oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. augusztus 19. 06:41,  Mindennek van határa 303 komment

2015. augusztus 19. 06:41 Határátkelő

Mindennek van határa

Sokszor szóba került már itt, a Határátkelőn is, hogy Magyarországon a politika betüremkedik az emberek hétköznapjaiba. A mai írás (amely a Magyarország és én pályázatra érkezett) szerzője, Hilda ezt a saját bőrén tapasztalta meg, amikor szülőként megpróbált kiállni az egyik általános iskola átalakításával szemben. Hilda ma már külföldön él, története nem minden tanulság nélkül való. (A képet ő küldte, köszönet érte.)

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet. 

izrael_hilda150819.jpg

„2011-ben éhségsztrájkot szerveztem az egyik vidéki általános iskola érdekében. Három napig csak beszélgettünk a sátrunk előtt, mi, a „rendbontó” szülők. Napközben újságírók érkeztek, amikor pedig sötétedett támogatók, sokan titokban, mert féltek a település polgármesterétől.

Az iskola ügyébe nem megyek bele, megtalálható az interneten. Elbuktunk. Közben üzeneteket kaptam, hogy „Álljak le, mert rossz vége lesz.” Akkor nevelőként dolgoztam egy gyermekotthonban és egy projektben az OFI-ban (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet).

A nevelői szerződésemet nem újították meg, mert a „megye nem engedi”. Az egykori csoportomnak nem lett új nevelője. Mesélték, hogy délutánonként „lazán” vannak, házit sem kell már csinálniuk.

Elkönyveltek komcsinak

Később az OFI-nál sem újították meg a szerződésemet, a háttérből kapott információm szerint azért, mert mi az „ellenzék emberei vagyunk”. Azé az ellenzéké, amihez közöm nem volt, de amelyiknek a szakpolitikusát a történtek után persze felkerestem…

Nem értettem mi ez… hirtelen nem volt állásom, csak sanda tekintetek és „Na, ugye, ez a vége a lázadásnak..” sutyorgások. A településen, ahol éltem, azonnal elkönyveltek „komcsinak”.

Én meg vártam a rémálom végét és mindent megtettem, hogy gyorsítsam az ébredést. Írogattam, otthon pedig már az ajtókat is lefestettem, próbáltam hasznossá tenni magamat.

Megszaporodtak a rosszindulatú megjegyzések körülöttem. Többen célozgattak arra, hogy nem engedhetik meg maguknak a „forradalmárkodást”, mert ugye családjuk van és kell az állás. Nem olyan felelőtlenek, mint én. Később a komcsiságom zsidó-komcsisággá alakult.

Bezárultak a kapuk

A változás azonban nem jött, sőt távolodni látszott. Éreztem, hogy itt bezárultak a kapuk. Elintéztem az izraeli kivándorlásomat. Indulás előtt napokig sírtam és a gépen is.

Érkezésem után hónapok teltek el, míg vettem itt magamnak olyasmit, ami nem vihető „haza”, ha majd jön a változás. Három éve élek Izrael déli részén, ahol mindig nyár van. Már jól viselem a 45-50 fokot és a homokvihart is.

Egy iskolában dolgozom asszisztensként és tanulom a hébert. Az iskolában csak ámulok és bámulok. Mennyivel sikeresebb minden, ha egészséges kommunikáció van a tanárok, a diákok és a szülők között.

Nem kellett beilleszkedni

Itt mindenki valahonnan jött, nem kellett beilleszkedni, mert nincs egységes arculat, csak hangulat. A segíteni akarást érzem magam körül. Minden színes, az emberek is. Az idős magyarok értetlenkednek, hogy miért is nem jön ide az összes ember Magyarországról, aki teheti. Siettetik a nyelvtanulásomat, mert szükség van rám.

Magyarországon egy iskolai agressziót kezelő projektben dolgoztam, nagyon kíváncsiak rá itt, nyitottak mindenre. „Tanuld a nyelvet, gyorsan-gyorsan!” Jártam Magyarországon és nem éreztem jól magam, csak a hozzám közeli emberekkel való találkozásokkor.

Izraelről ott nem tudnak semmit. Egy ismerősöm megkérdezte: „Nem mondod, hogy ott a sivatagban működik a gazdaság?” - De. Alapvető élelmiszerekben önellátó Izrael, de pl. nevelnek exportra virágokat, paprikát, stb.. működik a gazdaság, válaszoltam. Erre ő: „Na, ugye… a zsidóknál van a pénz”. Most erre mit mondjak. Félelem, előítéletek, butaság… Ezzel nincs mit kezdeni.

Van egy alapvető értékrend

Azzal sem, amikor az elsötétített üvegű csoda autót egy olyan helyi hatalmasság vezeti, akinek ismerem a rendőrségi ügyeit és a velem kapcsolatos ténykedéseit. Nem csupán gazdasági-politikai okokból jöttem el. Egyszerűen nem tudtam nézni tovább azt, hogy az addigi munkáinkat, hogyan semmisítik meg.

Nem lehet tudomásul venni, hogy az oktatásban megjelentek olyan vezetők, akik gyereket csak képeken láttak. Most pedig hatalmat kaptak és hajbókolni kell nekik. Nagyon sajnálom azokat, akik látják, hogy mi történik, nem tudnak elmenni, de nem tudnak nem odanézni sem. Sokuk megbetegedett, megtört.

Van egy sztorim, amit nem felejtek el soha és talán magyarázza, hogy mi az, amit a legborzalmasabbnak látok ott: Megérkezett az új vezető, senki soha nem hallott róla a szakmában. Fiatal, pökhendi. Az idős kutató ballagott a folyosón, ő utána szólt: „Várom az irodámban” - Rendben, csak kezet mosok. „Azt mondtam: most!”

A kutató besétált az aktatáskájáért és hazament… Soha többé nem lépett az épületbe. Mert mindennek van határa… mindennek. Van egy alapvető értékrend, aminek megkérdőjelezhetetlennek kéne maradnia… De megkérdőjeleződött. Minden megkérdőjeleződött ott. Szóval tanulom a hébert „gyorsan-gyorsan”. Mert itt szükség van rám.

Természetesen hiányzik az eső illata, az emberek, akiket szeretek, a fűszerek és a sok évvel ezelőtti hangulat. Amikor elfogadottnak éreztem magam és voltak megvalósítható terveim. Ha az esőt nem is, de a számomra igazán fontos dolgokat meg tudom itt teremteni. A közeg, az "otthon" lehetősége itt adott. A haza számomra az, ahol az ember biztonságban, demokráciában otthon érzi magát és van tervezhető szabad élete.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr967716904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.19. 21:02:02

@kék madár:
Ha támogatnám a gyengébbe rugdalást akkor téged támogatnálak.

2015.08.19. 21:03:02

@montroyal ( CAN qc): Igen, ez igy lenne normalis.

Hildaa 2015.08.19. 21:11:35

Sziasztok!
Hilda vagyok. Nem tudom már követni a kérdőjeleket, de az éhségsztrájkról: azért volt jó ötlet, mert azt akartuk, hogy kerüljön nyilvánosságra az ügy. A sajtó felfigyelt. A sima tiltakozás senkit nem érdekelt. Így is elbuktunk persze, de legalább nem csendesen.

Hildaa 2015.08.19. 21:11:42

Izrael egy olyan hely, ahol hagynak dolgozni. Az iskolán kívül nyugodtan sétálhatnék egy "nem értek egyet a vezetéssel" táblával, ez senkit nem érdekel a munkahelyemen.

nemor 2015.08.19. 21:11:50

@fhdgy: kezeld a helyén :)))

kék madár 2015.08.19. 21:14:21

@diggerdriver: akkor olvasd mivel volt a problemam. Vagy inkabb ne, neked mindig mindenben igazad van, a veled valo vita altalaban ertelmetlen, amig ezt a vitapartner be nem latja

Határátkelő 2015.08.19. 21:16:59

@kék madár: @diggerdriver: Hát ez hihetetlen. És én még azt hittem, már lecsengett a dolog. Szerintem erre semmi szükség. Kösz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.19. 21:21:34

@kék madár:
Belekötöttél Max-ba. Ez tény. Nem adott rá okot. Ez is tény. Semmi olyat nem tett ami a moderálási elvekbe ütközne. Ezzel mondjuk nem mondtam újat.
Max soha nem személyeskedik. És te?
Kirohantál mint Zrínyi Szigetvárból aztán csodálkozol ha nem értenek veled egyet.
Ugye azt azért megengeded hogy ne értsek veled egyet?
Köszönöm.

kék madár 2015.08.19. 21:29:17

@Határátkelő: hat akkor ennek szellemeben ezt az utolso digger szosszenetet valasz nelkul hagyom

fhdgy 2015.08.19. 21:41:44

@nemor: nem lettem tőlük idegbeteg. :-)

Sajnálom azokat a felnőtteket, akik tele vannak iskolai rossz emlékekkel. A mérték viszont mindig meglep.

2015.08.19. 22:31:35

@bpetya75: Ird be Google-be hogy Kitty Genovese es mindent megtudsz... A meggyilkolt csaj nyilvan extrem eset, de a hatas sokkal hetkoznapibb helyzetekben is ervenyesul.

tanato 2015.08.19. 22:37:49

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Azt nem tudom megítélni hogy hazug e a cikk.Nem én szerkesztettem.

bpetya75 2015.08.19. 22:41:23

@Mirjam2:

Megtaláltam, köszi. Tanulságos.

tanato 2015.08.19. 22:51:34

@Mirjam2: Így van sajnos itt van pl. a magyarországi menkültügy.Nagyon sok jóérzésű ember szeretne segíteni a szerencsétleneken,gyerekeken,terhes nőkön,időseken,de nem mer mert fél az agresszív gyűlölködők fenyegetéseitől.
Egy másik/orvosi/ blogon a napokban vitatkoztam erről,de szinte csak a gyűlölködő a menekültek közt tömegmészárlást akaró/aknazár,géppuskatűz,220 voltos kerítés stb.//Mo. és Európa iszlám hódítása elleni magasztos harcában tetszelgő/ orvosok kommenteltek velem szemben, meg még 2 másik kolléga tartott velem az egyik ANgliában él.Mi az emberi humanitárius oldalról közelítettük meg a kérdést/Hasonló helyzetben mi mit szeretnénk,milyen elbánást/.A többi rendszeres kommentelő meg sunyított,félt néha egy-egy elejtett félmondatot volt bátor csak írni.A z agresszív menekültellenes kollégák persze engem is nyíltan hazaárulóztak,iszlám bérenceztek,elküldtek a halál-f-ba a menekültekkel együtt.Volt aki azt írta bíróság elé kellene állítani engem,mások csak azt írták tűnjek el az országból kelet felé
És ők orvosok voltak magyar orvosok,milyen lehet a többi magyar a gyűlöletkampány hatására.

kék madár 2015.08.19. 23:05:06

@tanato:
ez nagyon elkeserito, foleg, hogy gondolom nem az o konyhajukban ultek a menekultek.

FutureFry 2015.08.19. 23:12:33

@Dragonlady (Bp, Hun): @Mirjam2: +1. Egyébként (az én értelmezésemben) a cikk alatti szavazás állása (462 vs. 49) sem tükrözi eziránti álláspontját.

2015.08.19. 23:24:37

@tanato: @kék madár: Mondjuk en egy percig sem csodalkozom azok utan hogy pl. a hajlektalanokkal hogyan bannak Mo.on. Inkabb pozitivan lepodtem meg a menekulteket segito civil kezdemenyezeseken (persze az o oldalukon meg rengeteg naivitas van, normalis esetben nem a civil szervezetek dolga lenne egy ilyen helyzet kezelese, de ez egy hosszu tema amirol a vegtelensegig lehetne beszelni de ertelme, haszna nem lenne).

tanato 2015.08.19. 23:26:23

@kék madár: Ja igen azt is írták nekem hogy fogadjam be őket.Szóval tényleg elkeserítő,és az is hogy a hallgatag többség fél,az agresszív kisebbségtől.Sunyít,lapít.

tanato 2015.08.19. 23:27:26

@Mirjam2: A civilek szerencsére dolgoznak,de rengetegen támadják őket verbálisan is és különböző netes oldalakon is.

heptakontanonaéder 2015.08.19. 23:33:55

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Teljesen igazad van, a diktatúra a gulággal kezdődik. Ha csak csengőfrász, éjszakai fekete autók és egy viccért csak kirúgás jár de még nem Recsk, ha az adóhatóság dolgozója bejelent évi 3000 milliárdos, a főnöke által elsikált adócsalást és a 20 perces ellenőrzés mindent rendben talál viszont a dolgozót nem kivégzik csak kirúgják és elkobozzák a bizonyítékait, akkor az demokrácia. Csak unorthodox.

tanato 2015.08.19. 23:40:54

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Abban egyezik a véleményünk hogy a palesztin zsidó viszályról tényleg nekem is Erdély ugrik be/ősiség törvénye,ki volt ott előbb/Ugyan Izraelhez nekem sincs sok közöm,de volt sok izraeli arab egyetemi társam anno meg magyarországi zsidókkal is beszélvén a témáról sokat,mindkét fél igencsak az ősiség jogát,ki volt ott előbb emlegették fő érvként a területre.

Shanarey 2015.08.19. 23:42:31

@Fajankó:

A szűrő, nem rossz de naponta be kell állítani.

Kis érdekesség az ügyben amit itt már többször megbeszéltünk

hvg.hu/kkv/20150819_A_hentesek_mar_leleptek_a_mozdonyvezetok

FutureFry 2015.08.19. 23:44:32

@Mirjam2: @kék madár: @tanato:
Pont tegnap volt egy helyszíni rádióriport az NPR-on (amerikai “közmédia”, már amennyire ez az szó itt értelmezhető) a magyar kerítéssel kapcsolatban:
www.npr.org/2015/08/18/432762359/hungary-builds-controversial-border-fence-to-disrupt-flow-of-migrants

pappito · http://pappito.com 2015.08.19. 23:44:40

@Ödenburger [Hu/At]: én inkább arra lennék kíváncsi, hogy a magyar orvostársadalom ellenállna-e egy ilyen törvénynek

Muscari 2015.08.19. 23:49:20

@Mirjam2: én ismertem már a jelenséget, kell, hogy legyen valami magyar neve is, de nem tudnám megmondani.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.19. 23:56:14

@Réka ‎: Hehh, őrület...mi jöhet még?
Kösz az infót.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.20. 00:00:35

@Réka ‎: Az a durva, hogy már Romániában, Nagyváradon is kezdik betiltani a piroslámpás kéregetést (a közlekedési csomópontokra gondolok...)
Lehet, hogy az ott "felszabadult" munkaerőhadat kaptuk meg mi most itt?Valszeg "átoutszorszólták", vagy ilyesmi...

Valaki rázza már fel ezt a sok dinka bennszülöttet ebből a jóléti, Csipkerózsika-álomkór-szerű naivságból, b@ssza meg; nem akarunk újra határátkelni már sehova... :-(((

De lehet, hogy kényszerülni fogunk...

pappito · http://pappito.com 2015.08.20. 00:08:56

@geegee: te vagy helyben, rázd fel őket te. állj ki az érdekeidért.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.20. 00:11:20

@Warlimont: Hahh, végre már, hogy nem csak nekem tűnik ez fel... +217

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.20. 00:13:15

@pappito: Na ja, hát igen.De egymagam egy kicsit kevés vagyok ehhez.Otthonról is ezért jöttünk el, mert a "többieknek" jó volt minden úgy, ahogy volt.Én meg nem kezdek szélmalomharcba...

pappito · http://pappito.com 2015.08.20. 00:13:27

@tanato: úbakker

nem olvastam ezt az egész pedagóguskari homályt, de mondjuk én se szeretném ha az állam kötelezne arra, hogy belépjek valahova anélkül, hogy ismerném a feltételeket. anno nagyonrégen ezt csinálták a kamarákkal is (nem tudom most kötelezőek-e, de akkor az volt)
nem is fizettem egy vasat se nekik (rözisztansz) aztán évekkel később megpróbálták behajtani valami faktoringcéggel, jót nevettem... mondjuk az csak pénz volt, nem oktatás

pappito · http://pappito.com 2015.08.20. 00:16:43

@geegee: nem biztos, hogy szélmalomharc, szerintem olyan téma, ami sokakat érdekelhet és a civilkedés arrafelé normális dolog, nem hiszem, hogy félned kéne a következményektől. plusz jobbanismered is a valóságot, nem ahelyiek buborékjában nőttél fel.

csak egy ötlet volt

Bredpitt Monika 2015.08.20. 00:22:16

@kék madár: mi van azokkal akik a delutani szexet szeretik,

pappito · http://pappito.com 2015.08.20. 00:25:07

@geegee: ez nem a fogyasztói kosár szerkezetén múlik? nem tudom hogy számolják, de önmagában az infláció nem rossz dolog, csak ha rövid idő alatt változik nagyokat

szóval lehet, hogy a répa drágább a boltban, mint tavaly, de a benzin meg olcsóbb (csak példák)

meg most asszem nálunk 0.4% az infláció, télen a paradicsom 8 dollár, nyáron meg kettő... :)

Bredpitt Monika 2015.08.20. 00:26:53

@FutureFry: en kozben hazaertem, hugom mondja, hogy a varosban latszik, hogy sokan erkeztek mar a deli hatar felol, gyerekekkel is, egesz csaladok vannak itt, mindart elolvasom a linked

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.20. 00:44:08

@pappito: Értem és köszönöm a javaslatot, de nem én vagyok, kicsit sem az ideális politikai/civil szemfelnyitó...Több okból is, most had ne részletezzem.

Az árakhoz: az élelmiszerek, amiket mi veszünk, tejtermék, gyümölcs, halféle, stb azok szemmel láthatóan növexenek.
A benzin pl. az hullámzik, a rezsinél is lehet néha okos megoldást találni (Az okost most ne az újmagyar értelemben vedd, nem lopjuk az áramot... :D )

Ha mindent beleteszünk egy nagy közös kosárba, akkor végül is lehet, hogy közel sima lenne a grafikon...

A paradicsom nem terem meg magától nálatok?Hogy a faxba ingadozik ennyire?
Itt is kb ugyanígy ingadozik, de itt szinte mindent be kell hozni a zuzmón meg a jávorszarvason kívül... :D

pappito · http://pappito.com 2015.08.20. 01:02:57

@geegee: látod, ha lopnátok a villanyt, kompenzálhatnátok az inflációt :)

amúgy tök érdekes amit mondasz: CPI inflation Sweden july 2015: -0.08 %
szóval tulajdonképpen nálatok defláció van (vagy stagnálás, nem tudom mi a treshold)

a CPI (consumer price index) The index is a measure of the average price which consumers spend on a market-based "basket" of goods and services. Inflation based upon the consumer price index (CPI) is the main inflation indicator in most countries.

a paradicsom megterem üvegházban (drága) meg nyáron szabadföldön is (nemdrága) meg hoznak csomót Ausztráliából (drága)
most tél van, tehát vagy üvegházi van, vagy import, úgyhogy drága, mint a rosseb

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.20. 01:37:59

index.hu/belfold/2015/08/19/cigaretta_csempeszet/

Asztakurv@...

Ha ezek a dílerek felismerik a svéd alkoholpiac rejtelmeit, ja ennek az országnak is... :-o

Amúgy meg tetves álnok pénzhajhász állam, ennyi van az egész mögött.Ha ugyan is télleg az volna a fontos, hogy a pógárok ne baxxák tönkre az egészségüket, akkor betiltanák az egészet a vérbe.(Jó, csempészet akkor is lenne...) De így, hogy jön belőle adóbevétel, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, akkor az úgy máris más...

Ugyan ez a fizetőparkolás:
Kijelenti az önkori, hogy:
-Itt tilos parkolni!
-Jaaaaaaaaaaaaaa, hogy fizetnél a parkolásért, akkor persze más, jöhetsz bátran...
És még hány ilyen példa lenne...

:-|||

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.20. 01:48:27

@pappito: Ide meg mindig hozzák asszem, bár lehet, hogy sátorban terem valami kis sápadt csökevény.De inkább az európai gyümölcsöket lehet megvenni téllen is, meg nyáron is.Külön háklim, hogy a sz@r holland paradicsomot erőltetik, ahelyett, hogy ugyan messzebbről, de garantáltan olcsóbban* , beszerezhető, illetve százszor finomabb magyar paradicsomot vennék.Szerintem nem lenne drágább beker oldalon se...
*= Az olcsóbbanság a magyar és a holland kézimunkaerő megfizetésének különbségében leledzik... :-(
Magyarországon az ilyen munkákért gombokat se fizetnek, szemben a hollanddal, svéddel...

Na mindegy, megyek lassan, késő van, bár már inkább korán; őrizdd a blog rendjét, te vagy a válltáska... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.20. 01:49:31

jav: ...sátorban terem valami kis sápadt csökevény NYÁRON...

pappito · http://pappito.com 2015.08.20. 02:01:52

@geegee: a holland mindig van, a magyar meg megütődik, megromlik, stb, mert az éretten szedik le, fos lesz, mire odaér és nem olyan szép
az, hogy finomabb, az mindegy :)

Bredpitt Monika 2015.08.20. 02:03:23

@diggerdriver: mit tehet a kisember?

Az egyik amit tehet, hogy amikor mar elment egy masik orszagba nem azt mondja hogy nem tehettem semmit.
A sok lud disznot gyoz elve alapjan pedig nagyon sok minden t tehet.
de mivel nem ludak hanem birkak vannak tobbsegben ...........?

pappito · http://pappito.com 2015.08.20. 02:56:02

@Bredpitt Monika: meddig tart az ember felelőssége az ország iránt és meddig a család/gyerekek iránt?

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.20. 07:13:39

@Mirjam2: @bpetya75:

Egyéni döntés kérdése. Mindenki eldönti, hogy mik az előnyei és a hátrányai a statusquónak és a változásnak, s e szerint lép.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.20. 07:13:49

@Saman:

Szerintem nem létezik tehát politikai kampány? Ne viccelj.

fhdgy 2015.08.20. 08:09:21

@tanato: az ősiség egy jogi fogalom a magyar történelemben, nem értem ebben az összefüggésben hogy kerül ide.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.08.20. 08:19:41

Az internet ellehetetleníti azt a politikai törekvést, hogy ne merüljön fel a releváns információ, csak a diktátor ideológus érdekcsoport demagógiája.

A médahatóság 36 milliárdos költségvetéssel lett létrehozva. A civil és EU-s pénzek milyen mértékben jutnak CÖF-ös állcivilekhez, akik a normális érdek artikuláció helyett a kormány demagógiáit fényezgetik?

Fény derült-e arra, hogy konkrétan bérkommentelésre pénzt osztanak a közpénzekből?

Hoztak-e a médiatörvényt arra, hogy a nekik nem tetsző blogcikkekre cikkenként 36 milliós büntetést szabhassanak ki?

El lehet varázsolni a bérkommentelés jelenségét azzal a mágikus fantáziával, hogy az soha nem is létezett, még a rágalom is hülyeség, de visszatérnék az asszertív jogok listájához, amit elkezdtem valamelyik kommentemben.

Az embereknek van ítélőképessége. Tapasztalata.

Jonathan 2015.08.20. 08:21:33

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Hat vannak teged kedvelö emberek???!!! :O

:D

kék madár 2015.08.20. 08:28:18

@Bredpitt Monika: Monika nem latod, hogy milyen viharos nap volt, ne szellemeskedj legy szives inkabb zard magadra a haloszoba ajtot

©________ 2015.08.20. 09:14:05

@diggerdriver: megmondoemberek tartsanak össze :D

©________ 2015.08.20. 09:25:22

@Hildaa: de legalabb megprobaltatok

!!!

©________ 2015.08.20. 09:32:40

@pappito: tokmas, csak eszembe jutott errol

Egyik even volt egy földberleses palyazat. Nem volt fonn a neten, stb.bementem az MVHba, hogy erdekelne.
50ezret kertek azert, hogy megkapjam a részletes kiirast.

Nem hittem a fulemnek.

tanato 2015.08.20. 10:03:49

@fhdgy: Arra értettem hogy azon vitatkoznak ki volt az adott területen előbb,és ebből véres elhúzódó háborúk alakulnak ki sok civil áldozattal.

bpetya75 2015.08.20. 10:24:09

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

Jelenleg szerintem csak azt lehet mérlegelni, hogy a status quo fennmaradása hordoz-e nagyobb veszélyeket, vagy az ellene való fellépés. A változás hatását nem hiszem, hogy fel lehetne mérni.

@Hildaa:

Az éhségsztrájkban mennyien vettetek részt?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.20. 11:21:44

@pappito: Hát ez a nagy baj...
De simán elhiszem, hogy így van. :-(

Hildaa 2015.08.20. 14:19:02

@bpetya75: Nem emlékszem pontosan, 20 körül voltunk.

Hildaa 2015.08.20. 14:20:15

@Kate Rainingman: igen :) Nem bántam meg semmit. :)

montroyal ( CAN qc) 2015.08.20. 15:12:27

@montroyal ( CAN qc): @Kate Rainingman: @Mirjam2:

a tegnapi temahoz; nalunk az iskolakat helyi szinten a commission scolaire !!! iranyitja akinek a tagjait a lakossag valassza meg( ugyanolyan mint a parlamenti kepviselok valasztasa teruletek szerint )) egyeni indulokbol teljesen fuggetlenul a kormanyzo politikai parttoktol .. budgetttol kezdve mindenbe ok dontenek ..

2015.08.20. 16:11:24

@montroyal ( CAN qc): Hasonlo rendszer van UK-ben is, es az adott iskolaba jaro gyerekek szuleinek egy resze is tagja a testuletnek: www.bbc.co.uk/schools/parents/school_governor/

montroyal ( CAN qc) 2015.08.20. 17:22:03

@Mirjam2: persze vannak visszaélesek ezek a commissarok neha nagyon koltseges tanulmanyutra conferenciara mennek . elso osztalyu repjegy szalloda szoval mindig vita van hogy igazabol nem is szuksegesek.. a valasztas tartomanyi, ami nagyon sokba kerul es a valasztok 5 szazaleka sem megy szavazni ( gondolom csak a baratok csaladtagok .:-)

2015.08.20. 17:34:08

@montroyal ( CAN qc): Igen, el tudom kepzelni hogy vannak visszaelesek, de meg mindig inkabb ez, mint hogy a 'partallam' nevezze ki kozvetlenul az iskolaigazgatokat, stb.

©________ 2015.08.20. 18:50:38

@montroyal ( CAN qc): itt arrol van szo, hogy eddig ( a klik elott) a telepulesi onkormanyzat iranyitotta es penzelte a helyi iskolat, a helyi adokbol es az allam altal tovabbitott adokbol.
ezertvideken a kisfalvak ossze is fogtak, es integralt iskolakathoztak letre, iskolabuszokkal.

Majd az allam palyazatot irt ki a telepuleseknek, hogy nyissak ujra az 1-4 osztalyt helyben.
Kozben kulminalt a telepulesi onkormanyzatok gazdalkodasiproblemaja, ekkor az allam egy csomo telepulesnek kifizette a tartozasait (mellekszal, hogymit szoltak ehhez a garast fogukhoz vero onkormanyzatok, akik egy fillert sem kaptak)

Aztanjott, hogy letrehoztak a klik-et, es az allam ownolta az iskolakat teljesen.
Most ez ugy nez ki, hogy minden de minden sokkal bonyolultabb, a kretarendelestol a tankonyvekig, meg berfizetesig minden,
Nodeplane kurvasok millioval tartozik a klik az aramszolgaltatoknak, ezert az iskolakban kikapcsoltak a villanyt.

Nehany onkormanyzat megis kifizeti, csak tudjon mukodni az iskola, de igy a mashova valo penzeket vonjak el, az ideiglenes helyett hosszu idore, mert az allam nem kuldi a nekik jaro penzt.
Ez elegnecces, mivel a kisebb telepulesek ne csak tizmillios nagysagrendbol gazdalkodnak osszesen egesz evben.

A zurzavarra jellemzo , h a klikkel parhuzamosan letrehoztak egy jogszabalyt, hogy a telepules gyakorlatilag barmilyen adot kivethet, tehat siman tudtak volna finanszirozni az iskola fenntartasat, ha meghagyjak neki.

©________ 2015.08.20. 18:55:08

kisebb telepulesek ne csak =
kisebb telepulesek neHA csak

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.08.20. 21:30:45

@Mirjam2: az egy dolog, hogy a pártállam nevezi ki az iskolaigazgatókat.... tán emlékszel, nemrég voltam osztálytalálkozón, az akkori ofőnk most az igazgató, olyanokat mesélt, hoyg az ember haja szála égnek áll. pl hogy mekkora procedúra rendelni 10 db ceruzaelemet a faliórákba*, hogy ő nem szólhat rá a trehány lógós takarítókra, mert már nem a főnökük. az igazgató tulképp a KLIK nevű rémálom végrehajtójává lett lefokozva. a KLIK-es csávó abban a körzetben meg egy huszonéves nyikhaj, aki utoljára érettségikor látott iskolát, és félti a seggét mindennel kapcsolatban a fentebbi "gazdáitól", így semmit nem lehet vele letárgyalni és lerendezni, mert képtelen döntéseket hozni vagy bármit is kijárni, csak tologatja a papírokat. csoda, hogy az iskolák valahogy még működnek. ja és persze hogy milyen húzásokkal próbálják meg perpill ellehetetleníteni a mindenféle "alternatív" iskolákat (ez pont egy kétnyelvű gimnázium, de ugyanígy rászálltak a szerencsétlen special needs gyerekek alapítványi iskoláira is).
*az érettségi előtt nem sikerült már lepapírozni a 10 db ceruzaelem beszerzését (kínos, ha pont a vizsga közepén áll meg az óra), ezért végül a kávépénzből finanszírozta meg a tanári kar az elemeket. és ugye ez akkor még csak 10 kibaszott elem!!

tanato 2015.08.20. 22:23:29

@Dragonlady (Bp, Hun): Csak érdekesség neked mint kismamának:tegnap született egy újabb Határátkelős baba,egy 2012-ben itt posztot író magyar hölgynek és francia férjének született meg a babája dél Franciaországban.

bpetya75 2015.08.21. 08:14:19

@Hildaa:

A többieket is vegzálták, vagy veled statuáltak példát?

Hildaa 2015.08.21. 08:31:27

@bpetya75: Voltak másnak is kellemetlenségei.

bpetya75 2015.08.21. 09:35:30

@Hildaa:

Nagyon szűkszavú vagy. Ha még fájdalmas a dolog, akkor inkább hagyjuk.

Hildaa 2015.08.21. 10:29:44

@bpetya75: Nem fájdalmas már. Másoknak is szóltak, hogy rossz vége lesz. Így aztán a későbbi tüntetésekre "elfogytunk". Fedezékbe kellett vonulni. Néhányan maradtunk, akik folytatták. Ma is folytatjuk, ezzel az írással is. Hiszek a nyilvánosság erejében. Sajnos az egyik nagyon aktív tagunk nem olyan régen elhunyt.

2015.08.21. 11:25:11

@Kate Rainingman: @Dragonlady (Bp, Hun): :((( Ez szornyu amit irtok, fogalmam sem volt hogy ez van. Remalom. Itt Szaudiban (of all places...) nagyon szeles autonomiaja van az iskolavezetesnek, teljesen szabad kezet kapnak olyan dolgokban mint pl. beszerzesek, szolgaltatok (takaritok stb.) alkalmazasa, sot a tantervben is. Csak nehany eloiras van az allamtol (pl. dresscode) es evente nehanyszor jonnek hogy azoknak a betartasat ellenorizzek.

©________ 2015.08.21. 12:26:41

@bpetya75:

Hozzateszem, egyaltalan nem ritka,amirol @Hildaa: beszel, tobb allami ,vagy allami erdekeltsegu hivatalban dolgozotol hallottam mar, hogy ha jot akar,nem beszel. Semmirol.
Es itt nem az uzleti vagy allamtitkokrol van am szo..

De hat a szagertonk megmondta, hogy itt nincs diktatura meg nincs szocialista allamvezetes se (es ezt akar @Mirjam2: nak is valaszolhattam volna)
Lassan fovunk,mint a beka

Bredpitt Monika 2015.08.21. 22:51:02

@kék madár: nincs kulcs hozza, de mivel ezert nyitva van, szivesen varok mindenkit

valasz erre:

Monika nem latod, hogy milyen viharos nap volt, ne szellemeskedj legy szives inkabb zard magadra a haloszoba ajtot

Bredpitt Monika 2015.08.21. 22:56:55

@pappito: meddig tart az ember felelőssége az ország iránt és meddig a család/gyerekek iránt?

jo kerdes, a ketto osszefugg szerintem eleg szorosan, a szülő mintat mutat mindenben, abban is, hogy a mindennapi eletben mennyi harcot viv a sajat kis erdekeiert, amig a gyerek azt latja, hogy a szulő mindenben megalkuszik a bekesseg erdekeben rossz mintat mutat.........de igazaból mire is gondolsz?

Nyilvan ha azt latom, hogy a hazamban haboru van, akkor inkabb elvonulok, hogy a gyerekem meg ne haljon...

Hildaa 2015.08.21. 23:02:27

@Bredpitt Monika: A történtek ellenére azt gondolom, hogy ki kell állni a fontos dolgokért, ha pedig szükséges, odébb kell állni. A sunyítás lélekromboló.

Bredpitt Monika 2015.08.21. 23:05:25

@Hildaa: En most pont nem fogom visszakapni az allasom, egy iskolaban, pedig megigerte az igazgato, ezert nemet mondtam egy masikra meg majus elott.

Az a gyanum, hogy azert, mert a ket es fel eves munkaviszonyom elejen egy ertekezleten megkertem a kollegaim, hogy ne egyek meg a gyerekek ebedjebol maradt desszertet. Kb 90 ember volt a teremben. Hat, nem en lettem a honap dolgozoja. Volt aki egy evig nem szolt hozzam, es am ikor ez elhangzott, a mostani igazgato volt a jegyzokonyvvezeto. O volt az egyik legnagyobb kajazabalo.
Direkt mentem be hozza, hogy letisztazzam vele felvesz e, ha lesz szeptembertol allas. Ez ugyan nem politikai ugy, de ez jutott eszembe rolad. Nem mindenki szereti a nagy igazsag erzetet.
Ez van. Sajnalom, mert nagyon joban voltam a gyerekekkel es az o erdekuk is az, hogy legyen valaki akit mar ismernek.

Bredpitt Monika 2015.08.21. 23:09:35

@Hildaa: A sunyitas nekem sem kenyerem. Egyebkent engem itthon foleg ez az ami elkeserit. Az ahogy az emberek mennek , mint a birkak lehajtott fejjel. Szornyu es sokszor olyan dolgoktol is felnek, ami nem is letezik. Valahogy igy vagyunk kodolva. Talan a tortenelmunkbol fakad? Nem tudom. Ha visszanezunk nem sok forradalmat nyertunk, vesztes haborukban harcoltunk......

Hildaa 2015.08.21. 23:09:41

@Bredpitt Monika: Sajnálom. Én is szóltam volna.

Hildaa 2015.08.21. 23:12:07

@Bredpitt Monika: Engem azóta úgyis kirúgtak volna vagy ötvenszer, ezért nem bánom a történteket. Most sem csinálnék portfoliót és természetesen rövidgatyában mennék dolgozni. Naná.

Bredpitt Monika 2015.08.21. 23:23:15

@Hildaa: hany ora van nalatok , mi nem birunk aludni lanyommal, a nyugatrol keletre valo utazas valahogy jobban megvisel minket, nem hianyzik Magyarorszag egyebkent?

Hildaa 2015.08.21. 23:28:28

Itt egy órával több. Emberek hiányoznak, persze. Már fáznék Magyarországon. Idén először 20 fokban vacogtam. Az első évben csak döbbenten néztem a vacogókat. 10 hónapig papucsban járok, legutóbb, amikor felvettem egy ünnepi cipőt, nagyon szenvedtem. Csak az első év nehéz.

Hildaa 2015.08.22. 12:55:14

@Bredpitt Monika: Igen ez a leginkább elkeserítő. Főleg annak, aki valahogy másképpen van kódolva. Gyakran vártuk a tömegeket a túntetésre, de nem jöttek :(

DieNanny CH 2015.08.22. 13:24:00

@Bredpitt Monika:

Ez a "szülő mindennapi harca" vagy "kussol": Szüleim úgy csinálták, hogy bármit panaszkodtam az iskolára, belém fojtották a szót azzal, hogy a tanár pedagógus, neki van igaza, csináljam amit mond.
A hátam mögött meg - ezt csak az elmúlt években mesélték! - járogattak a suliba, és kiharcolták az igazukat. Anyukám még egy rajz 4-es miatt is képes volt bemenni fogadóórára, mert tudta, hogy nem igazságos a jegy. (Aztán kiderült, a padtársam rajzai valahogy az én rajztömbömbe kerültek...)

DieNanny CH 2015.08.22. 13:27:38

@Bredpitt Monika:

Hát, nem semmi, ez a desszert-megevés... :-(
Mi az oviban pl úgy csináltuk - legalábbis ez a legemlékezetesebb -, amikor Balaton szelet volt, és éppen sok volt a hiányzó, a gyerekekkel matekoztunk, hogy 5 db-ot hogy lehet elosztani 20 felé. Aztán az ujjnyi darabokat úgy osztogattuk: Ki kér babatortát?
Jókat lehetett velük poénkodni...

Bredpitt Monika 2015.08.23. 12:04:27

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: nem konnyu eldonteni mikor erdemes beavatkozni a gyerekek iskolai eletebe, ezen a teren szerencses vagyok, lanyom jo termeszet es a pedagogusokkal joban van

A kaja dolog meg nem allt meg a desszert evesnel sajnos.
van aki ugy gondolta hogy meg a konyhaba is bejarhat es kenegetheti maganak a kenyeret, ami abbol a penzbol volt megteremtve amit a szulo fizetett be, na, ha ezt megtudtam volna, hogy a gyerekem nem kapja meg a kakaos csigajat oriasi botranyt csinaltam volna, de hat ezek a gyerekek meg beszelni sem tudtak sokan, ettol is volt az egesz sokszorosan gusztustalan

Bredpitt Monika 2015.08.23. 12:06:40

@Hildaa: itt vagy meg, Odenburger
posztja utan meg mindig folyik a diskurzus, lehet hozza tudnal szolni, szegregacio, integracio tema

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása