelő kombó mindkét tagja teljes állásban dolgozik, akkor anyagilag nagy valószínűséggel ugyanilyen lehetőségeik lennének, mint a mérnök szólóban variációnak. És ekkora gyerekek mellett ez nem is ördögtől való gondolat.
Egyébként meg lehet, hogy meglepő, de Európában (EU) pont Svájcban a legkisebb az aránya a saját ingatlanban lakóknak. Mert egy nagyon jól működő bérlakás piac mellett eleve kisebb az igény is a "feltétlenül sajátomban akarok lakni verzióra". Másrészt sokfelé pont azért komoly cél, hogy legalább nyugdíjas koromra a saját, immár tehermentes lakásomban lakjak, mert a nyugdíj mellett azért nem habostorta a lakbér fizetése. Egy jól teljesítő nyugdíjrendszer mellett azonban ez is simán megoldható, hiszen a harmadik pillérre való befizetés mellett simán elérhető, hogy a nyugdíjad ne, vagy csak minimálisan legyen kevesebb, mint az aktív kori fizetésed.

London2009 2016.02.15. 11:33:25

@HardPötty: lemaradtam, csak munkaidoben hataratkelozom. :D Balhe volt tegnap?

Muscari 2016.02.15. 11:35:20

Na így kell élni, kérem szépen.

@Th's child: gyere el hozzánk, nálunk is találsz egy jól működő családot :-)

zuzzer 2016.02.15. 11:39:22

@tsabus [UK]: melóban nagyon okoskodós népség, mellesleg overly detail oriented az egész bagázs. Mint írtam, magánba nincs sok gond.

Muscari 2016.02.15. 11:40:39

OFF
Remélem, hogy a HÁ nem bánja, hogy itt hirdetek egy kicsit. Ismerős ismerőse keres au-pairt (bentlakásos gyerekvigyázót) Manchesterbe, két pici gyerek mellé. Az apuka focista, a család sokat utazik és állítólag jól fizetnek. Valamennyi angoltudás szükséges.

Írjatok nekem privát üzenetet nyugodtan, én majd továbbítom nekik.

Bal 2016.02.15. 11:41:21

@tableno: nálunk is teljes állásban dolgozott szakmájában évekig, és most is csinálja hétvégén részállásban (patikus). Nem a pénz miatt, a keresete huszada az enyémnek, csak hogy ne dilizzen be három kölökkel. Viszont az már nem menne rokoni háttér nélkül, hogy mindkettőnknek komoly full állása van. Beteg gyerek, half-term ... Hacsak nem fogadunk fel egy bentlakásos nannyt, de valahogy nem fűlik hozzá a fogunk hogy egy vadidegen felnőttet fogadjunk be családtagnak. Nagyszülők meg nem akarnak kiköltözni.

HardPötty 2016.02.15. 11:43:24

@London2009: diplomatikusan annyit mondanék, hogy mindenki fújta a saját igazát. :)))

2016.02.15. 12:04:04

@Muscari: City vagy United? :D

Bredpitt Monika 2016.02.15. 12:10:40

@HardPötty: Nagyon jó ötlet szerintem, már egyszer valaki ajánlotta egy másik poszt alatt. Mármint a nincs moderálós napot.

Csodabogár 2016.02.15. 12:12:03

@szakasz2: Nem mindenkinek eletcel egy haz. Mi evtizedekig eltünk ott de soha eszünkbe se jutott. Zürichben jo helyen berlakas reekül megfelelt nekünk.

Bredpitt Monika 2016.02.15. 12:16:19

Érdekes poszt ez a mai.
Nekem első körben az jutott eszembe, amit egy kolléganőm mesélt kb 1990-ben. A férje zenész volt és Svájcban éltek (hol pontosan nem tudom már valamikor a 80-as években). Kiment a kicsi gyerekével a játszótérre és amikor megszólalt magyarul az összes svájci anyuka otthagyta őket. Na nekem akkor ment el a kedvem Svájctól egy életre.

Kíváncsi lennék, hogy most mi a helyzet ilyen téren.

A másik kérdésem a szuper anyukához: hogy lehet boldog valaki otthon, úgy hogy nem dolgozik. Nem valami gúnyos kérdés akar lenni. Nekem nem nagyon megy. Ma már kínomban a McDonaldsba is jelentkeztem, pedig a szakmámban akarnék dolgozni, de a KLIK elég ijesztő társaság........

Az jutott még eszembe, hogy ennyi szép és jó után tényleg milyen lenne már, ha most kéne hazaköltözni. Ijesztő gondolat. Kíváncsi lennék egy ilyen történetre.

Sok sikert és tényleg érdekel, hogy most milyenek a svájciak az befogadás szempontjából. Üdv.

Bredpitt Monika 2016.02.15. 12:18:29

@Bredpitt Monika: Bocsánat, mielőtt valaki leírja , hogy nincs munkakönyv 25 éve. A szakmámban el tudok helyezkedni úgy is, hogy nem a béna KLIK lesz aki a pénzem utalja, vagy nem utalja.

Lehet inkább ezt választom, csak akkor sajnos a beosztás nem lesz olyan jó, mint egy suliban..........I love Hungary !!!!!

tableno 2016.02.15. 12:24:15

@Bredpitt Monika: Mivel manapság Svájc lakosságának 20%-a külföldi, nagyon valószínűtlen, hogy ez lenne az általános.

Bredpitt Monika 2016.02.15. 12:25:59

@Th's child: Te hol élsz most ? Mármint melyik bolygón ?

Bredpitt Monika 2016.02.15. 12:27:47

@tableno: attól, hogy a lakosság 20% a külföldi még megszavazták , hogy ne legyenek minaretek. Tényleg nem kötözködni akarok, de a válaszod nekem nem válasz., hanem feltevés. Tényleg érdekel azoktól akik ott élnek, hogy milyen a helyzet. Üdvözlet

Bredpitt Monika 2016.02.15. 12:32:26

@Hari Seldon 2: Oh, dehogynem lesz sok hozzászólás. Csak be kell rakni egy két mondatod, amire mindenki ráugrik.

Pl valami ilyesmire gondolok: annyira boldog vagyok Magyarországon !!!!!!

Bocs a poszt írójától. Nem akarom eltéríteni a témát. Én azért is vagyok itthon boldog , mert itt lehet harcolni, én meg harcos típus vagyok. Svájcban kellenek harcos emberek? Nem nagyon mivel ott minden olyan szép és jó. Nekem ezért is kell itt élnem, én harcolni akarok.
Hol nem kell még harcolni?

tsabus UAE 2016.02.15. 12:35:58

@zuzzer: Ha az ottani lengyelekről írtad volna ezt, akiket ismersz, nyilván elfogadnám a dolgot, de ez nagyon általánosító így. Leginkább egyéntől függ ez a mentalitás. Van olyan lengyel barátom, aki olyan, mint amit leírtál, de van ilyen magyar német, vagy orosz is a köreimben. Meg van egy csomó lengyel ismerősöm, akikkel kifejezetten jó volt dolgozni.
Míg az olaszokról alkotott véleményed teljesen szubjektív dolgon alapul és ezért nem is vitatkozom vele (nekem a franciák akcentusától van hidegrázásom), addig a lengyelekről a véleményed kissé általánosító. Nem őket akarom védeni, mert ha fordítva lenne és a lengyel akcentus nem tetszene és az olaszok munkában tanúsított viselkedéséről írsz így, akkor az olaszok mellett szólalnék fel.
Az írásodhoz egyébként gratulálok. Tényleg ritka jó !

kardio1 2016.02.15. 13:13:54

@zuzzer: jó volt a posztod, tetszett! Csak egy apróság: biztosan maman-t akartál írni és nem mammont...

Muscari 2016.02.15. 13:18:03

@mojyo: azt nem tudom, engem különösebben nem is érdekel :-)

kardio1 2016.02.15. 13:18:40

@fhdgy: ahogy a posztban olvasom, a Magyarországon korábban létező, immár megboldogult kötelező magánnyugdíjpénztár Svájcban nem létezik. Lehet, hogy már korábban megvédték, azért nincs most :-)

2016.02.15. 13:30:01

@Muscari: Ja, oke, azt hittem fontos kikotes a klubhuseg, foleg az ilyen bizalmi munkaknal, foleg az angol bulvarsajtot figyelembe veve... :D

Herr Géza 2016.02.15. 13:34:40

@kardio1: Dehogynem. A kötelezö magánnyugdíjpénztár az a 2. oszlop nevet viseli (ez az, amiröl írja, hogy a cége kezeli a befektetéseket is) és ott a 3. oszlop, ami nem kötelezö ugyan, de abszolút magánpénztár.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.15. 13:48:09

@Bredpitt Monika:
Lehet Svájcban kommunizmust csinálni?
Lehet.
De minek?

Muscari 2016.02.15. 14:31:46

@mojyo: nem hiszem, de majd megkérdezem az ismerősömet :-) Te melyiket preferálod?

breezer 2016.02.15. 14:38:10

Gratulálok, szépen hasít a család! :)
Egy dolog merült fel bennem. Említed, hogy a vállalati vonal adja nyugdíj jelentős részét. Ha a feleségednek nincsen ilyen jellegű befizetése, akkor az hogy ő nem fog kapni vagy csak nagyon minimális nyugdíjat az nem lesz túl nagy mínusz a jövőben?

zuzzer 2016.02.15. 14:50:27

@breezer: neki az önkéntes befizetése és az én fizumból levont píz fog nyugdíjat fizetni. Az állami alapra annyit vonnak tôlem, hogy a "femme a foyer" is fedezve van. Nem az ô nyugdíjából fogunk megélni ;)

2016.02.15. 14:53:35

@Muscari: Egyiket sem ezek kozul, csak ugy elgondolkoztam, hogy ha ezekrol a klubokrol van szo, es valoszinuleg hires az apuka, akkor mennyit kell fizetni az au-pairnek, hogy tartsa a szajat a lapok elott, ha tud valami erdekesseget a csalad eleterol, es, hogy ha esetleg rolam lenne szo, tudnek-e valtoztatni a klubpreferenciaimon, illetve hajlando lennek-e Manchesterbe koltozni? :D

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.15. 14:58:52

@szakasz2: Ez a 6000 frankos átlagbér olyan statisztika, amivel ki lehet törölni.
:(
@Bredpitt Monika: " Nem nagyon mivel ott minden olyan szép és jó. "
Ezt remélem, te sem hiszed.
:)

zuzzer 2016.02.15. 15:00:08

@Bredpitt Monika: a svájciak ugyanolyan emberek mint bárki más. Van akivel egy perc ismeretség után pálinkázol, van akivel nem.
A feleségem melóját pedig azt hiszem nem szeretnéd. Van amikor eltûnök x napra priznic ügyben és egyedül intéz az ég világon mindent. Rohan a kölykök után - például a suliban nincs menza, tehát a fiam minden nap jön haza kajálni délben, edzések, zeneórák, akármi. Valamint azt nem tudod, hogy kinek milyen egyéb személyes limitje van, amit nem tapétáz ki a netre.

zuzzer 2016.02.15. 15:01:30

@Babette©: köszi, átadom nekik ;)

Bredpitt Monika 2016.02.15. 15:16:10

@zuzzer: ezt most meg kell emésztenem, lehet velem van a baj, de az egészet úgy ahogy van nem értem (az első két mondatot leszámítva)

Bredpitt Monika 2016.02.15. 15:17:02

@diggerdriver: @svájci sapka (ch): ezeket sem értem, na akkor megyek, ez nem az én napom lesz úgy tűnik

2016.02.15. 15:18:37

Nagyon pozitív ez a poszt,szimpatikus a hozzáállásuk, gratulálok nekik és csak így tovább!

@breezer:
Nem tudom ott hogy van, majd jön egy hozzáértö és megírja. De az Ukban pl az anyuka, ha otthon van a gyerekekkel es családi pótlékot kap, akkor emiatt National insurance /tb /crediteket is kap, vagyis ez munkában töltött idönek számit,ha jól tudom, ez Maon is így van/. Arra is van lehetöséged visszamenöleg, hogy önkéntesen befizess ebbe a kasszába, hogy nagyobb legyen a hozzájárulásod és késöbb a leendö nyugdíjad is.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.15. 15:19:28

@Bredpitt Monika: Azt írtad, hogy itt nem kell harcolni, ezt próbáltam cáfolni.
:)

Halbajusz (törölt) 2016.02.15. 15:51:53

@Bredpitt Monika:
Voltam én is itthon 3 gyerekkel, igaz,hogy Skóciában és nem Svájcban, naponta a házat rendbe tettem,a kertnek is nekiestem, föztem, háziztam a gyerekekkel, ha volt valami du-i foglalkozás,oda vittem öket. Ezenkívül eljártam kocogni és az ált iskolában segítettem pl fözés órán más anyukákkal párban meg kisérönek mentem pl ha a múzeumba mentek a gyerekek. Most már van egy napi pár órás/2-3 óra/munkám is és így jobban érzem magam akkor is, ha ez kompromisszum, mert nem a szakmámvan dolgozom. Remélem Te is találsz egy olyan állást amire vágysz. Le a kalappal a tanárok elött Maon, akik a sok hülye adminisztráció mellett állják a sarat és tanítanak.

2016.02.15. 15:59:30

@Bal: Miert nem alkalmaztok live-out nannyt? Konnyebb jelentkezot talalni mint live-in poziciora, mert a nanny-k nagy resze live-out akar lenni, a csaladok nagy resze meg live-in nannyt akar.

Halbajusz (törölt) 2016.02.15. 16:14:44

@Bredpitt Monika:
Írtam az elöbb egy hozzàszólást, de vmit elronthattam, mert nem jelent meg, vagy csak késöbb fog?
Értem, hogy mit kérdezel az Anyukától èn hosszú évekig voltam Maon is és itt is gyerekekkel otthon,miközben folyton kaptam a kedves rokonoktól, ismerösöktöl, hogy mikor megyek már el dolgozni? Sejtem, hogy Te is Anyuka vagy igy nem kell elmagyarázni, hogy elég strapás a gyerekek után rohangálni stb.
Gondolom, ha a gyerekek nagyobbak lesznek és lesz rá alkalma,meg nagyon vágyik rá akkor a posztíró párja is elmegy félállásba esetleg?
Remélem tudsz te is megfelelö munkát találni hamarosan!

Ginix 2016.02.15. 16:28:10

neuchatel rulez, tavaly jártunk ott a sci-fi és fantasy filmfeszten, pont olyan hely, mint ez a család a leírás alapján, további klasszakat nekik ott! (v a mellette levő faluban v hol:))

tanato 2016.02.15. 17:05:18

Nagyon jó poszt,remélem folytatódik a sorozat ,mármint a régi posztírók jelen életéről,életkörülményeiről.Így lesz a blog folyamatossága megtartva.És remélem évek múltán megszólalnak majd a másodgenerációs HA posztírók kommentelők is,azaz a mostaniak gyermekei,pl. Attiláékéi .

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.15. 18:05:03

@szakasz2: Ezt én is ismerem. Ez a statisztikai hivatal oldala. És? Semmi köze a valósághoz. Csak mint otthon. Itt is ex-has készülnek.
:)
Ez nem releváns.

zuzzer 2016.02.15. 18:17:42

@tsabus [UK]: Mivel Lengyelországban is van gyárunk, elég sokat mozogtam a körükben. Semmi gondom velük, kocsma terén például hihetetlen teljesítményekre képesek, én munkáról beszéltem.

2016.02.15. 18:46:07

Mi van itt? Itt ma mindenki optimizmust es joszandekot reggelizett?

Ebben a posztban keveredik az eletorom, a nagykepüseg, a szuklatokörüseg, a joszandek es az önigazolas. Tul vegyes a kep nem tudom hova tenni. Sok sikert Svajcban!

Csodabogár 2016.02.15. 19:23:19

@kardio1: Ami letezik az pl. egy nagy ceg nyugdijkasszaja. Onnan kapom a nyugdijamat, meg a hirlapjukat, ami nem tul jol hangzik a jövö nyugdijasai szamara. Egyre mennek lefele a nyugdijak, mert nincs igazi hozamot hozo befektetes. A regieket egyelöre nem bantjak, szerencsemre. Tudomasom szerint a nagy bankoknak is ilyen van es biztos több nagy vallalatnak is.

2016.02.15. 20:41:17

@Muscari:

Csak nehogy az legyen aztán, hogy tényleg elindulok, és valamelyik reggel becsöngetek. :)

De amúgy gratula akkor, csak így tovább. :)

zuzzer 2016.02.15. 21:01:29

@firg_firg: Cegasz, érdekes jelzôket vàlogattàl. Mondjuk nagyképûnek, meg szûklàtòkörûnek, miegymàs nem tartom magamat, magunkat, de te valòszìnûleg jobban tudod.

zuzzer 2016.02.15. 21:03:08

@Csodabogár: Nàlunk meg pont ferdìtve. Mindenki nyomja befelé a szabad tôkéjét olyan hozamokat nyomatnak, hogy ihaj. olyan orszàgban, ahol sok nagy befektetônek negative hozamokat ajànlanak a bankok, ez nagy szò.

Sanyi9 2016.02.15. 21:10:04

@Herr Géza: ami szamomra nem tiszta: az emberek tobbsege nem tulajdonos, hanem berlo. De kik a foberlok? (nyugdijasok, multimilliomosok, hogy jutottak hozza tobb lakashoz, ha masnak egyre se telik?) Mert ugye nem az allamtol berlik a lakasokat. Valahogy nem egy fair tarsadalom, amelyben a tobbsegnek nem telik sajat lakasra, egy kisebbsegnek viszont tobb lakasa is van, amelyeket berbe ad.

Herr Géza 2016.02.15. 21:28:05

@Sanyi9: Egy fontos szál kimaradt: a lakáskezelő cégek (Wohnungsverwaltung)... :) A cég kimondottan kiadásra épít vagy vesz házakat, lakásokat, ezek a tulajdonában maradnak, de "szervezett" formában kiadja azokat. Kezeli, karbantartja, felújítja, porta-, takarító-, házmesterszolgálatot biztosít, stb. És egy ilyen cégnek megintcsak lehet résztulajdonosa, részvényese akár egy nem túl gazdag kisember is. Sőt, lehet ilyen cég pl. önkormányzati tulajdonban is.
Németországban, Ausztriában is bevált módi.

zuzzer 2016.02.15. 21:35:48

Ezenkìvül itt többen értik a finance alaptételeit, ìgy azt is, hogy az egyik legalacsonyabb hatàsfokù befektetés a sajàt ingatlanba valò befektetés.

Herr Géza 2016.02.15. 21:37:21

@Sanyi9: És felejtsük el azt a csökevényes, egyedi magyar lakáspiacból levezetett elméletet, hogy aki lakást bérel, az csakis azért teszi mindezt, mert nem telik neki sajátra. Errefelé meglepően sokan bérelnek úgy, hogy a sajátot is megengedhetnék maguknak. Egyszerűen mások a preferenciáik.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.15. 21:40:55

azt hittem ,ilyen későre már lesz gumicsont, amire rá lehet harapni. hol van mindenki? odaát?

Herr Géza 2016.02.15. 21:42:08

@zuzzer: Ilyen mélységekbe nem akartam elkalandozni. :)
Írtam neked privátban, ránéznél?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.15. 21:48:23

@Herr Géza:
Én soha nem értettem ezt a bérelt lakástól való ódzkodást. Nem ördögtől való dolog az. Az is egy szolgáltatás. Aszerint kell kezelni.
A cipőnket is béreljük meg a nagykabátunkat is.

Herr Géza 2016.02.15. 21:48:52

@Dragonlady (Bp, Hun): Az alacsony kommentszám két esetben jellemző: ha nagyon szar a poszt, és ha nagyon jó... Szerinted?

zuzzer 2016.02.15. 21:53:18

@Herr Géza: Rànéztem, berakta a gépem a spam folderbe... Holnap jò lesz a vàlasz?

Herr Géza 2016.02.15. 21:53:29

@zuzzer: Ja, bocsesz, azt hittem ismered ezt a funkciót...:))) Azon az emailcímen keresd, amivel ide regisztráltál. Ha így nem megy (mert pl. rég elfelejtetted melyik volt az.:D), akkor kattints a nickemre, ott feladja az adatlapomat és ott a privát üzenetküldés funkció. Ha küldesz egy élő címet nekem, akkor arra megküldöm megint.. :))))

Herr Géza 2016.02.15. 21:55:57

@zuzzer: Én meg itt túráztatom magam. :))))) Persze, ezer köszönet, ha van időd rá megköszönném. Ráér.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.15. 22:00:24

@Herr Géza: persze, t5udom, de miért nincs gumicsont? hát mi ez, ha nem a lelkeknek a hullámzása akkor? egyik nap annyi minden mondanivalójuk van, másnap meg semmi, csak mert volt egy jó poszt? ejnye!

Muscari 2016.02.15. 22:22:04

@Th's child: gyere, szívesen látunk egy kávéra :-)

kardio1 2016.02.15. 22:55:21

@Herr Géza: a magyarországi nyugdíjpénztárak a munkáltatótol teljesen függetlenek voltak, nyilván tisztán szakmai szempontok alapján döntött úgy Horn Gyufa és tsai szakértő kormánya, hogy ez, vagy az a cég kerülhet be a buliba és természetesen amúgy svájci mintára népszavazáson döntött a lakosság, hogy ezentúl nekik fizet majd 8.5%-ot és csak masfelet az államiba. Arra sem emlékszem, hogy többet is lehetett volna ennél fizetni, de ebben akár tévedhetek is.
Viccet felreteve arra kíváncsi lennék, hogy Svájcban hogyan tértek át egyik rendszerről a másikra, és hogy ki fizette az átmeneti időszak többletköltségét.

kardio1 2016.02.15. 22:58:05

@zuzzer: kit? A mammont vagy a femme aU foyer-t ? :-)

2016.02.15. 22:58:57

Nem volt Mo. fika a posztban. Így A nagy kékség sem tudott tombolni ma. Holnap is van nap!

kardio1 2016.02.15. 23:01:18

@Csodabogár: köszi. Én is erre gondoltam a poszt alapján.

kardio1 2016.02.15. 23:05:28

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: de aktualpolitizalas a kommentek között igen. Arra is lehetett volna ugrani...

zuzzer 2016.02.15. 23:12:56

@kardio1: Te a Bescherelle-l élsz vadházasságban?

2016.02.15. 23:14:04

@kardio1: A magyar aktuálpolitika egy igazi jolly joker, mindig be lehet dobni a közösbe. Egy jó Orbántakarodj mindig szívesen hagyja el az ember száját. Ami ennél szebb, amikor külföldön élők vitatkoznak arról, hogy azmeszpéversusfidesz volt-e a jobb. Őszintén, ki nem szarja le? Én itthon élek, és már most is leszarom ezt a bábszínházat. Alig várom, hogy elhúzhassak. Mihelyt ez megtörténik, már a belinkelt rémportál indexet meg origót sem fogom megnyitni, mert NEM ÉRDEKEL. Elképesztő, hogy ez a retek magyar politika kint is mérgezi az embereket. Persze csak azokat, akik hagyják...

Herr Géza 2016.02.15. 23:31:38

@kardio1: Azért nem igazán lehet a svájci módival összehasonlítani, mert az ugye hárompilléres, a magyar meg csak kettő volt. Egyébként emlékeim szerint akkor messze nem haverok cégére szabták a bulit, alakult is rendre jó sok magánnyugdíjpénztár, ha volt is benne "lezsírozás", legalább nem tolták látványosan a pofánkba. Szintén emlékeim szerint lehetett abba többet is fizetni.
Őszintén szólva én igazából örülök annak (már amennyire még izgat a dolog), hogy otthon nem megy ez a nagy népszavazósdi, mert a néphülyítés jelenlegi szintjén elég érdekes dolgok lennének ott megszavazva. :))))

Sanyi9 2016.02.16. 07:15:42

@Herr Géza: en het ev alatt Nemetorszagban csak ket tipusu alberlovel talalkoztak: akik azert berelnek, mert nem engedhetnek meg maguknak egy sajat hazat/lakast es azok, akik nem akarjak elkotelezni magukat es idolegesen inkabb megtartjak a flexibilitasukat. Amugy, ha az embernek telik ra, a sajat lakas az egyik legjobb befektetes (nem a bevetelek novelesevel, hanem a kiadasok csokkentesevel).

2016.02.16. 07:58:54

Világból ki tudnék szaladni az ilyen "nem lényegretörő" írásoktól.

Alain Delain 2016.02.16. 07:59:01

@fhdgy:
"Egy dolgot viszont nem tudok: mit kellene tennünk, magyaroknak, hogy az őrző-védőinknek svájci sorsa legyen, már ami az agyonverést illeti! "

pedig egyszerű! csupán az istenadta népet kell lecserélni, aki jelenleg bamba örömmel tapicskol a tízmillió wannabe gázszerelő országában.

Herr Géza 2016.02.16. 08:07:41

@Sanyi9: Pedig hidd el, a "nem engedhetjük meg magunknak" egy része (legalábbis matematikailag) igenis tudna saját lakást venni. Jellemzően egy lakás bérlése nem feltétlenül olcsóbb, mint ugyanazt megvenni hitelre és a törlesztést fizetni. Azonban sok egyéb szempont is van és természetesen a súlypontozás abszolút egyedi. Kinek a pap, kinek a papné... :)))
Én megértem és elfogadom mindkét verziót.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.16. 20:53:46

@Muscari: hullámzik :-D egyik nap tűzokádó sárkány, aztán másnap meg nem. de éjjel még mindig alszik 12-14 órákat.

Bredpitt Monika 2016.02.16. 21:20:17

@zuzzer: Kérdezz bátran? Hát, a bátorság már elszállt.

Bredpitt Monika 2016.02.16. 21:25:08

@Halbajusz: Kedves vagy ,h ogy reagáltál. Nekem egy gyerekem van, aki egész nap suliban van. Csinálok én sok mindent egyébként, és remélem nemsoká lesz abból is pénz, amin dolgozom, de engem az zavar nagyon , hogy most a férjem küldi a pénzt, ezt nem nekem találták ki. Ezen kívül nagyon szeretek emberek között lenni, ez nagyon hiányzik. Dolgoznék én pékségben is, ha rendesen bejelentenének.

kardio1 2016.02.16. 23:25:22

@Herr Géza: Magyarországon is van harmadik pillér, legalábbis hét éve még volt. 2011-ben csak a kötelező magánnyugdíjpénztárat szüntették meg, azt se teljesen.
Egyébként nincsenek olyan illuzioim, hogy a korrupció lényegesen kisebb lett volna korábban, legfeljebb nem volt annyira szem előtt. Emlékszel Medgyessy D-209-re, akinek a bukását, nem GyF fúrása hozta el végül, hanem az a bizonyos mondata a szadeszrol, "mely teljesen tele van korrupciós ügyekkel ?". Másnap a szadesz elengedte a kezét...

kardio1 2016.02.16. 23:27:15

@zuzzer: nem, dehogy :-)
A poén meg nem jött ki: azt akartam kérdezni, hogy melyiket ütötted el (autóval)...

Halbajusz (törölt) 2016.02.17. 04:34:16

@Bredpitt Monika:
Teljesen megértelek. Én egy gimiben dolgozom, konyhán, ahol mindent helyben fözünk, jókat tudunk nevetgelni a kollegakkal meg a gyerekek is aranyosak. De azért remélem, hogy ha nagyobbak lesznek a gyerekek, akad valami komolyabb meló, én közgázt végeztem az egyetemen.
Ez nagyon szomorú, hogy nem jelentenek be. De nagyon talpraesettnek tünsz, úgyhogy buztos találsz valamit hamarosan.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása