oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 29. 06:43,  Itthon a helyem 192 komment

2015. október 29. 06:43 Határátkelő

Itthon a helyem

Ma ismét egy olyan poszt következik, melyben egy réges-régi történet szerzője írja meg kérésemre, hol tart sok év után. És a sok év most tényleg sok, nem csak azért, mert Kinga több mint négy éve írt a blogra, hanem azért is, mert az akkor az útját kereső 16 éves lány ma már a levele szerint tudja, mit akar.

Hadd kezdjem azzal, hogy idézek Kinga akkori írásából, hogy kicsit felfrissítsem az emlékezeteket, vagy hogy aki nem emlékszik, az megismerkedhessen az akkori helyzetével.

no_hattal_foto_pexels_com.jpg(Fotó: pexels.com)

Négy éve…

„Kedvenc unokanővérünk több mint 15 éve Londonban él, van egy férje, három gyönyörű gyermeke, és annak ellenére, hogy csak Ő dolgozik (a férjét leszázalékolták) nagyon jól megélnek, bár az is igaz, hogy egy öttagú családnak nem túl kényelmes egy polgári kis lakás. De elköltözni nem szeretnének, mert központi helyen laknak és ezt a fajta kényelmet nem adják fel. (...)

Mindennap mentünk valahova, rengeteg dolgot láttunk, mégis úgy érzem, hogy ez semmi ahhoz képest, ami valójában ott van. Ennek ellenére, ha felmerül, hogy menjek ki külföldre, nem Londont választanám.

Azért nem mondok Angliát, mert vidéken elképzelhető, hogy tetszene, de a nagyvárosokat én nem szívlelem. Bár nagyon csábító, hogy mielőtt felszálltam a gépre, unokanővérem azzal köszönt el, hogy ha úgy döntenék, hogy kimegyek tanulni, vagy dolgozni, esetleg élni, a kezdetekben szívesen segítenek - csak menjek.

Két és fél éve konfirmáltam, és akkoriban jöttek az első kérdések, hogy mi is leszek, ha felnőttnek mondhatom magam. Én már akkor tudtam, hogy az egyik legnehezebb, mégis legszebb pályát választom: lelkésznek fogok tanulni. Így kerültem Kecskemétre.

Ahhoz, hogy elvégezzem a teológiát és felkenjenek lelkésznek, itthon kell maradnom. De én ezt akarom- e? (...)

Jó, tegyük fel, kimegyek, szerzek tapasztalatot. Mire az érettségi bizonyítványt megkapom 3,5 év+2 év külföldön+6 év teológia. Tehát, ha szeretném megvalósítani az álmaimat úgy, hogy közben ne menjek tönkre és lehetőleg egyedül vigyem véghez, 11,5 év elmegy az életemből.

27 éves koromra én már egy boldog családanya szeretnék lenni, aki kimarad a politikából és azt teheti, amihez a legjobban ért, és amit szeret: másokon segíteni. De ha úgy szeretném csinálni, ahogy, akkor örülök, ha addigra elvégzem a tanulmányaimat - feltéve, hogy felvesznek.

Az a legelkeserítőbb számomra, hogy nagyon sok velem egyidős gondolkodik így és arra a következtetésre jutottunk, hogy menni, menekülni és vissza se jönni.”

(A teljes posztot itt olvashatjátok el.)

… és ma

 „Azt mondod, felnőttem. Mit jelent felnőni? Mondhatom, hogy felnőtt lettem, mert meghalt az anyám? Vagy mert leérettségiztem és elkezdtem az egyetemet? Vagy mert idén férjhez mentem és elköltöztem otthonról? Vagy mert egy héten belül töltöm a húszat?

Szeretném azt hinni, hogy felnőttem, igen. Közben meg újra rájövök, hogy ugyanazokat a gyermeki hibákat követem el újra és újra, mint 10 évvel ezelőtt.

Négy éve én azt írtam, hogy szeretnék kimenni külföldre, nyelvtanulás és egyebek miatt.

Ma azt mondom, hogy itthon a helyem.

És nem csak azért, mert kiváló nyelvoktatásban részesültem (na persze nem az iskolában, hanem magántanárnál) és azóta megvan az egyik a nyelvvizsgám, illetve készülődöm a másodikra, hanem azért is, mert Magyarországon kívül elvesznék. Meg persze azóta kiderült jó néhány dologról, hogy mekkora hülyeséget gondoltam róluk.

Aki számít, itt van

Amikor elkezdtem a gimit, mindenki teletömte a fejemet azzal, hogy kint kell szerencsét próbálni. Apától vég nélkül ezt hallottam, mert neki nagy álma volt mindig is, hogy külföldön éljen, hátha megtalálja élete célját, s azt gondolta, nekem is így kell hozzáállnom a dolgokhoz.

Az unokatestvérem, aki kint él Londonban, szintén hitegetett, hogy akár lakhatok is náluk, ha úgy döntenék, szeretnék kint tanulni, mert megérné, stb.

Akkor elhittem ezeket a dolgokat, mert azt gondoltam, külföldön igazán „nagylánynak” érezhetném magam. Ma már nem mennék sehova, mert mindenki, aki számít, itt van. És ahol a család (akár a régi, akár az új), ott az otthon, s azt gondolom, ettől a felismeréstől lettem „nagylány”.

Én voltam a különc

Hívő ember vagyok, teológiára járok. Minden egyes pillanatát élvezem, mert az ország legnagyobb koponyái tanítanak, és vezetnek a lelkészséghez vezető nagyon- nagyon göröngyös úton.

Általános iskolában és gimnáziumban mindig én voltam a különc. Mivel Budapestről költöztünk vidékre, voltam pesti. Mivel két férfi nevelt fel, voltam fiús. Aztán amikor elkezdett kinyílni a szemem, és ismerkedtem a zenével, voltam rocker.

Amikor megtértem, én voltam a fura lány, aki teológiára készül. Voltam koravén, stréber, igénytelen, elviselhetetlen, túlbuzgó, szóval érthető, miért nem éreztem magam jól a környezetemben.

Egészen addig, míg meg nem kérte a kezemet a férjem, én mindent elhittem, amit mondtak nekem az emberek. És amikor eljöttem az egyetemre, egyszerűen azt éreztem, hogy itthon vagyok.

Ezt a feladatot kaptam

Persze rengeteg dolog áll még előttem, ezt nem tagadom. Igen, néha szóba kerül a külföld, főleg, hogy férjem egészen augusztus végéig nemzetközi fuvarozó volt (illetve lehet, hogy visszamegy). Beszélünk néha arról, hogy esetleg egy- két évre kimennénk valahova „világot látni”.

De itt a helyünk, itt kell elvégeznünk, ami ránk lett bízva.

Nem panaszkodom, nem elégedetlenkedem. Nem okoskodom, hogy kinek mit és hogyan kéne csinálnia. Csak egy baj van: itthon a legtöbb embernél ezek elől hiányzik a „nem”, így az, hogy én hogyan állok a dolgokhoz, szinte semmit sem jelent, mert mások lenézik, amit teszek. De ezzel nekem nincs problémám, mert ezt a feladatot kaptam, hát ezt csinálom.

Jó lenne még megérni azt, hogy egyszer valamiben az egész ország egyetért.

Amikor előítéletek nélkül tudna mindenki hozzászólni valamihez.

De úgy vélem, ez nem csak itthon probléma, tehát mi értelme lenne máshol szembesülni vele?

Mindez nem lemondás, inkább felismerés. S ha esetleg megbotlanék, tudom, hogy a közelemben vannak azok az emberek, akik megtartanak, és biztatnak, hogy menjek tovább és tegyem, amit kell.

Mert ők itt vannak.

És én is.

És itt is maradunk.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Csináljunk egy sorozatot a határátkelők egy napjáról – akinek van kedve, az végigfotózhatná (vagy videózhatná) egy napját, és ha elküldi nekem pár soros leírással (a szokásos hataratkeloKUKAChotmail.com címre), érdekes képet kapnánk a mindennapokról. Remélem, lesz kedvetek hozzá!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr748030436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.29. 19:57:41

@Bal: akinek lehetosege van Kanadaban megadni a gyerekenek(elfogadtak oket) hogy ott no fel, ottani oktatasssal, ottani korulmenyekkel ( a holgy mar mernok firmanak dolgozott es a ferfi is jo allasban volt epitesi vallalatnal) ugy erzem felelotlenseg csak azert mert hirtelen valami eltort a fejukben es ugy ereztek nekik vallast kell tanitani Mo-on ... na legyen az ovek ( enyem meg a cadillac amit ingyen nekem adtak)
en igy gondolom aki masképp legyen neki ugy ..

en rendszeresen jarok a katolikus es reformatus templomba is a kozosseg miatt , mindkét pap Mo-rol erkezett fiatalok , jol beszelnek angolul de magyarul (is) misezne,k ..

Herr Géza 2015.10.29. 20:19:30

@Ödenburger [Hu/At]:
"Csak hat regen meg a minel tobb uj dolog felfedezese es megismerese volt a szempont, ma mar a nyugalom es a bekesseg... :)"
Látom, tulajdonképpen akár egyet is értünk. Csak annyi az apró különbség, hogy én pont a békesség és a nyugalom miatt maradok itt Svábországban... :)))

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.29. 20:21:15

Szóval ha valaki azt meri írni, hogy szeret Magyarországon élni, itt is vannak jó dolgok, és itthon is lehet élvezni az életet, akkor az "mind bullshit". Na, most már mindent értek.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.29. 20:21:20

@Ödenburger [Hu/At]: Érzed ezt az erőlködést? Nem megy le a torkukon. :)

Herr Géza 2015.10.29. 20:25:42

@Bal: Speciel pont külföldön is jól "muzsikáló" magyar lelkészre gyanúm szerint hamar tudnánk pár példát. Lásd pl. Montroyal kolléga példáit, de én is tudok egyről a közelben....

Simon Hasonmasa (TW) 2015.10.29. 20:43:38

@Ödenburger [Hu/At]:

Konnyu neked. Nekem ehhez el kellett menni ;)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.29. 21:02:15

szerintem húszévesen pont az a dolga az embernek, hogy ilyen idealista, reménykedő, tervekkel teli legyen. akárhol és akárhogyan is.

©________ 2015.10.29. 21:12:44

@A nagy kékség: szeretnel egy szimpatizanst, mi?

Csakhogy Odi ausztriaban dolgozik, aludni jar haza a hatar innenso oldalara.
Mert mindenbolt csak a habos olda!t szereti.

Nem mondom, hogy nincs igaza, csak nem kene hangoztatni a kurvajo itthont, ha nem itthon keresi meg a betevot.

Fajankó 2015.10.29. 21:30:24

@Ödenburger [Hu/At]: Figyu, inkább legyek Fürstenfeldbruckban semmibe vett külföldi (sic) , mint Olaszliszkán büszke őshonos.
Ja hogy te Sopronról beszélsz, miközben Bécsben dolgozol? Az is más. Persze tudom, mindenki utánad csinálhatja.

qkuc 2015.10.29. 21:32:11

@Csodabogár: Oh, azért a református egyház sem ma született bárányokból áll, legalábbis a kecskeméti kollektíva igen dörzsölt egyházi személyekkel rendelkezik, :D.

Fajankó 2015.10.29. 21:40:28

@A nagy kékség:
" Érzed ezt az erőlködést? Nem megy le a torkukon. :) "
...mondá a megnevelő ember...

2015.10.29. 21:40:47

@Csupacsí:

Nem fogok neked középiskolai fogalmazást írni, ne erőlködj, annyi időn nincs. Szerintem elég egyértelmű, hogy ezek a fogalmak mit jelentenek, ha neked nem, akkor az a te dolgod. A bullshit jelentésének meg nézz utána...

2015.10.29. 21:42:09

@tanato:

Ahh, értem. A női lelkész + világi foglalkozású férj páros tapasztalataim szerint nem egy könnyű téma... De sok sikert nekik!

2015.10.29. 21:51:54

@Csupacsí:

Nekem szimpatikus egyébként a megnevelő emberünk :)

Annak viszont, hogy hol keresem a betevőt, semmi köze ahhoz, hogy szeretem-e azt, ahol élek. Mellesleg, mint az már párszor írtam, nekem Pesten is sikerült jól élnem, onnan nem anyagiak miatt jöttem el, hanem mert túl nagy volt a város. És rajtam kívül még elég sokan élnek jól Magyarországon olyanok is, akik itt keresik a betevőt. És ők is szeretnek itt élni, akárcsak én.

Tényleg kezd elég szánalmas lenni ez a bezzeg Sopronból, meg bezzeg ingázva könnyű. Egyrészt lehet utánam csinálni, mindenkinek adott a lehetőség. Másrészt pedig pont én vagyok az, aki mehetne, mert minden adott, mégis esze ágába sincs, sőt, örül, hogy délután már itthon lehet, és magyar szót hallhat és magyar feliratokat olvashat.

Bal 2015.10.29. 21:53:23

@montroyal ( CAN qc): értem, tehát aki Kanadából Mo-ra költözik, az szükségszerűen kockára teszi gyerekei jövőjét.

Lehet, hogy meglepőt mondok, de Mo-on is vannak jó iskolák és jó állások. A gyerekekük meg valamit már biztosan nyert: boldogabb szülőket, akik azt csinálják, amit szeretnek.

skye8 2015.10.29. 22:00:03

@Ödenburger [Hu/At]: sztem ne torodj a szurkalodassal, irigyek mindehol lesznek, a HA-n is :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.29. 22:11:54

@Csupacsí: Szimpatizánst? Ugyan minek? Szeretnek engem épp elegen.

Egyébként pedig ha valaki itthon keresi meg a betevőt, és úgy mondja, hogy "kurva jó itthon", nektek az is baj. Sőt, az az igazi eretnekség, mert akkor azok, akik már leléptek, nem tudják igazolni az elméleteiket az élhetetlen országról, ahol egyesek szerint már csak éhen dögleni lehet.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.30. 00:57:09

@Bal: nem akarlak meggyozni de Te sem tudsz ...en semmikepp nem koltoznek Mo-ra a gyerekemnek meg el sem tudnam kepzelni hogy ott eljen Canada helyett... en csak egy peldat hoztam fel az esetukben biztos boldogok azzal a heti valahany ora hittan tanitassal... a gyereknek viszont ha mast nem egy vallasos agymosasos nevelest tudnak nyujtani ... megint nem altalanositas csak az en velemenyem .. es mivel 27 eve nem élek Mo-on tenyleg nem ismerem az ottani viszonyokat iskolakat allasokat stb ..

Bal 2015.10.30. 02:01:02

@montroyal ( CAN qc): én nem meggyőzni akarlak. Csak nem szeretem, amikor kategorikusan kijelenti valaki, hogy Magyaroszágra sohasemsemmiképp, mert ott embert esznek és a lakások rohadnak, bezzeg Kanadában. Szerintem ez pökhendi lenézés. Ráadásul nem is igaz.

Angliában lakom lassan tíz éve, jártam 20+ országban, Kanadában is. Nekem leginkább egy dögunalmas Midwest városka ugrik be róla, ami helyén száz éve erdő volt, és biztos nagyon élhető, csak az ember felvágja az ereit egy idő után, a mínuszokról ne is beszéljünk.

De nem mondom azt, hogy sosem költöznék oda. Az ugyanis hogy ki hogy jön ki egy helyen, boldogabb-e, jobb-e ott, kizárólag az egyéni helyzettől függ. Általánosságban is, egy jól fizető állással Budapesten az életed minősége nem fog lényegesen különbözni bármiben attól, amit mondjuk Montrealban kaphatsz. Sőt. És a pénzen, munkahelyen, iskolán kívül annyi, de annyi minden fontos még az emberek életében, hogy napestig sorolhatnánk.

Szóval ne ítélkezz túl gyorsan az ismerőseid felett, mert lehet, hogy jól döntöttek. Nincs olyan, hogy egy ország mindenkinek sokkal jobb, mint a másik, és aki nem az elvárt irányba migrál, az felelőtlen.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.30. 02:49:23

@Bal: egy jól fizető állással Budapesten az életed minősége nem fog lényegesen különbözni bármiben attól, amit mondjuk Montrealban kaphatsz. Sőt.
na en categorikusan kijelentem nem elnek pl Budapesten .. eletem minosege? nem gyozkodni akarlak nem is sorolom de itt ejjel 2-3kor is barki setalhat a varos barmely pontjan ,a kocsi nyitott ajtoval is ott marad, a kerites nelkuli udvarrol nem tunik el a funyiro , szorakozohelyen senki sem kot beled ,kozlekedesnel nincs huhaanyad stb sorolhatnam .. nem a penz a minden ... csak ha megszoktad a kozbiztonsagot az udvarias embereket ( legalabb is nem duvak bunkok vagy buvalb@..ottak ) na nekem mind1.. orokolt pesti hazzal es itt mindenemet eladva még jo fizeto allas sem kellett volna , munka nelkul is kenyelmesen elhettem volna ... de inkabb eladtam azt a hazat ami tortenetesen olyan utcaban volt(kozpontba) ahova mar minden hazba betortek lopkodtak es a kapukban egymast valtottak a lehuzos atba..os probalkozos okoskak... szoval nem itelkezek masok felett akkor a magam peldajabol indulok ki ..

Nincs olyan, hogy egy ország mindenkinek sokkal jobb, mint a másik,

nincs? akkor honnan veszik ezeket a felmereseket, listakat melyik orszagok vannak az elen mindenfele szempontbol ,es melyikek romlanak vagy a sor vegen kullognak az eletminosegben .. ...

2015.10.30. 06:29:14

@Bal: "Sőt. És a pénzen, munkahelyen, iskolán kívül annyi, de annyi minden fontos még az emberek életében, hogy napestig sorolhatnánk."

Amikor ezek kerülnek előtérbe Mo.-t illetően, akkor pedig jön a szokásos duma, hogy máshol sem jobb, meg ugye annyira nem is rossz a helyzet pl. Nigériához képest. :D

Az való igaz, hogy Mo.-n is lehet jó pénzeket keresni, ha van olyan végzettséged és/vagy spéci jogosítványod ( a CDE azért a többségnek nincsen meg). A problémák ott kezdődnek, amikor egy olyan szakmával/végzettséggel rendelkezel, amivel habár el tudsz helyezkedni, de nem tudsz annyi pénzt keresni vele, hogy ne nullára gyere ki hó végére. Túl sokat kell adózni a "keveset" keresőknek (is).

Mo. nemcsak Budapestből áll. Vidéken pedig sokkal rosszabb a helyzet, mint a fővárosban.

Golf2 2015.10.30. 07:55:47

@Ödenburger [Hu/At]: Nem személyeskedésnek szántam.Az "abszolut" szerintem abszolut túlzás.És napról napra romlik ez a szomorú.

soad1221 2015.10.30. 08:35:44

@Golf2: Te, Ödi elég egyértelműen fogalmazott, hogy ha az anyagi háttér megvan, akkor abszolút élhető.
Ezen túl persze értem, hogy milyen "kemény diktatúra" is van itthon, de egy percig nem túlzás, hogy abszolút élhető... ha...
és nyilván itt van egy sor különbség, hogy mennyit ér a minimálbér, mennyi az átlag fizetés, mi az az összeg amivel már megvan az a bizonyos anyagi háttér - ezeken kár sokat vitázni, mert egyrészt mindannyian tudjuk, hogy itthon azért alacsonyabb a bérszint, stb,, másrészt eléggé egyéni ennek a megítélése, de megint csak oda jutunk el, hogy HA megvan az anyagi biztonság...
És nyilván van olyan ember, akinek más hely jobban bejön, szíve joga, nincs ezzel gond. Van aki egy spanyol tengerparton, van aki egy norvég faházban érzi magát jobban. Az kizárt, hogy Mo-n is érezheti magát vki jól?

Mr Long 2015.10.30. 08:44:22

@soad1221: igen, ez tudomanyos tény :DDD

Mr Long 2015.10.30. 08:49:55

@Ödenburger [Hu/At]: "A nagy liberalis kollegam is pont ma meselte" Na ne b@ssz, hogy ott kibeszélik az embereket a hátuk mögött! Eddig úgy volt, hogy ez ilyen Magyar szokas csak! :)

©________ 2015.10.30. 08:50:52

@Ödenburger [Hu/At]: te, te tényleg nem érted.
kurvajól csinálod. mindenhonnan a legjobbat kivéve. nincs ezzel baj.

csak ne akarj mindenkit meggyőzni, hogy milyen fasza most itthon minden, amikor az életed felét nem itthon töltöd naponta.
lehet, hogy neked 10 éve* pesten is fasza volt.
nekem is.
de.
10 éve volt. pesten.

egyszerűen képmutatás, amit csinálsz, az a baj.
tökre örülök, ha valakinek jól megy.
csak ne akarjon meggyőzni arról, hogy onnantól mindenkinek megvan a lehetősége erre, ebben a 9,849 millió emberből**

*lehet, hogy neked csak pl. 6, de nem ez a lényeg
**ja, tudom, menjen mindenki buszsofőrnek

©________ 2015.10.30. 08:55:59

@Ödenburger [Hu/At]: ne, nem nyilvánvaló.
a pénz nem, ezt már kifejtetted.
a többi érdekel. nem izmoztatni akarlak, gőzöm sincs, mire gondolsz.
mitől élhetőbb Magyarország, mint Ausztria, Németország, Londonország stb.
A nyelvet is skippelhetjuk, mivel tudsz angolul.

olcsó albérlet? ja nem, a pénz nem érdekes, mondtad
szociális háló? ja ez is pénz.
tömegközlekedés? európában ez nem kérdés.
szabad mozgás? euban vagyunk, nem kérdés.
populista politika? ja, mindenhol ez van
jogbiztonság? visszamenőleges jogalkotás? ebben tényleg különbözünk, de hogy élhetőbb lenne...
fehér gazdaság? ó, ugyan

á, megvan! biztos a ciklámen a Löverekben.

Golf2 2015.10.30. 09:09:27

@soad1221: Te biztos sokan jòl érzik magukat itthon.

soad1221 2015.10.30. 09:23:17

@Csupacsí: nem azt írta, hogy élhetőbb, mint Ausztria, hanem hogy abszolút élhető hely. Ha...
És a kérdés, hogy mit takar a HA, azt már tudjuk, feltételezve, hogy az megvan, az általad felsorolt dolgok részben persze igazak, de egyrészt az átlag embert a legtöbb nem sokban érinti, ami miatt rosszul érezné magát. mondjuk tömegközlekedés. Attól függ hol élsz? BP-en mondjuk jó. vidéken szar, ezt tudjuk. De, ha semmi szükséged a tömegközlekedésre, mert 1. van autód, és az anyagi háttér miatt simán fenntartod, vagy céges, vagy bármi.. 2. nincs még autóra sem szükséged, mert max biciklivel mész és 10 perc alatt ott vagy a munkahelyeden, meg bárhol máshol ahol dolgod lehet, akkor ez a kérdés, hogy adott vidéken milyen a tömegközlekedés semmilyen szinten nem befolyásolja a napjaid.

Ennek az embernek az a tény, hogy ausztriában milyen fasza a tömegközlekedés, pont annyira releváns infó, hogy Bp-en milyen, meg Mátészalka-Debrecen között milyen.
Szociális háló? Ha van megfelelő kereset, pont leszarhatod az állami kórházat, nyugdíjat, stb, mert megfizethetsz magánorvost, meg tudsz takarékoskodni a nyugdíjra, pont leszarhatja, hogy az állam éppen milyen pénzt "csoportosít át"

Ödi erről írt, és ebben teljesen igaza van. És minden tévhittel ellentétben ez nem 30 ember az országban. A gond (és Ödi erről is írt!), hogy ugyancsak számos ember van, aki meg 80 000 ft-ból él, na az valóban lófaszra sem elég. Ők azok, akik a pénz miatt kénytelenek kimenni, ami teljesen érthető és racionális döntés, és egyetlen szóval nem írta, hogy miért nem lesz buszsofőr vagy IT-s... azt írta, hogy az anyagi feltétel teljesül, és nem hajtja kalandvágy sem, annak tökéletesen élhető hely Mo, És azt nem fűzte hozzá, hogy hol jobb, hol rosszabb, minél jobb, minél nem, stb...

És igen, ha vkinek emlékek vagy bármi más kötődik a kurva ciklámenhez a Lövérekben - amit mi meg pont leszarunk - akkor annak az a hely lesz a legélhetőbb, akár mennyire is jó No, Anglia, Lengyelország, és akár meddig lesz miniszterelnök Mo-n orbán.

szerintem kár ezt ennyire túl dramatizálni vagy idealizálni, akár külföldről, akár itthonról van szó..

soad1221 2015.10.30. 09:27:48

@Golf2: a vicc, hogy mi valószínű külföldre fogunk menni nagyjából 2 év múlva, mert vannak racionális érvek amik emellett szólnak. ezek teljesen egyéni okok, így látjuk jónak... ha vki el kezd érvelni amellett, hogy de maradjunk, mert kint sokkal rosszabb, vagy akármi, akkor hülyének nézem. De attól még nem fogom hülyének nézni azt, aki azt mondja, hogy neki tök jó itthon, teljesen jól élhető hely Mo.
Mert egyrészt, hogy neki mi jó, azt ő tudja, másrészt valóban élhető hely mo.

©________ 2015.10.30. 09:30:11

@soad1221: te is a pénzről beszélsz.
és én pont ezt kérdezem. ő azt mondta, a pénzt nem számítva is élhető hely.
mondom, oké, tegyük félre a pénzt, nézzük, mitől élhető.
mert eddig az volt, ha pénzed van, akkor oké. vagy ha külföldi vagy és a felszínt kapargatod, akkor oké.

akkor hadd lássam, mitől oké és mitől élhető, ha ezeket leszámítjuk.

elmondom harmadszor is: tényleg érdekel, és nem azért, hogy belekössek, hanem hogy lássak mást is.
nagyon sok emberrel találkozom, mindig másokkal, idegenekkel, az ország különböző végeiből, és nem látom, hogy annyira ugrálnának. (még ha leszámítom azt, hogy alapvetően egy panaszkodós, negatív, neurotikus nép vagyunk - nekem mondjuk épp ez a másik hajtóerő, amiért jó lenne elmennem, mert ez borzasztó. nem lehet egy intellektuális beszélgetést folytatni, mert mindenki rinyál)

©________ 2015.10.30. 09:30:59

@soad1221: ja, hát mi se haltunk még bele......

soad1221 2015.10.30. 09:40:51

@Csupacsí: akkor ezt majd Ödi megmondja, mert én végig úgy értettem a szavait, hogy a megfelelő anyagi háttérrel abszolút élhető. Szegény és nélkülöző emberként nyilván nem az. De ez nem általánosan véve az ország hibája. És nem, ezzel nem is mondom, hogy az ő hibája és azt sem, hogy minden oké lenne az országban....

a rinyálásban igazad van, nem tudom mi az oka, az emberek itt egész nap csak rinyálnak. pl. nálunk is ez az egyik érv :)
De én ebbe a rinyálásba beleveszem, ezt a folytonos diktatúra és élhetetlen ország szöveget is, ez is tök zavaró... a folytonos orbán/gyurcsány/zsidó/cigány/fasiszta/gyíkember szövegeléssel együtt. :)

soad1221 2015.10.30. 09:41:20

@Csupacsí: már mibe, ezt most mire mondod? lemaradtam :)

soad1221 2015.10.30. 09:43:49

@Csupacsí: na, mondjuk ceglédizoltán nekem olyan érv, mint anno a külföldi csajozós palotáspetrázóké... szóval egy saját magát is "baloldali" politikai elemzőnek, és politikai tevékenységet folytató blogbejegyzése nem épp a releváns infó nekem. Mintha girószász mondaná ezt csak pepitában... :)

©________ 2015.10.30. 09:54:43

@soad1221: (azt mondtad, valóban élhető:D)

©________ 2015.10.30. 09:55:41

@soad1221: nem a ceglédi a lényeg*, hanem amit mond.

*én is kiütést kapok tőle, főleg ha élőben hallom:D

Golf2 2015.10.30. 10:03:47

@soad1221: És mit tegyen az aki nem a pénz hanem a romlò légkör miatt nem érzi élhetőnek? Ilyenek is vannak biztos,köztük én is.

soad1221 2015.10.30. 11:12:22

@Golf2: változtasson. a romló légkör is egy szubjektív és egyben itthon sem minden helyre érvényes dolog, de értem én, ha vki bizonyos dolgokat így él meg.
Tudom, megmondani egyszerű, de vagy zárd ki az életedből azokat a dolgokat amik így megkeserítik, vagy tényleg menj külföldre. Vagy keress 3-ik, 4-ik, akárhányadik megoldást.
De a rinyálás (ami az egyik legszarabb ebben az országban, és semmi köze sem gyurcsányhoz, sem orbánhoz) nem segít. És nem biztos, hogy ezek amik a Te életedet ilyen keserűvé teszik, azok másra is így hatnak. Rám pl. sehogy. És valószínű amik rám hatnak, rád meg sehogy...

soad1221 2015.10.30. 11:13:33

@Csupacsí: oké, nem ő a lényeg, de az ahogyan, az azért mégiscsak számít... és egyébként bár valóban szar dolgok ezek, de az én életemre jó részük semmilyen hatással nincsenek rám.

soad1221 2015.10.30. 11:23:13

@Csupacsí: igen, ez elég durva.
A merényi zárt osztálya hosszú évek óta az egyik legmegdöbbentőbb dolog ami van. Nehezen tudom ezt orbánhoz kötni, még ha a cikkben említett (kissé azért demagóg, de mégis...) fradi stadion segít ebben...
Szóval igen, ez durva. De nem új dolog, az hogy most vki meghalt éppen megint előhozza a témát.
Hogy miért nem történik semmi ott az elmúlt kb 15 évben: érint vagy 100-200 embert. akiknek a szavazata háááát.... hogy is mondjam, nem sokat ér, na....
Ha pedig így van, akkor viszonylag kevés szándék fog mutatkozni bármilyen oldali kormányról beszélünk is... és mint látjuk tényleg így van...

soad1221 2015.10.30. 11:25:22

@Csupacsí: ja, a lényeg, amit mondani akartam: ez közel sem az országra érvényes állapotot mutatja, főleg nem az olyan emberek élhetőségét, akiknek viszonylag jó anyagi hátterük van. És ugye az élhetőséget ennek a feltételnek teljesüléséhez kötöttem :)

©________ 2015.10.30. 11:26:15

@soad1221: ez most csak egy minta. hozhattam volna másikat is, könnyedén, ugyanezt mutatta volna, más köntösben:(

soad1221 2015.10.30. 11:38:47

@Csupacsí: igen. egy. és én is tudok még hozni 1000 másikat is.
meg ennek az ellenkezőjére is lehet példát hozni, meg tudsz ilyen példát hozni Angliából, Németországból, Ausztriából, Spanyolországból, meg nagyjából mindenhonnan.

Én pl sokáig nem tudtam, hogy Norvégiában a várólisták még a magyarnál is durvábbak (mondjuk most is csak elmondásból tudom, hogy hónapokról van szó, nem tapasztaltam). Tény, ha eljutottál az időpontig, akkor ilyen körülmények nem lesznek. Kérdés, hogy a szervezeted megvárja-e azt az időpontot, vagy hamarabb meghalsz? Akkor Norvégia nem élhető?
Azért ezt nem hinném... :) ez is csak egy példa...

©________ 2015.10.30. 11:44:20

@soad1221: te igen. én nem feltétlenül.
igen, van az összeg, ami fölött már nem érdekelnek a mindennapok, ha valami történik, beülsz a New Yorkba egy melange-ra és hívod Andyt, hogy intézze el, mire hazaérsz.
aztán van az az összeg -ami még mindig több, mint egy buszsofőré-, amikor könnyedén veszed a lépéseket, nagyvárosban élsz, minden szolgáltatóból több választásod van, az adódat a céged fizeti be, a munkaidőd tényleg 8 óra, és a barátaid szintén ezen a szinten, tehát van kivel sörözni esténként az Irish Catben.
meg van az a szint, amikor megvannak a dolgok, számlák időben befizetve, anyunak és apunak is van munkája, de azért jól jön a beiskolázási cafeteria, és számít, hogy az szja 16 helyett 15% lesz
meg ott van az a szint, az ország maradék 80%a, amikor -ha nem tartozol az első kategóriába-, úgy nagyjából vagy működnek a dolgok vagy sem.ezt a szintet szokták megideologizálni, aztán max 5 év múlva menekülnek vissza pestre, de legalábbis egy nagyvárosba, és nem tudom megszámolni, hány ilyet láttam 6 év alatt.
és van a legalja: hvg.hu/itthon/20151030_igy_mukodnek_a_magyar_reformok
ezen belül is vannak szintek, ezeket akkor látod, amikor belenézel a nyúl üregébe. és ezt nem fejtegetném, mert kevés a saját tapasztalatom.

az első kategórián kívül mindegyikben ott a rinyálás,
hogy gyakorlatilag minden áldott nap felkúrja valami az agyadat, média vagy kormányzat vagy közigazgatás, vagy egy másik ember,
néha elgondolkodsz, hogy bizonyos létformák hogy a viharba maradnak életben, vagy mások hogyan gazdagszanak meg, amikor a nevüket alig tudják hibátlanul leírni,
hogy a megbízó nem fizet, csak rinyál, aztán elmegy kéthetes nyaralására,
a cégtulajdonos nem fizet, de elmegy két hétre Madagaszkárra,
hogy a Nav megbassza anyádat ötezer forintért, de G.GY. nyilvános páváskodik az új házával, meg az anyja szellemével (itt eszembe jutott a mondás, hogy "pénzért még a saját anyját is eladná"),
a másik cégtulajdonos milliárdos pályázatot nyer, bár nyilvánosan elérhető adatbázisban látszik, hogy a másik cégének milliárdos adótartozása van,
a kisembert szopatja a közigazgatás milliókkal (jogszerűtlenül), az ügyvédje meg a tárgyalás előtt két nappal jön rá, hogy a tárgyaláskor éppen nyaralni megy, és én találjam ki, mi legyen?
hogy az ismerős, határontúli magyar, aki írni sem tud magyarul, életében egy fillér magyar adót nem fizetett, milyen házat vett és mekkora a pofája?

komolyan, soroljam még?

ezek nem az én életem, de mondd, lehet e világban már úgy élni, hogy mindez ne jöjjön szembe?

hagyjatok engem ezzel az élhető világgal, ezt maximum az aranyhaltól fogadom el, körakváriumban, persze, még élünk, ilyenformán élhető, de nem lehetne, hogy icipicit jobb legyen?

a külföldben sem az a vonzó a pénzen kívül, hogy ott ilyenek nincsenek, hanem az, hogy ott a felszínt kapargatod, mélyebb értelmek, társadalmi tragédiák nem jönnek át,sok-sok évig, szerintem az is lehet, hogy életedben sose,
ráadásul simán becsukhatod a füled az utcán, hiába tudod a nyelvet,
szóval van egy láthatatlan falad, amit használhatsz, és lep el a szar.

hát nemtom, mennyire érthető....

©________ 2015.10.30. 11:45:01

aszencségit, milyen hosszú lett.
bocs:D

P.Elliot 2015.10.30. 11:49:57

@Csodabogár: Hat igen, egyesek jol kihasznaljak itt a vallasszabadsagot, egy magyar itt aki karbantarto volt es amikor nyugdijba ment valahogy kitalalta hogy sajat egyhazat alapit, na nem meggyozodesbol hanem penzkereseti forrasnak tekintette. Be is valt valahogy mert limoval jart es gyonyoru hazban lakott mint az ismerosok mondtak, vagyis elkabitott annyi embert akikbol megelt. En ezt kifejezetten undoritonak tartom, a felesege magyarorszagbeli kommunista volt, az meg azt hasznalta ki amig otthon elt, szoval tudtak hogy hogy el koponyeget forgatni.
Az ilyet egyszeruen undoritonak tartom.
En katolikus lennek ha vallasos lennek de gyerekoromban sem voltam az pedig a szulok odakenyszeritettek, ez tartott 14 eves koromig amikor egyszeruen megtagadtam hogy oda jarjak, apam templomaban/ reformatus/ jobban ereztem magamat de en sosem hittem a vallasokban, a lanyomat meg sem kereszteltettem, rahagytuk hogy milyen vallast akar maganak ha felno.
Egyelore semmit, nincs kedve hozza.
A vejem katolikus de o sem jar a csaladjaval mar sok eve a templomba, szoval mi mar csak ilyenek vagyunk.
Ha Isten van, / valami van/ akkor annak eleg hogy tisztesseges becsuletes eletet elunk, senkit nem bantunk, jotekonykodunk is.
Tobbet nemigazan lehet elvarni senkitol.
Az effele csinalt egyhazba mint a karbantartoe kulonben sem tennem be a labamat mert hol ott a hit?

P.Elliot 2015.10.30. 11:53:29

@Csupacsí: Jol osszeszedted.
Nagyonis ertheto...

adg 2015.10.30. 11:59:07

@soad1221: De, Norvegia teljesseggel elhetetlen hely, max a jegvirag es a zuzmara el meg arrafele.
Meg a futott medence is befagyna...
:)

soad1221 2015.10.30. 12:02:29

@Csupacsí: egyetértek, teljesen jól leírtad, csak azokra amiket kissé másként látok:

"ezek nem az én életem, de mondd, lehet e világban már úgy élni, hogy mindez ne jöjjön szembe?" igen. tény, hogy az kell, hogy kissé antiszociálissá váljon az ember, és némiképp bezárkózzon a saját világába, de igen.

"de nem lehetne, hogy icipicit jobb legyen?"
de lehetne. Szeretném, hogy itthon is, nem tudom, hogy lesz-e, meglátjuk, én azon vagyok, ami tőlem telik megteszem - ez nyilván nem sok, kell még pármillió ember hozzá :)

"a külföldben sem az a vonzó a pénzen kívül, hogy ott ilyenek nincsenek, hanem az, hogy ott a felszínt kapargatod, mélyebb értelmek, társadalmi tragédiák nem jönnek át,sok-sok évig, szerintem az is lehet, hogy életedben sose,
ráadásul simán becsukhatod a füled az utcán, hiába tudod a nyelvet,"
igen, és az itthoni sok rinyálást sem kell végig hallgatni :)

"szóval van egy láthatatlan falad, amit használhatsz, és lep el a szar."
és pont erről beszélek, nekem ezt a falat itthon is sikerült felhúznom. hiába értem amit rinyálnak, leszarom, max mosolyogva bólogatok :)

Bal 2015.10.30. 12:17:29

@montroyal ( CAN qc): másnak meg mások a szempontjai és a tapasztalatai. Az szerintem elvárható, hogy nem nevezed őket emiatt felelőtlennek. Mert akkor úgy tűnsz, mint aki másoknak akarja megmondani, mit szeressen.

Bal 2015.10.30. 12:18:20

@montroyal ( CAN qc): ez erre ment, csak lenyelte a blogmotor a linket.

©________ 2015.10.30. 12:37:18

@soad1221: de nem tudok. ebből mindből egy, ami nem érint személyesen, az a G.Gy.
a többi mind ügyfél, szomszéd, családtag. hova húzzam a falat?

már többször emlegettem, hogy volt egy thread, amiben arról volt szó, ki lehet-e vonulni a társadalomból.
hát nem lehet.
pedig mi elég elzártan élünk, barátainkat megválogatjuk (pontosabban szelektálódnak, akik nem kompetensek velünk), és mégis, tessék.

©________ 2015.10.30. 12:39:14

@adg: de azt mesélik, hogy a fjordokban óriási halak élnek:D

soad1221 2015.10.30. 13:09:59

@Csupacsí: most mit mondjak, nekem megy... :)
persze felbassza az agyam néha egy-egy ügyfél, vagy hivatal, vagy szolgáltató, vagy csak szimplán egy idióta sofőr, de azért ez gondolom nem egyedi, meg hát van biztos máshol is ilyen...
Az, amiről beszélünk, a kesergés és rinyálás pedig ignorálható, nekem legalábbis megy. Pát napja volt egy reggel, amikor mosolyogva számoltam a kollégák sirámait, hogy 1 órán belül hány ember hányféle témában tudott valami borzalmasat mondani. Vicces volt, de tisztában vagyok vele, hogy ehhez kell egy ilyen habitus is :) De ebben nekem a legtöbbet a TV segített, kikapcsoltuk és sokkal nyugisabb az életünk.

ki az a g gy?

©________ 2015.10.30. 13:31:01

@soad1221:

biztos nem olyan a munkád.
nekünk olyan. hogy nem tudjuk kikerülni az ügyfelek bajait. és nekünk kell őket elintézni.
kollégák hálistennek nincsenek már:D

(www.facebook.com/gyozo.gaspar)

Golf2 2015.10.30. 13:50:39

@Csupacsí: Na végre össze lett foglalva... Je Suis pareil...

2015.10.30. 14:11:22

@Csupacsí:

"ezt maximum az aranyhaltól fogadom el, körakváriumban"

LOL, jó szöveg!

"a külföldben sem az a vonzó a pénzen kívül, hogy ott ilyenek nincsenek, hanem az, hogy ott a felszínt kapargatod, mélyebb értelmek, társadalmi tragédiák nem jönnek át,sok-sok évig, "

Erre meg baromi nagy +1.

Bal 2015.10.30. 14:46:14

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: valaki azt mondja, mindenkinek rosszabb, én válaszolok, hogy nem, mert van akinek jobb, te erre beszólsz, hogy van, akinek meg rosszabb. Ugye érzed, hogy ennek semmi értelme? Igazad van, csak semmi köze a threadhez. Én pl. hamarosan vissza fogok költözni Mo-ra, mert úgy látjuk, összességében jobban járunk vele.

soad1221 2015.10.30. 16:24:37

@Csupacsí: márhogy milyen? projektmenedzser a pozícióm így az egész napom másból sem áll, csak ügyféllel-alvállalkozóval és saját gyártásban lévő emberekkel beszélek. A legkülönbözőbb társadalmi rétegekből. a hentestől a bölcsészprofesszorig mindenféle és fajta emberrel... kalkulálok, ajánlatot adok,projektet irányítok, reklamációt kezelek - hidd el, nem ritka a seggfej. Könnyen lehet, hogy ezért tudom ezeket könnyen kezelni, gyakorlatilag non-stop csak ember vesz körül. :)

ááá, a Győzike.... :) én már egy ideje "kedvelem"... ő is sokat tett azért, hogy ne nézzek TV-t :)

©________ 2015.10.30. 16:54:10

@soad1221: az is kemény.
kicsit más aspektusról beszéltem a munkánk kapcsán, de erről nyilvánosan továbbra sem beszélnék;)

Herr Géza 2015.10.30. 17:43:58

@Csupacsí: Csak egy adalék G.Gy. és a NAV ügyben: a c.báró most azzal haknizik a TV-ben, hogy lefogyott 70 (?) kilót, mert feszt fitniszel, közben a kamera benéz a garázsba, ahol szolídan sunnyog 2 Bentley meg egy Ferrari... Vazze, nyilván van itt is olyan, aki ennek sokszorosát sunnyogta össze, de legalább nem engedi be a kamerát a garázsba... Ha meg mégis, másnap biztos a helyi NAV ébreszti.

Herr Géza 2015.10.30. 17:48:47

@Herr Géza: Ja, aki nem tudja: a G. család igen előkelő helyen van a NAV adóslistáján... Amit mellesleg (a magánszemélyek között) egy "kici kínai" vezet 13,5 milliárd (!) HUF tartozással. :D

soad1221 2015.10.30. 18:22:41

@Csupacsí: ok, bár most az aspektusok nem annyira cikáznak a fejemben, eléggé péntek este van és még mindig dolgozom, szóval majd lehet, hogy megértem egyszer, hogy mire is gondoltál... :D

@Herr Géza: bakker Te ennyit tudsz ezekről a senkikről? :D

©________ 2015.10.30. 18:38:17

@Herr Géza: most ellenőriztem, épp nincs fenn a NAV listán, úgyhogy valahogy fizethetett. de tegnap volt a tévében anyja szellemét idézni (szakadjak meg, a fox felé kapcsolgatva beleakadtam, és győzött a kíváncsiság, hogy mit művelnek. kár volt) valami másik cigány hapsival, na hallod, ma már a fb-on szellemidézést vállal.
komolyan kész vagyok ezektől.

©________ 2015.10.30. 18:39:39

@Herr Géza: a kici kínai valószínűleg itt volt pár évig, csináltak a nevére pár áfa csalást, ő meg hazament.
vagy oda, ahova kaya ibrahim:D

©________ 2015.10.30. 18:40:11

@soad1221: semmi gond, talán elmesélem priviben, ha épp pihenni akarok, nem tudhatod, sosem beszéltem részletekről:)

DieNanny CH 2015.10.30. 18:48:07

@Herr Géza:

"egy "kici kínai" vezet"
Kicsi is, sárga is... de a miénk! :-)

Herr Géza 2015.10.30. 18:55:33

@soad1221: Amiről én nem tudok, az nincs is.... :))))
(Mondjam, hogy ez csak vicc volt...?)

Herr Géza 2015.10.30. 18:58:59

@Csupacsí: Biztos kért kölcsön pár milliót a Szíjjártó-szülőktől.... :)))
Mondjuk akkor meg arra lennék nagyon kíváncsi a NAV helyében, hogy miből rendezte. De (szerencsére) nem vagyok NAV-os. :D

2015.10.30. 19:10:26

@Bal: Akkor zárjuk a kedvenc mondatommal ezt a párbeszédet. Mo.-n minden rendben van, ami nincsen, arra meg vállrándítás, majd magától rendbe jön. :D

Bal 2015.10.30. 20:00:39

@soad1221: tökéletes komment, szóról szóra egyetértek.

SzZoole 2015.10.30. 20:56:17

@Csupacsí: "a kici kínai valószínűleg itt volt pár évig, csináltak a nevére pár áfa csalást, ő meg hazament.
vagy oda, ahova kaya ibrahim:D"
Miert,kaya ibrahim hova ment?

SzZoole 2015.10.30. 21:40:34

@Csupacsí: OK,de kaya ibrahim fiktiv szemely volt a tarsaval egyutt aki Josip Toth volt

©________ 2015.10.30. 22:06:53

@Zoole[uk]: es honnan tudjuk h Zhou Tejiao nem az?

SzZoole 2015.10.30. 22:14:09

@Csupacsí: biztos,hogy az Es az is,hogy az ilyenek mogott bizonyos korokhoz kozeli okos emberek allnak

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.30. 22:23:15

@Csupacsí: abszolút érthető.
mellesleg ha elég a lóvé, minden élhető, még Szudán vagy Észak-Korea is talán.

2015.10.30. 22:23:15

@soad1221: Én ezt a fajta közönyösséget sosem értettem. De ami ebből következik számomra, az az, hogy érdemben soha semmi sem fog változni jó irányban, ha mindenki bezárkózik a saját kis világába, és próbál túlélni. Én az ilyen fajta életnek nem látom értelmét. De aztán lehet, hogy én vagyok fordítva bekötve. Csak tudod az a furcsa, hogy mindenki úgy akar változást, hogy lehetőleg semmit sem kelljen tennie érte. Neki ne kelljen. Csinálja a másik. Hova fog mindez vezetni? Mi lesz itt évtizedek múlva ezzel a mentalitással?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.30. 22:27:11

@Csupacsí: húzd ki azt a tévét, én aszondom, és sokkal nyugisabb lesz minden.

2015.10.31. 08:26:22

@soad1221: Megtettem már anno.

bpetya75 2015.11.01. 00:54:14

@Dragonlady (Bp, Hun):

Szerintem is.

@Ödenburger [Hu/At]:

Nem vagy elég modern Öregem! Meg röghöz kötött is agy. Igaz, az a rög valahova Erdélybe kéne kössön, de akkor is ;-P

Köszi a posztot HÁ! Meg persze Kingának is köszönet érte.

"Nem panaszkodom, nem elégedetlenkedem. Nem okoskodom, hogy kinek mit és hogyan kéne csinálnia. Csak egy baj van: itthon a legtöbb embernél ezek elől hiányzik a „nem”, így az, hogy én hogyan állok a dolgokhoz, szinte semmit sem jelent, mert mások lenézik, amit teszek. De ezzel nekem nincs problémám, mert ezt a feladatot kaptam, hát ezt csinálom."

Azt hiszem, hogy van vele problémád, és még el fog tartani egy darabig, amíg le tudott tenni a különcség terhét. Én anno élveztem a lenézést. A lenézett nem tud beégni, csak a lenéző. Szórakoztató volt, na ;-)

Sok sikert idehaza! Remélem édesapád el tudja fogadni, hogy maradni akarsz.

bpetya75 2015.11.01. 00:58:14

@Mammaroza:

Magyarban nincs must meg have to, hogy a szóhasználatból kiderüljön, hogy belső, vagy külső kényszerről van szó. Számomra hihető, hogy Kinga nem külső kényszerítő körülmények hatása alatt áll.

Mammaroza · http://www.rozamami.blogspot.com/ 2015.11.01. 01:06:29

@bpetya75: Lehet, hogy igazad van.
Meg igazából Kingának jobb is lenne úgy.

soad1221 2015.11.02. 09:22:52

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: ok, de akkor mégis melyik mondatomból szűrted le ezt?

" Én ezt a fajta közönyösséget sosem értettem. De ami ebből következik számomra, az az, hogy érdemben soha semmi sem fog változni jó irányban, ha mindenki bezárkózik a saját kis világába, és próbál túlélni. "
meg ezt?
"Csak tudod az a furcsa, hogy mindenki úgy akar változást, hogy lehetőleg semmit sem kelljen tennie érte. Neki ne kelljen. Csinálja a másik. "

csak mert konkrétan a seggfej, folyton rinyáló, "minden szar ami van", állandóan lehúzó emberekről beszélgettünk...
Te hogyan változtatsz az ilyen embereken?

meg egyébként ez a mondatom szerinted mit jelent?
"de lehetne. Szeretném, hogy itthon is, nem tudom, hogy lesz-e, meglátjuk, én azon vagyok, ami tőlem telik megteszem - ez nyilván nem sok, kell még pármillió ember hozzá :)"

szóval ezt a kommentemet linkelted, mikor a fentieket írtad, és oly mértékben mond a kettő egymásnak ellent, hogy egyszerűen nem értem mire reagáltál, ha tényleg olvastad...

na mindegy, én így élek, és látom értelmét ennek győzike, folytonos siránkozás és orbángyurcsányozás nélkül is... sőt, igazából így látom igazán értelmét... :)

Virago_1000 2015.11.02. 17:39:13

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: "Ami ma megy Mo-on, hogy szürke, átlagos munkákat végző, alsóközéposztálybeli emberek kimennek nyugatra ugyanolyan szürke, átlagos munkákra annak biztosan nincs az égvilágon semmi értelme. (Ill. lehet egyetlen mellékes értelme: a nyelvtanulás.) Ez valójában semmit sem ér, semmi nem történik, hanem totális önbecsapás"
- nyelvtanulas meg a penz. Ez utobbit kifelejted ez csabitja a kivandorlokat csakhogy. A penz csak itthonrol tunik soknak de az eletszinvonal amit ugyanolyan munkaval kint elve tud biztositani, az nem jobb. Az idealis az lenne h kulfoldi fizetes itthoni arak, de ez megvalosithatatlan

2015.11.02. 18:18:00

@soad1221: "Te hogyan változtatsz az ilyen embereken?"

Sehogy, de ezt már próbáltam magyarázni a kékségnek is. Ugyanis külső behatásra nem változnak meg az emberek. Kell egy belső indíttatás, anélkül nem megy.

Csináld azt, ami neked jó. Nekem meg az nem felel meg, ami neked igen. Pedig valójában úgy könnyebb az embernek itthon, ahogy te csinálod.

2015.11.02. 18:21:34

@Virago_1000: Miért lenne feltétlenül alacsonyabb? Két minimálbér kint még mindig jobb, mint két itthoni minimálbér. Milliomosok nem lesznek, de jobb életszínvonalon tudnak élni, mint itthon. Meg amúgy sem kötelező Londonba meg nagyvárosokba menni, ahol brutálisak az albérlet árak. Ott a vidék, mint alternatíva. Vagy ingázni nagyvárosba, de viszont kijjebb lakni. Nyilván, a szolgáltatások árai sokkal nagyobbak, mint itthon, de ennek is meg vannak a sajátos okai. Kinek mit jelent ugye a jó életszínvonal. Relatív.

soad1221 2015.11.03. 10:01:03

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: ok, ezt értem, nincs ezzel gond, mindenki másképp él, ahogy neki jó.

Amit nem értek, hogy miből szűrted le, hogy pl én semmin nem változtatok, csak várom, hogy vki megtegye. Miközben a Te válaszod, hogy semmin se változtatsz.
A negatív, lehúzó hangulat ellen úgy lehet védekezni, hogy nem leszel negatív és lehúzó, és a mástól érkező negatív és lehúzó hangulatot pedig megpróbálod ignorálni. Teljesen nem lehet persze, de azért az alaphangulatodat erősen befolyásolja, hogy mit teszel érte.... na de mindegy, ha vki nem képes így, nincs azzal gond, tegye másképp...

Szóval csak a lényegi részére nem reagáltál a kérdésemnek :)

Egyébként egyetértünk, külső behatásra nem fog, ezen csak az emberek fognak tudni. A külső behatásra pedig az a reakció, hogy ellenállnak, bármennyire is jó szándékú lenne...

2015.11.03. 23:49:33

@soad1221: "Amit nem értek, hogy miből szűrted le, hogy pl én semmin nem változtatok, csak várom, hogy vki megtegye. Miközben a Te válaszod, hogy semmin se változtatsz."

Nem szűrtem le semmit. Szimplán nem értem azt a jelenséget, hogyha mindenki behúzódik a saját kis csigaházába, és semmivel sem foglalkozik a saját környezetén kívül, akkor hogyan is várhatnánk csodákat. Azon változtatok, amin tudok. Ami pedig azt jelenti, hogy megyek máshová. Valaki találóan mondta, hogy a népet nem lehet lecserélni. Oké, elfogadom. De miért szopjak én másokkal életem végéig? :)

"A negatív, lehúzó hangulat ellen úgy lehet védekezni, hogy nem leszel negatív és lehúzó, és a mástól érkező negatív és lehúzó hangulatot pedig megpróbálod ignorálni. Teljesen nem lehet persze, de azért az alaphangulatodat erősen befolyásolja, hogy mit teszel érte.... na de mindegy, ha vki nem képes így, nincs azzal gond, tegye másképp..."

Nemcsak a hangulatról van szó, hanem a jövőről, meg hogy van-e bármiféle perspektíva arra, hogy gyökeresen megváltozzanak a dolgok. Szerintem erre a válasz egy határozott nem, tehát marad a megszokod v. megszöksz szituáció. Én teljes mértékben elfogadom, hogy a többségnek jó így, a csendes kisebbség meg inkább meg sem szólal, v. már rég máshol él.

"Szóval csak a lényegi részére nem reagáltál a kérdésemnek"

Mi volt az?

"Egyébként egyetértünk, külső behatásra nem fog, ezen csak az emberek fognak tudni. A külső behatásra pedig az a reakció, hogy ellenállnak, bármennyire is jó szándékú lenne..."

Pontosan. Nem érzem szükségét annak, hogy bárkit is megváltoztassak. Próbáltam, nem ment. Azt tudom, hogy önmagunkat még másoknál is nehezebben lehet rávenni bármire, ami eddig teljesen megszokott volt. Megvallom őszintén, én már beletörődtem az itthoni helyzetbe, semmit és semmin sem akarok változtatni. Csak a saját érdekeim mozgatnak.

©________ 2015.11.04. 08:21:37

@soad1221:
"Amit nem értek, hogy miből szűrted le, hogy pl én semmin nem változtatok, csak várom, hogy vki megtegye."

annyit hadd tegyek hozzá philo védelmében, de nem a személye miatt, csak mint külsős:), hogy abból, amit írtál, miszerint eléggé behúzódsz önnön világodba, és redukálod a kapcsolataidat a külvilág lehúzó részével, könnyedén levonható lenne az a következtetés is, hogy nem teszel semmit a világ megváltozásáért.

(én még bizonyos pontokon küzdök, mert nem tudok nem küzdeni, és néhány csatát már meg is nyertem.
és ha itthon maradunk, még jópárszor bele fogom verni ennek az országnak az orrát az ostobaságokba)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása