oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 10. 06:42,  Számolj, mielőtt elindulsz! 216 komment

2015. november 10. 06:42 Határátkelő

Számolj, mielőtt elindulsz!

Ma ismét egy olyan poszt következik, amelynek szerzője még a kezdetekkor írt a blogra. Gergely története annyiban különleges, hogy ő több külföldi munkavállalás után is visszatért Magyarországra, nem kevés tapasztalattal a tarsolyában. Mai írásának legfontosabb üzenete szerintem az, hogy ne csábítson el a magyar szempontból magasnak tűnő fizetés, mindig számoljunk, mert megélni is kint kell a kint keresett pénzből. Szóval csak okosan.

Ha van kedved, örökítsd meg egy napod (akár több, akár kevesebb szöveggel), ne habozz, készítés pár képet, írj mellé pár sort és küldd el a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!!

euro_es_forint_2.jpg

De mielőtt belevágnánk, hadd idézzem fel egyik korábbi posztját, több mint 4 évvel ezelőttről. A helyszín Csehország, azon belül is egy Ostravához közeli kutatóközpont, ahol szerzőnk elnyert egy ösztöndíjat.

„Ekkor kb. még három hónapom volt az indulásig, de nem vittem túlzásba a készülődést. Utólag kiderült, hogy ez hiba volt. Elkövettem azt a hibát is, hogy nem vittem magammal magyar-cseh szótárat. A csehek is úgy vannak az idegen nyelvekkel, mint mi: valamennyire tudnak, de nem épp a szívük csücske, hogy azon beszéljenek... Szóval ha tanácsolhatom nektek, az utazás előtt készüljetek fel mindenből. (...)

Bár Csehországban elvileg nem okoz gondot, hogy nem tud az ember csehül, hisz az sem egy világnyelv, de azért azt jól gondoljuk át, hogy mit tudunk. Ugyanis az idősebb munkatársaim, az öreg profok szinte kivétel nélkül elsősorban németül beszéltek, míg úgy 40 évtől lefelé pedig az angol ment kizárólag. Még jó, hogy mindkét nyelvet beszélem valamennyire. Na de akkor is: párhuzamosan ki használja a kettőt?! Mert most arra lett szükség... Nem egyszer iszonyú kimerülten és fájó fejjel mentem haza emiatt. (...)

Egy másik tipikus hibát is elkövettem a munkahelyen. Ugye én voltam az új arc, nekem kellett volna keresni a többiek társaságát - amit nem tettem meg. Így aztán bezáródtak előttem olyan kapuk is, amiket utólag szinte lehetetlen kinyitni. Ez kemény tanulság volt, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy kerülje el. Ez a dolog nem köthető csak a kutatóintézetekhez - bár lehet, hogy ott a szerepe jelentősebb -, mindenhol, ahol új munkahelyen kezdünk, oda kell figyelni arra, hogy kiépüljenek a megfelelő kollegiális kapcsolatok már az elején. Egy külföldi meg főleg ügyeljen erre. Ez volt talán ennek az útnak a legkomolyabb tanulsága a számomra.”

Eddig a korábbi poszt részlete, most pedig lássuk, hol tart ma, 4 év elteltével Gergely!

Egy bizonyos szint alá ne

„Korábban már írtam a külföldi útjaimról, így azokat most nem szeretném megismételni. Viszont jóval érdekesebb az, hogy azóta milyen munkaajánlatokat kapok, kaptam.

Merthogy - és ez fontos! - arra mindig törekedtem, hogy friss legyen az önéletrajzom, és ha valahol kezdem magam kényelmetlenül érezni, akkor legyen betárazva mind külföldi, mind belföldi álláskereső portálokon. Nem akarok ezek közül kiemelni egyet se, mert idővel változik ezek színvonala, és az én igényeim is alakultak.

Pár év munka után az ember óhatatlanul is képet kap arról, hogy valójában az ő tudása mennyit is ér. Lehet, hogy kicsit túl is értékeli önmagát, de ami fontos, megtudja, hogy ő mit nem akar csinálni, hogy mi az a szint, ami alá nem akarja adni. Én is így voltam vele. Volt az a szint, ami alá még úgy se akartam lemenni, hogy nem volt közben állásom.

Kiket keresnek?

Külföldön azt megtanultam, hogy ott azt a szakmai tudást értékelik elsősorban, amire helyben nem találnak munkaerőt már hosszú ideje. Ott olyan pozíciók betöltése lehetséges, amelyek betöltetlen volta már annyira fájó az illető cégnek, hogy az emberi kvalitások a jelölt esetében háttérbe szorulnak.

Azaz, amíg a tudásom pótolhatatlan, addig van időm arra, hogy pótolhatatlanná tegyem magam náluk, hogy megmutassam a magam emberi oldalát is - azaz megszerettessem magam.

A másik eset pedig arra, hogy külföldön elhelyezkedhessem az, ha jóval kevesebbet keresnék ott annál, mint amennyiért ott helyi munkaerőt alkalmazni tudnának. Magyarul ott nem fizetnék meg értékén azt a tudást, amit a munkám ott ér.

Ez utóbbi eset nyilván bevállalható bizonyos esetekben, de hosszú távon ott se tartható, azaz ott is a mihamarabbi állásváltásra kellene berendezkedni. Azt javaslom mindenkinek, hogy ezt csak akkor vállalják be, ha fontosabb a kaland, amit a külföldi munka ad, mint a stabilitás. Ha be mernek, tudnak vállalni akár 1-2 bukást is, mert a kockázat benne van.

Számolj, mielőtt belevágsz!

Elmondok egy példát. Hívtak Berlinbe dolgozni 1500 euróért. Ez jól hangzik idehaza, hisz ez olyan 450 ezer Ft lenne. Csakhogy ezt a pénzt Berlinben kapja az ember, így ott kell belőle megélnie. Ott kell belőle albérletet kivennie, ottani árakon.

Az ételt ugyan lehet innen is kivinni, ami jelentős megtakarítást jelenthet akár, de utaznia is innen kell, ami tartós ottani élet esetén nincs - ez pedig elviszi a réven azt, amit a vámon nyernénk. Szóval csak megfontoltan és átgondoltan!

Van az a munka, amiért én is bevállalnám - és volt is ilyen spanyol vonatkozásban -, de mindenkinek azt javaslom, hogy számoljon, mielőtt belevág. És legfőképp nézze meg az illető ország sajátosságait.

Amikor a sok sem feltétlenül elég

Másik példa. Hívtak Londonba is dolgozni, szép pénzért, évi 60 ezer fontért. Ez hatalmas összeg ott is, de idehaza pláne. Havi 5000 font bruttó. De gondoljuk át ezt egy picit jobban, én is így tettem.

Olyan helyen kellett volna laknom családostul, ahol az árak finoman szólva is csillagászatiak. Persze lehet tőle távolabb is lakni, de akkor komoly rizikófaktor lett volna az utazás, ami az én munkám esetében nem lebecsülendő.

Illetve ott a bölcsőde, óvoda nem magától értetődő, ezért is kénytelen sok nő otthon maradni a gyerekekkel. Ugyanígy az egészségügyi ellátás, hisz betegek akármikor lehetünk, ami miatt nem várhatunk arra, hogy majd itthon kapunk kezelést. Ismét csak azt mondom: ésszel éljünk.

Harmadik példa. Német cég, nyelvtanfolyamot is ajánl, viszont elvárja azt, hogy hálásak legyünk a lehetőségért. Na ezt a hozzáállást kerülje mindenki, mert ebből csak rosszul jöhet ki.

Kevés lesz a fizetés, ráadásul örülhet, ha anyagi veszteség nélkül ki tud szállni belőle. És a legkevesebb az, ha bukik anyagilag, de haza tud jönni. Ezt most hadd ne részletezzem, de tartsuk észben: külföldön se mindenki makulátlan, ott is sokan akarnak a zavarosban halászni, másokat kihasználni.

Miért maradtam itthon?

De volt még valami, ami miatt itthon maradtam. Mégpedig az, hogy a külföldi tapasztalataimmal, a nyelvtudásommal idehaza is egyre jobban el tudtam adni magam. Egyre jobb állásajánlatokat kaptam és kapok még most is.

Tehát meglett az a lehetőségem, hogy én választhassak az állásajánlatok között. Ugyan szerényebb fizetésért, mint tőlünk nyugatra, de mint azt fentebb is leírtam, az összeg önmagában nem minden.

Itthon márpedig többet kapok, mint a hazai fizetések többsége, így többet is tudok belőle elérni itthon, mint tehetném azt külföldön. Ráadásul itthon vagyok, közel a rokonokhoz, barátokhoz, akik biztos hátteret adnak.

Mert aki külföldre megy dolgozni, erről se szabad, hogy megfeledkezzen: külföldön egyedül lesz, mint az ujjam. Ki lehet bírni addig, amíg felépül egy baráti kör, de észben kell tartania mindig, hogy addig is ki kell bírni.

Nekem szerencsém van, mert könnyen alakítok ki barátságokat, de olyan barátokat, mint amikre gyerekkorban, vagy még inkább tinédzserként szert teszünk, nagyon nehéz pótolni. Ugyan a Facebook sokat segít, de a személyes találkozásokat nem pótolja. Szóval ismét csak ésszel, azt javaslom.

Önmagunkat kipróbálni

A lényeg, hogy aki elég kalandvágyat érez magában és bírja a stresszt, az csapjon bele! Élete nagy kalandja elé néz. Ha kilátástalannak érzi az életét idehaza, akkor is - a kényszer nagyon jó inspiráció, sok mindenre megtanít. A külföld pedig kiváló terep önmagunk kipróbálására.

De akár ez, akár az a motiváció, mindig gondolkodjon, mielőtt belevág és legfőképp számoljon. Nem kell minden részletet kidolgozni, de az alap bevételek-kiadások számítást végezzük el és vegyük számításba a tartalékainkat is. Magyarán készüljünk fel a várható nehézségekre és akkor kevesebb meglepetés fog érni. Mert meglepik lesznek, az biztos.”

A moderálási alapelveket itt találod. Magyarországról pedig itt olvashatsz híreket, sztorikat, érdekességeket.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr358066076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 17:45:31

@London2009: Nem is igaz. Amióta Tóni kezeli az ingatlanügyeket a belvárosban, azóta egyesek olyan olcsón jutnak lakáshoz, mint soha korábban. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 17:45:45

@Flamy (fat cat wannabe): Én már régóta nem vagyok fent. A feleségem profiljához írogatnak néha a jóindulatú barátnők, de nem igazán törődünk velük, pláne úgy, hogy nagyjából kéthavonta nézünk rá az oldalra. :)

Az a helyzet, hogy úgy 10-15 évvel ezelőtt még simán meg lehetett szervezni egy meseestet. Sztorizgattunk, megosztottuk egymással az élményeinket. Azóta ez megszűnt. Nem mesélünk senkinek, mert csak epés megjegyzéseket kapunk. A legrosszabb az, amikor olyan ember is tolja az irigy beszólásokat, akivel gyerekkorunkban együtt játszottunk. Ez az anyagias világ sajnos sok ember józan eszét elvette. Ez van, ezt kell szeretni.

Csodabogár 2015.11.10. 17:50:57

@adg: 75 m2??? Ez még lakásnak is kicsi, legalább is nekem kicsi lenne. Pedig én egyedül lakom. Abszolut lakás párti vagyok, egyszint lehetőelg nagy terek. Ablakból zöldre lehessen látni, szomszéd ne lásson be. Közlekedés is legyen a közelben. Részemről megtaláltam, elég sokáig kellett keresnem itt Budán.
Házzal csak baj van, legalább is itthon. Szemetet időben kirakni, havat söpörni, kertet rendben tartani, nekem nem hiányzik.

Bredpitt Monika 2015.11.10. 17:58:31

@A nagy kékség: szep bizony , cigi csikk az van, de sajnos mas is

Bredpitt Monika 2015.11.10. 17:59:08

Na, vegre valaki itthon marad. Sok sikert!!!!!

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 18:05:55

@Sanz: Okes, ertem en hogy szemet torryk tonketettek a joletet, meg minden, de a 60k brutto akkor is 3.5k netto havonta. Azt hogy emelle meg jar-e barmi child benefit is, sajna nem tudom.

2015.11.10. 18:20:21

@A nagy kékség: "Na de akkor megint kilyukadunk oda, hogy miért nincsenek sokkal jobban megfizetve a szakmák, szóval nem akarom, hogy ebbe az irányba induljunk el, csak megjegyeztem."

Ez bizony összetett dolog.

2015.11.10. 18:24:48

@Herr Géza: Ha neked nettó 500 ezerből hó végére megmarad 50 ezer, akkor te valamit nagyon rosszul csinálsz, és igen nagy lábon élsz. De szerintem ez vonatkozik a 3500 fontra is. Csak mondom, nem akarok belekötni a példádba.

Mellesleg, ha arányaiban nézzük, a lakhatás és a szolgáltatás (meg a közlekedés) sokkal többe kerül, mint itthon. Viszont itthon meg a pénz kevés. Igazi paradoxon. Szerintem egy bizonyos fizetés felett jó Mo. is, meg jó külföld is. Csórónak lenni sehol sem élvezet.

2015.11.10. 18:27:17

@Herr Géza: Ha keresel nettó 3 kilót havonta Mo.-n, a csajod/pasid meg mondjuk nettó 2 kilót, akkor abban az esetben nem biztos, hogy kint jobban fogtok élni. Persze, aki ilyen komoly összeget keres beosztottként, ott azért már felmerül, hogy van nyelvtudás, meg valami életképes végzettség is. Szóval az is lehet, hogy kint még jobban keres, mint itthon. :)

2015.11.10. 18:31:04

@Sanz: Napi 1 óra utazás az smafu. Szerintem az még abszolút a viselhető kategória.

2015.11.10. 18:32:15

@Flamy (fat cat wannabe): es meg akkor sem ad kozepszintet, vagyis, ami szamomra kozepet jelent.

Erdemes a bolcsi, legalabb reszidoben, akkor is ha anyuka htb. gondolom nem parhonapos gyerekrol,van szo. Jobb iskolakba bekeruleshez jobb bolcsi/ovoda kell. Nalunk is volt a gyereknek bekerulesi tesztje (nem vettek fel, de kozben orszagot valtottunk, itt is volt teszt, itt szerencsere bekerult).
Ha meg iskolaskoru gyerekek lesznek, en szemely szerint nem adnam allami iskolaba, kulonosen nem Londonban. Az evi olyan 13K tandijt/gyerek jelent minimim, plusz mindenfele egyeb koltseg.

Es ez meg nem is a felso osztaly elete, de meg annak az also resze sem. Mindenkinek mast jelent a "szinvonalas" elet. Teljesen megertem, hogy nem ugral a 60K-ert.

2015.11.10. 18:33:38

@Flamy (fat cat wannabe): nem 40K-nal huztak meg a benefitet gyerekek utan? Vagy 50K? Mar nem emlekszem, de a 60Knal biztosan nem jar.

2015.11.10. 18:36:20

@Sanz: szerencsere jelenleg a labour nem rughat labdaba, hogy ossze vissza osztogassa a penzt.
Es ha a skotok vegre valahara kulon mennek (fingers crossed), akkor a labour valami kispart szintre sullyed az eszaki tamogatottsag nelkul.

M. Péter 2015.11.10. 19:14:13

@charlieharper: 50000 és 60000 között vonják el.

2015.11.10. 19:15:38

@M. Péter: tehat 60knal mar nem

Mrs. Clayton 2015.11.10. 19:20:14

@charlieharper: az nem teljesen ugy van, ugyanis, ha az egyik szulo 50k-nal tobbet keres evente a masik meg mindig igenyelheti a child benefitet,mivel ezzel tud biztositott eveket szerezni mondjuk amig nem dolgozik mert othon van a gyerekkel, igy kesobb sajat jogon kaphat allami nyugdijat, viszont ahany 100 fonttal meghaladja a masik keresete az 50k-t annyiszor 1% income taxot kell fizetnie
ha 60k-nal keres tobbet, akkor is kaphatjak a teljes child benefitet de income taxkent vissza is kell fizetni, viszont az igenylonek meglesznek a nyugdijhoz szukseges evei

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 19:31:20

@charlieharper: Erről a fingers crossed-ról eszembe jutott, hogy egyszer egy angol kollégámnak megpróbáltam megtanítani ugyanezt magyarul.

Csuriba teszem az ujjam.

What?! :)

M. Péter 2015.11.10. 19:45:26

@Mrs. Clayton: Lehet simán azt is kérni, hogy a másik szülőnek számítsák be az évet a nyugdíjba.

Mrs. Clayton 2015.11.10. 19:52:03

@M. Péter: es mi lesz szerencsetlen anyukaval, aki otthon szivott 16 evig harom gyerekkel, majd apukara rator a kapuzarasi panik?
ha engem kerdez akkor nem reckiroz

2015.11.10. 19:56:10

@Mrs. Clayton: valasnal ugyis pofatlanul magas osszeget fog kapni a kedves anyuka

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.10. 20:05:58

@charlieharper:
Az első évben havi 1700fontból éltünk hárman amiből 900font volt a rezsi.
Azóta is rendületlenül szeretem a 40pennys paradicsomos húsgolyót.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.10. 20:06:46

@London2009:
Kúrvára el vagytok szakadva a valóságtól.

2015.11.10. 20:09:46

@diggerdriver: egy jo eletszinvonalrol irt a posztolo. Neked jo, neki meg visszalepes.

2015.11.10. 20:10:29

@diggerdriver: csak a ressim tbb volt UKban, mint az 1700

©________ 2015.11.10. 20:12:17

@Csodabogár: erezze jol magat.

a megideologizalas az ami nem paaszol. teccikerteni?

szeresse, Jöjjön haza.
muszaj? Jöjjön haza.

de ne fogja arra, hogy kinn szar.

DieNanny CH 2015.11.10. 20:12:29

@Csupacsí:

... én megelégednék egy svájci ötezres ajánlattal is... :-)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.10. 20:15:24

@charlieharper:
Szerinted itt a kommentelők között hányan keresnek 60k-t?

2015.11.10. 20:18:13

@diggerdriver: es a blog a mostanra maradt 15 kommentelonek szol?
A regebbi kommentelok kozul min 5-en. A tobbinek a szakmajat nem usmeren

©________ 2015.11.10. 20:18:52

@adg: nalam ugyanez egy tanya minimum 5 hwktarral ea nulla szomszéddal.

Herr Géza 2015.11.10. 20:19:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Csak arányokról volt szó. Mellesleg nem egyszemélyes háztartásban gondolkodtam, hanem pl. papa+mama+1-2 gyerek verzióban, egy fizuból..., és persze hasonló lakáskörülmények között. No meg ne a mátészalkai lakbéreket és megélhetési költségeket hasonlítsuk a londoniakkal. De hangsúlyozom, csak fiktív példa volt.

Herr Géza 2015.11.10. 20:23:45

@charlieharper: Mi mindent értesz a rezsi alatt? A Buckingham palota egy részét bérelted? :))))))

2015.11.10. 20:26:56

@Herr Géza: mortgage + council tax, utilities.
Az asszony fodrasza es cipovasarlasa nincs a rezsiben.
Ilyen arak vannak, ha veszel egy jobb helyen

Manhattanben egyik beosztottam keresett egy pici 1szibasat. $3500 alatt semmi elfogadhato kornyeken

Herr Géza 2015.11.10. 20:27:10

@charlieharper: Ja, gondolom abban a lakásbérlet maga is benne van. Nálam a rezsi ugyanis a víz-gáz-villany-szemét-telefon-net, stb.

DieNanny CH 2015.11.10. 20:28:44

@Csodabogár:

"Látom nehezen emésztik a kommenteleők, hogy a poszt irója csak simán és egyszerüen jobban érzi magát itthon mint Angliában."

Tényleg? Hogyan emészthetek olyasmit, amit le sem nyeltem? --> Én valahogy egy fél szótagot sem olvastam arról, hogy a posztíró hogyan érzi magát külföldön vagy Mo-on... Nem tudom, minek egy feltételezett helyzet feltételezett reakciójára ugrani...

Mrs. Clayton 2015.11.10. 20:38:03

@charlieharper: akkor azt gondolom, h apukanak nem lesz gond a 60k pluszos fizujabol azt a par 100 fontot anyukanak adni havonta mig otthon galyazik a gyerekekkel, ha meg dolgozik es o is 50+t keres akkor meg nem a benefit hianya miatt fognak ehenhalni

Mrs. Clayton 2015.11.10. 20:41:21

@Herr Géza: ha nem keszpenzre veszel hazat, akkor a banki torlesztessel is kalkulalnod kell, szoval az siman rezsi, persze itt is vannak olyanok, akik siman atutalnak 2 milliot mint pl a szembe szomszedom, de aki 60k-t keres az nem feltetlenul rendelkezik egy haz teljes vetelaraval

2015.11.10. 20:43:51

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Nem tudom, minek egy feltételezett helyzet feltételezett reakciójára ugrani..."

Pedig nem nehéz rájönni.

DieNanny CH 2015.11.10. 20:46:22

@P.Elliot:

Én a kiskőrösi strandon vettem egyszer egy sajtos-tejfölös lángost, isteni finom volt, de hatalmas, az volt azon a strandos napon az ebédem - úszástól ugye megéhezik az ember -, viszont akkora megmaradt belőle, hogy még vacsorára is jóllaktam...

DieNanny CH 2015.11.10. 20:54:37

@Csodabogár:

Nekem meg az a fura, hogy míg Mo-on és Ausztriában 38-as méretet kellett vennem, itt Svájcban a 36-osban még épphogy nem lötyögök...

Shanarey 2015.11.10. 21:09:38

@diggerdriver:

S még jól is néz ki.
:-)

M. Péter 2015.11.10. 21:10:58

@Mrs. Clayton: Nem értem mi a gond. Ezt nem nyugdíjba menéskor kell kérni, hanem az adóév vége után azonnal lehet.

Mrs. Clayton 2015.11.10. 21:19:51

@M. Péter: nincs semmi gond, csak ha az a fel igenyli a child benefitet amelyik dolgozik, nem az amelyik otthon van, akkor a nem dolgozo elveszti azokat az eveket mert szamoljak bele a nyugdijba
Ellenben ha technikailag vissza is kell fizessek mert a kereso tobbet keres mint a plafon, akkor attol meg az otthonmarado gyujti a nyugdijhoz szukseges eveket
Termeszetesen ha mindketten dolgoznak es egyikuk v mindketten tobbet keresnek mint a plafon, akkor nincs semmi ertelme genyelni mert nem jutnak semmilyen elonyhoz

M. Péter 2015.11.10. 21:59:13

@Mrs. Clayton: Azt is lehet, hogy kitöltik az igénylést, de kérik, hogy ne fizessenek nekik child benefitet. Így nyilván lesz tartva, hogy jogosult, és beszámítják az évet a nyugdíjba.

Bal 2015.11.10. 22:57:10

@tnt: @ChristineK: @Flamy (fat cat wannabe):

akkor első kézből adnék infót, hogy kis családom Londonon kívül is három gyerekkel elfogyaszt havi 2500-at minimum, de hazalátogatási költségekkel együtt inkább 3000-et. Nem élünk nagy lábon, külföldre nyaralni elsősorban Mo-ra járunk, kertes ház, egy autó, biciklivel és busszal járok.

Londonban ugyanez inkább 4000 lenne.

Bal 2015.11.10. 22:59:25

@HardPötty: elmehet 18k-ért dolgozni, de ha van pár csöppség, akkor a childcare többe fog kerülni, mint amennyit keres. Szóval ez anyagilag nem sokat segít.

Bal 2015.11.10. 23:00:56

@London2009: ... egészen amíg el nem jön az idő, hogy kezdjék a magánsulit, ami úgy 15k-nál kezdődik per fő, felső határ meg nincs. Már ha akarsz nekik színvonalas oktatást Londonban.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 23:02:08

@diggerdriver: "Szerinted itt a kommentelők között hányan keresnek 60k-t?"

Kereken 60k-t vagy 60k folott? :P

Bocs, tudom hogy gyenge volt, de nem tudtam kihagyni... :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.10. 23:05:53

@Flamy (fat cat wannabe):
Pennyre pontosan 60ezret:))))))))))))))))))))))))))))))

Bal 2015.11.10. 23:06:19

@London2009: hát ha bírod a borzalmas anyaghasználatot, a szánalmas, toldott-foltozott, buhera kivitelezést, a pazarló energiafelhasználást, a rettenetes elrendezést (hahó, reception room), a penészes ablakkereteket, a nyikorgó fafödémet, a szádban lakó szomszédokat, akkor valóban királyak az itteni házak. :)

Van másmilyen is persze, csak az 1m felett kezdődik.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.10. 23:15:12

@adg: pedig érdekelne az eszmefuttatás, mert nekem cska az jut eszembe, hogy akármilyenek is azok a házak, súlyos lakáshiányt oldottak meg akkor viszonylag olcsón, ez volt a funkciójuk.

adg 2015.11.10. 23:16:07

@mojyo: elgilondolkodom majd forrasokon, en nem vagyok epitesz, sem epiteszettortenesz, nekem csak erdekesseg volt ez a tema. Nem szeretnelek felrevinni a projektedben, de mivel engem is erdekel, kicsit belasom majd magam. Hetvegen koltozunk, masik kertesbe egy masik kertvarosba, utana.
Ha talalok valami erdekeset, ami hitelesnek is latszik, elkuldom.

tnt 2015.11.10. 23:18:41

@Bal: köszi az infot ... ismerem a jövedelemszintet ill. az árakat... ez nettó 3500 körül van minden gyerek stb jóváírás nélkül...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.10. 23:18:58

@mojyo: én ott dobtam egy hátast, mikor gyerekruhában láttam olyat, hogy méret: M. ????????! mondom mivannnnn? másik agyrém, hogy az angol méretezés nem centire mondja a bébiruha méretet, hanem életkorra. így hord most a Dani 9-12 hónaposoknak való ruhát. valaki nagyon kigondolta. (ez magyarul a 74-es, de még nincs annyi centi.) (4.5 hónapos.)

Bal 2015.11.10. 23:20:20

@Mrs. Clayton:

Ezért ne tölts ki self assesmentet:

www.gov.uk/child-benefit-tax-charge/overview

"You can choose not to get Child Benefit payments, but you should still fill in the Child Benefit claim form. This will help you get National Insurance credits which count towards your State Pension."

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.10. 23:25:34

@pasztasuta: pedig azt hinné az ember, hogy a 34 meg a 38 valami objektív számok (inchek vagy akármik), nem olyan random, mint az M vagy XL. mostmár cipőknél is elkezdték. nade nehogy már most attól, hogy ami eddig 41-es volt, most 43-as, majd nem olyan cipőt fogok venni, ami jó a lábamra?! (és nem az én lábam lapult ki). mi lesz a következő? az autók motor köbcentijének átszámozása? lakás négyzetméter átszámozása? komolyan nem értem a dolgot :-/

Bal 2015.11.10. 23:29:27

@diggerdriver: @charlieharper: a mostaniak közül kettőről biztosan tudok

2015.11.10. 23:45:09

@adg: Koszonom szepen :) Csak nyugodtan, valtsatok poklot es majd utana raer, nekem nem ilyen surgos ez a projekt :D

@Dragonlady (Bp, Hun): Hat eloszor is az altalanos szabvanyos konfekciomeretezest az orszag felnott lakossaga alapjan szoktak megallapitani, es az bizony mas lesz Olaszorszagban mint Skandinaviaban, hogy Korearol es az USA-rol ne is beszeljunk. Ezek azonban elegge elvesznek a folyamat elejen, mert, bar az tenyleg szamit, hogy mely orszagban, mely merettablazat alapjan keszulnek a tervek, az egyes aruhazak a sajat celkozonsegeik alapjan dontik el inkabb, hogy hogyan allapitjak meg a sajat merettablazatukat, peldaul jellemzoen akik tiniknek, vagy trendi fiataloknak arulnak, kisebb M-es meretet fognak arulni, mint a kozepkoru uzletasszonyok aruhazaban, es akkor van meg ez a hiusagi ok, hogy ne kelljen egy magat normalisnak gondolo szemelynek XXL-est vennie, mert soha nem jon vissza. A bonusz, hogy a ruhazati cegek szinte mar semennyire sem gyartanak maguk, nincsenek sajat gyaraik, hanem pakisztani, bangladesi, vietnami stb beszallitoktol rendelik, akik sajat szabvanyt hasznalnak, igy elofordul, hogy ugyanabbol a markabol, ugyanabbol a meretbol ket kulonbozo fazonu farmernadragbol az egyikbe ketszer bele lehet ferni, a masikat pedig nem lehet osszegombolni, attol fuggoen, hogy Torokorszagban, vagy Vietnamban varrtak-e ossze, hanyas betumerettel nyomtatta ki a pdf-ben elkuldott gyartastervet (esetleg Windows 95-rol vagy Vistarol), Times New Romant, vagy Arialt hasznaltak-e, melyik iskolaba jart a minosegellenor, es esett-e aznap az eso. :D (A gyerekmeretezes az kulon gaz, nem igazan ertem az eletkor alapjan, a ruha nem konyv, hogy erettnek kell hozza lenni, pontosan a meret a lenyeg :D Namindegy.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.10. 23:54:15

@mojyo: nade ennek most komolyan mi értelme van? miért nem lehet nadrágot meg szoknyát derékméret alapján árulni? inget meg ilyesmit meg mittoménmi alapján szokták vagy lehet. ok, tudom, én soha nem voltam normális, de engem nem szokott megrázni, hogy férfiruhát meg cipőt hordok (abból egyébként nem is egészen mellesleg még kint is könnyebb normálisat, jót találni.... végképp no komment kategória), vagy hogy az van beleírva, hogy XXXL. az jobban idegesít, ha felpróbálnám a 41-es cipőt, mert ránézésre nem tudok belőni, és nem jön fel (vagy a nadrággal ugyanez). ehh, namindegy, mondom, hogy nem vagyok normális. :-/ egyébként idén a másik nagyhalál: idén még a télikabát is kényszresen csak és kiárólag kb boleró hosszúságú. még jó, hogy megvn a gimnáziumi kabátom és az már akkor is jó nagy volt, meg most is, hogy alá lehessen öltözni. de hiányzik a varrónő a mellékutcából. van itthon még egyáltalán ilyen, vagy akkor úgyis súlyos tízezrekkel kezdődne a számla a végén? mondjuk úgyse készülök sehova. csak épp nincs rendes téli ruhám, a múltkor is a pizsamanadrágomra húztam rá a tréningnadrágot. de egyébként jól vagyunk, a gyerek nagyon csini, irdatlan sok ruhát kaptunk :-)

2015.11.11. 00:12:40

@Dragonlady (Bp, Hun): Hat a farmert is ugy szokas, derekmeret alapjan, de az sem garancia semmire, sajnos ez egy ilyen hulyeseg :D Szerintem vannak varronok amugy, de lehet, hogy csak javitanak inkabb, vagy valtoztatnak, a multkor volt az a suszteres beszelgetes, hogy cipeszek is igy vannak inkabb ma mar. A fiu cuccokat enis szeretem :D A teli ruha pedig fontos, anelkul nehez meglenni a hidegben... Orulok, hogy jol vagytok, ez a lenyeg, a gyerek ugyis percenkent kinovi amit kaptatok :D

adg 2015.11.11. 03:24:57

@Dragonlady (Bp, Hun): ja, szerintem a panelhazakra gondolsz. Mi a falvakban meg mindenhol lathato 8x8-as, 10x10-es meg hasonlo csaladi hazakrol beszelunk.
Errol: encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTc8oV3SCZ-2oKNk3JIrh0sp0mIpjLpI86EtWYZh5v9LJfnK9BDjia-Y1WW

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.11. 05:27:13

@adg: nem, ezekre gondoltam, nem a panelekre. A nagypapam is s.k. építette a sajátját.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.11. 07:30:18

@London2009: akkor igen, de arra nincs semmi esély, főleg hogy a párom képzettsége olyan, amit más országban kb újra kellene tanulni, hogy hasznos legyen. Anélkül meg maradnának a hitvány minbér körüli melók.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.11. 07:34:59

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: miért csinálná rosszul? Ha nem szemetet akar enni, rongyokat hordani és "ingyenes" TB-t igénybevenni, akkor ki kell nyitni a pénztárcát. A minőség sokba kerül mindenhol és ha van pénzed, általában igénybe is veszed, mert megéri.

2015.11.11. 07:53:56

@Zka: Végletekben sosem érdemes gondolkodni. A szemét kaja és a minden nap kaviár meg homár között azért még vannak átmenetek. :P Ugyanez vonatkozik az élet minden más területére is. De amúgy igazad van.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.11. 08:44:21

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: hádde az átmenet se olcsó. Jó minőségű, egészséges verziója az olcsó kajának minimum duplájába kerül. Orvosi ellátásnál még ennél is nagyobb a különbség.

London2009 2015.11.11. 10:52:15

@Bal: tudom, tudom. Itt minden rossz, bezzeg Magyarorszagon. De meg mindig nem ertem, hogy akkor miert is elsz itt es nem ott. No mindegy. Hagyjuk szerintem...

Bal 2015.11.11. 11:05:52

@London2009: hol olvastad a "minden" szót? Nyilván a pénz és a jó munka miatt vagyok itt. A házak ettől még lehetnek vacakok.

Angliáról vagy jót vagy semmit, különben megsértődsz?

London2009 2015.11.11. 11:08:26

@Zka: Ertem. Ettol fuggetlenul en munkaparti vagyok. Inkabb elmennek hitvany penzert is mint, hogy otthon uljek a gyerekekkel evekig. Beleorulnek. De nyilvan mindenki mas.

London2009 2015.11.11. 11:10:46

@Bal: Rengeteg vacak haz van, latom en is. De ettol fuggetlenul felesleges altalanositani.

©________ 2015.11.11. 11:38:17

baccatok meg, ha csak a penz lenne, miert költöztek volna barataim Spanyolországba meg plane Görögországba, mi??
:)

2015.11.11. 13:21:00

@Bal: nekem a legnagyobb banatom az volt, hogy alig van/volt self-build

catnip cupcake 2015.11.11. 13:56:11

@mojyo: ettől a méret-mizériától és is kiakadok. Van egy GAP farmerem, ami 29-es, miközben a Levi's-ből simán kellene 32-es. A cipők ugyanolyan rémesek, van 40-es cipőm (német márka) de a 40-es angol megfelelője (asszem 6.5-es) nem jó, simán kell 7-es vagy 7.5-es. A túracipőim meg 8-asok, ami a 42-esnek felel meg:) ja, és az utóbbiak férficipők, mert a gyártók valamiért kényszert éreznek, hogy világos alapszínű (ez már alapból wtf!), rózsaszín vagy orgonalila díszítésű túracipőket csináljanak nőknek. Ennél már csak a fehér színű női mountain bike short a nagyobb wtf :D

Ami meg a férficuccokat illeti, a férfiaknak ebben (is) jobb dolguk van.
Pl. férfi farmerek általában 100% pamutból készülnek (kivéve a szuper-olcsó Primarkos cuccokat), míg női farmerből gyakorlatilag lehetetlen lycra és egyéb műszál nélküli farmert találni. 1-2% lycra még nem is zavarna, de amikor a fele műanyag, attól rosszul vagyok. Gondolom, azért van ez, mert a pamut drága, a műanyagot meg olcsón előállítják akár PET palackból is, na de akkor is... egy pozitívum, hogy az ilyen farmereket vasalni sem kell:)

A másik: szoktunk néha női inget venni a TM Lewin vagy Charles Tyrwhitt cégektől. A katalógusuk úgy néz ki, hogy van 60 oldalon férfi cucc elképesztő szín-, és fazon-választékban, és a végén van 4 oldalon egy pár női cucc. Mondjuk ettől eltekintve, a női ingeik szépek, jó minőségűek és asszem 18-as vagy 20-as méretig vannak. Magyarországon azt utáltam a boltokban, hogy a 42-es és 44-es méret már bálnaméretnek számított és tök nehezen tudtam venni dolgokat (pedig nem vagyok 100+ kiló). Gyakorlatilag a duciboltok sátor méretű leplei és a max. 42-es konfekcióméretek között nem volt semmi (azóta persze ez lehet, hogy javult).
Angliában láttam 20-as méretű bikinit is; itt senkit nem érdekel, hogy miben jársz:)

LittleG (uk) 2015.11.11. 14:32:46

@charlieharper: a férjem munkatársa épített és ő mondta hogy ha valakinek esze van, Angliában nem épít, borzasztó macerás (de részleteket nem tudok)

©________ 2015.11.11. 14:47:26

@catnip cupcake: nem javult. nagy a melled? megszoptad.
en ferfiinget vettem a vizsgakra.

McZozo 2015.11.11. 15:01:37

@skaven: Azert a lo tuloldalara se kell atesni, en eltem londonban havinetto 2600-2800 ig loveval full metrojeggyel egy studioban parommal es fiammal, ugy, hogy csak en dolgoztam es azert rendesen meg tudtunk elni, es kajan se sporoltunk, moziba is jartunk es neha nagyobb dolgokat is vettunk.

Szoval ez a hatvanezer keves azert egy eros csusztatas. igen nem vagy vele egy dusgazdag ember de azert ehen se halsz sot. Londonban az ingatlan aranytalanul horror ez teny de ettol meg ott is lehet valogatni. Persze lehet Canarz wharfon nezni lux apartment havi 2-3000 fontert ez esetben tenyleg nem eleg a havi 3500 de lehet azert kijjebb menni stratford leyton docklands ... ahol azert talalni job arban is dolgokat. En is jobban erzem magma miota nem londonban elek tobbmindenre van penzemkevesebb penzekbol is de hogy hol akar elni mindenki eldontheti izlese szerint es ugy prioretizalja a kolteseit.

McZozo 2015.11.11. 15:22:14

@catnip cupcake: Azert ferfinak se konnyu ha nem egy Justin B vagy di caprio meret. Otthon ha nem is mindenutt de azert jo par boltban lehetett 2-3 xl es meretu cuccokat kapni, sot utolso par evben mig otthon voltam a C&A ba elkezdtek divatos extra meretu ruhakat arulni nem olcso de meg megfizetheto aron.

Miota ide kijottem szinte alig tudtam magamra ruhat vagy barmit venni mert itt a ferfi konfekcio befejezodik a gothos giliszta meretenel. Aztan talatam hogy van egy bolt amint High and Mighty nek hivnak, na bementem de ott meg akkorak voltak a ruhak hogy haromszor bele ferhettem barmelyikbe arrol nem beszelve hogy az arazas csak rockefellereknek volt elfogadhato. Az altalad emlitett ing boltokban is 18-19 es meretnel befejezodott a konfekcio ferfi meretben afelett cask Jermin streeten a kozponti boltjaikban lehet vasarolni 20-22 es meretig viszont mikor azokat felprobalom a kar resz a bokamig er illetve a nyakam haromszor fer bele, szoval az osszes nagymeretu inget cask ilyen quazimodokra gyartjak itt. Szoval en nem vagyok elajulva a felfi konfekciotol angliaban sajna

Bal 2015.11.11. 15:27:29

@London2009: bocs, elfelejtettem, hogy neked ez az általánosítás dolog nehezen megy. ;) Amúgy én is írtam, hogy van másmilyen is, úgy egy milka felett kezdődnek.

Bal 2015.11.11. 15:39:01

@charlieharper: őrült vagy? ;) Én még Mo-on is csak generálkivitelezővel mertem dolgoztatni, és így is szó szerint beleőszültem. Pedig ott az engedélyeztetésre nagy ívben tojik mindenki, mert nem büntet a hivatal. Itt meg, ahol a saját ügyvéded se veszi fel a telefont napokig? Belegondolni se merek.

London2009 2015.11.11. 15:55:29

@Bal: de ez nem altalanositas a te reszedrol? : ) Sajat tapasztalatbol megerosithetem, hogy lehet tisztesseges hazat boven 1 millio alatt venni.

London2009 2015.11.11. 15:58:36

@McZozo: Persze, hogy meg lehet belole elni, de nem mindenki szeretne egy studioban lakni egy gyerekkel meg feleseggel. Tehat ezt irta fent mindenki, hogy egy tisztesseges hazban, koltekezessel stb stb az nem olyan sok, mint amilyennek sokan hiszik.

2015.11.11. 16:15:42

@Bal: nekunk a hazunk jo volt, de marha sokat dolgoztattam rajta. Egyszerubb lett volna nullarol epittetni.
Ukban beleoszulsz, de leginkabb a bank/Council teszi horrorra. A sok csinyovnik (mignon, kinek hogy) aki a Planning Officeban dolgozik, ok szenvednek a portas-effektustol es teszik lehetetlenne. Pedig a government nagyon nyomna a self-buildet.
Az sem segit, hogy epitesi telekre osszesen egy bank ad hitelt.
Epitoket mar ismerek, azzal nem lenne gond. Bar fogalmam sincs, hogy vissza koltozunk -e a UKba

2015.11.11. 16:16:37

@McZozo: a hangsuly a jo eletszinvonalon volt.
Valaki Rakosborzaszton is szeret lakni. Egeszsegere.

2015.11.11. 17:05:55

Senki sem altalanosithat semmirol, mert a valasztott orszagunkat ugy szokas megvedeni, mintha az anyankat szidnad, legyen az Magyarorszag, vagy kulfold. :D Mindenki, aki el valahol, kotelessegenek erzi "tapasztalatai alapjan" "arnyalni a kepet" a gonosz sztereotipiakkal ellentetben. Mindenki vegye vegre tudomasul, hogy Magyarorszagon is meg lehet elni, Amerikaban nem csak koverek vannak, Skandinaviaban nem mindenki depresszios, az oroszok nem mind alkoholistak es Angliaban is epulnek rendes hazak is, es aki ezekkel viccelni mereszel, az vonja vissza es kerjen bocsanatot! :D

McZozo 2015.11.11. 17:25:11

@charlieharper: egyetertek cask mig ti sarkitjatok es azt mondjatok hogy vagy van rozsadomb vagy a nyomornegyed es ezzel be van fejezve, addig en arnyalni probalom kicsit hogy azert a ket veglet kozott is van sokminden. En pl Leytonba laktam egy evet es semmikepp nem neveznem rakosborzasztonak. A haz jo volt a kornyek biztonsagos a metro gyalog 3 perc volt (Central line) amivel atszallas nelkul 20 perc volt a belvaros belvarosa, Westfield gyalog 15 perc metroval egy megallo busszal 5 perc.

2015.11.11. 18:22:36

@Zka: Mi nálad a jó minőségű, egészséges kaja? Szeretem az egészséges szót amúgy, gondolom, tudod, hogy miért. Már mindenről bebizonyították, hogy rákot okoz, aztán utána az is kiderül róla, hogy anti-oxidáns, és segít megkötni a szabad gyököket. :)

Én alapvetően odafigyelek a kajálásra a gyúrás miatt, de olyan nem létezik, hogy "egészséges". Legalábbis szerintem. Csak egy példa. Tudjuk, hogy a csirkemellfilé milyen sovány, és egészséges, blablabla. Arról azonban sosem esik szó, hogy a gyári csirke mennyi antibiotikumot meg milyen tápot kap, hogy hízzon, mint a disznó. Hozhatnék még pár száz példát. Persze értem én, hogy a parizer+fehér kenyér kombó még rosszabb. :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.11. 19:18:04

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: igen, pont az ilyenekre gondolok, mint a fehér kenyér. Olcsó, de rendkívül egészségtelen. Változatos, sok rostot, vitamint, alacsony GI értékű szénhidrátokat tartalmazó étrendet nem lehet kihozni olcsón sehol sem.

2015.11.11. 20:09:51

@Zka: Ez igaz. A teljes kiőrlésű kenyér, tészta, v. éppen a barna rizs sokkal, de sokkal többe kerül, mint az egészségtelenebb változatai.

2015.11.11. 20:51:06

@McZozo: ha a rozsadombon laktal, akkor leytonnal lejjebb adod

Bal 2015.11.11. 21:35:30

@London2009: és két fontból is lehet nyolcvanmilliót csinálni. Caak el kell találni pár számot.

Bal 2015.11.11. 23:44:54

@mojyo: nana, ez így nem igaz. Van, aki nem érzi kötelességének, hogy elutasítsa az általánosítgatást.

;)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása