oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 01. 06:48,  Ami itthon van, az a múlt 242 komment

2015. július 01. 06:48 Határátkelő

Ami itthon van, az a múlt

A mai poszt szerzője, Feketerigó kipróbálta már a külföldi életet, egy hajón szolgált, ám arra jött rá, hogy rendes nyelvtudás nélkül nem lehet normális életet élni. Ráadásul az idő kereke is mintha visszafelé pörögne. Az írás a Magyarország és én pályázatra érkezett.

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet.

tengerjaro_flickr_com_lyn_gateley.jpg(fotó: flickr.com / Lyn Gateley)

„Amikor 2012-ben külföldön dolgoztam, hihetetlen honvágyam volt. Hiányzott a család, a barátok, az ételek, a táj szépsége, a Balaton, a jó bulik. Megfogadtam, hogy ha hazajövök, minden más lesz. Minden. Itthon keresek munkát, dolgozom, adót fizetek, nyáron lemegyek én is a Balatonra a haverokkal, bulizunk, és stb… és stb…

Aztán eltelt két év, és rájöttem, hogy hibásan, mondhatni rosszul gondolkoztam és ebből fakadóan döntöttem. Két évvel később újra hajón szolgáltam, nemrég jöttem haza, és minden vágyam az, hogy ismét külföldön lehessek, illetve most már nem hajón, hanem szárazföldön, lehetőleg örökre.

Mi változott?

Egyetemen volt egy tanárom, aki igazi patrióta volt, mondhatnám nacionalista, de jelen korban ennek a szónak már csak negatív jelentése, vagy inkább értelmezése van, ez nem mindig volt így, ezért inkább maradok a patriótánál.

Az egyik előadásán az ország helyzetéről beszélt, majd a mi véleményünket is megkérdezte. Persze mindenki sajnálkozott, sopánkodott, hogy ez a baj, az a baj. Nem így egy volt csoporttársam, nevezzük Zolinak. Ő elmondta, hogy a boldogságot, mint olyat bárhol meg lehet találni a világban, nem muszáj, azt Magyarországon keresni vagy kötelezően ebben az országban meglelni.

Szó szerint emlékszem, amikor azt mondta: „Ha én Kínában leszek boldog, akkor ott fogok élni.” Azt hiszem, vannak olyan dolgok, mondatok, jelenetek az ember életében, amik örökre bevésődnek az elméjébe és soha nem felejti el. Ez a mondat kábé ilyen volt. Mégis csak évekkel később jutott eszembe újra.

Sokan írják, mondják, hogy külföldön sincsen kolbászból a kerítés, mindenért meg kell harcolni, meg kell küzdeni, ott is csak egy rabszolga vagy. Én ezt nem így gondolom.

Igen, ismerek olyat, aki öt évet dolgozott Londonban, egy gyárban takarított, de amúgy még arra sem vette a fáradtságot, hogy angolul rendesen megtanuljon. Mellesleg az illető szakmája informatikus volt. Öt év alatt… Akkor mégis mit vár?

Amikor német nyelvtanfolyamra jártam (picit beszélek németül, szerencsére annál jobban angolul), elnéztem azokat, akik pár héttel a tanfolyam kezdete után, már mentek ki Ausztriába, Németországba, gyárakba vagy éppen szobalánynak dolgozni. Őket én nemes egyszerűséggel ágyútöltelékeknek hívom.

Nagyon minimális nyelvtudással soha nem vágnék bele egy ilyen kalandba, és bár többen mondták, hogy a németem „elég” ahhoz, hogy kint dolgozzak német nyelvterületen, én nem így érzem. Majd ha én azt gondolom, hogy oké a nyelvtudásom, akkor megyek. De addig még nagyon sokat kell tanulnom, de nem bánom.

Félelem a kudarctól

Most persze azt fogja kérdezni, az olvasó, hogy ha jónak érzem az angolomat, akkor miért nem megyek ki Angliába? És el is érkeztünk ahhoz a ponthoz, amiről ez a téma kell vagy kellene, hogy szóljon. Mert félek. Férfiasan bevallom, félek. Hogy mitől? A kudarctól.

Volt már olyan az életemben, hogy kimentem, aztán egy hónap után haza kellett jönnöm, mert nem úgy jött össze, ahogyan gondoltam, a pénz meg csak fogyott. Félek a kudarctól, attól, hogy VISSZA KELL JÖNNÖM MAGYARORSZÁGRA! Mert nem akarok, maximum látogatóba. Nem attól félek, ami kint vár, az nem rémiszt meg, attól félek, amit újra itthon találok.

Ezért inkább tanulok. Tanulok németül is. „Ahány nyelvet beszélsz, annyi embert érsz.” Az idézet IV. Károlytól származik. Ha jól tudom, tőle van, ha nem javítson ki valaki. Amúgy nem túl szerencsés ember volt IV. Károly, de ez a mondata igaz.

Ha több nyelven beszélek, mondjuk németül és angolul is, jobb helyzetben leszek a munkaerőpiacon is. Tudok válogatni, előre gondolkozni, tervezni. Melyik országba érdemesebb? Hol lenne kedvezőbb? Nagyobb az esélye annak, hogy kint tudok maradni.

Nem! Nem vagyok Magyarország ellenes, sem antimagyar. A hazaárulózást már megszoktam, az jöhet. De elmondom mi az antimagyar. Amíg itthon vagyok, dolgozom, mert muszáj. De a fizetésem messze alulmúlja azt, ami ahhoz kell, hogy normális életet, perspektívát, egzisztenciát építsek. Hogy éljek. Mert ez nem élet valljuk be, ez létezés. Egysejtű szintjén lévő létezés. Napról-napra.

Miközben azt látom, hogy a főnököm olyan életet él, amit mindenkinek kellene itthon. Nem él nagylábon, de megengedhet magának ezt-azt. Én miért nem? MIÉRT NEM?? Ki mondja azt, hogy nekem ehhez nincsen jogom vagy tisztességes úton lehetőségem?

Ugye azt nem is kell már említenem, hogy minimálbérre jelentenek be, ennél azonban néhány tízezer forinttal többet kapok. Természetesen feketén. Ezzel azonban én is veszítek, hiszen kevesebb járulékot, adót fizetnek be utánam, például nyugdíjjárulékot. Megéri?

A feudalizmus kora

A kollegáim azt mondják lázító vagyok, folyton lázongok. Kint volt egy kollegám, egyszer napozóágyakat kellett arrébb vinnünk ketten. Ezek nem a szokásos műanyag napozóágyak, hanem fémkeretes, elég nehéz ágyak voltak, ha összerakják őket, 6-8 ilyen ágy egyben elég nehéz tud lenni. Kollega azt mondta, hogy Ő márpedig nem emeli meg, mert nehéz, és sérülésveszélyes.

Mi történt? A főnök bólintott, majd szólt még három embernek, és öten arrébb vittük a felstócolt ágyakat. Nem volt semmi gond. Itthon, ha ezt tette volna valamelyik kollega, jött volna a „nem kötelező itt lenni, ha nem akarsz” duma. 

Ez lázongás volt? Vagy elégedetlenség? Lázongás, ha az ember nem akar megsérülni egy feladat ellátása közben? Lázongás az, ha az ember teljes életet akar élni, de nem engedik, és ezért felemeli a hangját? Ha ez lázongásnak számít, akkor ez az ország már nem visszafelé megy az időben.

Véleményem szerint visszatértünk a feudalizmus korába, és megálltunk. Hűbéri rendszer, uram-bátyám rendszer, „ha nem tetszik, el lehet menni” rendszer. Földesurakkal, hűbéresekkel és jobbágyokkal. És én el is megyek. Illetve én is. A földesurak meg tehetnek egy szívességet. Vagy akár kettőt is.

Hiányozni fog-e a túró rudi?

Nem. Nem fog. Itthon van túró rudi, van Balaton, Balaton Sound, Sziget, Volt Fesztivál. Csak pénzem nincsen rá. Innentől kezdve lehet akármi. Pénz nélkül – és most mocskos kapitalista leszek – nincsen élet. Ilyen világot élünk.

Ezt azok, akik elmentek, tudják. Nekik nem kell okosakat mondanom. A hűbéresek is tudják és a földesurak is. Csak ők nem értik. Mert nem nőttek fel a feladathoz. És nem is akarnak, nagyon úgy tűnik.

Közhely tudom, de én mindenkinek a következőt javaslom. Tanuljon nyelvet, mert az a jövő. Az a fejlődés. Tanulni, tanulni és tanulni. Azt nem vehetik el tőled. Ami itthon van, az nem jövő. Az a múlt.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr507586594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LittleG (uk) 2015.07.01. 06:58:19

Tetszett. Mimdig erdekelne, hogy mihez ert valaki, de olyan sokszor kimarad - most is. Akkor melyik orszag a terv? Vagy majd lesz valahogy? Az nem epp a leg celravezetobb...
Hatarido (legalabb nagyjabol) van? Vagy "majd egyszer"?

LittleG (uk) 2015.07.01. 07:11:07

Szerintem kell a konkretabb terv. Nalunk ugy volt, hogy egy marciusban dontottuk el, hogy megyunk, juliusra, hogy hova, bizonyos folyo utyek decemberre rendezodtek el, januar elsejetol keztem allasokra jelentkezni, de mar juliustol neztem az allashirdeteseket es parhuzamosan az alberletarakat ott, ahol egy allas meg volt hirdetve, majd a januarban szetkuldott jelentkezesekbol februarban kihivtak allasinterjura az egyik helyre (sajat koltsegemen ugy hogy csutortokon szoltak, hetfon ott tudnek-e lenni - szerintem ez is a teszt resze volt) es meg is kaptam, marciusban kezdtem.
Oriasi mazlim volt, hisz jelentkezgethettem volna nagyon sokaig, de az en kezem is vastagon benne volt a szerencsemben, es ha nem lett volna az elszantsag meg felvazolt, eleg pontos terv, lehet maig csak az oneletrajzokat kuldozgetnem...

pappito · http://pappito.com 2015.07.01. 07:22:14

kolbászkerítés!
túrórudi!

ámde:
1. állatjól néz ki a hajó a képen
2. remélem hősünk boldogul

köszönjük a sztorit

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.07.01. 07:33:08

Legtöbbször nem szeretem a vernyogós posztokat, de ez most rendesen betalált. Köszönet érte!

kék madár 2015.07.01. 07:36:28

most agressziv leszek, ha valaki erre "nem tetszett"- ett nyomott, irja meg, hogy miert?
birca valaszat majd becopypastelem :)

LittleG (uk) 2015.07.01. 08:07:16

A HA meg kene irja minden posztolonak, vagy ki kellene tegye a fooldalra, hogy aki posztot ir, mellozze a kolbasz, tejfol es turo szavakat, kulonben mindegy, mit ir meg ezeken kivul, a zsurinek nem fog tetszeni a produkcioja.
Ha mar nagyon muszaj, hasznalhat olyan kifejezesekst, mint az itt sincs szantalfabol a kerites, nem fenekig kefir vagy hianyzik a Bedeko.
Persze igy is lesz, aki kijavitja, hogy szantalbol nem is csinalnak keritest, a kefir nem is magyar talalmany es Bedeko mar reg nincs is, de azert igy nagyobb esellyel megy at az irasa a rostan...

tableno 2015.07.01. 08:26:04

@tableno: a fenti dalt javaslom a Határátkelő hivatalos himnuszának!

kardio1 2015.07.01. 08:48:19

@kék madár: én nemet nyomtam. Mert zavarosnak és onigazolonak tartottam. Alapvetően azon se akadtam volna meg a helyében, hogy a főnöke többet keres, mint ő. Ez általában így van.
És nem kell ezek után nekem esni, hogy de Magyarország feudális meg keveset lehet keresni. Hálistennek nyitott a világ. Kívánok sok sikert a posztolonak külhonban.

Más: Már philo posztját is nagyon várom :-) És ez nem irónia.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.01. 08:50:12

Csak szólok: "„ha nem tetszik, el lehet menni”...
Ez nyugaton is így van.
:)

LittleG (uk) 2015.07.01. 08:54:21

@kardio1: Szerintem nem az volt a baj, hogy a főnöke többet keresett, hanem hogy ő viszont annyit, hogy abból csak vegetált.
Engem nem zavar, hogy a főnököm mennyit keres, az érdekel, én mennyit...

LittleG (uk) 2015.07.01. 08:55:55

@svájci sapka (ch): csak ott lehet nem vágják a képedbe :) (ami nem biztos hogy jobb, bár nekem jobban bejön, hogy gondol mindenki, amit akar, de kulturáltan kommunikálják le - mondjuk ahol én megfordultam, ez otthon is megvolt, de sokaktól hallottam az ellenkezőjét)

kardio1 2015.07.01. 08:56:55

@LittleG (uk): tudni kellene, hogy pontosan mit dolgozott. Ha otthon is a vendeglatasban, nem csodálkozom az alacsony fizetésen. Ami persze nem jó, ebben egyetértünk.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.01. 09:00:40

@pappito: ezt jol osszefoglaltad :).
Nekem a ket pozitivum a hajos kep es a valasztekos szohasznalat, emiatt jo volt olvasni.

Viszont nekem eleg ellentmondasos:
1. itthon nagyon szar de meg nem megyek kulfoldre mert bar tudok angolul de meg tanulok nemetet is hogy tudjak VALOGATNI az orszagok kozt... bakker, nem tobb orszagban fogsz elni hanem egyett valasz, ideje elkezdeni a prbalkozast
2. Fonokom jol el, tobbet keres... WHAT? Meg jo! Hany evvel idosebb? Mit tett le az asztalra (vegzettseg, tapasztalat, kapcsaolati toke, stb.)? Te mar elkezdtel ezeken dolgozni? Csak ugy idebokom hogy vilagcegeknel (Pest) eleve jo a kezdo fizu es az elso 2-3 evben 30% korul van az emeles. Azaz 4-5 ev alatt duplajat keresik a fiatalok (mondjuk 250-rol mennek fel 500-ra, bruttoban)

Nagyjabol ennyi. Kicsit nyavajgos es nem latom mogotte a tetteket, a menni akarast a nyelvtanulason kivul. Csak ismetelni tudom magam: nyelvet tanulni legkonnyebb anyanyelvi kornyezetben!

Hajra!

kék madár 2015.07.01. 09:01:44

@kardio1: " Mert zavarosnak és onigazolonak tartottam"
az lehet, de ettol meg tok oszinte es amirol ir azt a sajat boren tapasztalta, nem hulyeorbanozott.
Egyszeruen azt erzi, hogy ez igy remenytelen, es en a hajra Kovacs nenin kivul nem sok biztatot tudnek neki irni

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 09:04:13

Egyetemet vegzett... Hajon dolgozott... Menne ki megint, de nem tud jol egy idegen nyelvet sem... Tobbet keres nala a fonoke...
Nekem kusza, es bar gombot nem nyomtam, nem igazan tetszett.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.01. 09:06:55

@LittleG (uk): valoban mazlid volt hogy egy honap alatt hivtak is interjura es meg is kaptad egybol a pozit. Bar a mazlinak tobb oka is lehet: mondjuk hogy tudtad mennyit ersz, mire erdemes jelentkezni es rengetek jelentkezest kuldtel :)

Lehet hogy teszt volt a rovid hataridos, onkoltseges utazas bar nekem is van egy tesztem amit ugyan meg soha nem hasznaltam es remelem nem is fogom: fizzesuk az utikoltseget 50-50-ben hisz mindkettonk erdeke az allas betoltese a megfelelo jelentkezovel :)

tableno 2015.07.01. 09:07:59

@Andras125: Angliában angolul, Németországban németül tudni nem nagy kunszt. Azzal még nem kap senki jó állást. Viszont németül ÉS angolul tudni, az már mindkét országban lehet előny.

pappito · http://pappito.com 2015.07.01. 09:09:19

@kék madár: a zavarosságban van igazság, de ottan van, hogy ha több nyelven tud, akkor jobb esélye lesz a munkaerőpiacon, ami meg tök valid.

nem volt ez rossz poszt szerintem

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.07.01. 09:10:20

@Taxomükke: +1
@kék madár: az ágyútöltelékezés nagyon ellenszenves volt nekem... nem mindenki teheti meg, hogy kivándorlás előtt évekig a seggén ülve nyelvet tanuljon, sőt van aki egyszerűen kalandosabb kedvű és nekivág. Nem lenézendő ez sem!
ráadásul ez a "jogom van melósként úgy élni, mint a főnököm", meg hűbérurazás, kísértetiesen emlékeztet valakire. Sok szerencsét a posztolónak, csak aztán nehogy az legyen a vége, hogy külföldön se jobb és ott is kihasználják a melóst.

2015.07.01. 09:11:23

Lenne egy jó tanácsom a posztolónak, ha esetleg ideenné a fene.
Mint írta, a német nyelvtudása már elegendő ahhoz, hogy itt kint dolgozzon, ami visszatartja az az, hogy esetleg kudarcba fulladhat. Ha jól értettem tökéletesen akar Magyarországon németül tanulni. És aztán nekiindulni.
Khm, ne tegye, szerintem.
Magyarországon nem fog tökéletesen megtanulni németül (hacsak nem nyelvzseni). És az, amennyit tud az is hoch-deutschul van. Ami kezdetnek nagyon jó, sőt.
Javaslom, hogy inkább előbb, mint utóbb nézzen ki magának egy szimpatikus tartományt és munkát ott, és kezdje meg a kiköltözéshez szükséges alapdolgok szervezését. Amikor itt lesz rájön majd, hogy a hoch-deutsch az nagyon fasza meg minden, de a saját jól felfogott érdeke, hogy minél hamarabb megtanuljon szászul, bajorul vagy éppen svábul (attól függ, hova jön majd), pláne, ha a vendéglátásban dolgozik, ha jól értettem.
Szóval, posztoló, ne húzd az időt, mert a hónapok csak telnek, a németed meg nem lesz tökéletes otthon. És, ha a kudarctól félnél ... nem várják el, hogy tökéletes legyen, csak azt hogy tudj kommunikálni, akarj dolgozni, tanulni és beilleszkedni.
Uff!

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.01. 09:16:02

@tableno: Nagy igazsag... eszembe sem jutna angliaban a hianyos es erossen akcentus szagu angolommal allast keresni es meg verni is a mellem hogy en milyen jol tudok angolul, milyen ugyesen megtanultam :).

A lenyeg ami mellette van: a szaktudas, a tapasztalat, a hozzaallas. Az hogy eladd magad mint 'helyi' munkaro akinek semmi hatranya nem szarmazik abbol hogy mashonnan jott viszont jobban dolgozik mint a tobbi jelentkezo, magasabb a vegzettsege vagy esetleg 10%-al olcsobb, vagy lojalis a vegletekig. Barmivel! Adja el magat!

Ha durvan akarom osszefoglalni akkor nalam ott kezdodott hogy a szuleim 4 evesen megtanittatak uszni - az MBA-t uszoedzoi osztondijjal csinaltam kulfoldon - a bank szektorba az MBA, angol es kulfoldi tapasztalat juttatot... azota is itt ugyeskedek :). Csak egy pelda volt o.o

2015.07.01. 09:17:38

@Réka ‎: Egen, ez igaz ... én sem szeretem ezt a "szegény melós" dumát, megboldgult Hinta jut eszembe róla. Viszont az uram-bátyám sógor - komaságban abszolút igaza van. Ez ma Magyarország.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.01. 09:20:05

@pappito: igaz, de azert merlegelni kellene hogy hany nyelvet akar megtanulni es milyen szinten mikozben minimalberral szivja ****-t (csak az o ertekszemleletet tukrozom :)).
Ki mondta hogy kulfoldon nem lehet nyelvet tanulni?

2015.07.01. 09:20:10

@Andras125: A 10%-os olcsósággal inkább ne adja el magát oké? A minimálbér itt is csak minimálbér, ha többet is ér, mint otthon. Az, hogy ezzel a lépéssel kics.sz másokkal, mondjuk, nem érdekli, de kics.sz vastagon magával is, mert az életben nem lesz normális fizuja annál a cégnél.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.07.01. 09:21:38

@Pink Petsch: abszolút igaza van benne sajnos, ez nem vitás. De valahogy a szövegből azt érzem ki, hogy kint meg esélyesen a "kapitalizmus" és a "melós kiszipolyozása" szúrná a szemét és bántaná az igazságérzetét. De ne legyen igazam.

kék madár 2015.07.01. 09:22:52

@Réka ‎: "az ágyútöltelékezés nagyon ellenszenves volt nekem"
ez a mondat valoban rosszul sult el. de szerintem a fonokos reszt sokan felreertik, nem a fonoke fizeteset irigyelte el, hanem a sajtja remenytelen.

meatclone 2015.07.01. 09:27:41

Ugy tunik az otthoni nyelvtanulas is inkabb kifogasnak tunik. Kint ezerrel gyorsabban fel lehet szedni a nyelvet. Plane ha mar van egy alap. Csak harom dolog kell hozza. 1. Tanulasi vagy hogy allandoan fejlessze a nyelvtant es a szokincset. 2. Batorsag beszelni (kereseni az alkalmakat.) 3. Valamennyi nyelverzek. ( ful hogy tudja utanozni a hangokat). Ritkan van meg mind harom egy emberben. Legalabbis az en tapasztalatom szerint.

2015.07.01. 09:28:44

@Réka ‎: Egen, a poszt olvasása közben, ennél a résznél egyértelműen Hinta jutott eszembe ;). De talán, ő nem majd nem megy el ebbe az irányba, mert a középvezetők itt is BMW-vel járnak, a melós meg Golffal, szóval nah.
Ha ez csípi a szemét, akkor ő lesz Hinta 2. Ha viszont valóban az csípi, hogy míg a főnöke, aki őt nem jelenti be tisztességesen, nem fizeti a ki a túlóráit olyan életszínvonalat engedhet meg magának éppen ezek miatt, amiről ő csak álmodik, akkor nem lesz problémája.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.01. 09:40:01

@Pink Petsch:
1. Nem minimalberre gondoltam, szerintem minimalert senki dolgozzon. Remelem nem sertek meg senkit, de ha valaki minimal bert ker az nekem (vagy a munkaadonak) az mondja hogy az embernek nincs semmilyen kulonleges tehetsege, gyakorlata sincs, ezert olyan munkat akar amit barki barmikor el tud vegezni
2. a 10%-ot csak ahhoz 'ajanlottam' hogy bekeruljon es tudja magat bizonyitani, onnan mar sokkal konnyebb a helyzet es ha valoban jol teljesit nemhogy alacsonyabb de akar magasabb fizetest is kaphat a kovetkezo emelesnel, neagyisten eloreleptetesnel.

kardio1 2015.07.01. 09:42:39

@kék madár: őszintének őszinte. Meg valószínűleg igen fiatal.

2015.07.01. 09:49:32

@Andras125: 1. A posztoló vendéglátózik, hacsak nem szakács, az itt sincs túlfizetve. Ha ő ebből 10%-ot olcsósít, akkor pont a minimálbérhez, vagy nagyon a környékére lyukadunk ki.
2. Ja, egy ideális világban így működne, csakhogy ez nem az. Ha saját magát startból 10%-al kevesebbre árazta be, akkor az a 10% különbség maradni is fog. Annál a cégnél. (Persze, ha időközben kiddrül, hogy egy zseni és őstehetség a koktélkeverés terén, az más, de ugye ...)

Hari Seldon 2 2015.07.01. 09:52:34

@ChristineK:
Én is azt értékelem benne, hogy őszinte volt. Megmondta, hogy fél. Ennyi. a legtöbb hús hentesárut emlegető IS fél, csak egyszerűbb emlegetni a hús hentesárut meg telekhatárolót...
Megtette az első lépést, szembe nézett magával.

kék madár 2015.07.01. 09:55:57

@kardio1: valoszinuleg magamra ismertem benne :) 15-20 ev kulonbsseggel :(

Golf2 2015.07.01. 10:06:24

@Andras125: Szòval beùsztál a bankba.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.01. 10:07:33

@Pink Petsch: Nem akarok nagyon belemenni mert a vendeglatas mar nem az en asztalom. Bar nekem nem jott le hogy a posztolo vendeglatasban dolgozik. Anno dolgoztam $1.50-ert is es $10-ert is mikor $6 volt a minimal ber. Viszont a borravalo mindket helyen megdobta. Csak a fizut nezni vendeglatasban nem ad teljes kepet.
En akkor sem gondolnam hogy 10% megmarad, nagyon sokmiden tortenhet ami befolyasolja. Kulonben szerintem a koktelkeveres nem eletcel (hacsak nem szenvedely) minthogy a vendeglato ipar maga eleg keves lehetoseget nyujt amibol erdemes nyugdijba vonulni. Ebben az iparban szerintem tulajnak erdemes lenni de annak sem mindig :).

pappito · http://pappito.com 2015.07.01. 10:09:32

@Andras125: de nem mindenhol van jatt

meg ha van is, az olyan, mint a kutya vacsorája

Hari Seldon 2 2015.07.01. 10:13:00

@tableno:
Németországban angolul tudni sem nagy kunszt.
Na, itt Franciaországban az már igen.
(bár azért azt mondják, hogy javult a helyzet)

2015.07.01. 10:17:06

@Andras125: Nekem meg az jött le, már a hajózás emlegetése miatt. Aztán, lehet, hogy recepciós volt a hajón (ami ugyancsak vendéglátás, még ha nem is az éttermi része), vagy fényképész, vagy zenész, vagy animátor, vagy műkörmös (igen, óceánjárókon van).
Huhh, hát az USA-beli éttermezés teljesen más, mnt az európai, ott a jattból élnek, nem a 3-4 dolláros órabérből. Aztán meg, a németek nem az a jattolós fajta, úgy általánosságban ... szóval, tényleg olyan mint a kutya vacsorája, ahogy pappito megjegyezte.
Ami az életcélt illeti. Én pont tulaj nem lennék. Persze, kevesek álma, hogy mosogatófiúként menjen nyugdíjba vagy kisegítő felszolgálóként. De teremfőnökként, szakácsként, cukrászként vagy éppen séfként ... nem rosszabb opció, mint bármelyik más szakmunkából vagy éppen adminisztratív munkából nyugdíjba vonulni.

2015.07.01. 10:40:53

Különben ez a jatt téma. Otthon mndig vigyorgok, hogy a pincérek majd kezüket-lábukat törik, hogy a német vendégeket kiszolgálják, sokszor a magyar vendégekre fordított figyelem rovására. Aztán a számlarendezés után rendszerint megnyúlik a képük. Ugyanis rosszabb esetben azt csinálják, amit otthon, Németországban: ha a számla végösszege, mondjuk 13 euró 70 cent, akkor fizet 14 eurót, és tschüss! Még véletlenül sem 15-öt, amit jattként lehetne értékelni, egyszerűen csak felkerekít, akármilyen kedves és figyelmes volt a kiszolgálás. Mna, amkor ezt eljátszák otthon is egy 13.870 forintos számlára, hogy 14 ezer forintot fizetnek rá, akkor kész tanulmány pincér képe :DDD
Jobb esetben, ha olvasták az útleírásokat, akkor forintra kiszámolják a 10%-ot, és passz.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.01. 11:28:41

@Pink Petsch: Szerintem a 10% az egy jo jatt. Ha mindenki hagyna annyit akkor a vendeglatosok nem panaszkodnanak :). En azota probalok mindig jattolni miota magam is felszolgaltam bartenderkedtem es azotan jattolok is miota megtehetem. A 10% az alap es a kiszolgalas minosegetol fuggoen mozog le vagy fel. Itt Moszkvaban sokszor a zsebemben maradt a teljes osszeg :), de mar leginkabb csak a bevalt helyekre megyek ahol jar a jatt :).

Ja, azt viszont a legvisszataszitobbnak talalom mint vendeg hogy barki tartsa a markat vagy pofakat vagjon! Ha 130 forintot hagy a Skot...akarom mondani Nemet, akkor is emelt fovel kell fogadni, megkoszonni es kedvesen elbucsuzni (ami egyebkent nagy esellyel megmozdit benne valamit es legkozelebb talan tobbet ad, ha nem neked akkor egy masik venglatosnak... csaladban marad :)). Bocs, ez a szakma. Ha nem tetszik kepezd at magad :).

Lehet kifujjozni hogy milyen naiv es egyszeru vagyok :)

2015.07.01. 11:52:57

@Andras125: Te, én nagyvonalakban egyetértek, csak mondom, hogy előre röhögök, mikor látom, hogy körülzsongja egy pincér a német turistákat ... :DDD Mert tudom, általában milyenek, nem igazán jattolnak, hanem felkerekítenek, és passz. Nem is azért, mert kifejezetten skótok lennének, hanem, mert ezt szokták meg, és nem mindenki olvas tripadvisort, hogy tudja, Magyarországon is a jattból él a pincér, nem abból a minimálbérből, amire jó esetben be van jelentve.

kittycat318 2015.07.01. 11:57:04

Tetszik! és teljes mértékig egyet értek! Ugyanígy kezdtem én is :) Angol nyelvtudásom mindig is jó volt, volt nyelvvizsgám is, a németet ki nem állhattam, aztán úgy hozta a sors hogy ott ültem a kezdő 1 német tanfolyamon. Mindenki már az első vagy második tanfolyam után menni akart ki Ausztriába, én pedig mindig kevésnek éreztem azt a tudást. Mondhatni minél többet tanultam, annál kevesebbet tudtam :P Legalábbis annál inkább láttam, hogy mennyi mindent nem tudok még. Így jutottam el a középfokú nyelvvizsgáig, pedig eleinte álmodni sem mertem róla :) Utólag látom, hogy nagyon is megérte, mivel megint csak a sors úgy hozta hogy Németországban élünk most, és az alapfok némettel semmire sem mennék... Dolgozni talán elég, de milyen munkára? Beilleszkedni nulla nyelvtudással viszont nem lehet.

kittycat318 2015.07.01. 11:57:04

@Pink Petsch ; Niedersachsenben hoch-deutschot beszélnek :D úgyhogy nekem az otthon megtanult nyelvtudásom totál elég itt, megértek mindenkit olyan szépen beszélnek :) gondolom bajor részen sírnék csak, hogy nem tudok németül....

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.01. 12:01:28

@kittycat318: Nagy gratula! Mikor is olvashatjuk a torteneted reszletesebben?

2015.07.01. 12:03:09

Ich gehe jetzt, tschüss und machst gut!

Herr Géza 2015.07.01. 12:07:36

@tableno: Én ezt N.o. szempontjából megfordítanám: itt németül és angolul tudni nem igazán elöny, viszont angolul nem tudni egyértelmüen hátrány. Természetesen nem minden szakmára igaz ez, nyilván pl. a henteslegénynek vagy a hegesztö szakinak elég (lenne) a német is. Diplomás állásoknál az elöny valahol ott kezdödik, ha a német/angolon kívül tudsz még pl. franciául. Ha meg japánul/kínaiul, akkor császár vagy. És bizony bele lehet futni állásokba, ahol a magyarral vagy befutó.

P.Elliot 2015.07.01. 12:37:22

@Andras125: En itt Usaban 15-20%-ot adok borravalot mert itt a pincer foleg ebbol el, van olyan hely ahol nevleges, talan 1-2 dollaros orabere van a pincernek, a tobbit maga kell hogy osszehozza a borravalokbol.
Az is igaz hogy olyan nincs aki nem adna, vagy talan csak egy-ket nagyon pofatlan alak mert kotelezonek nem kotelezo.
Azert van ahol szepen keresnek. A hazi szerelom felesege egy francia etterem, nem olyan jajde felso kategoriaju de feher abroszos kicsit jobb helyen dolgozik este 6 utan talan 12 ig. Egyetlen fillert sem kap az etteremtol de o hozza a vendegeknek az alkoholt is a barbol a vacsorahoz. 150-200 dollar alatt meg nem keresett egy este mint ahogy a pasas mondta.
Azt is hozzatette hogy pincernek lenni csak dragabb helyen es foleg esti helyen/ nyitas delutan 4 utan/ eri meg. Ott lehet keresni.

2015.07.01. 12:48:54

Oieirskjfnmerawejfnmsdmwerposaldkj kolbaszbol kkjdhfvb kerites irtierufdmeaedm adkklerheiiedkm niierumncfmncxnb turorudi mnbkiepihsl.

Bocsanat. :D

Nade jo, az utolso az man telleg igaz, hogy "Ami itthon van, az a mult", nodehat ez a kivitt fejekben is igy van, meg lehet nezni a tobbi palyazatos posztot csokolom, hogy hanyan csinaljak ezt a koldoknezo merengest a nyirfacska arnyekarol a nagymama csipkesviragosruhas szepia-szinu fotojan a himzessel letakart mallo lakku kredenc vagymiaturo peneszes also fiokjaban. Osztan akkor mit csodalkozunk.

LittleG (uk) 2015.07.01. 13:27:04

@Andras125: igen tudom, hogy mázlim volt :)
Egy hónap alatt kb 90 állásra jelentkeztem, csak Dél-Angliába, csak olyanra, ahova megítélésem szerint megfeleltem volna (nem csak úgy vaktában mindenre) és tömegközlekedéssel megközelíthető volt, csak olyanra, ami minimum annyi fizut kínált, hogy a a helyi albérletárakkal is kijöttünk volna belőle (addigra már tudtam, kb milyen az árszínvonal,, nagyjából a számlák - mert ez változó ugye) és előtte fél évig napi szinten olvastam a hírdetéseket, úgyhogy már tudtam, mit akarnak látni a CV-ben (mit emeljek ki), kb hol mennyit kínálnak.
Volt több telefonos interjúm, de erre az egyre hívtak ki még február elején.

Az volt a szerencsém, hogy nagyon és gyosan kellett nekik ember.

Azt hiszem értékelték a hozzáállásom (nem kis szervezésbe és pénzbe került ott lenni, mivel otthon még dolgoztam), mert mikor felvettek mondták, hogy a próbaidő lejártakor visszatérítik a költségeimet - nem is tudtom hogy fogalmaztak, valami gesztust emlegettek. Nem kérdezték, mennyibe került nekem, csak adtak 500 fontot. Fedezte :)

Hú, tényleg írd majd meg azt a posztot ha elmentél onnan :)

LittleG (uk) 2015.07.01. 13:28:23

@kardio1: Mondjuk nem biztos, hogy otthon is vendéglátózott. De lehet. Meg lehet itt is van már és megírta kommentben, csak most nincs időm mindet elolvasni :)

LittleG (uk) 2015.07.01. 13:39:16

@Golf2: ha belekötünk, akkor már legyen teljesen helyes :P
mach's gut!

LittleG (uk) 2015.07.01. 13:44:02

@pasztasuta: lol... egy nyugat-európainak meg se kottyan 3 euró, de egy kelet-európainak igen. Meg, miért is kéne őket pénzzel kiváltani, abból amibe vájták magukat?
Jó segítsünk, de ne így...

ha ez bejönne, a sziesztázós országok sorra jelentenének csődöt :) és lehet nem csak

Herr Géza 2015.07.01. 13:49:05

@LittleG (uk): "Nem kérdezték, mennyibe került nekem, csak adtak 500 fontot. Fedezte :)"
Na mutasson nekem valaki akár egy ilyen munkaadót is - otthon!
Vérkorrektek voltak. :D

2015.07.01. 13:49:55

@pasztasuta: Ez nagyon jo, ilyet a magyarok is csinaltak, a 3-as Metro felujitasara akartak gyujteni mert meguntak, hogy kb eletveszelyes es hogy mindenki leszarja. Kar, hogy nem lett belole semmi :D

Herr Géza 2015.07.01. 13:56:07

@Golf2: Ha már kötözködünk (:D), akkor legalább korrektül:
miután TÖLÜNK köszönt el, ezért többes szám második személy, felszólító mód, azaz "macht es gut", ami viszont "összevonva" korrektül így néz ki: "Macht's gut!"
Bocsi.... :))))

wuaaa 2015.07.01. 14:09:27

@mojyo: ...alkoss gyorsan valami porfogót, ha már ennyire homlokon csókolt a múzsa.. ;)
..és gondolkozz az esti offon, tegnap a váltós majdnem wikipédia szintre emelkedett! :D

2015.07.01. 14:14:58

@wuaaa [nor]: Az automata valtoval kapcsolatban amugy eszembe jutott megegy kerdes, en azt peldaul majdnem mindennap csinalom, hogy lejton felfele kell varnom a keresztezodesben a soromra, vagy lejton felfele indulast, vagy ilyesmit (tudod, Tibet eleg hegyes-volgyes kornyek :D), azt ugyebar ugy kell, hogy a kuplungot tartom azon a ponton, hogy ne loduljak elore, es ne guruljak hatra (van ennek a pontnak valami neve magyarul amugy? Mindegy), szoval ilyet kuplung nelkuli automata valtos kocsikban hogyan lehet produkalni rohejes lefulladasok es ijeszto hatragurulasok nelkul? :D

A biztositos kerdesemre se valaszolt senki, hogy nem olcsobb-e sokkal a biztositas a manualis kocsikra, mivel azok nem esnek ki a parkolohazak emeleterol, es kevesebbszer fordul elo, hogy ujsagot olvas a kamionos?

nl_eni 2015.07.01. 14:16:27

@Andras125: embere válogatja, hogy kinek hogy könnyebb nyelvet tanulni. El tudom képzelni, hogy egy nagyon introvertált ember jobban halad az iskolapadban.
DE, az eléggé meredek nekem, hogy "nemes egyszerűséggel" ágyútölteléknek nevezi válogatatlanul azokat, akik hamarabb ugranak a vízbe, mint ő tenné.

Ok az, hogy gyérecske nyelvtudással nagyobb a kockázata a külföldi munkavállalásnak, de legalább annyi, hogy megengedem mindenkinek, hogy így döntsön. Mert mi van, ha épp valaki tudja magáról, hogy ő anyanyelvi környezetben fél év alatt hozza majd a konyhanyelvi szintet?
No, szóval ez a fordulat elég arrogánsan hangzott.

adg 2015.07.01. 14:17:54

@Herr Géza: Es most szazszor leirod: Romanes eunt domus!
Valahogy ez jutott eszembe.

youtu.be/QYGInEXBhAg

adg 2015.07.01. 14:30:19

@mojyo: az automata valtos kocsi nem fullad le. Hagyomanyos automatanal nincs kozvetlen osszekottetes a fotengely es a kerek kozt, pont ezert. Ugy kepzeld el a "kuplungjat" mint ket tanyert egymasnak szebe forditva, es belul lamellak vannak. Az egesz cucc fel van toltve olajjal, es nem ernek ossze. Ha az egyiket elkezdi forgatni a motor, akkor a tanyer altal forgatott olaj fogja a masik tanyert mozgasba hozni. Ha azt fekezed, pl all az auto, akkor csak mozog az olaj es annyi. Nem megy sehova es nem fullad le.
Ez persze igy igencsak leegyszerusitettem, meg volt is a teren nèmi fejlodes, de nagyjabol errol van szo.
Kis lejton nem gurul vissza a kocsi. Ha elengeded a feket, akkor vagy elore indul, vagy csak egyhelyben all. Ha thl nagy a lejto, akkor visszagurulhat hatrafele, de ralepsz a gazra, es megy is elore. No problem.

Kb 10 eve nem volt kuplungos autom, csak automatak, meg egyszem felautomata yaris. De abban sem volt kuplung. Illetve volt persze, de automata. Pedal nem volt.
Sok automataval nem is tudnal amugy kezifekes indulast jatszani, mert pl a "kezifek" egy harmadik pedalkent jelenik meg.

Osszessegeben nagyon jo talalmany, nagyon kenyelmes, foleg varosban, ha sokat kell valtogatni, vagy egyhelyben totymorogni.

Legkozelebb vegyel te is olyat, ha eddig nem. Nem csak kertvarosokban jo. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 14:31:15

@mojyo:
Nagyon gyorsan szokjál le róla mert leég a kuplung.
Hegynek felfele kézifékkel indulunk.

2015.07.01. 14:35:51

@adg: Ertem, koszonom szepen a magyarazatot, ez igazan kimerito volt :D Hogy milyen lesz az uj kocsink azt majd meglatjuk, bar nem hiszem, hogy automata valtos, mert nem nagyon van ez elterjedve, es nincs bajom a hagyomanyossal (es szerintem arra olcsobb a bizti, erre meg mindig nem valaszolt senki :D), de ertem az elonyeit is amit elmagyaraztatok, koszonom szepen, egy rejtellyel kevesebb van az eletben, ma is erdemes volt felkelni. :D

2015.07.01. 14:38:01

@diggerdriver: Indulni ugy indulunk mindenkepp, de akkor is kell a kuplung legalabb az indulaskor, hogy ne fulladjunk le/ne guruljunk hatra, ilyen meg nincsen az automatasban, csak az elvet akartam tudni, hogy azzal hogyan lehet ezt megoldani, de mar megkaptam :)

pasztasuta 2015.07.01. 14:39:04

@LittleG (uk): @mojyo: Engem az is erdekelne, hogy ha csontra a legutobbi lejart hitel osszeget gyujti, mibol fogja azt a tobb ezer kepeslapot elkuldeni, meg fetasajtot, meg ouzot, stb venni? Vagy ezt majd Gorogorszag megoldja a penzert cserebe? Mondjuk a lealdozoban levo kepeslap biznisz fellendulne, az biztos. :D

Egyebkent lassan osszeirom az idei Furla kollekciobol azokat a taskakat amik tetszenek, es inditok egy crowdfundingot. :D

adg 2015.07.01. 14:43:21

@mojyo: Igazan felemelo, hogy miattam volt erdemes ma felkelned. :D
Mondjuk ez itt egy masik bolygo, nem szamit, de itt egyaltalan nem lattam semmi kulonbseget a biztositasi dijban. Nem is volt nagyon ilyen kerdes szerintem. Mondjuk az a furcsa itt, ha egy szemelykocsi nem automata. Max sportkocsik meg kis igenytelen szarok vannak mechanikus valtoval, normal kategoriaban elegge nem elterjedt. A felesegem kocsijat szerintem nem is gyartjak kezi valtoval.
De otthon sem volt szerintem dragabb.

2015.07.01. 14:47:51

@pasztasuta: Hat igen ez jo kerdes :D De amugy mar en is gondoltam ra, hogy inditok egy ilyen gyujtest csak magamra :D

Meg a masik kedvencem a jotekonysagi kampany, tudod, mint az "ice bucket challenge" es a tobbi baromsag, es az meg hagyjan, mert azzal meg csinalsz valamit, de mar azzal is lehet, ha nem csinalsz, peldaul az a challenge, hogy nem iszol alkoholt egy honapig, es azzal is lehet gyujteni penzt, ez halal komoly, a Facebookon lattam :D Szoval amikor ez volt, akkor en kitalaltam, hogy en fogok penzt kerni azert, hogy egy honapig (legalabb :D) letezem es bejarok dolgozni a munkahelyemre es folkelek reggel meg ilyen iszonyu challenge-ket csinalok, vagy jeges vodor viz helyett peldaul elmegyek Rio de Janeiroba focit nezni a Maracanaban, persze jotekonysagbol, es akkor lehet nekem penzt adni ezert. :D

Herr Géza 2015.07.01. 14:47:55

@mojyo: A biztosítás sztem. azért lehet esetleg drágább, mert maga az automata váltós autó drágább egy kicsit. Jelentös különbség biztos nincs, na meg ez nem Amerika, itt azért nem mindennapos a parkolóházból kidöngetö autók száma és meglepöen nem is mind automata váltós (aki elég hülye, az kézivel is meg tudja oldani...:D). Söt, miután azt is nézi a díjszámítási "szoftver", hogy az automatát vevö emberek inkább "felnöttebb", érettebb, megállapodottabb emberek, még azt is el tudom képzelni, hogy akár olcsóbb is a felelösségbiztosítása. Ha ennyire érdekel megnézem neked konkrétan.. :)
A teherautóknál meg nem téma, ott ma már nemigen van kéziváltó, ill. az újságolvasás nem azzal függ össze. Dönget a soför a pályán a külsö sávban 90-el (mint a többiek) laza konvojban, elözni úgysem nagyon tud, hát unatkozik... Stabil 90-nél a kéziváltóval sem lenne dolga.

Herr Géza 2015.07.01. 14:56:42

@mojyo: Megnéztem neked egy példát: az én auómnál a kézi és automata váltós verzió ugyanabban a biztosítási osztályban van. A full cascónál ez lehet havi pár euró difi a díjban, mert ugye maga az autó ára magasabb egy kicsit.

2015.07.01. 14:56:50

@Herr Géza: :D Nem kell konkretan utananezni, csak ugy kivancsi voltam, mondom, nem hinnem, hogy ilyen lesz a kovetkezo.

"az automatát vevö emberek inkább "felnöttebb", érettebb, megállapodottabb emberek" Dehat tegnap mondtad, hogy lehet kozben facebookolni meg sms-ezni :DD

2015.07.01. 14:57:23

@Herr Géza: Ertem, koszonom szepen, mostmar ezt is tudom, ma mar ket dologert is erdemes volt felkelni, nagyon formaban vagytok :D

Golf2 2015.07.01. 15:03:04

@Herr Géza: 1embertől köszönt el akivel németrôl beszélgetett marad a mach es összevont alakja

Golf2 2015.07.01. 15:03:08

@Herr Géza: @LittleG (uk): én emlékezetből írom nem szòtárból ezért nem volt vesszőcske (máhsz kiejtés szerint)a gut jò volt.

nemor 2015.07.01. 15:03:18

@mojyo: mérlegállásnak hívják a pozíciót, de a pont nevét pont nem tudom :)

Golf2 2015.07.01. 15:03:22

@Herr Géza: az nem volt kötözködés amit ô csinált tegnap? De mindegy lapozzunk kár ezen kattogni.

adg 2015.07.01. 15:37:38

@mojyo: en mar borotvalkoztam vezetes kozben pl. akkor jottem ra, hogy ha telefonalas miatt elkapnak majd, akkor azt mondom, hogy hat kerem en borotvalkoztam. Az nincs benne a szabalyban, hogy nem szabad. :)
De pl kajalni is jobban lehet, ha nem kell a valtoval szoszolni.

-------------

Par hete voltam canberraban, es bereltem valami kis autot, holden berlina talan, vagy barina, vagy mittudomen. Hat az eleg vacak volt. Szerintem volt benne vagy hat fokozat minimum, vagy ugy tunt. Es ossze vissza valtogatott. Nem tudom, milyen motor volt a szerencsetlenben, de ereje az nem sok volt. Autopalyan egy kisebb emelkedon is visszavaltott harmat, felugrott a fordulat majdnem 6000-re, azt hittem kiugrik a motorja. Vegul tulelte, de a hegyekre nagyon nem valo szegeny. Kb 500 km kellett, hogy megbaratkozzak vele valamennyire, de ilyet sem fogok venni biztosan.
Na mindegy, csak ugy erdekessegkeppen irtam. Tovabbra is ugy latom, hogy egy jo autonak a hengerurtartalma annyi, mint a ma trendi kisautoknak a fogyasztasa. Es nincs is veluk gond az emelkedon.

Herr Géza 2015.07.01. 15:45:28

@Golf2: Én sem akarom ragozni, de kettövel beszélgetett, kittycat-tal és András125-tel, meg ha valaki itt elköszön, én feltételezem, hogy mindenkinek szól...
Az tény, hogy az övé sehogysem volt jó, az elöbbit leszámítva viszont a tiéd is vérzett még egy sebböl. Az aposztrófot meg már bocs, de én sem a szótárból nézem ki, hanem ez egy szabály, amit k. régen megtanultam...
Ja meg alapágon nem fonetikusan írunk ugyebár.
Szóval egy kösz egyszerübb lett volna, mint 3 kommentben megmagyarázni, hogy mégis én vagyok a helikopter.... :))))
De azért nincs dráma, ugye? Mert annyit tényleg nem ér vájmi némettudásának elemzése... :D

wuaaa 2015.07.01. 15:48:09

@mojyo: Van egy olyan találmány, hogy "visszagurulásgátló". Hill assist, vagy ilyesmi neveken fut és ma már nem is olyan úri huncutság, olcsóbb autókban is előfordul. Na ez tud olyat, hogy megfogja az autót (megfékezi helyetted) ilyen helyzetben és csak akkor engedi el, amikor már adtál annyi gázt, hogy előre indulj. Azt hiszem ez független a sebességváltó típusától.
A kamionos újságolvasás inkább tempomat (cruise controll, nem tudom Tibetben hogy mondják) kérdése mint váltóé, bár ahogy Géza írta, ritkaság már a kézi váltó.

Herr Géza 2015.07.01. 15:48:22

@adg: Azért azt megnézném ahogy megmagyarázod a közegnek, hogy a legújabb iPhone 7-esen már alapfunkció a "Shaver App". :)))))))))))

Herr Géza 2015.07.01. 15:51:53

@mojyo: Na ezeknek a biztosítását is részben én állom, mert én még otthon sem sms-ezek, nemhogy vezetés közben. Az FB-t meg le is vettem a telómról, mert egymaga annyi akkut zabált, mint az összes többi alkalmazás együttvéve... :))))

2015.07.01. 15:52:22

@adg: Ez a borotvalkozos ez komoly, vagy csak viccelsz es en nem ertem? :D Viccnek durva lenne... de de de... ez akkor komoly? Ezt en nem ertem, hogy lehet ennyire ehesnek lenni, vagy sietni, hogy nem er ra legalabb a parkoloig a kajaval, vagy a borotvalkozassal, ha a kocsiban jut eszedbe, hogy a furdoszobaban elfelejtetted... ez nem kurvaveszelyes igy egy kicsit nagyon? 0_o

@wuaaa [nor]: Ertem, koszonom szepen neked is.

Herr Géza 2015.07.01. 15:53:55

@mojyo: "Dehat tegnap mondtad, hogy lehet kozben facebookolni meg sms-ezni :DD"
Ezt direkt neked szántam "étvágygerjesztönek", mert tudtam, hogy a nyomatékgörbével nem foglak tudni meggyözni.... :))))))

2015.07.01. 16:01:21

@Herr Géza: Nana, csak ovatosan, szokenek szoke vagyok, de mernok am! :D

adg 2015.07.01. 16:10:08

@mojyo: nem vicc. Kajalni gyakrabban szoktam, borotvalkozas egyszer volt. Az nem idealis. De van ut kozben husz percem, es kicsit elaludtam, hat osszekotottem a hasznosat a kellemetlennel.

Nem veszelyes amugy. Nyilvan nem hab, pamacs ez penge kombo, hanem villanybaorotva volt. Azt tudni kell hozza, hogy itt mas a kozlekedes, mint tibetben. Minimalis a forgalom, szep zoldhullam van, egyenletesen megy mindenki, nem cikaznak a sorok kozt, szoval nyugi van. Es husszu egyenes utak vannak, nem kis utcacskak. Pesten nem csinalnam.
Es persze kajalni sem frissen fott gulyaslevest szoktam bogracsbol, hanem valami egyszerut. :)

Szoval nem veszelyes. Meg nem okoztam balesetet eddig szerencsere, bar meg csak 22 eve vezetek.
Olyan volt, hogy egyszer hirtelen kellett fekeznem, nert elottem valaki vicces kedveben volt, a mogottem jovo meg belemrongyolt hatulrol. A horog megvedett, de az o kocsija elegge szetesett. Aztan elkezdett ugatni, hogy igy meg ugy. Annyit mondtam neki, hogy kovetesi tavolsag. Erre aszongya: me' te talan tartottal eleg kovetesi tavolsagot? Mondtam neki, hogy az en kocsim eleje megmaradt, szoval hello, es otthagytam. :))

jotekony koc 2015.07.01. 16:10:10

Azt mondja egyik kollegám - nevezzük Sándornak -, hogy ez egy gyöngécske írás.

Herr Géza 2015.07.01. 16:10:49

@mojyo: Na, újabb infó :D. Összefoglallak: nö, szöke, nem falábú, mérnök, pill. lakhely: unknown....
Stimmt? (@Golf2: kedvéért: Stimmt's ? :D)

Herr Géza 2015.07.01. 16:19:33

@adg: Jujj, ilyen nekem is volt otthon, kb. ugyanezzel a párbeszéddel. Csak ö hangsúlyozta, hogy én sem tartottam be a "hivatalos" követési távolságot. Mondtam, azt lehet, hogy nem, de a mellékelt ábra szerint még úgyis elég volt, hogy kb. 1 métert lökött elöre, pedig láttam a tükörben, hogy gáz lesz, így benne álltam a fékben. Mondjuk még sajnáltam is, mert nekem csak a vonóhorgot védö müa. kupakom tört el (:D), az ö vadiúj Passatja viszont nagyon csúnyán nézett ki és egy nagy sárga vontatóval ment haza..... Így hát gáláns voltam, és eltekintettem a kupak árának megtérítésétöl. :)))))

2015.07.01. 16:24:56

@adg: Hat hat hat ertem en, hogy masok az utak meg noworries-orszag, de ennyire? Ha mar ott laknek, en tuti inkabb leszarnam es kesnek par percet de csakis leparkolva kajalnek :D En nem vezetek 22, csak nehany eve, de en akkor is felek ezektol az emberektol akik mindenfele dolgot csinalnak a kocsiban ami nem valo :D En max. a radiot szoktam tekergetni de azt is inkabb kikapcsolom, ha koncentralni kell es a GPS is le van nemitva, az csak terkepnek kell ha nem tudom, hova megyek de az meg nem mindig van... nem szoktam idegeskedni foloslegesen, es nem idegesitem masok miatt az utakon, de szerintem meg mindig jobb aggodni mint nemfigyelni es megszivni.

adg 2015.07.01. 16:27:35

@Herr Géza: az en probalkozom is trelerrel ment haza, mert a hutoje is szetment. Meg a lokharitoja persze, a koteny vagy milyen lemez alatta, eleg jol nezett ki. Nekem nem volt kupak. Meg annyi karom sem lett. :)
Hat vannak ilyenek.

Csodabogár 2015.07.01. 16:35:06

@mojyo: Pontosan ez a gyönyörűség az automata váltós kocsikban. Állsz felfele a lejtőn, lábad a féken. Aztán fékről le a lábat és a kocsi már indul is szépen felfele. Persze aztán majd a gázt is nyomni kell. Elég dimbes-dombos helyen laktunk, mikor sikerült a férjemet rávenni az első automata váltós kocsira. Soha többet nem akart mást vezetni. Nem ő volt az egyetlen. Aki az ismeretségi körömben automatát vett, utána mind imádta.

Csodabogár 2015.07.01. 16:40:01

@adg: Biztosítás itt Europában nem drágább. Az viszont igaz, hogy valamivel többet fogyaszt. Igaz erre én azt mondtam, hogy ha az a kevés benzim számít, akkor már nem is lesz autóm.

Herr Géza 2015.07.01. 16:47:00

@Csodabogár: Én is élö példa vagyok rá. Amíg nem volt meg az elsö, nem volt nálam nagyobb anti-automatás, persze jellemzöen mindezt úgy, hogy csak hallottam, olvastam, mesélték, hogy az szar. Aztán beleültem és rájöttem, hogy nem, söt.....:)))

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 17:04:44

@mojyo: "azt ugyebar ugy kell, hogy a kuplungot tartom azon a ponton, hogy ne loduljak elore, es ne guruljak hatra..."

OMG, na toled aztan nem vennek autot... :)))
Amire te gondoltal, az a FEK. A kuplung masra valo.

"jeges vodor viz helyett peldaul elmegyek Rio de Janeiroba focit nezni a Maracanaban"
Na, annak legalabb van valami ertelme, ez a jeges vodor csak hulye feltunoskodes volt, le is csengett gyorsan.

adg 2015.07.01. 17:10:52

@mojyo: bocsanat, de en figyelek. Egy kezem szabad, nem ul mellettem a felesegem, hat tudok vele enni. (Ha mellettem ulne is tudnek, mert tul szeles az auto) Szoval az, hogy van a kezemben egy banan vagy egy szendvics, az azert nem terel el nagyon. Inkabb leeszem magam. :) ne felj tolem. Ha fokozodik a helyzet korulottem, akkor leteszem a kajat. :)
Nem szeretk amugy reggel kesobb menni. Akkor tudok dolgozni, reggel meg keso delutan. Napoozben bolondokhaza van neha, jon megy mindenki, kerdesek, telefonok, stb. A reggel jobb, akkor meg tudok a dolgomra koncentralni.

Latod a gps eseten meg en vagyok ugy, hogy inkabb mondja, mert ha nezni kell, az nekem jobban elvonja a figyelmemet.

kittycat318 2015.07.01. 17:13:57

@Pink Petsch Was?? :D zwei = zwo? vagy nem talált? :)
@Andras125 beküldeni beküldtem utolsó napján a pályázat határidejének :) úgyhogy valamikor felkerül, bár már nem is emlékszem miket írtam olyan rég volt :D

delejezoe 2015.07.01. 17:14:20

A kivándorló nemzet sorsa azon a mondaton bukik el, hogy: "Tanuljon nyelvet, mert az a jövő." 90 óta figyelem a nyelvtanulás környékét, és amikor a megélhetést tekintve igazán rossz volt a helyzet és csak maga a nyelvtudás jelenthette az állás és a munkanélküliség közti különbséget, akkor sem fogtak erre a csontra a tömegek. És azóta is kevesen tanulnak -mármint maguktól, pluszként; ha kötelező, az más, akkor nyelnek és a minimumot ugorják.

Azt nagyon utálom, amikor valaki kint él, és beleugat az itthoni dolgokba. Mert azért a kint élők nagyobbik fele csak értelmes és szorgalmas, és ezeket a tulajdonságokat kivonva az országból az itt élők esélyeit csökkentette.

2015.07.01. 18:04:21

@Taxomükke: Nem, a fek valo masra, a fek fekezesre valo, egyhelyben allashoz persze be kell huzni a kezifeket, de indulaskor ott kell tartani a kuplungot egy pillanatra...

@adg: Nem toled felek, hanem ugy altalaban mindenkitol, aki nem odafigyel, de ha te tudsz figyelni, az mas. :) Igazad van amugy a GPS-szel kapcsolatban, en is hasznalnam hanggal is azt hiszem.

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 18:22:15

@mojyo: "Nem, a fek valo masra, a fek fekezesre valo, egyhelyben allashoz persze be kell huzni a kezifeket, de indulaskor ott kell tartani a kuplungot egy pillanatra... "
Behúzod a kéziféket a piros lámpánál? Meg a kuplunggal játszol? Na ne viccelj már. Komolyan, ha te így vezetsz, akkor ne dicsekedj vele inkább.

Igaz Barát 2015.07.01. 18:28:52

@Taxomükke: A fék a gyávák pedálja.

Vezettem múltnap itt a nagy Kanadában egy régebbi típusú kamiont, automatát. Ez például nem tartotta meg magát sebességben emelkedőn, hanem szépen visszagurult. Cserébe legalább kétállású volt a gázpedál benne induláskor, nem igazán tudtam vele centimétereket előremászni. Csak a bal láb fék, jobb láb gáz kombó működött. Egy élmény volt.
Kérdeztem, hogy én vagyok ennyire béna, vagy mi van, de megnyugtattak, hogy ez ilyen típus, az egyel újabb már jó.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.01. 18:44:46

@kék madár:

Megírtam, de nem szabad ellentmondani a liberális hitnek a blogban.

2015.07.01. 18:47:05

@Taxomükke: Nem kell belemkotni, sem kioktatni, remekul tudok vezetni koszonom szepen az aggodalmadat, es te sem attol leszel jobb vezeto, hogy engem oltasz. :D Nem Magyarorszagon tanultam meg viszont, es nem tudok minden vezetessel kapcsolatos szituaciot magyarul ugy elmagyarazni, hogy mindenki ertse, bocsanat! A lejton felfele varakozasrol volt szo a kerdesemben, es igen, ilyenkor (marmint lejton felfele) a pirosnal is behuzom a kezifeket, indulaskor pedig "merlegallas"-ba igyekszem kerulni (kosz @nemor: :D). En igy tanultam meg, es eddig sose mondta senki, hogy ez nem jo, es meg nem gyilkoltam le az autonkat. :D Azt viszont nem tudtam, hogy ez hogyan mukodk az automata valtos autoknal, mivel ilyennel meg nem volt dolgom, csupan erdeklodtem az elverol, de mar elmagyaraztak, nekem ennyi eleg volt.

Mr Long 2015.07.01. 18:58:25

@adg: "Nyilvan nem hab, pamacs ez penge kombo" Akkor nem borotvalkoztal... :)

LittleG (uk) 2015.07.01. 19:01:00

@Golf2: Lol, masnak nem lehet emlekezete?

FutureFry 2015.07.01. 19:24:54

@mojyo: Az USA ugyebár az autóbólnemkiszállás - lásd drive-thru - (nomeg helyesírásszimplifikáció) hazája (már a kőkorszakban is - lásd Flintstones (Frédi és Béni)). Van ugyebár a “klasszikus” gyorsétterem drive-thru (amit Kínában - amikor újdonság volt - úgy használtak, hogy ott megvették az ennivalót, aztán beültek az étterembe elfogyasztani). De itt (persze manapság biztos már sok más országban is) kocsiból lehet bankügyleteket intézni, levelet/csomagot feladni, vényre gyógyszert venni, de még alkoholos italt is vásárolni (igaz a legtöbb államban a kocsiban nem lehet inni, még az utasnak sem). Úgyhogy nem meglepő ha itt sokan vezetés közben esznek/isznak (itt voltak először autókban pohártartók) de ha facebookozni akarsz a laptopon ahhoz is van segítség (bár gondolom vezetés közben ez már nem működik/szabályos):
www.amazon.com/Zone-Tech-Laptop-Eating-Steering/dp/B00LFX3BKW

A GPS pedig (gondolom) Kitt, Homer Simpson vagy Darth Vader, esetleg Yoda hangjával (“Turn here, you must!” ?) a legjobb (ezek mind kaphatóak)

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 19:29:01

@Igaz Barát: "A fék a gyávák pedálja."
Hahhahha :)))

@mojyo:
Ne kapd fel a vizet, de amit leírtál, arra szerintem jogos volt, amit én reagáltam. Most mást írtál, így világos és helyes. Csak hát sajnos - komoly hibám, de dolgozom rajta - hajlamos vagyok olyan tévedésbe esni, hogy több mint 30 év és sokszázezer km balesetmentes vezetéssel a hátam mögött esetleg mondhatok véleményt. Na mindegy, hagyjuk.

2015.07.01. 19:33:56

@Taxomükke: Nem irtam mast, az elsoben is meg volt emlitve a lejton felfele indulas.... esetleg hajlamos vagy meg azelott velemenyt nyilvanitani, hogy elolvastad volna rendesen, ugye? :D Nembaj, el van felejtve, bar a vezeteshez sem art jobban figyelni :P Ok, maris hagytuk.

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 19:37:23

@mojyo: Tényleg hagyjuk, főleg amit most elkezdtél.

M. Péter 2015.07.01. 19:37:26

@Taxomükke: Az Egyesült Királyságban bizony elvárás, hogy húzd be a kéziféket, ha várhatóan néhány másodpercnél tovább megállsz.

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 19:40:42

@mojyo: Amúgy megnyugtatlak, tudok figyelni, arra reagáltam, amit írtál, nem amit írni szándékoztál.
Sőt, képzeld, enni és inni is tudok vezetés közben.
Na pá. Részemről befejeztem. Lehet a tiéd az utolsó szó.
:)))))

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 19:43:07

@M. Péter: Az USA-ban viszont az újabb autókon állítólag nincs is kézifék.
Sok elvárás van mindenfelé a világon. Szomorú lenne, ha mindnek eleget akarnánk tenni. Én nem törekszem ilyesmire.

2015.07.01. 19:45:41

@Taxomükke: De miert, mit kezdtem el?

En (14:14:58) "hogy lejton felfele kell varnom a keresztezodesben a soromra, vagy lejton felfele indulast, vagy ilyesmit (tudod, Tibet eleg hegyes-volgyes kornyek :D), azt ugyebar ugy kell, hogy a kuplungot tartom azon a ponton, hogy ne loduljak elore, es ne guruljak hatra"

Te: (17:04:44) ""azt ugyebar ugy kell, hogy a kuplungot tartom azon a ponton, hogy ne loduljak elore, es ne guruljak hatra..."

OMG, na toled aztan nem vennek autot... :)))
Amire te gondoltal, az a FEK. A kuplung masra valo."

Nehany beszolassal kesobb:

En (18:47:05) "A lejton felfele varakozasrol volt szo a kerdesemben, es igen, ilyenkor (marmint lejton felfele) a pirosnal is behuzom a kezifeket, indulaskor pedig "merlegallas"-ba igyekszem kerulni "

Te (19:29:01) "Ne kapd fel a vizet, de amit leírtál, arra szerintem jogos volt, amit én reagáltam. Most mást írtál, így világos és helyes."

Most akkor csak neked lehet oltogatni, vagy igazam van, hogy nem figyeltel, es ugy kotottel belem, hogy nem ertetted elsore, hogy mit is irtam? :D

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.01. 19:49:24

@mojyo: van egy ilyen erdekes szerkezet, fek a neve, csoda egy dolog.

2015.07.01. 19:51:45

@~~Babette~~: Ne kezdd te is, fekkel nem lehet elindulni lejton felfele, vagy igen? :D

montroyal ( CAN qc) 2015.07.01. 19:54:53

off
Happy Canada day www.ottawatourism.ca/events/canada-day/

Bonne fête Canada! www.feteducanadamontreal.org/

a post jo ... nekem még nyelv nelkul is ment .. es 3 nyelvvel elboldogulok amit kint szedtem fel ..és a kezemmel dolgozok nem a szammal vagy computerrel..es nem kérek senkitol munkat ... masok kérnek meg hogy csinaljam meg a kocsijukat .. szoval a 3 diplomam es a 4 felsofoku nyelv vizsgam ami NINCS , nem is hianyzik ..

mast nem tudok a Mo és én témahoz ,mert nekem 27 év utan csak az ..és én .. maradt .. es ott ahol boldogulok ..

a hajo jol nez ki .de inkabb csak vendég lennék .. mint Mo-on ..

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.01. 19:55:39

@mojyo: jaj, kozben vegigolvastam, mennyien segitettek. Most már vizsgázni tudnál belole, igaze?

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.01. 19:56:17

@mojyo: elnlehet indulni.
csusztatott kuplunggal nem szabad, ha nem akarsz rovid idon belul szereloh0z menni.

pasztasuta 2015.07.01. 19:58:32

@mojyo: ha nálad is lesz ajándék képeslap Rioból 3 euroért, akkor rám számíthatsz! :D

DieNanny CH 2015.07.01. 20:01:42

@Taxomükke:

Én sem értek egyet veled. Ha csak a féket nyomom, lefullad a motor, hacsak nincs üresben a váltó. Ha sebességben van, akkor elég a "lábak játéka" a kuplung és gázon, mert ez is megfogja az autót.

2015.07.01. 20:02:32

@~~Babette~~: Es hogy lehet fekkel elindulni? :D Meg a forgalmi vizsgamban is volt keresztezodes lejton felfele es nem feket hanem kuplungot kellett hasznalni a varakozashoz (ill. kezifeket ha egynel tobb autora kellett varni), evek ota igy csinalom, tudom, hogy sokszor nem tesz jot az autonak, de nem vagyok falabu es meg sose gyilkoltam le a kuplungot. Nem tudom miert vagyok ettol mazsola? :D

2015.07.01. 20:07:18

Magyarazat: szotaramban "varakozas" = megallas + megbizonyosodas, hogy mehet + elindulas! Ez volna minden felreertes oka? Mondom, hogy nem magyarul tanultam meg vezetni... :D

Mr Long 2015.07.01. 20:07:43

@mojyo: Melled allok, en is ugy tanultam, hogy behuzott kezifeknel fogasi pontig kiengedni a kuplungot, majd a kezifeket kioldani es kozben gazd adva a kuplungot is kiengedni.
Mondjuk en nem szamitok mercenek, mert szarul vezetek es varosban nem is komazom.

Mr Long 2015.07.01. 20:08:51

@mojyo: Bar fekkel is ugyan igy kell, mert egyszerre nem nyomhatja az ember a kuplung, fek, gaz triot. Kuplungal megtartani, amig atlep az ember a fekrol a gazra.

Herr Géza 2015.07.01. 20:09:27

@~~Babette~~: Gyerekek, gyerekek ! Összekeveritek a szezont a fazonnal. Mi az a csúsztatott kuplung? Az autó hátragurulását lejtön megakadályozandó a féket ill. kéziféket kell használni. Pont. Induláskor viszont a kéziféket csak akkor engeded ki, ha a kuplungon már érzed, hogy lassan vinné az autót. Ez is kuplungcsúsztatás, csak éppen pár ma´sodperces. Söt, továbbmegyek, a normális elindulásnál is csúsztatod a kuplungot egy-két pillanatig, hiszen azt lassan engeded fel, nem leugrasz a pedálról.. :-) A kuplung ezért van....
Ami káros és kerülendö, az az autó "megfogása" hosszabb ideig a lejtön a kuplunggal, föleg, ha mindezt jó magas motorfordulatszámmal teszed. Ugyanígy kuplunggyilkos, ha nem engeded fel teljesen a pedált, de a gázt meg nyomod neki, mint tót az ólajtót.
Na így béke lesz ????

2015.07.01. 20:10:12

@Mr Long (lassan exhataratkelo): "Fogasi pont", ahha, szoval igy van ez magyarul! Ez volt amit kerestem, koszonom szepen! :D

Mr Long 2015.07.01. 20:11:24

@mojyo: Nem tudom igy van-e, de a hulye mernok agyam szerint igy helyes :)

montroyal ( CAN qc) 2015.07.01. 20:12:36

@P.Elliot: nalunk a pincer adozik a borravalo utan kap vagy nem kap ... nem tudom pontosan, hogy de az adohatosaghoz bekotott penztargeppel tudjak ellenorizni es a forgalmat veszik alapnak osztva a dolgozokkal...15% altalaban ..

Mr Long 2015.07.01. 20:14:46

@montroyal ( CAN qc): A borravalo kozos kalapba megy ezek szerint? Csak, hogy igy egyenloen osztja el a hatosag.

Mas: Joker felesege bekoltozott a szomszedba, mert kb ot perce gonosz noi nevetes jon a szomszedbol. :S

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 20:15:46

@Taxomükke:
Én is úgy értettem ahogy te. Mert úgy volt írva.

wuaaa 2015.07.01. 20:20:26

@Taxomükke: @mojyo: A piros lámpnál kéziféket hivatásos sofőröknek tanítják és el is várják, hogy így csinálják.

Újabb us autókban nincs kézifék? Hmmm...
Buick Grand National 2015 - van
Buick LaCrosse 2015 - van
Cadillac XTS 2015 - van
Inkább keress te. Majd szólj, ha találsz egyet amiben nincs.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 20:21:25

@mojyo:
Fejts már ki bővebben hogy használod a kuplungot várakozáshoz?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 20:24:47

@Herr Géza:
Na végre egy korrekt válasz. Erről van szó.
Egy a lényeg. Kuplunggal nem fogjuk meg az autót visszagurulás ellen.

Mr Long 2015.07.01. 20:24:47

@wuaaa [nor]: Milyen szep is lenne, kiszallni a kocsibol, vizmertekkel ellenorizni lejto, vagy emelkedo ahol allok es annak megfeleloen sebessegbe tenni...

Mr Long 2015.07.01. 20:26:15

@diggerdriver: A sajat kocsijat had hasznalhassa ugy, ahogy akarja.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 20:28:16

@Mr Long (lassan exhataratkelo):
Használja... Áldás békesség.
Mi azért Taxival nem veszünk tőle autót.
:))))))))))))))))))))))))))))))))

montroyal ( CAN qc) 2015.07.01. 20:34:53

@Mr Long (lassan exhataratkelo): nem tudom pontosan mert nem vagyok pincér de bevallas van es esetleges adoellenorzesnel egyszeruen megallapitanak egy osszeget a forgalombol es a pincerek szamabol es ugy becsulik meg ,vetik ki az adot ..

mint a szakmamban adoellenorzesnel megnezik mennyi anyagot festeket alkatreszt stb rendeltem hasznaltam es van egy szamuk amivel beszorozzak hogy minimum mennyi bevetelnek kell lennie .. es falba lehet rugni .. ezt kell befizetni .. nem is tudom elkepzelni Mo-on AFA adovisszateritest kerni hogy lehet ,mert ha forgalmi adot fizettem azzal bevetelt kell produkalnom soha nem lehetek minuszba( mert az eletre is koltottem ) tehat nem lehet forgalmi ado visszaterites ... kivetel egy indulo uzlet amibe beinvesztalsz sokat az elso evben ..

2015.07.01. 20:35:53

@diggerdriver: Hat ugy, hogy megyek folfele a lejton, aminek a vege egy keresztezodes, tehat leveszem a labam a gazrol, majd fek + kuplunggal teljesen megallok. Ha egynel tobb auto jon, akkor behuzom a kezifeket, majd varok, addig, ameddig mar latom, hogy lesz hely kifordulni, kozben megkeresem a labammal a "fogasi pontot" a kuplung pedallal, hogy azonnal indulhassak, ha mar lehet, ezutan elengedem a kezifeket, es folengedem a labamat a kuplungrol, a masikkal pedig gazt adok, es akkor igy kifordulok. Nekem igy tanitottak, es azota igy csinalom. Nemtudom, mi ebben az autogyilkos benazas, es miert ne lehetne hasznaltautot venni tolem :D Elsore is ezt irtam amugy, igaz, a kezifek nem volt benne, mert azt tobbnyire csak akkor kell, ha a nagyonkicsinel tobbet kell varni, azt hittem enelkul is ertheto... :D De voltak, akik ertettek es kedvesen valaszoltak, tehat nem en fogalmazok rosszul, de ha igen, arra is van mentsegem, mar mondtam, hogy nem magyar jogsim van. Igy mar vilagos? :D

Mr Long 2015.07.01. 20:39:18

@diggerdriver: Neked ugyis rossz oldalon lenne a kormany lehet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 20:39:50

@mojyo:
"majd varok, addig, ameddig mar latom, hogy lesz hely kifordulni, kozben megkeresem a labammal a "fogasi pontot" a kuplung pedallal"
Itt a hiba.
Akárki tanította nem jól tanította. amíg a fogási ponton van a kuplung te várakozol. A kuplung meg kopik csak kopik csak kopik...
Amíg le nem ég.

Mr Long 2015.07.01. 20:40:04

BTW elkezdodott az utolso honap! A vegen irany Bp, albi mar van, igaz latatlanban lett kiveve :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.01. 20:41:32

@mojyo:

ugy, folengeded, cica.
az automatarol beszelunk, nem?legalabbis en arravalaszoltam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 20:41:37

@Mr Long (lassan exhataratkelo):
Lehet.
Bár lehet hogy Cipruson lakik.:)))))))))))))))))))

wuaaa 2015.07.01. 20:42:13

@mojyo:
1. Tibetben van jogsi?
2. Istibizi holnap is előhozom megint valahogy ezt a témát.. :D

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.01. 20:44:19

@Herr Géza: manualis, gezam. csusztatott kuplunggal acsingozni a pirosnál, arrol beszelunk. erre mondta diggie is, hogy ne. hanem kezifek, ha lejton vagy. vagy emelkedőn.

2015.07.01. 20:45:32

@diggerdriver: De az nem tart sokaig, ez csak a keszenletbe helyezkedes az indulashoz, nem egetem percekig, csak akkor helyezkedem "fogasi pontra" / "merlegallasba", ha mar latom, hogy hamarosan (ugy ertem, nehany masodperc mulva) mehetek, de valahogy muszaj felkeszulni, hogy amint lehet, el tudjak indulni, nem? :D Ennyitol nem fog leegni, evek ota igy csinalom es meg sose volt vele baj.

2015.07.01. 20:47:59

@~~Babette~~: Ja, ok :D En a hagyomanyosra mondtam peldat, mert nem tudtam elkepzelni, hogy peldaul az elobb a @diggernek leirt szituacio (lejton felfele varakozas) hogyan mukodhetne kuplung pedal nelkuli autokban. :) De ezt mar megmagyaraztak. Ezt mostmar tenyleg ertem :D

montroyal ( CAN qc) 2015.07.01. 20:48:27

@wuaaa [nor]: talan a hagyomanyos kézi kar vagy lab pedal nincs de elektromos gomb van a kézi fekre ...

valamelyik autoban park sem volt csak ures -elore hatra allas es nem nagyon kerestuk de hagyomanyos kezifeket se talaltunk ... valami uj auto volt de nalam csak lemez nekem mind egyforma ...

azon rohogok neha amikor megkerdezik hogy pl BMW-t is tudunk festeni ..

Mr Long 2015.07.01. 20:52:30

@~~Babette~~: Lejton csusztatottal acsorogni? viszmenetbe teszed allashoz, majd egybe indulaskor?

wuaaa 2015.07.01. 20:52:42

@montroyal ( CAN qc): Gomb, pedál vagy kar, nem mindegy? Arról volt szó, hogy van, vagy nincs.

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.01. 20:54:49

@Mr Long (lassan exhataratkelo):

en??
nem ertem, mit keedezel.
en kezifekkel varakozok lejton.

2015.07.01. 20:55:28

@~~Babette~~: Ok, ertem igy mar! :D Azt hittem ugy mondtad, ahogyan @Taxomukke, o azt mondta, hogy a hagyomanyossal is ugy kell mert a kuplung nem arra valo. Ezt tovabbra sem ertem, de o lekezelo volt ezert visszakezeltem, es lelepett, most a @diggerrel probaljuk megfejteni, hogy mi volt a felreertheto abban, amit irtam, vagy hogyan kellett volna fogalmaznom ahhoz, hogy megis lehessen tolem hasznalt autot venni :D

wuaaa 2015.07.01. 20:57:21

@~~Babette~~: "en mar tudom, hol lakik moyjo, bibibi"

Peeeersze...azt senki se tudja! Szerintem néha még ő maga sem..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 20:57:22

@mojyo:
Néhány másodperc nem árt, csak ez a gyakorlatban úgy szokott lenni hogy ok mehetek aztán mégse mert jön még egy aztán na most mehetek aztán jön a marha ezerrel megint nem mehetek, szóval valószínűleg a várakozás fogalma eltér a mi fogalomtárunkban.

2015.07.01. 21:03:50

@diggerdriver: Igen ez igaz! :D Nekem ugy tanitottak, hogy keszuljek el minel elobb, hogy minel rovidebb ido alatt ki tudjak fordulni. Minel hamarabb elkeszulok, annal kevesebbszer fordul elo, hogy kiderul, megsem mehetek. Persze van ilyen, es ilyenkor tobbet eg a kuplung, de nekem meg nem volt ezzel bajom.

kék madár 2015.07.01. 21:10:08

@mojyo: en imadok csusztatott kuplungolni, allva, lejton, emelkedon, vizen, foldon, fustolgo gumival, mindenhogy. 60 ezrenkent cserelem a kuplungot (100 helyett). Ugyhogy nincs rossz kuplungolas csak ido elotti kuplungcsere :)

2015.07.01. 21:11:32

@~~Babette~~: Osztan honnet? :D Mostakkor megiscsak te vagy a Hataratkelo, es latod az IP cimet, vagy arulkodott valaki? :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 21:14:36

@mojyo:
Elmondom én hogy szoktam.
Lámpás kereszteződésben lejtőnek felfelé állva behúzom a kéziféket és kiteszem üresbe. Itt Angliában minden lámpa meg van ismételve a kereszteződés után aminek egyik haszna hogy nem kell a kormányra feküdve kitekert nyakkal a fölötted lévő lámpát nézni.
A másik haszna hogy én látom annak az útnak a lámpáját aminek éppen elsőbbséget adok mert zöld a lámpája. Na ha AZ a lámpa sárgára vált akkor beteszem sebességbe és megfogom a kéziféket, és ha az én lámpám piros-sárga lesz akkor már csak engedem fel a kuplungot amíg érzem hogy indulna és máris engedem le a kéziféket.
Nem lámpás kereszteződésben kézifék nélkül gyorsan átteszem a lábam a fékről a kuplungra és azonnal indulok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 21:16:18

@kék madár:
Jó tudni, tőled sem veszünk autót:))))))))))))))))))))))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.01. 21:16:45

@mojyo: nekem is így tanították, 1997 körül, Ladával :-)
vezetni azóta se tudok vagy merek azért

kék madár 2015.07.01. 21:19:36

@diggerdriver: a belsejere azert szoktam vigyazni :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 21:20:48

@kék madár:
Miért, a kuplung az kívül van?:))))))))))))

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 21:24:21

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Na ez a csirke tanitja a tyukot klasszikus esete.

2015.07.01. 21:26:41

@diggerdriver: Ertem, ez nagyon hasonlit arra, ahogyan en csinalom :) De mivel en szeretek hamarabb felkeszulni az indulasra, hogy minel gyorsabban aterjek, es minel kevesebbet tartsak fel, ezzel valoszinuleg tenyleg tovabb egetem a kuplungot, bar szerintem nem roviditem meg tulsagosan az autonk eletet (vagy legalabbis a kuplunget), vagy legalabbis nem vagyok rosszabb, mint mas, gondolom nem csak engem tanitottak igy. :)

Mostmar csak ez a resz nem vilagos: "Nem lámpás kereszteződésben kézifék nélkül gyorsan átteszem a lábam a fékről a kuplungra és azonnal indulok."

Fekrol kuplungra? Nekem ugy tanitottak, hogy az egyik labbal mindig a kuplungot takarjuk, a masikat mozgatjuk fek es gaz kozott, es igy is hasznalom, kuplunggal keszulok indulasra. Nem tudom mi a kulonbseg, marmint, es, hogy miert tanitottak engem igy amugy, gondolom a kuplungcsere-lobbi keze van a dologban :D

kék madár 2015.07.01. 21:27:41

@diggerdriver: hehe, probalsz behuzni a csobe. Gyertyacsereig ertek az autokhoz, ennyire tudomanyos reszletekig nem vagyok hajlando elmenni

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 21:29:28

@mojyo:
Igazad van a fékről a gázra. Bocsánat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 21:32:06

@mojyo:
Te figyu, ez tök érdekes. Ha hirtelen el kéne sorolnom hogy melyik pedál mi az autóban lehet nem tudnám. Mint ahogy gépnek amivel dolgozok hirtelen el kéne mondani hogy melyik kar mit csinál bizony gondolkodnom kéne.

kék madár 2015.07.01. 21:32:09

@diggerdriver:
"Igazad van a fékről a gázra"
kerlek figyelj egy kicsit jobban a vegen meg mojyo leiskolazza az szakertoket :)

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 21:33:04

@diggerdriver: Na jo, de o arrol beszel, amihez ert, ugy konnyu...

@wuaaa [nor]: Te ezt irtad: "Újabb us autókban nincs kézifék? Hmmm..."
En ezt irtam: "Az USA-ban viszont az újabb autókon állítólag nincs is kézifék."
Nem amerikai autokat irtam, hanem a fenti mondatot. Ez nem ugyanazt jelenti. Valamint alkalmaztam az "allitolag" szot.
Azert irtam, amit irtam, mert a majusi amerikai utunk alkalmaval az egyik autokolcsonzos faszi ezt mondta. Nem en talaltam ki, de nem tudom a valosagtartalmat, ezert irtam, hogy "allitolag".
En ket auto vezettem ott a ket het alatt, egy Toyotat es egy Hyundai Santa Fet. Egyikben sem volt kezifek.
Igen, tudom, egyik sem amerikai auto. Viszont uj autok voltak, es mindez az USA-ban tortent, most majusban.
Nna.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 21:33:08

@kék madár:
Vagy megint fejezetcím leszek egy blogban.

kék madár 2015.07.01. 21:35:00

@Taxomükke: a terdednel nem volt egy kallantyu amit ki kellett nyomni?

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.01. 21:36:28

@mojyo: haha.
arulkodoak egyes mondataid;)

montroyal ( CAN qc) 2015.07.01. 21:36:54

@wuaaa [nor]: szoval van ... en is ezt mondom ...

Taxomükke (UK) 2015.07.01. 21:41:13

@kék madár: Azt nemtom. Kerestem a kezifeket, a kolcsonzos urge azt mondta, nincs, ha leparkolok, tegyem P-be, oszt jol van.

Remek kis gumicsontot dobtam be a kozosbe, tkp. halasak lehettek, hogy van mirol beszelni. :P

Mojyo, azert remelem, nincs harag?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 21:44:40

@~~Babette~~:
Pláne mikor azt írta hogy mikor reggelente a müezzin hangjára felébred rálát az Eiffel toronyra:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2015.07.01. 22:04:28

@Taxomükke: Nincsen, ne aggodjal. :D

@diggerdriver: :DDD

wuaaa 2015.07.01. 22:06:20

@Taxomükke: Magával ragadt a nem is tudom micsoda.. mindegy..nem számít..

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.07.01. 22:07:54

@kék madár: nekem nem tetszett. 100x olvastam már az itt leírtakat.

M. Péter 2015.07.01. 22:09:59

@Taxomükke: Van helyette egy elektromos fék, amelyet egy gombbal lehet kapcsolni,

SzZoole 2015.07.01. 22:15:04

@Taxomükke: As enyemben sincs kezifek,marmint fizikai ertelembe veve,elektromos kezifek van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.01. 22:15:50

@M. Péter: Kiváncsi lennék hogy működik az elektromos kézifék.
Feltételezem hogy az elektromosság HIÁNYÁRA fékez be. Vagyis mikor bekapcsolod akkor kikapcsolod az elektromosságot.
Mint a légféknél.

kék madár 2015.07.01. 22:43:38

@flash.gordon: most rajtakaptalak, ez csak a 98-ik post!

pappito · http://pappito.com 2015.07.01. 23:23:45

@Zoole[uk]: a kézifék az becenév, a becsületes neve rögzítőfék (a pedálos meg az üzemi fék)

szóval tökmindegy, hogy kart rángatsz, gonbot nyomsz vagy pedált taposol - az mind kézifék.

A SantaFe-ben is van, persze, electic park brake-nek hívják.

pappito · http://pappito.com 2015.07.01. 23:27:43

@diggerdriver: nem, vagy ugyanúgy a kézifékkötelet rángatja, mint te a karral, csak most helyetted egy villanyos aktuátor, és van olyan verzió ami a féknyeregbe van építve és ha nyomod a gombot, akkor ráfog a tárcsára. csak a működtetéséhez (vezérléséhez) kell áram, az úgymaradáshoz nem.
Általában amikor sebességbe rakod az autót automatikusan kiold.

2015.07.01. 23:56:27

Mna, látom, sikerült a mai napra is teljesíteni a german-grammar-náci adagot. Merllesleg, megjegyzem Géza Úr megoldása tuti, és igen, amint elküldtem, leesett, hogy rosszul írtam, és tutira biztos voltam benne, hogy rá lesz repülve. Nem okoztok csalódást ám ...
Golf2, édes, drága aranybogaram .. ha már grammar-náciskodsz, mert másba hirtelen nem tudtál belekötni, legalább helyesen tennéd. De hát ez sem megy ... Részvétem.

FutureFry 2015.07.02. 00:14:24

@mojyo: @diggerdriver: @kék madár:
Én is csúsztatok (kuplungot), néha (ritkán) az is előfordult, hogy kipörgött a kerék (kézifékes indulásnál, vizes/meredek úton). Ez az (anno újonnan vett) kocsi most úgy 230 ezer mérföldnél jár (ennek becslésem szerint 90%-át én vezettem) eredeti kuplunggal. (Most, hogy leírtam remélem nem krepál be holnap).

svédnyugger 2015.07.02. 00:15:17

Húha! Itt rengeteg a szakértô, segíthetnétek. Abszolut hülye vagyok az autókhoz., bár a jogosítványom több, mint 40 éves. Még M.o-on szereztem, de abban az idôben a hosszú várakozás miatt (polski fiat) nem jutottam kocsihoz, aztán kivándorolva a körülmények miatt nem vezettem, nem is akartam, sohasem szerettem vezetni. A körülmények úgy hozták, hogy 16 éves kihagyás miatt mégis rákényszerültem. Megszünt itt a munkahelyem, de kaptam jó ajánlatot a firmától egy másik gyárban folytatni, ami 130 km-re volt, így a legcélszerübb a heti ingázás volt. Megjegyzés: hány magyar vállalná a körülményeket?, pláne, ha nôbôl van? Tehát be kellett ülni a nagy bizonytalanságba, több, mint 2 évig csináltam, valahogy belejöttem, de ettôl még nem jött meg a kedvem az autóhoz. Aztán a jó sors úgy hozta, hogy visszakerültem a lakóhelyemre, így megint megúsztam a vezetést újabb 16 évre, no elôfordult, hogy egy-egy buli után az erdei úton én vezettem haza feláldozván magam, de ez kényszer volt. Sajnos férjem korai halála után megint mint kezdô kellett beülni a volán mellé. Most már 6 év után nincs bennem a reszketés ha be kell ülni a kocsiba, de a hozzánemértés mindig kísért. Fogalmam nincs hogy kell a motorháztetôt kinyitni, mindent rábízok a mekanikusomra, szerencsére tudom, hogy nem ver át. A kocsi 17 éves, de minden évben csont nélkül veszi a vizsgát, most lekopogom, igaz elötte átnézetem, de a szokásos kopó alkatrészeken kívül eddig nem került túl sokba, igaz AC már nincs, nem éri meg cserélni, de minden más mûködik.
Kérdés a szakértôkhölz: a teljesen kinyomott kuplung befolyásolja a kopását?, t.i ha tudom, hogy vissza kell kapcsolnom, akkor kinyomott kuplunggal csorgok be a pl. körforgalomba, idôközben gondolva melyik sebességet válasszam vagy lámpát látva megsaccolom a váltást és ugyancsak kinyomott kuplunggal közelítem a keresztezôdést. Kösz a választ és ne cikizz, mert én egy 70-es öreglány vagyok.

adg 2015.07.02. 00:25:08

@mojyo: szerintem teljesen ertheto volt az osszes bejegyzesed, ha valaki az elejetol olvasta oket. Csak az ugy bonyolultabb.
Legkozelebb minden bejegyzesedbe ird bele az elozmenyeket is, mindet, meg az esetleges arra jott hozzaszolasokat mindenkitol. Meg az azokra erkezett reagalasokat masoktol.

Mondjuk akkor sem lesz elolvasva, csak az a resze, amelyikre ugrani lehet. :))

En egyebkent csak nagyon nagyon ritkan hasznaltam kezifeket barmire is. Telen meg kb egyaltalan nem, mert konnyen befagyott. Regi ocska kocsiknal inkabb, ahol szabadon volt a bovden, belement a hole meg sar, aztan mindig behuzott allapotban fagy meg persze, es nehez kioldani.

Szoval inkabb rajta tartom a labam a feken. Amikor lehet indulni, akkor meg atlepek a gazra, meg a kuplungra es annyi.
utomatanal is a feken van a labam ha csak rovid idore kell megallni. Meg ha kiteszem N allasba, akkor is.
Igy szoktam meg. Szerintem jo igy. Majd a kovetkezo vevo megnezi az autot, mielott megveszi, es lehetosege lesz donteni. Eddig mindet eladtam. :)

FutureFry 2015.07.02. 00:34:34

@Taxomükke: Ha "hand brake"-nek hívtad, esetleg nem tudta a kölcsönzős miről van szó. "Emergency brake"-ként lehet felismerte volna a fogalmat (vagy, ahogy @pappito: mondta, "parking brake"-ként). Egyébként én úgy tudom ez (továbbra is) kötelező az Amerikában árult autókon, pl:
www.federalregister.gov/articles/2005/06/30/05-12880/federal-motor-vehicle-safety-standards-hydraulic-and-electric-brake-systems

"Each vehicle shall be manufactured with a parking brake system ..."

montroyal ( CAN qc) 2015.07.02. 00:35:34

unatkozunk?
ezt a sok fék (fake) commentet...:-)

kék madár 2015.07.02. 00:38:33

@FutureFry: ja 230 ezret kibirt, akkor szerintem jobban kimelted, mint azt gondolod :)

adg 2015.07.02. 00:39:36

@svédnyugger: ha teljesen kinyomod a kuplungot, akkor nem kopik a tarcsa. Viszont nem biztos, hogy a szerkezet mechanikajanak olyan nagyon jo. En nem tennem, par mp oke, de percekig semmikepp nem helyes gyakorlat. A labadat is erolteti, meg a kuplungot is.

adg 2015.07.02. 00:46:38

Szerintem sokan azt nem latjak, hogy az auto azert megiscsak egy eszkoz.
Kicsit hamarabb elkolik a kuplung? Csak egy alkatresz, ki kell cserelni a tarcsat, es kesz.
Mas meg szeret jobban megindulni a lampanal, meg nagyokat fekezni. Nemi meg feket kell gyakrabban szervizelni, meg tobbet kolt benzinre.
Nem szabad ezeknek tul nagy feneket keriteni. Egy rendesen karbantartott hasznalt autot szivesebben vennek meg, akkor is, ha esetleg a gazdi sokat csusztatta a kuplungot, de amugy odafigyelt a kocsijara. Egy tokeletesen kuplungolo belvarosiversenyzos hulyegyerek kocsijat meg inkabb nem.

Csak egy eszkoz, helyen kell kezelni.

Igaz Barát 2015.07.02. 00:54:07

@svédnyugger:
Ha jól tudom, akkor a kinyomott kuplunggal gurulás, illetve várakozás a kinyomócsapágyat öli meg idő előtt.
@adg: Tudom, az is a kuplung mechanika része. :)

kék madár 2015.07.02. 00:56:36

@adg: van egy elado autom, nyugdijas videki orvose volt, csak hetvegen hasznalta, es akkor is csak lemosatni meg szervizbe vitte

adg 2015.07.02. 01:08:48

@kék madár: annyi ilyen nyugdijas orvos van, nem? Csak arra kell az auto nekik, hogy legyen mit lemosni hetvegente...

kék madár 2015.07.02. 01:19:16

en amikor az Ecserire jartam, mindig megdobbentem, hogy a kalocsai korzeti orvosnak mennyi autora telt :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.02. 06:05:49

@svédnyugger: a kopasat a kinyomas nem.
Valami mast igen, mert ha tul sokat csinalod, akkor egy ido utan hajlamos beesni.

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.02. 06:09:08

@kék madár:
háhá.
noi vezetotol, nemdohanyzo, az elmult tiz evben 6000 km-t tett bele?

SzZoole 2015.07.02. 06:28:49

@pappito: igazad van P. most,hogy vissza emlekszem a '93-as vizsgamra tényleg rögzítőfék-nek tanultuk.

Az en automban az electric park break nem bovdeneket huzgal,ha meg nyomom a gombot egy vinyogast hallok es a 4 fektarcsara rafog a betét

Morgo1229 2015.07.02. 07:26:21

Tiszta Csengetett MyLord. Olyan ostoba a posztolo. Feudalis viszonyokat emleget kozben o is csak rug egyet azokon akik alatta vannak. Mint a sorozatban.... A szakacsno meg az inas a takaritonot szivatta persze..... Hierarchia mindig mindenhol van. Ajanlom olvasni a 100 leggazdagabb magyar kiadvanyt. Leginkabb a selfmade milliardosokrol. Mindenki a sajat sorsa kovacsa. Kivetelt kepeznek persze a tartosan beteg embertarsaink.

Taxomükke (UK) 2015.07.02. 08:15:52

@FutureFry: Igazad van, ez lehetett a helyzet. Emergency brake-et nem kerdeztem, nem mondta.
Amugy is hulyek az amcsik, nem tudnak angolul. Akartam petrolt a benzinkutnal, es nem adtak.
Csak vicc volt!!!

Mme Seldon 2015.07.02. 09:06:32

@montroyal ( CAN qc):
Tényleg az. Bezzeg amikor én mondtam a Mordor-t, kaptam. Most meg már lassan szállóige.

Hari Seldon 2 2015.07.02. 09:08:14

@Mme Seldon:
Előbbi én voltam.
Megint elfelejtettem hogy nem én vagyok bejelentkezve.

M. Péter 2015.07.02. 09:11:31

@diggerdriver: Nem, egyszerűen ha megnyomod a gombot, egy kis villanymotor odanyomja a fékpofát a féktárcsához.

Mérnork 2015.07.02. 09:52:50

Azé jó lenne, ha a sok mindenszarmagyarországon poszt írói képesek lennének némi konkrétumot beleírni a nagyhalál közé. Esetleg hogy mi a végzettségük, ország melyik részén halnak épp éhen, hány évesek stb. Mer aki nyóc általánossal vagy esetleg egy könyvtár/ruhatár szakos diplomával vezérigazgatói fizetésre vágyik és nem kapja meg, azt ugyan meg lehet érteni, hogy elégedetlen, de ebben nem az ország a hibás...

Bicepsz Elek 2015.07.02. 10:25:02

Az embernek elobb utobb le kell rtelepednie valahol es errol dontenie kell!!!
A szakma es az "emberi dolgok"(ebbe beletartozik a pofatlansag is neha) sokkal fontosabb, mint a nyelvtudas, foleg a mernoki, orvosi szferaban(angol nyelvteruleten pl.).
Magyarorszagon sok rossz dolog van, es elso ebben a penz(megelhetes honaprol honapra), az ageizmus, a bunko munkaltatok.
Kulfoldon nehezebb allando barati kort kiepiteni, ingatlant vasarolni(berlessel viszont mindig "jobbagy leszel" : ha a tulaj ugy gondolja egy honapod van elhuzni a p..ba), az ottai emberek mentalitasat megerteni, jobb munkat kapni szakma nelkul(a pincerkedesbol kioregszik az ember 30 felett az angolszasz vilagban pl.). Szoval meg kell fontolni mindent alaposan.

Bicepsz Elek 2015.07.02. 10:25:15

Ja megjegyzes: en most Angliaban dolgozom es hetvegen is kell dolgozni(mindegyiken). Na es most itt is elterjedt par eve a sok uj bevandorlo miatt a "Nem kotelezo itt dolgozni" duma. Szoval valtoznak az idok itt is!!

GQ 2015.07.02. 10:25:30

@Andras125: hej, én világcégnél (pest) dolgozok, és mégsem lett még duplája a fizum 5.5 év alatt. lehet, valamit én csinálok rosszul, de valóban emelkedett. az amúgy tudod, hogy magyarország <> pest?! mondjuk nyilván nagyobb boldogság lenne, ha mindenki pesten élne/dolgozna...

egyébként nem azzal van a probléma - az általános probléma, hogy a főnöke az embernek többet keres - nyilván ebben van ráció. a gond az, hogy sokkal többet, néha többszörösét egy sima manager mondjuk egy beosztottjának. pl volt egy munkahelyem, ahol némelyik manager megkereste az én fizum 3x-t, pedig csak egy lépcsővel volt fölöttem. azért ez nem reális. (illetőleg az ő keresetük az volt, az enyém nem :D).

GQ 2015.07.02. 10:26:25

@Mérnork: most viccen kívül, azt szeretnéd mondani, hogy ha csak 8 általánosom van bármilyen okból kifolyólag (pl mert szellemileg csökkent képességű vagyok, vagy mert a szüleim/szülőm kellett segítenem, hogy tudjunk enni, vagy mert csak egyszerűen f@sz vagyok), akkor már nincs jogom egy normális élethez? és normális alatt nem azt kell érteni, hogy mindenki vezérigazgató akarna lenni, de fussa má' egy kocsira - nem, ne 20 évesre -, fussa lakhatásra, fussa arra, hogy néhanapján szórakozzak is (ki így, ki úgy), ruházkodásra és élelemre, meg aztán szaporodjak is, sokasodjak.

nem vagy te kiváltságos, kisbarátom, azért, mert pont úgy alakult az életed. keress többet, mint az átlag, vagy mint a 8 általános, de attól még az is éljen már normális körülmények között.

svédnyugger 2015.07.02. 10:47:32

Köszönöm a válaszaitokat, megint okosabb lettem kicsit.
Kedves HA, már elég régóta itt vagyok, igaz nem sokat szólok hozzá, de nem lenne ideje, hogy fehér listára kerüljek?

GQ 2015.07.02. 10:57:58

@Morgo1229: az előző válaszom úgy tűnik, nem ment át a rostán... szóval nyilván azért milliárdos mindenki, mert mindenki a saját sorsa kovácsa... dzsízösz!

bpetya75 2015.07.02. 14:26:19

@GQ:

Mert csak vezérigazgatói fizuból lehet normális életet élni?

Szerintem arról ír a koma, hogy a realitások és az elvárások közelítése jelentősen növelheti az esélyét annak, hogy az ember jól érezze magát a bőrében. Nagyjából.

GQ 2015.07.02. 15:19:58

@bpetya75: nem. de nem is mondjuk a közmunkából.

maradjunk annyiban, hogy magyarországon a bérek rettentő rosszak egy jó nagy rétegnek. dolgoztál már valaha gyártósori operátorként mondjuk havi 80-90 ezerért? ott van miből leadni szerinted? vagy minimálbérért?! na ugye...

DieNanny CH 2015.07.02. 16:25:30

Offolhatok autó-témában? :-D
Ismeri valaki a Peugeot Partner Tepee-t? Mennyire megbízható autó?

Morgo1229 2015.07.02. 17:44:31

@GQ: Nem olvastad el, amit irtam. Vannak nem kis szamban olyanok a kiadvanyban, akik Magyarorszagon talaltak meg a szamitasukat. Es most nem azokrol beszelek, akik kozel vannak/voltak az allami kozbeszerzesekhez.

Morgo1229 2015.07.02. 17:46:24

@svédnyugger: szerintem akar elso naptol feherlistas lehetsz, ha irsz HA-nak levelet es megigered, hogy jo leszel.

DieNanny CH 2015.07.02. 20:22:25

@wuaaa [nor]:

Köszi szépen!

Esetleg valakinek még frissebb? Mondjuk idei? :-)))

svédnyugger 2015.07.02. 22:23:31

@Morgo1229:
De hiszen írtam már, igaz nem levelet, hanem hozzászólást és ígértem fût, fát és egyéb zöldséget.

micsoda? 2015.07.02. 22:43:42

" Tanulni, tanulni és tanulni." Nocsak, ilyet mondani, amit Lenin mondott. Ez nálunk nem divat.:) Pedig örök igazság.
Eltörlünk mindent kicsiben, és nagyban is, aztán csodálkozunk, hogy nem megyünk semmire. (életpályamodell, Emmi/Emberi Erőforrások Minisztériuma, Duális képzés, stb)

Őszinte poszt, tetszett.

wuaaa 2015.07.03. 11:32:37

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Egy idei autóról kérdezed, hogy mennyire megbízható? :)) Max fél év alatt nem tudom mi derülhetne ki ilyen téren... :))

Balt 2015.07.03. 14:45:58

@kék madár: Egyszerű: ha valaki diplomával (khm. tengeri hajós stb. tapasztalattal), 2 idegen nyelvvel itthon csak minimálbéren (bejelentett) munkát talál, az talán tényleg jobb, ha Kínában keresi a számítását. Hátha.

Nem tetszett.

Balt 2015.07.03. 14:45:58

@Mérnork: Tökéletesen egyetértek, miként az imént írtam másik oldalról közelítve. (Moderálás után meg is jelenik talán.)

DieNanny CH 2015.07.06. 19:49:30

@wuaaa [nor]:

Ja, én nem tudtam, hogy idei... Csak anyukám írta, hogy vettek egy ilyet... :-)

wuaaa 2015.07.06. 19:50:39

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ja, akkor meg majd úgyis kiderül... :))

Armand7 2015.07.19. 19:04:24

Nem tetszett...

Onnantól kezdve, hogy valaki minimálbérért dolgozik Magyarországon, pont letojom mit mond az itteni életről. Nyílván nem fog ódákat zengeni róla, de ez a saját bénasága, nem az ország hibája. Az ilyen mint a kedves író, egyszerűen életképtelen, sehol sem lesz sikeres.

Te nem azért költözöl el innen, mert máshol magasabb a fizetés, hanem mert máshol magasabb a minimálbér. Ha itthon csak ennyire voltál képes, máshol tuti nem leszel jobb.

Én is ki szeretnék költözni Amerikába tanulni, majd céget alapítani, nem pedig azért, mert ott 300ezret kapok munkanélküli segélyként...

Ez a véleményem.

2015.07.22. 14:42:42

Nem tetszett. Tipikus nyavalygásos hozzáállás.
Minimálbéresként tengődni nem karrier. Attól, hogy külföldön jobban megfizetik a minimálbéres nyugágypakolót, az ott sem lesz karrier, csak lehet, hogy jobb körülmények közt tengődik. Ha meg nyugágypakoláson kívül nem ért semmihez, akkor legalább legyen erős és terhelhető. Azt is megfizetik, ha megtalálod a megfelelő helyet.
Ismerősöm vastelepen cipelte a 130kg betonvasat a hóna alatt 45 évesen max 120ezer sötétszürke fizetésért. Most talált kőművesbrigádot, 160-200ezer körül keres. Fizikai munkásként, semmiféle végzettsége nincs.
Másik ismerősöm informatikus mérnök, kb. félmillió nettót visz haza. Tudja, hogy külföldön jobban is kereshetne a szakmájában, és odakint sok, a tudása tizedrészével sem rendelkező kis nyikhaj jobban keres, de nem érdekli. Nekünk ennyi elég idehaza és jól érezzük magunkat mind a hárman.
Szóval akinek sok pénz kell, az tanuljon. El tud boldogulni idehaza is, ha jó. Ha nem, nos akkor külföldön tud csak elég fizetést találni. (amig jól működik az EU.) Valamit valamiért.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása