oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 28. 06:39,  Otthonról haza 234 komment

2015. február 28. 06:39 Határátkelő

Otthonról haza

Minden határátkelő életében eljön az a pillanat, amikor rádöbben, hogy ez most komoly és tényleg elhagyta az országot, tényleg berendezkedett egy teljesen új életbe, és ez egy állandó dolog. A személyes tapasztalat azt mondatja, hogy ez a pillanat mindenkinek máskor érkezik el: eljöhet akkor, amikor nekiindulsz az összepakolt csomagokkal, eljöhet akkor, amikor pár nap után felébredsz egy teljesen idegen helyen, a családod több ezer kilométerre tőled és azon töprengsz, mi a fenét is keresel itt, és eljöhet persze hosszabb idő után is és még csak nagy pillanatok sem kellenek hozzá.

repuloter.jpg

Az előző sorokban leírtak miatt találtam érdekesnek az ír Jennifer O’Connell írását a The Irish Timesban. Jennifer immár 19 hónapja élt külföldön, amikor elérkezett számára az a bizonyos perc, ráadásul egy teljesen triviális esemény kapcsán.

Ő és férje először 9 hónapra költöztek Ausztráliába, aztán ez a sydney-i időszak egy évre egészült ki, majd egy hatalmas vargabetűvel állandó kaliforniai munkává vált a párja számára.

Ekkor még mindig nem érezte a véglegesség súlyát, mi több, még akkor sem, amikor a kislányuk ugyanabban a hónapban kapta meg az ausztrál születési anyakönyvi kivonatát és az amerikai vízumot.

Még akkor sem jött el a pillanat, amikor úgy döntöttek, eladják dublini házukat, különösen, hogy sikerült jó áron megszabadulni az adóssággal terhelt ingatlantól – mint Jennifer O’Connell írja, ilyen szempontból mindig is gyakorlatias volt.

A rádöbbenés perce még akkor sem érkezett el, amikor a kislánya tökéletes amerikai akcentussal tálalta kiselőadását Rosa Parksról az iskolában – ám egy triviális pillanat végül meghozta az áttörést.

Egyik nap ugyanis levelet hozott a postás, méghozzá Dublinból. A régi házuk új tulajdonosa küldte, benne egy csomó, Jennifer nevére érkezett levéllel. Innen átadom neki a szót: „A nagy része levélszemét volt, olyasmi, ami ha Dublinban vagyunk, azonnal a kukában végezte volna. Ott álltam a konyhapultnak támaszkodva, és rádöbbentem, hogy ezek egy olyan élet darabjai, amely már nem az enyém. Soha ne gondoltam volna, hogy az ember elérzékenyülhet egy Tesco Clubcard voucher látványától, vagy egy szemvizsgálatra emlékeztető levéltől. A leveleket a mai napig nem dobtam ki”.

Nektek melyik volt az a pillanat, amikor rájöttetek, hogy itt többről van szó, mint ideiglenes külföldön tartózkodásról? Egyáltalán: elérkezett már ez a pillanat? Ezt a kérdést tettem fel a Facebookon, elég sok válasz érkezett, ezekből válogattam ki egy párat, majd átadom nektek a szót.

Magyar rendszámok és egy laptop

Akkor, amikor először nem azon gondolkodtam, hogy mikor megyünk legközelebb „haza”. Mert már nem ahhoz mértem mindent, nem hasonlítgattam az árakat, nem a különbségeket néztem. Amikor külföldön autózva már nem a magyar rendszámtáblákat kerestem. Ami máig hiányzik Magyarországról: a könyvesboltok.

Nekünk sem kellett sok, hogy beilleszkedjünk, otthon érezzük magunkat. Pontos pillanatot nem tudok mondani. Ugyanakkor sok új embert ismertünk meg, kialakult egy új társaság is, ami nagyon fontos. Nyitottnak kell az újra, a változatosságra.

Amikor a szüleim megkérdezték, hogy mennyiért vettem a laptopomat… és csak akkor kezdtem átszámolni forintba. Amikor nem forintban néztem többé az árakat… akkor váltam végképp határátkelővé.

Mikor minden bútoromat eladtam, elajándékoztam és az albérlet is fel lett mondva. Sokat sírtam miatta, lelkileg megszenvedtem. Mérlegelni kell, ha csak évente 2-3 alkalommal tudsz hazamenni.

2006 szeptemberében, amikor a nagy tüntetés és balhé kitört. Rájöttem, hogy úgy néz ki, maradni kell. Otthon csak egyre rosszabb lesz – és az lett.

Látogatóban otthon, elindulva haza

Tíz éve dolgozok külföldön, de még mindig vágyok haza!

Amikor Magyarországon azt mondom a szüleimnek, hogy megyek „haza” Írországba.

Amikor épp „otthon” vagy látogatóban, de alig várod, hogy „haza” menjetek.

Amikor először úgy ereztem, hogy Magyarországon meglátogattam a családom, aztán visszajöttem haza. Elég furcsa volt, de érthető. Saját kis kuckóm lett, ami csak az enyém, a barátaim is itt vannak már, a munkám is, minden. Ami még ennél is furcsább, hogy mindezek ellenére mindig is úgy ereztem, hogy ez nem a végleges hely. A véglegest megtaláltam tavaly, és hamarosan költözöm is. Na, az már nagyon hazamegyek lesz.

A jövőmet kétlakiként képzelem

Akkor kezdtem otthon érezni magam igazán, mikor kiköltöztem. Ha őszinte akarok lenni, a magyarországi életkörülményeim nem tették lehetővé azt, hogy otthonomnak érezzem az országot, ahol megszülettem.

Igen, ma, tegnap, bármikor, amikor a gazdag és hideg arcokat néztem az operában, vagy amikor a szegény, színesbőrű (fekete, indián) vagy akár lengyel vagy akár magyarországi magyar arcokat nézem, és úgy érzem, sose lesznek barátaim, bár szeretném, és hogy a legközelebbi emberi kapcsolataim csak a gondozott klienseimmel lesznek, akkor nagyon elérkezik a tudatomhoz, hogy idegen vagyok itt. De nagyon tanulok angolul, hogy minél inkább be tudjak illeszkedni. A jövőmet kétlakiként képzelem el, egyszer itt, egyszer Erdélyben. Itt nem nagyon van, akivel megosszak ilyeneket, hogy „hull az eső, nőll a gomba, én csak baktatok magamba, szembe velem jön a múlt, nem volt ilyen bonyolult. Félted-e az életedet, kérdi a kolbász az ebet, de az nem szól, ezek szerint, megette a koleszterint”. (Sebő Ferenc, azt hiszem.)

Most pedig ti jöttök: szóval mikor éreztétek először úgy, hogy nem csak elköltöztetek, de igazán határátkelők lettetek? Egyáltalán volt-e ilyen pillanat?

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: határátkelés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr107225595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2015.02.28. 06:57:21

"Nektek melyik volt az a pillanat, amikor rájöttetek, hogy itt többről van szó, mint ideiglenes külföldön tartózkodásról? "

Konkretan akkor, amikor elhataroztuk, hogy megyunk. Abban a pillanatban tudtuk, hogy ez tobb, mint ideiglenes kulfoldi tartozkodas.

Sosem nezten forintban az arakat, es a magyar rendszamtablakat is leshetem. :) ellenben egyszer lattam egy nemetet, valami katonai teherauton volt, rogton felette a figyelmezteto tabla, hogy left hand drive vehicle.

rezsöatya 2015.02.28. 07:27:17

"Soha ne gondoltam volna, hogy az ember elérzékenyülhet egy Tesco Clubcard voucher látványától, vagy egy szemvizsgálatra emlékeztető levéltől. A leveleket a mai napig nem dobtam ki”.

Vannak dolgok, amelyekkel nem tudok azonosulni... (lehet, mert hulyesegnek tartom a tecsós kartyat, vagy mert kozel hatvan evesen nem kell szemuveg?)

Nekem az az otthon, ahol a Szerelmem van. Nem a "sajat kucko, ami csak az enyem" a fontos, hanem, ha van kivel megosztani...

(lehet ekézni!) :-P

adg 2015.02.28. 07:34:43

@rezsöatya: hat ne is haragudj, de ilyen maradi gondolkodassal sosem lesz beloled rendes szingli. Ilyen marhasagot, hogy egy tars fontosabb mint egy sajat szoba meg egy tecsko kartya. Aah, ezek a mai 60 evesek, bezzeg a mi idonkben...
Akkor meg anyag volt benne...

:-))

rezsöatya 2015.02.28. 07:45:48

@adg [Au, Darwin]: hat, ja... en is erzem, hogy hulyulok, csak nehez megszokni magamat...! :D

2015.02.28. 07:58:53

Én sem éreztem otthonomnak Magyarországot. Jól éreztem magam, mint egy hosszú nyaraláson, rengeteg barátom volt. De láttam, hogy a mentalitás, a többség gondolkodása, a politika, a közélet nem fog megváltozni. Emiatt sokszor kívülállónak éreztem magam.

Fél-egy évig még hiányoztak a barátok, szerettem hazamenni hozzájuk.

Aztán egy-másfél évnél jött az "itthon-otthon" időszak. Akkor kezdtük már nem forintban, hanem koronában számolni a dolgokat.

Két év után ott tartunk, hogy van az "itthon - Svédország", és évente háromszor elutazunk Magyarországra "nyaralni".

Muscari 2015.02.28. 08:32:53

Nálam nem volt ilyen hirtelen rádöbbenés, azt hiszem én is lejátszottam ezt magamban már a kiköltözés előtt.
Forintra régen nem számolok át semmit, hanem csak fontra. Ez azért is jó, mert hirtelen rájön az ember, hogy milyen olcsó mondjuk Horvátország Londonhoz képest :-)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.02.28. 08:33:52

Belém úgy 2000 márciusában a Niagaránál csapott a villám, ott tudatosult bennem hogy megcsináltam, tényleg eljöttem, otthagytam mindent és hogy nem megyek vissza. Választott hazámban pedig egyből otthon voltam és ez azóta se múlt el, pedig már rég nem ott élünk és sok év eltelt.
Persze reflexből mondja még az ember Magyarországra hogy otthon, de igazából....már csak egy hely, egy emlék a múltból. Ahová ha ellátogatnék térkép kéne és útmutató, mert annyit változott az eltelt évek alatt hogy már semmi sem a régi, semmit nem találnék meg abból ami az emlékeimben él.

adg 2015.02.28. 08:49:57

@Muscari: en orara szamoltam at a dolgokat. Munkaorara. Persze csak miutan lett munkam.
Maris mas szinbe helyezte az itteni arakat, hogy mondjuk 5 orai munka = 1 havi villanyszamla, vagy egy ora munka 30-35 liter teljes tej, 25 liter benzin, stb
Ez persze csak addig ilyen szep, amig megerkezik az alberletfizetes idopontja, es el is koltom a fizetesem majdnem felet. Nagy csodak nincsenek a vilagban. :D

rezsöatya 2015.02.28. 09:11:59

@adg [Au, Darwin]: na, jo, de mit csinalsz 35 liter tejjel???

:DDD

adg 2015.02.28. 09:16:13

@rezsöatya: abban furdok, mint Cleopatra neni.

Golf2 2015.02.28. 09:18:37

@ChristineK: Jó lehetett a Niagaránál...

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.28. 09:18:37

Nem kell ezzel a kérdéssel túl sokat foglalkozni. Mindenki másképp érzi.

Van aki hazát vált.
Van aki az új helyet ideiglenesnek tekinti, s marad eredeti helye a hazája.
S van aki új hazát ad az eredeti mellé.

tanato 2015.02.28. 09:27:13

Ez egy nagyon jó cikk bár engem személyesen nem érint.Én úgy gondolom ha már valaki nem forintban számol,akkor szakadt már el.A következő szakadás meg az lesz ha már nem lesznek anyaországi szülők,onnan ritkulnak majd a visszautazások.Ez lehet a szülők halála meg a szülők kiköltöztetése is,mint itthon az erdélyi betelepülteknél,akik maguk után hozták az öregeket.Utána már alig-alig mennek Romániába,évekig sem.Még szinte az erdélyieknek a legkönnyebb a nyugati kiköltözés is,mivel Romániában sem érezték igazán otthon magukat,meg Magyarországon sem.Meg még az is fontos hány éves az illető amikor végleg szakít az anyaországgal,20 évesen sokkal kevésbé megterhelő mint 60 évesen.

tanato 2015.02.28. 09:31:21

@maxval bircaman szerkesztő: Ti meg még egy külön téma vagytok akiknél a nyelv meg a születési ország nyelve nem egyezik és nem tudjátok eldönteni az identitást illetve az anyaország fogalmát.Kicsit mint határon túli magyarok,de nem teljesen mert őket ugye szakították ,a te felmenőidnél meg nem volt erőszak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 09:41:52

Én úgy szoktam mondani, hogy van az otthon, meg az itthon.Az otthon az Magyarország, a szülőföldem.Az itthon pedig az a szűkebb élettér, ahol minden nap lehajtom a fejem, elalszom.Na most, 35 évig nekem a kettő ugyanaz volt, azóta viszont nem.Hogy ez végleges vagy sem?Ki tudja?Ezt mindig csak utólag lehet megmondani.Lehet, hogy 2 év múlva megint máshol fogunk lakni.Nem így tervezzük, de eshet éppen így is.Meg akár haza is lehet költözni, ha valakinek előjön ez a "mit is keresek itt" dolog.Csak az a baj, hogy ilyenkor az is kiderül általában, hogy az ország már nem ugyanaz, mint amit az ember elhagyott annó.
Szóval nem egyszerű ez.

tanato 2015.02.28. 09:43:28

Ja még egy gondolat.A nagymértékű pénz hazautalások is,ami slágertéma mostanában addig tartanak úgy nagy átlagban,amíg vannak itthon szülők utána nem lesz utalás egy cent se.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 09:44:01

@adg [Au, Darwin]: Ott van ilyen tábla?Angliában is van?Ha kirakom, akkor megértően kezelnek, hogy lám, csak egy hülye külföldi? :D

rezsöatya 2015.02.28. 09:53:06

@tanato: szerintem forditva van. Aki meg mindig atszamol Forintra, az nem tud elszakadni a multtol. Ha en nem szamolok at, annak egyetlen oka van, £-ban kapom a fizetesem, ergo abbol gazdalkodom.
Es van meg egy szempont a "haza" fogalmaval kapcsolatosan: en pl. gyerekkoromtol kezdve sokat koltoztem Mo-on is. Ha jol szamolom, 9-szer. Bp-en belul tobbszor, aztan eltem videki varosban, falun, megyeszekhelyen, ismet kis kozsegben, igy a valtozas eletem resze lett (itt az UK-ban is a mostani az otodik lakas). Azt el tudom kepzelni, ha valaki egy helyen lakott otthon, az jobban kotodik es nehezebben eli meg a valtozast (ugyanez van az utazassal. Van akinek "nagy utazas" egy repulout, en meg, mintha buszra szallnek - ket es fel orat Mo-on is tud utazni az ember).

adg 2015.02.28. 09:58:35

@geegee: van ilyen tabla igen. Csak itt joval kevesebb a balkormanyos, mint angliaban. Eleg keves kulfoldi auto van erre valahogy. Kukas auto szokott meg balkormanyos lenni, vagy inkabb dual, mindket oldalrol vezetheto, mert itt nem lognak a kukasok a kocsi hatuljan, hanem megall a szegelynel, es egy kar veszi fel a kukat, onti ki es teszi vissza. Egy fo a szemelyzet.
Meg munkagepek, pl autodaru. Valszeg nem erne meg az egeszet attukrozni, kicsi a jobbkormanyos piac ahhoz.

Ami meg mokas, hogy az index meg az ablaktorlo nem egyseges. Az egyik kocsiban jobbra van az index, pl a japan vagy ozi kocsikban, az amerikaiak meg lustak atepiteni, ugyanugy balra van, mint a balkormanyosokban. Igy ha a fonokom tetves jeepjet kell vezetnem, eloszor mindig ablaktorlessel inditok.
A kovetkezonek kinezett autonk nekunk is amerikai lenne, meg nem tudom, hol az index benne, jo lesz ha balra lesz, mig a falconnak meg iobbra.
Iszonyu problemak ezek... :))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.28. 10:00:05

ha már átszámolás, tegnap először beszabadultam egy bótba (Lidl), miafészkesfenének végződik mindennek az ára 9-re? mikor a legkisebb pénz az 5? én is számolok. vissza thai bahtra. de mondjuk most örülök, már amennyire egy 35 fokos, nulla oxigéntartalmú helyiségben örülni lehet (majdnem elájultam), hogy a szokásos bevásárolandó cuccok nagy része itt olcsóbb. menzán volt ebéd, szóval otthonra én olyan nyugati luxuscikkeket vásároltam be szokás szerint, mint kenyér, sajt, chorizo/kolbász, joghurt, tej, sonka, krumpli, csoki, alma. (aztán persze vannak a drágábbak is: jégkrém, narancs, paradicsom, papaya, mangó :-) de ezekre most nincs szükség.)
majd megszokom.
otthon meg itthon meg minden, perpill nem érdekel, nincs kapacitásom érzelmekre és hasonlókra. most ez van és ezt kell valahogy végigcsinálni. hiányoznak a barátaim, meg sokminden, amit úgy megszoktam, de akárhova megyek, mindig hiányzik valaki meg valami úgyis. most jó, hogy vannak itt olyan emberek meg dolgok, amik akik és amik akkor szoktak hiányozni, amikor ott vagyok.
utálom, hogy már megint szitál az eső. napfényt akarok.
a nagymamám előszedte azt a kis pokrócot, ami az enyém volt újszülött koromban. fakó rózsaszínre mosott piros. pont jó lesz a fiamnak. ez az első cucca, még semmi más nincs.
ez is az otthon, valahol, ha már.

rezsöatya 2015.02.28. 10:01:35

@geegee: itt, Angliaban olyan feliratot lattam, hogy "figyelem! A vezeto a kontinensrol jott!" Ami ertheto, de forditva, ha kitennem Mo-on, hogy figyelem, a vezeto a Szigetorszagbol jott, csak siman azt gondolnak az emberek, hogy milyen nagykepu... (most voltam karacsonykor otthon, s megallapitottam, hogy tudok meg "magyarul" vezetni... az elso gyalogatkelonel ramdudalt a mogottem levo, hogy miafajé allok meg!. Attol kezdve felvettem a magyar "stilust")

tanato 2015.02.28. 10:03:01

@rezsöatya: Így van a sok költözés megkönnyíti a későbbi végleges szakítást,Nem kötődik egy adott helyhez az illető.Fokozott ez az un. "expat" gyerekeknél is akik szülei munkája miatt országról országra vándorolnak.Mint itt is sok kommentelő és posztíró esetében.A forint az oké abban egyetértünk.

rezsöatya 2015.02.28. 10:06:15

@Dragonlady (Bp, Hun): "a nagymamám előszedte azt a kis pokrócot, ami az enyém volt újszülött koromban. fakó rózsaszínre mosott piros. pont jó lesz a fiamnak. ez az első cucca, még semmi más nincs.
ez is az otthon, valahol, ha már."

Na, ez az! Ettol lesz valahol otthon valaki! Nem a hely, hanem a szemelyes targyak, erzesek!

tanato 2015.02.28. 10:10:14

@Dragonlady (Bp, Hun): Na napfény az nem sok lesz itthon.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 10:25:05

Ja, hölgyek-urak, elkezdődött a Bohócliga, avagy a Mennyei Bajnokság.Ez már biztosan azt jelenti, hogy tavasz van.Ha ezek az aranylábú tetoválás- és zselékirály magyar fiúk hajlandóak szerelést húzni, akkor már biztosan vége a télnek!
:-))))))))))))))

adg 2015.02.28. 10:27:25

@rezsöatya: "Van akinek "nagy utazas" egy repulout, en meg, mintha buszra szallnek - ket es fel orat Mo-on is tud utazni az ember)."
Na ezert nehez az otthoniakkal megertetni a tavolsagokat errefele. Ket es fel ora alatt meg repulovel sem jutok el kb sehova. Talan alice springsbe, megnezni az Ulurut. De az is meg 3-4 ora autokazas a reptertol.

Gyakran hivnak szulok, rokonok ketsegbeesve, hogy hallottuk, tuz van nalatok. Csak tudnek rola. Aztan kiderul, hogy melbournetol 500 km-re eg a bozot. :) ide 4000 km, mint madridtol moszkva. Ezt nem lehet olyannak megszokni, aki nem tapasztalta meg, nem tudja elkepzelni. Ehhez latni kell egy olyan tablat, mint ez:
www.cairnsunlimited.com/dailyblog/images/outback_fuel.jpg
Vagy ez:
s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/f3/92/b8/f392b80da97901271f354a4d5d91ecea.jp

:DD

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 10:27:31

@rezsöatya: Nem igaz.Mi el tudunk szakadni a múlttól, de vannak otthon szülők, ingatlanok, költségek, szóval sosem fogunk tisztán a külföldi pénzben számolni...Mi kérünk elnézést... :D

2015.02.28. 10:33:49

@geegee:
Bár ne ugyanaz lenne az ország, mire visszamegyek!!! Persze pozitív értelemben! :)

De sajnos ugyanaz lesz, vagy még rosszabb lesz. Nagyszüleim mesélték, hogy '45 után reménykedtek, hogy jobb lesz, de rosszabb lett. Szüleim ugyanígy mesélték, hogy reménykedtek, hogy '89 után jó lesz, nem lett az. Én már nem kívántam megadni ezt az esélyt egy ilyen országnak/népnek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 10:34:01

@adg [Au, Darwin]: Haha, érdekes, meg vicces lehet...
Kukásautón itt is van, hogy egy fő a személyzet, kivétel, mikor nem.Itt általában a társasházakban be van zárva a ledobó aljába a gyűjtő, azt csak simán karral nem lehetne kivenni.A kertesebb házaknál nem tudom, hogy van, még valahogy nem sikerült megfigyelni.

És pedig én hogy szerettem volna gyerekkoromban legalább egyszer kukáskocsi hátulján utazni... :-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 10:39:34

@rezsöatya: Igen, sajnos vissza kell szokni.Engem is egyszer majdnem halálra gázoltak , mikor otthon voltam, mert ugye mexoktam, hogy itt ha közeledek a zebrához, már megállnak.Odahaza meg a gázra lépnek.Komolyan a körmöm hegyén ment át a csávó...:-(

Olyan táblát viszont kitennék simán, hogy "Figyelj bzmeg, én egy balkormányos/jobbkormányos idióta vagyok!" Egész biztos mindenki megbocsátaná a balfékeskedésemet. :D

33621 2015.02.28. 10:39:58

Angliában már az egészségügyben se fizetnek jól. Legalábbis az apólónőket nem fizetik meg!

index.hu/kulfold/2015/02/27/angliaban_kurvanak_mennek_az_apolonok/

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 10:44:42

@snygg panda: egyértelműen csak rosszabb lesz.Én abban a 35 évben míg odahaza éltünk nem tapasztaltam olyat egy pillanatig sem, hogy javult volna bármi.Maximum annyi volt csak, hogy a süllyedés üteme kisebb volt.De hát az annyi eredmény, mint halottnak a csók.

Amúgy merre felé élsz, ha nem titok?Északon, délen, középföldén?
Melyik lán?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 10:47:44

@33621: Jó, hát úgy sehol senkit nem fizetnek, mint a kurvákat.
:-))))
De komolyra fordítva elhiszem.Gondolom az elb@szott drága lakhatási költségek tehetnek erről leginkább...De majd megmondják az oda kiküldött tudósítóink. :D

Quercus a favágó 2015.02.28. 10:51:35

Szerintem a haza és az otthon nem ugyan az. Nekem a hazám Magyarország. Perpillanat az otthonom is. Olyan otthonom, ahol nem érzem jól magam. Ha elköltöznék az országból egy másik országba, ahol megbecsülik a munkám, ahol azt tisztességesen megfizetik, ahol hagynak élni, és boldogulni, na akkor az lenne az otthonom. De nem a hazám. Onnan haza jönnék. Ott meg otthon lennék.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.02.28. 11:04:48

Én közösségfejlesztőként bejártam az országot keresztül kasul. Egy külön utazási dimenzió, amikor egyszerre dolgozok "tudástársadalom hívő" meg reménytelenül premodern csapatokkal. Bejártam Tolnát Baranyát.

Ezzel sikerült már otthon bele szédülni abba, hogy mi minden nincsen és talán soha sem lesz. Ugyanakkor a próbálkozás élménye összeköt rengeteg emberrel. Megvannak a facebookon. És néha leülünk egy sörre.

Én már otthon elkezdtem "pörölni" a magyarságommal. Nagyjából úgy jöttem ki, hogy jobban járok, ha többé nem ütöm bele az orrom, mert én már haragszom arra, ami otthon megy. Ma már ez lecsendesedett. Egyrészt rehabilitálva érzem magam atekintetben, hogy ez a közéleti kirkesztettség nézőpont, amit képvisel az ügymozgalmunk, az elhagyta a totál periféria pozícióját. A világsajtóban hetente exponálják, hogy mekkora gáz van ezügyben. Otthon van már vagy 15 blog, ami ír erről tisztességes elmélyültséggel.

Az is egy kicsit hűtött a forradalmár hevületemen, hogy azért itt se sokkal másabb mondjuk egy egyszerű munkaszervezet mint nálunk. Itt is van elképesztő pofátlan szalonpolitizálás és itt se túl sok aktivista pörög az ügymozgalmakban. Láttam vagy 60 munkaszervezetet belülről, de sehol nem találkoztam innovatív HR-rel. A két melóhely, ahol alkalmaztak HRest, ott a melósok elleni jogásznak használták, az egyik helyen kifejezetten egy kriminális koncepcióval.

Azt tény, hogy fájdalom elszakadni a régi barátoktól, de ennyira ezért nem szakadtam el. Nem jobban, mint, amikor a szüleim generációja vidékről bement a városba vagy felment Pestre. 2-3 alkalommal én is haza járok. Miért kellene ezt annyira meggyászolni? Nem a világvége.

Most 7 év után végre elkezdtem a szakácskodásból kifelé fordítani a szekerem rúdját. Most ott tartok, hogy önkénteskedni jelentkeztem 3 szervezethez. Plusz részt veszek magyar kisebbségi szervezet alapításában. Ebben az évben otthagyom a konyhát. Már jópár szakirányú állásra adtam be pályázatot.

Vannak körülöttem barátok és ha nem fogok 8-10 műszakokat dolgozni, akkor felvehetek egy rendes életritmust.

A multkor valaki felvetette, hogy hiába tettetem magam angolnak, sosem leszek az. Teljesen helytállónak látom ezt a meglátást. Ugyanakkor a megértés kedvéért had hangsúlyozzam, hogy érdemes a kezünkbe venni ezt a témát. Ilyen cikkekel, mint ez. Érdemes ézelmileg elmélázni azon, hogy a nemzeti identitás levehető ruhadarab-e.

Engem ugye a személyes síkon túl az is érdekelt, hogy a nemzeti identitásra rá tudja e egy ideológus érdekcsoport hímezni azt, hogy a csúcsrapörgetett maximális közéleti kirekesztést azért toleráljuk, mert mi magyarok vagyunk. Vajon rá tudják-e kényszerzubbonyként kötni a magyarok közül legalább kis egymilcsis fanatikus csapatra? És kettőre? Ha ez sikerült nekik, akkor elvettek 10-30 évet a magyar modernizációból. A következő 30 év költségvetését gúsba kötő nagy hitelszerződést pl most titkosították 30 évre.

Bocsánat ha azzal ilyesztgetek itt embereket, hogy a nemzeti idnetitás levehető, kimosható és akár eldobható, de valahogy közösségi vagy nemzetstratégiai síkon is értelmezni kell ezt a témát.

Csak a jövőnk és a boldogságunk múlhat rajta!

Quercus a favágó 2015.02.28. 11:09:01

A minap szóba került, miért "integetnek" a rendőrök az út szélén. Hát pl. ezért:

nol.hu/belfold/buntetni-kell-1519019

Persze ez nem újdonság. Régóta így működik. Az újdonság az, hogy nyilvánosságra került.

2015.02.28. 11:12:12

@geegee:
Középfölde, Uppsala län! :)

rezsöatya 2015.02.28. 11:15:21

@adg [Au, Darwin]: ez olyan, mint anno Erdelyben kerdeztek tolem: "maga pesti? Nem ismeri a Szabo Pistat?"
Hat nem...! :D

@geegee: ez is egyen, meg helyzetfuggo. En mindent felszamoltam otthon, tehat nincs koltsegem. Ha meg a lanyomnak szuksege van valamire, akkor kuldom, vagy a manit neki (altalaban tobbet).
Azt vettem eszre, hogy amikor valami tobbe kerul otthon, akkor eloszeretettel azt szamoljak az emberek, hogy itt mennyit dolgoznak erte, ha meg valami Mo-on olcsobb, akkor egybol jon a "na lam!". Mindenki valamifele onigazolast keres, szamol...

**mimi** 2015.02.28. 11:33:01

@rezsöatya:

Na, ez az! Ettol lesz valahol otthon valaki! Nem a hely, hanem a szemelyes targyak, erzesek!

bingo! :))

catnip cupcake 2015.02.28. 12:05:31

Nekem az elejétől olyan érzésem volt, hogy ez hosszútávra szól amikor kiköltöztem Angliába, pár hónappal a párom után (2008 tavaszán). Nem volt honvágyam sem és viszonylag hamar eljött a pillanat, amikor már úgy éreztük "hazajöttünk" a magyarországi látogatás után. Persze jó visszamenni Magyarországra meglátogatni a családot és néhány barátot, de nem tudjuk elképzelni, hogy visszaköltözzünk. Még akkor sem éreztünk bizonytalanságot ebben, amikor kiköltözésem után 6 hónappal elbocsátottak a válság miatt és egy fizetésből plusz minimális tartalékból éltünk 3 hónapig.
Nehezen tudom elképzelni, hogy Magyarországon eljutottunk volna arra a szintre, ahol most vagyunk (nem feltétlen az anyagiakra gondolok).

paff63 2015.02.28. 12:05:48

Huu...valamiert mostanaban nem nagyon jott fel a Hataratkelo Facebookon, el is felejtettem.

Viszont ez a tema aktualis most, mert 2012 oktober ota, sot ogazabol 2011 november, amikor eloszor elkezdtem utazgatni a Skandinavokhoz, aztan eltem kicsit Londonban, aztan a svedeknel, aztan 2013 Septemberben vegul visszakoltoztem az angolokhoz...na szoval azota kb mostansag kezdtem el erezni, hogy illeszkedem be a tarsadalomba itten, vannak barataim, akik pentek este kajat hoznak, amikor lazasan fekszem itthon, vagy segitenek megvalositani egy orult nyulmento tervet minden kerdes nelkul.

Jelenleg ket helyen dolgozom es azt tervezem, hogyan alakitsam ugy az eletet, hogy hamarosan teljesen a magam ura legyek. Tanfolyamot kezdek hamarost, meg vegre jogsit csinalok, es hosszabb tavu terveim is kezdtek lenni, mint hogy mi tortenik jovo honapban.

Az mondjuk nekem sosem volt kerdes, hogy miben szamolom az arakat, amelyik orszag penznemeben kaptam a fizut, abban szamolok mindig. Ez most a font. Ha nagyon hianyzik magayar kaja, meg tudnam fozni, de ilyen is ritkan van. Edesanyam Londonban el, nagyszuleim mar nincsenek. Magyarorszagra menni mar csak az ott maradt baratok meg a konyveim/lemezeim kijuttatasa motival. Meg a Szabadsag-hid es egyeb el nem mozdithato dolgok, amiket imadok.

Gondolkodasmodban itt sokkal jobban itthon erzem magam, mint ott valaha. A valtozasok meg nem esnek nehezemre, 5 eves korom ota annyiszor koltoztunk, hogy ket kezemen-labamon sem birnam megszamolni. :-)

Node, mindenki mas es mas hatterrel rendelkezik, ami sokat befolyasol!

puhacica 2015.02.28. 12:29:24

OFF
mit kell csinalnom, hogy a youtube is tudja, hogy a UK-ben vagyok? nem engedi lejatszani a romanos doksifilmet, mert az orszagomban le van tiltva.

Muscari 2015.02.28. 12:30:20

@rezsöatya: ebben nagyon igazad van szerintem. Én is laktam négy különböző helyen hosszabb ideig 15-5-12-6 év. Férjem szintén, ő ráadásul külföldön járt egyetemre, így nem csoda, hogy könnyen vesszük. A gyerekek ugyan kevesebbet költöztek de nakik is volt némi tapasztalatuk.

Aztán vannak emberek, akik a fővárosig nem mennek el a munka után, szóval nem vagyunk egyformák.

Muscari 2015.02.28. 12:31:41

@puhacica: hát ez az, itt van szerintem letiltva :-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.28. 12:34:17

@rezsöatya: akkor amignem ismerkedtetek meg, nem is volt otthonod?

2015.02.28. 12:41:42

@puhacica: Hotspot Shield ingyenes programot ha letöltöd és azon országot változtatsz, akkor esetleg menni fog. Nálunk jelenleg a Hotpsot is le van letiltva.

svajcineger 2015.02.28. 12:45:39

En a mai napig nem "koltoztem el". Az igaz, hogy kulfoldon dolgozom, de otthon, valoban csak otthon leszek. Miutan ez mar evek ota igy van, ezert valoszinuleg igy is magad. :-)

P.Elliot 2015.02.28. 12:50:39

En az elso pillanattol itthon voltam, valahogy fel sem jott az ellenkezoje, eleve benne volt az agyamban hogy most egy uj orszagba koltoztem ami ezentul az otthonom lesz es kesz, ugy is neztem korul, kivancsian es erdeklodve hogy hat akkor lassuk csak hogy hogyan is kezdjuk a letelepedest. Rengeteg uj benyomas ert, keves rossz, foleg jok es en kulonben is egy magat mindenhol megtalalo szemely vagyok, mindenutt ki tudom alakitani az eletemet.
Es ha kialakitom akkor ragaszkodok is hozza, benne elek. Lehetseges hogy ezert nem ereztem soha honvagyat.
Valaki itt irta hogy ott van otthon ahol a szerelme van. Milyen igaz! Nala nelkul ures lenne a vilag, itthon is, otthon is...Egyutt, hogy ugy mondjam kez a kezben mindenhol otthonra lehet talalni. Igaz szerelmet ertek alatta persze, az olyan ragaszkodost, egymast keresot, kezenfogost! Ami tart egy eleten at...
Az egesz elet mas egy ilyennel, minden rossz kevesbe rossz, minden jo megduplazodik.

FutureFry 2015.02.28. 13:07:06

@adg [Au, Darwin]: Itt némely úttisztító munkagép mellett a postás járgánya jobbkormányos - és van is rajta hasonló figyelmeztető tábla. De nem mindig, van hogy az anyósülésről vezeti, átnyúlva a rendes oldalon lévő kormányhoz. Gondolom a pedálok valahogy át vannak vezetve a másik oldalra.

FutureFry 2015.02.28. 13:19:36

@adg [Au, Darwin]: "Ket es fel ora alatt meg repulovel sem jutok el kb sehova."
A Top Gear (ha nézed) - az eredeti angol, nem az amerikai utánzat - idei sorozatának a második részében autókáznak a Northern Territory egy részén. Darwinból egy "kis" (1.2 millió hektáros) farmra, 3-4 nap alatt...

adg 2015.02.28. 13:48:44

@FutureFry: Nem nezem altalaban, de majd lehet, hogy megkeresem valahol. Vannak ilyen farmok, erdekes lehet. Azt sem tudja a gazdi, hol vannak a marhai, ha megerett a boci, ugy terelik ossze oket quadokkal, meg helikopterekkel. Aztan ket szintes, harom-negy potkocsis road trainekkel visszik oket meghalni.

A legkozelebbi olyan telepules, amit europai szemmel is varosnak neveznek, az alice springs (kemeny 20.000 lakos), 1500 km. Addig csak egy-ket falu van. Meg utana is adelaideig, ami meg 1500 km.
Eleg furcsa meg mindig.
Meg az is, hogy az autopalyan orakig mehetsz ugy, hogy senkivel nem talakozol. 200 ezren vagyunk erre a negy nemetorszagnyi allamra, ebbol 160 ezer itt lakik darwinban meg a satelit palmerstonban.

Az uttisztito gep tenyleg forditva van itt is.

FutureFry 2015.02.28. 13:58:06

@adg [Au, Darwin]: Pont az is az egyik feladatuk ebben a részben, hogy 4 ezer tehenet tereljenek egy nagy karámba az - egyébként "betonra tervezett" - autóikkal (mint pl. Bentley). Persze az egész megszervezett/megrendezett, de azért élvezetes.

catnip cupcake 2015.02.28. 14:32:20

@puhacica: próbáld meg a Hola nevű böngésző-kiegészítőt. Nekem szokott működni innen, kipróbáltam USA (Hulu) és magyar oldalakon (Indafilm) is.

De ha már Angliában vagy, a Channel 4 oldalán is megnézheted:)

qkuc 2015.02.28. 14:34:17

@maxval bircaman szerkesztő: Na, valami, amivel egyetértek. Asszem, :).

qkuc 2015.02.28. 14:38:50

@geegee: Álíltólag a tél most jön, jövő héten, :D.

qkuc 2015.02.28. 14:45:40

@Turchi: Az vírusos szokott volt lenni ... Chrome -> Hola a megoldás, :D.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 14:57:18

Ami máig hiányzik Magyarországról: a könyvesboltok.

magyar konyvekkel ? mert konyvesboltok mindenhol vannak nalunk csak egy bolt lanc de tobb fele van minden reszen a varosba

www.renaud-bray.com/home.aspx?page=12431

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 15:05:11

@rezsöatya: , hanem, ha van kivel megosztani...

ez olyan meghato ... szem szarazon nem marad ...

erre gondoltal :-))

qkuc 2015.02.28. 15:11:10

@montroyal ( CAN qc): Akkor én már menthetetlen vagyok, vagy kellően nem romantikus alkat ...., :D.

2015.02.28. 15:41:02

" 2006 szeptemberében, amikor a nagy tüntetés és balhé kitört. Rájöttem, hogy úgy néz ki, maradni kell. Otthon csak egyre rosszabb lesz – és az lett. "
En meg pont akkor akartam hazamenni:) Mexikoban dolgoztam, delutan jottunk vissza melobol es a hotelben lattam a TV-ben, hogy Magyarorszagon kitort a "forradalom", Nagyon beindultam, osszepakoltam a cuccomat, hogy indulok masnap reggel az USA-ba es onnan Budapestre. Indulas elott szoltam a fonokomnek, aki pont lenn volt Vancouverbol, hogy megyek "harcolni" Magyarorszagra. Azt mondta, hulye vagyok:) Amikor latta, hogy komolyan gondolom, probalt lebeszelni, sikertelenul. Vegul felajanlotta, hogy megemeli a fizumat napi 50 USD-ral, ket honapra visszamenoleg, ha maradok meg egy honapot, amig befejezzuk a munkat Cananeaban. Maradtam, de a munka vegeztevel felmondtam es hazamentem 2 honapra Magyarorszagra. Mikor visszamentem Kanadaba, a fonokom visszavett es lekuldott megint Mexikoba:) Mintha mi sem tortent volna.
Most pedig megyek ki a haverommal* tengeri horgaszatra, balna es delfin nezessel osszekotve.

morsels (törölt) 2015.02.28. 15:42:11

@Dragonlady (Bp, Hun):
Gyere ide, van napfeny, amennyit csak akarsz.
Mondjuk -13 fok van hozza, de van napfeny :-)

morsels (törölt) 2015.02.28. 15:47:06

@Saman:
"Egy külön utazási dimenzió, amikor egyszerre dolgozok "tudástársadalom hívő" meg reménytelenül premodern csapatokkal. "

Kulon utazasi dimenzio... meg tudastarsadalomhivo, meg premodern csapatok...

Haver, te mar annyira a bullshitre hangolodtal, hogy nem is az a baj, hogy nem tudsz normalisan beszelni, hanem igazabol a mondanivalod egy nagy nulla.
Nem mondasz semmit, de az annyira ki van cikornyazva, hogy mar giccsnek is rossz.

2015.02.28. 15:47:27

@qkuc: Egyszer nekem is bejelzett hogy vírus, letöröltem, újratelepítettem és megy 2 éve gond nélkül. Nekem muszáj használni, mert Szudánban egy csomó lap nem jön be, a Croheme sem változtat rajta. Mármint az itteni helyzeten. Még fizetős fiókunk is van a Hotspotnál mert az gyorsabb. Illetve most nem gyorsabb mert nem megy sehogy DD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.28. 15:48:44

Nagyon jó poszt ez a mai. Elgondolkodtat.
Nekünk zökkenőmentesen sikerült beilleszkedni ide.
Mégis voltak-vannak meghatározó pillanatok az életünkben.
Most mikor karácsonykor otthon voltunk éreztem először hogy a saját házamban vendég vagyok. A lányom és a barátja olyan kiszolgálásban és olyan megkülönböztetett figyelemben részesített hogy kívánni sem lehet jobbat.
Furcsa ezt mondani de így van jól.
Nagyon jó vendégnek lenni otthon. A saját házban a saját emlékek között.

Kinn létem másik meghatározó sikerélménye az volt mikor vendégül láthattam itt a testvéreimet. Tudni kell hogy ők jóval idősebbek nálam, már bőven túl a 60-on a bátyám már közelebb a 70-hez. Nekik megmutatni Londont, az itteni életünket valami hihetetlen jó érzés volt.

A harmadik eset az is most karácsonykor történt. Nővérem gyerekei karácsonyi ajándéknak egy szépen kivitelezett kis képeskönyvecskét adtak nekem.
Mikor kinyitottam akkor láttam hogy az életem van benne képekben.
A néhány napos csecsemőkori képtől életem minden fontos állomása, képe egészen napjainkig.
Valahogy akkor döbbentem rá hogy mekkora utat bejártam.
Lehet hogy már öregszem meg kezdek szentimentális lenni de akkor néhány percig nem tudtam megszólalni.

Volt még egy negyedik eset is de arról most még nem beszélhetek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.28. 16:04:22

@morsels: grrrrrrrrrr! -13-at nem vállalok. :-) az már halálos dózis.

puhacica 2015.02.28. 16:09:45

@Muscari: biztos, hogy nem. :)

@Turchi: @catnip cupcake: koszonom a tippeket, ki fogom probalni. jelenleg a problema megoldodott, kaptam egy kis telefonos segitseget. a channel 4 oldalan nezem. :)

@rezsöatya: csak azon probaltam. :D

morsels (törölt) 2015.02.28. 16:17:12

@Dragonlady (Bp, Hun):
Pedig van mango, papaya, eper, barack, meg minden.
:-)

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 16:17:59

@Golf2: Jó lehetett a Niagaránál...

nem rossz .. de ha 27 eve minden latogatodat el kell vinni oda .... raadasul tolunk 700 km ... azt hiszem ezen nyaron is jonnek ismeroseink Angliabol ....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.28. 16:23:37

@Dragonlady (Bp, Hun): en is azt vettem eszre, hogy mo-i nyaralaskor mindennek az arat visszaszamoltam $-ba, es mondogattam magamnak , hogy "nahat ez is olcsobb dollarban nalunk, meg az is"...persze ehhez a "sokkhoz" az is hozzajarult, hogy a fejemben meg az evekkel ezelotti arak eltek, raadasul elszoktam a nagy szamoktol, igy meginkabb draganak tunt minden.

rezsöatya 2015.02.28. 16:24:31

@diggerdriver: csak nem nagyapo leszel te is? :-)

puhacica 2015.02.28. 16:25:30

itthon/otthon

azt hiszem, barmerre vet a sorsom, Magyarorszag mindig a hazam marad. tul sok a szal, ami odakot.

viszont a rugalmassag, a valtozatossag mindig jelen volt az eletemben, 14 evesen koltoztem el otthonrol a suli miatt, 4 evnel tovabb meg nem eltem egy varosban sem, kiveve gyerekkoromban. 7 varosban laktam otthon, ki tudja, hany alberletben. anyuhoz evek ota inkabb mar vendegkent mentunk, pedig barmikor nyitva az ajto. megis mikor kozeledtunk az epp aktualis varosunk fele, jo volt erezni, hogy mindjart otthon vagyunk.
London a 8. "varosom". nem garantalom, hogy az utolso. :D furcsa mod otthon erzem magam benne. eddig. nagyon mas, nagyon uj, megis olyan, mintha mar nagyon reg itt elnek. kivancsi vagyok, hogy valtoznak majd az erzeseim a kovetkezo honapok (evek?) alatt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.28. 16:26:11

@morsels: most gyümölcsöt úgysem tudok enni, csak mindenféle egészségtelen kajákat :-) de megjegyeztem, sose lehet tudni, mikor jöhet még jól az efféle információ. :-)

rezsöatya 2015.02.28. 16:28:06

@montroyal ( CAN qc): A francba! Akkor az iden megint Niagara? Szar lehet neked, hallod-e!

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 16:28:24

@Cascabel: forradalom ..? ugye olvastal rola hogy mara bizonyitekek vannak hogy joval elore a FIDESZ megbeszelt mindent a rendorokkel hol hogyan lesz a balhe... egyik oldalon se vagyok

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.28. 16:29:51

@adg [Au, Darwin]: haha, ugyanigy vagyunk itt Kaliforniaban:) eleinte nekunk is borzaszto tavolsagoknak tuntek az 5-6 oras kocsiutak, amikor anyosekat latogattuk meg, mara ez fel sem tunik, egy 15 perces megalloval levezetjuk "valtott lovakkal" egyben (milyen jo, hogy harmunknak van jogsija a csaladban:)

morsels (törölt) 2015.02.28. 16:33:08

@Dragonlady (Bp, Hun):
Ohh, egeszsegtelen kajak is vannak meg... bar mar egyre kevesebb.
Meg par ev es a McDonalds fogyokura kozpont lesz :-)

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 16:35:39

@rezsöatya: ugy nez ki mar elore sajnalom magam ... mas dolgom sincs egyesek szerint ugy is csak magammal foglalkozok ...hat... eddig nem talaltam mast aki jobban megerdemelné .-)))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.28. 16:37:32

@morsels: annyira azért nincs gáz, bár tudom, a zöldborsós krumplifőzelék fasírttal meg a grízes tészta sem kifejezetten fogyókúrás kaják. (évekig eszembe se jutott ez a klasszik magyar konyha, most meg hónapok óta krumplifőzelékről álmodoztam hirtelen.)

Sanz 2015.02.28. 16:42:58

Nekem az lesz az otthonom, ahol képes leszek 3 évnél többet egyhuzamban élni. Eddig a rekord 13 hónap, szóval még messze vagyok ettől... pedig jó lenne egy kis állandóság végre...

morsels (törölt) 2015.02.28. 16:43:44

@Dragonlady (Bp, Hun):
Grizes tesztarol jutott eszembe :-)
Van egy kollegam, aki felig magyar (az anyja roman, az apja romaniai magyar) es multkor csinaltunk grizes tesztat itthon (nem is emlekszem, hogy mikor csinaltunk ilyet utoljara) es lehet kapni horvat fugelekvart.

Szoval vittem neki egy adaggal, fugelekvart is (nagyon finom), aztan meselte, hogy a felesege (aki roman) meg se kostolta, a fia meg nem ertette, hogy hogy lehet tesztara lekvart tenni, amikor arra piros szosz kell.
De a munkatarsamnak nagyon izlett :-)

svajcineger 2015.02.28. 16:46:14

@morsels:
Nekem van egy haverom, aki a grízes tésztát csemege uborkával eszi. Pedig ő Magyarországon él. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.28. 16:46:39

@morsels:
a piros szósz meggylekvár volt? :-)
sokkoló részletek következnek: a grízes tészta szerintem sós. és jó rá egy kis forró tej.

morsels (törölt) 2015.02.28. 16:47:52

@svajcineger:
Multkor a kinai munkatarsamnak adtam kocsonyat es mikor kerdeztem tole (mondtam neki, hogy nehogy felmelegitseg) hogy milyen volt, mondta, hogy jo.
Rizzsel ette :-)

morsels (törölt) 2015.02.28. 16:49:08

@Dragonlady (Bp, Hun):
Nem, a piros szosz a tipikus olasz paradicsomos szosz.

Biztos, hogy az nem a turos teszta?
En meg nem ettem grizestesztat forro tejjel.
Az a tejbegriz volt, de teszta nelkul.
Es az sem volt sos :-)

svajcineger 2015.02.28. 16:49:28

@morsels:
Mivel ette volna szegény ferdeszeműje? Pacalpörkölttel? :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.28. 16:52:10

@morsels: túrós tészta is sósan és tejjel, naná. de ez is. csak egy kicsivel, hogy ne ázzon le az összes gríz.
paradicsomszósz a grízestésztára? jóég :-)

morsels (törölt) 2015.02.28. 16:52:21

@svajcineger:
Nevetni fogsz, de a pacalt ok is megcsinaljak, csak persze nem ugy, ahogy mi.
Es nem is rossz, szerintem.
De ahhoz nem esznek rizst :-)

Direkt mondtam neki, hogy en kenyerrel eszem, de szerinte az hizlal :-)

morsels (törölt) 2015.02.28. 16:54:21

@Dragonlady (Bp, Hun):
Nem :-)
Csak a gyerek az olaszos tesztakhoz van szokva, nem ismeri a turos, meg grizes tesztat, vagy kaposztas tesztat, ezert teljesen ledobbent, hogy tesztara lekvar?
(9 eves a kissrac, mar itt szuletett)

Vicces volt :-)

morsels (törölt) 2015.02.28. 16:55:33

@Dragonlady (Bp, Hun):
Turos teszta tejjel? Jajj, dehogy :-)
Szalonnaval, meg tejfollel.
:-)

svajcineger 2015.02.28. 16:57:30

@morsels:
Úgy van! Egyébként még egy kis reszelt (füstöt) sajttal megbolondítva is isteni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.28. 16:57:50

@morsels:
úgy is nagyon jó :-) a nagy kék vaslábasban kicsit odapirítva azt a szalonnát meg a tésztát, olyan ropogósra.
egyébként édesen is megeszem, ha valahol vendégségben/menzán olyat kapok, az is oké.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.28. 17:07:25

@QUERCUS: Nem feltetlen ugyanaz valóban. Lélekben jász vagyok , és maradok, de UK a hazám és otthonom is.

2015.02.28. 17:22:56

@Réka ‎:
Hogy hogy? Te merre? :)

qkuc 2015.02.28. 17:26:11

@~~Babette~~: Az a legjobb, ha valaki nem sajnálja a pénzt rá.

qkuc 2015.02.28. 17:28:51

@svajcineger: Ér azt mondani, hogy fúj? :D

tsabus UAE 2015.02.28. 17:40:04

@rezsöatya: Óriási igazságnak érzem, amit írtál ! Mintha én mondtam volna. :-)

2015.02.28. 17:46:22

Jaj ne, mar megint filozofia... :D Persze a heten volt ugyintezos, meg utazos poszt is, ugyhogy nem panaszkodom. :)

@P.Elliot: +1, egyertelmu, otthon ott van, ahol a szerelem! :)

jog-ász 2015.02.28. 17:48:29

huh de érdekes poszt és hozzászólások!! de igazából szomorúak is, ahogy érzem, én örülök hogy itthon vagyok, kell a nyelv, a mozi, a magyar könyvek, én alig várom hogy hazajöjjek külföldről, pedig imádok innen eljárni:)

svajcineger 2015.02.28. 17:50:18

@qkuc:
Attol fugg, melyikre? :-)

qkuc 2015.02.28. 17:58:47

@svajcineger: Így a kettőre egyben, :D. Csemeg uborka és grízes tészta? Jóóój ...., :D.

Shanarey 2015.02.28. 18:00:37

Hol a hazám? Ott ahol hagytam, közép Európában.
Hol az otthonom, na ez nálam ott van ahol éppen lakom.
Volt pár költözés az életemben, és az első kettő után már immunis vagyok erre a témára.

Amióta dolgozok, azóta nem számolok át az árakat forintra.
Persze "okos" rokonok ismerősök" átszámolva akarják tudni az adatokat, de én akkor se nagyon számolok, oldják meg ők.

@adg [Au, Darwin]:

A második kép helyesen.

s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/f3/92/b8/f392b80da97901271f354a4d5d91ecea.jpg

Shanarey 2015.02.28. 18:03:41

@Saman:

Na megint elfelejtetted bevenni a gyógyszert ?
:-)

**mimi** 2015.02.28. 18:05:23

@Dragonlady (Bp, Hun):
túrós tészta cukorral, tejföllel...esetleg egy kis szalonnával...csakis :)))))

rezsöatya 2015.02.28. 18:05:51

@morsels: Tavaly az egyik megrendelom (UK) annyira megkedvelt, egy nagyobb munka befejezesekor Hungarian goulash-sal akart kedveskedni. Nem tudom, honnan szedte a receptet, de kepzelj el egy suru, levenincs allagu gulyast, csuszatesztaval es parolt zoldborsoval talalva...
Vegulis ahany haz, annyi szokas... :-)

Határátkelő 2015.02.28. 18:16:47

@rezsöatya: Hát ezt megcsinálom valamelyik nap. :) :) :) :)

Gizi06 2015.02.28. 18:23:40

Az igazi elszakadas amikor az emberlanyanak meghaltak a szülei. Bar nem 100 % , mert ugye magyarul szivesebben olvasok , ha gyorsan kell szamolnom , akkor magyarul szamolok(a kollegaim nevetese közben ) es bizony a grizes teszta is en vagyok, meg a rakott krupli meg a turo Rudi, meg a zöldborsofözelek :) , meg ha a gyerkekre magyarul ripakodok ra vagy magyarul becezgetem öket. Bar Orban mar nem en vagyok, ez az egesz nagy magyarsag sem en vagyok...., de mindig megdobban a szivem, ha a magyar himnuszt hallom es ez igy lesz mindig, hisz magyarnak születtem

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.28. 18:24:37

@tildy[UK]:

Igen, kinézetre is oszétnak tűnsz...

Lehet, hogy legjobban Oszétiában éreznéd magadat.

Shanarey 2015.02.28. 18:30:12

@rezsöatya:

Ezt inkább ADG-nek.

Távolságok, itt is vannak bár nem több ezer kilométer kategóriában.

Elginből Redditch-be 10 óra volt az út, na és Skócia is egy olyan hely amely nincs tele benzinkúttal.

rezsöatya 2015.02.28. 18:50:15

@Shanarey(England) ISTP: akkor en gyors es gepkocsivezeto vagyok? Nekem anno London - Inverness 9 ora volt...

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 18:59:02

@Gizi06: Az igazi elszakadas amikor az emberlanyanak meghaltak a szülei.

vagy az emberfianak .. 2-10 ota nem megyek Mo-ra , pedig elotte 2x 1 honapot voltam evente .. mivel testvereim nincsenek ,rokonaim keves es nem kivancsiak ram, en sem a panaszjaikra meg fancsali kepukre, meg hogy miert nem adok nekik ugyan 10-20 milliot, az nekem semmi ..
szamolni penzt én is magyarul szamolok de akik fizetnek nalam azok is a sajat nyelvukon ...

P.Elliot 2015.02.28. 19:10:21

@rezsöatya: En New Yorkban a Time Square-n egy etteremben talaltam gulyast es hirtelenul kedvem kerekedett megnezni hogy hogy fozhetik ezt egy amerikai helyen.
Egy vastag, barna, husizu szoszban voltak oriasi kockakra vagott husdarabok, mintha ugy tunt volna hogy kulon paroltak mert nem volt beleszivodva a szosz ize, szeles lapos tesztaval adtak, megcsak nyomokban sem hasonlitott a magyar gulyasra.
Ennel mar csak az volt mulattatobb amikor a teveben egy mesterszakacs gulyast fozott ami mar valamelyest hasonlitott a porkolthoz de szerecsendiot is reszelt bele es a paprika igencsak eppen megszinezte.Ja, es a hust nem megporkolte hanem rogton felengedte vizzel.
Ezert nem lehet kulfoldon az adott orszagban a turista helyeken jokat enni mert a szakacsok attol valo felelmukben hogy a vendeg nagyon furcsanak fogja talalni, egyszeruen megvaltoztatva es kevesbe fuszeresre, izetlenre fozik az eteleket. Rioban es Mexicoban ettunk egyszer nagyon helyi fozesu etelt, ossze sem lehet hasonlitani a tobbi "rendesebb" etterembeli ennivalokkal. A mi napig emlegetjuk.
A kar csak az volt hogy utana nem mertunk arrafele menni tobbet mert valahogy nem vettuk eszre hogy nagyon ketes varosreszbe tevedtunk....

P.Elliot 2015.02.28. 19:11:54

@**mimi**: Turosteszta cukorral? Jajistenem....

2015.02.28. 19:14:14

Túrós tésztát csakis egyféleképpen lehet enni, mégpedig "Kádár János módra", vagyis pörc helyett pirított rákkal. :)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 19:26:01

@snygg panda: Ááá, az még dél, Középfölde az Sundsvall és vidéke áfész... :-))))))))

2015.02.28. 19:28:22

@geegee:
Azt hallottam arra elég fura emberek laknak... Mármint fura magyarok! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 19:31:48

@rezsöatya: Én többek közt azért is számolok, mert az értékrendem az magyar maradt.Vannak dolgok, amik egyszerűen bizonyos összeg felett a "nem éri meg" kategóriába kerülnek.Akkor is, ha van pénzem rá, meg ha kívánom is.Fura, nekem is, de ez van... :D

Illetve nincs pofám az otthoniak elé állni, hogy pl teszem azt, ezt a fényképezőt félmillió forintért vettem (nem vettem, csak egy példa volt).Ők meg félmillióbol egy fél évig fizetik a kajájukat.És persze rögtön sznob köcsögnek tartanának és igazuk lenne...

Szóval furcsa dolgok ezek

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 19:32:10

@P.Elliot: erre mondta egy oreg baratom - amikor a gulyast egy néger fozi ... az meg lehet b@..ni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 19:36:10

@snygg panda: Nem tudom, simán lehet, nem is merek személyesen arrafelé senkit...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 19:36:45

@geegee: hehe, szóval nem ismerek... :D így már mást jelent... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 19:40:14

@snygg panda: A helyes felosztás: Gávléig Dél, Umeáig Középfölde, attól felfelé pedig Mordor... :D
Hiszen ott mindig világos az ég alja, a világító vulvától, izé szemtől...
:-)))))))))))

annapanna76 2015.02.28. 19:45:40

Jo a kerdes. Elgondolkoztat. 2000.-ben mentem eloszor kulfoldre, Angliaba. Utana utaztam sokfele. 6 ev utan egy bo 1 evre visszatertem Magyarorszagra, akkor nagyon ereztem, hogy kell egy sajat kucko a nagyvilagban, a nagy bolyongasban. Igy berendeztem az akkori studiomat, majd vettem egy nagyobb lakast. De nem tudtam maradni, mar nem tudtam visszailleszkedni, annyi dolog nem volt, hogy otthon tartson. Most hat eve elek mar Franciaorszagban, de a pesti lakasomat nem adtam fel es nem is fogom, az az, ami egy horgonykent kot a bolygohoz. De megsem tudom elkepzelni, hogy ujra Magyarorszagon eljek. Akkor vajon hataratkelo vagyok? Nekem biztos akkor lenne nagyon vegleges, ha eladnam azt a lakast. Biztos masoknal is ez volt az a pillanat, amikor mindent felszamoltak es eladtak, nem?

2015.02.28. 19:48:38

@geegee:
Neked ez mi alapján jött ki? :)

Én a történelmi országrészekre gondoltam, ez alapján pedig Uppsala län Svealandhoz tartozik, vagyis a középső területhez. ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 19:49:32

@qkuc: akkor azok a fiúk rábaxtak... :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.28. 19:53:16

@montroyal ( CAN qc): nekem 3 dolog szinte csak magyarul: számolás (telefonszámok is), állatokkal beszélgetés (mármint kutyák, macskák....), káromkodás. najó, az sokszor angolul jön elsőre, de a cifrázás magyarul.

Shanarey 2015.02.28. 19:53:29

@rezsöatya:

Elgin, Redditch
Amiről én írtam. az út Inverness-en keresztül ment.
Na meg a forgalmi helyzet, mert Birmingham közelében már dugulós az út, ha nappal közlekedik az ember. Éjszaka megtettem én ezt az utat, 9 óra alatt is.

rezsöatya 2015.02.28. 19:57:07

@~~Babette~~: ugye, amit irtam, jelen ido... (csak hogy belemeruljunk anyanyelvunk szepsegeibe! :-P )

Persze hogy volt. Gyerekkoromban a szuleimnel, aztan az volt az otthon, ahol a harom gyerekemet felneveltem. Dehat ok mar felnottek es onalloak. A mostrol beszelek...

rezsöatya 2015.02.28. 19:58:07

@Shanarey(England) ISTP: na ugy! En is ejjel mentem... szeretek ejszaka vezetni.

Mme.Brioche 2015.02.28. 20:03:32

Mi az elmenetel pillanatától tudtuk, hogy valószínűleg örökre szól a búcsú, de az első öt évben végig benne volt a pakliban az is, hogy ha nem jön be Fr.o., vagy csak úgy hozza kedvünk, akkor átmegyünk akár egy másik országba, még Németország és Angliai is esélyes volt, így végleges csak akkor lett, amikor megvettük a házunkat. De még most sem gondoljuk, hogy ebben a házban fogunk megöregedni. Sőt, amióta saját vállakozásunk van, egyre gyakrabban tervezzük, hogy netán végiglakjuk az országot, úgy hogy csak a rendelőt költöztetjük át (az kábé 1 napos meló), a ház itt marad, és pár cuccal kiveszünk mindig az adott helyen egy kis lakást, aztán ahol a legjobban tetszik, oda végleg áttelepülünk.

Viszont pont tegnap gondoltam rá, hogy valami véglegesen megváltozott, miután elolvastam egy kütyü használati utasítását, amiben benne volt angolul, franciául és magyarul is, meg egy csomó más nyelven, és egy órával később már sehogy nem tudtam visszaemlékezni, hogy melyik nyelven olvastam el végül.
(de aztán kikukáztam, és kiderült hogy angolul olvastam)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2015.02.28. 20:31:58

Bloggazda, azon gondolkodom, miért mindig az Irish Times írásait idézed. Más újságokban nincs ilyen kivándorlós sorozat, vagy netán Te az íreknél találtál új otthonra?

Határátkelő 2015.02.28. 20:34:31

@kisrumpf: A mindig az erős túlzás, többször idéztem már, egyszerűen azért, mert nagyon jó dolgok vannak rajta. Az oldalon (hataratkelo.com) sokkal több minden van, más oldalakról is, egyszerűen ez most nagyon adta magát. (Eredetileg oda készült, de a Facebookon olyan sokan szóltak hozzá, hogy gondoltam, érdekes lehet itt is.)

Hari Seldon 2 2015.02.28. 20:40:11

@maxval bircaman szerkesztő:
Most ezzel egyetértek.
Ez alapvetően személyiség kérdése. Van aki nem tud megszabadulni a múlt emlékeitől. Annak mindig egy küszködés lesz, és ha megkereste az autóra valót, akkor megy vissza.
van akinek már előtte is kevésbé ragaszkodik a régi dolgokhoz.

Van aki három nap után tudja hogy melyik pékn süti a legjobb baguette-t, és úgy sétál át a szomszéd parkon, mint régen az Attila úton, és élvezi, hogy most máshol tudja megismerni a környezetét. Más meg 30 év múlva is "hazamegy".

Másrészt itt mi elég közel vagyunk Magyarországhoz, két havonta elmegyünk. Ilyenkor egymástúl is azt kérdezzünk, hogy mit keresünk itt? Itt sokkal szabadabban élünk. (most kivételesen nem politikailag értem)
Ma például reggel gondoltunk egyet, és elugrottunk Luxembourg-ba, csak úgy szórakozásból. (de ugyanígy mehettünk volna a Vogézekbe, vagy máshova is, ahogy nyilván a következő hét végén megint találunk valamit)

Magyarországon nem tehettük ezt. Eleve - ebben részben igazad van - kevesebb lenne a pénzünk erre, de szabad időnk is kevesebb lenne. Hétvégén "nagyszülőzés" van, ha akarjuk ha nem. Aztán egy két hónapra eltervezzük, hogy elmegyünk egy hétvégére Sopronba (például).

Itt mi van? Hétfőn megbeszéljük, hogy a hétvégén megyünk ide vagy oda. (vagy esetleg mindkét helyre).
Most március közepén Versailles két nap.

Hari Seldon 2 2015.02.28. 20:47:54

@adg [Au, Darwin]:
"Na ezert nehez az otthoniakkal megertetni a tavolsagokat errefele."

Nálatok a távolság tényleg más kategória, de az én szüleim is "aggódtak", hogy Párizsban volt a terror. Tőlünk 320km-re.
Még most is nehezen fogadják el az európai távolságokat.

Meg kellett nekik mondani, ez olyan, hogy ha Budapesten azon aggódnának, mert Prágába vagy Münchenben történt valami.

Ez is egy mozzanat volt, hogy láttuk, hogy mennire más dimenziókba gondolkodnak a magyarországiak. - Nem csak földrajzilag, de fantáziailag is.

Hari Seldon 2 2015.02.28. 20:52:44

@rezsöatya:

"Van akinek "nagy utazas" egy repulout, en meg, mintha buszra szallnek - ket es fel orat Mo-on is tud utazni az ember"

Ez isemrős. Most volt a "téliszünet. (itt sajnos két hét)
Fogatma a két nagyobbikat, és elvittem nagyszülőzni. Ők már teljesen abba szoktak bele, hogy ritmusra veszik le a cipőt, menetelnek át a csillagkapun.
Aztán felöltözés, dolgok ellenőrzése, ami náluk abbaól áll, hogy meg van-e mind a kilenc baba amit utitársnak hoztak. (Pont olyan tök komolyan ellenőrzik a dolgaikat, mint én.)

Mme.Brioche 2015.02.28. 20:58:06

@Hari Seldon 2: jé, mi is 320 km-re lakunk Párizstól :-))
egyébként ugyanez volt nálunk is, ráadásul mi nem is otthon voltunk akkor a Charlie alatt, hanem lent Antibes mellett, több mint 900 km-re de az egész család halálra váltan telefonált, hogy ugye nem esett bajunk :-)

Ti hogy tudtok két havonta hazajárni? autóval vagy repülővel? nekünk kész tortúra minden utazás, két évente megyünk max.

Hari Seldon 2 2015.02.28. 21:09:28

@brioche:

"Mi az elmenetel pillanatától tudtuk, hogy valószínűleg örökre szól a búcsú, de az első öt évben végig benne volt a pakliban az is, hogy ha nem jön be Fr.o., vagy csak úgy hozza kedvünk, akkor átmegyünk akár egy másik országba"

Mi is így vagyunk vele. De hogy ne jönne be Franciaország? :-)
Itt tényleg minden van. A legklasszabb hely Európában. tenger, hegyek, kastélyok, kaja. Első perctől kezdve azt gondoltam, hogy ideális. Csak élvezni lehet itt minden napot.
(ja persze, kis szépséghibálya van, hogy csak annak, aki beszél franciául)

Bambano 2015.02.28. 21:13:39

elköltözni nem csak határon túl lehet, hanem országon belül is.
a mondás szerint akkor lesz valaki férfi, ha van egy ágya, ahol aludhat és egy saját budija, ahol sz.rhat. tehát ott vagy otthon, ahol a budid van. ha ez a lokáció mozog, akkor költöztél.

ez csak elsőre tűnik túl profánnak szerintem.

Hari Seldon 2 2015.02.28. 21:14:17

@brioche:
A mi 320 km-ünk az A4-esen számolva.

Mi Brüsszelből megyünk a Wizz (vagy Ryan) gépel.
Onnan naponta két Wizz van és egy Ryan.
Nekünk az Luxembourg-on keresztül olyan két óra. (három, ha Luxembourgban karambol van, ezért néha elkerülöm.

Ünnepeken kívül gombokért azják a jegyet. Pont ezét Karácsonykor autóztunk. Tőlünk 12 óra autóval. (magyul két megállás, egyszer Nürnberg körül egyszer Linz környékén)

Hari Seldon 2 2015.02.28. 21:16:26

@brioche:
Tényleg fura, hogy Magyarországról hogy látják/érzékelik a "külföldet"
Legtöbb ember számára a "külföld" valami nagyon ismeretlen, veszélyes vidék.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.28. 21:20:58

@Hari Seldon 2: ez ismerős mozzanat, pl amikor felgyújtottak ezt-azt Bangkokban a tüntető tömegek (700 km-re tőlem). azért pár év kellett ahhoz is, hogy ne hívjanak fel hajnali háromkor az épp aktuális puccs után.

2015.02.28. 21:24:19

@Shanarey(England) ISTP:

A lengyelek egyszerűek, mint a faék. Kiállok, és pér mondatban elmondom a jövőt? Ugyan.
Program kell, keretalkotás(Sámán fölhördül). Széchenyi 2020 keretprogram. Mi ilyet is tudunk Ennek részei:

GINOP
TOP
IKOP
KEHOP
EFOP
VEKOP
KÖFOP

Szóval valahogy így.
Most visszaolvasva, valami még hiányzik......Megvan. ÉHKOP. Na így teljes.

Stella_421 (törölt) 2015.02.28. 21:24:27

10 éve élek svájcban. Én itt vagyok itthon. Be tudtam illeszkedni és elfogadtak. Vállalkozásom van, átlagosan élek. Nem kell azon agyalnom hogy lesz e holnap? Jó a demokrácia, eddig még nem tapasztaltam bürokráciát, nem akart senki sem ellehetetleníteni. Nem néztek ki, nem diszkrimináltak, nem kérdezte senki sem mit akarok itt, mi a francnak jöttem. Nyitott vagyok az emberekkel, így tanultam meg a nyelvet is. Nem akarok senkit sem megbántani de rengetegen vannak itt is olyanok akik csak és kizárólag magyarokkal tartják a kapcsolatot. Bemennek dolgozni, elvégzik a munkát aztán irány haza. Kivételek persze vannak, nem általánosítok. Nem járnak közösségbe, szinte nem is beszélik a nyelvet, de elvárják, hogy azok akik régebb óta itt élnek segítsenek. Nem járok magyar közösségbe, nem járok magyar bulikba. 6 évig nem is találkoztam egy magyarral sem. 8 év után kialakítottam 1-2 baráti kapcsolatot magyarokkal és segítek is szívesen ahol tudok.Viszont amiben csalódtam az az, hogy hirtelen eltűntek az "otthoni barátok" amikor közöltem, hogy nem tudok nekik munkát szerezni. Istenem, ez legyen a legnagyobb bajom az életben. Az én barátaim itt vannak és svájciak. Nincs honvágyam. Szülőkkel, testvérekkel napi szinten beszélek. Ja és boldog vagyok, nyugodtan élek stresszmentesen. :-)

qkuc 2015.02.28. 21:25:58

@snygg panda: Tudott élni János, na, :D.

Shanarey 2015.02.28. 21:30:25

@djcs:

A Széchenyi programról csak annyit, hogy volt szerencsém dolgozni egy faluban, amely faluban eme Széchenyi tervnek köszönhetően épült egy vendégház. A falu 9 utcából állt.
Forgalom nulla.

Mme.Brioche 2015.02.28. 21:31:41

@Hari Seldon 2: én is mindig ezt mondom, nem is csoda, ha a franciák nem nagyon utazgatnak más országokba, hiszen itt minden van, ami csak kell :-)

Nekünk autóval elvileg 18-19 óra az út, de az megállások nélkül, és annyit mi nem bírunk levezetni, úgyhogy meg szoktunk aludni valahol. De legutóbb akkora dugó volt végig Németországon, hogy 10 teljes órába telt mire átevickéltünk, annyira elfáradtunk, hogy Ausztriában megálltunk az első panzióban, nem bírtunk továbbmenni aznap. És állandóan vannak ilyenek. Repülővel meg még macerásabb, mert az autót nem hagyjuk fönt Párizsban, úgyhogy oda TGV-vel megyünk, de az is két átszállás, aztán még a repülő, aztán Pestről még haza, szinte még fárasztóbb mint autóval.

Shanarey 2015.02.28. 21:32:51

@djcs:

Egyszerűek mint egy faék? De legalább van gerincük és nem nyalják az Oroszok seggét. Na meg gazdaságilag is jobban működnek, attól függetlenül, hogy onnan sokkal több volt a kivándorló, mint Magyarországról.

Mme Seldon 2015.02.28. 21:34:54

@brioche:
Megkérdezhetem, hogy merre vagytok 320 km-re Párizstól? És milyen rendelő?

Mme.Brioche 2015.02.28. 21:37:17

@Mme Seldon: Saumur, Maine-et-Loire megye, 49
és szemészeti rendelő :-)

Mme Seldon 2015.02.28. 21:41:04

Mi másfél éve jöttünk Franciaországba. az én megkopott gimnáziumi nyelvtudásommal kezdtem gyerekorvosként- nemcsak a gyógyszerek nevét kellett újratanulnom,hanem olyan hétköznapi szavakat, mint pelenka, sántítás, csípő... Most is magyarul gondolkodom, de egy csomó minden hamarabb jut eszembe franciául, mint magyarul. A családdal (Hari Seldon meg a három gyerek) itthon magyarul beszélünk, nem is érti az óvónő,hogy miért nem beszélünk itthon franciául :)
Ma meg Luxemburgban a Scott's pub-ban előbb rendeltem angolul, minthogy rájöttem volna, hogy miért is beszélek itt angolul? Annyira angol hely volt (ahogy az ötéves lányom mondta, faebédlő)

Mme Seldon 2015.02.28. 21:43:41

@brioche:
Jártunk a Loire völgyében 2007-ben (még magyar turistaként), láttunk 9 kastélyt, a saumur-it épp felújították, így csak kívülről láttuk.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2015.02.28. 21:44:38

@Határátkelő: Köszönöm. A .com-os oldalt nem figyeltem.

Mme.Brioche 2015.02.28. 21:44:48

@Mme Seldon: ejha, nem lehetett könnyű. Rögtön bedobtak a mélyvízbe, már úgy értem te is önállóan rendeltél az elejétől?

Mme.Brioche 2015.02.28. 21:46:21

@Mme Seldon: óóó, összefuthattunk volna egy kávéra :-))

Határátkelő 2015.02.28. 21:47:38

@kisrumpf: Hát ez nagyon helytelen, tessék azt is olvasni! :)

Quercus a favágó 2015.02.28. 21:48:21

@Shanarey(England) ISTP:

Most legutóbb olyan 1500 milliárd forintért nyaltuk az oroszok seggét. Ennyi pénzért Orbán meg is farkalhatta volna Putyint, ha kéri.

FutureFry 2015.02.28. 21:48:26

@Hari Seldon 2: Én hasonló távolságot vezetek rendszeresen néha naponta (egy irányba). A legjobb időm ("háztól házig") olyan 2:20 körül volt.

qkuc 2015.02.28. 21:52:33

Hm, érdekesek a válaszok, el nem tudom egyelőre képzelni, hogy mit fogok érezni, ha összejön és megyek. Nekem a haza az egyetlen helyrajzi szám és lakói, egyelőre ez az otthon is. Budapestet nem tartom 13 év után sem annak, szerintem már nem is fogom, :).

qkuc 2015.02.28. 21:53:06

@QUERCUS: Fordítva, Putyin Orbánt ..., :D.

rezsöatya 2015.02.28. 22:12:50

@Hari Seldon 2: "dolgok ellenőrzése, ami náluk abbaól áll, hogy meg van-e mind a kilenc baba amit utitársnak hoztak. (Pont olyan tök komolyan ellenőrzik a dolgaikat, mint én.)"

Noná! Az a kilenc baba pont olyan fontos nekik, mint neked az utlevel, iratok, fogkefe!
(Kulonben is a babak hasaban vannak elrejtve a gyemantok, az LSD, meg a dugi pia!)

Mme Seldon 2015.02.28. 22:16:30

@brioche:
Kórházban dolgozom gyerekorvosként (egy évig Forbachban, szeptember óta Thionville-ben).
Párizsba relatíve sűrűn megyünk (néhány havonta), de egyszer fordulhatunk felétek is :)

Hari Seldon 2 2015.02.28. 22:17:20

@rezsöatya:
Ja, meg még a fegyverarzenál a felkelőknek...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.28. 22:43:03

@djcs:
Volt egy kollégám. Egy lengyel srác. Rendkívül művelt sokoldalúan tájékozott ember.
Két éve együtt dolgozunk. Ő következetesen Mr Orbánnak szólított engem én meg hol Mr Jaruzelszkinek hol Mr Orlowskynak.
Ma köszöntünk el egymástól mert hétfőtől megy más céghez dolgozni.
Egyébként a lengyelnél antiszemitább és oroszgyűlölőbb nép aligha van a világon.

Hari Seldon 2 2015.02.28. 22:59:51

@brioche:
"De legutóbb akkora dugó volt végig Németországon"
Ja igen.
Nem tudtad, hogy Németország másik neve Stauland?
Egyébként Metz felé mentek? Ha igen, akkor gondolom a németeknél az A6-A3 irányba. (még mindig az a legjobb itt észak felé)

Hari Seldon 2 2015.02.28. 23:02:02

@brioche:
Miért nem hagyjátok az autót Párizsban a reptérnél?
Szerintem biztos van low cost hosszú távú parkoló. (rá kell keresni a neten, talán szerencsétek lesz)
Brüsszel Charleroi-nál például egy hét 50 Euro körül van.

2015.02.28. 23:10:18

@Shanarey(England) ISTP: Egy alternatív valóságban fogják csak szeretni az oroszokat. Amit az oroszok velük tettek a 20. században, azt nem fogják elfelejteni egyhamar. De ugyanez elmondható a volt szovjet tagállamairól is szerintem. Van egy olyan érzésem, hogy a lett-litván-észt trió sem rajong értük.

2015.02.28. 23:12:44

@diggerdriver: Azért tegyük oda még a lett-litván-észt nemzeteket is. Lehet, hogy azok még jobban rühellik az oroszokat.

33621 2015.02.28. 23:15:25

@diggerdriver: Csak nem jön az újabb kis Digger?

Mme.Brioche 2015.03.01. 00:03:59

@Hari Seldon 2: Azért mert fölvezetni Párizsba legalább négy órát, autópályadíj + benzin + parkolási díj (én nem találtam low costot, csak méregdrágát) többe kerül, mint egy TGV jegy, és így inkább kimegyünk taxival az állomásra, és két óra alatt fönt vagyunk TGV-vel, úgy hogy a vonat egyből a reptéren áll meg. Csak sajnos nem mindig van Saumurből vonat, hanem át kell szállni Angers-ban vagy Tours-ban.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.03.01. 00:23:46

@Dragonlady (Bp, Hun): Erdekes, nekem a tel.szamok meg angolul ugranak be elsore, igy pl. egyszer, amikor banki ugyintezes soran meg kellett adnom a tel.szamom, magamban gyorsan le kellett forditani, es "magyaritani". Angolul nem kapcsoljak ossze legtobbszor a szamokat, hanem egyesevel mondjak oket :)

P.Elliot 2015.03.01. 00:56:26

@diggerdriver: Had saccoljak! A negyedik eset talan egy koltozes valahova mashova? Vagy biznisz nyitas!

adg 2015.03.01. 01:40:02

@Zsuzsi65: "Angolul nem kapcsoljak ossze legtobbszor a szamokat, hanem egyesevel mondjak oket :)"
Igen, ez valoban furcsa, szamomra megszokhatatlan. Az en szakmamban milimeterrkkel dolgozunk, es amikor mondjak hogy valami fourfivetwothreeo hosszu, le kell irnom, egyszeruen nem jon ossze fejben. Amikor elkezdi mondani a szamot, meg nem tudod, milyen nagysagrendrol van szo, szetesik az egesz nekem.
Egyszer majdcsak megszokom

Visszafele is igaz, meg az elso nehany alkalommal probalkoztam, hogy rendesen kimondjam a szamot, es nem ertettek. Egyesevel meg igen.

adg 2015.03.01. 01:47:39

@Mme Seldon: "nem is érti az óvónő,hogy miért nem beszélünk itthon franciául"

Ott amugy ez lenne az "elvart", hogy otthon is franciaul beszeljetek, vagy ez csak ennek az egy ovoneninek a heppje.
Itt konkretan kerik a szuloket, hogy mindenki a sajat nyelvet hasznalja otthon, hogy megmaradjon az anyanyelv. Igy is nagy kihivas megtartani neha, kicsik piszok gyorsan leszolnak a magyarrol. Mi meg jol allunk, a legkisebb ugyan neha kever egy kis angolt a beszedebe, meg a hanglejtese is angolosodik, de nem veszes. Még.

montroyal ( CAN qc) 2015.03.01. 01:52:00

off

végig neztem a Birdman-t ....nem lehetett nem ... annyira semmi ,hogy nem lehet abbahagyni , hogy vajon mi lesz belole ...hat.... egyszer csak vege lett .. ennyi.. valami sokkal elvontabbnak , snobnak , highsocnak kell lenni ,hogy ertekelni tudjuk ezt a filmet ...

na mindegy -20-ban ugyse volt semmi kedvunk kimenni ..

SzZoole 2015.03.01. 01:57:31

@QUERCUS: igy helyesebb lenne;ennyi pénzért Orbán leterdelne Putyin elé es szeretne,akar naponta többször is:)

montroyal ( CAN qc) 2015.03.01. 01:59:37

@Mme Seldon: mivel én franciabol tanultam franciat , ezert bar semmi bajom a magyarommal, de sokszor nem tudom a szo magyar forditasat ... a szo ertelmet franciaul magyarazta el az exem 14 even at, mivel o egy szot se beszelt magyarul( szotaram soha nem volt) .. ezert ha a mostani nejem kerdezi ;mi az? en is csak korulirni tudom addig amig meg nem talaljuk egyutt a magyar megfelelojet ..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.03.01. 02:01:34

@adg [Au, Darwin]: igen, nekem az volt meg fura eloszor, hogy itt nalunk az ezreseket mindennapi beszedben nem nagyon hasznaljak, hanem - mint ahogy mindent a beszedben, ezt is rovidebben, gyorsabban mondjak szazasokkal. Igy pl. 2500 (two thousand five hundred) helyett twenty five hundred :)

montroyal ( CAN qc) 2015.03.01. 02:12:29

@Zsuzsi65: az is tetszett amikor a 0 szam helyett o betut mondanak ... a telefonszamokban gyakran

adg 2015.03.01. 02:38:11

@Zsuzsi65: na igen. De csa kb 3000-ig, nagyobb szamokra nem nagyon hallom. Ebben keress logikat. :)

@montroyal ( CAN qc): itt mindkettot mondjak, van o is meg zero is, meg ha rendes szamot mond, pl. 0,6, akkor egy rendes ausztral ezt nought-nak, rosszabb esetben nada-nak mondja. Szoval nought point six, vagy csak siman niught six. De ezt nem mondja, ha pl 39880-t mond; akkor o, vagy zero.
Szerencsere roppant toleransak, pl datumokat barmilyen sorrendben megertik, ha egyertelmu, legtobbszor a szamokkal sincs gond.

Szerintem az a legjobb szotanulasi modszer, ahogy csinaltad. Ha csak kinezem egy szo jelenteset, ritkan marad meg. Egynyelvu szotar eseten meg szinte azonnal, a legtobbet meg tudom jegyezni a koruliras alapjan.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.03.01. 03:30:57

@adg [Au, Darwin]: "igen. De csa kb 3000-ig, nagyobb szamokra nem nagyon hallom. Ebben keress logikat. :)"

Haaat, az nincs mindid ezek szerint" :))
Nalunk is van o, meg zero, a ferjem pl. a haz szamunkat mindig ugy mondja (es en is igy szoktam meg), hogy one-o-two-three-zero:)
A nyelvtanulasnal tenyleg nagyon jo az egynyelvu szotar, en a tanitvanyaimnak ajanlottam, hogy toltsek le a Merriam Webster app-t, es miota azt hasznaljak, mondjak is nekem, hogy milyen jo! :)

FutureFry 2015.03.01. 04:37:17

@Zsuzsi65: Ez szerintem elég egyértelmű, hogy miért van: A telefonszám nem számolás, hanem memoriter.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.01. 04:42:39

@snygg panda: Jaaaahogy, értem.Részemről nincs ilyen tudományos háttér, egyszerűen csak megérzés, meg kb harmadolása az országnak... :-)

montroyal ( CAN qc) 2015.03.01. 04:53:20

@adg [Au, Darwin]: datumokat barmilyen sorrendben megertik, ha egyertelmu,

jokat nevetunk a nejemmel a gyagyasagomon , mig nem szoktam meg hogy (20)15 van raneztem a kenyerre v tejre es azt mondtam nem jo 15.-en lejart a szavatossagi azota azt mondja a nejem csak 15.e elott vehetunk ami 15.-ig jo ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.01. 05:06:29

@brioche: Uhh, a Tégévét nagyon kipróbálnám...Télleg kerítésnek tűni a villanypóznák sora a sínek mellett? :D
Pof@leszakítóan gyorsul, hogy az embernek behorpad a homloka?
Szoktak vele autók versenyezni?
:-))))
Egyszer buszból láttam, országúton ballagtunk, jött a TGV és nem hazudok, kb 2-3 másodperc alatt eltűnt a látóhatárból.Aki a másik oldal felé bambult, annak már esélye se volt látni.

svajcineger 2015.03.01. 05:30:02

@geegee:
Én már mentem vele. Igaz, hogy egy viszonylag rövid belföldi (CH) szakaszon, de nem volt egy nagy élmény... Sem gyorsaságban, sem kényelemben nem volt semmi extra. Egy osztrák railjet simán felveszi vele a versenyt. Mondjuk, az igaz, hogy itt - mint minden ebben az országban - le van szabályozva a vonatok legmagasabb sebessége is.

pasztasuta 2015.03.01. 07:33:01

@geegee: az itteni TGV (avagy TAV) olyan 300km/h orara nyomja fel magat,en nagyon szeretem,a fostalicska regionale-k meg IC-k utan vegre egy megbizhato kozlekedesi eszkoz,nem szokott kesni es meg sztrajkok alatt is jar legtobbszor,tiszta Europa! :D

ha idoben veszel jegyet nagyon olcson jutsz hozza pl Firenze-Milano 19€ es ez mar valami premium class volt, menetido ~1.40perc

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.01. 07:53:59

@svajcineger: @pasztasuta: Kösz.Azért egyszer csak felülnék rá.A francia tgv-árakról azt hallottam, hogy elég drágák...Az olasz 19 ojró az semmiség.

Quercus a favágó 2015.03.01. 08:51:44

@qkuc: @Zoole[uk]: @diggerdriver:

1500 milliárd forintot kellett volna kifizetnünk az oroszoknak azért a mintegy 20 milliárd köbméter fel nem használt gázért, amit a Horn által 1995-ben kötött gázegyezményben bevállaltunk. Vagy is a semmiért kellett volna fizetnünk. Lehet köpködni Orbánt, de megoldotta, hogy nem kell kifizetnünk. Az egyezmény lejárta után(2015) felhasználhatjuk ezt a mennyiséget 2018-ig, és csak a használat arányában kell perkálnunk.
Játszhatják a lengyelek, az EU, az USA a haragszom rádot, amiért Orbán nyalt Putyinnak, de akkor kérdezem: kifizették volna helyettünk?

A nick már létezik válassz másikat 2015.03.01. 08:52:10

Kivándorlási motivációk

"amikor megvolt a rendszerváltás, rájöttem, hogy nem az oroszok voltak a problémák itt, hanem a magyarok. És azt gondoltam, Magyarországon magyarok ellen nincs értelme küzdeni, ezért elmentem. "
hvg.hu/kultura/20141211_Wahorn

Hari Seldon 2 2015.03.01. 09:16:23

@adg [Au, Darwin]:
Nem ez enek az óvónőnek a kérdése volt még az elején. Mit várhattunk? Katolikus iskola óvodai szekciója. Itt a "Kocka" határoz meg mindent. Persze gyorsan lekevertük a témát.
(ezt persze csak beiratkozáskor vettük észre, hogy ahhoz tartozik)
Azt gondoljuk, hogy év végével, úgyis külön csoportba akarjuk őket rakni, és akkor egyúttal átmegyünk abba az óvodába ahol ebédelnek.

Hari Seldon 2 2015.03.01. 09:26:03

@svajcineger:
Nem csak a vonat számít önmagában, hanem a pálya.

És az sem mindegy, hogy egy vonat az adott sínen mennyivel tud menni.

Például lehet a TGV sokkal gyorsabb a speciális pályán, de egy hagyományoson lehet hogy lassabb, mert erősebben terheli meg a síneket, és neki nincs engedélyezve a 200 csak a 180 az adott szakaszon.

Hari Seldon 2 2015.03.01. 09:29:29

@QUERCUS:
"1500 milliárd forintot kellett volna kifizetnünk az oroszoknak azért a mintegy 20 milliárd köbméter fel nem használt gázért, amit a Horn által 1995-ben kötött gázegyezményben bevállaltunk. Vagy is a semmiért kellett volna fizetnünk."

Nem néztem utána, lehet hogy eredetileg így van.
De kérdés attól még: biztos, hogy az a legjobb módosítás? Nem lehetett volna másképp csinálni?

Illetve ki adta ki a közleményt, hogy ez a régi mindenképpen ezzel jár. (és nincs benne más részlet, amit elhallgattak?)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.01. 09:59:29

@Philosoraptor:
Nem így van. Ezekben az országokban olyan sok orosz él mindennapi, akár rokoni kapcsolatban velük hogy közel sincs oroszgyűlölet. Legalábbis én nem tapasztaltam pedig sok baltikumival dolgozok.

Mme.Brioche 2015.03.01. 10:03:43

@geegee: Semmi ilyesmit nem érezni sajna :-)))) egyáltalán nem érzékelni a sebességet, olyan mint egy nagyon puhán, zakatolásmentesen suhanó vonat. Ráadásul városban nem nyomatják 300-zal, ahol látható is lenne, a mezők mellett meg nem érezni, hogy mennyivel megyünk. Viszont egy 300 km-es távot tényleg megtesz 1-1,5 óra alatt, és az nem semmi :-)

De ettől eltekintve a TGV szolgáltatás egy ratyibb lesz, teljesen érthetetlen minőségcsökkenés ment végbe mióta idejöttünk.
Az első pár évben még szó szerint másodpercre pontos volt, órát lehetett igazítani hozzá, ha megnézted, hogy melyik kocsira szól a helyjegyed, aztán megnézted a pályaudvari kiírást, hogy a vágány melyik számozott szakaszára fog beállni az a konkrét kocsi vagy vagon vagy mi, amiben a helyed van, és odaálltál, akkor 11:00-kor ott állt előtted a vonat, D-kocsija mondjuk, te meg felléptél, és leültél. nem kellett beérkezéskor a vonat mellett rohangálni, hogy megtaláld a helyed, tökéletesen meg volt szervezve.

Aztán jött a válság, megszorítások, leépítések, duplájára nőtt az jegyek ára, és azóta nem láttam egyetlenegy pontosan érkező TGV-t sem, 10-15 perceket szokott késni, de kétszer is előfordult velünk, hogy nem tudtunk vele utazni, mert "kimaradt a járat, mivel nem volt ember, aki felkészítse" ezzel az indokkal kaptuk vissza a jegy árát. Egyszer emiatt Magyarországra nem tudtunk elutazni, mert a következővel már lekéstük volna a repülőt, egy ilyen kimaradás meg egy jó kis párizsi mulatozást hiúsított meg. Teljesen megbízhatatlan lett, most már ha megyünk valahova, akkor 2-3 járattal előbbi időpontra veszünk jegyet, és inkább várunk pár órát a helyszínen, mint hogy a TGV-re bízzuk magunkat.

Egy időben annyira megbízhatatlanná vált, hogy komolyabb zavargások törtek ki miatta, mert a sok késés miatt rengetegen lekésték a csatlakozásukat, vagy minden nap elkéstek a munkahelyükről, főleg lent délen, voltak akiket emiatt kirúgtak, voltak akik verekedésbe keveredtek TGV alkalmazottakkal, és ezek miatt kénytelenek voltak kicsit összeszedni magukat, így nagyjából úgy két éve valamennyire rendeződött a helyzet, de meg sem közelíti a 7-10 évvel ezelőtti pontosságot és precízséget.

adg 2015.03.01. 10:17:23

@diggerdriver: ez kulon vicces mondjuk egy alaptomb eseten. Mostanaban betyar nagy alapokat sikerul terveznem, es erdekesen nez ki a rajzon, hogy 15.000x9500x2000. Szerintem a vilagon is csak max egy asogepkezelo van, aki kepes mm-re asni. ;) boven eleg volna a 15x9,5x2, es realisabban is nez ki.

Mondjuk tok mindegy, szokas kerdese. Inkabb csak erdekesseg. Legalabb nem lab meg incs meg yen marhasagok. Szerintem ennek te is orulsz, hogy nem nagyon kell imperialt hasznalnod (ha jol tudom). :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.01. 10:37:12

@Hari Seldon 2:

"De kérdés attól még: biztos, hogy az a legjobb módosítás? Nem lehetett volna másképp csinálni? "

Ez a világ legtipikusabb liberális hozzáállása.
El kell indulni egy irányba de a liberálisoknak nem az a kérdés hogy merre hanem hogy miért kell egyáltalán elindulni.
Egy kérdésre nem tudják a megoldást de aki megoldotta (jól vagy rosszul) annak megkérdőjelezik a döntése helyességét.

SzZoole 2015.03.01. 10:42:11

@QUERCUS: nekem végülis mindegy,hogy ki terdel/pucsit kinek,tőlem akar franciazhatnak is:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.01. 10:50:35

@adg [Au, Darwin]:
Nekem nincs közöm a számokhoz vagy csak kismértékben.
Spray-al kifújnak mindent.
A mélységeket meg azzal a forgó lézerrel, mérőléccel ellenőrizzük.
Amire érdekes módon nagyon kell figyelni az hosszú árkoknál az irány kijelölése.
Azt is kifújják festékkel de érdekes módon nincs általános szabály rá.
Magyarországon csak és kizárólag az árok közepét jelölték.
Itt vagy a közepét vagy a bal vagy a jobb oldalát de van mikor mindkét oldalát kifújják.
Az utolsót kivéve mindig rá kell kérdeznem hogy mit fújtak ki.

Hari Seldon 2 2015.03.01. 11:02:32

@diggerdriver:
Nem ezt mondtam.
Az a kérdés, hogy egyértelműen ki tudjuk jelenteni, a elénk tárt információk alapján, hogy ez a JÓ megoldás. Biztos vagy benne, hogy minden információt ismersz? A maffiát ismerve, én nem.

adg 2015.03.01. 11:03:19

@diggerdriver: ez erdekes. Meg sosem lattam itt, amikor assak. Mire kijutok, ott mar nincs se festek, se semmi, csak a godor, benne a vassal.
Otthon emlekszem, karo es zsinor volt a divat mifelenk.

Ennek ellenere hulyesegnek tartom a milimeterre meghatarozott foldmunkat. Meg a komuves sem tud par centin belul dolgozni, hogy lehetne egy ekkora kotroval? Mar a festek is csak kb 10 centin belul varhato, ko esetben. :) az egyik epitkezesunkon most el volt ajulva a kivitelezo magatol, mert 4 egymas feletti fodem konturja 20 mm-en belul fedte egymast az utolagos felmeres szerint. Ez mondjuk tenyleg eleg jo.

adg 2015.03.01. 11:12:10

@Hari Seldon 2: latod ez tok erdekes. Volt egy kolleganom, kb akkora rajongoja volt az egyhaznak mint te. Ennek ellenere a gyereket a piarista gimnaziumba jaratta, es addig szervezkedett, mig a gyereke eskuvejet elintezte a szent istvan bazilikaba. De soha nem volt egy akarcsak nem banto szava az egyhaz vagy a papok fele, ezek csak ilyen aljas penzharacsolo pedofil stb.

En pl nem jaratnam oda a gyerekemet, ha ennyire ellene vagyok az altaluk hirdetettnek. Ez igy olyan kettos valahogy, de te dolgod...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.01. 11:35:22

@Hari Seldon 2:
Miért kéne neked tudni minden információt?
Benne vagy a döntéshozó körben? Szakembere vagy a témának?
Te tudod a JÓ megoldást?
Ha tudod mit tudsz csinálni?
Jahogy semmit.
Innen kezdve minden kérdés fingfűrészelés.

Tudod volt Magyarországon egy Bős-Nagymaros.
Vízügyi szakemberek estek egymásnak és nem tudtak dönteni hogy legyen vagy ne legyen.
Rábízták a népre hogy döntsön.
Honnan a bánatból tudott volna a nép helyesen dönteni egy teljesen szakmai kérdésben?

Jaa még egy kérdés.
Csak Orbánnál keresed a JÓ választ vagy mindenki másnál is keresnéd?
Költői kérdés volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.01. 11:44:17

@adg [Au, Darwin]:
A karó és a zsinór itt is játszik de nem hagyhatod ott mert hogy szedem az árkot?
Alap esetén minusz semmi de plusz 5centi mgengedett.
Magasság esetén 1centi tűréshatáron belül kell dolgozni.

Hari Seldon 2 2015.03.01. 11:44:30

@diggerdriver:
Ez így nem igaz.
Ilyen alapon Magyarországon mindenképp, de szerintem gyakorlatilag az egész világon ahol az ellenzék követeli a kormánytól, hogy ne csináljon ezt vagy azt, az mind liberális.

Hari Seldon 2 2015.03.01. 11:49:44

@adg [Au, Darwin]:
Erről beszéltem, hogy már beiratkozáskor tudtuk meg, hogy az egyházi iskolához tartozik az óvoda.
Ott be is jelöltük, hogy semmiféle egyházi aktivity-be nem engedjük őket.
Másrészt, akkor (augusztusban) egyszerre kerestünk lakást, költöztünk, és kellett találni egy óvodát. Ezt ajánlották, mert jó (állítólag ide hozzák Luxembourgból is a gyerekeket), és a közel is van. Miután nem voltpontos rálátásunk, és három gyerekkel költözve,nem is volt elég időnk és energiánk utána járni, ezért esett erre a választás.
Mindegy, most év végén valószínű, hogy kivesszük őket a "versenyistállóból".

Hari Seldon 2 2015.03.01. 12:18:42

@diggerdriver:
Másrészt nem csak én nem tudom, de gyakorlatilag senki sem, akinek rálátása kéne lennie. Ezt egy 4-5 tagú kör döntötte el.

Hari Seldon 2 2015.03.01. 14:21:42

@diggerdriver:
Legalábbis a parlamenti bizottságnak. Illetve őket illett volna megfelelően informálni a döntés előtt, és nem csak Lázárnak tudni a dologról, pl...

Na jó, mára befejeztem.
Mme Seldon ügyel, és én meg itthon vagyok ügyeletben, majd este még benézek, de inkább már a másikba (ha lesz időm)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.01. 14:26:23

@Hari Seldon 2:
Aha.
Ebbe a parlamenti bizottságosdi gittegyletek töketlenkedéseibe már kormányok buktak bele.
Na de egyébként meg téged mint ellenzékit miért zavar hogy a kormány a SAJÁT kormánypárti bizottságának milyen információkat ad.
Gondolod hogy szembemennek a kormánnyal?
Háznem.

Quercus a favágó 2015.03.01. 17:32:14

@Hari Seldon 2:

"Illetve ki adta ki a közleményt, hogy ez a régi mindenképpen ezzel jár. (és nincs benne más részlet, amit elhallgattak?)"

Gondolod, ha lenne ilyen, a Nemzet Idiótája, Gyurcsótány már nem ordította volna tele a világot?

Quercus a favágó 2015.03.01. 17:34:37

@Hari Seldon 2:

Mi a baj a katolikus óvodával, iskolával? Nem tanítják meg a gyerekeket narkózni?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.01. 17:49:44

@QUERCUS:
Dehülyevagy:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Quercus a favágó 2015.03.01. 19:00:54

@Hari Seldon 2:

A félreértések elkerülése végett: nem a te gyerekeidre, és nem az ő óvodájukra gondoltam, hanem úgy összességében.

pasztasuta 2015.03.01. 22:00:28

@geegee: szerintem is teljesen rendben van ennyi pénzért, csak annyi a trükk, hogy időben le kell foglalni, kb 1 hónappal előtte minimum. Ha holnapra kéne akkor ugyanerre a távra 50€-tól kezdődne a másodosztály. Amúgy minden egyes vonathoz 30 ár tartozik; 6 féle service&5 féle offer közül lehet válogatni az ármátrixban, nyilván az idő múlásával csak a drágák maradnak bent.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása