oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. június 24. 06:46,  Nyílt levél Magyarországhoz 523 komment

2015. június 24. 06:46 Határátkelő

Nyílt levél Magyarországhoz

Eszter érdekes pozícióból ír, diákként, akit pillanatnyilag külföldön tanul és dolgozik, de a dolog még nem végleges. Még nem dőlt el az élete, nem született meg a döntés, de ugye egy kapcsolat mindig két félen múlik. Ezért írt levelet Magyarországnak, a Magyarország és én pályázatra.

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet.

iras.jpg

„Kedves Magyarország!

Eszter vagyok, 25 éves.

Külföldön élek. Külföldi egyetemen tanulok, és nem csak azért, mert annyira külföldön akarok. Azért, mert te nem biztosítottál számomra megfelelő képzést a szakmámban. Mert a taníttatás, a felsőoktatás számodra lényegtelen kérdéssé vált.

Azért, mert az oktatás, a tudás, a kritikus gondolkodás számodra már értéktelenné vált. Azért, mert a varázslatos és nagyhírű egyetemeiden is elvétve találni képzett oktatót, s a tömegképzés nem nekem való volt.

Külföldön élek, külföldön dolgozom. Azért, mert itt gyakornokként is megbecsülnek, oktatnak. Formálják a tudásom és a gondolkodásom. Gyakornokként megfizetnek, és nem kell többet a szüleim pénztárcájába nyúlnom.

Mert a főnököm nem keresztbe tesz, ha fejlődni és tanulni akarok, féltvén saját pozícióját, hanem a saját pénzéből vásárol nekem önfejlesztő könyvet akár. Mert itt nem kinevetnek, ha elmondom az álmaimat, céljaimat, hanem segítenek megtervezni a megvalósítás útját.

Kedves Magyarország!

Nekem hiányzol, minden kedves emlékeddel és apró szépségeddel. Te formáltad a személyiségem olyanná, amilyen vagyok.  Ezért örökké hálás, s adósod maradok.

Én büszke vagyok rá, hogy a gyermeked vagyok. Mindenkinek elmondom, hogy látogasson meg és élvezze a szépségedet, varázslatos hangulatod. Hihetetlen boldogsággal tölt el, mikor más nemzetek szülöttei lelkesen mesélik emlékeiket rólad.

Én 25 éves vagyok, és alkotni akarok. Egy jobb helyet, egy szebb országot, egy olyan világot, amiben élni jó. Jelenleg mindezt külföldön teszem. Ha belegondolok, néha elfog a szégyen. Szégyellem, hogy nem a szülőföldem gazdagítom, hogy nem a saját nemzetem fejlesztem, gyarapítom.

Hogy nem a családommal és barátaimmal töltöm a szabad perceim, akik annyi időt és megfoghatatlan, leírhatatlan gazdagságot adtak nekem. És akiknek köszönhetem, hogy ma az vagyok, aki vagyok.

Kedves Magyarország!

Engem még semmi nem köt külföldre, én még hazamehetek. Bennem még bennem van a honvágy, hazaszeretet. Én még azt érzem, hogy szeretném a már külföldön megszerzett tudásanyagot hazavinni és átadni, de közben tudom, nem lenne kinek.

Szélmalomharcot vívni nem tudok, és nem fogok. Lehetőség nélkül küzdeni, építeni, nem tudok, és nem fogok. Folyamatos, logikátlan és felesleges törvényekkel szembenézni nem tudok, és nem fogok.

Az alacsony jövedelműek kizsigerelését eltűrni nem tudom, és nem fogom. Az emberek nem megbecsülését, az alapvető emberi jogok figyelmen kívül hagyását megérteni nem tudom, és nem fogom. A korrupciót, a pofátlan lopás elnézni nem tudom, és nem fogom.

Olyan országban élni, ahol a mindennapi élet apró kérdései nem működnek olajozottan, nem tudok, és nem fogok. Olyan országban élni, ahol a halálbüntetés napirendi kérdés nem tudok, és nem fogok.

Olyan országban élni, ahol a szélsőségek támogatottsága ekkora lehet, nem tudok, és nem fogok. Olyan országban élni, ahol fejlődni nem lehet, és legfőképp nem engednek, nem tudok, és nem fogok.

Kedves Magyarország!

Olyan vagy nekem, mint egy régi, káros szerelem, ami nem múlt el teljesen. Csak azért, mert vannak érzelmeim, nem azt jelenti, hogy veled kell lennem. A káros kapcsolatokból, amelyek visszafognak, ki kell lépni. Nekem vannak érzelmeim, de ahhoz, hogy kapcsolatunk működő képes legyen, neked kell változnod.

Lesz-e folytatás, erre tőled várok választ.

De sietned kell! Sietned kell, mert ahogy telnek az évek, elhalványulnak az emlékek, és a hála és az adni akarás majd két ország közt oszlik meg. És amikor majd nem akarok már neked adni többet, akkor bizony elvesztettél egy jó embert.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr537568762

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyílt levél 2015.06.25. 05:58:17

Kedves Magyarország! Követelem, hogy legyél mindenben azonos a nyugati liberális renddel. Ezen kívül követelem az átlagbér ötszörésére emelését, valamint minden olyan párt és szervezet betiltását, mely nekem nem tetszik. Legyen az ország teljes lakoss...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2015.06.25. 19:57:27

@Csodabogár: erre csak azt tudom mondani amit hallottam tobbektol, akik ezt a sajat szemukkel lattak: a legutobbi volt a legkevesbe demokratikus valasztasok a valasztasi torveny modositasaval, szavazokorzetek atrajzolasaval. Vegul ahol kellett az a par szazalek a FIDESZ busszal osszefogdosta az utcarol az embereket es elvitte oket szavazni. Tehat messze nem lett volna ekkora tamogatottsaguk, nincs is, ez sokkal inkabb egy kozep-Amerikai tipusu diktatura igenytelenul leontve valami demokracia szagu mazzal. De nem akarok elkezdeni politizalni, csak arra utalni, hogy nem a valasztok hibaja, hogy a kormany barmit megtehet es megtesz veluk. Ez kb olyan mintha a gyereket hibaztatnank, mert molesztalja az apja.

esban 2015.06.25. 20:02:34

@polkupyörä: Dilemmáztam már én is ezen. Amennyiben átlépsz a kettes verzióra, vagy van valami ütős ötleted működő kettes verzióra, keress meg, hátha tudok segíteni. Addig amíg nekem nincs, maradok 1-es,

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.06.25. 20:27:23

@Sipi [CH]: Én meg a te hozzászólásodat köszönöm hiszen te minden olyat hordozol benne, amiért az otthon maradt magyaroknak ellenérzésük van a távozókkal szemben. (tegyük hozzá joggal) És nem itt nem az eltérő véleményről van szó hanem arról, hogy a hozzád hasonlóak azért mindig megtalálják a módját annak, hogy kihirdessék a lenézésüket a lenézetteknek. (Kérdés, hogy én miért nem vagyok ilyen elvégre 4 éve már én sem élek otthon.)

2015.06.25. 20:45:46

@flash.gordon: "Én meg a te hozzászólásodat köszönöm hiszen te minden olyat hordozol benne, amiért az otthon maradt magyaroknak ellenérzésük van a távozókkal szemben."

De hiszen pont ez a lényeg. A magyar társadalom alapja a gyűlölet és az uszítás. Az EU csatlakozás előtt ugye nem nagyon lehetett utálni a kivándorlókat (mert alig voltak), most már legalább már lehet őket is utálni, miután beindult a "nagyüzem" a kivándorlásban. Mondjuk egy 10 milliós országból 600 ezer ember pont nem nagy szám, de mindegy. A lényeget érted.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.06.25. 21:16:31

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Tévedsz kedves Philosphator. Egyrészt azért mert 'a magyar társadalomban' nincs nagyobb gyűlőlet mint más nációkban. Talán az öngyűlőlet az nagyobb és ennek köszönhető, hogy magyarok magyarul fikázzák 'a magyarokat'. De nekem a kintlét egyik legnagyobb tanulsága, hogy minden népnek megvan a szégyellnivalója, a mumusa, aki egyszerre példakép és az utálat tárgya és a szeretni való tulajdonságai is persze.

Másrészt azért mert a magyarok nem most kezdtek el kivándorolni és az egyes kivándorlókat jellemző allűrök sem ujjak. Nagyon sok családban van amerikai nagybácsi vagy svájci nagynéni, akik hazajővén szórakoztatták a rokonságukat a lekezelésükkel vagy bölcs tanácsaikkal. Leghíresebb példa talán Gábor Zsazsáé, aki a hetvenes években azzal került be a lapokba egyszer, hogy meglátogatta a Rotchild Klárát és jól bevásárolt nála; majd azért mert a potom 4000 dolláros számláját ki sem akarta fizetni mondván, hogy ő ezt is megteheti.

2015.06.25. 21:34:30

@flash.gordon: Te egy másik tévé adást nézel, kedves Flash Gordon. A magyar társadalom már elég régen szétszakadt. Vannak oldalak, meg vannak passzívak.

Az, hogy nálunk nincsen nagyobb gyűlölet más nemzetekkel szemben, mint máshol, számomra eléggé furcsa, ugyanis én egyre gyakrabban hallom a saját fülemmel, hogy cigányoznak meg zsidóznak az emberek. Ami engem eléggé ledöbbent, megvallom őszintén. Nem tudom, hogy te milyen körökben mozogsz, de lehet, hogy szét kellene nézned a való világban, és akkor megértened, hogy nem azért mondja mindenki ugyanazt, mert szeretik hallani a saját hangjukat, hanem azért, mert az az igazság. Amit bagatellizálással (máshol is szar, illetve máshol rosszabb; illetve nem is olyan rossz még a helyzet) és a szőnyeg alá söpréssel nem fogunk megoldani.

Engem amúgy már teljesen hidegen hagy ez az egész kabaré, és alig várom, hogy magam mögött hagyhassam. Aki marad, az meg továbbra is gyilkolhatja a másikat, v. passzívként várhatja a csodát.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.06.25. 21:41:21

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nyilván persze ezt is lehet mondani, amit te mondasz és biztosan van alapja. De például itt Ausztriában eléggé lenézik a szerbeket meg a törököket rosálnak a németektől. Svájcba dettó megy a német utálat, míg mondjuk a németeknél nem rég adtak ki egy nyilatkozatot, hogy a zsidók lehetőleg ne járkáljanak kis kerek sapkában mert nem tudják garantálni a biztonságukat. Úgyhogy felkeltetted az érdeklődésemet remélem el is árulod, hogy mi a célország, ami az ilyen jelenségektől mentes.

Csodabogár 2015.06.25. 21:52:09

@fhdgy: Sajnálom, nyilván figyelmetlenűl olvastam és félre értettem a szituációt.
Sok ismerősöm volt, sajnos közben már többnyire meghaltak, akik a rendszerváltás után haza jöttek és mint én is jól érezték magukat itthon.
Társam az USA-ból jött haza, mi később ismerkedtünk meg és ő se vágyik már vissza, pedig 45 évet élt ott. Nyilván az önkéntességen múlik és nagyban egyénfüggő.
Remélem előbb utóbb megtalálod a helyedet valahol. Tudod, der Mensch ist ein Gewohnheitstier.

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.25. 22:18:40

@fhdgy:

"egy csomó dolog pénz nélkül is, vagy csak bagatell összegért is már sokkal jobban működhetne"

ugy szoktam mondani, hogy ennyi pénzért mar jol is lehetne csinalni....

fhdgy 2015.06.25. 22:20:20

@Csodabogár: Semmi probléma, ennél nagyobb baj ne legyen soha az életben!

fhdgy 2015.06.25. 22:28:32

@~~Babette~~: Ez még pontosabb megfogalmazása a dolgoknak. Ez lehetne a kiindulási pont. A folytatásban pedig fel lehetne tenni a kérdést, hogy miért csak ennyi pénz van?

kardio1 2015.06.25. 22:34:43

@FutureFry: Elsô kzbôl tudok a problémàrol. Allitolag konkrétan ezt a szot nem tanultàk és a concern ige is gondot okozott, franciàul teljesen màst jelent. Az igazi nehézség az volt a vizsgàn, hogy volt egy elég hosszù szöveg, egy kiégett, elpusztult vàros, ahol katonàk haladtak àt. Az utolso mondat: Turner ment utànuk. Ezek utàn a kérdések: ki Turner, milyen érzései vannak, mit gondol, hogyan birkozik meg ezekkel. Hàzi szakértô kommentàtor szerint a vizsgàn, ami B2-es szintet feltételez; A1-tôl C1-ig mindenféle szintû kérdéseket tettek fel.
A peticionak tàmogatoi és ellenzôi is voltak, célt nem fognak érni vele. De legalàbb mûködik az érdekképviseleti demokràcia... :)
Màs: az amerikai lapok a mai pàrizsi taxissztràjkrol is irtak, olvastad?

kardio1 2015.06.25. 22:35:59

@Bredpitt Monika: Hàt igen, mostanra ô lett a nagy demokrata...

kardio1 2015.06.25. 22:37:55

@diggerdriver:
"Hátbazmeg közlöm hogy ez nem a magyar felső 10ezer blogja. "

Attol még egy kis szinvonal nem àrtana...

kardio1 2015.06.25. 22:42:51

@brioche (FR): Ez konkrétan a kötelezô tovàbbképzés miatt van igy. Ha ez nincs meg (elôirt tovàbbképzések, gyakorlati idô elismertetése), egy darabig az ember valoban nem dolgozhat önnàlloan. En eddig megcsinàltam az otthon elôirtakat is, sose lehet tudni. A külföldi munkavégzést is beszàmitjàk gyakorlati idônek.
Itt most kezdik forszirozni a kötelezô tovàbbképzést, persze csak amùgy franciàsan :)

2015.06.25. 22:48:46

@flash.gordon: Nincsen olyan ország, ahol nincsen probléma és nincsen rasszizmus. Viszont vannak sokkal normálisabban működő országok Magyarországnál. Vagy élhetőbbek.

kardio1 2015.06.25. 22:49:36

@fhdgy: Menj Albàniàba, ott van Lazarat is, jo kis lazulo anyagot kaphatsz tôlük a tengerparton heverészve! :)

kardio1 2015.06.25. 22:56:22

@tableno: Tényleg van néhàny jo magyar kutatoi csoport, ezek vezetôi között vannak Magyarorszàgra hazatértek is.

Mme.Brioche 2015.06.25. 23:04:00

@kardio1: teljesen mindegy mivel okolják meg, attól még marhaság. Magyarországon sokszor alig tudtuk összekaparni a pénzt, hogy a férjem elmehessen a kötelező(!) továbbképzésekre (beugró, útiköltség, szállásköltség stb), itt meg mindenki sokkal többet jár el, jobb előadásokra, konferenciákra, de amiről a magyarok nem tudják elolvasni az igazolást, az nincs is.

"Itt most kezdik forszirozni a kötelezô tovàbbképzést, persze csak amùgy franciàsan :) "
Ezt a mondatot szinte így, szó szerint, 2005 óta hallom rendszeresen itt dolgozó magyar orvosok szájából :-DDD ez már a franciákhoz képest is csigatempó :-DD

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.06.25. 23:05:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Jaja persze. Csak mivel a rasszizmust nevezted meg fő problémának gondoltam megkérdem hol van rasszizmus mentes hely mert nyilván oda fogsz menni. Ezek szerint mégsem. :)

kardio1 2015.06.25. 23:05:56

@tableno: szerintem az ilyen vitàknak nincs sok értelme. Te pl. jobban érzed magad külföldön, fhdgy is jobban fogja érezni magàt és philo is, ha egyszer végre nekiindul (posztot akarok! :) ), màs meg otthon is teljes életet tud élni és jol érzi magàt. Szerintem ezt elfogadhatnànk mindannyian. Nem jo ez a megnevelosdi, egyik oldalrol sem.
Màs: nem tudom hallottad-e, de volt itt egy per, DSK (Dominique Strauss-Kahn, az IMF volt vezetôje) ellen, és még vagy egy tucat màsik befolyàsos ember ellen, nagyüzemben folytatott, prostikkal dùsitott bulik szervezésért (Carlton-per). Mindenkit felmentettek, egyedul a helyet biztosito szàlloda egyik màsodvonalbeli igazgatoja kapott felfüggesztettet. Franciaorszàg, én igy szeretlek! :))

kardio1 2015.06.25. 23:08:36

@fhdgy: Valoszinûleg az utobbi. Sajnos.

kardio1 2015.06.25. 23:11:07

@Andy73: Tetszik az ôsléntankutato neve (Ôsi Attila) :)

kardio1 2015.06.25. 23:21:24

@kék madár: Szerintem csodabogàr egy kicsit azt teszi otthon, amit a legtöbb külföldön élô: nem folyik bele a helyi politikàba...

kardio1 2015.06.25. 23:29:13

@kék madár: Némileg tùlzol. Az az érdekes, hogy a Fidesz szemmel làthatoan sok mindent àtvett a szocialista politizàlàsbol (pl. a szavazok lekenyerezését), de most mindenki ki van akadva ezen, Akkor, amikor a nagy elôdök alkalmaztàk ezeket a modszereket, akkor meg csend volt. Ezt nem értem.

kardio1 2015.06.25. 23:35:58

@brioche (FR): Erre azért nem lehet jo megoldàst talàlni, mert a kötelezô szintentarto tanfolyamot nem tudod egy az egyben helyettesiteni màssal (uniformizàlàs, ugye), az meg csa otthon van, külföldi konferencia nem helyettesitheti. Egyébént 5 éves ciklusonként egy kötelezô tanfolyam dijmentes.
Azért a tovàbbképzésben valami talàn megmozdult itt is, valami finanszirozàst talàltak rà. Ha màr a gyogyszercégek a Mediator-botràny ota berezeltek, és sokkal kevesebb képzési tàmogatàst adnak, mint régebben

2015.06.25. 23:51:34

@flash.gordon: Mondjuk inkább úgy, hogy kiragadtad a hozzászólásomból azt a részt, ami neked tetszett... Nem az volt a lényeg.

pasztasuta 2015.06.25. 23:51:42

@kardio1: nahat egy ilyen orszagot en is ismerek. :D

2015.06.25. 23:57:54

@kardio1: Miért? Csak kötekedni jár ide, meg játszani a kirekesztett mártírt.

kardio1 2015.06.26. 00:02:42

@pasztasuta: O-val kezdődik és laszorszagra végződik a neve? :-)

kardio1 2015.06.26. 00:04:54

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: szerintem neki is van hely itt a blogon. Másfelől pedig, ha ez a véleményed róla és így ki is fejezed, csak erősíted ezt benne.

2015.06.26. 00:16:38

@kardio1: Miután anyázni kezdett mindenféle alap nélkül (hiszen kulturált emberek így beszélnek egymással), talán majd én eldöntöm, hogy mit gondolok róla és mit nem.

Mindig megy a fanyalgás, hogy PC duma megy. Akkor ilyen esetekben nem gond a PC duma? :)))

kék madár 2015.06.26. 01:08:26

@kardio1: "Némileg tùlzol." lehet. Meg voltam rola gyozodve, hogy az utolso MSZP kormanynal nem lehet rosszabb. Politika es politizalasmentesen csak akkor lehet elni, ha nem forgatjak fel fenekestul es rendszeresen az eleted

FutureFry 2015.06.26. 03:48:56

@kardio1: Köszi a háttérinformációt, érdekesek ezek a hasonló/ugyanazon szavak de amik azért más jelentéssel bírnak a különböző nyelvekben (nekem erről mindig a “sympathetic” vs. “szimpatikus” jut eszembe).
Nem, nem olvastam/hallottam a taxissztrájkról (de DSK felmentéséről igen, talán azért mert amerikai “része” is van) - igazából az angol érettségi is csak egy “kis színes” volt a rádióban amire felkaptam a fejem (de ahol még az érettségi fogalmát is kicsit magyarázniuk kellett, mert az ilyesmi errefelé nem igazán létezik). Egyébként itt a hírek (egy-két szolgáltatót leszámítva) eléggé “befelé fordulnak” (azaz nemzetközi szinten nem nagyon ássák bele magukat mélyen a témákba). Persze manapság - az internet korában - ez már nem olyan nagy probléma.

skye8 2015.06.26. 04:24:37

@fhdgy: en masfel eve nem elek Romaniaban de az interneten/facebookon ertesulok a korrupcios 'ujdonsagokrol'.
amit fontosnak tartanek megjegyezni, hogy a civil tarsadalom rengeteget fejlodott az utobbi evekben, pl. a fiatalok azonnal kimennek tuntetni a nagyvarosokban, amint a media tudosit egy ujabb korrupcios botranyrol.sztem ezzel megtalaltak a hatekony modjat hogy a politikusokat valamilyen szinten megfelemlitsek es kordaban tartsak.

FutureFry 2015.06.26. 06:51:32

@kardio1: Na, mégiscsak hallottam az Uber miatti taxissztrájkról a rádióban, az egyik taxis még a riporter kezéből is kiverte a mikrofont.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.06.26. 08:51:25

@flash.gordon: mibol gondolod, hogy 40 ev kinlodas utan erdekel az ellenerzes?

ertem en, hogy teged nem zavar az a mentalitas, ami meghatarozza a mindennapokat, a politikat, az egymashoz valo hozzaallast, de akkor te vagy az, aki tenyleg csak a penz miatt lepett le. engem az kevesbe erdekelt. engem a kozeg zavart. es nem igazan erdekel az ellenerzes, mert nem fogok hazudni, 40 ev alatt megtapasztaltam mindent, megprobalkoztam mindennel, hogy elhetobbe - nem anyagilag - tegyem legalabb a magam mikrokornyezetet, ha nem is a makrot. de lehetetlen. mindig volt valaki, aki keresztbetett, hatbadofott, meglopoptt, kijatszott csak azert, mert megtehette. mert a felelmei miatt azt feltetelezte, hogy ha nem o teszi meg, akkor en fogom megtenni, egyfajta megelozo csapasban reszesitett...

ezenkivul rettentoen zavaro volt a rasszizmus, antiszemitizmus, a folyamatos gyulolkodes es ellensegkereses is. a kozbeszedben, a mindennapokban. gondolom a poszt iroja is elsosorban erre gondol a szelsosegek tamogatasanal, hogy a ciganyozas, zsidozas gyakorlatilagteljesen elfogadott, a mindennapi beszed resze.

es ha mar egyszer errol szol a poszt es errol szol a blog, hogy ki miert is lepett le, akkor nem fogom elhallgatni akkor sem, ha nemelyek emiatt esetleg megsertodnek. mert megmondom oszinten, leszarom. es azt is, hogy emiatt te, vagy masok mit gondolnak rolam.

kardio1 2015.06.26. 09:12:09

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: a fanyalgas a PC duma miatt azért megy, mert bizonyos témákról "nem enged" beszélni, nem pedig a stílus milyensége határozza meg a PC beszédet.

kardio1 2015.06.26. 09:13:27

@kék madár: szerintem nem rosszabb annál. De hogy a sajtója rosszabb, az bizonyos.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.06.26. 09:52:30

@kardio1: "a fanyalgas a PC duma miatt azért megy, mert bizonyos témákról "nem enged" beszélni,"

de. abszolut enged barmirol beszelni, csak tudomasul kell venni, hogy ha nem tartasz be bizonyos normakat akkor siman gyokernek fognak tekinteni, kikozositenek. ez pont ugyanolyan dolog, hogy nekem megvan a velemenyem Magyarorszagrol, ezert bizonyos szemelyek, akik elvarnak, hogy PC legyek az orszaggal szemben kikozositenek. na es?

kardio1 2015.06.26. 10:43:58

Nem, a PC nem ez. A PC némileg hasonlít az orwelli ujbeszelhez: bizonyos dolgokat nem lehet kimondani, az ujbeszelben szó sincs rá
A PC esetében pedig tiltolistara helyezzük. Attól még, hogy valamiről nem beszélünk, meg létezik. Gondolj csak vissza, hogy megnevelo ember hogy járt itt a blogon. Ha nem merünk a lecsúszott rétegek szociális helyzetéről beszélni, hanem rasszizmust kialtunk, nem segítjük a probléma megoldását. A radikális erők eloretorese is jelentős részben annak köszönhető, hogy felvetnek szőnyeg alá söpört kérdéseket, még ha a válaszuk nem is helyes.

adg 2015.06.26. 10:44:45

@kardio1: "Tetszik az ôsléntankutato neve (Ôsi Attila)"

Emlekszel meg a tiszai cianszennyezesre? A kormanybiztos ugy hivtak, hogy Gonczi Janos. O is a neveben hordozta, hogy mivel foglalkozik, Gon Cianos. :)

adg 2015.06.26. 10:53:28

@kardio1: Sot, bizonyos dolgokrol kotelezoen a "megfelelo" dolgot kell gondolni, kulonben belyeget kapunk.
Nem mondhatom, hogy nekem visszataszito ket ferfi csokolozasa, mert akkor homofob vagyok.
Ha nem tetszik a menekultek korul kialakult helyzet, akkor xenofob vagyok.

Es igy tovabb...

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.06.26. 11:10:14

@adg [Au, Darwin]: "Sot, bizonyos dolgokrol kotelezoen a "megfelelo" dolgot kell gondolni, kulonben belyeget kapunk."

nem kotelezo. de ha nem tartasz be bizonyos egyuttelesi szabalyokat, akkor annak kovetkezmenyei vannak. mi ebben a meglepo? felnott emberkent ezzel tisztaban kellene lenni, nem?

a PC egyebkent nem elhallgatas, hanem egy masfajta megfogalmazas. teny, hogy nem indenki erti, vagy ert vele egyet. van aki szerint meg mindig verni kell az asszonyt, vagy a kolykot, ha nem viselkedik, ciganyozni, zsidozni, totozni, budosromanozni pedig teljesen normalis. es van aki szerint helyenvalo fingani-bofogni az etkezoasztalnal. vagy legalabbis ha neki kell, akkor nem tartja vissza, mert milyen dolog mar, hogy nem teheti meg, ha neki kell.

sajnos ez ilyen dolog. ha nem tudod elfogadni, hogy a te szabadsagjogaid ott ernek veget, ahol masoke elkezdodnek, akkor arra meg fogod kapni a homofob, xenofob, rasszista, stb jelzoket. ettol meg viselkedhetsz tovabbra is igy. csak legyel tisztaban a kovetkezmenyekkel.

adg 2015.06.26. 11:41:51

@Sipi [CH]: persze, facsard ki nyugodtan. Nem errol van amugy szo. Nem vagy xenofob attol meg, hogy nem ertesz egyet pl a menekultek korlatlan befogadasaval es tamogatasaval, csak hogy egy friss peldat mondjak. Vagy szerinted igen?

Nem vagy homofob azert, mert nem tetszik neked, ha elotted vannak egymasba gabalyodva. Lehet, hogy egy hetero par sem tetszene, ha elotted csinalna az utcan.

A pc az szerintem nem az, amit mondtal, hanem inkabb egy bunkosbot, amivel nagyszeruen meg lehet akadalyozni bizonyos velemenyeket, vagy beszedtemakat. Olyanokat is, amirol erdemes lenne - kulturaltan, gyulolet nelkul, egymast tiszteletben tartva - beszelgetni. De megvannak a kulcsszavak, amik elhangzasakor repul is a belyeg, es veget er az ertelmes beszed.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.06.26. 12:17:39

@adg [Au, Darwin]: roviden: de igen. az vagy.

kicsit hosszabban: ha nem zavar az, ha ket hetero csokolozik, de az igen, ha ket homoszexualis, az konkretan homofobia. egyszeruen ez a megnevezese. tetszik, nem tetszik, igy van.

ha a mas orszagokbol erkezettek ellenerzest valtanak ki beloled, azt pedig xenofobianak hivjak. egyszeruen ez a neve. ha mondjuk itt kozrejatszik meg a mas orszagbeliek borszine, kulturalis hattere is, akkor pedig rasszizmusnak nevezik.

latod, ez a leginkabb zavaro Magyarorszagon, hogy a negativ erzeseket, gyuloletet, haragot psziches defekteket ahelyett, hogy megtanulnak az ott elok kezelni be akarjak allitani termeszetesnek es normalisnak. nem. nem az. nem normalis dolog felni, gyulolni, haragudni. ezek psziches problemak es az egyen szbujektiv szurojenek hibait mutatjak,

kardio1 2015.06.26. 12:50:53

@Sipi [CH]: úgy látom, nem nézted meg, miért nem volt eredményes megnevelo ember. Sajnos te is csak cimkezel: adg világosan megmondta, hogy két heteronak se örülne, ha előtte nyalnak falnak egymást. Erre te: " de igen, homokos vagy". Ez a vegytiszta PC. Másfelől a jomodort és a másik tiszteletet osszekevered a kötelezően előírt vélemény tiszteletben tartásaval.

kardio1 2015.06.26. 12:52:07

Homokos =homofob. Prediktiv szovegbevitel, jaj...

adg 2015.06.26. 13:39:26

@kardio1: deja vu? :)

@Sipi [CH]: latod ez az. Nem az idegen valt ki belolem, es nem gyuloletet. Egyszeruen csak - es peldakrol beszelunk, ugye, nem magamrol - teszem azt, nem tartom helyesnek, hogy pl svedorszagot sok szazezer menekult lepi el, akik szamukra is meltatlan korulmenyek kozt elnek, agyonnyomjak az orszag szocialis rendszeret, mindenfele feszultsegeket okoznak. Szerintem mas modon kellene segiteni rajtuk, es kell is segiteni.
Na, ha egy ilyen velemeny megjelenik, akkor a gazdaja azonnal xenofobnak van nyilvanitva. Erzed, hogy ez csak bunkosbot?
Nezzuk meg, mit ved a bunkosbot gazdaja. A jelenlegi rendszer ugy mukodik, hogy tizezrevel erkeznek europaba szerencsetlenek pl csonakokon, ocska hajokon. Es ezrevel vesznek a vizbe.
Innen nezve szerintem sokkal tobbet art a nagyon pc es roppant befogado, a masikat xenofobnak beallito ember. A velemenye miatt tovabbra is ezrek fulladnak vizbe, holott lehetne esetleg jobb megoldast valasztani, ami jobb lenne a svedeknek is, es a menekultek jo reszenek is, es hatarozottan nem vesznenek annyia a tengerbe.
De errol nem lehet beszelni, mert ahogy most te is, jon valaki, es atforgatja a kerdest, hogy valojaban a menekult borszine es szarmazasa a problemaja a javaslattevonek, vagy csak az, hogy idegen. Vagyis xenofob es meg rasszista is. Aki meg melle all, az is.
Mert ugye hol is irtam, hogy a menekult szarmazasaval van bajom? Sehol. Azt te egeszitetted hozza, prekoncepcio. Koholtal egy vadat nekem, es eliteltel miatta. A kepzelt enemnek szocioligiai es humanitarius problemai van a menekultekkel.

Hat igy lesz bunkosbot a pc. Pedig akar ertelme is lehetne...

Ps: a nem kepzelt enem pedig a vilag egyik leginkabb multikulturalis varosaban lakik, ahol szerintem a feherek konkretan kisebbsegben vannak, vagy majdnem. A xenofobia termeszetesen ertelmezhetetlen, csupa szamomra idegen kozt lakok, es hat a rasszizmust is igen nehez lenne azert alatamasztani. Ha ilyen futene, nem biztos, hogy ide jottem volna.

Mivel a multkori vita elegge elfajzott, ugy godoltam, hogy nem feltetlenul folytatom ezt most tovabb. Nyugodtan valaszolj, el fogom olvasni, csak nem biztos, hogy jobban bele akarok ebbe menni.

kardio1 2015.06.26. 13:48:44

@adg [Au, Darwin]: te mindent megprobaltal. De ha a fejed tetejére állsz is (down under, ugye :-) ), akkor sem fogtok közös nevezőre jutni.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.06.26. 13:55:09

@kardio1: "adg világosan megmondta, hogy két heteronak se örülne, ha előtte nyalnak falnak egymást"

vs

"Nem vagy homofob azert, mert nem tetszik neked, ha elotted vannak egymasba gabalyodva. Lehet, hogy egy hetero par sem tetszene, ha elotted csinalna az utcan."

ez sokminden, csak eppen nem vilagos megmondas:-)

de konkretizaljuk. ha egy hetero par megy kezenfogva, vagy egymas derekat-vallat atolelve az utcan az zavar? es ha egy homoszexualis par teszi ugyanezt? ha egy heteroszexualis par ad egy csokot egymasnak, kvazi "szajrapuszit", akkor az zavar? es ha egy homoszexualis par? esetleg ugyanez a ket szituacio szenvedelyes csokkal a mozgolepcson?

ugyanis ebben az esetben vilagos a dolog, nem pedig a "ha, lehet" szavak altal kifejezett felteteles moddal.

DieNanny CH 2015.06.26. 14:14:10

@kardio1:

Erről egy itteni - svájci - felmérés jutott eszembe: megnézték, hogy milyen származású gyerekek között nagyobb arányú a kövérség. Kijött, hogy a svájciak között kb 13%, míg a francia, spanyol, portugál, olasz, koszovói között egyre nagyobb (a leírt sorrendben.) Valamint, megnézték a szülők végzettségét is. Minél magasabb pozícióban vannak a szülők, annál kevésbé kövérek a gyerekek...
Érdekes, szembe nem jutott a rasszizmus...

adg 2015.06.26. 14:21:18

@Sipi [CH]: kello elesseggel fejeztem ki. A pc lenyege, hogy nem kell egyeb informacio.
Meglatom a fiukat csokolozni az utcan, es kifejezem a rosszallasomat, akkor mar ram van ragasztva a belyeg. Akkor is, ha ez hetero par eseten sem tetszene, mert nem tartom az utcara valonak a szexualis eletet. De ezt nem tudom bizonyitani, nem derul ki, mert a megfelelo pavlovi csengo hatasara homofobba leszek nyilvanitva. Azonnal. Ez prekoncepcio, mert ha esetleg a vegyes felallast sem szertnem latni, akkor az nem hobofobia.

Es megegyszer, kitalalt szemelyek kitalalt esemenyekrol beszelunk. Nem rolam. :)

adg 2015.06.26. 14:25:44

@Sipi [CH]: ja, es meg az elozohoz. Ha hetero par nyiltszini hancurozasat ellenzem, akkor senki sem fog heterofobnak nyilvanitani. Na ez van hogyan? Akkor sokan mellem allnanak, hogy igen, menjenek haza ungabungazni.
A masik esetben nem illik szolni es rosszallni, mert nem pc. Ez a pc hatasa.

Observer99 2015.06.26. 14:28:37

@adg [Au, Darwin]:
Nem vagy egy kicsit mazochista? Minden nap belefutsz valakibe, aki mindent megtesz, hogy bebizonyítsa rólad, hogy te rasszista, xenofób, homofób szégyene vagy a magyarságnak!
Légy figyelmesebb, mert az első komment alapján várható volt a hajlam kiteljesedése! :-)

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.06.26. 14:29:21

@adg [Au, Darwin]: nem koholtam en semmilyen vadat, mindossze nem PC beszelek veled, hiszen nem szereted:-)

a szabad koltozes az ember elideginthetetlen alapjoga. te mit szolnal, ha az altalad fent hangoztatott ervekre hivatkozva kivagnanak Australiabol? hiszen te ott pont ugyanolyan "menekult", "gazdasagi bevandorlo" vagy, mint akik ellen beszelsz.

es azok, akik vizbefulladnak nem a PC miatt fulladnak vizbe. azert tortenik meg veluk, mert vallaljak a kockazatot, hogy akar europaba, akar barhova mashova attelepuljenek. mindenkeppen meg fogjak probalni, a tiltas ellenere is, ahogy kelet-berlinbol a fal es geppuskafeszkek ellenere szokdostek a nemetek nyugat-berlinbe, ahogy a vasfuggony ellenere szokdostek a magyarok nyugatra. es ahogy a mexikoiak es egyeb bevandorlok mennek az usaba, nem torodve az onkentes hataror redneckekkel, akik vadasznak rajuk.

a nepvandorlasok vegighuzodnak az egesz tortenelmen. mindig is voltak es mindig is lesznek. nem lehet ellene semmit tenni. nem lehet megallitani, feltartoztatni, a gazdasagnak es szocialis rendszernek kell alkalmazkodnia ehhez. ugyanis az emberek alapveto joga az elethez es a szabad koltozeshez fontosabb, mint gazdasagi es szocialis rendszereket kobevesni.

egyebkent a bevandorloellenesseg - barmilyen ervvel is alatamasztva - sajnos xenofobia marad. a fobia ugyanis felelmet jelent. es amikor a szocialis rendszert, a gazdasagot felted a bevandorloktol, akkor per definitionem a xenofobia tuneteit produkalod. ertem en a felhozott erveidet, de ezek csak azt magyarazzak meg, hogy miert vannak averzioid a bevandorlokkal es menekultekkel szemben, nem pedig a xenofobiat cafoljak. amint fent is irtam, ez egyfajta kifogaskereses, hogy miert is normalis dolog felni es ellenerzeseket taplalni.

kardio1 2015.06.26. 14:38:24

@Sipi [CH]: Ja és még valami. Ha nem tartok helyénvalónak egy viselkedést, meg ha ezt szóvá is teszem l, semmiképpen sem jelenti azt, hogy magát az embert is elitelnem, aki így viselkedik. Ezt a különbségtételt nem szokás megtenni, sem rasszista, sem harcos antirasszista oldalon sem.
Magát a homoszexualitást nem tartom helyesnek, de a homoszexuális embereket elfogadom. A gay pride már zavar. Mert nem gondolom, hogy a szexuális orientációra büszkének kellene lenni. Ezért nincs hetero pride sem.

adg 2015.06.26. 14:40:55

@Sipi [CH]: oke, akkor ennyi. A lenyegre nem reagaltal csak. Helyes, fulladjanak a vizbe, hiszen ok vallaltak a kockazatot, amikor felultek az embercsempeszek igereteinek. A svedek meg alkalmazkodjanak. Minden a leheto legnagyobb rendben van.
Igazad van, aki segiteni akar ezeknek az altalaban eleg iskolazatlan es egyszeru gondolkodasu embereknek, hogy ne haljanak halomba, az a xenofob, es rasszista.
Es az teszi nekik a legjobbat, aki szerint vallaltak a kockazatot, hat fulladjanak meg, ha az kovetkezik.

Jo ejszakat!

kardio1 2015.06.26. 14:46:14

@Sipi [CH]: Ausztráliába adg mint megbecsült szakember ment, az ausztrálok igényei szerint. A menekültek pedig jönnek, Ausztrália nemtetszese ellenére. Ne keverd a szezont a fazonnal.
Mi a véleményed a foldkozi-tengeri migrációt szervező emberkereskedokrol?
Más: ha azt szeretné adg, hogy a kiindulási országokban javuljanak a feltételek és ne kelljen az embereknek elvandorolni, akkor xenofob ? Furcsa vagy.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.06.26. 14:52:08

@adg [Au, Darwin]: kinek mi a lenyeg....
te meg akarod ovni oket sajat maguktol. felesleges. nem fog menni. nem tudod, nem teheted, nem all sem jogodban, sem hatalmadban.

mellesleg az osszes fesztival, love parade, street parade gyakorlatilag hetero pride.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.06.26. 14:52:20

@kardio1: maradjunk a racionalitasoknal. mit kellene csinalni sziriaban, szomaliaban, nigeriaban? odamenni, lerohanni oket? puskatussal belejukverni a demokraciat es jogallamot? nem hinnem, hogy menni fog.

mellesleg Magyarorszagon is lehetne boven alkalmazni bevandorlokat, menekulteket kulonbozo szakmunkakra es segedmunkakra. mindossze egy masmilyen gazdasagi berendezkedes kellene, egy atlathatobb es elorelatobb, kevesbe korrupt rendszer. itt, Svajcban a munkaeropiac 24 szazalekat a bevandorlok adjak. es mukodik. gondolom nem kell reszleteznem.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.06.26. 14:52:24

@adg [Au, Darwin]: ertem..
ebben az esetben a kitalalt szemely a homofob, rasszista, xenofob a kitalalt szituacioban:-)

de ugye aki depresszios az depresszios, aki agressziv az agressziv, aki skizofren az skizofren, aki antiszocialis az antiszocialis, aki homofob az meg homofob. ez nem belyeg, mindossze megallapitas a reakciok alapjan. erdekes, senki nem erzi belyegnek, ha arachnofobiaval, triszkaidekafobiaval, kuloulrofobia hozzak kapcsolatba. pedig ugyanaz a mufaj. alaptalan felelem miatti ellenerzes.

blackhairlady 2015.06.26. 15:43:16

@adg [Au, Darwin]: Nagyon jol latod a helyzetet szerintem, de en meg azt is hozza tennem, hogy azzal sincs baj ha valaki homofob , xenofob, stb... Mindenkinek jogaban all nem szeretni valakit, csoportokat, rasszokat, akarkiket, nincs olyan, hogy mindig mindenkit szeretunk, elfogadunk. A baj akkor van, ha fizikailag vagy verbalisan bantjuk, megalazzuk oket. Na akkor kell fellepni hatarozottan.

2015.06.26. 15:45:00

@Sipi [CH]: nem. Dehogy. Gyorsan toborozzuk ossze, az osszes eritreait, szomalit es hozzuk at oket Europaba, lehetoleg Svedorszagba.
Gyorsan az EUs penzekbol epitsunk oda meg nehany szaz mecsetet, aztan zarjuk le Svedia hatarait az EU fele.
Win-win

Van masik megoldasom is, de az nem biztos, hogy a "leftist hippi" nezopontnak megfelelne.

En vallalom a rasszista jelzot, na nem annyira, mint a gyulolkodo Mandela volt, de vallalom. Persze egy fekete del-afrikainal nehezebb is rasszistabbanak lenni

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.26. 16:11:40

@Sipi [CH]: nekem ugy tunik,, te alapvetoen a fobia szo jelenesevel nem vagy tisztaban

kék madár 2015.06.26. 18:06:53

@blackhair-lady: Texas / Texans hogy reagaltak a meleghazassag hirre?

blackhairlady 2015.06.26. 21:09:40

@kék madár:Nem tudom, ma meg csak a fogorvossal talalkoztam:)
De ugy tudom, itt mar legalis volt, legalabbis a polgarmester asszony parjat mint feleseg emlegetik.

kék madár 2015.06.26. 21:44:26

@blackhair-lady: inkabb nem orulnek:
Texas Attorney General Ken Paxton on Thursday asked county clerks in Texas to hold off on issuing marriage licenses to same-sex couples until further word from him. On Friday morning, he issued a statement that offered no specifics on that, but suggested that the state's next fight will be to defend those who oppose same-sex marriage based on their religious views. “It is not acceptable that people of faith be exposed to such abuse," Paxton said.

blackhairlady 2015.06.26. 21:53:56

@kék madár: Ouch:( Hat, szivuk joga igy erezni.

kék madár 2015.06.26. 22:18:25

@blackhair-lady:az. de azert ugyanazon a heten elcsomagolni a konfoderacios zaszlot es bevezetni a meleghazassagot par deli allamban biztos lez egy-ket torott ablak.

blackhairlady 2015.06.26. 22:50:39

@kék madár: Surusodnek az esemnyek mifelenk is:)
Azert erdekes, hogy eddig senkinek az izleset nem sertete, most, hogy egy gyilkos ezzel fenykepezkedett, hirtelen maga lett a ferto. En nem tudom aterezni, mit jelent ez a szimbolum az itt eloknek, fehereknek, feketeknek, de ha ez a szornyu buncselekmeny nem tortenik meg, akkor minden ok, tovabbra is ot tlengedezik minden epuletben?

kardio1 2015.06.26. 23:45:59

@Sipi [CH]: A gay pride-rol én irtam. Es nem, az összes többi fesztivàl nem hetero prode, mert nem arrol szolnak csak és kiràrolag, hogy mi büszkék vagyunk a nem identitàsunkra, és ezt hivalkodo modon a képetekbe toljuk, ha tetszik nektek, ha nem. Nem véletlen, hogy a melegeknek csak egy része vesz részt ilyen eseményeken, és nem azért nem teszik, mert retorzio érné ôket. Lassan màr annak kell magyaràzkodnia, aki nem valamelyik szexuàlis kisebbség (ez is milyen kifejezés màr) tagja.

kardio1 2015.06.26. 23:58:09

@Sipi [CH]: Mit kéne tenni? Elôször is, nem kellene ùgy tenni, mintha a Romai birodalom bukàsa ota nem telt volna el màr néhàny esztendô, és a népvàndorlàs, a népesség kicserélôdése valami kikerülhetetlen dolog lenne.
Ami az ezen, többnyire nem politikai, hanem gazdasàgi- menekültté vàlo népességen még a vàndorlàs elôtt segiteni lehessen, annak nem az a modja, hogy a demokràciàt probàlod exportàlni ezekbe az orszàgokba. Nézd meg, mi lett a Közel-Keletbôl: elvitték a demokràciàt Tunéziàba, Libiàba, Irakba, némileg Sziriàba, Egyiptomba. Talàlsz ezek közt csak egyetlen egy szabad, békés, demokratikus, vagy legalàbb csak stabil orszàgot is?
Es az sem megoldàs, hogy az onnan elmenekülôket mind befogadod. Azok a területek kiürülnek, Europa lakossàga hosszabb tàvon kicserélôdik, végetér a hôn szeretett demokràciàd és joléted, de a menekültek is szegények maradnak.
Irtad, hogy Svàjcban 24% a bevàndorlok arànya. Két kérdés: honnan jöttek döntôen ezek a bevàndorlok? Kapnak-e mind àllampolgàrsàgot? Ugy tudom, Svàjcban kivételesen könnyû àllampolgàrsàghoz jutni...
Te a bevàndorlokat Magyarorszàgon betanitott és szakmunkàval "jutalmaznàd". Mit gondolsz, ez a bevàndorloknak is megfelelne (tudva, hogy Svédorszàgban még a felajànlott ingyen lakhely sem tetszett a szomàliaiaknak)? Szoval a nagy PC-ben betennéd ôket a tàrsadalom also harmadàba. Nem viselkedsz egy kissé farizeus modra?

kardio1 2015.06.27. 00:20:07

@kék madár: nem jó irányba haladnak. De Sipinek biztosan tetszik. Nekem a Gone with the wind elolvasasa óta szimpatikus az Old South. Ez megint olyan PC, hogy egy hibbant miatt sutba akarják dobni a Konfoderacio emlékét és az ahhoz köthető jelképeket.

kék madár 2015.06.27. 00:44:34

@kardio1: ezt nem tudom eldonteni, ha az ISIS holnaptol husveti nyuszis zaszloval rohangal, akkor sokakat serteni fog a nyuszis jelkep.
En is birom a delieket, pl ha lerobbanok az ut szelen, egy deli azonnal megall es segit, egy jenki meg integet, hogy huzodjak le jobban. De a feketek helyeben azert meg mindig utalnam, hogy egy nem ego feklampa miatt letartoztathatnak 6 honapra - jobb esetben, vagy hatba lonek 5-szor.

M. Péter 2015.06.27. 01:18:02

@kardio1: Svájcban a bevándorlók kb. 2/3-a a EU-ból van, az olaszok, németek és portugálok vezetik a listát.

DieNanny CH 2015.06.27. 06:21:12

@kardio1:

"Ugy tudom, Svàjcban kivételesen könnyû àllampolgàrsàghoz jutni..."

Ez ugye szarkazmus volt? Merthogy pont itt elég nehéz állampolgársághoz jutni. 12 év megszakítás nélküli itteni bejelentett lakcím kell - lehetőleg végig dolgozva... -, állampolgársági vizsga, majd, megjelenik a neved a helyi Hírújságban születési adatokkal, és lakcímmel, és kérik a helyieket, akinek bármilyen ellenvetése van, az rövid időn belül jelezze.

kardio1 2015.06.27. 08:09:34

@kék madár: az tény, hogy a feketékkel pl a rendőrök nem bánnak kesztyűs kézzel. De az atrocitások, amikről mostanában hallani lehet, ezt az egy charlestoni esetet leszamitva mind a szabad és boldog északon történtek. Vagy épp nyugaton.
Nem a zászlótol függ.

kardio1 2015.06.27. 08:12:36

@M. Péter: tudom. Azért utaltam csak erre, mert Sipi érvként használta a Svájcba bevandorlok magas arányát. Mintha csupa harmadik világbeli menekült lenne.

pasztasuta 2015.06.27. 10:00:24

@kardio1: nem csak Svediaban nem tetszik nekik: Olaszorszagban sem. Multkor olvastam egy cikket, hogy az egyik hellyel az volt a bajuk, hogy a falusi turizmus ahova elszallasoltak oket tul messze van a varostol (40km), egy masikkal meg hogy nem volt wi-fi.

ja es a szallas nincs ingyen: az olaszorszagi adofizetok penzen vannak elszallasolva es hat kozismert mennyire szarnyal itt a gazdasag jelen pillanatban,de azert lehet h talalnanak mas szektort ahol elkolthetnek...

Observer99 2015.06.27. 13:23:06

@pasztasuta:
"...ja es a szallas nincs ingyen: az olaszorszagi adofizetok penzen vannak elszallasolva..."

Az lehet, hogy az ottani politikusok ezt mondják, de viszont az tény, hogy amíg Magyarország kapott az Uniótól a menekültproblémák kezelésére 1,6 millió EUR-t addig Olaszország 160 millió EUR-t kapott!! Lehet, hogy adófizetői pénz is megy de erről az apró juttatásról sem szabad elfelejtkezni!

nyuszigonosz 2015.06.27. 13:41:50

@Observer99: Azok az EU milliók sem a fán teremnek, hanem adófizetök pénze.

pasztasuta 2015.06.27. 13:53:41

@Observer99: az megvan, hogy Németország, UK, és Franciaország után Olaszországnak a legnagyobb ráfizetés az EU?
Itt vannak szép táblázatok amikből kitűnik, hogy jóval többet ad bele a közösbe mint amennyit kivesz:

www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/11221427/EU-budget-what-you-need-to-know.html

@nyuszigonosz(D): +1

Observer99 2015.06.27. 14:55:56

Sajnos a vitát nem tudom felvállalni, mert az előmoderáció most is eltartott 35 percig! Így pedig nem megy !

@nyuszigonosz(D):
Adófizetői, az igaz, csak pasztasuta kifejezetten az "olaszországi" adófizetőkről beszélt!!

pasztasuta 2015.06.27. 15:02:37

@Observer99: Nyugodtan írj, válaszolok, akkor is ha később jelenik meg a kommented.
És továbbra is olaszországi adófizetőkről beszélek, függetlenül attól, hogy EUs pénzeket használnak-e fel vagy sem, ugyanis, mint azt a fönti kommentemben írtam, Olaszország többet fizet bele az EUs kasszába mint amennyit kap belőle. Szóval ha az olasz adófizető adója megy az EUnak, és abból valamennyit visszakap az ország EUs pénzként, attól az még mindig az olasz adófizetők hozzájárulása.

kék madár 2015.06.28. 04:51:17

@kardio1: a statisztikak szerint delen gyakoribbak ezek az esetek, csak kisebb a visszhangjuk

kardio1 2015.06.28. 09:52:33

@kék madár: ott miért kisebb ? A nagy visszhangot kiáltott eseteknel az eredeti helyszintol messze is voltak tiltakozó demonstrációk. Ha a helyiek félnek esetleg a retorzioktol pl Alabamaban, miért nincsenek tiltakozások Bostonban vagy New Yorkban ?

adg 2015.06.28. 15:21:31

@Observer99: ooo, de. Nyilvanvaloan az vagyok. :)

kék madár 2015.06.28. 20:07:16

@kardio1: szerintem nincs Kulturaja az ellenallasnak delen, egy fekete masodrangu allampolgarkent no fel, a nagyvarosok kivetelevel

kardio1 2015.06.28. 23:08:37

@kék madár: de azt nem értem, hogy ez esetben miért nincs északon zavargás a déli testvérek elnyomása miatt.

kék madár 2015.06.28. 23:20:19

@kardio1: amikor eszakon zavargas van pl. Baltimore--ban akkor nemcsak Freddie Grey miatt, hanem az osszes tobbi delen es barhol tortent gyilkossag miatt. Amire en utalok azok azok az esetek amig alig derulnek ki, amikor nincs rola felvetel, csak a gyanusitott megbotlott vagy ratamadt a rendorre (tamadasra utalo magatartast mutatott azzal), hogy elfutott.
samswey.cartodb.com/viz/5815277e-bc86-11e4-84e3-0e4fddd5de28/public_map
ez a terkep leginkabb a nepsuruseggel korrelal, megint hulyesegeket beszeltem

kék madár 2015.06.28. 23:27:02

Black men in six cities face a higher chance of being killed by police than the average American has of being killed in a car accident.
mappingpoliceviolence.org/cities/
van meg mit fejlodni

PannonBoy 2015.06.28. 23:46:10

Nagyon furcsa voltegy ilyen határozatlan írást olvasni. Nem tudom mióta van külföldön, az oké, hogy 25 éves, de eléggé megbocsátó.
Most komolyan, ha már külföldön tanul, külföldi diplomája lesz, mégis mit akar Magyarországtól?
A legtöbb HR-es még a Harvard-os diplomára sem ugrana, mert még letörne a műkörme.
Ha meg valamelyik multihoz menne vissza, akkor oké, hogy jó életszínvonalon élhetne, de megéri azt a rossz és kiszámíthatatlan közeget? Valamelyik politikus fejébe vesz valami hülyeséget, és meg is valósítja. Kell ez neki?
A magyarok a legkevésbé szolidárisak mással szemben, ellenben elvárják, hogy az ő kis problémájukat mindenki meghallgassa.
Jobban teszi, ha ott marad ahol van.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása