oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. április 04. 06:41,  A szekér felrobbantása 250 komment

2015. április 04. 06:41 Határátkelő

A szekér felrobbantása

A mai poszt a tegnapi felhívásra érkezett Pasztasutától, azaz Olaszországba látogatunk, azon belül is Firenzébe, ahol egészen különleges módon ünneplik a húsvétot – egy szekér felrobbantásával. A dolog persze ennél kicsit bonyolultabb és komoly történelmi gyökerei vannak. Ha nektek is van hasonló élményetek, esetleg fényképetek, ne habozzatok, írjatok és küldjétek el akár csak pár sor kíséretében a hataratkeloKUKAChotmail.com címre – még nem késő!

olaszorszag_firenze_husvet.jpg(fotó: FirenzeToday)

„Firenzében a húsvétot minden évben egy különleges helyi tradícióval ünneplik. Ez pedig nem más, mint a „Szekér felrobbantása” (Scoppio del Carro).

A szokás eredete az első keresztes háború idejére nyúlik vissza, amikoris egy firenzei nemes, a Pazzi családból származó Pazzino elsőként mászta meg Jeruzsálem falait (1099).

Bátorságáért cserébe Bouillon Gottfried, a hadjárat vezetője, majd a Jeruzsálemi Királyság első uralkodója, a Szent Sírból származó 3 darab kovakővel ajándékozta meg. A kovaköveket hazahozták Firenzébe és a továbbiakban ezekkel csiholták nagyszombatonként az új, szent tüzet.

Eleinte a szekeret csak arra használták, hogy a megszentelt tüzet parázs formájában elvigyék az városlakók otthonába. A szekér szép lassan egyre látványosabb lett és a parazsat felváltotta a puskapor / tűzijáték, ami így szimbolikusan osztja szét a tüzet az egész városnak.

A Tűz Szekere

Ma már két napos, pontos menete van a hagyománynak: nagyszombat estéjén egy csapat 1500-as évek divatja szerint öltözött polgár valamint a város polgármestere a Palazzo Vecchiotól (városháza) elvonulnak a Santi Apostoli templomba, ahol jelenleg a híres kovaköveket őrzik és átviszik azokat a Santa Maria del Fiore-ba (dóm).

Itt a kovakövekből csiholt tűzzel meggyújtják a húsvéti gyertyát, és megkezdődik a vigília. Másnap, húsvétvasárnap korán reggel elindul a „Tűz szekere” (Carro del Fuoco vagy 'Brindellone'), ami mai formájában a XVII. században készült, teljes díszében több mint 11 méter magas és két pár ökör vontatja.

A szekeret körmenet kíséri végig Firenze utcáin egészen a dómig, hasonlóan az előző naphoz, itt is jelen vannak korabeli ruhákba öltözött fegyveresek, dobosok és zászlósok.

A galamb formájú rakéta

A szekér, ami egyébként teli van tűzijátékkal, megáll a dóm előtt, ahol elkezdődik a szentmise. Amikor 11 órakor felzendül a Gloria a templomban, az oltárnál Firenze bíboros érseke meggyújt a tegnapi megszentelt tűzzel egy galamb formájú rakétát (mely a Szent Lelket szimbolizálja), ami egy dróton keresztül kirepül a templomból és beindítja a szekéren található tűzijátékokat.

A hagyomány szerint a galambnak vissza kell térnie a kiindulási helyére, garantálva ezzel bőséges termést és gazdagságot a város lakóinak. Állítólag utoljára 1966-ban nem sikerült a galambrakétának elérnie a szekeret; és valóban, abban az évben novemberben Firenze történetének egyik legnagyobb árvize okozott hatalmas károkat a városban.”

Szóval ha van kedvetek, írjátok meg, hogyan ünneplik ott a húsvétot, ahol éltek, mennyire fontos és nagy ünnep, mik a szokások, stb. Ha vannak fényképeitek is, az külön jó, de ha nincs, az sem baj. A cím a szokásos hataratkeloKUKAChotmail.com.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: húsvét Olaszország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr707337470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2015.04.05. 00:53:55

@diggerdriver: a ficko nagyon ugyes, de amit epit, az igy konkretan eletveszelyes. Nezd meg azt a fogado falat. Mi a fene tartja meg a boltozat nyomasat? Egy 20 (?) cetis blokkfal van alatta, a sarkokban par szal talan 12-es vassal. Teljesen elegtelen erre a celra. Vagy az athidalo felett, nagyon keves.
Aztan hol van a boltozat valla? Csak ugy elkezdi rakni a vizszintes feluletre, csak a habarcs tartja a helyen. Egy helyen kicsit megcsuszik, es megy az egesz.

Szoval a faszi hihetetlen ugyes, csak ugy szemre ilyen tokeletes ivet rakni szerintem 1 a milliobol komuves kepes, de azt a falat maskepp kellett volna.

2015.04.05. 01:30:26

@wuaaa [nor]: Azzal sehogy, mert angolt követelnek meg. És elég az angollal szenvedni. :)

2015.04.05. 01:38:16

@pasztasuta: Az AC/AC2/AC: Brotherhood még teljesen "reális" és "korhű". Habár manipulálják a történelmet, de egy csomó ténylegesen létező ember benne van. Medici család, Leonardo da Vinci, Niccolò Machiavelli, és a többi... Gyilkolni is kell, de szerencsére vannak olyan küldetések is, ahol csak ki kell szabadítani valakit, vagy éppen udvarolni kell egy leányzónak... :)))

Elindultak a rókabőr irányba a harmadik rész után. Lett kalózos, amerikai függetlenségi háborús, és most a legújabb, a francia forradalommal foglalkozó rész jött ki.

FutureFry 2015.04.05. 01:43:56

@geegee: @montroyal ( CAN qc):
Egy érdekes adat (már akinek): Kanada legdélebbi részétől (egy sziget az Erie tóban) az amerikai államok közül 27 teljes egészében (13) vagy részben (14) északra van. Még Róma is északra van attól a ponttól.

montroyal ( CAN qc) 2015.04.05. 02:19:14

@FutureFry: erdekes ..es hogy all Montreal Bp... mert en csak azt tudom hogy a hideg és a kib@...tt hideg kozott nagy a kulombseg ... és itt kib@...tt hideg van ...:-))

blackhairlady 2015.04.05. 03:08:39

@Philosoraptor: Ez a cim kicsit felrevezeto volt nekem. Azt hittem, hogy az adott orszag allampolgarainak enm valljak be, hogy magayrok.
En buszken mondom midekinek aki megkerdezi, es meglepo modon nagyon magas szazaleka mar jart Budapesten, es mindenki imadta szinte kivetel nelkul.

FutureFry 2015.04.05. 03:11:13

@montroyal ( CAN qc): Ahogy @geegee: is mondta, Montreal délebbre van mint Bp. Ahogy nézem a különbség olyan 2° (azaz kb. 222 km).

montroyal ( CAN qc) 2015.04.05. 03:53:28

@FutureFry: koszi megnyugtatott...meg is jobb délen lakni :-)

rezsöatya 2015.04.05. 04:25:06

@FutureFry: erdekes cikk. Mindossze az altalad leirt "mindenki"-vel vitatkoznek... mar, ha korulnezel a kommentelok kozott...

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.05. 07:56:26

@adg [Au, Darwin]: mit nem ertesz rajta? tegnap en is szurtem, pedig aztan tolem viragozzek szaz virag,
de amikor napok ota a kommentek 80%a az o agymenese, akkor tobbet kene gorgetni mint olvasni.
:-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.05. 08:20:15

@pasztasuta: Jaa, hogy annak úgy körbe kéne futni a a kupola szélén.Hát igen, végül is télleg kicsit hiányos enélkül...Kösz a képet.

adg 2015.04.05. 08:33:39

@~~Babette~~: az eljarast megertem, az ertelmet nem latom igazan. A millio reakcio miatt szures mellett is atmegy a lenyege. Szerintem.

Igazabol, ha senki nem reagalna, hatekonyabb lehetne, de ez nem fog bekovetkezni.

**mimi** 2015.04.05. 08:36:29

@adg [Au, Darwin]:
ezt mondom én is...nem kell rá reagálni

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.05. 08:40:01

@diggerdriver: Jaa, ez is jó.Király ez a nagy építőkocka, faxán lehet vele haladni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 08:40:46

@adg [Au, Darwin]:
Szerintem meg nincs probléma vele.
Azért mert kicsi a fesztáv. A blokkfal csak függőleges terhelést vesz fel mert felette jól látható egy betonkoszorú. Ha az rendesen be van vasalva ennek a kis boltívnek a nyomását kibírja.
Amit nem értek azok a felfelé kiálló vasak. Ha felfelé még betonoznak akkor az alul megtámasztja a boltív alját.
Lehet hogy egy alacsony attikafal kerül még rá és arra a tető.

Itt egy másik videó. Nem olyan ritka hogy szemre ilyen boltívet raknak. Itt is a betonkoszórú veszi fel a boltív nyomását.

www.youtube.com/watch?v=3ixUPvvIK0w

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.05. 09:00:33

@charlieharper:

Nem bízom meg az orvosokban, Csak kényszerhelyzetben megyek orvoshoz.

S nem vagyok híve annak az amerikai divatnak, hogy mindenre gyógyszert adnak.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.05. 09:00:40

@GERI87:

Mindegy, nem számít az én személyem. Csak az számít, amit írok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.05. 09:01:11

@adg [Au, Darwin]: A végeredményt értem, de én építés közbenre gondoltam.Ne hittem volna, hogy olyan gyorsan köt a habarcs, hogy érdemes legyen arra várni...Kösz.

tanato 2015.04.05. 09:57:55

@maxval bircaman szerkesztő: Általában hozzánk akkor jönnek a népek ha bajban vannak,kényszerhelyzetben.Meg az unatkozó öregek.Gyógyszert is akkor szednek ha muszáj.Sőt ha muszáj sokszor akkor sem,gyakran ki sem váltják amit felírunk,mert úgy gondolja magától is meggyógyul.pl. a cukorbetegségük,vagy a magas vérnyomásuk,azután később jönnek hogy magas a cukor ,meg szédülnek a 200-as RR-től.
De abban igazad van,orvosok és gyógyszerek nélkül sem halna ki az emberiség,csak működne a természetes szelekció.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.05. 10:04:55

@tanato:

Régi vicc volt a Ludas Matyiban, valamikor a 80-as évek elején:

Karikatúra: idős néni megy be az orvoshoz.
Orvos: - Mi van magával, Kati néni, 3 hete nem láttuk!
Kati néni: - Beteg voltam, doktor úr, nem tudtam jönni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.05. 10:15:08

@FutureFry: Télleg, rásasoltam én is, érdekes.

pasztasuta 2015.04.05. 10:24:26

@rezsöatya: Hát ennek külön örülök, hogy a poszt ilyen nosztalgikus hangulatba hozott. :)

adg 2015.04.05. 10:36:54

@diggerdriver: tovabbra sincs valla a boltozatnak. A boltozat atadja a terhet a koszorunak. Onnan hogyan tovabb? Mi lesz a teherrel, ha a fal nem alkalmas erre a celra? Marpedig egy alig vagy egyaltalan nem vasalt fal nem sokat fog felvenni. A koszoru onmagaban ehhez keves. Ha kor alaku lenne az epulet, akkor egesz mas lenne, mert akkor maris csak huzas lenne a koszoruban, ami tokeletes.
Miert gondolod, hogy nincs nagy terhe ennek a boltozatnak vizszintesen? Nezd, ha a boltozatod a talpanal fuggoleges, akkor nulla a vizszintes teher, ahogy laposodik, ugy no, es amikor elmeletileg elerne a vizszinteset (ami mar persze nem nevezheto boltozatnak, de ha ugy mukodne tgyuk fel) akkor vegtelen nagy lenne az oldalterhed. Ha megnezed ezt a konkret boltozatot, ez tok lapos. Oke, most all. Lehet, hogy lesz attika is, nem tudom. De az a fal nem alkalmas ebben a formaban erre. Egyszeruen nem eleg eros. A boltozatok nagyon erzekenyek, akkor mukodik rendesen, ha egeszseges. Ha valahol megcsuszik, akkor gond van. Itt a fal is gyenge, a boltozat is lapos es valla sincs.

Szoval a komuves gyerek nagyon ugyes, ez ketsegtelen es nem is vitatom. Meg az is lehet, hogy szerinted semmi gond. De lehet egy foldrenges, vagy kicsit tulterhelik, melleasnak, csotores akarmi, es akkor ott a baj. Ha van a haznak tervezoje, az fog felelni erte, nem a komuves.
En nem irnam ala, es nem is koltoznek oda, csak ha megtamasztottak azt a falat.

A ket uj videodat megnezem majd otthon, most vendegsegben vagyunk.

pasztasuta 2015.04.05. 10:43:31

@adg [Au, Darwin]: jogos, a Szent István bazilikáról is van valami sztori, hogy az ünnepélyes zárókő elhelyezésnél Ferenc József aggódva vizslatta a kupolát, mert ugye az építkezés közben az előző próbálkozás beszakadt. :)

Mindenesetre, amikor reggelente szaladok el a dóm lábánál, és felnézek, mindig az jut eszembe, hogy ez egy mestermű.

pasztasuta 2015.04.05. 10:55:19

@Philosoraptor: Megnéztem a srácnak a Siena-s videóját is, az is menő. Ja és a Piazza del Campo még mindig Olaszország egyik legszebb tere. :))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 11:02:06

@adg [Au, Darwin]:
Nézd én nem vagyok sem statisztikus sem építész.
Viszont ezek a katalán házak már évszázadok óta így épülnek.
Ezt az építési módot nem tegnap találták ki.
Minden statisztikusi véleménnyel ellentétben az idő őket igazolta.
Pontosan az építészetben számtalan megmagyarázhatatlan eset van amikor minden emberi számítás ellenére áll valami.
Ezt el kell fogadnunk.

2015.04.05. 11:34:41

@blackhair-lady: Mo.-n nagyon jó turistáskodni, csak élni nem jó itt. Ezt tudjuk mindannyian.

DieNanny CH 2015.04.05. 14:22:29

@adg [Au, Darwin]:

Nos, én azért szűrök, mert olvasáskényszerben szenvedek. Komolyan. Ha látok egy betűhalmazt, muszáj elolvasnom. Ha vonattal, busszal utazom, a sínek vagy út mellett álló reklámtáblákat muszáj értenem. Emiatt legtöbbször csukott szemmel utazom. Tehát én azért szűrök, hogy felesleges információk ne terheljék az agyamat.
És azért írom le, ha valakit szűrök, hogy az illető tudja, csupán ezért nem reagálok a kérdéseire.
Ez én vagyok.

M. Péter 2015.04.05. 14:24:18

@diggerdriver: Ugye statikusra gondoltál, nem statisztikusra?

adg 2015.04.05. 14:34:45

@pasztasuta: ezek hatarozottan mestermuvek. A korabeli technikaval ilyen epuleteket epiteni elkepeszto bravur. Ez maskepp nem is elkepzelheto, mint ilyen "iteracios" technikaval. igen komoly matematikai, statikai fejlodes kovetkezett ebbol. Rajottek, hogy lehet egyre jobb es gazdasagosabb, szebb szerkezetekeg epiteni, stb.

@diggerdriver: a masodik videoddal nem latok semmi gondot, az egymas melletti boltozatok megtartjak egymast, a szelet meg nem mutatja, de van valla.
A harmadik videon nem tudom mit latok.
Az elso viszont szar, ezt fenntartom. Leirtam miert nem jo. Attol, hogy nem dol ossze azonnal, meg szar. Akkor is, ha tobb ilyen van. Ha lesz egy komolyabb foldrenges, ezek fognak serulni, a jok meg nem, vagy kevesse.
Egy szoval nem mondtam, hogy az epitesi mod szar, ugye? Godrot is lehet szarul asni, megsem mondjuk azt, hogy millio evek ota asunk godroket, tehat minden godor szakszeruen van asva.
Ennel melyebben nem kivanok belemenni. Vannak tervezesi es kivitelezesi hibak, amik ellenere allnak a szerkezetek, es szinte mindig meg lehet magyarazni, hogy miert. Legtobb esetben a szerkezet tervezese soran hasznalt biztonsagi tenyezokben rejlik a megoldas, vagy abban, hogy mas modon is tud mukodni, elteroen a tervezettol.
Vannak emberek, akik ezekkel foglalkoznak napi szinten, ralatnak olyan dolgokra, vannak olyan hatterismereteik, amik a legtobb laikusnak nincsenek, ez egy kulon szakma, ezt el kell fogadnunk.

Es most nem a statisztikusokra gondoltam, az is egy szakma, de nem foglalkozik boltozatok allekonysagaval. :)

2015.04.05. 14:35:17

@blackhair-lady: Inkább arról lehet szó, hogy a rossz beidegződések miatt nem barátkoznak az emberek magyarokkal. Ott a nagy Amerikában mondjuk eltudom képzelni, hogy nem futsz össze minden sarkon egy magyarral, na de Londonban... :)

2015.04.05. 14:36:01

@pasztasuta: Élőben csak jobb lehet, mint egy pc-s játékban. :)

adg 2015.04.05. 14:48:50

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ezt ertem, es ezt tennem en is neha, de engem zavar, hogy mas reagal ra, es nem tudom, mi volt az elozmeny. Nekem csak ez a problemam. En is kenyszeres vagyok :), es akarom erteni a folyamatot, ami nem megy, ha nincs ott az elozmeny.

Ha van idom, minden szart elolvasok, csak akkor szoktam atugrani kommenteket, ha tul sok van, vagy nem erek ra. Akkor nagyon gyorsan szelektalok, harom random szobol eldontom, hogy elolvasom-e, es sokszor azert megyek vissza, mert egy reagalas felkelti az erdeklodesemet.

Pl hintaval ellentetben maxot egy kicsit "aljasnak" tartom, mert kb minden huszadik hozzaszolasa ertelmes, es bannam, ha kihagynam. Szures eseten ez lenne. A masik koma ugye teljesen monomanias, minden ugyanarrol szolt, ott nem lenne gond.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 16:59:36

@adg [Au, Darwin]:
A harmadik videón a boltíveket látod felülről.
Mivel be van vakolva feltételezem hogy egy ember súlyát elbírta.
A földrengésre nem szerencsés hivatkozni. Az egy olyan extrém helyspecifikus természeti jelenség aminek bekövetkeztét csak földrengésveszélyes helyeken számolják bele a tervezésbe.
Ilyen alapon akkor az iglu is szarul van megépítve. Nem azért mert statikailag kifogásolható hanem mert a globális felmelegedés hatására egyszer elolvad.

adg 2015.04.05. 17:41:15

@diggerdriver: hubasszus.
Ha egy embert elbir egy fodem, akkor az szerinted mar jo?
Szerintem jobban tudom, hogy kell foldrengesre tervezni es mikor. Kisebb epuleteknel kevesse veszelyes helyen csak par szabalyt kell betartani, de ebbe boven beletartozik, hogy elbaszott boltozatot nem epitunk. Meg foldrenges nelkul sem. Azt lasd be, hogy ha nincs valla, akkor megcsuszhat, nem tartja ott csak a surlodas.

Egyebkent kataloni viszonylag foldrengesveszelges terulet. Nezz meg egy-ket szeizmikus terkepet a neten. Iglu? Helysepecifikus?

Vagy az eurocode 8-at is atlapozhatod, ez a foldrengesrol szolo szabvany.

De nezd, nekem mindegy, az a haz tok jo, meg mindenben igazad van termeszetesen, mint mindig. Hogy is lehetne maskepp. En vagyok a hulye, hogy megprobalok megmagyarazni dolgokat. Bocs.

Van valami suszteres kozmondas, sajnos nem jut eszembe...

blackhairlady 2015.04.05. 17:43:59

@Philosoraptor: Igen, rajottem a cikkbol, csak a cim volt felrevezeto.
Igaz, turistaskodni mas, mint minden orszagban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 17:58:53

@adg [Au, Darwin]:
Persze a világon mindenki hülye aki építkezik és nem kéri ki statikus véleményét.
Egyszer kéne a nagytiszteletű építész uraknak felfogni hogy a gyakorlat sokszor felülírja az ő tudományukat.
Ugyanannyi építész kritizálja körülbelül az angol építési szokásokat is mégis nagyságrendekkel jobb állapotúak a sokszáz éves házak mint például Magyarországon.
Valószínűleg mindenkinek rossz a szeme mert nem azt látjuk a videón amit látni kellene vagyis hogy össze fog omlani.
Ugyan még a mai napig áll meg még évtizedekig állni fog de a digger ne pofázzon bele mert csak egy digger és az a ház szarul van megépítve. Pont.
De tudod mit? Igazad van.
Te vagy a SZAKEMBER.
Ezt TANULTAD.
Az a fasz kőműves meg rakja még ötven évig szarul majd egyszer összedől és az téged fog igazolni.
Mindenféle statikus vélemény nélkül felépítettem sajátkezűleg a házamat és mégis áll.
A picsába hogy lehet ez?
Álljunk már meg egy szóra TANULT urak. Már mit a saját szemünkkel látunk azt se higgyük el?
Már bocsánat de én hiszek a népi építészetben. a saját házamat aszerint építettem és hiszek abban hogy ami évszázadokig bevált az jó.
Aztán jöhet egy statikus és mondhatja hogy nem jó legfeljebb kiröhögik.
Menj oda és miközben rakja a boltívet ami ÁLL mond neki hogy nem jó.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 18:03:00

@adg [Au, Darwin]:
Milyen érdekes itt sem tartja semmi a boltívet a fal találkozásánál.
A rohadt életbe a világ összes szar kőművese ott gyűlt össze.

www.youtube.com/watch?v=_sWUElGuBRo

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.05. 19:15:21

@diggerdriver: csaladi hazhoz nem is kell statikus, hacsak nem valami baszomnagy palotat epitettel.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.05. 19:18:32

@diggerdriver: a komuveseket meg hagyjuk,
pedig en csak kivulrol ugatom az epiteszetet
:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 19:18:55

@~~Babette~~:
Diggernek kellett volna mert aki digger az alapból hülye és nem kérdőjelezhet meg semmit sőt véleményt sem nyilváníthat mert digger.
Külön jogszabály van rá hogy ha digger épít kutyaólat akkor is staikus kell.
A katalánok meg mind hülyék.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 19:21:29

@~~Babette~~:
Apám kőműves volt sógorom kőműves. Fél életemet kőművesek között éltem le.
A házam válaszfalait is én raktam.
Tényleg hagyjuk őket.
Nehogy a diggerek sorsára jussanak.

DieNanny CH 2015.04.05. 19:37:11

@diggerdriver:

Bár Svájcban nem jellemző a földrengés, de az épületeket földrengésbiztosnak építik. Asszem úgy 6-os fokig.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 19:40:44

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Viszont Katalóniában jellemző a földrengés mint tanult kommentelőtársunk megszakértette mégis szar összedőlő házakat építenek. Ez van.
Az élet nem habostorta.

morsels (törölt) 2015.04.05. 19:55:06

@adg [Au, Darwin]:
A statikus is csak a labat logatja.
:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.05. 20:21:20

@adg [Au, Darwin]: a 3. videon? az elejen egy ropke pillanatra lathato egy "csucsos"kepzodmeny, az viszi le az erot fuggolegesen a falra. es a tegla sem tul nehez, komuveskanallal alakitja, tehat az osszteher sem olyan nagy.
nyilvan nem lehet rajta setalni, mint acsolt hazteton, de nem is arra van

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.05. 20:22:25

@diggerdriver: nem kell elovenni a szemelyes kartyat, tudod, h nalam az nem mukodik.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.05. 20:24:20

@diggerdriver: azert vannak komplexusaid, hallode:-)

a kedvencem egyebkent az emberem Epuletkomplexusok c. konyve.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 20:40:07

@~~Babette~~:
Azt hiszem az utolsó feltett videón kiválóan látszik hogy ketten sétálnak rajta és nincs megtámasztva a falon a boltív.
Ugyanott jól látszik hogy a koszorút betonozzák feljebb és az támasztja meg véglegesen a boltívet.
Na de hát hülye vagyok én ehhez.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 20:45:50

@~~Babette~~:
A lőtéri kutyát nem érdekli hogy nálad mi működik vagy nem.
Viszont senki kedvéért nem degradálom a kőműveseket.
Úgy látszik most megint kiadták rám a vadászati engedélyt.
Múltkor bekóstol egy kertitavász, aztán egy katona most meg egy sta... staisz... utelágoz... stati... szóval valami tanult ember.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.05. 20:54:38

@diggerdriver: neked nem is kell, majd en:-P

az utolsok sajnos nem indulnak el.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.05. 21:26:46

@diggerdriver: ez gyonyoru amugy. az elejen nezd meg, korbe van a teto tamasztva.
egyszeruen muszaj valaminek fuggolegesre levinnie az eroket, akarmilyen csodanak latszik.
nem veletlenul vannak a vasbeton megerositesek a falakban se. tudjak ezek, mit csinalnak, de maguk sem hishnek a csodaban:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.05. 21:29:54

@diggerdriver: kozben ezt meg tudtam nezni,
ott csal meg a szemed, hogy itt az erok a teglakban eleve fuggolegesek , tehat csak sulyuk van, azokra a cserepekre nezednek maguk alatt,nincs ferde vektor.
ferde vektor alatta a cserepeknel van, az viszont szepen meg is tamaszkodik azon a lukacsos fal elemen.

----------

a tema eddig erdekelt, a videok csodalatosak:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 21:30:22

Na de baszod, nekem mondod ezt? Én kételkedtem benne hogy jól csinálják?
Én szaroztam le a munkájukat?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.05. 21:31:13

@~~Babette~~:
Értsed már meg bazmeg hogy nem én kételkedtem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rezsöatya 2015.04.06. 01:38:41

@geegee: talaltam valami nagyon erdekeset

youtu.be/-fL04WjCZMk

Aztan ott van sorra a tobbi (vol2, vol3, stb).

Hihetetlen!

Most ide visszajove, latom okoska megint osztja az eszt, godorbol megmondva a tutit egyetemi tanaroknak...
"Egyszer kéne a nagytiszteletű építész uraknak felfogni hogy a gyakorlat sokszor felülírja az ő tudományukat".

Mert igye a ket meter fesztavu dongaboltozat alkalmazhato a Santa Maria del Fiore 43 meteres fesztavjara is...

Jesszus! Na mentem!

adg 2015.04.06. 04:21:23

1. resz

@diggerdriver:
Vadaszati engedely? Neked valami komoly uldozesi maniad van. Legy szives olvasd vegig, amit irok, teljesen. Hidd el, hogy a vilagon semmi bajom nincs sem veled, sem ugy altalaban a komuvesekkel. Ebben a konkret ugyben kb 3-4szer irtam le, hogy kurva jo, ahogy csinaljak, gyonyoruen dolgoznak, es ez mellett megemlitettem egy (EGY, 1) hibat.
Szerinted minden komuves (ugyanigy minden vonatvezeto, statikus, libapasztor stb) hibatlanul dolgozik, es soha semmilyen epitesi hibat nem ejtett meg egy sem, mert ha megis, akkor apadat meg a sogorodat degradalja, AKI ESZREVESZI a problemat??
Tok jok a linkelt videoid, es tenyleg nagyon tetszenek, leszamitva azt, hogy azon az egy bizonyos vekony falon vall nelkul figyel egy boltozat, ami szerintem nem szabalyos, helyes.

NEM AZ EGESZ TECHNIKA SZAR, AZ AZ EGY KONKRET ESET NEM TETSZIK NEKEM. Es semmi bajom a komuvesekkel, es edesapaddal sem. Ezt legy szives hidd el nekem!

Minden kommentedre ervekkel valaszoltam, te meg erobol kb leugatsz itt a vegen, es ilyen egetvero baromsagokat vagdosol hozzam.

--------------
"Persze a világon mindenki hülye aki építkezik és nem kéri ki statikus véleményét."
Ez honnan jott? Hol mondtam ilyet?

"Egyszer kéne a nagytiszteletű építész uraknak felfogni hogy a gyakorlat sokszor felülírja az ő tudományukat."
Es latnad, hogy hanyszor van, hogy az "en ezt mar igy csinalom 30 eve" meg az "en mar tobb hazat epitettem, ne pofazz bele" szakemberek utan talalhatjuk ki, hogy hogyan kellene megerositeni, javtani a repedt hazat, es kozben minket neznek hulyenek, mert hat mi terveztuk a hazat. Igaz, hogy nem ugy epult, de a mi nevunk van a terven, nekunk kell vedekezni. Es en vagyok a kotekedo fasz, amikor benaplozom, hogy eltertek a tervtol.
Amikor fele akkora alapot asnak, "mert igy szoktuk." Amikor fejjel lefele teszi bele a vasat, mert igy szokta. stb. Csak azt nem latja, hogy vannak elteresek a megszokott, es az eppen aktualis eset kozt.
Mit itt az elso videot allitod szembe nekem a tobbivel, ami teljesen jo. De az elson egy vekony fal sima tetejen ul a lapos boltozat, az egesz a sarok merevsegen es par szal vason all. Ellenben a tobbi videodon magasabb boltozatok vannak vastagabb falakon, vagy egymasnak tamasztva, stb. Nem egyformak.
Arra meg nem is reagaltal, hogy szerinted nincs foldrenges, aztan pedig megis van, legalabbis a sok tudomanyos faszt ezt mondja. De hat mit tudnak ok errol...

"Ugyanannyi építész kritizálja körülbelül az angol építési szokásokat is mégis nagyságrendekkel jobb állapotúak a sokszáz éves házak mint például Magyarországon."
En nem tettem, nem vagyok kepben az angol divattal.

"Valószínűleg mindenkinek rossz a szeme mert nem azt látjuk a videón amit látni kellene vagyis hogy össze fog omlani."
Nem mondtam, hogy ossze fog omlani. Azt mondtam, hogy baj eseten nagyobb esellyel serul, mint egy helyesen epitett szerkezet.

Osszemosol par dolgot. Evezredes hagyomanya van a boltozatoknak, sehol nem voltak meg statikusok, amikor mar boltozatokat eptettek. Mar csak ezert is felesleges a frocsogesed. Nem veletlenul alakult ki, hogy hogyan kell megtamasztani a boltozat labat, milyen a vall kialakitasa, stb.Gondolom edesapad sem falazott neki egy 4 meteres boltozatot egy 25-os falnak.

"Ugyan még a mai napig áll meg még évtizedekig állni fog de a digger ne pofázzon bele mert csak egy digger és az a ház szarul van megépítve. Pont."
Inkabb csak annyi, hogy a digger fogadja el, hogy esetleg mas is tudhat valami, eszrevehet olyat, amit a digger nem feltetlen.
Rengeteg haz van szarul megepitve, de amig nincs baj, addig nincs baj. Lattal mar repedt hazat, logo tetot? Evtizedekig allnak, jol van az ugy, ne pofazzon bele semmi "tanult" urasag.

"Mindenféle statikus vélemény nélkül felépítettem sajátkezűleg a házamat és mégis áll.
A picsába hogy lehet ez?"
Minden szakmaban megvannak a szokasos megoldasok, ezek hosszu idok folyaman alakultak ki. pl a teglakotesek, maguk a teglameretek, az acsszerkezetek kialakitasa, stb. A hazad azert all gond nelkul, mert valoszinuleg betartottad te is es a tobbiek is az adott szakma rajuk vonatkozo szabalyait. Errol szol a dolog. De ha pl a sarokban nem kotesben rakod a teglat, es azt en kiszurom egy fenykepen, akkor en vagyok a hulye, a "tanult urak", aki nelkul megall a vilag? Teljesen nonszensz.

adg 2015.04.06. 04:27:46

@diggerdriver:
2. resz

"Már bocsánat de én hiszek a népi építészetben. a saját házamat aszerint építettem és hiszek abban hogy ami évszázadokig bevált az jó. "
Ezt mondom, ennek oka van, hogy igy alakult ki. Igy alakult ki a boltozat valla is. Nezd meg ezt: www.lowtechmagazine.com/images/2008/11/10/guastavino_patent_6.jpg

"Aztán jöhet egy statikus és mondhatja hogy nem jó legfeljebb kiröhögik."
www.veraarquitecta.com/wp/wp-content/uploads/2012/10/fig-1-0175.jpg
www.veraarquitecta.com/wp/wp-content/uploads/2012/10/fig-1-0155.jpg
www.veraarquitecta.com/wp/wp-content/uploads/2012/10/fig-1-0123.jpg
"Menj oda és miközben rakja a boltívet ami ÁLL mond neki hogy nem"
Nem erted, hogy nem azokra a terhekre kell megfelelnie, ami epp akkor van? Sokkal nagyobb terhek keletkezhetnek kesobb. Ezert van, az hogy ALL egy fodem, majd egyszercsak MEGREPED kesobb. Akkor is, ha kirohognek. Aztan amikor megrepedt, akkor nem a komuvest hivjak vissza. Miert?

@~~Babette~~: Sajnos kell. Minden vasbeton, acel es talan 4 vagy 5 m feletti fesztavu faszerkezethez kell statikus. Ha 7 meternel nagyobb fesztavu szerkezet van a hazadban, akkor talajmechanikai szakvelemeny is kell.
Ez amugy nem orom a statikusnak sem, mert teljesen feleslegesen irjak ezt elo egy csomo dologhoz, amit le lehetne fedni nehany epitesi eloirassal. de igy egy csomo munka sokszor, amiert nem lehet rendes penzt kerni. Sok statikus nem is vallal ilyeneket.

adg 2015.04.06. 04:52:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Katalonia es del spanyolorszag foldrengesveszelyesebb hely, mint az orszag tobbi resze, es ez nem az en megszakertesem.
Termeszetesen mindenhol olyan epuleteket kell epiteni, ami elviseli az adott helyen varhato foldrengeseket. Az egesz vilagrol vannak szeizmikus terkepek, ezek be vannak epitve a helyi epitesi szabvanyokba/eloirasokba is.

Ezt digger nem latja, mer a kalakas csaladihazepitesnel ez igy konkretan nem jon elo, de ott meg benne van a kialakult szokasokban. A nagyobb epuletek tervezesi folyamataiban meg termeszetesen nem vesz reszt.
Pl delvideken a csaladi hazak sarkait vasbetonbol epitik. Ez pont ezert van. Magyarorszagon ez nem szukseges.

adg 2015.04.06. 04:57:14

@diggerdriver: "Aztán jöhet egy statikus és mondhatja hogy nem jó legfeljebb kiröhögik."

Tessek, friss pelda.
En terveztem. Kollegam volt kint ellenorizni. Konkretan kirohogtek, amikor kiszurta a hibat. Mert ezt mindig igy csinaljak.

kepkezelo.com/images/sjgm9w380znbp0gubrau.jpg
kepkezelo.com/images/9pq4i0m2yit12dmu8s6n.jpg

Kinek kell ellenorizni, hogy megfelel-e, kell-e megerositeni, ha igen hogy? Na kinek? A szakinak, aki mindig igy csinalja? Vagy nekem?
Es kit basztatnak, hogy szar a haz? Meg akkor is, ha kollega beirta, hogy nem jol van.

-- ENNYI --

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.06. 08:10:24

@adg [Au, Darwin]: Nézd ez egy elég kultúrált beszélgetésnek indult.
Feltettem egy videót amit kritizáltál statikai szempontból. mondtam hogy valószínűleg később attikafallal fogják megtámasztani a boltív talpát mit ahogy látszik is néhány videón.
Eddig nem volt probléma.
Aztán kaptam egy ilyen választ:

"De nezd, nekem mindegy, az a haz tok jo, meg mindenben igazad van termeszetesen, mint mindig. Hogy is lehetne maskepp. En vagyok a hulye, hogy megprobalok megmagyarazni dolgokat. Bocs.

Van valami suszteres kozmondas, sajnos nem jut eszembe..."

Itt szállt el az agyam.
Ez már kőkemény személyeskedés amit soha nem tettem veled.
Lehet beszélgetni szakmai dolgokról de ebből süt hogy lenézed a tanulatlan embert.
Miért is kéne a kaptafánál maradnom?
Én mint digger akkor ezek szerint csak földmunkaügyekben nyilváníthatok véleményt?
Nincs azzal baj ha megbeszélünk dolgokat. De nem ilyen stílusban.

tableno 2015.04.06. 08:32:42

@diggerdriver: nem szeretem az elcsépelt "ezérttatittezazországozást", de az a helyzet, hogy tényleg ezért. Mármint hogy a tanult szakembereket, aki TÉNYLEG értenek valamihez, ennyire lebecsülik a kontár "ezermesterek". Mert ugye a statika úri huncutság, a közgazdaságtan úri huncutság, a pszichológiáról ne is beszéljünk! Aztán a szakemberek külföldre mennek, újakat nem képzünk, mert minek, közben a házak rohadnak, az ország szegényedik, a nép depressziós. De nem baj, mi mindig is így csináltuk! Ja, amúgy te is azért mentél el angliába, mert szarba sem értékelték otthon a szaktudásot, nem? Hiszen ásni minden közmunkás tud, minek oda profi digger, he?

tableno 2015.04.06. 08:41:50

@diggerdriver: mit nem értesz? Te megsértődsz, ha lenézik a munkádat, miközben te nyugodtan fikázod mindenki másét. Szerinted ez így OK?

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.06. 08:47:56

@adg [Au, Darwin]:

azokhoz a akadarkockakhoz, amiket digger gyerekkoraban gyakorta huztak fel a komuvesek,nem kell

(sok minden valtozott amugy is, miota elmentel;))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.06. 08:49:25

@tableno:
Az én munkámat nem lehet lenézni. Engem lehet lenézni.
Ugye ha kapok egy ilyen:

"De nezd, nekem mindegy, az a haz tok jo, meg mindenben igazad van termeszetesen, mint mindig. Hogy is lehetne maskepp. En vagyok a hulye, hogy megprobalok megmagyarazni dolgokat. Bocs.

Van valami suszteres kozmondas, sajnos nem jut eszembe..."

kommentet akkor nekem rendkívül alázatosan azt kéne válaszolnom hogy "igen mester igazad van" és elkúszni a küszöb alatt.
Bocsánat hogy mindenről van véleményem és a továbbiakban is meg fogok kérdőjelezni dolgokat függetlenül attól hogy egy közgazdász, egy statikus, egy kerti tavat puceváló egyetemi tanár állítja.
Tudod a nagy büdös liberalizmusban joga van az embernek hülyének lenni.
Én élek ezzel a jogommal.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.06. 08:52:56

@adg [Au, Darwin]:

az "IGY SZOKTUK" szokapcsolatot konkretan szigoruan veglegesen betiltanam, ha lehetne, de komolyan!
minden szakmaban, minden munkahelyen. a hajam kihuliik tole.

tableno 2015.04.06. 08:57:16

@diggerdriver: csak nyugodtan. Csak akkor ne csodálkozz, ha lehülyéznek. A nagy büdös liberalizmusban azt is szabad.

adg 2015.04.06. 09:31:04

@diggerdriver: nezd, felhoztam tobb ervet, mind lesoported olyan dolgokkal, amik finoman szolva is nem helyesek. Csak most atugrottql nehany kommentet. Azokat is olvast vissza, hozzatartozik a kephez. En egyetlen hibat emlitettem, te ezt az osszes komuves lefikazasakent ertelmezted, a vegen mar edesapadat is beleertve. ???

Szerintem nem az sut, hogy en lenezlek, az sut, hogy te nem nezel kb szarba se mast, vagy mas tudasat, mert te mar epiettel egy hazat, meg dolgoztal komuves mellett, stb, tehat nyilvan jobban tudod, hogy milyen szabalyok hogyan vonatkoznak pl foldrengesre, vagy milyen terheket kell egy epuletnek elbirnia. Erre mondtam a kaptafat. Nem azert, mert te csak egy kis hulye digger vagy. En peldaul nem sokat ertek a foldmunkagepekhez.
Soha nem neztelek le, olvasd vissza korabbi beszelgeteseinket is nyugodtan.
Maskor is lenullaztad statikai kerdesekben a velemenyemet, csak akkor radhagytam, most meg szabadnap van, es nem birtam aludni sem, szoval belementem kicsit jobban.

Amugy oszinten meglep az erzekenyseged. Nem gondoltam volna, hogy ez a kaptafadolog ennyire megerint. Ez ennyivel rosszabb, mint lehulyepicsazni lanyokat, aztan kirohogni, amiert megsertodnek? Vagy kellett volna egy sor szmajlit irnom moge?

Ne mindegy, ha egyszer londonban jarnek, meghivlak egy sorre, es atbeszelnuk lelki nyavajainkat.

adg 2015.04.06. 09:41:04

@diggerdriver: es nekem, hogyan kellene reagalnom, ha az altalam elmondott dolgokat nemes egyszeruseggel gyakorlatilag hulyesegnek allitod be, sokadjara. Mondjam, hogy o mester, elnezest kerek, nyilvan jobban tudod ezt is, es kusszak el a kuszob alatt. Basszus, 15 eve napi szinten ezt csinalom, ket orszag mernoki kamarajanak tagja vagyok, komolynak nevezheto epuleteim allnak gond nelkul, es akkor elovezeted, hogy hogy kell foldrengesre epiteni, meg milyen terhekre, mert te epitetted a sajat hazadban a valaszfalakat, meg van komuves a csaladban.

Nem erzed ezt cseppet sem kettos mercenek? Legalabb furcsanak?

Akkor szerintem zarjuk le lassan, nyilvan nem vezet sehova. Csinaljunk ugy, mintha kimaradt volna ez a poszt.

rezsöatya 2015.04.06. 09:45:01

Jajj, gyerekek nem szoltok, the show goes on, bekeszitettem volna pop-corn-t, colat... :D
@adg [Au, Darwin]: igaza van kek madarnak, nagy a te turelmed, nagy lesz jutalmad a mennyekben... de most mondd meg: elertel valamit?

adg 2015.04.06. 09:47:02

@~~Babette~~: maximalisan egyet ertek.
Azt szoktam mondani, hogy mivel enyem a felelosseg, legyen szives ugy csinalni, ahogy en szoktam. Vagy csinalhatja ahogy akarja, de akkor ove a. Felelosseg is.

En meg csak ket eve jottem am el otthonrol. :) ennyi sok minden valtozott volna? Pont elotte vezettek be ezt a suletelenseget. Minimum furcsallom, ha statikus nelkul epithetsz egy vasbeton fodemet pl, alapot. De ha igy van, az hurra. :))

rezsöatya 2015.04.06. 09:55:38

@adg [Au, Darwin]: anno az Iparmuveszeti belsoepitesz szakan is tanultunk statikat, sot szigorlatoznunk is kellett belole. Es nagy hasznat is vettem, mert az elet hozott par erdekes szituaciot...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.06. 09:57:28

@adg [Au, Darwin]:
Nem. Amit te építesz annak köze nincs ahhoz amit a katalánok építenek.
Ez egy népi építészeti hagyomány. Már bocsánat de a statika az egy kéjes gondolat sem volt mikor ezek már így építkeztek.
Biztos van valami okuk hogy így csinálják.
Semmi bajom a munkáddal, biztos magas szinten űzöd.
A népi építészet viszont nem számításon hanem tapasztalati alapon álló építési mód.
Nem lehet és nem szabad a kettőt összehasonlítani.
Ha már földmunka...
Én sem véleményezem az alagútépítők munkáját mert az egy másik műfaj. Az is földmunka.
Számtalanszor ástam már árkot úgy hogy a Jóisten tartotta az oldalát és egyszerűen megmagyarázhatatlan miért nem dőlt rá az emberekre.
Az első videón látható kőműves minden megtámasztás nélküli boltívet rak. Az utolsó videón egy pontosan olyan boltív látszik amin két ember járkál.
Én nem mernék rámenni az biztos.
Valami miatt mégsem szakad be. Később látszik hogy a koszorút felbetonozták és az támasztja a boltívet.
Ez évszázadok alatt alakult így. Te a saját szakmád tanult szabályai alapján bírálsz ők meg tapasztalati alapon építenek. Ezzel semmi baj nincs.
Szerintem mindössze annyi történt hogy korán bíráltad a kőművest mielőtt megnézted volna a többit. Pedig a harmadik videón látszik már a befejezés.

tableno 2015.04.06. 10:25:14

@diggerdriver: "ez egy népi építészeti hagyomány. Már bocsánat de a statika az egy kéjes gondolat sem volt mikor ezek már így építkeztek." - tudod attól, hogy valami hagyomány, még nem biztos, hogy jó is. Lásd pl a női körülmetélést...

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.06. 13:31:02

@adg [Au, Darwin]: rengeteg minden valtozott, de en nem fogom tudni megmondani, pontosan mik, mert csak oldalbordakent ugatom a dolgot, meg ami ramragad:-):-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.06. 13:33:19

@tableno: en nem lattam, hogy barki is lenezte volna amunkajat, ez csak az o becsipodese.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.06. 13:34:30

@adg [Au, Darwin]: nana, fizeted itthon mindket kamarai tagdijat?:-):-):-):-):-)

adg 2015.04.06. 14:08:03

@~~Babette~~: Olyan rettentoen nem izgat, hogy mi valtozott. :) Annak orulok, ha egyszerusodik, tenyleg ertelmetlen volt egy par dolog.

kepkezelo.com/images/vn0f5wrla9aul1qv0nj1.png
kepkezelo.com/images/9y1uzypao1kpao2t4jwc.png

Nicsak. Nem tudom megmondani, pontosan mikor fizettem tagdijat, de meg ervenyes, szoval nagyon nem lehetek elmaradva. :)
Megtartottam direkt, ki tudja hogy alakulnak a dolgok. Meg ha esetleg lenne meg valami munka otthonra. Az mondjuk nem nagy biznisz inne dolgozni haza, de ugy voltam vele, hogyha nem lesz munkam, jol johet.
Nem szoltak, hogy fizetni kene. Vagy nem mukodik mar a regi email cimem? Fene tudja. :D Mindegy, meg egy evig jo vagyok, aztan bukta.Nem fogom tudni meghosszabitani, mert nem lesz se pontom, se gyakorlatom. Az ittenit nem biztos, hogy elfogadjak. No meg kedvem sem lesz.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.06. 15:30:32

@adg [Au, Darwin]: gyakorlatod lesz, pontod nem lesz, hacsak nincs ismerosod itthon, aki.....;)
meg mar neten is tudsz pontos tesztet kitolteni.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.06. 15:32:02

@adg [Au, Darwin]: es akkor ezek szerint amikor a megyebe jartunk dolgozni par eve, meg ott voltal :-)

rezsöatya 2015.04.06. 15:36:49

@adg [Au, Darwin]: szerintem hagyd a fenebe... marmint a magyar tagsagot! Huszonakarhany (kozel 30) evig voltam tagja a Magyar (Nep)Koztarsasag Muveszeti Alapjanak, aztan egy tollvonassal megszuntettek es tákolták ezt a Magyar Muveszeti Akademiat. Ahova persze csak jofideszeseket vesznek fel... undorito...!

tableno 2015.04.06. 15:54:22

@~~Babette~~: Igen, tudom. Nem is igazán értem miért...

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.06. 16:22:32

@rezsöatya: ahogy neztem, 03-ja van,
es ha nem tevedek, akkor nehez lenne visszacsinalni, ha veletlenul megis szukseg lenne ra.
tudom, nem akar hazajonni, csak mondom.

ha nem E3, akkor nem szoltam:-)

rezsöatya 2015.04.06. 16:40:20

@~~Babette~~: szigoruan gondolatilag eljatszottam az otlettel, hogy vajon az eddig megszerzett itteni vegzettsegemet (es jelenleg is tanulok egy ujabbat) vajon hogy fogadnak Magyarorszagon? Kezdve a gyakorlatom elfogadasaval es vajon megadnak-e a az itteni fizetes mondjuk felet? A valaszt tudjuk elore...

adg 2015.04.06. 17:04:09

@~~Babette~~: @rezsöatya:
Hagyni fogom lejarni. Nem tudom eliintezni, meg nem is akarom nagyon.
A 03 csak a megyei kamara szama. En nem epitesz vagyok, igy a mernoki kamaranak vagyok tagja. Mas a szamozas. Az elso ketto a megye, meg utana negy az egyen szama. A tervezesi jogosultsag meg a T az en esetemben, vagyis tartoszerkezeti. Ennek nincs koze az E3-hoz, az epitesz szamozas volt, de szerintem mar nem ugy van az sem.
Regen nalunk is volt T1, mint vezeto vagy teljeskoru tervezo, ebbol lett a T, meg volt a T2, amibol Tk lett, mint korlatozott. Aztan ez utobbi mintha meg is szunt volna. Folyton kavarnak.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.06. 18:01:09

@rezsöatya: a vegzettseget el kell fogadjak, max egy megfeleltetesi eljaras kell, fejbol azt mondom, h a gyakorlatot is.

a fizetessel lenne gondod.

@adg [Au, Darwin]: igen, atvarialtak, miota van 4 eves epiteszkepzes, de a regi jogosultsagok meg elnek jogfolytonosan. ha valakinek megszunne, megfelelosegi eljarast kene csinalni (mondjuk ha regi 3 eves kepzesben volt). maceras, de logikus.

de tortentek jo dolgok is, mar megadjak gyakorlati idore, meg elvegzett munkara is a muszaki ellenori,meg fmv jogosultsagot, csak 1 even belul kell egy szobeli beszamolot tenni,hogymeg is maradjon. delegalabb nem kell tobbszazezres tanfolyamra menni, ami amugy is nevetseges volt...

blackhairlady 2015.04.06. 20:41:06

@adg [Au, Darwin]: Tegnap tettem be egy linket a vege fele egy ausztral szokasrol, valoszinuleg nem lattad, megnezed? Tenyleg igaz? Olyan kis csunyan aranyos az az allat:)

adg 2015.04.07. 00:24:46

@blackhair-lady: nem sokat tudok a temarol. Tele van minden husveti nyuszival, meg nyuszitonas es egyebek, pont mint europaban volt. De van bilby is.
Az teny, hogy a nyulakat tuzzel vassal irtjak, mergezik, mert megeszi az orszagot.

Jo otlet volt betelepiteni. En ugy tudom, azert hoztak oket az angolok, hogy tudjanak nyulra vadaszni. Mint otthon. Keptelenek voltak beilleszkedni, es elsajatitani az itteni szokasokat. :D
Igy kerultek ide a rokak is.

masok a nadbekat hoztak, megint masok a teveket, kulonbozo halakat, stb, aztan most alig gyoznem megszabadulni a sok betelepitett invaziv fajtol.

Naluk nyul volt husvetkor.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása