oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 28. 06:50,  Mit dolgoznak a magyarok külföldön? 144 komment

2015. október 28. 06:50 Határátkelő

Mit dolgoznak a magyarok külföldön?

Nemrégiben már esett szó arról a kutatásról, amelyet az egyik piacvezető állásportálokat tömörítő szervezet és a Boston Consulting Group készített közösen, és melyben egy világméretű felmérésben (189 országban 200 ezer embert kérdezve) vizsgálták meg a külföldi munkavállalás kérdését. A felmérésben részt vett Magyarország is, a múltkor inkább egy átfogó képet láthattunk, most azt néztem meg, miért hagyták el az országot a határátkelő magyarok, mit dolgoznak, hogyan állnak a munkahelyükhöz…

migracio_2.jpg

A felmérés egyik legfontosabb megállapítása az, hogy Magyarországról minden második ember hajlandó lenne munkát vállalni külföldön. A nők mobilabbak, és elsősorban a felső- illetve középfokú végzettséggel rendelkezők vágnának neki a külföldi munkaerőpiacnak.

Európai viszonylatban egyébként a hollandok és a franciák a legmobilabbak, onnan 94 százalék (!!) vágna neki a külföldi munkavállalásnak, Magyarország 58 százalékos aránnyal Európában a 23., holtversenyben a svédekkel. Legkevésbé a németeket, a briteket (44 százalék) és a letteket (40 százalék) motiválja a külföldi munkavállalás lehetősége.

Érdekes, hogy a már külföldön élő magyarok 51 százaléka nő, és kiugróan magas (37 százalék) az egyedülállók aránya, őket a gyerekesek (25 százalék) követik, de nem sokkal vannak kevesebben a gyermek nélküli párok sem (24 százalék).

Az a fent linkelt, a hajlandóságot ismertető felméréshez hasonlóan itt is látszik, hogy többségükben felsőfokú végzettséggel rendelkezők vannak külföldön (29 százaléknak van egyetemi, 26 százaléknak főiskolai diplomája), míg minden ötödik (egészen pontosan 19 százalék) külföldön élő magyar végzett középiskolát.

level_of_education.jpg

Harmadunk munka nélkül

Első pillantásra meglepő lehet, hogy a külföldön élő magyarok egyharmadának nincs munkája, aztán persze nem kell sokat gondolkozni, hogy az ember rájöjjön, ők valószínűleg azok, akiknél a párjuk kapott munkát, ők pedig vele költöztek és (még?) nem találtak állást.

employment_status.jpg

Érdekes, hogy a munkában lévők 55 százalék alkalmazott, 6 százalék az, akinek vagy saját cége van (azaz önmagát alkalmazza), vagy szabadúszóként dolgozik, elég kevés a tanulók aránya (2 százalék), és mindössze 1 százalék a nyugdíjas, ami nem olyan nagyon meglepő.

Milyen területen dolgoznak?

A legtöbben (17 százalék) iparban működő cégnél találták meg a számításukat, nem sokkal kevesebben (15 százalék) vannak a technológia, média és telekom iparágba sorolható vállalatnál alkalmazásban, 12 százalék dolgozik fogyasztói javakat előállító iparágban, minden tizedik pedig üzleti szolgáltatásokat nyújtó cégnél. Tulajdonképpen némileg meglepő, hogy eléggé hátra szorultak az egészségügyi cégeknél dolgozók (7 százalék).

Kicsit részletesebben lebontva ezeket a csoportokat, a legtöbben az IT-szektorban találták meg a számításukat (12 százalék), ettől valamivel lemaradva (9-9 százalék) jön a turizmus (benne a szállodai szolgáltatásokkal, vendéglátással), és az iparon belül a különböző termékek előállítása és az építőipar.

Nagyságrendileg ugyanennyien (8-8 százalék) dolgoznak adminisztratív területen, salesesként és mérnöki, technikai jellegű munkahelyeken, valamint pénzügyi téren és az egészségügyben (5-5 százalék).

Hol helyezkedünk el a hierarchiában?

Érdekes kérdés, hogy vajon a céges hierarchián belül hol helyezkednek el a külföldön dolgozó magyarok, már csak azért is, mert ugye az általános kép sokakban még mindig a „londoni mosogató”.

A felmérés szerint minden harmadik határátkelő magyar szakmunkásként keresi meg a kenyérrevalót, őket az irodai alkalmazottak (22 százalék) követik – ez a két csoport adja tehát ki a külföldön dolgozó magyarok több mint felét.

hierarchia.jpgŐket két nagyobb (gyakorlatilag ugyanakkora) csoport követi, a kétkezi munkásoké (14 százalék), akikkel gyakorlatilag le is zárul a vezetői, menedzseri felelősséget nem viselők sora.

A következő (15 százalékos) csoportba ugyanis már az alsóvezetői szinten dolgozók tartoznak, ők jellemzően supervisorok, csoportvezetők, vagy más, hasonló felelősséggel bíró beosztásban keresik meg a fizetésüket.

Érdekes, hogy minden tizedik magyar a menedzsment középső szintjein helyezkedik el, és van 5 százalék, akinek bejött a dolog (feltételezem ők jellemzően multiknál vannak kiküldetésben), és a menedzsment legfelső szintjein dolgoznak, vagy egyenesen tulajdonosok.

Lojálisak vagyunk?

Az is kérdés persze, mennyire vagyunk lojálisak a munkaadóhoz, mennyire tartjuk hosszú távú megoldásnak az éppen adott munkahelyet, vagy éppen úgy véljük, egy ideig jó lesz, de az első leendő alkalommal továbbállunk.

Nos, a határátkelők nagyobb része utóbbi kategóriába tartozik, 58 százalék válaszolta ugyanis azt, hogy a felmérés időpontjában is aktívan keresett másik munkahelyet, míg 36 százalék ugyan nem keresett, de úgy gondolta, hogy ha jönne egy lehetőség, nem utasítaná élből vissza – márpedig ez a két csoport együtt 94 százalékot ad ki. Így mindössze 6 százalék volt az, aki azt mondta, a maga részéről nem keres új munkát, és nem is nagyon érdekelnék máshonnan érkező ajánlatok.

Érdekes, hogy ennek ellenére saját bevallásuk szerint a külföldön dolgozó magyarok igencsak motiváltak, ugyan negyedük azt vallotta, hogy „csak” többé-kevésbé az, 28 százalék kifejezetten motiváltnak tartotta magát, míg 21 százalék a lehető legmagasabb motivációt jelölte be, ami azt is jelzi, hogy azért a jelentős többség (a megkérdezettek háromnegyede) megbecsüli magát a munkahelyén.

motivacio.jpgKülönösen akkor lesz ez egyértelmű, amikor megnézzük, mit válaszoltak arra a kérdésre, melyben a kollégáikkal kellett összehasonlítani a saját motivációjukat. Mindösszesen 8 százalék volt ugyanis az, aki úgy látta, valamivel (vagy sokkal) kevésbé motivált, mint kollégái.

Ezzel szemben 38 százalék átlagosnak mondta a munkahelyével kapcsolatos belső késztetését, 41 százalék az átlagosnál magasabbnak, míg 14 százalék kiemelkedőnek.

A moderálási alapelveket itt találod.

Csináljunk egy sorozatot a határátkelők egy napjáról – akinek van kedve, az végigfotózhatná (vagy videózhatná) egy napját, és ha elküldi nekem pár soros leírással (a szokásoshataratkeloKUKAChotmail.com címre), érdekes képet kapnánk a mindennapokról. Remélem, lesz kedvetek hozzá!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: felmérés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr228027546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Részeges hintaló 2015.10.28. 11:47:46

@A nagy kékség:

Világvárosok jellemzői a 3-4-5-x lélekszámú albérletek. Budapest se különb. Illetve annyiban különb hogy ott még szobát bérelve is alig lehet megélni "kitchen porterként", Nyugaton ez azért nem probléma általában.

Tehát nem a kitchen porter hangzik "jobban" mint a mosogató, hanem a fizetésből könnyebb megélni, ez pedig elég nagy motiváció.

Lehet filozofálni azon hogy ki mit hagy hátra, morális problémákat felvetni, de amíg éhbérből is lenyes az állam 35 % ot, az amúgyse túl magas bérből, akkor bizony nem kell csodálkozni azon hogy sok fiatal inkább ott mosogat vagy "kitchen porter", ahol kevésbé érzi magát kifosztottnak.

wuaaa 2015.10.28. 12:52:39

@Csupacsí: "mi lesz a mai kommenttéma?:D"

Az megvan, hogy az osztrákok kerítést kezdenek építeni a szlovén határvonalon? Mert hogy aszongya a miniszterasszony, hogy türelmetlenek és agresszívek (!) a menekültek. Nahát..

©________ 2015.10.28. 12:59:48

@adg:
á, megtaláltam, mert felírtam ám egy fb csoportba:D
tényleg nem ezek a szerencsétlenek mondták

hanem az M1 tévé híradójának műsorvezetője felvezetőnek egy riporthoz:
"a vasárnapi zárvatartás bevált, az emberek inkább szombaton és pénteken járnak bevásárolni"

2015.10.28. 13:01:16

@wuaaa: ezt magyar vagy vilagsajtoban olvastad/lattad?

Mr Long 2015.10.28. 13:11:15

@wuaaa: Arrol is a Zorban tehet...

2015.10.28. 13:11:46

@wuaaa: aha oks, a pocsolya tuloldalara csak a brutal, menekultvero, szogesdrotos magyarokrol szolo hirek jonnek at. A dan, horvat, norveg, osztrak intezkedesek nem...

adg 2015.10.28. 13:12:13

@Mrs Rumcajsz CA: barhol.
m.voanews.com/a/austria-announces-plan-to-build-fence-along-border-with-slovenia/3026042.html

www.bloomberg.com/news/articles/2015-10-28/austria-plans-to-fence-slovenia-border-to-control-migrant-wave

Kulon kiemelnem: "Austria is planning to build a fence along its border with Slovenia to control the arrival of migrants, after earlier criticizing similar moves by neighboring countries such as Hungary."

Valaki segget csinalt a szajabol sogoreknal. :))

@Csupacsí: ez csodalatos. :D

2015.10.28. 13:21:09

@adg: aha ertem, en kiegyensulyozatlan kanadai mediabol tajekozodom :D viccelek ez igy ebben a formaban nem igaz, csak igy mindig elkepedek, hogy mekkora filter van egyes helyeken. Foleg mikor az itteni barataim megjegyzik, hogy MO-nak milyen sz@r sajtoja van menekultugyben...

adg 2015.10.28. 13:25:00

Mitobb, itt van egy ausztral ujsagbol is. m.theaustralian.com.au/business/latest/austria-to-build-fence-on-slovenian-border/story-e6frg90f-1227586054856

De a legjobb, hogy a fasiszta rasszista novero orbanista xenofob magyarok azert epitettek a keritest, hogy kirekesszek a bevandorolni ohajto baratainkat, mig az osztrakok azert, hogy szervezetten segitsek a menekulteket atkelni a hataron. Mert ok ilyen jok, bizony. :)

adg 2015.10.28. 13:32:18

@Mrs Rumcajsz CA: a sajto nagy ur. Gondolom az csupa pozitiv intezkedes volt, hogy a kelet europai ciganyokat nem engedik be. Persze az ellenzeki sajtoban meg ugyanez rasszizmus. :))

Kanadai doktornenink lett. Mult heten voltam nala a lanyommal, rajott valahogy, hogy nem ausztralok vagyunk, es igy megbeszeltuk a ki honnant. Mondta, hogy nagyon izgul a valasztasok miatt. Tegnap kellett visszamennunk, rakerdeztem, hogy megfelelo lett-e az eredmeny. Fel oras eloadast tartott az uj miniszterelnokgyerekrol, majd kiugrott a borebol. :)

2015.10.28. 13:33:04

@adg: jah igen :) ilyen hirek itt is voltak tulterhelt orszagokrol :) amugy olyan jo lenne ha vki negmondana miert ekkora luzerek a magyarok diplomaciaban es orszagmarketingben... Ugy tunik mindenki jobban csinalja...lenne mit tanulni :D

2015.10.28. 13:42:33

@adg: jaja nagy optimizmus van:D liberalisik jokat mondtak, jo idoben. A konzervek, meg eltoltak, nem kicsit, nagyon. Mondjuk a valasztasi rendszeruk egy nagy rakas kaksi. First pass the post van. Szal aki legtobb szavazokorzetben nyert az alakithat kormanyt. A masokik lesz az elsoszamu ellenzek, a harmadik a masodikszamu. Fuggetlenul a szavazatok szamatol. Koalicio nincs. Eleg elavult rendszer. Szal a liberalisoknal van 184 a konzerveknek 99 helyuk a parlamentben holott az orszagos %os leosztas a 2 part kozott: liberalisok 39,5% konzervek 31,9%

tanato 2015.10.28. 13:43:56

@soad1221: Persze lehet ezt nézni innen is meg onnan is,de az alap igaz,ennyi ft minimálbér ennyi eurót ér.Mindenesetre három országot sikerült beelőzni.Ettől függetlenül lehet hogy megrendelésre írták,mint a cikkek egy jó részét a politikai sajtó világában.

tanato 2015.10.28. 13:49:03

@adg: Annyiban lehet más az osztrák kerítés,hogy jogilag /lehet/más/.Azaz a ami kerítésünk tényleg beton mert a kerítés kapukon belépők automatikusan elutasítást kapnak arra hivatkozva hogy biztonságos/volt Jugó/ országból jönnek.
Nem gondolnám hogy az osztrákok arra hivatkozva hogy Szlovénia biztonságos ország,mindenkit automatice elzavarnak vissza a kerítés kapuknál a/volt/Jugó állam területére.

Ha mégis így lesz,akkor OV. győzött rákényszerítette az akaratát a sógorokra.

soad1221 2015.10.28. 13:59:48

@tanato: felőlem bárhonnan nézheti bárki, nem fogja emelni a pulzusszámomat az biztos :)

csak teljesen komolytalan a cikk, az újságíró és ezzel az adott weboldal is. Ez az újságírásnak az a szintje, amivel semmilyen szinten nem érdemes foglalkozni. Értem, hogy leírt egy tényt, amiből viszont levont egy olyan következtetést ami egy teljesen értelmetlen dolog.

Itt most süt a nap. Ez tény. Ebből nem következik az, hogy nyár van és az sem, hogy a tengerparton vagyok. De főleg nem következik belőle, hogy a krokodil veszélyes állat. Mert persze az, csak az egyik ténynek a másikhoz nem sok köze van, és kár erőlködni, hogy a 2 tényt össze akarjuk kötni, valami elképesztően buta magyarázattal is...
De mindegy nekem egyébként, csak megemlítettem, hogy ha már nézünk egy tényt, akkor a magyarázat, azt amihez hasonlítjuk, és a többi legalább legyen összefüggésben és ne ennyire szájbarágós legyen, hogy mindenki értse, amit ne is lehet... na ez gyönyörű mondat volt, megyek kávézni.. :)

adg 2015.10.28. 14:01:45

@tanato: mar a nemetektol sem csak az oromujjongas jon. Nem annyira egyszeru kerdes ez szerintem, mint ahogy sokan lattatni akarjak.
A kerites meg kerites. Azert van, hogy ne menj at rajta. Majd ok megmondjak, ki mehet. Ha tovabbra is valogatas nelkul akarnanak mindenkit beengedni, akkor nem koltenenek keritesre.

2015.10.28. 14:19:43

@tanato: csak a kiegyensulyozott tajekozodas erdekeben...a norvegok is siman visszalapatoljak az Oroszorszag felol erkezo biciklis menekulteket, mondvan ha onnan jottek mar biztonsagos orszagban vannak. Errol sem olvastam tul sokat sehol...es nem gondolom, hogy a 'szeretett es tisztelt nagy vezer' a norvegokra eroltette volna az akaratat:) foleg, hogy veluk eleg fasirtban vagyunk elvileg:D

tanato 2015.10.28. 14:24:36

@adg: Igen a sógorok is azt akarják hogy ne a zöldhatáron jöjjön a tömeg,hanem a kapukon szűrve.Ez teljesen jogos.A kerítés is masszív lesz az biztos. AMi különbség lehet az a menedékjog megadása vagy meg nem adása a kapuknál.Nyilván erre gondolnak a sógorok amikor azt állítják hogy ez nem "magyar" kerítés lesz.Mivel ugye nálunk practice megszűnt a politikai menedékjog mint olyan még ha jogilag létezik is.A volt jugó Szerbia biztonságos és punktum,nincs apelláta.Lehetsz te akármilyen háborús menekült, itt fel is út le is út, vissza Szerbiába.

tanato 2015.10.28. 14:25:52

@Mrs Rumcajsz CA: Tényleg,visszaküldték őket már?Erről a magyar média nem írt,pedig a kormánymédiának előnyére vált volna.

tanato 2015.10.28. 14:28:19

@soad1221: Ez igaz,a lényeg úgy is az mire elég a minimálbér országonként.Nyilván itthon semmire,szinte minden minimálbéres mellé is dolgozik feketén hogy tartani tudja magát.

Mr Pickles 2015.10.28. 14:37:36

Hiszem is meg nem is. Na jó inkább nem hiszem el.

2015.10.28. 14:52:56

@Csupacsí: Ki lesz a FIFA uj elnoke, es ki fogja nyerni a BL-t?

Narina 2015.10.28. 15:07:53

@A nagy kékség: Koszonom! Ket kezi melos! Udv! :) Mindketto ugyan azt csinalja es egyik sem szegyen(mosogato, kitchen porter)! Apropo! Azt meg tudod nekem mondani, hogy letezik az, hogy eddig dolgoztam rakodokent, gyarba, es takaritokent es mindenhol csak angolokkal dolgoztam, kiveve a konyvest, mert az vegyes volt. Pedig egyik sem olyan hu de nagy loves munka! Szerintem ez sztereotip ahogy minden otthoni"nyomorog" is az lenne. Persze azt is tudom, hogy itt van az Angolok kozt rengeteg benefit hunter is, es van az orszagnak olyan helysege, ahol 98% a brit munka nelkuliek aranya. (persze, mert mezogazdasagi munkat nem fog 7.2 ert csinalni egy angol es jobban megel a segelykejebol) Meg mindig beka. :D

Ez tenyleg erdekel, hogy ki mit tapasztal a munkahelyen es milyen a helyiek munka moralja!
Ja remelem mindenki oke, Te is legy ovatos Apam mondta, hogy beindult a krahacs, idoszak!

tanato 2015.10.28. 15:23:11

@Mrs Rumcajsz CA: Bocsi ezt én is olvastam,még nem küldték vissza őket csak agyalnak rajta.

Muscari 2015.10.28. 15:27:22

@fhdgy: ez itt a magyarok között annyira nem jellemző szerintem, a legtöbben bejelentve dolgoznak Angliában közülünk. Egy ideig laktam olyan helyen, ahol sok magyar volt a közvetlen szomszédságomban. Csak az nem dolgozott, akinek kicsi gyereke volt (2 fő), illetve volt ott egy nagymama is, de az meg nyugdíjas volt.
Tekintve, hogy milyen sok az egyedülálló a kivándoroltak között, ez az adat nekem még hihetetlenebb.

Muscari 2015.10.28. 15:28:46

@Dragonlady (Bp, Hun): gyorshívás :-)

Akkor most nincs víz?

Muscari 2015.10.28. 15:29:49

@Csodabogár: aha, egyharmad :-) De szép is lenne!

2015.10.28. 15:34:12

@tanato: :ez a bocsi olyan nagyon kanadais volt:D
semmi gond:) biztos en neztem felre, amugy meg nem tom a norvegok miert rinyalnak, ahelyett, hogy orulnenek, hogy van a sarkkoron forgalom:D

Muscari 2015.10.28. 15:44:41

@Narina: úgy lehet, hogy nem Londonban laksz :-)

Narina 2015.10.28. 15:55:57

@Muscari: Ohm! Ekkora a kulonbseg? Londonba derogal Norfolkba nem? Ezt nem vagom teljesen. Ez olyan mint otthon a Pesti gyerek nem megy el napszamosnak, de szivesen latja gyarban a melost?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.28. 16:37:38

@Muscari: már van, 6-8 óraalatt megcsinaljak ezt a rrészt. De hetente? ?.

2015.10.28. 17:03:35

@montroyal ( CAN qc): :D:D:D oh yes, szebb, mint Harper Pista az tuti :D:D:D

montroyal ( CAN qc) 2015.10.28. 17:03:57

@Muscari: milyen sok az egyedülálló a kivándoroltak között,

es nok... nagyrerszben egyedulalloak .. de csak addig amig nem sikerul a helyi ferjfogas .. ja meg 1 harmad nem dolgozik ... na mindegy mert el van dontve legkozelebb nonek szuletek ... es tapasztalatbol keresek ilyen palimadarat mint a mostani énem ...

montroyal ( CAN qc) 2015.10.28. 17:06:21

@Mrs Rumcajsz CA: es legalabb beszelni is tud normalisan ( majd kiderul ) mert a Harper csak huzta nyuzta kerulgette mellebeszelt ....

2015.10.28. 17:17:04

@montroyal ( CAN qc): jaja:) en mondjuk kivancsian varom mi lesz belole, mert van par jo otlete es megvan a tamogatottsaga is, a hosszutavu kovetkezmenyekrol meg majd par ev mulva... :)

qkuc 2015.10.28. 17:22:42

@Zka: Én elröpültem, IT-s vagyok, de nem írok posztot, :D.

qkuc 2015.10.28. 17:24:49

@FeketeMacska73: No azt mi van azokkal, akiket feljebb polcoltak? Azok az egészséges kivételek. Oké, nem CEO szintről van szó ...

qkuc 2015.10.28. 17:27:55

@wuaaa: A hátsónkból csinálunk szájat esete sógoréknál?

rumitom 2015.10.28. 17:35:29

@Mrs Rumcajsz CA: azert nem lapatoljak oket, sot a hataron is beengedik oket, es meg az orosz bicikli ipar mellektermekeit is elszallitjak. Termeszetesen nem tomott sorokban, hanem rendezett formaban

rumitom 2015.10.28. 17:36:47

@Mr Long: valoszinuleg igen. Egy komoly tabut dontott meg precedenst teremtve amit aligha mert volna barki mas bevallalni

skye8 2015.10.28. 18:03:54

@Mrs Rumcajsz CA: a recessziot nem fogja megallitani sem Trudeau,es akkor majd azert fog elegedetlenkedni a nep. Arra kivancsi vagyok hogy a sitanar Es bouncer multjaval mit fog letenni az Asztalra. A bevandorlokat sztem teljesen lenyugozte hogy indiai nepviseletben tancolt bramptonban meg segelyeket igert a sokgyerekes csaladoknak.valamelyik nap mar azt is olvastam hogy azert (is) olyan kivalo a trudeau mert o az orszag elso PM-je aki tetovalast visel :)))

2015.10.28. 18:27:46

@skye8: :D a tancikalast nem lattam, csak a kampany kamionok oldalan a Rakosi elvtarsra hajazo karonulo kisbabaval kepeket :D
en amugy a vicces cigi legalizalasara gondoltam, mint jo otletre:D :D:D na de komolyan
a recessziot nem, de nekem szimpi ha nem is mer neki menni az olajosoknak, de a zoldenergiara tobb hangsulyt fektet, tobb ado a 200K-n feluli jovedelemre es hagy egy kicsit az alacsonyabb jovedelmueknek, hogy tobbet koltsenek, kicsit erosebbe teszi az orszagos kiegyenlitodottseget a tartomanyi elosztassal szemben es ad egy kis lokest az infrastrukturanak, meg katonai kemnykedest is megszelidoti egy kicsit. Tobb olyan lepese is van, ami a gazdasag felpezsditesere iranyul, sztem...de az, amit az otthoni elektronikus mediaban olvastam, hogy elsopro baloldali, meg liberalis siker, azon nagyon rohogtem:D latszik a felkeszultseg mediaszakembereink reszerol :D van 8% a ket part kozott. :D amugy meg sztem aputol tanulta, amit tud:D

2015.10.28. 18:30:16

@rumitom: oh ertem, amugy nincs az oroszoknal mellektermek, az elso gyerekkori biciklim is ruszki bicaj volt, ha meg lenne meg az is kibarna a sarkkort:D

2015.10.28. 18:43:04

@A nagy kékség: Mondtam már neked a múltkor is, hogy a kisebbségi komplexusaidat ne másokon akard levezetni.

puhacica 2015.10.28. 18:44:00

@montroyal ( CAN qc): es ennek te igy orulsz? ki gondolta... :D

wuaaa 2015.10.28. 19:09:53

1. Juncker ma délután Párizsban kijelentette, hogy a dublini egyezmény használhatatlan. A lehető leghamarabb újat kell alkotni.

2. Szlovén kormányfő : Ha a menekültek továbbra is ilyen mennyiségben fognak érkezni, nem fogjuk tudni kezelni a helyzetet. Ez tarthatatlan, ezt nem fogadhatjuk el. Amennyiben szükséges lesz, készen állunk azonnal kerítést építeni a szlovén-horvát határon."

montroyal ( CAN qc) 2015.10.28. 19:32:41

@puhacica: csak jobb mint egy oreg kovulet ..;-)

2015.10.28. 20:03:26

@soad1221: Minden héten bemondják a tévében, hogy nőnek a fizetések, csökken a munkanélküliség, nő a foglalkoztatottság. Szóval nekem nem kell semmiféle statisztika. :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.28. 20:21:07

Kerítés gyártó vallalkozast kellett volna indítani de k gondolta volna ezt tavaly??

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.28. 20:25:07

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: akkor mulattam jót, mikor pár hete kifejtették, hogy az elmúlt tíz évben mittomen 30%- Kal csökkent a válások száma hurrá.
Ja mert drasztikusan csökkent a házasságok száma is.

2015.10.28. 20:38:41

@Dragonlady (Bp, Hun): Végső soron nem hazudtak. Csak éppen semmi közük nincsen hozzá. :D

Muscari 2015.10.28. 21:11:24

@Narina: nem azért, hanem mert Londonban sokkal több a bevándorló. A fehér angolok konkrétan kisebbségben vannak már egy ideje.

Muscari 2015.10.28. 21:14:39

@montroyal ( CAN qc): tegyél már fel egy másik lemezt :-)
Az nem szerepel a statisztikában, hogy a nem dolgozóknak milyen a nemek szerinti megoszlása. Lehet, hogy meglepődnél :-)

blackhairlady 2015.10.28. 22:19:44

@wuaaa: a bbc-n lattam nehany napja, hogyan toljak at a bringat a menekultek a norveg hataron (ha jol emlekszem valamiklr szo volt rola). Allitolag kb. 1200-an jottek at eddig itt. Ott sorakoztak szepen a kemping bicajok miutan atkeltek a soromponal, vicces volt latvany.

blackhairlady 2015.10.28. 22:26:11

@mojyo: szerintem Nyilasi Tibi lesz es a Fradi fog nyerni :D

montroyal ( CAN qc) 2015.10.28. 22:31:38

@Muscari: ja csak kovetkeztetek ...igaz az rejtett eroforrasokbol is sokan vannak kint ... es ok maganzok .. miert? nem lehetek no a kovetkezo eletemben?

blackhairlady 2015.10.28. 22:35:56

@rumitom: na csak tovabb kellett volna olvasnom :)

aleb19 2015.10.28. 23:39:34

magas (37 százalék) az egyedülállók aránya, őket a gyerekesek (25 százalék) követik, de nem sokkal vannak kevesebben a gyermek nélküli párok sem (24 százalék)"

ez osszeadva 88% ...a maradek gondolom zombie

"külföldön élő magyarok egyharmadának nincs munkája, aztán persze nem kell sokat gondolkozni, hogy az ember rájöjjön, ők valószínűleg azok, akiknél a párjuk kapott munkát, ők pedig vele költöztek és (még?) nem találtak állást."

nem a tobbseguk segelyes ...mert rovid idon belul atvette ezt a szokast az angoloktol

rumitom 2015.10.29. 00:05:04

@Dragonlady (Bp, Hun): az keves, ez allami megrendeles, minimum egy "lobbista" ismeros is kell, es akkor keritesepitocegre mar nincs is szukseg, siman megbizhatsz valakit feleannyiert hogy epitse meg a keritest mint amennyiert te elnyered a tendert

Babette anyó húsdarálója 2015.10.29. 08:07:48

Magyarra lefordítva 10-ből 8 olyan munkát végez amit itthon nem hajlandó elvállalni.
Ügyes.

Babette anyó húsdarálója 2015.10.29. 08:09:00

Imádni való az orbáni demokrácia legékesebb példája, az egyre nagyobb teret hódító cenzúra.

Gratula.

soad1221 2015.10.29. 08:25:11

@tanato: ez így van. vagy eleve minimálbérre van bejelentve, és a valóságban nem is annyit keres... ez mondjuk nem változtat a tényen, hogy aki valóban minimálbért keres semennyire sem tud megélni belőle...

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: minden alkalommal amikor a "TV" szóba kerül bármilyen helyen vagy alkalommal, eltölt az a boldogság, hogy már 6 éve nem néztem meg egyetlen TV adást sem... :) elképesztően jó döntés volt ez :)

soad1221 2015.10.29. 08:27:04

@Dragonlady (Bp, Hun): fenét, horganyzó üzemet.... alig fogadnak megrendelést mostanában, max 3-4 hétre... :)
mondjuk most "picit" vissza fog esni, de volt 2 fantasztikus hónapjuk...

Void Bunkoid 2015.10.29. 08:49:47

Kicsit furák ezek az eredmények.

9 százalék a turizmus meg vendéglátás????

Nekem sok ismerősöm (legalább harminc-negyven) él már odakint, de konkrétan EGYET tudok említeni, aki NEM konyhán/kocsmában/pizzázóban/szállodában teddideteddoda vagy takarító.

Igaz a harminc-negyven ember nem reprezentatív :)

lavór 2015.10.29. 08:49:56

Tök mindegy, mit dolgoznak. Van munkájuk, amiért önálló életvitelre alkalmas bért kapnak. Jövőképük van, visszatér az életkedvük. Nem napról napra kell élniük...

AlexAston 2015.10.29. 10:39:30

@Void Bunkoid:
Mert ők bevallják :)
Amúgy én is csak olyat látok szinte, hogy 1 szobában laknak a kint dolgozó emberkék, mert lakást kibérelni drága.
Ezért megéri kimenni?
Én nem látom benne a logikát, de ha valaki ettől boldog lelke rajta.

M. Péter 2015.10.29. 10:45:05

@Void Bunkoid: Nyilván más emebereket ismerünk, mert az én ismeretségi körömben a nyelvet tanulni vagy szerencsét próbálni jött fiataloktól eltekintve mindenki a tanultt szakmájában dolgozik, van villamosmérnök, orvos, programozó, vegyésztechnikus, stb.

M. Péter 2015.10.29. 10:49:10

@Csupacsí: Mennyivel többen járnak templomba?

M. Péter 2015.10.29. 10:53:32

@tanato: Szlovénia EU-tagország, így nyugodtan megtehetnék. Ugyanígy persze Szlovénia is mindenkit visszaküldhetne Horvátországba.

LittleG (uk) 2015.10.29. 13:47:13

@Narina: "Ez tenyleg erdekel, hogy ki mit tapasztal a munkahelyen es milyen a helyiek munka moralja!"

Angliában a második munkahelyemet taposom (és néha beijedek hogy lehet innen megyek nyugdíjba??)
Az első nagyon színes volt, a mi részlegünkün egymésnak adták a kilincset az más országokból jött anyanyelvi beszélők. A helyi iroda nem volt túl nagy (100 személy körül), mégis egyszer valami 30 nyelvet számoltunk össze az ottdolgozók közt. Király volt, főleg mert a sok kölföldi nagyjából mind egy korosztály volt, szuperül kijöttünk egymással, megismertük egymás nyelvi, kulturális furcsaságait. A munka is ment. A vezetőség angol volt és pocsék. Konkrétan úgy viselkedtek velünk mint uralkodó az alattvalóival. Főleg a napóleonkomplexusban szenvedő helyi kiskirály. Ezért aztán tranzitállomás lett az iroda, az egész nagy konszernen belül nálunk volt a legnagyobb a turnover (ezt hogy mondják szépen magyarul?).
A régóta ott dolgozók egy része vigyázott, hogy mindig elfoglaltnak tűnjön, de ne dolgozzon túl sokat. Egy része meg lelkiismeretes volt, akihez mindig lehetett fordulni. Ez utóbbi igen kis része volt. Az újak meg jöttek-mentek :) Én is leléptem másfél év után.
Itt az alkalmazottak nagy része angol vagy ha nem is angol, 1-2 évtizede itt élő. És teljesen más a légkör, de szerintem nem ezért. A vezetőség tudja, hogy meg kell becsülni az alkalmazottat. Dícsérnek minket és úgy is viselkednek. És meg is fizetnek rendesen. Nem is szállingóznak olyan mértékben az emberek.
Az alkalmazottak egy része itt is lébecol, amennyit csak lehet, úgy hogy ne tűnjön nagyon fel. Persze mindenki látja, de mindenki hallgat. És vannak nagytudású. segítőkész, keményen dolgozók is, ezek viszik hátukon a céget. A másikoktól befuccsolhatna... De szerintem ez máshol is így lehet, max. az arányok változnak (lébecolók vs. rendesen dolgozók). Erdélyben ezt kevésbé tapasztaltam (kisebb volt a lébecolás mértéke, bár ott is megvolt, csak az volt a kirívó példa, pl. mindenki tudta, hogy X buta is meg lusta is, de X csak egy volt a 30 részlegen dolgozó közül), ott többet követeltek egy munkahelyen, legalábbis ahol én megfordultam, főleg ahol külföldieknek dolgoztunk.
Amit itt látok, itt jobban megtanultak úgy lébecolni, hogy közben aktívnak tűnjenek. Na meg a "ma beteg vagyok, nem megyek be". Otthon egy napért is orvosi igazolás kellett, itt meg 5 napig elég ha betelefonálsz, hogy ma nem vagy túl jól. Úgy elküldeném őket K-Európába dolgozni egy évre. És jól ki is használják ezt itt. Eleinte sokszor felháborodtam, mostmár próbálok nem törődni vele. Mondjuk nem véletlen, hogy ha jelentkezel egy munkára (ja, ez mind irodai, fizikainál, ahol sok a bevándorló ezt nagyon nem tűrik, főleg ha ügynökségen keresztül vagy, egykettőre kirúgnak) - akkor azt is lecsekkolják, hogy az elmúlt 3 évben hány napot voltál beteg.
Szóval csak akkor érdemes pofátlanul folyton beteget jelenteni, ha tuti arról a helyről mész majd nyugdíjba. Ilyen persze nincs, úgyhogy a notóriusok is vigyáznak a látszatra, hogy ne legyen túl sok, de egy évben plusz 10 nap szabit tuti begyűjtenek ilyen indokkal. Nem fair, de hát annyi minden nem fair...

szcsongor 2015.10.29. 14:01:00

@M. Péter: Így van, minden attól függ, hogy milyen körökben mozogsz. Én vegyészként dolgozom Svédországban, úgyhogy jellemzően tudományos, mérnök, orvos sb... végzettségű ismerőseim, barátaim vannak. Az én statisztikám szerint tehát alig valaki dolgozik a szolgáltatóiparban :)

adg 2015.10.29. 14:01:07

@LittleG (uk): "nálunk volt a legnagyobb a turnover (ezt hogy mondják szépen magyarul?)."

fluktuáció :)

adg 2015.10.29. 14:03:34

@LittleG (uk): Nalunk is ilyen furcsa betegsegek vannak, mindig hetfon vagy penteken tornek elo. En mar csak rohogok rajta, csak en vagyok ilyen hulye, hogy 20 nap betegszabim lehetne egy evben, en meg hianyzok max 2 napot. Akkor is csinalom otthonrol, ha tudom. :)

LittleG (uk) 2015.10.29. 14:07:20

@adg: tényleg :)) pedig én megfogadtam, mikor idejöttem, hogy én nem leszek az a már nem tudni mádzsár rendesen ju nó magyar, de alattomos kis dolog ez a nyelv

ha lett volna időm nyugisan gondolkodni, biztosan eszembe jutott volna. vagy mérgemben kigooglezem :P

LittleG (uk) 2015.10.29. 14:08:41

@AlexAston: Ha egyedülálló lennék, lehet én is szobát berelnék, miért ne spóroljak, míg lehet? Családdal már aki teheti, saját lakást bérel

montroyal ( CAN qc) 2015.10.29. 14:14:09

na végre valaki megirja az irodai allasrol (szandekosan nem irok munkat ), hogy csak az idot kell eltolteni a munka(?) ido vegeig ... es, hogy ezt egyesek mesterfokon uzik ,nagy tapasztalattal ... csak gondoljunk bele sok fiatal miert megy tanulni .. az altalanos valasz :mert nem akar egesz eleteben dolgozni ... amugy nekem mindegy csak sajnalom foleg az allami irodai dolgozokat mennyire nehez a dolguk 5 oraig eltolteni az idot hogy az valamilyen tevekenysegnek latszik ... azert a NET sokat segit ...

LittleG (uk) 2015.10.29. 14:14:20

@adg: jaja, hétfő és péntek

együtt navétázom pár angol munkatársammal és egy hétfőn beteget jelentett az egyikük, mire amásikuk (akivel régi haverok) mondta hogy hihi, másnapos...

én nem találtam olyan viccesnek, főleg hogy előtte én 39 fokos lázzal is mentem dolgozni. de tanultam. ha még egyszer ilyen lesz, nem töröm magam. mindennek van határa :)

évi 2 nap: szerintem ez a munkamorál, amivel felnőttünk, felénk nem szokás lógni.

minden jóléti társadalom rákfenéje ez?

LittleG (uk) 2015.10.29. 14:17:53

@montroyal ( CAN qc): nem tudom, ezt melyik hozzászólásra értetted, de szerintem egyikünk sem mondott olyat, hogy csak az időt kell leülni. Nem börtön ez.

Dolgoztál már irodában? Mert én autószerelő műhelyben nem, ezért nem is mondom meg róla a tutit. Bár pont nemrég, mikor ott volt a kocsink és a férjem egyik lábáról a másik lábára állva várta, hogy mehessen vele munkába, pont végignézhette a lébecolás iskolapéldáját, úgyhogy mondhatnám én is...

montroyal ( CAN qc) 2015.10.29. 15:12:21

@LittleG (uk): vegul is Te irtad hogyan tevekenykednek az irodaban a nelkul hogy munka legyen igaz irtad egy resze a foglalkoztatottaknak ... de nem sertegetni akarom az aktatologatokatt( kepernyo bamulokat )csak amikor pl 3 ev alatt inteznek el dossziet ... es ha kapnak egy uj dossziet megakarnak halni a sok munkatol .. igaz szakszervezkednek tehat ha egy ora alatt elinteznek miert lenne tobb szaz ember az irodakban . ahogy olvasom nalatok is a fele emberre nem lenne szukseg de mindenki solidaris a masik lebecoloval ahogy irtad ..

a muhelybe naponta 2-3 kocsi van, este jon a kliens erte, lebecolni nem lehet ,mert ez egy kis muhely .. elhiszem nagy markakereskedoknel ( ahova az elit viszi a kocsijat es syndicat van ott is ) nem kell sietni .. majd irjak a szamlat es a kliens megy a penztarhoz ... nalam ha azt mondom 400 akkor egy petakkal nem adnak tobbet, akkor se ha még egy orat vagy napot dolgozok tobbet .. egy kliensem majdnem sirva hozta az 1600$ fék munka szamlajat ... ugyanakkor az ilyen emberek buszkek ra mennyit fizettek es az o autojukhoz csak a markaszerviz szereloje nyul ... ja es a munkasaim nem oraberbe vannak ..

soad1221 2015.10.29. 15:16:04

@adg: @LittleG (uk): lehet hogy van még ilyen ország, de ugye itt azért ahhoz szoktunk hozzá, hogy nem tanácsos sokat hiányozni... meg nem tudom hogy van azon a két szigeten ahol vagytok, de itthon ugye a fizunak kb az egyharmada ugrott, ha betegszabira megy az ember... szóval nem nehéz megszokni, hogy a betegség nem is létezik... :)

adg 2015.10.29. 15:37:48

@soad1221: nalunk nem ugrik semmi. 20 nap fizetett szabadsagom van meg 20 nap teljesen fizetett betegszabadsagom. Ha valami bajom van, kuldok egy emilt az adminlajdi-nak, oszt jonapot. Nem kell igazolas sem, meg semmi, ha csak ilyen par napos nyavaja van.
Ugyanez az iskolaban is. Ha beteg a gyerek, akkor reggel telefon a recepciora, lanyom szarul van, ma nem megy.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.29. 15:39:50

@Void Bunkoid: nahát, akiket én ismerek, régi osztalytarsak, ők meg majdnem mind egyetemen tanítanak kint. És akkor ebből most vonjak le következtetés t?

soad1221 2015.10.29. 15:48:12

@adg: hiába kellene hűteni azt a medencét nekem, de ezért cserébe el tudnám viselni ezt a lazaságot.
Itthon még az oviban is kell vinnem igazolást, ha a gyerek hiányzott. Ami (már) nem arról szól, hogy igazolja, hogy egészséges, mehet közösségbe, hanem arról, hogy x naptól y napig beteg volt, nem lógott... :)

2015.10.29. 18:58:22

@soad1221: A nyomtatott v. online sajtó semmivel sem jobb, mint a tévé, hiszen azok is érdekeket szolgálnak ki. :)

Ami aggasztó Mo.-n, hogy a valódi problémákat besöprik a szőnyeg alá a legmagasabb szinteken, és ez nálunk teljesen természetesnek számít. Nekem bármelyik újság írhat bármit (pozitív v. negatív értelemben is), bizonyos folyamatok be fognak következni, és nem úgy tűnik, hogy nagyon akarna tenni ellene a társadalom.

Void Bunkoid 2015.10.29. 19:31:29

@M. Péter: de ez marha ritka.

Általában a legtöbb adminisztratív melót vagy fejlesztést végző nyugati cég az ilyen hozzáadott érték jellegű melókat vagy megtartja a saját állampolgárainak, vagy pedig ha okos-szorgalmas-tehetséges külföldivel akarja végeztetni, akkor hülye lesz alkalmazni az okos-szorgalmas-tehetséges külföldit otthon brit meg dán meg német fizetésért alkalmazni, inkább szépen kiszervezi a melót valamelyik káeurópai országba, hogy utána ott dolgoztassa az okos-szorgalmasat a helyi fizetésekhez képest csábító, de még mindig helyi fizetésért :)

Void Bunkoid 2015.10.29. 19:31:34

@Dragonlady (Bp, Hun): melyik egyetemeken? megnézném a tanári gárdát az egyetemek lapján, de ha nem találok magyar nevet az oktatók között, akkor baj van :)

tanato 2015.10.29. 20:04:35

@M. Péter: Be is fog ez indulni,ha a centrum felől elkezdik majd visszaküldeni a népet a szomszédba,ahonnan megint tovább a másik szomszédba ÉS ÍGY TOVÁBB.Persze lehet hogy akadékoskodnak majd azon országok akiknek vissza kéne fogadniuk őket,így ez ezért többismeretlenes egyenlet lesz majd.

LittleG (uk) 2015.10.30. 01:35:44

@adg: itt se ugrik, itt a bibi

LittleG (uk) 2015.10.30. 01:38:05

@adg: ja, az ilyen nyavajákra itt szakosodot orvosi kifejezés van: "bug", "stomach bug" (na ez mi magyarul? gyomorbaci? amúgy értetlenül állok a fogalom előtt..)

LittleG (uk) 2015.10.30. 01:38:44

@LittleG (uk): jajj én is beleestem a kéttétlenség gödrébe, pedig nyomtam kétszer becsszó

soad1221 2015.10.30. 08:20:30

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: persze, de könnyebb válogatni, szelektálni, meg kevesebb időt rabol el, legalábbis tőlem kevesebbet.
Na meg sokkal könnyebb rögtön elolvasni a másik-harmadik "érdeket" kiszolgáló forrást, sőt sokkal könnyebb utánanézni, hogy igaz-e... szóval azért mégis könnyebb relatív hiteles infót begyűjteni a sok faszság mellett persze.
meg eleve nem a fidesz.hu és mszp.hu van a kedvencek közé mentve :)

Mr Long 2015.10.30. 08:43:24

@AlexAston: Haha, asszonnyal ketten eltunk egy ket halos + gardrob szobas nagy nappalis lakasban. Egyedul en is szobat bereltem volna, mi ertelme van melo utan hazamenni egy ures lakasba?

adg 2015.10.30. 10:55:11

@Mr Long: en egyedul is lakast berelnek, vagy akar kisebb hazat. Pont eleg embert latok munka kozben, otthon mar nem akarok senkit kerulgetni, meg senkinek a hulyesegeit hallgatni. Mondjuk en kisse antiszocialis vagyok. Teljesen jol megvagyok barmilyen kapcsolatok nelkul is a csaladomon kivul.

2015.10.30. 19:01:44

@soad1221: Én messziről elkerülöm a híreket. Látom, meg érzem a saját bőrömön is, hogy innen csak lejjebb lesz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása