oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. március 10. 06:51,  Betegnek lenni mindenhol rossz 205 komment

2015. március 10. 06:51 Határátkelő

Betegnek lenni mindenhol rossz

Mostanában több, egészségügyről szóló történet is megjelent itt, ma is egy ilyen következik, méghozzá Magyarországról és Angliáról is. A sok különbség között, amiről Petra írásában is olvashatunk, a lényeg mégiscsak az, hogy kiszolgáltatottnak lenni sehol sem jó. (A képekért köszönet a szerzőnek!)

cim_8.jpg

„Azt hiszem, semmi újat nem tudok már elmondani az angol / magyar egészségüggyel kapcsolatban, de azért én is hozzá adom az obulusomat, és elmesélem az én történetemet.

Hallottunk már hideget-meleget mindkét oldalról, és mindenkinek van legalább egy jó, és legalább egy horror sztorija az egészségügyről, legyen az bárhol is.

Az enyém olyan, amilyen... amilyen én is vagyok, ahogyan én is hozzáállok a dolgokhoz. Komplikációmentesen, ugyanakkor kicsit türelmetlenül.

Magyarország

Elöljáróban elmondanám, hogy több különböző műtéten is túlestem már életem során, és nem csak egy, hanem több város kórházában is. Ez a történet is két helyen játszódik, mert először 2008 januárjában mentem el egy székesfehérvári nőgyógyászhoz, mert bizonyos (nem ijesztő, de kellemetlen) tüneteket fedeztem fel magamon.

A doki kb. pár perc tapogatózás után megállapította, hogy terhes vagyok, és ebből semmi esetre sem engedett. Hiába mondtam, hogy az lehetetlen, hiába kértem, hogy mondjon mást, ha esetleg nem vagyok terhes, akkor mi lehet a probléma, olyan magabiztosan állította a terhességem meglétét, hogy majdnem szívinkfartust kaptam.

Papíron öt hónaposnak diagnosztizált, ami mondjuk megnyugtatott valamelyest, mert akkor még valóban volt párkapcsolatom, de minden esetre idegesen vártam az ultrahang eredményét.

Mivel nem kaptam időpontot előre, az első helyen nem fogadtak, a kórházban azonban megcsinálták az ultrahangot. Sokat kellett várni, de megérte, mert kiderült, amiben bíztam, hogy nem vagyok terhes, ellenben sikerült egy kb. 14 cm-es cisztát növesztenem.

Ebben az időben Győrben laktam, szóval ott kerestem nőgyógyászt, az exem középiskolás osztálytársára esett a választás. Mindig magánrendelésre jártam hozzá, minden esetben megfizettem a díjat, és mindig ugyan annyit adtam, függetlenül attól, hogy teljes vizsgálat, vagy egy öt perces konzultáció volt-e (természetesen mindig a magasabb összeget). A műtétet is ő végezte, ez valamikor tavasszal, egészen pontosan húsvét előtt történt meg.

A műtét előtt mindent megbeszéltünk, valamint azt is elmondta, hogy sajnos a műtét után nem tud jelen lenni, mert szabadságra megy, de nem akarta tovább húzni, ezért ha nekem nem gond másik orvos fogja megnézni a sebem és veszi majd ki a varratokat. Nekem nem volt gond!

A kórház

Hát az tipikus magyarországi, hideg, egy közös zuhanyzó a folyosó végén, ha jól emlékeszem öt ágyas szobákkal. A berendezés olyan, amilyen, a kaja is olyan, amilyen... nem kell ezt részletezni, és erről sem az orvos, sem a nővérek nem tehetnek. Tisztának legalább tiszta volt.

A nővérek ugyanakkor nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, én ugye már türelmetlenül szerettem volna hazamenni, de sajnos az elején sok segítségre szorultam, amit mindig megkaptam. Akár éjszaka, akár nappal, jöttek amint tudtak. Az orvosokból sem volt hiány, mindenki vetett legalább egy pillantást rám és a sebemre (khmm, az azért nem volt olyan felemelő érzés...).

A kórház után vissza a kezelőorvoshoz, akinek nem adtam hálapénzt, bár gondolkodtam rajta, de valahogy nem jött ki a lépés, meg aztán úgy voltam vele, hogy tényleg megfizettem minden vizsgálatot. Ettől függetlenül semmi panaszom nem lehet rá, és máskor is elmennék hozzá, ha újra Győrben laknék.

Anglia

Mivel a műtét során feltártak egyfajta betegséget (endometriózis), ami nem gyógyítható, de tünetileg kezelhető, ezért most újra műtét elé kerültem. Sokat gondolkodtam rajta, hogy hol legyen a beavatkozás, itt vagy Magyarországon, de végül is úgy voltam vele, hogy most itt élek, és egyszerűbb is, ha itt lesz helyileg minden.

Igazából március óta próbálkozunk a teherbe eséssel, de nem sikerült kb. fél évig, és volt egy olyan érzésem, hogy ez nem is lesz egyszerű a fent említett betegség miatt, szóval kértem a háziorvost hogy küldjön el kivizsgálásra.

Először a szokásos, hogy fél év még semmi, de mondtam, hogy szeretném, ha legalább ultrahangra elküldene, hogy lássuk mi van. Itt Angliában például nem küldenek el nőgyógyászhoz akkor sem, ha mondjuk terhességet tervezel, a háziorvosod konzultál nőgyógyásszal, és ő ítéli meg, hogy neked is kell-e látnod a specialistát (vagy neki téged...inkább). Lehet, hogy nem mindenhol van így, de nálam ez volt a helyzet.

szoba_1.jpg

Szóval ultrahang, ciszta és endometriózis megint. És mióma. Ezek után a háziorvos természetesen elküldött a nőgyógyászhoz, nem volt kérdés. Kaptam egy listát négy kórház nevével, nekem kellett kiválasztanom, hogy hová szeretnék menni.

Szerencsére a legrövidebb idővel (42 nap, de volt olyan – amúgy a helyi - kórház, ahol 96 nap volt az első időpontig!!) a közeli városka magánkórháza rendelkezett, úgyhogy oda foglaltam időpontot december 10-re.

A kórház nagyon kis kedves, tele dolgozókkal és két recepcióval, mindenhol kávéautomatákkal és kényelmes fotelokkal, virágokkal. Reggel kilencre kellett mennem, de elég sokat kellett várni, ami nem kedvezett a türelmetlenségemnek.

Előzőleg küldtek postán egy információs csomagot, abból derült ki, hogy ez végül is magánkórház, mert megkérdezték az egyik lapon, hogy hogyan fogunk fizetni. De aztán kiderült, hogy NHS-es betegeket is fogadnak.

A vizsgálat hamar lezajlott, az orvos mindent elmagyarázott, kérdezhettünk, ha nem értettünk valamit, mindenre válaszolt. Elmondta, hogy milyen beavatkozásra számíthatok, és hogy a műtét kb. két hónapon belül fog megtörténni, és hogy mindenről időben értesítenek majd. Elküldött vérvételre, ahol szinte semmit sem kellett várni, a nővérek nagyon kedvesek voltak.

Na, most az teljesen egyértelmű, hogy mindenkinek mást jelent az „időben értesítenek”. Nekem például azt, hogy azonnal értesítenek, amikor megtalálják az időpontot, de egy hónappal minimum a műtét előtt.

Persze számomra nagyon fontos volt, hogy tudjam, hiszen édesanyám eljött segíteni a műtét után, nekem is sok határidőm volt munka terén, szabadságokat kellett intézni mindannyiónknak, repülőjegyet foglalni, ilyesmik.

agy_2.jpg

Egy hónappal később még semmit sem tudtam, és mivel nem kenyerem a várakozás, felhívtam őket. A választ nem tudták a kórház recepcióján megmondani, de adtak egy telefonszámot, ahol a kedves hölgy elárulta, hogy február 12., délután, és még azt is elmondta, hogy most felhívja a kórházat, mert már december 12-én elfaxolták nekik a dátumot, és hogy nem én vagyok az első, aki ebben az ügyben kereste.

Aztán az időpont előtt egy héttel elküldték a hivatalos értesítést is, rengeteg információval, mindenféle előírásokkal, egy előzetes kivizsgálás időpontjával, és a tényleges dátummal, ami nem változott, délután háromra kellett bemennem a kórházba, és egy éjszakára kellett maradnom.

A kórház

Az pont úgy néz ki, mint egy hotel, na jó, nem a luxuskategóriás, de egy egyszerű Ibis-szintű. Tényleg. Saját szoba, fürdőszobával, ahol a WC-papíron és a törölközőn kívül még sampon, tusfürdő és testápoló is volt. Kényelmes ággyal, tévével, trezorral, fotelekkel. És a személyzet, ahány féle funkció, annyi féle formaruha. Reggeli – ebéd - vacsora menülistáról (minőségileg nem nagyon tudom milyen, mert sokat nem tudtam enni). Tea, víz, gyümölcslé bármikor.

A műtét előtt bejött a doktor és még egyszer elmondta. hogy mi fog történni, és hogy a műtét után nem fog bejönni, sem addig. amíg a kórházban vagyok, de kb. 3-4 hét múlva fogunk találkozni, és akkor mindent megbeszélünk.

Ez nem volt annyira szimpatikus, mert jobb lett volna, ha azonnal kapok tájékoztatást. (Magyarországon a doki beszélt az exemmel a műtét után, mert velem nem tudott, de ott más miatt nem került sor a találkozásra.)

szekreny.jpg

Az altatóorvos is bejött bemutatkozni. Ugye háromra kellett menni, de a rangidős nővérke mondta, hogy ötnél előbb biztos nem műtenek, és valóban nem is toltak ki csak valamivel hat után. Kb. fél nyolckor tértem magamhoz.

Az este folyamán kiderült a szomszéd néniről, hogy nem teljesen beszámítható, azt hitte, otthon van, bezárta a szobája ajtaját, és hozzám is többször be akart jönni, mert azt hitte, hogy az én szobám a konyhája.

Hívták neki a saját orvosát, és amennyire nyomon követtem az eseményeket (kb. fél óránkénti vérnyomásmérés miatti alig alvás következményeként), valaki végig a néni mellett volt, beszélt hozzá, próbálta megnyugtatni. Ez nagyon szimpatikus volt.

furdo.jpg

Most már itthon vagyok, közben volt egy MRI vizsgálatom, nem kell mondanom, hogy ott is minden profin zajlott. Lábadozom, várom, hogy találkozzak a doktorral, és megtudjam, mi lett a műtét eredménye.

Hogy mi a lényeg? Betegnek lenni, kiszolgáltatottnak lenni mindenhol rossz. Ami segíthet, ha olyan emberek vesznek körül, akik tisztelnek, és akiket tisztelhetsz.

De ez nem megoldás, mert tudom, tapasztaltam, hogy Magyarországon hány beteg jut egy nővérre, és hogy itt kint mennyire sok egészségügyi alkalmazott segítette a betegeket. Nem mindegy.

Tiszteletem mindenki felé, aki az egészségügyben dolgozik, mert hősök.”

zuhany.jpg

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: egészségügy Magyarország Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr527255685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.10. 07:04:03

Oke, ez a sajat furdo tetszik nagyon.
mutet utan miert is nem oda az orvos? akkor ki fogja elmondani, h mi tortent?

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.03.10. 07:09:21

Valami oknál fogva a dokik itt műtét után nem foglalkoznak veled, majd elintézi azt az egyéb személyzet. Doki meg fogad téged később mikor visszamész ellenőrzésre. Ennyi. Amúgy is keveset látni őket, mert szinte mindent a különféle rangú és végzettségű nővérkék csinálnak.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.03.10. 07:15:18

Hát nem tudom. A magam részéről pont le...m, hogy milyen a kórház (van-e tusfürdő), az a lényeg, hogy meggyógyítsanak.
És ne hetek múlva tudjam meg, hogy mi a bajom...

Mme Seldon 2015.03.10. 07:19:00

Fura ez, hogy műtét után nem tájékoztatnak. És ha komplikáció lép fel vagy egyéb vizsgálatokra van szükség,akkor sincs tájékoztatás? Az is furcsa, hogy miért nem kapta meg időben a műtéti időpontot.

Shebelle 2015.03.10. 07:34:10

Egyvéleményen vagyok Sapkával, inkább tudjam mi történt velem a műtét után, mint h. hetek múlva tájékoztassanak....
A posztíró hozzáállása szimpatikus :) Remélem minden ok vele!

@Mme Seldon: Minden információt gyűjtök ami Franciaországgal kapcsolatos, esetleg nincs kedved egy egészségügyi poszt megirásához.... Ott is így zajlanak az események? ...bár némi tapasztalatom van a Hyeres-i korházzal ....

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.03.10. 07:41:00

Nekem is volt egy nagyműtétem, de előtte is részletesen elmondták, hogy mi várható. Utána, amint magamhoz tértem bejött a dokim, és elmondta, hogy mi történt. 10 nap múlva volt szövettan, azt is azonnal átbeszéltük.
Persze, az otthoni kórházak olyanok, amilyenek, tudjuk.
Szerintem, ezt a "hotel" szolgáltatást az igényli, akinek nincs komoly problémája.
:)

tanato 2015.03.10. 07:48:17

Az EU legtöbb országában emelkedik a császármetszések aránya
2015. március 10. 05:40, kedd - Szemlézte: hírszerkesztő
Az Európai Unió legtöbb tagállamában folyamatosan emelkedik a császármetszés aránya, bár néhány országban a jelenség mérséklődésére is van példa - állapította meg egy átfogó kutatás, amelynek készítői felhívták a figyelmet arra, hogy további vizsgálatokra van szükség annak megállapítására, miért mutatkoznak jelentős eltérések.

A City University London vezetésével készült tanulmányból kiderült, hogy míg Cipruson a gyerekek 52 százaléka, Nagy-Britanniában nagyjából pedig negyede, születik császármetszéssel, addig például Svédországban 17 százalék ez az arány. A BBC News által ismertetett kutatás - amely a BJOG című tudományos folyóiratban jelent meg - 26 európai ország adatait vizsgálta. A kutatók számos lehetséges magyarázatot felsoroltak a császármetszés növekvő arányára, beleértve "a műhibaperektől való félelmet, a pénzügyi megfontolásokat, a várandós nő kérését, és azt a felfogást, amely szerint a császármetszés biztonságos eljárás".

A tanulmány rámutatott, hogy a császármetszések számának növekedésével potenciálisan nőtt az anyák és újszülöttek egészségügyi kockázata - mint például a halvaszületés - a jövendőbeli terhességeknél. A kutatás szerint a programozott császármetszések aránya Cipruson és Olaszországban a legmagasabb, 38,8, illetve 25 százalékos. A ráta 6,6 százalékkal Finnországban és Norvégiában, valamint 7,7 százalékkal Hollandiában a legalacsonyabb.

A sürgősségi császármetszések aránya Romániában a legmagasabb 33 százalékkal és Svédországban a legalacsonyabb 8,6 százalékkal. Alison Macfarlane, a City University London tanára úgy vélte, meglepő, hogy ekkora különbség van az európai országok gyakorlatában. Hangsúlyozta, hogy szükség lenne az egyes országok irányelveinek összehasonlító vizsgálatára. Gail Johnson, a brit szülésznők kollégiumának oktatási és kutatási tanácsadója szerint az országok közötti eltérés az egészségügyi szolgáltatási modellek különbségéből és a különböző populációk általános egészségügyi helyzetéből fakadhat. "A császármetszés sürgősségi eljárás, amit akkor kell végrehajtani, ha nem lehetséges a természetes szülés. Ez nem életstílusbeli döntés, és bár biztonságos műtétről van szó, nagyobb a kockázata, mint a természetes szülésnek" - fogalmazott Johnson.

(MTI)

tanato 2015.03.10. 07:49:08

No,raktam fel egy nőgyógyászati témát,nemzetközi vonatkozásban.

tanato 2015.03.10. 07:51:06

@Mme Seldon: Örülök hogy egyre több szakmánkbéli téma kerül a blogra.Na dehát az eü.-vel előbb utóbb mindenki találkozik.Felraktam ezt a postot az előbb a Webdokira is.Te azon rajta vagy?

Hari Seldon 2 2015.03.10. 08:16:48

@tanato:
Mme Seldon elment dolgozni. (dél körül jön vissza)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.10. 09:31:34

@tanato: a kórházban, ahova Thaiföldön jártam, 50% körül van a császár. mert ott megkapják az emberek, ha kérik, és ennyire sokan kérik. (meg nyilván van az a mindenképpen szükséges kb 10-15% is ebben benne valahol.)

ami nekem kint szemet szúrt (miután túl sokat voltam mostanság kórházban), hogy minden ágy körül van függöny, és amikor olyan dolog történik, ami nem tartozik másra, behúzzák tényleg.
gondolom, ez az alapvető emberi méltósághoz tartozó kis dolog is túl drága lenne felénk itten.... rákerestem a helyre, ahova kerülni fogunk itt, vadiúj felújított osztály, ott sincs.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 09:54:02

Semmi baj nincs a császármetszéssel.
(rohadt egy szekszista állat vagyok)
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.03.10. 10:06:55

@~~Babette~~@svájci sapka (ch): @Mme Seldon: sziasztok, én írtam a posztot. Valóban fura volt nekem is, amikor elmondta a doki, hogy nem jön be a műtét után, de azt is mondta, hogy ha bármi olyan dolog merül fel műtét alatt, amiről nem beszéltünk előtte, akkor természetesen jön és tájékoztat. Előtte viszont mindent részletesen atbeszeltunk, sőt egy csomó infót is kaptam egy mappában, amit haza is vihettem. A műtét után pedig egy másik orvos jött be, aki elmondta hogy minden rendben ment. De én ( lehet ez csak nekem fontos, vagy mert még nem voltam kórházban itt) jobb szerettem volna az orvossal beszélni.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.10. 10:09:29

Miért lennének hősök? Ez is csak egy szakma, semmi más.

Golf2 2015.03.10. 10:09:29

azt a sötét orvost kéne kirúgni aki terhesnek látta. És hány ilyen van akik miatt emberek halnak meg.

Golf2 2015.03.10. 10:09:29

@tanato: egyértelmű hogy kb minden második császármetszés az orvos meg a pénz miatt van nem véletlen hogy Skandináviában kevesebb.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.03.10. 10:11:34

@svájci sapka (ch): nem "igényeltem" a hotel szolgáltatást, hanem több kórház közül lehetett választani, és itt volt a legrovidebb várakozási idő. Fogalmam sincs amúgy, hogy milyen típusú műtéteket végeznek el ott, az enyém sem volt nagyműtét, de azért nekem komoly volt :-) :-) :-), legalább is számomra.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.03.10. 10:13:23

@petrasp: Sorry, ez nem neked ment. Általában írtam.
:)

Hari Seldon 2 2015.03.10. 10:16:22

@diggerdriver:
Bizonyos szempontból jobb, más szempontból rosszabb, minden eset egyedi. (Nálunk az ikreknél egyértelmű volt)
Fájdalomszempontjából: Egyrészt nincs vajúdási fájdalom, mert altatnak. Viszont utána pár napig eltart a varrat gyógyulása, ami szintén nem kellemes.

svajcineger 2015.03.10. 10:19:01

Az biztos, hogy a magyar egeszsegugyben dolgozoknak maximalis respekt! Aki meg a magyar egeszsegugyet szidja, azt elkuldenem betegnek a fejlett nyugatra! A svajci orvosoknak nagyjabol fogalmuk sincs... Ha valami hozzaertore vagyik az ember, akkor kelet-europai, esetleg nemet orvos a megoldas. Termeszetesen a korhazi ellatas, a muszerezettseg, illetve a gyogyszeripari hatter kivalo, de e mit sem er, ha nem tudnak diagnosztizalni... Marpedig, az nem az erosseguk.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.03.10. 10:19:27

@svájci sapka (ch): gondoltam :-), de lehet amúgy valami igazság abban, amit írtál mert úgy emlékszem, a doki említette, hogy ha olyan mértékű komplikáció lép fel, amit ultrahangon nem látták, akkor le kell állítani a műtétet és vagy egy másik időpontot kapok, vagy az is lehet, hogy egy másik kórházban végzik el műtétet ( mondjuk ha a méhemet kellett volna eltávolítani, gondolom én).

Evain 2015.03.10. 10:22:29

Nekem volt még egy szürreális élményem. Mielőtt betoltak a műtőbe, megkérdezte a doki, hogy tudom-e, milyen műtétre visznek. Mikor látták, hogy nagyon ledöbbenve nézek, akkor mondták, hogy ez protokol, és kötelező nekik megkérdezni.
Utólag filóztam azon, hogy milyen eset vezethetett ide, hogy ebből kötelező protokolt csináltak. :D
Jah, amúgy ambuláns altatásos laparoszkópia volt, Hollandiában.

Evain 2015.03.10. 10:23:53

@Hari Seldon 2: höhö, direkt nem akarod érteni, hogy mire írta? :D

SzZoole 2015.03.10. 10:26:57

@Hari Seldon 2: Digger a tojocsore gondolt,ami a szules utan nem huzodik vissza az eredeti alapotra es kotyog benne a braner es ugye a csaszarozasnal utan nem.:)))
Erted mar mire gondolt digger?:)))

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.03.10. 10:27:41

@Evain: ezt itt is megkerdeztek minden vizsgálat előtt, a gyogyszereknel meg el kellett mondanom a nevem, lakcimem és a születési datumom. Mindig.

SzZoole 2015.03.10. 10:28:02

@Evain: Egyre gondoltunk?:)))

SzZoole 2015.03.10. 10:35:39

@diggerdriver: Hat,hallod azert a Te apukdnak sem lehetett konnyu azutan,hogy Te megszulettel,mert neked is akkora fejed van,mint egy nagy kepernyos I.T.T NOKIA meg akarhogy utnenek,mindig a fejedet talalnak el:))))
(Bocs,de tudod hogy Degecen szulettem)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.03.10. 10:42:14

@svajcineger: +1
@petrasp: Nekem azt mondta a dokim, ha felébredek és csak egy vágás van, akkor kicsi volt a baj, ha több, akkor sajnos a rosszabb variáció. Ugye, nem látnak bele az emberbe...
Mikor felébredtem az volt az első, hogy megnéztem...
:)
Persze, azért mindent elmondott részletesen.

Hari Seldon 2 2015.03.10. 10:44:57

@Zoole[uk]:
A fene. Nekem ez nem jött le. - tök komolyan

Senki ne nevessen...

Hari Seldon 2 2015.03.10. 10:49:12

@Zoole[uk]:
Tényleg már mindent félreolvasok.

Azt olvastam, hogy "szadista állat vagyok".

Mondjuk valóban fáradt vagyok, a gyerekek napok óta betegek, éjjel hűtőfürdő stb... Már nem látom mit olvasok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 10:49:55

@maxval bircaman szerkesztő:
Ha nem is hősök de mindenképpen a legtiszteletreméltóbb emberek közé tartoznak.
Leginkább azért mert az emberi lét legsötétebb oldalával találkoznak.
A kiszolgáltatott ember tehetetlenségével.
Ennek a létnek minden lelki és materiális végtermékével találkoznak minden nap. Nem lehet eléggé tisztelni azt aki ezt lelkiismeretesen csinálja.
Márpedig az ilyen munkát végző embereket nem megbecsülni, hogy Boulay grófot idézzem több mint bűn, hiba.
Magyarországon ez a hiba sok ember életébe fog kerülni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 10:51:50

@Hari Seldon 2:
Teeeeee...
Olyan nyeretlen kétéves vagy...
Ha kimész az utcára kicsit szorosabban simuljál a falhoz.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 10:55:37

@Zoole[uk]:
Tudod hogy miért divat a férjnek ott lenni a szülésnél?
Gátmetszés után mikor varrják össze tesz egy kis lóvét a doki zsebébe és a fülébe súgja hogy néhány öltéssel tegyen már többet...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 10:57:56

@Zoole[uk]:
Kérlek szépen én 4,60kg-al születtem természetes úton.
Nem tudom apám miért ütötte állandóan a fejemet...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

TilosazA (UK) 2015.03.10. 11:06:18

@diggerdriver: Amúgy (leszámítva, hogy nekem ez tökre nem vicces), császár után tök ronda vágás marad az emberen élete végéig. Azt semmivel el nem lehet tüntetni. Míg az a probléma amiről te beszélsz pár hét vagy hónap tornával orvosolható...:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 11:09:44

@TilosazA (UK):
Egy férfi bemegy a cukrászdába a kisfiával, majd megkérdi őt:
- Na mit kérsz, te nagyfejű?
A kiszolgáló nagyon meglepődik a férfin és nem tudja megállni, hogy meg ne szólaljon:
- Uram, elmondhatom magának, hogy igen helyes kisfia van, higgye el. Ezek után igazán nem értem, miért kell így szólítania őt - mondja.
- Nézze uram, nekem az apám azt mondta, egy férfinek három dologra van szüksége az életben. Egy jó kocsira, egy nagy házra, meg egy szűk puncira. Na ezt baszta el nekem ez a nagyfejű.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 11:14:36

@Hari Seldon 2: jobbulast a gyerekeknek,remelem hamarosan kipihenhetitek magatokat. @Shebelle: tamogatom az ötletedet,jo volna egy orvos szemszögeböl olvasni a francia eü.rendszerröl.Nekem csak betegkent van tapasztalatom,igaz csak egy korhazrol, es az is pozitiv meg ugy is,hogy többször is voltam mar benn.( Terhesseg alatt is problemak miatt,ott is született a fiam es ideb februarban is nögyogyaszati beavatkozasom volt.)
@diggerdriver: tenyleg kis "szexista allat" vagy... :D ...

SzZoole 2015.03.10. 11:18:58

@TilosazA (UK): es ki latja azt a tok ronda vágást a ferjeden kívül?
A nejemet is csaszaroztak es se engem se öt nem zavarja,miben is zavarna?

TilosazA (UK) 2015.03.10. 11:22:15

@Zoole[uk]: Sosem lehessen tudni, ahogy Micimackó is mondta. Van akit a lötyögő motyó zavar, van akit más. ;)

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 11:24:52

@Zoole[uk]: szerintem ott nemcsak a vagas a legnagyobb baj (marmint a csaszarnal) hanem maga az,hogy az egy hasi mütet.nem tudom milyen,nekem nem volt,es itt az orvosok mondtak is hogy ha csak lehetseges,nem elnek ezzel.( 4kg-ra becsültek a fiam,a lanyom elötte 6 evvel 2,20 kg-val jött,ezert probaltam puhatolozni csaszarügyben,csak a magam megnyugtatasara-azt mondtak csak veszhelyzetben csaszaroznak.A fiam vegül 4,1 kg-val erkezett,specko müfogassal segitettek ki,mert a vegen a valla elakadt,de a doki nagyon profin reagalt es mire rajöttem hogy baj van,mar tul is voltunk rajta.).

TilosazA (UK) 2015.03.10. 11:27:32

@Zoole[uk]: :)) nem rólam van szó, csak elmélet.

Hari Seldon 2 2015.03.10. 11:40:31

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):
Köszönöm. - Lassan talán most már kilábalunk.

bpetya75 2015.03.10. 11:44:23

@Hari Seldon 2:

Felétek is enyhe volt a tél? Én arra fogom, hogy életében először a nem egészen 5 éves kicsi is belázasodott két napra...

Herr Géza 2015.03.10. 11:46:10

Azért abban egyetértek, hogy inkább kerüljek egy jó doki (és team) kezébe egy szakadtabb kórházba, mint fordítva. Valójában persze ez a választási lehetöség úgysincs meg. DE: az orvostudomány az ókor óta szajkózza azt, hogy a gyógyuláshoz nyugalomra van szükség. Kérdem én, milyen nyugalomról beszélünk, amikor félkómán kitámolyogva a folyosón lévö közös WC-be lezakkansz a biztonságos kagylóra a rádjött heveny vékonyfosást eszközölni, majd a sikerélmény után jön a sokk: nincs papír.... Mert azt ugye saját készletböl kellene magaddal vinni a klotyóra. És még növérhívó vészcsengö sincs, mert minek az a high tech a XXI. században.
Vagy az ágyadban fekve azon agyalsz naphosszat, hogy a feletted lévö mennyezetet elhagyni készülö méretes vakolatdarab rád fog-e esni, vagy megvárja a következö pácienst (Halál oka: mortalus vakolatus...:D). Vagy a min. négyszemélyes kórterembe törvényszerüen bekerülö min. egy haldokló beteg egész éjszakás üvöltését kell hallgatnod (mert szegényen már a lódózisú morfium sem segít) és tuti, hogy hajnalban/reggel fog meghalni. (Nem, nem tudják máshova tenni, mert az osztály fullon van folyamatosan...) Ugyanennek a kórháznak a járóbetegrendelésén lévö WC/mosdó úgy néz ki, hogy ahhoz képest egy külvárosi szakadtkocsma retyója az ÁNTSZ büszkesége lenne. (Kezet sem tudsz mosni, mert az összes csapról hiányzik a müa. tekerögomb...., így viszont a szappan hiánya sem aggaszt senkit...) És sorolhatnám naphosszat......
(A helyszín egy budapesti, orvosi szempontból menö kórház, saját tapasztalattal... De látogatóként még másik nyolc hasonlót tudok mondani.)
És nem, nem ezt és társait újítják fel most sem, hanem a kórházösszevonások/ágymegszünések mellett új gigaszuper kórházat építenek Bp.-en csiliárdokért...

Golf2 2015.03.10. 11:49:20

az emberi lét legsötétebb oldalával találkoznak
ezt a baromságot! Mit kell azon megbecsülni aki terhességet mond 1 cisztára, Nem igaz hogy vérvizsgálattal vagy mással nem lehetett volna tisztázni!

catnip cupcake 2015.03.10. 11:49:20

kicsit OFF:

Angolosoknak ajánlom a Getting On c. BBC sorozatot, remekül bemutatja, hogy működik az NHS.

en.wikipedia.org/wiki/Getting_On

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 11:53:39

@bpetya75: bar nem engem kerdeztel,de mivel en is errefele leledzek,igy ha nem baj valaszolok....mar csak azert is,mert az en 7 eves "sohasembeteg" lanyom is beteg volt a tel folyaman,szinten lazas volt,plusz meg gyenge meg etvagytalan kb. 3 napig,utana meg mintha elvagtak volna,semmi gubanc.Ami ettöl is bosszantobb,hogy mivel igazi fagy alig volt a telen,a kartevök ( ertsd: legyek,szazlabuak,poloskak) nem pusztultak el es nalunk igy a jo idö beköszöntevel maris itt korzoznak a teraszon...muszaj lesz valami vegyi rovarirtast eszközölni...:(

Evain 2015.03.10. 11:55:38

@Herr Géza: mi egyszer belefutottunk egy allergia specialistába, aki elég érdekesen állt hozzá az esethez. Ugye azzal mentünk hozzá, hogy alapos allergia vizsgálatot szeretnénk, mert valami nagyon gyanús. Elsőre rávágta, hogy kutya és macska, és amikor elkezdtünk erősködni, hogy márpedig más is van, mert kutya+macska allergiától nem fosik a gyerek születése óta, akkor elkezdte magyarázni a laktóz és tejfehérje allergia közötti különbséget, mire közöltük, hogy lépjünk, mert ezt tudjuk. Na akkor kérdezte meg, hogy mi a foglalkozásunk. (vájár vagyok b+, nem mindegy?)
Aztán az első teszt után felhívott minket, és mégiscsak beutalta a gyereket terheléses vizsgálatra. :)
No, azt a dokit nagyon nem kedveltem. :P

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 11:59:47

@Evain: ne is emlitsd az allergia-specialistakat....:( De a fülesz es szemesz szakorvosok sem a szivem csücskei...Mondjuk az itteniekkel nincs bajom,de amit Magyarorszagon vegigjatszottam 5 ev alatt a lanyommal...:( Rossz ragondolni is.

Hari Seldon 2 2015.03.10. 12:14:58

@bpetya75:
Nem tudom. Azt hiszem igen. Bár voltak néha hidegebb napok.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.03.10. 12:26:55

@Herr Géza: Szegeden láttam már olyan kórházi wc-t, ahol több wccsésze is szilánkosra volt törve, de azért egy kupac szar még állt a közepében. Lehúzni egyiket se lehetett. Egyszerűen nem értem az egészet.

kardio1 2015.03.10. 12:29:50

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): En irtam egy eü.-s posztot tavaly ôsszel. Olvastad?

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.03.10. 12:31:40

@Golf2: nem akarom a dokit védeni mert valóban nem akart engedni abból hogy terhes vagyok, de mentségére szólva a ciszta nagyon nagy volt, és olyan helyen helyezkedett el, amit tapintassal esetleg terhessegnek vélt. Persze mentem utána ultrahangra, mert nem akartam elfogadni azt a diagnózist, amit elsőre felallitott.

Evain 2015.03.10. 12:34:12

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): hát szemészhez sajnos nekem is volt szerencsém pont egy másfél hete. Rendbetette a szemem (aka lekaparta a szaruhártyát helyi érzéstelenítéssel), aztán elmagyarázta, hogy mi a teendő. Tök jó fej doki volt amúgy, csak pont arra a két kérdésre rosszul válaszolt, amit feltettem neki.
Azaz mehetek-e este esküvőre (ez a laza kezelés délután 5-kor volt), és hétfőn mehetek-e motorral dolgozni. Mindkettőre azt mondta, hogy igen.
Ehhez képest aznap este ágyban fetrengtem a fájdalomtól, miután elmúlt az érzéstelenítés, és annyira homályosan láttam hétfőn, hogy nemhogy motoron de még biciklin se tudtam volna közlekedni...

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.10. 12:37:34

@Hari Seldon 2: olyankor az ember rajon, hogy mennyire is hasznalja a hasizmat.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.10. 12:39:59

@Evain:
szerintem ez mindenhol igy van. Amikor a labamat mutottek, minden sarkon megkerdeztek, melyiket kell, volt rajta szep nagy piros jel, es meg altatas elott is megkerdeztek.
szerintem azota se mondtam ki annyiszor osszesen, hogy BAL, pedig eleg regen volt:-):-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.10. 12:42:03

@Zoole[uk]: jo orvos varras elott megkerdezi, utolso volt-e a gyerek, mert akkor ugy varr. Ha erted, mire gondolok.
:-):-)

P.Elliot 2015.03.10. 12:48:22

@Evain: Ez itt Usaban is kotelezo! Mutet elott amikor atoltoztem/ ambulans mutet volt, a muto elotti betegvaroban bejott valaki aki berajzolta a muteti teruletet hogy min fognak dolgozni, mit tavolitanak el, hol, de elotte megkerdezte hogy tudom-e hogy milyen mutetre varok, elvarta hogy meseljem el es ellenorizte a papirjaibol. Bejott utana az altato orvos, megbeszelte velem az altatas modjat meg allergias vagyok-e erre-arra holott ott volt a kezeben levo sajat papirjain, aztan bejott az orvosom aki operalt, szinten kerdezte hogy tudom-e hogy mit csinalnak velem, / amikor erre fel akartam tatani a szamat hogy ez azert magasan tulzas elnevette magat es azt mondta hogy nekik ez kotelezo megkerdezni, meg azt is tudni akarta hogy nem-e gondoltam meg magamat es errol papirt is iratott ala velem hogy nem, aztan jott egy ujabb valaki aki bekisert a mutobe ahol 4 vagy 5 tagu szemelyzet rakosgatta a cuccokat es muszereket, mintd odajott udvozolni, mosolyogni, keresztnevukon bemutatkozni hogy ok kik es egyik megkerdezte hogy miert vagyok itt, milyen mutetre varok, ok nem irattak ala semmit de a tobbi hallotta tanukent hogy mit mondtam. Ez az egesz azert van hogy nehogy masik beteget hozzanak be a mutetre, es meg ekkora elovigyazatossag mellett is elofordul evente, ketevente az orszagban olyan eset hogy a bal karjat vettek le a jobb helyett, vagy a jobb veset kivettek a bal helyett, en igazan ertem hogy ez fontos. Ket mutetem volt, az egyiknel a beteghordozo a 10 -es mutobe kisert be ahol nagy szemeket meresztettek ram mert a 11-es muto volt az enyem.
Szoval nem veletlenul kerdezgettek toled, ha humorosnak is tunik hogy ennyien es ennyiszer megkerdezik akkor is igazuk van! Valahol homok hullhat a gepezetbe...
Itt olyan nem volt hogy a muto orvos es az altatos ne jott volna mutet utan megbeszelesre hogy mi volt.

Muscari 2015.03.10. 12:49:24

@TilosazA (UK): egyáltalán nem látszik a helye, ha jól csinálják. Egy nagyon vékony vonal van csak az ember hasa alján keresztben.

Számomra a császár volt a kevésbé megterhelő és hamarabb fel is épültem, de ez lehet, hogy egyedi eset volt.

P.Elliot 2015.03.10. 12:52:31

@petrasp: Az orvos nem hallgatta meg a hasadat a sztetoszkoppal?
Hogy van-e magzati szivhang? Ezek szerint ennyi sem telt tole. Nem kell ahhoz ultrahang hogy mar ebbol megallapitsa hogy terhessegrol van-e szo!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.10. 12:56:24

@diggerdriver:

Régi szovjet vicc.

Bemegy a szovjet állampolgár a kórházba, a recepcióra:
- Legyen szíves időpontot adni nekem a fül-szem szakorvoshoz.
- Sajnos ilyen orvos nincs, elvtárs.
- De nekem mindenképpen fül-szem szakorvosra van szükségem.
- Értse meg, elvtárs: van szemészet és van orr-fül-gége részleg, ez két külön orvos. Mi az Ön panasza?
- Egy dolgot hallok, mást látok.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.10. 12:56:24

@diggerdriver:

Ez még a tavalyi választási kampányra készült, egy ismert reklám átértelmezése. Szerintem zseniális.

www.youtube.com/watch?v=yxi7ASNS85U

Golf2 2015.03.10. 12:56:24

@petrasp: Teszttel vagy vérvizsgálattal nem lehet pontosan megállapítani? Tapogatással akarja kitalálni?Ezt tanulta?És még le is írja hogy 5 hónap...

Evain 2015.03.10. 13:04:33

@~~Babette~~: Jó, de mióta? Engem kétszer műtöttek odahaza, egyszer 17 évesen, egyszer 21 évesen, és egyszer sem kérdeztek semmit... :s

Jó, rám jellemző módon egyből benyögtem valami marhaságot, hogy pénisznagyobbítás, vagy valami. :D

Mme Seldon 2015.03.10. 13:18:35

@Shebelle:
Fogok írni egy eü-s francia posztot, ha lesz két lélegzetvételnyi időm. Addig olvasgasd Kardio-ét. :)
@petrasp:
Megértem hogy azzal az orvossal szerettél volna beszélni, aki végezte a műtétet.

" A doki kb. pár perc tapogatózás után megállapította, hogy terhes vagyok, és ebből semmi esetre sem engedett. Hiába mondtam, hogy az lehetetlen, hiába kértem, hogy mondjon mást, ha esetleg nem vagyok terhes, akkor mi lehet a probléma, olyan magabiztosan állította a terhességem meglétét, hogy majdnem szívinfarktust kaptam."
Ez meg aztán mindennek a teteje, a tapogatásnál vannak modernebb és objektívabb módszerek a terhesség megállapítására.

Mme Seldon 2015.03.10. 13:19:19

@tanato:
Rajta vagyok a webdoki-n, de nem túl aktívan.

Herr Géza 2015.03.10. 13:40:07

@P.Elliot: "Bejott utana az altato orvos, megbeszelte velem az altatas modjat ...."
Ez nekem itt Németországban úgy nézett ki, hogy bejött az altatóorvos, kezébe vette a kórlapot, majd azt kérdezte ékes magyarsággal, hogy "Hát te bazd meg, mit csinálsz itt?" :))))) A további hivatalos azonosítástól így eltekintettünk... :)))))))

SzZoole 2015.03.10. 13:58:56

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Varjunk,most melyik vagasrol beszelunk?
Mert eddig a 2 lik kozotti gat vagasrol volt szo.
Amugy mimdkettorol van tapasztalatom.A nejem 153 centis 'orias',a lanyomat termeszetes uton szulte aki 3520 grammal es 52 cm szuletett,ott volt gat vagas es egyikonket sem zavarja semilyen teren.
A fiamat 4500 grammosra saccoltak ezert a nejemnek esejt sem adott a doki termeszetes szulesre,csak a csaszar johetett szoba.Vegul 4200 gram es 54 cm szuletett meg a fiam.
A csaszarnal,16 eve,mar keresztbe vagtak a hasfalat es olyan szepen es jol csinalta a doki,hogy a heg alig latszik.
Az sem zavarja egyikonket sem,sot nejem ha vizpart kozelebe megyunk bikinit visel.

tanato 2015.03.10. 14:00:37

@Mme Seldon: Helyes,nem rossz témák vannak,pl ma is nagyon érdekes cikkek vannak kirakva.Sok kinti kolléga is igen aktívan szokott kommentelni ott.

tanato 2015.03.10. 14:02:06

@~~Babette~~: Köszi nézegettem már,de még nem olvastam végig,jó hosszú.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.03.10. 14:08:03

@TilosazA (UK): én megelpődtem, hogy mennyire eltűnt a császár után maradt vágás az asszonyról, szinte észre se venni. Kellett hozzá pár év, meg gondolom az se mindegy, mennyire hentes aki vágja és varrja.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 14:14:20

@Zoole[uk]: en a csaszarmetszesre ertettem hogy gazosab beavatkozas,bar nekem az nem volt.A masik vagast azt megtapasztaltam mindketszer, most utoljara tavaly marciusban ( 14-en lesz 1 eves a fiam), itt a doki szüles utan 1oraig tartott mire összestoppolt ( szo szerint),közben szerintem imadkozott rendesen,meg törölgette a homlokat is...Nem rontottak el semmit,de vagtak rendesen,meg a fiam oriasi volt es törte is az utat maganak,tehat a dokinak volt utana dolga a varrassal.Plusz rengeteg vert vesztettem közben,eleg huzos volt.Tenyleg nagyon alaposan varrt es eleg sok öltessel,mondjuk felszivodo anyaggal,tehat varratot nem kellett szedni.Erdekes elmeny volt az az egy ora a szüles utan-azon gondolkodtam elajuljak e vagy kibirom ep elmevel...a doki is latta rajtam hogy a veget jarom,erösen noszogatott,hogy beszelgessünk közben a csaladrol,barmiröl,csak ne ajuljak el..hozzateszem,az sem erdekelte hogy angolul kell csevegjünk,kerdezte melyik megy jobban,az angol e vagy a francia,neki mindegy,csak beszelgessünk..:)

Muscari 2015.03.10. 14:16:33

@P.Elliot: legalább ennyit megtehetett volna, igen.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 14:20:11

@kardio1: Igen,azt hiszem olvastam...de majd rakeresek ujbol.Mondjuk azota mint fenteb is irtam mar megtapasztaltam szemelyesen is az egeszsegügyet,illetve a korhazat...elsö alkalommal ( meg amikor terhesseg alatt bekerültem) rettentöen feltem-bar ugy voltam vele a Miskolci Megyei Korhaz szüleszetetöl csak jobb lehet....

bpetya75 2015.03.10. 14:26:08

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):

A két évszakossá váló éghajlat egyik hátránya...

@Hari Seldon 2:

Nálunk -10 alatt talán nem is járt a hidegség. Pedig kellett volna 1-2 hét -20-25 éjszakára.

SzZoole 2015.03.10. 14:26:45

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Huh,nem lehetett egy kellemes 1 ora:(
Nem ismerem a mereteid,de mint laikus ugy gondolom,hogy egy akkora meretu gyereknel mint a Te kisfiad is,esz szerubb megoldas lett volna a csaszar,mert a szules nagy kart okozhatott volna,mind benned es gyermekedben is,de ismetlem mint laikus.

Herr Géza 2015.03.10. 14:27:28

@Zka: Csatlakozom. Ezt még a mosóporreklámok is megverik.

GERI87 2015.03.10. 14:28:15

@diggerdriver:

MO-on azért szokás őket hősnek tartani mert "húgyér-szarér" dolgoznak, túlórázva, leterhelve stb.

Valójában nyugaton, az ottani átlaghoz képest az EÜ-ben sem keresnek csillagászati összegeket...

200-250 ezres orvosi, 100-120 ezres ápolói, nővéri és minimálbéres takarítónői fizetés egy teljesen reális bérszint a magyar egészségügyben is...nettóban+ túlóra, egyéb pótlékok...

Aki ennél többet akar az elmegy külföldre vagy magánpraxis...de nem kötelező ezt a pályát választani.

A moldáv orvos harmad annyit keres, az albán meg még kevesebbet....ez ilyen.
A helyi viszonyok a mérvadóak: ez szolgáltatói nem termelői ágazat, ráadásul jobbára állami!
Az állam és a lakói anyagi helyzete határozza meg a fizetésüket.

A leterhelés, pótlékelmaradás stb miatti elégedetlenséget persze megértem.

"Ha nem is hősök de mindenképpen a legtiszteletreméltóbb emberek közé tartoznak."

Az EÜ-n belül is van akinek ez csak munka, rutinból nyomja, másnak meg életcél, hivatás....de ez más szakmákra is ugyanúgy igaz lehet.
Nem heroizálnám őket túl...

P.Elliot 2015.03.10. 14:29:53

@Herr Géza: Jesszus!....

Ugy sosem ertettem hogy miert kell ocsmany szavakat hasznalni. Miert van igy elterjedve? Normalisan nem lehet beszelni? Az illeto tobb azzal hogy koto szokent hasznalja azt hogy b.. meg. Ritkan, trefasan tobbet mond...
Hat akkor neked dupla meglepodes volt. Az hogy magyar meg az hogy orvos letere ilyen szep nyelvezete van!

SzZoole 2015.03.10. 14:33:32

Egy vicc.
A szulesz nogyogyasz kresz elmelet es gyakorlati vizsgara keszul.Az elmeletre maximum adhato pont 50 a gyakorlatira szinten 50.
Az elmeletire meg kapja a maximum 50 pontot,de a gyakorlatira a duplajat kapta.
Kerdezi a doki a vizsgabiztost,hogy,Miert?
Mire a vizsgabiztos;
Az ok,hogy a gyertyat ki tudta szerelni es az ujjat vissza,de mindezt a kipufogon keresztul:))))

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 14:37:31

@Zoole[uk]: nem vagyok en sem orias,165 cm.Laikuskent en is furcsalltam azt hogy nem csaszaroznak meg,( meg több mas dolgot is,pl.hogyan es mikor inditjak meg a szülest,mert szükseg volt erre is),az elejen probaltam is alkudozni velük,de nem sok sikerrel...elkönyveltem,itt maskepp csinaljak mint Magyarorszagon.Es bar elsöre furcsanak talaltam a dolgokat,aztan a helyere került minden,jol alakultak a dolgok es igy utolag azt mondom,jobban jartam igy,mintha mütet lett volna.Xavier is makkegeszseges lett,annyi gubanc volt vele az elejen,hogy amikor kiforgattak ( szo szerint),picit meghuzodott a nyaka,es bal oldalon fajt neki nehany napig,de semmi hosszutavu következmenye nem lett.Egyebkent amiatt hogy elakadt,amikor kivettek es megcsodaltam,elvittek kb.15 percre,kapott nemi oxigent meg megfigyeltek,de apukaja ott volt vele es aztan hoztak is nekem vissza,szoval jol vegzödött a sztori.En szüles utan 2-3 oraval mar sajat labon közlekedtem,bar 1-2 napig szedelegtem,de aztan semmi gubanc nem volt.Kb.2 honap utan epültem fel teljesen,a sebem okozott nehez pillanatokat,de az orvosoktol es mindenki mastol megkaptam a szükseges tamogatast,gyogyszert,fajdalomcsillapitast,szoval olyan igazan nehez percem nem volt tul sok.Összessegeben meg ezekkel a nuanszokkal együtt is nagyon elegedett vagyok az itteni korhazi ellatassal,es szivesen emlekszem vissza az ott töltött napokra,meg magara a szülesre is.( Pedig ez egy nagy korhaz,a szüleszeten aznap leg sok szüles volt es az elözö napokon is bolondokhaza volt a köbön-ezt a rengeteg ctg vizsgalatom miatt tudom.)

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 14:41:49

@kardio1: Közben megkerestem es ujraolvastam a posztodat.Epp keznel vannak a legutolso leleteim,igy rajuk pillantva döbbenten konstatalom hogy a szuper dokineni,aki kezelt a mostani problemammal( februarban) bizony "Interne" cim birtokosa...ezek szerint meg nem teljesen kesz orvos??? :) Nem mintha baj lenne,nagyon meg voltam vele elegedve. :)

P.Elliot 2015.03.10. 14:45:25

@GERI87: Azert egy orvos rettenetesen sokat tanul amire odajut hogy praktizaljon. Egy ugyved is. Nagyon nehez palyak ezek tudni kell, tanulni kell hozza. Mind a kettot rendesen meg kell fizetni. Es minden olyan szakmat ami nagyon sok tanulassal jar., vagy fizikailag, idegileg nehez! Az orvosinal meg vedd hozza hogy tevedni se lehet utana sem.
En sosem sajnaltam az orvosok keresetet, barmilyen sokat keresnek. Nem ingyen kapjak!

SzZoole 2015.03.10. 14:55:20

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Azert irtam,hogy laikus kent.
A doki biztos tudta,hogy mit csinal es ezek szerint jol csinalta.

Szep neve van a kisfiadnak:)

Errol eszembe jutott egy igaz tortenet.
Varnusz Xaver-al keszitettek egy riportot es Xaver meselte,hogy egyszer Mo. igazoltatta a rendor es nem voltak nala a papirjai.A rendor kerdezte a nevet,O mondta neki,de rendornek nehezsegei voltak a leirasaval es megkerte Xavert,hogy irja mar le neki,Xaver leirta.
Aztan kerdezte az anyja nevet,Xaver meg ezt mondta;
Edgar Allan Poe
A rendornek ezzel is gondja volt igy Xavernak kellet ezt is leirni.
A rendor megtette a fel jelentest.
Kesobb Xaver kapott egy masik buntetest is,a hatosag szandekos felrevezetese miatt.
Persze a masik oldala az egesznek,hogy a hulye rendort korbe rohogte az osszes kollegaja.

tanato 2015.03.10. 15:06:37

@P.Elliot: Én azt figyeltem meg 30 +éves pályafutásom alatt,hogy azok nem tisztelik az orvost azok agresszívak velük akik még igazán nem voltak betegek főleg a fiatal koruk miatt, mivel ők a tudat alatt azt gondolják ők személy szerint soha nem lesznek súlyos betegek, a halált még egy soha el nem jövő valaminek képzelik/ugyanúgy mint a nyugdíjas éveiket/,ezért számukra az orvosi tudás és orvosi munka nem bír igazán értékkel. A többször betegeskedő idősebb emberek akiket már megcsapott a komoly betegség netán a halál szele,egészen másképp viszonyulnak az orvosokhoz úgy a nagy átlagban,számukra már kézzelfogható értéke van az orvoslásnak.

kardio1 2015.03.10. 15:12:05

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Az interne-ek 3-5 évig készülnek, mire a szakdolgozatukat megirjàk és orvosi cimet kapnak. Elég ügyesek és sokmindent meg tudnak oldani önàlloan, fôleg azok, akik nem az elsô szemeszterben vannak. Azért van mindig egy senior, aki felügyeli ôket.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 15:36:05

@Zoole[uk]: Köszönöm a dicseretet a fiatalur neveben is...:) Teljes neve egyebkent Francois-Xavier, de itthon csak a Xaviert hasznaljuk,azt is leginkabb Xavi-kent. :) Magyarorszagon meg ismerösöknek is akadt baja a nevvel,mindig mondjak is minek adtunk neki ilyen furcsa nevet... :D

@kardio1: Köszönöm az informaciokat. :) A doktornö egyebkent nagyon kedves es profi volt,ö vegezte a hazamenetelem elötti utolso ellenörzest ( uh es egyeb),nagyon alaposan,gyorsan vizsgalt es reszletesen elmondott mindent. ( Angolul is jol beszelt,de miutana temaban franciaul is van szokincsem amit ,igy mondtam neki,beszeljen nyugodtan franciaaul,ha nem ertek valamit,majd rakerdezek.) Es annyi volt hogy mikor megcsinalta a vizsgalatot,kinyomtatta az uh kepet,mondta hogy megy es megvitatja a felettesevel (igy fogalmazott) es aztan hozza a papirokat,recepteket ,stb es mehetek haza.Rekordidö,15 perc mulva vissza is tert a paksametaval,lelkemre kötötte a tudnivalokat,ambulancia szamat,stb...majd jo egeszseget es minden jot kivant es mondta hogy maradjak es pihenjek a szobaban nyugodtan amig be nem ernek ertem.:)

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 15:37:01

@Hari Seldon 2: bar engem nem erint,de egyre jobban el vagyok hülve ezeken a dolgokon...mi jön majd meg ezutan???

P.Elliot 2015.03.10. 15:40:23

@tanato: En csak a 70-es evekbeli orvosokra emlekszem otthon, nagyon rendesek voltak. A haziorvos gyorsan kijott mindig es volt ra pelda hogy itt-ott bekopogtatott ahol idos betege volt/ 10 emeletes panel/ ha volt ideje/ volt, altalaban/ hogy kell-e meg felirni gyogyszert, hogy van, szoval nagyon jo tapasztalat, a rendelokben is mindig fogadtak, annyi sokat azert nem kellett varni es a korhaz is jo volt, nem nagyon jo de az alapdolgok megvoltak, a szemelyzet is nagyon rendes.
Az hogy most mi van, arrol csak olvasok itt. Persze, kevesebb az orvos, valahogy betegebbek az emberek, keves a munka, nincs tobbe az a penzugyi biztonsag ami azert akkor volt, olyan nem volt hogy valakinek ne legyen munkaja ha akart dolgozni, ettol persze az emberek mogorvak, szeleskoru depresszio, egymasramutogatas, elkeseredett egymasra mutogatas,csoda lenne ha ellenkezoje lenni.
Itt kinnt csak a legjobbat mondhatom, persze nem veletlenul fizetunk ennyi biztositasi penzt.
Nem tudom mit lehet tenni. Kicsit fel kene javitani mindent valahogy.

tanato 2015.03.10. 15:50:44

@P.Elliot: Igen jól látod,más világ volt akkor,persze nem jobb csak más.de nyugisabb langyosabb.Ennyi idő elteltével már más a rálátásunk bizonyos dolgokra.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 16:14:28

@P.Elliot: nekem is kb. ez volt az elsö gondolatom... :(

blackhairlady 2015.03.10. 16:21:24

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Magyarorszagon a Mosdosi szanatoriumban kivaloan diagnosztizaljak a kulonbozo allergiakat, cska janlani tudom mindenkinek.

blackhairlady 2015.03.10. 16:22:10

A testveremnek tegnapelott volt egy komoly szivmutetje Pecsen, kivancsi leszek a beszamolojara a korhazra vonatkozoan.

P.Elliot 2015.03.10. 16:24:21

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Gorogorszag felol akarna valaki Europat megtamadni? Marmint ha beozonlik a nepseg amiben boven lesz terrorista akkor az nincs veletlenul, valakik akarjak. Es meg van beszelve hogy fejjetek csak a EU-t, addig meg keszulgetunk de olyan nincs hogy orokke fejni lehet meg majd akkor kitalalnak meg mast.
Jo haditerv, nem mondom.
Hat most valahogy nemigazan szeretnek arrafele elni. Ebbol lehet minden! Jajistenem!

blackhairlady 2015.03.10. 16:27:06

Meg az jutott eszembe a poszt kapcsan, hogy mi magyarok nagyon meglepodunk amikor orvost szinte nem is latunk a korhazakban. De sajat tapasztalat alapjan, es az itt olvasott kulfoldon elok tapasztalata alapjan ez az altalanos kulofldon. A munka nagy reszet (persze nem a mutetet) a magasabb vegzettsegu noverek vegzik.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 16:35:23

@blackhair-lady: köszönöm, mar nem idöszerü,de ha lesz valaha valakinek hasonlo problemaja ,akkor ajanlani fogom.
Masik kommentedre reagalva: ezt en is tanusithatom.Az elejen nekem is fura volt hogy orvost csak elvetve latni.Ami meg szinten ebbe tartozik es megdöbbentö volt szamomra, a szülesznök felkeszültsege es hatasköre.Ja es legutolso korhazi tartozkodasom soran ( nögyogyaszati beavatkozast követöen) fajdalomcsillapitas gyogyszer mellett akupunkturaval,szülesznö keze altal. :)

blackhairlady 2015.03.10. 16:36:03

Enram szo szerint ram zuhant a plafon a szuleszeten mikozben aludtam. Erdekes ebredes volt, a noverek szaladtak, nem tudtak mi elhet az a zaj. Ok is emglepodtek:( Szerencsere azota mar felujitottak, es a harmadik gyerekemet igen szep helyen szultem.

blackhairlady 2015.03.10. 16:37:10

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Tenyleg erdemes oda kerni idopontot ha valakinel felmerul a problema, nagyon lelkiismeretesek.

GERI87 2015.03.10. 16:38:55

@P.Elliot:

"Azert egy orvos rettenetesen sokat tanul amire odajut hogy praktizaljon."

Én ezt értem, tudom, elismerem.

"Mind a kettot rendesen meg kell fizetni. "

Az hogy mi számít "rendesnek" viszonylagos, a gazdasági, társadalmi környezettől függ.
K-európai viszonylatban nem várható el nyugati bér, és ez nem jelenti azt hogy anyagilag nincsenek megbecsülve.
Ha valaki a helyi átlagbéreknek a dupláját keresi az "jónak, elismertnek, megbecsültnek" számít, mindegy hogy ez a "norvég bérnek" csak a nyolcada, nem az a mérce.

"Es minden olyan szakmat ami nagyon sok tanulassal jar., vagy fizikailag, idegileg nehez! "

Ez csak egy idealista kép...
A piac, kereslet, vásárlóerő dönt!:
-A fizikai munka hiába nehéz, magas képzettséget általában nem igényel, ezért rengetegen be tudják tölteni ezt a munkakört, így keveset lehet keresni.
-A befektetett tudás, tanulás, hozzáértés is annyit ér amennyiért el lehet adni...persze anyagi értelemben.

GERI87 2015.03.10. 16:38:55

@tanato:

A tudást, teljesítményt meg kell becsülni, ez a sikeres társadalom alapja...de anyagi szempontból nincs "egyetemesen megállapított megbecsülés "bérezés".
A pénzbeli elismerés csak a helyi viszonyokat figyelembe véve értelmezhető.

(Amúgy voltam orvosok keze alatt rengetegszer...és nagyon együttműködő 'beteg' vagyok:) )

Hari Seldon 2 2015.03.10. 17:09:33

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):
Semmi. Athént kicsinálják. Meg is érdemli. Ha megszavazták azt, akik nyilvánvaló teljesíthetetlen ígéretekkel kampányolnak, az EU beleveri az orrát. A kismacskát is így tanítják.
A "zsarolás" kb annyit is ér. Milyen szárazföldi határral rendelkezik Schengeni határral (amelyik alkalmazza is, nem csak aláírt)?
Eggyel sem. A terroristák meg majd pont Görögország felé kerülnek, amikor mehetnek egyből olaszba a tengeren.
Ez csak egy kispályás zsaroló. Kb így fognak eljárni a jobbikkal is, ha hatalomra kerülne.

blackhairlady 2015.03.10. 17:19:26

@tanato: Nagyon keves emlek maradt meg bennem gyerekkorombol, de van egy ami mely nyomot hagyott bennem. a batyam elso osztalyos volt, jott haza az iskolabaol (ami a kastelyban volt, 10 kulonbozo koru gyerek jart oda osszesen), es panaszkodott, hogy hulye a tanito bacsi. Erre aputol kapott egy szajbavagast, es kozolte vele, hogy 5 embert kulonos tisztelet erdemli a faluban, es nem turi, hogy igy beszeljen rola. Az elso az orvos, a masodik a tanito, a harmadik a pap. a negyediket es az otodiket nem talalnad ki szerintem:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 17:29:05

@blackhair-lady:
A Kocsmáros Úr és a ROBÚR:))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.03.10. 17:32:55

@P.Elliot: Igen, engem is sokkolt, és azt sem tudtam eldönteni, mitöl lepödtem meg jobban: a magyar szótól, a b+-töl, vagy a tegezéstöl. Ugye talpig be volt öltözve+maszk, azt sem tudtam belöni, hogy a fiam, az unokám, vagy az apám lehetne-e. A stílusról meg persze azt hittem, hogy amolyan kandúr "növér" (=betegápoló/tologató), csak késöbb derült ki, hogy ö volt az altatóorvos. :D

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10. 17:37:47

@Herr Géza: ezt a "kandur növer" szot jol kitalaltad... :) Nekem az egyik " szülesznö" volt fiu.. Nem a szülöszoban,hanem meg elötte az osztalyon.Egyebkent ö volt az egyik leggondosabb,legalaposabb ha lehet ilyet mondani es amellett a leghumorosabb is,ami abban a helyzetben pont jol jött.Es pont ö volt benn ( epp a szobatarsamat vizsgalta) amikor vegül a fiam ugy döntött,megindul... :)

blackhairlady 2015.03.10. 17:48:07

@diggerdriver: Nem:))) Robur meg nem is volt akkoriban szerintem:DDD
A TSZ elnok es az erdesz:)

P.Elliot 2015.03.10. 18:06:36

@Herr Géza:
Ezt a meglepetest! hehehe...kepzelem...

P.Elliot 2015.03.10. 18:10:03

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): En is talalkoztam tobb "kandur noverrel', jo szo, lehet ezentul hasznalni, en nagyon gondosaknak es alaposaknak lattam oket plusz nagyon kozvetlennek, beszedeseknek, ki hitte volna hogy a ferfiak ilyen jo apolok!
Itt Usaban elegge meno szakma a ferfiak kozott. Jol fizetos, nem dolgozza magat halalra es erdekes, mindig tortenik valami...

Herr Géza 2015.03.10. 18:28:18

@blackhair-lady: Hát ha a bátyád akkor volt iskolás, mikor még nem volt Robur, és te erre az idöre emlékszel. akkor egy cseppet kinöttél már a tinikorból.... :)))
1957. óta van Robur, a név a latin "erö" szóból és a német tölgy latin nevéböl (Quercus robur :D) ered.
Tudtommal ennél egy "kicsit" fiatalabb vagy.....

SzZoole 2015.03.10. 18:35:00

@Herr Géza: Kandur nover,ez jo:)))
En tokos noverkeknek hallotam eddig.

puhacica 2015.03.10. 18:49:19

@tanato: en meg abbol indulok ki, hogy azt az eu-i dolgozot nem tisztelik, aki nem erdemli meg. nyar elejen volt a csaladban egy motorbaleset, nyilt combcsonttores, labszartores, zuzodasok... termeszetesen merevito volt a serult csaladtagunk nyakan, de amikor az ominozus jelenet tortent, mar tudtuk, hogy nem serult a gerinc. A-nak viszont hanyni kellett, szegenybol ki is bukott minden, de a fejet ugy nem igazan tudta mozgatni. es hiaba kertuk a beteghordot es a novert, hogy valahogy segitsenek mar, csak beszelgettek meg nevetgeltek. meg jo, hogy volt nalam nedves torlokendo, en torolgettem le szerencsetlent. na, ott eldurrant a bent levo ferfi rokon agya, majdnem verekedes lett belole. en maradhattam bent egyedul, de senki semmit nem mondott, elotte ilyen szituban nem voltam soha, borzasztoan meg voltam ijedve... nem ertek egyet az agresszioval, de ertem, miert tortent az, ami.

DieNanny CH 2015.03.10. 19:25:23

@Evain:

"Utólag filóztam azon, hogy milyen eset vezethetett ide, hogy ebből kötelező protokolt csináltak. :D"

Szerintem hasonló lehetett, mint ami Anyukámmal történt. Elesett, megütötte a jobb térdét. Elbicegett a háziorvoshoz, aki beutalta röntgenre.
A röntgenes mondta, tegye fel a bal lábát az asztalra. Anyukám: A jobb térdem fáj.
Röntgenes: A balt tegye fel, az van a beutalójában.
Anyukám: Én csak jobban tudom, melyik térdemre estem?!?!
Végül aztán csak a jobb térdét röntgenezték meg...

Shanarey 2015.03.10. 19:46:58

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):

Ha Görögország csődbe megy, azonnal kidobják az EU-ból, így nem lesz lehetősége érvényes EU útleveleket osztogatni.

Shanarey 2015.03.10. 20:05:00

Mellékesen, pedig a Görögországnak, és Magyarországnak, van egy közös vonása. Egy szomszédos ország sem rajong értük igazán.

nyuszigonosz 2015.03.10. 20:19:52

@Shanarey(England) ISTP: Söt, ha megtennék, akkor azzal megsértenék a Schengen törvényeket, és ki lehetne öket zárni a Schengen övezetböl - is.

Amúgy pont Görögországban nincs is - más országokhoz képest - sok menedékjogot kérö személy, mert a görögök képtelenek elbírálni a menedékjogkérelmet. Képtelenek átmeneti papírokat kiállítani, és 18 vagy több hónapig szinte börtön színvonalon zárják el internáló táborokba a menedékjogot kéröket.
Hát ezért nincs is ott annyi, mert igyekeznek nem Görögországba menni a menekültek.
Cinikus randaság amit Görögország csinál.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.10. 20:22:33

@puhacica:
Igen, igazad van. Azért írtam fentebb hogy a legnagyobbfokú tisztelet illeti meg aki lelkiismeretesen végzi a munkáját.
Kóklerek mindenhol vannak. Van aki megmarad a kocsmai zenész szintjén van aki Paganíní lesz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.10. 20:43:04

@ChristineK: ez nem így van. Legalábbis egy műtétem volt, előtte és utána is volt nálam orvos.

Shanarey 2015.03.10. 20:44:25

@nyuszigonosz(D) ESTP:

A vicc, az hogy az EU-nak olcsóbb ujra kiépíttetnia Schengeni határőrizetet a Görögökkel szomszédos országokban, mint pénzelni a semmirekellőket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.10. 20:45:39

@Mme Seldon: Nekem műtét .másnapján jött az orvos , aki műtött, mindent elmondott. Lehet egyedi eset, de nálam nem volt igaz, hogy ne tájékoztattak volna.

Quercus a favágó 2015.03.10. 20:48:03

@nyuszigonosz(D) ESTP:

Sem az uniós, sem a nemzetközi jog nem teszi lehetővé egy tagország kizárását. Sem az EU-ból, sem a Európai Gazdasági és Monetáris Unióból.

nyuszigonosz 2015.03.10. 20:48:15

@Shanarey(England) ISTP: Igen. Csak sajnos még mindig nem birják kirúgni a semmirekellöket. :-(
Az van, hogy sajnos nincs precedens arra, hogy valakit kirúgjanak az Eurós övezetböl. Valahogy hiányzik az a jogszabály,
A Schengenböl kirúgni, na arra van jogszabály.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.03.10. 20:49:16

@tildy[UK]: én sem azt mondta, hogy nem tájékoztattak, csak nem az az orvos, aki műtött. De ahogy írtam, előtte teljesen kielégítő információt kaptam mindenről.

nyuszigonosz 2015.03.10. 20:50:29

@QUERCUS: Nézd egyelöre nincs jogszabály, de:
mennyire teszi lehetövé a nemzetközi jog azt, hogy az egyik állam zsarolja a másikat?
Mint ahogy Görögország teszi?
Majd lesz jogszabály, remélem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.10. 20:51:37

@svájci sapka (ch): lopikulat mama, hogy az igényli. Fél liter belső vérzés elég komoly baj-e?

Ami a különbség itt, hogy nem aláz meg az orvos.

Csak egy példa, bp. Margit kórház, ajulok el, de a doki csak hajtogatta, nem vesz fel az osztályra, mert nem mentő vitt be. Megse vizsgált. (kiszaradas határán voltam, 1 napja nem maradt meg semmi bennem). Végül a 2. Bel tündér doktornője felvett, 4-5 nap kórházi tartózkodás lett belőle.

33621 2015.03.10. 20:54:04

Ne csodálkozzunk ha a szomszéd előbb utóbb leköröz minket!
Itt nem a stadion építés az elsődleges. Néha pár havonta átlátogatok akkor mindig meglepődök hogy megint milyen változások vannak, a határtól a városig lassan az út mindkét oldalán ipari új létesítmények vannak. Azaz egy egybefüggő ipari park több kilométeren keresztül.

www.erdon.ro/nagyszabasu-nagyvaradi-varosfejlesztesi-strategia/2782293

Quercus a favágó 2015.03.10. 20:59:46

@nyuszigonosz(D) ESTP:

Lehet. De ahhoz módosítani kell a Liszaboni Szerződést. Amit Görögországnak is meg kell szavazni.
Még két dolog. A dolgok a görögökkel kapcsolatban nem egészen arról szólnak, mint a mit a német, és az eu-s sajtó zöme sugall. A németek nem fogják hagyni, hogy Görögország csődbe menjen, és ezzel veszélybe sodorja az eurót. Az euro ugyan is gyakorlatilag a német érdekeket szolgálja, azon Németország kaszál piszok nagyot.

nyuszigonosz 2015.03.10. 21:03:26

@QUERCUS: Nézd Quercus, hamarabb fogok hinni a német sajtónak, meg annak a pár országénak, akik nyelvét beszélem, mert nincsenek államilag cenzúrázva, mint esetleg az a sajtó, ahonnan te tájékozódsz.

"Németország kaszál piszok nagyot." ? Németország fizet, piszok nagyot.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.10. 21:10:45

@nyuszigonosz(D) ESTP: hat ez egy szerzodes. Nem tudnak belole kirugni senkit. Nem gondoltak erre anno....

De ki fogjak talalni a megoldast, ebben biztos lehetsz.:-)

nyuszigonosz 2015.03.10. 21:15:58

@~~Babette~~: Reméljük, hogy valamilyen normális megoldás lesz, mert így csak idöhúzás van a semminek.
Az Euró leértékelödik pl. a görögök miatt is...
Sajnos annak idején senki nem gondolt arra, hogy olyan opció is legyen, hogy kizárás.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.10. 21:19:58

@nyuszigonosz(D) ESTP: nem is kell:-) akinel a penz, az diktal.
Haborut is nyertek mar meg kieheztetessel.

Quercus a favágó 2015.03.10. 21:20:23

@nyuszigonosz(D) ESTP:

"hamarabb fogok hinni a német sajtónak"

Te tudod. De azért az árnyalás kedvéért olvasd el Udo Ulfkotte könyvét. Ha jól tudom nemrég jelent meg Németországban. Egyébként az '50-es évek elején Németország hasonló helyzetben volt, mint most a görögök. Aztán 1953-ban a londoni adósságkonferencián elengedték a német(és a francia) adósság felét. Az egyik engedményező Görögország volt.

Ami azt illeti, ki kaszál piszok sokat az eurón, majd egyszer leírom. Ha lesz kedvem, meg időm. Most egyik sincs. Álmos vagyok.

2015.03.10. 21:30:23

@GERI87: Van neked fogalmad arról, hogy milyen körülmények között kell dolgozniuk? Az, hogy szarul keresnek (mint pl. a tanárok is) pontosan megmutatja, hogy mennyire vannak megbecsülve.

Alternatíva. Senki se menjen ápolónővérnek, ápolónak, orvosnak, műtőssegédnek Mo.-n. És a természetes szelekció elvégzi majd a dolgát.

nyuszigonosz 2015.03.10. 21:30:37

@QUERCUS: Már egyszer említetted itt ezt a fickót. Akkor is utánanéztem: összeesküvés teoretikus, iszlám-kutató, volt ö Frankfurter Allgemeine Zeitung politikai ujságíró is.
Mostanság meg Pegida aktivista is ... és hát azokról megvan a véleményem.

A könyvei: apró részletekben tényleg igazságot is tartalmaznak, de csak mutatóban és hozzákonstruálja az összeesküvéselméleteit.
De ez az én véleményem.
A tiéd meg más, és kész.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.10. 21:32:05

@blackhair-lady:
balzsam a lelkemnek ilyen sztorikat olvasgatni basszus :-(

Hari Seldon 2 2015.03.10. 21:32:48

@QUERCUS:
Udo Ulfkotte.
Ez az a hülye "háttérhatalmat" nyomató elmebeteg?
Csak ennyire egzaltált a hapsi:

"Ulfkotte was born into a Christian family, but by the age of 21, he abandoned Christianity and became an atheist. When he went to live in Islamic countries, he converted to Islam while living in Herat, Afghanistan. He later abandoned Islam and is now a Christian."

MOstanában meg a Pegida felépők között van ismét. Szóval ha ez nem elmebeteg, akkor senki.

Aki a g vikit szokta időként fényezni?
Nincs több kérdésem.

Hari Seldon 2 2015.03.10. 21:35:52

@nyuszigonosz(D) ESTP:
Ja, nem láttam, hogy már válaszoltál te is.
Nekem a kitiltási botrány utáni performaszai miatt ismerős.
Valami Amerika ellenes szöveget nyomatott akkor is.
Aztán meg Pegida gyűléseken vesz részt.
Sík hülye a csávó.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.10. 21:42:07

@Hari Seldon 2: mondjuk szerintem már csak egy ilyen zugsikátorbeli fenyegetés miatt is úgy ki kéne őket baszni az EU-ból, hogy a lábuk se éri a földet. mekkora geci ez az alak, ilyet még részegen poénból se lenne szabad mondania.

Hari Seldon 2 2015.03.10. 21:42:50

@Hari Seldon 2:
Egyébként meg, ha Amerika meg akarná buktatni Orbánt, nem tartana neki semmiből. Viszont most én is rosszhiszemű leszek, lehet, hogy nem érdekük. Lehet, hogy jobb, egy zsarolható alak, akinél mindig meg lehet rángatni a láncot.

Lásd, addig Putyin volt a haver, most Orbán gyorsan "csatlakozott" az ISIS elleni koalícíóhoz. Leszóltak neki, hogy mi is tudunk dolgokat? - Nem lehet tudni. Egyenlőre csak találgatni lehet mi Amerika terve.

tanato 2015.03.10. 21:43:11

@blackhair-lady: negyedik-ötödik?TSZ elnök meg a párttitkár?

Quercus a favágó 2015.03.10. 21:45:24

@nyuszigonosz(D) ESTP:

Tudod az én számomra az az érdekes, ha csak apró részletekben tartalmaz igazat az amit írt, a többi meg hazugság, a névvel, címmel említettek miért nem perelik be? Vagy esetleg az a gond, hogy egy per során, a valóság bizonyításánál kiderülnének érdekes dolgok

.@Hari Seldon 2:

"Valami Amerika ellenes szöveget nyomatott akkor is.
Aztán meg Pegida gyűléseken vesz részt.
Sík hülye a csávó."

Ja, hogy ezért hülye. Értem. De ha eljött volna Magyarországra, és a tüntetéseken a nyakába vette volna gotfing ügyvivőt, és körbe hordozza a Kossuth téren, mint a véres rongyot, akkor fasza csávó lenne, igaz?

tanato 2015.03.10. 21:46:05

@puhacica: Ebben az esetben megértem persze a férfirokont,nyilván a stílust nem.De egyre gyakrabb az agresszió az eü.-dolgozok ellen úgy össz-egészében is.Főleg szóbeli,de egyre többször tettlegesség is.Csakúgy mint a tanárok ellen.

nyuszigonosz 2015.03.10. 21:46:58

@QUERCUS: Mert nem olyan fontos a fickó, mint amilyen fontos lenni szeretne.

tanato 2015.03.10. 21:49:17

@GERI87: Ez pontosan így van,de sajnos a szomszédos országokkal összehasonlítva is nagyon alacsonyak az eü.bérek,mélyen a szlovák,lengyel vagy horvát,szlovén de még a szerb alatt is.Talán a románnál egy hangyányit magasabb,Ukrajnát nem számolom,az ténylegesen szovjet utódállam,meg háborúban álló ország,ott nagy nyomor van.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.03.10. 22:05:12

@tildy[UK]: Lehet orvosa válogatja. Fiamat mikor műtötték kb. 30 másodpercre láttuk a dokit míg bemutatkozott és közölte hogy ő fogja végezni a műtétet és ennyi volt, már el is tűnt, nem is láttuk többé.

puhacica 2015.03.10. 22:12:48

@diggerdriver: pontosan.

@tanato: nagyon szomorú ez. de például emlékszel pár hete, hogy kértem tőled egy kis szívességet. ott az illetékes doktornő arra nem volt hajlandó, hogy a rtg leletet megnézze. egy pillantást se vetett rá. én nem vagyok egy verekedős típus és már beszólni se volt kedvem. de az ilyen nem orvos. még ha papírja van róla, akkor se. számomra nem. :(

blackhairlady 2015.03.10. 22:13:42

@Herr Géza: Na ezt nem tudtam. Tenyleg nem eltem meg az otvenes evekben:)

Quercus a favágó 2015.03.10. 22:15:28

@nyuszigonosz(D) ESTP:

Értem. Bár mondjuk ha én újságíró lennék, vagy a FAZ főszerkesztője, esetleg tulajdonosa, és valaki ilyet írna rólam.....hát nem valószínű,hogy elintézném egy legyintéssel. Mert azért az csak megfordul a fejükben, ha ezt simán lenyelik, a hitelességüknek annyi. Már ha érdekli ez őket.

nyuszigonosz 2015.03.10. 22:19:16

@QUERCUS: Mivel a fickó hiteltelen, ezért nem .
Tudod az ilyen figurák várnak arra, hogy perre kerüljön sor, mert akkor megint meglenne a 15 perc hírességük. A nem beperelés nagyobbat üt, mintha bárki is törödne vele, miket ír.

33621 2015.03.10. 22:20:38

@tildy[UK]: Neked biztosan érdekes, mivel tudom hogy szereted!

divany.hu/alapkonyha/2015/03/09/isler_teszt/

blackhairlady 2015.03.10. 22:20:50

@Dragonlady (Bp, Hun): Ez meg 1991-ben volt:) Azota szepen kipofoztak, legalabbis 2000-ben mar kulturalt volt.

33621 2015.03.10. 22:23:03

@blackhair-lady: Még szerencse hogy nem éltél az 50-es években, akkor már időseb lenné mint én! :-)

33621 2015.03.10. 22:29:26

@tildy[UK]: Ezek még mindig a lekvárost ismerik csak, nem tudják milyen a habos!

tanato 2015.03.10. 22:36:13

@puhacica: Jogos,sajnos embere válogatja, az elvégzett egyetem nem biztosítja a tisztességet is egyben.

szöüke koula 2015.03.10. 22:48:07

@Herr Géza:
'1957. óta van Robur, a név a latin "erö" szóból és a német tölgy latin nevéböl (Quercus robur :D) ered.'

én inkább kocsányos tölgynek nevezném a "német", "angol", "francia" tölgyet. akkor lehet, hogy lenne, aki értené, miről beszélek. ;) jó hogy nem már "nyári" tölgy... :)

(Die Stieleiche (Quercus robur, Syn.: Quercus pedunculata), auch Sommereiche oder Deutsche Eiche genannt...

Quercus robur is commonly known as the English oak or pedunculate oak or French oak.)

blackhairlady 2015.03.10. 23:42:50

@tanato: Majdnem. Irtam felejbb, hogy a TSZ elnok es az erdesz:)

M. Péter 2015.03.10. 23:49:14

@GERI87: Érdemes összehasonlítani az orvosi fizetéseket a politikusokéival. Egy kezdő brit főorvos többet keres, mint egy képviselő, egy tapasztalt háziorvos simán kereshet annyit, mint egy miniszter, ezzel szemben Mo.-n a havi 750000 Ft-os képviselői vagy 1100000 Ft-os miniszteri fizetés az orvosoknak csak álom.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.11. 00:07:06

@33621: Igen, ez nekem nem az az ischler amit en annak ismerek. Nem volt nagy kedvencem amugy az ischler, nem rajongok a tul gejl, tul edes dolgokert.

@ChristineK: Lehet. Nalam kb 3 doki jart benn, egy aki ugy volt muteni fog, egy altatoorvos, midnent elmondtak kikerdeztek. Vegul mas doki mutott, o is benn jart a mutet utani napon.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.11. 00:17:44

@M. Péter: tapasztalt haziorvos, uk-ben ?:):) Meglehet megkeresi azt a penzt, a tapasztalt reszevel kis problemaim vannak :D

Herr Géza 2015.03.11. 01:25:40

@szöüke koula: Jól van na, mi vagyok én, erdész ??? :)))))))

tanato 2015.03.11. 08:06:21

@blackhair-lady: Akkor majdnem eltaláltam,az igaz a párttitkár falunként más megítélés alá esett.

tanato 2015.03.11. 08:07:06

@M. Péter: Így van pontosan, az adott országon belüli fizetési arányokkal van gond.

tsabus UAE 2015.03.11. 09:14:59

@M. Péter: "Tapasztalt háziorvos" - Biztos létezik ilyen Angliában, de megint olyan szerencsétlen vagyok, hogy eddig egy ilyennel se találkoztam. "Ez vírusfertőzés, nem tudok vele mit kezdeni. Menjen haza, pihenjen, igyon sok folyadékot, és 2-8 hét alatt elmúlik." Ezt hallgatom, mint egy megakadt lemezt. Közben meg már 5 hete nincs hangom és random módon próbálkozom gyógyszerekkel, amit a patikusok ajánlanak. Ilyen eddig se Magyarországon, se Lengyelországban nem fordult elő velem...

Herr Géza 2015.03.11. 09:29:05

@tsabus [UK]: Na hallod, Angliában még a virus is más.... Különben is, nem azt mondta, hogy 2-8 hét? Te meg még csak az ötödiknél tartasz.... A nyugalom a legfontosabb!

nyuszigonosz 2015.03.11. 09:50:04

@tsabus [UK]: Nekem múlt szerdán tünt el a hangom - hozzáteszem akkorra már pár napja mindenféle szabadon vásárolható gyógyszert ettem nagy mennyiségekben, láz meg ilyenekre jók is voltak, de eltünt a hangom - erre lett orvos:
Azitromycin 500 1APharma 500mg - antibiotikumot kaptam ( 3 darab volt a dobozban! )
és Piroxicam AL20at, na ez nem antibiotikum ebben 20 darab tabletta van.
Hangom lett 3 nap múlva. Még nem igazán jó, de minden nap jobb.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.11. 10:15:50

@tsabus [UK]: kuldjek egy bioparoxot meg egy tantum verdet?

GERI87 2015.03.11. 11:35:05

@tanato:

Ilyen ramaty gazdasági helyzetben sajnos még indokuk is lesz rá miért nem emelik meg....

@M. Péter:

Jó hát ez itt K-Európa....nem kell csodálkozni, a saját bérét mindenki szívesen emelgeti:)

Konzlib 2015.03.11. 12:55:15

Azért érdekes, hogy a magyar állami ellátást hoasonlítják össze egy britt magánkórházéval. Egy magyar magánkórházban hasonlóak a körülmények, mint a cikkben szereplő helyen. Egyébként a költségről nem estett szó.

Thargoid 2015.03.11. 13:01:46

@Konzlib: Itt sok kórház van ami magán és állami praxist is csinál azonos körülményekkel, csak vagy a beteg (magánbiztosítója) vagy az NHS állja a számlát, semmi más különbség nincs magában az ellátásban.

tsabus UAE 2015.03.11. 13:44:30

@Herr Géza: Még életemben nem voltam náthás 2 hétnél tovább...

tsabus UAE 2015.03.11. 13:45:38

@nyuszigonosz(D) ESTP: Legközelebb már kész megrendeléssel megyek a dokihoz ! :-)

tsabus UAE 2015.03.11. 13:46:37

@~~Babette~~: Tantum Verde (Orrba verd-e ?) van itthon, de mi a másik ?

2015.03.11. 16:54:31

@Konzlib: Valahol minden kórház magán a UK-ben.
A kérdés az, hogy leszerződött-e az NHS-sel?

2015.03.11. 16:54:45

@GERI87: Geri, elfelejtesz valamit: az egészségügyben nem csak orvosok dolgoznak. Most vizsgáld meg, mennyit keres egy ápolónő Magyarországon és nyugaton!
segítek kicsit: UK, egyetemi végzettség kell hozzá, lássuk be, ez nem túl magas követelmény, főleg, mert erősen szakosodnak.
A bértábla: 35-38 ezer font évente!
És nem orvosról beszélünk. Igaz, itt a nörsz fel van jogosítva bizonyos beavatkozások elvégzésére, ha megvan a szakértelme. Például nővér végezte a gyomortükrözést.
De a körzetinél is nővér lát, ha nem kérsz mindenképp orvost, vagy csak általános problémád van. (mondjuk paracetamolt felírni bárki tud, az igaz)

2015.03.11. 18:07:27

@Konzlib: The trusts are not trusts in the legal sense but are in effect public sector corporations. Each trust is headed by a board consisting of executive and non-executive directors, and is chaired by a non-executive director. Non-executive directors are recruited by open advertisement. The Trusts which have not achieved Foundation status are now managed by the NHS Trust Development Authority

All trust boards are required to have an audit committee consisting only of non-executive directors, on which the chair may not sit. This committee is entrusted not only with supervision of financial audit, but of systems of corporate governance within the trust.

DieNanny CH 2015.03.11. 18:53:36

@tsabus [UK]:

Ugyanez volt velem február közepén, de mivel tudtam, 18-án hazamegyek, ezért csak Neocitránnal kúráltam magam. Aztán 19-én Mo-on házidokihoz, kaptam egy erős vírusölőt, 5 nap alatt rendbejöttem. Igaz, énekhangom csak mostanában kezd lenni...

GERI87 2015.03.11. 19:40:35

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"az egészségügyben nem csak orvosok dolgoznak."

Persze, őket is említettem.

"A bértábla: 35-38 ezer font évente!"

Jó, ez a brit átlag kereset duplája...akkor ez MO-on kb 200-250 ezer lenne...
Csak ott van rá keret.
Egyébként ha jól emlékszem a német orvosi átlag kereset, a német átlagbér duplája...
Mert: "A pénzbeli elismerés csak a helyi viszonyokat figyelembe véve értelmezhető."

szöüke koula 2015.03.11. 19:40:35

@Dragonlady (Bp, Hun):
ahhoz erdésznek kell lenni, hogy valaki NE értse, mi az a "német tölgy"? :)

tanato 2015.03.11. 23:18:37

@GERI87: Ez politika,nem gazdasági helyzet függő.

2015.03.12. 02:41:28

@szöüke koula:
Igen, erdesznek kell lennie, ugyanis Magyarorszagon kocsanyos tolgy a hivatalos megnevezese. Olyat nem ismerunk, hogy nemet, angol vagy francia tolgy.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.12. 08:32:01

@szöüke koula: @Cascabel: hataratkelo tolgyek?nemtom, en csak azt ismerem, h tolgy.a vezeteknevet soha nem mondta.

GERI87 2015.03.12. 13:22:54

@tanato:

A politikai döntésnek is vannak szempontjai: pl gazdasági, hatékonysági, vagy választási:)

tanato 2015.03.12. 14:28:36

@GERI87: Persze hogy vannak de Mo. az eü.részesedése a GDP-ből nagyon alacsony más országokhoz képest.Ez meg már megint politika.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása