oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. augusztus 13. 06:44,  Mindenki menne, mi inkább hazajöttünk 310 komment

2015. augusztus 13. 06:44 Határátkelő

Mindenki menne, mi inkább hazajöttünk

A mai történet ismét azt bizonyítja, amiről már itt is számtalanszor szó esett: nem mindenkinek jön be a külföldi élet, még akkor sem, ha kívülről nézve ki ne szeretne jó fizetéssel, nagy lehetőségekkel dolgozni. Dalma története Magyarországról vezet Írországba, majd vissza.

irorszag_cork_apple_hq_foto_flickr_com_anthony_sigalas.jpgAz Apple-központ az írországi Corkban (fotó: flickr.com / Anthony Sigalas)

„Már diplomázás után megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy jó lenne külföldön dolgozni hosszabb-rövidebb ideig. Három idegen nyelv ismerete (angol, német, holland) elég jó alapot adott erre.

A végső elhatározást a gazdasági válság hozta. Ekkor már három éve dolgoztam egy multinacionális cégnél Budapesten, közben lakást vettem, aminek a törlesztőrészlete a válság következtében nagyon megugrott. Még így sem volt probléma fizetni, de spórolni nem tudtam. Arra gondoltam, hogy ha külföldön munkát keresek, pár év alatt (1-2 évet terveztem) visszafizethetem a lakáshitelt.

Az elhatározást tett követte, regisztráltam a toplanguagejobs.com oldalon. Háromkörös telefonos állásinterjú után az Apple-nél, Írországban találtam állást, mint német nyelvű ügyfélszolgálati munkatárs.

Repülőjegyet fizették és három hónap próbaidő után nem kis összeget fizettek ki utólag, ami bőven fedezte a költözési költséget, sőt, majd’ egy havi fizetést tudtam ebből félretenni.

Jól fizető állás volt, sok feladattal és nagy karrierlehetőséggel. DE! Három év után éreztem úgy, hogy vagy én hagyom abba, vagy a pszichiátrián kötök ki a szinte teljesíthetetlen követelmények miatt.

Emellett az időjárás, a folyamatosan szemerkélő eső, az, hogy sosincs igazi nyár, nagyon lehangoló tud lenni egy olyan ember számára, aki imádja a napsütést, a vizet, a strandot.

Feltettem a kérdést

Sikerül a pesti lakáshitelt előtörleszteni és feltettem a kérdést magamnak (a párommal együtt :), hogy mi az, amit nyújtani tud a sok fizetés. Azt, hogy évente két hetet eltölthetek all inclusive a Bahamákon? Megéri ez nekem az egész éves stresszt? Természetesen nem.

Jó, de mihez tudnék kezdeni, ha nem megint egy másik multinál kötök ki. Cseberből-vederbe helyzet lenne... Végül is szerencsés vagyok, mert sikerült ott teherbe esnem, ami a Gyes szempontjából nagyon előnyös helyzet, így már a Picire is gondolnunk kellett.

Ekkor fogalmazódott meg bennünk (inkább bennem) a gondolat, hogy menjünk haza, vidékre. Mindig is ott motoszkált a fejemben, hogy vidéki élet, önfenntartás, jó levegő, szabad élet a Picinek, nekünk.

Megszűnt a stressz

Szerencsére a párom családi háza (egy horvát határ melletti kisvárosban) üresen állt évek óta, így az elhatározást tett követte és elköltöztünk a világ végére. Sikerült azonnal állást találnom a helyi általános iskolában és közben lett egy csomó magántanítványom is, (nyelvtanárhiány van országszerte) így el tudom tartani a családot.

A párom közben megtalálta hivatását a biogazdálkodásban. Volt ideje Írországban utánaolvasni, kisebb egyetemi jegyzettára lett közben, hogy mit mivel érdemes társítani stb.

Kivágtuk a fenyőfákat, felszántattuk a területet a kertben, a jófej szomszéd néni megengedte, hogy az ő területét is felszántsuk, így most elég nagy területen túrja a földet egész nap és hozza nekem az valódi zöldségeket-gyümölcsöket a konyhára. :)

Szerencsém van anyósomékkal is, mert sokat segítenek, anyósom óvónő volt, szóval céltudatosan foglalkozik a kislányommal, ha én épp korrepetálok, ő legtöbbször náluk van. Ő amúgy most két és fél éves, bölcsis.

Szóval a stressz teljesen megszűnt, a gyomorgörcs a folyamatos teljesítménykényszer miatt már a múlt. Sajnos kiderült, hogy a tanítás mégsem az én asztalom, hogy ez nem a debreceni gyakorló gimi, hanem egy világvégi somogyi városka, ahol olyan osztályom volt, ahol 16-ból 13 cigány. Nem vagyok rasszista, senki félre ne értsen, de sajnos a sztereotípiák mind igazak...

Kiderült, hogy nem tudom megváltani a világot a tanítással, vagy csak nagyon sok energia, munka árán és akkor is jó lenne, ha 1-2 diákot „meg tudnék téríteni”, rá tudnék venni a tanulásra. Erre nem érzek késztetést.

Megtalálni a hivatást

És ekkor kezdett el a sors terelgetni az eredeti elhivatottságom felé. Ugyanis kaptam egy műszaki szakfordítást, ami annyira jól sikerült, hogy elgondolkodtam, hogy élhetnék akár ebből is.

Ekkor nyári szünet volt és alig vártam, hogy elaludjon a pici, hogy fordíthassak. Írtam még néhány fordítóirodának, akik válaszoltak is, hogy lenne munka, tudok-e számlázni.

Ehhez szakfordítói képzés kell, így most megint főiskolára járok, januárban diplomázok, és akkor megnyithatom a remélhetőleg rengeteg megbízással kecsegtető fordítóirodámat. :)

Hát, ez az én történetem, ami miatt sokan itthon csodabogárnak néznek. Mindenki menne, mi inkább hazajöttünk (két éve). Nem mondom, hogy soha nem fog ez változni, az emberek negativitása, a politikusok gátlástalansága, az oktatási rendszer, az, hogy mi lesz, ha gyerekem iskolaérett lesz, gyakran elgondolkodtat és elkeserít, de ha felteszem magamnak a kérdést, hogy szeretnék-e most visszamenni, a válasz egyértelműen az, hogy nem.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr407702456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.13. 19:45:52

@pamut:
Már legalább két éve emlegeti. Én egyébként egy rendkívül művelt kiváló gondolkodónak tartom annak ellenére hogy sok mindenben nem értek egyet vele.

pamut 2015.08.13. 19:48:27

@Tilcsak Bea (igen, en vagyok):
Őszintén szólva a szakmai részletek ennyire nem érdekelnek, amit linkeltem neked az a "magyar fejlesztőpedagógusok és gyógypedagógusok nemzetközi szakmai egyesülete"-nek oldala volt, nekem ez elég hiteles forrás. Beleolvastam még pár helyen, máshol is az autizmus egyik fajtájaként emlegetik.

Nekem egyébként tök mindegy mi a betegségének a rendszertani besorolása, ha nem értesz egyet velük akkor ezt ott jelezd. Azért a szakoldalaknak jobban hiszek, szóval nekem ő marad autista, bár maga az elnevezés sem olyan fontos, a lényeg hogy amiket ő is írt magáról, meg amiket ezek az oldalak is felsorolnak, azok tényleg illenek rá:
- zéró EQ,
- gyenge kapcsolatteremtő készség,
- szabályokhoz, a megszokott rutinhoz való görcsös ragaszkodás,
- megtapadt gondolkodási sémák
- merev belső szabályrendszerükhöz görcsösen ragaszkodnak, a közösségi lét íratlan szabályaival folyamatosan összeütközésbe kerülnek.

pamut 2015.08.13. 19:51:22

@diggerdriver:
:D
Csakhogy én el se olvastam amit ír, mert ha megláttam a nevét már tudtam hogy jön a szokásos verkli (had ne keljen leírnom mik), és inkább kikapcsoltam az oldalt is, mert tudtam hogy attól kezdve szét van verve a beszélgetés is és már csak a végtelen vita jön mert mindig ráugrottak a többiek (jogosan) a hülyeségeire. De így hogy beteg, így mindjárt más.

Muscari 2015.08.13. 19:55:49

@charlieharper: nemsoka kuldok egy email, nezd majd meg.

Muscari 2015.08.13. 20:01:27

@Zaklato: megis hogyan szerinted?

Shanarey 2015.08.13. 20:17:17

@pamut:

Birca betegségét el tudom én magyarázni, de a HA akkor kimoderálja, és igaza van. Ő egyáltalán nem az aminek mondja magát. A viselkedésének, egészen más oka van. Ha utána olvasnál az összes kommentjének, amit nem a határátkelőn követett el, megérted te is. Amit csinál az egy választott viselkedés, a magyarázat pedig a parasztvakítás amit ad hozzá.

Zaklato 2015.08.13. 20:24:14

@Határátkelő: köszönöm a válaszodat!
Nem akartam/akarok provokálni senkit,csak,ahogy "martineden" irta
van pár ellentmondás a Hôlgy posztjában.
Nekem tünik inkább a"Gyere Haza Magyar" propagandàjànak!?

Csávógyerek 2015.08.13. 20:24:30

Eleve úgy mentek ki, hogy a cél a lakáshitel törlesztése.

A munka ügyfélszolgálat volt, ami lehet, hogy jól fizet a magyar viszonyokhoz képest, főleg az Apple-nél, de nem feltétlenül annyira nagy szellemi kihívás hosszútávon, jelentős stressz mellett.

Nem látok semmilyen komoly szándékot vagy okot a kintmaradásra, főleg a rendezettnek tűnő magyarországi viszonyaik mellett.

Három év már nem a nyári táborozás kategória, de még mindig csak a rácsodálkozás időtartama.

montroyal ( CAN qc) 2015.08.13. 20:26:48

3 nyelvet tanulni Mo-on az jo .. hasznalni gyakorolni kint az is jo .. de visszakoltozni egy kis faluba ..meg fordito iroda .. vajon meddig lehet szinten tartani a 3 nyelvet abban a kis faluban .. tudom NET me filmek meg skype de az eleg ? nem beszelni szemelyesen idegennyelvuekkel nem elni abban a kornyezetben ... OK én 2 evet voltam Bécsben elboldogultam es fejlodtem nemetul , de mostanra tokeletesen elfelejtettem ...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.13. 20:33:47

@pamut:
A szoci rendszer legnagyobb nyertese a cigányság volt. Soha nem álltak olyan közel a teljes integrációhoz mint akkor.
A rendszerváltás nagy vesztesei szintén ők. A 25 év legalább 50 évet visszavetett rajtuk.
Sajnos nincs esély a javulásra.

pamut 2015.08.13. 20:36:37

@Shanarey: Ha van kedved leírni, szívesen elolvasom, de itt valóban off, küld el levélben.
"Ha utána olvasnál az összes kommentjének" - inkább a halál.

@diggerdriver: Egyetértek, és örülök hogy hasonlóan látjuk, ritkán lehet erről normálisan társalogni.

Zaklato 2015.08.13. 20:49:46

@Muscari: @Zaklato: Nekem emberek, személyek küldik el életüknek egy fejezetét, akikkel többször vagy kevesebbszer levelezek, természetesen az élettörténetek részleteit sem kapacitásom, sem szándékom nincs ellenőrizni. Nem vagyok sem rendőr, sem magánnyomozó, bízom abban, hogy aki úgy érzi meg szeretne osztani információkat az életéről, magáról, azt azért teszi, mert ezzel közölni, esetleg segíteni szeretne. Ez nem egy híroldal, nyilván senki sem egy poszt információi alapján von majd le következtetéseket egy országról, az ottani életről stb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.13. 20:52:17

@pamut:
Nézd, 30 évet nyomtam le otthon az építőiparban. Dolgoztam Mátészalkai, Fehérgyarmati, Ramocsaházi, Baktalórántházi és még rengeteg helyről származó cigányokkal. az építőipar volt a legnagyobb foglalkoztatójuk. Kicsit van tapasztalatom a dologban.

Csodabogár 2015.08.13. 21:23:39

@montroyal ( CAN qc): Igen vannak ilyenek, akik megtanulnak egy nyelvet, aztán nem törödnek vele és elfelejtik. A nyelvtudást ápolni kell ha nem akarod elfelejteni. Ha nem élsz az adott nyelvi közegben, akkor is lehet olvasni a nyelven, tv-t nézni és esetleg megpróbálni érintkezésben maradni az anyanyelvüekkel. Lehet, hogy nem lesz olyan spontán naprakész az idegen nyelv, de órákon belül bele lehet jönni ismét. Második nyelvnek tanultam a svédet, aztán elköltöztem német nyelvterületre, de mindig igyekeztem megtartani a svéd tudásomat is. Már 40 éve nem élek ott, de még mindig olvasok és adott esetben beszélek is svédül.
A poszt író forditással akar foglalozni, holt biztos nem fogja elfelejteni azokat a nyelveket, amiket használ.

©________ 2015.08.13. 21:25:31

@Ödenburger [Hu/At]: rosszkedvű ugyintezok??

nagyon nem errol van szo ha azt hiszed, h errol,akkor azzal engem igazolsz

montroyal ( CAN qc) 2015.08.13. 21:26:41

@martineden: na ezert nem commentalok ..megirtad helyettem .. +1

©________ 2015.08.13. 21:27:53

@Ödenburger [Hu/At]: ja a visszarugdalast meg ugy hivjak, h realizmus meg kognitiv disszonancia
de eleg a pszichiátriáról, nem envagyok a blog pszichiatere:)

©________ 2015.08.13. 21:29:21

@pamut: te bajod.
mi maskent diagnosztizaltuk ot:)

montroyal ( CAN qc) 2015.08.13. 21:32:37

@Csodabogár: nem tudom , de én mindent elolvasva ,TV-t nezve ertek el is hiszem magamrol hogy jol tudom a nyelvet de ha beszelgetesre kerul a sor mar nem olyan egyszeru .. foleg evek multan .. nem biztos hogy kotetlen beszelgetesbe eltudom mondani minden nehezseg nelkul amit konnyen megertek vagy olvasok .. szerencse hogy a kezembol elek nem a szambol ...

montroyal ( CAN qc) 2015.08.13. 21:52:47

@M. Péter: Inkább a zsebtolvajoktól kell félni,

mert azert a romanok is hataretkelnek ... a Scam city barceloniai része errol szol ..

montroyal ( CAN qc) 2015.08.13. 22:14:05

@diggerdriver: Tudok ilyen fényevő családról, a gyerek belehalt

én meg olyant hallottam hogy egy fukar gazdag ember latja hogy egy csaj az ablakban van es nagyokat harap a levegobol . kerdezi is tole mit csinalsz
- taplalkozom levegovel elek ..
na gondolja ez kell felesegnek nem fog sokba kerulni a kajaja .. meg is van az eskuvo es a naszejszaka is , latja a ferj hogy a felesege zabal mindent a konyhaba .. megkerdezi hat;- te csak a levegot etted, akkor most miert eszel mindent
ja az meg a naszejszaka elott volt, de most kilyukasztottal es nem marad meg bennem a levego ..

macamuca [IHUN] 2015.08.13. 22:18:21

@Zaklato:
Kb hogyan képzeled az ellenőrzést? E-mailban, telefonon, netan szemelyes felkeresessel? Adjon meg referencia-személyt a posztot iro, akinel majd HA csekkolja a posztot író személyt? Es ismét: hogyan csekkolja? Ha megadok mondjuk egy telefonszámot, mondván, Gipsz Jakab szama, es o az én...kicsodam is? Ki fogadható el referencia-személyként? Rokon? Barát? Kollega?
Kíváncsi a tettel.....

(tolem referenciát nem kért HA, szemelyes megkeresés sem volt, se telefonos/e-mailes/alsrmilyenes ellenőrzés. Megírtam a posztomat, elküldtem neki, o meg közreadta. Mondjuk, eddig meg senki nem vonta kétségbe egyetlen szavamat-sorokat sem...)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.08.13. 22:45:45

@Shanarey: "A Duna, Regensburgnál még megvan és a dög meleg is."

A lanyom 3 het mulva megy oda egy szemeszterre, remeljuk, meg akkorra is meglesz, es a jo ido is kitart :)

5perc 2015.08.13. 23:19:13

"A mai történet ismét azt bizonyítja, amiről már itt is számtalanszor szó esett: nem mindenkinek jön be a külföldi élet"

A történet itt olvasható változata teljesen mást bizonyít. Azt, hogy egy ilyen típusú állás külföldön - sokkal több fizetésért - is ugyanúgy kikészít, mint Magyarországon.
Legalábbis én sehol nem találtam azt a részt, ahol nehéz beilleszkedni, modortalanok/gerinctelenek a helyiek, a vendégmukásokat hátrányosan megkülönböztetik, hogy a nagy számú menekült miatt rossz a hangulat, vagy elhatalmasodott a honvágy. Ebből csak annyi látszik, hogy rosszul választott munkahelyet, meg talán hogy már itthon sem nagyon szerett multinál dolgozni.
A hely majdnem lényegtelen, Zabaron meg túl hideg lenne.
Persze ez nem egy rossz írás.

Furos 2015.08.13. 23:20:13

@Határátkelő: Csak ma, csak onoknek...
-"Sikerült azonnal állást találnom a helyi általános iskolában és közben lett egy csomó magántanítványom is, (nyelvtanárhiány van országszerte) így el tudom tartani a családot." Haaaaaaaaat jobarat abbol a penzbol meg Rodolfo se tartana el a csaladjat, pedig o nagy varazslo volt. Tapasztalat.
Roviden Hazamenni a kint felhalmozott tartalekkal ami azert 3 ev utan egy lakastorlesztessel nem lehet hudesok, mar meglevo tehermentes hazba, Nagymama segit a gyerekre vigyazni mert anyanak penzt KELL keresnie.
Ciganygyerekek ki idegelik a tanitonenit erre eldonti ez nem neki valo. Most akkor fordito iroda lesz belole, apa meg kertet as mert megtalalta a hivatasat....
Mindezt eloadva,hogy mennyire bejott az elet.
Ugy latom csak paran vagyunk akiknek nem sikerult felfedezni az oriasi sikert a hazateres utan.
Nagyon nem jon ki a matek a nagy magyar atlagra levetitve.

Taxomükke (UK) 2015.08.13. 23:31:09

@pamut: Már számtalanszor leírta, hogy aspergeres.

SzZoole 2015.08.13. 23:34:58

@Furos: majd ra fog jönni magátol is
Meg arra is,ha a ferjuram elkezdi a biogazdasagot es az uj magyar brazilok kilopjak a szemet is,rászorultsági alapon,mert azt lehet...

Taxomükke (UK) 2015.08.13. 23:39:53

@Furos: Figyelj, majd legfeljebb az lesz, amit itt sokan leírtak: visszamennek külföldre.

Furos 2015.08.14. 00:05:31

@Zoole[uk]: Eleg sok ismeretlenes az egyenlet :)

Furos 2015.08.14. 00:05:33

@Taxomükke (UK): De apjuk megtalalta a HIVATAST. Az nem ugy van, hogy otthagyom az anyafodet, ami raadasul BIO.

Coco C. 2015.08.14. 00:23:13

@Furos: de o nem a nagy magyar atlag, o egy szemely akinek igy alakult az elete.

Amladd 2015.08.14. 00:23:28

@Furos: lehet, hogy akkor mégis bennetek a hiba, ha csak egy páran vagytok? :) Pedig nem kell túl sok ész megérteni, hogy miről szól a poszt. Nem a pénzről, hanem a nyugalomról, a család közelségéről,az idilli vidéki életről. Lehet, hogy neked nehéz ezt felfogni, pedig hidd el van ilyen és ne aggódj, megélünk a pénzből, amit keresek. De még annyi idegességet sem szeretnék, amennyit a cigány gyerekek okoznak, tehát fordítani fogok, itthon, egyedül, rugalmas munkaidőben és remélhetőleg több pénzért - bár ez nem fontos, nekünk az is elég lesz, ha uennyit keresek, mint jelenleg (gondolom eddig kitaláltad, hogy a posztot én írtam)

Amladd 2015.08.14. 00:34:55

@martineden: Na látod, ez a szűklátókörűség. Honnan veszed, hogy paraszt ember volt? Sosem gazdálkodtak,ő zenész, anyukája óvónő. A nagyszülőknek volt a kertben szőlőjük. Miért furcsa, ha szereti csinálni,ha szeret itthon lenni, ha elege van az emberekből, főleg az olyanokból, mint amilyen te vagy? Reggel négykor kel, öntözni és ezt már lassan két éve. Nekünk fontos, hogy vegyszermentes ételeket főzzek a kisléányunknak. Te edd csak a teszkós szart.... Hogy jössz te ahhoz, hogy leparasztozd? Nem érted, hogy a hazaköltözésünk nem a pénzről szól? De vagyunk annyira realisták, hogy tudjuk, hogy a teljes önfenntartás csak álom, egyik félnek keresni kell. Miért baj az, hogy ezt a nő teszi, ha piacképesebb a szakmája? A párom sem ül ölbetett kézzel, nagy a ház, van bőven tennivaló. És nyugi, anyósom sem unja meg a pesztrálást...

pappito · http://pappito.com 2015.08.14. 00:41:53

@Mr Long: "Mondjuk ezt elmeny hallani olyan emberektol akik szinten magyar suliban tanultak, bezzeg elmondas alapjan jo az eletuk megis kulfoldon."

ja, mert húsz-harminc éve is olyan volt az oktatás, mint most...

FutureFry 2015.08.14. 00:47:29

@LittleG (uk):
“És az agresszív kéregetés. Adjál, de adjál, de adjál már. Ha meg nem adtál, megátkozott.
Itt meg ha az utcakövön ülő hajléktalan aprót kér és csak annyit a fejem rázom, hogy nem, szép napot kíván vagy azt mondja, nem gond.”

Én eddig a legagresszívebb kéregetőkkel Londonban találkoztam (igaz, jó régen): Volt, hogy miután ignoráltam a “Spare change”-t, utánam jött, és ha azt mondtam, hogy nincs, akkor hangosan kiabált, kb. hogy “dehogy nincs, csak nem akarsz adni!”. (Egyébként nem bevándorló volt, hanem helyi)

FutureFry 2015.08.14. 00:48:45

@mojyo: Dél Koreában is megy a városi stressz (mókuskerék) előli vidékre költözés és “őstermelés”, ráadásul a hírek szerint nem is rossz a bevétel egyeseknek: $300K/év:
www.npr.org/sections/thesalt/2015/08/03/428102390/tired-of-the-seoul-sucking-rat-race-koreans-flock-to-farming
Egyébként meg nekem a posztban a fenyőfák kivágása a leglehangolóbb.

Amladd 2015.08.14. 00:54:12

@Tilcsak Bea (igen, en vagyok): ok, én meg szeretném a te mostani történetedet ismerni :) Valóban, nem lehet tudni, hogy mi lesz három év múlva, lehet, hogy megint egy multinál fogok "szenvedni" külföldön, pl. Barcelonában, Máltán, ill Hollandiában. Kíváncsiságból regisztráltam uis pár álláskereső oldalra (az Apple után az előbbi országokból kaptam állásajánlatot, csak nem mentem, mert nem szerettem volna megint multinál dolgozni. De megnyugodva konstatáltam, hogy az Applenél eltöltött évek nagyon jó referencia a jövőre nézve. Ezért hazajöttünk szerencsét próbálni... (a posztíró voltam)

FutureFry 2015.08.14. 00:54:20

@pamut: @LittleG (uk):
Hírek szerint a londoni ingatlanlufi egy (nagy?) részét a nem teljesen legális pénzek külföldről (pl. a volt Szovjetunió országaiból) történő beáramlása táplálja :
www.npr.org/2015/08/12/431959351/white-collar-crime-drives-up-london-property-prices

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.08.14. 00:59:06

@Amladd: remélem, van már munka vagy igeret ra, és nemcsak remenykedsz, hogy talán lesz.
és nem biztos, hogy ezzel a stilussal népszerű lesz a kommented, habár nekem nincs sok bajom vele, csak szólok előre, ha már itt vagyok. ...

Amladd 2015.08.14. 01:01:23

@Dragonlady (Bp, Hun): aham, szóval akkor ne is fogjak bele, igaz?

pappito · http://pappito.com 2015.08.14. 01:04:15

@KaMon: mumpsz oltást miért nem adatsz? ha nem esik át rajta a gyerek, az felnőttkorban igen durva következményekkel járhat

(nem hitvitázni akarok, csak érdekel)

P.Elliot 2015.08.14. 01:16:32

@diggerdriver: Egyed csak azokat a csulkoket amirol irtal ha jolesik. En is megennem csak itt nem aruljak, illetve amit igen az kopedelem.

Bredpitt Monika 2015.08.14. 01:17:23

@valeriee: kedves valeriee, leszbikus no szeretne veled felvenni a kapcsolatot.

Szamithatsz majd ilyen uzenetekre is.
Ha talalsz olcso szobat London ban szolj.

A humorerzek odaat van.

Bredpitt Monika 2015.08.14. 01:22:17

A posztolonak sok sikert. En is hazamentem.

Azota hivtak hulyenek, nem normalisnak, felelotlennek....sorolhatnam.
meg annak idejen mondta valaki, aki most Ha nagy ellensege lett, had menjen es had valassza meg melyik falba veri a fejet.
nalunk direkt ezert gumibol vannak a falak, tudod, mert orult vagyok. Udv

P.Elliot 2015.08.14. 01:23:00

@diggerdriver: En is olvastam ilyet, az eszem megall rajta hogy hogy lehet ilyen elmebajos barki hogy elhiszi hogy a fenybol meg lehet elni.
Ok bezzeg nem haltak meg csak a gyerek, mi? Ok rapotoltak valamit...

pappito · http://pappito.com 2015.08.14. 01:30:47

@Ödenburger [Hu/At]: "es nevet is valtoztattam, meg alszakallt novesztettem,"

hogy kell ÁLszakállt növeszteni? azt hittem azt ragasztják :))))

P.Elliot 2015.08.14. 01:35:06

@Dragonlady (Bp, Hun): Ezt mondtam en is a rokonanak hogy otthon nagyobb baj lesz az oltasokbol es azt sem hiszem hogy olyan egyszeru lesz otthon tanitani a gyereket, itt sem engedik meg mindenkinek csak ugy de a rokon csak legyintett hogy ugysem hiszik el, hiaba mondja.
Na, azokrol szivesen olvastam volna egy hataratkelo posztot hogy mire vittek.

P.Elliot 2015.08.14. 01:45:16

@Csodabogár: Engem egyszer oltottak influenza ellen es abban az evben en aki keves influenzat szedtem ossze telente, vegig beteg voltam. Lazas, levegot alig kaptam, rettenetes volt. Alighogy kikeveredtem belole jott a kovetkezo, vegig tavaszig.
Utana ugy dontottem hogy nekem tobbet nem kell a vedooltasuk, nincs is kulonosebb bajom azota.

P.Elliot 2015.08.14. 01:52:16

@Muscari: Semmi agazatot nem kovetek szerintem, kicsi teruletem van, 9 x 9 meter koruli, felszantva kapom de azert atforgattuk asoval is egy kicsit, bele a novenyeket meg a magokat, locsolni ha kell es kihuzni a gazt. Ennyi.
Rendkivul szorakoztat...

P.Elliot 2015.08.14. 01:58:27

@M. Péter: Idorol idore van is belole orszagos botrany meg fenyegetozes hogy kenyszeriteni fogjak oket, a gyerek nem tulajdona a szulonek hogy azt csinal vele amit akar de aztan mindig elokerul egy uvoltozos szulo aki a torvenykonyvet mutogatja hogy o szabad ember, azt csinal amit akar.
Nem konnyu veluk targyalni.

Bredpitt Monika 2015.08.14. 04:28:43

@Tilcsak Bea (igen, en vagyok): Budapest en lakom, havi szazezer forintos fizetesbol eltem kettesben kislanyommal. Boldogan. Nem mindenkinek olyan fontos tenyezo a penz.
A masik meg meg ha van is penz, akkor is lehet a kakan is csomot keresni.

Bredpitt Monika 2015.08.14. 04:31:59

@pappito: rendes gyerek vagy hogy vigasztalsz veres veresegem kapcsan.......nincs kedvem a tegnaphoz visszalepni

P.Elliot 2015.08.14. 04:38:05

@Bredpitt Monika: A ferjed nem fizetett gyerektartast?

Bredpitt Monika 2015.08.14. 04:39:33

@Határátkelő: jo duma, marmint a nem vagy rendor es magannyomozo

Bredpitt Monika 2015.08.14. 04:44:10

@P.Elliot: kisse hosszu lenne erre a valasz, de a lenyeg, hogy mi jol elvoltunk keves penzbol is, azon meg neha a mai napig komolyan elscodalkozom hogy jottem ki a penzbol amikor nem volt allasom

2015.08.14. 05:28:26

@Tilcsak Bea (igen, en vagyok):

Persze doki, ertjuk, igazad van, mert olvastal idegen szavakat egy lexikonban... Es mondd, Napoleon es Jezus a szomszedos agyakrol, ok jol vannak?? :)))

2015.08.14. 05:29:29

@pappito:

Azert van ott a :).
:))

2015.08.14. 05:32:34

@Bredpitt Monika:

Ne szolj be neki, mert egy komment alapjan is ugy megdiagnosztizal, hogy abbol koldulsz... :))

Void Bunkoid 2015.08.14. 06:43:13

Olyan furcsa ez a cikk, általában a Határátkelőn ENNYIRE hepiendes, Magyarország-de-szeretlek, inkább leszek itt keményen dolgozó kisember, ám diszkréten cigányozós (még ha amúgy igaza is van :)) posztot még nem láttam.

Csak nem sikerült mégis beállni a sorba, kedves blog? Ez a poszt erősen kormánypropaganda-szagú :)

Muscari 2015.08.14. 07:57:08

@P.Elliot: az influenza és a megfázás az nem ugyanaz, az előbbit nem tudod folyamatosan elkapni.

nu pagagyí 2015.08.14. 07:57:50

Abból a 2-4 millióból, amit a kormány fizetett, hogy hazajöjjetek, ki lehet húzni egy darabig, utána meg majd csak lesz valami.

jog-ász 2015.08.14. 07:57:50

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: annyira tetszik ez az őszinteség!!:)végre megértettem az összes hozzászólásod:)

Muscari 2015.08.14. 08:03:59

Látom, megjelent a posztoló, de minek.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.08.14. 08:19:35

@Void Bunkoid: van sapka-nincs sapka tipikus esete :) Ha lejön egy post, ami arról szól hogy szar az ország, akkor köcsög liberális a blog, ha ilyen post akkor meg kormánybérenc :)

KaMon 2015.08.14. 08:19:37

@M. Péter: @pappito: Tisztában vagyok azzal, milyen következménye van, ha a lányom terhesen fertőződik rubeolával vagy a fiam felnőttként mumpsszal. Éppen ezért írtam is, hogy ha gyerekkorban nem esnek át ezen, akkor fiatal felnőttkorban kéne ezt kérni.

Egyébként a fiam volt már mumpszos és még a legnagyobb lányom is elkapta tőle, akit pedig kicsiként Magyarországon még kötelezően beoltottak ellene. Ennyit az oltás hosszútávú védőhatásáról.

pappito · http://pappito.com 2015.08.14. 08:27:59

@KaMon: mint mondám, nem akarok én vitázni ezügyben, csak érdekelt. de ha gyerekkorban átestek rajta akkor jó eséllyel van védettségük.

azért az oltások hasznosságára nem a te egy gyereked egy esete a jellemző, hanem egy tízmilliós országban tizenéve meg nem jelenő rubeola járvány

©________ 2015.08.14. 08:30:21

@Amladd: szivesen leirnam a tapasztalatokat, de leginkabb olyan indittatasbol, hogy mire kell odafigyelni, hogy jol sikeruljon nektek.

Ami biztos, nagyjabol az ot ev a fordulopont, ahol kiderul,hogy megy-e, nektek valo-e, stb.

©________ 2015.08.14. 08:33:19

@Ödenburger [Hu/At]: ok a szomszed szobaban vannak, de max jol van.
:-)

üregi 2015.08.14. 09:27:26

@pappito: "egyedül a "sztereotípiák mind igazak"-nál ment a mutató a pirosba," - Eddig jutottam, amikor az én mutatóm futott pirosba.
Lakott már a közvetlen környezetedben az említett etnikumból?
Abból a fajtából, aki a sztereotípiák mintapéldánya?
Akkor fel sem merülne, hogy még több toleranciát várj el a témában!
A posztod többi gondolatához csatlakoznék: Bárcsak mindenki megélhetne abból, amit szeret.
"Engedjetek főzni és jobbá teszem a világot!" A Nagy Levin

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.08.14. 10:30:25

"Végül is szerencsés vagyok, mert sikerült ott teherbe esnem, ami a Gyes szempontjából nagyon előnyös helyzet, így már a Picire is gondolnunk kellett." ezt ne igazan ertem a szovegben...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.08.14. 10:39:30

@pamut: Ez siman jellemzo nem csak az autirstakra, de az Asperger-szindrómasokra is.

2015.08.14. 10:58:18

@FutureFry: De ez nem eszkepizmus, amit ez a no csinalt legalabbis nem az es en se ezert szeretnem... Ez nem elvonulas, nagyon is aktiv es tarsasagi eletet el, es nem is a "varosi stressz" elol koltozott el hanem az angol videki birtokrol :D Szoval ez nem az izolaciorol szol, hanem a fenntarthato eletrol, es annak elvezeterol, tudom, hogy ezt a magyaroknak foleg nehez megerteni mert a magyar ilyen elvonulos fajta, es alapvetoen rettentoen utalja a tobbi embert (es kozben panaszkodik a maganyrol) :D Deeeee ez tenyleg nem errol szol, sajnalom, hogy nem tudom rendesen megfogalmazni, de nekem semmi bajom a varossal, sot... es a mokuskerekkel, viszont szennyezesre es pazarlasra kenyszerit.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.08.14. 11:35:44

Örömmel olvasom, hogy összejött, de ez a

"Mindig is ott motoszkált a fejemben, hogy vidéki élet, önfenntartás,"

önfenntartás olyan aranyos. Mindenki azt képzeli, hogy milyen jó az, de a valóságban 7/24-es munka, nincs karácsony, nincs hétvége.

A földet művelni kell az állat enni kér.

Szóva elképzelni könnyű, de véghezvinni csak keveseknek sikerül.

Tünde Gaal 2015.08.14. 11:35:44

Nem.Nekünk Nem a pènzrõl szòl. Írországbòl is el lehet jutni Németországba 10 év után is.Hogy miért?Azért, hogy legyen még erõm majdan az unokáimmal játszani. Pl.

sdani 2015.08.14. 12:17:48

Grat! Ugyesek vagytok! Sok sikert.

Amladd 2015.08.14. 13:46:41

@nu pagagyí: húha, lehet, h igazad van, csak valahogy nem érkezett meg az a pénz...Amúgy, értő olvasás!!! Több, mint két éve már itthon vagyunk, nem volt akkoriban semmi ilyen program - vagy lehet. h volt, de engem nem érdekel. Különben nem vagyok fityeszes - ha erre is esetleg kíváncsi valaki (A posztíró)

Amladd 2015.08.14. 13:50:19

@doggfather: Két éve csináljuk (csinálja a párom), szóval azért már képben vagyunk, hogy ez mivel jár

Happygabo 2015.08.14. 15:35:02

Bár érdekes a történet, azonban semmi, de semmi köze nincs a külföld-magyarország viszonylathoz, a határátkeléshez.
Nemes egyszerűséggel beosztottból főnökök - másképpen szólva főnök nélküliek - lehettek itt Magyarországon, és még meg is tudnak élni. Ennek semmi köze Irországhoz, az applehöz vagy a teljesítménykényszerhez.
Ráadásul nem is követendő példa, hiszen a legtöbb terméket nem lehet egyéni vállalkozóként megtermelni, csak kevés embernek adatik meg, hogy olyan a szakmája, amit egyedül is végezhet. Egy mérnök egyedül például nem sokra viszi, ahogy egy felszolgáló vagy heggesztő sem.
Összefoglalva: a poszt nem más, mint az eldicsekvés, hogy hogyan lett a posztoló beosztottból a legnagyobb főnök - gratulálunk, kérjük a következőt.

xm95 2015.08.14. 15:35:35

Nem bírtam elolvasni az összes kommentet, de azokkal értek egyet, akik kritikusan állnak hozzá a témához. Szerintem a történet egy hipszterkislányról szól, akinek büdös a munka, és mivel van lehetőség, és most éppen az tetszik neki, fordító irodát talált ki magának. Eleve rosszul indult el külföldre, a pénz miatt ment, nem az élet miatt, tetézte azzal, hogy nem készült fel arra az országra ahol gyakorlatilag véletlenül kötött ki. De az életre sem készült fel, mert olyan állást vállalt amiről nem tudta, hogy nem neki való. Már kétszer, merthogy a tanítói állás sem felelt meg, vagy abban a konkrét helyiségben a tanítói állás. Nem hinném, hogy ezért gratulálnom kéne neki.

xm95 2015.08.14. 15:35:43

Vegigolvasva az összes kommentet, közte a posztoló hozzaszólását is, agresszivitása és cinizmusa megerősített az előbbi véleményemben.

Amladd 2015.08.14. 17:13:08

@xm95, xm95.blog.hu: Hát te nagyon vicces van. Ha büdös lenne a munka, felmondtam volna és éltem volna a párommal együtt a munkanélküli segélyen mint oly sok honfitársam, akik erre rendezkedtek be külföldön. 12 éve diplomáztam, de még egy napot sem voltam munkanélküli, de aham, büdös a munka. Az, hogy van lehetőségem váltani, az a nyelvtudásnak köszönhető és ez szerintem pozitívum. De te gondolom egész életedben egy helyen dolgoztál, uabban a munkakörben, igaz? De hadd haljuk a te történetedet, ha ez egy looser története volt számodra.

bpetya75 2015.08.14. 17:36:39

@Amladd:

Biztos kérdezték már, de Csurgó vagy Barcs? Esetleg Berzence vagy Gyékényes? ;-)

Luca Simmons 2015.08.14. 17:59:49

Sziasztok, kicsit lemaradtam...de, elolvastam az összes kommentet. Van két/kettö olyan ismerösöm, akik ezt tették amit a posztirója is...egyiknek bejött...nagyon jól élnek a biogazdálkodásból, eladásra is, söt már vendégházat is üzemeltetnek. A másik pár visszament...ök felhúztak egy nagy házat, tanya, minden kész volt, de rájöttek München az nagyon más, mint a Pest megyei kis falu...igy most újra Münchenben dolgoznak és München környéken élnek egy kertes házban, albérletben. Tehát, nem lehetetlen semmi, ahogy Ödenburger is írta valakinek bejön az adott hely, és Kistarcsán is boldog, van aki (ismerek olyat) Svájcra is köpköd. Sajnos, azt látom egyre többször sokakban van tüske, vagy azért mert "vkiknek" sikerült külföldre kijutni, és érthetö módon már csak a lakáshitel kifizetése is nagy fegyvertény, vagy csak azért mert neki sz.r itthon, de a tudása meg nincs hozzá, hogy kimenjen, és ezért a frusztrált és azt itt éli ki, és köpköd. Én szorítok a posztírónak, hogy a terv sikerüljön! Üdv Luca Németország

Golf2 2015.08.14. 20:45:43

Bátraké a szerencse...

bpetya75 2015.08.15. 00:05:23

@Golf2:

És milyen nehéz távozóként elismerni a maradó bátorságát, vagy maradóként a távozóét...

xm95 2015.08.15. 01:10:00

@Amladd: Nem állítottam, hogy vesztes vagy. Megítélésem szerint az a vesztes, aki a segélyből él, ahelyett hogy dolgozna, mikor van rá lehetősége, valamint aki teleszájjal hirdeti, hogy "te nekem ne mondd, milyenek ezek a németek/angolok/franciák/pirézek, én voltam kint, tudom, hogy mi van " ahelyett, hogy bevallaná, hogy ő nem tudott helytállni. Az, hogy még nem voltál munkanélküli, örvendetes, de nem jelenti azt, hogy nem büdös a munka. Az féltűnt viszont, hogy milyen vehemenciával támadsz azokra, akik máshogy értékelnek, mint te önmagad. Tán csak nem magadnak/magatoknak bizonygatod, hogy igenis jó döntés volt, és igenis úgy élek, ahogy akarok. Arra ellenben nem reagáltál semmit, hogy nem voltál felkészült sem az ügyfélszolgálati, sem a tanítói munkára, sem pedig Írországra. A hipszersegről nem is beszélve. Amúgy pedig, aki nyilvánosságra hozza élete egy részét, ne csodálkozzon, ha kritikát is kap. Ha pedig az én történetemre vagy kíváncsi, ott a blogom címe, amit meg akarok osztani az életemről, ott megtalálod, sőt, hozzá is szólhatsz, akár kritikusan is.

Amladd 2015.08.15. 15:02:35

@xm95, xm95.blog.hu: Elolvastam a blogodat. Tudod mi a különbség kettőnk között? Az, hogy nekem itthon vannak lehetőségeim, neked meg a gyötrődés jutott volna - egy volánbuszos sofőri állás. Hát igen, ebben az esetben nekem sem jutna eszembe hazajönni... A leírás szerint te sem kalandvágyból indultál neki. Az, hogy neked bejött ott az élet nem zárja azt ki, hogy itthon is jól lehet élni. Nekem úgy tűnik, hogy inkább te próbálod bizonygatni, hogy jól tetted, h kimentél és az itthoni nyomorodat meg rákened a politikusokra, a feketegazdaságra stb. Mindenki más hibás a gyötrődésedért, csak te nem. Felvilágosítlak: vannak még jól menő vállalkozások itthon is, úgy is, hogy nincs urambátyám kapcsolata a vállalkozónak. Igen, nehezebb itthon elindítani, vezetni egy vállalkozást, de nem lehetetlen - gondolom te is láttál rá példát. Nem egy ilyent ismerek. Az, hogy neked eleged lett belőle az egy dolog. Az, hogy a tágabb körű család, a rokonok, barátok neked nem számítanak attól még másnak ez fontosabb lehet, mint a pénz. Nagyon kevés az az ember, akinek a munkája a hobbija. De te szerencsés vagy, hogy ugrálhatsz örömödben, hogy csörgött az óra, indulhatsz dolgozni. Én szívesebben vagyok a családommal, inkább elmegyek velük a helyi strandra akár minden nap, bográcsozunk a kertben, meg tudom oldani, hogy minden délben hazaugrok ebédelni, együtt, a családommal, azért egy kis balatoni nyaralás is belefér, pillanatnyilag van összesen 3 hónap szabim a suliban, van időm a lányommal foglalkozni, nyelvet tanítani neki erre mind jut idő és pénz - és képzeld, marad is. (mármint pénz) Nekem ez jelenti a minőségi életet. Ha a "büdös a munka" azt jelenti, hogy ezt szívesebben csinálom, mint, hogy dolgozzak, akkor igen, büdös a munka. Ezért is szeretnék fordítani, mert az még rugalmasabb munkaidőt jelent és még többet lehetek majd a családommal, két-három fordítással bőven keresek annyit, mint a suliban egész hónapban. Szóval nem büdös a munka csak kihasználom a lehetőségeket. Valóban, nem volt nekem való állás sem a tanítás, sem a helpdeskezés - de neked sem a kamionozás, ezért váltottál, úgy, mint én. Vagy büdös volt a munka?

Amladd 2015.08.15. 16:09:40

Amúgy nem igazán értem, h mit jelent az, hogy nem voltam felkészülve a helpdeskes melóra. Ha nem, akkor mégis hogy a francba tudtam lehúzni 3 évet? Eleve is csak 1-2 évre készültem külföldre, ezt leírtam a bejegyzésben is, szóval már csak ezért sem értem, h mire gondolsz. Nem voltam felkészülve, de azért pl. a takarításnál feleannyi pénzért csak jobb, nem? Kíváncsi vagyok, h sofőr múlttal te milyen izgalmas munkát kaptál Angliában csak angol nyelvtudással...

Bredpitt Monika 2015.08.15. 16:20:41

@Ödenburger [Hu/At]: Kinek ne szoljak be, elvesztettem a fonalat?

Bredpitt Monika 2015.08.15. 16:23:34

@pappito: Ez a palyazat dijas less, tehat en egyfajta versengesnek veszem, sot ha jol emlekszem, meg less egy olyan valasztott is, aki HA nak szemely szerint tetszik kulon.

En utalok vesziteni, ha teniszben,, tollasban, ping pongban veszitek neha az uto is repul, de mivel sportszeru vagyok vigyazok, hogy ne a nyertes fejet talaljam el vele.

Erre irtam a vereseget. Ahogy elneztem en kaptam a legkevesebb szavazatot mind nem tetszik mind tetsziket beleertve.

DieNanny CH 2015.08.15. 19:39:06

@Amladd:

"Hogy jössz te ahhoz, hogy leparasztozd? "

Fura, hogy külföldi élet után erre a szóra felkaptad a vizet. Mert nyugaton - pl német nyelvterületen - ez nem pejoratív jelző, hanem megbecsült és igen tisztelt foglalkozás!

A posztod tetszett, sok sikert kívánok! Bárcsak én is Mo-on élhetnék... :-(

Amladd 2015.08.15. 19:48:18

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Tudom, csak valahogy erős gyanúm h a hozzászóló nem így értette... Köszönöm, h drukkolsz

bpetya75 2015.08.18. 12:53:35

@Amladd:

Nem értem, miért kellett ekkora vehemenciával nekiesned mindenkinek, aki valamiféle kritikát fogalmazott meg. Ez erősen önigazolás szagú. Amúgy a paraszt gyereken nincs miért megsértődni. Nem "leparasztozás", csak a vidéki családi ház miatt azt hitte, hogy a párod első generációs értelmiségi, akinek a szülei még földművesek voltak. Ha nem így van is. akkor sincs semmi bántó a dologban.

Amladd 2015.08.23. 22:30:40

@doggfather: több, mint két éve csináljuk, szóval tudjuk mivel jár...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása