2015. október 17. 06:43,  Valami szigeten jártunk 73 komment

2015. október 17. 06:43 Határátkelő

Valami szigeten jártunk

Nyaralni nem csak nyáron lehet, vonhatjuk le a következtetést Puhacica mai posztjából, persze más kérdés, hogy valószínűleg ők sem olyan pihenésre készültek, mint ami végül lett belőle – de azért írása alapján így sem lehetett olyan rossz. Lássuk tehát, mi volt ez a valami sziget. (A képekért természetesen hálás köszönet!)

„Valami szigeten jártunk, utószezonban, mert elbambultuk a szabadságkérést és nem jutott korábbi időpont. Hogy könnyebb legyen számolni, most az idei nyaralásunkról küldök összefoglalót, ami az előzőhöz hasonlóan ismét személyesebb hangulatú, mert a saját blogomba is ez fog kikerülni.

Mindemellett szeretném megmutatni, hogy fél év alatt is el lehet érni azokat a dolgokat, amikre az ember vágyik, minimálbérhez közeli fizetésből, szakképzettséget nem igénylő munkákkal is. És még tévére is futja.

Úgy vártuk ezt a nyaralást, mint még egyiket se. Ennek megfelelően a lehető legrosszabbul sikerült. Kezdjük az időjárással! Londonból indultunk Mallorcára, onnan Barcelonába, majd végül haza. Ahonnan indultunk, ott jó idő volt, ahova megérkeztünk, ott nem. Mutatom:

Na. Ilyen vicces kedvében volt Meteorológus Mihály.

Hétfő

Szóval megérkeztünk, átvettük a bérelt autót, egy Smart for4-t, elkocsikáztunk Port d'Alcudiaba, pequeņo spanyol tudásomra támaszkodva meginterjúvoltam egy helyi arcot, merre van az arra, aztán végül megtaláltuk a hotelt, megkaptuk a kulcsot, a házirendet és jól meglepődtünk: mindenért fizetni kellett, a szobaszéfért, a távirányítóért... ezekről a webes tájékoztatóban elfelejtettek beszámolni.

2_alcudia.jpgPort d'Alcudia

A berendezés a 90-es évek elejéről maradt ott, viszont nagyon tiszta volt minden, naponta takarítottak, cserélték a törölközőket, még akkor is, ha kértük, hogy ne tegyék, a személyzet kedves és udvarias volt.

Első este nem igazán történt semmi érdekes, elállt az eső, így lesétáltunk a partra, majd ettünk egy jóféle házi paellát, amit helyi sörrel öblítettünk le, találtunk egy hiperaktív macskát, végül visszasétáltunk a hotelbe, ahol azzal biztattak bennünket, hogy csak másnapig lesz rossz idő. Hát, nem jött be a jóslat.

Kedd

Fogtuk a reptéri ingyenes térképet, a recepción megtudakoltuk, hogy hol van a híres keddi alcudiai piac, aztán a lovak közé csaptunk. A piacot könnyen megtaláltuk, parkolóhelyet viszont nehezen se, de nem az, hogy a környéken nem, hanem a faluban sehol. Hát, így nem láttuk a piacot.

Gondoltuk, akkor megnézzük a sziget legészakibb csücskét, tehát Cap Formentor felé vettük az irányt. Útba esett egy kisebb kilátó, ott megálltunk kicsit kilátni.

3_cap_de_formentor.jpgCap de Formentor

Én természetesen remegő lábakkal, ugyanis rettenetesen félek a hegyi, kanyargós, szűk utakon, illetve a magas helyeken általában, és addigra már többet „nyomtam” a féket, mint N, aki igazából vezetett. :D

Itt még nem tudtam, hogy az eredeti célunkig vezető 15 km-en csak a szentlélek tartja a helyén a padlólemezt, úgy „fékezek” majd. Pedig egyébként gyönyörű tájon jártunk, minden félelmem ellenére is megérte felmenni.

A vége előtt azonban vissza kellett fordulnunk, kilométeres sor állt a parkoló előtti úton, mi meg nem akartunk órákat várakozni. Helyette mentünk, amerre az út vitt bennünket, így kerültünk egy picike faluba, Cala Sant Vicencbe.

Aprócska öböl, erős szél, hatalmas hullámok, zárt vendéglők... Irány Port de Pollenca, együnk valamit! Mire odaértünk, az eső is eleredt, pont jó volt az időzítés, beültünk egy tengerparti étterembe.

4_port_de_pollenca.jpgPort de Pollenca

Nachos és fajitas volt a menü, úgy jól laktunk, mint a duda. Kérdezte is a pincér, hogy ugye milyen jó dolog a szieszta. :D Ebéd után nagy nehezen visszavonszoltuk a testünket a kocsihoz, kinéztük a következő állomást és elindultunk.

Aztán igen gyorsan meg is álltunk, mert a falu utolsó házait elérve óriási puffanást hallottunk. A kocsi puffant. Gyorsan félrehúzódtunk, körbenéztünk, sehol egy lélek, de még egy madár se. Jól van, nem ütöttünk el senkit, senki nem halt meg, a többi nem számít. Erre egy fal mögül előkerül egy gyerek, hogy elnézést, de fociztak és kirúgták a labdát, az pattant a kocsi tetején. Nabzmeg.

Délután még elmentünk megnézni egy közeli falut, Son Baulót. Itt láttam olyat, amilyet még soha. Egy kisebb, sziklás öbölbe hordta ki az áramlat a tengerifüvet (?), amitől olyan feketék lettek a hullámok, mintha sarat dobált volna a víz.

Itt N-nak volt még egy kis incidense a hullámokkal, picikét későn ugrott, mindezt igen érdekes hangeffekttel kísérte, ezen aztán annyit röhögtünk, hogy a könnyünk is kicsordult. :D Nagyon elfáradtunk, de reménykedve vártuk a másnapot és a jó időt.

Szerda

A másnap megérkezett ugyan, a jó idő viszont nem. Konkrétan bokáig ért a víz az utcákon.

Reggeli után kocsiba ültünk, és mivel előző nap a hegyek felé vettük az irányt, most Keletre indultunk, amerre kevésbé volt sötét az ég. Mindig a világosságot követtük, így jutottunk el Manacorba, Porto Cristóba, Calongéba, s'Alqueria Blancába, a Mondrago Nemzeti Park egy részébe, majd Cap de ses Salinesbe.

5_s_alqueria_blanca.jpgs'Alqueria Blanca

Ez a pont a sziget legdélebbi csücske. Egy világítótorony van és semmi más. A part sziklás és csodaszép. Holdbéli a táj, mindenfelé kisebb-nagyobb kőépítmények vannak, mi is építettünk egy picurkát. Talán még áll. :)

Ez volt az a hely, ahol napokig el tudtam volna bámészkodni. A robajló tenger, a szikrázó napsütés (mert közben a nap is előbújt), a mandulafenyők illata mind-mind arra ösztönöztek, hogy maradjunk, de még hosszú út állt előttünk, indulni kellett.

Palmába elég későn érkeztünk, ráadásul az eső is pötyögni kezdett, ezért csak egy „gyors sétára” futotta a katedrális környékén. Közben ránk sötétedett, az autópályán pedig olyan esőbe keveredtünk, hogy szinte semmit se láttunk. De a többiek se sokat, 50-nel haladt a kocsisor. Nagy nehezen hazavergődtünk.

Addigra olyan szél kerekedett, hogy azt hittük, ránk dől a hotel. A nyílászárókon úgy fütyült a szél, hogy Hacki Tamás elbujdoshatott volna, ha hallja. Próbáltuk pléddel szigetelni az ablakot, de így nem tudtuk becsukni, aztán kínlódtunk még egy kicsit a törölközőkkel, de azok meg túl vékonyak voltak, szóval hagytuk az egészet és hallgattuk a füttykoncertet hajnalig.

6_palma.jpgPalma

Ezen a napon ettünk olyan tapast, amilyen elvileg nincs, szerintem a maradékokat szedték össze, volt ott minden, a rákrudacskáktól a kroketten át a marhapörköltig minden. :D És jól meg is fáztam, innentől kezdve nem csak a rossz idő határozta meg a hangulatom, hanem a takonykór is.

Csütörtök / péntek

Arra ébredtünk, hogy csend van. Elállt a szél és az eső is, de olyan hideg volt, hogy a strandolásra gondolni se mertünk. Megnéztük a térképet, a nyugati part mellett döntöttünk, elindultunk hát arra.

Mindez Alaro városka után történt, mi Castell d'Alaró felé akartunk menni, végül viszont Santa Maria del Camin át jutottunk Bunyolába, onnan pedig egy alagúton jutottunk át a hegyen.

Deia volt az első, ahol megálltunk. Állítólag a sziget egyik legszebb öble itt található, persze, hogy mi is meg akartuk nézni. Találtunk is egy táblát, ki volt írva, hogy fél órás gyaloglással érhető el a part. Nekivágtunk.

7_deia.jpgDeia

Egy idő után kezdett gyanús lenni, hogy ez nem egy könnyed délutáni séta lett, mindenki túrabakancsban jött felfelé. Egy angol pár mondta is, hogy az én „cipőm” nem a legjobb választás. Tényleg nem az volt, de azért lejutottunk a partra.

Cala de Deia tényleg gyönyörű, amikor ott voltunk, hatalmas hullámokat vetett a tenger, tátott szájjal bámultuk, mekkora ereje van a víznek.

Miután kigyönyörködtük magunkat, visszamentünk Deiába, egy kis vendéglőben ettünk egy nagy tál nachost és ittunk egy-egy mango smoothiet, közben a fél lábam lerágták a szúnyogok, összecimbiztünk egy újabb macskával, majd Banyalbufar felé vettük az irányt.

Végig a tenger felett vitt az út, elmesélhetetlen, milyen gyönyörű az a szakasz. Kb. tíz méterenként lehetett volna megállni nézelődni és fényképezni. Az egyik kommentelőtársunk küldött is fotót, mielőtt mentünk, az egyik kanyarban üldögél és néz le a városra. Na, ugyanott üldögéltünk most mi is, nem tudom miért, de nekem ez tökjó érzés volt. :)

Elmentünk még a Torres des Verger nevű bástyaszerű kilátóig, itt egy vaslétrán - remegő lábakkal - felküzdöttem magam a toronyba, de megérte. Csak magamat tudom ismételni: Mallorca meseszép.

8_torres_de_verger.jpgTorres des Verger

A teljes naplementét nem vártuk meg, nem akartunk éjjel a vaksötétben bóklászni a hegyen. Így is eltévedtünk párszor, hála a részletes térképünknek, de azért hazaértünk, majd elfogyasztottuk azt a vacsorát, amit nem kellett volna.

Vagyis nekem igen, kardhal steaket ettem, sangriáztunk, semmi bajom nem volt, N viszont beválasztott. Steaket evett, amit valószínűleg rosszul tárolhattak, mert olyan ételmérgezést kapott, hogy azt hittem, kórház lesz a vége.

Egész éjjel a WC-csészével kommunikált, hol alulról, hol felülről. Másnapra úgy legyengült, hogy a hotel medencéjéig bírt csak lesétálni. (Mert természetesen ezen az egy napon, amikor hotelfogságra voltunk ítélve, száz ágra sütött a nap.) Aztán mégis inkább a szobát és az ágyat választotta.

Itt hangzott el az a mondat is, hogy „Haza akarok menni Mapi Úrhoz!” (Mapi Úr a kis puhacica egyik beceneve.) Elképzelhető, mennyire volt beteg N, hogy ez kiszakadt belőle.

Végül elszundikált, én pedig lesétáltam a partra, gondoltam, szétnézek, ha már ilyen jó az idő. Annak a fehér homokos tengerpartnak, ami előző nap még megvolt, nyoma veszett. Az éjszakai vihar kihordta az összes gazt, ami a szigetet körülvevő vizekben volt.

Úgy nézett ki az egész, mint a trágyadomb, és a szaga is hasonló volt. Markolókkal pakolták föl traktorra csatolt pótkocsikra. Ilyet se nagyon láttam még, a trakeszeket valahogy nem a beachre képzeli az ember. :D

Visszafelé vettem magamnak egy adag tengeriherkentyűs paellát, N-nak kekszet, a nap hátralévő részét pedig szundikálással és olvasgatással töltöttük.

Szombat

A nagy pihenés után az utolsó nap délelőttjén volt annyi szerencsénk, hogy mire elértünk Cala Mesquidába, kisütött a nap és végre megmárthattuk testünket a habokban. Kristálytiszta, türkizkék vízben fürödtünk, a hullámok libegtettek bennünket rendesen, nagyon vicces volt, pancsoltunk, mint a gyerekek. Épp annyi ideig sütött még a nap, hogy megszáradt a fürdőruha rajtunk, aztán beborult és újra esni kezdett.

9_cala_mesquida.jpgCala Mesquida

Amilyen vak vagyok egyébként, itt esett meg velem az a nagy eset, hogy elmentem fotózni az öblöt és egyszer csak besétáltam a nudistastrandra. :D Nem sok fénykép készült, úgy is mondhatnám, hogy egy darab se. :D

Ha már esett az eső, beültünk egy vendéglőbe ebédelni, aztán megnéztük még a Punta de Capdepera nevű kilátót és az onnan eső kilátást, majd visszamentünk a hotelbe. Összepakoltuk a motyónkat, készülve a másnapi utazásra. Az úticél: Barcelona.

Vasárnap

Időben indultunk, így simán belefért egy kisebb eltévedés is, mégse menjen már olyan simán minden. Felszálláskor tündöklő napsütéssel búcsúzott tőlünk a sziget, Barcelona pedig borongós, esős, szeles idővel fogadott.

Jól vissza is pattantunk a kifutóról, persze nem volt vészhelyzet, csak izgalmasabb volt a landolás a megszokottnál. Tesóm, anyukám és tesóm élettársa várt minket a reptéren. Velük először elmentünk ebédelni, majd kimentünk a reptér melletti parkba. A leszálló gépek mind itt suhannak el, „karnyújtásnyira”. Érdekes volt nagyon, néhány percenként érkeztek az utasszállítók felettünk.

Felmásztunk egy rögtönzött kilátóra is, vagyis engem feltoltak-húztak, lett is belőle nagy röhögés. Főleg, hogy a „tolószemélyzet” egyik tagja évekkel ezelőtt ugyanígy segített, akkor is engem akartak felpakolni valami magas helyre. :D Hiába, nekem nem az extrém sportok az erősségem. Kisétáltunk még itt is a tengerpartra, de mivel kezdtünk kockásra fagyni, inkább hazamentünk tesómékhoz El Serratba.

Hétfő

Családi kirándulásos, beszélgetős, pihengetős nap volt az utolsó, megnéztük Santpedort, délután pedig Manresában jártunk. Szerintem nagyon szép kisváros, tesóm élettársa ki is röhögött, mert szerinte viszont egyenesen ronda, de hát ízlésen nem lehet vitatkozni.

10_manresa.jpgManresa

Jó volt találkozni húgommal, két éve nem láttuk egymást, csak Skype-on, anyu is kint volt náluk, egyedül öcsém hiányzott. Őt majd decemberben látogatjuk meg otthon.

Kedd

Természetesen mikor eljöttünk Barcelonából, kisütött a nap, mire hazaértünk Londonba, ott már 30 fok volt. Itthon meg ugye... A hazaút egyébként nagy élmény volt, mi még csak fapados társaságokkal repültünk, most viszont a British Airways reptetett bennünket.

A gép maga nem volt nagy, csak a szokásos A320, viszont bőr (műbőr?) ülésekkel volt szerelve, nem volt kopott, szakadt, lepukkant, klasszikus zene szólt, végig követhettük az útvonalat, merre járunk, milyen városok vannak alattunk, hány fok van, magasság, hátralévő idő, tea, kávé, sütike, udvarias kiszolgálás... amit akarsz.

Felszállás előtt még a pilótafülkébe is beengedtek, sőt, a másodpilóta még azt is felajánlotta, hogy beülhetek a helyére, de amilyen szégyenlős (= marha) vagyok, nem éltem a lehetőséggel. Már persze bánom, de biztos lesz még rá alkalom.

Összességében jól éreztük magunkat, csodaszép a sziget, és már így pár nap távlatából se olyan rossz visszaemlékezni, de akkor, ott nagyon szomorúak voltunk, alapvetően a rossz idő miatt. Passzív pihenést, tengerparton fetrengést képzeltünk magunknak, ehhez képest 720 km-t raktunk bele a bérelt kocsiba a szűk egy hét alatt egy zsebkendőnyi szigeten. :D

Azt az egyet megfogadtuk, hogy utószezonban nem utazunk többet, maximum olyan helyre, ahol garantáltan meleg van. Csak remélni tudjuk, hogy a jövő évi nyaralás jobban sikerül, várom is a tippeket, hova utazzunk szerintetek.

Horvátországban, Görögországban és Spanyolországban voltunk már. Nekünk Olaszország, Portugália, a sokat emlegetett Albánia és Görögország / Santorini birizgálja a fantáziánkat, de kíváncsi vagyok, ti hova utaznátok Európán belül, ahol tenger is van és az idő is jó, értsd: tutira meleg van.”

Ha képeket szeretnétek még nézegetni (van mit…), akkor irány Puhacica oldala! További írások, posztok, cikkek Spanyolországról pedig itt olvashatók.

(Ha pedig nektek is van hasonló nyári, vagy őszi élményetek, ne habozzatok megírni a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!)

Címkék: fotó nyaralás Spanyolország

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.17. 07:34:25

Jajj. :)) Szerencse hogy ilyen humorérzéke van a poszterinának. Lehet hogy a nyaralás nem, de a belőle született írás az szuper lett. :)

Golf2 2015.10.17. 08:04:43

Mallorcára nyáron kell menni szeptembertôl kanári vagy ciprus.Ott 28fokos a viz és kiszámitható az időjárás

2015.10.17. 08:24:44

Melós bérből nyaralás? Miről kellett lemondani? Esztek ti kint rendesen?

DieNanny CH 2015.10.17. 08:43:07

Köszi, jó volt.

Az ötletem: az olasz csizma sarkán van Bari és Brindisi között Alberobello, az nagyon szép, és jó délen van, onnan átugrani Albániába, így két legyet egy csapásra!

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2015.10.17. 08:57:12

De jó volt! Mármint olvasni. Elmondhatjátok, hogy tele vagytok "élményekkel". :)
Viccet félre téve, szeptemberben itt is beesik egy-egy vihar, nekünk is részünk volt benne szeptember végén Durres-ben egy délután, szobába fütyülő szél, stb., de estére elállt, és másnapra kisütött a nap. Azért több napos eső, vihar itt szeptemberben nem nagyon van, októberben már igen.

puhacica 2015.10.17. 10:17:41

koszi! :)

@Golf2: legkozelebb okosabbak leszunk. :)

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: semmirol.

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: nahat, milyen szep! nem is hallottam meg errol a helyrol. :)

@VPBA: hat mi kifogtuk. de nem csak mi. azon a heten egesz Del-Europaban nagy viharok voltak. Maltan es Sziciliaban is, Franciaorszagban az utcan fulladt meg egy no, akkora esozesek voltak. ehhez kepest mi meg jol jartunk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.17. 10:36:03

Jó poszt volt, ahogy Puhacicától megszoktuk.
Én azért látom hogy micsoda lemondásokkal teli életetek van, a macska is drágábban kosztol mint ti.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Amúgy meg mindjárt jön Illetékes Elvtárs és elmondja hogy mindezért nem kellett volna Londonba költözni mert Magyarországon is mindenkinek elérhető aki nem dohányzik.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))

puhacica 2015.10.17. 10:48:34

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: :D

@diggerdriver: ja, fogyunk is rendesen. (nem.) :D
hat csak az a bibi, hogy mi nem ezert jottunk Londonba.

2015.10.17. 11:11:55

@puhacica: Nagyon jo poszt igy szombat reggelre, komolyan ugy olvastam mint egy regenyt, hogy vajon mi a kovetkezo fordulat? :) Jol irtad meg, az biztos hogy atelni kevesbe lehetett vicces mint olvasni, de ugy tunik hogy a legjobbat hoztatok ki a helyzetbol. Garantalt napos idohoz szerintem muszaj Europan kivulre menni, esetleg Marokko? Tunezia sajnos 'kilove' a lehetosegek kozul egy idore...

Csodabogár 2015.10.17. 11:22:36

Jó a poszt csak kicsit csalódott vagyok. Végig vártam mikor mentek el abba a kolostorba, ahol anno... Chopin George Sandal múlatta az időt és közben csodás etüdöket komponált.
Persze én egy kultursznob vagyok, erős komolyzene kötődéssel és ez volt az egyetlen amit megnéztem volna Mallorcan. Valahogy soha nem jutottam oda, talán azért mert tul kézenfekvő volt.

DieNanny CH 2015.10.17. 11:38:25

@diggerdriver:

Csak nem te voltál a társasága a cicának, míg a gazdái nyaraltak?

SzZoole 2015.10.17. 11:57:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: en is ezt akartam kerdezni @puhacica: -tol,hogy Mapi ur addig a puhos szomszed oleben ult?:)))

puhacica 2015.10.17. 12:08:03

@Mirjam2: eddig mindig jo ido volt, amikor nyaraltunk, de a titok valoszinuleg a foszezon, julius/augusztus. :) most volt az egyik kolleganom Egyiptomban, nagyon elveztek, de az az igazsag, hogy en egy kicsit beszari vagyok ezekhez az afrikai orszagokhoz. illetve egy kicsit tul "szabad" is. lehet, hogy a tudatlansagombol fakad, de nem mernek csak ugy kocsiba ulni es menni, amerre az ut visz.

@Csodabogár: hat, nem lehet egy het alatt mindent megnezni.
van egy cseppkobarlang is egyebkent a szigeten, be lehet menni csonakazni es kozben valami zenekar komolyzenet jatszik. :)

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Zoole[uk]: nem mertem volna rabizni. meg a vegen megfozte volna vacsorara. :D

SzZoole 2015.10.17. 12:14:43

@puhacica: :)))
Tenyleg,hol volt addig a macsek,Ti is macskasittert fogadtatok?

2015.10.17. 12:32:36

O de szep kepek :) Jok ezek nyaralosposztok, bar meg nem vagyom ilyenre, elvezem az oszt, de majd januar vege korul johetnek ezek megint :D

Muscari 2015.10.17. 12:34:30

Szintén kihoztátom a maximumot, amit ebből ki lehet, ilyen időjárás mellett.
Ami a jövő évit illeti, én Santorinire szavaznék a felsoroltak közül. Annyi gond van csak vele, hogy jelentősen drágább, mint a többi görög sziget. Mi azt csináltuk, hogy Krétáról mwntünk át egy nap gyorshajóval, persze csak várost nézni. Fotózáshoz viszont egyszerűen nem ajánlhatnék jobb helyet, leírhatatlanul szép és különleges a sziget.

Az olasz csizma sarka szintén jó választás, a jó idő is garantált. Az én bakancslisbakancslistámon is szerepel.

Buchhalter 2015.10.17. 12:35:23

Jó kis üdítő poszt volt.A párommal Görögország bejött:Ródosz.Klassz látnivalók és a kiszolgálás is nagyon jó volt.Augusztus végén voltunk.

DieNanny CH 2015.10.17. 13:02:47

@Buchhalter:

Jé, de régen jártál erre!

Herr Géza 2015.10.17. 13:05:26

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ezt ugye nem kérdezted komolyan? Nem emlékszel Digger viszonyára az ilyen "haszontalan" háziállatokhoz?
Puhacicáék még a reptérre se értek volna ki, mire a szegény macsek bundájából már ágyelő lett volna.... :)))))

Herr Géza 2015.10.17. 13:08:48

@Muscari: Te, ez "bakancslisbakancslistád" egy olyan bakancslista, amin az első pont az, hogy "szeretnék egy pár jó bakancsot" ??
:D

Hari Seldon 2 2015.10.17. 13:17:20

Hát igen. Mediterrán éghajlat jellemzője: száraz forró nyár, csapadékos ősz és tél. (na jó, szeptember eleje még nem szokott gáz lenni nyaralás szempontjából)

SzZoole 2015.10.17. 13:33:09

@Herr Géza: na most kepzeld el,mire puhacica es N. hazaer,egy uj perzsaszonyeg varja oket a szobaba es egy finom nyulpaprikas vacsorara:)))

Hari Seldon 2 2015.10.17. 13:37:52

"Itt kell elmesélnem, hogy az ingyenes térképünk nem egy igazi autóstérkép volt, aki csinálta, nagyon nagyvonalúan bánt az utakat jelző girbegurbákkal. Sárgával jelölte a főútvonalakat és pirossal az autópályákat, minden egyéb utat pedig zölddel. Már amit jelölt, mert szerintem a felét se rajzolta rá a mallorcai úthálózatnak.

Mivel a zöld csíkból nem tudtuk kideríteni, hogy kétsávos aszfaltút vár ránk vagy kavicsos, gödrökkel teli szamárterelő ösvény, felkeveredtünk egy olyan hegyi útra, hogy öröm volt nézni, csak autózni ne kellett volna rajta. Egy idő után vissza is fordultunk, tartva attól, hogy annyira összeszűkül, hogy később erre már nem lesz lehetőségünk."

Térképet mindig legyen, vagy fejbe, vagy ha nem megy, legyen rendes vásárolt autóstérkép. (vagy akinek az a kényelmesebb GPS) de semmiképpen sem elég a turista kiadvány!

puhacica 2015.10.17. 14:17:03

@mojyo: köszi! olyan fura, én nem tudom, mi van velem, régen úgy utáltam az őszt, pár éve viszont egyre inkább azon kapom magam, hogy egyre több szeretnivalót fedezek fel benne. :)

@Muscari: már mások is ajánlották, ezért is került fel a listára. :)

@Buchhalter: megfontolandó. :) Zakynthost nagyon szerettük tavaly.

@Herr Géza: @Zoole[uk]: :D azért nem olyan vadállat ám a szomszédom.

@Hari Seldon 2: a gps elérhető volt, de így, hogy az ákombákom térképet használtuk, több kalandban volt részünk. :)

2015.10.17. 14:29:31

@puhacica: Ugye? :D En imadom az oszt, a kedvenc evszakom, imadom a szines leveleket es az esot, meg, hogy lehet kotott cuccokba jarni vegre, de persze en egy ilyen kifacsart izlesu telmanias vagyok, abszolut nem birom a mediterran eghajlatot... Na persze a tel vegere mar jol esne egy kis napfeny, de majd akkor beirom a HA keresobe, hogy "puhacica nyaral", es akkor feltoltodom kicsit. :D

Muscari 2015.10.17. 17:01:46

@Herr Géza: ez a telefonom volt, mindig megviccel :-)

Muscari 2015.10.17. 17:05:18

@Hari Seldon 2: mi Korfun hiaba akartunk rendes terkepet venni, az utak kb harmada hianyzott roluk. Pedig probaltunk vagy harmat, sajnos akkor meg muholdas navigacionk nem volt.
Egyszer hasznaltuk a Google utvonaltervezojet, ami ugyan beta verzio, de azt hittuk, hogy jo lesz. Na az is elvitt minket olyan uttalan utakra, hogy azt hittuk, hogy lemegyunk a terkeprol.

Muscari 2015.10.17. 17:15:59

@puhacica: ja es mindenekelott Kreta, mi oda megyunk jovore. Egyszer mar voltunk, de tul nagy a sziget es pont a legszebb, nyugati resze maradt ki. A Samaria szurdok Europa legmelyebb szurdoka, kihagyhatatlan.

A masik meg Korfu. Ha akarsz szepet latni keressel kepeket Sidarirol vagy Palaokastritsarol, ez utobbinal van egyesek szerint Europa legszebb panoramaja.
www.google.de/search?q=sidari+greece&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIuvvK9eXJyAIVhdEUCh1tAwrn&biw=1280&bih=899

www.google.de/search?q=%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%84%CF%83%CE%B1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIg-n_rOXJyAIVSdgaCh0czQ6S&biw=1280&bih=899

Narina 2015.10.17. 17:35:08

Nagyon tetszet. Kicsit en is oda kerultem melletek. Koszi!

©________ 2015.10.17. 17:56:59

jó kis poszt:)

tényleg, még nem is kérdeztem, ezek szerint a lebegő terasz nem volt meg?

©________ 2015.10.17. 18:05:22

@puhacica: Ciprus, drágám, Ciprus....

puhacica 2015.10.17. 18:29:00

@Csupacsí: nem. elmentunk egy tabla mellett, egy kisebb utra iranyitott, oda volt irva, hogy van a vegen egy etterem, kilatassal a tengerre, de nem fordultunk vissza. majd maskor. :)

mindenhova el akarok menni. egyszerre. most. :D

@mojyo: :) en az oszi fenyt szeretem, a terdig ero leveleket, a szineket. meg azt, hogy jovok haza es hideg van es hidegszag es akkor jol bejovok a melegbe es a meleg olelesbe. az jo.

blackhairlady 2015.10.17. 18:33:53

@puhacica: Sajnalom, hogy ilyen rossz idotok volt, de valoszinuleg nem lattaok volna ennyi klassz dolgot a "Valami Szigetbol":)))
Szokas szerint jo volt olvasni a posztodat, jo humorral megaldott fehernep vagy te:)

blackhairlady 2015.10.17. 18:39:09

@puhacica: Itt nalunk nagyon erdekes az osz, miota idekoltoztunk, en is szeretem. a homerseklet meg mindig 27-32 C kozott mozog napkozben, de mar nem paras meleg, a levelek hullanak, enyhe szello fuj allandoan, reggel viszont 15-18 fokra lehul ami nagyon kellemes.
Otthon utaltam az az esos hideg saros oszoket:(

tanato 2015.10.17. 19:06:13

@puhacica: Nagyon jó írás,Mallorcán mi is jártunk 2006-ban,a Formentor világítótorny tényleg szép,főleg onnan a kilátás.Bérelt autóval sok helyre eljutottunk,a szerpentin a világítótoronyhoz tényleg egy kissé félelmetes.

tanato 2015.10.17. 19:08:25

@Csupacsí: Cipruson mi május első hetében voltunk előszezonban,de már nagyon forró levegő volt,igaz a tengerben pancsizni még nem lehetett,úszni már igen,de lubickolni nem.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.17. 19:14:01

elbambultuk a szabadságkérést és nem jutott korábbi időpont..

en mindig azt mondtam az ujjonnan erkezoknek csinalj barmit dolgozz barkinek, de maradj meg abban, ismerd ki szerezz gyakorlatot jovendobeli klienseket stb hogy kesobb magadnak tudj dolgozni , mert amig masnak dolgozol biztos a a tulaj keresi a tobb penzt nem te ..
igaz nem minden teruleten lehet de a fizikai vagy szak munkaknal nagyobb a lehetoseg onallosulni ..

es nagyon elegedett vagyok nekem nem kell szabadsagot kernem akkor megyek oda ahova akarok ..
alkalmazottkent alkalmazott fizetesbol nem biztos ..

tetszett a post vegul is jol kikapcsolodtatok a napi monotonbol es biztos vagyok mar nezitek a kovetkezo helyet es tervezgettek sok szerencset keves esot hozza ..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.17. 19:15:03

@puhacica: Kitömve visszakaptátok volna.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.17. 19:16:40

@Herr Géza:
Te tudsz valamit...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.17. 19:19:36

@puhacica:
Köszi hogy megvédesz.
Legalább te tudod hogy milyen őzikelelkű mimóza érzékenységű ártatlan ember vagyok.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

montroyal ( CAN qc) 2015.10.17. 19:38:46

@Signora con i capelli neri: egy melosom 6 eve dolgozik velem es van egy o mindent tud rendelest estimaciot stb es mivel argentin szarmazasu de itt nott fel spanyolul franciaul es angolul beszelni is tud a cliensekkel ... es van egy masik fiatal melos de o inkabb segitseg es tanulo .. viszont mindig egy kis veszteseggel kell szamolni de az bele van kalkulalva ..

most az unnepek alatt megyunk decemberben akkor ugy sincs sok munka ..

puhacica 2015.10.17. 20:49:07

@Signora con i capelli neri: igen, jo ido eseten tobb pihenes, kevesebb kirandulas lett volna. :)
az oszrol: en otthon is megbaratkoztam vele, a Dunakanyar es a Pilis is gyonyoru ilyenkor. meg az Alfold is. de persze nyilvan nagyon kulonbozik a ti oszotoktol.

@tanato: kisse, igen. :)

@Réka ‎: hogy en mennyire utalom a melltartot :D

@montroyal ( CAN qc): koszi a jokivansagot! a munka/vallalkozas temara: egyszer talan lesz sajat ceg. bar amilyen uzleti antitalentumok vagyunk, ki tudja, mi a jobb nekunk.

@diggerdriver: az. :D

Hari Seldon 2 2015.10.17. 21:38:02

@Muscari:
Szerencsére Korfu nem túl nagy. Ha el is tévedsz, teszel két kört a sziget körül és biztos, hogy fél óra múlva már újra ott leszel ahol először eltévedtél... :-)

pasztasuta 2015.10.17. 21:49:12

@puhacica: élvezet volt olvasni a kalandjaitokat, és jó volt a kéknek ezt a sok árnyalatát látni...de hát tudod te! :)

nyaralós tipp: Olaszországban Szardíniát ajánlom jó szívvel strandolásra. Egyszer április legelső napjaiban is fürödtem a tengerben ott, pedig én aztán nagyon fázós vagyok, de ti azért inkább nyáron menjetek, biztos ami tuti. ;)

Herr Géza 2015.10.17. 22:06:03

@pasztasuta: Szardínia ügyben csatlakozom: álomszép volt.... De imádtuk Korfut is, Kréta viszont egy kicsit kopár volt a mi ízlésünknek, ám a görög feeling még azért is kárpótolt.

33621 2015.10.17. 22:30:21

@puhacica: Nagyon elcsesztétek a nyaralás helyszínét és időpontját! Ide kellett volna menni most!

www.origo.hu/nagyvilag/20151017-megdolt-melegrekord-rio-de-janeiroban.html

blackhairlady 2015.10.18. 01:46:11

@montroyal ( CAN qc): Csak azert kerdeztem, emrt altalaban a vallakozok meg nehezebben tudnak idot szakitani maguknak a szbadsagra mint az alkalmazottak, mert nincs aki emgfeleloen vinne az uzletet amig o nyaral/telel. Vagy nincs megbizhato ember aki addig tartja a frontot, vagy nem erzi a tulaj tul megbizhatonak oket.

puhacica 2015.10.18. 10:57:49

@pasztasuta: Szardinia. nem is gondoltam ra. pedig... koszi a tippet! :)

@33621: nem mondod!? :D

pasztasuta 2015.10.18. 11:03:57

@puhacica: ...pedig szintén sziget és akkor jöhet a Valami szigeten jártunk 2. ;)

puhacica 2015.10.18. 12:12:28

@pasztasuta: tenyleg, milyen jo lenne egy sorozat, osszeboklaszni a Fold osszes szigetet. :)

Beco46 2015.10.18. 21:49:41

En is pont iden voltam Mallorcan, Cala San Vincence-ben es nekunk is kb. ilyen volt az idojaras. De a hely attol meg gyonyoru, csak ajanlani tudom. Nekem a vendegszeretet egy kicsit gyenge volt az egesz szigeten-mi is autoval jarkaltunk-legalabbis a jo oreg Gorogorszaghoz kepest. A masik meg hogy az ettermek felhozatala sem volt tul valtozatos, de ez izles dolga. A hely viszont tenyleg szebb mint gondoltam, foleg az eszaki resz.

Bal 2015.10.18. 22:41:45

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: @puhacica:

Nézzük csak: saját lakásról, gyerekekről, vagy ha mégis lennének, azok melósnál felsőbb osztályba jutásáról. Na meg ugyan még most nem látszik, de majd nyugdíjasként az életben maradásról Angliában. Akkor simán működhet akár az éves külföldi nyaralás melósbérből is.

Persze sarkítok egy kicsit. Hiszen valószínűleg ezek akkor se lennének elérhetőek, ha azt a mondjuk egy-két ezer fontot megspórolnák a londoni melósok, amit nyaralásra költenek. Akkor meg miért is ne?

puhacica 2015.10.18. 22:50:35

@Beco46: nagyon szep volt az a kis falu. :) es igen, attol meg, hogy kicsit csalodottak voltunk az ido miatt, en is csak ajanlani tudom.

@Bal: isteni szerencse, hogy nem akarunk itt sajat lakast, nem akarunk gyereket es nem akarunk Angliaban nyugdijasok lenni. meg valami?

Bal 2015.10.18. 23:12:09

@puhacica: ezen (hozzáteszem, ritka) felállás esetében nektek valóban nem kell lemondanotok semmiről. De akkor már érdekes lenne tudni, hogy mi a célfüggvényetek Angliában. Kaland, nyelv, tapasztalat, hitelkifizetés, rendes otthoni lakásra gyűjtés?

Psy85 2015.10.19. 07:32:56

kefalonia!!! nekem koroket vert ra kretara, rodoszra, korfura es zakinthoszra is!
szardinia es korzika is csodalatos.

puhacica 2015.10.19. 10:25:50

@Psy85: je, tenyleg! es tavaly Karpathost is ajanlottak. mennyi csodas hely van! :)

@Bal: az elsodleges cel, hogy ujra a szakmankban dolgozzunk. a tobbirol majd utana.