oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 25. 06:49,  Egy kaliforniai nyaralás története 163 komment

2015. július 25. 06:49 Határátkelő

Egy kaliforniai nyaralás története

Többször is felvetettem az elmúlt egy-két hétben, hogy ha van kedvetek, küldjetek képet, írjátok meg nyaralásotok történetét. Nos, Zsuzsa nem akármilyen összeállítást küldött a kaliforniai túrájukról, jó sok (szebbnél szebb) képpel, ami szerintem ideális egy ilyen lusta júliusi szombatra – jó szórakozást, neki pedig természetesen hálás köszönet! (Természetesen várom még a sztorikat, fotókat, a cím a szokásos hataratkeloKUKAChotmail.com)

cim_22.jpg

„Elmondhatom, hogy amerikanizálódásunk egyik jele (a sok közül), hogy idén amolyan tipikus amerikai módját választottuk az aktív pihenésnek: 2 hetes autós túrát (road trip) terveztünk.

Ennek egyik apropóját az adta, hogy egy magyarországi rokonnak, aki látogatóba jött hozzánk, szerettünk volna annyi mindent megmutatni Kaliforniából, amennyit csak tudunk ez idő alatt, és mellesleg ismét végigjárni kedvenc helyeinket.

Nem tudom, mennyien ismeritek a klasszikus amerikai vígjátékot, amelyben Chevy Chase-szel és kis családjával esik meg sok kaland, mialatt bejárják Amerikát.

Nos, ha nem is ilyen szinten, de nálunk is előfordultak/előfordulnak olyan sztorik, amelyek akármelyik családi anekdota gyűjtemény dobogós helyezettjei lehetnének. Ebből az élménybeszámolóból sem maradhat ki néhány. De kezdjük az elején…

Az indulás

Szóval eljött a nagy nap, amikor is kis családunk (apa-anya-nővér-hug + 1 rokon) nekilátott, hogy mindent bepakoljunk a kocsiba, és elinduljunk a Nagy Túrára.

Nálunk ez általában azt jelenti, hogy a férjem kb. 1 hónapi „túlélő” készletet (értsd: ruhanemű, laptop, horgászfelszerelés, papírtörlő, futócipő, kb. egy kisebb hadseregnek elégséges konzerv ennivaló, édesség és rágcsálnivaló ( mert egy amerikai, ugye, nem létezhet rágcsálnivaló nélkül) próbál a kocsi csomagtartójába ill. a külön felszerelt csomagtartóra tenni.

A párom nem hazudtolta meg magát most sem, mérnöki agyával eltervezett és kivitelezett csomagolás és elhelyezés után minden bőrönd, táska, hűtőtáska a helyére került, és végre elindulhattunk.

Mariposa Grove

Első úticélunk Mariposa Grove, a mamutfenyőkről nevezetes nemzeti park volt. Az utunk Los Angelesből vezetett észak felé (LA – Bakersfield – Fresno –Mariposa Grove). A kb. 300 mérföldet (kb. 450 km)  5-6 óra alatt meg lehet tenni nyugodt tempóban, ebbe belefér 1-2 rövidebb pihenő is.

Szerencsénk volt, mert ahogy pár nappal a látogatásunk után olvastam, az egész nemzeti parkot jó időre bezárják felújítás miatt. Természetesen nem a több száz v. ezer eves fák szorulnak felújításra, hanem a turistákat kiszolgáló létesítmények. :)

Új kirándulóutakat és turistaösvényeket létesítenek, ahogy a tájékoztató írja.

Miután kigyönyörködtük magunkat a faóriásokban, és letudtuk a napi túra-adagunkat (tettünk egy jó 4-5 km-es sétát), tovább indultunk Yosemite Nemzeti Parkba. Tudni kell, hogy ez Yellowstone után a második legöregebb nemzeti park, 2016-ban ünnepli 125. születésnapját.

A Yosemite

Versenyt futottunk az idővel és sok más turistával, hogy naplementére felérjünk Glacier Point-hoz, ami Yosemite egyik legkedveltebb, és legfantasztikusabb látványt nyújtó pontja. Felérve (persze kocsival, nem gyalog) közel 7000 lábra (kb. 2200 m), olyan látvány tárul elénk, amitől szó szerint tátva marad az ember szája.

Nehéz szavakba önteni, inkább mutatok pár képet. Ha filozofálni akarnék, azt mondanám, az ember ilyenkor fogja fel, milyen aprók és jelentéktelenek vagyunk a természetben…

Naplementés fotók után irány a szálláshelyünk, ami a Nemzeti Park központi völgyében volt, Curry Village-ben, a turisták által leginkább preferált helyen. Itt nemcsak sok szálláshely (sátor, faház, motel) hanem rengeteg turistaút kiinduló pontja is van.

A hely népszerűségét jelzi, hogy hónapokkal előre kell szállást foglalni, nekünk ismét csak szerencsénk volt, mert alig 2 héttel az utunk előtt sikerült találni helyet, miután valaki lemondta a foglalását.

Pénztárca-barát helyünk így néz ki (a sátor előtt a kötelezően használandó medvebiztos tárolóval).

curry_village_1.jpg

curry_village_2.jpg

Közel éreztük magunkat a természethez, szó szerint, ugyanis éjszakára megérkezett egy nyári zivatar, az eső hangosan kopogott a ponyvatetőn, a párás levegőtől pedig reggelre minden ruhánk nedves lett.

Sebaj, mi, dél-kaliforniaiak úgyis ritkán részesülünk égi áldásban, szóval a dörgés-villámlás, az eső számunkra élvezetes volt. Hogy örüljünk, kaptunk belőle másnap is!

És itt következik az első sztori: befizettünk egy, a park nagy részén keresztül vezető buszos (amolyan nyitott hop-on-hop-off tipusú) idegenvezetős kirándulásra.

A túra indulása előtt már láttuk, hogy az előző napihoz hasonlóan gyülekeznek a nyári gomolyfelhők, néhol igencsak sötétszürkére festve az eget. Na de ki ijed meg egy kis nyári esőtől, nem vagyunk mi cukorból, igaz?

Ugyanezt mondta az idegenvezető is, majd ezek után minden utasnak kiosztotta cégük ajándékát, egy esőköpenyt (a műanyag poncho inkább egy túlméretezett szemeteszsákra emlékeztetett).

Elindult a buszunk, és elindultak az első esőcseppek is…Na, akkor kapjuk magunkra azokat a szemetes zsákokat! Jókat mulatott mindenki, mialatt egyik kezünkkel a kameránkat próbáltuk védeni a víztől, másikkal a kapucnit próbáltuk a fejünkön tartani, hogy a menetszél ne vigye le.

Ez utóbbi egyre erősebb lett, miután a buszunk vezetője elég tempósan vezetett az úton. Kb. 40-50 perc elteltével mindenki csurom víz volt alul-felül, mert az eső minden oldalról „támadott”.

Ekkorra eljutottunk odáig, hogy még a híres-nevezetes, 1000 m magas El Capitan sziklatömböt sem tudtuk megcsodálni, mert ha felemeltük a fejünket, hogy lássunk valamit, arcunkba csapott a zuhogó eső.

És ekkor, az egyik „pihenőnél”, ahol elvileg meg kellett volna csodálni a kilátást, de persze mi csak csavartuk a ruhánkból a vizet, jött a hős megmentőnk, drága párom! (Ő ugyanis úgy döntött a túra előtt, hogy mivel már többször megtette ugyanezt az utat, ezúttal nem jön velünk, hanem – kihasználva, hogy végre nincs 4 nővel összezárva, kicsit férfiasabb programot választ magának. :))

Ló helyett kocsin érkezett hős hercegünk, hogy megmentsen minket. Gyors búcsút mondtunk az idegenvezetőnek, majd örömmel ültünk be a jó meleg Lexus-ba a hideg, vizes, és szeles túrabusz után! Happy end: férjemnek, miután elmondta, hogy a túra kb. felét nem tudtuk végigcsinálni, és másnapra újra jelentkeznénk, 50% kedvezménnyel adták a jegyet.

A Sierra és a hágó

Ezután a kis kaland után másnap, sok-sok gyönyörű helyet bejárva és még több fotót készítve a parkot északi irányban hagytuk el, hogy tovább autózzunk Lake Tahoe irányába. A táj fantasztikus, a Sierrák sziklái között kanyargó út a közel 3000 m magasban vezető Tioga hágón át felejthetetlen.

Újabb 200 mérföld és jó pár óra után megérkeztünk Truckee-ba, Lake Tahoe északi részén található kisvárosba, ami a következő megállónk volt.

Itt 4 éjszakát töltöttünk, Amerika születésnapját (júl. 4) is itt ünnepeltük - és minő véletlen, megint a nyakunkba szakadt az égi áldás!

Állítólag ezen a környéken, a hegyek között az ilyen nyári zivatarok nem ritkák, mi viszont már elszoktunk tőle. De ahogy megállapítottuk, azért a helyieknek sem mindennapos élmény a dörgés-villámlás, mert a hagyományos július 4-I parádéra összegyűlt tömeg minden egyes villámra hangos „uhh-ahhh” kiáltással reagált.

Másnapra viszont ragyogó napsütés, igazi kaliforniai idő várt minket, ezt kihasználva barangoltuk be a környék legszebb helyeit, és kajakoztunk egy jót Emerald bay-ben, ami a Tahoe tó talán egyik legszebb, és legtöbbet fotózott öble.

Lehet ezt még fokozni? Nem is tudom… talán igen, ha arra gondolok, hogy következő állomásunk San Francisco volt. Útba ejtettük Sacramentót, Kalifornia fővárosát, majd kb. 2 órás kocsikázás után megérkeztünk férjem szüleihez, akik Cupertinóban laknak (akik jártasak Apple információkban, talán ismerősnek találják a nevet: az Apple „főhadiszállása” itt található, a Szilícium Völgyben járunk immár).

Cupertinótól mindössze 1 órányi autóút San Francisco. Közhelyeket nem akarok pufogtatni, így inkább jöjjenek a képek.

Megígértük a rokonunknak, hogy San Franciscóba visszamegyünk vele, mert ez az a város, amit soha nem lehet megunni, és nem elég egyszer meglátogatni (mi is 2x1 napot töltöttünk ott, ami alig pár dologra volt elég).

A Pacific Coast Highway

Hogyan is lehetne stílusosan zárni egy kaliforniai körutat, ha nem a híres Pacific Coast Hwy-n való autózással? Ezt tettük mi is, San Francisco és Los Angeles között, az óceán partján vezető híres, és gyönyörű úton.

Erről is oldalakat lehetne írni, de már épp eléggé hosszúra sikeredett a poszt, szóval megkíméllek benneteket. Röviden csak a megállók, ahol kigyönyörködtük magunkat: Half Moon Bay, Julia Pfeiffer Cove, ami az út északi részén található híres Big Sur egyik legkedveltebb, es legfestőibb kis öble.

Az egész, kb. 70-80 mérföldes szakasz képeslapra kívánkozik, az óceánba meredeken leszakadó hegyoldalakkal, és kanyargós utakkal. Santa Cruz az óceán partján levő élményparkjával, elefántfókák Big Sur valamelyik öblében, és persze mindenhol az óceán mélykék vize.

A Nagy Túra mérlege: 2000 mérföld, kb. 8 gigabájtnyi fotó, és számtalan élmény. Egy darabig lesz miről mesélni, aztán jövőre talán ismét útrakelünk - lehet, hogy más irányban.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: nyaralás Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr167652992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.25. 07:14:35

köszönjük a beszámolót és a szuper képeket! nagyon szép tájak!

nekem is kellene testvérlátogatóba menni december, január környékén ... de inkább remélem hogy nem fogok ráérni :D

(ezzel kapcsolatban, nem akartam/akarom elkiabálni, de remélhetőleg 2-3 héten belül egy meglepetés poszttal tudok majd jelentkezni - nem nyaralós)

majd HÁ-val egyeztetek

Der echte Weihnachtsmann 2015.07.25. 07:19:05

Klassz beszamolo es meg jobb kepek.
Ha kerhetem, legközelebb tessenek at autokazni NY-ba es arrol beszamolni.:-))

kék madár 2015.07.25. 07:26:16

a veget hamar lezartad... a Big Sur vegen gondolom nem teleportaltatok haza? :) Morro Bay, Pismo Beach, Santa Barbara? En csak SLO-ig jutottam el iden, de az is hatalmas elmeny volt.

adg 2015.07.25. 08:14:39

Kalifornia regi nagy - elmeleti - kedvenc helyem. Remelem, eljutok oda, lehetoleg nem tul soka. Hihetetlen valtozatos, termeszeti ertekekben elkepesztoen gazdag allam. Koszi a "jelentest".

----
"mérnöki agyával eltervezett és kivitelezett csomagolás és elhelyezés után minden bőrönd, táska, hűtőtáska a helyére került"

Errol eszembe jutott egy "idiota" rokonom. Meg kamasz koraban az anyja leolvasztotta a fagyasztot, ami epp tele volt. Atraktak az osszes cuccot a szomszedeba, majd amikor a sajat szep tiszta lett, akkor vissza kellett volna rakni. De ugye nem sikerult, mert minden tasak, zacsko amorf volt, sehogy sem birta anya visszapakolni az osszes cuccot. Jott a gyerek, amugy informatikus lett kesobb, es kb egy ora puzzle utan osszerakta az egesz kirakot ugy, ahogy volt kb. Befert.
Szerencse, hogy tel volt, tudott a teraszon jatszani ezzel.

DieNanny CH 2015.07.25. 10:34:48

Hú, de szép helyek! Köszi a posztot!

Láttam, a cuccoknak van medvebiztos tároló - de a ponyvából készült házat egy pillanat alatt szétszaggatja, nem?
Ez, hogy 50%-os kedvezményt kaptatok másnapra, jópofa!
Hasonló velem esett meg Bécsben, a Mariahilfe Str.-én. Fagyit akartam, a táblán volt vagy 20-féle felsorolva. Mondtam azt a hármat, amit akartam, erre kiderült, az egyik abban a pillanatban fogyott el. Ezért választhattam egy másikat - ingyen!

Amit már régóta meg akarok az amerikai szekciótól kérdezni: melyek azok a helyek ott, ahol tipikus közép-európai az időjárás? Úgy értem, meleg nyár, csapadékos tavasz-ősz, és havas, de nem fogcsikorgatóan hideg tél. Jó, tudom, manapság szinte sehol nincs tipikusan ilyen Mo-on, de talán van valami tipp...

Hari Seldon 2 2015.07.25. 10:54:57

„A kb. 300 mérföldet (kb. 450 km) 5-6 óra alatt meg lehet tenni nyugodt tempóban, ebbe belefér 1-2 rövidebb pihenő is.”

Nem vagyok képben az amerikai viszonyokkal kapcsolatban, de nincs arra autópálya? Ha van, akkor nem sok kicsit? Nekünk ennyi 4 óra alatt teljesíthető.

Muscari 2015.07.25. 11:17:30

Nem találok szavakat, csodálatos képek. Nagyon irigyellek benneteket, ezt a túrát majd én is meg akarom csinálni. Főleg a mamutfenyőkmeg a Yosemite miatt, az szerintem a világ legszebb nemzeti parkja.

Ahova még ezek mellett elmennék az a Monument Valley, a Joshua Tree National Park és a Sequoia National Park. Ott is jártál már, Zsuzsi?

Na majd ha nyugdíjas leszek, sorra veszem őket.

Muscari 2015.07.25. 11:26:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: szerintem a macik elsősorban a kajára utaznak, nem az embereket akarják megenni. Emlékszel Maci Lacira? :-)

Muscari 2015.07.25. 11:49:56

Basszus, nekem azt mutatta, hogy nem nyitotta meg az oldalt, ezért rányomtam többször is a küldésre. A blog.hu meghülyült, HA légyszíves töröld ki a felesleget.

2015.07.25. 11:55:38

Ez gyonyoruszep, valahogy mindig azt kepzeltem amikor BRMC-t vagy Dandy Warholst vagy valami ilyesmit hallgattam, hogy ez igazabol egy bazinagy amerikai autonak a radiojabol szol amit valami hosszu egyenes, sivatagos uton vezetek amilyennek ilyen sargara vannak festve a savjai mint a filmekben, es valami ilyen taj fele haladunk epp. :D

DieNanny CH 2015.07.25. 12:01:07

@Muscari:

Jól van na!!! Nem kell mindent háromszor mondani!
:-)))

P.Elliot 2015.07.25. 12:28:49

En most pont egy hasonlo de 6 hetre tervezett autos utrol maradtam le, / az osszes nemzeti parkot akartuk egyszerre latni a nyugati oldalon/ a ferjem hirtelen jott betegsege / sziv problema / miatt, a harmadik napon Oklahomabol kellett visszafordulnunk.
Mar gyogyulgat, nemsokara talan ujra nekivaghatunk de nem tudom hogy merek-e vele menni a tervezett uton iden, lehet csak kozelebb valahova.
Semmit sem imadok annyira mint a hosszu autos utakat, iszonyu jo hangulata van. Mi is bepakolunk annyi cuccot/ etelt, ragcsalnivalot nem, van eleg az uton ha raehezunk/ hogy a felet sem hasznaljuk.
De hatha kell ugye..
Satorban meg sosem szalltunk meg csak hotelben, kellene egyszer mar kiprobalni de nem medves helyen mert rettegek toluk. Vannak medve balesetek ahogy olvasom, teveben latom eppen eleg. Nem mindig az ennivalo miatt, eleg ha megzavarjak. Valamelyik nemzeti parkban volt eszaknyugaton hogy a 10 fos turista csoporttol kicsit odebbment a vezeto, azok lesetaltak egy tavacskahoz ahol a feketemedve akit felriasztottak megtamadott egy not es halalra marcangolta, a bottal segitsegere sieto ferfit is , aztan eltunt, kesobb megkerestek es leottek mert az szabaly hogy ha valamelyik medve embert tamadott azt nem szabad eletben hagyni mert ujra megteszi.
Es masutt is elofordulnak evente hasonlo balesetek. Nem sok, ki lehet vedeni ovatossaggal de vannak.

adg 2015.07.25. 12:40:42

@mojyo: De ahhoz meg kell baratkozni az automata valtoval is, nem baj? :D

@P.Elliot: Igen, a medve nem jatek. Ezt Erdelyben is tudjak. :)

macamuca [IHUN] 2015.07.25. 12:47:03

@Hari Seldon 2:
NYUGODT tempóban.
Namost kinek mi a nyugodt tempó...., es az sem mindegy, hogy csak a cél a lényeges, ahova szeretnél a lehetőségekhez képest minél előbb megérkezni, vagy bőven (!!) belefér az is, hogy útközben látsz valami neked tetszőt, megállsz és kedvedre kigyönyörködöd magadat.
Tudod, az út a fontos, vagy a célállomás:)

2015.07.25. 13:00:29

@P.Elliot: Szerintem satorozni nem csak a macik miatt nem jo, hanem a pokok, mehek, darazsak, szunyogok, reszeg hollandok es nagyonreszeg nagyonbudos franciak miatt sem, ezutobbi ketto persze inkabb csak zenei fesztivalok teruleten felallitott satrak korul oshonos, de amugy nem harapnnak. :D

@adg: Hat en csak almodtam ilyenrol, megcsinalni nem biztos, hogy meg tudom valaha is mert listan meg nagyon sok mas van folotte, de ha egyszer tenyleg lesz annyim, hogy megnezzem magamnak, biztos belekalkulalom az import vamot a Ladara, vagy esetleg Alaszkan keresztul megyek kozvetlenul Oroszorszagbol. :D

P.Elliot 2015.07.25. 13:31:47

@macamuca [IHUN]: Szerintem mind a ketto fontos, nekem legalabbis. ha valami felkelti a figyelmemet akkor allhassak meg.
Az autos ut varazsa foleg ebben van.

Taxomükke (UK) 2015.07.25. 13:46:30

@Hari Seldon 2: Kulcsszavak: „nyugodt tempóban", "1-2 rövidebb pihenő”
Panyimájes?

kardio1 2015.07.25. 13:47:17

@Hari Seldon 2: Ott kisebb a megengedett legnagyobb sebesség az autópályán.

Taxomükke (UK) 2015.07.25. 13:49:59

@P.Elliot: Így van.
Mi a 66-os úton 2 hét alatt mentünk végig, de jobb lett volna 3 hetet rászánni.
Amúgy csak 2500 mérföld, 4 nap alatt is letudható, de ez nyaralás akart lenni, nem autóverseny.

kardio1 2015.07.25. 14:29:56

@mojyo: ilyen rossz tapasztalataid vannak a franciákrol?

2015.07.25. 14:50:14

@mojyo: a felsorolashoz hozzatArtoznak szvsz a nagyonreszeg nemetek es kozeli barataik a nagyon reszeg magyarok :D amugy a hollandok meg a franciak ugyanugy ramennek a kajara, mint a macik? :)

2015.07.25. 14:59:18

Re kaliforniai kirandulas: nekem vonattal sikerult abszolvalnom az utat Seattlebol Fresnoig. Elrepult az a 36 ora a vonaton mint a sicc :D foleg mert az egyik kaller latens idegenvezeto volt es mindenfele erdekessegekkel szorakoztatott minket a tajjal kapcsolatban, ahol elhaladtunk. Ill volt a vonaton ugynevezett observation car, ami nagy ablakos a plafonon is es forgo fotelek vannak benne, szal lehet elvezkedni a kilatasban:) ilyen: www.flickr.com/photos/sheilaellen/113046245/in/set-72057594082257788/

FutureFry 2015.07.25. 15:15:18

@mojyo: A sátrazás nem olyan helyre való ahol sok ember egybegyűlik (mint a fesztiválokon), hanem mindenkitől távol a "vadonban". Esetleg National Campground-okban (vagy kanadai megfelelőjében, ahol sokszor medvebiztos kerítés is van). A macikra egyébként fel lehet készülni: pl. medve-spray jó ha van (lehet az fesztiválokon is jól jön). Másrészt sátrazáskor ne legyen velünk semmiféle étel/piperecucc/stb. (aminek erősebb szaga van) a sátorban, azokat éjszakára egy magasabb kilógó ágra fel kell akasztani, esetleg külön medvebiztos tárolóba helyezni. És ne is a sátor környékén főzzünk, együnk és ne olyan ruhában aludjunk amiben főztünk/ettünk (azok a ruhadarabok is mehetnek a medvebiztos helyre).
Nomeg a sátrat ne olyan ösvényre verjük ahol a macik járnak a folyóhoz lazacot enni - mint azt tette a "capital fool" Timothy Treadwell, akit barátnőjével együtt evett meg egy Grizzly (lásd a "Grizzly Man" című dokumentumfilmet).

montroyal ( CAN qc) 2015.07.25. 15:25:28

nekunk nyaralas majd telen lesz de a hetvégéket kihasznaljuk egy kis lazulasra ... a mai ;

www.polarbearsclub.ca/en/

szép napot mindenkinek !

qkuc 2015.07.25. 15:36:02

@adg: Ezt a játékot én is szoktam játszani ... Jé, informatikusok ismeretőjele? :D

qkuc 2015.07.25. 15:39:25

@Der echte Weihnachtsmann: Mire lennél kívácsi? :D Igaz már jó 16 éve voltam ott utoljára, de még erre-arra emlékszem, :D.

FutureFry 2015.07.25. 15:40:39

@qkuc: Csak akkor, ha Tetris-szerűen megoldod, hogy a telített sorok eltűnjenek.

Csodabogár 2015.07.25. 15:47:38

@Mrs Rumcajsz CA: Számomra ez lenne az igazi. Gondolom hálókocsi is volt a vonaton. De nálam Amerika már végleg kipipálva nekem az europai városok jönnek igazán be. Sanfrancisco persze tetszett, de Manhattanon kivűl talán az egyetlen ami tényleg élhető lenne nekem is.
Összességében nem szeretem Amerikát.:-(

qkuc 2015.07.25. 15:50:10

@FutureFry: Egészen pontosan ez szokott történni, :D. Vagyis: - Nem fog beférni a fagyasztóba ez a sok sz.r! - Dehogynem, engedjél csak oda!

:D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.25. 16:14:56

@kék madár: Oh, persze, a Big Sur-tol lefele is szuper az ut, de akkor nagyon hosszu lett volna a poszt :) Pismo egyik kedvencem, San Luis Obospo kornyekere szoktunk jarni majdnem minden evben, van, hogy a tavaszi szunetet ott toltjuk (anyosomek reven lehetosegunk van az ottani Military Base-n megszallni, ami olcsobb, mint egy motel), es onnan kirandulni ide-oda (Hearst Castle, stb.)
Santa Barbara is kedvencek kozott van.

skye8 2015.07.25. 16:18:18

Tavaly nyaron az Algonquin nemzeti parkban satoroztunk a barataimmal es egyszer a tuzhely mellett felejtettuk a marshmallow-s zacskot. Mire visszaertunk az aznapi turabol a medve szettepte a zacskot, hatalmas labnyomat egy fa mellett fedeztuk fel. Az emlekezetes esemeny utan minden ejszaka felvaltva orkodtek a fiuk a tuznel, kozben a farkasok is szuntelen orditottak, igy szamomra kinkeservesen telt az ejszaka, alig tudtam lehunyni a szemem. ha meg egyszer elindulunk azt hiszem hotelben fogunk kikotni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.25. 16:26:31

@kék madár: azt az egyet nem szeretem Morro Bay-ben hogy az eromu kemenyei beleronditanak a latvanyba...:( Ha Pismo-n jarsz, feltetlenul ulj be a Ventana Grill nevu etterembe, szuper kilatas van! :)

kepfeltoltes.hu/view/150725/view_from_restaurant_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/150725/pismo_flower_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/150725/Pismo_beach_view_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.25. 16:32:56

@P.Elliot: Remelem, hogy hamarosan jobban lesz a ferjed, hogy bepotolhassatok, amit elmulasztottatok.
A medvekkel tenyleg nem art ovatosnak lenni, a nemzeti parkokban mindenhol figyelmeztetnek, hogy elelmiszert, innivalot, barmit, aminek "csalogato" illata van, ne hagyjon az ember a kocsiban, vagy elerheto helyen.
Ja, egyebkent mi is lattunk egy fekete medvet:) Eppen a Yosemite bejaratanal voltunk, hosszu autosor kigyozott a 2x1 savos uton. Csodalkoztunk is kicsit, hogy vajon mi lehet az oka a nagy forgalomnak, mig kozelebb nem ertunk, es persze kiderult, hogy az ut melletti fuves-bokros reszen egy medve setalgatott, es a sok "okos" turista leallitotta a kocsijat, hogy fenykepezzen, ezzel persze akadalyozta a forgalmat. Aztan jott egy parkor, es elkezdte iranyitani a forgalmat :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.25. 16:37:30

@Muscari: Sequioa-ban voltunk, a tobbi meg a listan van:) De emellett meg egy csomo mas is, csak gyozzuk szabadsaggal :) na, majd, ha nyugdijasok leszunk:) (ferjem idevalosi, o "elonyben" van, mert mar jart jopar helyen, ahol en nem, de probalom behozni a lemaradast :))

DieNanny CH 2015.07.25. 16:56:45

@qkuc:

Hát, ha hiszed, ha nem, én is valahogy arrafelé gondoltam! :-)

2015.07.25. 17:01:12

@Csodabogár: a varosoktol en sem vagyok oda nagyon, de a nemzetiparkok paratlanok. Meg a bakancslistamon van a kiralylepke vonulas kovetese lakokocsival az amcsi nemzeti parkokon ketesztul :)

2015.07.25. 17:08:02

@skye8: az Algonquin tok jo hely, gondolkodtunk rajta, h odamegyunk iden, de vegul a Montobello-Mount Tremblan utvonalat valasztottuk Quebecben. Ha nem akarsz ujra macikkal es farkasokkal taborozni, akkor a Montobello idealis, mert az egy drive-thru nemzeti park, autoban is maradhatsz max kajalni szallsz ki, persze vannak gyaligosvenyek is ha valakinek arra tamad kedve...:)

qkuc 2015.07.25. 17:18:29

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Igazából a nem parti északi államokban is hasonló idő lehet, de jó lenne, ha a szagértőink megnyílnának a témában, :D.

Muscari 2015.07.25. 17:21:01

@P.Elliot: jobbulást kívánok a férjednek remélem, hogy nem kell majd sokmindenről lemondanotok.

ABL CA 2015.07.25. 17:43:32

@Hari Seldon 2: En is Californiaba lakom, igy veszem a batorsagot es hozzaszoljak. Az autopalyakon 99 % -ban 65 merfold a sebesseghatar, (nehol 70) kb 5 merfolddel lehet gyorsabban haladni buntetes nelkul. Ami hidd el, mar elsore is igen huzos, igy nem sokan kockaztatnak. A 65 merfold kb 100-110 km/ora.

Mielott kikoltoztem volna, ingaztam Bp es a lakohelyem kozott, autopalyan, atlagban 140-el. Itt ez volt szamomra a legnagyobb eletstilus-valtas: lassabban kozlekedni. (Neha meg kinban vagyok most is meg 4 ev utan)

Der echte Weihnachtsmann 2015.07.25. 17:43:42

@qkuc: ugy komplett mindenre. Ha jol neztem a terkepet, egyenesen at kell menni egyik oldalrol a masikra, egy rahedli allamon keresztül. Na egy ilyen tura beszamoloja nagyon erdekel, mivel szeretnenk mi is megtenni. Mar önmagaban az is erdekelne mennyi idö egy ilyen ut. Gondolom kell vagy harom het minimum.

Der echte Weihnachtsmann 2015.07.25. 17:45:12

@FutureFry: na, ezek hasznos infok! Latom te maci szakertö vagy:-)))

2015.07.25. 17:47:36

@montroyal ( CAN qc): :D okos elgondolas:D valami melegebb orszagba mentek telen? ;)

Der echte Weihnachtsmann 2015.07.25. 17:57:14

@ABL CA: mennyi nalatok a bünti? Csak hogy tudjam ha vegre egyszer összejön, hogy odajussak, mennyi plusz money-t vigyek.
En ott meg fogok hülyülni. Hozza szoktam, hogy nincs limit. (Mar ahol nincs letablazva)

qkuc 2015.07.25. 18:32:30

Áh, köszi a posztot, kicsit elfacsarodott a szívem, mert Kalifornia még marad az megvalósulatlan álmok pakkban, egy ideig, :).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.25. 19:36:31

Haha, medvebiztos tárolóhely, a szemét macik ellen... :-))
Érdekelne, hogy ezen ponyvasátor belsejében a 35-40 fokban mennyi lesz a hőmérséklet belül?Kétszámjegyű még? :D
Ja, és celsiusban érdekelne...

A Karvalycsőr-csúcsról (Félkupola vagy mi a hivatalos neve) meg most szakadt le nemrég valami csilliárd tonnás kődarab...
Az alatta sétálók meg biztosan örülnek az ilyesminek...

A Lake Tahóhoz gondolom egy Chevrolet Tahóval a legjobb menni...De ezek az elnevezések...Arrafelé sok a sudribunkó?

Az a szerpentines, tekergő utca SF-ben, na a q szép.Nagyon kipróbálnám bringával, vagy esetleg szánkóval...

Köszönöm a posztot, szuper volt, a képek is.HA valaki mondaná, hogy van 20 percem összepakolni, hogy mehessek én is, hát istenemre, sikerülne... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.25. 19:55:50

@montroyal ( CAN qc): Q élet, a nyálam elcsöppen bazz, ilyen szar helyekre én mikor fogok eljutni?Kanadába kellett volna határátkelni, még a 40 fok minusz se zavarna télen... :D

Itt a nyitókép:

www.polarbearsclub.ca/wp-content/uploads/2014/10/11032672_10152803668568691_366432953_o.jpg

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.25. 19:56:44

@montroyal ( CAN qc): Esküszöm, bádizni is beállnék melléd...
:-)))
Mármint kocsikat...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.25. 20:03:55

@qkuc: Nem sz.r az még, hanem csak sz.rnak való.Bár ki tudja ugye, ki mit gyűjt a fagyasztójában...

2015.07.25. 20:14:18

@kardio1: Dehogy, en amugy imadom oket, es abban is van valami gyonyoru amugy abban, hogy a szappan es viz nekik annyira proli, hogy inkabb feltalajak a parfumot. :D

Tenyleg imadom oket amugy. <3

@Mrs Rumcajsz CA: Ez attol fugg szerintem mennyire reszegek :D

@FutureFry: Hat en ennyire nem vagyok kepben maci-ugyben, en biztos nem mennek csakugy a vadregenybe, foleg nem ottalvos satrazni... ilyenkor nem csak a sajat eletemet feltem, a termeszetet is tisztelem, nem akarok en bele illetlenkedni a tajba a jelenletemmel, nekem eleg, ha a kijelolt helyeken kirandulhatok, az emberek maradjanak ott, ahol az embereknek valo :)

ABL CA 2015.07.25. 20:46:34

@Der echte Weihnachtsmann: A biztonsagi ov hianya 150 $. Piros lampa 300-nal kezdodik. Sebessegtullepesnel figyelembe veszik, hogy mennyivel lepted tul, aszerint novekszik az "ara". De hidd el nem olcso. Aztan van a halmozott "bun", egy ismerosunk 2 eve, kijott a barbol, a rendor csak kovetni kezdte. Egy kanyarban egy cseppet erintette a a dupla zarovonalat, a villogo azonnal felcsapott. Alkoholszonda+ a zarovonal 500 dolcsi, egy ev jogsi bevonas, majd ismetelt vizsgara kapta vissza.

Hari Seldon 2 2015.07.25. 21:03:08

@ABL CA:
Akkor nagyjából a lassú tempónak inkább ez az oka, mármint a erős sebességkorlátozás. Egyébként hogy lehet megszokni, hogy ilyen idétlenül alacsonyra van rakva a limit? Az ember azt gondolná, hogy abban a bazi nagy országban, nagy távoláságok vannak, és menni kell, hogy oda érjél.

Meg azért a városok környezetétől eltekintve kicsi a népsűrűség, tehát nem nagyon lenne forgalom sem.

Itt Európában meg lehet menni mint a meszes, főleg a németeknél, közben város várost ér. (igaz, stauland megoldja a limitet már a forglom miatt is)

Szóval a logikáját nem értem a hülye limitnek.
Egyszerűen csak nem akarnak konkurenciát a repülőnek?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.25. 21:06:21

@geegee: "Érdekelne, hogy ezen ponyvasátor belsejében a 35-40 fokban mennyi lesz a hőmérséklet belül?Kétszámjegyű még? :D"

hat, biztos, hogy nem faznal:) de altalaban azok, akik ezt a fajta szallast valasztjak, napkozben nem maradnak a satorban, hanem kirandulgatnak :) ejszakara meg azert lehul annyira (amikor ott voltunk, kb. 15-17c korulire hult le, ha jol emlekszem), igy elviselheto. Egyebkent kifogtunk egy nyari zaporos-zivataros idoszakot, nekem ez ujdonsag volt, mert 4x voltam mar Yosemite-ben, de most eloszor fordult velem ilyen elo, hogy 2 nap egymas utan is nyari zivatar volt. Hogy ennek az El Nino-e az oka, vagy egyszeruen eddig olyankor mentunk, amikor nem voltak esok, nem tudom. A ferjem szerint nem ritkak ezek a nyari zivatarok.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.25. 21:22:33

@geegee:
"A Karvalycsőr-csúcsról (Félkupola vagy mi a hivatalos neve) meg most szakadt le nemrég valami csilliárd tonnás kődarab...
Az alatta sétálók meg biztosan örülnek az ilyesminek.."
A magyar nevet nem is hallottam :0 Half Dome-nak hivjak. Egyebkent a legtobb baleset az emberek fegyelmezetlensege es ovatlansaga miatt kovetkezik be. Rengeteg helyen ki van irva a figyelmeztetes, hogy ne menjenek tovabb, veszelyzona, csuszos kovek stb. stb. amit persze sok ember nem vesz komolyan. A szemunk elott tortent egy baleset (sajnos): egy vizeses elott fenykepezkedett sok ember, ahol egy kidolt fatorzsre masztak fel (kb. 2-2.5 m magasra). A torzs persze mar simara volt csiszolva a sok raulestol. Egy no is felmaszott, megcsuszott, es leesett az alatta levo betonra...:( par percen belul jottek a helyi mentosok, es elvittek. Remelhetoleg nem szenvedett maradando serulest...az emberi butasag es felelotlenseg hatartalan...:(

kék madár 2015.07.25. 21:36:30

@Zsuzsi65: ez a kep a half domerol most keszult? Tenyleg ekkorak a vizesesek? Azert az nem olyan vészes....

kék madár 2015.07.25. 21:45:45

@qkuc: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

"melyek azok a helyek ott, ahol tipikus közép-európai az időjárás?"
Boston sokkal parasabb es tobb a csapadek. De egyebkent valoban hasonlo egyebkent - a tobbihez kepest. Talan egy Pittsburgtol Kansas City vonalon van hasonlo idojaras, mivel mar nincs olyan kozel az Oceanhoz. Europa foldrajza egy kicsit olyan mintha valaki osszegyurte es megtekerte volna az Egyesult Allamokat: hasonlo mennnyisegu a hegy, folyok, tavak mennyisege, de Amerikaban ez jobbrol balra eszak deli iranyban fut, Europaban meg egy nagy orveny az egesz.

kék madár 2015.07.25. 21:47:54

@Zsuzsi65: itt 5 inch eso esett mult hetvegen, tobb mint november es februar kozott. Portlanban 4 hete 100 fok van minden nap. Rendesen megborult az idojaras, akar El Nino akar nem

kék madár 2015.07.25. 21:52:26

@Zsuzsi65: Avila Beach volt a kedvencem, kek balnaval a partol. De Pismo Beachen is tudnam kepzelni a nyugdijas eveimet.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.25. 22:02:42

@kék madár: Igen, ez most keszult, sajnos az utobbi evek aszalyos idoszaka miatt sokkal kevesebb viz van mindenhol. Nyar vegere egyebkent is mindig kevesebb viz van a vizesesekben, hiszen az olvadek ho taplalja foleg, de most meg a szokasosnal is rovidebb a "vizeses-szezon", ahogy mondtak. Mi is eszrevettuk, hogy pl. a Merced folyo vize sokkal alacsonyabb, sot Lake Tahoe viz szintje is apadt lathatoan. Truckee river mellett szoktunk biciklizni sokszor (nagyon klassz bicikli utak vannak), sot raftingolni is, most annyira alacsony volt a vizallas, hogy tobb helyen ki volt irva " river is closed", ami kicsit vicces, de szomoru is egyben. Azert most abban remenykedunk, hogy El Nino hoz csapadekot...Az utolso kepen ugyanaz a River Ranch, sokkal tobb vizzel (ez a raftingolos "tura" vegpontja egyebkent)

kepfeltoltes.hu/view/150725/River_ranch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/150725/river_closed_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/150725/River_Ranch_2011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kék madár 2015.07.25. 22:02:47

@Zsuzsi65: most mar ezutan tenyleg lelovom magam: szerintem ami mindent visz az a redwoods. Ha az embernek az alla esik le a Sequoiaban, akkor a Redwoodsban, derektol felfele minden.
De olyan rohadt messze van, hogy 10-edannyi turista jut el oda.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.25. 22:06:27

@kék madár: igen, nalunk is pl. az elmult het olyan volt,mintha Hawaiion lenne az ember, kb. 75%-os paratartalom, 30-32c, ami egy del-kaliforniainak tenyleg szauna, mi a 20-30% paratartalomra vagyunk "kalibralva" :))) Most mar visszaallt a megszokott szaraz melegre :) jobban elviselheto, az biztos.

Bredpitt Monika 2015.07.25. 22:32:38

Koszonjuk a beszamolot es maskor ne kimelj meg bennunket, meg olvastam volna es neztem volna kepeket. Imadom Kaliforniat, en egy hetet toltottem ott aprilisban 1999ben, es egy esofelhot nem lattam, akkor ti jol kifogtatok. En nem lattam a nagy fenyoket, meg kimaradtak a nemzeti parkok is, szoval van miert visszamenni. Most szivesen atrepulnek, hogy lathassam mindezt, amit megosztottal velunk.

Bredpitt Monika 2015.07.25. 22:37:54

@montroyal ( CAN qc): Szia, gondoltam rad, fent voltam lanyommal a kanadai hataron Alexandria bay nevu kis varoskaban, gyonyoru hely. Delfinek nem voltak.

kék madár 2015.07.25. 22:48:19

ez eleg jol megy ide hangulatilag, rohadt jo plakatok Kalifornia aranykorából.
justlookinggallery.com/artists/thomas/index.php

nem korából, ezek "remakek, az ez a sorozat, aminek a nagy resze egy tuzben elpusztult:
www.rangerdoug.com/posters

kék madár 2015.07.25. 23:04:25

@Zsuzsi65: SLO fele atmentem Sun Valley-n, gondoltam rad. Persze nem direkt mentunk arra, beneztem egy elagazast.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.25. 23:07:43

OFF
utálom a magyar hagymát. az ázsiaitól nem könnyezik az ember :-/ főztem nagy adag lefagyasztanivaló lecsót.
ez egy tök jó ország is lehetne egyébként, ha mindig csak tavasz meg nyár lenne meg najó egy kis ősz is.
és miért van az , hogy az égzengésre össze se rezzen a Kissárkány, de a tüsszentésemre felriad egy pillanatra a legmélyebb álmából?
ON

kék madár 2015.07.25. 23:12:16

@Dragonlady (Bp, Hun): "de a tüsszentésemre felriad egy pillanatra a legmélyebb álmából?"
legalabb zsebkendobe tusszentettel? :)

Csodabogár 2015.07.25. 23:16:13

@Der echte Weihnachtsmann: Elég nagy kín, ezeken a széles és halál unalmas utakon 110 kilométerrel ballagni. Szerencse, hogy nem akartam itt soha vezetni, ingem gatyám büntetésre ment volna. Jobb repülni és valahol bérelni kocsit és körülnézni, aztán repülni tovább.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.25. 23:21:04

Ma egy olyan csodálatos napon vagyunk túl és olyan fantasztikus vendéglátásban volt részünk nekünk és Puhacicáéknak Zolikáéknál hogy ezt meg kell írnom kirándulási posztnak.

FutureFry 2015.07.25. 23:34:27

@Hari Seldon 2: Nem mindenhol olyan szigorúak a rendőrök, sok helyen lehet menni rendesen. Leírtam, már egyszer hogy nekem (igaz jó régen, és ritkán) 100mph átlagok (!) is kijöttek. Azért manapság már nem kockáztatok, de van ahol +5-10 mph-t még elnéznek. Azaz pl. 80 mph korlátozás mellett majdnem 90-el is lehet menni az meg már 140 km/h feletti (ha lekapcsolnak azért ne hivatkozz rám).

FutureFry 2015.07.26. 00:00:36

@mojyo: Találkoztam már mindenféle macival, még Grizzlyvel is (nem kocsiból!), nem történt semmi egyik esetben sem: mindenki ment a maga dolgára (mindketten beleillettünk a tájba). Nem azt akarom mondani, hogy nem veszélyesek, de nem adnám fel miattuk a túrázást/sátrazást (vagy akárcsak az áfonyaszedést). Egyébként is szerintem az ember jobban illik az ilyen helyekre mint a városokba. Lásd John B. Calhoun patkánykísérletét a népsűrűségről ("behavioral sink")

FutureFry 2015.07.26. 00:04:49

@kék madár: 80 mph határnál persze, hogy nem. Egyébként itt egy térkép ami kicsit frissebb adatokkal szolgál (bár némelyik csak októbertől lép életbe):

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/US_Speed_Limits_May_2015.svg

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.26. 00:12:16

@kék madár:
Mivel dagerrotípiák készültek kicsit sokáig tart, de karácsonyra elkészül:))))))))))))))))))))))))))))))))

kék madár 2015.07.26. 00:18:41

@FutureFry: a 80 meg mar 130kmh. A road tripeken nem az tesz be ha az ember 135 helyett 122-vel megy, hanem ha benez egy kijaratot vagy utat ujitanak fel es 10 kilometeren at 20-al kell menni.

2015.07.26. 00:25:06

@FutureFry: Hat en szemely szerint abszolute beleillek a varosba, az az en termeszetes kornyezetem, ebben 100%-ban biztos vagyok. :D De a turazast en sem adom fel, eloszor sem ezt mondtam, en is nagyon szeretek kirandulni amugy... Csak en nem mereszkedem olyan helyekre, amikrol tudom, hogy nem az enyemek, en nem akarom meghoditani a termeszetet, csak egy kicsit reszesedni belole, ezert nekem jok a hagyomanyos utvonalak es szallasok. :)

kék madár 2015.07.26. 00:26:08

@mojyo: natgeo channel meg biztonsagosabb :)

2015.07.26. 00:45:24

@kék madár: Nem ertitek, nem a sajat biztonsagom erdekel, vagyis az is nyilvan :D De a termeszete is, pont azert, mert szuletett varosi vagyok es mindig keves jutott belole, en megbecsulom ezt az ajandekot es csak ugy megyek, ha tudom, hogy nem tolakodom be, csupan ennyi. :) Szerintem a rikito szinu North Face dzsekis szakallas hipsztereknel nincsen lehangolobb latvany a hegyen, akik csak azert mennek fel, hogy elmondhassak, hogy megcsinaltak, vagy hogy kitegyek a klise kepeiket az Instagramra a kovetoiknek, vagy valami jotekonysagi gyujtesbol kitalaltak, hogy lenyomnak 100 nap alatt x hegyet.. :D En nagyon szeretem amugy a termeszetet, marmint igy a la natur, nem kiskertecskeben lemasolva :D De csak oda megyek, ahol nem erzem magam egy ilyen betoro bunkonak, es olyankor igyekszem befogadni az egeszet, nem csak azert, hogy ki legyen pipalva, ez nem a natgeo channel kategoria azert.... Most, hogy mondod... azon van meg termeszet? Nem mar csak ilyen naci-osszeeskuves-elmeletek meg ilyen ki lehet a loch ness-i szorny meg ilyenek vannak? :D

blackhairlady 2015.07.26. 00:47:29

Zsuzsi, nagyon klassz nyaralasotok volt, a kepekert kulon koszonet.
A magyar rokonnak hogy tetszett a kirandulas?kello mennyesegu elmennyel gazdagodott,, nem lehet egy szava sem :)

kék madár 2015.07.26. 00:52:36

@mojyo: azert mert egyetertek veled, meg kotozkodhetek-e? :)
Kedvencem egy children pool nevu hely, ahol a turistak rendszerink betrappolnak a fokak koze photo-opp cimen, es jol elzavarjak oket, hogy a tobbi 200 turista mar ne lasson beloluk semmit.

media.lajollalight.com/img/photos/2015/05/06/Seals_Sea_Lions_and_Pups_on_3-5-15-Seals_and_ignorant_tourists_1_t837.JPG?5df2a6e0ac564ff4ddc2702f3c8561935b88c24b

FutureFry 2015.07.26. 01:25:14

@mojyo: A város (is) a természet meghódítása, nem?

P.Elliot 2015.07.26. 01:57:40

@Taxomükke (UK): Mi ha utazunk, 60 merfoldnel nemigazan szoktunk gyorsabban menni, nagyon szeretunk kenyelmesen nezelodni, elvegre azert jottunk nem loholni az uton.
A repulo elvisz, letesz, a felhokon kivul nem latok semmit csak ha mar kozeledunk a vegcelhoz, szeretem latni hogy ahova igyekszem hogy erek oda, min megyek keresztul, fu, fa virag sem ugyanaz, jolesik udvozolni a hegyeket vagy elnezni a a siksagokat.
Leallni a turista pihenoknel, atkutatni a prospektus kinalatot, elnezegetnbi a tobbi turistat hogy kik, mik lehetnek, kocsijukat hogy melyik allambol jottek, itt-ott szobaallni veluk, van hangulata a dolognak. Olyan regies utazo, vandor, fedeles szekeres utazo hangulata....Egyaltalan, olyan uton vagyok hangulat. Repulonel nem mindig erzem....

P.Elliot 2015.07.26. 02:06:15

@Zsuzsi65: Azert kiprobalnam ezt a satrat, ilyen haz szerut meg nem is lattam belulrol, kenyelmesnek latszik. Szep helyen voltatok, nyelem a nyalamat...Majd valahogy mi is eljutunk arrafele, ha iden nem, jovore. Igazabol az orszag haromnegyed reszet mar lattuk, a nyugati part meg a nemzeti parkok hianyoznak a befejezesbol.
En azt sem banom ha esik az eso, furcsa modon szeretek esoben maszkalni, hatarozottan feldob...

P.Elliot 2015.07.26. 02:09:00

@geegee: Nekem 5 perc eleg lenne. Csak a taskamat kapnam fel, beleturnek a ruhaim koze, / farmer, polol/, edzocipo es mehetunk is.

P.Elliot 2015.07.26. 02:11:39

@Der echte Weihnachtsmann: Szerintem egy het odaerni, egy het vissza es szamold ra hogy mennyi ido kell megnezni amit akartok.
Negy het a legjobb akkor latsz is sok mindent.

P.Elliot 2015.07.26. 02:14:21

@skye8: Hat ez jopofa volt...Olvasni. Ott ulni a tabortuznel es lesni a sotetet meg hallgatni a zajokat egeszen mas dolog. De vigasztaljon a tudat hogy tuleltetek es most mar nevetni is lehet rajta hogy micsoda nagy buli volt atelni...

adg 2015.07.26. 02:14:38

@kék madár: lazara kell venni. Ha 10 km-t kell totyogni, akkor addig van ido jobban megnezni a tajat, elmelyedni a terkepben, kovetkezo allomason. Enni inni kicsit, vagy szakbarbaroknak megtekinteni az utepitesnel hasznal technologiat. :)
A benezett kijaro pedig remek lehetoseg random helyek felfedezesere, ahova soha nem mennenk magunktol.

En csomoszor beneztem a lehajtokat. Itt ez kevesbe gond, mert meg lehet fordulni. Itt egy kicsit mas a sztrada jelentese. :))

P.Elliot 2015.07.26. 02:24:18

@mojyo: Nagyon budos franciak? En csak hallottam rola hogy lazan veszik a furdest.
Errol nem tudtam azelott es egyszer Parizsban az elso reggelen amikor kimentunk a buszhoz ott allt a megalloban egy fiatal pasas, 25 koruli, haja kocos,fesuletlen, ruhaja gyurott, aznap reggel a borotvarol sem tudhatott az arca, mint aki most bujt ki az agybol ahol ruhastol aludt,egyedul egy szep hosszu francia selyemsal jelezte hogy gazdaja igenyt tart arra hogy tetszessel nezzek vegig.
Nem is volt rosszkepu, szerintem frissito arcmosast se latott aznap, el is amultam hogy milyen rendetlen pasas ez itt.

adg 2015.07.26. 02:35:09

Most elnezve itt a hozzaszolasokat, nem igazan ertem, hogy miert Ausztralia minden elkepzelheto vilagok legveszedelmesebbike. Ami itt van veszelyes allat, az kb mind megvan az usaban is, viszont itt nincs se maci, se puma. :D

montroyal ( CAN qc) 2015.07.26. 03:32:16

@Mrs Rumcajsz CA: most nyaron nem tudunk menni ,mert a nejem papirjai nem rendezodtek, a munkavallalasija meg lejart, ugy hogy lapitunk, varjuk a vegleges PR papirokat a hazassagra .. telen valszeg meglesz es akkor egy kis cruiset tervezunk ... csak 50 nap ... Mexico, kozep-amerika del-amerika , peru. carib .. karacsony ujév is benne ... .. eddig csak 1-2 hetes uton voltunk de most egy 32+18 naposra mennénk ..

blackhairlady 2015.07.26. 03:36:57

@adg: En Houston nagy reszet igy fedeztem fel. Folyton eltevdtem, aztan gyoztem visszatalalni:) Igy fedeztem fel egy igazan jo kapucsino keszito helyet is, az egyetlen ahol igazi finom tejhabosat csinalnak.

blackhairlady 2015.07.26. 03:38:37

@adg: Mert nalatok percenkent meghalnak emberek az ilyen dogok tamadasatol, nalunk csak orankent.

montroyal ( CAN qc) 2015.07.26. 03:39:25

@geegee: ja itt voltunk ..sok spa van felenk ,de ez a legszebben van beepitve a termeszetbe... fent irtam a teli tervunket , tehat a minusz 40-et is lesz...nam ... bodyzni nem rossz ..csak amikor alul kell lukakat betomiteni ....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.26. 03:48:20

@kék madár: Sun Valley kb. 10 percre van tolunk kocsival, a lanyom oda jar suliba (La Tuna Canyon), szoval tenyleg kozel voltal :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.26. 03:51:16

@Csodabogár: "Elég nagy kín, ezeken a széles és halál unalmas utakon 110 kilométerrel ballagni."
Ha nincs forgalom, akkor azert a legbelso savban siman mennek 75-80 merfolddel (120-130 km). Viszont forgalomban (nekem van benne reszem sajnos) orul az ember, ha 20-30 merfolddel battyog...vagy olyan is van, hogy a 65-70 merfoldrol nagyon gyorsan kell 20-30-ra lassitani, mert bedugul vhol az autopalya...szoval nem mindig unalmas az elet az autopalyan :)

montroyal ( CAN qc) 2015.07.26. 03:52:50

@Bredpitt Monika: delfinekkel én sem itt talalkoztam de voltunk Nordon egyhetre nem reg es sok belugat es balnat lattunk Tadoussacba .. tenyleg kozel jartatok Thousand islandnal miert nem kiabaltal at ? onnan csak 400kmre lakunk.....

www.google.ca/search?q=tadoussac+baleine&espv=2&biw=1745&bih=890&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CFYQsARqFQoTCJf2vOHV98YCFcSqHgodWD8B_Q

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.26. 03:55:09

@blackhair-lady: "A magyar rokonnak hogy tetszett a kirandulas?kello mennyesegu elmennyel gazdagodott,, nem lehet egy szava sem :)"

Oh, nagyon tetszett neki! A nagyobbik lanyommal egykoru, es jo baratnok is,szoval ez me'g hab volt a tortan:) A road trip mellett itt LA kornyeken voltunk masik 2 hetig, szoval az 1 honap alatt eleg sok arcat megismerte Kalifornianak, Hollywood-tol Malibun at Lake Tahoe-ig...

montroyal ( CAN qc) 2015.07.26. 04:32:17

@P.Elliot: Vannak medve balesetek ahogy olvasom,

szo szerint .. mert mi majdnem elutottunk egy medvet Nordon az uton ballagott at es a nejem csak oriasi fekezessel kerulte el hogy elusse .. mire elovettem a fenykepezot epp beugrott a bokorba szerencsere megusztuk mi is o is ..

kepfeltoltes.hu/150726/en_route__23__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

skye8 2015.07.26. 05:14:18

@Mrs Rumcajsz CA: mount tremblant gyonyoru, januar vegen toltottunk ott egy sizos hetveget a munkatarsakkal, barmikor visszamennek :) montobello rol nem hallottam eppen ezert koszonom a javaslatot,utana fogok nezni.algonquin se rossz de nem satorral :P

skye8 2015.07.26. 05:21:37

@P.Elliot: igen raadasul a taborhelyunk egy annyira eldugott helyen volt hogy csak csonakkal tudtuk megkozeliteni.egyik nap a fiuk elmentek az egyik csonakkal halaszni, en es a baratnom atcsonakaztunk a to tulso partjara napozni.visszafele a to kozepen elkapott a vihar, nem tudom hogy volt eronk kievezni a partra,a fiuk ketsegbeesetten integettek hogy siessunk, eletem egyik leghosszabb 15 perce volt. Meg Jo hogy a baratnom csak utana vallotta be hogy nem tud uszni mert azt hiszem az evezo megallt volna a kezemben ha ezt a to kozepen jelenti ki.

adg 2015.07.26. 05:36:47

@blackhair-lady: bozony, rengeteg minden var felfedezesre a fout mellett, amik kozeleben altalaban csak elsiklik az ember. Elore megmondjak mit kell megnezni, oda megy az ut. Szerintem erdemes eltevedni neha, eleve ugy menni, hogy majd lesz valami. Nem art tartalekbenzin neha.

A masikra. Percenkent?? Ugyan, itt nem hal meg senki. Soha. Nalatok ha valaki veletlen tuleli a medvet, akkor azt lelovik az ABC-ben. :) Vagy talan :(. Na mindegy. Nem szep ez.

SzZoole 2015.07.26. 06:06:54

@diggerdriver: írd,de a rolam es a házamrol készült képeket nem muszály felrakni:)

ABL CA 2015.07.26. 08:42:12

@Bredpitt Monika: Normalis esetben Kaliforniaban aprilis vegetol oktober elejeig tiszta eget lehet talalni, ez az idei ev van teljesen megbolondulva. A mult hetvegen annyi eso esett le hirtelen, amennyi osz-tel tavasszal egyuttveve! A beigert El Nino eloszele Dolores megmutatat az utana jovot :) Szo szerint atusztunk egy kb 200 m hosszu es majd` 50 cm mely tavon, ami eredetileg aszfaltos ut volt.
De akkor is, Isten nagy jokedveben volt, amikor osztogatta az ajandekait es Kalifornia kerult sorra, itt aztan van minden! Szoval csak szedd ossze magad es gyere el ujra, de ugy tervezd, hogy min. 3 het kell ide, es meg akkor sem jartal be minden latnivalot!

©________ 2015.07.26. 11:39:41

@P.Elliot: es közbe n lehet, h egy orat dolgozott ezen a kinezeten.

2015.07.26. 12:29:21

@FutureFry: Nem egeszen, vagyis en nem igy latom, a varos persze elvesz egy teruletet a termeszettol, de nem azert epul, hogy megmutassuk a termeszetnek, hogy kepesek vagyunk legyozni, hanem egyszeruen azert, hogy az embereknek elohelyet biztositson. Tudom, hogy ez nem mindig sikerul tul jol, de amugy ezt lehet ugyis, hogy a termeszettel nem akarunk haboruzni, hanem vigyazunk ra, es szakertelemmel es tisztelettel banunk es csak annyira probaljuk megszeliditeni, hogy nekunk is jusson tole ajandek elohely, etel, stb. :) A meghoditas alatt en azt a vagyat ertem, amiben a termeszet ellenfel, vagy legalabbis szemelyes kihivas, amit le kell gyozni. Szerintem ez egy arrogans, egoista es felelotlen hozzaallas es nem tetszik sem a hegymaszokban, sem a varostervezo, vagy agrar mernokokben. :)

@P.Elliot: A franciak azert szamoltak le az arisztokraciaval, mert nem akartak tovabb, hogy mindenfele elit diktalja az izlest, es lehessen vegre mindenki szabadon igenytelen. :D

DieNanny CH 2015.07.26. 12:35:57

Ja, azt nem is mondtam, hogy emiatt tetszik Amerika, mert egy ilyen hosszú, változatos útnál nincs gond a pénzváltással, bankkártyahasználattal, nyelvtudással, telefonálással, internetezéssel...
:-)

adg 2015.07.26. 12:53:28

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: hat az ut kozbeni internetre meg telefonra azert szerintem ne vegyel merget. :)
Szerintem lakott teruletektol messzebb eleg sok lefedetlen hely lehet, legalabbis az itteni tapasztalatok alapjan. Ha jol emlekszem korabbi olvasmanyaimbol, usa is eleg hasonlo, bar internet szempontjabol messze elorebb jar nalunk.

Persze lakott teruleteken oke.
Mondjuk ilyen oriasi teruletu es eleg gyeren lakott orszagban nem is varnam el, hogy mindenhol legyen szolgaltatas.

DieNanny CH 2015.07.26. 13:02:04

@adg:

Ja, nem a lefedettségre gondoltam! Hanem, hogy nincsenek országhatárok, ezért nem kell feltúrni a netet, hogy hol, melyik szolgáltató a leggazdaságosabb. Mint mondjuk Európában...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.26. 13:07:06

@Zsuzsi65: Na, ha lehűl éjszakára, az úgy okés.Én is valszeg kirándulgatnék napközben...Vagy valami tóban üldögélnék, mert különben megvesznék a melegtől... :-)

A Karvalycsőrt csak én nevezem úgy, szerintem találóbb.A legtöbb szögből télleg egy csőrnek tűnik számomra...
Az idióta embereket meg úgyis kiszelektálja a természet.
Kösz a válaszokat.

adg 2015.07.26. 13:09:23

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: na az teljesen igaz.
De lassan euban is megoldodik az egyseges roamingdijakkal, ha jol tudom. Mondjuk ez nem tudom, mennyire erinti svajcot.

DieNanny CH 2015.07.26. 13:14:05

@adg:

Úgy tudom, Svájc is benne akar lenni. De még nem néztem pontosan utána.
Nekem a feltöltős elég olcsó, átszámítva kb 60 Ft/perc magyar vezetékes és mobil hívása. De van még olcsóbb is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.26. 13:15:54

@Dragonlady (Bp, Hun): " de a tüsszentésemre felriad egy pillanatra a legmélyebb álmából?"

Haha, ez nekünk is így volt, igaz, mondjuk úgy, finoman szólva, hogy én nem fogom vissza magam prüszköléskor, még az ablaküveg is megremeg.A kölök meg, szegény , minden alkalomnál ugrott egyet álmában.Olyan másfél éves koráig.Azóta rá se b.szik az egészre...Ágyúzni is lehet mellette, csak ne kelljen felkelni.
:-)
Nektek is biztos el fog múlni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.26. 13:19:30

@FutureFry: Nagyon illendő volna, főleg ott, ahol 100 km-ekre nincs semmi, csak a nihil, meg az egyenes út.Én ott biztos szabadjára engedném a közlekedést azzal a kitétellel, hogy ha 80mph-nál gyorsabban mész, akkor automatikusan legalább részben hibás leszel, akármi is van.Simán nézhetnék már felnőttnek is az embereket...Nem csak Usá-ban, Eu-ban is, meg mindenhol.

P.Elliot 2015.07.26. 13:24:58

@mojyo: Hat ami azt illeti az arsztokracia sem jeleskedett a tisztakodasban, nem minden korban.A regi tornyos frizurakat nem bontottak le naponta de arultak hozza olyan hosszu hajtuket mint egy bot amivel meg lehetett vakarni a fejuket ha csipte a tetu, anelkul hogy a frizura tonkrement volna.Nem tunik egy tisztalkodos nepnek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.26. 13:27:24

@P.Elliot: Jó, de te közelebb lax, és tapasztaltabb vagy.Én meg Európából mennék, usa-szűzen...nem ugyanaz. :D

P.Elliot 2015.07.26. 13:28:06

@Beth A.: Azt meglatni, ez magatol volt kocos, csipas, rendetlen. A mu rendetlenseg nagyon meglatszik.

P.Elliot 2015.07.26. 13:30:03

@montroyal ( CAN qc): Huhu!!!! Ez igen. Sok szerencset hozza.

adg 2015.07.26. 13:37:16

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: hat nalunk joval dragabb. Hosszabb drot kell. :))
Kb 160/350 a magyar vezetekes/mobil tarifaja. Mi inkabb viberezunk, ha kell, eddig meg nem volt vele gond, es az fillerekert van, valami 2 cent a vezetekes, 15 meg a mobil, ha jol emlekszem, 4/30 forint kb.

P.Elliot 2015.07.26. 13:38:43

@skye8: Akkor ez igazan emlekezetes nyaralas lehetett. Legalabb lattatok hogy regen hogy az emberek akik varoson kivul laktak, netan vadonban hogy miket elhettek meg.
Valamelyik konyvben olvastam hogy az illeto/ amerikai/ apja aki eveken at aru szallito volt a kis folyami vitorlas hajojan amit 8 ember iranyitott, vezetett/ 1800-as evek elejen, a tavon a viharban mind egy szalig a vizbe fulladtak holott vagy 20 even at ott hajozott. A tavakkal sem lehet viccelni, tanacsos elotte informaciot kutatni ilyen szemszogbol is hogy mit tud vihar eseten produkalni.
Jo sztori a tied is. Lehet valahol teljes beszamolot olvasni?

M. Péter 2015.07.26. 15:16:05

@Csodabogár: USA-ban élő német(!) ismerősöm mondta, hogy jobban szeret az USA-ban vezetni, mert nem olyan stresses, mint Németországban, az USA-ban nem jönnek őrültek 200 km/h-val, akik le akarják túrni az embert az útról.

M. Péter 2015.07.26. 15:23:12

@mojyo: Kocsiba ülni nem félsz? Az USA-ban évente kb. 30000-en halnak meg közlekedési balesetben, van sok vezető, aki nem figyel az útra, mert telefonál, kávézik, sminkeli magát, vagy éppen olvas. Ellenük nehezebb védekezni, mint a medvék ellen.

2015.07.26. 16:19:38

@M. Péter: Te se erted. :D Nem a halalfelelemrol van szo, hanem, hogy en is utalom a betoroket, es ezert en sem torok be a medvekhez. Ha vannak kijelolt turautvonalak, ahol lehet kirandulni, akkor nem terek le rola, es nem verek fel satrat ott, ahol en egy hivatlan vendeg vagyok. Ahol en lakom, nincs medve, viszont rengeteg madar el, koztuk sok veszelyeztetett, akik nyaron koltenek, pont akkor, amikor az ember kirandulni szeret. A vadvedelem es az egyeb hatosagok pedig kijelolik a tura utvonalakat ilyenkor, es kiirjak, hogy mikortol meddig kell nagyon vigyazni, mert aki leter rola, az megzavarhatja a madarakat, a setalni vitt kutyak felturhatjak a feszkeket, vagy az emberek altal otthagyott szemetet eszik meg veletlenul, vagy mittudomen. En meg ezt betartom, mert nem akarok zavarni. Az, hogy a medve meg szet is tep, ha zavarom, az csak egy nyomatekositas. :D Egyszeruen arrol van szo, hogy az, hogy a szabadban aludjak, vagy egy erintetlen utvonalat fedezzek en fel, csak azert, hogy en akkor eppen jol erezzem magam, nem er meg annyit szamomra, hogy a vadon elo allatok es novenyek fizettessem meg az arat. Nem tudom, hogy jon ide az autoba ules, de az nem mindig ennyire valaszthato, hanem muszaj, ha el akarok jutni valahova. Tisztaban vagyok a veszellyel, de ugyanugy igyekszem vigyazni magamra es masokra, mint amikor kirandulni megyek.

Sequoyah 2015.07.26. 16:24:15

Mi is epp most tavasszal autosturaztunk erre (SF, LA, Vegas, Grand Canyon stb...). Hihetetlenul gyonyoru helyek, es rengeteg arca van, minden nap mas latvany es kornyezet. Eletem legjobb turaja. Plusz minden napra jut szamos felismeres es racsodalkozas egy-egy a filmekbol mar jol ismert helyre.
A vilag legjobb helye szerintem... (talan az Alpok es kornyeke versenyezhet vele)

Sequoyah 2015.07.26. 16:24:19

@M. Péter: Osszessegeben valoban sokkal nyugodtabb, mint Magyarorszagon, foleg epp emiatt, hogy 50 merfoldes limitnel pl mindenki 50-60 kozott megy, alig van totymorgo es szaguldozo. Es ket savoson az elozes is nagyon ritka.
De azert vannak negativumok is, osszehangolatlan lampak (mi az a zoldhullam?), nyulfarknyi gyorsitosav autopalyakra...

blackhairlady 2015.07.26. 16:52:15

@adg: ABC-ben? Moziban! Ez a divat msotanaban :(

blackhairlady 2015.07.26. 17:19:50

@geegee: Az egyenes uton is erhetnek meglepetesek.

Taxomükke (UK) 2015.07.26. 17:32:09

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: 60 Ft/perc? Az eleg draga. Angliabol 2-3 penny a percdij magyar vezetekesre (kb. 10-13 Ft), 8p mobilra (kb. 36 Ft).

qkuc 2015.07.26. 17:39:31

@ABL CA: Ebben van valami, a portugál néni sem győzött szabadkozni, hogy ilyen nyár még nem volt, hogy minden áldott nap fújt a szél délután 5-től. Speciel minket nem zavart, mert így csak 26-27 fok volt napközben is, :D. De azt mondta ez feléjük ilyenkor teljesen szokatlan ...

blackhairlady 2015.07.26. 17:45:34

@qkuc: Minden fele szokatlan idojarasok vannak mostansag

Bredpitt Monika 2015.07.26. 17:56:06

@ABL CA: Ok. Osszeszedem magam, egyszer vissza kell oda mennem, foleg azert, mert vettem egy rohadt inget 40 dollarert (en aki pizsamaban jartam vasarolni itt New JErseyben) egy butikban Venice Beachen ezert harom dollar volt a zsebemben az ut vegen, amikor meg lett volna idom lemenni LAbol San Diegoba, a butikot meg nem talaltam meg, hogy visszaadjam azt a rohadt inget......

Nem ertem ezt a blog.hu t, nem kaptam errol az uzenetrol ertesitest, pedig elmeletileg mindig kapok. M ontroyale megjott.

Bredpitt Monika 2015.07.26. 18:01:44

@montroyal ( CAN qc): Most neztem meg a kepeket. Hu, de irigyellek ezert, nekem nem jon ossze ez a balnaval valo talalkozas,, pedig most itt is van egy a kozelben, fel felbukkan, de hat ahhoz hogy lassam az ocean mellett kene napozni, de a napon doglodni meg utalok.

FutureFry 2015.07.26. 18:21:59

@mojyo: Nem tudom, szerintem egy hátizsákos túra, hegyen völgyön keresztül, sátrazással (egy-egy csúcs megmászásával, a kilátás kedvéért*), közben (részben) “living off the land” módon élve (pl. frissen fogott lazaccal/pisztránggal kiegészítve az étrendedet) nem számít a természet “meghódításának”. Ilyenkor a természet nem ellenfél, hanem pont az ellenkezője, tiszteletet parancsoló partner aki nélkül - vagy, ha nem vigyázok akkor általa - kinyiffannék. Még valami dakota indián bölcsességet is idézhetnék most erről itt, de talán a lényeg átjött.

*Állítólag G. Mallory arra a kérdésre, hogy miért akarja megmászni a Mt. Everestet, azt válaszolta, hogy, “because it’s there”. Én mindig is úgy gondoltam, hogy az inkább arra jó érv, hogy miért kerülném ki.

2015.07.26. 20:55:55

@FutureFry: " szerintem egy hátizsákos túra, hegyen völgyön keresztül, sátrazással (...) nem számít a természet “meghódításának”. Na de a termeszet is igy gondolja-e? :D

Megertettem persze, hogy te esszel es tisztelettel allsz hozza, es igy biztonsagban is erzed magad tole, mig en inkabb megtartom a tavolsagot, mert a tiszteletem megvan de a tudasom nincsen, szerintem ennyi lehet a kulonbseg a hozzaallasunk kozott :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.26. 21:26:48

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
fizetős skype-pal nagyon olcsón lehet hívni magyarországi vezetékest (ha az ember mobilján van intrnet is, akkor ugyanolyan praktikus), csak a vonal minősége kicsit olyan.

skye8 2015.07.27. 03:43:33

@P.Elliot: Ezzel teljesen egyetertek, a termeszettel valo talalkozas konnyen remalomma valhat. Meg tapasztalt termeszetjarok szamara is. Az biztos hogy a 'vadregenyes' kirandulohelyeket ezutan mas szemmel fogom nezni.
Nem vezetek blogot es a sztorit sem irtam le terjedelmesebben onallo cikk formajaban,de kommentelni neha kommentelek a HA-n :)

2015.07.27. 05:57:26

@FutureFry:

"Állítólag G. Mallory arra a kérdésre, hogy miért akarja megmászni a Mt. Everestet, azt válaszolta, hogy, “because it’s there”. Én mindig is úgy gondoltam, hogy az inkább arra jó érv, hogy miért kerülném ki. "

A hegymaszas pont ugy mukodik, mint barmilyen egyeb sport: egyszer csap fejbe rendesen az adrenalin, es maris fuggo vagy, az agyad koveteli, hogy meg-meg-meg, maskor is, meg tobbet... :))

seahawks 2015.07.27. 13:31:35

nem rossz célpontok, de valószínűleg semmit nem fedeztek fel a rendesen, ha mindenhol csak pár napot töltöttek. a yosemite-t autóval bejárni pedig ultragáz. aztán végén eldicsekednek 8 gb-nyi fotóval. valószínűleg csak az volt a céljuk, hogy kipipálhassák, hogy ezeken a helyeken is jártak.

adg 2015.07.27. 13:40:37

@seahawks: te hogy szoktad csinalni, vagy hogyan fedezned fel ezeket a helyeket?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.27. 15:37:55

@seahawks: itt elunk Kaliforniaban, igy szerencsere van lehetosegunk, hogy ne csak kipipaljuk ezeket a helyeket, hanem tobbszor visszamenjunk, es jobban felfedezzuk oket. Ez az ut foleg azert volt ilyen suru ( ahogy olvashato is) mert egy rokonnak akartunk minel tobb szepseget megmutatni, aki csak egy honapot toltott velunk :)
Egyebkent en sem vagyok hive a kipipalos utazasoknak:)

jewel79bp 2015.07.27. 16:53:04

szuper lehetett. köszi a beszámolót :)

Sequoyah 2015.07.27. 17:10:14

@seahawks:
"yosemite-t autóval bejárni pedig ultragáz"
Meg mindig jobb, mint egyaltalan el sem menni. Szerintem a masodik legjobb dolog autoval bejarni.

Mi is csak futolag tudtuk megnezni, es bar nagyon szivesen maradtunk volna meg, igy is nagyon jo volt. De sajnos nem mindenki birja penzzel, es legfokeppen szabadsaggal (10/per ev - 'Murica).
Es ha valasztani kell, hogy mindent latunk futolag, vagy csak par dolgot de azt alaposan, akkor mi buszken valasztjuk az elobbit. Persze a masik valasztas is teljesen jo, de hat mi nem ilyenek vagyunk...

Miutan lattunk mindent, megprobalunk visszajutni a legjobb helyekre, es tobb idot eltolteni ott.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.27. 17:50:23

@Sequoyah: "Mi is csak futolag tudtuk megnezni, es bar nagyon szivesen maradtunk volna meg, igy is nagyon jo volt. De sajnos nem mindenki birja penzzel, es legfokeppen szabadsaggal (10/per ev - 'Murica)."

megeloztel, pont en is azt akartam irni, hogy barcsak birnank szabadsaggal, akkor alaposabban bejarnank ezeket a helyeket :) Szerencsere azert sikerult mar turaznunk is a parkban, ez a negyedik alkalom, hogy ott jartam, de barmikor visszamennek, annyi gyonyoru hely van ott. A tobb, mint 3000 km2 nagysagu Yosemite-t bejarni egyebkent is eleg sok ideig tartana:) A ferjem elonyben van, o mar tobb evtizede kaliforniai lakos, en meg csak a 8. evemet toltom itt:)
Egyebkent en a tipikus "kulturista" vagyok, akinek a limitje a max. 1-2 ejszaka satorban :) de a ferjem mellett azert sokat edzodtem :) az o cserkesz es turazos multjaval persze nem vehetem fel a versenyt, en me'g nem masztam meg a Half Dome-ot, sem Mt. Whitney-t vagy Mt. Rainier-t :)

kék madár 2015.07.27. 18:14:45

@Zsuzsi65: O megmaszta mindet?
Nekem nyugatrol megvolt a San Jacinto (nem kocsival :) de allitolag az semmi a Whitneyhez kepest.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.27. 18:24:46

@kék madár: igen, a Mt. Whitney azert eleg kemeny, oda vitt magaval magashegyi betegseg ellen gyogyszert. De nagy elmeny (mondjuk a hajnali 2-3 kozotti keles azert nem feltetlenul :) napfelkelte elott indul a tura, hogy idoben visszaerjenek.

kék madár 2015.07.27. 18:34:21

@Zsuzsi65: en is ezt hallottam, hogy az egy nap alatt megmaszashoz ket nap kell. En reggel 8 elott meg a szemhejamat se tudom mozgatni, nemhogy a labam

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.27. 18:49:40

@kék madár: hat igen, azt hiszem, pontosan ilyen okbol en sem vallalkoznek ra :)) egyszer volt egy napfelkelte turam, de ott az karpotolt a hajnali 3-kor kelesert, hogy kb. 3000 m- magasan, a Haleakala tetejen allhattam Maui-n :)) (de hegyet nem masztunk, kocsival mentunk) Mondjuk az a latvany megeri a korai kelest, az biztos! :)

kék madár 2015.07.27. 19:06:03

@Zsuzsi65: oda en is felmentem de delelott 11-kor, es interneten rakerestem a napfelkeltes kepekre. Ez nyilvan seahawksnal a veg :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.27. 19:11:51

@kék madár: haha, ezzel a tetteddel a "kulturistak" legalso kasztjaba soroltad magad :))))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása