oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. május 18. 06:44,  Az ember bármikor hazamehet 358 komment

2015. május 18. 06:44 Határátkelő

Az ember bármikor hazamehet

A mai történet a Magyarország és én pályázatra érkezett, de talán kevésbé direkt szól Magyarországról, mint az eddigiek – ugyanakkor ha a teljes történetet nézzük, akkor Andrásé (akinek köszönet a fotóért) elég sokat elárul a magyar helyzetről és viszonyokról. Szavazni ma is, mint mindig a Facebookon, és a poszt végén lehet.

nagy-britannia_andras_150518.jpg

„Azt hiszem, az én történetem évekkel az előtt kezdődött, mint hogy ténylegesen Londonba érkeztem volna.

Én egy budapesti, 34 éves srác vagyok, aki világéletében álmodozott valami nagy kalandról, valami újról, de aztán valahogy évekig nem volt merszem megtenni a nagy lépést.

Hozzátartozik a történethez, hogy sok más emberrel összehasonlítva szerencsés helyzetből indultam, ezért sokan nem is értik, miért választottam a budai 12. kerületi legénylakásom helyett (amihez egy jó kis autó is dukált), és a 25 éve meglévő családi éttermünk helyett azt, hogy kijöttem és elkezdtem mindent elölről. Mindezt London keleti részében, a Caffe Neróban barmanként, ami azon túl, hogy jól hangzik, semmi nagyszerű dolgot sem ad.

Hogy miért döntöttem így, ahhoz vissza kell menni 1990-ig a 90-es évekig. 1995-ben kezdtem a vendéglátóipari iskolát, aztán amikor elvégeztem, jött egy szuper lehetőség, egy Váci utcai irodaházban bérelhettünk édesapámmal egy kávézót.

Szerelem volt első látásra, rendkívül jól felszerelt, az akkoriban első osztályúnak számító irodaházban csupa jó cég volt. Éltem a lehetőséggel és elvállaltam, 10 kemény, csodálatos és bosszúságokkal teli év volt.

Rengeteg felé kellett megfelelni, de a munka meghozta gyümölcsét és akkoriban a gazadság is valamiért jobban ment, úgyhogy jött a pénz… sosem sok, de éppen elég. Tudtam nyaralni, a lakásra költeni, felújítani, etc.

Ekkor jött az első gubanc is, amikor szembesülnöm kellett azzal, hogy az ötleteim sorra próbálták megtorpedózni, és valahogy mindig sikerült belém kötni, hol ezért, hol azért. Egy idő után sikerült teljesen elvenni a kedvem.

Nem szeretem, ha korlátoznak, huszonévesen, nagy pofával pláne, volt, hogy majdnem ki is raktak. Aztán maradtunk, jött a válság, majdnem tönkrementünk, átszerveztünk, majd eladták az irodaházat egy új, nagy multicégnek és kész.

Személyből számmá lettünk és onnan eleve csak olyat vártak el, ami teljesíthetetlen volt. Szóval tíz év után elköszöntünk, ez volt az első nagy pofon. Fogalmam sem volt, mi lesz vele, mihez kezdjek magammal. Így hát beálltam édesapámhoz dolgozni.

Normál mércével mérve nem volt miért panaszkodnom, biztos munka, biztos pénz, biztos mindennapok… sokak álma, én meg nem voltam elég boldog. Közben a bajok meg jöttek, többször megbetegedtem, és sokszor szerintem ennek lelki okai voltak.

Az ekkor már évek óta kint élő barátnőm húzta az agyam, hogy menjek már ki, csak próbáljam meg. Féltem elindulni, hisz már 30 is elmúltam, otthon kész egzisztenciám van, most akkor mindent adjak fel?

Hozzátartozik a dologhoz, hogy közben lett egy kutyám is nem sokkal azt követően, hogy a kávézót elkezdtem csinálni. Mit csináljak vele, ha kimegyek, imádom, nem tudom itt hagyni, én felelek érte.

A döntő lökés

Aztán azelőtt egy évvel, hogy végül elindultam, a sors közbeszólt és segített meghozni a döntést. A házban nagy gázfelújítás volt, ami után nem kapcsoltak vissza a hálózatra és megindult egy borzalmasan megalázó, hosszú és drága procedúra, ami lényegében egy teljesen legálisan működő maffiát feltételez.

Az eredmény több mint 500 ezer forint és hat hónap gáz nélkül, közte téli hónapok egy olyan lakásban, ahol cirkórendszer van. Zéró tolerancia otthon, és zéró törekvés arra, hogy minél hamarabb megoldjanak bármit. Csak mindig egy újabb és újabb csekk jött, egy újabb és újabb kitalálás, hogy mit kell megvenni, és csinálni ahhoz, hogy működjön valami.

Ez volt az a pont, amikor megszületett a döntés, és elkezdtem szervezni a kiutam. Eddigre sok minden megváltozott otthon, már egyáltalán nem találtam a helyem, teljesen kiábrándultam az országból, különösen, ahogyan sokszor velem bántak, de hasonló történeteket mesélnek a barátaim is.

Közben a legjobb barátom, a kutyám nagyon beteg lett, agyvérzést kapott, aminek teljes leépülés a vége egy kutyánál, és persze rengeteg pénz, amíg az ember megpróbálja tartani a dolgokat és mindent megtesz a legjobb barátjáért, családtagjáért.

Ekkor már le volt szervezve, hogy egy ismerős költözik hozzám és pesztrálja a kutyát pár hónapig, amíg meglátom, mit tudok tenni, maradok-e, vagy visszamegyek, viszem-e a kutyám, vagy marad, de sajnos még az indulásom előtt olyan állapotba került, hogy el kellett altattatnom.

És ennyi volt 10-13 évem otthon: egy vállalkozás, amit ellehetetlenítettek, amiben benne volt minden, amit csak tudtam szakmailag és erkölcsileg, elveszítettem a legjobb barátom, mindeközben az állammal karöltve a hazai gázművek és a kéményseprő-maffia folyamatosan megkárosított, mit sem törődve az emberi értékekkel.

Szóval ennyi volt, csomagoltam és elindultam az ismeretlenbe 32 évesen.

Hol tartok most?

Nem vagyok gazdag, sőt, még csak nem is élek olyan jól, mint amikor a kávézóm volt, de ami van, az én vagyok, azt én csinálom. Amit keresek, azt össze sem lehet hasonlítani azzal, ami otthon van. Nincs para a bejelentések miatt, nincs para a csekkek miatt.

Hogy kemény-e? Igen, az. Hogy hiányzik-e az országom? Igen, hiányzik. Hogy mennék-e haza? Talán mennék, de minek? Itt sem könnyű, de nem kell kiskapuzni, nem kell hazudni, csak és kizárólag te vagy, mint ember, te vagy, amit nyújtani tudsz, és ezért fizetnek.

Hogy kihasználnak-e? Igen… ez a kapitalizmus, te dolgozol, ők fizetnek, se semmi sem kötelező. Viszont sokkal tisztább szabályok vannak. Elfogadóbb társadalommal, és nem feltétlenül a britekre értem, hanem összességében.

Tudsz tanulni és fejlődni, és egyszerűen úgy próbálom felfogni a dolgot, hogy az ember bármikor hazamehet. Én szerencsés vagyok, nem kényszerből jöttem, én döntöttem el, hogy kijövök, én döntöm el azt is, hogy meddig maradok.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Nagy-Britannia Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr997468682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qkuc 2015.05.18. 21:40:23

@Mr Long (UK): Van ez a 360 fokos köpködés, amikor a főnököt alázzuk a sárba, na azt csinálták meg olyan nagyon jól, hogy a kis létszámű csoportokban a nem és a kor alapján be lehetett azonosítani a véleményező kollégákat.

qkuc 2015.05.18. 21:41:25

@Shanarey: A sárkány hölgyet akartam megcélozni ezzel, csak kihagytam a válaszból, :).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.18. 21:47:16

@FutureFry: Magyar allampolgarrol irtam a fenti valaszomban. ABTW meg mindig nem vagyok adougyi szakmeber, csak egy egyszeru informatikus, aki konkretan utananezett, hogy kell-e adoznia magyarorszagon, ha csak UK-ben vagy mas egt tagallamban van keresete. Az eamerikai keresse kia ravonatkozo reszeket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.18. 21:48:23

@FutureFry: Egyebkent valoszinuleg nem adokoteles ez a fajta tavmunka Magyarorszagon.

firg_firg 2015.05.18. 21:49:56

@qkuc: ez a cikk bearanyozta a napomat, vegigrohogtem. sajnos.
a szokasos inkompetens politikai vizfej, az informatikuskepezes kicsiben lekepzi az orszagot.

FutureFry 2015.05.18. 21:51:47

@tildy[UK]: Köszi. Én is valami ilyesmit következtettem ki google alapján, pl:
blog.rsmdtm.hu/2013/11/kulfoldiek-magyarorszagi-munkaberere-vonatkozo-adozasi-szabalyok/

Azért persze nem teljesen tiszta a kép - pl. a Microsoft-ot például véve - belföldi illetőségű ilyen esetben? Szerintem nem, de persze én sem vagyok adószakértő...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.18. 21:54:32

kétfarkú kutyáék válasza is jó (erre emlékezhetsz, Mirjam)
mandiner.hu/cikk/20150503_magyar_ketfarku_kutya_part_nemzeti_konzultacio_a_tarsadalmi_szolidaritasrol
szegény fákat sajnálom egyébként a sok levélszemét kapcsán.

2015.05.18. 21:58:38

@Dragonlady (Bp, Hun): Most olvastam a kerdeseket, ertem mire gondolsz... Hat errol annyit hogy nyilvanvaloan nem kutatasi celbol allitottak ossze ezt a kerdoivet, hanem... hadd tippeljek, talan politikai celbol? :)

GERI87 2015.05.18. 22:01:22

@tildy[UK]:

" Nem is kell naponta 3szor hust enni, de ahol hetente csak egyszer vagy annyiszor se jut, mert nincs ra keret, az mar szerintem ehezes kategoria. "

Nagyon nem. Az átlag magyar étkezésbe is pl simán belefér hogy egész héten főzelék, leves, meg tészta megy...hús meg max csak hétvégén.
Nálunk is simán előfordult...

2015.05.18. 22:02:49

@Dragonlady (Bp, Hun): Ez nagyon jo! Sokkal celratorobb mint az eredeti... :)

Jégermájszter 2015.05.18. 22:05:07

@svédnyugger: a 150 ezer a nagy tobbsegnek csak alom... az atlagot a keresok szinte pontosan egyharmada eri el.

tobbet mond ez a grafikon:
index.hu/chart/2015/04/27/statisztika_ksh_jovedelem/

lathato, hogy 3 millio ember magyarorszagon el honaprol honapra fejenkent 50 ezer Ft-nal kevesebbol. tokkal-vonoval, rezsiszamlaval, teli futessel, kajaval, utazassal, sorrel, szorakozassal egyutt.

a legszegenyebb 1 millio magyar napi 1000 Ft-nal is kevesebbet kolt. mindenre egyuttesen. na most, aki ebbol kihozza, hogy nem ehezik, az vagy varazslo, vagy maga matolcsy gyorgy vagy valamelyik mas illusztris magyar politikus. meg ha valaki 0 aramot, 0 vizet, 0 gazt hasznal, lakbert se fizet, nem utazik busszal se, meg semmi egyebbel, akkor se jon ki belole szerintem a kaja.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.18. 22:06:49

éhezésről, nekem is volt olyan osztálytársam / barátnőm, aki éhezett, nem azért, mert nem engedhették volna meg maguknak, hanem mert olyan szinten szétesett a családja és a szülei, hogy akkor evett (meg a két öccse is vele), ha ő 14 évesen főzött maguknak..... és akkoriban még sehol nem volt a gyerekvédelem és az iskola se tett semmit. de az ő szempontjukból mindegy volt, hogy ennek jövedelmi vagy milyen indoka van. ilyen szempontból tökmindegy, hogy egy kétéves vagy egy ötéves vagy egy tízéves miért éhezik, mert nem futja csak zsíroskenyérre, vagy mert a szülei elhanyyagolják, a kimenetele a dolognak az, hogy éhes és nem tud megfelelően fejlődni. ja és nehogy már még ezért is a gyerek legyen a hibás, hogy ja de hát a szülei tehetnek róla, ő nem is éhezik igaziból, mrt nem kellene neki.

qkuc 2015.05.18. 22:12:39

@firg_firg: mintha megfagyott volna az idő az oktatásban ... Ezen a téren is.

Shanarey 2015.05.18. 22:17:14

@qkuc:

Én pedig cserébe csúf magyartalan választ adtam.

vagyis : Nem Magyarországon élek, de nekem Az efféle "konzultációk" kuka pozitív kategória.

Közben telefonon beszéltem, és sajnos nem vagyok az a multi tasking man.

Jégermájszter 2015.05.18. 23:10:18

@Dragonlady (Bp, Hun): ez halalos.
nemzeti inzultacio. inzultaljon On is!
a kedvencem az, ahol a 3 valaszlehetoseg sorrendben:
a. "ez igy van"
b. "pontosan"
c. "én is így tudtam"

a "vicces" az, hogy kábé ennyire prekoncepciózus az eredeti kerdoiv is. a fidesz-fiuk velemenye nagyjabol igy foglalhato ossze: objektivitas? ugyan kerem! az valami kommunista bloff...

gabors 2015.05.18. 23:10:23

@qkuc: van komoly korlatja .... legalabbis new york allamban nem akarhol fogadjak el... de elelmiszert lehet vele csak venni nem barmit ami a szupermarket-ekben van ... nyilvanvalo pl sort nem de tisztito eszkozoket sem meg vannak meg furcsa szabalyok...

amugy teljesen jogos "food stamp" bar ez csak a konyhanyelvi meghatarozas (azert mert a 90-es evek vegeig valoban papir jegyek voltak kulonbozo cimletekben .... de tul nagy volt a csalas lehetosege...) amugy nem nagy osszeg most csokkent 10%-al 180 dollara havonta new york allamban

2015.05.18. 23:28:37

@tildy[UK]:

Adóügyileg szabad megkérdezni, hogy te ki vagy-e jelentkezve mo-ról? Nem teljesen vagyok képben, de tudtommal a uk-ben nincs lakás-nyilvántartási rendszer, ergo honnan tudja rólad bármelyik állam, hogy hol vagy? Vagy nem kell tudniuk, és ez így van jól?

2015.05.18. 23:33:16

@Jégermájszter:

Azért vigyázzunk, mert svédnyugger a keresetekről beszélt, te pedig a családokban egy főre eső összegre.

Egy 4-5 fős családot kényelmesen ki lehet hozni fejenként 100k alatt -- ne kérdezd, hogyan, mert nincs családom, de az ismeretségi körömben csomó ilyen pofa van, és mindegyiknek van lakása, autója, kisruhája.

pappito · http://pappito.com 2015.05.19. 00:07:21

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "A mutyi, az urambátyám rendszer mikor máskor fejlődött volna ki, ha nem akkor, amikor építették a szocializmust. "

frászokat, olvass Móriczot, Jókait... megvolt az urambátyám már régen, bár a szocializmus kétségtelenül termékeny táptalaja volt a túlélésének

pappito · http://pappito.com 2015.05.19. 00:29:33

@FutureFry: és kb. harmincmillió ember él foodstamp-en :(

M. Péter 2015.05.19. 00:31:52

@Mr Long (UK): Minden ilyenre be szoktam írni az összes panaszomat, abból kiindulva, hogyha mindenki azt írja, hogy nagyon elégedett, akkor garantáltan nem változik semmi,

adg 2015.05.19. 00:57:26

@Th's child: persze, hogy ki lehet hozni 100 alatt fejenkent. Mi hatan vagyunk, igen messze volt a begetelu k a 600 ezertol, meg ha figyelembe vesszuk is, hogy eltelt 2,5 ev.

Sved baratunk allitasa nonszensz. 10 nap alatt koltott 150-et szallas nelkul. Ez lenne akkor 450 egy honapra plusz szallas. Nyilvan nem atlagis szinten koltott. :)

--------

Most nem tudom, ez az ehezeses vita onnan indult, hogy mgkerdeztem, mit jelent az emberek java kifjezes?

Mindegy, mitjelent amugy. Ha a tobbseget jelenti, akkor is marhasag, ha az "elitet" akkor plane, ha a motort vagy a programnyelvet, akkor meg :)
Leszogezhetjuk, hogy sajnos van magyarorszagon ehezo reteg, paran ehan is halnak. De az, hogy a tobbseg ehezik, az hulyeseg.
Ahogy az a definicio is hulyeseg, hogy ehezes=az elmult evben legalabb egyszer ehes volt, es nem volt mit ennie. Ezek alapjan en is ehezek, pedig nem gondoltam volna.
Ertem en, hogy fidesz, meg magyarorszag meg egyeb szornyusgek, de talan kicsit megis a realitasok talajan kellene allni.

2015.05.19. 03:47:43

@Határátkelő:
"Sajnos tudom, mire megy ki ez az egész játék, amit itt most már hetek óta játszol, de egyelőre inkább csak érdekesnek tartom. "
Jo neked, ha tudod, mert en nem:) Nem hetek, hanem honapok ota jatszom, kotozkodok, probalok az egy dimenzios hozzaszolasokba belevinni egy masik dimenziot is. Neha sikerrel, de tobbszor sikertelenul. Ha hiszed, ha nem, nincs semmi hatso es gonosz gondolatom a bloggal, a blog gazdajaval, a hozzaszolokkal kapcsolatban. Szeretek ide jarni. Neha tul messzire megyek a velemenyemmel, meg is sertek nehany embert, amit kesobb megbanok. Ezuttal szeretnek bocsanatot kerni azoktol, akiket akarattal vagy akaraton kivul megsertettem. De ugy erzem, nagyon gyoker ritkan voltam, anyazni is csak 2x anyaztam ami azert nem rossz arany:)
Peace!

2015.05.19. 03:51:40

@GERI87:
"És igen lehet általánosítani, ha a többség ilyen és látom az "eredményét"."
Akkor en is altalanosithatok ugye peldaul a honvaggyal kapcsolatban?:) Mert a tobbsegnek van honvagya. Paran kikertek maguknak, hogy nekik nincs.

2015.05.19. 03:59:21

@fhdgy:
" Ha nem hiszed, olvass el visszaemlékezéseket az I. vagy II. VH. korából, kiderül, hogy a katonák közül sokan inkább éheztek, de a cigi fontos volt. A kajája egy részét elcserélte cigire. pedig a kaja nem volt sok! "
Apam meselte, hogy a hadifogsagban kaptak napi 5 szal cigit es 2 darab kockacukrot. A dohanyosok elcsereltek a cukoradagjukat cigire, pedig kajat nem sokat kaptak, volt, hogy csak egy tanyer csalanlevest ettek egy nap. (hogy az milyen egeszseges, par eve tudtam meg, de azert nem kostolnam meg)

2015.05.19. 04:08:10

@01234567:
"Mellettünk van egy hajléktalanszálló, ahol reggel ételt osztanak, bizony ott áll sorban a pénztáros a CBA-ból, felismerem némely gondnokot, takarítót a környező házakból, irodákból, az utcaseprőt, a reklámújság kihordót..stb..bizony nem csak az úgy nevezett csövesek állnak ott."
Nekem is volt nehany ismerosom - magyar menekult - aki ingyen konyhan evett. Pedig volt munkaja, penze, lakasa. De xarevo volt, igy (is) sporolt. Meg a WC papirt is public WC-ekbol lopta el. Sot, en is ettem mar ingyen konyhan, kivancsisagbol es kabarebol:) Sot, aludtam hajlektalanszallon is, nem is egyszer. Sajnaltam a penzt szallodara:)

2015.05.19. 04:19:41

@Gizi06:
"elegge cinikus voltal , nem ? "
Igen, cinikus voltam es gonosz is. Bocsanat:(
"van neked egy nagynened, akinek joforman semmilyen nyugdija nincs, aki ehen halna, ha nem segitene a fia ? Vagy több ismeröse VIDEKEN , aki a fizeteseböl nem tud megelni, mert nevetseges , amit kap ?"
Igen, van, a hugom. Havonta kuldok neki penzt, 2-300 dollart. Hozzatennem azt azert, hogy van nagy kertje, meg tudna benne termelni sok mindent, de o inkabb a CBA-ban vesz zoldseget, gyumolcsot. El is neveztem "CBA cicanak" (plazacica).

2015.05.19. 04:31:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
" Én tudom."
Gondoltam, hogy te mindent tudsz. Meg azt is, amit en nem:)

2015.05.19. 04:40:23

@qkuc:
"Nekem is a Rokonok szokott eszembe jutni .... "
A Rokonok mellett azert a Barbárok es A boldog ember is eszembejut sokszor. Ezek is mind Móricz Zsigmond muvei.

FutureFry 2015.05.19. 05:10:07

@pappito: 40 valahánymillió, de annak a nagy része dolgozik is. Azaz (szerintem) ez egy implicit támogatás a cégeknek (is) akik alacsony béreket fizetnek és/vagy csak részmunkaidőben alkalmaznak dolgozókat. Renmélhetőleg a minimálbér megemelése ($15-ra, Seattle-ben már annyi) segít azon hogy kevésbé az adófizetők pénze menjen erre.

2015.05.19. 05:20:57

Aki szeretne latni a jovo Magyarorszagat, itt megteheti:
(Masfel eve olvastam, most jutott eszembe "kozzetenni". Hazalatogatoknak, hazateroknek, kinneloknek kulonosen ajanlott)
raerunk.blogrepublik.eu/2013/10/06/panamajack-2024/

2015.05.19. 05:34:52

@FutureFry:
' a minimálbér megemelése ($15-ra, Seattle-ben már annyi"
Itt Albertaban is az uj NDP kormany (szocdem, az also kozeposztaly partja) 15$/ora-ra akarja felemelni a minimalbert. Nem eri meg szakmunkaskent dolgozni az epitoiparban ezek utan, raadasul mint alvallalkozo, meg 2-3x-os fizetesert sem:( Megyek en is inkabb biztonsagi ornek:)

2015.05.19. 05:53:34

@Cascabel: Kettőnk közül te érzel kényszert arra, hogy minden olyan mondatot kielemezz és megcáfolj, ami nem illeszkedik a világképedbe. Pl. az általad említett honvágy is ilyesmi. És valamiért sokan hajlamosak összekeverni a honvágyat azzal, hogy valakinek hiányzik a családja meg a barátai... Ez természetes.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.19. 08:11:00

@~~Babette~~: igen,eleg sokaig.Teher es szemelyhajozasban is dolgozott.Most is az,de mar szarazföldi beosztasban ( Gepeszet,üzembentartas a szakterülete es müszaki buvar-egyebkent hajomernöki diplomaja van).

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.19. 08:35:55

@Cascabel: hu, ez olyan nagyon spiro gyorgyos...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.19. 09:05:22

@Th's child: Ideiglenes kulfoldon tartozkodast jelentettem anno be. Ezek utan az oepnel kijelentkeztem, majd az nav megfenyegetett, hogy ezt ( az oepes dolgot) nem jelentettem be , szoltam nekik de, pinpongozzak le az oep-pel, plusz nekik is elkuldtem a papirjaim (akkoriban eleg volt az oepnek szolni, hogy kulfoldon vagy biztositott) , illetve tavaly decemberben megszereztuk itt az allando tartozkodasit ( permanent residence).

Jégermájszter 2015.05.19. 09:08:48

@Th's child: fejenkent 100 alatt? hat, magyar mercevel nezve az eleg magas szint. csak a lakossag harmada-negyede el olyan csaladban, ahol egy fore 100.000 Ft jut.

az elso mondatomban a keresetekre reflektaltam (keresok ketharmada van az atlag alatt). a szegenyseg szempontjabol azonban nem csak a keresok, hanem mindenki szamit, az eltartottak is.

Jégermájszter 2015.05.19. 09:08:48

@FutureFry: na jo, de melyik esti mesere nem lehetne hasonlo allitasokat tenni? judaizmus, keresztesseg? soroljam a sztorijaikat?

ebbol a tarsasagbol cseppet sem tunik ki az iszlam.

(megjegyzem, meglehetos botorsag a mai emancipalt - es a jovo szamara velhetoen alig kevesbe barbar, mint nekunk a kilenceves feleseg - ertekeket szamonkerni egy-ketezer evvel ezelotti pofakon.)

svédnyugger 2015.05.19. 09:08:48

@Jégermájszter: Lehet, hogy nem jött át a bejegyzésembôl, de ugyanazt a következtetést vontam le, mint pl. te. A közmunkások csekély száma (1 hónapi statisztika volt) is azt mutatja, hogy nincs folyamatos foglalkoztatás. Valamint azok sincsenek benne az átlagjövedelem számításban, akiknek semmilyen jövedelmük nincs.

svédnyugger 2015.05.19. 09:08:48

@Cascabel: Furcsa, hogy pont te raktad be az amúgy nagyon jó szatirát, hiszen teljesen ellentétes az általad hirdetett "minden nagyon jó, minden nagyon szép" elméleteddel.

ZOH 2015.05.19. 09:08:48

jó írás, gratulálok!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.19. 09:19:56

@FutureFry: És azt honnan a bánatból tudják, hogy a százdolláros, amivel a kurv@nak fizetne, az segélyből van e, vagy esetleg lopta/koldulta, stb...Hogyan lehet ezt ellenőrizni?Szerintem sehogy.Mindazonáltal jogosnak tartom a dolgot, csak éppen kivitelezhetetlennek.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.19. 09:59:43

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):

:)

amikor folyami hajósokról hallok, mindig eszembe jutnak a vidám fiúk pestről, mindig találkoztunk, ha ott kötöttek ki:) már a nevükre sem emlékszem, csak arra, hogy mindig tele voltak vidámsággal, és kaptam tőlük egy cowboy kalapot:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.19. 10:24:25

@Cascabel: Haha, kurvajóóó...:-))
De azért be is b@xna erősen... :-|

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.19. 10:29:30

@qkuc: Említik a szar infrastruktúrát is.Nekem, főiskolán olyan "gyors" volt a lanos net, hogy inkább hazamentem a betárcsázós(!) modemet használni, mert az is gyorsabb volt.És mindezt egy informatikusképzős főiskolán...Igyaz, ez majdnem 15 éve volt, azóta már lehet jobb a rendszer ott is.De komolyan mondom, egy honlap kb 3-4 perc alatt jött be... :D

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.19. 10:38:56

@~~Babette~~: regi szep emlekek...ferjem is rengeteget mesel a regi hajoseleteröl..marmint amikor tenylegesen hajon dolgozott..teher es szemelyhajos sztorijai is vannak dögivel...:)

GERI87 2015.05.19. 11:06:52

@Cascabel:

"Akkor en is altalanosithatok ugye peldaul a honvaggyal kapcsolatban?"

Igen.

"Paran kikertek maguknak, hogy nekik nincs. "

Mert ők a kivételek.

MI ebben a nehéz és felfoghatatlan?

adg 2015.05.19. 11:18:30

@geegee: egyszeru, nem kapsz penzt. Kartyat adnak, amivel meghatarozott termekeket lehet fizetni. Ha a kurvan nem megfelelo a vonalkod, akkor nem fogod tudni kifizetni. Vagy elobb veszel valami valid temeket, eladod es az arabol szerelmeskedsz.
Esetleg termeszetben fizetsz a megvasarolt aruval. Na? Ki is van jatszva az egesz rencer.

Epp buli van a buszon, a vilag legregibb kulturaju emberei nem kivannak fizetni a jegyert. Inkabb ordibalnak orult modon. 10 perce allunk itt, vegul egy valaki kifizette a jegyet a komanak. Erre leszalt azonnal. Hat nooooomis, maargit? Inkabb mgszem utazott, de elotte percekig uvolt. :))

soad1221 2015.05.19. 11:44:47

@adg [Au, Darwin]: ez bizony ősi szokás. a vacsorát megelőző rituálé: egy jó kis üvöltözés a buszon, majd korgó gyomorral lehet elfogyasztani a finom vacsorát...

ott élsz, hát nem tudtad?

FutureFry 2015.05.19. 13:41:49

@Jégermájszter: Természetesen minden vallás nagyrészt "esti mese". Az iszlám a fanatizmusával és erőszakosságával tűnik ki.

FutureFry 2015.05.19. 13:50:26

@Jégermájszter: Ami meg a "egy-kétezer éves pofákon történő számonkérést" illeti (a mai emancipált világban): Nem kell számon kérni rajtuk semmit - őket (amennyire tényekkel lehetséges) történelmi figurákként kell elemezni, nem pedig valami feddhetetlen morális példaképként tekinteni rájuk.

FutureFry 2015.05.19. 13:54:17

@geegee: Régebben utalványként manapság meg debit kártyaként adják a támogatást. Szerintem nemigazán van olyan prostituált akinek sajàt "food stamp"-kompatibilis POS terminálja lenne...

2015.05.19. 14:06:53

@svédnyugger:
" hiszen teljesen ellentétes az általad hirdetett "minden nagyon jó, minden nagyon szép" elméleteddel. "
Tevedsz, nem hirdetem, hogy minden nagyon jo es szep. Nalamnal jobban kevesen utaljak peldaul a rendszervaltas utani politikat, politikusokat. De azt nem szeretem, ha hulyesegeket irnak Magyarorszagrol, a magyar emberrol, ha kopkodnek hazafele es azt sem szeretem, ha ajnarozzak a Nyugati eletet, embereket, rendszereket. Egyik nep, orszag sem kulonb a masiknal, nem jobb, nem rosszabb. Masabb.

élhetetlen 2015.05.19. 16:26:44

@Golf2: Tudod, a csaja el tudja látni magát, megél, beszélnek, néha találkoznak. A kutyája nem tudja ellátni magát. Ennyi.

qkuc 2015.05.19. 16:52:07

@Zsuzsi65: Küldtem neked egy levelet, egy parányi segítség kéne, hogy hol/hogy érdemes lakást keresni LA-ben. Kérlek ha van tipped oszd meg, egyelőre nem nekem lesz sajnos, :).

svédnyugger 2015.05.19. 18:21:37

@adg [Au, Darwin]: Mondjuk 10 napra nem vásároltam úgy élelmiszert, hogy fôzzek, mert akkor is legalább ennyibe került volna, viszont nem a Gundelben ebédeltem. Két fürdô belépô, 3 kiállítás belépô, sajnos dohányzom is és naponta legalább fél üveg bor. Miután 2000 Ft alatt nincs nagyon iható magyar nedû, akkor számíts ki, hogy kijön ez az összeg és én nem hívom ezt luxusnak.

svédnyugger 2015.05.19. 18:28:58

@Cascabel: nem köpködés, de meglepô meglátásokkal találkozom régi magyar ismerôseim, barátaim között. Az meg mindenképp szimpatikus a svédeknél, a beléjük nevelt puritánság és a "jantelagen" Ami azt jelenti, hogy nehogy azt hidd, hogy több és jobb vagy másoknál. Nekem ez az ország nagyon bejött. Bizony néha többre értékelem, mint volt honfitársaimat.

bpetya75 2015.05.19. 19:01:42

@svédnyugger:

A finnországi svéd kisebbség hozzáállásáról Öcsém nem ilyen szépeket mesélt.

2015.05.19. 19:25:27

@fhdgy: Hogyne. Olvastam anno.

2015.05.19. 19:26:31

@Observer99: Most megfogtál. Szégyen v. sem, de nem szoktam magyar szépirodalmat olvasni.

gabors 2015.05.19. 21:11:37

@pappito: nem tudom mikori adat es hogy melyik orszagra gondolsz ...

de tavalyi adatok szerint 46.2 million kaptak "food stamp"-et ugy is hivjak hogy SNAP ez kb 15%-a az embereknek ... ami tenyleg tragikus hogy ezek kozott eleg sokan dolgoznak minimum berert ilyen fasza helyeken mint Walmart peldaul ahol a dolgozok 20% kap valamilyen allami segelyt tobbek kozott "food stamp"-eket

svédnyugger 2015.05.19. 21:20:38

@bpetya75: A finnek nincsenek elragadtatva a svédektôl, hiszen több száz évig a fennhatóságuk alatt álltak. Azért mára normalizálódott a helyzet, mert a finnek sok mindenben jobbak, mint a svédek.

Jégermájszter 2015.05.19. 22:01:07

@FutureFry: szerintem a keresztesek fanatikusabb fajta. ne tevesszen meg, hogy manapsag azok tobbsege, akit annak mondanak (vagy aki magat annak mondja) mar nem hivo, hanem vasarnapi, husveti, szabadidos-keresztes. kerdezz csak meg egy "rendes" hivot, ugyanezt fogja mondani...

hogy latszolag kevesbe eroszakosak, az semmikepp se a vallas jellemzoje, hanem a hivok pillanatnyi tortenelmi allapotara jellemzo. ez nem inherens tulajdonsaga a keresztessegnek. ahogy az iszlame se az, hogy a mostaniak kicsit vademberebbek, mint az altalunk megszokott arcok.

Jégermájszter 2015.05.19. 22:37:40

@Cascabel: pedig egyre menobb a vadnovenyek kulinaris elvezete. (nem csak a cannabis indica! :) ) mar a michelin csillagos ettermek is ramozdultak. csalanleves rulez. egyre tobb konyv jelenik meg a temaban, lassan nagyobb divat, mint a tuleles.
***

a barbarokat par napja hallgattam egy to partjan:
Rádiószínház - Barbárok
data.hu/get/7881367/Barbarok_-_Moricz_Zsigmond_elbeszelese.zip
[20.6 M, 96.0 Kbps, 30mn 1s]
Móricz Zsigmond elbeszélése
Felolvassa: Mádi Szabó Gábor (1992)

kardio1 2015.05.20. 00:16:53

@Jégermájszter: Làtom "szakértô" vagy vallàsi kérdésekben. Csak finoman jelezném, hogy a keresztesek fogalom egyrészt a középkori kereszteshadjàratok idején a keresztet felvevôket jelentette (akik ezzel jelezték, hogy céljuk a jeruzsàlemi sznt helyek felszabaditàsa; erre pedig azért került sor, mert a muzumànok a koràbbiaktol eltérôen màr nem engedték a keresztényeknek ezen helyek làtogatàsàt), màsfelôl a radikàlis muzulmànok hasznàljàk ezt a kifejezést a keresztényekre. En magamat nem keresztesnek tartom, hanem kereszténynek. A keresztény tanitàs pedig nem hirdet erôszakot.

bpetya75 2015.05.20. 00:29:57

@svédnyugger:

Igen meglepődtem, amikor megtudtam, hogy az önálló finn állam még nincs 100 éves, és hogy a cári Oroszország fennhatósága alatt jóval nagyobb volt a függetlenségük, mint amennyit a svédektől kaptak.

@kardio1:

Csatlakozom. Én is keresztény vagyok.

@Jégermájszter:

Szolid hitvallás egy jó kereszténytől: mandiner.hu/cikk/20150518_szakadek_peremen_billegunk_mindannyian_a_ma_44_eves_nagypapa_lackfi_janos_a_mandinernek#

A mocsok fanatikus!

FutureFry 2015.05.20. 01:38:32

@Jégermájszter: Az iszlám azért (is) erőszakosabb mert még nem esett át azokon a reformokon mint a kereszténység - náluk nem volt felvilágosodás. Egyébként meg én most élek, úgyhogy leginkább csak történelmi érdekesség számomra, hogy milyen erőszakosságokat követettek el a kereszténység nevében (pl. inkvizíció), viszont jelenleg (is) nagyon is tudja egyesek mindennapi életét befolyásolni az iszlám fanatizmusa. Próbáljon pl. csak valaki egy Monty Python "Brian élete" című szatírát csinálni Muhhamed (vagy Mohhamed) életéről... Egyébként meg:
www.youtube.com/watch?v=X_kuC35F06E

2015.05.20. 06:28:30

@kardio1: A keresztes háborút nem a vallás irányította? Ez érdekes.

soad1221 2015.05.20. 09:43:45

@svédnyugger: egyáltalán nem kötekedni szeretnék, de fél üveg bor naponta és cigi... az már azért luxus kategória... legalábbis nálam.. :)

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem az az egyház volt, akkor...)nem mellékesen ugyebár akkor az állam és az egyház nem volt ennyire könnyedén körülhatárolható)
én nem vagyok vallásos, de mondjuk ma a keresztény egyházat, meg az egész vallást felelőssé tenni a kereszteshadjáratokért azért finoman szólva is túlzás...
ez kb az a szint, mintha a kreacionista azzal érvel a tudomány ellen, hogy egykor azt mondták, hogy a föld lapos...

kardio1 2015.05.20. 12:18:57

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ne keverd a szezont a fazonnal. Azt mondtam, a keresztény tanítás nem az erőszakot hirdeti. Ez nem zárja ki azt, hogy a középkorban nem helyesen értelmezték. Tudtommal a Korán maga elfogadhatónak tartja az erőszakot. Azért ez különbség. Szerintem. Bár hozzáteszem, a Koránt nem olvastam, úgyhogy ez a véleményem lehet, nem helyes az iszlámrol. A keresztény tanítást viszont ismerem.

FutureFry 2015.05.20. 15:19:40

@kardio1: Mondjuk azért a biblia sem mindig "békés" (pláne az Ószövetség - pl. megcsalás esetén halálbüntetés kiszabása). A különbség az, hogy a kb. 2.2 milliárd keresztényből csak nagyon kevés az aki az ilyesmivel egyetért, míg a kb. 1.6 milliárd muszlim nagy része (még az ún. "mérsékelt" országokban is mint Indonézia) nem csak hogy egyetért de nem ritkán aktívan gyakorolja is (lásd pl. "honor killings")

adg 2015.05.20. 17:45:46

@FutureFry: az oszovetseg még nem a keresztenyseg, es 2000 eve kb hatalyon kivul lettek helyezve az oszovetsegi torvenyek. Marmint a keresztenyseg szamara.
Amugy oreg hiba a biblia szo szerinti ertelmezese, az adott kor stilusaba illesztve a konyveket maskepp neznek ki. De ez hosszu tortenet... :)

Gyanitom, hogy a korannak is megvannak a normalis ertelmezesi modjai, az ilyen IS fele idiotak vegletesen felreertelmezik. Majd ha nyugdijas leszek, elolvasom en is. Hatha okosabb leszek a temaban. :)

2015.05.20. 18:20:05

@soad1221: "én nem vagyok vallásos, de mondjuk ma a keresztény egyházat, meg az egész vallást felelőssé tenni a kereszteshadjáratokért azért finoman szólva is túlzás..."

Hol tetszett ilyet olvasni? :)))

2015.05.20. 18:22:08

@kardio1: Szóval akkor mégis értelmezhetjük úgyis, hogy voltak vallási indítékai is a keresztes háborúnak? :)

A Korán-t én sem ismerem, de olyat olvastam már, hogy a legfelsőbb szintje az, amikor felrobbantod magadat...

FutureFry 2015.05.20. 18:49:52

@adg [Au, Darwin]: "Az Ószövetség vagy Ótestamentum a Biblia első része a keresztény vallás szerint. ". Vita attól még persze lehet melyik részei alkalmazandóak (és hogyan).

De ha olyanok vannak benne, hogy: "Ha valaki férjes asszonnyal paráználkodik, a felebarátja feleségével paráználkodik, halállal lakoljon a parázna férfi és a parázna nő." akkor azt nem, hogy szó szerint de sehogy se kéne ma értelmezni/alkalmazni. Ráadásul az újszövetségben is van erőszakra buzdító rész, pl.: "Sőt ennek felette amaz én ellenségeimet is, kik nem akarták, hogy én ő rajtok uralkodjam, hozzátok ide, és öljétek meg előttem!"

Persze a Biblia olyan, hogy mindenre (meg az ellenkezőjére) is lehet benne példát találni, és belőle idézni. Azaz át kéne írni az egészet (ha tényleg komolyan gondolják, hogy nem érvényes minden amit mond). A törvényeket is át szokták írni... Mondjuk nekem mindegy (ha nem bántanak), mert szerintem az ilyen "szent" könyvek alaptézisei hibásak (pl. eleve az, hogy létezik Isten).

kardio1 2015.05.21. 00:05:09

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Persze hogy voltak vallási indítékai a kereszteshaboruknak, sőt leginkább azok voltak. Ma nem inditananak ilyenert hadjáratot. Ezer év eltelt. Talán jobban is értjük, Isten mit szeretne tőlünk.

kardio1 2015.05.21. 00:07:27

@FutureFry: Az is benne van, hogy: nincs Isten. Persze ha tovább olvasod, így folytatódik: mondja a balga. :-)

kardio1 2015.05.21. 00:11:09

@FutureFry: A Biblia az udvtortenet könyve. Kezdve a világ teremtesevel a valasztott nép, a zsidók történeten át az egész betetozeseig Jézussal. Az isteni törvények változatlanok, az emberi törvények változtatnak.

adg 2015.05.21. 00:29:47

@FutureFry: pontosabban az elozmenye. Es nem ertem, miert kellene atirni. Mas regi konyveket sem irnak at, teljesen felesleges. Akit erdekel az ertelmezese, meg a kor amiben szuletett, az megtalalhatja ezeket konnyen. Ossze lehet hasonlitani mas korabeli irassokkal, hasonlo a stilus. Nem szo szerint kell ertelmezni.
A parazna asszonyrol szolo ujszovetsegi pelda teljesen cafolja, amit irtal, konkretan benne van az ujszovetsegben a mozesi torvenyek valtozasa. Amit beideztel, azt senki nem alkalmazza sehogy sem. Es hogy nem kellene ertelmezni? Hat akkor mi legyen az egyeb korabeli torvenyekkel, akar egyiptom, mezopotamia stb.? Mehetnek a zuzdaba a fennmaradt emlekek? Tedd mellejuk mozes torvenyeit is. Senki nem alkalmazza.

Azok durva korok voltak durva torvenyekkel, ha egysegeben nezed a tortenetet, akkor egy szedett vetett, felig kiirtott nepet kellett osszeszedni, megmenteni a pusztulasrol. Errol szolnak a torvenyek.

Amugy az egyhazjog, akarcsak a polgari, egy kulon tudomanyterulet. Sehol nincs benne senki megolesenek a szuksegessege. Termeszetesen.

Az altalad idezett "oljetek meg elottem" resz pedig egy peldabeszed. Egy regen jatszodo peldabeszed, egy kitalalt szemlelteto tortenet kiragadott mondata. Ha valoban erdekel, keresd meg az egesz tortenetet, es hogy miert, mire vonatkozoan hangzott el. Latni fogod, hogy onmagaban idezni ertelmetlen. Illetve nem az, de egyertelmu celt szolgal, nem veletlenul olyan nepszeru.
A stilusa itt megint csak az adott korhoz illeszkedik.

Nyilvan ketezer eve nem lehetett volna ilyen bogyo es baboca stilusban eloadni ezeket.

FutureFry 2015.05.21. 00:32:02

@kardio1: Mondjuk, ha nincs Isten ("mondja a balga" :)) akkor isteni (változtathatatlan) törvények sincsenek... És az jó, mert akkor pl. nem kell feltétlenül megbüntetni - pláne megölni - a házasságtörőket. Vagy az emberi törvény? (volt?)

FutureFry 2015.05.21. 00:43:34

@adg [Au, Darwin]: Nem mondtam, hogy "Mehetnek a zuzdaba a fennmaradt emlekek". Ki lehet szépen állítani őket egy múzeumban - (ahová valók), meg lehet tanulámnyozni őket (mint történelmi mű, már amennyire hiteles). És az olyanokat amit ma is aktívan használnak és a bennelévőket morális igazságnak fogadják el a mai hívők, abból lehetne egy modern verziót írni, amiben nincs olyan amit nem kéne alkalmazni (mert nem morális).

Az idézetek tényleg kiragadottak (enyhén szólva nem vagyok bibliatudós - hiszen hívő sem vagyok), úgyhogy ebben biztos igazad van (azaz amit idéztem azt lehet nem mint követendő példaként állította a Bibila).

Szóval ahogy mondtam: "nekem mindegy (ha nem bántanak), mert szerintem az ilyen "szent" könyvek alaptézisei hibásak (pl. eleve az, hogy létezik Isten)."

2015.05.21. 06:05:52

@kardio1: Nekem a vallásról mindig az jut eszembe, hogy megmondják az embereknek, mikor mit kell hinni. Az meg az egyházról lemoshatatlan történelmi tény, hogy nagyon szerették manipulálni a tudatlan rétegeket, meg a hatalmat sem vetették meg.

Jégermájszter 2015.05.21. 18:20:06

@adg [Au, Darwin]:
"Azok durva korok voltak durva torvenyekkel, ha egysegeben nezed a tortenetet, akkor egy szedett vetett, felig kiirtott nepet kellett osszeszedni, megmenteni a pusztulasrol. Errol szolnak a torvenyek."

aha, igy mar vilagos. ha a nepet a pusztulastol kell megmenteni, erre valoban a legjobb eszkoz, ha a hazassagtoroket halalra kovezzuk... az ur mar regen is zsenialis volt.

adg 2015.05.21. 23:35:46

@Jégermájszter: jol sejtem a hozzaszolasaidbol, jogy nem te vagy az, akivel errol a temarol beszelgetni fogok? A gunyolodas nem alapja az ertelmes eszmecserenek, en nem akarlak teged semmirol sem meggyozni, masik - nalad lathatoan ezerszer nyitottabb - kollegaval beszelgettunk a temarol par gindolat erejeig.

Jégermájszter 2015.05.22. 06:10:20

@adg [Au, Darwin]: egy klasszikussal szolva: legyen neked a te hited szerint.

fhdgy 2015.05.23. 08:48:19

@vityo641(AT) (hendlvonhartel.blogspot.co.at/): küldtem privát üzenetet, benne az e-mail címem. A saját e-mail fiókodban találod.

kardio1 2015.05.23. 15:54:39

@FutureFry: A peldabeszedben a balga állítja, hogy nincs Isten, nem Isten mondja magáról, hogy nem létezik. Aki nem hisz a letezeseben, az a törvényeit sem hiszi el. Azt a mondast ismered, hogy:
Isten meghalt, mondta Nietzsche. Nietzsche meghalt, mondta Isten ? :-)

kardio1 2015.05.23. 15:59:36

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Az ember ahhoz az egyházhoz tartozónak tartja magát, amely tanitasat igaznak fogadja el. Senki nem kényszerít rá, hogy kereszténnye válj. De aki már az, örül neki, ha azzá válsz.
Egyébként az egyház ugyanolyan emberekből áll, mint te meg én. Senki sem hiba még bűn nélkül való.

2015.05.23. 22:08:38

@kardio1: Arról lehetne vitatkozni, hogy régen az egyháznak pontosan milyen szerepe volt, és mekkora hatalommal rendelkezett. Manapság már osztozniuk kell a médiával...

Nem is szeretnék se kereszténnyé, se mássá válni. Nekem nincsen szükségem vallásra ahhoz, hogy teljes életet éljek.

kardio1 2015.05.24. 09:48:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Régen az állam és az egyház egy volt,, nagyon más világ volt az.
Mint mondtam, senki nem kényszerít a megtérésre, csak legfeljebb hív. Rajtad áll, miként válaszolsz. De kényszer az nincs.

2015.05.24. 10:24:08

@kardio1: Oroszországban pl. napjainkban is szoros barátságban áll az egyház és az állam...

"Mint mondtam, senki nem kényszerít a megtérésre, csak legfeljebb hív. Rajtad áll, miként válaszolsz. De kényszer az nincs."

Még szerencse.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása