oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. szeptember 26. 06:50,  Egy klasszikus amerikai kaland 72 komment

2015. szeptember 26. 06:50 Határátkelő

Egy klasszikus amerikai kaland

Ki ne álmodozott volna arról, hogy beül egy autóba és nekivág a végtelen amerikai utaknak? Én őszintén szólva igen, szóval némileg irigykedve olvastam (és főleg: néztem) Gabriella írását és képeit, mert neki és párjának megadatott mindez. Más kérdés, hogy kevesebb mint két hét alatt több mint 5000 kilométert lenyomni nem semmi türelmet feltételez, de a képeket elnézve az élmények alighanem kárpótolták őket. (Gabriellának nem ez az első posztja, korábban írt már az amerikai július 4-i nemzeti ünnepről.)

25_cape_cod_bolt2.jpgBolt Cape Codnál

„Nyár végén elhatároztuk, hogy belevágunk Midwest közepétől a keleti part gyöngyszeméig, Cape Codig tartó autóstúránkba, megcáfolván, hogy az amerikai autós vakációknak már évek óta befellegzett. Szerettük volna látni az ország sokszínűségét, amit egy rövid repülőút nem igazán adhat meg.

Tizenhárom nap alatt 11 államot szeltünk át, összesen 3236 mérföldet pakolva az autóba. Gyakorlatilag már a túra második napján nyilvánvalóvá vált – ami mindig is tudvalévő volt, de átélni mégis más -, hogy Amerika milyen nagy ország.

Szóval Midwesttől elindulva simán eltelik két nap folyamatos vezetéssel úgy, hogy csak végtelen búzamezőket és tanyákhoz épített silókat látni. (Főként Wisconsin, Indiana, Illinois, Ohio államokban.)

Az amerikai autópályák átlagos 65 (104 km/h), jó esetben 70 (112 km/h) mérföld per órás sebesség limitjei pedig nem igazán segítenek, hogy a pályaszakaszok hamarabb elteljenek.

Az autópályák gyengébb minőségűek, mint Magyarországon (kivétel talán New York és Pennsylvania államé, amik az anno újonnan átadott M6-os autópályára emlékeztetnek), de útdíjat ennek ellenére 16 helyen kellett fizetni.

Az út igazán a New York államban lévő Buffalo közelében kezdett izgalmasabb és egyre gyönyörűbb lenni. Nem csak a látvány, az adatok is elképesztőek.

2_niagara2.JPG

1_niagara1.jpg

Boston

Boston - 400 éves történelmével az USA legrégibb városa. A patrióták miatt ezt tartják az USA szülőhazájának. Szó szerint minden utcasarkon szembe jön velünk a történelem.

Ráadásul a várost (kis képzavarral) az Egyesült Államok Európájaként is emlegetik történelme miatt és talán azért is, mert gyalogszerrel is be lehet járni.

5_boston_massachusetts_state_house.jpgA Boston Massachusetts State House 

6_boston_teadelutan.jpg"A Bostoni teadélután" emlékére 

8_boston_freedom_trail.jpgBoston trail - a várost átszelő vörös téglasort követve gyalogszerrel végig lehet követni a történelmi „Freedom trail”-t.

9_boston_old_state_house.jpgOld State House - itt olvasták fel először a Függetlenségi Nyilatkozatot. 

10_boston_tengeri_herkentyuk.jpgTengeri herkentyűk minden formában: tányéron, tárgyakon, ruhákon.

11_boston_edessegpiac.jpgÉdességpiac is van... 

Az egyik fő nevezetesség a Harvard Egyetem, el is adnak vele mindent, ami csak elképzelhető (és néha olyasmit is, amit nem).

17_boston_magyar_emlekmu.jpgMagyar emlékmű Boston szívében 

18_boston_magyar_emlekmu.jpg

Cape Cod

Régóta szerettünk volna eljutni Cape Codra, mert sok szépet hallottunk és olvastunk róla. A félsziget alighanem arról a leghíresebb, hogy itt (egészen pontosan Hyannis Portban) volt Kennedy elnök nyaralója, a Kennedy-család egyébként azóta is fenntart itt több házat. (Ha már hírességek, egy másik elnöknek, Grover Clevelandnek is volt itt háza, csakúgy, mint Norman Mailer és Kurt Vonnegut íróknak.)

20_cape_cod_kikoto.jpgA kikötő

21_cape_cod_tipikus_haz.jpgTipikus itteni ház

22_cape_cod_capa.jpgÓva intik az embert attól, hogy fókák közelében ússzon, mert a cápa sérült fókának gondolhat minket

24_cape_cod_bolt.jpgHelyi bolt választéka 

Mennyeiek a helyi jellegzetes ételek; shrimp és avokádó minden mennyiségben 

Chicago

Utunk végét Chicago jelentette, amiről kiderült, hogy valóban méltó a „szeles város” névre, de ezzel együtt is nagyon tetszett, gyönyörű!

A moderálási alapelveket itt találod. További érdekességek, sztorik, hírek Amerikáról itt olvashatók!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr797831216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2015.09.26. 08:24:23

Ez a Midwest pontosan hol van?? Az országnak azt a részét jelenti, vagy Midwest City-t Oklahomában?
Tényleg megérte ennyi unalmas vezetés végtelen búzatáblák között , hogy az ember megnézzen egy pár várost?

A route 66 ennél ezerszer izgalmasabb lehet szerintem, meg úgy bármi a nyugati parton, de hát nem vagyunk egyformák.

A képeket sajnos csak este tudom megnézni, telefonon nem sok minden látszik. A magyar emlékműről nem is tudtam, tök jó, hogy ilyen is van ott.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.09.26. 08:25:20

Ezt még nagyon-nagyon olvastam volna tovább. Külön köszönet a sok képért..

©________ 2015.09.26. 08:29:09

Klassz. Bostont valasztom:-)

Bredpitt Monika 2015.09.26. 09:05:46

Nagyon hamar vege lett. Meg olvastam volna, jo kis "honvagyat"
csinalt.
shrimps-garnelarak
van ra magyar szo, nem kekeckedes

Bredpitt Monika 2015.09.26. 09:09:23

@Muscari: ha ennyi merfoldet levezetsz amerikaban biztos hogy elvezni fogod, van latnivalo , erdemes egyszer nekivagni

DieNanny CH 2015.09.26. 09:11:01

Köszi, @Gabriella!
Nincs kedved egy térképre rárajzolni az útvonalat, hogy kb el tudjam képzelni? Nem kell méterre pontosan, csak úgy városok összekötve...

Amúgy Boston már jó ideje szívem csücske! Babette, megyünk együtt?

©________ 2015.09.26. 09:14:41

Nem, megiscsak maradok Mississipinel:-)

Bredpitt Monika 2015.09.26. 09:14:49

A kepek is jok nagyon.
Megakadt a szemem a" legregebbi varos" jelzon, ami St Augustine Floridaban.

©________ 2015.09.26. 09:15:21

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: menjunk, bar csak a 42 koron van,de azert nyaron meg unk, jo?

DieNanny CH 2015.09.26. 09:24:43

@Csupacsí:

Oké, a nyár az szerintem is jobb.

2015.09.26. 10:00:23

Pont tegnap néztem meg ezt a videót:

www.youtube.com/watch?v=ojsjzIa9az4.

Sokan szeretik szidni -magyarok közül is- az amerikaikat, de nálunk mikor lesz ilyen, mint a videón is látható esemény?

A poszt tetszett, csak így tovább. :)

adg 2015.09.26. 10:25:34

Ez tenyleg nagyon jo volt, meg olvastam volna en is. Kerunk meg tobb kepes utibeszamolot kalandozasokrol.
Szerintem 5000 km ket het alatt nem olyan feszes. Egy jobb hetvegen lezavarunk neha ezerkettot. Karacsony korul keszulunk egy kis kirandulasra, ha osszejon. 10-12 ezer km korul saccolom. :)

Csodabogár 2015.09.26. 10:53:38

Amerika nagy és főként unalmas. Az utakon bele lehet halni abba a cammogó tempóba. Szerintem Europában bárhol sokkal kevesebb vezetéssel sokkal több gyönyörűséget lehet látni.
A képek persze jók, de belegondolva abba, hogy hány unalmas órát kell vezetni egy-egy ilyen képért, már el is veszi a kedvem az elindulástól.

Határátkelő 2015.09.26. 11:04:12

@adg: Kérünk róla képes beszámolót! :-)

puhacica 2015.09.26. 11:14:07

@Csodabogár: aztan meg van, aki szeret vezetni es nem banja, ha csak a vegtelen buzamezok vannak korulotte. gyonyoru lehet.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.09.26. 11:39:08

@Csodabogár: Azért ezt gondold át újra. Ugorj át Nyugatra, és fogsz látni csodát. Kalifornia, Colorado, Nevada, Arizona és főleg Utah tele van lélegzetelállító helyekkel. A vezetés gyakran tényleg unalmas, de a végeredmény mindenért kárpótol.

De Florida sem kutya, mint ahogy Észak- és Dél-Karolina se.

Amerika általában csak annak tűnik unalmasnak, aki még soha nem járt ott.

A "cammogó tempó" pedig pont jó, mert biztonságos, amire a hosszú órákon át tartó vezetés során különösen nagy szükség van.

@adg: Nem olyan kevés az. Számold bele azt is, hogy egy ilyen túra során egyfolytában úton vagy (tehát nem csak hétvégén). Az egyik nap későn fekszel, de másnap már hajnalban indulsz, mert minél többet akarsz látni. Azért a nyolcadik-tizedik nap körül már elfásul a vezető. Tudom, mert elég sokat jártam arrafelé, és vezettem ott sokat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.26. 11:43:46

@Határátkelő:
Képes beszámolót jó sok szöveggel.
Adg jól ír.

2015.09.26. 12:18:24

Ooo ez jo volt, szeretem ezeket a kepes posztokat, es kerek enis tengeri kajat es olyan cukros cseresznyet, vagy mit. :D

@Csodabogár: Engem nem tartana vissza, bar vannak mas helyek meg Europaban is meg Oroszorszagban es a Tavol-Keleten, amik sokkal Amerika elott vannak a prioritasi listan, de ha erdekelne, miert ne? En szeretem az unalmas vezetest, kozben lehet beszelgetni vagy zenet hallgatni :)

adg 2015.09.26. 13:27:06

@A nagy kékség: ket het alatt otezer az nem egy folyamatos utonleves. Nagyon kenyelmes tempoban is le lehet nyomni egy nap alatt ezret. Nyilvan minden nap ezer az eleg kimerito. De gondolom, megerkeztek pl bostonba, es ott maradtak egy ideig, aztan mentek tovabb, kovetkezo hely, stb.

"Tudom, mert elég sokat jártam arrafelé, és vezettem ott sokat."
Hat akkor jo. En konkretan olyan helyen lakom, ahol ezt rengetegen csinaljak. A legkozelebbi alig 5000 lakosu varos 340 km, majd a kovetkezo kisvaros ide 1500 km. a legkozelebbi magyar fogalmakkal is rendes varosnak nevezheto telepules 3000 km, es nem ritka, hogy par napos tura soran autoval jarjak meg, kis kirandulaskent. Altalaban 2-3 alvassal utkozben oda, majd vissza. Csomo latnivalo van ut kozben, ami repulovel kimaradna.

En is ugy tervezem a sajat kirandulasunkat, hogy nem mindennap menni, hanem az erdekesebb helyeken eltolteni egy-ket napot, aztan arrebb megyunk, megint szunat, stb. Ha osszejon, akkor harom vagy negy hetet szeretnek raszanni. Majd meglatjuk, lehet, hogy csak egy rovidebb kirandulas lesz belole.

A kulcs a kovetkezo. Kell rendes ut, ahol folyamatosan lehet haladni. En lassan vezetek, altalaban raallok 100-130 koze valahova, es orakig megyunk. Csokoltatom a cruise control kitalalojat.
Aztan kell egy kenyelmes auto, amiben nem mered szet a derekad orak alatt sem.
Aztan kell meg eleg pihenes kozben. Mi meg szoktunk allni itt-ott furodni egyet, vagy valami kilatoponton, vagy enni egy jegkremet a semmi kozepen egy utszeli kocsmaban, vagy csak az ut szelen megnezni valami erdekes kovet a lemeno nap fenyeben :D
kepkezelo.com/images/2pztpy7pqtw6tqfoa12h.jpg

Hidd el nekem, ket het alatt otezer nem veszes. Teljesen jo utem.

adg 2015.09.26. 13:34:05

@Határátkelő: hat ha osszejon, benne vagyok. Mert mi aztan tervezunk am annyi mindent...

2015.09.26. 13:43:17

@adg: Errol eszembe jutott valakinek a sztorija mar nem is emlekszem kie, a lenyeg, hogy bejarta Ausztraliat kocsival, es ugye nyilvan a GPS segitsegevel, es meselte, hogy van az, hogy 6-8 oraig csak egyenesen mesz, es akkor egyszercsak megszolal egy hang, hogy a kovetkezo keresztezodesnel fordulj balra, es akkor osszeszarod magad, hogy uristen, ki beszel :D

Izlandon is at lehet elni ezt kicsiben, de gondolom Ausztralia az egy kicsit nagyobb lepteku. :D

adg 2015.09.26. 13:53:52

@mojyo: haha, az tenyleg ilyen. :D
"Menj tovabb 1490 km-t, majd a korforgalomnal valaszd a harmadik kijaratot."
"Menj egyenesen 1260 km-t, majd fordulj jobbra Adelaide city centre fele."

Es mar ott is vagy. :)

2015.09.26. 14:17:25

@adg: Nekem tetszenek az ilyen autos kirandulasok amugy, csak legyen eleg gyakorisaggal WC az ut menten, vagy lakokocsi a kocsi moge csatolva. :D

adg 2015.09.26. 14:36:05

@mojyo: no worries, mindig van benzinkut max par szaz kilometerenkent. :) Tipikus tabla az outbackben a "next service: 400 km" meg hasonlok. (Ausztralul a benzinkut service station altalaban)
Egyebkent kiesebb helyeken olyan a forgalom, hogy akar az ut kozepen is elvegezheted, nem valoszinu, hogy barki megzavar. :D
Mi meg olyan nagyon messzi, igazan kies helyen nem voltunk, de igy is siman volt, hogy legalabb fel oran keresztul nem jott senki semerre.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.09.26. 15:21:30

@adg: Akkor nézd onnan, hogy egy átlagos magyar gépkocsivezető naponta 20-30 kilométert kocsikázik, jellemzően a munkahelyig és vissza. Ahhoz képest a napi 400-450 kilométer ennek több mint a tízszerese, amire azért rá kell készülni, lelkileg és testileg egyaránt. Ez autópályás tempóval is 4-5 óra vezetést feltételez, amit egy olyan embernek kell végigcsinálnia (most nem a posztolóról beszélek), aki mondjuk napi maximum 40-60 percet szokott a volán mögött tölteni, azt is inkább városban. Szóval el lehet bagatellizálni a témát, és lehet mesélni arról, hogy a világ egyes részein az 5000 kilométer mindössze két közért közötti távolság, de attól még néhány embernek ez igenis megterhelő tevékenység. Lehet, hogy neked és nekem nem az, de másnak igen.

adg 2015.09.26. 15:51:23

@A nagy kékség: Erre reagaltam: "egy ilyen túra során egyfolytában úton vagy"

Hatha jon majd a szerzo, es elmondja, ok hogy csinaltak. De mernek ra fogadni, hogy nem mindennap mentek 400 km-t, hanem volt, amikor tobbet, majd amikor megerkeztek valahova, akkor ott maradtak egy ideig. Gyanitom, hogy boston vagy chicago nem egy delutanos program volt.
Meg akar valtani is lehet egymast vezetes kozben.
Azzal meg termeszetesen egyet ertek, hogy aki hetente parszor vezet nehany percet, annak sok - es akar veszelyes is - lehet egy 5000 km-es tura. Esszel kell ilyet csinalni, atgondolva.
Csak nem ez volt az eredeti felvetes, ugye.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.09.26. 16:17:29

@adg: kerunk majd fenykepes beszamolot a kiruccanasrol!:) mi kb.10 nap alatt vezettunk le 2000 merfoldet most nyaron itt CA-ban, az szuper volt:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.09.26. 16:22:09

@Csodabogár: az unalmas orakban lehet a legjobb szellemi tarsasjatekokat jatszani az autoban :))( vagy bekapcsolni a telefon hot spot-jat, es internetezni, mint ahogy a gyetekeim szoktak:)))
es valahol van egy "feeling"-je annak, amikor a nagy szabad terseget latja maga korul az ember. En legalabbis igy szoktam erezni:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.09.26. 16:24:09

@A nagy kékség: csatlakozom:) ez itt a reklam helye, ajanlom Csodabogarnak a kaliforniai autosturank posztjat ;)

Muscari 2015.09.26. 16:44:30

@M. Péter: köszi szépen, pont ezt akartam tudni.

geeeteee 2015.09.26. 16:45:31

Tényleg a napi ezer azért túlzás. Hivatásosként én mentem már egy hónapban 30ezer felett. Csak itt helyben WA.

Muscari 2015.09.26. 16:53:25

@Zsuzsi65: a nyugati part más, ott én is elvezetnék akármennyit. Amit nem szeretek az az egyhangúság, meg a lapos táj. Na most Kalifornia nem erről híres :-)
Én a részemről hozzácsapnám meg Arizonát, Coloradot, Utah-t, majd felmennék Monamaba. Egy nagy nemzeti park túra rajta van a bakancslistámon.

P.Elliot 2015.09.26. 16:54:22

@Csodabogár: Unalmas a nyavajat....Nem tudok annal pihentetobbet elkepzelni mint ulni a kocsiban, legeltetve a szememet, jol elterpeszkedve, kezemben egy pohar/ McDonaldtol mert imadom a kavejukat/ kaveval, vegre nyugodtan dumalgatni, beszelgetni, nevetgeli a ferjemmel ugy hogy nem zavar senki, nem akar senki semmit, semmifele mas dolgom nincs mint lazitani, beszelgetni es nezni a tajat.
En pl a sik videket nagyon szeretem, a vegtelen buza es kukoricafoldek is lazba tudnak hozni hogy te jo isten ennek meg a veget sem lehet latni. Van ra neha kepem hogy megalljak, foleg a buzafoldeknel de a gyapot is marha erdekes tomegben es szemugyre veszem a termest, megvizsgalom a kalaszt vagy a kukoricat egyszer az uton meg azt is kiszamoltam nagy nevetgelve mert ilyenkor minden marhasagra raer az ember, hogy hany szem van egy csovon, ha azt harmasaval elvetem/ abbol megzabal menet kozben a ragcsalo kettot de egy mindig kikel/ hogy akkor egy ev mulva mennyi cso fog teremni ha kettot szamitok novenyenkent, ha azt elvetem es mennyi ev kell hogy eleg legyen egy evre egy szemelynek. Varjunk csak, egy szem kikelt kukoricaval kezdem es ugy mentem felfele.
A mezogazdasag latvanya szamomra igencsak erdekes, arrol nem is beszelve hogy hany furcsa gepet lattam utkozben, egy kulonosen csodalatos volt, itthon a topikomban magyarazta el egy magyar agronomus hogy mit lattam, az mi volt. Az ut meg, micsoda elmeny olyan helyeken atrepulni ahol alig vannak autok de jo minosegi utak, szabad kek eg es rohano fellegek a fejem felett/ Dakotanal ezek egyszer meg is ijesztettek mert olyan vagtato felhoket en meg nem latttam eletemben es kezdett valami rossz gyanum lenni hogy csak nem igy kezdodik a tornado?
Egyebkent, / sajnos/ nem mindig megy az ember szantofoldek mellett, a fas reszek gyakoribbak de ott is akad erdekesseg, hol nem akad? Engem szinte minden erdekel.
500 meg meg tobb kilometert is le lehet vezetni konnyeden egy nap, mi felvaltva szoktunk de van hogy csak en miota a ferjem beteges lett.
Ha hatarozott uticelunk van akkor kevebbet allunk meg, inkabb a celhelyen toltjuk az idot, azert mentunk.
De nekem az autos utazas az igazi, a legigazibb, igy lehet a legtobbet latni.
Persze ehhez partner kell aki ugyanezt erzi, ha nem az akkor elkepzelem hogy tenyleg unalmas lehet.

P.Elliot 2015.09.26. 16:58:33

@mojyo: Istenem, de jot nevettem. Azt hiszem en is osszerezzentem volna hogy ki beszel...

adg 2015.09.26. 17:02:13

@geeeteee: Persze hogy tulzas, ezt irtam en is. Egy nap meg lehet tenni egy ezrest, de minden nap az eros tulzas. Szerintem ezt irtam. Bar mostanaban kezd ketsegem lenni a fogalmazasom felol. :)

Meg azt is irtam, innen indult az egesz, hogy 2 het alatt otezer azert nem olyan veszelyes tempo. Szerintem. Ez talan meg foldi halandoknak is megy. Az ezer meg onnan jott, hogy velemenyem szerint nem minden nap autoztak 385 km-t, hanem egyik nap tobbet, masik nap meg lehet, hogy epp semmit, es szerintem kb ezer km, amit meg normalisan le lehet - nekem - nyomni autopalyan egy nap alatt. De nem minden nap, nyilvan. Egy ilyen nap is faraszto elegge.

Na mindegy, nem akartam en ebbe ennyire belemenni, jobb ez a poszt annal, hogy az en hulyesegeimrol menjen a kommenteles. Remelem jon a szerzo.

P.Elliot 2015.09.26. 17:04:18

Iden mar ketszer voltam autos uton, egyiket meg kellett szakitani 3 nap utan a ferjem betegsege miatt, a masikat amibol nemreg erkeztem haza meg a vege fele amiatt hogy tuszos mandula gyulladast szedtem ossze valahogy, most kuralom magamat. de ha jovo pentekre rendbehozom magamat akkor felautozunk a Niagarahoz, talan atugrunk Kanadaba is egy kicsit korulnezni. Csak nehany napra, fel nap alatt ott vagyunk a Niagaranal, igazan nincs innen messze.
A poszt tetszett, en is szeretek a keleti parton koszalni. Olyan mas mint pl. Florida.
Amerikaban az az oriasi hogy minden resze masfajta latvanyossagot iger. Van itt minden...

P.Elliot 2015.09.26. 17:06:31

@adg: Mindig szeretem ha Ausztraliarol irsz valamit, szamomra nem igazan ismert vilag...Jo otlet lehet tenyleg autoval megnezni a kozeli varosokat, aztan messzebb, ott is, aztan meg odebb...klassz!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.09.26. 17:07:16

@Muscari: egyetertek:) amikor LA-bol megyunk fel eszakra, es a kozponti volgyon vezetunk at, na ott van egy kb. 3 oras szakasz, ahol a sok zoldsegen, narancsfan es tarlo mezokon kivul semmi nincs...az tenyleg nem annyira izgalmas:)
Nekunk most Grand Canyon es Havasu Falls van tervben tavaszi szunetre, oda nagyon el szeretnek jutni. Havasu nalam szinte egy hangyanyival meg izgalmasabb is:)

qkuc 2015.09.26. 17:34:29

"Az autópályák gyengébb minőségűek, mint Magyarországon."

Uh, aztán melyik hazai autópálya az az utolérhetetlen etalon? Mert nekem speciel más tapasztalataim vannak ...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.26. 18:10:36

@qkuc:
Az angol autópályák is rosszabbak mint a magyar pályák.
Magyarországon szinte minden autópálya új.

qkuc 2015.09.26. 18:15:20

@diggerdriver: LOL, szinte. Ajánlom neked az M1-s, az M7-es bizonyos szakaszait, az M5-ös bizonyos részeit és az M0-ás "élmény" útvonalát.

Mindemellett nem vágom, hogy mi köze az angol autópályáknak ahhoz, hogy jobb autópályákhoz volt szerencsém mkinn, mint itthon.

qkuc 2015.09.26. 18:15:49

@qkuc: Kinn alatt értendő az USA.

2015.09.26. 18:16:07

@diggerdriver: 1 km 4 milliárd magyar forintba kerül, abból 1 milliárd kenőpénz. Szóval minden nézőpont kérdése. :)

montroyal ( CAN qc) 2015.09.26. 18:16:19

off
fatornyos falucskamba (town of Mont -Royal) magyar(lengyel) napot rendeznek ... elmegyunk megnezni

www.kepfeltoltes.hu/view/150926/11181875_956476747724481_1527116835233332937_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Golf2 2015.09.26. 18:39:20

@montroyal ( CAN qc): Látom hot dog is lesz honvágy ellen

Herr Géza 2015.09.26. 21:00:33

@geeeteee: Egy nap ezer kilométer csak akkor sok, ha "vadak" az útviszonyok. Nekem is az jutott eszembe, hogy első családi külföldi túránkon kora hajnali indulással éjjel 11-re értünk Triesztbe (1976, 1200-as Ladával) és az akkor horribilis távnak tűnt. 15 évvel később nagyon szerelmesen minden hétvégén nyomtam kétszer ezer kilométert a "randiért" és a munkához tartozó vezetéssel együtt bőven évi 100e km fölött abszolváltam... Eredmény: ma már herótom van minden autós hazaúttól. Igaz, az otthoni háztartás fölszámolása kapcsán is sikerült négy nap alatt kétszer fordulni (4000 km), ráadásul kisteherautóval.

Csodabogár 2015.09.26. 23:07:16

@Zsuzsi65: Nem vagyunk egyformák. Mi rengeteget jártunk autóval nagy távokat is, de nem amerikában. Ott is jártam persze, de majd kiugrottam a bőrőmből, hogy itt ez a nagy üres út és nem lehet rendesen száguldozni rajta. Nekem ha autó, akkor legyen gyors, pláne ha üres az út.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.09.26. 23:13:37

@Zsuzsi65: Ha van időtök és kedvetek, felszaladhattok Montanába is. A Glacier National Park fantasztikus (Going-To-The-Sun Road, a Ragyogás című film nyitóképe), és ha már ott vagytok, akkor át lehet ugrani Kanadába (Waterton Lakes National Park, az állad leesik, olyan szép hely), egészen fel a Banff National Parkig. Lefelé ott van a Yellowstone, arra is rá lehet szánni egy laza hetet. Aztán alatta Utah-ban a Zion és a Bryce Canyon szinte egymás mellett, esetleg a Canyonlands National Park. Ez utóbbi még a Grand Canyonra is ráver. Ezeken a részeken egy percet sem lehet unatkozni.

FutureFry 2015.09.26. 23:31:13

@Csodabogár: A nyugati államokban a 75 mérföld per óra eléggé bevett, sőt több helyen pont mostanában emelik 80-ra. Az meg már kb. 130km/h, ami tudtommal elég "európai", pláne ha azt is hozzávesszük, hogy ezekben az államokban nem szokták lekapcsolni az embert ha - időjárási viszonyok és napszak függvényében - 5-10 mph-val a korlát felett megy. Ráadásul több helyen nemcsak az autópályán, hanem helyi 2 sávos utakon is elég magas (pl. 70 mph) a korlát.

És - ahogy többen is írták - főleg az ország nyugati részén sokszor olyan gyönyörű a táj, hogy ha ugyan azt az utat vezeted nap mint nap, akkor is élvezet. Nekem legalább is az, de én szeretek vezetni is (de csak kézi váltósat!)

gabors 2015.09.27. 00:57:04

En kb 10 eve New Yorkbol menten autoval Yellowstonba meg vissza 7000-nel tobb merfoldet nyomtunk a berelt autoba es 20+ allamban jartunk ha jol emlekszem (ebben benne volt Canad is mint allam)

gabors 2015.09.27. 00:57:05

New York allamban teljesen folosleges autopalya dijat fizetni nem fizetos utakon is ugyanugy mehetsz ugyanavval a sebeseggel (10+ a kiirt meg elmegy). ja es azok altalaban izgalmasabbak es szebbek is New York State Thruway-en csak azert erdemes menni mert nincs keresztezodes nincsenek nagy emelkedok stb ....

montroyal ( CAN qc) 2015.09.27. 01:00:00

@Golf2: csak nem hot dogot ettunk ... jo buli volt orulunk hogy a barataink az ettermesek nagyot arultak a tancosok zeneszek jok voltak ,mi meg jol szorakoztunk .. meglepett a nagy tomeg akik java reszt helyiek voltak

kepfeltoltes.hu/150927/hun__8__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/150927/hun__15__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/150927/hun__16__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/150927/hun__11__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

montroyal ( CAN qc) 2015.09.27. 01:19:47

én is szerettem a bostoni kirandulasunkat szep volt lattuk ... ehhez a hajohoz megnezni teljes repteri securiten kellett keresztulmenni .. vegul megneztuk mert WC csak bent volt es a sort ugyanugy vegig kellett allni
kepfeltoltes.hu/150927/Boston__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

azon gondolkodtam mi a kulombseg a mi kepunk kozott de valszeg mi az epulet masik felen voltunk mert az ajto eltunt
kepfeltoltes.hu/150927/Boston__160__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

mi Cape Ann-ba voltunk nagyon szep hely gyonyoru nyaraloival akarcsak Rockport regi hazaival galariak ettermek sokasagaval ... Newport pedig tenyleg a vilag gazdagjainak a villajaival van tele csak setelgatni es nezni a gyonyoru luxus kastelyokat egy elmeny ..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.09.27. 01:27:37

@A nagy kékség: haaaat, ha ezeket szepen beosztjuk, akkor par ev alatt be is jarunk par nemzeti parkot:) tervbe vannak veve egyebkent, csak az eves szabadsagkeret szab hatart...na de majd ha nyugdijasok leszunk!:)

©________ 2015.09.27. 10:14:20

@Csodabogár: mindig ez a sebesseg.
Ha nem idore megy valahova, akkor minek?

Sokkal elvezetesebb az elet, ha az utat is elvezed. En szoktam hazafele direkt csak hatvannal jonni, es korbenezni, gondolkodni.

Egy amerikai sik ronasagon is biztos van ezer latnivalo. Alig varom, hogy egyszer lathassam.

zdyzs 2015.09.27. 19:52:11

@adg: Ennyi szerintem se nagy vállalás Amerikában, mi is mentünk 11ezret egy hónap alatt, és egyáltalán nem volt megterhelő. Nem éreztük azt, hogy állandóan az autóban vagyunk.

@FutureFry: Nyugaton olyan hihetetlen tájak vannak, ahol napokat el lehet vezetni úgy, hogy nem unod meg. Főleg, ha nem az autópályákat használod. Varázslatos

@Csodabogár: Neked is csak azt tudom ajánlani, menj Nyugat-Amerikába, és ne az autópályákat válaszd. Mondjuk Utah-ban 12-es utat. Garantálom, hogy nem fogod kergetni a sebességet.

@Zsuzsi65: Mindenképpen tervezzétek be Utah nemzeti parkjait, azoknál szebb dolog kevés van a világon. Mindegyik megérne több napot is, de sokat fel lehet fűzni már egy másfél hetes túrára is.

katmanocs 2015.09.27. 21:17:58

Mi minden évben megyünk ennyit az Usaban, két gyerkőccel:-) A keleti part tetszett utazásilag legkevésbé.,A városok jók de közte az út dögunalom. A nyugati part sokkal izgalmasabb, ill a déli rész is tetszett. Eddig a best of nekem Yellowstone és Utah nemzeti parkjai.. és imádom Floridát. idén Portland-Seattle környéke a terv, meglátjuk.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.09.27. 21:18:08

mennyi pénzből jönne ki egy ilyen, ha 1 évig csinálná az ember és lakókocsiban lakna, egyszerű körülmények között?
pl 2 embernek

GentleSpecter 2015.09.27. 22:25:08

Tudom, hogy inkább dicsérni szokás itt a posztokat, de ez így nagyon gyenge volt.
5000 km-hez képest kb tízszer ennyit vártam volna. Ez kb egy kis délutáni séta leírása lehetne.
Jól kezdődött, éppen kezdtem élvezni és átélni, erre már vége is... :(

FutureFry 2015.09.28. 06:29:27

@adg: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Csupacsí: @montroyal ( CAN qc):
Boston egyike a kevés (valamennyire) európai jellegű városoknak az USA-ban, ahol pl. van - legalább is amerikai szinten - jónak számító tömegközlekedés. Egyébként érdemes kipróbálni az egyik metrómegállóban lévő (MIT-ihlette) installációkat (ha működésképesek), én nagyon élveztem:
en.wikipedia.org/wiki/Kendall_Band
(Mondjuk kicsit félve húztam meg a kart amivel az egyiket működésbe lehetett hozni, mert pont valami vészjelző mellé tették...)

©________ 2015.09.28. 06:33:18

@FutureFry: igen. Meg meg tengerpartja is van.meg Salem is ott van mellette.

(Mellesleg pont tegnap volt rola a ozonenetsorkon Madartavlat film:-))

De mississipi akkor is melegebb, es vannak gozhajok is.

zdyzs 2015.09.28. 12:03:36

@A nagy kékség: Az a túra (Montana, Kanada Yellowstone aztán le Utah-ba) alsó hangon másfél hónap. És akkor nem is töltöttél két napnál többet egyik nemzeti parkban sem.

gabors 2015.09.28. 14:09:28

@endike: "meglátogattuk Kedvesemmel az OMÉK-ot"

lakokocsi baromi draga berelni kb $3000-nel kezdodik egy kisebb plusz fenntartas nem nagyon eri meg ... es a legtobbnel NINCS ingyen mil/km ebben meg szoval nagyon nem olcso

ha megveszel egyet talan megeri egy ev alatt utanna el tudod adni szoval kevesebb mint berelni ... de ugy sem olcso mulatsag varosokban meg nem tudsz vele parkolni szinte sehol !!

Golf2 2015.09.28. 16:16:17

@montroyal ( CAN qc): Látom negròt is hoztak könnyü megfázni canadában

LyukasBogrács 2015.09.28. 17:42:13

Nem rossz nyaralás, bár kicsit puhának tűnik...

Ugyanez motorral, na az a kemény!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása