oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 03. 06:46,  Szétszakított családok 150 komment

2015. október 03. 06:46 Határátkelő

Szétszakított családok

Kegyetlen élethelyzet, amikor a család egyik tagja külföldön dolgozik, míg a többiek otthon maradnak – akár csak pár hónapig, amíg a másik mindent előkészít, de gyakori az is, hogy egyikük huzamosabb ideig külföldön dolgozik és csak pár hetente jár haza hétvégére. Egy új kezdeményezés a blogon: ebben a hónapban ezt a témát próbálom meg körbejárni, remélhetőleg veletek együtt.

csalad_szetvalo.jpg

Jellemzően a férj az, aki nekivág a nagyvilágnak a családot hátra hagyva. A helyzetet mindenki megszenvedi: a külföldön dolgozó is, hiszen kénytelen egyedül boldogulni, és a család is, ahol egyrészt gyakorlatilag minden ügyintézés az otthon maradó (jellemzően a feleség) nyakába szakad, a gyerekek pedig alig látják az apjukat.

Persze külföldön élve az ember megpróbál valamilyen rutint kialakítani a hétköznap estékre, lejár edzeni, stb., de a magány veszélyes állapot, pláne egy idegen városban.

Az ember még akkor is, ha egy álma vált valóra, esetleg egy olyan városba érkezik, amit szeret, és még ha tudja is, hogy csak átmeneti pár hónapról van szó – szóval ilyenkor is előfordul, hogy egy este ül az ágya szélén, és azon gondolkozik, mekkora hülyeség ez az egész, miért is csinálja, és legjobb lenne összepakolni és hazamenni a családjához, a kisgyerekéhez.

Aztán persze valahogy túllendül a dolgon, de ezek nagyon nehéz pillanatok tudnak lenni, pláne ha nincsenek mások az ember körül és egyedül kénytelen végigcsinálni.

A feleségnek sem könnyebb persze, hiszen neki kell mozgásban tartani a családot, intézni a gyerekekkel kapcsolatos tennivalókat, a háztartással felmerülő ügyeket intézni, mindezt jórészt egyedül.

A gyerekek is megszenvedik ezt a kényszerhelyzetet, szakemberek szerint magatartási zavarok is felléphetnek, és sajnos az sem ritka, hogy a gyerekeknek több óra, rosszabb esetekben akár egy-két nap is kell ahhoz, hogy megszokják, apa megint otthon van.

„Általában véve elmondhatjuk, hogy az elválás komoly családi problémákat okozhat. Az otthon maradt fél gyakran érzi nyomasztónak a háztartás és a gyereknevelés felelősségét, míg a külföldön dolgozók általában arról beszéltek, mennyire rossz távol lenni a gyerekektől, Skype-on keresztül látni őket felnőni. Akad, aki így is megpróbál nekik segíteni a házi feladatban, vagy mesélni, de ez szerintük sem ugyanaz, mint ott lenni mellettük” – fogalmazott David Ralph.

Mindezen nehézség ellenére a megkérdezett férfiak többsége azt mondta, ha választaniuk kellene a jelenlegi életük és a munkanélküliség között, akkor a mostanit választanák, mert így legalább anyagilag támogatni tudják a családjukat, meg tudják őrizni a társadalomban kivívott helyzetüket és megmaradtak kenyérkeresőnek is.

Fel lehet erre készülni?

Nyilván vannak olyan élethelyzetek, amelyekre meg lehet próbálni készülni, és ki lehet alakítani olyan rutinokat, amelyek segíthetnek, de amíg nem került valaki ebbe a helyzetbe, addig aligha tudja, mit vállalt.

A University College Cork 21. századi Társadalomtudományi Intézetének munkatársa szerint fontos lenne, hogy a házaspár találjon lehetőséget arra, hogy kettesben legyen, még ha csak Skype-on is.

David Ralph azt tanácsolja, hogy pár havonta üljünk le átbeszélni a helyzetet: „Az ember minden helyzethez tud alkalmazkodni, de ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül folytatni is kell. Fél év elteltével érdemes átgondolni a dolgokat. Vajon mindketten boldogok vagyunk? Van-e más lehetőség? Sok olyan pár akad, akik évekig élnek így és jól működnek így, de ez nem feltétlenül igaz mindenkire”.

Persze az sem egyszerű helyzet, amikor ismét egyesül a család (Magyarországon vagy külföldön), hiszen ilyenkor hirtelen az addig csak háromhetente-havonta látott férj és apa hirtelen megint a mindennapok része lesz.

A kérdés tehát az, hogy ti átmentetek-e ilyen időszakon, hogyan élitek / éltétek meg, mik a nehézségek? Milyen tanácsot adnál valakinek, aki most kerül ilyen helyzetbe? Milyen buktatókat lehet elkerülni és mi megúszhatatlan? Beleugranál-e ilyen helyzetbe megint?

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr787883502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

©________ 2015.10.03. 07:09:35

"Jellemzően a férj az""

Na mar itt megakadtam,mert ez egyszeruen nem igaz az ismerosi koromben.
Ja tulajdonkeppen egy eloremeno ferjet sem ismerek, feleseget viszont tobbet is

SzZoole 2015.10.03. 07:24:00

@Csupacsí: pedig ez nálunk igy volt,2009 nov.23.-an en indultam.
2010.jul.3.-an jött a feleségem.
2010.aug.24-re volt repjegyem a gyerekeket kihozni,csakhat ugye velem aug 11.-en megtörtént a baleset(amit mar ugye unasig meséltem itt a blogon) igy a gyerekek csak 2010 októberében jöttek ki,addig Mamanal voltak.

©________ 2015.10.03. 07:30:46

@Zoole[uk]: nem ertem a pediget.
Attol hogy igy van, meg nem "jellemzoen" a ferj megy ki. Milyen alapon lehet ilyet kijelenteni? Hogy netes kerdessel szoljak: Forras??

SzZoole 2015.10.03. 07:39:21

@Csupacsí: pedig=a mi tortenetunkben igy történt,en indultam meg elsőnek.

Bredpitt Monika 2015.10.03. 07:51:00

Ez erdekes tema.
Azert tenyleg az a jellemzo, hogy a ferj hagyja maga mogott a csaladot.
tanacsot nem tudom lehet e adni barkinek is. Sok mulik azon milyen jo a kapcsolat a hazastatsak kozott, mennyi mindent bir ki a kapcsolat.

En azt latom, hogy szerintem az jobb ha valaki tobb honapra megy es haza tud jonni egy ket hetre mint pl az amit a kamionsofor ismerosom csinal. Ot es fel napig tavol van es van masfel napja a csaladdal, akiknek ugye igenyeik vannak.
en meg azt latom rajta, hogy hulla faradtan hazajon es inkabb aludna egesz nap. Megy a vita hogy mi legyen, o nyilvan otthon akar maradni es pihenni, de asszony meg szervezi a programokat.
nehez kozos nevezore jutni.

Bredpitt Monika 2015.10.03. 07:52:50

@Csupacsí: hova mentek a nok es mit csinalnak, ha szabad kerdezni, engem tenyleg erdekel

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.03. 08:09:46

Ünneprontó leszek. Négy olyan családot ismerek, ahol a férfi ingázik.
Hamar túltették magukat a család hiánya miatt. Mindegyiknek van barátnője. Hogy esetleg a feleségnek is barátja, azt nem tudom. :(
Két-háromhetente hazamennek és minden happy.
Persze, lehet ez a hosszú házasság titka?
Van ilyen is...

Bredpitt Monika 2015.10.03. 08:14:45

@svájci sapka (ch): szerintem nem vagy unnepronto, ez benne van a pakliban, marmint az extra csaladtag, bar en nem tartom normalisnak, legyen inkabb mindenki titka a dolog

Bredpitt Monika 2015.10.03. 08:15:47

@svájci sapka (ch): ugy ertelmeztem hogy a szeretorol tud a feleseg is

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.03. 08:35:09

Mi is az ellentábort gyarapítjuk. Férjem 2004-ben jött ki hogy beindítsa az itteni életünket. Nem jött össze, két hónap után hazajött, hogy aztán 2005-ben együtt vágjunk neki újra. A két hónap elég volt arra hogy olyan telefonszámlát csináljunk amit utána képtelenek voltunk kifizetni. Hogy a gyerekem nekiálljon önállóan új apukát keresni magának. Hogy még sosem éreztem ennyire hogy bár elviekben van családom és barátaim, de mégis kizárólag magamra számíthatok és senki másra. Na és persze a férjem rájött hogy itt Angliában hol is kéne letelepedni. :)

snygg panda (törölt) 2015.10.03. 08:36:04

@svájci sapka (ch): szerintem tenyleg ez a hosszu hazassag titka! Lehet ok csinaljak jol...? :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.03. 08:42:26

@Bredpitt Monika: Nem hiszem, hogy tud róla....
@snygg panda: Nem tudom, én is csak kérdezem... ;)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.03. 08:43:34

@ChristineK: Mi is egyszerre jöttünk. Fel sem merült más opció.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 09:04:35

Jó reggelt! Szerintem ez nemcsak férj és feleség esetében embert próbáló, hanem akkor is, ha valakinek az idős, esetleg ápolásra szoruló szülőket kell (vagy kéne) itthon hagynia. Sokan emlegetik ilyenkor a Skype-ot, de azért ez nem ilyen egyszerű. A Skype jó a csevegésre, de azon keresztül nem lehet borogatást tenni a másik homlokára, de még csak egy bátorító ölelést sem lehet adni/kapni. Ezek az apróságok gyakran többet érnek a pénznél, éppen ezért én egyáltalán nem ítélem azokat, akik "nem élnek a lehetőséggel", és még a "jobb élet reményében" sem vágnak útnak, hanem a szeretteik mellett maradva továbbra is kitartóan vállalják a hazai nehézségeket. És ha már itt tartunk, az ilyen emberek pont ugyanolyan tiszteletreméltóak a szememben, mint azok, akik útnak indultak.

©________ 2015.10.03. 09:07:05

@Zoole[uk]: es akkor mar igaz a "jellemzoen a ferjek"??

©________ 2015.10.03. 09:08:51

@Bredpitt Monika: az egyik takarit. A masik hotelben szobaasszony. A harmadik valami projektcegnel vezeto. A negyedik mittomen....
Mit szamit?

©________ 2015.10.03. 09:09:41

@svájci sapka (ch): a hosszue lehet,de a boldoge nemigen...:-(

Bredpitt Monika 2015.10.03. 09:14:38

@Csupacsí: kivancsi voltam mennyi penzert indultak el a nok, de vegul is igazad van, nem szamit, a lenyeg hogy valakinek el kellett indulnia

SzZoole 2015.10.03. 09:29:00

@Csupacsí: nem tudom a statisztika mit ír,csak anyi,hogy az en ismeretségi koreimben a férfiak indultak meg először.
Ettől függetlenül lehet,hogy mas ismeretségi körében a nők,például a tieidben.
@svájci sapka (ch): hehehe,ilyet en ismerek,tobbet is,mig apu kint hajtja az igát,húsipar,építőipar,németben addig anyu testet mas ápolja otthon:)

DieNanny CH 2015.10.03. 09:32:00

@svájci sapka (ch):

"Persze, lehet ez a hosszú házasság titka?"

Lehetséges! :-)
kepfeltoltes.hu/151003/SAM_1540_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Csütörtökön fényképeztem a berni játékkiállításon. :-)

SzZoole 2015.10.03. 09:33:33

Southampton,Ocean Cruze Dock,férőhelyes napsütés,enyhe szel a tenger felől 8 fok.
Nice big boat:)

SzZoole 2015.10.03. 09:34:36

Férőhelyes=verőfényes

DieNanny CH 2015.10.03. 09:37:57

@A nagy kékség:

Ez az "idős, ápolásra szoruló szülők"-téma nagyon fel tud húzni. Mintha magától értetődő lenne, hogy mindenki, akinek ilyen szülője van, és Mo-on él, naponta látogatja és ápolja ezt a szülőt.
Mert akinek gyereke van, és jó esetben 8 órás munkája, az is legfeljebb hétvégén ér rá, sőt, talán olyan messze laknak, hogy csak minden 2., vagy 3. hétvégén tudnak időt szakítani.
Akinek van lehetősége külföldre menni, és akár csak 100 eurót a szülő ápolására kiadni havonta, az - véleményem szerint - tegye meg! Az ő lelkiállapotának is jót tesz, meg a szülőnek is.

2015.10.03. 10:00:03

Én arra lennék kíváncsi, hogy lelkileg a nőket jobban megviseli-e a kiköltözés, mint a férfiakat? Merthogy általában a nők sokkal "érzékenyebbek" az őket körülvevő világra, mint a másik nem.

2015.10.03. 10:09:26

@A nagy kékség: Ha valaki annyira ki akar menni, úgyis megoldja. Felvesz egy ápolót a családja mellé, vagy valami. Az életben mindennek ára van.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.03. 10:20:33

Az ilyen család gyenge család jellemzően.

Az erős család vagy együtt megy, vagy végső esetben az egyik családtag előre megy pár hónapra, majd maga után viszi a többieket.

A tartósan szétszakadt család nem is család valójában.

Olyan ez, mint a pár, akinek "nem számít a papír" és nem köt házasságot - ez valójában csak két szexpartner.

tanato 2015.10.03. 10:20:54

Már írtam két körzeti nővérrel dolgozom együtt,egyiknek a férje húsos szakmunkás, nyolc éve hetente jár haza hétvégére Dél Németországból,a másiknak a férje meg nyáron Dániában dolgozik 5 hónapot mezőgazdasági munkán 7-et meg télen itthon van ő 3 éve csinálja.De nincsenek egyedül sokan más családok is ezt csinálják.Hiába pénz beszél kutya ugat a karaván halad.Így telik nekik nagy kertes családi házra meg tengerparti nyaralásra gyerekestül.Na jó nem Karib szigetek,de most voltak pl. Montenegróban meg Törökországban egy egy hetet.

tanato 2015.10.03. 10:24:14

Ja és még a sógorom ő gépészmérnök,két hetet Svédországban dolgozik kettőt itthon,a felesége tanárnő itthon,de ők nyilván egyesülni fognak ha a gyerekek végeznek a gimivel néhány év múlva.

DieNanny CH 2015.10.03. 10:50:31

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Ez jó kérdés!
Nagynéném is kint van, férje tartja a frontot a nagykamasz, és fiatal felnőtt gyerekeknél. Én úgy látom, mindketten nagyon maguk alatt vannak, még úgy is, hogy nagynéném 3 hetente otthon van 1 hetet. Anyagilag nagyon megéri nekik, a házasságuk sem megy tönkre, egyszerűen nagyon hiányoznak egymásnak. Kölcsönösen.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 12:04:22

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Le ne harapjátok már a fejem!

Egyébként pedig szomorúan tapasztalom, hogy az embereknek manapság a pénz a mindenük. Minden egyéb tök másodlagos, így néhány száz euróért/dollárért/bármi másért cserébe képesek elfordulni bárkitől és bármitől, aminek egyébként sokkal fontosabb kéne legyen, mint a pénz. Nem véletlenül említettem az ölelést. Az is sajnálatos, ha valaki olyan kapcsolatban van a saját szüleivel, hogy a gondozását inkább bízná egy idegenre, semhogy maga lássa el ezt a feladatot. S ha már itt tartunk, ugyanennyire nem tudok egyetérteni azzal sem, amikor valaki a gyermekéről vélekedik ugyanígy, aminek az a következménye, hogy a pénzhajsza közben a kicsi többet látja a dadát, mint a saját édesanyját. Mi lesz az elvesztegetett évekkel? Pótolni fogja a bankszámlán összegyűlt pénz? Kétlem.

Nem vagyunk egyformák. Mindenesetre szerencsésnek érzem magam, hogy az én értékítéletem nem ferdült el ennyire.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.03. 12:21:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: jujj, ez elég gáz. ha már a gyerekeknek is ezt mutatják követendő példának (!) (?)

DieNanny CH 2015.10.03. 12:26:32

@svájci sapka (ch):

:-DDD
Nem, nem, játékkiállítás volt, ami ugye nem csak gyerekeknek szól. Ez a cég babaházakat forgalmaz, amik pedig felnőttek körében is nagyon népszerűek, némelyik eléggé poénosan - mondhatni szarkasztikusan - volt berendezve...

Gondolkodom, megírjam-e egy posztban - pontosabban, beküldjek-e képeket, mindegyiket ellátva egy-egy mondattal, mert posztot írni nem tudok...

P.Elliot 2015.10.03. 13:33:31

@A nagy kékség: Ezt gyonyoruen irtad le csak azt felejtetted el hogy milyen ketsegbeesett az az elet amikor nincs penzed kifizetni a szamlakat es enni adni a gyereknek. A penz bizony nagyon szamit sajnos. Muszaj a gyereket mas kezere bizni, apolot fogadni a szulokhoz mert maskeppen nyomorognak esetleg. Gondolod a szeretet potolja azt hogy nem tudod hogy mit adsz az asztalra vagy nem tudod kivaltani a gyogyszert?
Az emberek nem szeretetlenek hanem egyszeruen muszaj a penzt nezni, abbol elne.

macamuca [IHUN] 2015.10.03. 13:34:09

@A nagy kékség:
A penz minden.
No igen, kiváltképp ott, ahol nincs. Nincs munka, nincs fizu= az mekkora boldogság, hogy a kikapcsolt villany miatt sötét (=romantikus, nem?...) szobában együtt gondolkodhatnak azon, hogy másnap miből!! es mit!! egyenek.... Egy 3 fos családnál havi 47 ezer ft, mint kozmunkasber (=van ám munka igazándiból, tehat fizu is van....) vajon mire is eleg?? ..... (itt kb az orszag keleti felére gondolj)
A kényszer, a "nincs" sokakat vitt külföldre.... Tudod, én az orszag nyugati felebol leptem le: valahogy keveselltem a havi 80 ezer körüli fizut 3 műszakos munkáért, 40 ezres albérlet mellett... (a sajat haz az orszag keleti felében van, ott nem lett volna sem albérleti dij, sem 3 műszakos meló 80ezres fizuval, bar a sajat kert gyumolcsei+zoldsegei finomak, de de sem az energiaszolgaltatok, sem a boltok kasszasai nem fogadjak el a befőttet fizetoeszkozkent....).
Szoval tetszik, vagy sem, penz nelkul nem lehet élni. Te meg jössz a szöveggel, hogy sokaknak a penz minden.... Ja, ahol nincs, ott bezony sokmindent hajlandóak megtenni érte...

Másik, a szülő ápolása: Mo-on bo 300 km-re éltünk a szülőktől. Szerinted megoldható a szemelyes ápolás ilyen távolságból? Vagy akar 100, vagy 50 km-rol?? Plane kocsi nelkul, busszal-vonattal utazva?? Mese habbal. De ez a szöveg is szepen példázza, hogy demagóg szöveggel lehet igazan érzelmi zsarolast végezni... : "kepes voltal a beteg szulodet-akárkit masra bízni/otthagyni, hogy kulfoldon hajszolhasd a penzt? Fobtosabb neked a pénz, mint a szulod-akarkid?"" Mikozben mar reg nem nagycsaladban (nagyszülők +szulok+gyerekek +unokak+dedunokak) elnek egyutt az emberek, mar reg nem az az általános, hogy fizikailag egy helyen el egyutt a rokonság, ahol a betegek gondozása (meg a kisgyerekek felügyelete) megoldott volt. De azert lehet emlegetni, mint a regi szep időket....
Elmult, csókolom, ideje lenne elfogadni (minden jo+rossz kovetkezmenyevel egyutt).

2015.10.03. 13:39:41

@A nagy kékség: Aki ellent mer neked mondani, az nem akarja automatikusan leharapni a fejedet. Jó lenne már felfognod.

Tetszik ez az ál-keresztény demagóg monológ amúgy. :D

SzZoole 2015.10.03. 13:46:21

@macamuca [IHUN]: mindig emlegeted az orszag keleti felet,de sose mondod,hogy honnan valosi vagy e:)))

macamuca [IHUN] 2015.10.03. 13:47:58

Ismeretségi körökben (itt is, es Mo-on is) kb fele-fele arányban voltak-vannak a ferfiak es a nok, akik egyedül külföldre mentek, zömmel anyagi okok miatt. 2 család követte az előremenőt (mindkettő a ferj volt) par honap múlva, mindkettőnél ez volt a terv eleve. A többieknel. maradt a pénz hazakuldese, néhány havonta hazalatogatas (ehhez ugye penz is kell, meg szabi is, tehat a kinti megélhetési költségek, plusz hazakuldott pénz mellett nemigen telik arra, hogy 2-3-4 hetente hazautazzanak: hétvégére eleve rovid az idő, hosszabb időtartamhoz pedig szabi is kell, az meg véges, ráadásul a munkaltatok sem kedvelik, ha valaki mibden hónapban tobb napot szabizna.... Szoval általában 3-4 havonta 1 hét -10nap otthon).
Es egyet kell, hogy ertsek Max-szal: a család akkor család, ha egyutt el a mindennapokban, ha csak időnként, látogatóként jelenik meg az apa, vagy az anya, akkor az nem család, maximum anyagi erdekszovetseg. A család ereje pontosan a közös életben van, a közösen megélt -átélt nehézségekben ÉS örömökben.
Ha nincs közös élet, akkor nincs család.

macamuca [IHUN] 2015.10.03. 13:51:52

@Zoole[uk]:
Hajdú-Bihar, a roman-magyar határhoz (es hataratkelohoz) közeli kisvárosban éltem nagyon sokaig, majd egy közeli kis faluba mentem férjhez. Debrecen es Nagyvárad egyforma távolságra volt tolunk, hol ide, hol oda mentünk havi nagybevasarlast csinalni (marmint a faluból).

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 14:16:33

@macamuca [IHUN]: @Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Aki ellent mer nektek mondani, az nem lesz automatikusan "ál-keresztény demagóg". Jó lenne már felfognotok.

A reakcióitok pedig rólatok árul el sokat, nem rólam. Én csak leírtam a véleményem, és hozzátettem, hogy szerencsésnek érzem magam. Ezek után pedig különösen.

És mielőtt valaki belekezdene abba, hogy könnyű nekem, mert én Budapesten jól keresek, megjegyzem, hogy ez nem volt mindig így. Sokat tettem azért, hogy ez így legyen.

A főváros leghírhedtebb kerületében nőttem fel. Szegények voltunk. Nagyon szegények. Volt, hogy hónapokig nem volt meleg víz, mert a boiler bedöglött, az IKV pedig nem volt hajlandó segíteni. Pénzünk nem volt, hogy kicseréljük. Anyukám rendszeresen melegítette a vizet, hogy rendesen tisztálkodhassak, és hogy az osztálytársaim nehogy megszóljanak. Apukám egész életében keményen melózott, mindig gondoskodott rólunk. A munka mellett is maradt ideje rám, játszott velem, segített a tanulásban.

Főtt étel mindig volt az asztalon, de tízóraira a párizsis szendvics volt a maximum, ami jutott. Sonkát életemben először akkor ettem, amikor kamaszkoromban elmentem melózni. Sosem voltak "menő" cuccaim, mint ahogy a haverjaim zöme is nélkülözött.

Gyakran láttam anyu szemében a szomorúságot, mégis boldogok voltunk. Apukám sajnos már nem él. A halálakor költözünk vissza Magyarországra, pont azért, mert nem akartam, hogy anyu egyedül maradjon. Tesóm nincs. S bár olyan szakma van a kezemben, amivel szinte bármelyik országban kapnék munkát, soha nem jutna eszembe, hogy édesanyám ápolását másra bízzam. Nincs az a pénz a világon, amiért magára hagynám. De ez én vagyok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.10.03. 14:50:52

@Zoole[uk]: Na ez hogy jött össze?Épp csak egy leheletnyit tér el a két szó...
:-))))))

De tudod mit, fogd rá a T9-re... :D

DieNanny CH 2015.10.03. 15:00:48

@Zoole[uk]:

Szerintem direkt nem írt városnevet.

2015.10.03. 15:11:49

@A nagy kékség: Az lehetséges, hogy az emberek ne neked akarjanak megfelelni, hanem saját maguknak? Megengeded? :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 15:40:29

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Biztos okod van rá, hogy így magadra vetted a véleményemet, pedig nem konkrétan neked szántam. Felőlem úgy élsz, ahogy akarsz. Ha te tízévente akarod látni az anyukádat (vagy még akkor se), az a te dolgod. Ha neked jó az, hogy valami idegen ember igazgatja el a takarót apukádon, nekem az is tök nyolc. Leírtam, hogy én magam hogyan vélekedek erről a kérdésről. Ennyi. Kettőnk közül jól láthatóan nem én vagyok az, aki nem tudja elfogadni a másik álláspontját.

nemor 2015.10.03. 15:40:53

@A nagy kékség: olyan nehéz megértenem, miért kell mindig binárisan felfogni a világot. Aki itthagyja a szüleit, rossz, aki ittmarad/visszajön ápolni, az jó. Másik oldal meg épp fordítva. Miért nem lehet elfogadni, hogy ez pl. a te családodban így helyes, másokéban meg máshogy? Pusztán azért, mert annyiféle élethelyzet és értékrend van, hogyan lehetne ugyanaz a jó megoldás mindenre? És miért kell minősíteni azt, aki mást lát jó megoldásnak a saját családja élethelyzetére?

Személyes adalék: amikor mi nagyon meg voltunk indulva (két generáció), leültünk megbeszélni a mamával, vele mi legyen. Ő határozottan tiltakozott, hogy miatta bárhogy máshogy döntsünk, mint egyébként tennénk. Azt mondta, ha bejön nekünk, utánunk jön és viszi a háztartást. Már nézegetett is többgeberációs házakat a neten, tök szépek, nagyon oda tudja képzelni magát. :)
Ez is egy opció, ami kilóg a fenti kettőből, és még sok más is van. Pl. nem szorulnak ápolásra a szülők. Pl. van pénzük/idejük/egészségük a gyerekek/unokák után utazni többször vagy akár hosszabb időkre. Miért olyan nehéz ezt belátni és ennyire sarkítani?
Hidd el, hogy mindenki kötődik az anyjához:))
(na jó, szinte mindenki)

SzZoole 2015.10.03. 15:49:40

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: miert,mi történik ha ra hibáztam???

2015.10.03. 15:56:05

@A nagy kékség: "Biztos okod van rá, hogy így magadra vetted a véleményemet, pedig nem konkrétan neked szántam."

Itt kezdődnek a problémák. Nem vettem magamra. Habár ezt honnan is tudhatnád. :)

"Felőlem úgy élsz, ahogy akarsz. Ha te tízévente akarod látni az anyukádat (vagy még akkor se), az a te dolgod. Ha neked jó az, hogy valami idegen ember igazgatja el a takarót apukádon, nekem az is tök nyolc. Leírtam, hogy én magam hogyan vélekedek erről a kérdésről. Ennyi. "

Nem tudok mit kezdeni ezzel a fekete-fehér, igen-nem világoddal. Nem is írok inkább semmit, felesleges.

"Kettőnk közül jól láthatóan nem én vagyok az, aki nem tudja elfogadni a másik álláspontját."

Ne röhögtess. Nick nevet cseréltél, de attól függetlenül semmit sem változtál.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 15:56:14

@Zoole[uk]:
Voltam kinn a hemeli piacon...
:))))))))))))))))))))

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 15:58:07

@nemor: Te kinek a hozzászólására reagáltál most? Én nem írtam egy szóval se, hogy bármi is jó vagy rossz lenne. Azt írtam a témához, hogy a "család" nemcsak férjből és feleségből áll, hanem ugyanilyen nehéz lehet itthon hagyni a szülőket is. Minden más csak a többiek reakciója volt, amiben kikérték maguknak az általam leírtakat. Én senkit nem minősítettem, hanem azt írtam, hogy szerencséses érzem magam. Lehet, hogy másvalaki meg attól érzi magát szerencsésnek, hogy így legalább csak kétévente kell együtt lenni a szülőkkel. Én nem tudom, hogy másokat mi motivál, bár az jól látszik, hogy sokaknak tényleg a pénz a mindenük. Én nem tudok ilyen anyagiasan gondolkodni. Ha zsíros kenyeret teszel elém lila hagymával, én akkor is boldog leszek. Ilyen értelemben igénytelen vagyok. Nem a megszerzett javakkal mérem az élet értelmét. Tudom, hogy ez manapság furcsa, de hát ez van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 16:01:52

A poszthoz hozzászólva...
Ne felejtsük el hogy Magyarországon generációk nőttek fel úgy hogy csak hétvégén látták az apjukat.
A fekete vonatra emlékszik valaki? A személyi igazolvánnyal lefoglalt ülőhelyre?
A munkásszállókra?
Néhány éve jártam a Kőbányai Sörgyár munkásszállója felé.
Már nem munkásszálló.
Munkavállalói Hotel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 16:04:03

@A nagy kékség:
Nagyon érdekes hogy csak és kizárólag azok hivatkoznak értékrendekre meg hasonló pátosszal teli közhelyekre akiknek van pénzük.
Vajon miért van ez?
Költői volt a kérdés.

DieNanny CH 2015.10.03. 16:19:26

@A nagy kékség:

"S bár olyan szakma van a kezemben, amivel szinte bármelyik országban kapnék munkát, soha nem jutna eszembe, hogy édesanyám ápolását másra bízzam."

Na, itt a veleje a mondandódnak.
Mit gondolsz, akinek olyan szakma van a kezében, amivel csak és kizárólag az ápolásra szoruló szülőtől 300 km-re találna állást, az ne fogadja el? Inkább éljen családostul szűkölködve, csak hogy ő ápolhassa az édesanyját? Vagy inkább messze, megbízható kezekben, viszont a szülőt támogatva - gázt, vizet, élelmiszert fizetve.

Az valóban rossz, ha valakinek választania kell. Nem kívánom senkinek azt az érzést. Viszont ha valaki választott, a döntéséhez joga van, nekünk viszont nincs jogunk bírálni őt.

2015.10.03. 16:20:29

@A nagy kékség:

"Én nem írtam egy szóval se, hogy bármi is jó vagy rossz lenne. [..] Én senkit nem minősítettem"

Dehogynem. Amikor ezt írod:
"Nem vagyunk egyformák. Mindenesetre szerencsésnek érzem magam, hogy az én értékítéletem nem ferdült el ennyire"

vagy ezt:

"A reakcióitok pedig rólatok árul el sokat, nem rólam"

az kőkemény minősítés. Felállsz a kis erkölcsi talapzatra, és lenézel róla másokra. Lehetséges az, hogy te ezt tök komolyan nem veszed észre, hogy ezt csinálod? (És jól mondja philosoraptor, az előző nick is ezért volt ingerlő.)

A másik, hogy ez a pátoszos giccs, amit írsz, totál bepöccentett. Nem kéne ídeírnom, mert senkinek az életéhez nem tesz hozzá, senkinek nem lesz tőle jobb a szombatja, de eresztem kicsit a gőzt:

Ezt a szüleinket nem tudjuk elengedni dolgot szeparációs szorongásnak hívják, és kábé másfél éves korunkra kéne túlleni rajta. Ha egy felnőtt ember nem képes elszakadni anyu szoknyája mellől, az megagáz, aput takargatni meg puszilgatni meg akkora bleh, hogy most iderókáztam az asztal mellé.

Valóban nem vagyunk egyformák, és elnézést, senkit nem akartam ezzel megbántani, de család témakörben nagyjából ez a véleményem.

svajcineger 2015.10.03. 16:30:18

Az elvált apák helyzete releváns a témában?

SzZoole 2015.10.03. 16:34:24

@diggerdriver: kaptam ma egy jo tippet,hogy lehet olcson regi arany Es ezust dolgokat venni,ha gondolod jovo szombaton elnezhetunk,en biztos,hogy megyek.
Legkozelebb ne ird ki,hogy hol lakok,mert meg meg talal valaki

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 16:37:58

@Zoole[uk]:
Lehet onnét eljönni üres kézzel?
:))))))))))))))))))))))))))))))

nemor 2015.10.03. 16:38:31

@A nagy kékség: ja bocs, azt hittem, ezt pl. te írtad:

"Az is sajnálatos, ha valaki olyan kapcsolatban van a saját szüleivel, hogy a gondozását inkább bízná egy idegenre, semhogy maga lássa el ezt a feladatot."

SzZoole 2015.10.03. 16:40:09

@A nagy kékség: en megertelek,nem lehetett konnyu gyerekkorod ott ahol fenottel feherkent.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 16:42:30

@Zoole[uk]:
Hol van nekem pénzem aranyra meg ezüstre mókuspocok?
Soha nem írnám ki hogy Hemel Hemstead-ban laksz.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.10.03. 16:53:43

@diggerdriver: irtam,hogy nagyon olcson,par fontert lehet venni ekszert etkeszletet,talakat edenyeket stb.
Mondtam,hogy ne ird ki,mert meg fognak talalni

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 16:55:30

@Zoole[uk]: Ok. megnézhetjük.
Paranormális vagy?
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.10.03. 17:01:47

@diggerdriver: paranormalis???
Nem paranoid?De amugy az

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 17:04:56

@Zoole[uk]:
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.10.03. 17:15:50

@diggerdriver: a Dozsas huszaszt is ott vetted?:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 17:17:22

@Zoole[uk]:
Azt a denhami piacon. Elkezdtem lapozni egy papírpénz albumot és ott találtam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 17:23:14

@Zoole[uk]:
Három papírpénzt adtak egy fontért.
Választottam még valami szigeteki pénzt kettőt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 17:24:10

@Zoole[uk]:
Egy 1969-es papír húszas mekkora utat járhatott be a denhami piacig?

SzZoole 2015.10.03. 17:31:23

@diggerdriver: biztos jo hosszut.
Szerintem egy ismerosod valamelyik ismerose hozhatta ki Meg jo regen

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 17:41:14

@Zoole[uk]:
Az biztos...
:)))))))))))))))))))))))))))))))

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 18:43:19

@Th's child: Én kérek elnézést, amiért nem küldöm el anyukámat a fészkes fenébe, mondván: nem akarok "szeparációs szorongásban" szenvedni.

Azért az nagyon komoly, amit ti itt elő tudtok adni.

Csodabogár 2015.10.03. 18:43:57

@A nagy kékség: Ismertem olyan férfit, aki 70 évesen pelenkázta a 92 éves anyját. Szerinted ez normális?
Engem persze megfertőzött a nyugat, ahol az a normális, hogy mindenki a maga életét éli. A gyerek is ha felő és az anya illetve apa is, mikor megöregszik. Az ember gondoskodjon magáról és ne a gyerekeire háritsa a gondot. Ez persze szerintem van igy, aki nagyon racionálisnak tartom magam, na meg önállónak.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 19:58:51

@Csodabogár: Nagyon másképp látjuk ezt a dolgot. Ha valakinek a szülőről való gondoskodás egyfajta kényszerként jelenik meg az életében (magyarul nem szívből jön), akkor ott elég komoly gondok vannak. Szerintem.

Szóval a kérdésedre az a válaszom, hogy igen, normális. Az én szememben az lenne abnormális, ha nem tenné meg. És nem azért, mert a 92 éves mama a 70 éves fiúra "hárította" a dolgot, hanem azért, mert létezik ilyen erős kötődés. Szeretetnek hívják.

Kívánom, hogy anyukám is élje meg ezt a szép kort. Biztos lehetsz benne, hogy nem fogok elfordulni tőle, és nem úgy gondolok majd rá, mint egy tehetetlen nyuggerre, akinek már ideje lenne elpatkolnia.

Borzasztóan sajnálom, hogy sokan tényleg eladnák a saját anyjukat is pár nyamvadt centért cserébe. Ezt természetesen nem rád értem, csak valahogy ezt vettem ki a hozzászólásokból. Értem én, hogy nehéz az élet, és van az úgy, hogy menni kell, mert beszűkülnek a lehetőségek, de azért nem kell rögtön feláldozni az emberséget a pénz oltárán. És akkor megint hozzáteszem, hogy szerintem.

DieNanny CH 2015.10.03. 20:07:28

@A nagy kékség:

Na, várjál. Valahogy nagyon nem érted a mi szemléletünket. Vagyis, most inkább a magam nevében beszélek.
HA van állásom, ÉS a beteg családtag közelében élek, akkor SZÁMOMRA természetes, hogy amint időm engedi, meglátogatom, ápolom.
DE, HA messze találok csak állást a beteg családtagtól, akkor én nem érzem szégyenteljesnek, nem érzem, hogy "eladnám pár centért", ha egy idegenre bízom az ápolását.
Érted?

DieNanny CH 2015.10.03. 20:12:40

@A nagy kékség:

Ja, és az én nagymamám is 92 éves. És mindig örülök, amikor hazamegyek és meglátogatom. És ő is örül, hogy lát.
És kapott egy tabletet, amire ottlétünkkor fel tudjuk tölteni a rólunk készült képeket, amiket bármikor megnézhet. És igen, a külföldi fizetésből lett a tablet véve, mert bizony otthoni fizetésből ezt nem lehetett volna megvenni. (És ne mondd, hogy nyavalyás 20 ezer simán kigazdálkodható, mert nem.)
És fel tudom hívni külföldről, a telefonszámlát pedig ki tudom fizetni, mert ha otthon maradok, sem pénzem, sem időm nem lenne hívni.
Ezt érted?

2015.10.03. 20:12:58

@A nagy kékség: "Borzasztóan sajnálom, hogy sokan tényleg eladnák a saját anyjukat is pár nyamvadt centért cserébe."

Most nem ítélkeztél, szimplán közölted az egyetemes igazságot. :)

Shanarey 2015.10.03. 20:31:49

@A nagy kékség:

Gondolod, az általad leírt gyermekkori történet, releváns most és itt a XXI. században ? Vagyunk itt jó páran, akik nem tegnap születtünk, de nem akarjuk elmesélni, mert itt és most ez nem releváns. Én olyan sztorival találkoztam ahol az idős szülők ápolása volt a választás, majd egymás után mind meghaltak, ki azért mert öreg és beteg volt, ki azért mert elfogyott a pénze, és amúgy sem kapott volna munkát emiatt az életkedve is elfogyott, majd jött a tél és vége lett. Na ez sem az a "win-win" kategória. Az általad felvetett téma, nem ilyen egyszerű, és inkább te vagy szerencsés hogy ezt így meg tudod oldani. Ám ez nem jelenti azt hogy mindenki más is aki hasonló helyzetbe kerül a szülője miatt, így kell hogy tegyen, s ha nem így tesz akkor az rossz.

macamuca [IHUN] 2015.10.03. 20:37:42

@A nagy kékség:
Tudod, én évekig segitettem a furdesnel, oltozesnel Férjem nagymamájának, aki agglegény fiával élt egyutt. Es szóba nem került, hogy az 50 körüli fia segitsen neki ezekben a dolgokban. Holott imádta az anyját. Tudod, a szemérmesség..... a 70+ eves nő emiatt nem fogadta el, hogy a fia segitsen neki beszallni-kiszállni a kádba-kádból...
Persze, lehet, hogy Szerinted ez annak a jele, hogy nem volt igazi az a szeretet....

©________ 2015.10.03. 20:47:35

@diggerdriver: ahh,koszi,pont ezt akartam mondani.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 21:02:57

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Mondom, hogy téged valamiért nagyon eltalálnak a szavaim, pedig esküszöm, hogy nem hozzád beszélek. Ha mégis magadra veszed, amit mondok, annak az okát ne rajtam akard leverni. Egyébként pedig nem ítélkeztem, hanem a sajnálatomat fejeztem ki.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 21:02:57

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ezt most úgy írtad, mintha itthon mindenki filléres gondokkal küzdene, és kizárólag a külföldre költözés az egyetlen megoldás ahhoz, hogy valaki tabletet vegyen magának. Elismerem, hogy vannak szar helyek az országban, ahol kétségkívül nehezebb boldogulni, de azért ez itt nem egy háborús övezet, ahol jegyre adják a kenyeret és a húst, bár megértem, hogy könnyebb harmadik világbeli országként gondolni Magyarországra, és azt hangoztatni, hogy itt kínjukban már a küszöböt rágják az emberek.

És akkor most olvasd vissza az összes hozzászólásomat. Ha te "szégyenteljesnek" érzed, hogy hátat fordítottál a szeretteidnek, az nem miattam van, én ugyanis egy szóval nem írtam, hogy ez "szégyenteljes" dolog. Én azt írtam, hogy vannak, akiknek ez is dilemma a költözés előtt, és megértem, ha valaki emiatt inkább marad. Az összes többi, ami itt elhangzott, a ti agyatok szüleménye volt.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 21:02:57

@Shanarey: Akkor neked is leírom: egy szóval nem mondtam, hogy ez rossz. Nekem is van olyan haverom, aki rá se néz a szüleire, mert olyan szar kapcsolatban vannak egymással. Ahányan vagyunk, annyiféleképpen éljük meg ezt a dolgot.

Én annyit írtam, hogy megértem, ha valaki emiatt nem akar kiköltözni, és azért jutott ez eszembe, mert a bejegyzésben csak a férj-feleség-gyerek hármast említették mint lehetséges nehézséget az elszakadás során. Ennyi. Senkit nem akartam megbántani, senkinek nem akartam az orra alá dörgölni semmit. De azért hadd ne érezzem már magam szarul amiatt, mert én nem fogom cserbenhagyni az anyukámat. Se pénzért, se másért. És még akkor se, ha a XXI. században ez nagy divat.

A történetemet pedig azért írtam le, nehogy az jöjjön le valakinek, hogy én most itt leereszkedtem hozzátok a Rózsadombról. Iszonyú szegény gyerekkorom volt, és minden percben hálát érzek a szüleim iránt, amiért minden nehézség ellenére kitartottak egymás mellett, engem pedig szeretetben felneveltek. Nekem ez a természetes, és igen, nagyon szerencsésnek mondhatom magam. És ennek az égvilágon semmi köze nincs ahhoz, hogy én most éppen Budapesten élek, és az átlagosnál jobban keresek. Azért amúgy az is elég vicces, hogy ezt pont a külföldön élő magyarok emlegetik fel, mintha ez valami bűn lenne.

Bredpitt Monika 2015.10.03. 21:07:27

@A nagy kékség: egyet ertek, tul fontos lett a penz, nagyon nem jo

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 21:07:28

@macamuca [IHUN]: Te most miről beszélsz? Eddig az volt a farba, hogy tiszta ciki, ha egy felnőtt ember az anyja mellett lóg (legalábbis valaki ezt írta), te meg most azt tolod, hogy valójában a szülő nem fogadja el a segítséget. Közben pedig próbálsz a számba adni valamit, amit sosem mondtam. Nem értem.

Ennek az egész beszélgetésnek nincs semmi értelme.

Shanarey 2015.10.03. 21:12:12

@A nagy kékség:

Magyarázkodás kifogás, magyarázkodás, hülyeség.
ez a lényege a válaszodnak.

S hogy mi a hülyeség?

Nem a "Rózsadomb és vonzáskörzete termeli ki a legtöbb "határátkelőt", és most nem a turistákról vagy az expat kategóriáról beszélek.

Shanarey 2015.10.03. 21:14:27

@Bredpitt Monika:

Próbáltál már fizetni a a Tescóban, önfeláldozással ?

DieNanny CH 2015.10.03. 21:18:42

@A nagy kékség:

"Én azt írtam, hogy vannak, akiknek ez is dilemma a költözés előtt, és megértem, ha valaki emiatt inkább marad. Az összes többi, ami itt elhangzott, a ti agyatok szüleménye volt."

Nem, nem a mi agyunk szüleménye. Azt írtad, aki a pénzt választotta, az feláldozta az emberségét. Meg írtál még jó sok dolgot, amit ThisChild kijegyzetelt. Olvasd vissza te magad, miket írtál. Nem megérted az ilyen embereket, hanem elítéled őket a rossz választásukért.
Ha nem lennék ilyen fáradt, komolyan ideidézném az összes ilyen megnyilvánulásodat.
Mert, miután kb 4-en is szóvá tettük, még mindig nem hiszed el, hogy nagyon ilyen értelmezése van a kommentjeidnek.

Bredpitt Monika 2015.10.03. 21:21:05

@Shanarey: ez az egesz egy meddo vita, nem probaltam, de ellentetben sokakkal engem nemigazan zavart soha hogy a kozszferaban mennyit kerestem es milyen keves penzbol kellett megelnem

DieNanny CH 2015.10.03. 21:22:25

@A nagy kékség:

Na, pl itt van egy:
"De azért hadd ne érezzem már magam szarul amiatt, mert én nem fogom cserbenhagyni az anyukámat. Se pénzért, se másért. És még akkor se, ha a XXI. században ez nagy divat."

Te azt állítod, aki a munkahelyét választotta, az "cserbenhagyta az anyukáját."
Tényleg nem érted, hogy ezzel a mondatszerkesztéssel elítéled a másik embert?
Nem hagyjuk CSERBEN a beteg hozzátartozót, hanem megteremtjük az anyagi lehetőséget a megfelelő életvitelhez. Mind az utódaink, mind a felmenőink számára.

Shanarey 2015.10.03. 21:24:24

@Bredpitt Monika:

Engem sem érdekelt, amíg meg tudtam belőle élni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.03. 21:24:37

@A nagy kékség:
Ha ilyet "én nem fogom cserbenhagyni az anyukámat" írsz az ítélet.
Benne van hogy más meg cserbenhagyja.
Szép amit csinálsz de ne ítélj hogy ne ítéltess.
Csináld a dolgodat mi is tesszük a mienk. Ahány család annyi családmodell. Nem biztos hogy az az egyedüli az üdvözítő amit te követsz.
Az ilyen mondatokért kapod az ívet. Lehet ezt másképp is hidd el.

Bredpitt Monika 2015.10.03. 21:25:37

Mai nap tanulsaga, nagy kekseg sajnos hiaba is kuzdenel, sokan vannak a masik oldalon
ma veled vagyok, de teny hogy neha elesen fogalmaztal
jo ejszakat
meg annyit, talan azert vagy ilyen jo a szuleidhez mert sokat kaptal toluk, lehet sokan ezt nem tudja k
elmondani

2015.10.03. 21:32:45

@A nagy kékség: Az nyilván fel sem merül benned, hogy baromságokat beszélsz. :)

P.Elliot 2015.10.03. 21:46:22

@A nagy kékség: Hat ha az atlagosnal jobban keresel akkor ertheto ez a nagy ragaszkodas meg itelkezes mas fele. Lennenek csak anyagi problemaid maskeppen goldolkodnal hidd el.
Azert mert valaki talpon akar maradni meg a gyerekeit felnevelni es ezert kivandorol az ne gondold hogy kevesbe szereti a szuleit.
Kenyszer, errol van szo csupan, ezt te nem erzed es adja Isten hogy megtarthasd mindig a munkahelyedet.
Azert nem kell halalkodni a szuleidnek hogy a nehez eletukben is kitartottak egymas mellett. Ezt fogadtak meg az "oltar" vagy anyakonyvvezeto elott, ez termeszetes. Meg a gyerekuket felnevelni egyutt is termeszetes, ezert nem kell neked halalkodni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 21:52:16

@diggerdriver: Akkor van benne, hogy más viszont ezt csinálja, ha az a más valóban ezt csinálja. Nem zörög a haraszt...

De nekem tényleg mindegy. Ahogy mondod, mindenki a maga dolgával törődik. Azért azt még mindig nem értem, hogy a legelső hozzászólásomat, ami arról szólt, hogy ez is lehet akadály, miért kellett olyan ellenségesen fogadni. DieNanny szó szerint azzal indított, hogy őt nagyon felhúzta ez a téma. A többiek pedig szép lassan csatlakoztak. Miért? Kinek a tyúkszemére léptem rá azzal, hogy meg mertem említeni a szülők ápolását? És miért baj az, ha valakinek nem a pénz a legfontosabb az életében? Miért kell rögtön azzal vádolni, hogy ez biztosan azért van így, mert a kredencben élére vannak állítva a bankjegyek? Van tartalékom, amiért keményen megdolgoztam, de azért elhiheted, hogy nem a jacuzziból írogatom ezeket a sorokat, miközben jóízűen kortyolgatom az eper mellé a pezsgőt.

Mindegy. Jó éjt!

nyuszigonosz 2015.10.03. 22:04:12

@A nagy kékség: Nem a szülök ápolása említeni merésével húztad ki a gyufát. Hanem az öntömjénezö, másokban büntudatot ébreszteni akaró stílusoddal.

blackhairlady 2015.10.03. 22:51:06

@A nagy kékség: hogy lehetett boldog anyukad ha szomoru volt?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 23:10:56

@P.Elliot: Sajnos ez már nem olyan természetes, mint ahogy írod. És akkor neked is leírom külön, hogy engem sem kergettek az asztal körül. Most éppen jól keresek (bár ez is csak viszonyítás kérdése), de mondjuk húsz évvel ezelőtt nem mondhattam el ugyanezt. Én is tudom, mit jelent a szükség, nálam is lógtak sárga csekkek a hűtőszekrény ajtaján. Én valahogy mégis ketté tudom választani ezt a két dolgot.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 23:10:56

@nyuszigonosz: A első hozzászólásom második fele pontosan így szól: "Ezek az apróságok gyakran többet érnek a pénznél, éppen ezért én egyáltalán nem ítélem azokat, akik "nem élnek a lehetőséggel", és még a "jobb élet reményében" sem vágnak útnak, hanem a szeretteik mellett maradva továbbra is kitartóan vállalják a hazai nehézségeket. És ha már itt tartunk, az ilyen emberek pont ugyanolyan tiszteletreméltóak a szememben, mint azok, akik útnak indultak."

Tehát "tiszteletreméltóak", és ezt mind a két táborra értettem.

Magyarázd már el nekem, hogy hol van ebben öntömjénezés? Vagy egyszerűen csak belém akarsz kötni? Az sem baj, csak akkor játssz nyílt lapokkal.

nemor 2015.10.03. 23:10:56

@A nagy kékség:
" Akkor van benne, hogy más viszont ezt csinálja, ha az a más valóban ezt csinálja. Nem zörög a haraszt..."

De te nem ítélkezel...

ruslanski 2015.10.03. 23:10:56

@A nagy kékség:

A szemléleteddel emberileg semmi baj nincs. Azzal igen, hogy ezt érzed kötelező érvényűnek. Az igazi baj azonban mégis az, hogy adottnak veszed, hogy aki elmegy (igen komoly kényszer alatt), az érzéketlen alak.

A szemléleted akkor illeszthető a gyakorlatba, ha megvan az alap anyagi biztonság, ami Magyarországon egyre inkább a Holdban van, sőt ott sincs. Ha elvesztetted a munkád, nem találsz másikat, nem tudsz kaját tenni az asztalra, akkor azonnal felülvizsgálod a takaróigazgatás kérdését.... Te is csak addig vagy erkölcsbajnok, amíg nem szívtál eleget. Ilyen az emberi természet.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.03. 23:11:08

@diggerdriver: Persze, mert én hülye vagyok. Itt csak ti érthetitek egymást. Hát nem furcsa?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.03. 23:31:10

Értem, tehát akkor az ember soha ne is menjen sehova 10 km-nel messzebb, mert hátha 5, 10 vagy 28 év múlva szükség lesz rá otthon, és akkor ugye ne szaggassa már ki a saját gyereke gyökereit onnan máshonnan, mikor rohan takarót igazítani.
Ja mert szerintem ez is benne van a pakliban, ugye, hogy azért a lemenok érdekeit és életét se lehet mindenki mögé besorolni.
Avagy esetleg sok-sok megoldása lehet ugyanannak a helyzetnek.

nyuszigonosz 2015.10.03. 23:40:18

@A nagy kékség: Olvasd vissza magad, amiket, de föleg ahogy a nap folyamán írtál.

Csodabogár 2015.10.04. 00:08:23

@A nagy kékség: Ilyesmit én soha nem vennék magamra, ne aggódj. Mikor anyám haldoklott nem engedtek haza a magyar hatóságok, nem kaptam vizumot. Ilyen is van az életben. Apámmal se tudtam itthon lenni, miután férjem és munkám volt és képzeld a férjem fontosabb volt mint az apám, ugyanis vele éltem nem az apámmal, akit természetesen nagyon szerettem. Persze apám nem volt egyedül, el volt látva jobban mint ha én lettem volna vele.

adg 2015.10.04. 01:31:56

@macamuca [IHUN]: na pont ez jutott eszembe. Az eletben nem engedne meg anyam, hogy kimossam a feneket. Most akkor nem szeret?

adg 2015.10.04. 01:55:33

Meg kell allapitsam, hogy barmilyen tema tematizalasaban es masok agyanak felbaszasaban Hinta baratunk csak egy kezdo ovodas.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.04. 03:59:45

@Csupacsí: attol hogy ezek a nok kivetelek erositik a szabalyt hogy jellemzoen a ferfiak ... en 2 evig voltam egyedul Bécsben bar az akkori nejem havonta meglatogatott a gyerekkel ( tenyleg nehez volt neki cipelni vissza a sok cuccot a bevasarlasok utan )vegul is akkor jott ki amikor a Canadaba indulo gepre fel kellett szallni ..

montroyal ( CAN qc) 2015.10.04. 04:06:14

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Olyan ez, mint a pár, akinek "nem számít a papír" és nem köt házasságot - ez valójában csak két szexpartner.

akkor mi nagyon jol csinaltuk a sexet... mert 14 evig voltunk egyutt .. egyutt laktunk dolgoztunk 4 gyereket neveltunk stb mindezt csak a sex miatt ... na ez ugyanugy igaz papirral is ...

montroyal ( CAN qc) 2015.10.04. 04:11:10

@A nagy kékség: Nem véletlenül említettem az ölelést.

jo neked ... tenyleg az olelés fontosabb ... TE valoszinuleg olelgeted a pénztarost az elelmiszer vasarlasnal ... :-)

©________ 2015.10.04. 08:49:00

@montroyal ( CAN qc): akkor mar ketten vagytok zolival, meg. En is tudok kettot. Akkor mar igaz a "jellemzoen"? Hat tenyleg jo,h nem matematikus vagy statisztikus vagy.
Bzmg

Narina 2015.10.04. 12:40:41

@A nagy kékség: Minden rossz indulatott meloz amit most mondani fogok. A penz nem minden. Nem tenyleg nem, de neked volt kaja, nekem nem mindig. Vegtelenul orulok, hogy te megengedheted magadnak, hogy ne kelljen ilyen dontest hoznod. Valoszinu te azt sem latnad, hogy, ha maradsz ugyan ilyen elete lesz a gyerekednek is. Nehez kemeny nelkulozessel teli. Mi azert dontottunk a "mocskos anyagiak", mert sajnos muszaly volt! Nem valoszinu, hogy elhiszed, de ez nem is erdekel. A dontes elotti 8-9 honapban nagyon orultem volna, szemely szerint, ha legalabb zsiros kenyeret lila hagymaval tudok enni! (azert szemely szerint, mert a parom es a lanyunk evet en inkabb ott sporoltam, hogy nem, sajnos mason nem ment, valszeg, ha a parom tudja tutti kapok, de gondolkodjunk egy cseppet. Szitu a kovi, adott egy fizikai munkat vegzo ember aki forgalomba dolgozik es komoly sulyokat mozgat meg, rajta ill a kajajan nem lehet sporolni, adott egy keteves fejlodesbe levo szervezet, mondanom se kell inkabb megdoglok, de O eszik, es ott vannak a novekvo szamlak, kiadasok es baker nem kaviarra ment el a love, igy is kopra eltunk, hovegen mar tenyleg csak annyit ettem naponta amit az apamek belem diktaltak, nekik se volt sok azert irtam igy) Ebbe az amugy sem konnyu helyzetbe jott a hir, hogy a parom amugy is karcsu fizeteset megkurtitjak kovetkezo ev januartol. Nos akkor mar sehogy nem tudtam volna kipengetni, hogy mindenki jollakjon. Te melyiket valasztanad a ketevest vagy a dolgozot akitol a bevetel fuggot? (ja es mielott meg megkapnam, te a budos eletbe nem fogsz annyi interiun es oneletrajz kuldesen tul lenni mint en abba az idoben, de gyerekes nokent sehova nem vettek fel)Kinek adnal enni? En nem tudtam donteni. Igy amikor a parom felvetette, hogy kijon nem haboztam azt mondani, hogy hajra. Veres verejtek aran sikerult ossze szednunk egy repjegyre valot meg cirka 200 fontnak megfelelo osszeget,(kolcson es decemberi jutalom 30000 ezer volt a paromnak, mondtak az utolso amit meg kapni fognak) 5 honapot sirt at a lanyom szinte minden ejszaka, mert az apja elment es csak egy izen keresztul latta. Volt olyan, hogy konnyekkel a szemunkbe kapcsoltuk gyorsan el a gepet, mert nem akartuk meg jobban megneheziteni. Mas oldalrol 5 honap alatt ossze szedett annyit, hogy tudjunk utana jonni. Fujj mocskos penzhajhasz. Itt siman lett nekem is munkam es igen nagyon jo dolog, hogy nem kell azon agyalnom marad e kajara. Tenyleg osszinten orulok, hogy te nem kenyszerultel soha erre a dontesre. Annak is orulok, hogy otthoni munkadbol kapsz annyi fizetest, hogy gond nelkul szerenyen megtudsz elni. Sajnos nem mindenki olyan szerencses mint te. Mi nem voltunk azok. Nem szanakozas vagy hatas vadaszat miatt irom. Ezek a rideg tenyek. Viszont tiszta szivembol kivanok neked boldog es nagyon szep eletet. Nekem mar alakul, mert nem csak a tarsam van meg, hanem egy dontes miatt egy olyan orszagba elek ahol jol erzem magam es vannak eselyeim, amit a szulofoldem mar nem tudott adni.

DieNanny CH 2015.10.04. 12:55:52

@Narina:

:-((( Ez a kemény, nem a kád széle!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.04. 13:07:46

@Narina: Én erre csak annyit tudok írni, hogy őszintén gratulálok a kitartásodhoz!. És természetesen én is a legjobbakat kívánom neked/nektek!

Amit pedig most írok, az már nem feltétlenül neked szól, de ide pont passzol.

Arra kérek mindenkit, hogy ha azt el kell fogadni, hogy sokaknak kint könnyebb, akkor fogadjuk el azt is, hogy itthon sem rossz mindenkinek. Mert nem azzal van baj, hogy valaki a jobb élet reményében lelép, hanem azzal, hogy utána lesajnálóan és hitetlenkedve szól azokhoz, akik itthon is tudnak boldogulni. Azt pedig végképp nem értem, hogy miért kell az itthon jól élőkre szinte már irigykedve tekinteni. Van, aki kint csinálja meg a szerencséjét, de van olyan is, akinek ez itthon sikerül. Nem csókkal, hanem kemény munkával.

Szerintem nem arról kéne szólnia a történetnek, hogy kint mindent el lehet érni, itthon pedig semmit, mert ez így ebben a formában egyszerűen nem igaz. Itthon is el lehet érni sikereket, mint ahogy kint is el lehet bukni, csak ez utóbbival valahogy senki nem dicsekszik.

Narina 2015.10.04. 15:28:07

En meg vallom nem haragszom csak vegtelenul elszomorit az, hogy mar tobbszor is lattam, hallottam, olvastam olyan szoveget amitol a hajam egnek all. Ossze szedtem parat
1. Az aki kimegy annak biztos minden prima. Duskal a penzbe.:
Az a helyzet, hogy foleg az elso ketto-ot ev nagyon kemeny. Alkalmazkodni egy teljesen mas eletvitelhez, szokas rendszerhez torvenyekhez, emberi moralhoz. Foleg az elso idokbe amikor (hacsak nem rogton allasba jon az ember) a minimum fizetest kapja. Ez pedig karcsu, de nem lehetetlen kijonni belole. Igazabol az a penz csak a nagyon szereny kezdeshez eleg. Raadasul tobbszor valtasz munkat nem mindig onkent(munkakozvetito) ez idegileg is megterheli az embert. Azonban ezalatt az ido alatt mar most tobb lehetosegem volt mint otthon 4 ev alatt. Tudunk haladni szep lassan, de elore.
2 Aki kimegy nem gondol az itthon maradtakra: Nem tudom ki, hogy latja en Magyarorszagon hagytam az apam, a lizingelt fiamat es az anyosom. A szivem egy eleg nagy reszet teptem ki kenyszerbol. Persze eljen a skyp. Eh sokra megyek vele, ha tudom, hogy problemajuk van, de nem tudok ott lenni es segiteni amikor kell. Foleg a lizingeltemnel faj ez. Mind kettonknek a szive faj. Nem tudok beszelgetni ugy estenkent az apam szobajaba vele mint reg. Tutti nem gondolok rajuk.
3. Munka kozvetitos munkanal nem kell kemenyen dolgozni ugy sem kapsz szerzodest mivel nincs nyelvtudasod.: Ja ez nagyjabol az elso resze hulyeseg. 3-bol harom helyen tartottak volna ott bermunkaskent, ha nem jottek volna kozbe egyebb gondok, ez a munka moralomnak volt koszonheto. Most a negyediknel szinten a kemeny munkam miatt figyeltek fel ram es meg azt sem nehezmenyeztek, hogy enyhen szolva gyenge az angolom. Sot a fonokasszonytol kezdve a kollegakig mindenki tanitgat. Biztat, segit. Persze tobb es jobb lehetosege van annak aki tud beszelni. Ezt nem vitatom. Az en utam cefetul rogos es kemeny nagy szerencse es kemenyseg is kell ahoz, hogy nyelvtudas nelkul(szinte, mert azert nagyjabol mar ertem oket, ha nem hadarnak, de ugy kezdtem, hogy nulla) neki vagjon es nyerjen. Szerencsem volt, kemnyen dolgoztam, es mindent elkovettem, hogy fejlodjek nyelvi szinten. Ezt lattak es megkatam egy szerzodes formajaban a jutalmam.
4 Nem igaz Magyarorszagon is meglehet elni es aki nem tud biztos nem tanult eleget(ez egy regebbi hsz, nem nagykeknek szol)elhetetlen, lusta stb.: Nos a helyzet az, hogy nem tud mindenki diplomas lenni, nem tud mindenki programozonak menni vagy egyeb ma jol fizeto divatos szakmat tanulni. Ugyanis dragaim kellenek meg eladok, takaritok, komuvesek, felszolgalok, kukasok stb. Gondoljatok bele tenyleg lustak lettek volna tanulni? Diplomas tanar dolgozot kukaskent a parommal, 2 diplomaval takaritott otthon az egyik kolleginam tehat meg a diploma sem biztositek a jo allasra. Ez meg nem gond. Az, hogy gyerekes nokent meg vagy love allas szempontjabol az gond. Az, hogy mielott gyerekem lett volna nem kaptam szinten allast, mert majd biztos akarok, gyereket az szerintem gond. En harom evig tanultam a szakmam. Mind gyakorlat mind elmeletbe. 13 evig dolgoztam benne es nagyon jo voltam. Meg is inkabb felvesznek egy senkit akinek jobbak a kapcsolatai, de szaktudasa nincs igaz gyereke se. Lustanak sem mondanam magam. Nem hinnem, hogy sok no tudna gond nelkul emelni a 30-40 kilos zsakokat (itt kint voltam kamion rakodo is, jol jott az otthoni ker.es tapasztalat fizikailag) en otthon sem voltam elkenyeztetve, hogy megemelik helyettem.
5 Szemet vagy cserben hagytad a hazat/senki lettel/szolga lettel: Hehe vicces vagy. Hazaszeretetbol meg nem lakot jol senki. Otthon is szolga voltam csak nekem elotte ott volt a rab jelzo. Az vagyok akive tettetek, hutlen senki, a szemetekbe, mert jot nem adtak azok az emberek akikkel korul voltam veve, csak martak, megalaztak, bantottak. Meg is buszke, kemeny, egyenes gerincu, hu a CSALADHOZ, mert aki el is megy, meg nem lesz hutlen gyermek, mert a szivebe meg mindig szereti oket es en ugy gondolom, hogy ez plussz esely a lizingeltemnek is nem csak nekunk.
Nem fujjolok ennek ellenere sem Magyarorszagra. Nem haragszom, nem becsmerlem. Eljottem. Nem tudot megtartani, de meg sem feledem. Azonban bar kegyetlenul hangzik, de helyet nem tudok szeretni csak embereket. Tetszik, szep Magyar hon, de nincs erzelem bennem iranta, mert rengeteg szep hely van a vilagon ami az en mercemmel merve, de ilyen-olyan okbol nem elheto, pl Ausztralia, tul sok a merges minden fele, bocs adg, Magyarorszag, Afrika, India(mindre ervenyes ami Ausztraliara). Azonban eszembe se jut leszolni aki ott el, mert neki mas a merceje, de legyen szives O se minositsen mert en nem tudok/akarok/birok ott elni.

Narina 2015.10.04. 16:01:04

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Akkor Ott nem lattam annak, en anya vagyok es tars. Nekem nem ures szolam, hogy barmit ertuk. En a szavamat adtam a tarsamnak, hogy kitartok es mindent megteszek amit tudok. Nem kototunk papirral hazassagot. Mi sokkal erossebb kotelekkel vagyunk kotve. Ahogy az is termeszetes volt, hogy barhova kovetem. Egyszeruen az akit hatra hagytam ilyen peldat mutatott. Az edesapam!

montroyal ( CAN qc) 2015.10.04. 16:24:46

@Csupacsí: jellemzoen igen mint ahogy tagadhatatlanul meg mindig jellemzoen a ferfi aki a csaladfentarto es a no marad a gyerekekkel...tudom egyre kevesbe es rengeteg kivetel van de az inkabb hogy mindketten tartjak fent a csaladot ... hogy a no a csaladfentarto (tehat o megy kulfoldre penzt keresni ) es a ferfi marad otthon az NEM jellemzo ..
na ezert megy jellemzoen a ferfi elore vagy egyedul kulfoldre ...

OK en is tudok peldat Teged igazolni; a munkasom(szuletett allampolgar) anyja itt dolgozik mar tobbszorre (illegalisan) mert neki van munkaja .. a ferje otthon tartja a frontot ... termeszetesen o is dolgozik ..

takarék-láng 2015.10.04. 17:02:04

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "Tetszik ez az ál-keresztény demagóg monológ amúgy. :D "

- tehat aki nem az ertelmetlen fogyasztas miatt aldozza fel a csaladjat, es a valodi ertekeket hordozo emberi kapcsolatait, az alkereszteny demagog?
"Baratom" te igen nagy bajban vagy.

nemor 2015.10.04. 19:14:36

@Narina: minden tiszteletem a tiéd. Le a kalappal és így tovább, ha szabad ilyet mondani.

Tetszik ez a "lízingelt gyerek" kifejezés, én is így hívtam a nálam ideiglenesen állomásozókat:))

Csak egyre vigyázz: nehogy te is magadra húzd azt magabiztos véleménygazdát, aki szerint magyar éhezés nincs, és aki ilyet állít, az nettó hazudik :S

2015.10.04. 19:27:20

@takarék-láng: Hiszen Mo.-n nem lehetsz részese a fogyasztói társadalomnak, áh dehogy... :)

Inkább arról van szó, hogy attól még, hogy valaki kimegy külföldre élni, attól még szeretheti a családját. Lehet, hogy nem tudja betakargatni az idős anyukáját esténként, de legalább tett valamit azért, hogy boldoguljon az életben, a magyarok 90%-val ellentétben, akik csak sírni meg panaszkodni tudnak. És talán nem azért mennek ki az emberek külföldre, hogy vehessenek ájfont, hanem, hogy megtudjanak élni a fizetésükből, vagy éljenek a kinti lehetőségekkel.

Az álszent, keresztény dumát arra értettem, hogy nagyon sok családban teljesen természetes a verbális és a fizikai erőszak, meg anyu-apu félrekúr. Aztán a külvilág felé meg azt mutatják, hogy minden a legnagyobb rendben van. Nem mintha az én dolgom lenne, és nem is érdekel, csak ez valahogy sosem kerül szóba, amikor arról beszélünk, hogy milyen fontos a család. Ehhez nem kell nyugatra menni, mert Mo.-n is ugyanez megy, mint amit leírtam.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.04. 20:05:51

@nemor: Akkor azt is tedd már hozzá, kérlek, hogy Magyarországon ugyan van éhezés, de valótlant állít, aki azt mondja, hogy Magyarországon kizárólag éhezni lehet. A problémák megoldására nem a külföldre költözés az egyetlen megoldás, még akkor sem, ha ezen a blogon a legtöbb hozzászóló ezt akarja sugallni. Én tudom, hogy sokaknak nem tetszik, ha valaki itthon is tud boldogulni (sőt boldog életet élni), de attól még van ilyen, bármennyire elképzelhetetlen is ez kintről nézve.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.04. 20:05:58

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nem, kedves hozzászóló, te konkrétan nekem írtad, hogy a duma "ál-keresztény demagóg", noha én tudattam veletek, hogy nálunk apu és anyu példásan éltek egymás mellett, szóval nálam nem áll meg az "anyu-apu félrekúr".

nemor 2015.10.04. 20:38:48

@A nagy kékség: nem kell hozzátennem, mert soha nem állítottam ilyet:)

Azzal viszont nem értek egyet (mint már jeleztem is), hogy kategórikus igen-nem fogalmakban gondolkodsz. Bizony van akinek a kiköltözés az egyetlen megoldás.
De mielőtt félreértesz valamit, én Magyarországon élek.

Narina 2015.10.04. 20:38:57

@nemor: Nos a magabiztos emberekkel semmi baj amig nem akarjak megmondani, hogy amit tapasztaltam az a matrix illuzioja! ;) ( Pedig tudjuk, hogy de) Senkinek sem konnyu ezt jol tudom es nem hiszem, hogy a mi sorsunk a legnehezebb, mert abban azert igaza van, ha nincs a lanyom, nincs a tarsam lehet tobb penzem lenne es ugy elnek ahogy tetszik feleloseg nelkul, de hogy sokkal "szegenyebb" lennek az tutti! Mi viszont nem egy nagyobb lakasra palyaztunk, vagy egy uj mobilra csak mar eleg volt a ho vegi sakkozasbol. Szerintem mint mindenben ott van ebben is, hogy az egyensuly a lenyeg, mert a nehez idoket sok szerelemmel at lehet veszelni, de meg az egymas iranti mely erzes sem tolti meg az ures hasat. Persze ez csak egyeni tapasztalat osszegzes, mindenkinek a sajat utjat kell bejarni, en altalaba a nehezen jarhatot rovom, de ez az en hulyesegem. ;)

Narina 2015.10.04. 21:04:48

@A nagy kékség: Bocsanat azt meg finoman megjegyzem, hogy en a Fovarosban dolgoztam, de penzt azt nem szerettek adni csak a munkat vartak el. Persze, hogy lehet es meg csak nem is kell a rozsa-dombon elni hozza, nekem csak ott a gondom, hogy mert van ekkora kulonbzeg a fizetes/megelhetes szintjen az orszagba. Te viszont kicsit kemeny vonalasan latod te meg tudsz elni igy mas is csak tutti valamit elszurt. Persze nekem ez jott le. Lehet maskent gondoltad.

2015.10.04. 21:06:45

@A nagy kékség: Örülök, hogy megint igazad van. Nem tudsz egyszerűen tévedni. :D

Határátkelő 2015.10.04. 21:07:25

@Narina:

Szia!

Amit itt leírtál, az szinte önmagában egy kerek poszt. Szívesen ki is tenném valamelyik nap, ha nem bánod, pláne, ha esetleg lenne kedved kiegészíteni. Egy ilyen beszélgetés keretében könnyen eltűnnek az ilyen kommentek, örülnék, ha posztként is viszontláthatnám.

Üdv

Határátkelő

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.04. 22:42:23

@Narina: Nem lehet, hanem biztos, hogy másképp gondoltam. Szóval félreértettél, de lehet, hogy ez az én hibám; talán félreérthetően fogalmaztam.

Ami a fizetési különbségeket illeti, az nem csak itthon van így. Hogy a saját példámnál maradjak, a buszosokat máshol is jobban fizetik, mint mondjuk a mosogatókat.

Nemrég kaptam egy igen kedvező ajánlatot Norvégiából. Ott például közel annyit kereshetnék, mint egy pedagógus (ami azért már jóval az átlagos bevándorlók bére felett van), de mi a feleségemmel maradunk, mert nekünk itthon sem áll rosszul a szénánk, ráadásul ahogyan már említettem, anyumat se akarom magára hagyni.

Ettől függetlenül eszem ágában sincs ítéletet alkotni bárki felett, aki elmegy. Az én eredeti felvetésem arról szólt, hogy a szülőkkel való szoros kapcsolat is lehet akadálya annak, hogy valaki elköltözzön az országból. De természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a muszáj nagy úr, így kérlek, ne érezd úgy, hogy bántani akartalak.

Narina 2015.10.04. 22:42:26

@Határátkelő: Szivesen mond mire vagy kivancsi es megirom!

Határátkelő 2015.10.04. 22:43:16

@Narina: Tulajdonképpen azt, amit kommentben leírtál, azt lehetne még kibővíteni egy kicsit szerintem. :)

Narina 2015.10.04. 23:06:29

@A nagy kékség: Oksa! Orulok, hogy jol vagytok! Sok szerencset a tovabbiakra is!

Narina 2015.10.04. 23:06:32

@Határátkelő: Rendben, meg lesz, holnap megirom!

adg 2015.10.05. 00:18:53

@Narina: mindig meglep, amikor a legvaratlanabb helyeken emlit valaki. :) Jot irtal, varom poszt formajaban is. Jobb, mint a Mo es en palyazatra erkezett muvek tobbsege.

(Kicsit talan kevesebb NatGeo-t kene nezni. :D )

djpeter 2015.10.05. 06:24:48

Pár hete voltam otthon és pont ez volt a téma a baráti körben. Egyik embertől jól megkaptam hogy nem kellene drága dolgokra költeni az embereknek konyhakertet kellene művelni és fát vágni stb és akkor nem kellene az embereknek kimenni. Magyarul én voltam a hibás hogy tavol kell éljek egy ideig. Akkor kifejtettem az otthoni előéletemet az illetőnek. 3 tagú család nevelt gyerekkel. Apja hála istennek fizet és van családi pótlék és volt munkám havi 78 ezer Forint fizetéssel. Elmagyaráztam neki hogy 40 m2-es lakásban lakva is úgy tudtunk megélni hogy honapról hónapra. Aztán jött a tönkrement hűtő aztán mosógép gyerek iskolás lett és kevés lett a pénz. Régebben volt egy kis megtakaritasom és elkezdett ellopni. Amíg még volt belőle kijöttem dolgozni és erre megkapom egy olyan ember beszólását akinek 38 évesen senkije es ketszer annyit keres mint én kerestem és azt mondja ő is megél. Megkérdeztem tőle ha már Ennyire képben van hogyha egy hónapban egyszer el kell menni a gyereknek maszek orvoshoz és az anyjának is szerinte az mennyi költség? Persze tudtam mit fog mondani. Az orvosi ellátás ingyenes és pont erről beszélt hogy ilyenekre megy el a pénzünk. Mondtam neki egyből hogyha beteg lenne a családja és az úgynevezett ingyenes orvos memsegít akkor nem vinné maszek orvoshoz a beteg párját vagy gyerekét akin nem segítenek? Azt mondja olyan nincs. Erre csak annyit mondtam azt kívánom eljed át de minden évben csakhogy emlékezz erre amit most állítottál . Ülj a kórházban és a varókban órákat és napokat várva hátha mindig igazad lesz. De ha egyszer nem akkor jusson eszedbe hogy megsporoltal pár ezer forintot és ne legyen komoly baj abból ahogy dontottel. A páromnal a vérmérgezést nem tudták megállapítani a lányánál a középfül gyulladást és ez csak egy-egy a sok közül. Visszatérve a külföldi munkára megbeszéltük hogy kicsit dolgozom osszeszedjuk magunkat es utana hazamegyek és megpróbáljuk megint. Haashogy nem otthon hetelni valahol. Mostmar tanitjuk a gyereket egyedül iskolába járásra étel készítésre közlekedésre stb hogy önálló legyen és segitsen nekunk amiben tud és akkor eggyütt leszünk esténként vagy hétvégeken...én biztosan hazamegyek mert otthon érzem otthon magam.

puhacica 2015.10.05. 08:16:57

@A nagy kékség: hat kepzeld mar el, hogy mi is jol kerestunk otthon (amig megkaptuk a fizetesunket... :D), kommenteltem is boszen, tudja is mindenki, mivel foglalkoztunk es hogy jol alltunk... es valahogy engem soha senki nem tamadott emiatt, nem vonta ketsegbe, hogy igazam van es nem akart meggyozni az ellenkezojerol, magyarul: nekem ugyanez a blogkozosseg elhitte, hogy meg/jol lehet elni Magyarorszagon. vajon mi lehet az oka?

2015.10.05. 09:39:55

@Csupacsí: Valahol irigylem ezeket az embereket. Hiszen már az agyukat sem kell használniuk. Mennyivel könnyebb így az ember élete.

Bal 2015.10.05. 10:24:17

@A nagy kékség: @diggerdriver: @macamuca [IHUN]: visszatérve az eredeti poszthoz, van egy elem, a szétszakított családoknál van egy anyagias elem a dologban, mégpedig hogy a külföldön munkavállaló inkább bevállalja az ingázást, mint hogy kiköltöztesse a családját is.

Nem vagyok ebben a helyzetben, így nem tudom, van-e aki ezt kényszerből csinálja. Én úgy tudom, a legtöbb nyugati országban lehetséges egy keresetből zéróra kijönni. Így onnan ez már nem egzisztenciális veszély elhárításáról szól ("éhen halunk mert nincs munka"), hanem hogy spórolni akarnak ("szívem csak pár évig kell kibírni, és kifizetjük a hitelt"). A különböző családi pótlékos trükközéseket nem is említeném.

Nekem ezt nehéz megérteni. Semmi spórolás nem ér meg annyit, hogy a gyerekeim nélkülem nőjenek fel. Ilyen szituban én gondolkodás nélkül hoznám ki a családot akkor is, ha emiatt semmit nem tudok spórolni. A gyerekek nem a nagy lakást fogják értékelni, hanem az Apu jelenlétét.

Szerintem ilyenkor az anyagiakan túli motivációk játszanak szerepet: a másik fél nem akar menni, nem akar lemondani a nagymama segítségéről, a házastársi kapcsolat gyenge, kezd szétszakadni stb.

Ugye rejtőzik itt egy nagy, ki nem mondott igazság: Ny-Európában az élet csak addig nyereséges a megélhetésén túl a kiskeresetű bevándorlónak, amíg nincs családja. A felső középosztályba bekerülni - amit én úgy határozok meg, hogy élete végén a házán túl van más vagyona is - már nagyon nehéz.

adg 2015.10.05. 10:37:35

@Bal: Lehetnek nem anyagi okai is az ideiglenes szetszakadasnak. Pl meg van a gyereknek egy eve a sulibol hatra. Vagy nem akarnak vegleg tavozni, es az otthonmaradonak viszonylag jo munaja van van, amit nem akar(nak) feladni.
El tudok kepzelni ilyeneket.

Abban egyet ertek veled is, meg fent tobbekkel is, hogy ez nagyon nem jo sem a gyereknek, sem a hazassagnak.
Nalunk fel sem merult. Mondjuk innen nem lehet ingazni, de meg csak az sem jutott eszunkbe, hogy elore jovok, aztan majd a tobbiek jonnek amikor.
Egyutt talaltuk ki, egyutt jovunk, egyutt szivunk, egyutt vagyunk. Nekunk bevalt.
Persze egy tonna penzt haza tudtam volna kuldeni, ha magam jovok es csak egy szobat berlek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.10.05. 20:36:58

@Zoole[uk]: mondjuk úgy, hogy az autocorrect elődje..Elkezded írni a szót a telefonon és kiegészíti.Ha szerencséd van, akkor jól; ha nincs, akkor valami egész blőd baromság lesz a vége... :-)

DieNanny CH 2015.10.06. 20:47:32

@Bal:

"A gyerekek nem a nagy lakást fogják értékelni, hanem az Apu jelenlétét.
"

Nagyon sokan nem nagy lakást vesznek a kinti keresetből, hanem a meglévő 52 m2-eset próbálják megtartani.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása