oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. március 10. 06:51,  Betegnek lenni mindenhol rossz 205 komment

2015. március 10. 06:51 Határátkelő

Betegnek lenni mindenhol rossz

Mostanában több, egészségügyről szóló történet is megjelent itt, ma is egy ilyen következik, méghozzá Magyarországról és Angliáról is. A sok különbség között, amiről Petra írásában is olvashatunk, a lényeg mégiscsak az, hogy kiszolgáltatottnak lenni sehol sem jó. (A képekért köszönet a szerzőnek!)

cim_8.jpg

„Azt hiszem, semmi újat nem tudok már elmondani az angol / magyar egészségüggyel kapcsolatban, de azért én is hozzá adom az obulusomat, és elmesélem az én történetemet.

Hallottunk már hideget-meleget mindkét oldalról, és mindenkinek van legalább egy jó, és legalább egy horror sztorija az egészségügyről, legyen az bárhol is.

Az enyém olyan, amilyen... amilyen én is vagyok, ahogyan én is hozzáállok a dolgokhoz. Komplikációmentesen, ugyanakkor kicsit türelmetlenül.

Magyarország

Elöljáróban elmondanám, hogy több különböző műtéten is túlestem már életem során, és nem csak egy, hanem több város kórházában is. Ez a történet is két helyen játszódik, mert először 2008 januárjában mentem el egy székesfehérvári nőgyógyászhoz, mert bizonyos (nem ijesztő, de kellemetlen) tüneteket fedeztem fel magamon.

A doki kb. pár perc tapogatózás után megállapította, hogy terhes vagyok, és ebből semmi esetre sem engedett. Hiába mondtam, hogy az lehetetlen, hiába kértem, hogy mondjon mást, ha esetleg nem vagyok terhes, akkor mi lehet a probléma, olyan magabiztosan állította a terhességem meglétét, hogy majdnem szívinkfartust kaptam.

Papíron öt hónaposnak diagnosztizált, ami mondjuk megnyugtatott valamelyest, mert akkor még valóban volt párkapcsolatom, de minden esetre idegesen vártam az ultrahang eredményét.

Mivel nem kaptam időpontot előre, az első helyen nem fogadtak, a kórházban azonban megcsinálták az ultrahangot. Sokat kellett várni, de megérte, mert kiderült, amiben bíztam, hogy nem vagyok terhes, ellenben sikerült egy kb. 14 cm-es cisztát növesztenem.

Ebben az időben Győrben laktam, szóval ott kerestem nőgyógyászt, az exem középiskolás osztálytársára esett a választás. Mindig magánrendelésre jártam hozzá, minden esetben megfizettem a díjat, és mindig ugyan annyit adtam, függetlenül attól, hogy teljes vizsgálat, vagy egy öt perces konzultáció volt-e (természetesen mindig a magasabb összeget). A műtétet is ő végezte, ez valamikor tavasszal, egészen pontosan húsvét előtt történt meg.

A műtét előtt mindent megbeszéltünk, valamint azt is elmondta, hogy sajnos a műtét után nem tud jelen lenni, mert szabadságra megy, de nem akarta tovább húzni, ezért ha nekem nem gond másik orvos fogja megnézni a sebem és veszi majd ki a varratokat. Nekem nem volt gond!

A kórház

Hát az tipikus magyarországi, hideg, egy közös zuhanyzó a folyosó végén, ha jól emlékeszem öt ágyas szobákkal. A berendezés olyan, amilyen, a kaja is olyan, amilyen... nem kell ezt részletezni, és erről sem az orvos, sem a nővérek nem tehetnek. Tisztának legalább tiszta volt.

A nővérek ugyanakkor nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, én ugye már türelmetlenül szerettem volna hazamenni, de sajnos az elején sok segítségre szorultam, amit mindig megkaptam. Akár éjszaka, akár nappal, jöttek amint tudtak. Az orvosokból sem volt hiány, mindenki vetett legalább egy pillantást rám és a sebemre (khmm, az azért nem volt olyan felemelő érzés...).

A kórház után vissza a kezelőorvoshoz, akinek nem adtam hálapénzt, bár gondolkodtam rajta, de valahogy nem jött ki a lépés, meg aztán úgy voltam vele, hogy tényleg megfizettem minden vizsgálatot. Ettől függetlenül semmi panaszom nem lehet rá, és máskor is elmennék hozzá, ha újra Győrben laknék.

Anglia

Mivel a műtét során feltártak egyfajta betegséget (endometriózis), ami nem gyógyítható, de tünetileg kezelhető, ezért most újra műtét elé kerültem. Sokat gondolkodtam rajta, hogy hol legyen a beavatkozás, itt vagy Magyarországon, de végül is úgy voltam vele, hogy most itt élek, és egyszerűbb is, ha itt lesz helyileg minden.

Igazából március óta próbálkozunk a teherbe eséssel, de nem sikerült kb. fél évig, és volt egy olyan érzésem, hogy ez nem is lesz egyszerű a fent említett betegség miatt, szóval kértem a háziorvost hogy küldjön el kivizsgálásra.

Először a szokásos, hogy fél év még semmi, de mondtam, hogy szeretném, ha legalább ultrahangra elküldene, hogy lássuk mi van. Itt Angliában például nem küldenek el nőgyógyászhoz akkor sem, ha mondjuk terhességet tervezel, a háziorvosod konzultál nőgyógyásszal, és ő ítéli meg, hogy neked is kell-e látnod a specialistát (vagy neki téged...inkább). Lehet, hogy nem mindenhol van így, de nálam ez volt a helyzet.

szoba_1.jpg

Szóval ultrahang, ciszta és endometriózis megint. És mióma. Ezek után a háziorvos természetesen elküldött a nőgyógyászhoz, nem volt kérdés. Kaptam egy listát négy kórház nevével, nekem kellett kiválasztanom, hogy hová szeretnék menni.

Szerencsére a legrövidebb idővel (42 nap, de volt olyan – amúgy a helyi - kórház, ahol 96 nap volt az első időpontig!!) a közeli városka magánkórháza rendelkezett, úgyhogy oda foglaltam időpontot december 10-re.

A kórház nagyon kis kedves, tele dolgozókkal és két recepcióval, mindenhol kávéautomatákkal és kényelmes fotelokkal, virágokkal. Reggel kilencre kellett mennem, de elég sokat kellett várni, ami nem kedvezett a türelmetlenségemnek.

Előzőleg küldtek postán egy információs csomagot, abból derült ki, hogy ez végül is magánkórház, mert megkérdezték az egyik lapon, hogy hogyan fogunk fizetni. De aztán kiderült, hogy NHS-es betegeket is fogadnak.

A vizsgálat hamar lezajlott, az orvos mindent elmagyarázott, kérdezhettünk, ha nem értettünk valamit, mindenre válaszolt. Elmondta, hogy milyen beavatkozásra számíthatok, és hogy a műtét kb. két hónapon belül fog megtörténni, és hogy mindenről időben értesítenek majd. Elküldött vérvételre, ahol szinte semmit sem kellett várni, a nővérek nagyon kedvesek voltak.

Na, most az teljesen egyértelmű, hogy mindenkinek mást jelent az „időben értesítenek”. Nekem például azt, hogy azonnal értesítenek, amikor megtalálják az időpontot, de egy hónappal minimum a műtét előtt.

Persze számomra nagyon fontos volt, hogy tudjam, hiszen édesanyám eljött segíteni a műtét után, nekem is sok határidőm volt munka terén, szabadságokat kellett intézni mindannyiónknak, repülőjegyet foglalni, ilyesmik.

agy_2.jpg

Egy hónappal később még semmit sem tudtam, és mivel nem kenyerem a várakozás, felhívtam őket. A választ nem tudták a kórház recepcióján megmondani, de adtak egy telefonszámot, ahol a kedves hölgy elárulta, hogy február 12., délután, és még azt is elmondta, hogy most felhívja a kórházat, mert már december 12-én elfaxolták nekik a dátumot, és hogy nem én vagyok az első, aki ebben az ügyben kereste.

Aztán az időpont előtt egy héttel elküldték a hivatalos értesítést is, rengeteg információval, mindenféle előírásokkal, egy előzetes kivizsgálás időpontjával, és a tényleges dátummal, ami nem változott, délután háromra kellett bemennem a kórházba, és egy éjszakára kellett maradnom.

A kórház

Az pont úgy néz ki, mint egy hotel, na jó, nem a luxuskategóriás, de egy egyszerű Ibis-szintű. Tényleg. Saját szoba, fürdőszobával, ahol a WC-papíron és a törölközőn kívül még sampon, tusfürdő és testápoló is volt. Kényelmes ággyal, tévével, trezorral, fotelekkel. És a személyzet, ahány féle funkció, annyi féle formaruha. Reggeli – ebéd - vacsora menülistáról (minőségileg nem nagyon tudom milyen, mert sokat nem tudtam enni). Tea, víz, gyümölcslé bármikor.

A műtét előtt bejött a doktor és még egyszer elmondta. hogy mi fog történni, és hogy a műtét után nem fog bejönni, sem addig. amíg a kórházban vagyok, de kb. 3-4 hét múlva fogunk találkozni, és akkor mindent megbeszélünk.

Ez nem volt annyira szimpatikus, mert jobb lett volna, ha azonnal kapok tájékoztatást. (Magyarországon a doki beszélt az exemmel a műtét után, mert velem nem tudott, de ott más miatt nem került sor a találkozásra.)

szekreny.jpg

Az altatóorvos is bejött bemutatkozni. Ugye háromra kellett menni, de a rangidős nővérke mondta, hogy ötnél előbb biztos nem műtenek, és valóban nem is toltak ki csak valamivel hat után. Kb. fél nyolckor tértem magamhoz.

Az este folyamán kiderült a szomszéd néniről, hogy nem teljesen beszámítható, azt hitte, otthon van, bezárta a szobája ajtaját, és hozzám is többször be akart jönni, mert azt hitte, hogy az én szobám a konyhája.

Hívták neki a saját orvosát, és amennyire nyomon követtem az eseményeket (kb. fél óránkénti vérnyomásmérés miatti alig alvás következményeként), valaki végig a néni mellett volt, beszélt hozzá, próbálta megnyugtatni. Ez nagyon szimpatikus volt.

furdo.jpg

Most már itthon vagyok, közben volt egy MRI vizsgálatom, nem kell mondanom, hogy ott is minden profin zajlott. Lábadozom, várom, hogy találkozzak a doktorral, és megtudjam, mi lett a műtét eredménye.

Hogy mi a lényeg? Betegnek lenni, kiszolgáltatottnak lenni mindenhol rossz. Ami segíthet, ha olyan emberek vesznek körül, akik tisztelnek, és akiket tisztelhetsz.

De ez nem megoldás, mert tudom, tapasztaltam, hogy Magyarországon hány beteg jut egy nővérre, és hogy itt kint mennyire sok egészségügyi alkalmazott segítette a betegeket. Nem mindegy.

Tiszteletem mindenki felé, aki az egészségügyben dolgozik, mert hősök.”

zuhany.jpg

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: egészségügy Magyarország Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr167255685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 16:14:28

@P.Elliot: nekem is kb. ez volt az elsö gondolatom... :(

blackhairlady 2015.03.10. 16:21:24

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Magyarorszagon a Mosdosi szanatoriumban kivaloan diagnosztizaljak a kulonbozo allergiakat, cska janlani tudom mindenkinek.

blackhairlady 2015.03.10. 16:22:10

A testveremnek tegnapelott volt egy komoly szivmutetje Pecsen, kivancsi leszek a beszamolojara a korhazra vonatkozoan.

P.Elliot 2015.03.10. 16:24:21

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Gorogorszag felol akarna valaki Europat megtamadni? Marmint ha beozonlik a nepseg amiben boven lesz terrorista akkor az nincs veletlenul, valakik akarjak. Es meg van beszelve hogy fejjetek csak a EU-t, addig meg keszulgetunk de olyan nincs hogy orokke fejni lehet meg majd akkor kitalalnak meg mast.
Jo haditerv, nem mondom.
Hat most valahogy nemigazan szeretnek arrafele elni. Ebbol lehet minden! Jajistenem!

blackhairlady 2015.03.10. 16:27:06

Meg az jutott eszembe a poszt kapcsan, hogy mi magyarok nagyon meglepodunk amikor orvost szinte nem is latunk a korhazakban. De sajat tapasztalat alapjan, es az itt olvasott kulfoldon elok tapasztalata alapjan ez az altalanos kulofldon. A munka nagy reszet (persze nem a mutetet) a magasabb vegzettsegu noverek vegzik.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 16:35:23

@blackhair-lady: köszönöm, mar nem idöszerü,de ha lesz valaha valakinek hasonlo problemaja ,akkor ajanlani fogom.
Masik kommentedre reagalva: ezt en is tanusithatom.Az elejen nekem is fura volt hogy orvost csak elvetve latni.Ami meg szinten ebbe tartozik es megdöbbentö volt szamomra, a szülesznök felkeszültsege es hatasköre.Ja es legutolso korhazi tartozkodasom soran ( nögyogyaszati beavatkozast követöen) fajdalomcsillapitas gyogyszer mellett akupunkturaval,szülesznö keze altal. :)

blackhairlady 2015.03.10. 16:36:03

Enram szo szerint ram zuhant a plafon a szuleszeten mikozben aludtam. Erdekes ebredes volt, a noverek szaladtak, nem tudtak mi elhet az a zaj. Ok is emglepodtek:( Szerencsere azota mar felujitottak, es a harmadik gyerekemet igen szep helyen szultem.

blackhairlady 2015.03.10. 16:37:10

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Tenyleg erdemes oda kerni idopontot ha valakinel felmerul a problema, nagyon lelkiismeretesek.

GERI87 2015.03.10. 16:38:55

@P.Elliot:

"Azert egy orvos rettenetesen sokat tanul amire odajut hogy praktizaljon."

Én ezt értem, tudom, elismerem.

"Mind a kettot rendesen meg kell fizetni. "

Az hogy mi számít "rendesnek" viszonylagos, a gazdasági, társadalmi környezettől függ.
K-európai viszonylatban nem várható el nyugati bér, és ez nem jelenti azt hogy anyagilag nincsenek megbecsülve.
Ha valaki a helyi átlagbéreknek a dupláját keresi az "jónak, elismertnek, megbecsültnek" számít, mindegy hogy ez a "norvég bérnek" csak a nyolcada, nem az a mérce.

"Es minden olyan szakmat ami nagyon sok tanulassal jar., vagy fizikailag, idegileg nehez! "

Ez csak egy idealista kép...
A piac, kereslet, vásárlóerő dönt!:
-A fizikai munka hiába nehéz, magas képzettséget általában nem igényel, ezért rengetegen be tudják tölteni ezt a munkakört, így keveset lehet keresni.
-A befektetett tudás, tanulás, hozzáértés is annyit ér amennyiért el lehet adni...persze anyagi értelemben.

GERI87 2015.03.10. 16:38:55

@tanato:

A tudást, teljesítményt meg kell becsülni, ez a sikeres társadalom alapja...de anyagi szempontból nincs "egyetemesen megállapított megbecsülés "bérezés".
A pénzbeli elismerés csak a helyi viszonyokat figyelembe véve értelmezhető.

(Amúgy voltam orvosok keze alatt rengetegszer...és nagyon együttműködő 'beteg' vagyok:) )

Hari Seldon 2 2015.03.10. 17:09:33

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):
Semmi. Athént kicsinálják. Meg is érdemli. Ha megszavazták azt, akik nyilvánvaló teljesíthetetlen ígéretekkel kampányolnak, az EU beleveri az orrát. A kismacskát is így tanítják.
A "zsarolás" kb annyit is ér. Milyen szárazföldi határral rendelkezik Schengeni határral (amelyik alkalmazza is, nem csak aláírt)?
Eggyel sem. A terroristák meg majd pont Görögország felé kerülnek, amikor mehetnek egyből olaszba a tengeren.
Ez csak egy kispályás zsaroló. Kb így fognak eljárni a jobbikkal is, ha hatalomra kerülne.

blackhairlady 2015.03.10. 17:19:26

@tanato: Nagyon keves emlek maradt meg bennem gyerekkorombol, de van egy ami mely nyomot hagyott bennem. a batyam elso osztalyos volt, jott haza az iskolabaol (ami a kastelyban volt, 10 kulonbozo koru gyerek jart oda osszesen), es panaszkodott, hogy hulye a tanito bacsi. Erre aputol kapott egy szajbavagast, es kozolte vele, hogy 5 embert kulonos tisztelet erdemli a faluban, es nem turi, hogy igy beszeljen rola. Az elso az orvos, a masodik a tanito, a harmadik a pap. a negyediket es az otodiket nem talalnad ki szerintem:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 17:29:05

@blackhair-lady:
A Kocsmáros Úr és a ROBÚR:))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.03.10. 17:32:55

@P.Elliot: Igen, engem is sokkolt, és azt sem tudtam eldönteni, mitöl lepödtem meg jobban: a magyar szótól, a b+-töl, vagy a tegezéstöl. Ugye talpig be volt öltözve+maszk, azt sem tudtam belöni, hogy a fiam, az unokám, vagy az apám lehetne-e. A stílusról meg persze azt hittem, hogy amolyan kandúr "növér" (=betegápoló/tologató), csak késöbb derült ki, hogy ö volt az altatóorvos. :D

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 17:37:47

@Herr Géza: ezt a "kandur növer" szot jol kitalaltad... :) Nekem az egyik " szülesznö" volt fiu.. Nem a szülöszoban,hanem meg elötte az osztalyon.Egyebkent ö volt az egyik leggondosabb,legalaposabb ha lehet ilyet mondani es amellett a leghumorosabb is,ami abban a helyzetben pont jol jött.Es pont ö volt benn ( epp a szobatarsamat vizsgalta) amikor vegül a fiam ugy döntött,megindul... :)

blackhairlady 2015.03.10. 17:48:07

@diggerdriver: Nem:))) Robur meg nem is volt akkoriban szerintem:DDD
A TSZ elnok es az erdesz:)

P.Elliot 2015.03.10. 18:06:36

@Herr Géza:
Ezt a meglepetest! hehehe...kepzelem...

P.Elliot 2015.03.10. 18:10:03

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): En is talalkoztam tobb "kandur noverrel', jo szo, lehet ezentul hasznalni, en nagyon gondosaknak es alaposaknak lattam oket plusz nagyon kozvetlennek, beszedeseknek, ki hitte volna hogy a ferfiak ilyen jo apolok!
Itt Usaban elegge meno szakma a ferfiak kozott. Jol fizetos, nem dolgozza magat halalra es erdekes, mindig tortenik valami...

Herr Géza 2015.03.10. 18:28:18

@blackhair-lady: Hát ha a bátyád akkor volt iskolás, mikor még nem volt Robur, és te erre az idöre emlékszel. akkor egy cseppet kinöttél már a tinikorból.... :)))
1957. óta van Robur, a név a latin "erö" szóból és a német tölgy latin nevéböl (Quercus robur :D) ered.
Tudtommal ennél egy "kicsit" fiatalabb vagy.....

SzZoole 2015.03.10. 18:35:00

@Herr Géza: Kandur nover,ez jo:)))
En tokos noverkeknek hallotam eddig.

puhacica 2015.03.10. 18:49:19

@tanato: en meg abbol indulok ki, hogy azt az eu-i dolgozot nem tisztelik, aki nem erdemli meg. nyar elejen volt a csaladban egy motorbaleset, nyilt combcsonttores, labszartores, zuzodasok... termeszetesen merevito volt a serult csaladtagunk nyakan, de amikor az ominozus jelenet tortent, mar tudtuk, hogy nem serult a gerinc. A-nak viszont hanyni kellett, szegenybol ki is bukott minden, de a fejet ugy nem igazan tudta mozgatni. es hiaba kertuk a beteghordot es a novert, hogy valahogy segitsenek mar, csak beszelgettek meg nevetgeltek. meg jo, hogy volt nalam nedves torlokendo, en torolgettem le szerencsetlent. na, ott eldurrant a bent levo ferfi rokon agya, majdnem verekedes lett belole. en maradhattam bent egyedul, de senki semmit nem mondott, elotte ilyen szituban nem voltam soha, borzasztoan meg voltam ijedve... nem ertek egyet az agresszioval, de ertem, miert tortent az, ami.

DieNanny CH 2015.03.10. 19:25:23

@Evain:

"Utólag filóztam azon, hogy milyen eset vezethetett ide, hogy ebből kötelező protokolt csináltak. :D"

Szerintem hasonló lehetett, mint ami Anyukámmal történt. Elesett, megütötte a jobb térdét. Elbicegett a háziorvoshoz, aki beutalta röntgenre.
A röntgenes mondta, tegye fel a bal lábát az asztalra. Anyukám: A jobb térdem fáj.
Röntgenes: A balt tegye fel, az van a beutalójában.
Anyukám: Én csak jobban tudom, melyik térdemre estem?!?!
Végül aztán csak a jobb térdét röntgenezték meg...

Shanarey 2015.03.10. 19:46:58

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):

Ha Görögország csődbe megy, azonnal kidobják az EU-ból, így nem lesz lehetősége érvényes EU útleveleket osztogatni.

Shanarey 2015.03.10. 20:05:00

Mellékesen, pedig a Görögországnak, és Magyarországnak, van egy közös vonása. Egy szomszédos ország sem rajong értük igazán.

nyuszigonosz 2015.03.10. 20:19:52

@Shanarey(England) ISTP: Söt, ha megtennék, akkor azzal megsértenék a Schengen törvényeket, és ki lehetne öket zárni a Schengen övezetböl - is.

Amúgy pont Görögországban nincs is - más országokhoz képest - sok menedékjogot kérö személy, mert a görögök képtelenek elbírálni a menedékjogkérelmet. Képtelenek átmeneti papírokat kiállítani, és 18 vagy több hónapig szinte börtön színvonalon zárják el internáló táborokba a menedékjogot kéröket.
Hát ezért nincs is ott annyi, mert igyekeznek nem Görögországba menni a menekültek.
Cinikus randaság amit Görögország csinál.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 20:22:33

@puhacica:
Igen, igazad van. Azért írtam fentebb hogy a legnagyobbfokú tisztelet illeti meg aki lelkiismeretesen végzi a munkáját.
Kóklerek mindenhol vannak. Van aki megmarad a kocsmai zenész szintjén van aki Paganíní lesz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.10. 20:43:04

@ChristineK: ez nem így van. Legalábbis egy műtétem volt, előtte és utána is volt nálam orvos.

Shanarey 2015.03.10. 20:44:25

@nyuszigonosz(D) ESTP:

A vicc, az hogy az EU-nak olcsóbb ujra kiépíttetnia Schengeni határőrizetet a Görögökkel szomszédos országokban, mint pénzelni a semmirekellőket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.10. 20:45:39

@Mme Seldon: Nekem műtét .másnapján jött az orvos , aki műtött, mindent elmondott. Lehet egyedi eset, de nálam nem volt igaz, hogy ne tájékoztattak volna.

Quercus a favágó 2015.03.10. 20:48:03

@nyuszigonosz(D) ESTP:

Sem az uniós, sem a nemzetközi jog nem teszi lehetővé egy tagország kizárását. Sem az EU-ból, sem a Európai Gazdasági és Monetáris Unióból.

nyuszigonosz 2015.03.10. 20:48:15

@Shanarey(England) ISTP: Igen. Csak sajnos még mindig nem birják kirúgni a semmirekellöket. :-(
Az van, hogy sajnos nincs precedens arra, hogy valakit kirúgjanak az Eurós övezetböl. Valahogy hiányzik az a jogszabály,
A Schengenböl kirúgni, na arra van jogszabály.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.03.10. 20:49:16

@tildy[UK]: én sem azt mondta, hogy nem tájékoztattak, csak nem az az orvos, aki műtött. De ahogy írtam, előtte teljesen kielégítő információt kaptam mindenről.

nyuszigonosz 2015.03.10. 20:50:29

@QUERCUS: Nézd egyelöre nincs jogszabály, de:
mennyire teszi lehetövé a nemzetközi jog azt, hogy az egyik állam zsarolja a másikat?
Mint ahogy Görögország teszi?
Majd lesz jogszabály, remélem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.10. 20:51:37

@svájci sapka (ch): lopikulat mama, hogy az igényli. Fél liter belső vérzés elég komoly baj-e?

Ami a különbség itt, hogy nem aláz meg az orvos.

Csak egy példa, bp. Margit kórház, ajulok el, de a doki csak hajtogatta, nem vesz fel az osztályra, mert nem mentő vitt be. Megse vizsgált. (kiszaradas határán voltam, 1 napja nem maradt meg semmi bennem). Végül a 2. Bel tündér doktornője felvett, 4-5 nap kórházi tartózkodás lett belőle.

33621 2015.03.10. 20:54:04

Ne csodálkozzunk ha a szomszéd előbb utóbb leköröz minket!
Itt nem a stadion építés az elsődleges. Néha pár havonta átlátogatok akkor mindig meglepődök hogy megint milyen változások vannak, a határtól a városig lassan az út mindkét oldalán ipari új létesítmények vannak. Azaz egy egybefüggő ipari park több kilométeren keresztül.

www.erdon.ro/nagyszabasu-nagyvaradi-varosfejlesztesi-strategia/2782293

Quercus a favágó 2015.03.10. 20:59:46

@nyuszigonosz(D) ESTP:

Lehet. De ahhoz módosítani kell a Liszaboni Szerződést. Amit Görögországnak is meg kell szavazni.
Még két dolog. A dolgok a görögökkel kapcsolatban nem egészen arról szólnak, mint a mit a német, és az eu-s sajtó zöme sugall. A németek nem fogják hagyni, hogy Görögország csődbe menjen, és ezzel veszélybe sodorja az eurót. Az euro ugyan is gyakorlatilag a német érdekeket szolgálja, azon Németország kaszál piszok nagyot.

nyuszigonosz 2015.03.10. 21:03:26

@QUERCUS: Nézd Quercus, hamarabb fogok hinni a német sajtónak, meg annak a pár országénak, akik nyelvét beszélem, mert nincsenek államilag cenzúrázva, mint esetleg az a sajtó, ahonnan te tájékozódsz.

"Németország kaszál piszok nagyot." ? Németország fizet, piszok nagyot.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.10. 21:10:45

@nyuszigonosz(D) ESTP: hat ez egy szerzodes. Nem tudnak belole kirugni senkit. Nem gondoltak erre anno....

De ki fogjak talalni a megoldast, ebben biztos lehetsz.:-)

nyuszigonosz 2015.03.10. 21:15:58

@~~Babette~~: Reméljük, hogy valamilyen normális megoldás lesz, mert így csak idöhúzás van a semminek.
Az Euró leértékelödik pl. a görögök miatt is...
Sajnos annak idején senki nem gondolt arra, hogy olyan opció is legyen, hogy kizárás.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.10. 21:19:58

@nyuszigonosz(D) ESTP: nem is kell:-) akinel a penz, az diktal.
Haborut is nyertek mar meg kieheztetessel.

Quercus a favágó 2015.03.10. 21:20:23

@nyuszigonosz(D) ESTP:

"hamarabb fogok hinni a német sajtónak"

Te tudod. De azért az árnyalás kedvéért olvasd el Udo Ulfkotte könyvét. Ha jól tudom nemrég jelent meg Németországban. Egyébként az '50-es évek elején Németország hasonló helyzetben volt, mint most a görögök. Aztán 1953-ban a londoni adósságkonferencián elengedték a német(és a francia) adósság felét. Az egyik engedményező Görögország volt.

Ami azt illeti, ki kaszál piszok sokat az eurón, majd egyszer leírom. Ha lesz kedvem, meg időm. Most egyik sincs. Álmos vagyok.

2015.03.10. 21:30:23

@GERI87: Van neked fogalmad arról, hogy milyen körülmények között kell dolgozniuk? Az, hogy szarul keresnek (mint pl. a tanárok is) pontosan megmutatja, hogy mennyire vannak megbecsülve.

Alternatíva. Senki se menjen ápolónővérnek, ápolónak, orvosnak, műtőssegédnek Mo.-n. És a természetes szelekció elvégzi majd a dolgát.

nyuszigonosz 2015.03.10. 21:30:37

@QUERCUS: Már egyszer említetted itt ezt a fickót. Akkor is utánanéztem: összeesküvés teoretikus, iszlám-kutató, volt ö Frankfurter Allgemeine Zeitung politikai ujságíró is.
Mostanság meg Pegida aktivista is ... és hát azokról megvan a véleményem.

A könyvei: apró részletekben tényleg igazságot is tartalmaznak, de csak mutatóban és hozzákonstruálja az összeesküvéselméleteit.
De ez az én véleményem.
A tiéd meg más, és kész.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.10. 21:32:05

@blackhair-lady:
balzsam a lelkemnek ilyen sztorikat olvasgatni basszus :-(

Hari Seldon 2 2015.03.10. 21:32:48

@QUERCUS:
Udo Ulfkotte.
Ez az a hülye "háttérhatalmat" nyomató elmebeteg?
Csak ennyire egzaltált a hapsi:

"Ulfkotte was born into a Christian family, but by the age of 21, he abandoned Christianity and became an atheist. When he went to live in Islamic countries, he converted to Islam while living in Herat, Afghanistan. He later abandoned Islam and is now a Christian."

MOstanában meg a Pegida felépők között van ismét. Szóval ha ez nem elmebeteg, akkor senki.

Aki a g vikit szokta időként fényezni?
Nincs több kérdésem.

Hari Seldon 2 2015.03.10. 21:35:52

@nyuszigonosz(D) ESTP:
Ja, nem láttam, hogy már válaszoltál te is.
Nekem a kitiltási botrány utáni performaszai miatt ismerős.
Valami Amerika ellenes szöveget nyomatott akkor is.
Aztán meg Pegida gyűléseken vesz részt.
Sík hülye a csávó.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.10. 21:42:07

@Hari Seldon 2: mondjuk szerintem már csak egy ilyen zugsikátorbeli fenyegetés miatt is úgy ki kéne őket baszni az EU-ból, hogy a lábuk se éri a földet. mekkora geci ez az alak, ilyet még részegen poénból se lenne szabad mondania.

Hari Seldon 2 2015.03.10. 21:42:50

@Hari Seldon 2:
Egyébként meg, ha Amerika meg akarná buktatni Orbánt, nem tartana neki semmiből. Viszont most én is rosszhiszemű leszek, lehet, hogy nem érdekük. Lehet, hogy jobb, egy zsarolható alak, akinél mindig meg lehet rángatni a láncot.

Lásd, addig Putyin volt a haver, most Orbán gyorsan "csatlakozott" az ISIS elleni koalícíóhoz. Leszóltak neki, hogy mi is tudunk dolgokat? - Nem lehet tudni. Egyenlőre csak találgatni lehet mi Amerika terve.

tanato 2015.03.10. 21:43:11

@blackhair-lady: negyedik-ötödik?TSZ elnök meg a párttitkár?

Quercus a favágó 2015.03.10. 21:45:24

@nyuszigonosz(D) ESTP:

Tudod az én számomra az az érdekes, ha csak apró részletekben tartalmaz igazat az amit írt, a többi meg hazugság, a névvel, címmel említettek miért nem perelik be? Vagy esetleg az a gond, hogy egy per során, a valóság bizonyításánál kiderülnének érdekes dolgok

.@Hari Seldon 2:

"Valami Amerika ellenes szöveget nyomatott akkor is.
Aztán meg Pegida gyűléseken vesz részt.
Sík hülye a csávó."

Ja, hogy ezért hülye. Értem. De ha eljött volna Magyarországra, és a tüntetéseken a nyakába vette volna gotfing ügyvivőt, és körbe hordozza a Kossuth téren, mint a véres rongyot, akkor fasza csávó lenne, igaz?

tanato 2015.03.10. 21:46:05

@puhacica: Ebben az esetben megértem persze a férfirokont,nyilván a stílust nem.De egyre gyakrabb az agresszió az eü.-dolgozok ellen úgy össz-egészében is.Főleg szóbeli,de egyre többször tettlegesség is.Csakúgy mint a tanárok ellen.

nyuszigonosz 2015.03.10. 21:46:58

@QUERCUS: Mert nem olyan fontos a fickó, mint amilyen fontos lenni szeretne.

tanato 2015.03.10. 21:49:17

@GERI87: Ez pontosan így van,de sajnos a szomszédos országokkal összehasonlítva is nagyon alacsonyak az eü.bérek,mélyen a szlovák,lengyel vagy horvát,szlovén de még a szerb alatt is.Talán a románnál egy hangyányit magasabb,Ukrajnát nem számolom,az ténylegesen szovjet utódállam,meg háborúban álló ország,ott nagy nyomor van.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.03.10. 22:05:12

@tildy[UK]: Lehet orvosa válogatja. Fiamat mikor műtötték kb. 30 másodpercre láttuk a dokit míg bemutatkozott és közölte hogy ő fogja végezni a műtétet és ennyi volt, már el is tűnt, nem is láttuk többé.

puhacica 2015.03.10. 22:12:48

@diggerdriver: pontosan.

@tanato: nagyon szomorú ez. de például emlékszel pár hete, hogy kértem tőled egy kis szívességet. ott az illetékes doktornő arra nem volt hajlandó, hogy a rtg leletet megnézze. egy pillantást se vetett rá. én nem vagyok egy verekedős típus és már beszólni se volt kedvem. de az ilyen nem orvos. még ha papírja van róla, akkor se. számomra nem. :(

blackhairlady 2015.03.10. 22:13:42

@Herr Géza: Na ezt nem tudtam. Tenyleg nem eltem meg az otvenes evekben:)

Quercus a favágó 2015.03.10. 22:15:28

@nyuszigonosz(D) ESTP:

Értem. Bár mondjuk ha én újságíró lennék, vagy a FAZ főszerkesztője, esetleg tulajdonosa, és valaki ilyet írna rólam.....hát nem valószínű,hogy elintézném egy legyintéssel. Mert azért az csak megfordul a fejükben, ha ezt simán lenyelik, a hitelességüknek annyi. Már ha érdekli ez őket.

nyuszigonosz 2015.03.10. 22:19:16

@QUERCUS: Mivel a fickó hiteltelen, ezért nem .
Tudod az ilyen figurák várnak arra, hogy perre kerüljön sor, mert akkor megint meglenne a 15 perc hírességük. A nem beperelés nagyobbat üt, mintha bárki is törödne vele, miket ír.

33621 2015.03.10. 22:20:38

@tildy[UK]: Neked biztosan érdekes, mivel tudom hogy szereted!

divany.hu/alapkonyha/2015/03/09/isler_teszt/

blackhairlady 2015.03.10. 22:20:50

@Dragonlady (Bp, Hun): Ez meg 1991-ben volt:) Azota szepen kipofoztak, legalabbis 2000-ben mar kulturalt volt.

33621 2015.03.10. 22:23:03

@blackhair-lady: Még szerencse hogy nem éltél az 50-es években, akkor már időseb lenné mint én! :-)

33621 2015.03.10. 22:29:26

@tildy[UK]: Ezek még mindig a lekvárost ismerik csak, nem tudják milyen a habos!

tanato 2015.03.10. 22:36:13

@puhacica: Jogos,sajnos embere válogatja, az elvégzett egyetem nem biztosítja a tisztességet is egyben.

szöüke koula 2015.03.10. 22:48:07

@Herr Géza:
'1957. óta van Robur, a név a latin "erö" szóból és a német tölgy latin nevéböl (Quercus robur :D) ered.'

én inkább kocsányos tölgynek nevezném a "német", "angol", "francia" tölgyet. akkor lehet, hogy lenne, aki értené, miről beszélek. ;) jó hogy nem már "nyári" tölgy... :)

(Die Stieleiche (Quercus robur, Syn.: Quercus pedunculata), auch Sommereiche oder Deutsche Eiche genannt...

Quercus robur is commonly known as the English oak or pedunculate oak or French oak.)

blackhairlady 2015.03.10. 23:42:50

@tanato: Majdnem. Irtam felejbb, hogy a TSZ elnok es az erdesz:)

M. Péter 2015.03.10. 23:49:14

@GERI87: Érdemes összehasonlítani az orvosi fizetéseket a politikusokéival. Egy kezdő brit főorvos többet keres, mint egy képviselő, egy tapasztalt háziorvos simán kereshet annyit, mint egy miniszter, ezzel szemben Mo.-n a havi 750000 Ft-os képviselői vagy 1100000 Ft-os miniszteri fizetés az orvosoknak csak álom.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.11. 00:07:06

@33621: Igen, ez nekem nem az az ischler amit en annak ismerek. Nem volt nagy kedvencem amugy az ischler, nem rajongok a tul gejl, tul edes dolgokert.

@ChristineK: Lehet. Nalam kb 3 doki jart benn, egy aki ugy volt muteni fog, egy altatoorvos, midnent elmondtak kikerdeztek. Vegul mas doki mutott, o is benn jart a mutet utani napon.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.11. 00:17:44

@M. Péter: tapasztalt haziorvos, uk-ben ?:):) Meglehet megkeresi azt a penzt, a tapasztalt reszevel kis problemaim vannak :D

Herr Géza 2015.03.11. 01:25:40

@szöüke koula: Jól van na, mi vagyok én, erdész ??? :)))))))

tanato 2015.03.11. 08:06:21

@blackhair-lady: Akkor majdnem eltaláltam,az igaz a párttitkár falunként más megítélés alá esett.

tanato 2015.03.11. 08:07:06

@M. Péter: Így van pontosan, az adott országon belüli fizetési arányokkal van gond.

tsabus UAE 2015.03.11. 09:14:59

@M. Péter: "Tapasztalt háziorvos" - Biztos létezik ilyen Angliában, de megint olyan szerencsétlen vagyok, hogy eddig egy ilyennel se találkoztam. "Ez vírusfertőzés, nem tudok vele mit kezdeni. Menjen haza, pihenjen, igyon sok folyadékot, és 2-8 hét alatt elmúlik." Ezt hallgatom, mint egy megakadt lemezt. Közben meg már 5 hete nincs hangom és random módon próbálkozom gyógyszerekkel, amit a patikusok ajánlanak. Ilyen eddig se Magyarországon, se Lengyelországban nem fordult elő velem...

Herr Géza 2015.03.11. 09:29:05

@tsabus [UK]: Na hallod, Angliában még a virus is más.... Különben is, nem azt mondta, hogy 2-8 hét? Te meg még csak az ötödiknél tartasz.... A nyugalom a legfontosabb!

nyuszigonosz 2015.03.11. 09:50:04

@tsabus [UK]: Nekem múlt szerdán tünt el a hangom - hozzáteszem akkorra már pár napja mindenféle szabadon vásárolható gyógyszert ettem nagy mennyiségekben, láz meg ilyenekre jók is voltak, de eltünt a hangom - erre lett orvos:
Azitromycin 500 1APharma 500mg - antibiotikumot kaptam ( 3 darab volt a dobozban! )
és Piroxicam AL20at, na ez nem antibiotikum ebben 20 darab tabletta van.
Hangom lett 3 nap múlva. Még nem igazán jó, de minden nap jobb.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.11. 10:15:50

@tsabus [UK]: kuldjek egy bioparoxot meg egy tantum verdet?

GERI87 2015.03.11. 11:35:05

@tanato:

Ilyen ramaty gazdasági helyzetben sajnos még indokuk is lesz rá miért nem emelik meg....

@M. Péter:

Jó hát ez itt K-Európa....nem kell csodálkozni, a saját bérét mindenki szívesen emelgeti:)

Konzlib 2015.03.11. 12:55:15

Azért érdekes, hogy a magyar állami ellátást hoasonlítják össze egy britt magánkórházéval. Egy magyar magánkórházban hasonlóak a körülmények, mint a cikkben szereplő helyen. Egyébként a költségről nem estett szó.

Thargoid 2015.03.11. 13:01:46

@Konzlib: Itt sok kórház van ami magán és állami praxist is csinál azonos körülményekkel, csak vagy a beteg (magánbiztosítója) vagy az NHS állja a számlát, semmi más különbség nincs magában az ellátásban.

tsabus UAE 2015.03.11. 13:44:30

@Herr Géza: Még életemben nem voltam náthás 2 hétnél tovább...

tsabus UAE 2015.03.11. 13:45:38

@nyuszigonosz(D) ESTP: Legközelebb már kész megrendeléssel megyek a dokihoz ! :-)

tsabus UAE 2015.03.11. 13:46:37

@~~Babette~~: Tantum Verde (Orrba verd-e ?) van itthon, de mi a másik ?

2015.03.11. 16:54:31

@Konzlib: Valahol minden kórház magán a UK-ben.
A kérdés az, hogy leszerződött-e az NHS-sel?

2015.03.11. 16:54:45

@GERI87: Geri, elfelejtesz valamit: az egészségügyben nem csak orvosok dolgoznak. Most vizsgáld meg, mennyit keres egy ápolónő Magyarországon és nyugaton!
segítek kicsit: UK, egyetemi végzettség kell hozzá, lássuk be, ez nem túl magas követelmény, főleg, mert erősen szakosodnak.
A bértábla: 35-38 ezer font évente!
És nem orvosról beszélünk. Igaz, itt a nörsz fel van jogosítva bizonyos beavatkozások elvégzésére, ha megvan a szakértelme. Például nővér végezte a gyomortükrözést.
De a körzetinél is nővér lát, ha nem kérsz mindenképp orvost, vagy csak általános problémád van. (mondjuk paracetamolt felírni bárki tud, az igaz)

2015.03.11. 18:07:27

@Konzlib: The trusts are not trusts in the legal sense but are in effect public sector corporations. Each trust is headed by a board consisting of executive and non-executive directors, and is chaired by a non-executive director. Non-executive directors are recruited by open advertisement. The Trusts which have not achieved Foundation status are now managed by the NHS Trust Development Authority

All trust boards are required to have an audit committee consisting only of non-executive directors, on which the chair may not sit. This committee is entrusted not only with supervision of financial audit, but of systems of corporate governance within the trust.

DieNanny CH 2015.03.11. 18:53:36

@tsabus [UK]:

Ugyanez volt velem február közepén, de mivel tudtam, 18-án hazamegyek, ezért csak Neocitránnal kúráltam magam. Aztán 19-én Mo-on házidokihoz, kaptam egy erős vírusölőt, 5 nap alatt rendbejöttem. Igaz, énekhangom csak mostanában kezd lenni...

GERI87 2015.03.11. 19:40:35

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"az egészségügyben nem csak orvosok dolgoznak."

Persze, őket is említettem.

"A bértábla: 35-38 ezer font évente!"

Jó, ez a brit átlag kereset duplája...akkor ez MO-on kb 200-250 ezer lenne...
Csak ott van rá keret.
Egyébként ha jól emlékszem a német orvosi átlag kereset, a német átlagbér duplája...
Mert: "A pénzbeli elismerés csak a helyi viszonyokat figyelembe véve értelmezhető."

szöüke koula 2015.03.11. 19:40:35

@Dragonlady (Bp, Hun):
ahhoz erdésznek kell lenni, hogy valaki NE értse, mi az a "német tölgy"? :)

tanato 2015.03.11. 23:18:37

@GERI87: Ez politika,nem gazdasági helyzet függő.

2015.03.12. 02:41:28

@szöüke koula:
Igen, erdesznek kell lennie, ugyanis Magyarorszagon kocsanyos tolgy a hivatalos megnevezese. Olyat nem ismerunk, hogy nemet, angol vagy francia tolgy.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.12. 08:32:01

@szöüke koula: @Cascabel: hataratkelo tolgyek?nemtom, en csak azt ismerem, h tolgy.a vezeteknevet soha nem mondta.

GERI87 2015.03.12. 13:22:54

@tanato:

A politikai döntésnek is vannak szempontjai: pl gazdasági, hatékonysági, vagy választási:)

tanato 2015.03.12. 14:28:36

@GERI87: Persze hogy vannak de Mo. az eü.részesedése a GDP-ből nagyon alacsony más országokhoz képest.Ez meg már megint politika.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása