oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 26. 06:49,  Hogyan kerüljük el a büntetést? 309 komment

2015. február 26. 06:49 Határátkelő

Hogyan kerüljük el a büntetést?

Különleges poszt lesz a mai, hiszen két, jól elkülönülő részből áll, ami közös bennük, hogy a maga módján mindkettő a tegnapi írásra reagál. Először Janicsár rövid, ámde felettébb hasznos, képekkel illusztrált leírását olvashatjátok arról, hogyan tájékozódhattok külföldről is arról, van-e tb-tartozásotok, majd Gabriella története következik, aki egy lejárt útlevél cseréjének kálváriáját írta meg.

ado.jpg

Kezdjük Janicsárral, aki egyfajta gyorstalpalóként összeszedte és meg is mutatja, hogyan ellenőrizhetitek, tartoztok-e a társadalombiztosításnak Magyarországon – mert meglepetések érhetik az embert… őt is érték.

„Egy telefon a konzulátusra, vagy 10 perc Google után okosabb lett volna az író, és sok szenvedést megspórolt volna magának, még az esküvő előtt.

Nem vagyok egy nagy író, de az alábbiakat szerintem érdemes lenne kitenni a blogra. Jó tudni, hogy az ügyfélkapuval mindenki láthatja a TB-tartozását. Sokan csak remélik, hogy nem számolja a rendszer, de számolja, nyilván tartja. Csak értesítőt nem küldenek ki, csak bizonyos összeget túllépő tartozás felett.

Szóval terjeszd, hogy egy nyamvadt ügyfélkaput mindenki csináltasson magának, aki nem adta le a személyijét (nem a lakcímkártyát, a személyit!), mert annak kell tb-t fizetnie!

Ha nem, akkor be kell jelentenie, hogy külföldön él, de ezt is el lehet telefonon intézni, ha van ügyfélkapuja. Lehet kérni netes kódot, amivel teljes értékű ügyintézést lehet csinálni a tb-vel kapcsolatban, a NAV-nál csakúgy, mint a bankoknál. Ez ugyanaz a felület, amit az ügyintéző lát.

Csatolom a képeket, mert a rendszer nem egyszerű, de mindenki láthatja az aktuális TB-egyenlegét.

Gondoltam megosztom, hogy 2012-ből (!) kaptam pár ezer forint késedelmi pótlékot (most számlázták ki), szóval félévente / évente érdemes ránézni a magyarországi NAV-számlánkra. Csak a meglepetések elkerülése végett...

Csuklóztatás magyar módra

A poszt második részében tehát egy kálvária története következik, a főszereplő egy lejárt útlevél, a helyszín pedig London és Dunaújváros. A szerző, Gabriella a Határátkelő Facebook-oldalán osztotta meg a történetét, itt minimális formai szerkesztéssel közlöm az elgondolkodtató sztorit.

„2013 szeptemberében megházasodtam, a férjem angol. Gyorsan fel is hívtam a londoni nagykövetséget, hogy mi is a teendő. Kiderült, hogy a házasság anyakönyvezése és utána új útlevél készítése.

A házasság anyakönyvezése miatt fel kellett mennem Londonba, de szerencsére nem lakunk messze. Azt mondták, pár hét és postán megküldik a magyar papírt. Vártam, vártam, vártam, de semmi nem jött.

Eljutottunk december elejéig, amikor is felhívtam a nagykövetséget. Ők sajnos nem tudtak felvilágosítást adni, de mondták, hívjam fel a Bevándorlási hivatalt Pesten.

Elfelejtették a papírjaimat

Szerencsére sikerült felhívnom őket. Mint kiderült, ők már szeptemberben elküldték a papírokat a dunaújvárosi okmányirodába ellenőrzés céljából. De ők nem válaszoltak semmit.

Az ügyintéző rendes volt, mondta, hogy felhívja a dunaújvárosiakat és megkérdezi, mi a helyzet. Mint kiderült, ők teljesen elfelejtették az én papírjaimat.

Hát mit mondjak: szép. Nem mintha annyi dolguk lenne.

A Bevándorlási hivatal azt mondta, hogy amint visszakapják a papírokat, felhívnak és megmondják, mikor küldik ki nekem. Két nappal később csörgött a telefon, majd 5 nappal később a postás hozta is nekem Angliába a magyar házassági papírt.

Ezek szerint ha én nem telefonálok rájuk, akkor még ma is rajta ülnének a papírjaimon.

Következő hercehurca: útlevél

Mivel az útlevelem 2014 decemberében lejárt, kellett egy új. Beszéltem a nagykövetséggel, ott azt mondták, ha megyek haza, el tudom intézni otthon is, mivel olcsóbb. Nem kell semmi, csak a lejárt útlevél és a házassági papír.

Szuper. Mivel áprilisban utaztam haza, úgy voltam vele, hogy majd akkor megcsináltatom.

Már megint a dunaújvárosi okmányiroda

Az okmányirodában kiderült, nem fogadják el a lejárt útlevelet, hozzáteszem, a londoni nagykövetség elfogadja, ha 12 hónapon belül van.

Van-e személyi igazolványom? Persze van, de azon is a leánykori nevem van. Hát az sem jó. Azt ki kellett volna cseréltetnem az esküvő után 7 napon belül, egyébként több százezer forintra megbüntetnek.

Az ügyintéző elvette a személyim és az útlevelem is, és nem akarta visszaadni. Nagy nehezen rábeszéltem, adja már vissza, mivel másnap repülők vissza Londonba. Erre az arcomba röhögött és azt mondta: hogy akarok repülni, amikor semmim sem érvényes? Minden a leánykori nevemen van??

Hiába mondtam neki, hogy én azzal mentem már Krétára, Londonba és Pestre is, sehol nem állítottak meg. Azt mondta az lehetetlen. Végül nagy nehezen visszakaptam minden iratom, és eljöttem.

Tehát irány London és az új útlevél. Ott egy kedves srác volt az ügyintéző. Odaadtam neki a lejárt útlevelem, valamint a házassági papírt és megcsinálta nekem az újat. Semmi probléma, semmi bunkóskodás.

Megkérdeztem tőle, hogy otthon miért nem csináltak meg szerinte? Csak annyit mondott: nem meglepő, sok ilyet hallott már.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ügyintézés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr257219709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Világpolgár2012 2015.02.26. 16:29:30

@Taxomükke:
Igen, közben rájöttem :) Plusz egy átkelés.

DánBrünhilda 2015.02.26. 16:34:22

@Mirjam2: ez idáig tiszta, de akkor igazából van egy nyilvántartása a Magyar Államnak (amibe nem kértem a felvételemet), és van egy külön az OEP-nek és NAV-nak? (ez mondjuk csak lehet nekem homály, hogy miért kell oda is elzarándokolni). A posztban Janicsár azt írja, hogyha van személyid, elvileg TB-t kell fizetned (hacsak ugye nem jelzed, hogy ezt EU-n belül máshol teszed). De ha nincs személyi? Vagy ilyenkor jön az a rész, hogy evidens, hogy korábban már szóltam, hogy nem kívánok tovább maradni, elköltöztem, leléptem stb.? (kicsit megkavartam magam)

2015.02.26. 16:44:08

@DánBrünhilda: Ez kb. ugy van hogy van a Magyar Allam ami egy absztrakt dolog, es vannak kulonbozo allami hivatalok. A lakcimnyilvantartas egy, ebbol 'jelentkeztel ki'. Az adohivatal, tarsadalombiztositas stb. mind kulon hivatalok kulon nyilvantartassal. A TB-emberkek nem tudjak hogy neked 'nincs szemelyid', egyebkent is teljesen mindegy nekik, oket az erdekli hogy milyen jogcimen fizeted vagy nem fizeted nekik a havi 6 vagy 8 vagy ki tudja hanyezer forintot, ezt kulon kell tisztaznod veluk. Ha pl. azert nem kell fizetned mert EU-n belul biztositva vagy masik allamban, akkor ezt be kozolnod kell veluk megfelelo papirokkal alatamasztva, ha biztosra akarsz menni. En a magam reszerol tudom hogy nem fogok visszakoltozni Mo.ra es nincs mar ott semmim (se bankszamla, se ingatlan) igy en semmit nem csinaltam a kijelentkezesen kivul, de akinek van meg ott valamilyen erdekeltsege, annak lehet hogy erdemes szabalyosan elintezni ezt a TB-dolgot.

Herr Géza 2015.02.26. 16:50:18

@Taxomükke: A komp az beb@szik sajna. Egyébként olcsóbb lenne M.o.-on bérelni + egy repjegy oda-vissza fapadossal. Németországból többször csináltam így. Ha itt bérelek kisteherautót, az (akár ugyanannál a cégnél) sokkal drágább, mint ha otthon teszem ugyanezt. A Europcarnál pl. egész jó hétvégi tarifák szoktak lenni korlátlan km-rel...Legutóbb viszont egy "mezítlábas" cégnél béreltem még annak is a feléért, simán müködött a dolog, pedig amikor beültem a Ford Transitba Pesten és megláttam a km-órát 250e km-rel, na akkor nagyon elgondolkoztam, hogy jó ötlet volt-e.:)))) De ment az autó, mint az óramü.

Herr Géza 2015.02.26. 16:52:25

@Herr Géza: Ja, az egyutas bérlet meg -ha egyáltalán van olyan opció külfölddel kombinálva- annyiba kerül, hogy abból már majdnem az autót is meg tudnád venni :)))))).

Herr Géza 2015.02.26. 16:57:53

@Mirjam2: Ebben az a vicc, hogy ha nem jelented le a NAV-nak az új lakcímedet, akkor a végtelenségig küldik a szarjaikat a régi címedre, az sem zavarja öket, hogy már ötödször megy vissza "címzett ismeretlen/nem kereste" jelzéssel. Ugyanakkor, ha morcosok lesznek, akkor végigtúrják a komplett ingatlannyilvántartást, hogy van-e valami a neveden, de a lakcímnyilvántartóba akkor sem néznek bele, hogy nem költöztél-e el véletlenül....

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 17:08:49

@hunjanicsar: mikor? Most? Rart? Nem ertem, nekem es korulottem mindenkinek pdf. Masok a menupontok is, meg a lekerdezesi kepernyon is vannak mas dolgok.

jazz13 2015.02.26. 17:10:13

Velem az történt ,h a Budapesti NAV -nál nem sikerült az ami Dunaújvárosi irodában ige. Mintha nem egy szabályt ismernének. Pesten kidobtak,fenyegetőztek ....és Dújvárosban 5 perc alatt kaptam iratokat. Ezzel azt akarom mondani ha vmi nem sikerül próbáld meg egy sarokkal odébb.

2015.02.26. 17:21:05

@Herr Géza: Na ezen is latszik hogy mennyi ertelme van a lakcimnyilvantartasnak. UK-ben nincs ilyen egyaltalan es meg mindig nem dolt ossze az orszag.

2015.02.26. 17:45:53

@jazz13: +1, ez jo tipp, biztos hogy erdemes tobb helyen probalkozni ugyanazzal a dologgal ha meg lehet oldani.

Herr Géza 2015.02.26. 17:59:38

@jazz13: Nocsak, még vki Dunújvárosból ???

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.26. 18:08:41

@Taxomükke: Jaa, hogy olyan sok, az persze más...

**mimi** 2015.02.26. 18:35:55

@Herr Géza:
kicsi a világ...ugye? :)

Shanarey 2015.02.26. 19:18:07

Ügyfélkapu, vicces hely, sok türelem kell hozzá, na meg nyugtató, ha végül megkapjuk a kért információt.
Az ügyfélkapu szerint én egy dögrováson lévő ember vagyok, akinek olyan beavatkozásai voltak, amelyekre biztosan emlékeznék, ha lettek volna, de sebaj. Egy bizonyos intézmény bizonyos orvosai jól jártak ezzel.

Unatkozó londoniaknak program.

index.hu/mindekozben/poszt/2015/02/26/ha_bajnerert_szazak_mentek_angliaba_akkor_a_londoni_magyar_kezisangyalok_is_megerdemlik_a_szurkolast/

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 19:25:03

@Shanarey(England) ISTP: na ezt én is már több ismerőstől és családtagtól hallottam, hogy nagyokat néztek, amikor megnézték a betegéletútjukat (vagy hogy mondják ezt) :-/

2015.02.26. 19:27:48

@Shanarey(England) ISTP: Na de akkor valaki fizeti a TAJ-t es megsem vagy piros a rendszernek, az orvosok jol jartak okosba, teged meg nem uldoz a NAV, mi a gond? :D

Quercus a favágó 2015.02.26. 19:41:16

@charlieharper:

Az anyakönyvezéshez bármelyik anyakönyvvezetőnél benyújthatod a papírokat, nem kell a Bevándorlási Hivatalnál sorban állni. Az ügyintézés a törvény szerint 2 hónap, ha jól értelmezem az illetéktörvényt, akkor az eljárás ingyenes. Hiteles fordítást csak az OFFI végezhet.

macamuca [IHUN] 2015.02.26. 19:45:17

@~~Babette~~:
2008. jan.1.-tol.
Ez is vastagon benne volt abban, hogy 2007 oszen az orszag masik végébe koltoztunk-->1 fizubol ezt mar végképp nem tudtuk volna fizetni...
Azt nem tudom-nem hallottam rola, hogy be kellett volna jelentkezni az adóhatósághoz (akkor meg APEH), de azt tudom, hogy az Alaptörvény óta mar nem járulék az eg.biztositas, hanem adó. Igy nem-fizetés esetén adótartozást halmoz fel az egyén, melyet értelemszerűen az adóhatóság ker szamon/hajt be.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.26. 19:45:46

@Taxomükke:
Zolikának egészen sajátságos viszonya van a Mercedeshez.
Egyszer Charli autó vagy márkarasszistának nevezte.
Na ennél semmi sem áll távolabb tőle.
Ő is legalább olyan rasszista mint én csak más téren.
Az ő viszonya a Mercedeshez egy nagyon jó értelemben vett márka lokálpatriotizmus.
Ilyen fogalom tudom hogy nincs de mégis talán így lehet legjobban jellemezni.
Magyarra lefordítva.
Neki mindene a Mercedes, de soha nem mondana rosszat más márkáról.
Azért mondom hogy távol van a márkarasszizmustól.
Ő úgy rajong a Mercedesért hogy nem nézi le a többi márkát.
Ez nagyon ritka hozzáállás. Még én is távol vagyok tőle.
Soha nem hallottam hogy más márkára rosszat mondott volna.
Egy alpári szeKSZista disznó az ürge de ezt a hozzáállást irigylem tőle.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Giddy Lamb 2015.02.26. 19:53:29

@maxval bircaman szerkesztő: "Ez pont az ellenkezőjére példa. Ott éppenhogy egy szervezethez való hűség volt az alap."

Látszólag ezt jelenti, de ha valaki nem birka, akkor látja az igazi jelentését, miszerint ha egy "felsőbb cél" érdekében túllépsz a társadalom erkölcsi normáin, akkor a cél szentesíti az eszközt és nem vonatkoznak rád többé a társadalom törvényei.

blackhairlady 2015.02.26. 19:56:10

@Dragonlady (Bp, Hun): Azert izgalmas lehet ennyi ido utan nem csak mint turista otthon ugyeket intezni:) Orulok, hogy jo tapasztalatod volt, latod, azert otthon sem harap mindenki:)

2015.02.26. 19:58:41

@QUERCUS: ugye, hogy csak az Offi? Hiaba irja Maxval, hogy jogserto.
Szerinted kell konzuli ellenjegyzes vagy apostille a szultesei anyakonyvihez?

Igen, utana en is lattam a 2 honapot. De talaltam az oldalon valami Egyszerusitett eljarast is, csak nem volt sok info rola. Vajon igenybe vehetem es gyorsabb?

blackhairlady 2015.02.26. 20:03:33

@charlieharper: Most mar az a konnyebbseg megvan, hogy akinek magyarrol kell angolra, annak csak eleg egy ujfajtat kernie, mivel az mar 3 nyelvu, es csak 2000 ft. De persze tudom, hogy nalatok pont forditva van, csak eszembe jutott.

blackhairlady 2015.02.26. 20:05:26

@maxval bircaman szerkesztő: Van erre valamilyen linked, hogy el kell fogadniuk mast is?

33621 2015.02.26. 20:05:38

Egy újabb sikertörténet nyugaton! Csak sajnos nem Magyar a főszereplő!

www.haon.hu/ez-a-15-eves-lany-133-milliot-keres-evente/2772603

Mr Long 2015.02.26. 20:10:21

@QUERCUS: @charlieharper: Hiteles forditast a forditoirodak nem csinalnak, csak zaradekoljak, miszerint a forditas megegyezik az eredetivel. Hangsujozzak is, hogy ez nem hitelesites. Az mas dolog, hogy elfogadjak igy is kulfoldon kb mindenhol. Bar szerintem itt csak az a lenyeg, hogy pecsetes a papir. :)

Mr Long 2015.02.26. 20:12:33

@blackhair-lady: Kinyilatkoztatta, igy nem kellene megkerdojelezni! :DDDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.26. 20:12:54

Jaaa és itt van Zolika papucsa:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kepkezelo.com/images/es8hzgeov9azyfsaom.jpg

macamuca [IHUN] 2015.02.26. 20:14:17

@mojyo:
Az OEP szedi, de mar nem járulék (=jar a befizetesert az eü.-i ellátás ÉS a befolyt összeg csakis az eü.-re volt koltheto), hanem adó (=szabadon felhasználható /koltheto összeg, nevére az allam számára, nem jar semmi a befizetesert). Es mint adó, az adóhatóság tartja nyilván az elmaradt befizetéseket (OEP jelzése alapján), es a behajtását is ok rendelik el.

Az Alaptörvény érvénybe lépése óta.

Quercus a favágó 2015.02.26. 20:19:02

@charlieharper:

2010. évi I.
törvényaz anyakönyvi eljárásról

14. §" (3)26 A (3a) és (3b) bekezdésben meghatározott kivétellel a külföldön kiállított okirat – ha nemzetközi szerződésből, illetve viszonossági gyakorlatból más nem következik – a magyar törvény szerinti bizonyító erővel csak akkor rendelkezik, ha azt a hivatásos konzuli tisztviselő diplomáciai felülhitelesítéssel látta el. A nem magyar nyelven kiállított okirat – ha az ügyfajtára vonatkozó jogszabály másként nem rendelkezik – csak hiteles magyar fordítással ellátva fogadható el."

(3a)27 Ha az okirat kiállításának helye szerinti államban nem működik magyar külképviselet, vagy a magyar külképviselet diplomáciai felülhitelesítési tevékenységet nem végez, a külföldi okirat diplomáciai felülhitelesítés nélkül is elfogadható.

(3b)28 A külföldi állam Magyarországon működő külképviselete által kiállított anyakönyvi okirat diplomáciai felülhitelesítés nélkül is elfogadható."

24/1986. (VI. 26.) MT rendelet
a szakfordításról és tolmácsolásról

"5. § Hiteles fordítást, fordítás hitelesítését, valamint idegennyelvű hiteles másolatot - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - csak az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda készíthet."

Az egyszerűsített eljárás szerintem a honosításra vonatkozik.

2015.02.26. 20:20:29

@macamuca [IHUN]: Es amugy aki az "Alaptorveny" eletbe lepese elott lepett le kulfoldre, az meguszos? :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 20:40:42

@blackhair-lady:
izgalmas? :-/
na azért mondjuk akkor már nagy gáz lenne, ha egy személyi meg egy lakcímkártya nagy bonyodalmakba ütközne.
egyelőre egyébként nem könnyű magyarul beszélni. kb 10 éve nem magázódtam senkivel :-) olyan szaltókat dob az agyam, miközben megpróbálok egy-egy értelmes magázódó mondatot összerakni, hogy beleszédülök :-)

macamuca [IHUN] 2015.02.26. 20:42:57

@mojyo:
Neeeeem. Egyenlőség van=mindenkire egyformán vonatkozik.
Vagy bejelenti az OEP-nek, hogy -tol X orszagban fizeti az eg.biztosítást. (EGT-tagállamok, konkret felsorolás az OEP honlapján), ekkor a bejelentés (pontosabban a bejelentés beérkezése szamit!) időpontjától megszűnik Mo-on a tb-fizetési kötelezettség (ha a bejelentés előtti időszakban is kellett volna fizetni, akkor lehet kervenyezni (=nem automatikus!) a tartozás törlését).
Vagy fizeti a TB-t (ugyanakkor ha másik országban is fizeti, az a magyar szabályozás szerint tilos, szankciojat nem ismerem :D).
Vagy nem fizet, nem jelent be, es reménykedik, hogy nem csípik nyakon es nem próbálnak meg behajtani rajta jókora összegeket...

(a visszamenőleges hataly ismeros? Hungarikum....).

Quercus a favágó 2015.02.26. 21:05:40

@charlieharper:

Ha jól látom, az USA-val aláírtuk az egyezményt(Apostille) így szerintem nem kell konzuli felülhitelesítés.

njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=1543.243105

2015.02.26. 21:05:56

@blackhair-lady: a Quercus bemasolta, hogy csak az OFFI @QUERCUS:
En ezt ugy ertelmeztem, hogy vagy diplomaciai felulhitesites vagy apistille kell. Nem kell mind a 2, ugye?

bmbah.hu/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=35&Itemid=391&lang=hu

A HAZAI ANYAKÖNYVI KÉRELEMHEZ CSATOLANDÓ KÜLFÖLDI OKIRATOKKAL SZEMBENI ALAKI KÖVETELMÉNYEK

 

1. Diplomáciai felülhitelesítés

Nemzetközi szerződés eltérő rendelkezése hiányában – az alábbi kivételekkel – a külföldön kiállított okirat csak akkor fogadható el, ha azt a kiállítás helye szerinti államban működő magyar külképviselet diplomáciai felülhitelesítéssel látta el.

 

Kivételek a diplomáciai felülhitelesítés alól

 

Apostille: azon külföldi okirat esetén, amelyet olyan állam hatósága állított ki, amely részese a külföldön felhasználásra kerülő közokiratok diplomáciai vagy konzuli hitelesítésének (felülhitelesítésének) mellőzéséről Hágában, az 1961. október 5. napján kelt egyezménynek, az okiratot diplomáciai felülhitelesítés helyett az adott állam arra illetékes hatósága által kiállított ún. Apostille-jal kell ellátni. (1973 évi 11. tvr.) A hágai egyezményben részes államok listája az alábbi oldalon található meg:

blackhairlady 2015.02.26. 21:07:11

@Zoole[uk]: Nekem sajna 1 szemelyre annyi a repjegy mint nektek 4-re. Kellett nekem ilyen messze koltoznom:)

2015.02.26. 21:07:12

@QUERCUS: pont most irtam. Es szerintem a Tildynek sem kell, mert a UK is az Apostille egyezmeny/szerzodes tagja.

2015.02.26. 21:09:44

@adg [Au, Darwin]: Jajdeszar... A kedvencem, hogy visszabújt a sorompó alatt. :D

2015.02.26. 21:10:23

@maxval bircaman szerkesztő: IS? Mármint akik ma kimennek, azoknak a többsége is mosogató lesz?

Quercus a favágó 2015.02.26. 21:11:37

@charlieharper:

Szerintem Tildy itthon akar szülni.
Egyébként azt javaslom, kérdezz rá a konzulátuson, végezhetnek-é ők hiteles fordítást. Egy KüM-IM rendeletben azt olvastam, hogy igen.

2015.02.26. 21:12:17

@macamuca [IHUN]: Aha, ertem.

"Vagy nem fizet, nem jelent be, es reménykedik, hogy nem csípik nyakon es nem próbálnak meg behajtani rajta jókora összegeket..."
En ebbe a kategoriaba tartozom egyebkent, es nem azert, mert lusta es igenytelen vagyok, hanem, mert nem tudtam rola, hogy ki kellett volna jelentkezni, utolag pedig nem szeretnem felhivni magamra a figyelmet.

Hat igen amugy, a retroaktiv torvenykezes fogalmaval tisztaban vagyok, bar az ilyen hagyomanyos hungarikumokat, mint pl Puskas, meg a Rubik-kocka jobban szeretem :D

2015.02.26. 21:12:40

@Cascabel: Meg becsukni szemet, fület.

Quercus a favágó 2015.02.26. 21:15:46

@QUERCUS:

Persze lehet, hogy keverem a dolgot Tildynél az esküvővel.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 21:22:25

@macamuca [IHUN]:
hja.
de mindent az nav szed be, függetlenül a nevétől.

blackhairlady 2015.02.26. 21:23:49

@Mr Long (UK): Sejtem en azt, de ha estleg Charli hallgatna ra, es keritene egy ugyvedet aki oda akar csapni az iroasztalra, az mire hivatkozzo? Hogy Max azt mondta, hogy lehet reklamalni, mert csak?

Mr Long 2015.02.26. 21:48:15

@blackhair-lady: Bocsi, de ez hulye kerdes! :) Csak annyit kell mondani, hogy "Max szerint!" Ez utan senki sem kerdojelezi meg :)

Quercus a favágó 2015.02.26. 22:05:37

@charlieharper:

A Konzuli védelemről szóló törvény 14. szakasza szerint a az arra felhatalmazott konzuli tisztviselő okiratról hiteles fordítást készíthet.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.02.26. 22:18:23

@diggerdriver: szia, bocs hogy tőled kérdem, de nem látom puhacicat itt ma, tudsz bármi elérhetőseget hozzá? Köszi!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.26. 22:19:50

@QUERCUS: En, szulni, Magyarorszagon? Eszednel vagy ember?! :D:D:D

Ott , ahol engem korhazban eddig csak felrekezelrek, es megalaztak?
SOHA!
Nem fogok en ott szulni, tobb okbol sem amugy:
1. a gyereknek nem lehet az a neve, ami lesz ( az apja nevenek brit valtozata nem anyakonyvezheto)
2. itt alapbol brit lesz. Ott nem.
3. korhazi tapasztalatok.
Az, hogy maganellatasra visszajarok, oke, de nem, nem szulnek ott.

Eskuvo mas teszta, apum es a testvere vagy nem, vagy csak nagyon nehezen tudna kijonni hozzank, egeszsegugyi okokbol.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.02.26. 22:35:22

@diggerdriver: kösz!! Sikerült is kapcsolatba lépnem vele. :-D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.26. 22:39:24

@petrasp:
Ok. Írt nekem hogy felvettétek a kapcsolatot.
A jó Úttörő ott segít ahol tud.
Nálam nagyobb úttörő a világon nincs.
Kilométerekben mérhető:))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.02.26. 23:43:10

@diggerdriver: Tudod mi a velemenye,Van a Mercedes es tobbi auto:)))

SzZoole 2015.02.26. 23:45:11

@diggerdriver: Szoval Te vitted el a papucsom vasarnap?:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 00:03:22

@33621: Kár, hogy nem írják, hogy pontosan mi ebben az üzlet és az újdonság...5 dollárokból nem lesz félmillió csak úgy...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 00:04:18

@diggerdriver: Loller, szerencsétlen beste... :-)))))

pappito · http://pappito.com 2015.02.27. 00:53:33

@Shanarey(England) ISTP: "Az ügyfélkapu szerint én egy dögrováson lévő ember vagyok, akinek olyan beavatkozásai voltak, amelyekre biztosan emlékeznék, ha lettek volna, de sebaj. Egy bizonyos intézmény bizonyos orvosai jól jártak ezzel."

hát alapvetően felháborító ez az egész csencselés meg más nevén könyvelt beavatkozás, de az igazság az, hogy nem az orvosok járnak jól azzal, hogy az orvosok összevissza irkálják a beavatkozásokat, hanem a kórház így tud ellátni olyanokat akiket esetleg nem tudna, mert arra a betegségcsoportra már nincs financérozás vagy valami hülye pontok nem úgy jöttek össze. szóval tök hülye egy rendszer, de korábban így tudták a víz felett tartani a kórházak egy részét.

természetesen, hosszú távon ez kivétel nélkül mindenkinek rossz

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.27. 01:43:42

@~~Babette~~: "(néha azt érzem, kiválasztották az az egyetlen csapatot a folyamatra/kódolásra, akik tök másként gondolkodnak, mint egyébként az emberek)" :-))) Ezt hivjäk sogor-koma-jobarätnak, nem? :-)
Pénzmosäsi törvény miatt van 1programunk, ahol miutän leellenöriztünk pär dolgot ki kell pipälnunk, hogy leellenöriztük, minden OK. Ez egy külön ablakban van, aminek van egy olyan része, hogy mentés és bezäräs, és közvetlenül mellette, hogy mentés. És elöbb a mentést kell megnyomni, majd a mentés és bezäräst. Mert ha a mentést és bezäräst nyomod meg, akkor nem ment semmit. Logikus, ugye? :-)))
@Zoole[uk]: Sok szerencsét az uthoz! Itt nälunk népvändorläs van husvétkor és pünkösdkor... A repjegyärak az egekben, csalädosok ezért autoval nyomulnak. Az utobbi pär évben husvétkor mär szerda este elkezdödik a dugo...
@geegee: Most néztem, Zoole szerint megadott adatokkal, Luton-Debrecen 1fö 304€ (+ugye hitelkärtya költség) Luton-Bp 152€ a legolcsobb. (Én multhéten voltam otthon, és "véletlenül" béreltem autot... 15€/nap)

piszkosfred 2015.02.27. 01:57:30

Hmm... Nekem 0 EU tartozast ir, pedig 3 eve UK-ban elek es nem jelentettem be. Ilyenkor mi van?

Valamint van 50Ft adotartozasom eszerint, ezt hol tudom befizetni? :))

piszkosfred 2015.02.27. 02:02:51

Ok, azt hiszem megvan a "hiba". Van egy magyar Kft-m, es a portal szerint ott biztositott vagyok. Ami azert fura, mert bejelentve oda nem vagyok, mint munkavallalo... (nem is fizetek tb-t)

SzZoole 2015.02.27. 04:45:26

@Naschkatze (Mostindien / CH): köszi ,szükségem lesz ra,attól felek en is a nagy forgalomtól,igaz hogy nagyrészt éjszaka fogom lenyomni.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 06:28:07

@blackhair-lady:

Ismerős adott be orosz konzul által hitelesített fordítást. Visszadobták. Aztán ment vissza ügyvéddel, aki tájékoztatta ahatóságot: Mo. nemzetközi szerződésben kütelezte magát idegen állami hatósági fordítások elfogadására.

Magát az esetet talán már le is írtam itt egyszer. Más szempontból is humoros eset.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 06:28:07

@mojyo:

A törvénykezés MINDIG retroaktív, más nem is lehetne. Hiszen csak a múlt felett lehet ítélni.

2015.02.27. 07:49:35

@maxval bircaman szerkesztő: Varjal, de a torvenyHOZAS, az normalis esetben nem retroaktiv, vagy igen? Ilyen alapon barmi megtortenhetne, pl. bevezetnek Mo.on egy torvenyt hogy a hazassagon kivuli szex buncselekmeny, visszamenoleg alkalmazzak husz evre es mindenkit bortonbe zarnak akinek hazassagon kivul gyereke szuletett az elmult husz evben :(

Quercus a favágó 2015.02.27. 07:50:02

@tildy[UK]:

Ha Angliában szülsz, akkor itthon az anyakönyvezésnél azt a nevet kell beírni a kicsinek, ami az angol anyakönyvben szerepel.

ropile 2015.02.27. 08:04:29

egy kérdés jutott eszembe, ha én "külföldön élő magyar" vagyok. ez a NER beli státuszom és nincs személyim.
Tudok bárkitől egy nagyságrendel kisebb papírt kapni, mint az útlevél?
A jogosítványt szintén nem akarják elfogadni nagyon a útlevél meg nagy :)

2015.02.27. 08:23:04

@ropile: Vagy szemelyi kell vagy utlevel, es mindkettohoz kell a lakcimkartya a 'hivatalos' azonositashoz. Mas alternativa nincs. Marmint banki ugyintezesnel, szerzodeskotesnel, ha megallit a rendor stb.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 08:30:59

@Mirjam2:

Ő törvénykezésről beszélt, nem torvényhozásról.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.27. 08:43:11

@QUERCUS: igy van. Pont ezert szeretnek itt szulni. Fiu eseten meg van olyan, ami az otthoni neveknel megvan, de lanyneveknel mindket nev vagy "fiktiv" vagy angol.

@Zoole[uk]: husvet utan jottunk volna vissza kocsival , ugye husvet elotti heten lesz az eskuvo. Igy atrakjuka visszajovetelt husvet elotti hetre, valami 40 fontokert vannak vissza repjegyek .

Most marcius 13-17 kozt is megyek, az egesz fejenkent oda-vissza kijott vagy 70 fontbol.

tamásjuve 2015.02.27. 08:49:12

A cikk első részéhez szeretnék annyit hozzáfűzni, hogy amennyiben az ember elhagyja az országot és egy másik eu-s tagállamban lesz biztosított, úgy e biztosítás létrejöttét be kell jelenteni a magyar biztosítónál.
A bejelentés után nem kell fizetnie egy centet se, akár van lakcíme itthon, akár nincs.

Munkám miatt nagyon sok olyan külföldön dolgozó magyarral beszélek, akik nem tették meg ezt a bejelentést és komoly tartozást halmoztak fel, miközben elkerülhették volna ezt.

Ez a kötelezettségük, ugyanis EU-n belül az eu állampolgár nem rendelkezhet két biztosítással.
Ez nem magyar jogszabály, mielőtt mindenki elkezdené szidni, hanem EU-s Et határozat.

A bejelentő lap az OEP honlapján megtalálható és a lakóhely szerint illetékes kormányhivatalhoz kell megküldeni.

Remélem a hozzászólásom hasznára lesz pár honpolgárnak akik külföldön dolgozna, vagy fognak dolgozni.

2015.02.27. 09:07:33

@maxval bircaman szerkesztő: Meglepődtem volna, ha nem ezt mondod. :)

2015.02.27. 11:32:39

@maxval bircaman szerkesztő: Igazad van, pontatlanul fogalmazott. Szerintem arra gondolt hogy a TB-fizetesi illetve bejelentesi kotelezettseget 'visszadatumoztak', tehat pl. vannak olyan emberek mint en akik mar tizen-valahany eve nem eltek Mo.on mikor kitalaltak hogy ezentul mindenkinek TB-t kell fizetni aki nem 'jelentkezik ki' a rendszerbol, es ezt visszamenoleg is alkalmazzak tehat elvileg kovetelhetnek tolem penzt 5 evre visszamenoleg. Egyebkent ez engem csak annyiban erintett hogy a biztonsag kedveert vegul 'kijelentkeztem'. Abban termeszetesen igazad van hogy a torvenykezes retroaktiv, legalabbis jo esetben nem itelnek el olyan bunokert amiket a jovoben kovettel volna el :)

2015.02.27. 12:03:37

@tamásjuve: Hat az elegge magyar sajatossag hogy akkor is fizetni kene valamit ha nem vagy az orszagban es termeszetesen nem hasznalod az egeszsegugyi ellatast - arrol nem is beszelve hogy nem is latnanak el meg ha akarnad se mert nem vagy biztositva, fizetni viszont 5 evre visszamenoleg kell ha 'megtalalnak', kivancsi vagyok milyen mas orszagban van meg ez az EU-n belul vagy barhol mashol. En csak UK-rol es Nemetorszagrol tudok, egyik helyen sincs ilyen hogy fizetni kell az allamnak ha nem elsz ott, ez nem is ertem milyen alapon legalis de mindegy, biztosan talaltak ra a magyar hatosagok valamilyen jogi alapot. Egyebkent ahogy fent is irtam, sokan akkor hagytuk el Mo.ot mikor meg nem volt ez a fizetesi kotelezettseg de egyszer csak bevezettek es amint itt a blogon is lathato, egy csomoan nem tudnak rola a mai napig. Szerintem nem igazan fair az allampolgarokat hibaztatni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 12:32:19

@Mirjam2:
pont ez az, hogy ha nem élsz itt, akkor nem kell fizetni - csak a "nem élsz itt " az azt jelenti, hogy ki kellett volna jelentkezni. aki kijelentkezett, mint ahogy te is végül, annak nem maradt fizetési kötelezettsége. ezt végülis akár majdnem korrektnek is lehetne mondani, ha nem stikában csinálták volna, úgy, hogy soktízezren évek után tudtuk meg.
@tamásjuve:
EU-ba költözöttek utólag is tudják töröltetni a tartozásukat, ha tudják igazolni, hogy kint voltak biztosítottak. itt is van több kommentelő, aki ezt már sikeresen megoldotta utólag. nem tűnik reménytelennek a helyzet.

2015.02.27. 13:10:32

@Dragonlady (Bp, Hun): Oke de mindannyian tudjuk, a hatosagok is tudjak, hogy az hogy nem jelentkeztel ki az nem jelenti azt hogy az orszagban elsz. Az a kulonbseg Mo. meg sok mas orszag kozott, hogy mas orszagokban a hivatalok alkalmaznak 'common sense'-et es nem az a celjuk hogy gyakorlatilag mindenfele uruggyel penzt szerezzenek toled mint egy maffia. Pl. az en esetemben: a sajat nyilvantartasukbol vilagosan latszik (vagy kene hogy latsszon) hogy soha nem fizettem Mo.on adot es majdnem husz eve nem vettem igenybe egeszsegugyi szolgaltatast. 100% nyilvanvalo hogy nem elek Mo.on. Szuletesem ota ugyanarra a lakcimre voltam bejelentve, siman lehet hogy mar a haz sem all ott ahova bejelentettek. Nem tudom elkepzelni hogy normalis orszagban ezek utan penzt kovetelnenek tolem mert van egy hivatalos lakcimem. Arrol nem beszelve hogy ha kijelentkezel, elveszik a szemelyi igazolvanyodat, pedig tovabbra is magyar allampolgar vagy de nincs jogod szemelyihez azert mert nincs magyar lakcimed, ez megis mennyire fair? Ertheto hogy sokan nem akarnak kijelentkezni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 13:22:48

@Mirjam2:
értelek simán, ne hidd, hogy nem.
egyébként ha én oda jutnék, hogy kijelentkezek, mert muszáj, akkor simán azt mondanám, hogy elveszettem a személyimet és a lakcjmkártyámat. van egy olyan érzésem, hogy pl a bankban ezt nem látják a rendszerben, hoyg elvesztett igazolványokról van szó.
és tudom egyébként, hgy sok minden máshoz is kell a lakcímkártya, és hogy ezért nagyon nem akarnak sokan kijelentkezni. valahogyan meg kellene hogy oldják ezt az egészet, de hát a gondolkodás abszolút nem az erőssége a rendszernek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 14:08:25

csak hogy mára is legyen egészségügyes horrorcikk:
hvg.hu/itthon/20150227_ez_nem_a_veszhelyzet_surgossegi_osztaly
éljen a tb fizetés!

FutureFry 2015.02.27. 14:33:35

@Dragonlady (Bp, Hun): "EU-ba költözöttek utólag is tudják töröltetni a tartozásukat, ha tudják igazolni, hogy kint voltak biztosítottak."

Sőt, a nem EU-ba költözöttek is. Legalább is nekem nem volt gond, amikor jópár (7-8?) éve megtalált egy magyar hivatal egy régi magyar cím alapján. Miután meg lett velük beszélve, hogy már régóta nem élek Magyarországon mondták, hogy minden OK (talán volt egy papír ami ki lett töltve, amiben le lett írva hogy már a múlt évezredben is külföldön voltam biztosított bár - ez az USA vonatkozásában - nem tudom igazán hogyan lehetett értelmezhető, hiszen akkoriban még nem volt kötelező biztosítás)

blackhairlady 2015.02.27. 15:21:14

@maxval bircaman szerkesztő: Na de hol van ez leirva? Nem hinnem, hogy szak ugy elfogadtak becsszora az ugyvedtol ezt a valaszt, es meg elnezest is kertek.

blackhairlady 2015.02.27. 15:24:01

@Mirjam2: Na de a "hatosag" honna tudja, hogy te csak nyaralsz vagy tenyleg elkoltoztel otthonrol? Szerintem csak akkor ha ezt bejelented.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 16:24:51

@blackhair-lady:

Nem voltam jelen személyesen. Azt mondta "x. számú egyezmény", s erre a hivatal hasra esett.

Szerintem keress rá aneten az egyezményre, most nem érek rá, heti jelentést készítek a munkahelyemen éppen.

2015.02.27. 21:12:12

@blackhair-lady: Biztos hogy be lehetne allitani valamit hogy pl. ne kuldjenek felszolitasokat olyanoknak akik x eve nem fizettek adot, nem vettek igenybe egeszsegugyi szolgaltatast. Ez ugyanugy mukodhetne mint a (normalis) bankoknal, ha x ideje nincs a szamladon penzmozgas, automatikusan zaroljak a szamladat. Ha megis hasznalni szeretned, megprobalhatod aktivalni vagy uj szamlat nyitsz. Hasonloan Mo.on is eltavolithatna az emberek adataid az egeszsegugyi szolgaltato automatikusan ha 'inaktivak', aztan ha megis hasznalni akarjak az egeszsegugyet, ujra bejelentkezhetnenek. Ezt ma, a szamitogepek koraban nagyon egyszeruen meg lehetne oldani, de persze mennyivel egyszerubb felmillios csekkeket kuldozgetni abban a remenyben hogy hatha befizeti valaki aki husz eve nem 'jelentkezett ki' felelotlen modon.

2015.02.27. 21:18:24

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem egeszen ertem mire gondolsz. A banknak hiaba mondod hogy elvesztetted a szemelyidet, ok addig nem tudnak bizonyos tranzakciokat elvegezni amig az ervenyes szemelyit es / vagy utlevelet be nem mutatod. Mindketto csak lakcimkartyaval egyutt ervenyes. Lakcimkartyat akkor is kapsz ha kijelentkezel, az lesz rajta hogy 'kulfoldi cim'. A szemelyi az amit elvesznek, elvileg utlevelet kell hasznalni helyette a tovabbiakban.

M. Péter 2015.02.27. 23:02:26

@Mirjam2: "soha nem fizettem Mo.on adot es majdnem husz eve nem vettem igenybe egeszsegugyi szolgaltatast. 100% nyilvanvalo hogy nem elek Mo.on. "
A másik lehetőség az, hogy feketén dolgozol, az orvost is zsebből fizeted, ha kell.

M. Péter 2015.02.27. 23:17:38

@Dragonlady (Bp, Hun): Ezért jó, ha van az embernek bissau-guineai útlevele is, azzal sokkal egyszerűbb a banki ügyintézés.

blackhairlady 2015.02.27. 23:37:18

@Mirjam2: Szerintem enm varhato el egy hivataltol, hogy minden allampolgarrol kitalalja miert nem fizet. Ezer es egy oka lehet. aztan emg ha enm kuldenek felszolitast, csak szepen megy a vegrehajto, vagy zaroljak a szamlat, akkor meg azert panaszkodnak az emberek, hogy meg felszolitast sem kuldtrk.
Van egy szabaly, amit be kell tartani, ennyi. en is egyebkent megszivtam, nem fizettem, aztan a kesedelmi dijat behajtottak rajtam. De ok azt nem tudhattak, amig be nem jelentettem, hogy miert nem fizettem.

2015.02.28. 07:48:15

@blackhair-lady: Mindenki maskepp all hozza, en ugy vagyok vele hogy a hivatal van az allampolgarokert es nem forditva, olyan szabalyokat kene hozniuk amik realisztikusak es betarthatoak, es foleg olyanokat amik nem vonatkoznak az emberre visszamenoleg (lasd amikor en elhagytam Mo.ot, nem volt se bejelentesi kotelezettseg, se kotelezo TB-fizetes). Nem erzem magam sem erkolcsileg, sem anyagilag felelosnek ertelmetlen szabalyok be nem tartasaert amiknek valojaban az a lenyege hogy penzt zsaroljanak ki az emberekbol.

2015.02.28. 08:01:21

@M. Péter: Persze, minden lehet, az is lehet hogy egy barlangban elek bogyokon husz eve a budai hegyekben. Engem az zavar a magyar ugyintezesben hogy idonkent nem kepesek 'common sense'-et hasznalni (bar van amikor igen, nekem is volt mar ilyen tapasztalatom). Mas helyen - meg Nemetorszagban is ezt vettem eszre, pedig allitolag ok aztan nagyon szabalytiszteloek - az van hogy ha megmagyarazod hogy igen, van egy szabaly stb. de ezzel szemben a valosag az hogy veled ez es ez tortent es ezert nez ki ugy hogy nem tartottad be a szabalyokat, akkor megertik, probaljak a te szempontodbol latni a helyzetet, nem akar veled direkt ki*ni a hivatal.

gabors 2015.03.02. 23:51:28

@Mirjam2: "amikor en elhagytam Mo.ot, nem volt se bejelentesi kotelezettseg,"

Nem tudom az mikor volt, de bejelenteni (ha allandoan kulfodon tartozkodott valaki) mindig is kellett 1990 ota tutti .... az igaz hogy nem volt kovetkezmenye (semmi) ha nem tetted meg ..

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.04. 13:17:59

Viccesek a navnal:

Tisztelt Nav!

Az ugyfelkapun nem tudom lekerdezni a folyoszamla egyenlegem, ugyanis folyamatosan kulonbozo szamitogepeken es bongeszokon is lekerdezes sikertelen uzenetet kapok
Itt probalom:
eBev/ Szolgaltatasok/Folyoszamla es potlekadatok / folyoszamla kivonat

kepfeltoltes.hu/150226/Screen_Shot_2015-02-26_at_10.42.20_www.kepfeltoltes.hu_.png
Udvozlettel: Toth Ildiko

Tisztelt Ügyfelünk!

Hivatalunkhoz intézett megkeresésére az alábbi választ adjuk:
Az ügyfélkapun keresztül történo adófolyószámla lekérdezés elérési útja:
Ügyintézés/eBev-szolgáltatások/Használom a szolgáltatást/Szolgáltatások/Folyószámla és pótlékadatok/Folyószámla kivonat/Új lekérdezés.

Az ügyfélkapun az adófolyószámla egyenleget csak abban az esetben jeleníti meg a rendszer, ha az adatot tartalmaz.

Kérem tájékoztatásom elfogadását.

adg 2015.03.05. 04:15:04

@tildy[UK]: Es elfogadtad a tajekoztatast, ha mar olyan szepen kerte? :)

En a mediahatosagot kerdeztem meg vagy masfel honapja, hogy miert nem lathatoak kulfoldrol a beagyazott videok egy csomo magyar honlapon, beleertve a teljes index.hu-t is. A videok helyen a mediahatosag oldala van beagyazva.
Egy honap alatt meg is jot a valasz, hogy az akarmilyen rendelet ertelmeben a tiltott szerencsejatekot folytato oldalakat blokkoljak, irtam volna konkret peldat, jobban ki tudtak volna vizsgalni.
Az index.hu nem volt eleg konkret. :)

Kozben megszunt a jelenseg, ugyhogy nem irtam vissza.

pipster 2015.03.10. 10:09:29

Hat en nem jelentettem semmit, meg nem is fogok, ugy otthagytam oket mint szent pal a bonyekokat. Mit kepzelnek mar magukrol lehuzos banda. A tartozassal meg keressenek majd meg a nagyvilagban, a budos eletben engem tobbet nem latnak.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása