2015. július 18. 06:50,  Tengerpartok és mesés utak – így nyaraltok ti 57 komment

2015. július 18. 06:50 Határátkelő

Tengerpartok és mesés utak – így nyaraltok ti

A napokban többször is olvashattátok a felhívást, hogy várom a nyaralós képeket, és érkezett is pár, szóval ma jöjjön az első eresztés. Ami közös bennük, az a tengerpart, ezen túl viszont Mamaia és Barcelona aligha lehetne messzebb egymástól. Lássunk tehát egy romániai és egy spanyolországi utat, ahogyan Krisztián és Zoltán megélte. (Küldjetek még képeket, sztorikat a nyaralásról, ha pedig most mentek, akkor jó pihenést és ne felejtsetek fotózni. :) A cím a szokásos: hataratkeloKUKAChotmail.com)

Kezdjük tehát Krisztiánnal, aki nagy motoros, ám most egy váratlan esemény miatt autóval volt kénytelen lemenni a román tengerpartra. Őszintén szólva a magam részéről nem bánom, mert így születhettek meg ezek a csodás képek.

„Az én nyaralásom egy előre be nem tervezett esemény volt. Tudni kell, hogy a mi családunk egy motoros család, mindenki motorozik, aki él és mozog. Az idei erdélyi motoros túrára anyagi okokból sajnos nem tudtam a csapattal tartani. A család egy baráti társasággal elindult, én meg itthon maradtam.

Aztán egyik nap érkezett egy hívás, apukám telefonált, hogy van egy kis gond, történt egy kisebb baleset, az ő motorja járásképtelen, így el kellene mennem érte utánfutóval és haza kellene hoznom. Persze, semmi gond, hová kell mennem? Mamaiára! Nab...meg, az a világ másik felén van. :)

Így történt, hogy június 30-án a kocsi mögé akasztottam az utánfutót és délután 5-kor nekiindultam Veresegyházról a végeláthatatlan útnak, majd pedig 1200km-t egy fenékkel legyűrve (na jó, egyszer megálltam tankolni és legurítani egy Red Bull-t) másnap reggel fél 7-kor már a Fekete-tenger partján voltam Konstanca felett Mamaián.

Én úgy terveztem, hogy jövök is vissza, csak ugye apukám motor nélkül maradt, így neki is jönnie kellett volna velem haza. Csakhogy a szállása, illetve a túrával kapcsolatos költségei már ki voltak fizetve, így ha hazajön velem, akkor ezt mind elbukja.

Így aztán úgy alakult, hogy nem ő jött velem haza, hanem én maradtam velük a túra hátralevő 4 napjára és mi kocsival teljesítettük a maradékot. Így volt egy kis sziesztám a tengernél, illetve hazafelé a Kárpátokon a Transalpina néven ismert úton jöttünk. Utáltam is minden motorost, amiért nekem a kocsiban kellett ezt a csodálatos kanyargós-szerpentines utat abszolválnom. :)”

Gasztrocsodák és kalandozások Barcelonában

Másik főhősünk, Zoltán nagy húsimádó (ezen a néven fut blogja is, amit mindenkinek ajánlok figyelmébe), úgyhogy nem csoda, hogy a barcelonai útjukról szóló beszámolójában az étkezés és a gasztronómia kiemelt szerepet kap. Nekem meg a nyálam csorgott, miközben a képeket válogattam…

Megérkeztünk a napfényes,... ja nem, esős Barcelonába. Mert ilyen a mi szerencsénk, ha mi valahova elutazunk lazulni, ott tuti esik az eső... Na mindegy, azért nem volt jégeső, csak egy langymeleg nyári eső - de azért hogy fogad bennünket a város?

A jó, hogy a reptérről megy közvetlen vonat a városba, ahol aztán egyből át lehet szállni a föld alatt a metróra, s mindezt tök olcsón meg is úszhatod, ha T10-es gyűjtőjegyet vásárolsz. Először azért kicsit kaotikusnak tűnik a vonat, metró térkép - de kis logikázás után rájön az ember, hogy miként épül fel a rendszer, és ezután már élvezhetjük a barcelonai underground-ot.

Első felszínre szállásunk a Sant Antoni tér, ahol a régi patinás piacot éppen felújítják, így a metró feljáró mellet húzódik egy baromi nagy ideiglenes, könnyűszerkezetes, klímás vásárcsarnok - ahol az első vizuális és gasztró élményünk is megszületett.

A látvány lenyűgöző, a zöldségek, a sonkák, húsok, halak és tengeri herkentyűk tömege zúdul ránk, ahogy sétálunk a gondolák és standok között, ízlésesen tálalva mindent az ide érkezőknek.

Érződik, hogy ez nem a félhülye turisták miatt van így, ugyanis itt a helyi asszonyok vásárolnak szemlátomást - kedélyesen veszik meg az előre megfőzött csicseri borsót, válogatják a répát, zöldséget, vagy egyeztetnek a hentessel, hogy milyen szelet húsokból készüljön az aznapi ebéd.

Nekünk, tengertelen magyaroknak pedig külön Kánaán a jégágyon várakozó hal, kagyló és rák tenger - csak irigykedni tudok, hogy milyen jó lenne az egri piacra kimenni, és hasonlóan válogatni...

Egy jéghideg, korsónyi Estrella sör elfogyasztása után kettőkor átvettük a szállást, majd pihiztünk egy kicsit - és nyakunkba vettük a belvárost és a Ramblát. Ez a sétáló korzó szerintem Európa egyik legzsúfoltabb turisztikai utcája - előnyével, hátrányával. Kicsit, sőt nagyon is kirakat, amit a rutinos városnéző egyszer megnéz, majd letér a kisebb utcákba, és élvezi azoknak a hangulatát.

Másnap felállítjuk a tervet, ami a következő: délelőtt kultúrprogramok, vagyis múzeum, kiállítás, miegymás, majd kora délután szieszta, késő délután és este pedig séta és evés, ivás kimerülésig.

És ez így is történt, vagyis például a második nap elmentünk az Espanya térre, ahol a régi Aréna tetejéről gyönyörű látvány tárul elénk. Ez az épület egyébként is különleges, mert a merész spanyolok (vagy katalánok) meghagyták az aréna külső palástját, majd egy modern, több szintes üzletközpontot rittyentettek a falak közé, miközben a régi falak szinte a levegőben lógnak. Statikai bravúr, az tuti...

A következő nap szintén a műemlékeké, vagyis a bazilika, az ócskapiac meglátogatása következik, majd este a Ramblához hasonló téren fogyasztjuk el első tapasunkat, amit le is fényképeztem. Ez egy hét tapasból álló fogás volt, amihez paradicsomos bagette járt - na meg egy-egy frissen csapolt Estrella.

Folytatva kultúr- és gasztrókalandozásainkat Barcelonában a két nagy falat következett - a Sagrada Familia majd a Park Güell, vagyis Antoni Gaudí két mesterműve, amelyekhez csak annyit javaslok mindenkinek, aki ide érkezik, hogy előre, vagyis online vegye meg a jegyet - ellenkező esetben hosszú-hosszú órák mennek el az életéből.

A Mercado de la Boqueria a leghíresebb barcelonai piac, és mint olyan, turista látványosság - előnyével és hátrányával. Hatalmas a tömeg, minden nagyon látványos - az árak pedig ennek megfelelően némileg magasabbak. De ami elvitathatatlan, az az árudömping, ami vonatkozik a húsokra, halakra, zöldségekre, de van itt sajt, gyümölcs s szemnek és szájnak ingere.

Este a megérdemelt pihenőnk után új terület felé vettük az irányt, ami nem más, mint a kis Barcelona, avagy a Barceloneta, amit egy kedves egri ismerősünk ajánlott a FB-on keresztül - melyért ezúton is köszönetet mondok.

Szóval metróval néhány megálló ez a városrész, mely a múlt században még csak a halászok és kikötői munkások bérlakásainak negyede volt, mára pedig félig-meddig buli negyeddé vált - vagyis délelőtt él a strand, a tengerpart nyüzsög a turistáktól és a helyiektől, este pedig éhes és szomjas tömeg lepi el a szűk utcákat, kis tereket.

Éjszaka fél egykor, amikor mi már fáradtan ballagtunk a metróhoz, a lépcsőn hömpölygő tömeg jött velünk szembe - akik épp igyekeztek valamit vacsorázni...

Az utolsó napra már a lábunk a végét járta. Hiába a tömegközlekedés, a jó metró és busz járatok, azért rengeteget kellett menni. Szombatra azt találtuk ki, hogy kimegyünk a strandra, délelőtt napozunk, este pedig még egy utolsó sétát ejtünk meg a városban, majd búcsúvacsorával zárjuk a napot. Fogtuk is a törölközőt, és sok száz vagy ezer barcelonaival együtt felszálltunk a metróra, ahol fél úttól már szinte csak strandpapucsos, strandtáskás emberkével együtt utaztunk.

A tengerpart dugig telt, a parton kellemesen fújt a szél, a víz enyhén hideg, de élvezhető volt.

A moderálási alapelveket itt találod.

Címkék: fotó nyaralás Románia Spanyolország

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan védjük értéktárgyainkat a vízparton? 2015.07.18. 16:50:41

Itt a kánikula, és aki teheti a vízparton hűsíti magát.Legtöbbünk számára a vízparti nyaralás egyenlő a kikapcsolódással és a gondtalan pihenéssel, szórakozással.Következésképpen hajlamosak vagyunk megfeledkezni a legelemibb óvintézkedésekről is.   P...

2015.07.18. 06:58:26

Eladjátok a lelketeket egy kicsivel több pénzért, miközben otthon meg sírnak a gyerekek, meg a család is. Szépek vagytok. :(

DieNanny CH 2015.07.18. 07:15:15

Köszi szépen, jó nyaralásokat!
Romániában a fás képek tetszenek, Barcelonában meg szerintem több hetet el lehetne lenni úgy, hogy minden nap mást néz meg az ember...
Csak külföldi nyaralásos képet lehet küldeni? Ha Svájcban élek és Mo-on nyaralok, az külföldnek számít?
:-)))

LittleG (uk) 2015.07.18. 07:19:15

ahhh Barcelona.. egyszer elmegyek :) Azt mondják sokkal szebb, mint Madrid (ahol még szintén nem voltam)

LittleG (uk) 2015.07.18. 07:28:37

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A nyaralás az nyaralás. ha nem otthon vagy és pihensz/kikapcsolódsz az már nyaralás szerintem, még ha nincs is épp nyár :)

Muscari 2015.07.18. 08:41:52

Tetszettek a beszámolók, a képeket majd este otthon megnézem.
A román tengerpart nem annyira bejövős, de a hegyek már igen, Barceloma meg egy álom.

Annyi kérdésem lenne a második posztolójoz, hogy nem volt nagyon meleg?

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Magyarországon is vannak tök jó helyek, miért ne?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.18. 10:12:27

Jó volt Krisz, örülök hogy időnként jelentkezel.
A többieknek mondom hogy az elsőrészt CjKrisz időnként itt is kommentelő netes barátom írta akivel legalább öt éve ismerjük egymást bár soha nem találkoztunk.
Ő egyébként amatőr(azon belül nagyon profi) csillagász aki rendkívül közérthetően tud elmagyarázni minden csillagászati dolgot.

Ahogy elnézem a barcelonai árakat nagyjából ott vannak ahol a londoni árak. Egyetlen spanyollal dolgoztam eddig együtt az is barcelonai volt. Azt mondják Barcelona gyönyörű. Na most nekem ez alapján a kép alapján nem szimpatikus.

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Persze írd meg nyugodtan.

wuaaa 2015.07.18. 10:18:25

Ha már Spanyolország, épp ma olvastam, hogy gazdát cserélt a Ciudad Real melletti reptér, aminek az a különlegessége, hogy 2009-re készült el mindenestül (leszállópálya, terminál, torony, miegymás), de soha nem volt használva, azóta üresen áll. 1,1 milliárd €-ba került, most tíz ezer €-ért vették meg valami kínai hátterű befektetők. Ha arra jártam volna, biztosan megnézem.

Határátkelő 2015.07.18. 10:50:44

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Simán! :) Különben is érdekes lehet, milyennek látod Magyarországot nyaralóként. :)

SzZoole 2015.07.18. 11:01:16

@wuaaa [nor]: 10 ezer €-ért,ez biztos?

pappito · http://pappito.com 2015.07.18. 11:43:21

mindkettő király volt, a kanyargós utat én is végigmotoroznám, Barcelona meg... hát az a kedvenc városom, a törülköző a nyakba, metró, part megvolt párszor. Ha egyszer az ember letudja a kötelezőket (Gaudí motyók, Poble Espanol, Montjuic, Barrio Gotico, stb) akkor nyílik csak ki igazán a nem turista, hanem igazi Barcelona. A La Catedral de Barcelona meg frankóbb, mint a Sagrada Familia :)

De persze az egy katalán város, nem spanyol és katalánok laknak benne nem spanyolok :)

és tényleg jó a kajájuk

na, végre először honvágyam van, hiányzik Barcelona

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.18. 11:47:41

Óóóó... Mamaia... hét kilométer hosszú. néhol száz méter széles, finom szemcséjű homokkal borított part. Szemünk-szánk tele volt vele - a homokkal - csikorgott a fogunk alatt, de mit számított, hiszen fiatalok voltunk. A kemping tonomátjából évről évre, megállás nélkül "folyt" a Norwegian Woods és a Girl. (Csak úgy eszembe jutott...)

Barcelona egyik kedvenc városom. A posztban sok, számomra új és hasznos tippet találtam, köszönet érte. Hozzáteszem azt, hogy a Ramblán és a metrón zsebtolvajok dolgoznak - hivatalos adatok szerint közel 800-an - ezért ügyelni kell. (A zsebtolvajlást csupán három nap elzárással büntetik, ami nem riasztja el a keményebb bánásmódhoz szokott "vendégmunkást".)

www.worldnomads.com/travel-safety/spain/Barcelona-Pickpocket-Capital-of-the-World

puhacica 2015.07.18. 12:20:51

Barcelonaaaaa! a kedvencem. :) ugy volt, hogy osszel eltoltunk ott egy napot, de valtozott a program, csak a repteret fogjuk latni.

Erdelyben egyszer jartam, gyonyoru a taj.

tejoeg, de varom mar a nyaralasunkat! :D

2015.07.18. 12:31:31

Nahat, nem is gondoltam volna, hogy a roman tengerparthoz vezeto ut is ilyen szep, es foleg kanyargos. Del-Franciaorszagra emlekeztet kicsit, csak az nem ilyen fennsikos. Imadom a kanyargos utakat!

Muscari 2015.07.18. 12:55:54

@mojyo: szerintem a szép szakasz inkább Erdélyben van, nem közel a tengerparthoz. Ott már lapos.

Én is imádom a kanyargós utakat, amennyiben van szalagkorlát. Hvaron Horvátországban van egy csomó út, ahol még padka sincs, na ott egy élmény vezetni. Bár a táj szépsége mindent megér.

pappito · http://pappito.com 2015.07.18. 13:00:19

@Hobbiszakács: tényleg ez igaz, csomó ilyen táskalerántóst láttunk, meg folyton figyelni kell mindig minden zsebre és táskára

Golf2 2015.07.18. 13:49:06

@Zoole[uk]: Tök olcsò 1 reptér,akkor a bandzsa halamandzsa drágán vett most festményt 5 miliárdért bár csak a fele mert kettöt lát.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.18. 13:49:15

@Muscari: Jól sejted, a Fekete-tengerhez legközelebbi szerpentinek a 300 kilométerrel odébb fekvő Déli-Kárpátokban vannak.

A Transz-Fogarasi átjáró a "Top Gear szerint" Európa legszebb útja, tériszonyos vezetőknek nem ajánlott.

vimeo.com/8010978 (6:17 - 7:05 perc között).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.18. 15:22:17

A Mamaia az olyasmi , mint a Papaya, csak ellenkező nemű, nem?

Taxomükke (UK) 2015.07.18. 15:32:06

@Hobbiszakács: Ja, ezt már láttam korábban is, most megnéztem még egyszer, lélegzetelállító. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.18. 15:32:44

Ezeket a sebkötözős kajákat (tapasz...) nagyon kipróbálnám.Ilyen húsos, fűszeres, trutymós cuccok ezek, ugye?Mert akkor erősen gyerebe... :-)

Muscari 2015.07.18. 15:33:18

@pappito: én meg azt hittem, ilyen szempontból Szicília a legrosszabb. Felkészültünk, direkt rendeltünk money belt-et is, aztán nem is kellett.
Na ha egyszer megyünk Barcelonába, akkor jó hasznát vesszük majd.

Autólopás és feltörés szempontjából milyen Spanyolország?
Megint csak Szicíliát hozom fel, bár de hátha valaki oda készül, ki tudja. Ott a kölcsönzős autók teljesen anonímok, úgy néznek ki, mint akármelyik másik, nincs egy matrica, egy felirat, semmi rajtuk. régebben kifejezetten utaztak rá a tolvajok, Kifigyelték a túristákat és feltörték az autóikat.
Odáig mennek már a jótanáccsal, hogy ha tutira akarunk menni, vegyünk egy helyi újságot és hagyjuk az ülésen :-)
Bár az aranyszabály az, hogy semmi értéket ne hagyjunk a kocsiban, ez nem mindig megoldható.

Muscari 2015.07.18. 15:35:30

@geegee: mindenféle, az a lényeg, hogy kis adagok. Vannak húsosak, zöldségesek, tengeri herkentyűsek, amit csak el tudsz képzelni. Nagyon finom!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.18. 15:35:54

@diggerdriver: Hát ja, egy háztömböt megterveztek, utána kézről kézre adták a papírokat.De vajon miért?Fegyvert fogtak a fejükhöz, nehogy valaki kreatív merjen lenni? :-o

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.18. 15:43:15

@Muscari: Aham, köszi.Na majd eccer , ha más nem, pont majd Bőrszalonnában megkóstolom.Oda én is elmennék.

És hát ja, a kanyargós utak valóban motorral lehetnek a legjobbak.Vagy legalább egy kellően túlmotorizált, hátsókerekes kabrióval... :D
Az a baj, hogy én az asszonyt aranyér' se tudnám motorra ültetni.És sajnos kocsiban is rosszul vannak a lánnyal együtt a kanyargástól.A kiugrott rókát meg takarítsa a faxom... :-(

Így valszeg egymagam kell majd járjak kanyarogni.Nem is kell más hozzá, mint egy motor, meg motorjogsi.A többi már megvan... :D

wuaaa 2015.07.18. 15:46:50

@geegee: "Nem is kell más hozzá, mint egy motor, meg motorjogsi.A többi már megvan... :D"

Haha, jó duma... :D

Kivlov 2015.07.18. 16:04:17

Utolsó képen a parton Alekosz? :D

Csodabogár 2015.07.18. 16:07:36

@LittleG (uk): Menj el. Madrid egy szikár fennsikon épül elég unalmas város. Persze ha nagyon műértő valaki a Pradoban napokat is el lehet tölteni, valamint érdemes kimenni Escorialba ami az igazi királyi székhely, az is komor és rideg.
Ezzel szemben Barcelona egy fantasztikus nyüzsgő város, van gotikus városrész, majd igazi art nouevo a város nagy része. Sajnos elég régen nem voltam, de olvastam, hogy mostanában remek modern dolgokat is építettek.

Csodabogár 2015.07.18. 16:15:35

@Muscari: Egyszer egy abszolute nem turista helyen, Spanyol országban, vacsora előételként rendeltünk tapast. 36 féle falatkát hoztak! A valósdi tapa tényleg csak egy falat. Tapas az többesszám.

CJKrisz 2015.07.18. 16:55:25

Úgy biza, ahogy itt többen mondják. A tengerpart felé már igencsak lapos a táj. Szép, kanyarós utak a Kárpátokon át vezetnek. Ilyen pl. az említett Transzfogarasi út is (a térképen 7C jelzéssel), ott 2012-ben már jártam.
picasaweb.google.com/116914213106116893940/Erdely2012Augusztus1725#5780884658233457570
Ettől a képtől "felfelé" néhány tucat ott készült.
A másik kedvelt út a Transalpina (térképen 67C), amit az utóbbi években aszfaltoztak le, helyenként nincs is még teljesen kész, vannak kavicsos-földes szakaszok. Szalagkorlát csak elvétve, a kanyar külső íve után ott az ember mellett a 2-300 méteres szakadék. Szóval csak ésszel kell menni. :)
Amit meg lehet figyelni, az az, hogy a románok iszonyatos tempóban építkeznek mindenfelé. Épülnek az utak, a házak, az autópályák. Szerintem 3 év és Pestről végig autópályán lehet menni a Fekete-tengerig. A tengerparton is gombamód nőnek a házak, panziók, nyaralók, ott már látják, hogy pár éven belül egy felkapott nyaralóparadicsom lesz az egész, mert elkészül az autópálya, könnyen elérhető lesz a régió.
Amin változtatni kellene még, az a közlekedési kultúra. A sebességkorlátozás ott csupán ajánlás, az 50-es tábla mellett úgy mennek el 90-100-al, mint a szél. Én éjjel 90-el mentem lakott területen és a bolgár kamion levillogott az útról. :) Megelőzött, aztán beálltam mögé, haladtam vele az ő tempójában, bebújva mögé. Ha fényképeznek, majd ő árnyékol engem. :) Pár nap alatt bele lehet szokni az ottani közlekedésbe, de addig az ember gyakran érzi életveszélyben magát. Sokszor érvényesül az erősebb kutya b.szik törvény. :) Nem feltétlenül annak van elsőbbsége, akit a táblák védenek, hanem annak, akinek megadják az elsőbbséget. A nagyobb városokban 4-5 sávos körforgalmak vannak és tök jól működnek. Nálunk meg meg vannak halva az emberek, ha egy kétsávos körforgalom jön szembe velük, azt se tudják, hogy találjanak ki belőle. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.18. 17:19:36

@CJKrisz:
Faterod motorjáról tegyél fel képet, az a nagy királyság...

CJKrisz 2015.07.18. 17:37:32

@diggerdriver: Ehun az öreg a gépével.
Apropó, honnan tudtad, hogy én vagyok az első történet "szerzője"? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.18. 17:46:56

@CJKrisz:
Kúrva nehéz volt kitalálni, gondolkodtam rajta vagy fél másodpercet:)))))))))))))))

Tiszteltetem faterodat, tudja mi a motor.
A landlordunknak van egy 350-es négyhengeres CB-je.
Na az egy ékszer. A kifinomult óramű.

blackhairlady 2015.07.18. 17:51:31

@CJKrisz: Mi is motoroztunk otthon, na jo, ez nagykepu volt, a ferjem motorozott en pedig utas voltam. A svajci Alpokban mentunk fel egy szerpentinen, szinte meterenkent ereztem ahogy csokken a homerseklet, az oriasi fenyok meg lassan kis facsemeteknek tuntek, olyan magasan voltunk. Voltak kiepitett pihenohelyek, olyan kilatas nyilt a hegyekre, hogy beleborzongtam.
Viszont maga az Alpok sokkal szebb Ausztriaban mint Svajcban.
A masik csodas elmeny a horvat tengerpart volt, elkepeszto vegig motorozni ott.
Nekunk egyebkent egy Yamahank volt
www.google.com/search?q=yamaha+cruiser&sa=X&biw=1280&bih=687&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0CEAQsARqFQoTCKqmm7OC5cYCFUV9iAodukIFtw&dpr=1#tbm=isch&q=yamaha+bikes+midnight+venture

Hianyzik a kicsikenk:)

CJKrisz 2015.07.18. 17:56:23

@diggerdriver: Vág az eszed, mint a beretva. :))))
Most már az övé is úgy jár, mint az óramű. Mamaián sikerült elhajítania, aztán letört róla ez-az. Kicsit elbambult, aztán utolérte az előtte haladó motoros túravezetőt. A két hátsó doboz összecsattant, aztán jött egy bukfenc. Index, tükör, plexi, pár apróság bánta, a nagyobb baj viszont az volt, hogy a képen a bukócső mögött levő gyújtáselosztót fedő alumínium burkolat is letört (a bukóvas sz.rt sem ért, valami Louis-os vékonyfalú vacak cső, úgy elhajlott, mint az alumínium) és alatta is megrongálódott ez-az. A megváltó szentnek nem lehetett beindítani, mert nem akkor szikrázott a szerencsétlen, amikor kellett volna. Ezért kellett nekem mennem érte.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.18. 18:01:17

@CJKrisz:
Gondoltam hogy valami ilyesmi lehetett. A Honda nem szokott beszarni. Mert az HONDA.

CJKrisz 2015.07.18. 18:02:43

@blackhair-lady: Az utas is motoros. :)
A svájci Alpokban még nem voltam, az osztrákban már igen. Csodálatosan szép. A nyári kánikulában kiváltképp hasznosak a hegyek. Ma a Mátrában gurultam egy jót. Amíg itt lent 35 fokban főttek a népek a levükben, odafent kellemes 24-25 fokban tekeregtem. Csak az út minősége ne lett volna olyan vacak...
A horvát tengerpart is valóban szép, én pár éve Senj környékén motoroztam egy jót. Jó kis adriai tengerpart, akkora kövekkel, mint az állat, csak papucsban lehetett bemenni a vízbe. :)

CJKrisz 2015.07.18. 18:09:19

@diggerdriver: Itthon rájöttünk, hogy a megfelelő szerszámokkal és egy szervizkönyvvel akár a helyszínen is meg lehetett volna csinálni annyira, hogy a saját kerekein hazajöjjön. Ki kellett szerelni egy tengelyt, amire marha szorosan rá van húzva (lehet, hogy rá van hűtve) egy mágneses jeladó. Na, ez a jeladó elfordult kb. 90 fokkal, ezért szikráztak rossz időben a gyertyák. Néha ugyan durrant egy nagyot, amikor a kipufogóba beledolgozott benzin berobbant, de el nem indult. Hogy is indulhatott volna, amikor teljesen rossz időben jött a szikra. Itthon sem volt egyszerű visszatekerni azt a kb. negyed fordulatot, mert rohadt szorosan volt a tengelyen az a jeladó. De azért sikerült. Most várjuk, hogy az ebay-ről megrendelt apróságok (indexbura, tükör, meg a többi "fogyóeszköz") megjöjjenek.

blackhairlady 2015.07.18. 18:17:52

@CJKrisz: Mi egy Alpok turat csinaltunk, minden oldalarol megvizsgaltuk a kis dombot:) Olyan zold szit mint Ausztriaban, soha nem lattam meg.
Egyebkent Magyarorszagot bemotoroztuk keresztbe hosszaba, tagjai voltunk egy motoros klubnak, allandoan volt valami megnezni valo, jo szervezoink voltak.
A Kekes tetoig majd kirazta a belunket az ut, ennel rosszabb mar csak Milano macskakoves utjai voltak:)

CJKrisz 2015.07.18. 19:12:45

@blackhair-lady: Én csak azt utálom a magas hegyekben, hogy nyáron is van hó itt-ott. Én meg tiszta szívemből rühellem a havat. :) Örülök, ha nem kell látnom, erre olyan helyre megyek, ahol van. Normális vagyok én? :D Ilyenkor a többiek megállnak szórakozni a hóban, én meg szépen megyek tovább, aztán bevárom őket valahol. Sok helyen árulnak sajtot, kürtőskalácsot, pálink......izé...LEKVÁRT, meg efféle földi jókat. Ilyenkor ezek én végigkóstolom, az alkoholos nedű kivételével. Abból veszek 1-2 üveggel aztán este a szálláson nyakon csapjuk az egyiket. A másik jön haza velem emlékbe.

LittleG (uk) 2015.07.18. 20:38:03

@Csodabogár: köszi :) a engem inkább kívülről érdekel egy város, nm múzeumok belülől. Belólről csak régi templom :) De nagyon szeretek az utcákon mászkálni, mindent megnézni, embereket megfigyelni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.18. 20:43:27

@Csodabogár: Látod, ha tőlem kérted volna, én ilyet vittem volna:

:-)))))))))))))

blackhairlady 2015.07.18. 21:54:09

@CJKrisz: Ho meg nem volt (julius volt), de nagyon hideg lett, es tenyleg percrol percre ereztem ahogy hul le az ido.
Egyebkent en is utalom a havat.

Herr Géza 2015.07.18. 22:32:52

@CJKrisz: "Ha fényképeznek, majd ő árnyékol engem. "
Haha. Ezt én is gyakran alkalmazom "veszélyes" szakaszokon, úgy hívom a kiszemelt pácienst, hogy "fotómodell" :)))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.19. 00:18:36

@Herr Géza: Jók ezek a nevek, ugyanaz a módszer.Én nyulazásnak hívom, az előttem menő a nyúl...Párszor engemet is használtak már ki így, bár én elöl nem szoktam gyorsan menni, lehet hogy nyúl vagyok hozzá...? :D
De ha nem hajt gyorsan az ember, akkor is jól jön valaki, aki pl. sötétben kirajzolja a kanyarok ívét előre.

2015.07.19. 00:23:28

@Herr Géza: En olyanrol is hallottam, hogy vannak akik onkent vallaljak, Belaruszban volt ez regebben azt hiszem, lehet, hogy meg most is, a lenyeg, hogy mogejuk be lehetett allni, ok kifizetik a jardot, a tobbiek meg mehetnek a dolgukra. Nem tudom, hogy meg igy van-e, vagy ez hol van meg elterjedve. :)

Herr Géza 2015.07.19. 01:30:22

@mojyo: De miért volt ez jó a fizetösnek??

CJKrisz 2015.07.19. 08:38:03

@Herr Géza: Beszélgettünk a helyiekkel erről a gyorshajtás dologról és elmondták, hogy miért nem félnek a fotótól a népek. Állítólag egész Romániában összesen van 5db traffipax a rendőrség birtokában. Így elég szerencsétlennek kell lenni, hogy az ember beleszaladjon egybe.
A kamionosok meg egyébként is leadják egymásnak a drótot CB rádión, így hozzájuk érdemes alkalmazkodni sebesség tekintetében. Ha lakott területen tartják az 50-et, akkor ott kint vannak a fotóapparáttal. Ha meg nincsen agyonpakolva a kamion, akkor simán söpörnek 100-al mindenfelé. Odafelé a 7-es főúton mentem, ami az Olt völgyén visz át a Kárpátokon. Úgy hasított előttem éjszaka a nyergessel a török, hogy alig bírtam menni utána. :) Komolyan, olyan sebességgel vette a kanyarokat, hogy eleinte kicsit le is maradtam, mert azt gondoltam, hogy ha most nem borul fel az egész bazár, akkor soha, én meg nem akarok beleszállni. És nem borult fel. Billegett, mint a keljfeljancsi, de nem volt gond. Biztos nem először járt arra...

Húsimádó · http://husimado-eger.blog.hu 2015.07.19. 10:41:28

@Muscari: Nem volt elviselhetetlen meleg, mert a tengeri szél mindig átszellőzteti a várost - a tömegközlekedés pedig full légkondis.

CJKrisz 2015.07.19. 10:59:03

@Húsimádó: Ez a tengeri szél egyébként marha érdekes dolog. Volt vagy 36 fok, az épületek takarásában meg lehetett pusztulni. A tengerparton viszont hűvös szél lengedezett a tenger felől, olyannyira, hogy kb. 1 óra után fel kellett vennem a pólómat, mert fáztam. De amint elmentem egy szélcsendes helyre, máris dögletesen melegem lett.

qkuc 2015.07.19. 11:43:11

Barcelona jó volt, mondjuk a csótányos "hotel" kevésbé jött be, de a város gyönyörű, egy csomó irodaház a bpart mellé épült, irigyeltem is Jorge-éket, hogy munka után nem haza szambáztak, hanem előtte ki a partra. zsebtolvajokkal nem találkoztunk, ellenben éjjel az óváros szűk utcáiban, teli csövikkel, az kicsir parás volt.

Most éppen Lisszabonban "nyaralok", jelen állás szerint két injekción túl, mert összeszedtemm valami ocsmány torokgyulladást undi bacilusokkal ... A város tetszik, csak így félig lerobbanva annyira nem tudom most értékelni, :(.

pappito · http://pappito.com 2015.07.19. 23:04:59

@diggerdriver: " A Honda nem szokott beszarni. Mert az HONDA."

hát ezek a népi hiedelmek sokáig tartják magukat, sajnálatos módon ez a kiváló minőségű honda image kezd megkopni és elmbéemvésedni, elég zorall sztorikat hallok motros körökből mostanában, ráadásul a kollégám a boltból frissen kitolt CBR300R-ét hét hétig nélkülözte, mert a honda szervíz képtelen volt rendbetenni a motort. És most jár kb. 1500km-nél az óra... ennyi alatt még a kínai, spiáterből összetákolt robogók is elmennek anélkül, hogy a szervizbe kéne járkálni velük. Kissé megrendült a márkában a bizalma, hogy finoman fogalmazzak.

CJKrisz 2015.07.20. 07:23:36

@pappito: Előfordul ilyen is, tökéletes márka nem létezik. Viszont egy-egy rossz példából nem lehet (illetve inkább nem szabad) messzemenő következtetést levonni. Persze ez a szenvedő tulajdonost különösebben nem vigasztalja, ő belenyúlt a hétfő hajnalban legyártott darabba, el is ment a kedve az egésztől. Olyan ez, mint amikor azt mondják, hogy xy betegség teljesen veszélytelen, mert 10 millióból csak egy ember hal bele. Ez mondjuk tényleg tök jó, kivéve annak az egynek, aki belehal.
Aztán persze lehet az is számít, hogy hol szerelik össze a japán masinát. A kollégámnak van egy 8 éves Nissan Almerája. ez még az az évjárat volt, amit Japánban raktak össze. Nem zörög, nem nyöszög, semmi gond vele. A fiának ugyanilyen autója van, csak 2 évvel fiatalabb, meg harmad annyi km van benne. Ezt viszont a taljánok szerelték már össze. Zörög, nyöszörög a belseje. Műszakilag, megbízhatóságilag nincs baj egyikkel sem, csak amit az olaszok dobtak össze, az nem olyan precízen van összerakva, ezért idejekorán elkezdtek az utastérben zörögni az elemek. Nem befolyásol igazán semmit, csak épp bosszantó.

pappito · http://pappito.com 2015.07.20. 10:27:50

@CJKrisz: ja, hát nem a Hondát akartam én piszkálni, az egy rossz példa is példa, a többit amit a környezetemben láttam nem írtam le, mert az mind használt motorral történt, ott meg szimplán lehet egy idióta korábbi tulaj is oka későbbi gondoknak.

az én liebling márkám épp most hív vissza tizenezer motort, ami abszolút túlárazva ment ki a boltokba amúgy is, és ott van benne egy tervezési hiba. ezt sem engedhetné meg magának egy ilyen márka.

az, hogy hol gyártják az engem nem érdekel, rá van írva a cég neve, oldják meg a minőségbiztosítást. ráadásul azért ma már ide a világ végére is megjönnek alkatrészek 1 hét, 10 nap alatt bárhonnan, szóval a hét hét az senkitől sem elfogadható (még akkor sem, ha adtak cseremotort)

meg ezért hajtok egy faék egyszerűségű motort, nekem megbízhatóság kell, minden nap azzal járok

Demi78 2015.07.20. 14:15:33

Ha egyszer arra jartok, van egy-ket fantasztikus vegan kajalda, bufe is, erdemes benezni.