oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 14. 06:43,  Menekülés Londonból 130 komment

2015. november 14. 06:43 Határátkelő

Menekülés Londonból

Sok szó esett már itt is az egekbe szökő londoni megélhetési költségekről, melyek lassan olyan magasak, hogy nem csak a határátkelőknek, hanem az „őslakos” londoniaknak is gondot okoz a hétköznapokban, például a lakhatás megteremtésében. Arra gondoltam, ma fordítsunk egyet a szokásos meneten, és nézzük meg egy londoni írásán keresztül, miért dönt valaki úgy, hogy a brit főváros helyett nem csak másik városba, de egyenesen másik országba költözik.

dania_koppenhaga_foto_flickr_com_kevin_burkett.jpg

A történet főhőse egy gyermekvállalás előtt álló fiatal londoni pár, akinek férfitagja, Adrian Mackinder arról írt a The Guardian brit lapban, miért döntöttek úgy dán származású feleségével, hogy lelépnek a brit fővárosból.

Mivel már év elején világossá vált, hogy gyermekük lesz, muszáj volt elgondolkozniuk a hogyan továbbon: „egy apró, egy hálószobás, kissé szakadt észak-londoni lakásban éltünk, havi 1300 fontot fizetve a kiváltságért. Ráadásul többen is biztosítottak arról, hogy jó áron bérelünk, és amikor körülnéztünk az albérleti piacon, rá kellett jönnünk, hogy sajnos ez így is van”.

A helyzet az, hogy az ember folyamatosan belefut olyan cikkekbe, melyek a megfizethetetlen londoni ingatlanárakról szólnak, és ezt alátámasztja Adrian Mackinder tapasztalata is, aki azt írta, hogy a város északi részén egy hálószobás lakásokat hirdetnek 750 ezer fontért.

Ráadásul már régen nem arról van szó, hogy az ember tud-e hitelt felvenni a vásárláshoz, hanem arról, van-e 80 ezer fontunk letétnek – ha nincs, akkor jobb, ha nem is reménykedünk semmiben. Magyarán: hacsak nem ütjük meg a főnyereményt, vagy nem örökölünk egy komolyabb összeget, akkor nagyon nehéz elindulni a londoni ingatlanlétrán.

És akkor még nem beszéltünk a gyereknevelés költségeiről. „Ha egy családban nincsenek beugrásra bármikor felkérhető nagyszülők, akkor könnyen akár havi 800 fontot is kifizethet” - írta Adrian Mackinder.

Havi 5000 bruttó fixszel az ember könnyen viccel?

Hozok példát a blogról is, a minap jelent meg Gergely írása arról, hol mennyi az annyi, ő is írt arról, miért nem ment Londonba, noha első ránézésre korrekt ajánlatot kapott.

„Hívtak Londonba is dolgozni, szép pénzért, évi 60 ezer fontért. Ez hatalmas összeg ott is, de idehaza pláne. Havi 5000 font bruttó. De gondoljuk át ezt egy picit jobban, én is így tettem.

Olyan helyen kellett volna laknom családostul, ahol az árak finoman szólva is csillagászatiak. Persze lehet tőle távolabb is lakni, de akkor komoly rizikófaktor lett volna az utazás, ami az én munkám esetében nem lebecsülendő.

Illetve ott a bölcsőde, óvoda nem magától értetődő, ezért is kénytelen sok nő otthon maradni a gyerekekkel. Ugyanígy az egészségügyi ellátás, hisz betegek akármikor lehetünk, ami miatt nem várhatunk arra, hogy majd itthon kapunk kezelést. Ismét csak azt mondom: ésszel éljünk.”

Az erre a részre érkező reakciók is érdekesek voltak, többen írták, hogy egy ekkora összegből már meg kell tudni élni, és ez persze igaz is, rengetegen élnek ennél kevesebből még Londonban is.

Az a pénz baromi gyorsan el tud menni

Ugyanakkor szerintem azoknak is igazuk van, akik kicsit az összeg mögé néztek és megpróbálták értelmezni. Ezek közül hadd idézzek most itt párat, mert úgy érzem, kapcsolódnak a mai poszt témájához.

„A 60k havi nettója 3400 (ha nem fizetsz külön nyugdíj-megtakarítást). Mint írta, fontos, hogy biztosan beérjen munkába és tipikusan az ilyen állások nem a 6-9 zónában vannak.

Ha gyerekkel laksz egy normális környéken (ahova napszaktól függetlenül haza merek menni, de még nem olyan hely, ahol jó szívvel küldik iskolába a gyereket) egy 2 szobás lakás 1500-1600 font volt egy éve, de ahogy ismerősöktől hallom, sok helyen 200-al emeltek a landlordok.

Erre jön a council tax, a utility bills, bérlet és akkor mindjárt bőven 2k felett vagy és még nem evett a család. Erre írta a posztoló, hogy jön még az óvoda és családi program még véletlenül sem volt kalkulálva.

Valóban, lehet hőbörögni, de nem mindenkinek opció Uxbridge, Crawley vagy társai. Az irigyelt munkának és keresetnek is lehetnek kiadás oldalon vonzatai.” (Mighty Duck)

„Ha a feleség nem dolgozik és van egy vagy több gyerek és albérletet kell fizetni, stb., akkor nagyon gyorsan elmegy az a 60k. Ha a feleség dolgozik is, de van két gyerek és nurserybe járnak, akkor megint kb. semmi nem marad a fizetésből egy jó pár évig. Aztán 4 éves kor után már preschool-ba kerülnek és az már ingyenes. Utána gondolom, visszaáll az élet a megszokott kerékvágásba. De két kisgyerek neveléséhez Londonban rengeteg pénz kell…” (London2009)

„Tényleg nevetségesen magasak az albérletárak Londonban, de ha mindkét szülő jól keres, akkor nincs gond. Viszont pont a növekvő árak miatt sokan inkább Londonon kívülre (pl. Surrey) költöznek, és onnan járnak be. A külvárosban megkapják a családi házat, cserébe napi 60-90 percet vezetnek / vonatoznak oda-vissza. Van, akinek ez megéri.” (Sanz)

„Hát ha csak arra az egy fizura kell számítani, akkor feleség + gyerek mellett 60k-ért tényleg ne gyere Londonba. Az a nettó 3500 font baromira gyorsan el tud menni. Élnek itt emberek, akik buszozgatnak 2 órákat, mert nem akarnak havi 40 fonttal többet fizetni a rendes bérletért, ebben a kategóriában ez a fizu nyilvánvalóan durva. Én mondjuk abba is belekötnék, hogy a kaja itt ugyanannyiba kerül, mert ez csak abban az esetben igaz, ha nem vagy válogatós, ha nem zavar, hogy a csirkében össze tudod morzsolni a csontot annyira szar minőségű, akkor persze nincs gond.” (skaven)

Ezek persze csak kiragadott kommentek, de azt jól mutatják, hogy nem annyira egyértelmű még egy jónak tűnő fizetés esetén sem a londoni megélhetés, mint azt gondolnánk. (Még egyszer hangsúlyozva, hogy sokan élnek, és jobban, mint Magyarországon, ennél kevesebb pénzből, például Digger, aki azt írta: „Az első évben havi 1700 fontból éltünk hárman, amiből 900 font volt a rezsi. Azóta is rendületlenül szeretem a 40pennys paradicsomos húsgolyót”.)

Irány Dánia!

Visszatérve főhősünkhöz, így aztán feleségével úgy döntöttek, hogy Skandinávia, egészen pontosan a hölgy szülőhazája, Dánia felé veszik az irányt, nem utolsósorban a kedvező szociális ellátás, a szülőket nagyvonalúan támogató rendszer miatt.

Az átlag dán ugyan a fizetése körülbelül 40 százalékát befizeti személyi jövedelemadó formájában, ám ezért cserébe napi szinten tapasztalhatja meg a szolgáltatások előnyeit.

A dánok például összesen 52 hét fizetett szülési szabadságot biztosítanak a szülőknek (amit feloszthatnak egymás között), ami nem jár ugyan teljes fizetéssel, hanem a heti ledolgozott munkaórák, az órabér és még pár tényező függvénye, ugyanakkor jelzi a család fontosságát (és még a munka nélkül lévők is kaphatnak akár heti 400 fontnyi koronát).

Amikor aztán az ember visszamegy dolgozni, fizetni kell a gyerekek bölcsődéjéért, de ezt is szabályozzák és végül Adrian Mackinder szerint havi 300 font környékére jön ki. Mindez egy bizonyos fizetési szint alatt ingyen van, de a fölött is jelentős állami támogatás jár hozzá.

„Még ennél is vonzóbb, hogy Dániában a munkanap délután 4 órakor véget ér, így aztán az embernek van módja arra, hogy esténként a családjával legyen” - tette hozzá Adrian Mackinder.

Lakhatás

Mint a fentiekből is láthattuk, ez kulcskérdés volt, amikor a pár London elhagyása mellett döntött, és valóban, Dániában sokkal barátibb a rendszer. Ott van rögtön a szövetkezeti rendszer, ami egyfajta átmenet a bérlés és a magántulajdon között.

Ennek lényege, hogy havi meghatározott összeget kell befizetni a közösségnek (amit demokratikusan megválasztott vezetők igazgatnak), Adrian Mackinder például ezért egy Koppenhága belvárosában lévő, kb. 150 ezer font értékű, két hálószobás lakást kapott.

Amikor már beköltöztünk, nincs plusz bérleti díj, csak egy havi összeg, ami viszont tartalmazza a különböző szolgáltatások díját, a fenntartási költségeket, és a szövetkezet működését. Az összeg kb. 200 és 1000 font között mozog.

A dán nagyvárosban egy 100 négyzetméteres, két hálószobás belvárosi lakás havi 1000 fontba kerül, ami nagyságrendileg annyi, amennyiért Észak-Londonban egy egyhálószobás minilakáshoz juthat az ember.

Munka

Ez már egy érdekesebb kérdés, úgyhogy itt most csak azt írnám le, hogy Adrian Mackinder milyen megoldást talált (tartok tőle, hogy ez magyar viszonylatban nem egyszerűen megoldható, de azért lássuk!).

Szóval a brit férfi vállalkozóként dolgozik, ráadásul cége az Egyesült Királysághoz köti, szóval elég sokat utazik. Ez viszont saját bevallása szerint nem is olyan vészes, hiszen a repülőút Londonba 90 perc, egy út pedig akár 17 fontba is kerülhet, még akkor is, ha hirtelen kell útra kelni.

A furcsa helyzet az, hogy korábban azon gondolkoztak, Brightonba költöznek, de a közlekedés annyira drága lett volna, hogy amit megspóroltak volna a lakhatáson, azt elvesztették volna az utazáson.

Dániában viszont az állami vasúttal 2 fontért kint van a repülőtéren - a vonat Koppenhága központjából 2 percenként indul, és 15 percig tart...

Összességében

„Íme, egy ország, amely felismerte, hogy nem feltétlenül kell rákényszerítenie polgárait arra, hogy eladják a veséjüket, ha gyerekeket szeretnének, hogy a megfizethető lakhatás az adófizető állampolgárok alapjogai közé tartozik, függetlenül attól, mennyit is keresnek” - írta Adrian Mackinder, aki szerint mindig hiányozni fog neki London, de Koppenhágában egy élettel teli, energikus, kulturált, családbarát várost talált.

(Fotó: flickr.com / Kevin Burkett)

A moderálási alapelveket itt találod, Dániáról itt olvashatsz érdekességeket.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Dánia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr808076866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tnt 2015.11.14. 11:01:33

@M. Péter: természetesen ez is szerepet játszik, de én nem erre gondoltam... ettől még nem szállnának el az árak...

Mrs. Clayton 2015.11.14. 11:13:06

@M. Péter: nem vagyok egy ingatlan szakerto, de azert ne hogy mar a housing benefit legyen az ok, sokkal inkabb mindket vegleten a bevandorlas emeli az arakat. Az arabok meg az oroszok lassan megvesznek mindent, az europai bevandorlok meg kivesznek mindent, ha lakhato, ha nem.

tnt 2015.11.14. 11:20:29

@Mrs. Clayton: így van... ehhez sok mást hozzátenni felesleges... max amit már leírtam.. amíg van melóhely, foglalkoztatottság addig kereslet is... annyi lakást nem építenek amennyi kellene az új igényeknek másrészt azért évente van ugye folyamatos cserére igény az elavult ingatlanok pótlása sem tud lépést tartani akár felújítással akár új építéssel... ez a folyamat, mármint a növekvő árak már évtizedek óta jelen van Londonban és a növekvő nagyvárosokban sokfelé a világban és még nem pukkadt ki.. sokáig nem is fog ha megvannak a fundamentumok... azok pedig a foglalkoztatottságon alapuló kereslet... akkor lesz gond ha egy nagy gazdasági válság jön és érinteni fogja jelentősen, nem csak marginálisan az angol gazdaságot is.. de ez sem törvényszerű.. nézzük csak meg az elmúlt 5 évet az angoloknál vagy még jobb példa a németeknél... növekvő gazdaság még ilyen esetben is...

Hari Seldon 2 2015.11.14. 11:53:10

@ChristineK:
Magyarországon is sokan kiköltöztek az agglomerációba. Én is ott nőttem fel. Naponta 70 percet HÉV-eztem, buszoztam a város másik végébe iskolába. Kibírtam. Közben lehet olvasni.

Hari Seldon 2 2015.11.14. 11:54:29

@Muscari:
Mi is messze lakunk. 330 km. Nem nagy város, alig van arab.

Taxomükke (UK) 2015.11.14. 12:54:40

Még csak az elsô pár mondatot olvastam, de annyit mindjart hozzátennék, hogy valóban eszméletlen árak vannak itt. Épp Kensingtonban vagyok, és ha már, hát kíváncsiságból megnéztem egy ingatlaniroda kirakatát.
Nem ért meglepetésként, de tényleg olyan árak vannak, hogy beszarsz.

2015.11.14. 13:00:10

Uj varosokat kell epiteni, nincs mas megoldas :D

pamut 2015.11.14. 13:08:07

Ez most valami ingatlanbuborék, lufi ami ki fog pukkadni, vagy tartósan megmarad?
Vidéki kisvárosokban mi helyzet?
Lakókocsiban ki lehet húzni 1-2 évig?

Mrs. Clayton 2015.11.14. 13:08:13

@Taxomükke (UK): ez mindig viszonyitas kerdese, az orosz meg szaudi milliomosnak epp megfizetheto, a mi hazunk arabol magyarorszagon az ultramilliomosok epitenek villakat, igy mi egy atlag magyar szemeben szupergazdagnak szamitunk, pedig csak tok atlagosok vagyunk angliaban

Jottó 2015.11.14. 13:28:56

ez nem londoni különlegesség. pl oxfordból is egyre többen költöznek el, illetve sok szakmára nem találnak munkavállalót , mert az alacsonyabb jövedelműek nem tudják megfizetni a lakásárakat. a helyi buszvállalat pl külön csomaggal várja az új sofőröket, mert enélkül esélyük sem lenne letelepedni. kisebb vidéki falvakat meg nem úgy kell elképzelni mint nálunk..itt ez a gazdagok játszóhelye, legalábbis ahol én dolgoztam , a falu 70%a hétvégi ház, a londoni elit jár le hétvégente, vagy kiadják franciáknak, amerikaiaknak. az "őslakosok" meg kénytelenek elhagyni a szép vidéket, és elköltözni valami szemetesebb külvárosba

tralalala 2015.11.14. 13:29:24

"A dánok például összesen 52 hét fizetett szülési szabadságot biztosítanak a szülőknek (...) jelzi a család fontosságát "

És megint:
- Ezek a dánok milyen jófejek! Családbarát, modern európai ország, ahol megbecsülik a gyerekeseket, bőven adnak nekik idót otthon lenni.
- A gonosz magyarok viszont szülőgéppé degradálnák a nőket, és a hosszú gyessel teljesen kiszakítják őket a munkaerőpiacról! Ezt is utáltam Magyarországban! :(

Határátkelő 2015.11.14. 13:31:20

@tralalala: Hát igen, egy angol nyilván a magyar rendszert fogja példaként felhozni, amikor összehasonlítja a brit és a dán szisztémát.

Nem baj, ha trollkodni akarsz, csak csináld kicsit ügyesebben máskor. :)

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.11.14. 13:41:12

Ez egy szép röntgen felvétel arról, hogy a középosztályinak kinéző fizetés nem biztos, hogy tartalmaz félrerakható vagy szabadságot adó részt.

Láttam USA parlamenti képviselőt, aki eltemette az amerikai középosztályt. Volt, nincs.

Itt Londonban beköszön ez a kép, hogy a 30-60 K fizetés az csak egy kis lépéssel jár előrébb a szegénységnél.

Ha a lakhatáshoz vagy gyerekvállaláshoz való jogot belekeverjük az emberi jogok közé.

Amator 2015.11.14. 13:44:05

Soha nem értettem, hogy lehet felvállalni napi 2-4 óra utazást. Pláne, ha még a munkaidő is több mint napi 8 óra. Mentálisan teljesen kikészül az ember hétvégére.
Londonba csak kirándulni érdemes. A vidéki nagyvárosokkal mi a baj ? Birmingham pl. teljesen jó választás lehet, Rengeteg munka lehetőség, 300 fontért már tisztességes albérleti szobát kapni, normális környéken.

2015.11.14. 13:57:10

@Jottó: " az "őslakosok" meg kénytelenek elhagyni a szép vidéket, és elköltözni valami szemetesebb külvárosba"

Szerintetek amugy beindulhat ebbol ilyen ciklikus folyamat? Ugy ertem, hogy ha kozeposztalybeliek koltoznek elhagyatott, gettosodott kornyekre kritikus tomegben, akkor felfut-e az a kornyek? Lesznek-e kavezok a betonepuletbol, elindul-e a feldragulas arra a kornyekre is? Vagy a kornyek ranyomja az ottelokre a belyeget, es a tanult, korabban jomodu eletet elo lakok is beolvadnak a gettoba?

(Ezt nem csak toled kerdem amugy, hanem mindenkitol, aki olvassa, csak te fogalmaztad meg ugy, hogy reagalni tudjak ra :))

2015.11.14. 14:06:47

@Amator: Én is így látom. Napi 1 óra oda-vissza nálam, ami belefér. Mindig is fontosnak tartottam, hogy ne kelljen a 8 óra mellé még utaznom naponta órákat. Főleg úgy poén, ha meg sem fizetik a munkádat.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.11.14. 14:17:40

@mojyo: Az amerikaiak kifejezetten dolgoznak a gettósodás kérdéssel.

A szociológiában a "Chicago-i iskola" jól feldolgozta a XX. száazd eleji nagyvárosi elszlamosodási folyamatokat és ma egy tisztességes városi vezetés olvas. És olyan döntésekkel állnak elő, hogy busszal keverik a gyerekeket pl. Ingatlan fejlesztési stratégiáik vannak.

Londonban ennek nem látom nyomát.

Egy dolog azonban kimaradt a cikkből Ez így fél lábú.

Van ugyan is itt lakáspolitika. Brutális önkormányzati és közösségi kontroll alatt álló ingatlan vagyonnal, amit elosztanak.

Van a piaci hitel és a szociális defektek mellé lakás finanszírozási egyesületesdi.

Ha elválok, lehet hogy a lakásszövetkezet vásárolja ki az asszony házrészét pl.

Zseniális ahogy a lakáshitel vagy általában a hitelpiac működik.

És ezekre a gerendákra helyzkedik az a súly, amit a cikk a bérről és az ingatlan árdrágulásról felvet a gyerekvállalás kapcsán.

Nálunk ebből mi van?

1. lassan 20 éve brutális nyomás alatt a magyar bér

2. a lakáshitel egy vicc volt majd megjelent egy rossz vicc és most megint eltűnt.

3. nincsen közösségi vagy önkormányzati lakásvagyon még krízis intervenciós célokra se!

4. az építőipar zuhanórepülésben próbálta megközelíteni a középosztályt

5. a lappok vartak egy nagy bugyit az Atlanti óceán fenekére, nemsokára fel fogják helyezni, de olyan tuti hogy nem lesz, hogy lakáspolitikai kerekasztal napirendre tűzzön ilyen stratégiai kérdéseket odahaza. Márpedig célkitűzés nélkül nincsenek célok és nincsenek sikerek.

Blogger Betti · http://bettiangyalai.blog.hu/ 2015.11.14. 14:18:54

a cím alapján kajak azt hittem ,hogy ez egy kurt russel-es film lesz. amúgy érdekes téma.

2015.11.14. 14:25:07

@Saman: Ne haragudj, de ebbol egy szot sem ertek. Amikor maskor irsz, akkor is nehez kibogozni, de most ebbol semennyit sem sikerult, es arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy te esetleg nem magyar anyanyelvu vagy, es Google Translate segitsegevel kommentelsz? Ha ez a helyzet, akkor irjal nyugodtan angolul, vagy masik olyan nyelven, amit sokan ertunk, ide tobbnyire tobbnyelvu emberek jarnak, hatha ugy jobban sikerul a kommunikacio.

TilosazA (UK) 2015.11.14. 14:36:21

@mojyo: Szerintem valószínű igen. Itt a közelben van egy kisebb városrész, aminek eddig csak helyi kis kávézói voltak, és most a Costa akar nyitni egy kávézót. (Prüszkölnek is elle rendesen. :D ) Szerintem ez az első jele annak, hogy a belváros elkezdett "kifelé jönni". Mondjuk más jele is van, buszsávokat építettek, így könnyebb ingázni pl., a külváros így "közelebb került" a belvároshoz. Tudatos fejlesztés eredménye is gondolom, a mi külvárosi városrészünkben most építettek egy ilyen központot, amibe összevonták a könyvtárat, a nővéri szolgálatot, meg ezeket a babás foglalkozásokat. Szép modern épület.
(Ja, ez Greater Manchester amúgy amiről írtam.)

puhacica 2015.11.14. 14:38:11

@Taxomükke (UK): multkoriban mi is megneztunk arrafele egy kirakatot. volt egy haz, £6000 volt a heti berleti dij. :D

@mojyo: te vagy az elso, aki ilyen kreativan all Samanhoz, a tobbseg szerintem csak siman azt gondolja, hogy valami bibi van vele. :D nekem ket olyan kommentelom van, akiket olvasas nelkul porgetek at, o az egyik. ez nyilvan az en hibam, de egy ido utan feladtam, egyszeruen nem illek a keretbe, amit alkotott. ;)

TilosazA (UK) 2015.11.14. 14:38:55

Én is azt akartam írni, hogy én egy szót sem értek abból amit Sámán ír.

2015.11.14. 14:42:24

@TilosazA (UK): Ertem, koszi a valaszt. Amugy ez egy nagyon erdekes jelenseg, hogy a legtobb ember kifele szorul a belvarosokbol, mikozben egy csomo varosban egyre tobb az elhagyatott, fenntarthatatlanul nagy epulet, hotelek, regi kozepuletek, tanacsi epuletek, stb allnak uresen, ilyen a mi kozelunkben is van, mikozben ez tortenik, es neha egesz kornyekekkel, vagy konkret nagyvarosokkal van ez igy, lasd Detroit. Szerintetek, ha peldaul oda is fognak koltozni ujabb es ujabb, mas nagyvarosokbol kiszorult emberek, akkor ujra prosperalni fog?

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.11.14. 14:44:12

@Sanz: varosi ingatlanok ara a varosiasodassal folyamatosan noni fog. nezzel par statisztikat a varosi nepesseg aranyarol mondjuk 2050ben... ez csak felfele fog menni, es mindig annyi lesz a lakber ami az atlagos fizu 40 szazaleka...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.14. 14:56:23

@FeketeMacska73:
Munkanélküli lettem és öt percen belül ajánlottak másik munkát.

TilosazA (UK) 2015.11.14. 14:58:10

@mojyo: Szerintem üres épületek ott vannak, ahol a föld vagy épület értéke lefelé zuhant, tehát az nem egy fejlődő városrészben van.
Detroitba nem fognak költözni az emberek csak úgy, csak ha valaki úgy dönt, hogy tudatosan feljfejeszti. Ahogy pl. Magyarországon Győrt. Odamegy egy-két nagyobb cég munkaerő reményében, és az vonzani fogja az embereket, az pedig a szolgáltatásokat (étterem, fodrász, autószerelő). Az pedig azokat az embereket, akik ott dolgoznak.
De addig amig csak képzetlen emberek élnek ott, és más nem történik, addig nem sok minden fog változni.
Amúgy láttam egy jó kezdeményezést Detroit külvárosában, de szerinem az még kevés lesz ehhez.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.14. 15:08:44

@tnt: szerintem senki nem mondta, hogy nem tud megélni annyiból, csak esetleg azt, hogy nem akar. Én pl biztosan ilyen értelemben nyilatkoztam - nekem nem érné meg.

tnt 2015.11.14. 15:15:37

@Zka: ok világos, hogy most nem tud vagy nem akar ... a végeredmény a mérvadó... lehet, hogy meg tud de más motivációk miatt nem akar .. hulla mindegy olyan szempontból, hogy 60k -t valaki nem fogad el mert nem érné meg neki míg mások mondjuk kompromisszumokkal vagy anélkül igen és megint mások kezüket lábukat törnék ennyiért... ha jól tévedek amikor ezt írtam akkor a valamit valamiért és kompromisszumokról ill. annak kapcsán írtam... de ezen nem veszünk össze...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.14. 15:15:44

@puhacica: vannak emberek, akiknek jó a bullshitgenerátoruk. Sámánnak kettőt is sorbakötöttek és úgy nyomja :D

2015.11.14. 15:22:31

@TilosazA (UK): Igazad van a tudatos fejlesztessel kapcsolatban, de az ures epuletek ott is vannak, ahol eleg draga a lakhatas, tobbnyire azert, mert az epulet funkciojat vesztette, hotel, vamhaz, templom, kozepulet van ilyen korulottunk, mikozben a lakasok dragak. Szoval az eredeti kerdesem az volt, hogy a fejlesztoknek miert nem eri meg mevenni ezeket az epuleteket, es lakasokat alakitani beloluk, ha egyszer valoszinuleg behozna az arat, de valoszinuleg az a valasz, hogy mert nem hozna be az arat, mert ezeket az epuleteket nem arra terveztek, es draga lenne oket mukodokepes lakasokka alakitani, lebontani, es a helyukre lakast tenni pedig lehet, hogy muemlekvedelmi szempontbol nem lehet, vagy nem is tudom. De igazad van a tudatos fejlesztessel kapcsolatban, anelkul valoszinuleg nem tud valtozni semmi.

2015.11.14. 15:35:52

@diggerdriver: Neked meg van az a lehetőséged, hogy válogassál. :P :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.14. 15:47:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
A baj az hogy ebben a műfajban minden választás zsákbamacska.
Azért elevickélek valahogy.
:)))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.14. 15:54:54

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Most számoltam össze hogy 34 építkezésen dolgoztam eddig Londonban és környékén.

DieNanny CH 2015.11.14. 16:02:55

@Saman:

"A szociológiában a "Chicago-i iskola" jól feldolgozta a XX. száazd eleji nagyvárosi elszlamosodási folyamatokat és ma egy tisztességes városi vezetés olvas. És olyan döntésekkel állnak elő, hogy busszal keverik a gyerekeket pl. Ingatlan fejlesztési stratégiáik vannak."

Ezt valaki megmagyarázná?

Meg, hogy a lappok mit varrtak és hova?

M. Péter 2015.11.14. 16:02:59

@mojyo: Ez a dzsentrifikáció, ami szintén létezik,

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.14. 16:05:09

@M. Péter:
Persze. Felmarkoltam mind a három pennyt:)))))))))))))))))))))

2015.11.14. 16:07:14

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Esetleg meg lehetne probalni visszatenni az eredeti nyelvre a Google Translate-ben, de egyelore nem tudjuk, melyik volt az. :D

Amator 2015.11.14. 16:15:08

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Pontosan. A fizetés mellett sokat számít az életminőség is. Hiába keres az ember viszonylag sokat, ha mellette egy rohanás az élete és szó szerint leharcolja magát. Persze azért szerencse is kell egy jó albérlethez. Jelenleg 1 mérföldre lakom a munkahelyemtől ( Enstone ), ez azért nem olyan megterhelő. :)

Jottó 2015.11.14. 16:15:28

@mojyo: hát amit én itt látok, azok nem ez a startupper/pénzes művészgyerek stb, hanem tényleg nem nagy jövedelemmel rendelkező, de tisztességes, "falusi" népek elvándorlása, akik nem hiszem hogy olyan mértékben fellendítenének bármit is. meg egyre több a bevándorló (haha mi is azok vagyunk) az ilyen külvárosokban , és tisztelet a kivételnek, sajnos nem az a jellemző hogy marhára szépülne a környék, inkább ellenkezőleg. Sajnálom ezeket az embereket mert tényleg több generáció óta itt élő, nagyon szép (cotswolds) természeti környezetből kell elköltözniük egy sokkal rosszabba, nem csak a lakás hanem pl élelmiszer, szolgáltatás, egyéb árak is erősen el vannak itt szállva. Sok helyen terveznek állami lakásépítéseket, épp amiatt hogy legyen lehetősége a kisebb pénzűeknek is itt maradni.de akkor meg azon megy a hatalmas vita, hogy a falusiak nem akarnak 200 plusz házat egy 1000 fős kis faluba, mert elvesztené a báját, vonzerejét. Hát azt hiszem ezt a kérdést nem mi fogjuk megoldani :P

aleb19 2015.11.14. 16:15:43

londoban egy atlag csaladnak a kb 50k korul van a breakeven az agglomeracioban ez kb 40k es mas angol nagyvarosokban is (ahol van melo) ez kell kb kipengetni ha berelsz
ha hiteled van az rizikos.... mostansag kevesebb a kiadasod de 1-2 even belul johet a feketeleves(azaz kamaty emeles)

vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.11.14. 16:15:54

Néhány évvel ezelőtt kint dolgoztam Munchenbe. Ledöbbentem, mikor megismertem egy angol házaspárt a munkahelyen, mert nem akartam elhinni, hogy Anglia rosszabb, mint Németország, de annyira magasak ott a költségek, hogy kénytelenek voltak országot váltani... Így már értem ,minek félnek annyira a gazdasági bevándorlóktól. Felmennek a lakás bérleti díjai, olcsóbb munkaerő...

2015.11.14. 16:17:06

@M. Péter: A dzsentrifikacio az nem pont az, ami miatt ki kell koltozni a nagyvarosbol? Nem azt jelenti, hogy az ingatlanarak felhajtasa egy kozeposztaly szamara megfizetethetetlen szintre?

Az ingatlanok felertekelese onmagaban nem dzsentrifikacio, nem? Ha peldaul gettokkal tortenik ez, akkor ez inkabb kivanatos folyamat? Hiszen felertekelodik a kornyek? Viszont ha atlepi a kozeposztaly szamara megfizetheto szintet, akkor kell elkoltozni, nem? Vagy nem jol tudom?

2015.11.14. 16:20:30

@Jottó: Ertem, az nem tul jo, ha ennek az elvandorlo tomegnek nincs eleg ereje az uj kornyekuket a maguk kepere formalni :( Akkor tenyleg csak az a megoldas, hogy teljesen uj varosokat kell epiteni, mint a 60as evekben :D

Bal 2015.11.14. 16:40:01

@mojyo: Józsefváros (VIII ker) jó példa, ahol ez folyamatban van. De ez is tudatos városfejlesztés eredménye.

bio 2015.11.14. 16:44:10

@mojyo: megvettek. Ott van a Battersea eromu pl. Gondolom nem kell bemutatni. Ha erdekel olvass utana. Amugy az a baj hogy nem befektetoi szemmel gondolkodsz. Ok hogy vannak lepukkant epuletek es van benne potencial, de nem lehet mindent megvenni felujitani, beepiteni. En befektetokent azokat a helyeket preferalnam amik a legnagyobb profitot hozzak. Na de ezeket teto ala hozni nem fel eves procedura az epitesi engedelyert. Ott van pl Stonebridge Parknal egy hatalmas terulet tobb emeletes dupla epulettel talan evtizedek ota kihasznalatlanul. Par eve vmi befekteto latott benne fantaziat es el is keszultek a tervek. Termeszetesen nem parkot hanem lakasokat almodtak a helyszinre. Nem is keveset. tobb szaz lakasrol van szo. Aztan azt kifogasoltak a lakosok vagy az onkormanyzat azt mar nem tudom, hogy hova fognak az ott lako gyerekek iskolaba jarni, hol kapnak orvosi ellatast stb. Na szerintem sokszor ezert nincs fejlesztes. Nem lehet a problemakat megoldani azzal hogy epitek egy csomo lakast es kesz. Az egesz rendszert kellene fejleszteni nem csak egy elemet. De ez mar nem az ingatlanfejleszto dolga az onkormanyzat es az allam meg nem tud lepest tartani az ingatlanfejlesztovel ezert inkabb nem adja ki az engedelyt. ennyi

Herr Géza 2015.11.14. 16:45:57

@Amator: Azért vannak ám olyan állások is, ahol az emberfia simán dolgozik (pl. projektfüggően) 9-10 órákat is, na meg még utazik is hozzá oda-vissza 1-2 órát. Mégis ki lehet bírni. Persze kérdés mennyiért, de nekem az elmúlt 25 évben nemigen volt "blokkolóórás" állásom. Mindenkinek máshol van a fájdalomküszöbe...

2015.11.14. 16:55:28

@bio: A Battersea eromuvet ismerem, de en speciel nem Londonban lakom, es amikor a kornyekunkrol beszelek, vagy azokrol a helyekrol, ahol jartam, az nem London, pont ez az erdekes, hogy egyaltalan nem csak a vilagvarosokban jatszodik le ez a folyamat. (Es itt nem vettek meg amugy, uresen allnak, mikozben a kornyeken epitkeznek is. Ez az amit nem ertek.)

De azzal kapcsolatban igazad van, hogy nem lehet csak lakasokkal megoldani ezt, iskolak, ovodak, infrastruktura, korhazak is kellenek.

M. Péter 2015.11.14. 17:08:28

@mojyo: Nem, hanem azt, hogy egy lerobbant városrész kívánatossá válik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.14. 17:15:25

@mojyo:
Biggleswade egy kisváros Londontól 80kilométerre.
Most építenek hozzá egy másik kisvárost. KB 200ház már készen van de csak átadásra vár az iskola a templom az orvosi rendelő a Tesco a Sainsbury's.

blackhairlady 2015.11.14. 17:22:26

@kardio1: En az idoeltolodas miatt mar tegnap delutan (itteni ido szerint) lattam az esemenyeket, eloben hallottam a lovoldozesek hangjat a koncert teremnel. Szornyu erzes volt.

blackhairlady 2015.11.14. 17:26:33

@Hari Seldon 2: Most meg aki teheti koltozik visza a varosba mert nincs munka videken, a bejaras meg remalom, es itt nem Budapestre gondolok hanem videki nagyvarosok es aglomeracioja.
Azotthoni rokonaim nagyresze falunk el, a buszberlet megvasarlasa utan maradna neki 35 ezer ft.

blackhairlady 2015.11.14. 17:34:19

@mojyo: Az en otthoni varosomban is uresen allnak az uzletek, mert a berleti dijak olyan magasak. Amikor valami ossznepi banzaj van akkor a szinhaz ad kolcson kellekeket, hogy a kirakatok valami eletet mutassanak es ne a lepapirozott uveg latszodjon. De az istennek se csokkentenek a berletet, mert azert sem. Talan csak a kinai uzlet tud megmaradni meg a penzvaltok.

Csodabogár 2015.11.14. 17:37:18

@vulgarian: München a legdrágább város lakbérileg Németországban. De pl. vendéglői étkezés olcsóbb ott mint Hamburgban.

DieNanny CH 2015.11.14. 17:56:39

@bio:

Nemrég néztem '70-es évekbeli dokumentumfilmeket a Mo-i lakásépítésről. Abban volt - ami meg is valósult -, hogy a tízemeletesek földszintjén üzleteket, rendelőket, akár óvodákat is, alakítottak ki.
Tehát egyáltalán nem lenne nehéz, ahova mondjuk terveznek 400 lakást, akkor abból 300 épül meg, a 100 árából pedig a kiszolgáló egységek.
Én, ha befektető lennék, így csinálnám.

puhacica 2015.11.14. 18:07:56

@mojyo: amugy lehet am, hogy magyarul van ez eredetileg is, csak a hetvegere valo tekintettel Saman baratunk iszikelt pottyet, aztan becsiccsentett es osszekeverte a kereteket. :D

montroyal ( CAN qc) 2015.11.14. 18:16:08

@svájci sapka (ch): Van élet az agglomerációban is.

igaz csak egy kicsit rovidebb..szorozd be a az 1-2+ orat amit a kocsiba(buszon) toltesz .. meg a stresz meg a benzin kocsi kopas $$$

aki ott szokta meg legyen az ove .. en mar nem cserelnem el az egy haloszobas 70 negyzetM lakasomat egy kulteruleti medences nagy hazert ...
na jo nekem kulon szerencsem hogy a belvarosban lakom de egy kertes villanegyedbe ..( Town of mont-royal )

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.11.14. 19:57:45

@montroyal ( CAN qc): Azért egy város miatt országot váltani meglehetősen vicces. Sok más indok után, esetleg.
:)

2015.11.14. 19:58:33

@svájci sapka (ch): De ha a feleseg dan volt, akkor volt ra okuk, hogy Daniaba menjenek inkabb, mint videkre.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.11.14. 20:00:55

@mojyo: Így van, ezért írtam, hogy kár volt a költözést London rovására írni.

2015.11.14. 20:03:41

@svájci sapka (ch): Dehat nem tudtak ott lakni tovabb, el kellett jonniuk mert megdragult, csak a feleseg miatt nem videkre, hanem Daniaba mentek inkabb.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.11.14. 20:10:08

@mojyo: "a feleseg miatt nem videkre," Erről van szó.
:)
Ha debil a szomszédom nem egy országot váltok.
:D
Itt sok tényező játszott szerepet.
Ennyi.

2015.11.14. 20:13:31

@mojyo:

Krakkó zsidónegyede, a Kazimierz ilyen, legalábbis nekünk így mesélték ott. A 2 vh-ban a lakosait sikerült nagyrészt exterminálni, ugye, akiket meg nem, azok emigráltak utána Izraelbe.

Ott maradt egy komplett városrész tök üresen, ami a kommik alatt egyrészt nagyon elkezdett lepusztulni, másrészt a szegények meg a bűnözők költöztek oka, és kifejezetten rosszhírű negyeddé vált.

Aztán elkezdtek szállingózni más nullapénzű egyedek: a diákok meg a művészek is, akik pont azt csinálták, amit te hiányolsz, vagyis kávézókat meg kiállításokat nyitottak, a Schindler listája film után meg beindult a zsinagóga-turizmus is, úh mostanra tök menő és pörgő hely -- bár még mindig állatira le van pattanva.

Ilyesmire gondoltál?

2015.11.14. 20:17:31

@mojyo:

De egyébként ugyanez zajlik budapest belső kerületeiben is, nem? Laktam például a gozsdu udvarnál a 90-es évek végén, hát egy csodásan undorító, kutyaszaros környék volt, és nem biztos, hogy be akartam volna menni a gozsdu udvarba sötétedés után (de egyébként nappal sem, visszataszító hely volt), most meg valamiért szórakozó fiatalak terep, és gondolom, kevesebb a kutyaszar is.

A 9. kerületi, egészen gettó hangulatú részeken meg most közparkok vannak meg játszóterek meg terhes anyukák és gyerekgőgicsélés, és ez történik a 8. kerületben is, nem?

Shanarey 2015.11.14. 20:17:34

Engem csak az érdekel, hol is van ki írva az Londonban: "Itt élned halnod kell" Londonon kívül is van Anglia, na meg a munkája ide köti, akkor miért is olyan jó az a Dánia?

Utazni a munka miatt, az a szükséges rossz, ezen fennakadni nem érdemes, avagy kell keresni egy közelebbi munkahelyet illetve a költözés is lehetséges, persze nem London országban.

Jó tanács:

Sámánt, ne kérdezzétek, mit is akart mondani, mert ha kifejti bővebben, akkor az lesz vagy 5 oldal, és ugyanolyan zagyvaság lesz mint az eddigi írásai.

2015.11.14. 20:19:19

@svájci sapka (ch): Igen, de ettol meg London "rovasa", en csak arra valaszoltam. Ha debil a szomszedom, elkoltozom, nem volt kotelezo masik orszagba, ez igy van, de ha mar ugy adodott, hogy onnan szarmazik a no, akkor probaljuk ki inkabb azt, a videk helyett.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.11.14. 20:22:00

@mojyo: Ja, ok. Én is csak arra válaszoltam, hogy nem csak és kizárólag London a "főbűnös".
:)

2015.11.14. 20:24:47

@Th's child: Igen, ilyesmire gondoltam. Es az is igaz, hogy Budapesten is tortenik valami ehhez hasonlo. Es megtudtam @M. Péter: -tol, hogy ezt hivjak dzsentrifikacionak. Szerintem ez egy ilyen ciklikus folyamat, addig jonak latszik, amig fejlodik egy kornyek, de amikor meg szuper menove valik akkor megfizethetetlenne valik pont azok szamara, akik letrehoztak azt, az nem olyan jo, akkor megint el kell koltozni es talalni egy masik ilyen helyet.

©________ 2015.11.14. 20:37:11

@Saman:

"Chicago-i iskola" jól feldolgozta a XX. száazd eleji nagyvárosi elszlamosodási folyamatokat és ma egy tisztességes városi vezetés olvas. "

Mit tetszik akarni mondani?

montroyal ( CAN qc) 2015.11.14. 20:38:06

@svájci sapka (ch): igaz ...bar én se néztem korul Londonba .:-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.14. 20:53:41

szerintem meg baromi sokat lendít az ember életminőségén, ha 10 perc alatt othon van, és nem rohad tömött járműveken másokat taposva, levegő nélkül, a túlélésért küzdve olykor. tudom, próbáltam. pedig akkor még csak a saját idegeim voltak a háttérben, meg az, hogy kevesebb időm volt élni, olyan vonzata még nem is volt, hogy a gyerek napi másfél órával többet rohad az óvodában vagy a szitterrel a tévé előtt. mellesleg én ezért is lennék bérléspárti, úgy általában.

2015.11.14. 21:00:16

@Csupacsí: Azert nem erted, mert lehagytad a kovetkezo mondatot, pedig ott van, hogy busszal keverik a gyerekeket! Ha igy sem erted, akkor menthetetlen vagy, sajnalom! :D

Najo, nem bantasbol viccelek amugy ezzel, szerintem tenyleg Google Translate, abban fordulhat elo olyasmi, hogy a tobbjelentesu szavaknak nem a megfelelo jelenteset hasznalja fel, hanem valami nem oda illot, es ilyen ragozasi/egyeztetesi problema is azzal van tobbnyire, hogy "es egy varosvezetes olvas", tovabba az "elszlamosodas" is egy ilyen arulkodo jel, mert ha nem tud valamit a program, akkor leirja neha fonetikusan (slum, szlam), lattam mar ilyet

blackhairlady 2015.11.14. 21:17:25

@mojyo: szerintem meg a telefon kijavitotta neki . A multkor kuldtem egy sms-t a lanyomnak. Csak bepotyogtem, elkuldtem, nem olvastam vissza. Erre jott a valasz, hogy anya, mit akartal mondani? Koze nem volt az okos telefon okos javitasanak ahhoz amit irni akartam:))

2015.11.14. 21:24:48

@Signora con i capelli neri: :D Ezt azert nem tartom valoszinunek viszont, mert ilyen hosszut keptelenseg telefonon irni... :D

montroyal ( CAN qc) 2015.11.14. 21:31:48

off ez a valasz tenyleg fantasztikus es van benne valami meggyozo

a FB magyar felirattal is nagyon actualis a parisi esemenyeknél

www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

www.facebook.com/sandor.vasvary/videos/1014819365236518/?pnref=story

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.11.14. 22:33:59

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A multkor valaki ki googlezta, hogy az életvilág vs rendszer az Habermas.

Gondoltam hogy segítek azzal, ha megnevezem hogy melyik tudóskör foglalkozott a belvárosok elszegényedése.... hüm hüm mit csináljunk a szegregációval kérdéskörrel.

Látom ez inkább ártalmas volt.

A "tenger fenekére bugyit húzni" az olyan vicc féle.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.11.14. 22:40:25

@Csupacsí:

Pl a nyóckerbe elkezdenek beköltözni a szegények és a középosztály meg elhúz Szentendrére.

A nyóckerben megnezedik az óvoda és iskolaválasztás, alacsonyak az ingatlan árak, különösen a bűnüzés ügyben veszélyessé vált terek környékén stb.

Az ilyen elszegényedő belvárosi részek és ezek város rehabilitációja megismerhető.

Nálunk a lakáspolitika egy vicc. Amikor országos társadalmi vitát szerveztem a "Fiatalok első lakáshoz jutásáról 1998-ban akkor is volt nagy bajok voltak, de azóta sokkal rosszabb lett a helyzet.

monománia 2015.11.14. 23:08:16

@mojyo:
nekem teljesen nyilvánvaló, mire gondolt a költő.
kezdjek el aggódni?

'A szociológiában a "Chicago-i iskola" jól feldolgozta a XX. száazd eleji nagyvárosi elszlamosodási folyamatokat és ma egy tisztességes városi vezetés olvas. És olyan döntésekkel állnak elő, hogy busszal keverik a gyerekeket pl. Ingatlan fejlesztési stratégiáik vannak.'

szóval: a chicagói iskolának köszönhetően a városszociológiából ismert a gettósodás jelensége. mivel a modern városvezetés szociológiailag is tájékozódik, tud erről, és megpróbál tenni ellene: a gyerekeket nem a lakóhelyükhöz legközelebb eső iskolába járatják, hanem arra törekszenek, hogy minden iskolában egyenletesen legyenek elosztva a különböző társadalmi státussal rendelkező tanulók ("buszoztatják őket").

(meggyőződésem, hogy sámán magyar anyanyelvű, csak nem fejti ki kellő gondossággal a gondolatait, ezért az övétől eltérő háttérismeretekkel rendelkezők nem mindig tudják a gondolatmenetét követni, mert látszólag lyukak vannak benne.)

2015.11.14. 23:36:43

@Saman: Nem a chicagoi iskolat nem ertettuk, hanem a mondat tobbi reszet. Es a tenger feneket is ertjuk, csak a lappokat nem. :D

@monománia: Aha, koszonom szepen. Sejtettem, hogy valami ilyesmit jelenthet, de nagyon zavarosan van megfogalmazva. Nem az a problema, hogy elteroek a hatterismeretek, hanem, hogy nagyon magyartalanul vannak osszefuzve a mondatok, ezert gondoltam, hogy forditoprogramot hasznal :D Ha nem hasznal amugy, es magatol fogalmaz igy, annak ellenere, hogy nem magyar anyanyelvu, akkor viszont egesz jo! :D Szerintem amugy nem magyar anyanyelvu, de ez igazabol mindegy, tenyleg nem cikizni szerettem volna, csak nem ertettem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.14. 23:56:47

@montroyal ( CAN qc):
Monti utólagos engedelmeddel betette a két linket a blogomba.
Köszi

M. Péter 2015.11.15. 01:05:42

@montroyal ( CAN qc): @diggerdriver: Azt ugye tudjátok, hogy az alfahir a Jobbik hírportálja?

montroyal ( CAN qc) 2015.11.15. 01:14:34

@M. Péter: reszemrol azt sem tudom mi ,vagy mit kepvisel a Jobbik (valamit a NETrol) de gondolom a videot nem ok keszitettek ..

Shanarey 2015.11.15. 01:36:18

@montroyal ( CAN qc):

Ezzel a videóval egy baj van. A felszólaló feldobott egy "magas" labdát, és senki nem használta ki, még az sem aki válaszolt neki.

A levezetés a történelemből, hatásos, de nem érdemi válasz.

Én inkább visszakérdeztem volna hogy a az a bizonyos "békés" 75 százalék mit tesz a radikális idióták ellen? Igazából mindig itt van a blöki elhantolva. Nem lenne logikus hogy az a bizonyos 75 százalék eltakarítja a maga szemetét? Pol korrektség a kukába, nos ennek sajnos van értelme, mert ez a PC dolog csak addig jó míg mindenki e szerint működik. nem mellékesen, de az a bizonyos 75 százalék egy része pénzeli és egyéb más módon segíti őket persze erről nem beszél senki hivatalosan mert akkor Szaud - Arábiát le kellene bombázni Na meg Iránt és Törökországot sem ártana seggbe rúgni emiatt. Szinte az összes közel keleti olajállamból akadnak támogatóik, s így ez nem egyszerű feladat.

montroyal ( CAN qc) 2015.11.15. 01:57:43

@Shanarey: amit a tortenelembol levezetett az tortenelem .. nem tettek semmit ellene es megtortent.. most fognak tenni ellene valamit , a 75%? nem hinnem ..plane ahogy a masik videon az agymosott barbarokat nézem ...:-(

Shanarey 2015.11.15. 02:09:25

@montroyal ( CAN qc):

Ezzel én is így vagyok, a tömeg szereti nézni a cirkuszt, főleg ha ő is szívesen tenné az amit a csőcselék tesz, ám a tömegnek elvei vannak a csürhének pedig harcolhatnékja.

montroyal ( CAN qc) 2015.11.15. 03:18:30

hat ha harc akkor inkabb ez amit most nezek

ronda-rousey-vs-holly-holm ..hajra csajok

©________ 2015.11.15. 06:30:34

@mojyo: cica kicsit kepzetlen vagy samanizmusbol.

O igy ir.
Az igaz, hogy szerinte o mar angol, de magyar.
O a mi kis kruger-dunnigunk.

©________ 2015.11.15. 06:32:25

@Saman: tudod, nem mindenmki guglizik. Van aki tanul Habermasrol.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.15. 09:32:31

@M. Péter:
Akkor már rögtön nem igaz ami benne van?
Nem értelek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.15. 09:35:04

@Shanarey:
Ez bizony nagyon így van, bár én inkább az olajállamok támogatását emelném ki mint a valóban békés integrálódott tömegekét.

M. Péter 2015.11.15. 12:08:42

@diggerdriver: Ha a Jobbik ír zsidókról, cigányokról vagy külföldiekről, akkor sokkal valószínűbb, hogy nem igaz, vagy hogy a teljes igazság fontos elemeit elhallgatják.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.15. 12:14:06

@M. Péter:
Most nem tudom egyről beszélünk-e? Arról a videóról beszélsz amiben a muszlin nőnek válaszolnak?
Mert én ugyan nem beszélek angolul csak a feliratozást olvasom de ha teljesen mást mond mint ami a feliratozáson van akkor szólj és készséggel leveszem a blogomról.
A Jobbikról szóló véleményeddel teljesen egyetértek de ez egy videó. Ha azt mondod hogy a válaszoló hölgy a Jobbik fizetett ügynöke tökönszúrom magamat:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2015.11.15. 13:20:51

@Csupacsí: Ertem, valahogy mindig is volt egy olyan erzesem, hogy en le voltam maradva valami nagyobb sztorirol vele kapcsolatban, vagy legalabbis nagyon ugy szoktatok emlegetni itt szegenyt. :D

©________ 2015.11.15. 18:30:14

@mojyo: van neki posztja. Elso lepeskent azokat olvasd el.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása