oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 26. 06:45,  Gyere haza – de hogy lesz állásod? 568 komment

2015. november 26. 06:45 Határátkelő

Gyere haza – de hogy lesz állásod?

A kormány kampányol a fiatalok hazajövetele mellett, mert hát van és lesz munka, meg támogatás – de mi történik akkor, ha valaki tényleg hazajött, ráadásul az Egyesült Államokból és megpróbál munkát találni magának, persze rendes, bejelentett körülmények között? Hát például az, ami Mónival történt.

allaskereses_foto_flickr_com_kate_hiscock_1.jpg

„Most abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy válogathatok és mivel elég színes az önéletrajzom és nagyon jól beszélek angolul, ezért kinéztem a munkaerő-piacra és keresgéltem, nem félve attól közben, hogy a merész kérdéseim és a pimasz megjegyzéseim miatt nem én kapom az állást (hozzáteszem, hogy ezekben semmi provokáció nem volt). Végül is akaratlanul is úgy sült el az egész, mint egy tanulmány.

Első szakmám az ápolónő, egészségügyi szakközépiskolai érettségivel. Rögtön gyermekotthonban kezdtem el dolgozni, ahol beiskoláztak és megszereztem a csecsemő és kisgyermek gondozónői végzettséget, hiszen ez volt az eredeti vágyam. Később egy (most már nagy multi, akkor még kicsi magyarországi képviselet) amerikai cégnél helyezkedtem el, ahol szintén beiskoláztak és el tudtam végezni egy OKJ-s vámkezelői tanfolyamot.

A legújabb szakmám (gyógypedagógiai asszisztens) pedig egy "Újpálya" nevű EU-s project keretében szereztem. Minden új szakmám úgy tanultam meg, hogy nem került egy fillérembe sem. Szerintem, ha az embernek lehetősége van rá, ne mondjon nemet. A tanulás egyébként is nagyon jó dolog.

Nagyon sokat dolgoztam gyerekek között és ezen a területen a korom kifejezetten előnynek számít, úgy látom (48 éves vagyok). Tavaly januártól az asszisztensek is megkapják az évi 46 nap szabadságot, ami óriási dolog akkor, ha valakinek van egy kisgyereke.

A leginkább iskolában jó dolgozni, hiszen akkor vagyok otthon, amikor a gyerek. A 46 nap szabival pedig gyakorlatilag majdnem az egész nyár meg van oldva. Ez a jó hír. A rossz hír pedig a fizetés.

A közszférában elméletileg szép lassan nőnek a bérek az évek múltával. Két és fél évig dolgoztam egy iskolában, ahol ez alatt az idő alatt háromszor emelkedett a fizetésem. A végére 96.000 nettó fizetést vihettem haza, a családi adókedvezménnyel.

Bizakodó ember lévén nagyon jó érzéssel kezdtem el keresgélni a legújabb szakmámban állást. Ráadásul még az is bennem munkált, hogy mivel EU-s tagállam vagyunk, ezért a sajátos nevelési igényű gyerekek oktatásához kapcsolódó törvényeket be kell, hogy tartsuk (mármint Magyarország). Lássuk mire jutottam keresgélés közben!

Az óvoda – gyerek és magánélet

Rögtön arra, hogy a HVG-ben találtam egy nagy cikket arról, hogy 2016. január 1-től minden 12 év alatti gyermeket nevelőszülőknél kell elhelyezni. Ezen elgondolkoztam, hiszen ez azt jelenti, hogy ha ezek a gyerekek kikerülnek a gyermekotthonokból, akkor nyilván sok asszisztens állás nélkül marad.

Egy óvodába hívtak állásinterjúra. Hatan voltunk jelentkezők és egyszerre ültettek le minket egy terembe. Tehát mindenkit hallottunk, furcsa élmény látni, hogy ilyenkor az emberek hogyan kezdik fényezni magukat néha (két ilyen kollektív meghallgatós interjúban volt részem).  Két kör volt, a második körbe ketten jutottunk.

Már az első körben is kifaggattak mindenkit arról, hogy van-e gyereke, ha van, hány éves, gond-e a munkaidő? Már akkor is meglepődtem, de a második napon azok után, hogy a szakmai dolgokról beszélgettünk, megint szóba került a téma.

Itt már az óvónővel beszélgettünk, aki mellé keresték a pedagógiai asszisztenst. Megint megkérdezték, van-e gyerek, hány éves, meg tudom-e oldani, hogyan jövök dolgozni reggel. A vetélytársnőm már azt is mondta, hogy neki tud az anyósa vigyázni a gyerekekre, ha betegek lesznek. Én meg ott álltam megsemmisülten, hiszen nekem senki nem tud vigyázni a gyerekemre.

Mivel abban a pillanatban egyértelművé vált, hogy innentől kezdve nem számít a szakmai tapasztalat, hanem csak a magánéleti hátrányok és előnyök, nem tudtam megállni szó nélkül.

Elmondtam nekik, hogy nagyon rossz érzés, hogy erről faggatnak, hiszen ez nem tartozik a szakmai önéletrajzhoz. Erre megjegyezte a vetélytársnőm, hogy ezt mindenhol megkérdezik, én meg mondtam, hogy ezt meg sem lehetne kérdezni (és akkor már nagyon mérges voltam).

Nekem a hét évvel ezelőtti itthoni tapasztalatom az volt a versenyszférában például, hogy ott nem esik szó a magánéletről (nem tudom mostanra mennyit változott a helyzet). Ha én nem írom bele az önéletrajzomba, hogy van-e gyerekem, akkor senkinek semmi köze hozzá. Ezt gondolom én.

Az óvónő egyébként azt mondta (kicsit megszeppenve) hogy mindkettőnket úgy választottak be a második körbe, hogy már tudták, van gyerekünk. Erre kérdeztem meg, miért van akkor szükség arra, hogy most megint a magánéletemről kell beszélni. Nem kaptam rá választ (és nem én kaptam az állást).

A közszférában való keresgélés során rájöttem, hogy anyagilag jobban járok, ha óvodában dolgozom. De csak akkor, ha olyan kerületben van, ahol van anyagi fedezet az extrák kifizetésére. Például két budai óvodában is ajánlottak évi majdnem 150 ezer forint értékű étkezési utalványt. Egyébként bérletet már sehol nem fizetnek, csak ha vidékről vagy vidékre jár az ember dolgozni. Ilyenkor a közigazgatási határtól számolják a kilométereket és ennek az extra bérletnek fizetik ha jól emlékszem a 80%-át.

Érdekesnek találtam azt, hogy mennyi változás van azóta, hogy az iskolák átkerültek a KLIK-hez. Úgy tűnik borzasztó a helyzet pénz tekintetében, az iskolák néha nagyon nehezen tudják betartani a törvényeket.

Jártam egy iskolában, ahová öt gyógypedagógiai asszisztenst kellene felvenni és egyet tudnak csak. Hallottam olyat, hogy 30 fős osztályba van integrálva három olyan tanuló, aki a nevelési tanácsadó véleménye alapján háromszorzós (hárman kilenc tanulót tesznek ki egy osztályban). Ilyenkor természetesen felmerül a kérdés: hogyan működhet így az integráció?

Az, ami nekem nagyon furcsa, hogy szinte sehol ahol jártam nem visznek be a gyerekek közé. Pedig ők a legőszintébb kritikusok (és ez nekem abszolút előny, mert ők mindig pozitívan reagálnak, sajnos ezt a felnőttekről nem tudom elmondani).

A cipőbolt - pihenőnap nélkül

Ez az egész tanulmány jellegű keresgélés azzal kezdődött, hogy csak úgy kíváncsiságból besétáltam egy cipőboltba pár hete egy nagy bevásárlóközpontban, ahol eladót kerestek (a kirakat üvegén volt a hirdetés).

A hölgy elmondása szerint gyakorlatilag egész nap ott ülhetnék heti két pihenőnap nélkül, hiszen szombaton is dolgozni kell. Decembertől meg már vasárnap is.

Aztán, mint hab a tortán ott volt ez a mondat: négy órában leszek bejelentve (ezt nem is kérdeztem).  Ledöbbenve néztem rá és csak ennyi jött ki a számon: „Ugye ezt nem gondolja komolyan? Köszönöm szépen.”  Kisétáltam az üzletből, de még utánam kiabálta, hogy ez bevett szokás a plázákban (mármint a négy órás bejelentett állás).

Feltett ide valaki a múltkor egy hírt arról, hogy egy pékség üzletvezetője egyszerűen nem találja a megfelelő munkaerőt már hónapok óta. Kicsit az volt a sugallat milyen rossz hely ez a Magyarország. Ekkor gondoltam arra, lehet máshol is körül kellene nézni, ha tényleg ilyen nehéz jó munkaerőt találni.

Az üzlet - hány óra a 4 óra

Nyakamba vettem a várost, mert tudom, hogy sok helyen ki van írva az üzlet ablakára, ha eladót keresnek. Sok helyen ott helyben kérik az önéletrajzot (ami nincs nálam). Végül egy helyen találok egy kedves hölgyet, aki ad egy email címet. El is küldöm nekik és jön pár nap múlva a hívás.

Mivel nagyon sok rossz történetet hallok olyan kérdésekkel bombázom az üzletvezetőt, ami elviekben nevetséges, de sajnos ide jutottunk. Szabadkozom, de felteszem az első kérdést: be leszek e jelentve, és ha igen hány órára, mert ha itt most az fog kiderülni, hogy négy órára akarnak bejelenteni, úgy, hogy napi 10 órát dolgozom, akkor inkább most nemet mondok.

Résen van. Azt mondja, aki négy órára van bejelentve, az négy órát dolgozik. Ezek után mondja el a továbbiakat (amiből kiderül, hogy náluk senki nem dolgozik négy órát).

Elmondja, hogy 600 forint a nettó órabér, két műszak van, reggel 5-13 óráig,  illetve 13-21-ig. Amikor este 10-ig vannak nyitva, akkor addig (ez a péntek és a szombat). Az utána levő 15-30 perc takarítási időt is külön kifizetik.

Számolok a takarítási külön félórák nélkül és négy héttel az egyszerűség kedvéért csak napi 8 órában, havi 160 órával. Az nettó 96 ezer forint. Mennyi a minimálbér? 68.775 forint nettóban. Az, hogy pontosan én mennyivel leszek megcsonkítva, mint adófizető állampolgár nem tudom, de nyilván meg leszek. A heti két pihenőnapot kiadják.

Van egy másik üzlet, ahol egyedül lennék teljesen, de ott más a beosztás. Két nap munka, egy nap szabad ezzel a beosztással: reggel 5-től este 8-ig. Ha hétfőn kezdek, az kapásból heti hatvan óra (nem bírom megállni, le kell hogy írjam, ez a hölgy azt is elmondta nekem, hogy az a tapasztalata, hogy az emberek nem szeretnek dolgozni).

Mit mond az adóhatóság?

Elmegyek a NAV-hoz, mert van egy elintézendő ügyem. Ha már ott vagyok, kifaggatom az ügyintézőt. Mit lehet tenni, ha az ember úton útfélen azt látja, hogy a munkáltatók nem tartják be a törvényeket? Elmesélem neki az élményeim.

Az első válasza: azt lehetne leginkább, amit Ön csinál, kisétál az üzletből. Elbeszélgetünk, ő (mint magánember) azt is elmeséli, most olyan esetről hallott, ahol a munkáltató a járulékokat befizette ugyan az államnak, de a munkavállalótól utólag visszakérte, ő pedig elszámolta, mint költséget.

Nem akarom ennyiben hagyni a témát. Megkérdezem tőle, hogy a NAV ha egy nagy bevásárlóközpont esetében látja, hogy a cipőboltokban „mindenki” (én az utánam kiáltó hölgy kijelentését veszem alapul, ami persze nem biztos, hogy igaz) négy órában van bejelentve, látja a nyitvatartási időt és azt is, hogy hány alkalmazott van, miért nem tudja kiszámolni, hogy csalnak? Hol érnek össze a szálak?  Kérdezem az ügyintézőt, miért nem látja ezt a NAV, miért nem csinálnak valamit?

Erre jön a szerény válasz: próbálkozik a NAV is és folyamatosan vannak ilyen ügyek (de közben látom, hogy tőle nem fogok sokat megtudni, hiszen ő is csak egy kis pont).

Pénztáros - mindenki potenciális tolvaj?

A legmegdöbbentőbb számomra az egész álláskeresés projektben a következő történet volt. 

Egy ismerősöm azt mondta, hogy ahol ő dolgozik, keresnek az eladótérbe embereket. Szuper. Próbáljuk meg. Átküldtem ennek az ismerősnek az önéletrajzom és még aznap felhívtak. Interjú másnap. Ott kiderült, hogy pénztáros kollégákat keresnek.

Amíg várakoztam a lenti hatalmas térben éppen a pénztárosok közelében figyeltem őket, ahogy dolgoznak (ekkor még nem derült ki, hogy erre a pozícióra keresnek). Nagyon fiatal, helyes HR-es hölgy és a „leendő” közvetlen főnöknőm voltak a kérdezőim.

Leültünk egy kis szobában és a szokásos módon előttük az önéletrajzom. Első körben a HR-es hölgy volt, aki kérdezett: „OK, akkor beszéljen egy kicsit magáról, arról mit csinált idáig és a magánéletről!”.

Nem nagyon adtam magamnak időt, hogy átgondoljak bármit is. A magánélet részre egyből ugrottam (sajnos). Közöltem, hogy a szakmai önéletrajzhoz nem tartozik a magánélet és nem is szeretnék beszélni róla. Elmondtam nekik, hogy az utóbbi időben olyan szinten vájkáltak a magánéletemben állásinterjúkon, hogy igazán elment a kedvem az arról való beszélgetéstől és egyébként sem tartozik ide.

Látom rajtuk a megrökönyödést. A HR-es hölgy azonnal visszakozik. „Természetesen, ha nem akar, nem kell róla beszélni.” A következő mondata mégis ez: gyerek van-e?

Most már tényleg visszafogom magam és úgy kötöm továbbra is az ebet a karóhoz. „Az, hogy nem akarok beszélni a magánéletemről azt is jelenti, hogy nem tartozik ide, hogy van-e gyerekem. Én csak a szakmai részről szeretnék beszélni.”

Most őszintén. Azoktól kérdezem, akik ide bejönnek hozzászólni és esetleg van köztük olyan, aki szakmailag hozzá tud szólni ehhez. Ha én elmondom, hogy van gyerekem, de nagyon akarom ezt az állást, nem fogom-e azt hazudni, hogy meg tudom oldani a bejárást, hogy van, aki vigyázzon a gyerekemre, aki soha nem beteg, aki egyedül hazamegy a suliból és olyan szuper gyerek, hogy az anyja bármilyen állást nyugodtan elvállalhat (akár sétálgathat is éjszaka a híd alatt).  Miért kell szinte mindig az ember magánéletében turkálni? Én úgy tudom, hogy nem is lehetne ezeket a kérdéseket feltenni.

Mégsem ez az, ami miatt ez a történet lett nekem megdöbbentő.  Rátérünk a szakmai részre. Nyilván kiderül, hogy nincs nagy tapasztalatom ilyen munkakörben. Elmondom nekik, hogy én azt hittem, eladótérben fogok dolgozni, és ami kicsit megijeszt, hogy nyolc órában ülnöm kell egy székben.

Azt már nem is említem, hogy a pénztárak a bejáratnál vannak az utcaszinten, ahol igaz, hogy van egy kis belépőtér, de a hideg levegő télen bizony jönni fog az ember hátára és ez is zavar.

Elmondják, hogy elég sokat fel kell állni a székből, mivel nagy terjedelmű termékekről van szó, amit sokszor a szalagra fel sem tesznek. Körbe kell járni a kocsit és nem árt egy kis termékismeret is, mert tudnom kell például, hogyan néz ki egy Ytong tégla. Látnom kell, hogy az van-e a palettán. Nézek értetlenül és azt kérdezem, miért kell tudnom, mi van a csomagban, ha kódleolvasóval dolgozom.

A válasz az, hogy nem biztos, hogy Ytong tégla van benne, még ha a kódleolvasó azt is fogja kiadni. Egyre jobban ki van kerekedve a szemem, hiszen kezd leesni a tantusz. Előfordulhat az is, hogy a csomagon levő matricás kódot egy olcsóbb termékről átrakják egy drágább termékre, ezáltal jól megkárosítva az áruházat.

Aztán hirtelen eszembe jut, amit láttam lent várakozás közben. A pénztárosok még a villanykörték dobozát is egyesével kinyitogatják, nem rejtőzködik-e valami a dobozban.

Én, mint őszinte, naiv, jóhiszemű, becsületes ember, és mint valaki, aki idáig vásárló volt, teljesen ledöbbenek a felismerésen: minden vásárlót potenciális tolvajnak kell tekintenem.

Mivel hangosan gondolkodom, elmondják, hogy sajnos ezt kell csinálni és vannak próbavásárlók, akik ellenőrzik a pénztáros rátermettségét, illetve azt, hogy megfelel-e ennek a bizonyos Sherlock Holmes-i képességnek (pénztáros bukott már el úgy teszten, hogy egy konyhai kesztyűbe valami apróbb tárgyat rejtettek el és nem nézett bele).

Lesújtva ülök és mivel tényleg soha nem voltak még ilyen feladataim, elmondom nekik, hogy meg kell emésztenem a gondolatot, miszerint ilyen szinten kell bizalmatlannak lennem MINDEN EGYES vásárlóval.

Kérdezem őket arról, hogy mennyiben vagyok felelős a kasszazárásnál az esetleges hiányzó összegekért (ami nyilván emberi hibából ered és nem lopás miatt). Náluk az a gyakorlat, hogy nem levonják a fizetésből, hanem minden esetnél jegyzőkönyv készül, és három hiba után a pénztárost elbocsátják. Ezek után arra jutok magamban, hogy a legszívesebben próbavásárló lennék.

Abban maradunk, hogy hívjuk egymást. Én ha kellőképpen megriadtam a munkától, még aznap este felhívom őket, ők meg hívnak, ha esetleg (még ezek után is) fel akarnak venni.

Még egy üzlet - az egy műszak

Az utolsó csepp a pohárban az volt, hogy van itt a kerületben egy is üzlet, amit nagyon szeretek. Egy ideje keresnek eladókat, de nem mertem bemenni, mert az üzletvezető nem egy barátságos ember és láttam sajnos, mint vásárló, hogy milyen házsártos a lányokkal.

Végül mégis betértem megkérdezni kell-e kereskedelmi végzettség? Nem volt túl barátságos, azt mondta, adjam le az önéletrajzom, de azért azt megkérdeztem tőle milyen az időbeosztás. Megdöbbent arccal azt válaszolta: mi egy műszakban dolgozunk. Íme, a nyitvatartás: H-P 8.30-18, szombat 8.30-13.00. Van egy óra ebédidő.

Kérdeztem, kiadják-e a vasárnapon kívül a másik szabadnapot. A válasz az volt, hogy a kereskedelemben ez így működik, azaz nincs két szabadnap.

Itthon megnéztem mit találok pihenőnap címén. Nyilván lehetett volna tovább keresgélni, én a Wikipédia ezen mondatán gondolkoztam el: „A cikk az általános ismeretek bővítését szolgálja. A Munka Törvénykönyve munkaidőre és pihenőidőre vonatkozó szabályai a legösszetettebbek, és a bírósági gyakorlatban is ellentmondásosan értelmezettek, ezért ha komoly jogi következménnyel bíró kérdés merül fel e tárgykörben, feltétlenül ki kell kérni munkajogi szakjogász segítségét!”

Szóval a beosztás szerint az életem az üzletben tölteném és természetesen a hat órai zárás nem jelenti azt, hogy én hatkor lelépek, hiszen pénzt kell számolni, takarítani kell.

Másnap sikerül a két új kolléganőt elcsípnem az üzlet előtt, akik cigarettaszüneten vannak (kérdezem, hogy én, aki nem dohányzom szintén kijöhetek majd levegőzni mondjuk minden órában egyszer?).

Kifaggatom őket: be vannak-e jelentve? 15 napig alkalmi munkaszerződéssel dolgoznak, és ha beváltak, akkor be vannak jelentve teljes munkaidőre. Kérdezem őket, hogy a szabadságot is kiadják vajon? Erre nem tudnak mit mondani, hiszen újak még. Reménykedem.

Az egyikük, egy nagyon fiatal lány elmeséli, arra a félelmemre reagálva miszerint olyan nehéz természetűnek tűnik a főnöknő, hogy ahhoz az aluljárós kis üzlethez képest, ahol dolgozott, ez maga a paradicsom. Nekem ez sovány vigasz és én ezt érzéki csalódásnak hívom, nem jó munkahelynek.

Én a VALÓDI paradicsomban szeretnék dolgozni, ahol be vagyok jelentve, ahol nem íratják ki velem a szabadságot úgy, hogy aztán nem vehetem ki (mert bizony ilyen is van), ahol jól megfizetnek, ahol van ebédidő, ahol nem kell hajnal ötkor kezdeni, ahol nem napi 15 órás a munkaidő, ahol nem cseszeget a főnök mindenért, és ahol az én cigarettaszünetemben Ádám egy szál falevélben felszolgál nekem egy koktélt (mivel munkaidő van, kiegyezek egy szűz Pina-Coladával).

Túl sokat kérek?”

(Fotó: flickr.com / kate hiscock)

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: álláskeresés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr538108072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.11.26. 21:31:06

@A nagy kékség: Elnézést, elfelejtettem, hogy most te vagy blog mártírja, akit mindenki bánt. :)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2015.11.26. 21:31:06

remek a poszt, jó összefoglalás, tetszik.
a válasz egyértelmű igen - a 2015ös Mo-on bizony túl sokat kérsz. vagy érezd jól magad és ne vedd figyelembe a körülményeket és a megaláztatást, kihasználást, vagy ne engedd ezt meg és irány el.

viszont a posztot minden, visszatérésen morfondírozó számára kötelező olvasmánnyá tenném.

SzZoole 2015.11.26. 21:31:25

@Bredpitt Monika: ne irkalj ilyeneket,mert @vityo641(AT): azt hiszi,hogy kozunk van egymashoz:)))

2015.11.26. 21:32:03

@Mrs Rumcajsz CA: Szavazzak? Ez jó, ez tetszik. :D

A lábammal fogok szavazni.

Bredpitt Monika 2015.11.26. 21:33:24

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Igen, köszi, én sem értettem ezt a miért nem vesznek fel, ha nem beszélek a magánéletemről c. sztorit, de ígérem csinálok egy kis utánajárást ez ügyben a főnök ismerőseim körében

2015.11.26. 21:35:54

@puhacica: Mi a bajod Hintával? Csak leírja a valóságot. :P

2015.11.26. 21:37:59

@A nagy kékség: Ez a baj. Te harcolni jársz ide, más meg nem akar harcolni. Harcolnak ők eleget a való életben, itthon v. éppen külföldön.

Bredpitt Monika 2015.11.26. 21:38:01

@puhacica: igen, a lényeget megláttad, valószínűleg ti nem fogtok,

előttem egy lány van a Menza étteremben, akit alig ismertem, de annyira kedves volt, hogy muffint sütött mindenkinek és mikor haza indultam a férjemmel odajött elbúcsúzni hozzánk, ez szerintem nagyon kedves gesztus volt, pedig nem is te szervezted a bulit,
hová lett az a lány?
mostanában nagyon ki vagy rám, úgy érzem, valami rosszat mondtam, és olyan csúnyákat szólsz be másoknak, nekem úgy tűnt otthon jobban érezted magad....sokkal és most ez nem valami gúnyos megjegyzés, de tényleg nem tudom mi történt veled?

puhacica 2015.11.26. 21:38:15

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: te meg jo lenne, ha leszallnal a nagy kek buszrol, van neki baja eppen eleg. ;D

Bredpitt Monika 2015.11.26. 21:39:16

@Zoole[uk]: ki mit hisz? ugyan már, hinni bármit lehet

Bal 2015.11.26. 21:39:20

@Bredpitt Monika: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: az lehet, hogy nem tartozik a szakmai életrajzhoz, de egy munkakapcsolat baráti viszony is valahol. Talán a futószalagmunkáknál nem, de feljebb igen.

Márpedig ha összebarátkozol valakivel, akkor nagyjából az elsők között vannak ezek a magánéleti kérdések, hogy mit csinál a felesége, vannak-e gyerekei. Szerintem egyáltalán nem túlzás vagy visszatetsző erre rákérdezni egy interjún. Azt is jelzed a leendő kollégának vele, hogy itt barátként is számítani fognak rá, nem csak a munkájára.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.11.26. 21:39:38

nekem mára ennyi volt...
jó éjt mindenkinek...
és...
Köszönöm Móni...
kellemes napot szereztél...

Bredpitt Monika 2015.11.26. 21:41:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: és hová készülsz ha szabad kérdeznem? Már egy ideje mondogatod, hogy menni akarsz, van valami konkrét elképzelés, vagy titok?

2015.11.26. 21:41:51

@puhacica: Vele is mi a bajod? Ő is csak leírja a valóságot. Itt mindenki hülye, aki nem Mo.-n él, v. nem Mo.-n találta meg a számítását. Esetleg még hazug is, meg az anyját is eladja 10 forintért, ha úgy van, hiszen a pénz az Isten.

Bredpitt Monika 2015.11.26. 21:43:15

@vityo641(AT): Jó éjszakát, örülök, hogy itt voltál. azt hiszem nekem is mennem kéne, amíg ki nem borul a bili , nem mindenki jön jó szándékkal,

2015.11.26. 21:43:35

@Bredpitt Monika: Van konkrét elképzelés, aztán, hogy mi valósul meg belőle, ki fog derülni. Egy ideje mondogatom, csak éppen pénz is kell a dologhoz. Abból meg nem álltam eddig sem túl jól. :)

Bredpitt Monika 2015.11.26. 21:48:12

Jó éjt mindenkinek. Én elvonulnék, Mindig rájövök, hogy a fiúknak sokkal jobb humor érzéke van. Leszámítva Babette-t persze. Komolyan. Te vagy az egyik legérdekesebb ember akit valaha is láttam, annak tudatában, hogy láttalak is. Ahogy ott ültél a találkozón a kutyáddal és mindenkit megnéztél magadnak.

Ha valakit tényleg kifaggatnék most mint jó újságíró az te lennél.

Akkor ma sem váltottam meg a világot.
Köszönöm, hogy elolvastátok meg hozzászóltatok.

Sajnos nem ígérem, hogy többet nem jövök. Túl sok érdekes történik velem. Holnap azért még megnézem mi minden történt itt.

A férjem azt mondja, hogy a befutóban ott van Donald Trump. Istenem, Hillary mindent vess be, hogy te legyél az elnök.

blackhairlady 2015.11.26. 21:51:01

@geegee: gratulalok:)
Hagymanak azert volt az nagy dolog, mert sokaig illegalis volt, a zoldkartyat is el het vesziteni ha a feleseg eg berag ra, szoval itt amerikaban nagydolog az allampolgarsag megszerzese.

skye8 2015.11.26. 21:51:05

@Bredpitt Monika: persze egyetertek, a civil szervezetek is nyomast tudnanak gyakorolni a donteshozokra, csak mukodnenek tisztessegesen! a legnagyob gond amit otthon is latok, hogy a korrupcio behalozta az egesz tarsadalmat, letformava valt es idoigenyes folyamat ez ellen harcolni, ezert sokan meg sem probaljak.

puhacica 2015.11.26. 21:51:50

@Bredpitt Monika: en asszem lemaradtam valamirol. nem is irtam neked mostanaban, te pedig alig kommentelsz, miert lennek ki rad? egyszeruen csak tudom azt, hogy az ilyen "hiperaktiv" (nem tudom jobban megfogalmazni, de nincs bennem banto szandek) szemelyisegek hosszutavon nem nekem valok. ennek adtam hangot, mert lehet, hogy mas (pl. egy volt kollega) is lehet igy ezzel, csak nem ilyen oszinte.
igen, csunyan reagalok. de azt is megnezted, hogy mire? (es talan nem kellene ennyit a neten lognom, meg nem is kellene reagalnom, csak hat annyi baromsagot hordanak ossze a nepek.)
es nagyon jol erzem magam, koszonom, a valosagban szerencsere nincs ennyi elfuseralt, kozleskenyszeres nethuszar. :D (ha most talalkoznank, hidd el, ugyanolyan jofej lennek, tudod, rovidtavon barkit elviselek. :D [ez szigoruan vicc volt!!!])

Bal 2015.11.26. 21:55:24

@Bredpitt Monika: de volt a cikkedben valami magyarspecifitás, és sokan tértek ki arra, hogy kint ugyanez biztos nem esett volna meg veled.

Szerintem meg egyáltalán nem biztos, hogy ugyanezt a posztot nem lehetett volna az USA-ban is megírni. Sőt, mexikói illegális munkavállalóként biztosan lehetett volna még ilyenebbet is. De pl. brit bevándorlós munkavállalói horrorsztoriból is lehet eleget találni. Fordítva is, nyilván Mo-on is vannak öltönyös, teljesen tisztán bejelentett, nyolcórás irodai munkák, nyugdíjpénztárral és juttatásokkal.

A legkiszolgáltatottabb munkavállalók mindenhol relatíve gyenge biztonságban dolgoznak, vagy részben az illegális szférában, a törvénykezés garanciái nélkül működnek. Ez nyilván akkor történik meg, amikor a munkavállalókból túlkínálat van a viszonylag kis számú alacsonyan képzett állásra. Itt az az érdekes, néhány nyugaton már talán konszolidáltnak nevezhető foglalkozás, mint pl. pénztáros, bolti eladó, nálunk láthatóan még nem esik a teljesen legálisan szabályozott világba.

Vagy esetleg ezek nyugaton sem konszolidált állások? Van esetleg valakinek ilyen tapasztala kint, találkozott-e a fenti problémák valamelyikével, vagy ismer ilyet? Nekem takarítócéges ismerősök már mondtak olyat, hogy főnök nem fizette ki a járandóságaikat, vagy hogy bolti eladót nem engedtek szabadságra.

puhacica 2015.11.26. 21:55:59

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nekem ugyan semmi bajom! te kotozkodsz itt allandoan, hat nem? hat de! :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.26. 22:03:40

@Signora con i capelli neri: "mielott elolvasom a kommenteket igy a halaadasi ebed utan, feltetlenul meg kell jegyeznem, hogy nagyon jo posztot irtal, kulonosen tetszik, hogy volt batorsagod visszakerdezni, felhivni a figyelmuket a szabalytalansagokra."

Mi meg elotte vagyunk, most melegszik a pulyka a sutoben (el vagyok kenyeztetve anyoseknal, ahol mindig vagyunk, mert soha nem kell sutni-fozni, minden elore rendelt:) (bar azert igazsag szerint kicsit hianyzik, hogy a sajat otthonunkban unnepeljunk:)
A poszthoz pedig: az nekem is tetszik, hogy Monika volt eleg bator, es szova tett dolgokat...Gondolom, ez nem csak a termeszetenek, hanem az USA-ban megelt tapasztalatainak is koszonheto. Itt tenyleg meg lehet tanulni, hogy ha problemad van, akkor tedd szova. Ez a szemlelet valoban jo arra, hogy elobb-utobb valtozzanak dolgok. Ugyanakkor ami NAGYON nehez, az az emberek szemleletenek megvaltoztatasa...evtizedek, tobb generacio kell, hogy akar apro valtozast is lassunk...Meg itt, az USA-ban is. Gondoljunk csak a rasszizmusra, ami azert a deli allamokban valamilyen szinten most is jelen van, jo 50 evvel a polgarjogi mozgalmak kezdete utan...
Ugyanigy nem varhato el Mo-n sem, hogy a dolgok gyorsan meg fognak valtozni ilyen teren. Igaz, hogy valakinek el kell kezdeni, de az eredmeny valoszinuleg nem lesz kezzel foghato par even belul, az biztos....

puhacica 2015.11.26. 22:03:42

@Bal: en eleg alacsonyan vagyok, mondhatnam azt is, hogy szinte legalul, de nalunk konkretan percre pontosan elszamolnak mindent, a szabadsagot, szabadnapokat kiadjak/kifizetik, ha nyugod van, meg lehet beszelni, de elvarjak, hogy kemenyen tedd oda magad. ez egy amerikai lanc Londonban. de en is tudom, hogy van ennel szarabb, nem fizetos, lehuzos munkahely, nem is keves. kivetel mindig van, attol fugg, mi a szabaly.

01234567 2015.11.26. 22:12:37

De jókat nevettem az íráson. Ezeken én is végig mentem amikor hazajőve állást kerestem, ha egyszer megírom a visszatérés óta eltelt idő tapasztalatait ez egy jelentősebb részét fogja képezni. Bíztatásként annyit tudok mondani a kedve posztírónak: a túlórát az állami cégek sem fizetik, ha lehet a pótlékot is lenyelik, és normálisabb állást csak protekcióval, vagy ha fizetsz érte találsz, a munkaközvetítőket pedig kerüld el. Lehúzó csaló az összes, és csak megalázod magad velük.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.26. 22:15:57

tök jó poszt volt ez Monix, csak hát egyetértek azokkal, akik szerint naiv vagy, és hogy persze könnyű, ha nincs égető szükség arra a 70 ezer forintra. de hát ezeket már elmondták mások, nem is akarok túl sokat ismételni.
remélem, találsz iskolát.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.26. 22:55:57

@Határátkelő: Oké, bocsáss meg, átsiklott rajta a szemem. Még egyszer bocs!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.26. 22:56:00

@Shanarey: Kopjál már le rólam. Én a mutyiról írtam. Ha te nem tudsz értően olvasni, az a te bajod.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.26. 22:56:08

@puhacica: Jé! Londonban is van "szarabb, nem fizetős, lehúzós munkahely"? Hát ilyen nem csak Magyarországon létezik?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.26. 22:56:10

@Bredpitt Monika: Én a végére hagytam: nagyon sok sikert kívánok neked!

vándor madár 2015.11.27. 00:01:07

@Bredpitt Monika: "Az az igazság, hogy én egy suliba szeretnék visszakerülni"
Én megértem, hogy te egy iskolában szeretnél elhelyezkedni, de ha nem megy és dolgozni kell, akkor inkább már valami olyan helyen dolgoznék 8 órában, amit kibírok és ahol jobban megfizetnek. Legalább is én úgy gondolom. A fizetésnek nem csak a pillanatra van kihatása, hanem a táppénzhez, a munkanélküli segélyhez és a nyugdíjhoz is azt veszik alapul.

"de jól elvoltam úgy is, hogy nem volt sok a fizetésem"
Én attól tartok, Mo-n nem lesz sok fizetésed akkor sem, ha valami jobban fizető helyen dolgozol, mint egy iskola vagy óvoda. Az ilyen fizetésből nagyon alacsony nyugdíjat fogsz kapni, nem tudom azzal majd milyen jól leszel el?

Én azt godolom, hogy megértettem a motivációdat és az elveidet is, meg azt is, hogy senki ember fia nem fogadhatná azt el, ami ma Mo-n megy, de amint látod bizonyos kompromisszumokat kell kötnie az embernek annak érdekében, hogy elérjük a céljainkat. Néha füllenteni kell, sokszor tudni kell hallgatni, mert akinek nagy a szája, mint írod, hogy "Sajnos a nagy szám miatt nem vettek vissza a sulimba pedig volt hely" - azt hamar kirakják manapság már mindenfelé, mert az bomlasztja a közösséget és hát a lakásunkat azért hívják ingatlannak, mert nem mobilis én nem vihetjük oda, ahova szeretnénk, így kénytelenek vagyunk mi a cél irányába és érdekében mozogni és nem határozhatjuk meg előre, hogy csak 1 órahosszát akarunk utazni. Vagyis igen, de ezzel magunk alatt vágjuk el a fát, mert ha pl. van egy állásom, ami miatt 1,5 órahosszát kell utaznom, akkor sokkal előbb kapok egy másikat, ami miatt csak 1 órahosszát kell utaznom, mintha munkanélküli pozícióból próbálkozok. Az ember nem bújhat ki a bőréből egyik napról a másikra, de nem látok semmi értelmét ott ilyen környezetben, ahol le sem sz@rják az embereket, annyira mindegy, hogy mi lesz a másikkal, az elvek miatt elvérezni.

marczy 2015.11.27. 04:35:43

Summa summarum: aki kint megragadt, ESZÉBE ne jusson visszajönni, mert kicsinálják. A kinti kultúrára meg senki nem vevő Magyarországon. A főnökök pláne nem.

Vállalkozni meg az agyonbonyolított adószabályok miatt kétélű dolog, de még mindig ez a kinti kultúra behozatalának legjobb módja.

Neve: szolgálj és ne láss bért.
Neve szégyen. Neve átok. Ezzé lett magyar hazátok.

2015.11.27. 04:38:07

A fentiek tükrében, még mindig a takibrigádnak van a legjobb sora.

blackhairlady 2015.11.27. 04:49:40

@Zsuzsi65: nalunk a ferjem sutotte a pulykat kint olyan forro levegos sutoben, elotte beinjekciozta fokhagymas vajjal, isteni lett. En meg a szokasosat keszitettem, casarole, staffing, krumplipure, fott kukorica, roasted zoldsegek, szoval nem eheztunk:)
Holnap pedig megyunk az egyik legnagyobb mallba blackfrydayozni, a fiam repul haza vasarnap, de ezt az oruletet meg latnia kell:))))
Otthon gyoztunk mi is ketfele szakadni az unnepeken, itt azert eleg rugalmasok vagyunk a rokonsaggal.
En sajnos nem merem sok esetben elmondani a problemamat, inkabb csendben elslattyogok, de ez szuletesi hibam. Ezert is tetszik ha valaki kiall az igazaert, kicsit irigykedem is.

puhacica 2015.11.27. 07:10:15

@A nagy kékség: nicsak, hat meltoztattal valaszolni? igaz, a lofasz se kerdezett. mindegy. meg ugye soha nem is volt allitas az, hogy itt minden tokeletes. de gondolom ez is mindegy.
(latod Moni, erre kene nekem most szepeket irni? ugyan! bar abban igazad van, hogy erre leginkabb semmit se kellett volna irni, dehat nem csak neked van nagy szad. :))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.11.27. 07:14:39

@Bredpitt Monika: kis fáziskéséssel :)
Nagyon jó a poszt es sok mindenben magamra ismertem abból az időből, amikor Mo.-ra költöztem: a mutyira való ártatlan-értetlen rácsodálkozást, egy teljesen más berendezkedés alapértelmését, a saját felfogás szerint magatól értetődő, ámde a Mo.-i közegben merőben idegen elvek megkövetelését. Sejtettem, hogy így fogsz cselekedni, és ebből kiindulva már első posztod alatt megjósoltam, hogy az ideggyógyászaton fogsz kikötni. Ezt a mai posztod után méginkább fenntartom és nem azért, mert undok akarok lenni, hanem mert én is így toltam és majdnem belerokkantam. Minden nap egy dühös küzdelem volt a mutyi meg a sumák ellen és ehhez jött, hogy sokan a kényes bezzegnyugatozó picsát látták bennem, amikor saját felfogásom szerint csak alapvető dolgokat vártam el. Ja és a munkahelyem nekem maximálisan rendezett és korrekt volt szóval azon a téren a világon semmi kifogás nem volt. Ezzel együtt hat év után öreg, halálosan fáradt emberként hagytam el Magyarországot. És nem, nem állítom, hogy ott minden szar és Nyugaton minden jó. De az itteni rendhez hozzászokott elmènek nagyon nehéz boldogulni abban a dog-eat-dog világban. És aki nem tud egy expat aranykalitkájában élni, hanem kisemberként próbálja megreformálni a dolgokat, az nem fogja sokáig bírni.

DieNanny CH 2015.11.27. 07:34:57

@Bal:

"Márpedig ha összebarátkozol valakivel, "

Márpedig TE vagy az, aki szerint a munkakapcsolat egy barátság is valahol! Tehát a TE (téves) megállapításodhoz igazítod a továbbiakat.

Nem, számomra nem 'majdnem' barátság egy munkakapcsolat. Ezért hívják munkakapcsolatnak.

Engem kínosan érint, ha a mostani családomnál az anyuka vagy apuka belső, családi dolgokat mesél el. Pedig 3,5 éve heti három napot találkozunk.
De amikor óper voltam, ott sem szerettem magánéletről beszélgetni. Pedig ott aztán még egy fedél alatt is voltunk, 7/24-ben.

Szóval, ahogy látom, beszélgetős főnök beszélgetős alkalmazottat akar.
A nem beszélgetős pedig nem beszélgetőset...
Ez így rendben van.

tanato 2015.11.27. 07:43:59

@Bredpitt Monika: Dehogynem értettem a célzást.Csak azért írtam mert az említett két város azért még nagyon élhető,igaz most a terror miatt vannak reflektorfényben és esetleg a kivülállónak úgy tűnhet hogy ott halomra ölik a civileket nap mint nap mint Szíriában pl.

DieNanny CH 2015.11.27. 08:07:43

@vándor madár:

"Az ilyen fizetésből nagyon alacsony nyugdíjat fogsz kapni, nem tudom azzal majd milyen jól leszel el?"

Ejnye, királyfi, még hiszel a mesékben?

Móni kb 15 év múlva megy nyugdíjba. Te hiszel abban, hogy 15 év múlva bárki is magas nyugdíjat fog kapni? Hogy egyáltalán bárki is nyugdíjat fog kapni?
Mert én nem.
És pontosan ezért vállalják be sokan a minimálbért, és a zsebbe fizetést. Mert MOST kell számlát fizetni és kaját venni.
15 év múlva akár fizette a nyugdíjjárulékot, akár nem - nem fog szerepet játszani.

©________ 2015.11.27. 09:12:45

@Bredpitt Monika: látod. a férjeddel többet tudtam beszélgetni, mint veled:)

adg 2015.11.27. 09:15:35

@soad1221: meg nem olvastam a tobbit, de:
Ha a munkaveped nincs megfelelo allapotban, meg kell tagadnod a munkat. Ez persze kockazatos lepes, de ha a gep allapota miatt jon letre a baleset, es a hobarol a kezelonek tudnia kellett, akkor ove a felelosseg.
Emeles elott meg kell gyozodnie, hogy amit emel, az biztonsagos allapotban van, emelheto. Ha elmulasztja, vagy latja hogy rozoga a cucc, akkor nem szabad emelni.
Nyilvan lehet a tehernek is, meg a gepnek is rejtett hibaja, amit nem lathat a kezelo. De itt evek ota ismert, hogy a targonca szar. Vesztett ugy. Legalabb reszben a kezelo is felelos.

Ha a maros gyerek nalatok reggel eszreveszi, hogy a gep balesetveszelyes, de nekiall vele dolgozni es a gep lekapja a pocset, akkor o lesz a hibas.

Bal 2015.11.27. 09:34:12

@puhacica: szerintem az áruházláncok Mo-on is korrektek, nem hiszem, hogy a teszkó négyórázik, mert kicsinálják. Mi a helyzet a kisboltokkal kint?

Bal 2015.11.27. 09:47:26

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: az én esetben nem az ÉN véleményem, hanem tény. Akár hiszed, akár nem, a kollégáimmal megyek ki ebédelni, és közben olyan dolgokról beszélgetünk, hogy sírt a gyerek éjszaka, vagy hogy milyen filmet láttál a hétvégén. Napi tíz órát vagyunk összezárva, meg is őrülnénk, ha csak melóról lehetne beszélgetni.

És szerintem ez így van a legtöbb magasan képzett munkahelyen. Régi pszichológiai tény, hogy a lojalitást nem a fizetés, hanem a személyes kapcsolatok hozzák meg, a barátilag is összekötött csapat ütőképesebb. Nem véletlen van a komolyabb helyeken csapatépítő tréning, meg főnök által szervezett közös sütögetés. De ilyen helyeken az emberek évekig maradnak. Ahol az alkalmazottak perc alatt cserélhetőek, ott ebből nyilván nem kér senki.

Nanny / óper vonalon nem vagyok ismerős, de nagyon meglepőnek tartom, hogy ott neked sikerül ezt elkerülni. Akit ismertem, az alapján úgy tűnt, hogy aki ilyen szinten beépül egy család életébe, annak kijut még a pszichológus szerepkörből is.

©________ 2015.11.27. 09:48:30

@Mrs. Clayton: igen, érdekes, ismerem ezt a metódust filmekből:)

soad1221 2015.11.27. 10:09:04

@vityo641(AT): hát ja, szép...
bár egyetlen hibád volt, már ha nem haragszol... ha figyelmetlenségből leejtett egy rekesz sört, az benne kell, hogy legyen a pakliban, ne vond le az alkalmazottól... hogy ezt akkor komolyan gondoltad, vagy csak fenyegetésnek szántad nem tudom, de a jövőben ne vonj le...

persze ettől teljesen függetlenül a srác egy tetű volt...

soad1221 2015.11.27. 10:16:10

@adg: persze, ha egyértelműen látható, hogy a gép szar, akkor ez így van. De történt nálunk is olyan baleset, ami volt előrelátható..
én a szerzett munkaképtelenségen csodálkozom, hogy nem kapja meg a rokkant státuszt.. azt még egészséges ember is meg tudja itthon szerezni, bár tény, hogy picit macerásabb és költségesebb, mint a 90-es években volt.. akkor szinte egy mért magas vérnyomással meg lehetett venni :)

mondjuk a mi cégünk nem is köcsög ilyen szempontból, ha a gép szar, félretolják, ha baleset történik nagy ritkán, akkor azonnal mindent a dolgozóért, nincs kérdés, hogy hívjunk-e mentőt. munkavédelmi eszközökből roskadásig tele van egy szoba, abból kifogyni soha nem tudunk... általában inkább a dolgozók nem veszik fel, mert kényelmetlen benne dolgozni..

szóval a mi cégünk termelni szeretne, ebből van a tulaj pénze, és azért szerencsére vannak itthon is olyan vezetők akik belátják, hogy termelni működő géppel lehet :)

Mr. Waszabi 2015.11.27. 10:29:54

Logikai ellentmondás feszül a "hazajött Amerikából" és az "állást szeretne itthon, normális feltételekkel" között. Itt ippeg a szocreál államközpontú totaliárus gépezetét renoválják, ami értelemszerűen távolodik a normálistól minden tekintetben, nem pedig közeledik. Annak tessen örülni, hogy még lehet szabadon utazni, és nem szankcionálják a külföldön dolgozókat jogszabályilag.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.11.27. 11:11:53

@soad1221: Majd tiz ev távlatából meséltem el, mi tortent...
Akkor azt a szót használnám, hogy nem odafigyelés...
Tehat ...kart okozott... Ha figyel, nem okoz...
Nekem ezt le kell nyelnem...
Mint azt is hogy allandoan a jogaikra hivatkoztak...de a kötelességek...nem nagyon szerepeltek a gondolataikban...
Te munkavállaló vagy...
Azert kivancsi lennek ha a sajat hazadban , lakasodban, felújítási munkat végeznek es osszetornek vmit, te nem vonnad e le a kifizeteskor...
És nem haragszom...nem kötözködni akarok....csak elmagyarázni az én oldalmrol is a helyzetet...

Narina 2015.11.27. 11:35:31

@soad1221: Itt kedveseim(jo indulatuan irtam) az a helyzet, hogy a kereskedelembe ez nem igy mukodik, az egesz raktarba egy targonca volt mukodo kepes, ha megtagadja a munkat vele kirugjak mint a sic, a raklapokert teny, hogy mar sokszor szoltunk, de spec ezen nem latszot, hogy milyen szarul van osszetakolva. Nem elmondasbol tudom, hanem ott voltam a balesetnel. Ertsetek meg, olyan sok mindent tesznek kotelezove amit kenytelenek vagyunk megcsinalni megha nem is ertunk vele egyet, mert, ha kirugnak hova vesznek fol? Tudtatok, hogy a kereskedelmi alkalmazottak szerzodesebe mindig bele rakjak, hogy 1 evig konkurens ceghez nem igazolhat, mert perbe fogjak? Azt is, hogy 5 eves titok tartasi nyilatkozatunk is van? Akkor mit csinaljunk? Kerlek probaljatok meg megerteni, hogy nagyon rossz helyzetben van egy kereskedelmi alkalmazot, mert minimalis jogaik sincsenek, aki dolgozot benne az tudja milyen visszasagok vannak, hogy sokszor muszki vizsgalt gepek eletveszelyesek, hogy nem kapunk ujakat, mert minek olda meg. Penztargepeink olyan ocskak, voltak, hogy nemeik mar razot. Konyorogtunk, hogy ne kelljen hasznalni, de a kutya nem figyelt rank. Minden nap ment a fohaszkodas, hogy nehogy abba a kasszaba keruljunk. Amikor minden kassza uzemelt akkor aki ott volt halalra valtan rimankodot. Mit csinaljon? Sokunknak, volt csaladja, alberlete fizetni valoja szerintetek, ha kirugjak, mit csinal?

adg 2015.11.27. 12:11:46

@Narina: tudom, ezert irtam, hogy nehez es kockazatos belemondani a fonok fejebe, hogy a targonca szar es nem vagyok hajlando vele dolgozni.
Viszont ha megteszed, es kirug, na akkor egesz mas esellyel indulhatsz a birosagon.
Ha meg hasznalod a veszelyes targoncat es balesetet okozol, akkor tied a fo felelosseg.
Kerdezd meg buszsofor baratunkat, nala is biztosan ugyanez van. Ha eszreveszi, hogy szar a fek, de tovabb megy es balesetet csinal, az az o hibaja lesz. Ha a muszakvezetoje azt mondja, hogy itt ez a busz a szar fekkel, menj, akkor pedig kotelessege megtagadni.
A rossz targoncaval mas eletet is veszelyezteted.
Ez sajnos ilyen.

Amugy ketlem, hogy tiz tonnas raklap lenne, de ez csak huszadrendu kerdes. Egy raklap asvanyviz nem hiszem, hogy 6-800 kg-nal tobb lenne. Egy tiz tonnat emelo targonca igen komoly gep.

balfaszcsaszar 2015.11.27. 12:32:54

@Bredpitt Monika: próbàlkozz multinàl, de komolyan. Igen, szeretnek pàlyakezdöket alkalmazni, de nem feltétlenül és kizàràsos alapon. Az anyacégek àltalàban nagyon odafigyelnek a diszkriminàció kizàràsàra. Hogy teljesen tiszta legyen: a beugró egy diploma v diploma közelében levés, ez bizonyítja, hogy tudsz tanulni illetve 1 de inkàbb 2-3 idegennyelv folyékony ismerete. Rugalmassàgot követelnek meg, de àltalàban a multik is nagyon rugalmasak. Ott nincs trükközés a munkaügyi tv-el mert a tisztelt lokàlis orszàg munkaügye azonnal elverné a port rajtuk. Ha kiszàmítható, Mo-on tisztességesen megfizetett munkàt akarsz, akkor nàluk próbàlkozz. A diploma nem feltétlen szükséges, de szempont lehet, egyetlen eltéritöje pl a nyelvudàs - holland, svéd, romàn etc. magyaràn ritkàbb nyelvek kelendöek, angol folyékonyan pedig alap. Vannak stresszesebb és kevésbé stresszes helyek. Big five elég kemény pl. Ennek ellenére ezek a munkàltatók szép lassan mennek el Mo-ról, nem egy kiszervezés v meg nem történt beruhàzàs a gazd.pol. oka. Szàmviteli ismeretekkel + angol nyelv folyékony ismeretével kezdö pozikra vannak esélyeid. Nem egy leànyàlom, de nem fognak àtverni. Az ilyeneket keresd nagyobb fejvadàszoknàl, érdemes leülni egy dumcsira. Sok sikert!

DieNanny CH 2015.11.27. 12:55:30

@adg:

Szerintem nem lehet megmondani, melyik bizonyos reggel után adja meg magát a gép. Úgy értem, ha megtagadja a munkát, kirúgják, új dolgozó dolgozik, viszont nem történik baleset - hiba volt megtagadni...

soad1221 2015.11.27. 12:57:02

@vityo641(AT): hát tudod, most élem át, hogy felújításkor okozott kárt kurvára nem akarja megtéríteni... :) de a hasonlat nem jó
Ha a munkavállaló a jogaira hivatkozik rég rossz. egy normális munkakapcsolatnál ilyen nincs, végzi rendesen a dolgát és a közben figyelmetlenségből okozott kár belefér... napi szinten van ilyen nálunk, az amit szankcionálunk, az a szándékos, és a sorozatos hiba...

mindegy, a konkrét dolgot nem ismerem, ezt általánosságban mondom. Az hogy kimegy és nem jön vissza többet, csak egy haverja újabb kárt okozni, az meg magáért beszél...

soad1221 2015.11.27. 13:06:17

@Narina: azért pontosan tudom, hogy a mi cégünk fehér holló... :)
nem véletlen, hogy nyugaton is piacképes terméket tudunk előállítani és a válság évei is egy vastag nullszaldóval, vagy minimális mínusszal záródtak... :)

De visszatérve, igen, értjük, hogy az állását/megélhetését kockáztatja ezzel, de ahogy adg írta, ha emiatt kirúgják és bizonyítja, akkor a cég orbitálisat bukik. Merthogy ha egy vesztett munkaügyi pere van, és nincsenek komoly kapcsolatai, akkor rövidtávon meglátogatja a nav, a nébih, egy-két munkaügyi ellenőrzés a szar targi miatt, stb... és ezt pontosan tudja a munkáltató is.
Viszont belement és így történt baj.. én inkább arra feküdtem volna rá, hogy a mentőt nem akarta hívni, ehhez pedig a kollégák tanúskodása kellett volna. Azzal már sokkal komolyabb dolgot követett el...

adg 2015.11.27. 13:21:22

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: a gep nem adta meg magat, hanem hosszu ideje hibas volt. A kezelonek tudnia kell, hogyha rangat a targonca emeleskor, akkor leborulhat a teher.
A hibat jelezni kell, es ha nem tortenik semmi, akkor meg kell tagadni a hasznalatat. Nyilvan, ha valos a problema, csak akkor. Ha kirugnak erte, mehetsz birosagra, es neked lesz igazad. Ha nem szolsz, es balesetet csinalsz, akkor meg te vagy a hibas.
Ez igy van az epitoiparban is, meg kb mindenhol, ahol veszelyes uzem van.

Pl az oviban. Kiesik egy konnektor a falbol, es kilatszik a drot. Nyilvan kotelesseged elbarikadozni, kivinni onnana gyerekeket, vagy akarmi, es jelezni a hibat. Azt nem teheted, hogy nem szolok, mert kirugnak, hatha nem nyul bele egyik gyerek sem. Vagy ha szolok, kirugnak, jon holnap egy masik ovono, es senki nem nyul bele, tehat hiaba rugattam ki magam. Mi van, ha megis agyonvag egy gyereket az aram?

Ez egy potencialis veszelyforras. Kellett a bajhoz ket dolog, a selejt raklap meg a rossz targonca. A baleset siman elorelathato volt, az, hogy korabbaen nem kovetkezett be, az szerencse volt, semmi mas.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2015.11.27. 14:08:29

@Bredpitt Monika:

Köszöni szépen, jól van. :)

Mónika, köszi, hogy leírtad a tapasztalataidat. Tanulságos volt.A címben feltett kérdésre pedig szerintem a válasz: sok-sok megalkuvással és kompromisszummal.
Ennek ellenére egy felmérés szerint a magyarok több, mint fele elégedett a munkájával, és nem váltatnának munkahelyet. ???

Cheap Charli 2015.11.27. 16:44:03

@puhacica: 9 hónapnyi londoni élet után eléggé megváltozott a stílus. Remélem azért idóvel jobb lesz. ;)

vándor madár 2015.11.27. 18:38:23

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Ejnye, királyfi, még hiszel a mesékben?

Igen királylány még hiszek, különben nem írtam volna oda. Magas nyugdíjat csak a kiváltságosok fognak kapni, mint amilynek most is azt kapnak. De nagyon sokan, akik a rendszerváltás után nem lázadtak és lázadnak fel, ahogy Mónika itt megírta, nagyon meg lesznek lőve, sőt még a gyerekeik is.

Mo-n az emberek a kőkemény valóság mellett is nagyon naívak. Azt én tudom, hogy most kell számlát fizetni és enni, de ott úgy néz ki, hogy nem tudják, hogy akkor is kell majd számlát fizetni és enni, ha nyudíjasok lesznek, sőt sokkal többet fűteni, ha egész nap otthon ülnek, miközben már nem lesz lehetőségük pénzt keresni, most a kivételektől eltekintve.

Én nem ismerem a Mónika körülményeit, de olvasok itt amerikai férjről, lehet, hogy az ő léte engedi meg neki hogy úgy járjon el, ahogy eljár és a jövője miatt sem kell aggódnia. De a nagy magyar valóság egészen más.

Majd emlékezni fogsz a szavaimra. Lesz még nyugdíj 20 meg 50 év múlva is, ha még a világ fenáll.

Te is fogsz nyugdíjat kapni, feltéve, ha fizeted a járulékot. De be lehet tenni ugyan azt a pénzt havonta a bankba is, amennyi nyugdíjjárulékot fizetnél, ha gondolod, hogy a rendszer összeomlik. Nem vagyok biztosítási matematikus, de így valószínű sokkal kevesebb jön össze, mint amennyi nyugdíjat kap valaki az évek során. Persze jogos a kérdés, mennyi az évek sora? Van akinek semennyi, van akinek 30 év. De akinek semennyi, annak a hozzátartozója, gyereke és házastársai is jogosultak ellátásra, úgyhogy nem minden vész el.

De nem csak öregségi nyugdíj létezik, hanem pl. rokkantsági is, amit most már nem tudom, hogy hívnak Mo-n. Kívánom mindenkinek a legjobbakat, de nem éppen te írtad tegnap, hogy hírtelen is lehet komoly betegnek lenni? Bizony. Sajnos leeshetsz a lépcsőn, elüthet az autó és örökre nyomorék maradsz és akkor milyen jó lenne, ha az embernek otthon 50 éves korára nem 12 év bejelentett munakviszonya lenne minimálbéren vagy 4 órában, hanem 30 év annyiért, amennyit tényleg keresett, mert előbbi esetben akár nem is kap semmit, míg utóbbiban valószínű többet, mint a mimimálbér.

Az egy más dolog, hogy a Bismark-i nyugdíjrendszerből, ami Mo-n is van - tehát kevés befizetésre megélhetést biztosító nyugdíj az élet végéig - ma már nem fenntartható, mert az emberek sokáig élnek és sok nyugdíjat is kell fizetni, hogy fedezze az élet kiadásait. Mo-n a kevés gyerek, sok az ellátott, rengeteg az egyáltalán nem befizető és most már a kivándorlás is további nehézségeket okoz.
De te Svájcban vagy és tudod, hogy egy ilyen rendszer ott sem működik, sőt nem is akarják, hogy működjön, azért van maximálva a nyugdíj alacsonyan és kötelező a munkáltatói nyugdíj. Ezen felül még eleget hallasz az öngondoskodásról is.
Mo-n is, csak vagy nem értik, vagy nem veszik komolyan vagy azt mondják a legtöbben, hogy nem jut rá. De cigire, piára, cukorkára, fagylaltra, ropira meg süteményre jut. Igaz, ezek mellett tényleg nem kell öngoskodni, mert úgysem érik meg azt a kort.

Én akkor kezdtem el a témával foglalkozni, amikor a szüleim miatt aktuális lett és azóta is látom, hogy az emberek a rendszerváltás után mennyire könnyelműen fogták fel az életüket, mert még most is abban élnek, ami azelőtt volt, hogy majd valahogy lesz. Ma már nyugodtan akár éhen is lehet halni meg meg is lehet fagyni. A fél falu sorban áll segélyért az önkormányzatnál, aki teheti, az meg elmegy Németo-ba sz@rt pucolni. Az még a szerencsésebbje, akit ott bejelentenek, mert szerintem az idősgondozók nincsenek bejelentve a nyugdíjbiztosításba sehol, legalább is a havonta forgók.

Mit gondolsz miért foglalta törvénybe Mo-n a kormány, hogy a gyerekeknek el kell tartani a szüleiket? Gondolod ők nem tudják, hogy a fél ország minimálbéren van bejelentve vagy be sincs jelentve, amiből éppen akkora nyugdíj is fog a végén kijönni. Na ennyi most már elég lesz. Decemberben befizetheted az öngondoskodást egyben és kapsz rá adókedvezményt.

puhacica 2015.11.27. 19:43:42

@Bal: nem tudom. az uram egy angol halozatnal dolgozik, ami lenyegesen kisebb egy tesconal peldaul. ott sincs semmi problema. de hogy a sarki vegyesben mi ujsag, azt nem tudom.

@btiborc: ki ne talaljatok, hogy London miatt reagalok ugy, ahogy! :D azt gondolom, hogy amiatt reagalok ugy, ahogy, amire reagalok. tudom, nem kellene, de elkepeszto, mennyire egysiku emberek vannak. sokszor el is gondolkodok rajta, hogy melyik a rosszabb: ha valakinek a trollkodas csak poen es a humorerzekebol ennyire futja, vagy ha tenyleg komolyan ilyen ember. egyik remisztobb, mint a masik. es a legremisztobb, hogy engem is lehuznak a szintjukre. persze ez rajtam is mulik, minek hagyom magam, minek foglalkozok a hulyeseggel... (ha tovabbgondolom, valoszinuleg azert, mert most mar en is hataratkelt vagyok es erzekenyebben reagalok arra, hogy napi szinten toljak bele az arcomba, hogy penzehes, csaladjat elhagyo, lyukban kuporgo, ehezo, szarul elo rabszolga vagyok es igy is fogok megrohadni. es akkor erre megint ott a kerdes, hogy miert is foglalkozok nevtelen akarkik velemenyevel, es igazabol tenyleg... miert is? :( es ez meg milyen hosszu lett, hat mindegy, ez van.)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.27. 20:13:10

@Bredpitt Monika: ??? Nem akarom mondani, hogy addig állj te fél lábon (na jó, egy egész lábon) . ,ert nem akarok neked rosszat...
:-))))))))
Én kb a legutolsó leszek, aki hazamegy... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.27. 20:23:11

@Signora con i capelli neri: Köszi.
Ja igaz is, mondjuk ezt elfelejtettem...de akkor is röhejes volt picit, amit előadott. :-)

puhacica 2015.11.27. 20:43:29

@A nagy kékség: neked meg, hogy ugy is valaszoljak, mint ahogy az epelmeju enem tenne: igen, van mindenutt jo munkahely es lehuzos is. az a nem mindegy, hogy otthon hallottam jo munkahelyekrol, de en nem dolgoztam ilyen helyen, itt meg pont forditva igaz.

Cheap Charli 2015.11.27. 20:46:28

@puhacica: Nem igazán értem, hogy miért veszed magadra ezeket a dolgokat. Tudod van egy mondás erre. :) Viszont az kár tagadni, hogy nagyon sok londoni magyar iszonyatos lemondások árán tud itt megélni, esetleg félretenni annak reményében, hogy az itt megkeresett fontocskaból majd otthon valamit kezdjen.

2015.11.27. 20:52:22

@Bredpitt Monika: Mna, ott cseszett be az egész bohózatnak, amit USA elnökválasztásnak hívnak, ha már csak a Trump és a Hillary-féle idióták között lehet választani.
Hm, amikor Obama elüször vitte az elnökséget sokan mondták, hogy vége van Amerikának (USA, egyértelműen) ... de ha tényleg csak ezt a két bohócot sikerül kiállítania az Államoknak, akkor még a legidiótábbnak is nyilvánvaló lesz, hogy a vállalatok, cégek és lobbik vezetik azt a földrészt, az ember semmit sem számít.
Mno, persze, ez nyilvánvaló volt eddig is az értő szem számára, de most már a tömegek is tudni fogják.

2015.11.27. 20:58:21

@balfaszcsaszar: Te, vagy dolgoztál még sosem magyarországi multinál, vagy egyikük promo-embere vagy, különben tudhatnád, mennyire marhaságokat beszélsz a klaviatúráddal. A multiknál belépési szint nincs 30 év felett (leginkább 25, de néha vannak kivételek). Nem, egyik magyar multinál sincs, hacsak nem dolgoztál super-izé-hozé-vájzorként az anyavállalatnál (amitől a magyar, konfekció-öltönyös csicska-de-nagypofájú-közép-sameszek maguk alá nem csinálnak).
Mna, ennyit rólad, meg a "tanácsaidról".

Mrs. Clayton 2015.11.27. 21:04:25

@Praliné.: amiben en is kozremukodtem itt, az ugy zajlott, hogy egy apolono likeolt egy apolonos csoportban a facbookon egy olyan bejegyzest ami eredetileg azt mondta h az apolonok mind szivtelen, lusta szemelyek, majd valaki megjegyezte h azert nem mind, ezt a bejegyzest likeolta a fenti apolono
ekkor mar epp nem dolgozott az oregotthonnak, de varta a kilepo papirjait
egyszer csak kapott egy levelet az idosotthon vezetojetol, h a nem emlekszem melyik ujsagban tegyen kozze egy teljes oldalas bocsanatkero levelet es szogezze le h nem naci
ez utan majd kiadja a papirjait es nem jelenti az apolonok szovetsegenel, vagy vmi hasonlonal, h egyebkent a holgy naci es tiltsak el, senki se alkalmazhassa
nem volt vele egyszeru peren kivul megegyezni, mert nem ertette, h attol h egy nyiltan naci nezeteket vallo idegen azt alitja h nem minden apolono szivtelen lusta es azt valaki ismeretlenul likeolja attol a likeolo meg nem naci, mert nincs semmi effele osszefugges a ket nezet kozott es nyilvanos megjegyzes lett likeolva

szoval hulyek mindehol vannak

nemor 2015.11.27. 21:49:43

@Pink Petsch: huha! Akkor én lehet, hogy egyikük promo-embere vagyok, de elmúltam 50, 11 éve dolgozom egy helyen (egy multinál), az általam eddig beléptetett legidősebb új munkavállaló 72 éves, 3 hete kezdett, bár ez tényleg kivétel, eddig sose volt 65-nél idősebb kollégánk, 18 és 60 között viszont szinte szabályos Gauss a korfa.

2015.11.27. 21:58:42

@nemor: Khm, megkérdezhetem, hogy ez a "mérhetetlenül humánus multi" (lesz.rom melyik, a policy csak nüanszokban változik, különben copy-paste mindnél) úgy mégis hány milliónyi, ha nem milliárdnyi adót spórol meg a veszélyeztetett korúak alkalmazásával?
Ja, és egyúttal azt is elárulnád, hogy amennyiben a kormány holnaptól már nem támogatná ezt a kezdeményezést, 1 vagy 2 nap kellene a HR osztálynak, hogy megszabaduljon a "ballaszttól"?
A nénikédet etesd a hülye szövegeddel, köszi, puszi, pá! Itt lebuktál!

nemor 2015.11.27. 22:07:28

@Pink Petsch: jesszusom... egyetértünk, pá:)

Bredpitt Monika 2015.11.27. 22:47:51

@adamskij: köszönöm, hogy elolvastad, azt sajnálnám, ha az lenne a hatása, hogy senki nem akar soha hazajönni, most ez van, elég lehangoló a helyzet, de én olyan könnyen azért nem adom fel, üdv

Bredpitt Monika 2015.11.27. 22:53:07

@vándor madár: "Az ilyen fizetésből nagyon alacsony nyugdíjat fogsz kapni, nem tudom azzal majd milyen jól leszel el?"

Én nem gondolok a nyugdíjra. Elég utópisztikus gondolat, hogy egyáltalán kapni fogok úgy 15 év múlva. Tudom, ez negatív gondolat, de soha nem tudtam ennyire előre gondolkodni.

Nagyon köszönöm azért, hogy válaszra méltattál és próbálsz jó tanácsokat adni.

Bredpitt Monika 2015.11.27. 22:55:09

@tanato: Ok, azért csíplek, mert néha te is olyan ártatlanul naívnak tűnsz, mint amilyen én vagyok. Üdv

Bredpitt Monika 2015.11.27. 22:55:54

@Pink Petsch: Hillary szerintem minden csak nem bohóc.

Bredpitt Monika 2015.11.27. 22:59:19

@VPBA: Köszi, hogy elolvastad , és örülök, hogy itt voltál.

Én a mostani ilyesfajta kinyilatkoztatásokat nagyon sandán figyelem. Mármint azt, hogy hányan elégedettek, meg azt, hogy dübörög a gazdaság.

Bredpitt Monika 2015.11.27. 23:02:04

@geegee: Akkor majd találkozunk Svédországban. Úgyis tartozom oda egy úttal. Egyszer volt egy nagyon olcsó repülőjegyem Malmöbe, lett volna szállásom , elterveztem hogy átmegy Koppenhágába és nem szálltam fel a gépre. Nem volt szívem itt hagyni az akkor még nagyon pici lányomat. Szóval ez úgy bennem ragadt.

Bredpitt Monika 2015.11.27. 23:06:24

@balfaszcsaszar: Köszönöm a jó tanácsot. Nagyon értékelem.

Multinál szerintem nagyon ki kell fogni egy jó csapatot.
Én egy kis, huszonakarhány emberrel kezdett multinál kezdtem és a végére az élettől is elment a kedvem, amikor azt láttam a több, mint száz emberrel dolgozó cégnél, hogy a 30 éves menedzser kollégáimnak milyen volt a munkához való hozzáállása.
Ez a poszt tényleg egy tanulmány volt a végére, csak a tükör kedvéért.
(nagyon jó a beceneved)

Bredpitt Monika 2015.11.27. 23:11:50

@Zsuzsi65: Én így születtem. Már akkor is nagy volt az igazságérzetem. Sajnos Amerikában is azt láttam, hogy ha arról van szó ki kell állni valami mellett, vagy meg kell védeni a gyengébbet, a legtöbb ember ott is azt mondta: nem a te dolgod , nem kell vele foglalkozni, ne menj bele érzelmileg........stb.

Bredpitt Monika 2015.11.27. 23:21:02

@Réka ‎: Ha hiszed ha nem ezt a hozzászólásodat értékelem majdnem a leginkább, amióta itt vagyok ezen az oldalon, mert érzem benne az őszinte segíteni akarást a magad módján.

Azt meg tudom, hogy az erős fajtából vagy.
Én , úgy tűnik nem tudok annyira belefáradni a harcba, hogy teljesen meg legyek gyötörve.

Néha én magam is elcsodálkozom, hogy 48 évesen hogy tudok még mindig ilyen naiv lenni. De ez pont arra jó, hogy megvédjen egy csomó traumától. Abban pedig nagyon is hiszek, hogy ma Magyarországon az emberek már csak ilyen naiv embereknek tudnak hinni. Ezért nem is tudnék soha politikával foglalkozni.

Remélem lesz valami az elképzeléseimből. A tegnapi posztból máris származott egy nagy dolog.

Idejöttél te, akit nem nagyon látni mostanában és őszintén elmondtad, amit gondoltál. Hálás vagyok érte. Majd beszámolok a fejleményekről (ha lesznek).

Bredpitt Monika 2015.11.27. 23:26:34

@01234567: Van olyan állami cég, aki kifizeti a túlórát, most találkoztam olyannal. Ma egyébként kiderült, hogy a régi sulimban végül kiharcolták, hogy legalább bérletet kapjanak a dolgozók. Ez nagy szó, mert nagyon kevés helyen fizetik a közszférában a "lentiek" között. Köszi, hogy itt voltál.

DieNanny CH 2015.11.28. 06:54:25

@vándor madár:

Minden szavaddal egyetértek. Viszont te is írtad, hogy nem fenntartható a Mo-i nyugdíjrendszer. Ugyanezt írtam én is. 10-15 év múlva, mikor az akkori nyugdíjasok szembesülnek ezzel, az ország államcsődöt fog jelenteni - mert az akkor nyugdíjba menő 1 millió forradalmat fog csinálni.
Öngondoskodás: hát pont ez az, aki minimált kap, plusz ugyanennyit zsebbe, és ÉPPENHOGY MEGÉL a két gyerekével - szerinted van arra akár egy ezrese is, hogy félretegye? Szerintem soknak nincs. Nem csak az szűkölködik, aki piára és cigire költ.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2015.11.28. 09:25:24

@Bredpitt Monika:

Hidd el, én is. Mindig elosztom kettővel. De azért mindennek van valóságalapja. Minden embert addig lehet hülyének nézni, amíg hagyja magát vagy kényszerhelyzetben van, vagy az a célja, hogy hülyének nézzék. :) Na most munkakeresésnél nem hinném, hogy az utóbbi lenne a cél. Bár erre is láttunk már példát. Ha jól megfizetik. :)

tanato 2015.11.28. 10:31:45

@Bredpitt Monika: Igen annak tűnik,ártatlanul naivnak,próbálom észrevenni az emberek jó oldalát.Persze ez most nem divatos hozzáállás., a mai világban ahol az öld meg, taposd el,gázolj át rajta mentalitást képviselő agresszív személyek a menők.

Muscari 2015.11.28. 14:16:35

@Bredpitt Monika: írtam neked privát üzenetet.

vándor madár 2015.11.28. 16:04:58

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Én azt írtam, hogy az a fajta nyugdíjrendszer nem fenntartható. Majd kitalálnak mást. Már Mo-n is többször szóba kerül az alapnyugdíj, amit fel sem bírnak fogni az emberek, mi az, hogy azt csak úgy adják? Pedig ez az alapnyugdíjas rendszer már Európa sok országában van. Az más kérdés, hogy abból ezekben az országokban felkopna az állad, tehát hozzá van rendelve biztosítási alapon nyugvó más nyugdíjrész is, meg forszírozzák hozzá az öngoskodást is. Mo-n annyira alacsony a minimálnyugdíj meg a segély, hogy majd valami olyan összeget fognak bevezetni szerintem, ha eljön az az idő.
Te tudsz németül, írd be a gugliba, ha érdekel, hogy Meine Zeit in ... (ország neve) és ki fogja dobni a német nyugdíjbiztosító brosúráit az összes európai országról, ahol szépen informálódhatsz.
Meg majd le fogják csökkenteni a nyugdíjakat, ezt már elkezdte az előző kormány. Mo-n egyszerűen túl magasak a nyugdíjak ahhoz, amit az emberek befizetnek. Ez sehol sem lenne fenntartható, nem egy ilyen lepusztult országban.
Különben Görögországban is kapnak még nyugdíjat az emberek pedig mekkora balhé volt! Ott is pont az a baj, hogy nagyon magasak a nyugdíjak ahhoz, amire az ország anyagilag képes.

Én is tudom, hogy nagyon nehéz sokaknak az élete Mo-n és sok mindenre nem futja. Én nem állítottam, hogy mindenki tudna öngondoskodni, de nagyon gyakran éppen azoknál látom a pazarlást és esztelen pénzkidobást, akiknek pont nem jutna rá. Pl. mikor otthon vagyok anyáméknál azt látom, hogy a legágrólszakadtabb segélykérők, akinek még segíteni is szoktam pl. kérvényeket kitölteni vagy információkkal a netről vagy ezt - azt adunk nekik, azok minden nap járnak a boltba és tele szatyorral mennek haza, mikor ketten vannak. Van mobiltelefonjuk is. Többeknél égig ér a gaz a kertben, mert nem munkálják meg, miközben nem járnak dolgozni vagy kényszermunkán vannak az önkormányzatnál, ahol nem törik agyon magukat, hogy csak néhány apróságot említsek. És itt nem kell azt gondolni, hogy csak a rajasthani honfitársainkról van szó.
Pl. lehet(ne) nyitni lakástakarékot már kb. havi ezer forinttól és szokott lenni akció is, mikor ingyen meg lehet nyitni, mert különben fizetni kell érte. Ennyi pénzt szinte biztosan mindenki kidob havonta felesleges dolgokra Mo-n. De nem nyitnak, mert ahhoz a pénzhez nem lehet hozzáférni, mikor az ember akarja.
Hogy az önkéntes nyugdíjpénztárnak, amihez adókedvezmény is társul, mennyi lenne a havi legkisebb befizethető összege, azt én nem tudom, de feltételezem, hogy magasabb, ezért az nem biztos, hogy csak úgy javasolható. Meg hát be lehetne tenni a pénzt a ládafiába is és úgy tenni, mintha nem lenne, de tudom, ez szinte megvalósíthatatlan.

DieNanny CH 2015.11.28. 16:19:26

@vándor madár:

Azt írod, majd kitalálnak mást.
Hát persze. Aztán, mikor kitalálják, azt még meg is kell szavaztatni. Megszavazás után be kell vezetni. Ennek a felfutási ideje 10 év. Ha MA elindulna ez a dolog, 10 év múlva még nagyon kevés lenne a tőke. 40 évnyi spórolás alapozza meg a nyugodt nyugdíjas éveket.
Szóval, sosem késő elkezdeni, de csupán az elkezdés évében 18-20 évesek azok, akik már élvezni és érezni is fogják a hatását.
Úgyhogy tartom a véleményemet: 15 év múlva nyugdíjasforradalom lesz Mo-on...

tanato 2015.11.28. 19:30:04

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A krach akkor üt be amikor amikor a rendszerváltás után munkába állt nemzedék igényléi meg a nyugdíját kb. 20 év,mivel ők már nagyrészt minimálbéren meg 4 órában meg egyéb járulékkímélő módban voltak,vannak bejelentve,kipótolva zsebből ami ugye nem nyugdíjaLalap.

monománia 2015.11.28. 20:31:05

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
ifjú titán koromban egyszer eljátszottam, hogy a pénztáros standard (minden különösebb okot nélkülöző) felszólítására nem nyitottam ki a táskám. jött a biztonsági őr, neki se nyitottam ki, mert felháborítónak tartottam, hogy minden ok nélkül tolvajnak néznek, akinek bizonyítania kell az ártatlanságát.
aztán rendőrt hívtak, neki értelemszerűen megmutattam. és soha többet nem mentem abba az üzletbe.
ha az emberek egy fokkal tökösebbek lennének, nem pedig hivatásos birkák, akkor nem ilyen lenne magyarország. mert nem lehetne minden egyes vevőhöz rendőrt hívni. de hát ezért ilyen magyarország, mert ilyenek a lakói. és ezért kell(ett) rövid úton lelépni onnan... :)

azzal egyébként nem értek egyet, hogy az emberek hibája, hogy eltűrik a szabadságmegvonást, megalázó munkakörülményeket, stb. azok, akiknek keresett, piacképes szakmája és / vagy megfelelő anyagi háttere van, nyilván "könnyen dumálnak" és állnak fel egy interjún, vagy hagyják ott a nem megfelelő munkahelyet.
akinek gyengébb a munkaerőpiaci alkupozíciója (képzettség), az nyilvánvalóan nem tud "ugrálni", vagy ha mégis, könnyen a tartós munkanélküliek / közmunkások között találja magát. :(

monománia 2015.11.28. 21:08:32

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
nem gondolom, hogy szabadna diszkriminálni a kisgyerekeseket, de azért nem kéne eltagadni, hogy az ember kisgyerek korában jóval többet beteg, mint nemolyankisgyerek korában.
elég kevés felnőtt megy táppénzre rubeolával meg hasonlókkal. mert ezeket letudja kisgyerekként. nem?

monománia 2015.11.28. 21:08:48

@Zka:
az egy elcseszett ország, elcseszett emberekkel, ahol már az iskolában közkeletű, össznépi játék a puskázás. ahol erre szocializálják a gyerekeket, ott mit lehet várni? hogy majd adófizetőként tisztességesen adóznak?
hány olyan országot tudtok még említeni, ahol az általános- és középiskolások, de ugyanúgy a főiskolások / egyetemisták többsége puskázik?
magyarország a csalók országa, sajnos. vagy beállsz a sorba, és gazemberként érvényesülsz, vagy lelépsz. ha egy korrupt rendszerben tisztességesen játszol, akkor szinte biztos hogy a rövidebbet húzod. lehetsz lúzer, elvekkel, vagy fel kell adnod az elveid. ha egyik se tetszik, akkor keress egy másik országot. :(

Bredpitt Monika 2015.11.29. 16:30:58

@monománia:

"hány olyan országot tudtok még említeni, ahol az általános- és középiskolások, de ugyanúgy a főiskolások / egyetemisták többsége puskázik? "

Nem tudom hány éves vagy, de ajánlom figyelmedbe az Éretlenek c. filmet. Franciaországban is puskáznak a diákok a film szerint.

Mmarci 2016.01.07. 09:44:10

Es tenyleg ez megy a kereskedelemben:) szabadság nincs, vagy nem fizetett, viszont dolgozd ki a beled, a felelősség csak a tied, es örülj, hogy van munkád

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása